Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Random1993
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 16-04 15:43
Hi All,

Na veel lezen ook maar overstappen op een mooie Robot, ik vind object detectie (verdwaalde schoen), goede app, dweilen en goed stofzuigen natuurlijk belangrijk.

Na veel reviews lezen ben ik op de volgende uitgekomen:
QRevo S (momenteel 550-,)
Dreame L10s Ultra Gen 2 (momenteel 630,-)
De Dreame heeft zover ik kan zien betere object detectie en dweilt wat beter.

Is het verschil van net geen 100 meer voor de Dreame het waard denken jullie?
hoor graag jullie ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffoz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01:41
sten123 schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 06:51:
Wat is de beste robotstofzuiger evt met dweil i.c.m een Labrador die veel vacht wisselt.

Is dat zoals ik hier lees de Roborock S8 Ultra?
Als je het geld er voor wil neerleggen, zeker top apparaat. Ik heb die S8 Pro en dat werkt echt helemaal top op alle vlakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adinsx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-06 01:08
lays526 schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 17:22:
[...]

Waarom moeilijk doen en niet gewoon een kant en klare bestellen? Niet iedereen is zo technisch onderlegd dat je ze electra kan toevertrouwen

https://www.kabelshop.nl/...-AK5132-i18378-t1076.html
Moest hier nog even op terugkomen.Inmiddels via allekabels deze witte van 0,5m besteld ter vervanging van de originele. (zwart hebben ze niet zo kort):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dmZ5_-m-b9ywtMOLw0xVQgV6w4w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EsmiXM9Xr0IwfOxagusOm91P.jpg?f=fotoalbum_large

Werkt perfect. Basisstation kan nu strak tegen de plint aan en lijnt nu uit met de twee grote woonkamerkasten. De Q8 Max vindt keurig zijn station terug.Alleen met het afzuigen naar het station blaast de boel flink tegen de zijkanten, maar gezien alles droog is geen issue.

Al met al, na ruim een maand nog altijd dik tevreden met de Q8 Max+.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uSmuFLEtSa1D3LnSKBjGjhZ5YGo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QrBhbrKpoHKWWiwhIugKegLl.jpg?f=fotoalbum_large

Kleine vraag nog: waar halen jullie de stofzuigerzakjes vandaan? Heb er volgens mij geen reserve bij gekregen (of ik moet de doos nog eens goed op de kop zetten). Dan bestel ik er binnenkort maar wat uit voorzorg.

[ Voor 9% gewijzigd door adinsx op 03-01-2025 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:56

Dennis1812

Amateur prutser

Ik haal ze via Ali. Net als andere spare parts. Gewoon originele roborocks

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:26

McLambo

MTB Junky

Dennis1812 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 15:37:
Ik haal ze via Ali. Net als andere spare parts. Gewoon originele roborocks
Ik heb ook al even zitten loeren voor spareparts voor onze Qrevo, maar raakte een beetje overweldigd door het aanbod.. hoe kom ik er achter welk filter, borstel, zak, etc op mijn model past?

Website van Roborock lijkt geen soelaas te bieden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skypo2
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20-03 13:58
Goedenavond. Helaas is onze trouwe 3 jaar oude Roidmi Eve Plus overleden. Nu ben ik op zoek naar een vervanger, maar wat geschrokken van de prijzen. Met name goed stofzuigen en obstakels ontwijken vind ik belangrijk, maar omdat het dweilen zoveel beter is geworden zou ik het ook best fijn vinden wanneer de robot onze eikenhouten parketvloer kan dweilen.

Nu ben ik uitgekomen op de Narwal Freo X Ultra als beste prijs-kwaliteit optie, momenteel voor 593,- bij Bol Plaza.

Heeft iemand ervaring met deze robot? Of zijn er robots in deze prijs-range die ik over het hoofd zie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monica66
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21:06
Ik ken m niet maar ik vond wel een review van Jamie Andrews op YouTube.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
McLambo schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 20:35:
[...]

Ik heb ook al even zitten loeren voor spareparts voor onze Qrevo, maar raakte een beetje overweldigd door het aanbod.. hoe kom ik er achter welk filter, borstel, zak, etc op mijn model past?

Website van Roborock lijkt geen soelaas te bieden..
Voor officiële reserveonderdelen kun je terecht bij techpunt.nl

Via ali heb ik bij deze leverancier spulletjes voor mijn Q Revo Pro besteld en de hoofdborstel, zijborstel, filter en mops doen het goed. Stofzak nog niet geprobeerd, maar lijkt ook passend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:20
Skypo2 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 21:37:
Goedenavond. Helaas is onze trouwe 3 jaar oude Roidmi Eve Plus overleden. Nu ben ik op zoek naar een vervanger, maar wat geschrokken van de prijzen. Met name goed stofzuigen en obstakels ontwijken vind ik belangrijk, maar omdat het dweilen zoveel beter is geworden zou ik het ook best fijn vinden wanneer de robot onze eikenhouten parketvloer kan dweilen.

Nu ben ik uitgekomen op de Narwal Freo X Ultra als beste prijs-kwaliteit optie, momenteel voor 593,- bij Bol Plaza.

Heeft iemand ervaring met deze robot? Of zijn er robots in deze prijs-range die ik over het hoofd zie?
Wacht even op de volgende Amazon Prime Day als je geen haast hebt. Het scheelt enorm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-02 08:51
Hallo iedereen,

Heb al een tijdje de roborock s5 max maar deze is nu echt aan vervanging toe.
Aan een kant is de water toevoer geblokkeerd en heb ik echt WPA3 of WPA2 met PMF nodig.

Nu ben ik aan het zoeken of de nieuwe bv de Roborock Q Revo 5Ghz ondersteund en of WPA3 of WPA2 met Protected Management Frames.
Kan hier maar weinig over vinden op internet.
Misschien hier iemand die dit al heeft geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scanniexxl
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 04-02 21:59
Ik twijfel over de Roborock Qrevo S en de Roborock S7 Max Ultra. Wat is jullie mening/advies?

Tevens nog een andere vraag.
Waar stopt de robot als deze zuigt op een kamer waar het basisstation niet staat?
Niet handig als dat in het looppad of voor een trap bijvoorbeeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-06 08:57

Boy

www.byoscoop.nl

Scanniexxl schreef op zondag 5 januari 2025 @ 11:02:
Ik twijfel over de Roborock Qrevo S en de Roborock S7 Max Ultra. Wat is jullie mening/advies?

Waar stopt de robot als deze zuigt op een kamer waar het basisstation niet staat?
Ik heb een super cheapass stofzuiger (Liectroux XR500, voor 150 eens gekocht om te proberen). Deze stopt op dezelfde plek waar ik 'm start.

Edit: wow, hij is een stuk duurder momenteel zie ik dan toen ik 'm een jaar of 2 geleden kocht)

[ Voor 9% gewijzigd door Boy op 05-01-2025 11:29 ]

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lays526
  • Laatst online: 03-06 15:23
Dracster schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 12:53:
Hallo iedereen,

Heb al een tijdje de roborock s5 max maar deze is nu echt aan vervanging toe.
Aan een kant is de water toevoer geblokkeerd en heb ik echt WPA3 of WPA2 met PMF nodig.

Nu ben ik aan het zoeken of de nieuwe bv de Roborock Q Revo 5Ghz ondersteund en of WPA3 of WPA2 met Protected Management Frames.
Kan hier maar weinig over vinden op internet.
Misschien hier iemand die dit al heeft geprobeerd?
Zover ik weet werken de meeste alleen op 2.4ghz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-06 17:09

Deathchant

Don't intend. Do!

Qua dweilen zal het niet veel schelen; beide robots kunnen enkel in de 'halve maan'-vorm dweilen en hebben geen flex-arm om dichter bij de muren te dweilen.
De S7 Max Ultra heeft meer mechanische onderdelen in de dock zitten om de dweil schoon te maken (los borsteltje wat door een motortje heen en weer bewogen moet worden om de dweil te reinigen), waar de QRevo S dat niet heeft (deze draait de dweil op een geribbeld stuk plastic in de dock).

Als je hoogpollig tapijt hebt is de S7 Max Ultra beter omdat de dweil op de QRevo dikker is en je tapijt een beetje zal raken ookal trekt ie de dweil in.

Het docking station is bij de QRevo hoger maar smaller. De S7 Max Ultra is juist lager en breder. Dus het moet wel passen waar je em wilt neerzetten.

Edit: Mijn S7 Max Ultra stopt ook gewoon op de plek waar je em neerzet. Je hoort em zeggen "finished cleaning, returning to dock".
Als ie de dock niet kan vinden dan stopt ie op de plek waar je em neer hebt gezet en dan zegt ie "cannot find dock, bring robot to the dock and retry".
Succes!

[ Voor 11% gewijzigd door Deathchant op 05-01-2025 19:13 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-02 08:51
lays526 schreef op zondag 5 januari 2025 @ 11:55:
[...]

Zover ik weet werken de meeste alleen op 2.4ghz
Dat vond ik inderdaad ook maar de ondersteuning voor WPA3 of WPA2 met Protected Management Frames kan ik niet vinden.
Ga het is proberen bij iemand anders, die heeft toevallig de Qrevo Master.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peule_P
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03:29

Hier een S7 Max Ultra. Als ik nu zelf een nieuwe zou moeten kopen zou ik voor de Qrevo S/Pro/Master gaan.

Als ik hem hier bijvoorbeeld op de bovenverdieping neerzet stopt hij na zijn werkzaamheden op exact het punt waar ik hem neergezet heb om te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havoc1987
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 22:32
Hier ook met een qrevo pro: stopt op de plek waar hij startte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

En een s8 pro ultra stopt ook waar hij begon als er geen station staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisnata
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 23-05 21:48
In november 2023 een q revo gekocht op amazon voor 649 euro. Sinds deze ochtend krijg ik fan error 155. Apparaat vraagt om te resetten. Dit meerdere keren gedaan maar robotstofzuiger geeft telkens zelfde error. Na contact met amazon mag ik mijn apparaat terug opsturen en zou ik terugbetaald worden.
Nu is mijn vraag koop ik terug dezelfde roborock q revo waar ik tevreden van was of zijn er al betere opties?

[ Voor 31% gewijzigd door Krisnata op 05-01-2025 21:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monica66
Review op Reddit van de nieuwe Dreame X50: https://www.reddit.com/r/...hare&utm_term=3&rdt=36963

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Laatst online: 18:20
De master en s zijn in aanbiedingen bij roborock.de

https://nl.pepper.com/aan...otock-qrevo-master-340463

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Laatst online: 19:10

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Nog ff en dan hoef je helemaal niets meer te doen.
https://www.iculture.nl/n...aros-z70-robotstofzuiger/ _O-

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fedde
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-06 17:05
Ik wacht eigenlijk tot de Curv weer beschikbaar (en hopelijk in de aanbieding) komt. Dat schiet nog niet zo op, sinds begin december niet meer beschikbaar en inmiddels al wel weer 1500 euro.. 1500 is me toch te gortig - vond rond de 1000 wel een mooi bedrag. Iemand nog andere suggesties in die prijscategorie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robonus
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 20:44
Skypo2 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 21:37:

Ik kom toevallig je post tegen, maar als je kan kiezen tussen de Freo x en de Freo Z zou ik zeker niet de X nemen. De Z heeft een losse chip voor AI herkenning van objecten. Ik heb de Z nu een paar weken en de obstakelherkenning- en ontwijking is fenominaal. Hij rijdt superstrak zo'n 5mm langs alle objecten maar ik heb 'm nog niet kunnen betrappen ergens tegenaan te rijden. Ook snoertjes, veters, kattenspeeltjes, en andere "obstakels" herkent ie gewoon en rijdt ie netjes omheen. Echt een stofzuiger die je met een gerust hart aan kan zetten als je zelf niet thuis bent.

Ik heb 'm bij Black friday voor 790 euro gekocht, staat nu op bol geloof ik voor 899 euro. Maar ten opzichte van de X echt een no-brainer dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:20
Heb de Q Revo Pro van Roborock nog een week of 4 in gebruik. Tegelvloer met vloerverwarming. Hier en daar een tapijtje (oppervlakte beneden = 180m2 ong.). Maar dat is allemaal geen probleem voor Noortje (de kinderen hebben 'm zo genoemd). Hond vind het ook allemaal prima. Ik word niet snel enthousiast van huishoudelijke apparatuur (het interesseert me eigenlijk helemaal geen moer), maar dit is toch wel echt een top aankoop geweest. Doel was zo min mogelijk stofzuigen en dweilen en dat is gelukt. Ben erg echt blij mee :)

[ Voor 3% gewijzigd door STIMPPYYY op 07-01-2025 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
Ik zag dat de YouTube review van Jamie Andrews voor de Freo Z ook heel erg goed is.

[ Voor 9% gewijzigd door monica66 op 07-01-2025 18:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Laatst online: 19:10

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

En hierbij de first look van de Dreame X50 Ultra

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04:12
Nou ja zeg

De dreame x50 ultra is met coupon nu via dreame zelf te krijgen voor 1300 dollar..
Die prijs zakt snel zeg
20kpa zuiden tegen 12 voor de x40

-----
Find your perfect Robot

New
X50 Ultra

New
X40 Ultra
Accessory Kit

Obstacle Crossing Height
60mm (Two Steps) 42mm (Single Step)
22mm
Navigation
VersaLift DToF
LDS
Main Brush Type
HyperStream™ Detangling DuoBrush
Rubber Brush (Lifting) or Anti-Tangle TriCut Brush 2.0* (Purchased Separately)
Obstacle Avoidance
AI RGB + 3D Structured Light
AI RGB + 3D Structured Light
Maximum Suction (Pa)
20,000Pa
12,000Pa
Brush Lifting

Liftable Side Brush

Extendable Side Brush

Mop Extend

Mop Removal

Battery Capacity (mAh)
6,400mAh
6,400mAh
Dust Box Capacity
395ml
300ml
Voice Control
Built-in voice control system and supported with third-party's
Only supported with third-party's
Clean/Used Water Tank Capacity
4.5L/4.0L
4.5L/4.0L
Auto Mop Cleaning with Hot Water
✓ (80°C , 176℉)
✓(70℃)
Hot Air Drying

Dirt Detection/Mop Rewashing and Floor Remopping
✓(Multi-spectrum)
✓(Multi-spectrum)
Self-Cleaning Washboard
✓ (AceClean™ DryBoard)
✓ (Washboard Self-Cleaning 2.0)
Auto Solution Adding

Auto Tank Water Refilling

Auto Emptying

Bacteria Removal Technology

Water Hookup Kit for Auto Refilling and Draining
Purchased separately
Purchased separately

[ Voor 86% gewijzigd door Maxwp op 07-01-2025 19:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• magnetx3
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21:35
Wij hebben nu een aantal weken een Dreame Tricut brush 2.0 in onze L10s Ultra Gen 2 zitten, maar ik ben super teleurgesteld over de werking ervan. Ja, er zitten veel minder haren in de borstel gewikkeld, het midden is helemaal schoon, de uiteinden blijven haren verzamelen. Maar de nadelen zijn groter dan de voordelen:
- Maakt een boel herrie op onze PVC vloer, alsof de borstels continue tegen de vloer aan worden geslagen. Dat klopt ook wel, want de borstel is een klein stukje groter dan de standaard rubberen borstel.
- Hij pakt veel minder haren op dan met de rubberen borstel.. Ik gok 50% minder. Vooral haren die vlak op de grond liggen komen wel van hun plek, maar zie je een stukje verderop weer liggen. Het lijkt alsof er echt een stuk minder zuigkracht beschikbaar is, waarschijnlijk blokkeert de borstel een groot deel.
- Het bakje waar de borstel zich in beweegt wordt super smerig, het lijkt wel alsof de borstel het dweilwater opneemt als deze eroverheen beweegt. Een natte borstel + vuil is natuurlijk vragen om problemen.

Zijn er anderen die dit ook zo ervaren? Heb ik misschien een copycat gekocht?

Nibe BA-SVM10-200/6 + AMS10-6

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SqnLdr
  • Niet online
Fedde schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 12:51:
[...]

Ik wacht eigenlijk tot de Curv weer beschikbaar (en hopelijk in de aanbieding) komt. Dat schiet nog niet zo op, sinds begin december niet meer beschikbaar en inmiddels al wel weer 1500 euro.. 1500 is me toch te gortig - vond rond de 1000 wel een mooi bedrag. Iemand nog andere suggesties in die prijscategorie?
Je zou je even kunnen aanmelden bij Pepper voor een notificatie. Ik heb er ook maar een ingesteld met de wetenschap dat rond Black Friday de Curv voor €1.099,99 bij Amazon te bestellen was. Mocht je zelf wat tegenkomen post het dan even in dit topic ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henk1994
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-06 14:15
Sinds black friday de trotse eigenaar van een Roborock Q8 Max+. Heel blij mee, inmiddels ruim 60 uur aan gehad. Het eerste puntje waar ik tegenaan liep waren de losse plinten die af en toe nog niet vast lagen. Met een gewone stofzuiger hou je er automatisch rekening mee maar nu moesten ze toch echt vast. Dat is inmiddels gebeurd maar waar ik nog niet echt een oplossing voor heb, is als het wasrek uit staat. De hoeken worden wel ontweken maar daartussen zit nog een stang die de Roborock niet ziet maar waar ze wel moeite mee heeft om overheen te komen. Heeft iemand daar een tip voor? Ik heb er wel eens wat dingen op gezet dan rijdt ie er wel netjes omheen maar ik ben eigenlijk op zoek naar een definitievere oplossing. Het wasrek staat altijd op zolder maar niet altijd op dezelfde plek. Een onzichtbare muur toevoegen in de app is dus geen goede oplossing.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H4z-pELIqQqZ7VGcY6Ty32mitdo=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/wkn4LwqSbt5BUiQzzFhu7YxR.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsarre
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 28-05 08:45
Ik ervaar net datzelfde probleem, met dezelfde robot 😅

Momenteel plaats ik iets (vb houten lat) onder die stang, waardoor deze hoger komt en de robot hem wel ziet. Een blijvende oplossing zijn voetjes vinden die je op die stang kunt vastklikken. Moet wel te vinden zijn op AliExpress, maar nog niet echt gezocht. Mocht je het vinden, laat maar weten hé.

Een andere oplossing is wellicht zo'n isolatieschuim op die stang plaatsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verguldebarman
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:31
henk1994 schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 08:14:
Sinds black friday de trotse eigenaar van een Roborock Q8 Max+. Heel blij mee, inmiddels ruim 60 uur aan gehad. Het eerste puntje waar ik tegenaan liep waren de losse plinten die af en toe nog niet vast lagen. Met een gewone stofzuiger hou je er automatisch rekening mee maar nu moesten ze toch echt vast. Dat is inmiddels gebeurd maar waar ik nog niet echt een oplossing voor heb, is als het wasrek uit staat. De hoeken worden wel ontweken maar daartussen zit nog een stang die de Roborock niet ziet maar waar ze wel moeite mee heeft om overheen te komen. Heeft iemand daar een tip voor? Ik heb er wel eens wat dingen op gezet dan rijdt ie er wel netjes omheen maar ik ben eigenlijk op zoek naar een definitievere oplossing. Het wasrek staat altijd op zolder maar niet altijd op dezelfde plek. Een onzichtbare muur toevoegen in de app is dus geen goede oplossing.

[Afbeelding]
Misschien niet de mooiste oplossing, maar wel wellicht tijdelijk de simpelste:

Ducktape plakken rondom de poten (dus helemaal vanaf de ene poot naar de andere) en net boven de liggende stang....

Vrijstaande woning, dubbel glas, veel ramen, alles open verbonden, ca 300m3, geen extra isolatie, vvw in de woonkamer, rest type 10 zonder boosters, T6 op 20°C & 19,5°C nacht, 4,5kW Quatt, Intergas Xtreme36, 6MWh Wp, Warmteverl. (-10°C) 7kW bij max 15°C

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:39
henk1994 schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 08:14:

[Afbeelding]
Simpele oplossing die ik altijd doe is zorgen dat er grote was hangt. Dus een dekbed overtrek dat net niet de grond raakt etc. Als die mogelijkheid er niet is dan zet ik er tijdelijk twee wasmanden tussen . En ja dan is er even een dagje een paar vierkante centimeter niet gestofzuigd.. Het wasrek staat toch niet altijd uit

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Tsarre
Andere oplossing gevonden : vorkklemmen

Net getest en werkt perfect !

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7PkZ-cndjYeauwdKGcBLw8LdY1Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C3HJdFwv9gtwrDDX6aC9kiGT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TRYZEMJ4S8RpP7Cx44kw_krKbYM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xxPpY4FkeB3pOHRV67gpSRL7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:39
Dan zet je hem iets hoger zodat die er niet over kan. Dat is inderdaad een mooie oplossing.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-R-L
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 02-06 14:32
Meer mensen met een Xiaomi X20+ hier? Heb de mijne achter een tussenstekker zitten, roept wat vragen op over het standbyverbruik.

Heb het volgende verbruik gezien:
- Stofzuiger uit dock: 0w
- Stofzuiger in dock, standby: 3w
- Drogen dweilpads: 20w
- Opladen: 23w

Omdat ik die 3w continu zonde vind gaat de tussenstekker automatisch uit, tot net voor een geplande schoonmaakronde. Voor de ronde vanochtend is de stekker +/- 24u uit geweest. Blijkbaar ontlaadt hij dermate snel dat de 14m2 houten vloer op standaard prima ging, maar hij na 2 zijranden van het tapijt terug moest om eerst een lange tijd op te laden.

Is het normaal dat de stofzuiger blijkbaar zo veel standby verbruikt dat hij in een etmaal bijna leeg is? Samen met de lange laadtijd zou dat betekenen dat ik de tussenstekker er net zo goed tussenuit kan halen.

Edit:
Nog eens even wat verder onderzoek gedaan in HA, in 23u tijd is de accu van vol teruggelopen naar 28%. Bij 14% teruggekeerd naar zijn dock en 2u geladen tot 66% voor hervatten. Met 33% klaar, vervolgens bijna 3,5u om weer tot vol te laden.

[ Voor 12% gewijzigd door R-R-L op 09-01-2025 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Laatst online: 03-06 08:57

Boy

www.byoscoop.nl

Ik las net over de Eufy E20 op Bright

Als die goed werkt, lijkt me goed compromis voor mij en mijn vrouw. Mijn vrouw ziet een robotstofzuiger niet zitten, maar de accu van onze Dyson is aardig gaar en is aan vervanging toe. Wellicht is dit een optie.

Hier is ie op de Eufy site

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisnata
Krisnata schreef op zondag 5 januari 2025 @ 21:44:
In november 2023 een q revo gekocht op amazon voor 649 euro. Sinds deze ochtend krijg ik fan error 155. Apparaat vraagt om te resetten. Dit meerdere keren gedaan maar robotstofzuiger geeft telkens zelfde error. Na contact met amazon mag ik mijn apparaat terug opsturen en zou ik terugbetaald worden.
Nu is mijn vraag koop ik terug dezelfde roborock q revo waar ik tevreden van was of zijn er al betere opties?
De q revo is retour, en ik kocht de q revo master op bol aan 845 euro (899 euro - 6 % voordeel via werk). Gisteren aangekomen en 1ste ritje gemaakt.
Ik blijf wel bedenkingen hebben op het vlug kapot gaan van zo'n duur apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Laatst online: 18:08

Tazzios

..

@R-R-L ik heb met de dreame L20 in dit topic eerder dezelfde ervaring gedeeld. Uitschakelen bespaarde niets omdat de accu bij inschakelen weer opgeladen moest worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsarre
Krisnata schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 07:52:
[...]

De q revo is retour, en ik kocht de q revo master op bol aan 845 euro (899 euro - 6 % voordeel via werk). Gisteren aangekomen en 1ste ritje gemaakt.
Ik blijf wel bedenkingen hebben op het vlug kapot gaan van zo'n duur apparaat.
Gelukkig dus nog binnen de 2 jaar garantie...ik neem aan terugbetaling van Amazon ?

Ik ben zelf ook wat terughoudend van die meer en meer gecompliceerde modellen, waar heel vlug iets aan mankeert... Probleem is dat op termijn er enkel nog dergelijke modellen zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-R-L
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 02-06 14:32
Tazzios schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 08:54:
@R-R-L ik heb met de dreame L20 in dit topic eerder dezelfde ervaring gedeeld. Uitschakelen bespaarde niets omdat de accu bij inschakelen weer opgeladen moest worden.
Druist wat in tegen mijn idee dat ik het standbyverbruik zo ver mogelijk terug wil dringen. Een paar uur op 23w laden of eenmaal opgeladen continu 3w, dat kan best voordeliger uitvallen voor permanent aan de stroom zijn. Helemaal ontladen houden oo dagen dat hij niet in gebruik is is ook niet goed voor de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kennethb84
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 18-05 11:04
Ik heb ook een tricut borstel op mijn dreame L10 ultra next gen 2.
Deze werkt voor mij prima. 1 x in de maand is kijken en hier er daar nog klein haartje dat aan de zijkant maar veel minder als ervoor. Zou zeggen zeker 70% minder dus voor mij zeker een meerwaarde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krisnata
Tsarre schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 10:13:
[...]

Gelukkig dus nog binnen de 2 jaar garantie...ik neem aan terugbetaling van Amazon ?

Ik ben zelf ook wat terughoudend van die meer en meer gecompliceerde modellen, waar heel vlug iets aan mankeert... Probleem is dat op termijn er enkel nog dergelijke modellen zullen zijn.
Zondag het probleem vastgesteld, maandag in retour en sinds deze avond staat het geld terug op de rekening. Dus wel vlot afgehandeld.
Als de nieuwe breekt hopelijk ook in de garantie periode 😅
Ben heel tevreden over de werking van de robot maar de levensduur van 14 maanden is toch wel kort voor toch een prijzig apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
Het voordeel is dat je hem bij Amazon hebt gekocht. Dan is de garantie prima. Bij ons was de robot na bijna 18 maanden kapot en moest hij via de webwinkel bij een repair center in België gerepareerd worden. Dat duurde echt maanden. Voortaan kopen wij ook bij Amazon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonnypiek
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:37
Je ziet nu veel filmpjes van CES voorbij komen op youtube, waaronder ook die van Tweakers!

Cool dat er nu ook robotstofzuigers zijn die ook filnke drempels kunnen nemen!
Iemand een idee hoe die echter weer naar beneden komen? Ik kan me voorstellen dat de cliff detection ingrijpt als ze weer de andere kant op willen rijden
En zon drempel van 4 cm lijkt me ook wel hoog om dagelijks vanaf te ‘stuiteren’

Iemand een idee? Ben echt benieuwd wat ze daarvoor bedacht hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carola 10
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 21-01 20:37
Ik ga voor de eerste keer een robotstofzuiger aanschaffen. Ik heb beneden een parketvloer en wil ook graag dat hij boven zuigt en dweilt. Ik neig naar de Dreame L 10s ultra gen 2 ,die zie ik voor 599 euro.
Is dat een goede prijs voor de Dreame of kan ik beter wachten of voor een andere optie gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
R-R-L schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 16:38:
Meer mensen met een Xiaomi X20+ hier? Heb de mijne achter een tussenstekker zitten, roept wat vragen op over het standbyverbruik.

Heb het volgende verbruik gezien:
- Stofzuiger uit dock: 0w
- Stofzuiger in dock, standby: 3w
- Drogen dweilpads: 20w
- Opladen: 23w

Omdat ik die 3w continu zonde vind gaat de tussenstekker automatisch uit, tot net voor een geplande schoonmaakronde. Voor de ronde vanochtend is de stekker +/- 24u uit geweest. Blijkbaar ontlaadt hij dermate snel dat de 14m2 houten vloer op standaard prima ging, maar hij na 2 zijranden van het tapijt terug moest om eerst een lange tijd op te laden.

Is het normaal dat de stofzuiger blijkbaar zo veel standby verbruikt dat hij in een etmaal bijna leeg is? Samen met de lange laadtijd zou dat betekenen dat ik de tussenstekker er net zo goed tussenuit kan halen.

Edit:
Nog eens even wat verder onderzoek gedaan in HA, in 23u tijd is de accu van vol teruggelopen naar 28%. Bij 14% teruggekeerd naar zijn dock en 2u geladen tot 66% voor hervatten. Met 33% klaar, vervolgens bijna 3,5u om weer tot vol te laden.
Om deze te kunnen starten us 24x7 WiFi nodig dus 3cwatt niet zo heel veel toch?
En stroom eraf zal de robot zelf via WiFi verbonden blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:42
2 weken geleden de Eufy X10 omni pro aangeschaft voor 799. Nu is hij overal 599. Eventjes gebeld met Coolblue en verschil wordt terug gestort.
Toch netjes van Coolblue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 00:09
patrickt35 schreef op maandag 13 januari 2025 @ 12:52:
2 weken geleden de Eufy X10 omni pro aangeschaft voor 799. Nu is hij overal 599. Eventjes gebeld met Coolblue en verschil wordt terug gestort.
Toch netjes van Coolblue
Coolblue is hier altijd netjes in, mag gezegd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
De nieuwe Dreame X50 is nu voor 1399 euro te koop op Amazon:
https://www.amazon.nl/dp/...th=1&psc=1&language=nl_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
400 euro duurder dan de x40.
20kpa tegen 12kpa en over hogere drempels ,dubbelen borstel en oa ook nog onder lager meubilair ivm lidar die naar beneden kan.
Bah .... had ik maar gewacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annihilism
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-05 19:13
Ik ben op zoek naar een robotstofzuiger. Wanneer ik echter op tests zoek kom ik vooral reviews tegen waarvan ik sterkte het vermoeden heb dat het gesponsord is.

Onze situatie: we hebben en kat en zo nu en dan ligt er wel eens wat kattengrit naast de bak. Ze heeft lang haar en haar ook nog wel eens wat uit. We hebben een hout parketvloer en 2 gietvloeren in de woning. We hebben een tapijtje liggen onder de tafels van het zitgedeelte. Daarnaast is er naar de bijkeuken een dorpel aanwezig van net geen 2 cm. We hebben ook een kleine maar ruimen elke dag het speelgoed op dus de stofzuiger hoeft niet om verdwaalde legostenen heen.

Ik las dat de Eufy X10 nogal wat problemen had met kattengrit en zand op harde vloeren (aldus meerdere eigenaren op reddit https://www.reddit.com/r/RobotVacuums/s/3SjkUIWPWr). Er wordt mij nu een Mova E40 aangeraden (op amazon 500 euro) of een P50 (900 euro). Ik wil geen miskoop doen en geef liever wat meer uit als dat betekend dat ik een beter stofzuiger heb. Dweilen is trouwens ook een must.

Ik vraag het hier omdat Reddit vooral gericht op Amerika is en wellicht zon mova heel duur is tov een wat meer Europees gericht merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
Mova is een submerk van Dreame en wordt hier in Europ, op de Scandinavische landen na, veel minder verkocht. Je zou op YouTube wat reviews van Jamie Andrews kunnen bekijken van de diverse merken. Hij is redelijk kritisch.
De nieuwere modellen van Dreame, Roborock, (en nu ook weer) Narwal etc. kunnen kattenhaar en grit prima aan. Een drempel van 2 cm wordt wat lastiger. Daar hebben veel robotstofzuigers moeite mee. De nieuwe Dreame X50 kan dit in ieder geval wel aan, maar is.een stuk duurder, omdat hij net uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carola 10
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 21-01 20:37
Het basisstation van mijn Dreame staat op een parketvloer.
Denk erover om er iets onder te leggen om evt. Waterdruppels en nattigheid op te vangen.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annihilism
monica66 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 18:35:
Mova is een submerk van Dreame en wordt hier in Europ, op de Scandinavische landen na, veel minder verkocht. Je zou op YouTube wat reviews van Jamie Andrews kunnen bekijken van de diverse merken. Hij is redelijk kritisch.
De nieuwere modellen van Dreame, Roborock, (en nu ook weer) Narwal etc. kunnen kattenhaar en grit prima aan. Een drempel van 2 cm wordt wat lastiger. Daar hebben veel robotstofzuigers moeite mee. De nieuwe Dreame X50 kan dit in ieder geval wel aan, maar is.een stuk duurder, omdat hij net uit is.
Ik zit nu de Mova P50 Pro Ultra te overwegen van 900 euro. Hij kan schijnbaar dorpels van 22mm aan.

Hoe zit het trouwens met valdetectie op deze modellen? Ik zie het in de handleiding niet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Annihilism schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 18:10:
Ik ben op zoek naar een robotstofzuiger. Wanneer ik echter op tests zoek kom ik vooral reviews tegen waarvan ik sterkte het vermoeden heb dat het gesponsord is.

Onze situatie: we hebben en kat en zo nu en dan ligt er wel eens wat kattengrit naast de bak. Ze heeft lang haar en haar ook nog wel eens wat uit.

Ik las dat de Eufy X10 nogal wat problemen had met kattengrit en zand op harde vloeren (aldus meerdere eigenaren op reddit
Ik heb de Eufy X10 Pro en een kat en een Golden Retriever.
In de kattenbak gebruiken wij houtkorrels welke groter zijn dan kattengrit en deze worden prima opgezogen. Ook de haren (en dat zijn er elke dag heul veul) verdwijnen voor 98% als sneeuw voor de zon. Mijn vloer (glanzend marmer) is nog nooit zo schoon geweest.
Hij was alleen schoner wanneer ik hem dweilde en droog zoog met de waterzuiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woesjah
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-06 16:08
Annihilism schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 19:16:
[...]

Ik zit nu de Mova P50 Pro Ultra te overwegen van 900 euro. Hij kan schijnbaar dorpels van 22mm aan.

Hoe zit het trouwens met valdetectie op deze modellen? Ik zie het in de handleiding niet staan.
Ik hoop dat deze actie ook voor Nederland komt, P10 Ultra voor 599 - maar die hebben we nog niet in NL.

https://www.amazon.com/MO...%B0Obstacle/dp/B0DGR1VDTB

Lijkt 1:1 een Dreame X40 Ultra te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annihilism
Woesjah schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 16:56:
[...]

Ik hoop dat deze actie ook voor Nederland komt, P10 Ultra voor 599 - maar die hebben we nog niet in NL.

https://www.amazon.com/MO...%B0Obstacle/dp/B0DGR1VDTB

Lijkt 1:1 een Dreame X40 Ultra te zijn
Ik heb zojuist de Roborock Qrevo Pro besteld. De aanbieding van 650 euro op amazon.nl heeft mij over de streep getrokken. Hij heeft ook goeie recensies en op YouTube staat het volgende met positieve filmpjes. Ook hier op t.net lijkt men positief. Wat ik wel vreemd vind is dat er niet bij staat of hij over drempels kan. Volgens roborock kunnen al hun modellen over dorpels van 2cm.

Het is ook geen extreme ramp als hij dat niet kan, dan zaag ik de drempel wel weg (was toch al van plan hem aan te pakken i.v.m buitenkozijn in binnenkamer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:51

Honesty

kattenneus!

Annihilism schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 18:38:
[...]

Ik heb zojuist de Roborock Qrevo Pro besteld. De aanbieding van 650 euro op amazon.nl heeft mij over de streep getrokken. Hij heeft ook goeie recensies en op YouTube staat het volgende met positieve filmpjes. Ook hier op t.net lijkt men positief. Wat ik wel vreemd vind is dat er niet bij staat of hij over drempels kan. Volgens roborock kunnen al hun modellen over dorpels van 2cm.

Het is ook geen extreme ramp als hij dat niet kan, dan zaag ik de drempel wel weg (was toch al van plan hem aan te pakken i.v.m buitenkozijn in binnenkamer).
wij hebben een q8, die neemt een aanloop als die onze drempel wil nemen(wel 0,7mm max) maar komt er makkelijk overheen, ook die van het wasrek probeert hij maar lukt soms niet(denk door de ronde hoeken) dus denk dat het wel goedkomt. Onze wc heeft ook een drempel en die gaan we ook volgende proberen te laten zuigen/dweilen.

Achteraf liever ook een qrevo besteld, dit was onze eerste robot en zijn er heel blij mee, maar beter is natuurlijk altijd achteraf.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sliener
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 23:26
Annihilism schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 18:38:
[...]

Is de Roborock Qrevo Pro de stofzuiger voor pak weg 650 momenteel of zijn er betere alternatieven rond diezelfde prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lays526
  • Laatst online: 03-06 15:23
Of het de beste is weet ik niet, daar kom je alleen achter als je ze zelf vergelijkt, want iedere situatie is weer net iets anders, maar mij bevalt hij prima

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaulC
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:27
Al die mooie features en verbeteringen op die nieuwe modellen zijn leuk en nuttig, maar hoe lang ging jouw vorige robotstofzuiger mee ? Lees dat na 3 a 5 jaar sommige modellen al end of life zijn ?
Nb: mijn Roomba (620) dateert van 2013-14 en de batterij is nu in 'twijfelstaat' (starten tot hij na 3 minuten ergens stil valt wegens batterij leeg (ook al stond hij groen/opgeladen) om hem dan in t laadstation te zetten en later op de dag draait die dan wel terug probleemloos 90 minuten zijn rondje)
Batterij vervangen van een +10 oud model lijkt me echter nogal onverantwoord.
Bij de nieuwere modellen is het soms echter al moeilijk om nieuwe filter of stofzak te krijgen merk ik (laat staan na 10 jaar ...)
Dus ... Hoe oud is jouw robot (toen hij onrepareerbaar of afgeschreven werd), en wat ging er mis of is niet meer verkrijgbaar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
Maxwp schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 07:21:
[...]

400 euro duurder dan de x40.
20kpa tegen 12kpa en over hogere drempels ,dubbelen borstel en oa ook nog onder lager meubilair ivm lidar die naar beneden kan.
Bah .... had ik maar gewacht
Wacht nee maar 300 euro duurder.
En dat was tegenover de korting van black friday.
De normale prijs is nu 1199 dus nog maar 200 euro verschil nu
My Bad.
Gvd dat us niet veel meer geld voor het laaste model met zoveel meer functies.
Zal einde dit jaar wel goedkoper zijn dan de x40 van 1099

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neomess
  • Laatst online: 03-06 09:02

Neomess

neomess.nl

Voor de geïnteresseerden, de Dreame L10s Ultra Gen 2 is weer gezakt naar de lagere prijs van 499

uitvoering: Dreame L10s Ultra Gen 2

Intel Core i5-6400 | Gigabyte GA-B150M-D3H | Gigabyte GV-R939G1 GAMING-8GD | Codegen 4U-500 | Scythe Mugen 2 Rev. B | Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA | Cooler Master GM G550M | Crucial M500 2,5" 240GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassos30
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 02-06 07:49
Neomess schreef op maandag 20 januari 2025 @ 09:36:
Voor de geïnteresseerden, de Dreame L10s Ultra Gen 2 is weer gezakt naar de lagere prijs van 499

uitvoering: Dreame L10s Ultra Gen 2
Bij welke aanbieder zie jij de 499 staan dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• webmasternick
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-06 15:15
Bassos30 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 10:36:
[...]

Ik kreeg vanmorgen (ook) een price-alert van 500, voor bol.com. Maar toen ik op bol.com keek was de prijs al naar €560 gegaan.
In de webshop van Dreame is die wel €500: https://nl.dreametech.com/products/l10s-ultra-gen-2
Ik zat op deze prijs te wachten, dus heb hem daar besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neomess
  • Laatst online: 03-06 09:02

Neomess

neomess.nl

Bassos30 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 10:36:
[...]

Ik heb hem zelf kunnen bestellen voor 499, maar zie inderdaad dat de prijs al vrij snel weer omhoog is gezet.

Intel Core i5-6400 | Gigabyte GA-B150M-D3H | Gigabyte GV-R939G1 GAMING-8GD | Codegen 4U-500 | Scythe Mugen 2 Rev. B | Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA | Cooler Master GM G550M | Crucial M500 2,5" 240GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassos30
webmasternick schreef op maandag 20 januari 2025 @ 10:47:
[...]

Ik kreeg vanmorgen (ook) een price-alert van 500, voor bol.com. Maar toen ik op bol.com keek was de prijs al naar €560 gegaan.
In de webshop van Dreame is die wel €500: https://nl.dreametech.com/products/l10s-ultra-gen-2
Ik zat op deze prijs te wachten, dus heb hem daar besteld.
Tnx. Ik twijfel zelf nog flink, is de qrevo master het extra geld waard. Word helemaal gek van de hoeveelheid keuze haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Wat doen jullie om eventuele dweilsporen te verminderen? Ik heb een glanzende marmeren vloer, en je ziet precies de cirkels van de moppen. Het betreft een eufy X10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
Misschien een andere zeep of de huidige zeep meer verdunnen? Wij hebben ook een marmeren vloer en gebruiken de Dreame vloeistof. Je ziet bij ons nagenoeg geen sporen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trisjin
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:55
Helaas moet ik mijn Roborock Q revo S retour gaan sturen naar Amazon met de volgens mij welbekende LiDAR error(niet meer draaiende LiDAR). Heb dat ding nog geen 6 maanden. Nu ga ik twijfelen om hem weer te kopen of toch iets anders te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnetx3
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21:35
Trisjin schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 22:35:
Helaas moet ik mijn Roborock Q revo S retour gaan sturen naar Amazon met de volgens mij welbekende LiDAR error(niet meer draaiende LiDAR). Heb dat ding nog geen 6 maanden. Nu ga ik twijfelen om hem weer te kopen of toch iets anders te proberen.
Jammer dat de S er ook last van heeft. Lijkt me echt een ontwerpfout, onze S4 heeft inmiddels 800 draaiuren en daar nog nooit problemen gehad met de LiDAR.

Vrij anekdotisch, maar ik zou zelf niet zo snel weer dezelfde halen als het echt een ontwerpfout is.

Nibe BA-SVM10-200/6 + AMS10-6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bld-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-05 12:14
Neomess schreef op maandag 20 januari 2025 @ 14:38:
[...]

Ik heb hem zelf kunnen bestellen voor 499, maar zie inderdaad dat de prijs al vrij snel weer omhoog is gezet.
Hij staat sinds gisteren ook op Amazon voor 499, alleen de levertijd is vrij lang (19 feb)
edit:
Nu zelfs 7 maart

Maar dit staat niet meer in de pricewatch?

Ik ben benieuwd of hij volgende week bij Mediamarkt nog omlaag gaat i.v.m. de BTW actie.

[ Voor 14% gewijzigd door Bld- op 23-01-2025 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aasas
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19:48
Trisjin schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 22:35:
Kan zijn dat er haar in de riem van de lidar motor zit, dit zou je eventueel zelf kunnen weghalen door de robot open te halen, en het haar te verwijderen. Je kan hem ook terugsturen. Dit komt helaas voor bij meerdere Roborockmodellen. Dit heb ik nog niet gehad bij de S8 Pro Ultra. Bij de S5 en S7 heb ik dit wel gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassos30
Weet iemand of de Qrevo pro ook de mopping pads droogt met warme lucht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeorgeRDG
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 03-06 06:33
Aasas schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 14:41:
[...]

Kan zijn dat er haar in de riem van de lidar motor zit, dit zou je eventueel zelf kunnen weghalen door de robot open te halen, en het haar te verwijderen. Je kan hem ook terugsturen. Dit komt helaas voor bij meerdere Roborockmodellen. Dit heb ik nog niet gehad bij de S8 Pro Ultra. Bij de S5 en S7 heb ik dit wel gehad.
Klopt, heb het destijds 1x een jaartje na aanschaf van de S5 gehad, toen zelf 2 motortjes op Ali besteld voor een paar euro. Na vervangen nooit meer last van gehad in de afgelopen 6 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemeni
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:43
Ik zit te kijken om een Roborock Qrevo Pro te kopen. Prijs is nu 688 op Bol, is dat een goede prijs of beter nog even wachten op een aanbieding?

Xpeng Reviews; https://www.proefritreviews.nl/reviews/brand/Xpeng

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trisjin
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:55
magnetx3 schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 07:56:
[...]

Jammer dat de S er ook last van heeft. Lijkt me echt een ontwerpfout, onze S4 heeft inmiddels 800 draaiuren en daar nog nooit problemen gehad met de LiDAR.

Vrij anekdotisch, maar ik zou zelf niet zo snel weer dezelfde halen als het echt een ontwerpfout is.
De vraag is wat is er dan nog voor "betere" optie heb nooit iets anders gehad dan roborock nooit problemen gehad. Alleen bij deze dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-05 13:14
Bassos30 schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 19:23:
Weet iemand of de Qrevo pro ook de mopping pads droogt met warme lucht?
Is best makkelijk zelf te vinden toch? Eerste hit op google kom je bij de product pagin van RoboRock zelf.

https://global.roborock.com/pages/roborock-q-revo-pro

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YxN8SF6wFRAQe8SSUJlCx2nnSKM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nL4DXvBB17coyIkRDKTFRiDH.png?f=fotoalbum_large

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmavdv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20:46
Onlangs heeft een vriend van mij mijn huis gestofzuigd met een robotstofzuiger. Toen dacht ik, dat wil ik ook! Ik ben mijn zoektocht gestart bij de consumentenbond, en heb, wegens de goede schoonmaakresultaten van hun test, vervolgens gekozen voor de Bespoke Jet Bot Combo van Samsung, en deze ook besteld. Nu dacht ik alleen dat het handig zou zijn om alvast wat reserve onderdelen te bestellen, met het idee dat nu deze stofzuiger te krijgen is, deze onderdelen ook wel te krijgen zullen zijn. Valt dat eens even vies tegen! Origineel is er via een Samsung reserveonderdelen website wel het één en ander te krijgen, maar bijna 50€ voor een side brush, en 130€ voor een minuscuul vaatdoekje vind ik buitenproportioneel.
Ik overweeg nu serieus de stofzuiger retour te sturen, puur en alleen vanwege deze beschikbaarheid. Ik zit er niet op de wachten dat de levensduur van dit apparaat maar ongeveer een jaar zou zijn. Ik vroeg me af; maak ik me druk om niets? Heb ik misschien niet op de goede plekken gekeken? Heeft iemand anders ervaring met de beschikbaarheid van onderdelen van Samsung?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Nee, je hebt de verkeerde robot besteld.

Kan je nog retourneren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmavdv
Dennis1812 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 18:34:
Nee, je hebt de verkeerde robot besteld.

Kan je nog retourneren?
Hij is nog niet binnen, en je hebt 14 dagen retourrecht bij online aankopen, dus dat zou geen probleem moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Emmavdv schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 18:37:
[...]

Hij is nog niet binnen, en je hebt 14 dagen retourrecht bij online aankopen, dus dat zou geen probleem moeten zijn.
Gauw annuleren of retourneren dan.
Lees je hier even in. En kijk naar je budget.

Ik persoonlijk heb een roborock S8 pro ultra. Maar roborock heeft ook goedkopere erg goede modellen.
Dreame ook.

Er zijn er ook met speciale haarmesjes voor lange haren. Ik ken je situatie en budget natuurlijk niet en je wensen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• biepo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-05 03:30
Volgens mij is de Roborock Saros 10R perongeluk online gezet. Op de duitse amazon is hij inmiddels op onbeschikbaar gezet met een prijs van 1499.

https://www.amazon.de/rob...ge=de_DE&ref_=as_li_ss_tl

Op de Nederlandse amazon staat hij hopelijk met een placeholder prijs op 1999 euro. Nog wel te bestellen.
https://www.amazon.nl/rob...ge=de_DE&ref_=as_li_ss_tl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

4 dagen en hij is binnen via roborock official. Vraag het mij af.
Heb alleen geen 2000 over om het te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZonnigY
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 21:57
Gemeni schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 21:04:
Ik zit te kijken om een Roborock Qrevo Pro te kopen. Prijs is nu 688 op Bol, is dat een goede prijs of beter nog even wachten op een aanbieding?
In wit is ie nu 530 op amazon
https://www.amazon.nl/dp/...N=B0C2YQTHJN&linkCode=asn

Als ik het goed zie mij gewoon verzonden door Amazon zelf ook, dus geen shop in shop.

Bosch 5800i 10, vloerverwarming & fancoils, Zehnder Q600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
ZonnigY schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 17:19:
[...]

Als ik het goed zie mij gewoon verzonden door Amazon zelf ook, dus geen shop in shop.
Hij wil een Pro, jij linkt het oude normale model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmavdv
[...]

Dat wel, maar bezorging is pas over een half jaar. Dat is dan nog lang zelf stofzuigen 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZonnigY
Modelnummer item zegt pro, en de levertijd was net nog een paar dagen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassos30
krizzziz schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 08:48:
[...]

Is best makkelijk zelf te vinden toch? Eerste hit op google kom je bij de product pagin van RoboRock zelf.

https://global.roborock.com/pages/roborock-q-revo-pro

[Afbeelding]
Tnx. Had het ondertussen gevonden inerdaad. Was gewoon lui haha.

Heb de pro besteld en komt woensdag binnen. Ben benieuwd hoe het dweilen gaat zijn. Kom van een Roborock S5 Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemeni
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:43
[...]

Had ik ook gevonden, maar vond de levertijd wel apart…

Xpeng Reviews; https://www.proefritreviews.nl/reviews/brand/Xpeng

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gemertp
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-06 00:53
Emmavdv schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 18:30:
Onlangs heeft een vriend van mij mijn huis gestofzuigd met een robotstofzuiger. Toen dacht ik, dat wil ik ook! Ik ben mijn zoektocht gestart bij de consumentenbond, en heb, wegens de goede schoonmaakresultaten van hun test, vervolgens gekozen voor de Bespoke Jet Bot Combo van Samsung, en deze ook besteld. Nu dacht ik alleen dat het handig zou zijn om alvast wat reserve onderdelen te bestellen, met het idee dat nu deze stofzuiger te krijgen is, deze onderdelen ook wel te krijgen zullen zijn. Valt dat eens even vies tegen! Origineel is er via een Samsung reserveonderdelen website wel het één en ander te krijgen, maar bijna 50€ voor een side brush, en 130€ voor een minuscuul vaatdoekje vind ik buitenproportioneel.
Ik overweeg nu serieus de stofzuiger retour te sturen, puur en alleen vanwege deze beschikbaarheid. Ik zit er niet op de wachten dat de levensduur van dit apparaat maar ongeveer een jaar zou zijn. Ik vroeg me af; maak ik me druk om niets? Heb ik misschien niet op de goede plekken gekeken? Heeft iemand anders ervaring met de beschikbaarheid van onderdelen van Samsung?
Ik heb geen ervaring met de onderdelen, maar wel met de robot zelf (de AI versie) en de ondersteuning van Samsung, en ook specifiek de Samsung web shop waar ik deze had besteld - en dat zijn hele slechte ervaringen. De robot doet een aantal dingen zeker goed, maar ik heb veel problemen gehad met de software en het feit dat de robot om onverklaarbare redenen grote delen oversloeg, andere rare routes koos en soms zijn mops verloor. Dit komt achteraf overeen met de ervaringen in een review van TechRadar over het eerste exemplaar dat zij hadden: https://www.techradar.com...e-jet-bot-combo-ai-review

Vervolgens heb ik veel frustrerende problemen gehad met de klantenservice van Samsung en - anders dan TechRadar - niet een vervangend exemplaar gekregen.

Nu hebben wij een Roborock Qrevo Curv. Het enige dat de Samsung als voordeel heeft daarover in mijn mening was dat de object avoidance nauwkeuriger was als deze juist werkte, en het uiterlijk van de robot zelf is wat mooier (de Samsung kon de mop pads in het dock achterlaten, maar dat leverde dus enkel problemen op, de Roborock kan ze optrekken en tapijt eerst stofzuigen voordat deze verder gaat dweilen en dat is voldoende). Verder werkt de software van Roborock veel beter en komt deze beter in hoekjes. Ik zou hem terugsturen en verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmavdv
gemertp schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 22:37:
[...]

Ik heb geen ervaring met de onderdelen, maar wel met de robot zelf (de AI versie) en de ondersteuning van Samsung, en ook specifiek de Samsung web shop waar ik deze had besteld - en dat zijn hele slechte ervaringen. De robot doet een aantal dingen zeker goed, maar ik heb veel problemen gehad met de software en het feit dat de robot om onverklaarbare redenen grote delen oversloeg, andere rare routes koos en soms zijn mops verloor. Dit komt achteraf overeen met de ervaringen in een review van TechRadar over het eerste exemplaar dat zij hadden: https://www.techradar.com...e-jet-bot-combo-ai-review

Vervolgens heb ik veel frustrerende problemen gehad met de klantenservice van Samsung en - anders dan TechRadar - niet een vervangend exemplaar gekregen.

Nu hebben wij een Roborock Qrevo Curv. Het enige dat de Samsung als voordeel heeft daarover in mijn mening was dat de object avoidance nauwkeuriger was als deze juist werkte, en het uiterlijk van de robot zelf is wat mooier (de Samsung kon de mop pads in het dock achterlaten, maar dat leverde dus enkel problemen op, de Roborock kan ze optrekken en tapijt eerst stofzuigen voordat deze verder gaat dweilen en dat is voldoende). Verder werkt de software van Roborock veel beter en komt deze beter in hoekjes. Ik zou hem terugsturen en verder kijken.
Bedankt voor de uitgebreide toelichting! Ik ga woensdag, als het pakket geleverd zou worden proberen het te weigeren (even goed de dame achter de balie op werk instrueren). En dan op zoek naar iets anders.
Ik vind het oprecht best wel lastig. Er is zo verschrikkelijk veel keuze!
Waar ik mij eigenlijk vooral druk om maak is een stukje privacy. Daarom zou ik bijvoorbeeld geen stofzuiger willen met een camera.
Kijkend naar hun schoonmaak prestaties, natuurlijk ook heel belangrijk, lijkt Roborock dan een goede keuze. Ik kan alleen niet echt goed vinden of zij bijvoorbeeld gegevens mogen verkopen die ze ophalen in jouw huis. In dat opzicht heb ik net wat meer vertrouwen in Koreanen dan in de Chinezen (al is dat ook eigenlijk meer een gevoel dan iets rationeels).
Qua schoonmaken is mijn woning zelf heel makkelijk. Alles gelijkvloers, geen drempels, en buiten de deurmat geen vloerkleden. Wel heb ik een vogel die los mag en dus ook overal kan poepen. Het zou fijn zijn als die robotstofzuiger met dweilen de poepjes die ik zelf gemist heb op de vloer kan weghalen. Budget is dus ongeveer €800 maximaal, en daarvoor wil ik graag zo veel mogelijk gemak.
Heeft iemand tips? Of misschien iets waar je makkelijk verschillende stofzuigers kunt vergelijken (de Consumentenbond is in deze dus kennelijk niet betrouwbaar)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZonnigY
Zo dan... Ik had mijn oog laten vallen op de qrevo S. 480 euro op de Franse website, maar die verstuurt zo te zien niet naar Nederland. De Duitse wel, maar daar is ie 699 -O-

@Emmavdv ik heb vooral op vacuümwars gekeken. Maar ook daar geen info over de kosten van reserveonderdelen.

[ Voor 24% gewijzigd door ZonnigY op 26-01-2025 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rm84
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:13
Goedemorgen, de wederhelft wil graag een robotstofzuiger. Na wat kort onderzoek zijn er 3 modellen waar we tussen twijfelen:
  • Rowenta X-Plorer Serie 240+ AI RR9695 Robotstofzuiger
  • iRobot Roomba Combo 10 Ma
  • Eufy X10 Pro Omni
Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar de iRobot (ook vanwege de looks).
Als ik naar de specificaties kijk zie ik weinig verschillen.

Wat zijn zaken waar we op moeten letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZonnigY
@rm84 wat wil je wederhelft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
Het is misschien een goed idee om samen wat YouTube filmpjes te kijken, bijv. van Jamie Andrews. Dan krijg je een goed beeld van de verschillen tussen de verschillende merken. Rowenta en iRobot zijn inmiddels ruim voorbij gestreefd door merken als Roborock, Eufy en Dreame. Narwal heeft ook weer goede modellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rm84
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:13
Een robotstofzuiger met dweilfunctie en opvangbak voor de rest weinig bijzondere eisen.
Pagina: 1 ... 49 ... 56 Laatste