Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:12

Rio

Ik heb al een boek

Maxwp schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 09:42:
Hier wil de dreame x40 vaak niet terug keren in het basis station als de mop pads er in achter zijn gelaten. Hij komt er dan tegen aan en kan niet verder terug het basis station inrijden.
Andre ook last van
Nope. Dat ding functioneert hier nog steeds perfect, nog steeds enorm blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowin2405
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21-09 18:23
Hebben de mensen die een Qrevo S hebben last van haar dat om de roller blijft zitten. Je hoort namelijk dat enkele rollers daar meer last van hebben dan dubbele rollers. Ben benieuwd of dat echt zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-06 13:13
Checkvraag: Om het Roborock-station nog wat dichter tegen de muur aan te zetten en het station volledig tussen de woonkamer-kasten te laten vallen (zie YT link vorige post), moet eigenlijk die lompe stekker van het station een platte worden met uitgang naar onderen. Die heb ik liggen, maar even ter check: ziet iemand bezwaar in de originele stekker eraf knippen en een andere eraan zetten?

Lijkt me geen issue, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:06
No way de x40 ultra compleet white staat bu al voor 799 ip amazon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• terror-oehoe
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 02-10 19:52
Rowin2405 schreef op zondag 8 december 2024 @ 14:23:
Hebben de mensen die een Qrevo S hebben last van haar dat om de roller blijft zitten. Je hoort namelijk dat enkele rollers daar meer last van hebben dan dubbele rollers. Ben benieuwd of dat echt zo is.
Ik woon hier in huis met twee vrouwen die beide half lang haar hebben en een kater die continue verhaard. De Qrevo (enkele roller) die hier een jaar zijn dienst doet, heeft hier nooit last van gehad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Maxwp schreef op zondag 8 december 2024 @ 22:18:
No way de x40 ultra compleet white staat bu al voor 799 ip amazon
Misschien wel handig om te vermelden dat het een scam aanbieder is en de prijs dus niet klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
stin00 schreef op zondag 8 december 2024 @ 22:58:
[...]

Misschien wel handig om te vermelden dat het een scam aanbieder is en de prijs dus niet klopt.
Ok. Staan goede review bij en aardig wat verkopen al. Blijkbaar amazon nog niet opgevallen dan

Och ja jammer beetje fatsoenlijkr prijs ervoor.
Vind de x40 de meerprijs niet echt waar tegenover de l10s ultra

[ Voor 15% gewijzigd door Maxwp op 09-12-2024 07:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoe
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-04 17:47

sjoe

Klik hier

Op 2 december bij Roborock zelf besteld maar de status is nog steeds "Nicht ausgeführt", zijn er mensen die rond dezelfde periode wat gekocht hebben en al wel een update op de bestelling hebben gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
sjoe schreef op maandag 9 december 2024 @ 09:59:
Op 2 december bij Roborock zelf besteld maar de status is nog steeds "Nicht ausgeführt", zijn er mensen die rond dezelfde periode wat gekocht hebben en al wel een update op de bestelling hebben gehad?
Same here. Ik heb een aantal keer contact gehad met de klantenservice. Eerst zou het op 5 december verstuurd worden, de laatste update van vrijdag was 'het staat klaar om opgehaald te worden door DHL, uiterlijk maandag'. Vandaag dus, we gaan het weer zien. Inmiddels duurt het wel erg lang, ik heb eind november besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjoe

sjoe

Klik hier

mrwolf schreef op maandag 9 december 2024 @ 10:19:
[...]

Same here. Ik heb een aantal keer contact gehad met de klantenservice. Eerst zou het op 5 december verstuurd worden, de laatste update van vrijdag was 'het staat klaar om opgehaald te worden door DHL, uiterlijk maandag'. Vandaag dus, we gaan het weer zien. Inmiddels duurt het wel erg lang, ik heb eind november besteld.
Same, laatste bericht was dat er maandag (vandaag) wat zou gebeuren. Mocht je een update van je bestelling ontvangen, let me know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-HK
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-10 12:26
Ik heb 29/11 een bestelling geplaatst. Maandag 02/12 kreeg ik van Roborock een verzendbevestiging en DHL-tracking. Vrijdag 06/12 is die uiteindelijk in het DHL systeem gekomen. Zaterdag heeft DHL geconstateerd dat de bestemming Nederland is en vandaag op de vrachtwagen naar NL. Het zou er toch bijna moeten zijn… Geduld…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adam1980
  • Laatst online: 15:34
Ik ben nog steeds op zoek naar een vervanging van mijn oude neato. Het lijkt er dat is vrij specifieke eisen heb, vooralsnog. Hopelijk is er iemand die me kan helpen.
Ik ben op zoek naar een robotstofzuiger met de volgende eigenschappen:
  • geen dweil
  • goede obstakelherkenning
  • laag docking station van minder dan 377mm hoog
  • minder dan 1000 euro
Bestaat zulks? Het lukt mij niet om een op basis van de hoogte van het docking station te zoeken (anders dan kijken naar het plaatje en vervolgens de specs op te zoeken). Heeft misschien iemand daar tips voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:32
adinsx schreef op zondag 8 december 2024 @ 21:18:
Checkvraag: Om het Roborock-station nog wat dichter tegen de muur aan te zetten en het station volledig tussen de woonkamer-kasten te laten vallen (zie YT link vorige post), moet eigenlijk die lompe stekker van het station een platte worden met uitgang naar onderen. Die heb ik liggen, maar even ter check: ziet iemand bezwaar in de originele stekker eraf knippen en een andere eraan zetten?

Lijkt me geen issue, toch?
Misschien alleen een issue als je ooit aanspraak moet maken op de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:20

Honesty

kattenneus!

Onze q8max is eindelijk ook in gebruik, hij was al een week binnen(van de BF deal) maar moesten ook de kerstboom nog opzetten. Nu zie je pas hoeveel troep/spullen er op de grond staat, zeker in de kamers van de kinderen. Uitpakken en instaleren gaat makkelijk en bij ons staat hij onder de tafel maar de tafelpoot op 10cm afstand is geen probleem.
Hij is nu bezig maar omdat het onze eerste is kan ik nog niet zeggen hoe goed die is.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoe

sjoe

Klik hier

sjoe schreef op maandag 9 december 2024 @ 10:39:
[...]

Same, laatste bericht was dat er maandag (vandaag) wat zou gebeuren. Mocht je een update van je bestelling ontvangen, let me know.
We have the information that the Delivery will be on the latest point on the 20 of December

:'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Hier is de QRevo S gisteravond geleverd, en hij begint nu aan zijn eerste rondje 😇

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:31
Blik1984 schreef op maandag 2 december 2024 @ 11:20:
Ik heb sinds een jaar een Qrevo, en zag vanochtend een hele grote plas naast de robotstofzuiger liggen. Lijkt dus op een lekkende stofzuiger/bak.

Iemand ervaring hiermee?
Update hierop, na anderhalve week stilte vanuit Roborock maar de klantenservice van amazon benaderd. Product gaat retour en krijg geld terug (op zich bizar dat ze niet eens even proberen om het product te maken, maar soit). Heb nu de qrevo S besteld, want was verder wel tevreden over de Qrevo.

Grappige is, ik krijg meer geld terug dan wat de nieuwe qrevo s me gaat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc01
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:55
Vraagje: zijn er robots die al goed om kunnen gaan met los liggende lego / duplo blokjes etc ?? Met een baby van 18 maanden in huis is dat de grootste uitdaging. In combinatie met een hond die te veel witte haren verliest.....

Onze s5 max doet het nog prima, maar kunnen hem niet automatisch op schema laten gaan ivm alles wat de kleine op de grond gooit..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• (RSH)
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-10 16:32
pc01 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 12:29:
Vraagje: zijn er robots die al goed om kunnen gaan met los liggende lego / duplo blokjes etc ?? Met een baby van 18 maanden in huis is dat de grootste uitdaging. In combinatie met een hond die te veel witte haren verliest.....

Onze s5 max doet het nog prima, maar kunnen hem niet automatisch op schema laten gaan ivm alles wat de kleine op de grond gooit..
Als de robot het inslikt zou ik mij eerder zorgen maken over de kleine die het mogelijk inslikt...
Duplo is dermate groot dat het geen issue is.

3x Solaredge, 3x Homewizard Plug-in Batterij, 1x Marstek Venus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:26

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

@pc01 elke robot wel, als je voor z'n run even een rondje opruimt. :+

Duplo zal wel goed gaan, kleiner spul wordt tricky.

Ik doe elke avond voor ik naar bed ga even een rondje, alles aan kant is ook 's ochtends lekker wakker worden. En onze oudste weet inmiddels dondersgoed dat wat er op de grond ligt zal verdwijnen dus die ruimt ook al best aardig op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terror-oehoe
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 02-10 19:52
Blik1984 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 10:00:
[...]

Update hierop, na anderhalve week stilte vanuit Roborock maar de klantenservice van amazon benaderd. Product gaat retour en krijg geld terug (op zich bizar dat ze niet eens even proberen om het product te maken, maar soit). Heb nu de qrevo S besteld, want was verder wel tevreden over de Qrevo.

Grappige is, ik krijg meer geld terug dan wat de nieuwe qrevo s me gaat kosten.
Ah dat is dus wel de moeite waard. Wat heb je hiervoor moeten aanleveren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:31
terror-oehoe schreef op woensdag 11 december 2024 @ 12:59:
[...]

Ah dat is dus wel de moeite waard. Wat heb je hiervoor moeten aanleveren?
Niks, heb een chatje gestart met de klantenservice, heb aangegeven wat er mis was en dat Roborock support al 10 dagen niks van zich heeft laten horen, en toen kreeg ik de optie om het terug te sturen en geld terug te krijgen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magnetx3
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08:42
Gisteren gezien dat de Dreame L10s Ultra Gen 2 nu €499 is bij Coolblue, na een chatbericht hebben ze keurig de €50 die ik meer heb betaald teruggestort d:)b

Nibe BA-SVM10-200/6 + AMS10-6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
Was voor black fridsy de dreame x40 in de aanbieding is die nig steeds overal 1099....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Maxwp schreef op woensdag 11 december 2024 @ 21:48:
Was voor black fridsy de dreame x40 in de aanbieding is die nig steeds overal 1099....
Viel me net ook op bij de eufy Clean L60 :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutj
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-09 08:13
Vraagje na het nodigen lezen. Het lijkt erop dat de Roborock q revo voor het dweilen terug gaan naar het station om de pads schoon te 'spoelen' in tegenstelling tot de Dreame L10s Ultra Gen 2. Kan iemand van jullie dit bevestigen? Daarnaast heeft de q8 max+ een stofzuiger zak itt de q revo als ik de specs moet geloven. Ik begrijp ook dat de q8 max+ maar ook q7 minder zijn in de dweilfunctie. Ik neig nu naar de q revo met korting via roborock zelf. Ik ben benieuwd naar jullie inzichten tov alle reviews online!

[ Voor 79% gewijzigd door lutj op 11-12-2024 22:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maxwp
hjs schreef op woensdag 11 december 2024 @ 21:50:
[...]

Viel me net ook op bij de eufy Clean L60 :o
We worden in de maling genomen .... haha

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:40
Na x aantal pagina’s gelezen te hebben valt me op dat er heel veel Roborock en dreame robotstofzuigers worden gekocht. Nu is mijn vraag: Heeft er iemand ervaring met Tjilla C150 en Philips HomeRun Aqua 7000 ervaring? Ik zoek nog een robotstofzuiger die betrouwbaar is en het bedrijf ook goede klantenservice en service verleent.

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• magnetx3
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08:42
lutj schreef op woensdag 11 december 2024 @ 22:07:
Vraagje na het nodigen lezen. Het lijkt erop dat de Roborock q revo voor het dweilen terug gaan naar het station om de pads schoon te 'spoelen' in tegenstelling tot de Dreame L10s Ultra Gen 2. Kan iemand van jullie dit bevestigen? Daarnaast heeft de q8 max+ een stofzuiger zak itt de q revo als ik de specs moet geloven. Ik begrijp ook dat de q8 max+ maar ook q7 minder zijn in de dweilfunctie. Ik neig nu naar de q revo met korting via roborock zelf. Ik ben benieuwd naar jullie inzichten tov alle reviews online!
Wat bedoel je precies? De Q Revo en Dreame L10s Ultra Gen 2 werken nagenoeg hetzelfde. Ze zijn allebei voorzien van een interne watertank (in de robot dus) waardoor ze onderweg gewoon de dweilen vochtig kunnen houden, maar gaan inderdaad een paar keer per schoonmaakbeurt (instelbaar) terug naar het station om de dweilen te spoelen. Maar goed ook, want anders poetst hij je huis met het vuil wat hij de eerste vierkante meters heeft opgepakt.

Nibe BA-SVM10-200/6 + AMS10-6

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KoningPaulus
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:32
adinsx schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 18:26:
[...]
Alleen nog even een platte stekker aan het snoer zetten zodat het station plat tegen de muur kan en echt alles binnen de kasten valt.
Hoe doe je dat netjes?
Beekforel schreef op woensdag 4 december 2024 @ 20:24:
Ik heb zo'n ionen blokje gekocht wat hier een keer voorbij kwam voor m'n Qrevo Pro. Maar wat zou ik hier eigenlijk van moeten merken? :X

Ik had verwacht dat die slimey laag uit de vuilwatertank zou verminderen of verdwijnen maar dat lijkt niet te veranderen.
Precies de reden dat ik dat niet heb gedaan, leek me geldverpilling. Omdat er in de vuilwatertank onderin geen slangetjes/rubberen delen zitten, knal ik er gewoon wat kokend water in, even een beetje roeren/schudden en uitspoelen. Krijg je 90% van die troep eruit. Sporadisch eens een doekje er door, maar ik wil vooral niet te veel werk hebben aan dit soort ongein ;)
Rowin2405 schreef op zondag 8 december 2024 @ 14:23:
Hier blijft er nooit haar om de roller zelf zitten, maar alles gaat om de as van de roller zitten aan beide kanten. Belemmert het schoonmaken niet, maar ik haal dus wel eens per twee maanden ofzo de roller los om het haar eruit te peuteren (helaas...)

4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:18
KoningPaulus schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 14:52:
[...]

Hoe doe je dat netjes?

[...]

Precies de reden dat ik dat niet heb gedaan, leek me geldverpilling. Omdat er in de vuilwatertank onderin geen slangetjes/rubberen delen zitten, knal ik er gewoon wat kokend water in, even een beetje roeren/schudden en uitspoelen. Krijg je 90% van die troep eruit. Sporadisch eens een doekje er door, maar ik wil vooral niet te veel werk hebben aan dit soort ongein ;)

[...]

Hier blijft er nooit haar om de roller zelf zitten, maar alles gaat om de as van de roller zitten aan beide kanten. Belemmert het schoonmaken niet, maar ik haal dus wel eens per twee maanden ofzo de roller los om het haar eruit te peuteren (helaas...)
Kokend water lijkt mij niet slim. Plastic kan vervormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
karakedi schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 14:57:
[...]

Kokend water lijkt mij niet slim. Plastic kan vervormen.
Gewoon even kort erin, kan weinig aan misgaan. Gaat er hier iig max 10 sec in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
Ehm, stekker eraf knippen en dan eentje zoals deze eraan:
https://www.kabelshop.nl/...1008-i12489-t2516862.html

Willekeurige link. Die gaat bijna geheel in het stopcontact en steekt denk ik net zo ver uit als de plint op de muur. Precies de ruimte die nodig is voor het snoer. Mocht er iets met garantie zijn dan 'vergeet' ik het originele snoer wel even. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lays526
  • Laatst online: 07:44
adinsx schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 17:05:
[...]

Ehm, stekker eraf knippen en dan eentje zoals deze eraan:
https://www.kabelshop.nl/...1008-i12489-t2516862.html

Willekeurige link. Die gaat bijna geheel in het stopcontact en steekt denk ik net zo ver uit als de plint op de muur. Precies de ruimte die nodig is voor het snoer. Mocht er iets met garantie zijn dan 'vergeet' ik het originele snoer wel even. :+
Waarom moeilijk doen en niet gewoon een kant en klare bestellen? Niet iedereen is zo technisch onderlegd dat je ze electra kan toevertrouwen

https://www.kabelshop.nl/...-AK5132-i18378-t1076.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18:52
Heeft iemand voor.mij de contactgegevens van Amazon.de? Ik heb e3n Dreame L10s retour gestuurd, maar die.komt niet aan. Maar kan niet vinden hoe ik ze kan bereiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:40
Volgens mij kan je via je account => klantenservice => contact => selecteer product => kies uit optie => daarna hún laten terug bellen en je ziet het originele nummer ergens onderaan.

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
pinokkia schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 19:07:
Volgens mij kan je via je account => klantenservice => contact => selecteer product => kies uit optie => daarna hún laten terug bellen en je ziet het originele nummer ergens onderaan.
Dank je. Ze hebben inderdaad teruggebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
lays526 schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 17:22:
[...]

Waarom moeilijk doen en niet gewoon een kant en klare bestellen? Niet iedereen is zo technisch onderlegd dat je ze electra kan toevertrouwen

https://www.kabelshop.nl/...-AK5132-i18378-t1076.html
Goed punt 8) Scheelt me zelf ook geknutsel bedenk ik me. Eens kijken of ze ook zwart hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:28
Op 29 november op de site van Roborock een Q Revo Curve besteld. Na de orderbevestiging niks meer gehoord. Ook op de mail aan support_nl wordt niet gereageerd. Heeft iemand enig idee wat de wachttijd normaal gesproken is? Neem toch aan dat ik hier niet opgelicht wordt.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn-HK
  • Laatst online: 02-10 12:26
Cass Casey schreef op zondag 15 december 2024 @ 22:48:
Op 29 november op de site van Roborock een Q Revo Curve besteld. Na de orderbevestiging niks meer gehoord. Ook op de mail aan support_nl wordt niet gereageerd. Heeft iemand enig idee wat de wachttijd normaal gesproken is? Neem toch aan dat ik hier niet opgelicht wordt.
Op de productpagina staat dat alle bestellingen voor 24 december worden verzonden. Volgens mij hebben ze behoorlijk wat stofzuigers verkocht. Mijn Master duurde ook een ruime week.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Hier ook lang moeten wachten na de BF sale. Ik denk dat hun voorraad in Duitsland te laag is voor de aantallen verkopen en ze moeten wachten op een nieuwe container vol robots uit China. Support reageert inderdaad vrij traag of met algemene antwoorden waar je niet wijzer van wordt. Het komt goed, het is (gelukkig) de officiële site, en geen schimmige reseller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:24

Garyu

WW

Ik heb het basis-station van mijn Roborock S5 die niet meer wilde opladen (de befaamde "error 13") nu ook gefixed met volgende guide:
https://www.ifixit.com/Gu...+16x25+Replacement/161414

Dus als er iemand nog een condensator wil hebben, ik heb er nog 4 liggen :D.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesroeiboot
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-09 14:31
Garyu schreef op maandag 16 december 2024 @ 10:18:
Ik heb het basis-station van mijn Roborock S5 die niet meer wilde opladen (de befaamde "error 13") nu ook gefixed met volgende guide:
https://www.ifixit.com/Gu...+16x25+Replacement/161414

Dus als er iemand nog een condensator wil hebben, ik heb er nog 4 liggen :D.
Dat probleem heb ik ook, error 13. Ik heb de condensator reeds vervangen door een nieuwe maar het probleem blijft bestaan. Ik heb er een 68uf-450v ingestopt, waarbij ik wel even moest hobbyen omdat deze condensator hoger is dan de oude maar dat is opzich prima gelukt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ztHlCb-pADN04mkDSXj304EAIzM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jVAfEY4BW2VIiUZvZWctjhf7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8nDXF8LvLpz8Xy4ZUaub8woFP2c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XICxstzlaMRnFgv4aYEjBjGa.jpg?f=fotoalbum_large

De condensator die eruit kwam gaf trouwens niet echt lagere waarden aan dan wat hij zou moeten geven, ik geloof dat ik iets van 60 uF mat. En het voltage die het basisstation geeft is nog steeds 4,2V.

Maar goed, mijn Roborock S5 is dus nog steeds niet de oude en dat merk ik wel, het stof hoopt weer flink op voordat ik de traditionele stofzuiger er bij pak :X

Heeft iemand nog een idee waar het aan kan liggen? Misschien iets in de stofzuiger zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lays526
  • Laatst online: 07:44
Ik heb voor error 13 ooit mn moederbord vervangen, had 2 s5 stofzuigers, dock wisselen maakte niets uit, oplossingen die op internet stonden ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Onze Roborock Pro heeft gisteren z’n eerste schoonmaak gehad. Kinderen vinden het helemaal geweldig. Vind het zelf ook wel tof om te zien, nog nooit gehad. Best wel bizar hoe goed zo’n ding werkt. Kende een jaar of 10 geleden alleen die goedkope meuk die maar wat rondreed willekeurig.

Hier zit duidelijk meer tech in dan wat ik destijds heb gezien.

Paar vragen:
-kan ik ‘m gewoon z’n werk laten doen als ik weg ben? Nog geen wifi, dus werkt standalone. Zal dan met name de hele nacht zijn en overdag (zijn nrt verhuist en hij heeft nogal een oppervlak te doen). Zelf niet thuis. Huis staat vrijwel leeg (harde stenen vloer)

-moet ik voor schoonmaken nog spul erbij gooien. Zag vloer spul, maar 20 euro per fles. Is er gewoon iets in de supermarkt te krijgen? Of niet nodig?

-die stofzuigerzak, waar is dat ding voor?? Is dat een extra filter ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:58
STIMPPYYY schreef op woensdag 18 december 2024 @ 08:57:
Onze Roborock Pro heeft gisteren z’n eerste schoonmaak gehad. Kinderen vinden het helemaal geweldig. Vind het zelf ook wel tof om te zien, nog nooit gehad. Best wel bizar hoe goed zo’n ding werkt. Kende een jaar of 10 geleden alleen die goedkope meuk die maar wat rondreed willekeurig.

Paar vragen:
-kan ik ‘m gewoon z’n werk laten doen als ik weg ben? Nog geen wifi, dus werkt standalone. Zal dan met name de hele nacht zijn en overdag (zijn nrt verhuist en hij heeft nogal een oppervlak te doen). Zelf niet thuis. Huis staat vrijwel leeg (harde stenen vloer)

-moet ik voor schoonmaken nog spul erbij gooien. Zag vloer spul, maar 20 euro per fles. Is er gewoon iets in de supermarkt te krijgen? Of niet nodig?

Ha die verwondering de eerste keren dat je zo'n geavanceerde robot door het huis ziet rijden, zalig. Ik herinner het me ook nog toen ik onze Roborock in de zomer in huis heb gehaald :*)

Schoonmaakspul: let er vooral op dat je geen standaard supermarktspul neemt, dat gaat schuimen als gek en dan heb je ellende. Schuimvorming is trouwens iets wat er enkel is om de gewone consument te laten geloven dat het product supergoed werkt net als dat overdreven meuren naar allerelei parfums. :F
Ik gebruik zelf een professioneel product dat geen schuimvorming heeft, maar ook op Amazon kan je diverse producten vinden geschikt voor gebruik in robotstofzuigers.

De stofzuigerzak in je dock is er om het reservoir van je robot in te legen, dat is na een rondje stofzuigen iets wat je snel zal opvallen tijdens die 10 seconden kabaal. Je robot verzamelt het vuil in een bakje, dat gaat leeg in de zak en de zak haal jij er uiteindelijk zelf uit wanneer vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011

Dennis1812

Amateur prutser

STIMPPYYY schreef op woensdag 18 december 2024 @ 08:57:

Paar vragen:

Geen supermarkt spul gebruiken.

Hier draait hij standaard elke nacht een rondje. Maar als je geen wifi hebt weet ik niet of je al een schema kan instellen? En kan connecten met de app.
Stofzuigerzak gaat in je dock. Net als bij een ouderwetse stofzuiger.
Wanneer vol vervang je hem.

In de stofzuiger past de stof voor 1 rondje, dat zuigt hij daarna de stofzak in.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
Mmmm de dreame x40 is nig steeds voor de black friday price overall te koop. Ik haasten dat ik hem dan kocht was zelfs even uitverkocht mar dacht met 400 euro korting mega deal. Maar nu lijkt het de normale prijs ge zijn geworden.
Voel me beetje bekocht zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoe

sjoe

Klik hier

Dennis1812 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 10:41:
[...]

Geen supermarkt spul gebruiken.

Hier draait hij standaard elke nacht een rondje. Maar als je geen wifi hebt weet ik niet of je al een schema kan instellen? En kan connecten met de app.
Stofzuigerzak gaat in je dock. Net als bij een ouderwetse stofzuiger.
Wanneer vol vervang je hem.

In de stofzuiger past de stof voor 1 rondje, dat zuigt hij daarna de stofzak in.
Welk schoonmaak spul gebruik jij als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

sjoe schreef op woensdag 18 december 2024 @ 13:31:
[...]

Welk schoonmaak spul gebruik jij als ik vragen mag?
https://www.amazon.nl/-/e...c_ppx_yo2_mob_b_ts_rp_1_i

Die, je doet best lang met een fles. En hier dweilt hij dagelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:52

Deathchant

Don't intend. Do!

Dennis1812 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 13:36:
[...]

https://www.amazon.nl/-/e...c_ppx_yo2_mob_b_ts_rp_1_i

Die, je doet best lang met een fles. En hier dweilt hij dagelijks.
Heb ik nu ook al sinds vorig jaar December. Maar schuimt ook gewoon, niet zo heftig als een allesreiniger, maar het schuimt wel behoorlijk.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
@Deathchant moet het dan niet wat meer verdund worden? Ik weet dat bijvoorbeeld Biohy nog behoorlijk verdund moet worden als het in het zeepbakje van een Dreame wordt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Deathchant schreef op woensdag 18 december 2024 @ 13:50:
[...]

Heb ik nu ook al sinds vorig jaar December. Maar schuimt ook gewoon, niet zo heftig als een allesreiniger, maar het schuimt wel behoorlijk.
Ik doe eerst water in de tank en dan dit spul pas. Valt me dan enorm mee.
Hooguit als hij de dweil wast. Maar niet dusdanig dat het storend is mijn inziens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:52

Deathchant

Don't intend. Do!

@monica66 @Dennis1812
Ik doe 3 "kneepjes" (zal wel ongeveer 1 dopje zijn) in een volle watertank. Kep dan bij het wassen van de mop echt wel wat schuim hoor. Niet zo erg als gewone allesreiniger nee, maar het schuimt wel.

@Dennis1812
(gefeliciteerd trouwens ;) )

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Nu online
Maxwp schreef op woensdag 18 december 2024 @ 13:04:
Mmmm de dreame x40 is nig steeds voor de black friday price overall te koop. Ik haasten dat ik hem dan kocht was zelfs even uitverkocht mar dacht met 400 euro korting mega deal. Maar nu lijkt het de normale prijs ge zijn geworden.
Voel me beetje bekocht zo
Ben vooral maar blij dat je m niet eerder voor de volle mep hebt gekocht ;-)

It's time to play the music, it's time to light the lights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacox
  • Laatst online: 21-09 03:49
Afgelopen weekend kwam mijn stofzuiger (Roborock Q Revo) met een vrij hard, schrapend geluid teruggereden naar het dockingstation. Bleek dat het zwenkwieltjes aan de voorkant ontbrak. Ik vond 'm wel weer terug in de gang maar het bleek dat de "houder" waar het wiel in geklikt wordt twee barstjes had waardoor het wiel niet meer goed vastzat.

De zwenkwielhouder ziet er als een behoorlijk stevig stuk plastic uit en ben dan ook erg verbaasd dat-ie op deze manier kapot is gegaan. Gelukkig zijn ze (via AliExpress) los te kop en niet heel er duur. Ik vraag me af of anderen zijn die een vergelijkbare schade hebben opgelopen zonder dat de robot gevallen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peule_P
  • Laatst online: 19:35
jacox schreef op woensdag 18 december 2024 @ 15:37:
Afgelopen weekend kwam mijn stofzuiger (Roborock Q Revo) met een vrij hard, schrapend geluid teruggereden naar het dockingstation. Bleek dat het zwenkwieltjes aan de voorkant ontbrak. Ik vond 'm wel weer terug in de gang maar het bleek dat de "houder" waar het wiel in geklikt wordt twee barstjes had waardoor het wiel niet meer goed vastzat.

De zwenkwielhouder ziet er als een behoorlijk stevig stuk plastic uit en ben dan ook erg verbaasd dat-ie op deze manier kapot is gegaan. Gelukkig zijn ze (via AliExpress) los te kop en niet heel er duur. Ik vraag me af of anderen zijn die een vergelijkbare schade hebben opgelopen zonder dat de robot gevallen is?
Toevallig hier deze week ook hetzelfde met mijn S7 Max Ultra.... denk ineens waarom komt ie de drempel naar de gang niet meer over en blijft ie botsen...?
Voorste zwenkwieltje weg en daardoor lag de robot dus 'lager' en bleef tegen de drempel botsen.
Wieltje nog niet terug gevonden dus wellicht zijn de katten er me vandoor gegaan of ligt ie ergens onder een kast oid.

Eerste keer dat ik dit heb na een geruime tijd de robot in gebruik te hebben.

Hoop ook vandaag mijn nieuwe OEM wieltje + houder binnen te krijgen van Ome Ali (origineel Roborock).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
big bang schreef op woensdag 18 december 2024 @ 15:01:
[...]

Ben vooral maar blij dat je m niet eerder voor de volle mep hebt gekocht ;-)
nou ben bang dat hij snel begin 2025 in prijs zal gaan zakken en dat voor het top model

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• big bang
  • Nu online
Maxwp schreef op woensdag 18 december 2024 @ 17:47:
[...]

nou ben bang dat hij snel begin 2025 in prijs zal gaan zakken en dat voor het top model
Dat risico loop je natuurlijk altijd: sterker nog, het is zo goed als zeker dat er op een geven moment een komt met nog betere prijs/kwaliteit verhouding. Maar tot die tijd heb je wel mooi een schone vloer zonder dat je er al te veel voor hoeft te doen *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
big bang schreef op woensdag 18 december 2024 @ 17:56:
[...]

Dat risico loop je natuurlijk altijd: sterker nog, het is zo goed als zeker dat er op een geven moment een komt met nog betere prijs/kwaliteit verhouding. Maar tot die tijd heb je wel mooi een schone vloer zonder dat je er al te veel voor hoeft te doen *O*
dat deed mijn l10s ulktra al van een jaar eerder haha en vorig jaar was die korting er snel vanaf
de x50 komt er aan
dat word me een ding kan over drempels springen haha
toch nu heb ik wel genoeg slimme stofziugers tot er 1 stuk gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
Ik ben benieuwd wanneer er een robot op de markt komt die de trap op kan klimmen (en hem zuigen). 8)

Lijkt me ideaal haha.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• big bang
  • Nu online
monica66 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 18:21:
Ik ben benieuwd wanneer er een robot op de markt komt die de trap op kan klimmen (en hem zuigen). 8)

Lijkt me ideaal haha.
En een om de ramen te lappen, de kozijnen te schilderen, onkruid te wieden etc. Uiteindelijk eindigen we allemaal zo:
Afbeeldingslocatie: https://images.squarespace-cdn.com/content/v1/60241cb68df65b530cd84d95/2efdc2fd-81cc-4601-8fff-fee871380e04/Humans8.jpg

Zonder gekheid, een robot stofzuiger is een huishoudelijke hulp net als de wasmachine en de vaatwasser. En ja de eerste jaren gaat de ontwikkeling snel (zowel qua prijs als techniek), maar dat betekent niet dat je dat af hoeft te wachten. Als een machine nu zijn geld waard is (voor jou) en je hebt het geld (er voor over), lekker kopen en van genieten. Wat ie daarna qua prijs doet, doet niets af van die oorspronkelijke afweging. Je koopt een gebruiksvoorwerp, geen investering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
Nou dat is zeker zo. Toen we onze L10s ultra kochten, kostte hij ons 950 euro. En die prijs ging rap naar beneden. Maar wat waren we er blij mee. En we zouden er zo weer een kopen.

Voorlopig hoeft dat niet want we hebben van de fabrikant tegen een redelijke bijbetaling een vervanging gekregen toen de L10s onherstelbaar kapot ging. De L20 ultra snort nu bij ons rond en ook daar zijn we weer blij mee!

• Daxtalion
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 30-09 17:11
Het lezen van (een deel van) deze topic wekte mijn interesse op voor de Dreame L10s Ultra Gen 2.
Voor 500€ lijkt me dat een goede koop te zijn:
- stofzuigen en kuisen met nat
- roterende doekjes lijken me een beter resultaat te geven
- automatisch kuisen van de doekjes (met warm water)
- uitzetten van de arm van het doekje om de hoeken beter te kuisen (belangrijk hier)
- docking station waardoor ik er minder naar moet kijken (momenteel wekelijks met een neato stofzuiger)

Nu ben ik op zoek gegaan naar een 2e dock.
Die zou ik op het verdiep willen installeren zodat ik enkel de robot moet verplaatsen.
Dan kan die een rondje doen wanneer ik naar de bureau ga werken

Iemand een idee waar ik die kan kopen?
Ik vind er gewoonweg geen.

Kan iemand me ook vertellen hoe lang het duurt voor de vloer weer droog is?
Dat zal wel langer duren dan wanneer ik manueel een 2e keer met een bijna droge dwijl over de grond ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morph0034
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 20-06 11:40
Wij hebben de l20 ultra. Echter wat opvalt ; de melding dat het schoonmaakmiddel op is , maar de flacon is nog 1/3 vol.

Hoe gaan jullie hiermee om ? Ik twijfel om een gaatje te boren met een plugje en dan gewoon maar bijvullen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
Morph0034 schreef op zondag 22 december 2024 @ 08:24:
Wij hebben de l20 ultra. Echter wat opvalt ; de melding dat het schoonmaakmiddel op is , maar de flacon is nog 1/3 vol.

Hoe gaan jullie hiermee om ? Ik twijfel om een gaatje te boren met een plugje en dan gewoon maar bijvullen ?
Wij vulden de cartridge bij de L10s bij met een injectiespuit en gaan dat nu ook doen bij de L20 ultra die we net in gebruik hebben genomen. Ik ben benieuwd naar je ervaring ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bert93
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 09-01 22:29
Na het bekijken van talloze video’s en het lezen van verschillende forums zijn we overtuigd: we willen een robotstofzuiger aanschaffen. Onze voorkeur gaat uit naar een model dat uitblinkt in stofzuigen. Als bijkomende functies zoals dweilen en automatische reiniging van dweilpads aanwezig zijn, is dat mooi meegenomen.

Eén ding baart ons echter zorgen: veel van deze robotstofzuigers komen uit China, hebben camera’s en sturen gegevens naar servers in China. Dit wil ik graag vermijden!

Daarom mijn vragen:
1. Zijn er goede robotstofzuigers op de markt die niet uit China komen en qua prestaties vergelijkbaar zijn?
2. Zo niet, zijn er manieren om een Chinese robotstofzuiger zo te configureren dat deze geen gegevens meer verstuurt, maar toch optimaal blijft werken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• big bang
  • Nu online
r0bert93 schreef op zondag 22 december 2024 @ 19:11:
2. Zo niet, zijn er manieren om een Chinese robotstofzuiger zo te configureren dat deze geen gegevens meer verstuurt, maar toch optimaal blijft werken?
Valetudo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ranjo
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:45
Recent heb ik een Dreame L10S Ultra Gen1 gekocht en die van valetudo voorzien. Bij het rooten komt best wat kijken maar is voor een tweaker te doen.
Ben er super tevreden mee. Ik heb de normale app nooit gebruikt dus weet niet hoe de stofzuiger "normaal" zou werken, maar via de valetudo interface heb ik de meest belangrijke functionaliteit er in zitten. Mijn stofzuiger zit in een apart vlan zonder internet en zal ook nooit iets van het internet mee krijgen.

Lees je goed in over valetudo: je levert er wat functionaliteit voor in, moet technisch onderlegd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Dat ziet er heel interessant uit! Het grote nadeel is wel dat die geen multi level support Heeft, dat is voor mij wel een must.

De ontwikkelaar is nogal eh... duidelijk in zijn mening hierover 😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtotheM
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-01 10:49
ik heb blijkbaar net een deal gemist voor deze:
Dreame L10s Pro ultra Gen 2,

Nu zie ik dat de Dreame L10s Pro Gen 2, dus zonder zelfschoonmaak station, wel te koop is en redelijk geprijst. Kan je het schoonmaak station ergens apart kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toekie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-10 09:46
Dit weekend vervroegd mijn kerstcadeautje uitgepakt de x20+ en hij bevalt prima tot zover. Is mijn eerste zuigrobot en ben zeer onder de indruk. Heb een onhandige bank met poten wat platte staal strips zijn die over de hele breedte van de bank een 'poot' vormen, Daar hobbelt hij netjes overheen. Ook raakt hij echt niks en de kaart die hij maakt is zeer nauwkeurig

Dat ik de home app van xiaomi moet installeren ben ik niet zo'n fan van maar helaas een noodzakelijk kwaad anders kan ik de functies niet gebruiken. Verder werkt dat wel goed tot zover ik heb kunnen testen.

Enige minpunt wat ik tot nu toe heb. De no mop zone kan ik alleen als rechthoek instellen. Je raad het al ik heb een rond tapijt! Ik kan nergens iets vinden dat ik die no go zone in in een cirkel kan veranderen en tig vierkantjes zodat het 'rond' wordt op de plattegrond priegelen zie ik niet zitten.
Wellicht dat ik een instelling heb gemist maar ik kon het niet vinden terwijl ronde tapijten nu niet zo uitzonderlijk is toch?

De hondjes zijn geen fan mijn vriendin is verliefd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pieter2
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 06-09 17:39
Daxtalion schreef op donderdag 19 december 2024 @ 23:07:
Het lezen van (een deel van) deze topic wekte mijn interesse op voor de Dreame L10s Ultra Gen 2.
Voor 500€ lijkt me dat een goede koop te zijn:
- stofzuigen en kuisen met nat
- roterende doekjes lijken me een beter resultaat te geven
- automatisch kuisen van de doekjes (met warm water)
- uitzetten van de arm van het doekje om de hoeken beter te kuisen (belangrijk hier)
- docking station waardoor ik er minder naar moet kijken (momenteel wekelijks met een neato stofzuiger)

Nu ben ik op zoek gegaan naar een 2e dock.
Die zou ik op het verdiep willen installeren zodat ik enkel de robot moet verplaatsen.
Dan kan die een rondje doen wanneer ik naar de bureau ga werken

Iemand een idee waar ik die kan kopen?
Ik vind er gewoonweg geen.

Kan iemand me ook vertellen hoe lang het duurt voor de vloer weer droog is?
Dat zal wel langer duren dan wanneer ik manueel een 2e keer met een bijna droge dwijl over de grond ga.
Deze heb ik sinds een paar weken in gebruik, bevalt goed. De pvc is 20 minuten denk ik wel weer droog, gaat prima.

Iemand toevallig een idee of ik deze in home assistent kan opnemen? Kan nog geen goede integratie vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-10 06:14
Hoe vaak vervangen jullie je mop? Ik heb een Q Revo Pro. Black Friday gekocht en de mop nog niet vervangen…..

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:56

Tazzios

..

@Pieter2
Dan ben je vast deze al tegen gekomen. Is deze niet goed?
https://github.com/Tasshack/dreame-vacuum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brownyster
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 02-10 21:14
Ik heb een Roborock S7 Max Ultra,

Het neuswieltje draait niet lekker meer.

Weet iemand of dat simpel te verwijderen is?

Kan ik het wieltje eventueel zo met asje er. Uit trekken of moet de gehele onderplaat er af?

Er zit veel haar om het asje die ik al heb verwijderd maar hij draait nog steeds zwaar.

Hoor graag

Browny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peule_P
  • Laatst online: 19:35
brownyster schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 18:54:
Ik heb een Roborock S7 Max Ultra,

Het neuswieltje draait niet lekker meer.

Kan ik het wieltje eventueel zo met asje er. Uit trekken of moet de gehele onderplaat er af?

Er zit veel haar om het asje die ik al heb verwijderd maar hij draait nog steeds zwaar.

Hoor graag

Browny
Toevallig was ik vorige week mijn wieltje kwijt, compleet met houder origineel Roborock €6,50 incl verzenden bij ome Ali.

Als je het wieltje eruit wipt zitten er 2 schroefjes onder, kwestie van 2 minuten werk om het te vervangen

I just found this on AliExpress: €4,69 | Original Front Wheel for Roborock S7/ S5 Max/ S6 Pure/ S7 MaxV /S8+ Robot Vacuum Cleaner Parts Caster Wheel
https://a.aliexpress.com/_Evr7iAM

[ Voor 12% gewijzigd door Peule_P op 24-12-2024 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theetjuh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:18
brownyster schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 18:54:
Die kun je er zo uitwippen, de eerste keer zal het wat moeilijker gaan, dan de keren daarna.
Dat valt hier onder regelmatig onderhoudt, die gaat er iedere paar weken uit, van het asje en daarna alle haren ontdaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie0345
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 25-12-2024
Hebben sinds kort een Dreame X40 en bevalt prima!

Echter 2 punten waar ik niet uitkom, hopelijk kan iemand mij helpen:

- de tafelpoten zijn een soort plateaus waar hij op kan, hij ziet dat als een drempel. Dat geeft een enorm lawaai als hij daar bezig is. Kan ik dit instellen dat hij daar niet op gaat?

- heb het dreame schoonmaakmiddel toegevoegd. Kan je ook eigen PVC middel van James toevoegen in de Dreame?

Mocht iemand tips hebben dan hoor ik het graag, dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monica66
Je kan je vraag over de X40 het beste hier op Facebook stellen.

Voor een dweilrobot kan je het beste een speciaal wasmiddel voor een robot gebruiken omdat dat veel minder schuimt. Als een middel teveel schuimt kan je robot kapot gaan. Er zijn wat berichten op het Facebook platform te vinden, waar gesteld wordt dat de garantie dan niet meer van toepassing is bij Dreame.
Via Amazon heb je bijvoorbeeld Biohy dat o.a. voor hout en pvc vloeren geschikt is. Maar als je even zoekt in dit topic dan zijn er ook wel mensen die azijn of dettol oid gebruiken en dat zonder problemen jarenlang doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie0345
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 25-12-2024
@ monica66
Super, dank voor de tip. Meteen aangemeld voor die pagina!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:58
Drwho1 schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 19:40:
[...]

Ecolab Maxx Magic 2, via een kennis van me. Ik heb het wel in een literbus, niet in de grote 5L. Waar je het als particulier best kan kopen, dat weet ik niet.
Ik ga mezelf even citeren. De laatste tijd viel het op dat de Roborock Q Revo erg veel strepen achterliet op onze bleke keramische tegels, iets wat ik dacht aan de vloerverwarming te wijten. Maar ook op een koude vloer bleef ik strepen zien (de cirkels van de mops) en als er iets is waar ik helemaal gek van kan worden... 8)7

Na wat googlen toch het product maar als meest waarschijnlijke dader aangewezen. Nochtans doseer ik sinds het begin met een maatbekertje (10ml op 5L tankinhoud). Ik heb nog geminderd naar 5ml, maar ook dan geen verandering. Waterstand stond steeds op normaal, ook geprobeerd op laag en hoog. Maanden heeft dat een mooi resultaat opgeleverd, tot een maand geleden ofzo. Het is ook een professioneel product dus ik kon het moeilijk geloven...

Vandaag het product eruit, waterbak gereinigd, 50ml azijn erin en geen streep meer te zien op de tegels. :*)
Er zijn pros en cons over het gebruik van azijn, maar dit is in zo'n verdunning dat er weinig kans op schade is denk ik.

• Daxtalion
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 30-09 17:11
Daxtalion schreef op donderdag 19 december 2024 @ 23:07:
Het lezen van (een deel van) deze topic wekte mijn interesse op voor de Dreame L10s Ultra Gen 2
Uiteindelijk eentje besteld bij Vanden Borre.
Vandaag op de status an de bestelling opgemerkt dat ze die niet meer in voorraad hebben.
Ik moet 1 a 2 weken wachten ...
De prijzen zijn op andere plaatsen sterk gestegen: +200€ bij mediamarkt en krefel België, +130€ op bol
Nu hopen dat ze niet vervelend doen bij Vanden Borre.

• Kennethb84
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 21-06 21:04
Ik heb sinds een weekje ook de dreame ultra next gen 2.
Zeer tevreden van, maar waar bestellen jullie de stofzuigerzakken?
En geeft dit een probleem als ze niet origineel zijn?
Schoonmaakproduct heb ik via amazon besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-R-L
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 00:17
Daxtalion schreef op donderdag 26 december 2024 @ 17:16:
[...]

Uiteindelijk eentje besteld bij Vanden Borre.
Vandaag op de status an de bestelling opgemerkt dat ze die niet meer in voorraad hebben.
Ik moet 1 a 2 weken wachten ...
De prijzen zijn op andere plaatsen sterk gestegen: +200€ bij mediamarkt en krefel België, +130€ op bol
Nu hopen dat ze niet vervelend doen bij Vanden Borre.
Die prijsstijgingen vallen wel flink op. Bij Amazon, Bol en Coolblue zijn de Dreame stofzuigers flink duurder geworden. Ik neig nu naar een Xiaomi X20+. Zie dat die geen tapijtdetectie heeft, maar dat lijkt op te lossen met eenmalig zelf aangeven waar de kleden liggen. Regelmatig terugmoeten tijdens het dweilen is met 70m2 ook geen ramp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KoningPaulus
krizzziz schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 16:36:
Hoe vaak vervangen jullie je mop? Ik heb een Q Revo Pro. Black Friday gekocht en de mop nog niet vervangen…..
Eens per maand met de handdoeken was mee op 60 graden en daarna in de droger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:29

JT

VETAK y0

ranjo schreef op maandag 23 december 2024 @ 07:05:
Recent heb ik een Dreame L10S Ultra Gen1 gekocht en die van valetudo voorzien. Bij het rooten komt best wat kijken maar is voor een tweaker te doen.
Ben er super tevreden mee. Ik heb de normale app nooit gebruikt dus weet niet hoe de stofzuiger "normaal" zou werken, maar via de valetudo interface heb ik de meest belangrijke functionaliteit er in zitten. Mijn stofzuiger zit in een apart vlan zonder internet en zal ook nooit iets van het internet mee krijgen.

Lees je goed in over valetudo: je levert er wat functionaliteit voor in, moet technisch onderlegd zijn.
Heb jij de break out pcb's gebruikt?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brownyster
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 02-10 21:14
Peule_P schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 19:03:
[...]

Toevallig was ik vorige week mijn wieltje kwijt, compleet met houder origineel Roborock €6,50 incl verzenden bij ome Ali.

Als je het wieltje eruit wipt zitten er 2 schroefjes onder, kwestie van 2 minuten werk om het te vervangen

I just found this on AliExpress: €4,69 | Original Front Wheel for Roborock S7/ S5 Max/ S6 Pure/ S7 MaxV /S8+ Robot Vacuum Cleaner Parts Caster Wheel
https://a.aliexpress.com/_Evr7iAM
Thanx mijn bestelling is er ook uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranjo
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:45
JT schreef op zondag 29 december 2024 @ 18:04:
[...]

Heb jij de break out pcb's gebruikt?
Ik heb inderdaad een break out PCB gebruikt. Er zijn telegram kanalen waarin per regio PCB 's worden uitgewisseld. Het wordt afgeraden zelf met draadjes aan de gang te gaan omdat een usb signaal daar te gevoelig voor is. Als je eenmaal de stofzuiger geroot hebt, heb je de PCB ook niet meer nodig en kan je de volgende gebruiker er weer blij mee maken.

Voor wie interesse heeft: de mijne is via een DM over te nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duukster
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 10:43
Adviesvraag:
Wij willen een goede stofzuiger aanschaffen voor de begane grond.
Eisen/wensen/situatie:
- oppervlakte ca. 120m2
- vloer is glad beton
- 1 drempeltje tussen hal en keuken van ca. 2cm
- we hebben 2 Grote Zwitserse Sennenhonden die als een malle verharen.
- dweilfunctie

In mijn zoektocht werd ik enthousiast van de Qrevo Curv, maar zie dat deze nergens leverbaar is (behalve voor grof geld)
Zijn er goede alternatieven of moeten we gewoon wachten tot de Curv leverbaar is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monica66
Alle robotstofzuigers zijn op dit moment duurder dan een maand geleden. De Dreame L40 ultra is een goed alternatief. Volgens het Dreame Facebook platform is deze versie zelfs beter dan de Dreame X40 ultra. Prijs was langere tijd 799 euro en ik denk dat die prjjs wel weer terug komt binnenkort.

Edit: als het goed is zit hier een tri-cut borstel bij om de hondenharen door te snijden zodat ze niet in de borstel blijven hangen. Zo niet, dan is deze voor weinig via Ali te koop.

En vanaf het voorjaar is de Dreame X50 te koop die over een drempel van (ik dacht) 5 cm heen kan komen.

[ Voor 33% gewijzigd door monica66 op 30-12-2024 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medu80
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:06
Duukster schreef op maandag 30 december 2024 @ 09:51:
Adviesvraag:
Wij willen een goede stofzuiger aanschaffen voor de begane grond.
Eisen/wensen/situatie:
- oppervlakte ca. 120m2
- vloer is glad beton
- 1 drempeltje tussen hal en keuken van ca. 2cm
- we hebben 2 Grote Zwitserse Sennenhonden die als een malle verharen.
- dweilfunctie

In mijn zoektocht werd ik enthousiast van de Qrevo Curv, maar zie dat deze nergens leverbaar is (behalve voor grof geld)
Zijn er goede alternatieven of moeten we gewoon wachten tot de Curv leverbaar is?
Ik weet niet waar je woont, maar de L10s Gen2 bij mediamarkt Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ÜberWicked
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:36
Na bijna 8 jaar de Mi Robot Vacuum te gebruiken was ik in de markt voor een robotstofzuiger met basisstation en dweilfuntie (met automatisch liften voor tapijt).

Met deze specs kwam ik uit bij bovengenomende Dreame, maar deze toch aan te prijs.
Nu houdt ik Xiaomi regelmatig in de gaten en is de X20 pro nu eindelijk ook in NL beschikbaar voor 490 eu.
Meteen besteld, ben benieuwd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:47

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

ÜberWicked schreef op maandag 30 december 2024 @ 11:17:
Na bijna 8 jaar de Mi Robot Vacuum te gebruiken was ik in de markt voor een robotstofzuiger met basisstation en dweilfuntie (met automatisch liften voor tapijt).

Met deze specs kwam ik uit bij bovengenomende Dreame, maar deze toch aan te prijs.
Nu houdt ik Xiaomi regelmatig in de gaten en is de X20 pro nu eindelijk ook in NL beschikbaar voor 490 eu.
Meteen besteld, ben benieuwd..
Waar heb je deze aangeschaft voor die prijs?

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ÜberWicked
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:36
Zondagskindje schreef op maandag 30 december 2024 @ 13:22:
[...]

Waar heb je deze aangeschaft voor die prijs?
Mi.com zelf, werden twee kortingsbonnen automatisch toegepast, 10% en nog een bedrag

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dpsPouM-rl_58hWLQ8MyJ799HCY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/rXvX3MN0UHTGZ82RIXkdfrmZ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 38% gewijzigd door ÜberWicked op 30-12-2024 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schuurman
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:09
Wij zijn ook in de markt voor een Robot maar ik heb een vraag.

Ik wil het basisstation in de hal plaatsen en heb gezien dat bijvoorbeeld de Roborock Q revo 35 cm breed is.
Tussen de hal en de woonkamer/keuken hebben we een opening van 36,5 cm breed (voor de katten).

Zou hij daar doorheen gaan of ziet hij dit toch als een obstakel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KoningPaulus
schuurman schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 08:59:
Wij zijn ook in de markt voor een Robot maar ik heb een vraag.

Ik wil het basisstation in de hal plaatsen en heb gezien dat bijvoorbeeld de Roborock Q revo 35 cm breed is.
Tussen de hal en de woonkamer/keuken hebben we een opening van 36,5 cm breed (voor de katten).

Zou hij daar doorheen gaan of ziet hij dit toch als een obstakel?
Zou nét goed moeten gaan. Hij "propt" zich hier onder een bijzettafeltje waar hij precies in past (0,5cm rondom), en draait dan keurig om en rijdt er weer uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:30
Vandaag komt mijn eufy x10 pro omni binnen. Hopelijk bevalt hij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sten123
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-10 16:36
Wat is de beste robotstofzuiger evt met dweil i.c.m een Labrador die veel vacht wisselt.

Is dat zoals ik hier lees de Roborock S8 Ultra?

PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Samsung Zfold6:Synology DS220+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:30
sten123 schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 06:51:
Wat is de beste robotstofzuiger evt met dweil i.c.m een Labrador die veel vacht wisselt.

Is dat zoals ik hier lees de Roborock S8 Ultra?
Ik denk dat de perfecte robotstofzuiger nog niet bestaat.
Na veel onderzoek ben ik uitgekomen op de Eufy X10 Pro Omni. Voorlopig doet hij wat hij moet doen, maar kan nog geen oordeel vellen omdat ik hem 3 dagen in gebruik heb.
Belangrijkste van het hebben van een robotstofzuiger is dat je je huis zo aanpast dat hij goed zijn werk doet.
Die van mij heeft problemen met een relaxstoel welke schuine poten heeft. Hij loopt hier soms op vast.
Pagina: 1 ... 48 ... 62 Laatste