Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranjo
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01:03
Weet iemand of deze DREAME L10s Ultra wel of niet een Gen2 is? ivm Valetudo support moet het juist géén Gen2 zijn.
You can tell the L10s Ultra from the unsupported but confusingly similar named L10 Ultra or the L10s Ultra Gen2 by its AI obstacle avoidance camera + the lack of an extendable mop.
Op de site van de mediamarkt staat " De zuigkracht wordt dan automatisch naar boven bijgesteld en de dweilen ingetrokken". Hierdoor denk ik dat het dus de Gen1 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legoblokje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-06 15:13

Legoblokje

Stap niet op me!

Denzis schreef op zondag 24 november 2024 @ 12:13:
Sinds 2 dagen de Qrevo Pro in gebruik. Maar zit na te denken om hem terug te te brengen. De pvc vloer zit er net in. Met klein beetje roborock schoonmaak middel krijgt die de meeste vlekjes niet weg dus moet er alsnog achter aan met een doekje. Ook veel water in het basisstation wat die volgens mij hoort weg te zuigen.

Ben benieuwd of bol moeilijk doet met retourneren.
Ik heb toevallig ook de Eufy X10 binnen (was te laat met annuleren) maar zit te denken om die aan te slingeren en te kijken of die wel de vloer een beetje knap krijgt.
Heb je hier nog een update over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zit
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:31

zit

Ben uiteindelijk voor de xiaomi x20+ gegaan. Is via hun eigen website 322

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01:18

Pazo

Mroaw?

Net de Roborock Qrevo S (wit) weten te bestellen voor €479,99.
hele dag al een het F5'en, steeds niet leverbaar of voor €780 (net als de zwarte versie).
Net ineens voor €479,99. Besteld, gelijk proberen te betalen en toen een foutmelding dat ie niet leverbaar was. Pagina vernieuwd, stond er nog, nog een geprobeerd en nu betaald + bevestiging in de mail.
Dus ben benieuwd... :)

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProkProk
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 19:55
zit schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 14:25:
Ben uiteindelijk voor de xiaomi x20+ gegaan. Is via hun eigen website 322
Waar vind je deze prijs? Ik zie hem alleen voor duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arpeggio
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 22:50
Op de Duitse Roborock-site kun je nu een aantal Qrevo-types via Black Friday Pre-order bestellen.

Wat mij ook opviel: je schijnt nu Qrevo aan elkaar te moeten schrijven (was tot nu toe: Q Revo)

[ Voor 3% gewijzigd door arpeggio op 29-11-2024 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zit
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:31

zit

ProkProk schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 15:56:
[...]

Waar vind je deze prijs? Ik zie hem alleen voor duurder.
Ze hebben allemaal coupons als je op afrekenen klikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:36

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Pazo schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 15:03:
Net de Roborock Qrevo S (wit) weten te bestellen voor €479,99.
hele dag al een het F5'en, steeds niet leverbaar of voor €780 (net als de zwarte versie).
Net ineens voor €479,99. Besteld, gelijk proberen te betalen en toen een foutmelding dat ie niet leverbaar was. Pagina vernieuwd, stond er nog, nog een geprobeerd en nu betaald + bevestiging in de mail.
Dus ben benieuwd... :)
Mazzelaar, ze zijn nu boven de 700,-

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pazo
  • Laatst online: 01:18

Pazo

Mroaw?

Zondagskindje schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 17:15:
[...]

Mazzelaar, ze zijn nu boven de 700,-
Pas echt mazzel als ie ook daadwerkelijk geleverd is.
Gaat nog wel even duren, staat ook 15-dec tot 11-jan.

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ken Wood
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-07 15:18
Ik heb hem vorige week besteld voor € 440 en had hem binnen 7 dagen in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 19:33

JaWa

zie hier een icon

kruger5050 schreef op zondag 17 november 2024 @ 15:12:
gisteren de Roborock QRevo Curv besteld
via https://de.roborock.com/pages/roborock-deals

met de 8% refererral korting voor 1011,-

heb de shopbuddies geprobeerd maar kreeg het niet werkend, misschien teveel adblockers oid.

Denk niet dat ik het nog goedkoper ga krijgen met black friday.

en waarom de curv: zuigkracht, en mijn vrouw vond deze mooier.
drempel van badkamer en wc is ook wel een punt dus hoop dat deze daar geen moeite mee heeft.
Heb je nog een referral code voor 8%

Kortings code gevonden :)

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Laatst online: 21:36

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Pazo schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 17:50:
[...]

Pas echt mazzel als ie ook daadwerkelijk geleverd is.
Gaat nog wel even duren, staat ook 15-dec tot 11-jan.
Ik heb ‘m ook zojuist besteld voor de zelfde prijs als jij.
Leverdatum 5 december

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Zojuist na echt het hele internet uitgelezen te hebben en alles vergeleken te hebben bij robots tot circa 350 euro, uiteindelijk toch de super aantrekkelijk geprijsde Tapo RV30 Max Plus besteld (maar 219 euro).

Als je hem vergelijkt met de Roborock Q8 Max+, die minimaal 100 euro duurder is, komt hij eigenlijk overal minimaal hetzelfde qua werking/functies/opties uit de verf.

De Xiaomi X20+ is ook minimaal 100 euro duurder en die is alleen in wit verkrijgbaar (willen liever zwart) en zal met dweilen hier op de begane grond wel héél vaak terug naar dock moeten omdat die geen eigen watertankje in de robot zelf heeft (80+ m2).
De roterende borstels zijn dan natuurlijk wel weer vermoedelijk beter dan de simpele lapjes op de Tapo en de Roborock...

Zocht er eigenlijk eentje die ook écht goed is in obstakel detectie, maar in praktijk zie ik dat alleen zeg 600+ euro modellen dat echt mooi voor elkaar krijgen (om kleine speelgoedjes kids heen rijden, geen sok opeten, etc).

Ik vind de Tapo er ook het fraaiste uit zien. Klein/mooi gevormd dock/stof container, geen lelijke lange oprij-plank zoals bij eigenlijk alle anderen.
Komt bij ons in keuken in het zicht te staan. Dus belangrijk.

Ben benieuwd.
Ik blijf t/m Cyber Monday nog wel actief monitorende en hier lezende wat nog meer voorbij komt en of er tot ~350,- toch niet wat beters komt/ik iets over het hoofd heb gezien.
Kan dan deze natuurlijk altijd nog annuleren/retourneren. Maar voor dit prijsje met zo veel goede specs leek me de koop alvast wijs.

https://www.nextpit.com/tapo-rv30-max-plus-review

[ Voor 8% gewijzigd door Allewijn op 29-11-2024 21:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• monica66
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21:31
@Allewijn De Xiaomi X20+ is ook minimaal 100 euro duurder en die is alleen in wit verkrijgbaar (willen liever zwart) en zal met dweilen hier op de begane grond wel héél vaak terug naar dock moeten omdat die geen eigen watertankje in de robot zelf heeft (80+ m2).
De roterende borstels zijn dan natuurlijk wel weer vermoedelijk beter dan de simpele lapjes op de Tapo en de Roborock...
Die roterende borstels zijn véél beter dan dat lapje van de Tapo dat vermoedelijk maar 1 keer wordt schoongemaakt na het dweilen. Als je zelf gaat dweilen maak je toch ook je dweil regelmatig tussendoor schoon? Wij hebben onze Dreame ook zo ingesteld dat hij elke 10 m2 terugkeert naar de basis om de dweilen uit te spoelen. En ja, dat duurt iets langer, maar dan heb je wel een schone vloer.
Voor iedereen is dat natuurlijk anders, maar ik denk dat je een extra uitgave van 100 euro of iets meer snel bent vergeten als je vloer jarenlang lekker schoon wordt gemaakt. Ik zou niet zonder meer willen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
monica66 schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 06:56:
[...]

Die roterende borstels zijn véél beter dan dat lapje van de Tapo dat vermoedelijk maar 1 keer wordt schoongemaakt na het dweilen. Als je zelf gaat dweilen maak je toch ook je dweil regelmatig tussendoor schoon? Wij hebben onze Dreame ook zo ingesteld dat hij elke 10 m2 terugkeert naar de basis om de dweilen uit te spoelen. En ja, dat duurt iets langer, maar dan heb je wel een schone vloer.
Voor iedereen is dat natuurlijk anders, maar ik denk dat je een extra uitgave van 100 euro of iets meer snel bent vergeten als je vloer jarenlang lekker schoon wordt gemaakt. Ik zou niet zonder meer willen :) .
Je hebt idd echt een punt...
En toen ik de drie versies en hun voor en nadelen aan mijn vrouw toonde, gaf ze ook aan dat eentje met roterende borstels en zelfreiniging mogelijk fijner lijkt.
En wit ipv zwart is voor haar geen issue :)

Dussss ik wil toch denk ik ook de Xiaomi X20+ gaan zoeken voor die ,~319 euro. En niet rechtstreeks via Ali.
Want wil gemakkelijk retourneren.
Dan laat ik alles gewoon binnen komen en bepaal welke/wat ik kosteloos retourneren.
Ff zoeken want kan hem nu alleen duurder vinden.

Jij hebt zelf een dreame? Wel ervaring met Xiaomi omdat je er vaak positief over schrijft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TjeerdSJ
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 17-04 14:16
Allewijn schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 10:13:
[...]

Je hebt idd echt een punt...
En toen ik de drie versies en hun voor en nadelen aan mijn vrouw toonde, gaf ze ook aan dat eentje met roterende borstels en zelfreiniging mogelijk fijner lijkt.
En wit ipv zwart is voor haar geen issue :)

Dussss ik wil toch denk ik ook de Xiaomi X20+ gaan zoeken voor die ,~319 euro. En niet rechtstreeks via Ali.
Want wil gemakkelijk retourneren.
Dan laat ik alles gewoon binnen komen en bepaal welke/wat ik kosteloos retourneren.
Ff zoeken want kan hem nu alleen duurder vinden.

Jij hebt zelf een dreame? Wel ervaring met Xiaomi omdat je er vaak positief over schrijft?
Ik zit een beetje in het zelfde schuitje als jij, wil graag m’n eerste robot stofzuiger kopen maar niet in 1x voor de Rolls Royce gaan. Dweilen is voor ons iets minder relevant in verband met schoonmaak die sowieso 1x per 2 weken wordt uitgevoerd. Tegelijkertijd vind ik juist obstacle detection erg belangrijk. Ik zit er niet op te wachten om elke avond m’n werk of sporttas, die bijv. in de gang op de grond staat, op te moeten bergen voordat stofzuiger aan de slag kan. Via YouTube kwam ik de volgende video tegen waarin de TAPO vastloopt op de rugzak van de reviewer, zie YouTube: Will This Robot Vacuum Handle Your Home? 😱 Tapo RV30 Max Plus op +- 8 minuut 10.

Weten we of de Xiaomi X20 hier beter mee omgaat?

P.s. mochten anderen nog suggesties hebben voor zuig only robots die 1) op afroep een specifiek gebied kunnen schoonmaken (bijv keuken na het koken) en 2) random obstacles kunnen detecteren en omzeilen (kabels kan ik wel wegwerken..) dan hoor ik dat graag! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-07 13:09
Hier de iRoomba J7 gekocht via de eigen ROomba website voor 299e. We hadden al een Iroomba, maar na 10 jaar is deze wel op. Veel gebruikt en in een gezin van 4 en 1 hond staat dat ding elke dag aan. Destijds 850e betaald en nu dus 299.
Dweilen hoeft hier niet, wel onder de bank waar hij makkelijk onder kan.

Apparaat doet het erg goed, dus tevreden. Zuigt alle haren en losse zooi op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
TjeerdSJ schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 10:19:
[...]

Ik zit een beetje in het zelfde schuitje als jij, wil graag m’n eerste robot stofzuiger kopen maar niet in 1x voor de Rolls Royce gaan. Dweilen is voor ons iets minder relevant in verband met schoonmaak die sowieso 1x per 2 weken wordt uitgevoerd. Tegelijkertijd vind ik juist obstacle detection erg belangrijk. Ik zit er niet op te wachten om elke avond m’n werk of sporttas, die bijv. in de gang op de grond staat, op te moeten bergen voordat stofzuiger aan de slag kan. Via YouTube kwam ik de volgende video tegen waarin de TAPO vastloopt op de rugzak van de reviewer, zie YouTube: Will This Robot Vacuum Handle Your Home? 😱 Tapo RV30 Max Plus op +- 8 minuut 10.

Weten we of de Xiaomi X20 hier beter mee omgaat?

P.s. mochten anderen nog suggesties hebben voor zuig only robots die 1) op afroep een specifiek gebied kunnen schoonmaken (bijv keuken na het koken) en 2) random obstacles kunnen detecteren en omzeilen (kabels kan ik wel wegwerken..) dan hoor ik dat graag! _/-\o_
Is voor mij idd ook mogelijk een dingetje (obstakel detectie).
Want dat is bij de Tapo idd niet zo erg goed.
En ook bij de Roborock Q8 Max+ en QRevo S werkt het niet best (oa op Vacuum Wars) te zien.
Alleen Roborocks vér boven mijn budget kunnen kleine voorwerpen realtime ontwijken.

Weet niet hoe de Xiaomi X20+ dit doet.
Iemand ervaring?

En als je bij bijv Bol of Amazon besteld, tot hoe ver mag je een apparaat dan uitpakken/testen om kosteloos te retourneren?
Ik bestel het liefste vandaag/morgen nml alsnog ook de Xiaomi (als ik goede prijs kan vinden) en test de Tapo en de Xiaomi dan beiden uit.
Dan kan ik die info met voor en nadelen hier goed delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Allewijn schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 10:38:
[...]

En ook bij de Roborock Q8 Max+ en QRevo S werkt het niet best (oa op Vacuum Wars) te zien.
Alleen Roborocks vér boven mijn budget kunnen kleine voorwerpen realtime ontwijken.

Iemand ervaring?

En als je bij bijv Bol of Amazon besteld, tot hoe ver mag je een apparaat dan uitpakken/testen om kosteloos te retourneren?
Ik bestel het liefste vandaag/morgen nml alsnog ook de Xiaomi (als ik goede prijs kan vinden) en test de Tapo en de Xiaomi dan beiden uit.
De QRevo S heeft wel een belangrijke update gehad na de review op vacuum wars. Als het goed is heeft dat voor een grote verbetering gezorgd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:00
Na lang twijfelen gisteravond toch de Qrevo Curv besteld voor €1011,08 (vooral die 8 cent doet ‘t hem). Niet de goedkoopste, maar we hadden een mooi budget door de financiële cadeaus van onze bruiloft.

Ik twijfelde met name tussen deze en de Slim, maar de hogere reinigingstemperatuur van de dweilmobs, de hogere zuigkracht en vooral de nieuwe rollers die beter zouden moeten omgaan met lang haar, hebben de doorslag gegeven. Hij kan dan wel niet onder het bed komen (9 cm), maar als ik de gebruikerservaringen moet geloven van de Slim zou die dat ook zien als onmogelijk.

Nu afwachten wanneer die geleverd wordt.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

TjeerdSJ schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 10:19:
[...]

https://vacuumwars.com/eu...high-value-for-the-money/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
Allewijn schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 10:38:
[...]

Iemand ervaring?

En als toevoeging op mijn eigen bovenstaande nog open vragen:
Hoe zit het nou op Ali met de bf koetimgscodes?
Ik zie er voor NL twéé staan.
Eentje heeft het over 209 - 30 euro. Dat kan toch niet? Deze Xiaomi x20+ voor maar 179 euro?

Laat maar. Verkeerd geïnterpreteerd van mezelf. Dit gaat over de korting die je krijgt tov de normale prijs van het/een artikel in de store van betreffende aanbieder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xzSA7LJEBPJsiD4zLjQdz0OiR0w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tBE730HvjxzrXOpmYmmStQ0S.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Allewijn op 30-11-2024 11:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monica66
@Allewijn
Ja, we hebben inderdaad een Dreame. De Dreame en Xiaomi robots komen uit dezelfde fabriek. Van wat ik lees begrijp ik dat de X20+ voor een groot deel overeenkomt met de Dreame L10s zonder de rgb camera. En ik kan uit eigen ervaring zeggen dat dat een prima apparaat is.
En er zijn hier ook wat Tweakers die de Xiaomi X20+ hebben gelocht en er positief over zijn. Dus als je een dergelijk apparaat voor een redelijke prijs zoekt, lijkt dit me goede kanshebber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
monica66 schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 11:36:
[...]
Ja, we hebben inderdaad een Dreame. De Dreame en Xiaomi robots komen uit dezelfde fabriek. Van wat ik lees begrijp ik dat de X20+ voor een groot deel overeenkomt met de Dreame L10s zonder de rgb camera. En ik kan uit eigen ervaring zeggen dat dat een prima apparaat is.
En er zijn hier ook wat Tweakers die de Xiaomi X20+ hebben gelocht en er positief over zijn. Dus als je een dergelijk apparaat voor een redelijke prijs zoekt, lijkt dit me goede kanshebber.
Thanks. Software ook gelijkend aan/bijgehouden door Dreame?

Ik ben nu actief zoekende naar de X20+.
Als ik hem voor ~320 kan kopen, liefst via een (NL) firma waar ik makkelijk kan retourneren (twijfel aan Ali), dan koop ik hem ook en vergelijk ik hem met de Tapo die ook al op Bol besteld is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monica66
@Allewijn
Hoe zit het nou op Ali met de bf koetimgscodes?
Ik zie er voor NL twéé staan.
Eentje heeft het over 209 - 30 euro. Dat kan toch niet? Deze Xiaomi x20+ voor maar 179 euro?
Ik denk dat ze voor een apparaat tot 209 euro 30 euro korting geven, en voor een apparaat vanaf 299 euro, 45 euro korting.

Ze hebben hem wel wat duurder gemaakt zie ik. Hij was 369.

Edit: Amazon.de heeft 'm voor 359 euro euro staan, met veel reviews erbij. Is daar niet een of andere cashbackactie voor? Ik zie dat regelmatig hier voorbij komen. (CashbackXL en nog een andere).
https://www.amazon.de/dp/...63a50053e59e9a&th=1&psc=1

Edit: https://woolsocks.eu/nl-NL/cashback/amazon-new-nl

[ Voor 35% gewijzigd door monica66 op 30-11-2024 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoe
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-04 17:47

sjoe

Klik hier

Jeetje, ik lees al even mee en ik vind het lastig om een iets te kiezen.

Bij de Coolblue waar we nu in de buurt zijn hebben ze de Roomba combo max10 nog liggen voor 799, maar ik lees hier wisselende berichten over het merk.

We zoeken een (redelijk) stille met goede dweilfunctie, zakloos, station en die met dierharen overweg kan. Gaat om de benedenverdieping, woonkamer en keuken.

https://www.robocleaners.com/nl/roborock-q-revo-s.html Deze kwam ook hier een paar keer voor, hoe is deze te vergelijken met de Roomba?

Advies is welkom

[ Voor 14% gewijzigd door sjoe op 30-11-2024 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 03:16
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OoDJCvddKiESRJnGQD_lNeb7MlM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BgcIb6QKIkMitaiSmQ1oWRVW.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand een idee? Hij begint gewoon te dweilen. Vloer wordt ook nat en na een baantje of 2 zegt ie dat er geen pad onderzit en niet kan dweilen. Pad een x opnieuw bevestigd. Zelfde probleem. Zuigt daarna alleen.

Denk in kansen, niet in problemen. 5.4 kWh opslag Homewizard Plug-In Battery. 3330 Wp zonnepanelen. EV: 77 kWh capaciteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
Misschien ook interessant..

Ik las net het volgende op Reddit:
"Have you considered the Dreame Mova E30 Ultra yet? Basically the X20+ just a little bit better with longer run time, edge cleaning, higher mop lifting, carpet detection and on paper more suction power."

Ik zie m vanaf 399 Euro te koop staan in Duitsland, maar wellicht elders nog goedkoper.

Test: https://www.testberichte....30-ultra-testbericht.html

[ Voor 25% gewijzigd door monica66 op 30-11-2024 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
monica66 schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 13:27:
Misschien ook interessant..

Ik las net het volgende op Reddit:
"Have you considered the Dreame Mova E30 Ultra yet? Basically the X20+ just a little bit better with longer run time, edge cleaning, higher mop lifting, carpet detection and on paper more suction power."

Ik zie m vanaf 399 Euro te koop staan in Duitsland, maar wellicht elders nog goedkoper.

Test: https://www.testberichte....30-ultra-testbericht.html
Jeetje wat denk jij actief mee! Tof!
Daar ga ik me nu ook zeker even op inlezen.
Want dit lijkt idd wel de X20+ met alle mooie extras zoals dat deze wél tot in de hoekjes kan dweilen/tegen de plinten aan (geen idee hoe, want mopje schuift niet elektrisch naar buiten volgend mij), actieve tapijt sensor, etc. Lijkt wel de L10s (die jij hebt).
Even alle voor/nadelen tov de Xiaomi opzoeken en prijzen jagen. Haha heerlijk. Wéér een alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoe

sjoe

Klik hier

Is de Roborock Qrevo Slim nog nergens te koop?

https://global.roborock.c...ot-vacuum-cleaner-compare

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CP1977
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 19:54
sjoe schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 11:57:
Jeetje, ik lees al even mee en ik vind het lastig om een iets te kiezen.

Bij de Coolblue waar we nu in de buurt zijn hebben ze de Roomba combo max10 nog liggen voor 799, maar ik lees hier wisselende berichten over het merk.

We zoeken een (redelijk) stille met goede dweilfunctie, zakloos, station en die met dierharen overweg kan. Gaat om de benedenverdieping, woonkamer en keuken.

https://www.robocleaners.com/nl/roborock-q-revo-s.html Deze kwam ook hier een paar keer voor, hoe is deze te vergelijken met de Roomba?

Advies is welkom
Advies zou zijn, NIET doen, heb hier eufy s1 pro en roomba j5+ rond rijden en irobot zijn echt herrie dingen ook de 10 lijkt zo te zijn maar drogen van de dweil zou heel veel herrie maken.
Alles is beter, irobot was top 2 jaar geleden maar is eigenlijk de volkswagen onder de stofzuig robot. Te laat met vernieuwen.
Wil je zelf die conclusie maken, ga naar de appstore en kijk naar de plaatjes van de irobot en eufy, roborock enz aps en zie het verschil.
Kijk op reviews op youtube en zie het verschil.

[ Voor 8% gewijzigd door CP1977 op 30-11-2024 14:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CP1977
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 19:54
Devke schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 12:16:
[Afbeelding]

Iemand een idee? Hij begint gewoon te dweilen. Vloer wordt ook nat en na een baantje of 2 zegt ie dat er geen pad onderzit en niet kan dweilen. Pad een x opnieuw bevestigd. Zelfde probleem. Zuigt daarna alleen.
Heb afgelopen maand 2 keer het omgekeerde gehad, kan niet de stofbak legen want zou een dweil onder zitten. Een reset van je robot lost het op denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoe

sjoe

Klik hier

CP1977 schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 14:28:
[...]

Advies zou zijn, NIET doen, heb hier eufy s1 pro en roomba j5+ rond rijden en irobot zijn echt herrie dingen ook de 10 lijkt zo te zijn maar drogen van de dweil zou heel veel herrie maken.
Alles is beter, irobot was top 2 jaar geleden maar is eigenlijk de volkswagen onder de stofzuig robot. Te laat met vernieuwen.
Wil je zelf die conclusie maken, ga naar de appstore en kijk naar de plaatjes van de irobot en eufy, roborock enz aps en zie het verschil.
Kijk op reviews op youtube en zie het verschil.
Dank! Voorkeur lijkt naar Roborock te gaan. Klopt het dat de S dan de flagship serie is en Q meer budget?

[ Voor 4% gewijzigd door sjoe op 30-11-2024 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Onze "Dreame L10s Pro Ultra Heat" lijkt niet meer te laden/verbinden met het basisstation. Dit is sinds gisteren nadat hij klaar was met een reguliere schoonmaak. De robot vind het station wel en lijnt ook netjes uit. Echter bij de laatste stap (waar hij normaal begint met opladen) blijft hij proberen tegen het dock te rijden en lijkt er geen verbinding te zijn met het dock?

Wat heb ik geprobeerd:
- De robot zelf op de juiste manier in de dock te plaatsen (in- en uitgeschakeld). Dit wordt niet gedecteerd door de robot, hij gaat dus NIET opladen op geen enkele manier.
- Alles volledig gereset naar fabrieksinstellingen (3-sec knopje op robot indrukken)
- Allerlei opties via de app, of de knopjes op de robot
- Een stukje laten schoonmaken om te kijken of-ie daarna wel weer gaat docken en laden - geen verschil
- Alle sensoren op de robot goed schoongemaakt
- Hele basisstation schoongemaakt, dubbelcheck of de ramp/oprit goed zit
- Basisstation verplaatst/op andere plek geprobeerd
- Stappen uit handleiding gevolgd; robot op 1m van het station, dan via 't knopje op de robot zelf laten docken. Resultaat is wat je op de video ziet - geen succes. Geprobeerd met en zonder dweilpads.

Ik denk dat het een gevalletje garantie gaat worden. We hebben 'm ~5 maanden. :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• monica66
Razr schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 14:55:
Onze "Dreame L10s Pro Ultra Heat" lijkt niet meer te laden/verbinden met het basisstation. Dit is sinds gisteren nadat hij klaar was met een reguliere schoonmaak. De robot vind het station wel en lijnt ook netjes uit. Echter bij de laatste stap (waar hij normaal begint met opladen) blijft hij proberen tegen het dock te rijden en lijkt er geen verbinding te zijn met het dock?

[YouTube: 30 November 2024]

Wat heb ik geprobeerd:
- De robot zelf op de juiste manier in de dock te plaatsen (in- en uitgeschakeld). Dit wordt niet gedecteerd door de robot, hij gaat dus NIET opladen op geen enkele manier.
- Alles volledig gereset naar fabrieksinstellingen (3-sec knopje op robot indrukken)
- Een stukje laten schoonmaken om te kijken of-ie daarna wel weer gaat docken en laden - geen verschil
- Stappen uit handleiding gevolgd; robot op 1m van het station, dan via 't knopje op de robot zelf laten docken. Resultaat is wat je op de video ziet - geen succes. Geprobeerd met en zonder dweilpads.

Ik denk dat het een gevalletje garantie gaat worden. We hebben 'm ~5 maanden. :(
Tip: plaats je probleem ook nog even bij de Dream Robots Global groep op Facebook. Daar zitten wat deskundigen die je wellicht kunnen helpen.
https://www.facebook.com/groups/5344873285624653/?ref=share

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 03:16
CP1977 schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 14:31:
[...]

Heb afgelopen maand 2 keer het omgekeerde gehad, kan niet de stofbak legen want zou een dweil onder zitten. Een reset van je robot lost het op denk ik
Gaan we dat proberen. Dankjewel 👍

Denk in kansen, niet in problemen. 5.4 kWh opslag Homewizard Plug-In Battery. 3330 Wp zonnepanelen. EV: 77 kWh capaciteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Razr schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 14:55:

[YouTube: 30 November 2024]

Wat heb ik geprobeerd:

Dock ook al even spanningsloos gemaakt door de stekker uit het stopcontact te trekken? Ik gok van wel?

Je kan in de app even kijken of je de 'geheime' dock-self-repair optie kan unlocken:

1. Ga in de app naar Settings;
2. Ga naar More settings;
3. Druk 10 keer op plug-in version;
4. De 'Base station Self-Repair' optie zou nu beschikbaar moeten zijn;
5. Start deze (duurt ~20 minuten meen ik).

Wellicht dat het dock zichzelf kan fixen hiermee :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karakedi
  • Laatst online: 08-07 19:07
Allewijn schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 13:42:
[...]

Jeetje wat denk jij actief mee! Tof!
Daar ga ik me nu ook zeker even op inlezen.
Want dit lijkt idd wel de X20+ met alle mooie extras zoals dat deze wél tot in de hoekjes kan dweilen/tegen de plinten aan (geen idee hoe, want mopje schuift niet elektrisch naar buiten volgend mij), actieve tapijt sensor, etc. Lijkt wel de L10s (die jij hebt).
Even alle voor/nadelen tov de Xiaomi opzoeken en prijzen jagen. Haha heerlijk. Wéér een alternatief.
Hoewel de mova een vooruitgang is tov x20, zijn aantal zaken zelfde gebleven:
-geen intern watertank
-geen warme lucht droging.

Op deze onderstaande site in Duitsland zijn ze getest:
https://testsiegertv.com/dreame-mova-e30-ultra-test/
https://www.smarthomeassi...ugroboter/mova-e30-ultra/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TjeerdSJ
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 17-04 14:16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
karakedi schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 16:32:
[...]

Hoewel de mova een vooruitgang is tov x20, zijn aantal zaken zelfde gebleven:
-geen intern watertank
-geen warme lucht droging.

Op deze onderstaande site in Duitsland zijn ze getest:
https://testsiegertv.com/dreame-mova-e30-ultra-test/
https://www.smarthomeassi...ugroboter/mova-e30-ultra/
Daar heb je een punt.
Maar als ik die opties er óók bij wil zien (watertank in dockingstation én eentje in robot zelf én warme lucht droging), dan gaat de prijs denk ik naar 500+ euro(?).
Ik begon op 219 (de Tapo RV30 die ik al besteld heb), en nu wilde ik ook nog de Xiaomi X20+ dit BF weekend zoeken voor ~320,- euro en die dan ook bestellen, want ik zie wel echt het voordeel van een roterende mop die ik niet elke keer zelf moet schoonmaken (zoals het simpele lapje op de Tapo en op bijv de Roborock Q8+ die ik ook eerst overwoog).
Toen kwam @monica66 als extra optie met de Dreame Mova E30 Ultra, die voor 399,- te vinden zou zijn en die dus weer wat extra's biedt tov de Xiaomi X20. Hoewel... Ik kan hem niet vinden voor deze prijs, verzonden naar NL (@monica66 waar zag jij hem?)

Dat kan weer wat extra centjes waard zijn want oa in hoekjes en helemaal tegen plinten aan komen is wel echt interessant, alhoewel hij het niet doet door een extra armpje uit te steken, maar door zijn kontje elke keer er tegen aan te keren/roteren (dus duurt allemaal extra lang). Maar de lat nog hoger leggen verschuift het budget volgens mij echt wel flink.

ps: @karakedi wat een mooie site is die testsiegertv.com. Was ik nog niet tegen gekomen. Daar kon ik heel goed alle voor mij interessante modellen met elkaar vergelijken. Dank.

[ Voor 10% gewijzigd door Allewijn op 30-11-2024 17:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karakedi
Allewijn schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 17:32:
[...]

Daar heb je een punt.
Maar als ik die opties er óók bij wil zien (watertank in dockingstation én eentje in robot zelf én warme lucht droging), dan gaat de prijs denk ik naar 500+ euro(?).
Ik begon op 219 (de Tapo RV30 die ik al besteld heb), en nu wilde ik ook nog de Xiaomi X20+ dit BF weekend zoeken voor ~320,- euro en die dan ook bestellen, want ik zie wel echt het voordeel van een roterende mop die ik niet elke keer zelf moet schoonmaken (zoals het simpele lapje op de Tapo en op bijv de Roborock Q8+ die ik ook eerst overwoog).
Toen kwam @monica66 als extra optie met de Dreame Mova E30 Ultra, die voor 399,- te vinden zou zijn en die dus weer wat extra's biedt tov de Xiaomi X20. Hoewel... Ik kan hem niet vinden voor deze prijs, verzonden naar NL (@monica66 waar zag jij hem?)

Dat kan weer wat extra centjes waard zijn want oa in hoekjes en helemaal tegen plinten aan komen is wel echt interessant, alhoewel hij het niet doet door een extra armpje uit te steken, maar door zijn kontje elke keer er tegen aan te keren/roteren (dus duurt allemaal extra lang). Maar de lat nog hoger leggen verschuift het budget volgens mij echt wel flink.
Bovenstaande verhaal komt mij bekend voor.
Voor je het weet heb je je budget ruimt overschreden. Een eventueel ander optie is de Q revo S.
Met 8% korting en shopbuddies cashback 6%, kom je op 420 euro.

Tov mova heb je dan wel een intern tank en droging met warm lucht, maar je mist dan wel het kontje shaken voor de hoekjes.

Als je budget 400 euro is, is de mova en q revo beste optie. Rond 500 zou ik de L10s ultra gen 2 aanraden voor 499 bij amazon.de.
Pluspunten van ultra gen 2 is de reinigingsmiddel compartiment en extended mop. Nadeel is wel dat de mapping van gen 2 nog niet goed is. HEt duurt lang. Ze verwachten wel dat een update komt.

In duitsland worden veel robots getest.
Ik haal veel info van deze sites: https://testsiegertv.com/ , https://www.smarthomeassistent.de/ , https://www.china-gadgets.de/

[ Voor 4% gewijzigd door karakedi op 30-11-2024 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riessjart
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 01-12-2024
Zojuist de Roborock Qrevo Black voor 470 euro gekocht op Amazon.de

Ben benieuwd! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
karakedi schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 18:06:
[...]

Bovenstaande verhaal komt mij bekend voor.
Voor je het weet heb je je budget ruimt overschreden. Een eventueel ander optie is de Q revo S.
Met 8% korting en shopbuddies cashback 6%, kom je op 420 euro.

Tov mova heb je dan wel een intern tank en droging met warm lucht, maar je mist dan wel het kontje shaken voor de hoekjes.

Als je budget 400 euro is, is de mova en q revo beste optie. Rond 500 zou ik de L10s ultra gen 2 aanraden voor 499 bij amazon.de.
Pluspunten van ultra gen 2 is de reinigingsmiddel compartiment en extended mop. Nadeel is wel dat de mapping van gen 2 nog niet goed is. HEt duurt lang. Ze verwachten wel dat een update komt.

Ik haal veel info van deze sites: https://testsiegertv.com/ , https://www.smarthomeassistent.de/ , https://www.china-gadgets.de/
Dank voor je bruikbare input.
Het kontje schudden (of een echte extended mop) kan hier echt een meerwaarde zijn, want merk dat ik bijna elke dag juist de randen/plinten in de keuken met de Dyson moet doen omdat nou juist daar kruimels etc liggen.
Dus de Q revo valt voor mij af.
Ik ga me focussen op de Dreame/Mova E30 Ultra óf de Dreame L10s Ultra Gen 2.

Als ik de eerste kan vinden voor 399 bezorgt in NL, dan neem ik denk ik die (tot nu toe niet meer gevonden).
Zo niet, dan kijk ik of ik nog wil verschuiven naar de Dreame L10s Ultra Gen 2., hoewel 500 euro me echt al wat gek wordt.
Als ik geen van beiden vindt dan zal het dit jaar wel niet meer goedkoper gaan worden, dan ga ik voor de Xiaomi X20+ en probeer die voor ~320 euro te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monica66
De Mova E30 Ultra kostte op 24 en 25 november 399 euro bij Amazon.nl zag ik. Je kan een prijsalarm aan zetten bij Tweakers en even afwachten of de prijs weer zakt.
uitvoering: Dreame E30ULTRA

Bij Amazon België kost hij nu 449 euro en met een cashback kom je misschien een eind de goede kant op.
https://www.amazon.com.be...technologie/dp/B0DD3QRMP3

Ik zag hem in Duitsland ook voor 399 euro maar die waren al uitverkocht en inderdaad niet leverbaar in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:52
[2:09[/message]:
Heb net de Roborock qrevo Pro besteld. Wilde eerst de S nemen, maar had geen zin om weer eeuwen research te doen, dus mezelf makkelijk gemaakt en de pro genomen. Volgens mij best een aardige deal op Amazon nu? 619 euro
Apparaat nog steeds niet binnen. Eerste keer dat ik echt wat bij Amazon bestel en niet Bol. Direct slechte ervaring dus.

Zeker omdat er het volgende staat

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A1lq9UZOAUCledVNveAzSA1UXho=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gqSHv8R5L6uWXrdaSH92NWTZ.jpg?f=fotoalbum_large

Ik wil mijn geld niet terug, ik wil dat ding hebben. Wachten boeit mij niet. Iemand weet hoe dat zit bij Amazon? Kan je wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
Met een beetje geluk, heb je je robot als geld terug.

Met welke dienst zou het worden bezorgd? Dhl, PostNL of eigen dienst Amazon?

Ik heb dit vaak meegemaakt tijdens het ps5 scalpen.

[ Voor 17% gewijzigd door karakedi op 30-11-2024 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-07 19:16
Oh jee.. ik heb gisteren ook via Amazon de qrevo pro besteld.. Er staat momenteel nog 4 december als bezorgdatum, maar heb benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
karakedi schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 20:04:

Geluk? Dus dat @STIMPPYYY vanaf morgen én zijn geld terug krijgt én toch alsnog de robotstofzuiger toegestuurd krijgt? Volgens mij gaat dat bij grote bedrijven als Amazon en Bol tegenwoordig nooit meer (per ongeluk) zo... Zou wel tof voor hem zijn.

Overigens nog even over mijn eigen zoektocht: Ik heb net de Tapo RV30 max plus die ik al besteld had bij Bol geannuleerd (als dat nog op tijd is). Er schoot me nml. één heel belangrijk gemis te binnen:
Hij heeft géén oprijplaat. Ik gaf eerder nog aan dat ik dat veel mooier vind.

Maar dat wordt een groot nadeel, want hij heeft een dweillap die niet intrekbaar/ophoogbaar is. Dus als die in zijn docking staat, met een nog flink natte lap, en ik haal die lap die dag niet zelf handmatig instant weg, dan gaat dat vocht in mijn gelakte teakhouten visgraat vloer trekken. Ja de vloer is hard gelakt. Maar langdurig vocht er op gaat zeker wel een uitwerking hebben... Dus om die rede moet ik die sowieso niet kiezen denk ik.

Dus zoals ik al zei zoek ik nu naar een Xiaomi X20+ of Dreame/Mova E30 Ultra óf de Dreame L10s Ultra Gen 2. Kijken welke ik het meest voordelig (verhoudingsgewijs) kan vinden aankomende dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:12
Allewijn schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 20:37:
[...]

Maar dat wordt een groot nadeel, want hij heeft een dweillap die niet intrekbaar/ophoogbaar is. Dus als die in zijn docking staat, met een nog flink natte lap, en ik haal die lap die dag niet zelf handmatig instant weg, dan gaat dat vocht in mijn gelakte teakhouten visgraat vloer trekken.
Je kunt er zelf een doorzichtig plastic plaatje onder leggen, een stuk van zo'n vloerbeschermer van Ikea ofzo, dan heb je geen vocht in je vloer en kun je de vloer wel blijven zien. Hoe goed de dweil dan opdroogt op dat plastic, geen idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koksie
[...]

Dus zoals ik al zei zoek ik nu naar een Xiaomi X20+ of Dreame/Mova E30 Ultra óf de Dreame L10s Ultra Gen 2. Kijken welke ik het meest voordelig (verhoudingsgewijs) kan vinden aankomende dagen.
Ik heb 'm hier gekocht https://nl.aliexpress.com...w137&gatewayAdapt=glo2nld, hij staat daar voor 360 euro, na gebruik van de code BFNL45 ging er 45 euro af en nog 5 euro korting op de verzendkosten. Uiteindelijk dus voor 310 euro. Daarnaast eventueel nog cashback via cashbackxl maar die geven meestal geen cashback bij gebruik van de kortingscode, proberen kan natuurlijk altijd.

Mocht de BF code nu aangeven dat ie al te vaak gebruikt is, dan na 00.00 even proberen. Er zijn er per dag een x aantal beschikbaar. Als ze vandaag op zijn, grote kans dat het morgen wel lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
@koksie dat had ik idd kunnen doen. Maar goed dan gaat de hele esthetiek van het 'niet hebben van een oprijplaat' natuurlijk ook wel verloren en ziet het er eigenlijk nog knulliger/amateuristischer uit dan een model mét een oprijplaat.

Hij had leuk geweest voor maar 219,- euro. Maar goed, nu door de verdieping en jullie hulp de afgelopen dagen ben ik toch meer naar een model gestuurd dat net wat meer kan/roterende mops heeft, betere obstakel detectie, etc. Dus het gaat me gewoon wat meer geld kosten :+
En dus nu verder zoekende naar eerder genoemde andere kanshebbers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karakedi
[...]

Geluk? Dus dat @STIMPPYYY vanaf morgen én zijn geld terug krijgt én toch alsnog de robotstofzuiger toegestuurd krijgt? Volgens mij gaat dat bij grote bedrijven als Amazon en Bol tegenwoordig nooit meer (per ongeluk) zo... Zou wel tof voor hem zijn.

Overigens nog even over mijn eigen zoektocht: Ik heb net de Tapo RV30 max plus die ik al besteld had bij Bol geannuleerd (als dat nog op tijd is). Er schoot me nml. één heel belangrijk gemis te binnen:
Hij heeft géén oprijplaat. Ik gaf eerder nog aan dat ik dat veel mooier vind.

Maar dat wordt een groot nadeel, want hij heeft een dweillap die niet intrekbaar/ophoogbaar is. Dus als die in zijn docking staat, met een nog flink natte lap, en ik haal die lap die dag niet zelf handmatig instant weg, dan gaat dat vocht in mijn gelakte teakhouten visgraat vloer trekken. Ja de vloer is hard gelakt. Maar langdurig vocht er op gaat zeker wel een uitwerking hebben... Dus om die rede moet ik die sowieso niet kiezen denk ik.

Amazon maakt soms een zooitje van als een pakket is vertraagd, dat is mijn ervaring. Ik heb destijds een xbox 2x opgestuurd gekregen. Zelfde verzendlabel hadden ze geplakt op 2 dozen.

PS: ik heb je een DM gestuurd betreft x20+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super_Saiyan
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 01-12-2024
Cass Casey schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 11:10:
Na lang twijfelen gisteravond toch de Qrevo Curv besteld voor €1011,08 (vooral die 8 cent doet ‘t hem). Niet de goedkoopste, maar we hadden een mooi budget door de financiële cadeaus van onze bruiloft.

Ik twijfelde met name tussen deze en de Slim, maar de hogere reinigingstemperatuur van de dweilmobs, de hogere zuigkracht en vooral de nieuwe rollers die beter zouden moeten omgaan met lang haar, hebben de doorslag gegeven. Hij kan dan wel niet onder het bed komen (9 cm), maar als ik de gebruikerservaringen moet geloven van de Slim zou die dat ook zien als onmogelijk.

Nu afwachten wanneer die geleverd wordt.
Ben zelf ook op zoek naar deze, waar heb je hem voor die prijs vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
Allewijn schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 21:12:
@koksie dat had ik idd kunnen doen. Maar goed dan gaat de hele esthetiek van het 'niet hebben van een oprijplaat' natuurlijk ook wel verloren en ziet het er eigenlijk nog knulliger/amateuristischer uit dan een model mét een oprijplaat.
Klopt helemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
Allewijn schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 21:12:
@koksie
En dus nu verder zoekende naar eerder genoemde andere kanshebbers.
Heb je mijn aanvulling gezien over waar ik m'n X20+ vandaan heb en voor welk bedrag? Lijkt me een goede deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
koksie schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 21:49:
[...]

Heb je mijn aanvulling gezien over waar ik m'n X20+ vandaan heb en voor welk bedrag? Lijkt me een goede deal.
Yep, had ik gezien (ik had je er een duimpje voor gegeven) en 310,- is idd een hele mooie prijs.
Net ook geprobeerd en de code BFNL45 werkt ook op dit tijdstip nog (en anders morgen/na twaalven weer nieuwe kans). Maar ik wil morgen/tot max cybermonday eerst nog even kijken voor de Dreame/Mova E30 Ultra óf de Dreame L10s Ultra Gen 2, omdat die twee oa veel dichter tegen de plinten aan kunnen dweilen (de eerste door zijn kontje steeds te keren en de tweede door een extendable mop). Dat zou ik wel weer wat extra centjes waar vinden omdat nou juist in mijn keuken tegen de plinten aan elke dag kruimels liggen die ik nu met de dyson handmatig weg sta te halen. Als de X20+ die zou laten liggen, zou dat wel zonde zijn.

Maar goed, als ik de andere twee niet meer tegen een hele mooie korting ga vinden, ga ik voor de Xiaomi X20+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
Allewijn schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 22:00:
[...]

Yep, had ik gezien (ik had je er een duimpje voor gegeven) en 310,- is idd een hele mooie prijs.
Net ook geprobeerd en de code BFNL45 werkt ook op dit tijdstip nog (en anders morgen/na twaalven weer nieuwe kans). Maar ik wil morgen/tot max cybermonday eerst nog even kijken voor de Dreame/Mova E30 Ultra óf de Dreame L10s Ultra Gen 2, omdat die twee oa veel dichter tegen de plinten aan kunnen dweilen (de eerste door zijn kontje steeds te keren en de tweede door een extendable mop). Dat zou ik wel weer wat extra centjes waar vinden omdat nou juist in mijn keuken tegen de plinten aan elke dag kruimels liggen die ik nu met de dyson handmatig weg sta te halen. Als de X20+ die zou laten liggen, zou dat wel zonde zijn.

Maar goed, als ik de andere twee niet meer tegen een hele mooie korting ga vinden, ga ik voor de Xiaomi X20+.
Ah, sorry, had ik even over het hoofd gezien. Succes met de jacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:00
Super_Saiyan schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 21:47:
[...]

Ben zelf ook op zoek naar deze, waar heb je hem voor die prijs vandaan?
Roborock zelf. Inclusief die 8% korting.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaMindy
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 08-07 17:00
Ik heb vandaag de Roborock Q Revo S binnengekregen, eergisteren via Amazon besteld voor € 480. Net z’n eerste testronde laten maken en dat is toch wel een flinke upgrade vanaf onze oude Bluebot.

Nou had ik de melding gekregen dat er in eerste instantie is mis was gegaan met de bestelling, dus een nieuwe bestelling gedaan. Met als eindresultaat dat ik morgen nog een Q Revo S (in het wit) geleverd krijg.

Als iemand geïnteresseerd is om hem over te nemen, laat maar weten. Anders gaat hij retour naar Amazon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-07 15:32
De dreame. X40 black is overal bijna wel uitverkocht voor 1099

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monica66
Misschien een tip: op de Facebookpagina Dreame Robots Global las ik dat de L40 daar als de betere keus wordt beschouwd dan de X40.
The Dreame X series cleans with 12,000 PA of suction power, while the L series offers 11,000 PA. The X series features double lasers for navigation, whereas the L series has a single laser. The X series can dry mops at 70°C, compared to 65°C for the L series.

I have tested both models, and despite the X40 Ultra having better specifications on paper, the L40 Ultra is a superior robot. It navigates faster and more effectively, making it the more efficient choice overall.
Warm water vaak geen voordeel
De temperatuur van het water waarmee de dweilmops worden uitgewassen is iets lager bij de L40 maar uit de filmpjes van Jamie Andrews blijkt dat warm water alleen beter is als je een vette vloer hebt. In de andere gevallen werden de dweilmops even schoon na het wassen met koud water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
karakedi schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 20:04:

DHL. Beetje raar proces dit. Er staat nu ‘neem contact op’

Zou verwachten dat dit automatisch zou gaan. Had een retour aangevraagd. Je kan dan als reden ‘verwachte aankomstdatum niet gehaald’ kiezen. Maar dan moet je dus een bestelling ook terugsturen. Heel verwarrend.

Waren telefonisch al bereikbaar en die moet je dus kennelijk eerst bellen. Wel vriendelijk. Die gaan de terugbetaling (hopelijk) in gang zetten na goedkeuring intern.

Ga nu maar bestellen bij Bol

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralphkeb
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-07 17:38
Hier ook net de knoop doorgehakt en de Dreame L40 Ultra besteld als vervanger van onze “Miep” (Roborock S7).

Kan niet wachten 😎

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karakedi
STIMPPYYY schreef op zondag 1 december 2024 @ 07:40:
[...]

DHL. Beetje raar proces dit. Er staat nu ‘neem contact op’

Zou verwachten dat dit automatisch zou gaan. Had een retour aangevraagd. Je kan dan als reden ‘verwachte aankomstdatum niet gehaald’ kiezen. Maar dan moet je dus een bestelling ook terugsturen. Heel verwarrend.

Waren telefonisch al bereikbaar en die moet je dus kennelijk eerst bellen. Wel vriendelijk. Die gaan de terugbetaling (hopelijk) in gang zetten na goedkeuring intern.

Ga nu maar bestellen bij Bol
Neem contact op met chat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
karakedi schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 18:06:
[...]

Wat bedoel je trouwens met dat de mapping van de gen 2 nog niet goed is?
In de reviews op de sites lees ik daar volgens mij niets over?... Betekend dat dat als ik dit model koop (ik hoop hem nog voor een mooie prijs te kunnen vinden), dat ik er op dit moment wat minder goede werking uit ga halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
Allewijn schreef op zondag 1 december 2024 @ 10:46:
[...]

Wat bedoel je trouwens met dat de mapping van de gen 2 nog niet goed is?
In de reviews op de sites lees ik daar volgens mij niets over?... Betekend dat dat als ik dit model koop (ik hoop hem nog voor een mooie prijs te kunnen vinden), dat ik er op dit moment wat minder goede werking uit ga halen?
Dit staat bij de review van testsiegertv bij de conclusie en commentaar https://testsiegertv.com/dreame-l10s-ultra-gen-2-deal/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
monica66 schreef op zondag 1 december 2024 @ 07:07:
Misschien een tip: op de Facebookpagina Dreame Robots Global las ik dat de L40 daar als de betere keus wordt beschouwd dan de X40.

[...]

Warm water vaak geen voordeel
De temperatuur van het water waarmee de dweilmops worden uitgewassen is iets lager bij de L40 maar uit de filmpjes van Jamie Andrews blijkt dat warm water alleen beter is als je een vette vloer hebt. In de andere gevallen werden de dweilmops even schoon na het wassen met koud water.
Mijn inziens heeft de warm water weinig toegevoegde waarde. Mijn moeder heeft de L10s ultra en de mops zijn verbazingwekkend schoon.
Reinigen doet hij met koud water.
Misschien komt het ook deals door de reinigingsmiddel die de l10s ultra heeft.

Ik denk dat iemand met een q revo of q revo s beter antwoord kunnen geven, aangezien deze ook met koud water schoonmaakt en geen reinigingsmiddel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Krijg binnen 5 dagen mijn geld terug.

Ik ben nu aan het bestellen via de website van Roborock, maar die shopbuddies kortingsactie werkt niet in ieder geval, wel die 8% korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
STIMPPYYY schreef op zondag 1 december 2024 @ 11:23:
[...]

Krijg binnen 5 dagen mijn geld terug.

Ik ben nu aan het bestellen via de website van Roborock, maar die shopbuddies kortingsactie werkt niet in ieder geval, wel die 8% korting.
Als het alsnog door DHL wordt bezorgd, heb je een gratis robot. Maar andere kant denk ik dat DHL het echt kwijt is. Vorig jaar rond BF zijn zij ook aantal pakketten van mij kwijt geraakt.

@STIMPPYYY Voor shopbuddies moet je een nieuwe account maken geregisteerd via shopbuddies.de. Dan zou het moeten werken.

[ Voor 11% gewijzigd door karakedi op 01-12-2024 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
karakedi schreef op zondag 1 december 2024 @ 11:25:
[...]

Als het alsnog door DHL wordt bezorgd, heb je een gratis robot. Maar andere kant denk ik dat DHL het echt kwijt is. Vorig jaar rond BF zijn zij ook aantal pakketten van mij kwijt geraakt.
Zou kunnen inderdaad. Zien we dan later wel weer. Ben opzich niet uit op gratis spul (altijd leuk, maarja dat is niet hoe het werkt :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
karakedi schreef op zondag 1 december 2024 @ 11:22:
[...]

Mijn inziens heeft de warm water weinig toegevoegde waarde. Mijn moeder heeft de L10s ultra en de mops zijn verbazingwekkend schoon.
Reinigen doet hij met koud water.
Misschien komt het ook deals door de reinigingsmiddel die de l10s ultra heeft.

Ik denk dat iemand met een q revo of q revo s beter antwoord kunnen geven, aangezien deze ook met koud water schoonmaakt en geen reinigingsmiddel heeft.
Wij hadden tot voor kort ook de Dreame L10s (en nu de L20 ultra) en voor ons geldt hetzelfde. Onze ervaring is ook dat koud water prima werkt. Maar dat komt volgens.mij vooral omdat dat warme water alleen een toegevoegde waarde heeft bij vetvlekken. Bij alle andere vlekken is koud water net zo goed. En zeep helpt natuurlijk ook.

[ Voor 13% gewijzigd door monica66 op 01-12-2024 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
@monica66 Misschien komen de schone mops door de reiningsmiddel. De roborock Q revo S heeft geen reiningsmiddel en hierdoor kan warm water meer toegevoegde waarde hebben bij robots zonder reiningsmiddel.

Kan iemand controleren hoe schoon/vies de mops zijn van de Q revo S na een tijdje gebruik? Liefst van iemand die geen reiningsmiddel gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desperation
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 04-07 08:15
Wij zitten hier met een visgraat vinylvloer (Florify) over de hele benedenverdieping. Zowel aan de voordeur als achterdeur heb ik een ingewerkte vloermat gemaakt. Echter is deze kader wel zo'n 7 à 8 mm hoog, en vanaf het tapijt wanneer je erop staat zo'n 1,5 cm hoog. De Xiaomi X20 lijkt hiervoor niet ideaal, en met de hond die regelmatig op die matten gaat liggen zou het zonde zijn dat je nooit de tapijten zelf kan stofzuigen. Welke robotstofzuiger zou dat wel zijn en dat binnen het budget van 400 à 600€ past? De bedoeling was om een "eenvoudige" robotstofzuiger te plaatsen, die mogelijk gewoon onder de zetel past zonder "groot" laadstation, maar eentje die eventueel ook kan dweilen (met eventueel het kuisproduct van Floorify) is ook altijd welkom, al moet de robotstofzuiger dan wel naar de keuken verplaatst worden. Ik zie helaas door de bomen het bos niet meer. Was hier beginnen te kijken voor een eenvoudig toestel (zonder dweilfunctie etc.) van rond de 200€, en ben zo uitgekomen bij de toestellen van Roborock die hellaas ook een pak duurder zijn. Maar ben nu ook niet van plan om als eerste robotstofzuiger er onmiddellijk een 1000€ tegenaan te gooien. Wij zitten met een Engelese bulldog die redelijk wat voor haarverlies en af en toe wat kwijl zorgt, waardoor de dweilfunctie wel praktisch is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
karakedi schreef op zondag 1 december 2024 @ 11:25:
[...]

@STIMPPYYY Voor shopbuddies moet je een nieuwe account maken geregisteerd via shopbuddies.de. Dan zou het moeten werken.
Ja had ik gedaan inderdaad. Wel met gmail ingelogt zeg maar (die directe integratie). Misschien ging het daar mis? Met twee accounts geprobeerd in ieder geval.

De app moest ik toegang geven tot m’n bankgegevens. Daar ben ik gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
Dat had.ik ook.met die shopbuddies. Ze vroegen toegang tot mijn af/bijschrijvingen bij de bank. Dat vond ik echt een brug te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funwar
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-07 15:08
iCupboard schreef op woensdag 8 november 2023 @ 19:04:
Hoi! Ik ben op zoek naar een (budget) robotstofzuiger en ik heb mijn oog laten vallen op de Xiaomi S12 of de Zedar R600. Hebben jullie ervaring met deze twee stofzuigers? Als ik puur kijk naar specificaties is de R600 beter maar hebben jullie ervaring met beide stofzuigers? Bedankt alvast!

En als jullie een betere weten dan is mijn budget 200 - 300 euro.

Bedankt!
Hier loopt sinds een maand of 10 een Zedar R600 rond, hij zuigt redelijk, komt op veel plekken, geeft goed aan waar hij last van heeft als het niet goed gaat, is relatief stil. :)
Echter zijn er ook punten die minder prettig zijn:
- De navigatie doet het wisselvallig; de ene keer gaat het goed, de andere keer sloopt ie de eerder opgebouwde kaart en/of slaat ie delen over
- soms wist ie de hele kaart en denkt ie dat ie ergens anders is (dan zijn dus ook de verboden gebieden etc. kwijt en mag je ze opnieuw instellen)
- vervangings adviezen (en dus de garantie) zijn op basis van tijd (niet op gebruiksduur) dus voor kleine huizen/ruimtes moet je vaak bijna nieuwe borstels etc vervangen voor helemaal nieuwe, voelt zonde
- hij gaat soms bij vertrek aan de haal met het basisstation en kan daarna niet meer terugkomen op het basisstation. 8)7
- hij verliest met regelmaat zijn wifiverbinding, Op zich al vervelend, maar je kan ook geen instellingen meer wijzigen aan het apparaat via de app (de app pusht het niet later alsnog naar de stofzuiger) |:(
- hij heeft moeite met plinten; een dikke plint blijft ie tegenaan rijden, een lage, iets naar achter geplaatste plint van bijvoorbeeld een ladekastje blijft ie tegen de lades aan botsen
- stofzuigkwaliteiten van onze vorige (oudere) Eufy waren aanzienlijk beter, die kon echter niet dweilen
- Bij het dweilen is bij aanvang de vochtigheid van de dweil wisselend, hij heeft dus een paar meter nodig om 'op stoom' te komen.
- Het legen van de stofbak is niet optimaal, maar hij is leeg te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
monica66 schreef op zondag 1 december 2024 @ 11:30:
[...]

Wij hadden tot voor kort ook de Dreame L10s (en nu de L20 ultra) en voor ons geldt hetzelfde. Onze ervaring is ook dat koud water prima werkt. Maar dat komt volgens.mij vooral omdat dat warme water alleen een toegevoegde waarde heeft bij vetvlekken. Bij alle andere vlekken is koud water net zo goed. En zeep helpt natuurlijk ook.
Hie zit dat eigenlijk met dat reinigingsmiddelen bakje in de L10s Ultra Gen 2 (handmatig hervulbare) of bij jouw L20 (ik meen vaste cartridges?): is dat reinigingsmiddel alleen om de mops te reinigen óf neemt hij ook een dosering mee tijdens het dweilen echt als supplement op de vloer?
Mijn teakhouten gelakte vloer kan nml wel een additief (Bona reiniger) gebruiken, wat ik nu ook handmatig dweilende doe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monica66
De L20 werkt inderdaad met een cartridge die je zelf bij kunt vullen. Daar worden de dweilen mee gewassen en dat is genoeg om vervolgens je vloer mee te dweilen. Dat doe je toch ook zo als je zelf dweilt? Dan maak je steeds je dweil schoon in een emmer water met zeep en die wring je vervolgens uit.

En omdat we de robot elke 10 m2 laten terugkeren naar het basisstation gaat dat prima. We hebben een gladde natuurstenen vloer en die is echt mooi schoon en streeploos als hij gedweild is.

Edit: niet goed gelezen. Jij voegt het tijdens het dweilen nog extra toe. Nee, dat doen ze niet.

[ Voor 10% gewijzigd door monica66 op 01-12-2024 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burnd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-03 12:18
Op amazon.de is de Dreame L40 799 ipv 899 hier bij alle NLse webshops!

[ Voor 3% gewijzigd door Burnd op 01-12-2024 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
Ik zie op Amazon.nl een zwarte X40 voor 899. Geen idee of dat zuivere koffie is. Lijkt heel erg twijfelachtig.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CpwQ9v1cHkP9xH_LhySd40IpCbY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JhRHe4IUnUAYsXpyU7xZT7Zo.jpg?f=fotoalbum_large

Je kan 'm selecteren want ik heb 'm in mijn winkelwagentje zitten.

De store; https://www.amazon.nl/sp?a=&s=A15QFAUL9HU0RC

Ze verkopen de L20 voor 499 euro. Denk dat t een scam is.

[ Voor 11% gewijzigd door monica66 op 01-12-2024 13:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Burnd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-03 12:18
monica66 schreef op zondag 1 december 2024 @ 13:38:
Ik zie op Amazon.nl een zwarte X40 voor 899. Geen idee of dat zuivere koffie is. Lijkt heel erg twijfelachtig.
[Afbeelding]

Je kan 'm selecteren want ik heb 'm in mijn winkelwagentje zitten.

De store; https://www.amazon.nl/sp?a=&s=A15QFAUL9HU0RC

Ze verkopen de L20 voor 499 euro. Denk dat t een scam is.
als ik jou was zou ik voor 799 de L40 vanaf amazon.de bestellen. Heb ik ook gedaan, is eigenlijk beter, zeker gezien de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
Iemand die de Xioami X20+ heeft en uit de praktijk kan vertellen hoe veel lawaai het maakt als de twee pads in het dockingstation met koude lucht worden droog geblazen?
Ik lees dat het drogen al vlot 8+ uur gaat duren (tijdsduur in te stellen in de app).
En ik lees dat gelijke modellen die het met warme lucht doen in circa 30 minuten droog zijn (zoals de Dreame L10s Ultra).

Hij komt in mijn open keuken te staan en úúúren lang een ventilator horen lijkt me wat storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookert25
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02-06 15:22
Had eerder vandaag een Dreame LS10 Ultra eerste generatie besteld voor 466 bij Media Markt, maar kom nu pas - handig.. - achter de Gen 2. Deze is voor 515 inclusief bezorging (duurt 3 weken) te koop via Amazon.de

60 euro verschil voor uitschuifbare moppen en iets minder afhankelijkheid van de merkgebonden cartridges voor schoonmaak begrijp ik, lijkt een goede deal.

Toch een vraag, hebben mensen ervaring dat die uitschuifbare moppen inderdaad een bonus kunnen zijn of is het meer een gimmick? Recensies claimen van wel, maar ervaring van echte Tweakers met robostofzuigers/dweilers vind ik altijd nog beter uiteraard :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
Rookert25 schreef op zondag 1 december 2024 @ 15:17:
Had eerder vandaag een Dreame LS10 Ultra eerste generatie besteld voor 466 bij Media Markt, maar kom nu pas - handig.. - achter de Gen 2. Deze is voor 515 inclusief bezorging (duurt 3 weken) te koop via Amazon.de

60 euro verschil voor uitschuifbare moppen en iets minder afhankelijkheid van de merkgebonden cartridges voor schoonmaak begrijp ik, lijkt een goede deal.

Toch een vraag, hebben mensen ervaring dat die uitschuifbare moppen inderdaad een bonus kunnen zijn of is het meer een gimmick? Recensies claimen van wel, maar ervaring van echte Tweakers met robostofzuigers/dweilers vind ik altijd nog beter uiteraard :)
Haha mij gebeurde bijna hetzelfde. Ik zit me nml ook helemaal suf te zoeken naar 'de beste prijs voor de gen 2', want de gen1 wil ik niet. Ik wil nml ook echt dat de mop de plinten raakt en niet meer dan 500 euro uitgeven.
Dan wordt het de Mova E30 Ultra (zusje Dreame) die zijn kontje steeds draait om met de ronde mop de rand te raken óf de Dreame L10s Ultra gen 2, die echt een extendable mop heeft.
En de Dreame heeft dan ook die zelf te vullen cartridge mogelijkheid zoals jij ook aangeeft.
Bij de Mova zit dat vakje er wel, maar werkt het niet/uitgeschakeld om productiekosten te besparen.

De Dreame L10s Ultra gen 2 heeft dan ook nog warme lucht droging en volgens mij gaat dat úúúren fangeluid schelen tov koude lucht droging zoals bij de Mova E30 Ultra.

Dus op de wip voor Een Xiaomi X20i die nu circa 320 euro kost óf De Mova E30 Ultra die circa 400/450 euro kost óf de Dreame L10s Ultra gen 2 die circa 500 euro kost.

Yep, elk extra centje biedt iets extra....

Ook ik dacht dus eventjes bij de Mediamarkt een mazzeltje te zien.... Maar die verkopen alleen de Gen1...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vangoghnl
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 23:28
Allewijn schreef op zondag 1 december 2024 @ 14:20:
Iemand die de Xioami X20+ heeft en uit de praktijk kan vertellen hoe veel lawaai het maakt als de twee pads in het dockingstation met koude lucht worden droog geblazen?
Ik lees dat het drogen al vlot 8+ uur gaat duren (tijdsduur in te stellen in de app).
En ik lees dat gelijke modellen die het met warme lucht doen in circa 30 minuten droog zijn (zoals de Dreame L10s Ultra).

Hij komt in mijn open keuken te staan en úúúren lang een ventilator horen lijkt me wat storend.
Ik laat hem altijd dweilen voordat ik naar bed ga. Als ik dan beneden kom zijn de dweils ook weer droog. Dus dan weinig last van. Maar anders hoor je wel een zoem. Klinkt een beetje alsof er in de verte een ventilator zacht staat te draaien. Maar als je hem dat voordat je naar bed gaat laat doen. Dan heb je er dus geen last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gedonie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-02 13:30
De Mediamartkt verkoopt de gen 2 ook, zelfs met korting op dit moment.

https://www.mediamarkt.nl...lfunctie-wit-1873063.html
Allewijn schreef op zondag 1 december 2024 @ 15:44:
[...]

Haha mij gebeurde bijna hetzelfde. Ik zit me nml ook helemaal suf te zoeken naar 'de beste prijs voor de gen 2', want de gen1 wil ik niet. Ik wil nml ook echt dat de mop de plinten raakt en niet meer dan 500 euro uitgeven.
Dan wordt het de Mova E30 Ultra (zusje Dreame) die zijn kontje steeds draait om met de ronde mop de rand te raken óf de Dreame L10s Ultra gen 2, die echt een extendable mop heeft.
En de Dreame heeft dan ook die zelf te vullen cartridge mogelijkheid zoals jij ook aangeeft.
Bij de Mova zit dat vakje er wel, maar werkt het niet/uitgeschakeld om productiekosten te besparen.

De Dreame L10s Ultra gen 2 heeft dan ook nog warme lucht droging en volgens mij gaat dat úúúren fangeluid schelen tov koude lucht droging zoals bij de Mova E30 Ultra.

Dus op de wip voor Een Xiaomi X20i die nu circa 320 euro kost óf De Mova E30 Ultra die circa 400/450 euro kost óf de Dreame L10s Ultra gen 2 die circa 500 euro kost.

Yep, elk extra centje biedt iets extra....

Ook ik dacht dus eventjes bij de Mediamarkt een mazzeltje te zien.... Maar die verkopen alleen de Gen1...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookert25
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02-06 15:22
gedonie schreef op zondag 1 december 2024 @ 16:58:

[...]
Ik zie dat de RGB camera ontbreekt op de nieuwe versie, dat is wel vreemd, lijkt me handig voor obstakels?

Daarnaast ook een gadget-gehalte voor de tweaker minder, maar dat is wellicht minder relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoe

sjoe

Klik hier

Zijn er mensen die hun robot mee naar boven nemen?

We hebben drie verdiepingen en de base station zal beneden blijven staan. Kan de stofzuiger dan wanneer je het boven zet ook daar schoonmaken en je het weer zelf naar beneden neemt?

Ik denk deze te gaan kiezen:
uitvoering: Roborock S8 Pro Ultra Zwart

We hebben kinderen, huisdieren, gehele huis ligt PVC, in de woonkamer een groot kleed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gedonie
Rookert25 schreef op zondag 1 december 2024 @ 17:26:
[...]

Ik zie dat de RGB camera ontbreekt op de nieuwe versie, dat is wel vreemd, lijkt me handig voor obstakels?

Daarnaast ook een gadget-gehalte voor de tweaker minder, maar dat is wellicht minder relevant.
Er zit op de voorkant weldegelijk een camera, alleen staat nergens wat voor camera het is. Dit staat op diverse review websites terug te lezen. Dus het zou rgb kunnen zijn maar ook infrarood. Wat ik uit de review haal is dat de camera samen met IR en de Lidar gebruikt voor navigatie.

Wat wel zeker is dat de gebruiker geen toegang heeft tot de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medu80
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06:47
De gen2 heeft geen camera

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-07 19:02
@sjoe,
voor een dreame l10s werkt het wel, maar is een heel gedoe: vaak als dat ding boven stond, wilde hij weer naar beneden om zijn moppads te cleanen.. Heel irritant, heel soms werkte het wel, maar ik heb er geen lijn in kunnen ontdekken. Nu een tweede erbij gekocht voor boven, dat werkt wel en ook vanuit een en dezelfde app, wat wel fijn is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gedonie
Dus dan hebben meerdere reviewer dat fout, lijkt me sterk. Er zit geen camera op zoals bij de eerste generatie, maar dat beweerd ook niemand. Bovendien zit er duidelijk een camera achtige ensor midden op de robot. Ook heeft hij geen AI vision zoals de gen 1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sonnypiek
  • Registratie: Juni 2021
  • Nu online
sjoe schreef op zondag 1 december 2024 @ 17:39:
Zijn er mensen die hun robot mee naar boven nemen?

We hebben drie verdiepingen en de base station zal beneden blijven staan. Kan de stofzuiger dan wanneer je het boven zet ook daar schoonmaken en je het weer zelf naar beneden neemt?

Ik denk deze te gaan kiezen:
uitvoering: Roborock S8 Pro Ultra Zwart

We hebben kinderen, huisdieren, gehele huis ligt PVC, in de woonkamer een groot kleed.
Ik gebruik mijn q revo op 2 verdiepingen. Werkt prima. Ik doe boven wel per kamer, aangezien ik wel per kamer wil dat de mops gespoeld worden.

Als ik de stofzuiger beneden neerzet en op het huisje bovenop druk herkent deze zelf dat hij weer beneden staat en rijd terug naar de dock.

Als na een paar minuten de mops gewassen zijn zet ik deze boven in de volgende kamer neer enz.

Ja je moet de robot zelf naar boven en beneden brengen, maar dat vind ik niet zo erg. Ik zou ook naar beneden lopen om mn emmer te verschonen en de dweil uit te spoelen…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 16:19

Christiano007

Ich bin der champion

Eergisteren een mailtje gestuurd naar Roborock betreffende mijn bestelling, gezien dat ze de mail gelezen hadden maar geen reactie gekregen . Volgende dag kwam DHL :')

Heeft zijn eerste rondje gedraaid, moet zeggen dat de collision detectie aardig goed werkt met de Q8 Max +

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
gedonie schreef op zondag 1 december 2024 @ 17:53:
[...]

Er zit op de voorkant weldegelijk een camera, alleen staat nergens wat voor camera het is. Dit staat op diverse review websites terug te lezen. Dus het zou rgb kunnen zijn maar ook infrarood. Wat ik uit de review haal is dat de camera samen met IR en de Lidar gebruikt voor navigatie.

Wat wel zeker is dat de gebruiker geen toegang heeft tot de camera.
En hebben dit type sensoren/camera licht nodig om goed te functioneren?
Ofwel kan hij ook in het pikkedonker zijn werk doen.

Zoals @vangoghnl noemt laat hij zijn Xiaomi X20i bijvoorbeeld voor het slapengaan een ronde doen zodat hij de (hele) nacht zijn mops met koude lucht in het dock kan drogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
gedonie schreef op zondag 1 december 2024 @ 16:58:

[...]
Thanks. Is mogelijk ook een optie voor me.
Eigenlijk nog net ff een tikje duur... (535,-) Heb hem op Amazon Duitsland wel nu gezien voor 499, maar Mediamarkt is natuurlijk denk ik weer veel makkelijker met garantie/retourneren etc?
Echt goedkoper gaat ie vrees ik deze maand niet worden voor me....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shamp0o
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-07 20:44
MegaMindy schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 23:36:
Ik heb vandaag de Roborock Q Revo S binnengekregen, eergisteren via Amazon besteld voor € 480. Net z’n eerste testronde laten maken en dat is toch wel een flinke upgrade vanaf onze oude Bluebot.

Nou had ik de melding gekregen dat er in eerste instantie is mis was gegaan met de bestelling, dus een nieuwe bestelling gedaan. Met als eindresultaat dat ik morgen nog een Q Revo S (in het wit) geleverd krijg.

Als iemand geïnteresseerd is om hem over te nemen, laat maar weten. Anders gaat hij retour naar Amazon.
Waarom mis ik zulke acties altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shamp0o
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-07 20:44
shamp0o schreef op zondag 1 december 2024 @ 20:16:
[...]

Waarom mis ik zulke acties altijd
niet helemaal dus, de aanbieding op roborock de is er weer voor 480

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoe

sjoe

Klik hier

shamp0o schreef op maandag 2 december 2024 @ 09:25:
[...]

niet helemaal dus, de aanbieding op roborock de is er weer voor 480
Heb je een linkje?
https://de.roborock.com/pages/deals

[ Voor 9% gewijzigd door sjoe op 02-12-2024 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
  • Laatst online: 21:12
En gebruik de referral voor nog eens een € 34 eraf. Zojuist ook de S besteld. Als je erop gaat zoeken zie je op een gegeven moment echt niet meer wat nou noodzakelijk is. Hoop dat ik met deze een beetje de sweet spot van kwaliteit en budget heb.

LOETKE

Pagina: 1 ... 46 ... 57 Laatste