Jk kan me zo voorstellen dat als je een stofzuigrobot zoekt met dweilfunctie, je wilt dat hij dan ook goéd dweilt, zuigt en objecten ontwijkt. Je hebt al een goede vanaf circa 500 euro. Bijvoorbeeld de Dreame L10s gen 2.rm84 schreef op zondag 26 januari 2025 @ 12:14:
[...]
Een robotstofzuiger met dweilfunctie en opvangbak voor de rest weinig bijzondere eisen.
Dreame X50 verliest hier steeds 1 van de dweilpads, ik vrees dat ik hem al retour mag sturen. Zucht.
Herkansing dan, na mijn vorige flater.Gemeni schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 21:04:
Ik zit te kijken om een Roborock Qrevo Pro te kopen. Prijs is nu 688 op Bol, is dat een goede prijs of beter nog even wachten op een aanbieding?
Op de Duitse roborock website met de 8% referral korting komt ie op 598 incl verzendkosten.
De S versie is dan weer goedkoop bij de Franse site (440), maar dan heb je een Belgisch adres nodig om hem te kunnen laten bezorgen.
Bosch 5800i 10, vloerverwarming & fancoils, Zehnder Q600
Iemand nog een X50 zonder dat probleem ?issepower schreef op zondag 26 januari 2025 @ 21:34:
Dreame X50 verliest hier steeds 1 van de dweilpads, ik vrees dat ik hem al retour mag sturen. Zucht.
iemand hier ervaring met een extra dock voor een Roborock? Ik heb een Q Revo Pro, en zit erover na te denken om een extra dock op de 1e verdieping te nemen....
ehhhh..HOI
Ik lees veel problemen met de X40 op Facebook op de Dreame pagina. Ze adviseren daar de L40 te kopen. Zou goedkoper en beter zijn.issepower schreef op maandag 27 januari 2025 @ 10:38:
[...]
Iemand nog een X50 zonder dat probleem ?
Maar nu met de btw weg ermee scheelt dat niet zoveel meermonica66 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 12:08:
[...]
Ik lees veel problemen met de X40 op Facebook op de Dreame pagina. Ze adviseren daar de L40 te kopen. Zou goedkoper en beter zijn.
X40 €990,85
https://www.mediamarkt.nl...unctie-zwart-1874168.html
L40 €825,57
https://www.mediamarkt.nl...lfunctie-wit-1873064.html
Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.
Lees in de Facebook groep die hier genoemd werd hier ook een bericht over:issepower schreef op maandag 27 januari 2025 @ 10:38:
[...]
Iemand nog een X50 zonder dat probleem ?
"Hi, my new X50 is always losing 1 mop ( the one that extends). When i put it back in it retracts but it falls off. Return ?"
"Sometimes losing it in the base station, but mostly while mopping. No obstacles. When the cilinder holder extends and I put it back in, it retracts and loses is instantly. When I manuelly lower the cilinder a bit and put it back in, it holds hit well but loses it during cleanup.."
Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.
@patrickt35 of anderenpatrickt35 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 22:59:
[...]
Ik heb de Eufy X10 Pro en een kat en een Golden Retriever.
In de kattenbak gebruiken wij houtkorrels welke groter zijn dan kattengrit en deze worden prima opgezogen. Ook de haren (en dat zijn er elke dag heul veul) verdwijnen voor 98% als sneeuw voor de zon. Mijn vloer (glanzend marmer) is nog nooit zo schoon geweest.
Hij was alleen schoner wanneer ik hem dweilde en droog zoog met de waterzuiger.
Welk schoonmaakmiddel gebruik jij voor je marmer icm een robotstofzuiger?
Ik ben aan het orienteren voor een robotstofzuiger icm een (glanzend) marmeren vloer.
De Xiaomi x20+ is nu voor 369,99 te koop op de site van Xiaomi, er zijn daar ook genoeg coupons te vinden waardoor de prijs zelfs 323,99 wordt. wat een stuk goedkoper is dan de laagste prijs in de pricewatch (389,99)
Prima ding, ik heb 'm met Black Friday gekocht en geen spijt van.jm2th2 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 15:55:
De Xiaomi x20+ is nu voor 369,99 te koop op de site van Xiaomi, er zijn daar ook genoeg coupons te vinden waardoor de prijs zelfs 323,99 wordt. wat een stuk goedkoper is dan de laagste prijs in de pricewatch (389,99)
Ik dacht eerst dat het aan de eufy zelf lag dat ik veel dweilsporen zag, maar heb nu ook een Narwal over mijn vloer laten lopen, maar ook dan dweilsporen.Harriaaz schreef op maandag 27 januari 2025 @ 17:12:
[...]
@patrickt35 of anderen
Welk schoonmaakmiddel gebruik jij voor je marmer icm een robotstofzuiger?
Ik ben aan het orienteren voor een robotstofzuiger icm een (glanzend) marmeren vloer.
Ik heb gisteren voor het eerst een speciaal reinigingsmiddel gebruikt, en de eerste resultaten zijn positief.
https://www.amazon.nl/gp/...=ppx_pop_mob_b_asin_title
Mijn pads zijn helemaal plat gedrukt, maar na uitwassen zien ze er weer goed uit, echter na 1 keer dweilen zijn de haartjes weer helemaal plat. Het lijkt wel of ze versleten zijn en dat vind ik best wel vlug na 1 maand. Vandaag worden nieuwe pads geleverd.
Gisteren ook getest op laminaat, en dan is het dweil resultaat perfect. Geen enkel spoor te zien, dus het ligt echt aan de combinatie met een hoog glanzende vloer.
De X20+ heeft toch geen dweil functie?jm2th2 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 15:55:
Jawel. Echter met koud water en geen watertank in de robot, hij maakt de pads nat in het basisstation. Werkt prima, vloer is mooi schoon en zie geen druppels op mijn hardhouten vloer dat hij met te natte pads naar andere ruimtes gaat.patrickt35 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 09:00:
[...]
De X20+ heeft toch geen dweil functie?
wij zitten zelf ook te twijfelen voor een robot. Omdat we een eikenhouten vloer hebben willen we het dweilen gewoon zelf blijven doen. Er hoeft dus eigenlijk geen dweil functie op.jm2th2 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 15:55:
Ik vind die Xiaomi wel een mooie prijs hebben, welke coupons gebruik jij om tot die prijs te komen?
En is een robot überhaupt slim met een eikenhouten vloer?
Sinds kort heb ik de Qrevo Pro. Hij bevalt prima tot nu toe. Behalve dan dit geluidje wat hij maakt bij het intrekken van de dweilpad. Is dit normaal?
Tjonge jonge
Koop je net kort geleden een x40 op blackfruday is hij nu al 109 euro goedkoper
Notabene bij de mediamarkt welke al niet de goedkoopste is ( als je vaker prijzen vergelikt eb online koopt )
Due x40 moet er volgens mij echt uit de x50 komt met 20kpa zuigkracht en veel meer voor maar amper 200 euro meer ( normale prijs 1099 x40 en 1399 voor de x50 welke nu met korting al 1299 is )
Vorig jaar 2023/2024 was dat met een l10s ultra niet zo.
Notabene bij de mediamarkt welke al niet de goedkoopste is ( als je vaker prijzen vergelikt eb online koopt )
Due x40 moet er volgens mij echt uit de x50 komt met 20kpa zuigkracht en veel meer voor maar amper 200 euro meer ( normale prijs 1099 x40 en 1399 voor de x50 welke nu met korting al 1299 is )
[ Voor 6% gewijzigd door Maxwp op 29-01-2025 09:42 ]
hoe dweil je zelf dam die vloerDirk0s schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 09:32:
[...]
wij zitten zelf ook te twijfelen voor een robot. Omdat we een eikenhouten vloer hebben willen we het dweilen gewoon zelf blijven doen. Er hoeft dus eigenlijk geen dweil functie op.
Ik vind die Xiaomi wel een mooie prijs hebben, welke coupons gebruik jij om tot die prijs te komen?
En is een robot überhaupt slim met een eikenhouten vloer?
Vele robots doen het met voornamelijk alleen water en je kan dat heel Light instellen
10% aiot of iets dergelijks, toen ik de website met Edge opende regende het kortingsbonnen.Dirk0s schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 09:32:
[...]
Met een speciaal middel, ik betwijfel of dit goed is voor een robotstofzuiger.Maxwp schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 09:45:
[...]
hoe dweil je zelf dam die vloer
Vele robots doen het met voornamelijk alleen water en je kan dat heel Light instellen
Alles daalt in prijs. We kochten de L10a ultra eind maart 2023 voor 950 euro en 1.5 jaar later kostte hij 469 euro bij de Mediamarkt. Zo gaat dat. Zeker als er nieuwe modellen uitkomen.Maxwp schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 09:42:
Ja.schaduw schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 09:34:
Sinds kort heb ik de Qrevo Pro. Hij bevalt prima tot nu toe. Behalve dan dit geluidje wat hij maakt bij het intrekken van de dweilpad. Is dit normaal?
Zou ook kunnen dat het de combinatie is van residu van poetsmiddel (van het manuele poetsen) icm de robot. Wij gebruiken sinds kort geen poetsmiddel meer, enkel de robot dagelijks en eenmaal per week stoomreiniger. Geen last meer van film/vlekken/strepen nu.patrickt35 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 08:58:
[...]
Ik dacht eerst dat het aan de eufy zelf lag dat ik veel dweilsporen zag, maar heb nu ook een Narwal over mijn vloer laten lopen, maar ook dan dweilsporen.
Ik heb gisteren voor het eerst een speciaal reinigingsmiddel gebruikt, en de eerste resultaten zijn positief.
https://www.amazon.nl/gp/...=ppx_pop_mob_b_asin_title
Mijn pads zijn helemaal plat gedrukt, maar na uitwassen zien ze er weer goed uit, echter na 1 keer dweilen zijn de haartjes weer helemaal plat. Het lijkt wel of ze versleten zijn en dat vind ik best wel vlug na 1 maand. Vandaag worden nieuwe pads geleverd.
Gisteren ook getest op laminaat, en dan is het dweil resultaat perfect. Geen enkel spoor te zien, dus het ligt echt aan de combinatie met een hoog glanzende vloer.
Ben vergeten te vermelden dat ik demi water gebruik voor de robot.Driehoek schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 11:00:
[...]
Zou ook kunnen dat het de combinatie is van residu van poetsmiddel (van het manuele poetsen) icm de robot. Wij gebruiken sinds kort geen poetsmiddel meer, enkel de robot dagelijks en eenmaal per week stoomreiniger. Geen last meer van film/vlekken/strepen nu.
In het voorjaar gaat er een nieuwe vloer in😂.
Wij zijn helemaal klaar met een donkere hoogglans vloer icm kat, hond en twee kinderen.
Hardhouten vloer hier, welk type hout weet ik niet. X20+ laat ik op de lichtste stand dweilen, vloer wordt minder nat dan wanneer ik zelf rond ga en is snel weer droog. Water is op kamertemperatuur, zonder schoonmaakmiddel.Maxwp schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 09:45:
[...]
hoe dweil je zelf dam die vloer
Ik heb hem net mog met black friday gekocht.monica66 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 10:15:
[...]
Alles daalt in prijs. We kochten de L10a ultra eind maart 2023 voor 950 euro en 1.5 jaar later kostte hij 469 euro bij de Mediamarkt. Zo gaat dat. Zeker als er nieuwe modellen uitkomen.
Dat hij over 1.5 jaar goedkoper is ok maar zo kort erop wat jammer
Dan is dat toch al goed ?R-R-L schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 11:51:
[...]
Hardhouten vloer hier, welk type hout weet ik niet. X20+ laat ik op de lichtste stand dweilen, vloer wordt minder nat dan wanneer ik zelf rond ga en is snel weer droog. Water is op kamertemperatuur, zonder schoonmaakmiddel.
Hier ook een xiaomi x20+ die naar alle tevredenheid z'n rondjes doet. Navigeren doet ie erg goed, leuk om bezig te zien.
If it doesn't fit, you'll need a bigger hammer
Yep. Doet de mijne ookschaduw schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 09:34:
[YouTube: qrevo]
100 euro korting op de X50 Ultra?Maxwp schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 09:42:
Tjonge jonge
Waar dan?
Heb de prijzen ook in de gaten gehouden en mij lijkt meer dat er veel belangstelling is voor deze robotstofzuiger en deze ook zo uitverkocht is in de NL winkels.
Nu hebben ze hem ipv 1399 staan voor 1499
Schandalig.......
nou kreeg daarover mail met aanbiedingentaz3d_nl schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 20:57:
[...]
100 euro korting op de X50 Ultra?
Waar dan?
Heb de prijzen ook in de gaten gehouden en mij lijkt meer dat er veel belangstelling is voor deze robotstofzuiger en deze ook zo uitverkocht is in de NL winkels.
Nu hebben ze hem ipv 1399 staan voor 1499
Schandalig.......
het wisselt nogal
maar cd x40 stond recent voor 990 terwijl een paar weken in de aanbieding 1099 was.

Hallo Tweakers,
Ik heb een Q5 Pro Roborock stofzuiger gekocht enkele tijd terug. Ik kom van een S5 eerste model is denk ik +/- 8 jaar geleden.
En die was geweldig. Nu heb ik me weer voor een Roborock genomen. Maar ben er niet blij van.
Hij zuigt njet goed, en neemt niet alles mee
Iemand nog ervaring??
Ik heb een Q5 Pro Roborock stofzuiger gekocht enkele tijd terug. Ik kom van een S5 eerste model is denk ik +/- 8 jaar geleden.
En die was geweldig. Nu heb ik me weer voor een Roborock genomen. Maar ben er niet blij van.
Iemand nog ervaring??
Ik heb sinds kort een Roborock QREVO Master, ter vervanging van een Dreame LS10 pro.
Nu zit ik te stoeien met de juiste instelling voor dweilen. bij de Dreame kon je aangegeven om de hoeveel m2 de pads schoongemaakt moesten worden. Bij de QREVO kun je alleen per kamer of per tijd aangeven.
Gister de robot laten dweilen, waarbij ik 2 verschillende kamers heb gedefineerd. De vuilwatertank was enkele cm's gevuld. Het lijkt er dan dus op dat bij de instelling 'per kamer' de pads tussendoor niet schoongemaakt worden.
De setting per tijd lijkt dus handiger, want je wilt natuurlijk zo schoon mogelijke pads om te dweilen. Ik zal eens met 10 minuten experimenteren.
Verder valt me op dat ook de schoonwatertank nog erg vol zit. Bij de Dreame was dit wel anders. Ik dacht dat de QREVO ook een waterbankje aan boord heeft, waar de pads tijdens het dweilen met schoon water steeds natgemaakt worden. Maar is dit ook wel zo?
Iemand hier die ook z'n twijfels heeft bij de effectiviteit van het dweilen? Of nog tips / tricks heeft voor de juiste instellingen?
Nu zit ik te stoeien met de juiste instelling voor dweilen. bij de Dreame kon je aangegeven om de hoeveel m2 de pads schoongemaakt moesten worden. Bij de QREVO kun je alleen per kamer of per tijd aangeven.
Gister de robot laten dweilen, waarbij ik 2 verschillende kamers heb gedefineerd. De vuilwatertank was enkele cm's gevuld. Het lijkt er dan dus op dat bij de instelling 'per kamer' de pads tussendoor niet schoongemaakt worden.
De setting per tijd lijkt dus handiger, want je wilt natuurlijk zo schoon mogelijke pads om te dweilen. Ik zal eens met 10 minuten experimenteren.
Verder valt me op dat ook de schoonwatertank nog erg vol zit. Bij de Dreame was dit wel anders. Ik dacht dat de QREVO ook een waterbankje aan boord heeft, waar de pads tijdens het dweilen met schoon water steeds natgemaakt worden. Maar is dit ook wel zo?
Iemand hier die ook z'n twijfels heeft bij de effectiviteit van het dweilen? Of nog tips / tricks heeft voor de juiste instellingen?
Ik heb de Qrevo PRO ook slechts een paar dagen, maar je hebt wel meerdere dweilmodussen met meer of minder water. Daar zou je mee kunnen experimenteren.
De qrevo heeft volgens mij ook gewoon een watertankje aan boord en gaat terug naar de base om die weer bij te vullen.
De qrevo heeft volgens mij ook gewoon een watertankje aan boord en gaat terug naar de base om die weer bij te vullen.
Smart #5 Review of deel je ervaringen met anderen via de WhatsApp groep
De eufy X10 Pro Omni is inderdaad nu 599.
De Dreame L10S Pro Ultra Heat op amazon (verder overal uitverkocht) ook 599.
Ze zullen beide prima zuigen.. Nu lees ik inderdaad ook bij de X10 wat reviews over zand opzuigen enz. Voor dezelfde, prijs, is het dan verstandiger voor de Dreame te gaan?
De Dreame L10S Pro Ultra Heat op amazon (verder overal uitverkocht) ook 599.
Ze zullen beide prima zuigen.. Nu lees ik inderdaad ook bij de X10 wat reviews over zand opzuigen enz. Voor dezelfde, prijs, is het dan verstandiger voor de Dreame te gaan?
Je kan in plaats van de Dreame L10s Pro Ultraheat net zo goed de Dreame L10s ultra gen 2 kopen voor 495 euro bij de Mediamarkt.
Dit omdat heet water volgens de reviews alleen iets toevoegt als je een vette vloer hebt. Voor gewoon vuil werkt koud water net zo goed.
Sorry, ik zie nu dat de aanbieding bij de Mediamarkt afgelopen is per vandaag.
Dit omdat heet water volgens de reviews alleen iets toevoegt als je een vette vloer hebt. Voor gewoon vuil werkt koud water net zo goed.
Sorry, ik zie nu dat de aanbieding bij de Mediamarkt afgelopen is per vandaag.
[ Voor 13% gewijzigd door monica66 op 03-02-2025 13:53 ]
- Dweil wassen: dit staat in Dock > Dock Settings. Instelling per kamer dweilen betekend dat hij het zelf gaat inschatten.nrdnmg schreef op zondag 2 februari 2025 @ 11:50:
Ik heb sinds kort een Roborock QREVO Master, ter vervanging van een Dreame LS10 pro.
- Watertank onboard is 80ml, dus ja, dit wordt tijdens het schoonmaken gedaan.
- Effectiviteit t.o.v..... handmatig dweilen? Of andere robots?
Standaard schoonmaak is bij mij 56 m^2 (vac&mop), met waterflow op high. Het is elke ochtend brandschoon en op een paar onbereikbare hoekjes na. Ik ververs de schoon/vuilwatertanks ongeveer 1x per week, soms iets vaker/minder als er afwijkingen zijn in de routines. Ervaring louter positief, als je van schone vloeren houdt
Wij hebben sinds een goeie maand de Qrevo Pro, en zuigresultaat valt ons ook wat tegen.theduke1989 schreef op zondag 2 februari 2025 @ 09:52:
Hallo Tweakers,
Iemand nog ervaring??
Zelfs na rondje zuigen op hoge zuigkracht en modus (2x) voel je op de vloer alsnog rest korrels zand.
Apparaat goed onderhouden, filters schoongemaakt.
Haalt het niet bij een ‘ouderwetse’ stofzuigbeurt, wel meer gemak…
@McLambo Dat had ik ook, maar na vervanging van de borstel gaat het beter, eigenlijk prima.
https://nl.aliexpress.com/item/1005006376710948.html
Die met de haren op de borstel, de andere heb je al.
Past die ook op de Q Revo Pro? Ik zie allerlei types vermeld staan, alleen juist die niet.medu80 schreef op maandag 3 februari 2025 @ 17:06:
@McLambo Dat had ik ook, maar na vervanging van de borstel gaat het beter, eigenlijk prima.
Edit: Het lijkt erop van wel, dus ook maar een besteld.
[ Voor 6% gewijzigd door drfruit op 03-02-2025 18:41 ]
Ik ben opzoek naar extra stofzakken voor de Xiaomi x20+. Iemand ervaring met goede of waar ik op moet letten? Je komt al snel uit op Ali of dezelfde als Ali via Amazon.
Heb zo'n setje van ali: 6 stofzakken, evenveel dweilpads, wat filtertjes en borsteltjes voor € 14. Lijken me net hetzelfde als de originelen. Stofzakken kunnen een tweede (derde/vierde/ ...) leven krijgen door ze zelf leeg te schudden/zuigen. Dweilpads kunnen in de wasmachine. Op die manier kan je héél lang verder ...
If it doesn't fit, you'll need a bigger hammer
Hier ook setje op Ali gekocht. Enige probleem lijkt dat het karton van de stofzak wat dunner is. (Karton bij de opening van de zak) Hierdoor sluit hij net niet helemaal lekker aan. 1x per 2 weken zuig ik dus even het vakje waar de zak in ligt leeg. Er zit dan een heel klein beetje stof naast. Verder werkt het prima.
:strip_exif()/f/image/kkzdBAKPjw4mg5NLhq1SQ8dK.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik zie nu nu zelfs 709 voor de L40. Er is nog 1 exemplaar: .
https://www.amazon.de/dp/...fix=l40%2Caps%2C92&sr=8-3
Mijn Eufy X10 heeft ineens hele slechte dweil resultaten. De vloer blijft vies en amper nat. Waterniveau staat ingesteld op hoog. Dit is ontstaan na een Firmware-Update.
Meer bezitters van de X10 met dit probleem?
Meer bezitters van de X10 met dit probleem?
Goedemorgen, ik ben al een tijdje aan het kijken naar verschillende modellen stofzuigers maar ik zie door de bomen eigenlijk het bos niet meer, dus hopelijk kunnen jullie me helpen. Het gaat om een stofzuiger die ik bij mijn bedrijf wil inzetten om de boel netjes te houden, niet als vervanger van de schoonmaker die 2x per week komt.
Ik ben op zoek naar een robotstofzuiger die:
- 1 tot 2 keer per dag het hele gebouw (ongeveer 150m2) stofzuigt (wellicht ook 1x dweilen als dat goed werkt?)
- Tussendoor ook 1 ruimte naar keuze kan stofzuigen (gaat dit met een app of kan dit ook met afstandsbediening/ direct op de robot aangezet worden. Meerdere collega' s maken gebruik van de locatie, dus het is handig als ze de stofzuiger allemaal kunnen bedienen zonder dat iedereen een eigen app nodig heeft,
- een station met grote opvang voor vuil, zodat de stofzuigrobot zo onderhoudsarm mogelijk is.
- het gebouw heeft een pvc vloer zonder drempels.
Alvast bedankt voor jullie hulp
- 1 tot 2 keer per dag het hele gebouw (ongeveer 150m2) stofzuigt (wellicht ook 1x dweilen als dat goed werkt?)
- Tussendoor ook 1 ruimte naar keuze kan stofzuigen (gaat dit met een app of kan dit ook met afstandsbediening/ direct op de robot aangezet worden. Meerdere collega' s maken gebruik van de locatie, dus het is handig als ze de stofzuiger allemaal kunnen bedienen zonder dat iedereen een eigen app nodig heeft,
- een station met grote opvang voor vuil, zodat de stofzuigrobot zo onderhoudsarm mogelijk is.
@bg4143 2 posten boven je staat een pracht exemplaar. Lees je even in
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Ik zie dat de prijs helaas alweer omhoog is. Kwestie van in de gaten houden. En het wordt vaak gemeld op de Dreame robot pagina op Facebook.Zondagskindje schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 10:12:
@bg4143 2 posten boven je staat een pracht exemplaar. Lees je even in
Mijn Dreame L10s Ultra gen2 geeft sinds een paar dagen een laser error. Dit is voor zover ik kon zien zomaar ineens gebeurd. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb de laser al een keertje proberen rond te draaien, maar geen idee of dat stroef gaat of niet. Het heeft in ieder geval niet geholpen.
Ik ken inmiddels meerdere bedrijven die een Roborock S-serie gebruiken, en tot nu toe ook een aantal met de Roborock S8 Pro Ultra. Ik ben niet zeker of dit model nog te koop is, maar ik raad altijd aan om voor een S-serie te kiezen en niet voor een ander model. De S-serie is het vlaggenschip van Roborock.bg4143 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 08:01:
Goedemorgen, ik ben al een tijdje aan het kijken naar verschillende modellen stofzuigers maar ik zie door de bomen eigenlijk het bos niet meer, dus hopelijk kunnen jullie me helpen. Het gaat om een stofzuiger die ik bij mijn bedrijf wil inzetten om de boel netjes te houden, niet als vervanger van de schoonmaker die 2x per week komt.
Om de robot te gebruiken, is de Roborock-app nodig, niet alleen voor jou, maar ook voor je collega’s. Gelukkig kun je de robot delen via elkaars account, zodat instellingen en plattegronden behouden blijven.
Mocht je echt geen app willen gebruiken kun je altijd de knoppen gebruiken boven op de robot. Wil je helemaal geen onderhoud kun je er voor een dock kiezen met water aansluiting. Dan hoef je ook niet het schone water bij te vullen, en het vieze water te lozen.
Wow goede deal!monica66 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 03:29:
...
Ik zie nu nu zelfs 709 voor de L40. Er is nog 1 exemplaar: .
...
Wij hebben de L40 Ultra nu sinds 26-1 in gebruik.
Wij laten hem iedere avond op geplande taken zijn ronde doen (CleanGenius Stofz&dweilen of enkel stozuigen).
Plus een aantal extra schoonmaakbeurten heeft Obi-Wan Cleanobi er nu 29,4 werkuren opzitten.
Even een korte beoordeling/ ervaring tot dusver.
Appbediening
Erg goed. Mogelijkheid om de kamers tot in detail aan te maken; met tapijten, gordijnen, drempels en no-go zones. Bediening en opties zijn uitgebreid in te stellen. Enkele meer geavanceerdere opties worden duidelijk met hulpvideo'tjes uitgelegd.
Stofzuig- en dweil prestaties
Wij hebben hiervoor geen andere stofzuigrobot gehad, dus ik kan het niet vergelijken.
Maar vanuit het perspectief van een 'eerste' gebruiker;
Verwacht geen wonderen, maar het valt me zeker niet tegen. Wij houden het huis over het algemeen goed schoon, voor zover dat lukt met 2 kids <2 jaar

Om hem te testen heb ik rijstkorrels in een hoek en langs de plint gestrooid. Moet erbij zeggen droge rijskorrels op een gladde pvc vloer zijn lastig. Enkele korrels schieten weg van de sidebrush, en als ze op een ongelukkige plek terechtkomen blijven ze liggen.
Bij een eerste run pakt hij ongeveer 80-90% mee. 2de run pakt nog eens 5-10% extra mee. Na een 3de run had hij af en toe alles, af en toe lagen er nog een paar korrels her en der.
Docking station
De L40 Ultra werkt erg autonoom. Af en toe wat onderhoud, een keer een stofzuiger zak vervange en bijvullen/legen van de waterreservoirs. Maar verder doet hij lekker zijn ding.
Maakt de dweil pads goed schoon en er blijven ook bijna geen haren (so far) achter in de tricut brush, of zelfs de asjes hiervan.
ik moet hier wel vermelden dat het wassen van de dweil op (hoge) temperatuur echt een wassen neus is.
Voor de duidelijkheid; de stofzuiger verwarmt het water niet voor het dweilen maar om de dweilpads te reinigen. Ik heb dit in de wasinstellingen van de dock als zodanig ingesteld. Maar of ik daar nou kies voor Normaal, Mild, Warm of Heet → het water blijft koud. Ik kan dit testen door met een vinger tijdens het wassen aan de rond draaiende pad te voelen. (iets wat je overigens volgens dreame nooit moet doen, want dan verbrand je je vingers natuurlijk
Ondanks het ontbreken van deze feature, wat ik irritant vind, worden de pads wel schoon/ goed gereinigd en vraag ik me af of een goed werkende feature heel veel zou toevoegen. Zeker als je ze af en toe dan maar met de hand en warm water reinigd.
Hopelijk wordt dit met een software updat nog opgelost.
Conclusie
Wij zijn er over het algemeen aangenaam door verrast en tevreden over. Ik was voorzichtig over de prestaties van een robot, zowel zuigen als dweilen, maar het valt me niet tegen.
En we vinden het heerlijk dat de kamer lekker schoongemaakt wordt op tijden en momenten dat we niet in de ruimte zijn waardoor we de tijd voor andere zaken kunnen gebruiken.
Natuurlijk moet je af en toe wat plekken (die eigenlijk zijn gedelegeerd aan de robot) nalopen met een stofzuiger of doek, maar die zijn incidenteel.
Hopelijk heeft iemand die zich aan het orienteren is hier wat aan, en bij vervolg- of detailvragen stuur gerust een pb/dm!
[ Voor 0% gewijzigd door _Slick_Rick_ op 07-02-2025 15:43 . Reden: Spelling en leesbaarheid ]
PC ASUS ROG Strix X570-E | Ryzen 5 5600X | ASUS ROG Strix RTX 3080 OC
Zonnepanelen 8910 Wp | 22x 405 Wp + S500B | SolarEdge SE8K
Warmtepomp Remeha Elga Ace hybride 6 kW
EV Volkswagen Passat GTE PHEV
Na een laatste firmware update is mijn Eufy X10 pro omni totaal fucked up. Droog dweilen, waterniveau wordt verkeerd aangegeven, blijft opladen terwijl accu al 100% is.
Inmiddels al een harde reset gegeven, maar niets helpt. Via support kom ik ook niet veel verder.
Inmiddels al een harde reset gegeven, maar niets helpt. Via support kom ik ook niet veel verder.
Dank - ik zal hem niet installeren.
Wel erg zonde; het is een geweldige robot met de juiste firmware.
Downgrade is niet mogelijk?
Wel erg zonde; het is een geweldige robot met de juiste firmware.
Downgrade is niet mogelijk?
Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>
Ik moet zeggen, onze Roborock Revo doet ook gek de laatste 2 weken. De hal niet meer kunnen vinden en om plaats daarvan de keuken inrijden (kamers zitten wel naast elkaar maar raken elkaar niet), 10 minuten er over doen om het dockingstation te vinden die letterlijk 3 meter bij hem vandaan staat. In plaats daarvan ging hij heel langzaam rijden, rondjes draaien alsof hij zijn positie kwijt was maar wel gewoon de goede positie op de kaart hebben, metertje opschuiven, en dit op repeat...
"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross
Welke robotstofzuiger inc klein / compact / laag laadstation wordt aangeraden?
Eufy L60 lijkt mij een goede optie, iemand ervaringen inc klein laadstation?
Ik wil hem ergens onder een kast uit het zicht hebben.
Eufy L60 lijkt mij een goede optie, iemand ervaringen inc klein laadstation?
Ik wil hem ergens onder een kast uit het zicht hebben.
[ Voor 23% gewijzigd door Dirk0s op 09-02-2025 21:40 ]
Onze QRevo doet exact hetzelfde, ziet er echt onbenullig uit. Ik krijg soms bijna medelijden als ik ‘m zo zie spartelen…The Executer schreef op zondag 9 februari 2025 @ 20:04:
Ik moet zeggen, onze Roborock Revo doet ook gek de laatste 2 weken. De hal niet meer kunnen vinden en om plaats daarvan de keuken inrijden (kamers zitten wel naast elkaar maar raken elkaar niet), 10 minuten er over doen om het dockingstation te vinden die letterlijk 3 meter bij hem vandaan staat. In plaats daarvan ging hij heel langzaam rijden, rondjes draaien alsof hij zijn positie kwijt was maar wel gewoon de goede positie op de kaart hebben, metertje opschuiven, en dit op repeat...
Zijn er hier mensen die een model als een Qrevo Master ergens onder hebben staan waarbij er aan de bovenkant onvoldoende ruimte over is om de water- en afvalbak eruit te tillen, en dus het hele basisstation naar voren trekken bij dat soort handelingen? Het lijkt me een 'tikkeltje' onpraktisch, maar aan de andere kant: daardoor kan ie wel enigszins uit het zicht, en in principe hoeft dat ook maar eens in de paar weken.
Ja, hier ook 'strak' ingebouwd. Naar voren trekken 1x per week woog niet op tegen een hele grote loze ruimte. Desnoods even viltjes eronder plakken om het schuiven makkelijker te maken.JBS schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 15:42:
Zijn er hier mensen die een model als een Qrevo Master ergens onder hebben staan waarbij er aan de bovenkant onvoldoende ruimte over is om de water- en afvalbak eruit te tillen, en dus het hele basisstation naar voren trekken bij dat soort handelingen? Het lijkt me een 'tikkeltje' onpraktisch, maar aan de andere kant: daardoor kan ie wel enigszins uit het zicht, en in principe hoeft dat ook maar eens in de paar weken.
Of je koopt de variant die je vast aan kunt sluiten aan water / afvoer, zodat je 'm in kunt bouwen in je keuken/bijkeuken...JBS schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 15:42:
Dat is absoluut de mooiere oplossing. De plint hoogte van 8cm is daarbij echter een beperkende factor. Zelfs de Roborock Qrevo Slim is 8.2xm hoog, helaas.Den Segg schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 21:00:
[...]
Of je koopt de variant die je vast aan kunt sluiten aan water / afvoer, zodat je 'm in kunt bouwen in je keuken/bijkeuken...Iemand ervaringen mee btw?
Ik zie nu dat de Saros 10R nog iets minder hoog is met z'n 79.8mm maar die wil maarliefst 120cm ruimte in de diepte hebben zie ik op https://global.roborock.com/pages/roborock-saros-10r
Weet iemand waarom er zoveel ruimte benodigd is? Want de Saros past in de hoogte, maar 120cm diep is de kastenwand van onze keuken (natuurlijk) niet.
Weet iemand waarom er zoveel ruimte benodigd is? Want de Saros past in de hoogte, maar 120cm diep is de kastenwand van onze keuken (natuurlijk) niet.
Dat zal inclusief de vrije ruimte aan de voorzijde van het dock zijn die geadviseerd wordt om de robot ten allen tijden zijn dock te laten vinden. Dock zelf is maar 47.5 cm diep.JBS schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 15:38:
Ik zie nu dat de Saros 10R nog iets minder hoog is met z'n 79.8mm maar die wil maarliefst 120cm ruimte in de diepte hebben zie ik op https://global.roborock.com/pages/roborock-saros-10r
Als ik deze afbeelding zie, lijkt 't daar niet op.GeorgeRDG schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 16:21:
[...]
Dat zal inclusief de vrije ruimte aan de voorzijde van het dock zijn die geadviseerd wordt om de robot ten allen tijden zijn dock te laten vinden. Dock zelf is maar 47.5 cm diep.
Daar wordt van voorkant naar achter gemarkeerd als 120cm.
:strip_exif()/f/image/xnNpXaYNa7qCDizKlHijhhvV.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door JBS op 12-02-2025 21:15 ]
Ja maar 120 cm is totaal niet logisch als je kijkt naar de verhoudingen in het plaatje. Ik vind deze:JBS schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 21:14:
[...]
Als ik deze afbeelding zie, lijkt 't daar niet op.
Daar wordt van voorkant naar achter gemarkeerd als 120cm.
:strip_exif()/f/image/jr445iScnfbdBnqEb0Re0Tgk.png?f=user_large)
Precies, ik vond het ook niet logisch. Vandaar m'n vraag. Ze zullen het met 'n reden op hun site hebben staan specifiek bij het model dat aangesloten wordt op water aan- en afvoer.GeorgeRDG schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 13:46:
[...]
Ja maar 120 cm is totaal niet logisch als je kijkt naar de verhoudingen in het plaatje. Ik vind deze:
[Afbeelding]
https://global.roborock.com/pages/roborock-saros-10r:
/f/image/yKMt91v7dZKS9vGOo0OxwZu1.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/HPnzlUnyOyxmTSHjnHl5UOqP.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/7ZWj8hkM0eSt0q7LBrZRDVxR.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 53% gewijzigd door JBS op 14-02-2025 14:41 ]
120cm ziet er anders normaal uit, je hebt 47,5cm van het dock, 35 van de robot, samen is dat 82,5.
hij heeft ruimte aan de voorkant nodig om te roteren en op het dock te rijden, en dat is dus nog geen 40cm
er zit natuurlijk ook een marge ingebouwd, de 1 is net wat nauwkeuriger dan de ander, maar met 120 vangen ze het meeste wel af
hij heeft ruimte aan de voorkant nodig om te roteren en op het dock te rijden, en dat is dus nog geen 40cm
er zit natuurlijk ook een marge ingebouwd, de 1 is net wat nauwkeuriger dan de ander, maar met 120 vangen ze het meeste wel af
[ Voor 23% gewijzigd door lays526 op 14-02-2025 14:43 ]
Een, maar: Als je de lijn bij (4) checkt waarvan ze aangeven dat die minimaal 120cm moet zijn, loopt die van voorkant dock naar achteren. Het lijkt er niet op dat ze de ruimte vóór het dock hierin meenemen.lays526 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 14:42:
120cm ziet er anders normaal uit, je hebt 47,5cm van het dock, 35 van de robot, samen is dat 82,5.
Een robotstofzuiger vind vaak z'n dockingstation dankzij wat infrarood LEDjes in het dockingstation. Je kan soms reserveonderdelen voor zo'n docking station kopen. Indien 1 LEDje kapot is dan heeft de robot gelijk moeite om het te vinden (en soms op de laatste 5-10cm).The Executer schreef op zondag 9 februari 2025 @ 20:04:
Mijn roborock S5 gaat rondjes rijden als ik te lang niet de sensoren heb schoongemaakt.
Tricky aanname, als je het mij vraagt. Ik heb Roborock een mailtje gestuurd om e.e.a. op te helderen.lays526 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 14:45:
ik ga ervan uit dat ze de ruimte ook hebben meegenomen voor de robot die daar moet rijden
Als je nou die lengtes vergelijkt met wat je op die afbeelding ziet, klopt er toch helemaal niks van? Meer dan 120 cm (punt 4) is korter dan meer dan 40 cm (6) en zelfs 35 cm (5).
Net even nagemeten bij mijn Qrevo Pro. Breedte 35 cm, diepte 48 cm (puur de robot en station, zonder marges). Zoveel dieper lijkt deze niet.
Net even nagemeten bij mijn Qrevo Pro. Breedte 35 cm, diepte 48 cm (puur de robot en station, zonder marges). Zoveel dieper lijkt deze niet.
[ Voor 28% gewijzigd door drfruit op 14-02-2025 16:09 ]
In dit geval was hij in de woonkamer het spoor compleet bijster. Hij stond bij de rode stip, en moet om de bank heen terug naar het dockingstation rechts bovenin. Hij heeft in de buurt van de rode stip dus 10 minuten staan draaien en doen.bkor schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 14:47:
[...]
Een robotstofzuiger vind vaak z'n dockingstation dankzij wat infrarood LEDjes in het dockingstation. Je kan soms reserveonderdelen voor zo'n docking station kopen. Indien 1 LEDje kapot is dan heeft de robot gelijk moeite om het te vinden (en soms op de laatste 5-10cm).
Mijn roborock S5 gaat rondjes rijden als ik te lang niet de sensoren heb schoongemaakt.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/QStxDKp5ZTGJ5CGKN7InQ9A2.jpg?f=user_large)
"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross
Klopt. Maar ik vraag me af of die 120cm enkel daarvoor is, dit verkeerd gemarkeerd is op de tekening en het dus inclusief ruimte om uit te rijden is, een typefout is, of?arpeggio schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 19:28:
@JBS ; @GeorgeRDG ; @lays526 ; @drfruit
Houd er rekening mee dat het model Saros 10R with Refill and Drainage System aan de achterzijde ook ruimte nodig heeft voor de aansluitingen van water en afvoer.
Bij het model Saros 10R zonder wateraansluiting en afvoer is dat niet nodig.
Sinds afgelopen augustus in het bezit van de Eufy X10 Omni Pro. Hij is nu terug naar Coolblue. Het ding stofzuigt nog steeds, maar wil totaal niet meer dweilen. Vaag.
Daarnaast merken we dat hij niet meer echt lekker bij de tijd is. Hij doet sommige zaken dubbel en vergeet soms andere plekken. Dus lekker daar laten checken. Ben benieuwd.
Daarnaast merken we dat hij niet meer echt lekker bij de tijd is. Hij doet sommige zaken dubbel en vergeet soms andere plekken. Dus lekker daar laten checken. Ben benieuwd.
DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air
Ik merk nog steeds dat ondanks de zeer aantrekkelijke prijzen van Eufy en Dreame, deze voor mijn gevoel (houd het niet statistich hier bij in dit forum), deze merken meer mankementen vertonen dan Roborock.
Ik moet zeggen dat ik nog steeds erg tevreden ben over de Dreame X40. Zelfs een keer van de trap laten vallen doordat ik hem in het dock (na een dweilbeurt boven) naar beneden wilde tillen. Op wat krasjes aan de buitenkant na doet ie nog steeds keurig z'n werk.
Hebben ook een (goedkopere) roborock op kantoor en moet eerlijk zeggen dat ik ze ontzettend veel op elkaar vind lijken qua hard -en software en mogelijkheden.
Hebben ook een (goedkopere) roborock op kantoor en moet eerlijk zeggen dat ik ze ontzettend veel op elkaar vind lijken qua hard -en software en mogelijkheden.
Dit had te maken met firmware 3.1.16. Inmiddels is 3.1.20 uitgebracht en alle problemen zijn verdwenen.Steeffoon schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 20:02:
Sinds afgelopen augustus in het bezit van de Eufy X10 Omni Pro. Hij is nu terug naar Coolblue. Het ding stofzuigt nog steeds, maar wil totaal niet meer dweilen. Vaag.
Hij waste zijn dweilen niet(goed), en dweilde zowat droog. Waterniveau klopte niet, en bleef aangeven dat hij aan het laden was, terwijl de accu al vol was. En nog wat random issues.
[ Voor 14% gewijzigd door patrickt35 op 17-02-2025 06:55 ]
We zijn al een tijdje naar een robotstofzuiger het kijken en hier op het forum is vooral Dreame/Roborock populair, vanwege hun geavanceerde technieken. Echter...ik blijf toch zitten met het feit dat ik het geen hele prettige gedachte vind dat ik verplicht hun cloud moet gebruiken, dat het apparaat niet eens werkt zonder Internet/cloud, dat er meestal een camera/microfoon op zit die door m'n huis rijdt, etc. Ik besef dat het voor bepaalde features misschien nodig is, maar toch niet voor alles? Het zou toch ook bizar zijn als ik m'n Siemens oven/magnetron alleen kan gebruiken met cloud connectie? Ik weet dat Valetudo bestaat, maar het voelt ook niet heel comfortabel om een nieuw ~€ 600,00 apparaat direct open te maken, rooten, garantie weg, etc.
Het liefste wil ik gewoon een product wat (grotendeels) lokaal aan te sturen is en waarbij de basisfunctionaliteiten zonder cloud werken. Dan kom ik vooralsnog bij iRobot uit, maar die producten zijn kennelijk toch weer een stuk minder geavanceerd (bijv. geen lidar aan boord). Het liefste wil ik die robotstofzuiger gewoon uit Home Assistant bedienen en het liefst gewoon lokaal via MQTT o.i.d. Zijn er wellicht nog andere interessante/goede merken om naar te kijken?
Het liefste wil ik gewoon een product wat (grotendeels) lokaal aan te sturen is en waarbij de basisfunctionaliteiten zonder cloud werken. Dan kom ik vooralsnog bij iRobot uit, maar die producten zijn kennelijk toch weer een stuk minder geavanceerd (bijv. geen lidar aan boord). Het liefste wil ik die robotstofzuiger gewoon uit Home Assistant bedienen en het liefst gewoon lokaal via MQTT o.i.d. Zijn er wellicht nog andere interessante/goede merken om naar te kijken?
12340Wp 🌞 - Daikin Altherma 3 8kW 🔥- Atlantic Calypso VM 150L💧- Tesla M3 LR 2019 🚗 - Peblar Home ⛽
je kan de roborock gewoon starten zonder cloud functionaliteit, maar zonder de app, gewoon op de start knop drukkenrogervdh schreef op maandag 17 februari 2025 @ 11:53:
We zijn al een tijdje naar een robotstofzuiger het kijken en hier op het forum is vooral Dreame/Roborock populair, vanwege hun geavanceerde technieken. Echter...ik blijf toch zitten met het feit dat ik het geen hele prettige gedachte vind dat ik verplicht hun cloud moet gebruiken, dat het apparaat niet eens werkt zonder Internet/cloud, dat er meestal een camera/microfoon op zit die door m'n huis rijdt, etc. Ik besef dat het voor bepaalde features misschien nodig is, maar toch niet voor alles? Het zou toch ook bizar zijn als ik m'n Siemens oven/magnetron alleen kan gebruiken met cloud connectie? Ik weet dat Valetudo bestaat, maar het voelt ook niet heel comfortabel om een nieuw ~€ 600,00 apparaat direct open te maken, rooten, garantie weg, etc.
Mijn L10s geeft deze foutmelding ook sinds gisteren...Tym schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 11:50:
Mijn Dreame L10s Ultra gen2 geeft sinds een paar dagen een laser error. Dit is voor zover ik kon zien zomaar ineens gebeurd. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb de laser al een keertje proberen rond te draaien, maar geen idee of dat stroef gaat of niet. Het heeft in ieder geval niet geholpen.
Heb je het ondertussen opgelost?
De startknop is natuurlijk niet helemaal de bedoeling.lays526 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 12:17:
[...]
je kan de roborock gewoon starten zonder cloud functionaliteit, maar zonder de app, gewoon op de start knop drukken
"This integration requires a continuous cloud connection while using the device. However, excluding map data, communication between the integration and the device is conducted locally."
12340Wp 🌞 - Daikin Altherma 3 8kW 🔥- Atlantic Calypso VM 150L💧- Tesla M3 LR 2019 🚗 - Peblar Home ⛽
Uiteindelijk is de foutmelding bij mij verdwenen na volledig uitzetten van de stofzuiger. Ik heb ook de lidar met een droog doekje schoongemaakt en geprobeerd om deze rond te draaien. Dus ik weet niet zeker welke van deze acties er toe heeft geleid dat hij het weer doen, maar tot nu toe heb ik de error niet meer gehad.richy t schreef op maandag 17 februari 2025 @ 12:53:
[...]
Mijn L10s geeft deze foutmelding ook sinds gisteren...
Heb je het ondertussen opgelost?
Het lijkt me dat ze hier een komma vergeten zijn en het eigenlijk 12cm is. Of 120mm.JBS schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 19:33:
[...]
Klopt. Maar ik vraag me af of die 120cm enkel daarvoor is, dit verkeerd gemarkeerd is op de tekening en het dus inclusief ruimte om uit te rijden is, een typefout is, of?
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Het antwoord van Roborock support hieronder. Het gaat dus inderdaad om de benodigde ruimte voor het dock. Niet zo'n best plaatje dus bij de afmetingen.JBS schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 14:49:
[...]
Tricky aanname, als je het mij vraagt. Ik heb Roborock een mailtje gestuurd om e.e.a. op te helderen.
In de tekening van de Saros 10 hebben ze 't overigens wel correct gevisualiseerd.The size of the dock station of Saros 10R is 381 * 475 * 300mm. In order to make it convenient to take out, we need to reserve 1cm on each side and 0.5 - 1cm in height. And 70cm should be reserved in the front so that the robot can return to the dock station normally. If no obstacles will be placed in front of the dock station, only the width and height need to be considered, and there is no need to consider the depth.
:strip_exif()/f/image/YNqjfMfFUwUmppn5iv6OLtTz.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 21% gewijzigd door JBS op 17-02-2025 18:30 ]
Op dit moment zie ik bij ons nergens een plaats om een robotstofzuiger met (hoog) laadstation te plaatsen. Bij de plekken waar dat dan weer wel mogelijk is, is in de verste verte geen stopcontact te zien. De enige mogelijkheid dat ik voorlopig zie, is onder de zitbank bij ons waardoor je dus niet makkelijk aan het reservoir zou geraken. Enig idee welk model die toch wat kan dweilen zonder hoog laadstation en een "toppertje" is?
Ronddraaien van de lidar werkte, hij werkt weer!Tym schreef op maandag 17 februari 2025 @ 13:37:
[...]
Uiteindelijk is de foutmelding bij mij verdwenen na volledig uitzetten van de stofzuiger. Ik heb ook de lidar met een droog doekje schoongemaakt en geprobeerd om deze rond te draaien. Dus ik weet niet zeker welke van deze acties er toe heeft geleid dat hij het weer doen, maar tot nu toe heb ik de error niet meer gehad.
Ik zou dan naar Valetudo kijken. Ik heb al ~5 jaar een Roborock en sinds een jaar ook een Dreame. Voor de Roborock is het veel makkelijker reserveonderdelen te vinden op AliExpress. Dreame aanbod op AliExpress (qua reserveonderdelen) verschilt per type. Voor mijn type vind ik het aanbod behoorlijk magertjes. Bij de Roborock heb ik uiteindelijk toch soms wat onderdelen moeten kopen. En dus niet alleen de standaard dingen (main/side brushe, etc), maar ik heb ook een keer de LIDAR moeten vervangen. Dan is het wel heel fijn dat de robot populair is.rogervdh schreef op maandag 17 februari 2025 @ 13:23:
[...]
De startknop is natuurlijk niet helemaal de bedoeling.Ik wil dat apparaat zelf slim kunnen aansturen. Ik begreep dat de Home Assistant integratie voor Roborock niet werkt zonder cloud functionaliteit:
"This integration requires a continuous cloud connection while using the device. However, excluding map data, communication between the integration and the device is conducted locally."
De Roborock is een S5 (~5 jaar oud), een kabel ofzo probeert hij op te zuigen, hij merkt niet dat er iets mis is. De Dreame is veel nieuwer, deze merkt dus wel dat er iets mis gaat. Ik raad wel aan om een model te kopen dat wel slim genoeg is om te merken dat er iets mis is met de "main brush". De Dreame zoog ooit een plastic klein ding op en gaf een foutmelding. De (oude!) Roborock blijft flink lang doorgaan.
Oh serieus? Ik zag dat er geen update beschikbaar was. Dus toen aangemeld bij Coolblue. Kreeg vanmorgen bericht dat er een nieuwe opgestuurd werd.patrickt35 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 06:51:
[...]
Dit had te maken met firmware 3.1.16. Inmiddels is 3.1.20 uitgebracht en alle problemen zijn verdwenen.
Hij waste zijn dweilen niet(goed), en dweilde zowat droog. Waterniveau klopte niet, en bleef aangeven dat hij aan het laden was, terwijl de accu al vol was. En nog wat random issues.
Overigens was het probleem hier dat de dweilen überhaupt niet naar beneden gingen. Was dat ook een gevolg van die firmware dan? Want hij deed het tot kort ervoor wel goed, en volgens mij was dat toen al die .16 firmware.
DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air
Enig idee wanneer de Roborock Saros 10r u e nte koop zal zijn?
Zie hem nu alleen nog maar in usa winkels.
Volgens de Roborock website vanaf 3 maart.taz3d_nl schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 12:03:
Enig idee wanneer de Roborock Saros 10r u e nte koop zal zijn?
Wat voor vloer heb je ? Ik had een soort gelijk probleem met "Roborock Qrevo S". Ik heb een grindvloer die kennelijk wordt herkent als tapijt. Dweilt de robot wel als je de functie voor tapijt herkenning uitschakelt ?Steeffoon schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 20:02:
Heb je geprobeerd of het wel werkt op andere vloeren ?
[ Voor 4% gewijzigd door Djaberdjasti op 18-02-2025 14:30 ]
Ik heb een pvc-vloer met het uiterlijk van laminaat. Nee, heb het niet getest op andere vloeren, want hij moet hier zijn werk doen; en als dat niet werkt, dan heb ik er niets aan.Djaberdjasti schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 14:19:
[...]
Wat voor vloer heb je ? Ik had een soort gelijk probleem met "Roborock Qrevo S". Ik heb een grindvloer die kennelijk wordt herkent als tapijt. Dweilt de robot wel als je de functie voor tapijt herkenning uitschakelt ?
Heb je geprobeerd of het wel werkt op andere vloeren ?
Dat met de tapijtherkenning heb ik niet geprobeerd, toen was tie al onderweg naar de winkel terug. Wel een goede voor de volgende keer, al is dat hopelijk niet nodig.
Na 1 jaar en 3 maanden heeft onze Q5 Pro het begeven met de foutmelding "Error 1 Lidar turret error". Ik heb diverse filmpjes gevonden hoe dat te herstellen is, maar het mooie is dat geen van de filmpjes dezelfde Lidar behuizing had als die ik had. Uiteindelijk wel helemaal uit elkaar gehaald en schoon gemaakt, dat heeft geresulteerd in maar liefst 5 minuten weer kunnen stofzuigen voordat hij er alsnog mee kapte. Inmiddels retour en ik krijg mijn geld terug.
Nu in de markt voor een nieuwe, maar dan wel iets van een nieuwere generatie. Echter viel mij op dat Roborock geen compacte dock (max 11 cm hoog) meer gemaakt heeft. Alles dat daarna uitgekomen is, heeft tegenwoordig een opvang bak en nagenoeg allemaal een dweil. (Ja dat had deze ook, maar die gebruikte ik niet).
De compacte dock was erg praktisch omdat hij dan onder de bank kon verdwijnen, zo uit het zicht. Die voorkeur ligt er nog steeds, maar is er niet bij Roborock. En een oudere variant zie ik niet zo zitten.
Als we dan toch dit compromis moeten maken, dan is er nog wel een wens dat hij over een convectorput kan rijden. Deze Q5 Pro kwam daar op klem te zitten dus dat gedeelte was virtueel voor hem geblokkeerd.
Iemand hier enige ervaringen mee?
Op dit moment kijk ik naar de QRevo S of de QRevo Pro, waarbij volgens mij het grootste verschil zit in dat de S met koud water schoonmaakt en de Pro met 60 graden water. Ja de Pro zou ook iets beter in de hoekjes zijn, maar dat lijkt mij verwaarloosbaar. Prijstechnisch scheelt het bij Amazon op dit moment 100 euro (550 vs 650)
Nu in de markt voor een nieuwe, maar dan wel iets van een nieuwere generatie. Echter viel mij op dat Roborock geen compacte dock (max 11 cm hoog) meer gemaakt heeft. Alles dat daarna uitgekomen is, heeft tegenwoordig een opvang bak en nagenoeg allemaal een dweil. (Ja dat had deze ook, maar die gebruikte ik niet).
De compacte dock was erg praktisch omdat hij dan onder de bank kon verdwijnen, zo uit het zicht. Die voorkeur ligt er nog steeds, maar is er niet bij Roborock. En een oudere variant zie ik niet zo zitten.
Als we dan toch dit compromis moeten maken, dan is er nog wel een wens dat hij over een convectorput kan rijden. Deze Q5 Pro kwam daar op klem te zitten dus dat gedeelte was virtueel voor hem geblokkeerd.
Iemand hier enige ervaringen mee?
Op dit moment kijk ik naar de QRevo S of de QRevo Pro, waarbij volgens mij het grootste verschil zit in dat de S met koud water schoonmaakt en de Pro met 60 graden water. Ja de Pro zou ook iets beter in de hoekjes zijn, maar dat lijkt mij verwaarloosbaar. Prijstechnisch scheelt het bij Amazon op dit moment 100 euro (550 vs 650)
Weet iemand hier toevallig waar je onderdelen voor Roborock kunt bestellen?
Mijn vriendin geeft namelijk aan dat dit grijze onderdeel niet meer klemt. Ging tot vanochtend prima, maar zojuist maakte de stofzuiger een vreemd geluid. Hij heeft gisteren wel een kabel opgegeten, dus mogelijk dat daar een stukje plastic is gebarsten.
Ik zou dan ook graag dit onderdeel even opnieuw bestellen voor onze Q Revo S. Ik kan het online alleen niet vinden.
Mijn vriendin geeft namelijk aan dat dit grijze onderdeel niet meer klemt. Ging tot vanochtend prima, maar zojuist maakte de stofzuiger een vreemd geluid. Hij heeft gisteren wel een kabel opgegeten, dus mogelijk dat daar een stukje plastic is gebarsten.
Ik zou dan ook graag dit onderdeel even opnieuw bestellen voor onze Q Revo S. Ik kan het online alleen niet vinden.
[ Voor 27% gewijzigd door G33st op 21-02-2025 10:16 ]
Is dit wat je zoekt?G33st schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 11:36:
[Afbeelding]
https://www.amazon.nl/Hoo...rdelen%2Caps%2C46&sr=8-44
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Het ziet er niet kapot uit, trouwens...Kan er maar op 1 manier in, he..G33st schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 11:36:
[Afbeelding]
Dat is hem inderdaad! Dank. Het lijkt er toch op dat niet het onderdeel kapot is.Zondagskindje schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 11:51:
[...]
Is dit wat je zoekt?
https://www.amazon.nl/Hoo...rdelen%2Caps%2C46&sr=8-44
Dat geeft mijn vriendin nu ook aan. Het onderdeel is niet kapot, hij klemt alleen niet meer. Ik ben nog niet thuis, vanavond toch maar even rustig kijken.medu80 schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 12:25:
[...]
Het ziet er niet kapot uit, trouwens...Kan er maar op 1 manier in, he..
Mijn gedachte was vooral: even snel een nieuwe bestellen dan kan hij morgen weer verder met stofzuigen. Dat blijkt wat te haastig.
Edit:
Conclusie: niks aan de hand. Hij klemde niet helemaal lekker omdat dat veertje van het grijze onderdeel wat stroef ging. Even ietsjes aandrukken was voldoende.
Dank voor de snelle reacties.
[ Voor 5% gewijzigd door G33st op 21-02-2025 09:43 ]
Mocht iemand hier ook naar zoeken.
Heb bij Roborock support gevraagd omdat het nergens word aangegeven of wpa3 ondersteund word.
Wel absurd dat een nieuw apparaat van 700 euro plus dit niet standaard onboard heeft.
Heb bij Roborock support gevraagd omdat het nergens word aangegeven of wpa3 ondersteund word.
Heb er gelijk maar even er achteraan gevraagd of ze dan misschien wel PMF ondersteuning hebben in WPA2 maar nog geen reactie.Hoi,
Bedankt dat je contact hebt opgenomen met Roborock.
Helaas kunnen onze robotapparaten alleen WPA of WPA2 ondersteunen.
Met vriendelijke groet,
Jon
Wel absurd dat een nieuw apparaat van 700 euro plus dit niet standaard onboard heeft.
Ik ben op zoek naar een robot dweil/ zuig functie. Ik heb echter ook een hond in huis die dementerend en incontinent is en daardoor vaak in huis plast. ik verwacht niet dat de robot alle plasjes opkuist, maar hij moet wel overweg kunnen met eventuele plasjes op het moment dat hij aan het werk is.
Mijn huidige robot zuigt alleen en kan ik op dit moment niet meer gebruiken vanwege de smeerboel als hij een plasje tegenkomt.
alle tips zijn welkom.
Mijn huidige robot zuigt alleen en kan ik op dit moment niet meer gebruiken vanwege de smeerboel als hij een plasje tegenkomt.
alle tips zijn welkom.