iCupboard schreef op woensdag 8 november 2023 @ 19:04:
Hoi! Ik ben op zoek naar een (budget) robotstofzuiger en ik heb mijn oog laten vallen op de Xiaomi S12 of de Zedar R600. Hebben jullie ervaring met deze twee stofzuigers? Als ik puur kijk naar specificaties is de R600 beter maar hebben jullie ervaring met beide stofzuigers? Bedankt alvast!
En als jullie een betere weten dan is mijn budget 200 - 300 euro.
Bedankt!
Hier loopt sinds een maand of 10 een Zedar R600 rond, hij zuigt redelijk, komt op veel plekken, geeft goed aan waar hij last van heeft als het niet goed gaat, is relatief stil.
Echter zijn er ook punten die minder prettig zijn:
- De navigatie doet het wisselvallig; de ene keer gaat het goed, de andere keer sloopt ie de eerder opgebouwde kaart en/of slaat ie delen over
- soms wist ie de hele kaart en denkt ie dat ie ergens anders is (dan zijn dus ook de verboden gebieden etc. kwijt en mag je ze opnieuw instellen)
- vervangings adviezen (en dus de garantie) zijn op basis van tijd (niet op gebruiksduur) dus voor kleine huizen/ruimtes moet je vaak bijna nieuwe borstels etc vervangen voor helemaal nieuwe, voelt zonde
- hij gaat soms bij vertrek aan de haal met het basisstation en kan daarna niet meer terugkomen op het basisstation.
- hij verliest met regelmaat zijn wifiverbinding, Op zich al vervelend, maar je kan ook geen instellingen meer wijzigen aan het apparaat via de app (de app pusht het niet later alsnog naar de stofzuiger)
- hij heeft moeite met plinten; een dikke plint blijft ie tegenaan rijden, een lage, iets naar achter geplaatste plint van bijvoorbeeld een ladekastje blijft ie tegen de lades aan botsen
- stofzuigkwaliteiten van onze vorige (oudere) Eufy waren aanzienlijk beter, die kon echter niet dweilen
- Bij het dweilen is bij aanvang de vochtigheid van de dweil wisselend, hij heeft dus een paar meter nodig om 'op stoom' te komen.
- Het legen van de stofbak is niet optimaal, maar hij is leeg te krijgen.