Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoe
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-04 17:47

sjoe

Klik hier

RudyL schreef op maandag 2 december 2024 @ 10:32:
En gebruik de referral voor nog eens een € 34 eraf. Zojuist ook de S besteld. Als je erop gaat zoeken zie je op een gegeven moment echt niet meer wat nou noodzakelijk is. Hoop dat ik met deze een beetje de sweet spot van kwaliteit en budget heb.
Op de Amazon site van de S staat "This item cannot be dispatched to your selected delivery location. Please choose a different delivery location."

Staat de referral ergens in dit draadje?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Zo, na dááágen speuren, vergelijken, al jullie tips en input, heb ik zojuist definitief mijn keus gemaakt en besteld:

Ik ging eerst voor de Tapo RV30 max plus. Een simpel dweil model voor maar 219 euro.
Besteld bij Bol. Maar kwam er al snel achter dat een model met roterende mops meer voor ons gaat betekenen. Dus die geannuleerd.
Toen kwamen door jullie tips de Xiaomi X20+, de Mova E30 Ultra, de Roborock Qrevo S én de Dreame L10s Ultra gen 2 als opties.

Wat heerlijk is het toch om tig Engelse en Duitse vergelijkingssites en filmpje te bekijken.

Uiteindelijk net bij Mediamarkt De Dreame L10s Ultra gen 2 besteld.
Amazon Duitsland was nog net 3 tientjes goedkoper, maar die levert pas over ~15dgn.
Mediamarkt morgen en qua garantie in toekomst mogelijk fijner omdat ik hem fysiek in een mediamarkt winkel op de toonbank kan leggen.

Doorslag voor de L10s Ultra gen 2 zit hem voor mij in het warm droogblazen van de pads, de extendable mop waardoor hij tot strak aan de plinten schoon gaat maken, tapijtsensor, losse container voor reinigingsmiddel, beste obstakeldetectie (tot ~600 euro modellen), de looks van het dock (bij de Q Revo S zie je bovenop die containers zo lelijk zitten), een goedkoop bij te kopen tricut borstel (want veel lange blonde haren hier), etc

Ik ben benieuwd hoe hij gaat bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-07 15:24
sjoe schreef op maandag 2 december 2024 @ 10:49:
[...]

Op de Amazon site van de S staat "This item cannot be dispatched to your selected delivery location. Please choose a different delivery location."

Staat de referral ergens in dit draadje?
Geen idee waarom een link naar amazon gaat en een ander niet. Probeer deze eens, met dan de 8% rabat link rechts

https://de.roborock.com/p...ifunktions-dockingstation

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoe
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-04 17:47

sjoe

Klik hier

RudyL schreef op maandag 2 december 2024 @ 10:54:
[...]

Geen idee waarom een link naar amazon gaat en een ander niet. Probeer deze eens, met dan de 8% rabat link rechts

https://de.roborock.com/p...ifunktions-dockingstation
Thanks!

Weet je toevallig of de Slim al te koop is (geweest)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
sjoe schreef op maandag 2 december 2024 @ 11:04:
[...]

Thanks!

Nee, dat weet ik niet. Volgens mij is de slim ook niet meteen een verbetering, ja handig voor lage meubels maar ben je dat echt nodig?

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Heeft iemand hier al wel een bestelling ontvangen van Roborock? Ik heb de 22e een Qrevo S besteld, maar nul statusupdates nog. Alleen de melding dat het druk is. Ik zie dat hij nu weer op pre-order staat, dat stemt me ook niet heel blij qua verwachte levertijd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:51
Ik heb sinds een jaar een Qrevo, en zag vanochtend een hele grote plas naast de robotstofzuiger liggen. Lijkt dus op een lekkende stofzuiger/bak.

Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Blik1984 schreef op maandag 2 december 2024 @ 11:20:
Ik heb sinds een jaar een Qrevo, en zag vanochtend een hele grote plas naast de robotstofzuiger liggen. Lijkt dus op een lekkende stofzuiger/bak.

Iemand ervaring hiermee?
Bekend probleem van de eerste versie Q Revo (dus niet het S model). Het water vulpunt in het dock kan gaan lekken en dan ligt er een dikke plas water.

Ik zou RMA melden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RudyL
mrwolf schreef op maandag 2 december 2024 @ 11:18:
Heeft iemand hier al wel een bestelling ontvangen van Roborock? Ik heb de 22e een Qrevo S besteld, maar nul statusupdates nog. Alleen de melding dat het druk is. Ik zie dat hij nu weer op pre-order staat, dat stemt me ook niet heel blij qua verwachte levertijd...
De website heeft het over uitlevering van de zwarte S rond 5 december. De witte rond 16 december evenals bestellingen van de zwarte op 2 december. Als ik dat goed vertaal...

LOETKE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grave_
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-07 05:48
sjoe schreef op maandag 2 december 2024 @ 11:04:
[...]

Thanks!

Ja, 25/11 besteld bij fr.roborock.com
mrwolf schreef op maandag 2 december 2024 @ 11:18:
Ondertussen status updates ontvangen van DHL. Overhandigd aan Bpost. Volgens Bpost zou hij morgen geleverd worden. Hij is vertrokken in Duitsland.
RudyL schreef op maandag 2 december 2024 @ 11:14:
[...]

Nee, dat weet ik niet. Volgens mij is de slim ook niet meteen een verbetering, ja handig voor lage meubels maar ben je dat echt nodig?
We zijn (of hebben?) veel niet echt nodig toch? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
RudyL schreef op maandag 2 december 2024 @ 11:35:
[...]

De website heeft het over uitlevering van de zwarte S rond 5 december. De witte rond 16 december evenals bestellingen van de zwarte op 2 december. Als ik dat goed vertaal...
Ah, dat staat bij de product details zie ik nu, thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:51
stin00 schreef op maandag 2 december 2024 @ 11:23:
[...]

Bekend probleem van de eerste versie Q Revo (dus niet het S model). Het water vulpunt in het dock kan gaan lekken en dan ligt er een dikke plas water.

Ik zou RMA melden.
Wat bedoel je precies met RMA? Retour sturen en vervangend product aanvragen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Blik1984 schreef op maandag 2 december 2024 @ 11:56:
[...]

Wat bedoel je precies met RMA? Retour sturen en vervangend product aanvragen?
Ja dat is aanmelden ter reparatie bij de (web)winkel. Dit probleem wordt wel vaak gedeeld op Reddit, er is ook iemand die een mogelijke fix heeft. Roborock adviseerde hem dat het door kalk komt:

https://www.reddit.com/r/.../165k9ep/comment/k6o3vf3/ :
I had exactly the same problem and tried to find a solution with Roborock support.

Hereby their response:

"Thank you for taking the time to reach out to Roborock Customer Support and we are sorry to hear about the trouble you are having with your device.

Due to water quality reasons, such as excessive water hardness or too many impurities in the water, scale may be generated in the pipelines, causing internal seal failure and water leakage. It is recommended to add clean tap water to the clean water tank, and let the dock wash the mop cloth. If water leakage still exists. You can follow these steps:

1. Add 1L of clean water to the clean water tank, and then pour in about 20g of citric acid, till its fully dissolved.

2. Place the robot into the dock. Ensure it is in charging mode. When the robot charges, you can hear the voice report ‘charging’, and the white indicator light on front of the dock will go off. See the attached picture for where to find the indicator. Then, press and hold the HOME button on the robot to start the mop wash process manually.

3. After the mop wash process, observe whether there is still water leakage. If it still exists, you can repeat the mop wash process the second time to give it a try.

4. If the issue is resolved, pour out the water containing citric acid in the clean water tank. Add clean water to the clean water tank, and let the dock wash the mop cloth twice to have a try.

I tried their indications and, surprisingly, it worked!!! I still don't know why the problem occurred since I always used filtered clean water to fill the base station. I'm still waiting for more clarifications from Roborock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desperation
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 04-07 08:15
Voornaamste troef hier zou zijn dat hij onder de zetel kan (laagste punt is 10,5cm) en liefst dus met een "gewoon" laadstation, zodat hij ook steeds onder de zetel kan opladen. Ik had het idee dat hij toch eventueel in de keuken zou kunnen komen te staan, zodat ik een volledige dweilfunctie inclusief afvalstation zou plaatsen, echter is de deur van de keuken 's nachts toe omdat de hond hier zit, en dan kan hij dus nooit 's nachts uitrijden om de living en eetkamer te doen. Kom dus bij de "standaard" modellen uit van oa.Roborock, alleen wil ik zeker zijn dat er sowieso steeds een (basis) laadstation meegeleverd wordt, is dit zo? Op sommige sites zie ik dat je de optie kan kiezen van laadstation of niet, al vermoed ik dat het dan gaat om de "grotere" afval/waterbak? Zou tevens ook onze allereerste robotstofzuiger zijn, dus ik vermoed dat de basismodelletjes (Q7 Max, Q8 Max, S8) reeds voldoende gaan zijn voor ons (gezin van 4 met Engelse bulldog)?
De Xiaomi X20 kwam ook in aanmerking, maar die geraakt blijkbaar niet over een hogere drempel...

[ Voor 4% gewijzigd door Desperation op 02-12-2024 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:12
Desperation schreef op maandag 2 december 2024 @ 12:02:
Voornaamste troef hier zou zijn dat hij onder de zetel kan (laagste punt is 10,5cm) en liefst dus met een "gewoon" laadstation, zodat hij ook steeds onder de zetel kan opladen. Ik had het idee dat hij toch eventueel in de keuken zou kunnen komen te staan, zodat ik een volledige dweilfunctie inclusief afvalstation zou plaatsen, echter is de deur van de keuken 's nachts toe omdat de hond hier zit, en dan kan hij dus nooit 's nachts uitrijden om de living en eetkamer te doen. Kom dus bij de "standaard" modellen uit van oa.Roborock, alleen wil ik zeker zijn dat er sowieso steeds een (basis) laadstation meegeleverd wordt, is dit zo? Op sommige sites zie ik dat je de optie kan kiezen van laadstation of niet, al vermoed ik dat het dan gaat om de "grotere" afval/waterbak? Zou tevens ook onze allereerste robotstofzuiger zijn, dus ik vermoed dat de basismodelletjes (Q7 Max, Q8 Max, S8) reeds voldoende gaan zijn voor ons (gezin van 4 met Engelse bulldog)?
De Xiaomi X20 kwam ook in aanmerking, maar die geraakt blijkbaar niet over een hogere drempel...
Voor meeste robots kunnen over een drempen van 1.5 tot 2 cm. Snap niet waarom de x20+.dit niet zou kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 07:52
Het werd hier laatst al eens gevraagd. Zijn er tips om een Dreame robot handig op meerdere verdiepingen te gebruiken?

Onze ervaring is dat hij terug wil naar de basis om de dweilen te reinigen en water te tappen. Dat kan niet omdat de basis beneden staat. We overwegen nu om een tweede in te zetten voor boven.

Maar misschien zijn er wel instellingen om het huidige model (L20 ultra) toch boven in te zetten. Wie heeft tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
monica66 schreef op maandag 2 december 2024 @ 12:45:
Het werd hier laatst al eens gevraagd. Zijn er tips om een Dreame robot handig op meerdere verdiepingen te gebruiken?

Onze ervaring is dat hij terug wil naar de basis om de dweilen te reinigen en water te tappen. Dat kan niet omdat de basis beneden staat. We overwegen nu om een tweede in te zetten voor boven.

Maar misschien zijn er wel instellingen om het huidige model (L20 ultra) toch boven in te zetten. Wie heeft tips?
Ipv per m2 schoonmaak naar basis, per ruimte instellen. Boven verdieping als 1 grote ruimte instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
oh, verdorrie. Ik wist niet dat er een topic was. Maargoed, ik heb bij amazon een Dreame besteld.
Ik twijfelde tussen de x30 of de L40 ultra. (het is de laatste geworden).
2 jaar geleden heb ik eentje getest van irobot meende ik. Die maakte geen plaatje van de vloer maar botste en draaide.
Ik ben erg benieuwd (ook naar het dweilen) wat de stap vooruit is.
Zijn hier mensen met ervaring met de L40? Nog tips?

Ik vond het dusdanig ondoorzichtig om tussen beide modellen te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morfang
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-03 11:12
Zijn er hier mensen met kleine huizen die een robotstofzuiger hebben? Wij wonen op 43 m2 wat opzich prima zelf makkelijk schoon te houden is. Maar met een hond die zo'n beetje elke dag zijn halve vacht op de vloer deponeert, zouden we eigenlijk elke dag wel moeten stofzuigen. Dan is het idee best aanlokkelijk dat een robotstofzuiger dat dagelijks doet, en wij zelf misschien 1x in de maand echt goed.

De vraag is: werkt zo'n robotstofzuiger goed als het steeds kleine oppervlakken betreft? Zit zelf naar de Roborock Q8 Max te kijken. Zou graag de Plus hebben maar die vind ik qua prijs net iets te overdreven voor ons kleine huisje. En gezien de relatief kleine oppervlakte hoef je dan misschien ook niet elke dag e.e.a te legen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terror-oehoe
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 10-07 09:21
Blik1984 schreef op maandag 2 december 2024 @ 11:20:

Iemand ervaring hiermee?
Ja heb ik ook, maar alleen als ik hem op de andere verdieping laat dweilen en hij nadien het docking station niet kan vinden dus zichzelf ergens parkeert. Gebeurt overigens niet elke keer.

Ik lees hierboven dat het mogelijk door kalk komt, dan zou je bijna denken om schoonmaak azijn in de bak te gooien ipv die Omo Cleaner van Roborock zelf..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:57

Tazzios

..

Morfang schreef op maandag 2 december 2024 @ 14:10:
...

De vraag is: werkt zo'n robotstofzuiger goed als het steeds kleine oppervlakken betreft? Zit zelf naar de Roborock Q8 Max te kijken. Zou graag de Plus hebben maar die vind ik qua prijs net iets te overdreven voor ons kleine huisje. En gezien de relatief kleine oppervlakte hoef je dan misschien ook niet elke dag e.e.a te legen.
In de kleine ruimtes wordt de robot ongelukkig en gaat hij daardoor slechter zijn werk doen. :+

Wat zou het een robot uitmaken hoe groot de ruimte is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:26
Ben.Hahlen schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 10:57:
[...]
Mijn vraag was wat ondergesneeuwd, maar ben zelf verder op zoek gegaan.
Vanochtend een klein beetje tijd voor wat trial en error, en de automation ziet er nu zo uit:
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
- id: robot_zuigen
  alias: Robot - Stofzuigen om 03:00
  description: ''
  triggers:
  - trigger: time
    at: '03:00:00'
  conditions:
  - condition: time
    weekday:
    - mon
    - fri
  actions:
  - action: select.select_option
    target:
      entity_id: select.roborock_qrevo_master_mop_intensity
    data:
      option: "off"
  - action: vacuum.set_fan_speed
    data:
      fan_speed: "turbo"
    target:
      entity_id: vacuum.roborock_qrevo_master
  - action: vacuum.start
    target:
  - wait_for_trigger:
    - trigger: state
      entity_id: sensor.roborock_qrevo_master_status
      from: emptying_the_bin
      to: charging
    target:
    data:
      option: "moderate"
    target:
      entity_id: select.roborock_qrevo_master_mop_mode
    data:
      option: "deep"
    data:
      fan_speed: "off"
    target:
    target:
  mode: single

Dat is wat anders dan wat in het voorbeeld stond, dus ik vermoed dat de Master wat andere opties heeft dan de "normale" QRevo.

Hoop dat het meer mensen hier helpt :)
Omdat je berichten niet meer kan wijzigen, even hier de aanpassing, die nu wel helemaal werkt:
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
- id: qrevo_master_zuigen
  alias: Poco Loco - Stofzuigen om 03:00
  description: ''
  triggers:
  - trigger: time
    at: '03:00:00'
  conditions:
  - condition: time
    weekday:
    - mon
    - fri
  actions:
    target:
    data:
      fan_speed: "turbo"
    target:
    data:
      option: "off"
    target:
  - wait_for_trigger:
    - trigger: state
      from: returning
      to: docked
  - action: timer.start
    entity_id: timer.vacuum_qrevo_master
    data:
      duration: 00:00:30
  - wait_for_trigger:
    - trigger: event
      event_type: timer.finished
      event_data:
    target:
    data:
      fan_speed: "off"
    target:
    data:
      option: "moderate"
    target:
      entity_id: select.roborock_qrevo_master_mop_mode
    data:
      option: "deep"
  - action: timer.start
    data:
      duration: 00:00:30
  - wait_for_trigger:
    - trigger: event
      event_type: timer.finished
      event_data:
    target:
  mode: single

Het probleem van de vorige variant was dat er een "race condition" leek op te treden, waardoor het dweilen nooit startte.
Met het toevoegen van de timer is dat nu opgelost (heeft vannacht gewerkt).

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Morfang schreef op maandag 2 december 2024 @ 14:10:
Zijn er hier mensen met kleine huizen die een robotstofzuiger hebben? Wij wonen op 43 m2 wat opzich prima zelf makkelijk schoon te houden is. Maar met een hond die zo'n beetje elke dag zijn halve vacht op de vloer deponeert, zouden we eigenlijk elke dag wel moeten stofzuigen. Dan is het idee best aanlokkelijk dat een robotstofzuiger dat dagelijks doet, en wij zelf misschien 1x in de maand echt goed.

Bekijk de Eufy L60 eens met onthaarder en opvang bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morfang
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-03 11:12
hjs schreef op maandag 2 december 2024 @ 14:56:
[...]

Bekijk de Eufy L60 eens met onthaarder en opvang bak.
Die ziet er zeker goed uit! MET opvangbak voor een prima prijs. Enige nadeel is dat die niet dweilt. Nou weet ik dat je van de dweilfunctie misschien niet al te veel moet verwachten in deze prijsklasse, maar vind ik toch wel een leuke nice-to-have. En dan is 50 euro meer voor de Q8 Max+ nog best te doen….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desperation
karakedi schreef op maandag 2 december 2024 @ 12:29:
[...]

Voor meeste robots kunnen over een drempen van 1.5 tot 2 cm. Snap niet waarom de x20+.dit niet zou kunnen
Op Bol staat alvast het volgende: Maximale drempelhoogte 0.70 cm

Nu, aangezien ik hem onder de zetel zou willen plaatsen komt hij in principe toch niet in aanmerking...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
Je kan vilt onder de poten plaatsen of nieuwe poten kopen. Ik heb laatse gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02:20
X40 is weer terug bij de media markt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
Allewijn schreef op maandag 2 december 2024 @ 10:53:
Zo, na dááágen speuren, vergelijken, al jullie tips en input, heb ik zojuist definitief mijn keus gemaakt en besteld:

Ik ging eerst voor de Tapo RV30 max plus. Een simpel dweil model voor maar 219 euro.
Besteld bij Bol. Maar kwam er al snel achter dat een model met roterende mops meer voor ons gaat betekenen. Dus die geannuleerd.
Toen kwamen door jullie tips de Xiaomi X20+, de Mova E30 Ultra, de Roborock Qrevo S én de Dreame L10s Ultra gen 2 als opties.

Wat heerlijk is het toch om tig Engelse en Duitse vergelijkingssites en filmpje te bekijken.

Uiteindelijk net bij Mediamarkt De Dreame L10s Ultra gen 2 besteld.
Amazon Duitsland was nog net 3 tientjes goedkoper, maar die levert pas over ~15dgn.
Mediamarkt morgen en qua garantie in toekomst mogelijk fijner omdat ik hem fysiek in een mediamarkt winkel op de toonbank kan leggen.

Doorslag voor de L10s Ultra gen 2 zit hem voor mij in het warm droogblazen van de pads, de extendable mop waardoor hij tot strak aan de plinten schoon gaat maken, tapijtsensor, losse container voor reinigingsmiddel, beste obstakeldetectie (tot ~600 euro modellen), de looks van het dock (bij de Q Revo S zie je bovenop die containers zo lelijk zitten), een goedkoop bij te kopen tricut borstel (want veel lange blonde haren hier), etc

Ik ben benieuwd hoe hij gaat bevallen.
Ik zie die tricut niet voor minder dan 48 euro? Waar heb juj hem dan goedkoop gezien ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monica66
https://nl.aliexpress.com...wayAdapt=glo2nld&sfnsn=wa

Hier kun je de tricut borstel goedkoop vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
@Maxwp Yep idd zoals @monica66 zegt had ik hem ook bij Ali voor twee tientjes gezien en die schijnt net zo goed te werken in reviews las ik (volgens mij is dit ook gewoon een originele, of minstens echt een goede kopie)...

[ Voor 22% gewijzigd door Allewijn op 02-12-2024 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeorgeRDG
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-07 10:02
Allewijn schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 22:00:
[...]

Yep, had ik gezien (ik had je er een duimpje voor gegeven) en 310,- is idd een hele mooie prijs.
Net ook geprobeerd en de code BFNL45 werkt ook op dit tijdstip nog (en anders morgen/na twaalven weer nieuwe kans). Maar ik wil morgen/tot max cybermonday eerst nog even kijken voor de Dreame/Mova E30 Ultra óf de Dreame L10s Ultra Gen 2, omdat die twee oa veel dichter tegen de plinten aan kunnen dweilen (de eerste door zijn kontje steeds te keren en de tweede door een extendable mop). Dat zou ik wel weer wat extra centjes waar vinden omdat nou juist in mijn keuken tegen de plinten aan elke dag kruimels liggen die ik nu met de dyson handmatig weg sta te halen. Als de X20+ die zou laten liggen, zou dat wel zonde zijn.

Maar goed, als ik de andere twee niet meer tegen een hele mooie korting ga vinden, ga ik voor de Xiaomi X20+.
De X20+ zal inderdaad wat verder van de plint dweilen, echter heeft hij wel een zijborstel voor het stofzuigen langs de plint, deze "schuift" kruimels dan vanaf de plint onder het pad van de hoofdborstel. Hier in ieder geval geen last van kruimels die blijven liggen langs de plinten oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeorgeRDG
Allewijn schreef op zondag 1 december 2024 @ 14:20:
Iemand die de Xioami X20+ heeft en uit de praktijk kan vertellen hoe veel lawaai het maakt als de twee pads in het dockingstation met koude lucht worden droog geblazen?
Ik lees dat het drogen al vlot 8+ uur gaat duren (tijdsduur in te stellen in de app).
En ik lees dat gelijke modellen die het met warme lucht doen in circa 30 minuten droog zijn (zoals de Dreame L10s Ultra).

Hij komt in mijn open keuken te staan en úúúren lang een ventilator horen lijkt me wat storend.
Hij staat hier in de woonkamer naast de tv, je hoort de ventilator wel maar ik vindt het niet storend, als ik er op ga letten hoor ik het maar verdwijnt al vrij snel naar de achtergrond. Je kunt evt. via Home Assistant (als je dat tot je beschikking hebt) een automation aanmaken om het drogen tijdelijk te stoppen als je tv aan staat oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
GeorgeRDG schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 08:59:
[...]

De X20+ zal inderdaad wat verder van de plint dweilen, echter heeft hij wel een zijborstel voor het stofzuigen langs de plint, deze "schuift" kruimels dan vanaf de plint onder het pad van de hoofdborstel. Hier in ieder geval geen last van kruimels die blijven liggen langs de plinten oid.
Daar heb je gelijk in.
Alleen mijn wens is dat er toch ook wel (zeker in de open keuken, kookeiland, etc) tot tegen de plinten aan iets grondiger gereinigd wordt dan alleen die paar haartjes die kruimels van de randen vandaan zwiepen.
Ik heb gisteren (zie eerdere post) de knoop doorgehakt en de Dreame L10s Ultra gen 2 besteld.
200 euro duurder. Meer mogelijkheden (oa die uitschuivende mop, heteluchtdroging, tapijt sensor, dubbele zuigkracht, aparte reinigingsvloeistof container, eigen watertank in dock én in robot, betere obstakel detectie, etc).
Ik hoop dat het 200 euro meer waar wordt...

Neemt niet weg dat ~320 euro voor een Xiaomi X20i denk ik gewoon ernstig goed is en je daar het meeste bang_for_bucks uit haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeorgeRDG
Allewijn schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 09:06:
[...]

Daar heb je gelijk in.
Alleen mijn wens is dat er toch ook wel (zeker in de open keuken, kookeiland, etc) tot tegen de plinten aan iets grondiger gereinigd wordt dan alleen die paar haartjes die kruimels van de randen vandaan zwiepen.
Ik heb gisteren (zie eerdere post) de knoop doorgehakt en de Dreame L10s Ultra gen 2 besteld.
200 euro duurder. Meer mogelijkheden (oa die uitschuivende mop, heteluchtdroging, tapijt sensor, dubbele zuigkracht, aparte reinigingsvloeistof container, eigen watertank in dock én in robot, betere obstakel detectie, etc).
Ik hoop dat het 200 euro meer waar wordt...

Neemt niet weg dat ~320 euro voor een Xiaomi X20i denk ik gewoon ernstig goed is en je daar het meeste bang_for_bucks uit haalt.
Het blijft inderdaad een kwestie van je eisen goed afwegen tegen je budget. Heb destijds ook wat robotstofzuigers overwogen met uitschuivende mops, maar dat zijn ook weer extra onderdelen die kapot kunnen gaan, derhalve toen voor de x20+ gegaan. Wij dweilen hier toch minstens 1x per 2 weken zelf ook nog voor de wat hardnekkigere vlekken e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Busty93
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 11-07 11:13
Busty93 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 09:21:
Iemand ervaring met de Ezviv RS 20 Pro?
Lijkt prijs-kwaliteit een goed toestel, maar er zijn heel weinig -nederlandstalige- recensies te vinden...
In België ook enkel maar te koop bij Coolblue
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
https://www.t3.com/home-l...ers/ezviz-rs20-pro-review

Verder ken ik het merk niet. Lijkt een nieuwe speler op de markt, ze schijnen ook security cameras te maken.

Ik weet niet wie hun robots/software maakt. Mogelijk dreame/Xiaomi? Kan er niks over vinden.

Dit is het moederbedrijf Wikipedia: Hikvision . Ze hebben wel ooit een security lek/issue gehad, al hoeft dat niks te zeggen over hun robotstofzuiger.

[ Voor 20% gewijzigd door stin00 op 03-12-2024 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
Zojuist al de Dreame L10s Ultra gen 2 van de Mediamarkt ontvangen die ik gisteren besteld had.
Zometeen uitpakken. Benieuwd.

Wat wel leuk is: Het was iig écht een Black Friday/Cybermonday deal.
Want vandaag staat hij mooi weer voor 699 euro ipv 535 euro te koop.
Dat geeft mij iig alvast een goed gevoel...
Alhoewel, elders kan je hem vandaag ook gewoon nog voor 535 vinden, dus toch ergens is die BF aanbiedingszooi een wassen neus....

[ Voor 17% gewijzigd door Allewijn op 03-12-2024 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verguldebarman
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-07 19:10
Allewijn schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 12:13:
Zojuist al de Dreame L10s Ultra gen 2 van de Mediamarkt ontvangen die ik gisteren besteld had.
Zometeen uitpakken. Benieuwd.

Wat wel leuk is: Het was iig écht een Black Friday/Cybermonday deal.
Want vandaag staat hij mooi weer voor 699 euro ipv 535 euro te koop.
Dat geeft mij iig alvast een goed gevoel...
Alhoewel, elders kan je hem vandaag ook gewoon nog voor 535 vinden, dus toch ergens is die BF aanbiedingszooi een wassen neus....
Ik heb gisteren de Roborock Q8 Max ontvangen. Als ik nu naar de prijzen kijk dan lijkt het er toch op dat ik -met 219 euro- echt een goede BF deal heb gescored !!

Ik denk inderdaad dat er ontzettend vaak ghost BF deals bij zitten en dat je (ik, in mijn geval) soms geluk moet hebben 💪💪

Vrijstaande woning, dubbel glas, veel ramen, alles open verbonden, ca 300m3, geen extra isolatie, vvw in de woonkamer, rest type 10 zonder boosters, T6 op 20°C & 19,5°C nacht, 4,5kW Quatt, Intergas Xtreme36, 6MWh Wp, Warmteverl. (-10°C) 7kW bij max 15°C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stil
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:14
Ik zou graag horen wat de ervaringen zijn met een zelf samengesteld spoelmiddel (beetje dasty of allesreiniger) vs de originele die je kan kopen van roboroc of eufy etc. voor je dweilrobot.

NL, dynamisch contract 3x MT 5,12kwh, ct003/v114, , v151, v 1.6.30, 8000WP zonnepanelen, ISKRA AM550 ESMR5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Busty93
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 11-07 11:13
stin00 schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 11:59:
[...]

https://www.t3.com/home-l...ers/ezviz-rs20-pro-review

Verder ken ik het merk niet. Lijkt een nieuwe speler op de markt, ze schijnen ook security cameras te maken.

Ik weet niet wie hun robots/software maakt. Mogelijk dreame/Xiaomi? Kan er niks over vinden.

Dit is het moederbedrijf Wikipedia: Hikvision . Ze hebben wel ooit een security lek/issue gehad, al hoeft dat niks te zeggen over hun robotstofzuiger.
Dat is een review die ik nog niet gelezen heb. Lijkt toch wel indrukwekkend voor de prijs (650,00 euro met BF)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
stil schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 13:25:
Ik zou graag horen wat de ervaringen zijn met een zelf samengesteld spoelmiddel (beetje dasty of allesreiniger) vs de originele die je kan kopen van roboroc of eufy etc. voor je dweilrobot.
En zoek je die ervaringen dan bij tweakers die dit mengsel zelf aanmaken om direct in de watertank van hun dockingstation of robot te doen? Of bij tweakers die een model hebben waar een eigen te vullen apart schoonmaakmiddel voorraad tankje in het dockingstation zit?
Bij die laatste mengt het dockingstation dat natuurlijk zelf in een bepaalde verhouding (ik meen 1 op 200) met het reguliere schone water.

Belangrijkste is dat je een middel koopt/verhoudingsgewijs samenstelt wat absoluut niet gaat schuimen.

Ook belangrijk wat voor vloer natuurlijk. Want dasty is soms echt troep en zou ik, ook niet in de allerkleinste hoeveelheid, ooit op mijn gelakte teakhouten vloer wensen. Maar op harde tegels kan dit heftig ontvettende product natuurlijk weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stil
Allewijn schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 14:19:
[...]

En zoek je die ervaringen dan bij tweakers die dit mengsel zelf aanmaken om direct in de watertank van hun dockingstation of robot te doen? Of bij tweakers die een model hebben waar een eigen te vullen apart schoonmaakmiddel voorraad tankje in het dockingstation zit?
Bij die laatste mengt het dockingstation dat natuurlijk zelf in een bepaalde verhouding (ik meen 1 op 200) met het reguliere schone water.

Belangrijkste is dat je een middel koopt/verhoudingsgewijs samenstelt wat absoluut niet gaat schuimen.

Ook belangrijk wat voor vloer natuurlijk. Want dasty is soms echt troep en zou ik, ook niet in de allerkleinste hoeveelheid, ooit op mijn gelakte teakhouten vloer wensen. Maar op harde tegels kan dit heftig ontvettende product natuurlijk weer wel.
Direct in de watertank voor een pvc vloer

NL, dynamisch contract 3x MT 5,12kwh, ct003/v114, , v151, v 1.6.30, 8000WP zonnepanelen, ISKRA AM550 ESMR5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theetjuh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-07 20:39
stil schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 14:41:
[...]

idem, die van OMO met een Roborock Qrevo Master

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
stil schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 14:41:
[...]

En welke Dasty wil je dan direct in een x verhouding gaan toevoegen aan je watertank?
Dasty klassieke ontvetter? Dasty hout en laminaat reiniger? Dasty allesreiniger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stil
Allewijn schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 15:27:
[...]

En welke Dasty wil je dan direct in een x verhouding gaan toevoegen aan je watertank?
Dasty klassieke ontvetter? Dasty hout en laminaat reiniger? Dasty allesreiniger?
Ik vraag juist naar ervaringen van anderen met een eigen samenstelling........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
Je leest in dit topic wel ervaringen met het gebruik van Dettol en/of azijn. Bedenk wel dat als je robot schade oploopt door een niet geschikt middel, dat ten koste kan gaan van de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stil
monica66 schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 15:32:
Je leest in dit topic wel ervaringen met het gebruik van Dettol en/of azijn. Bedenk wel dat als je robot schade oploopt door een niet geschikt middel, dat ten koste kan gaan van de garantie.
nogmaals..... ik vraag naar ervaringen...... "bedenk wel dat....." is juist iets waar dan iets waar ik iets over zou willen horen..

Er zit een spook in de kast...... ja, ik denk dan, ik vraag even of iemand wel in de kast gekeken heeft i.p.v. bij voorbaat de kast te mijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aasas
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 07-07 14:23
stil schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 15:44:
[...]

nogmaals..... ik vraag naar ervaringen...... "bedenk wel dat....." is juist iets waar dan iets waar ik iets over zou willen horen..

Er zit een spook in de kast...... ja, ik denk dan, ik vraag even of iemand wel in de kast gekeken heeft i.p.v. bij voorbaat de kast te mijden.
Zelf gebruik ik het niet, maar in het topic is naar voren gekomen dat normale schoonmaakmiddelen niet goed werken, behalve azijn natuurlijk. Dreft of andere schoonmaakmiddelen schuimen te veel. Sommige mensen in deze groep gebruiken parketreiginer, of een ander soort vloerreiniger die niet schuimt.

Zelf raad ik aan (mocht je gebruik maken van Roborock), de OMO cleaner van Roborock zelf. Die maakt al goed schoon en je hebt er weinig voor nodig. Flesje van 20 euro per jaar. Ik heb een vloer van 120m2 die om de 3 dagen wordt gedweild.

Daarnaast maak ik ook gebruik van azijn om kalk te voorkomen/schoon te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stil
Aasas schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 15:49:
[...]

Zelf gebruik ik het niet, maar in het topic is naar voren gekomen dat normale schoonmaakmiddelen niet goed werken, behalve azijn natuurlijk. Dreft of andere schoonmaakmiddelen schuimen te veel. Sommige mensen in deze groep gebruiken parketreiginer, of een ander soort vloerreiniger die niet schuimt.

Zelf raad ik aan (mocht je gebruik maken van Roborock), de OMO cleaner van Roborock zelf. Die maakt al goed schoon en je hebt er weinig voor nodig. Flesje van 20 euro per jaar. Ik heb een vloer van 120m2 die om de 3 dagen wordt gedweild.

Daarnaast maak ik ook gebruik van azijn om kalk te voorkomen/schoon te houden.
dank, ik heb sinds vandaag een eufy x10 omni pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:18
We gebruikt er een robot stofzuiger op een PU gietvloer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-07 22:00
mrwolf schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 10:46:
[...]

De QRevo S heeft wel een belangrijke update gehad na de review op vacuum wars. Als het goed is heeft dat voor een grote verbetering gezorgd!
Interessant, nog maar weinig over gelezen hier.

4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-07 08:11

AndereKoekoek

Ping! Pong?

aschja schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 19:12:
We gebruikt er een robot stofzuiger op een PU gietvloer?
Wij gebruiken al 4 jaar een robot stofzuiger op onze gietvloer. Sinds een jaar of 3 de Roborock s7.

Maar wel alleen stofzuigen. Dweilen doen we gewoon met een emmertje en dweil. 2 kleine kinderen en die vette handjes krijgt de Roborock niet zomaar weg gedweild.

[ Voor 23% gewijzigd door AndereKoekoek op 03-12-2024 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowin2405
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 02-07 18:06
Kunnen de mensen die een Roborock Qrevo S in huis hebben hun ervaring delen. Ben benieuwd hoe die presteert.

En weet iemand wanneer de Qrevo S aan pricewatch wordt toegevoegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-07 16:08
Rowin2405 schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 19:39:
Kunnen de mensen die een Roborock Qrevo S in huis hebben hun ervaring delen. Ben benieuwd hoe die presteert.
Ik ben ook in de markt voor een Qrevo S. Prettig gepijsd voor een eerste robotstofzuiger en uitstekende reviews. Enige wat ik me nog kan bedenken wat de S niet heeft is dweilen met warm water. Gaan we dat missen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
AndereKoekoek schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 19:20:
[...]

Wij gebruiken al 4 jaar een robot stofzuiger op onze gietvloer. Sinds een jaar of 3 de Roborock s7.

Maar wel alleen stofzuigen. Dweilen doen we gewoon met een emmertje en dweil. 2 kleine kinderen en die vette handjes krijgt de Roborock niet zomaar weg gedweild.
Dank. We hebben nu de Dreame L10S ultra gekocht met dweilfunctie. We zitten een beetje in ons maag met het schoonmaakmiddel wat er bij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:06

dbzfan

Nee.

Zijn er tweakers met de roborock s8? Bij het dweilen merk ik dat hij vrij smalle natte strepen trekt ipv in de volle breedte van de dweil. Is hier iets aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioX
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-07 23:41
dbzfan schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 20:32:
Zijn er tweakers met de roborock s8? Bij het dweilen merk ik dat hij vrij smalle natte strepen trekt ipv in de volle breedte van de dweil. Is hier iets aan te doen?
Heb je misschien een foto? Ik heb de S8 sinds afgelopen vrijdag, inmiddels 2 keer laten dweilen, maar herken dit niet. Het spoor achter de S8 was praktisch even breed als de S8 zelf. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

RadioX schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 20:41:
[...]

Heb je misschien een foto? Ik heb de S8 sinds afgelopen vrijdag, inmiddels 2 keer laten dweilen, maar herken dit niet. Het spoor achter de S8 was praktisch even breed als de S8 zelf. ;)
Ik heb geen foto, maar het lijkt erop alsof het water wat uit de robot wordt niet goed verspreid wordt over de gehele dweil. Ik had van te voren zelfs de dweil natgemaakt, de eerste paar banen gaan goed maar daarna zie je dat vooral het midden van de dweil alleen nat blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Weet iemand misschien hoe de Roborock S8 kan zien of de watertank is geplaatst of niet.
hoe werkt de sensor voor de watertank..

ik heb een roborock s8 maar het apparaat zegt watertank not installed terwijl deze er al wel inzit.

De bekende tips zoals alles grondig schoonmaken heb ik al gedaan maar dat helpt niet, als iemand een s8 heeft en misschien weet waar de sensor zit en hoe het apparaat weet of de watertank erin zit ??

laatste optie is een factory reset dat heb ik nog niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioX
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-07 23:41
dbzfan schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 20:45:
[...]

Ik heb geen foto, maar het lijkt erop alsof het water wat uit de robot wordt niet goed verspreid wordt over de gehele dweil. Ik had van te voren zelfs de dweil natgemaakt, de eerste paar banen gaan goed maar daarna zie je dat vooral het midden van de dweil alleen nat blijft.
Ah ik zal hier de volgende keer eens op letten, ik heb zelf ook de dweil vantevoren nat gemaakt. Maar moet eerlijk zeggen dat ik niet continue heb opgelet of de baan ter breedte van de baan bleef.

[ Voor 50% gewijzigd door RadioX op 03-12-2024 21:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rowin2405
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 02-07 18:06
oscar schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 19:49:
[...]

Ik ben ook in de markt voor een Qrevo S. Prettig gepijsd voor een eerste robotstofzuiger en uitstekende reviews. Enige wat ik me nog kan bedenken wat de S niet heeft is dweilen met warm water. Gaan we dat missen?

[YouTube: Roborock QRevo S Review!: A Great Robot Vacuum at a Budget Price...But 1 Minor Flaw]
Hij is nu inderdaad weer een stukje duurder. Hij was 450 ongeveer. Er komt vast nog wel een keer een leuke aanbieding. Misschien met kerst.

Dat wassen met warm water is volgens mij alleen handig als je soms vettige plekken op je vloer hebt. Van wat ik heb gelezen, doet koud water het prima.

Weet iemand waarom de Qrevo S nog niet in de pricewatch staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medu80
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:39
[...]

De mat verwijderen en rond laten gaan. Dan zie je waar ie water spuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:08

The Executer

Lekker belangrijk!

Thijs B schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 21:15:
Weet iemand misschien hoe de Roborock S8 kan zien of de watertank is geplaatst of niet.
hoe werkt de sensor voor de watertank..

ik heb een roborock s8 maar het apparaat zegt watertank not installed terwijl deze er al wel inzit.

De bekende tips zoals alles grondig schoonmaken heb ik al gedaan maar dat helpt niet, als iemand een s8 heeft en misschien weet waar de sensor zit en hoe het apparaat weet of de watertank erin zit ??

laatste optie is een factory reset dat heb ik nog niet gedaan.
Ik vermoed op basis van een magneet of vlotter.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
aschja schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 20:16:
[...]

Dank. We hebben nu de Dreame L10S ultra gekocht met dweilfunctie. We zitten een beetje in ons maag met het schoonmaakmiddel wat er bij zit.
Je kan dopje van cartridge loshalen en zelf bijvullen. Ik gebruik orginele middel van dreame en vul zelf cartridge bij.

https://www.amazon.nl/Dre...ereiniging/dp/B0C78FCZGQ/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
aschja schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 20:16:
[...]

Iemand eigenlijk een idee of dat alleen voor het schoonmaken vsn de pads us of ook voor de vloeistof tank in de robot zelf en dus het bijvoegen tijdens dweilen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-07 23:02
Voor degenen die het boeit. Ik ben uiteindelijk voor wen Eufy L60 gegaan.
Morgen eerste programma maar voor nu heeft hij al wel even de woonkamer zonder hal in een map gezet met het volgende resultaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/baBPb9AJRzkdfLV-btlMcKyIMC0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z0vAKtveUomR8JnszhrJso3i.jpg?f=fotoalbum_large

De witte vakken zijn de poten van de banken en links boven de eettafel en stoelpoten. Enige wat hij totaal niet lijkt te snappen is de deurmat van de achterdeur. Het lijkt alsof de lidar geabsorbeerd wordt door de mat. Morgen ga ik even een nieuwe map maken en de mat weg halen voor de scan. Het is geen hoge mat en dus is het geen probleem om erover heen te rijden als de mat eenmaal gevonden en op de map staat. Verder mist hij ook nog wat hoekjes doordat er wat stond dus morgen even alles van de vloer en een kale scan maken. Verder verassens accuraat. Gok dat zo'n 95% er correct op staat.

Tot nu toe was het instellen makkelijk en pijnloos ook de google home implementatie was een eitje en je kan makkelijk een widget plaatsen met start stop dock en Pause functies.

[ Voor 4% gewijzigd door computerjunky op 04-12-2024 02:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Gisteravond de Roborock Q8 Max ontvangen vanuit Amazon (€ 219)
Onze eerste robot stofzuiger. Ben benieuwd.
Hebben een kleine Jack Russel en was het beu om iedere dag die haartjes op te zuigen.

Hopen dat hij zijn nieuwe rondrijdende vriend ook leuk vind. Straks maar eens installeren.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv_ak
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Twijfel tussen de Eufy C20 en X10 pro. In aanvulling of vervanging van de Eufy 15c waar ik best tevreden over ben.

C20
+8,5 cm hoog ook onder meubels door
+ kleinere afmetingen basis
+ beter haren uit borstel, verbeterd ontwerp
- batteryduur in combi met veel zoeken ivm geen echte lidar
- koude droger mops

X10pro
+mop 2.0 ?
+echte lidar en efficient
+ eigen watertank dus ook boven moppen
+ batteryduur
- prijs (535,- ipv 380,- is 155,- duurder)
-te hoog voor meubels maar met 15c combineren is ok. Hoef toch niet te dweilen onder de bank. Of: hogere poten maar is niet goedkoop.

Hoe belangrijk is verwarmd drogen? Geeft het anders geurtjes?
Is de x10 de meerprijs waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
Maxwp schreef op woensdag 4 december 2024 @ 01:44:
[...]

Iemand eigenlijk een idee of dat alleen voor het schoonmaken vsn de pads us of ook voor de vloeistof tank in de robot zelf en dus het bijvoegen tijdens dweilen
Dat vragen wij ons ook af. Wij hebben speciaal spul voor onze gietvloer en weet niet zo goed of het spul van Dreame geschikt is.
karakedi schreef op woensdag 4 december 2024 @ 00:43:
[...]

Je kan dopje van cartridge loshalen en zelf bijvullen. Ik gebruik orginele middel van dreame en vul zelf cartridge bij.

https://www.amazon.nl/Dre...ereiniging/dp/B0C78FCZGQ/
Het gaat me meer op het middel zelf. Wij hebben een PU gietvloer en zou die graag mooi houden. Weet niet zo goed wat dat spul met de vloer doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
Het middel wordt gebruikt in het was gedeelte. Het wordt niet direct in schoonwater gespoten. Voor het moppen worden de mops nat gemaakt. Daar wordt het ook voor gebruikt. Dit had ik gelezen in een review. Maar kan deze niet terug vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -En4Cer-
  • Laatst online: 10-07 16:02
mv_ak schreef op woensdag 4 december 2024 @ 07:43:
Twijfel tussen de Eufy C20 en X10 pro. In aanvulling of vervanging van de Eufy 15c waar ik best tevreden over ben.

C20
+8,5 cm hoog ook onder meubels door
+ kleinere afmetingen basis
+ beter haren uit borstel, verbeterd ontwerp
- batteryduur in combi met veel zoeken ivm geen echte lidar
- koude droger mops

X10pro
+mop 2.0 ?
+echte lidar en efficient
+ eigen watertank dus ook boven moppen
+ batteryduur
- prijs (535,- ipv 380,- is 155,- duurder)
-te hoog voor meubels maar met 15c combineren is ok. Hoef toch niet te dweilen onder de bank. Of: hogere poten maar is niet goedkoop.

Hoe belangrijk is verwarmd drogen? Geeft het anders geurtjes?
Is de x10 de meerprijs waard.
Ik heb geen ervaring met de C20, maar ik heb de X10 Pro nu een aantal weken in huis en daar ben ik echt heel positief over. Ik was sceptisch over de dweilfunctie, maar dat werkt heel goed. Het zelf reinigen en drogen van de dweilpads is ideaal en ook qua onderhoud is het goed te doen.

We hebben zelf jonge kinderen dus stofzuigen en dweilen is vaker nodig dan wat we er zelf zin in hebben en dan is dit wel echt een uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aasas
[...]

Ik heb hetzelfde gehad, met warm water en azijn los je het op. Waarschijnlijk wat kalk wat de boel kan verstoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Aasas schreef op woensdag 4 december 2024 @ 12:37:
[...]

Ik heb hetzelfde gehad, met warm water en azijn los je het op. Waarschijnlijk wat kalk wat de boel kan verstoppen.
Hij is gloednieuw.. maar ik zal er is wat beter naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vangoghnl
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 01:01
Iemand ervaring met het volgende. De Xiaomi x20+ bij mijn ouders heeft in de Xiaomi app, de plattegrond scheef neergezet. De stofzuiger zuigt nu ook scheelt🤪. Iemand een idee of je de map kan draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stil
vangoghnl schreef op woensdag 4 december 2024 @ 14:01:
Iemand ervaring met het volgende. De Xiaomi x20+ bij mijn ouders heeft in de Xiaomi app, de plattegrond scheef neergezet. De stofzuiger zuigt nu ook scheelt🤪. Iemand een idee of je de map kan draaien?
plattegrond deleten en hem opnieuw laten maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vangoghnl
stil schreef op woensdag 4 december 2024 @ 14:02:
[...]

plattegrond deleten en hem opnieuw laten maken?
Ja dat ga ik zeker proberen als ik er weer ben. Maar dacht misschien kun je makkelijk het kaartje in de app draaien.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
Gisteren en vandaag heb ik de Tapo RV30 Max Plus én de Dreame L10s Ultra gen 2 beiden getest.
De Tapo had ik natuurlijk met Black Friday voor maar 219 euro gekocht, maar kwam er daarna door jullie tips achter dat de Dreame toch wel veel meer zou kunnen/beter zou zijn. Dat zou hem dan vooral zitten in het dweilen met roterende mops, een uitschuifbare mop voor de randjes, betere objectherkenning, groot waterreservoir in docking én in robot zelf, etc. Dus gekocht, maar goed, kostte dan wel 520 euro ipv de 219 van de Tapo....

Omdat ik de Tapo niet meer kon annuleren, besloot ik deze toch ook maar te testen.
Dus beide sets heel voorzichtig uitgepakt, apps geïnstalleerd, lidar scans laten maken, etc.

Als eerste viel me op dat het Dreame dockingstation wel echt belachelijk groot is (en er zijn nog veel grotere...). Ja natuurlijk komt dat door vuil en schoon water tanks, mopwas installatie, etc.
Maar manmanman wat staat dit eigenlijk 'lelijk' in de kamer (in mijn geval keuken). Viel me in praktijk toch erg tegen. Het oog wil ook wat!

De Tapo heeft een heel fraai compact doosje als dock. Ja daar zit dan alleen stofzak-afzuiging in en geen eigen watervoorraden. Maar de looks van de Tapo echt +1

Vervolgens viel me op dat de app van Tapo fijner en gebruikersvriendelijker is dan die van Dreame.
Ook was de door lidar in kaart gebrachte kaart beter/verfijnder bij Tapo.

Toen overal in huis op strategische plekjes hagelslag gestrooid.

De Dreame smeet veel hagelslagjes weg en kreeg erg veel in de eerste passage niet opgezogen.
Dan moet je dus echt instellen dat ie minimaal 2 passages doet (dus geen zigzag patroon maar echt zo'n ruitjespatroon) en zelfs dan bleven hageltjes liggen.
Ook getest op verschillende zuigsnelheden.

De Tapo scoorde een honderd procent score. Bij eerste passage overal hageltjes weg. Ook hageltjes die ik tegen plinten aan had gelegd. Dit was op de standaard zuigkracht instelling.

Ook viel me op dat de Tapo heel strakke en duidelijke lijnen/volgordes in mijn huis rijdt. Draait ook gewoon prachtige cirkeltjes strak om dunne stoelpootjes etc heen.
De Dreame rijdt minder 'logisch', en slaat meen ik zelfs dingen over, Cleangenius en Custom settings geprobeerd.

Vervolgens viel me ook op dat de Tapo moeiteloos naar moeilijke plekken gestuurd kan worden en daar zijn werk doet (bijv onder een zwevende tv plank, daar meldde de Dreame na heel veel proberen gewoon dat het hem niet lukte om toegang te krijgen tot dat gebied.

De Tapo botst wel vaker, maar doet dat netjes/zachtjes en je ziet dat hij er vervolgens instant van leert en hele logische vervolgbeslissingen neemt.
De dreame botst minder, maar doet rare dingen.. Ik heb bijv één ronde bijzettafel met zwarte buis frame. De Dreame ramt daar hard overheen, zit vervolgens klem in het midden van dat bijzettafeltje. Probeert er dan weer uit te wurmen, wat uiteindelijk lukt maar met zulk bruut geweld dat het zwart gecoate frame van dat tafeltje gewoon beschadigd!
De Tapo kiest er netjes voor om om dat ronde bijzettafeltje heen te rijden,

Integratie met Google Home werkte met de Tapo ook véél beter dan met de Dreame.
Ik kan de Tapo met stem goed bedienen. Op mijn Google Nest Hub kan ik ook allerlei settings aaraken, zoals zuigkracht, dweilen of stofzuigen, etc. Ook kan je vragen waar de robot in huis is gebleven.
Bij Dreame werkte eigenlijk amper wat. Alleen aan of uit....

Door al deze grote verschillen in het voordeel van de Tapo heb ik bizar genoeg besloten de Dreame volledig fabrieksnieuw te maken en te retourneren.
Ik weet dat er toekomstig mogelijk een firmware update komt en hij dan vast beter zal worden...

Dit is absoluut geen 300+ euro extra waard.

Natuurljk heb ik het dweilen met de Dreame niet geprobeerd, want dan kan je hem echt niet meer fabrieksnieuw retourneren. Daar zal de Dreame vast in uitgeblonken hebben, met zijn roterende mops, extended mop, zelf reinigen, vers en vies water in dock, etc...

Maar als het stofzuigen en gemak al van zo'n lagere kwaliteit zijn, dan maar niet dweilen (want nu ik ze bezit merk ik dat dat dweilen toch eigenlijk een gimmick is op onze visgraat houten vloer... Beter één keer per twee weken even handmatig dan echt grondig dweilen).

De dweil-lap van de Tapo daarna wel getest, nu ik weet dat ik die ga houden.
En dat werkt eigenlijk verdomd fraai.
Bijvoorbeeld even ingesteld dat die de keuken grondig dweilt na het stofzuigen. In een patroon van 3x ruiten makende. Elk plekje was fraai nat/gedweild en schoon.
Nee, nog geen opgedroogde ketchup achtige test gedaan. Daar zal hij vast feilen en roterende maps het mogelijk wel lukken...

Kortom: De Tapo RV30 Max Plus is voor maar 219 echt een aanrader.
Gaat het handmatig stofzuigen hier echt minimaliseren.
Dweilen is dan iets wat minder automatisch gaat, want je moet die lap zelf eronder klikken, zelf wassen etc.
Maar als ik dat één keer per week moet doen, dan is dat het me waard en hoef ik in praktijk toch nog minder vaak grondig handmatig tot in hoekjes te dweilen.

En dat ie Nederlands praat, en dan ook nog eens hilarisch Mokums met grappige opmerkingen, is ook echt leuk.

Onverwacht resultaat....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monica66
Wij hebben net een Dreame l20 ultra in gebruik genomen. Bij de ingebruikname viel het ons de eerste paar keer op dat hij niet logisch door de kamer heen manoeuvreerde en een vreemd patroon volgde. Hij deed ook wat moeilijk bij de stoelpoten van de eetkamerstoelen. Daarna was het over. Nu rijdt hij ook 'logische' lijnen. Hij had blijkbaar wat tijd nodig om zich in te werken :) .

Ook hebben we dopjes onder de.poten van de bank moeten plakken omdat deze robot net iets hoger is dan de L10s die we eerst hadden. Dit was voldoende om hem er goed onderdoor te laten rijden.

Verder heel tevreden. De uitschuifarm werkt goed om hem dichter bij de plinten te laten dweilen. Ook mooi is het Genius systeem waardoor hij zelf analyseert of 1 keer zuigen en dweilen voldoende is op een plek, of dat het vaker moet gebeuren. Dan gaat hij uit zichzelf.nog een keer terug.
Fijn ook dat er lampen op zitten, zodat hij in het donker goed kan navigeren en dat er grote waterbakken in het basisstation zitten. Hierdoor hoeft hij minder vaak te worden geleegd.

Dat laatste is tegelijkertijd ook een minpunt, want hierdoor is het basisstation wel erg groot geworden. Gelukkig hebben we daar een plekje voor.

Al met al zijn we tot nu toe zeer tevreden met de L20 ultra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toekie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-07 21:44
@vangoghnl Nogmaals dank voor de tip. Ben uiteindelijk voor de x20 gegaan met nog een mooi BF prijsje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vangoghnl
toekie schreef op woensdag 4 december 2024 @ 16:07:
@vangoghnl Nogmaals dank voor de tip. Ben uiteindelijk voor de x20 gegaan met nog een mooi BF prijsje.
Top! hier bevalt hij ook nog steeds erg goed. Ik kan alleen niet echt originele onderdelen vinden. Dus maar bij AliExpress besteld. Die werken overigens prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toekie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-07 21:44
vangoghnl schreef op woensdag 4 december 2024 @ 16:12:
[...]

Top! hier bevalt hij ook nog steeds erg goed. Ik kan alleen niet echt originele onderdelen vinden. Dus maar bij AliExpress besteld. Die werken overigens prima.
Dat was ook mijn plan heb al enkele jaren een dreame v11 en daar haal ik ook nieuwe filters voor bij ome ali :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:48

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik heb zo'n ionen blokje gekocht wat hier een keer voorbij kwam voor m'n Qrevo Pro. Maar wat zou ik hier eigenlijk van moeten merken? :X

Ik had verwacht dat die slimey laag uit de vuilwatertank zou verminderen of verdwijnen maar dat lijkt niet te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee_Tech
  • Laatst online: 02-07 15:44
Hallo, zijn er hier een mensen die een hond hebben? Ik lees verschillende ervaringen.

Ik heb nu de Roborock s5 max voordat ik een hond had was het echt een top ding, maar de borstel loopt tegenwoordig wel snel vol en dat merk je echt aan de zuigkracht, waardoor ook niet alle haren van de grond zijn…..

Ik heb hem 4 jaar dus opzich nog dik tevreden om hem naar de 1e verdieping te verhuizen.

Ik zoek er nu ook 1 met een station die zichzelf schoonmaakt om het leven nog wat makkelijker te maken.

Ik had de Roborock Qrevo Master op het oog, maar die scoort verrassend slecht op huisdieren bij Vacuumwars in verhouding tot bijvoorbeeld ook de slim versie….

Hopelijk zijn er mensen die mij kunnen helpen om een goede keus te maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aasas
Lee_Tech schreef op woensdag 4 december 2024 @ 23:14:
Hallo, zijn er hier een mensen die een hond hebben? Ik lees verschillende ervaringen.

Ik heb nu de Roborock s5 max voordat ik een hond had was het echt een top ding, maar de borstel loopt tegenwoordig wel snel vol en dat merk je echt aan de zuigkracht, waardoor ook niet alle haren van de grond zijn…..

Ik heb hem 4 jaar dus opzich nog dik tevreden om hem naar de 1e verdieping te verhuizen.

Ik zoek er nu ook 1 met een station die zichzelf schoonmaakt om het leven nog wat makkelijker te maken.

Ik had de Roborock Qrevo Master op het oog, maar die scoort verrassend slecht op huisdieren bij Vacuumwars in verhouding tot bijvoorbeeld ook de slim versie….

Hopelijk zijn er mensen die mij kunnen helpen om een goede keus te maken!
Ik heb een hond en konijn. Had de Roborock S5 en S7, beiden konden het haar niet aan, ging in de roller en in de lidar motor zitten. Toen de overstap gemaakt naar de S8 Pro Ultra met dock. Geen last meer van haren, weinig onderhoud en hij maakt zichzelf schoon in het dock. Ik denk dat je in iedergeval voor DualRollers moet gaan, waardoor je minder last hebt van haren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• computerjunky
computerjunky schreef op woensdag 4 december 2024 @ 02:15:
Voor degenen die het boeit. Ik ben uiteindelijk voor wen Eufy L60 gegaan.
Morgen eerste programma maar voor nu heeft hij al wel even de woonkamer zonder hal in een map gezet met het volgende resultaat.

[Afbeelding]

De witte vakken zijn de poten van de banken en links boven de eettafel en stoelpoten. Enige wat hij totaal niet lijkt te snappen is de deurmat van de achterdeur. Het lijkt alsof de lidar geabsorbeerd wordt door de mat. Morgen ga ik even een nieuwe map maken en de mat weg halen voor de scan. Het is geen hoge mat en dus is het geen probleem om erover heen te rijden als de mat eenmaal gevonden en op de map staat. Verder mist hij ook nog wat hoekjes doordat er wat stond dus morgen even alles van de vloer en een kale scan maken. Verder verassens accuraat. Gok dat zo'n 95% er correct op staat.

Tot nu toe was het instellen makkelijk en pijnloos ook de google home implementatie was een eitje en je kan makkelijk een widget plaatsen met start stop dock en Pause functies.
Vandaag heeft hij de eerste 2 routes gedaan. Hieronder 2 screenshots. Kan je ook zien hoeveel accu het kost. Eerste is op stand 2 en 2de op stand 3. Stand 4 heb ik nog niet geprobeerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RZYwua9G8vqR3Pd-TJun_f1d3FQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G8wrnqyJtJGcXmXjvYIhRovj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q6YaHHXtDhG70YbOxKr-0rtRPQA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E0dnVZuyILSxTr9aiRO2TcKq.jpg?f=fotoalbum_large

De eerste was de standaard route dan gaat hij dus per kamer die hij zelf aan maakt. De 2de heb ik een selectie clean gedaan met gewoon alles geselecteerd.
Een standje hoger in zuigkracht gebruikt dus niet zo heel veel energie meer.
Een standje hoger was wel aan te bevelen want hij vond nog ongeveer een derde van wat hij de eerste ronde had gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desperation
Zijn er (recente) robotstofzuigers zonder "leegstation" die zeer goed zijn in het stofzuigen, en "gewon" goed in het dweilen? De bedoeling is om deze onder onze bank te plaatsen (hopend dat hij daar effectief kan/wil stofzuigen). Aan mijn vrouw hebben ze blijkbaar wijs gemaakt dat enkel roterende dweilen goed zou zijn, dat je met de anderen strepen krijgt op de vloer. Visgraat vinyl vloer van Floorify, en dus geen zin om "zichtbare" strepen te krijgen. Bij het lezen van de review van @Allewijn toch wel benieuwd, maar dan lees ik enkele mindere reviews op bol, dus toch weer naar af nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aasas
Desperation schreef op donderdag 5 december 2024 @ 09:57:
Zijn er (recente) robotstofzuigers zonder "leegstation" die zeer goed zijn in het stofzuigen, en "gewon" goed in het dweilen? De bedoeling is om deze onder onze bank te plaatsen (hopend dat hij daar effectief kan/wil stofzuigen). Aan mijn vrouw hebben ze blijkbaar wijs gemaakt dat enkel roterende dweilen goed zou zijn, dat je met de anderen strepen krijgt op de vloer. Visgraat vinyl vloer van Floorify, en dus geen zin om "zichtbare" strepen te krijgen. Bij het lezen van de review van @Allewijn toch wel benieuwd, maar dan lees ik enkele mindere reviews op bol, dus toch weer naar af nu...
Over het algemeen kan elke stofzuiger die een dweil heeft, goed dweilen. Alleen moet je dan als gebruiker elke keer de dweil zelf schoonmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adam1980
  • Laatst online: 12:14
ik wil na 9 jaar mijn neato vervangen. Die kan alleen zuigen (en doet dat goed), dweilen vind ik nog steeds niet nodig. Maar zijn er eigenlijk high-end modellen zonder een dweilfunctie? ik krijg de indruk dat het alleen nog maar de wat mindere goden zijn die alleen maar stofzuiger zijn. Ik heb in ieder geval nog geen optie gevonden (sonisch dweilen 🤨 daargelaten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Laatst online: 09:35

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Desperation schreef op donderdag 5 december 2024 @ 09:57:
Ik denk dat “ze” wel gelijk hebben. Zo’n nat lapje onder de robot, dweilt niet echt.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:54
Zondagskindje schreef op donderdag 5 december 2024 @ 13:56:
[...]

Ik denk dat “ze” wel gelijk hebben. Zo’n nat lapje onder de robot, dweilt niet echt.
Het is absoluut niet te vergelijken met handmatig dweilen, maar 2 of 3x in de week "zo'n nat lapje" doet toch wel heel veel! Ik stond er ook heel negatief in, maar zou nu niet anders willen.

Alles is gewoon beter dan het niet doen, wand handmatig dweilen doet (bijna) niemand 3x in de week, en Noo-Noo heeft daar uiteraard geen probleem mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• computerjunky
Adam1980 schreef op donderdag 5 december 2024 @ 11:15:
ik wil na 9 jaar mijn neato vervangen. Die kan alleen zuigen (en doet dat goed), dweilen vind ik nog steeds niet nodig. Maar zijn er eigenlijk high-end modellen zonder een dweilfunctie? ik krijg de indruk dat het alleen nog maar de wat mindere goden zijn die alleen maar stofzuiger zijn. Ik heb in ieder geval nog geen optie gevonden (sonisch dweilen 🤨 daargelaten)
Je kan de dweil functie gewoon negeren. Gewoon de waterbak niet vullen en de pad niet plaatsen en hij weet niet beter dan dat er geen dweil functie is.
Ik ben ook bewust voor het model zonder dweil gegaan omdat ik dat ding niet vertrouw met mijn laminaat. Straks staat hij ergens op een naad vast en zuigt het laminaat de hele pad leeg daar heb ik geen zin in. Maat in mijn zoektocht kwam ik dus tegen dat er over het algemeen een sensor detecteert of de dweil geplaatst is. Dus gen dweil unit dan gaat hij gewoon alleen stofzuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Laatst online: 09:35

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

FabianNL schreef op donderdag 5 december 2024 @ 14:07:
[...]

Het is absoluut niet te vergelijken met handmatig dweilen, maar 2 of 3x in de week "zo'n nat lapje" doet toch wel heel veel! Ik stond er ook heel negatief in, maar zou nu niet anders willen.

Alles is gewoon beter dan het niet doen, wand handmatig dweilen doet (bijna) niemand 3x in de week, en Noo-Noo heeft daar uiteraard geen probleem mee.
Mee eens, een nat lapje doet meer dan helemaal niets.
Ik heb zowel het ‘lapje’ als de moppen gehad en ik ga toch wel voor het laatste.
Het wordt schoner en geen strepen op het laminaat/plavuizen

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adam1980
  • Laatst online: 12:14
computerjunky schreef op donderdag 5 december 2024 @ 14:38:
[...]

Je kan de dweil functie gewoon negeren. Gewoon de waterbak niet vullen en de pad niet plaatsen en hij weet niet beter dan dat er geen dweil functie is.
Ik ben ook bewust voor het model zonder dweil gegaan omdat ik dat ding niet vertrouw met mijn laminaat. Straks staat hij ergens op een naad vast en zuigt het laminaat de hele pad leeg daar heb ik geen zin in. Maat in mijn zoektocht kwam ik dus tegen dat er over het algemeen een sensor detecteert of de dweil geplaatst is. Dus gen dweil unit dan gaat hij gewoon alleen stofzuigen.
Dat kan natuurlijk ook. Maar ik wil in den beginne alleen betalen voor functionaliteit die ik gebruik. En dan wil ik een high end model kopen die goed is ontwikkeld op de onderdelen die voor het stofzuigen van belang zijn (zoals langs de randen, obstakels herkennen, 2 borstels etc). Zelf lukt het me niet goed deze te vinden. Ik denk dat roborock dit niet heeft, als dit overzicht compleet is. Ook bij andere merken heb ik het nog niet kunnen vinden; high end model dat alleen stofzuigt. Vacuum wars lijkt er ook niet over te schrijven, of ik zie het over het hoofd.
Vandaar mijn vraag.

[ Voor 3% gewijzigd door Adam1980 op 05-12-2024 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-07 20:06
Sinds 18 november heb ik een Tjilla C150. Dit is mijn eerste robotstofzuiger en bevalt mij uitstekend. Wie kent dit merk en heeft er nog meer ervaring mee?

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:49
STIMPPYYY schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 20:02:
[...]

Apparaat nog steeds niet binnen. Eerste keer dat ik echt wat bij Amazon bestel en niet Bol. Direct slechte ervaring dus.

Zeker omdat er het volgende staat

[Afbeelding]

Ik wil mijn geld niet terug, ik wil dat ding hebben. Wachten boeit mij niet. Iemand weet hoe dat zit bij Amazon? Kan je wachten?
Deze is dus nog steeds zoek. Uiteindelijk via de site van Roborock besteld en dat lijkt goed te gaan. Scheelde ook nog wat geld. Wel een witte helaas. Beetje jammer dat je van Amazon niks ter compensatie krijgt. Geld was er wel snel, dat hebben ze wel goed geregeld daar, maar zal er niet snel meer iets bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verguldebarman
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-07 19:10
Edit: Laat maar....🤣

[ Voor 93% gewijzigd door verguldebarman op 06-12-2024 15:16 ]

Vrijstaande woning, dubbel glas, veel ramen, alles open verbonden, ca 300m3, geen extra isolatie, vvw in de woonkamer, rest type 10 zonder boosters, T6 op 20°C & 19,5°C nacht, 4,5kW Quatt, Intergas Xtreme36, 6MWh Wp, Warmteverl. (-10°C) 7kW bij max 15°C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter2
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 11-06 20:24
Hier rijdt sinds gisteren mijn Dream ultra gen2 zeer tevreden rond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
Hier wil de dreame x40 vaak niet terug keren in het basis station als de mop pads er in achter zijn gelaten. Hij komt er dan tegen aan en kan niet verder terug het basis station inrijden.
Andere hier ook last van?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:29
Heeft Andre geen oplossing gevonden? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• adinsx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-06 13:13
adinsx schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 23:37:
[...]

Inmiddels staat ie (Roborock Q8 Max+) klaar, maar moet hem nog instellen, etc. Gezien de vrouw ook de kerstboom aan het optuigen is staat de huiskamer nog vol met dozen.

Zoals er op uitgezocht past ie incl station tussen twee hoge kasten. Hopelijk gaat ie zijn Dock terugvinden straks ;)

[Afbeelding]
Stapje verder. Vandaag ingesteld. Mapping benedenverdieping (110 m2) ging razendsnel. En het belangrijkste, hij vond ondanks dat er geen 30 cm ruimte is (eerder 2cm) zijn station terug. Alleen nog even een platte stekker aan het snoer zetten zodat het station plat tegen de muur kan en echt alles binnen de kasten valt.

YouTube: Roborock Q8 Max finding his small way home
Pagina: 1 ... 47 ... 57 Laatste