Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 20-05 22:26

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
beyazz06 schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 13:26:
[...]

Dit is een goede tip! Thuis heb ik de Roborock S7, die kan ik eens meenemen om te kijken wat ie doet 👍

[...]

De ruimte is op zich niet helemaal leeg, er staan 4 pilaren van ca 50 cm doorsnee verdeeld over de ruimte. Ik zou een poging met de stoelen kunnen wagen, het punt is echter dat ik niet elke dag in die ruimte kom en de stoelen niet 'vast' op een plek kunnen blijven staan.

Plaatje bij het praatje:
[Afbeelding]
Dit zou naar mijn mening gewoon moeiteloos door een robot gedaan moeten worden. Klinkt echt alsof de robot niet helemaal naar behoren functioneerd, en wat Roborock zegt slaat nergens op natuurlijk. Volgens mijn zijn hier ook tweakers die kantoorruimtes of andere grote kamer laten stofzuigen door een robot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yeth3119
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:24
beyazz06 schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 13:26:
[...]

Dit is een goede tip! Thuis heb ik de Roborock S7, die kan ik eens meenemen om te kijken wat ie doet 👍

[...]

De ruimte is op zich niet helemaal leeg, er staan 4 pilaren van ca 50 cm doorsnee verdeeld over de ruimte. Ik zou een poging met de stoelen kunnen wagen, het punt is echter dat ik niet elke dag in die ruimte kom en de stoelen niet 'vast' op een plek kunnen blijven staan.

Plaatje bij het praatje:
[Afbeelding]
Dat ziet er niet uit alsof er geen referentie punten zijn voor de robot stofzuiger.

Bij je vorige screenshot, zag ik dat de batterij na 28 min op 9% stond. Als ik ervan uit ga, dat je met 100% bent begonnen. Dan is het absurd snel leeg. Als je de reviews leest, is te zien dat de Roborock Q Revo Curv, het langst doet op een volle lading accu. Ik zou per direct, deze retourneren en een nieuwe bestellen en kijken of die de zelfde problemen ervaart. Ik vermoed dat deze, die je nu hebt een defect heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
yeth3119 schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 16:39:
[...]

Dat ziet er niet uit alsof er geen referentie punten zijn voor de robot stofzuiger.

Bij je vorige screenshot, zag ik dat de batterij na 28 min op 9% stond. Als ik ervan uit ga, dat je met 100% bent begonnen. Dan is het absurd snel leeg. Als je de reviews leest, is te zien dat de Roborock Q Revo Curv, het langst doet op een volle lading accu. Ik zou per direct, deze retourneren en een nieuwe bestellen en kijken of die de zelfde problemen ervaart. Ik vermoed dat deze, die je nu hebt een defect heeft.
Ik las ergens dat het apparaat op een accu lading 625m2 kon doen, dat haalt ie never nooit. Nu staat er niet bij op welke stand het apparaat de 625m2 haalt, maar in mijn geval is de sap na pak m beet 80m2 leeg dit op de een na hoogste vacuum stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
beyazz06 schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 17:08:
[...]

Ik las ergens dat het apparaat op een accu lading 625m2 kon doen, dat haalt ie never nooit. Nu staat er niet bij op welke stand het apparaat de 625m2 haalt, maar in mijn geval is de sap na pak m beet 80m2 leeg dit op de een na hoogste vacuum stand.
Die 625m2 zal wel zonder alle toeters en bellen zijn. Oftewel laagste stand, zonde dweilen in domme modus, etc. oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasring
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:24
Xqlus1ve schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 17:36:
[...]

Die 625m2 zal wel zonder alle toeters en bellen zijn. Oftewel laagste stand, zonde dweilen in domme modus, etc. oid.
Zit de dweil er toevallig nog onder? Ik merk dat ik op tapijt veel minder weerstand heb (dus stroom verbruik) als ik de dweil niet onder de robot doe. ook al tilt hij de dweil op sleept die kennelijk toch nog iets over de grond, maakt voor mij het verschil of ik 30% of 80% van de accu verbruik op een verdieping

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yeth3119
  • Laatst online: 09:24
beyazz06 schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 17:08:
[...]

Wanneer ik mijn Q revo (zonder toevoeging), 84m2 alleen laat stofzuigen op de een na hoogste stand. Dan heeft de stofzuiger nog 50-60% over.

Zelfs als ik mijn robot laat stofzuigen en dweilen (tegelijkertijd) 90m2, heb ik meer dan 20% over. Dat moet de Curv nog een stuk beter kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
jasring schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 17:46:
[...]

Zit de dweil er toevallig nog onder? Ik merk dat ik op tapijt veel minder weerstand heb (dus stroom verbruik) als ik de dweil niet onder de robot doe. ook al tilt hij de dweil op sleept die kennelijk toch nog iets over de grond, maakt voor mij het verschil of ik 30% of 80% van de accu verbruik op een verdieping
Nee die heb ik er helemaal niet opgezet aangezien er niet gedweild dient te worden, toch bedankt voor de info 😇
yeth3119 schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 17:48:
[...]

Wanneer ik mijn Q revo (zonder toevoeging), 84m2 alleen laat stofzuigen op de een na hoogste stand. Dan heeft de stofzuiger nog 50-60% over.

Zelfs als ik mijn robot laat stofzuigen en dweilen (tegelijkertijd) 90m2, heb ik meer dan 20% over. Dat moet de Curv nog een stuk beter kunnen doen.
İk ga vandaag nog een laatste poging doen door een nieuwe map aan te laten maken, kijken of ie nu wel goed gaat..

Heb m overigens al wel retour gemeld.

===

Nieuwe map leek het goed te doen, maar het apparaat ging weer mis op het middenstuk en de overige stukken. Wat mij ook opvalt is de belijning, lijkt wel alsof het apparaat dronken aan het stofzuigen is 😄

Hier gaat het goed:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NBK4Yj2CjAPx4ys5fcf4bv3jJL4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/IAORMVMWZeFvhE9is0TPJR80.png?f=fotoalbum_large

Op het middenstuk gaat ie de mist in, het apparaat gaf de melding dat ie zelfs klem zat (in open ruimte weliswaar 😅)

Ook vreemd is dat hij buiten de geselecteerde kamer aan het stofzuigen is..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AzoMpuOH6o4ixNWW21L_1h5qQMo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TBZ6si8gIyTmEvCiTZBkskmB.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door beyazz06 op 16-03-2025 11:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
Na veel research denk ik het probleem gevonden te hebben.. Op diverse fora/reddit kwam ik berichten tegen dat het apparaat moeite heeft met tapijten wanneer deze een pattern hebben of een donkere kleur. Nu zat ik te kijken en het apparaat lijkt bij ons moeite te hebben op het midden stuk waar een andere patroon zit.

Oplossing zou het afdekken/afplakken van de cliff sensors moeten zijn, van de week maar eens proberen.. Eerst maar met tape en dan kijken of er voor deze serie ook al covers zijn gemaakt, voor de voorgaande modellen hebben gebruikers namelijk 3d geprinte covers opmaat gemaakt :-)

Separaat ook een melding gemaakt bij Roborock zelf.. Het zou eenvoudiger zijn indien je de sensor via de app zou kunnen uitschakelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07:27
Ik begrijp niet zo goed of de roborock 8 max ook met een laadstation komt of dat ik daarvoor de 8+ moet nemen. Als ik goed lees is het verschil alleen dat de plus zelf de stofzuiger leegt. Zijn er nog meer voordelen? Ik zie ze niet… is de plus zijn aanschaf waard? Iemand ervaring?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappelnoot
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 16-05 14:16
Jawadde, het gaat snel in robotstofzuigland. Een aantal maand geleden was de Roborock qrevo master de top en nu lijkt ie al discontinued. Ik snap dat het een woelige wereld is waarin nog veel te innoveren valt, maar dat maakt het voor mij moeilijk als consument om door de bomen het bos nog te zien. Hoe valt nog te vergelijken tussen verschillende merken?
Zijn hier unanieme tweaker favorieten rond de 700 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orkaan
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 20-05 22:56
wij hebben gisteren de eufy S1 pro gekocht...(999 euro) ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christelvak
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 21-03 02:35
Samen met de vrouw de afgelopen paar dagen wat rondgeneusd, maar merk dat ik door de bomen het bos niet meer echt kan zien. Ook nu de technologie van robotstofzuigers zo snel lijkt te gaan. Wat is onder de 800eu op te halen en gaat de komende 10 jaar eigenlijk niet meer stuk?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
christelvak schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 00:14:
Samen met de vrouw de afgelopen paar dagen wat rondgeneusd, maar merk dat ik door de bomen het bos niet meer echt kan zien. Ook nu de technologie van robotstofzuigers zo snel lijkt te gaan. Wat is onder de 800eu op te halen en gaat de komende 10 jaar eigenlijk niet meer stuk?
Een robotstofzuiger die 10 jaar overleeft zonder defecten? Lijkt mij een utopie. Dat gaat de accu sowieso niet overleven. Je zal mogelijk wel wat dingen moet vervangen. En hoe complexer de robot, hoe meer er kapot kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
stin00 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 00:29:
[...]

Een robotstofzuiger die 10 jaar overleeft zonder defecten? Lijkt mij een utopie. Dat gaat de accu sowieso niet overleven. Je zal mogelijk wel wat dingen moet vervangen. En hoe complexer de robot, hoe meer er kapot kan gaan.
Vele stekker stofzuigers halen amper 10 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christelvak
  • Laatst online: 21-03 02:35
Ik ben dan ook op zoek naar de uitzondering haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AI
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 19-05 01:53

_AI

Binnen één maand na aankoop moesten wij al de Dreame X40 Ultra Complete terugsturen voor reparatie vanwege een defecte armborstel en waterschade op de vloer (zie video's) Na bijna zes weken kregen we uiteindelijk geen vervangend exemplaar, maar ons geld terug. Jammer, want het was een fijn apparaat dat al meerdere kamers stofzuigend en dweilend kon schoonhouden.
Toch vraag ik me af wat de verwachte levensduur van robotstofzuigers is. Een traditionele stofzuiger gaat minimaal 15 a 20 jaar mee, zolang je hem niet van de trap laat vallen.(...) Staat de techniek van robotstofzuigers nog in de kinderschoenen? Mag je van een premium product dezelfde levensduur verwachten als van een traditionele stofzuiger, of moet je na een aantal jaar weer een nieuwe aanschaffen? Ja batterij vervangen, ala, maar om de vier a vijf jaar een nieuwe 'premium' stofzuiger kopen is geldklopperij en is van waardeloze kwaliteit. Maar ja, electronica in complexe hedendaagse apparatuur...
Of is het misschien beter om te wachten op een humanoïde die gewoon de traditionele stofzuiger pakt en zelf aan de slag gaat? Want als je youtube videos bekijkt zal het niet zo lang meer duren..

[ Voor 56% gewijzigd door _AI op 21-03-2025 08:29 . Reden: Betere zinsopbouw ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijmen
  • Laatst online: 07-04 08:05
Orkaan schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 17:40:
wij hebben gisteren de eufy S1 pro gekocht...(999 euro) ben benieuwd
Hier al een week in bezit van de S1 Pro. Top apparaat! Zeker tevreden mee. De Labrador moet er nog even aan wennen, maar na wat achteraan-gesnuffel vindt ze t best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AI

_AI

Xqlus1ve schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 09:14:
[...]

Vele stekker stofzuigers halen amper 10 jaar.
Nou, nee. Dan wordt de stofzuiger niet goed onderhouden. Gemiddeld gaat een stofzuiger met snoer 8 tot 12 jaar mee.
Bij goed onderhoud kan een premium stofzuiger zelfs 15 jaar of langer meegaan.
Heb een Nilfisk gehad, 40 jaar. Maar zelfs mijn twee standaard stofzuigers zijn nu allemaal over 10 jaar. Een lompe herrie Henry, en een AEG. Daarnaast nog twee batterij hand stofzuigers van makitta :). Huis is stofvrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lays526
  • Registratie: Januari 2007
meeste consumenten apparatuur wordt niet gemaakt om zolang mee te gaan tegenwoordig. kun je nog zo zorgvuldig er mee omgaan, komt de factor geluk nog om de hoek kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
_AI schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 08:40:
[...]

Nou, nee. Dan wordt de stofzuiger niet goed onderhouden. Gemiddeld gaat een stofzuiger met snoer 8 tot 12 jaar mee.
Bij goed onderhoud kan een premium stofzuiger zelfs 15 jaar of langer meegaan.
Heb een Nilfisk gehad, 40 jaar. Maar zelfs mijn twee standaard stofzuigers zijn nu allemaal over 10 jaar. Een lompe herrie Henry, en een AEG. Daarnaast nog twee batterij hand stofzuigers van makitta :). Huis is stofvrij.
Nou, nee. Er zijn vele budget stofzuigers die binnen 10 jaar overlijden. Premium stofzuigers zijn niet de standaard stofzuigers in een doorsnee huishouden.

[ Voor 5% gewijzigd door Xqlus1ve op 21-03-2025 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AI

_AI

Xqlus1ve schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 08:48:
[...]

Nou, nee. Er zijn vele budget stofzuigers die binnen 10 jaar overlijden. Premium stofzuigers zijn niet de standaard stofzuigers in een doorsnee huishouden.
Dat is een aanname. Die link zegt overigens niet zo veel, geen harde data. Wel veel marketing. Dan vertrouw ik liever op de data van de consumentenbond. ‘Gemiddeld’ betekent dat er zowel stofzuigers zijn die veel langer dan 10 jaar meegaan als exemplaren die eerder kapotgaan. Budgetmodellen hebben doorgaans een kortere levensduur, terwijl premium modellen vaak langer meegaan, maar dat betekent niet dat stekkerstofzuigers per definitie amper 10 jaar halen. En dat premium stofzuigers niet standaard zijn is evident. Je schrijft "Vele stekker stofzuigers halen amper 10 jaar." is dus: Nou, nee. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _AI

_AI

Voor diegene die een #Dreame X40 Ultra Complete heeft; wij hebben nog vervangende accessoires/onderdelen die wij niet meer nodig hebben. Voor de liefhebber kunnen wij dit tegen verzendkosten verder gratis toesturen. Dan hoeft het niet de prullenbak in. Stuur een dm dan regelen wij het.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gcl3gmdB5VFD3aSJ6E7HGsXI1Zg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XqWe3CCCaLow0qcoGKPuvux6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-05 22:13

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

_AI schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 10:02:
Voor diegene die een #Dreame X40 Ultra Complete heeft; wij hebben nog vervangende accessoires/onderdelen die wij niet meer nodig hebben. Voor de liefhebber kunnen wij dit tegen verzendkosten verder gratis toesturen. Dan hoeft het niet de prullenbak in. Stuur een dm dan regelen wij het.
[Afbeelding]
Als het ook op de L20 ultra past, wil ik het wel hebben :)

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lays526
en anders ik wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AI

_AI

Zondagskindje schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 10:10:
[...]

Als het ook op de L20 ultra past, wil ik het wel hebben :)
Ik geen verstand van de l20 Ultra dus dat weet ik niet als je daar achter kan komen, prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Laatst online: 10:28
_AI schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 11:14:
[...]

Ik geen verstand van de l20 Ultra dus dat weet ik niet als je daar achter kan komen, prima.
Meeste onderdelen zijn universeel. Borstel, zijborstel, zakjes en dweilen. Alleen op de filters verschillen weleens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
_AI schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 09:57:
[...]

Dat is een aanname. Die link zegt overigens niet zo veel, geen harde data. Wel veel marketing. Dan vertrouw ik liever op de data van de consumentenbond. ‘Gemiddeld’ betekent dat er zowel stofzuigers zijn die veel langer dan 10 jaar meegaan als exemplaren die eerder kapotgaan. Budgetmodellen hebben doorgaans een kortere levensduur, terwijl premium modellen vaak langer meegaan, maar dat betekent niet dat stekkerstofzuigers per definitie amper 10 jaar halen. En dat premium stofzuigers niet standaard zijn is evident. Je schrijft "Vele stekker stofzuigers halen amper 10 jaar." is dus: Nou, nee. :)
Heb je voor mij dan ook een link naar de consumentebond voor we deze discussie verder voeren? :)

Met vele bedoel ik dan het gemiddelde huishouden, of hebben we allemaal een Miele stofzuiger in huis van circa 15 jaar geleden? De meeste hebben gewoon een budget stofzuiger in hun huishouden en is die gemiddeldetoch veelzeggend? Hetzelfde geldt voor de doorsnee robotostofzuiger in een huishouden (als men die uberhaupt kan bekostigen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lays526
ik had 2 mieles, 1 van nu ruim 20 jaar oud, die werkt prima, 1 van een paar jaar jonger, iets andere kwaliteit, die was zo kapot, echt alles aan dat ding was slechter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
lays526 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 13:21:
ik had 2 mieles, 1 van nu ruim 20 jaar oud, die werkt prima, 1 van een paar jaar jonger, iets andere kwaliteit, die was zo kapot, echt alles aan dat ding was slechter
Eens, zelfde ervaring, die van mijn moeder heeft 16 jaar gered, diegene die we erna hadden ging maar 7 jaar mee, die ik zelf heb gebruik ik nog maar amper vanwege een Steelstofzuiger en de robot, maar de kwaliteit is duidelijk achteruit gegaan.

Samsung van mijn zus redde 4 jaar oid :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathieuT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08:10
lays526 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 13:21:
Bij mijn ouders zelfde ervaring met Miele, ook hun wasmachine en droogkast. Zonde, want vroeger wist je dat je met Miele meer betaalde maar het jaren en jaren mee ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AI

_AI

Xqlus1ve schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 12:51:
[...]

Heb je voor mij dan ook een link naar de consumentebond voor we deze discussie verder voeren? :)

Met vele bedoel ik dan het gemiddelde huishouden, of hebben we allemaal een Miele stofzuiger in huis van circa 15 jaar geleden? De meeste hebben gewoon een budget stofzuiger in hun huishouden en is die gemiddeldetoch veelzeggend? Hetzelfde geldt voor de doorsnee robotostofzuiger in een huishouden (als men die uberhaupt kan bekostigen).
Wat betreft een linkje van de consumentenbond; Heb je een abonnementje dan? De Consumentenbond heeft wel tests over levensduur, maar die zitten achter een paywall. Het gemiddelde zegt inderdaad iets over de algemene trend, maar het blijft een mix van korte en lange levensduur. Natuurlijk heeft niet iedereen heeft een Miele,(duh) maar er zijn genoeg huishoudens met middenklasse modellen die langer meegaan dan budgetmodellen.
En overigens, als het over gemiddelde huishoudens gaat, dan is de variatie in stofzuigers en levensduur juist groot, en niet beperkt tot alleen budgetmodellen. En nu hou ik er over op. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
_AI schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 19:48:
[...]

Wat betreft een linkje van de consumentenbond; Heb je een abonnementje dan? De Consumentenbond heeft wel tests over levensduur, maar die zitten achter een paywall. Het gemiddelde zegt inderdaad iets over de algemene trend, maar het blijft een mix van korte en lange levensduur. Natuurlijk heeft niet iedereen heeft een Miele,(duh) maar er zijn genoeg huishoudens met middenklasse modellen die langer meegaan dan budgetmodellen.
En overigens, als het over gemiddelde huishoudens gaat, dan is de variatie in stofzuigers en levensduur juist groot, en niet beperkt tot alleen budgetmodellen. En nu hou ik er over op. :+
Ik vraag om een link en jij beantwoord mijn vraag met een vraag. Ja er is een abbonement in de familie. Als ik google zit in de top 5 zoekresultaten het volgende:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FWn3OCzwo9jKhtg8pvqVPJcAVa8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0LwscO6jiBLXwDeTMk1RqTrh.png?f=fotoalbum_large

oprecht nieuwsgierig wat de consumentenbond als onderzoek heeft gedaan.

[ Voor 6% gewijzigd door Xqlus1ve op 21-03-2025 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsony
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18-05 13:54
Hier nu een maandje de: dreame l10s ultra gen 2

Wat feedback voor toekomstige (eerste keer aanschaf) robotstofzuiger kopers.

Ik gebruik m voornamelijk BG, maar je kunt m ook op een andere verdieping laten zuigen ondanks station er niet staat. Werkt niet met dweilen (geloof ik).

Nog nooit zo vaak gestofzuigd en gedweild en lekker in de nacht. Wel niet zo snel (daardoor snachts), matten doet ie okayish, dweilen ook prima maar "oppervlakkig", echt goede vlekken waar je zelf ook goed voor moet boenen lukt m niet (lijkt me ook logisch als je zelf ook goed moet wrijven)

Dus je moet even snappen dat zo'n robot er langer over doet met alle sensoren en herkent extra zware vlekken niet zoals mensen dat opvallen, maar het is gewoon fijn dat ie deze klussen gewoon "dagelijks" doet. Hoef jij enkel wat moeilijke plekjes en hardnekkige vlekken.

Ook het vol automatische leeg/water reservoir is handig... wel een goed plekje vinden in je huis, groter station dan je verwacht.

Als ie het programma volgt, amper stoten.

Wat me wel opvalt als je een extra stukje wilt schoonmaken heeft ie de neiging om dan wel sneller te botsen tegen objecten omdat ie zsm op die extra plek wil zijn ofzo?

Overal, heel tevreden eerste robotstofzuiger eigenaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• issepower
  • Laatst online: 15-05 21:56
Een eufy s1 pro complete aan 559 op Coolblue BE.

Heel goede deal toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CK3v1N
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:05
Zeer goede deal. Waarschijnlijk daardoor het 'tijdelijk uitverkocht' label. Stond hij echt als beschikbaar?

“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulC
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:23
CK3v1N schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 13:48:
Zeer goede deal. Waarschijnlijk daardoor het 'tijdelijk uitverkocht' label. Stond hij echt als beschikbaar?
Gisteren rond de middag nog wel, maar tegen 17u was hij uitverkocht.
En deze morgen effectief geleverd :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dA6DaS6XHLPa-ZlEMHcyCYg-1RU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qeqlUz6fRvsHR9BwDF5fFNaJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CK3v1N
  • Laatst online: 09:05
Nice. Wat een koopje. Voor die prijs had ik hem ook meteen gekocht.

“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AI

_AI

PaulC schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 14:57:
[...]

Gisteren rond de middag nog wel, maar tegen 17u was hij uitverkocht.
En deze morgen effectief geleverd :P
[Afbeelding]
Dat is zeker een koopje. Want net even gekeken en website staat bij mij gewoon op 1059,00. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ixPd0vCxz6fY9_J7hPgpWBAlReQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vndzkyX4gnaw68zoo6rXoql0.jpg?f=fotoalbum_largeDus je hebt een top deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duukster
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08-04 22:14
Na lang, heel lang zoeken en vergelijken wilde ik vanmorgen de Roborock Saros 10 bestellen bij Saturn.de,
Maar tijdens het afrekenen bleek dat ze niet naar Nederland versturen 🤦🏼‍♂️
Bestel liever niet bij Amazon, maar wat zijn de alternatieven? 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-05 13:10
Duukster schreef op zondag 23 maart 2025 @ 10:57:
Na lang, heel lang zoeken en vergelijken wilde ik vanmorgen de Roborock Saros 10 bestellen bij Saturn.de,
Maar tijdens het afrekenen bleek dat ze niet naar Nederland versturen 🤦🏼‍♂️
Bestel liever niet bij Amazon, maar wat zijn de alternatieven? 🤔
Heel simpel, ouderwets naar de winkel rijden en hem in de winkel kopen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mister_muller
  • Laatst online: 10:41
sweetdude schreef op zondag 23 maart 2025 @ 11:24:
[...]

Heel simpel, ouderwets naar de winkel rijden en hem in de winkel kopen :+
Roborock.de? Daar gisteren de qrevo edge voor €920,- (na 8% code)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duukster
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08-04 22:14
mister_muller schreef op zondag 23 maart 2025 @ 12:51:
[...]

Roborock.de? Daar gisteren de qrevo edge voor €920,- (na 8% code)
Thx, had al wel naar de webshop gezocht op de site van Roborock, maar .de heb ik niet aan gedacht 👊🏼

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SweetPickle
  • Laatst online: 03-04 21:17
Hola, wij zijn ook overstag en zijn op zoek naar een basis robotstofzuiger. Dweilfunctie is in principe niet nodig.

Zelf kwam ik uit op een van de volgende:
  • iRobot® Roomba® i1
  • Xiaomi Vacuum S10+
  • eufy clean G50
Ik heb gehoord dat de Eufy Clean G50 moeite heeft met zwarte meubels en dan met name de zwarte poten van bijv. een bank of tafel. Gezien wij best wat zwarte meubels hebben, lijkt me dat een probleem.

Heeft iemand ervaring met een van deze dan hoor ik het graag. Mocht iemand een ander voorstel hebben voor een robot stofzuiger tussen de 150-250 euro die goed om kan gaan met zwarte poten, dan hoor ik het ook graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20-05 21:36
De Dreame L10s Ultra Gen 2 is nu in de aanbieding bij Bol voor 479 euro; https://www.bol.com/nl/nl...lQ.3_10.27.ProductPageUrl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
beyazz06 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 11:01:
Na veel research denk ik het probleem gevonden te hebben.. Op diverse fora/reddit kwam ik berichten tegen dat het apparaat moeite heeft met tapijten wanneer deze een pattern hebben of een donkere kleur. Nu zat ik te kijken en het apparaat lijkt bij ons moeite te hebben op het midden stuk waar een andere patroon zit.

Oplossing zou het afdekken/afplakken van de cliff sensors moeten zijn, van de week maar eens proberen.. Eerst maar met tape en dan kijken of er voor deze serie ook al covers zijn gemaakt, voor de voorgaande modellen hebben gebruikers namelijk 3d geprinte covers opmaat gemaakt :-)

Separaat ook een melding gemaakt bij Roborock zelf.. Het zou eenvoudiger zijn indien je de sensor via de app zou kunnen uitschakelen..
Hier gaat de Roborock toch retour, hij blijft erg wisselvallig en verliest vaak zijn orientatie, loopt vast op obstakels die er niet zijn; inmiddels ook al een andere aangeschaft: Dreame L50.

Eerste indruk is dat de Dreame veel sneller is met het herkennen van de ruimte tov de Roborock. Vandaag even laden en nadien kijken hoe de Dreame omgaat met het patroon in het tapijt.

Nou, de dreame heeft gedraaid en ondanks ie soms een stukje overslaat is het tov de Roborock een behoorlijke verbetering, loopt niet vast op obstakels die er niet zijn! Lijkt ook veel beter zijn accu te managen, daar waar de Roborock tot het naatje ging waardoor ie soms halverwege 'dood' achterbleef gaat de Dreame al veel sneller terug.

[ Voor 16% gewijzigd door beyazz06 op 27-03-2025 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:54
stin00 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 16:15:
YouTube: Roborock Saros 10 vs. 10R: The Full Breakdown!

Toch jammer dat de Roborock Saros 10 en 10R (wat een naamgeving weer...) nog steeds door oplaadkabels heen rijden. De innovatie voor objectontwijking stagneert al een tijdje.
Na een zoektochtje van een paar dagen vind ik het onbegrijpelijk dat er niet gewoon een topmodel is (zoals voorheen met de S8 MaxV Ultra). Bij beide modellen moet je, mijnsinziens, consessies doen.

10: geen roterende dweilen, geen starsight
10R: geen lidar, lagere zuigkracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HannesB
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 25-04 08:59
Welke stofzuiger zouden jullie aanraden? Ik zie door alle bomen het bos niet meer. Momenteel zijn beide modellen te koop voor 479:

Dreame L10 Ultra Gen 2
Roborock Qrevo S

Het zou de eerste robotstofzuiger worden. Het lijkt dat de roborock geen dweilpad heeft dat uitsteekt om tot de rand te kunnen gaan. Of is er een ander beter alternatief in dezelfde prijsklasse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
Als je een budget rond 500 hebt, zijn de bovenstaande de beste keuzes. Ik zou voor de Dreame gaan. aangezien het een reservoir heeft voor reiningsmiddel.
Voor harde vloeren hebben beide genoeg zuigkracht. Na een bepaalde PA waarde (zuigkracht), heeft meer zuigkracht weinig toegevoegde waarde en heeft het meer een marketing functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romundoo
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 05-05 22:23
Ook ik ben op zoek naar een robotstofzuiger voor onze woning. We hebben een PVC-vloer en diverse objecten die de robot zelfstandig moet kunnen ontwijken of vermijden.

Daarnaast is er in de hal een ingelegde deurmat met een kleine sierstrip, wat mogelijk een aandachtspunt is. Dweilen is geen must, maar een eigen basisstation met oplaad- en leegfunctie lijkt me daarentegen wel erg handig.

Ik hoor veel positieve verhalen over de Roborock Q8 Max+, maar ik ben ook benieuwd naar andere ervaringen met bijvoorbeeld de Eufy X10 Pro Omni, Dreame X40 Ultra Complete Black, Dreame L10s Pro Ultra Heat en Dreame L10s Ultra Gen 2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:32

Boy

www.byoscoop.nl

Dit is een compleet ander product toch, omdat hij niet kan dweilen?

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mattazing
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:38
Ik heb sinds dit weekend de Dreame L10s Ultra Gen 2 in huis. Hiervoor hebben we 4 jaar de Roomba 960 gehad, ook een erg fijn toestel. En daarvoor 2 jaar de 691, maar die staat dus al 4 jaar boven op de slaapkamers.

Eerste bevindingen, met name de verschillen en nieuwe functies:
Hij is echt een stuk minder luid dan de Roomba
Het kaart gedeelte is een echte toevoeging. Je kunt specifiek aangeven waar hij moet schoonmaken. De Roomba had alleen een 'spot gedeelte'.
Dweilen is natuurlijk een functie die we achteraf eerder hadden moeten aanschaffen. Nu je het hebt, ga je het gebruiken. Ik was huiverig vanwege ook een tapijt in de kamer, maar die herkent hij zelf en wordt overgeslagen met dweilen.Ook de mat in de hal wordt niet gedweilt.
Veel meer instelmogelijkheden qua planning. Bij Roomba was het of schoonmaken, of niet. Hier kun je specifiek de eethoek twee keer per dag doen, en alleen op dinsdag de woonkamer.

Nadeel:
Op de boven verdieping drie kamers achter elkaar dweilen lukt niet vanwege te weinig water. Ik heb helaas tussentijds geen melding ontvangen dat het water op was? Heb ik dat gemist of meldt hij dit gewoon niet.
Hij kan iets moelijker met kabels en stoelpoten om gaan, het gaat net iets trager dan de Roomba. Het voordeel is dan wel weer, dat de Dreame niet stomweg blijft stoten om zijn weg te vinden.
De bak met waterreservoirs is wel echt huge, deze heeft dus een nieuw, en helaas prominent, plekje moeten krijgen (in plaats van de Roomba onder de kast). Let hier wel op.

Ik kan deze absoluut aanraden. Hij is nog steeds in de aanbieding (zie enkele posts hierboven)!

[ Voor 5% gewijzigd door mattazing op 31-03-2025 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinity90
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 19-05 15:47
Hoi allemaal,
Ben sinds gisteren eigenaar van een dreame l20 ultra.
Nu heb ik het probleem dat hij absoluut niet wil docken. Het is me nog geen enkele keer gelukt.
Hij rijd er wel in, maar blijft vervolgens duwen met slippende wielen en rijd er daarna weer uit. Dit probeert ie dan 3x en dan kapt hij er mee.
Heb de contacten en lenzen al schoongemaakt met keukenpapier.
Station heb ik ook al verplaatst en heeft nu meer dan voldoende ruimte rondom.
Heb ook al iets van karton aan de achterzijde van het dock gelegd om het iets onder een hoek te zetten.
Iemand nog ideeën? Anders gaat ie retour, na eerst een geannuleerde order van ibood omdat ze lever problemen hadden. Daarna alsnog besteld via een secret deal. Hoop niet dat ik met een geretourneerde machine opgescheept ben.

Alvast dank 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsarre
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22-04 12:05
Hallo,

Heb je de contacten met alcohol reeds ontvet (zowel de dock als de robot) ?

Dit heeft ooit bij mijn Roborock geholpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinity90
Nee, dat nog niet. Moet ik ff iets van alcohol in huis halen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• terror-oehoe
  • Laatst online: 20-05 19:53
Infinity90 schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 09:22:
Nee, dat nog niet. Moet ik ff iets van alcohol in huis halen.
https://www.biernet.nl/bier/aanbiedingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Infinity90
Het reinigende vermogen van bier viel tegen, maar met een biertje vol goede moed begonnen.
De boel schoon gemaakt met zon alcohol doekje voor brillenglazen.
Helaas lijkt hij geen contact te maken met het dock, ook als ik m er handmatig in druk als ie uit is, gaat ie niet aan. Wat hij volgens filmpjes op youtube wel moet doen.
Dock staat wel aan, maar opladen doet ie dus niet 🥲
Dus hij kan retour 😒

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:07
Zojuist even de top van VacuumWars gekeken.
Dreame en RoboRock staan hoog zie ik.
Ik heb ervaring met Roomba, die botst tegen ALLES (geen lidar). Hij doet het werk op de tast lijkt het wel. Kortom, geen iRobot meer voor mij.
Die nieuwe hebben dus goede obstakel detectie, Dreame zelfs iets beter zo te zien.

Kan iemand uit ervaring iets zeggen over het vermijden van stoelpoten, kasten en plinten?

En hoe zit het met schoenen en speelgoed bijvoorbeeld?

Ik houd de prijs van de Qrevo Edge en Dreame X50 in de gaten. Ervaringen hiermee lees ik graag. Maar ook algemene ervaringen van merken Dreame en RoboRock met (niet) botsen.

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Mijn roborock s8pro ultra botst niet.
Hij rijdt om een obstakel heen zoals hoort.

Klein speelgoed heb je kans dat ze opzuigen. Groot speelgoed is weer geen probleem.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
Veters en kabels is ook nog wel een dingetje (S7 MaxV Plus ervaring hier).

klein speelgoed gaat hij ook gewoon vrolijk overheen, botsen doet die zelden, enkel verchroomde voeten van de sofa weet hij geen soms raad mee, en dunne stoelpoten die als een U over de grond lopen vind die ook erg verwarrend :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:03
Ik heb nu een tijdje de QRevo S in gebruik en ben er zeer tevreden mee. Vooral het dweilen werkt fantastisch goed. Daarvoor een braava gehad maar die maakte niet zo goed schoon als de QRevo.

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Laatst online: 08:46

Steeffoon

Smartphone-nerd

Even een vraagje aan de Eufy X10 Omni Pro bezitters.
Herkennen jullie zich erin dat soms stukken niet gedweild lijken te worden? Ik merkte vanmorgen dat hij netjes dweilt, maar onder de tafelpoten tilt hij doodleuk de dweilen op (gewoon op pvc vloer). Vervolgens rijdt 'ie een stukkie verder om weer wat te dweilen, en daarna weer op te tillen.

In augustus hebben we de Eufy X10 Omni Pro gekocht, afgelopen februari is hij volledig omgewisseld voor een nieuw exemplaar, omdat de eerste helemaal niet meer wilde dweilen.

Misschien zie ik iets over het hoofd, maar lijkt me niet te horen. Verder ben ik namelijk wel heel tevreden over de prestaties van het ding, maar hier koop ik hem natuurlijk niet voor. Ik heb expres de AI-automatisering uitgeschakeld staan.

Ben benieuwd of mensen dit herkennen.

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogervdh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-05 19:06
Sinds 1,5 maand hebben we de Eufy X10 Omni Pro en sinds vandaag krijgen we de foutmelding: "Fout in rolborstel. Neem contact op met de klantenservice". We maken het apparaat iedere week goed schoon, dus er was dan ook vrijwel geen vuil op of rondom de borstel. Deze kan ook gewoon normaal ronddraaien en ook de overige tips op de Eufy website hebben niet geholpen.

Heeft iemand hier al eens mee te maken gehad en dit weer zelf werkend gekregen? Anders zal de stofzuiger alweer snel na de aankoop voor reparatie richting Coolblue moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
Lijkt het mij zo, of hebben relatief meer mensen problemem met de Eufy X10 pro tov Dreame en Roborock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinity90
Inmiddels te horen gekregen dat ik het geld terug krijg van mn dreame l20s ultra.
Iemand aanbevelingen voor een goede robot voor op pvc? Geen huisdieren, wil graag ook goed kunnen dweilen en op meerdere verdiepingen kunnen gebruiken. Boven heb ik laminaat.
Budget tot 600.
Misschien een Xiaomi of Roborock?
Mag een ouder bewezen model zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peule_P
  • Laatst online: 09:26
Qrevo S of Pro?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monica66
Infinity90 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 18:05:
Inmiddels te horen gekregen dat ik het geld terug krijg van mn dreame l20s ultra.
Iemand aanbevelingen voor een goede robot voor op pvc? Geen huisdieren, wil graag ook goed kunnen dweilen en op meerdere verdiepingen kunnen gebruiken. Boven heb ik laminaat.
Budget tot 600.
Wij zijn supertevreden over onze L20. Een ander exemplaar zou het dus prima kunnen doen. Misschien nog eens proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinity90
monica66 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 23:58:
[...]

Wij zijn supertevreden over onze L20. Een ander exemplaar zou het dus prima kunnen doen. Misschien nog eens proberen?
Die ga ik elders nergens vinden voor 600 denk ik?
Vond het basisstation wel erg lomp, en de witte kleur ook niet echt passend in mn interieur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
Nm

[ Voor 98% gewijzigd door monica66 op 11-04-2025 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YJB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:46

YJB

Infinity90 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 18:05:
Budget tot 600.
Wij zijn er tevreden met de Xiaomi X20+. Enige nadeel zou kunnen zijn dat dweilen op een andere verdieping niet mogelijk is zonder het basisstation te verplaatsen omdat ie elke 8m2 de rond draaiende dweilen schoonmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orkaan
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 20-05 22:56
Hier uitermate tevreden met de Eufy S1 pro

Terwijl ik altijd riep er geen te willen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
  • Laatst online: 06:50
Hier een Dreame X40 aan de gang op de BG. Ideaal. We laten hem ook af en toe boven gaan. De twijfel is er om een goedkopere te halen die bijv. alleen doet stofzuigen voor boven.

Aanrader!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Het tweede model Eufy X10 Pro Omni is terug naar Coolblue. Naast dat hij steeds minder vaak de dweilen liet zakken, terwijl hij wel moest dweilen. Vanmiddag gereset en nog extra schoongemaakt, maar maakte geen verschil. Hij bleef ook letterlijk 19 rondjes rijden, leek nergens op.

Nu het de tweede keer ook bonje is, werd de retourprocedure opgestart. Vanavond 'm teruggebracht naar de winkel en krijg het geld terug. Keurige oplossing.

Vanavond de Roborock Qrevo Master gekocht in de 'aanbieding' bij Bol. Hopelijk gaat die beter bevallen. Het was nogal een uitzoekwerk met al die verschillende modellen van Roborock, maar denk dat deze het beste bij me past.

Binnenkort ook maar eens kijken voor accessoires zoals zakken en dergelijke.
Bestellen jullie die doorgaans ook via Ali of zijn er andere tips?

Is er een goedkoper alternatief dan het schoonmaakmiddel van Roborock?

Heel benieuwd naar de Roborock. Komt morgen als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayMotix
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-05 20:29
Infinity90 schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 06:47:
[...]

Die ga ik elders nergens vinden voor 600 denk ik?
Vond het basisstation wel erg lomp, en de witte kleur ook niet echt passend in mn interieur.
Vandaag bij iBood: https://www.ibood.com/nl/...plete-robotvacuum/2293912

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03:32

OMX2000

By any means necessary...

synx6 schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 19:58:
Hier een Dreame X40 aan de gang op de BG. Ideaal. We laten hem ook af en toe boven gaan. De twijfel is er om een goedkopere te halen die bijv. alleen doet stofzuigen voor boven.

Aanrader!
Laten jullie hem ‘s avonds in het donker zijn werk doen?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinity90
Daar had ik m ook vandaan. Eerst besteld, geld retour ivm te weinig voorraad. Toen heeft ibood een Secret deal gedaan ter compensatie, bij een andere leverancier. Dus al met al meerdere weken verder voor ik er 1 had.
Toen werkte ie niet goed, retour gestuurd.
Vervolgens krijg je geld terug ivm geen voorraad. Dat was afgelopen vrijdag. En nu is die wel weer te koop ineens?
Dus ben eigenlijk wel klaar met ibood.

[ Voor 3% gewijzigd door Infinity90 op 13-04-2025 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 07:47
Hey,

Ook ik ben druk bezig met de zoektocht naar een robotstofzuiger. Normaal zou het erg makkelijk zijn, maar...

Ik heb een labrador rondlopen. Deze vindt de stofzuiger prima, meestal blijft ze liggen, tot ik tegen haar aan duw dan staat ze op en gaat ze paar meter verderop verder dutje doen ^^.
Echter, zoals elke hond laat ze wel wat haren los en haalt extra zand naar binnen.

Huis heeft tegelvloer (zachte steen, ramp), geen drempels. Enkel benedenverdieping, dus kan niet van trap vallen.

Hebben jullie een tip voor een robotstofzuiger die ook prima overweg kan met hondenharen? Of ervaringen?

Zelf had ik gezien dat de dreamy x40 ultra goed beoordeeld werd... Echter weet ik niet zeker of ik dweil functie wil gebruiken. Als we zelf dweilen krijg je al snel vlekken als je dit niet perfect doet. (En hij is met 1100 ook niet heel goedkoop).

Dreame L10s Ultra Gen 2 wordt ook genoemd, is beduidend goedkoper, maar weet niet zeker of deze net zo goed met hondenharen overweg kan... 3n als ik dan infinity hoor...

Roborock Qrevo Curv is met 1000 euro ertussenin. Volgens vacuum wars een goede optie... Al weet ik niet zeker of ik hier de dweil functie van wil gebruiken.

Wat vinden jullie? Ik hecht namelijk veel waarde aan tweakers :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• synx6
  • Laatst online: 06:50
OMX2000 schreef op zondag 13 april 2025 @ 08:27:
[...]

Overdag en in de nacht. Beide gaat prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Laatst online: 20-05 22:13

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

OMX2000 schreef op zondag 13 april 2025 @ 08:27:
[...]

Altijd

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09:39
danslo schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 12:25:
Heb nu ook voor 250 euro een Roborock Q5 Max+ gekocht voor de tweede verdieping.
Maand later, en ik ben zeer benieuwd naar je ervaringen!
(En waar had je die gekocht?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
beyazz06 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 00:05:
[...]

Hier gaat de Roborock toch retour, hij blijft erg wisselvallig en verliest vaak zijn orientatie, loopt vast op obstakels die er niet zijn; inmiddels ook al een andere aangeschaft: Dreame L50.

Eerste indruk is dat de Dreame veel sneller is met het herkennen van de ruimte tov de Roborock. Vandaag even laden en nadien kijken hoe de Dreame omgaat met het patroon in het tapijt.

Nou, de dreame heeft gedraaid en ondanks ie soms een stukje overslaat is het tov de Roborock een behoorlijke verbetering, loopt niet vast op obstakels die er niet zijn! Lijkt ook veel beter zijn accu te managen, daar waar de Roborock tot het naatje ging waardoor ie soms halverwege 'dood' achterbleef gaat de Dreame al veel sneller terug.
Ik kan inmiddels aangeven dat de Dreame geen enkele keren een vastloper heeft gehad of dat het bepaalde plekken overslaat, ten op zichten van de Roborock een enorme verbetering.

Enige nadeel is de leegstation, "de oprit" is niet optimaal waardoor de stofzuiger moeite heeft met docken. Soms lukt het helemaal niet en gaat het in stand-by modus waardoor ik handmatig nog een keer moet gaan laten docken.

Heb er inmiddel 3 rondrijden hier 😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors86
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-05 13:35
beyazz06 schreef op maandag 14 april 2025 @ 13:36:
[...]

Ik kan inmiddels aangeven dat de Dreame geen enkele keren een vastloper heeft gehad of dat het bepaalde plekken overslaat, ten op zichten van de Roborock een enorme verbetering.

Enige nadeel is de leegstation, "de oprit" is niet optimaal waardoor de stofzuiger moeite heeft met docken. Soms lukt het helemaal niet en gaat het in stand-by modus waardoor ik handmatig nog een keer moet gaan laten docken.

Heb er inmiddel 3 rondrijden hier 😋
Hoe is de detectie van eventueel kabels, veters of (klein) speelgoed?
Welke roborock had je hiervoor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:34
Truus01 schreef op maandag 14 april 2025 @ 09:42:
[...]

Maand later, en ik ben zeer benieuwd naar je ervaringen!
(En waar had je die gekocht?)
Moet zeggen dat ik hem nog maar een paar keer heb gedraaid, stofzuig resultaten zijn prima. Heeft wel moeite met het drempeltje naar onze badkamer.

Heb hem hier vandaan: https://www.reichelt.com/...orock_q5_max_zwart-398813

Heeft wel een week of 2 geduurd voordat hij binnen was, dus hou daar rekening mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:40
Ik heb sinds september 2024 de Dreame x40 master, nu krijg ik wat meldingen voor onderdelen vervangen zoals de filter, al zie ik hier nog niets aan, heb deze elke maand netjes met mijn stofzuiger schoon gemaakt, maar misschien een keer uitwassen dat moet volgens de handleiding ook kunnen.

Maar heeft iemand een tip voor een goede accessoire kit? Zie er b.v. op Amazon genoeg staan, maar kan iemand een kit aanbevelen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
sjors86 schreef op maandag 14 april 2025 @ 14:29:
[...]

Hoe is de detectie van eventueel kabels, veters of (klein) speelgoed?
Welke roborock had je hiervoor?
Daar kan ik helaas weinig over vertellen; de gebroeders dreamy stofzuigen het tapijt van de moskee die vrij is van kabels, veters of klein speelgoed.

Alhoewel de Roborock qrevo curv wel een gebedsketting (gemaakt van kralen) had opgegeten hebben de gebroeders dreamy dat tot op heden niet gedaan.

Naar mijn gevoel heeft Dreame een betere object herkenning dan de Roborock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 22:32
Zelf nu voor de 2e keer een Rowenta 220+ serie retour gedaan vanwege defecte dweilunit. Nu aan het kijken voor iets anders dan een Rowenta. Zit te dubben tussen de Xiaomi X20+ en de Dreame L10S ultra gen 2. Vraag is alleen of de X20+ voldoende is of toch beter voor de Dreame kan gaan ondanks dat deze stuk duurder is. Gaat om huiskamer en gang van ca. 50m2. Pvc vloer zonder tapijt.

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:28

SuBBaSS

-has Ryzen

Heb hier nu al een aantal maanden deze budget-boy rondrijden:

https://www.bol.com/nl/nl...st_Middle.11.ProductImage

Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/YJMDAY1wVQ8A/G6xwEo5/550x550.jpg

Zat al een tijdje met een schuin oog in dit topic mee te lezen, maar prijzen hielden me wat tegen.
Voor deze 200 euro durfde ik de gok wel aan en moet zeggen dat het ding ontzettend goed bevalt in mijn situatie (alleenstaand, 3 katten, gelijkvloerse woning met combi laminaat/ vloerkleden/ tapijt en de nodige obstakels in de ruimte in de vorm van kattenkrabdingen).

Enige minpuntje dat ik heb is dat hij een aantal keren in storing ging bij het (automatisch) legen van de zuiger.
De doorvoer wilde dan wel eens verstoppen, maar dat is allemaal makkelijk te servicen.
Oplossing is om hem gewoon na elke zuigbeurt automatisch te laten legen als hij weer op zijn dock staat.

Zeer tevreden mee verder!

Edit: Ik zie net dat ik niet de juiste heb gelinkt. Die van mij heeft ook een dweil-functie maar die is niet verkrijgbaar via bol.

[ Voor 8% gewijzigd door SuBBaSS op 15-04-2025 23:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Nu een paar dagen de Qrevo Master in bezit als vervanger voor de Eufy X10 Omni Pro. Allemachtig, wat een enorm verschil. De Roborock maakt beduidend veel beter schoon dan de Eufy. Vond de Eufy best oké, maar met de Master zie ik pas echt waartoe de robotstofzuiger toe in staat is. Echt een wereld van verschil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aasas
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 00:32
Ik ben altijd al overtuigd geweest van Roborock. Het mag misschien wat meer kosten, maar het apparaat werkt gewoon goed, en ja ik heb ook wel issues gehad met Roborock. Daarnaast zijn de onderdelen makkelijk verkrijgbaar en gebruiken verschillende modellen dezelfde vervangbare onderdelen. Je leest toch regelmatig dat mensen problemen hebben met Dreame, Eufy en andere merken in het lagere prijssegment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravhin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:56

Ravhin

no <root>...

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik
* Ravhin op hout klopt
nog geen enkel probleem met mijn Eufy heb gehad. Duidelijke app, goed aan te sturen vanuit Homey, onderhouds-aankondigingen en bij storingen (zoals een verstopte stofzak) een duidelijk stappenplan om het op te lossen. Het betreft hier de X10 Pro Omni.

Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-05 22:47

de Peer

under peer review

Aasas schreef op donderdag 17 april 2025 @ 11:27:
Ik ben altijd al overtuigd geweest van Roborock. Het mag misschien wat meer kosten
Meer kosten? Roborock is toch juist al een prijsvechter met zeer strakke prijs/kwaliteit verhouding.

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aasas
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 00:32
de Peer schreef op donderdag 17 april 2025 @ 18:39:
[...]

Meer kosten? Roborock is toch juist al een prijsvechter met zeer strakke prijs/kwaliteit verhouding.
De S-lijn heeft een aardige prijs, en is vaak iets duurder dan de concurrentie, maar in mijn ogen ook beter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pipo de C
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-04 18:32
Na een jaar of 5 de roborock S5 gebruikt te hebben, zojuist de qrevo master besteld als upgrade. De S5 werkt nog steeds prima eigenlijk maar dit leek me wel een mooie upgrade.

Voor de mensen die 'm willen bestellen: via roborock duitsland is ie EUR799, dat is welbekend volgens mij. Alleen de 8% korting zoals op de site vermeld door inschrijving van mail adres werkte niet bij mij. Gek genoeg wel op de pro versie.

Op pepper loopt een thread over de Saros10 - daar staan allerlei 10% kortingscodes in - een van die codes werkte voor mij. Uiteindelijk EUR720 betaald.

Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
De Roborock QRevo Curv nu voor 995 euro
https://de.roborock.com/p...=1776604559&siteid=116019

EXTRA 10 % sparen mit Beans

Bij Amazon Nederland met voucher is hij nu € 849,99.

[ Voor 34% gewijzigd door monica66 op 19-04-2025 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
monica66 schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 15:17:

Bij Amazon helaas niet beschikbaar :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monica66
99ruud99 schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 15:49:
[...]

Bij Amazon helaas niet beschikbaar :(
Bij mij wel, met voucher van 150 euro. Vreemd. Heb je op mijn link van hierboven (Amazon Nederland) geklikt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ELeHXzL355Fh-aT9651BlaLGIb8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1P7iNYgHcPGt18bpHrGvVwks.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 52% gewijzigd door monica66 op 19-04-2025 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Laatst online: 20-05 12:32
pipo de C schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 11:01:
Na een jaar of 5 de roborock S5 gebruikt te hebben, zojuist de qrevo master besteld als upgrade. De S5 werkt nog steeds prima eigenlijk maar dit leek me wel een mooie upgrade.

Voor de mensen die 'm willen bestellen: via roborock duitsland is ie EUR799, dat is welbekend volgens mij. Alleen de 8% korting zoals op de site vermeld door inschrijving van mail adres werkte niet bij mij. Gek genoeg wel op de pro versie.

Op pepper loopt een thread over de Saros10 - daar staan allerlei 10% kortingscodes in - een van die codes werkte voor mij. Uiteindelijk EUR720 betaald.

Ben benieuwd!
Mijn S5 max rijdt hier nog steeds elke avond een rondje. Beste aankoop geweest in de afgelopen jaren, hoef beneden eigenlijk niet meer te stofzuigen. Heb een goede kruimeldief gehaald, die gebruik ik nu voor al het overige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
monica66 schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 16:23:
[...]
Bij mij wel, met voucher van 150 euro. Vreemd. Heb je op mijn link van hierboven (Amazon Nederland) geklikt?
Heb t gevonden, had hem nog op verzenden naar NL staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mister_muller
  • Laatst online: 10:41
monica66 schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 15:17:

Is wel de "uitgeklede" versie, niet de "normale"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
mister_muller schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 18:14:
[...]

Is wel de "uitgeklede" versie, niet de "normale"
Ik zie het inderdaad: https://www.notebookcheck...beschikbaar.972643.0.html

De meeste functies zitten er echter nog gewoon op. De zuigkracht is bijvoorbeeld ietsje lager maar nog steeds heel hoog. Ik vind het hele mooie robot voor dat bedrag.

[ Voor 21% gewijzigd door monica66 op 20-04-2025 07:22 ]

Pagina: 1 ... 52 ... 55 Laatste