Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:56

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

@Denzis wat voor vlekjes? Ik vond de eerste paar runs ook nog veel terug maar na langer draaien (en misschien her en der het ergste vuil handmatig verwijderen) houdt hij het nu goed schoon.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• biepo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-05 03:53
Ik weet niet of dit al vaker is gepost. Maar een user op reddit heeft alle modellen van roborock bij elkaar gezet met de verschillen erbij.

https://www.reddit.com/r/...omparison_of_models_2024/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bq1CND1DbAmIgTyKTE5BvWI4kjo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pR1vAP41bJZ8bFFTBjrlnPex.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03:40

Rio

Ik heb al een boek

hbsJR schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 11:03:
Toch de knoop doorgehakt , x40 besteld. Na de Ecovacs T8 is dit echt wel een mega upgrade. Ben echt super blij met de stofzuiger , dweilt goed, is stil.

Hebben jullie nog ervaring met die tribrush? Is de upgrade de moeite waard?
UTFS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03:39
Shizzel schreef op zondag 24 november 2024 @ 09:37:
[...]

Ik herken dit wel een beetje. Ik heb hier een roborock s5 (de originele niet de max) en die lijkt qua stofzuigen beter dan de x40 die ik nu 2wk heb. De s5 liet minder vaak iets liggen(de x40 is overigens niet slecht ofzo en veel stiller). Stofzuig jij harde vloeren of tapijt? Ik kan me voorstellen dat de wielen net iets in tapijt zakken waardoor hij daar beter zuigt door beter contact.
Ik denk er over de rubberen borstel te wisselen voor een half harige en te kijken of dat beter werkt. Zou jij willen kijken of hij beter zuigt met de borstel van de l10s erin? Ik geloof dat dat moet passen en die wil ik anders gaan kopen.

Wbt de afstand tussen vloer en borstel bij de x40. Die kan de hoofd rubber borstel ook optillen zodat die bij t dwijlen niet de grond raakt. Mogelijk was de borstel bij jou toen je het bekeek in de hoogste stand.
ik heb de borstel van de l10s ( met de haren die ik er al voor had besteld ) erin gedaan en het is wel ietsjes beter zeker maar nog niet het zelfde als de l10s.
ik ga eens een foto maken van de onderkant met wat tegen light om te zien of je kan zien of hij ook echt de grond raakt.
ik heb gekken maar de borstel was los dus kon ik zelf naar beneden bewegen en niet gelocked.
zo heb ik gezien dat de wielen als ik deze indruk ( heb em op de kop liggen ) en ik de borstel naar voren trek . dan zijn de wielen niet gelijk met de onderkant van de borstel
het rubber op de wielen lijkt te dik waardoor hij wat hoger rijd zeg maar.
toch is hij volgens mij niet dikker dan bij de l10s
mogelijk dat het rubber wat rondom de borstel zit wardoor all het vuil naar de zuig mond word gestuurd nog wat stugg is en daaardoor de brush niet helemaal voldoende zakt
en dat naar verloop van tijd die wat soepeler word?

.nl / Thuisaccu 5.12kwh ( Venus E V151, CT003( net niet ) met V114 of shelly gaat wel , digitale meter ESMR5 ) / Hoymiles solar en nu marstek nr2 gen 2? per april 2025

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rio

Rio

Ik heb al een boek

Maxwp schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 15:36:
[...]

Alsnik aan de onderkant kijk raakt de borstel niet eens de grond aan het rubber rond de wielen is te dik.
Kun je dat okk zien of ?
Net de l10s ernaast laten draaien en die zuigt bijna alles op in de laagste stand.
Maat als ik daar kijk is de onderkant van de wielen gelijk aan de onderkant van de borstel bij de x40 niet
Super boeiend verhaal, maar wat is je vraag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:54
Maxwp schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 00:23:
Vandaag mijn dreame x40 ultra in gebruik genomen.
Maar wat een teleurstelling. We hadden al een l10s die naar de slaapkamer is gegaan.

Als ik de x40 op normaal zuigen heb staan zuigt die bijna niks op. De l10s doet her nog beter in de silent mode.

Enig idee wat het kan zijn de zuigkracht van de x40 zou veel meer moeten zijn eigenlik

Er zit een rubber borstel onder
De l10s had ik een borstel met rubber en echte borstel haren
Datvzsl wel schelen maar lijkt gewoon dat hij minder zuigt
Maakt jouw X40 ook een dergelijk geluid? YouTube: Dreame X40 Ultra Complete weird sound / diesel engine / scraping floor

Ikzelf ben ook niet heel tevreden over het "zuigvermogen". Het lijkt alsof die niet alles oppakt. Ik heb hiervoor een L40 gehad en die deed het echt heel goed, terwijl de X40 iets krachtiger is.

[ Voor 11% gewijzigd door turkeyhakan op 25-11-2024 08:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shizzel
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:39
Maxwp schreef op zondag 24 november 2024 @ 23:36:
[...]

ik heb de borstel van de l10s ( met de haren die ik er al voor had besteld ) erin gedaan en het is wel ietsjes beter zeker maar nog niet het zelfde als de l10s.
ik ga eens een foto maken van de onderkant met wat tegen light om te zien of je kan zien of hij ook echt de grond raakt.
ik heb gekken maar de borstel was los dus kon ik zelf naar beneden bewegen en niet gelocked.
zo heb ik gezien dat de wielen als ik deze indruk ( heb em op de kop liggen ) en ik de borstel naar voren trek . dan zijn de wielen niet gelijk met de onderkant van de borstel
het rubber op de wielen lijkt te dik waardoor hij wat hoger rijd zeg maar.
toch is hij volgens mij niet dikker dan bij de l10s
mogelijk dat het rubber wat rondom de borstel zit wardoor all het vuil naar de zuig mond word gestuurd nog wat stugg is en daaardoor de brush niet helemaal voldoende zakt
en dat naar verloop van tijd die wat soepeler word?
Bedankt voor het uitproberen en goed te weten dat het iets beter werkt. De optionele tricut brush zou ook betere resultaten geven. Die is bij dreame online in de aanbieding, maar helaas uitverkocht. Ga er zeker niet de volle 50-60 euro voor betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desperation
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 16-05 22:47
Ben ook even aan het rondkijken voor een robotstofzuiger, alleen heb ik hier nergens in huis een vrijstaande muur (in de buurt van stopcontacten) en willen we langs de andere kant ook een zo "clean" mogelijk huis, en willen we de robot dus ook niet ergens zien staan in de living ofzo.
Na wat opzoekwerk viel ik op de roborock S8, en het idee was om het oplaadstation "achter" de zetel te plaatsen tegen de muur, zodat de robotstofzuiger zich onder de zetel bevindt, is dit mogelijk, of zijn er zaken waar ik nog dien mee rekening te houden? De hoogte van het toestel zou 9,65cm zijn, terwijl de zetel net 12 cm heeft, alleen moet ik de afmetingen van het oplaadstation even nagaan, om te zien of de zetel niet "te ver" van de muur hoeft te staan, deze staat er nu al zo'n 14 cm van. Enige nadeel is dat ik de bakjes dan moet uitkuisen wanneer hij onder de zetel vandaan is, maar het voordeel van zo'n laadstation is dan ook weer net dat ik hem kan "wegwerken onder de zetel...

Voor de rest mensen met ervaringen met de S8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03:37

Dennis1812

Amateur prutser

Ik heb de S8 pro ultra waar ik heel tevreden over ben. Maar in de handleiding stond wel specifiek dat er X cm voor en naast het station vrij moest zijn.

Naast het station hebben wij ons niet precies aan gehouden en staat een poppenhuis nagenoeg direct tegenaan.
Maar de ruimte ervoor heeft hij wel nodig.

Als er dan een stoel staat is dat lastig denk ik.

Daarnaast weet ik niet hoevaak je gaat dweilen en hoe groot je woning is. Maar ik moet de bakken elke 2 dagen ongeveer legen en vullen. Stofzak is 1x per 3 a 4 maanden. Dat is prima te doen.
Stofzuiger zelf pak je 1x per week o.i.d om een natte lap overheen te halen. Dat komt ook niet zo nauw.
Onderdelen vervangen (borstels) doe ik niet wanneer de app het zegt maar wanneer ik zelf vind dat ze er op en versleten uitzien.
Die zijn makkelijk te vinden op Amazon of Ali.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnetx3
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 24-05 15:23
Desperation schreef op maandag 25 november 2024 @ 09:30:
Ben ook even aan het rondkijken voor een robotstofzuiger, alleen heb ik hier nergens in huis een vrijstaande muur (in de buurt van stopcontacten) en willen we langs de andere kant ook een zo "clean" mogelijk huis, en willen we de robot dus ook niet ergens zien staan in de living ofzo.
Na wat opzoekwerk viel ik op de roborock S8, en het idee was om het oplaadstation "achter" de zetel te plaatsen tegen de muur, zodat de robotstofzuiger zich onder de zetel bevindt, is dit mogelijk, of zijn er zaken waar ik nog dien mee rekening te houden? De hoogte van het toestel zou 9,65cm zijn, terwijl de zetel net 12 cm heeft, alleen moet ik de afmetingen van het oplaadstation even nagaan, om te zien of de zetel niet "te ver" van de muur hoeft te staan, deze staat er nu al zo'n 14 cm van. Enige nadeel is dat ik de bakjes dan moet uitkuisen wanneer hij onder de zetel vandaan is, maar het voordeel van zo'n laadstation is dan ook weer net dat ik hem kan "wegwerken onder de zetel...

Onze S4 heeft jaren onder de bank gestaan. Onze bank was hol onder de zitting, daar paste de oplader prima onder, en er waren dus ook geen obstakels eromheen.. Voor de robot stond de oplader "midden in de kamer" ook daar ging hij prima mee om, zolang je het snoer een beetje wegwerkt. Daarna met Home Assistant geprogrammeerd dat hij na een schoonmaakbeurt bij de prullenbak parkeerde (waarom is dit geen app functie?). Even bakje legen, huisje drukken en klaar. Werkte erg goed. Mede hierdoor zag ik weinig nut van een dock met afzuigfunctie, maar ik merk nu (met L10s Ultra) wel hoeveel schoner het de prullenbak en de vloer eromheen heen blijft. Het bakje legen geeft vrij veel rondvliegend stof, dat doe je beter in de kliko buiten als dat een optie is.

Nibe BA-SVM10-200/6 + AMS10-6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
turkeyhakan schreef op maandag 25 november 2024 @ 08:40:
[...]

Maakt jouw X40 ook een dergelijk geluid? YouTube: Dreame X40 Ultra Complete weird sound / diesel engine / scraping floor

Ikzelf ben ook niet heel tevreden over het "zuigvermogen". Het lijkt alsof die niet alles oppakt. Ik heb hiervoor een L40 gehad en die deed het echt heel goed, terwijl de X40 iets krachtiger is.
nope bij mij klinkt hij normaal
Vind de video okk niet zo gek klinken eigenlkk
Mss dat er een stukje papier of plastic langs de borstel zit

[ Voor 5% gewijzigd door Maxwp op 25-11-2024 12:19 ]

.nl / Thuisaccu 5.12kwh ( Venus E V151, CT003( net niet ) met V114 of shelly gaat wel , digitale meter ESMR5 ) / Hoymiles solar en nu marstek nr2 gen 2? per april 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
Shizzel schreef op maandag 25 november 2024 @ 09:07:
[...]

Bedankt voor het uitproberen en goed te weten dat het iets beter werkt. De optionele tricut brush zou ook betere resultaten geven. Die is bij dreame online in de aanbieding, maar helaas uitverkocht. Ga er zeker niet de volle 50-60 euro voor betalen
Heb de beide op ee tafel gezet
Je kan duidelijk zien dat de l10s borstel de grond raakt en bij ee x40 duidelijk niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aE2mtI2cp-yC83LkvPFKWLW16Hs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8pOxuW7OzjHIpJB834eFygAW.jpg?f=fotoalbum_large

X40 borstel
En dit is met de haren borstel niet de rubberen die het nog slechter doet.

[ Voor 9% gewijzigd door Maxwp op 25-11-2024 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
Iemand met een x40 die ook het geluid op 0 heer gezet en nog steeds zachtjes de stem hoort van de robot ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Maxwp schreef op maandag 25 november 2024 @ 12:07:
[Afbeelding]

X40 borstel
En dit is met de haren borstel niet de rubberen die het nog slechter doet.
Ik denk dat de robot de borstel omhoog trekt als die uit staat dus het kan heel goed zijn dat die de oppervlakte niet raakt als die uit staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Maxwp schreef op maandag 25 november 2024 @ 12:18:
Iemand met een x40 die ook het geluid op 0 heer gezet en nog steeds zachtjes de stem hoort van de robot ?
Nee, niet geprobeerd en ook niet de behoefte aan.

[ Voor 9% gewijzigd door turkeyhakan op 25-11-2024 15:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rio

Rio

Ik heb al een boek

turkeyhakan schreef op maandag 25 november 2024 @ 15:11:
[...]

Nee, niet geprobeerd en ook niet de behoefte aan.
Same

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
turkeyhakan schreef op maandag 25 november 2024 @ 15:11:
[...]

Ik denk dat de robot de borstel omhoog trekt als die uit staat dus het kan heel goed zijn dat die de oppervlakte niet raakt als die uit staat.
Nee dat is niet het geval de borstel houder zelf zit los en niet omhoog geklikt zoals ik dat wel al heb gezien.
Als ik hem op de rug leg en bevestig dat de borstel los zit en de wielen indruk zie je ook dat de wielen of niet diep genoeg naar binnen gaan of de borstel niet voldoende naar buiten komt hoe dan ook daardoor raakt hij niet de grond.

Het volume probleem heb ik opgelost in home assistant daar stond die op 1% en kon ik hem op 0 zetten in de dreame app kon ik de volume slider echt niet verder naar links krijgen
Beetje vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:57
Afgelopen vrijdag een poging gedaan met deze vraag, maar kwam niet lekker uit de verf.

Ik gebruik nu al een aantal jaren een Roborock S5 Max, maar inmiddels zijn mijn behoeften veranderd en ben op zoek naar een nieuwe robotstofzuiger. We hebben tegenwoordig (langharige) katten, waardoor een goede obstakeldetectie essentieel is. De S5 Max herkende bijvoorbeeld schuimrubber balletjes niet goed en reed er regelmatig overheen, waardoor hij klem kwam te zitten. Dit wil ik met de nieuwe stofzuiger graag voorkomen.

De dweilfunctie van de S5 Max hebben we zelden gebruikt, en met een houten vloer is dat eigenlijk geen must. Ik zoek vooral een stofzuiger die goed presteert en betrouwbaar is in het vermijden van obstakels.

Ik heb al veel video's bekeken en geprobeerd in te lezen, maar ik hoor graag jullie ervaringen en tips!

Eisen en wensen:
  • Obstakeldetectie: Belangrijk, liefst betrouwbaar met kleine objecten zoals speelgoed of kattenballetjes.
  • Navigatie: Voorkeur voor Lidar in plaats van camera vanwege privacy-overwegingen.
  • Budget: Maximaal €500, liefst daaronder.
  • Optionele functies: Een dock zou handig kunnen zijn, maar dat hangt af van de ruimte die ik ervoor kan vinden.
Welke modellen raden jullie aan die voldoen aan deze criteria? En hebben jullie ervaringen met obstakeldetectie bij bepaalde merken/modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shizzel
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:39
turkeyhakan schreef op maandag 25 november 2024 @ 08:40:
[...]

Dus jij vindt de x40 ook wat tegenvallen met zuigen. De l40 heeft een tricut brush, misschien is dat dan toch de oplossing.

Ik heb overigens na een week goed gewerkt te hebben nu bijna standaard de fout dat hij de mops niet weet op te pakken. Is dat herkenbaar? Ik twijfel of ik niet retour moet naar de mediamarkt. Zouden ze die omruilen binnen 30dg of wordt t dan opsturen voor reparatie 😢

[ Voor 17% gewijzigd door Shizzel op 26-11-2024 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Shizzel schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 06:24:
[...]

Dus jij vindtde x40 ook wat tegenvallen met zuigen. De l40 heeft een tricut brush, misschien is dat dan toch de oplossing
Inderdaad, dat idee heb ik terwijl de L40 en X40 bijna identiek aan elkaar zijn. Maar ik heb besloten de X40 te houden. De Complete set is alleen al waardevol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-05 14:21
Sinds een 5tal dagen in het bezit van de Roomba i5 combo. Eerste 3 dagen leek deze perfect zn werk uit te voeren... De laatste 2 dagen lijkt het ding af toe momenten als een kip zonder kop rond te rijden. Eerste dagen mooi eerst woonkamer, vervolgens salon en keuken... Vandaag merk ik echter op dat deze op een bepaald moment vanuit de keuken gewoon terugrijd naar de woonkamer zonder effectief te stofzuigen daar 2-3 min rondrijd en vervolgens terug naar de keuken gaat om er verder te stofzuigen ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbsJR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-05 17:32

hbsJR

All rounder

.NCK schreef op maandag 25 november 2024 @ 22:51:
Afgelopen vrijdag een poging gedaan met deze vraag, maar kwam niet lekker uit de verf.

Ik gebruik nu al een aantal jaren een Roborock S5 Max, maar inmiddels zijn mijn behoeften veranderd en ben op zoek naar een nieuwe robotstofzuiger. We hebben tegenwoordig (langharige) katten, waardoor een goede obstakeldetectie essentieel is. De S5 Max herkende bijvoorbeeld schuimrubber balletjes niet goed en reed er regelmatig overheen, waardoor hij klem kwam te zitten. Dit wil ik met de nieuwe stofzuiger graag voorkomen.

De dweilfunctie van de S5 Max hebben we zelden gebruikt, en met een houten vloer is dat eigenlijk geen must. Ik zoek vooral een stofzuiger die goed presteert en betrouwbaar is in het vermijden van obstakels.

Ik heb al veel video's bekeken en geprobeerd in te lezen, maar ik hoor graag jullie ervaringen en tips!

Eisen en wensen:
  • Obstakeldetectie: Belangrijk, liefst betrouwbaar met kleine objecten zoals speelgoed of kattenballetjes.
  • Navigatie: Voorkeur voor Lidar in plaats van camera vanwege privacy-overwegingen.
  • Budget: Maximaal €500, liefst daaronder.
  • Optionele functies: Een dock zou handig kunnen zijn, maar dat hangt af van de ruimte die ik ervoor kan vinden.
Welke modellen raden jullie aan die voldoen aan deze criteria? En hebben jullie ervaringen met obstakeldetectie bij bepaalde merken/modellen?
Vacuumwars heeft nog wel een mooi overzicht voor je wensen: https://vacuumwars.com/best-vacuum-cleaners/robot-vacuums/

Op basis van zijn reviews moet je eens loeren naar een roborock Qrevo S of de Eufy X10 Pro Omni .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-05 13:37
Ben.Hahlen schreef op donderdag 21 november 2024 @ 10:44:
Even hier, maar zou net zo goed in het HA topic kunnen:
Zijn er hier mensen met een Q Revo Master (of andere varianten) die ook Home Assistant hebben én daarvoor een automation gemaakt hebben?

Ik ben een beetje aan het spelen en kijken of ik de routine die ik heb ik een HA Automation kan vangen, maar kom er nog niet helemaal uit.
Heb wel dit voorbeeld gevonden, maar ben benieuwd of er ook andere oplossingen zijn?
Mijn vraag was wat ondergesneeuwd, maar ben zelf verder op zoek gegaan.
Vanochtend een klein beetje tijd voor wat trial en error, en de automation ziet er nu zo uit:
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
- id: robot_zuigen
  alias: Robot - Stofzuigen om 03:00
  description: ''
  triggers:
  - trigger: time
    at: '03:00:00'
  conditions:
  - condition: time
    weekday:
    - mon
    - fri
  actions:
  - action: select.select_option
    target:
      entity_id: select.roborock_qrevo_master_mop_intensity
    data:
      option: "off"
  - action: vacuum.set_fan_speed
    data:
      fan_speed: "turbo"
    target:
      entity_id: vacuum.roborock_qrevo_master
  - action: vacuum.start
    target:
  - wait_for_trigger:
    - trigger: state
      entity_id: sensor.roborock_qrevo_master_status
      from: emptying_the_bin
      to: charging
    target:
      entity_id: select.roborock_qrevo_master_mop_intensity
    data:
      option: "moderate"
    target:
      entity_id: select.roborock_qrevo_master_mop_mode
    data:
      option: "deep"
  - action: vacuum.set_fan_speed
    data:
      fan_speed: "off"
    target:
  - action: vacuum.start
    target:
  mode: single

Dat is wat anders dan wat in het voorbeeld stond, dus ik vermoed dat de Master wat andere opties heeft dan de "normale" QRevo.

Hoop dat het meer mensen hier helpt :)

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LadyAndraste
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 09-02 22:54
Ik zie door de bomen het bos niet meer inmiddels, wil iemand eens meedenken?

Onze use case:
- Gezin met kinderen, dus er slingert nog wel eens wat rond op de grond.
- Katten, dus haren moeten opgezogen worden en de kat zelf dan weer niet.
- Zo low maintenance mogelijk, en daar willen we ook rustig meer voor betalen. Betekent ook dat we zelf liefst zo min mogelijk nog stofzuigen en dweilen, we zoeken een apparaat dat dit zo veel mogelijk overneemt.
- Zetten 'm graag 's nachts aan of als we overdag op kantoor zijn, dus moet niet vaak vast komen te zitten.
- Huis met drie verdiepingen - een enkel laagpolig tapijt, verder pvc-vloeren.
- Goed dweilen is een must.
- Hardnekkige vlekken herkennen en extra schrobben is ook erg fijn.

Ik kijk nu naar o.a. naar:
Roomba Combo 10 Max
Dreame L40 Ultra
Ecovacs Deebot X2 Omni
Samsung Jet Bot Combo AI Steam
Eufy X10 Pro Omni

Maar hoor ook goede dingen over Roborock, dus zou die ook graag meenemen.

Tips? Shortlists? Adviezen over welke zeker wel of zeker niet van bovenstaande lijstje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:41

Steeffoon

Smartphone-nerd

LadyAndraste schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 11:05:

Onze use case:
- Zo low maintenance mogelijk, en daar willen we ook rustig meer voor betalen. Betekent ook dat we zelf liefst zo min mogelijk nog stofzuigen en dweilen, we zoeken een apparaat dat dit zo veel mogelijk overneemt.
- Zetten 'm graag 's nachts aan of als we overdag op kantoor zijn, dus moet niet vaak vast komen te zitten.

Roomba Combo 10 Max
Dreame L40 Ultra
Ecovacs Deebot X2 Omni
Eufy X10 Pro Omni

Tips? Shortlists? Adviezen over welke zeker wel of zeker niet van bovenstaande lijstje?

Maar hoor ook goede dingen
Heb zelf katten en ook de Eufy, zou daar zeker naar kijken!

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-05 08:43

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Black Friday deal kunnen scoren;

Roborock Q8 max+ voor 319,-
Dus met het station erbij

Volgende week eens even ervaringen posten; ding komt morgen binnen als t goed is

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-05 19:41
beschuitfluiter schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 11:32:
Black Friday deal kunnen scoren;

Roborock Q8 max+ voor 319,-
Dus met het station erbij

Volgende week eens even ervaringen posten; ding komt morgen binnen als t goed is
Benieuwd naar je ervaring. Afgelopen week binnen gekregen voor 291,60. Helaas 2 uur na levering defect (Geen wifi en reed het dock niet meer op). Nieuwe is onderweg. Het rondje dat de stofzuiger heeft gereden ging wel erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inferis1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-05 18:08
Ik zit te kijken naar de high-end Qrevo bots die 10,3 cm hoog zijn. Ik heb een bed wat 11 cm hoog is, alleen in het midden hangt het doek een beetje door zodat het daar maar 9 cm hoog is.

Vraag: gaat zo'n Qrevo daar voorzichtig te werk en slaat hij het stuk waar het doorhangt over of duwt hij zichzelf daar onderdoor (wat ik prima zou vinden). Anders moet ik voor de lagere modellen gaan (Qrevo Slim, moeilijk verkrijgbaar, of de Qrevo pro met wat mindere specs). Of het doek wegsnijden, maar dat is niet zo fijn qua stof wat onder zo'n bed uit komt.

Hoor graag of iemand hier ervaring mee heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjuh68
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-05 11:31

Onze use case:

Roomba Combo 10 Max
Dreame L40 Ultra
Ecovacs Deebot X2 Omni
Eufy X10 Pro Omni

Volgens mij is er in de keuzes die je presenteert geen slechte keuze. Ik heb een l30s ultra, super fijn ding. Doet wat jij vraagt. Ik wilde oorspronkelijk een roborock maar na de video's van vacuumwars op youtube maakte me het niet zo heel veel meer uit, ze Zijn allemaal super goed.

Ik heb gewacht op een goede korting vorig jaar met BF en toen toegehapt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• adinsx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:46
WidgetTWW schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 15:00:
[...]

Benieuwd naar je ervaring. Afgelopen week binnen gekregen voor 291,60. Helaas 2 uur na levering defect (Geen wifi en reed het dock niet meer op). Nieuwe is onderweg. Het rondje dat de stofzuiger heeft gereden ging wel erg goed.
Kijk maar niet waar ie nu voor te koop staat. 470 of iets dergelijks. Ik had hem ook voor 319,- en nog wat extra korting (- €18) via de vrouws werk.

Inmiddels staat ie (Roborock Q8 Max+) klaar, maar moet hem nog instellen, etc. Gezien de vrouw ook de kerstboom aan het optuigen is staat de huiskamer nog vol met dozen.

Zoals er op uitgezocht past ie incl station tussen twee hoge kasten. Hopelijk gaat ie zijn Dock terugvinden straks ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pNxphda55JsPBMdbaIgeOO-CR58=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mxh7svaJRCkIVM20TrOAnDhu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Busty93
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 09-05 11:56
Iemand ervaring met de Ezviv RS 20 Pro?
Lijkt prijs-kwaliteit een goed toestel, maar er zijn heel weinig -nederlandstalige- recensies te vinden...
In België ook enkel maar te koop bij Coolblue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gemertp
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:14

Onze use case:

Roomba Combo 10 Max
Dreame L40 Ultra
Ecovacs Deebot X2 Omni
Eufy X10 Pro Omni

Ik heb de Samsung Jet Bot Combo AI Steam gehad en zou deze absoluut niet aanraden. Ik heb daarbij veel problemen gehad, die achteraf gezien overeen lijken te komen met die genoemd voor het eerste exemplaar in deze review:
https://www.techradar.com...0customization%20options.
De reviewer krijgt dan natuurlijk snel een vervangend exemplaar, maar dat was niet mijn ervaring. Ik heb heel veel problemen gehad met de Samsung klantenservice.

Nu heb ik een Roborock QRevo Curv, en deze is ook op andere punten wel beter - vooral de functionaliteit in de app en het systeem om te voorkomen dat er haren in de borstels blijven zitten werkt erg goed. Het enige wat de Samsung wel beter deed was object avoidance. Een los snoer wordt door de Roborock wel gezien, maar niet altijd goed ontweken. (Dat betekent niet dat de Samsung minder vaak vast zat, deze verloor bijvoorbeeld soms willekeurig een dweilpad of dacht dat hij vast zat terwijl dat helemaal niet zo was.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:58

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Zijn er mensen hier die de Roborock(Niet de Xiaomi hom) app gebruiken voor hun stofzuiger?

Deze heeft laatst een update gekregen en sindsdien loopt onze robotstofzuiger niet meer lekker. Gaat dwars door no-go zones heen bijvoorbeeld. Dan ziet de kaart er nog ok uit.

Maar zoals hier dwars door muren en ons kookeiland. En dan is ie helemaal van het padje af.

Heb de sensoren ook al even schoongemaakt, maar niks gedaan met de lidar. Geen idee of het te maken heeft met de app, maar dat was wel het moment dat het vreemde gedrag kwam.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qdp2orMRD_OLF4xcMKWfBQp_17w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G5x4bsMAxkFlGDoQGFHtGxmR.jpg?f=fotoalbum_large

Meer mensen met dit soort ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Honesty

kattenneus!

adinsx schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 23:37:
[...]

Kijk maar niet waar ie nu voor te koop staat. 470 of iets dergelijks. Ik had hem ook voor 319,- en nog wat extra korting (- €18) via de vrouws werk.

Inmiddels staat ie (Roborock Q8 Max+) klaar, maar moet hem nog instellen, etc. Gezien de vrouw ook de kerstboom aan het optuigen is staat de huiskamer nog vol met dozen.

Zoals er op uitgezocht past ie incl station tussen twee hoge kasten. Hopelijk gaat ie zijn Dock terugvinden straks ;)

[Afbeelding]
Ziet er mooi uit, wij hebben deze ook besteld werd een beetje gek van de mogelijkheden dus maar gewoon deze gepakt. Is onze eerste robotzuiger(voor de rest standaard huis, gelijkvloers 80m2 en geen huisdieren)
Liefste had ik er een met zo'n waterreservoir maar eerst maar eens kijken of het bevalt.
Duurder kan altijd nog.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:56

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

AndereKoekoek schreef op woensdag 27 november 2024 @ 09:55:
Zijn er mensen hier die de Roborock(Niet de Xiaomi hom) app gebruiken voor hun stofzuiger?

Deze heeft laatst een update gekregen en sindsdien loopt onze robotstofzuiger niet meer lekker. Gaat dwars door no-go zones heen bijvoorbeeld. Dan ziet de kaart er nog ok uit.

Maar zoals hier dwars door muren en ons kookeiland. En dan is ie helemaal van het padje af.

Heb de sensoren ook al even schoongemaakt, maar niks gedaan met de lidar. Geen idee of het te maken heeft met de app, maar dat was wel het moment dat het vreemde gedrag kwam.

[Afbeelding]

Meer mensen met dit soort ervaringen?
Even de map resetten en opnieuw laten weten verkennen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toekie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-05 22:33
Hallo allemaal!

Na wikken en wegen ben ik toch maar naar een robotstofzuiger aan het kijken.
Alleen heb ik hier dus echt 0,0 verstand van. Ik heb 2 honden en onze eerste kleine is onderweg! Hij moet dus wel goed kunnen zuigen en om zooi heen kunnen... Liefste zoek ik er een met een fatsoenlijk mop functie erbij. Alleen lees ik al overal dat die mop/dweil functies erg te wensen overlaten. En nu met al die BF deals ben ik eens wat gaan neuzen.
Heb zitten kijken naar de dreame L10 prime, omdat die deze zon actieve mop heeft en niet zon dweil lapje eronder. Maar is dat uberhaupt iets?
Alvast bedankt voor tips!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• medu80
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:01
Het is elke keer dezelfde vraag die hier wordt gesteld. Ik wil graag...en ik woon in...en is dit of dat merk iets.

Een Roborock, Dreame, Eufy kun je niet mis mee gaan. Heb je een hond of kat, denk dan na of je je huisdier wil weg doen of dat je een zuiger haalt speciaal voor haren. Even verdiepen in de specificaties dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowin2405
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 00:01
Zijn er mensen hier die een Roborock, Dreame of Eufy 3 jaar of langer in dienst hebben? En zo ja, hoe presteert deze op het moment?
Ben namelijk erg benieuwd naar de levensduur van deze geavanceerde stofzuigers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-05 11:36
Theo schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 15:00:

Nu vond ik onderstaand middel; een niet schuimende vlierenreiniger welke vooral gebruikt wordt in o.a. de schobmachines in supermarkten en winkelcentra. Nu is mijn dweilrobot geen schrobmachine, maar werkt wel op dezelfde manier (schoon water op de vloer, schrobben met een roller, opzuigen van vuil water).

Enig verschil met de bekende merken hier in het topic; dit middel kost geen drol, 3 euro per liter, of 12 euro per 5 liter.

Iemand ervaring met dit middel?
https://roveq.nl/product/...se-vloerreiniger-1-liter/
En? Al geprobeerd?
Zitten veel tegenstrijdige berichten hier op het forum over wat het beste schoonmaakmiddel zou zijn voor niet al teveel geld. Dit lijkt mij wel iets….

ehhhh..HOI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vangoghnl
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 24-05 12:43
toekie schreef op woensdag 27 november 2024 @ 12:53:
Hallo allemaal!

Na wikken en wegen ben ik toch maar naar een robotstofzuiger aan het kijken.
Alleen heb ik hier dus echt 0,0 verstand van. Ik heb 2 honden en onze eerste kleine is onderweg! Hij moet dus wel goed kunnen zuigen en om zooi heen kunnen... Liefste zoek ik er een met een fatsoenlijk mop functie erbij. Alleen lees ik al overal dat die mop/dweil functies erg te wensen overlaten. En nu met al die BF deals ben ik eens wat gaan neuzen.
Heb zitten kijken naar de dreame L10 prime, omdat die deze zon actieve mop heeft en niet zon dweil lapje eronder. Maar is dat uberhaupt iets?
Alvast bedankt voor tips!
Ik dacht dat de l10 prime geen automatische stofafzuiging heeft. Dan zou ik gaan voor de Xiaomi x20+ gaan. Dan heb je alles voor niet teveel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toekie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-05 22:33
vangoghnl schreef op woensdag 27 november 2024 @ 20:29:
[...]

Ik dacht dat de l10 prime geen automatische stofafzuiging heeft. Dan zou ik gaan voor de Xiaomi x20+ gaan. Dan heb je alles voor niet teveel geld.
Dank die had ik nog niet bekeken. Was ook naar de Q revo pro aan het kijken. Zag namelijk dat die dreame blijkbaar specifieke zeepblokjes en dergelijken moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:30

Theo

moederbord

krizzziz schreef op woensdag 27 november 2024 @ 20:06:
[...]

En? Al geprobeerd?
Zitten veel tegenstrijdige berichten hier op het forum over wat het beste schoonmaakmiddel zou zijn voor niet al teveel geld. Dit lijkt mij wel iets….
Nog niet dat middel geprobeerd. Ik gebruik sinds een tijd een mix van standaard allesreiniger met Dasty, en dat werkt ook erg goed. Na veel schoonmaakmiddelen te hebben geprobeerd blijft dit toch wel de favoriet. Het schuimt niet echt maar reinigt wel erg goed.

M'n vriendin kan niet altijd tegen de geur van bepaalde parfums die in sommige middelen gebruikt worden waardoor een aantal middelen soms gelijk al afgekeurd waren zonder echt gebruikt te zijn.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-05 11:36
Theo schreef op woensdag 27 november 2024 @ 21:00:
[...]

Nog niet dat middel geprobeerd. Ik gebruik sinds een tijd een mix van standaard allesreiniger met Dasty, en dat werkt ook erg goed. Na veel schoonmaakmiddelen te hebben geprobeerd blijft dit toch wel de favoriet. Het schuimt niet echt maar reinigt wel erg goed.

M'n vriendin kan niet altijd tegen de geur van bepaalde parfums die in sommige middelen gebruikt worden waardoor een aantal middelen soms gelijk al afgekeurd waren zonder echt gebruikt te zijn.
Hoeveel gebruik je van die allesreiniger en dasty?

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:30

Theo

moederbord

krizzziz schreef op woensdag 27 november 2024 @ 21:14:
[...]

Hoeveel gebruik je van die allesreiniger en dasty?
Rond de 6-8 keer sprayen met elk op een liter water.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
Theo schreef op woensdag 27 november 2024 @ 21:00:
[...]

Mmm tja niet elke middel is wat aproved. Altijd lastig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:58

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Beekforel schreef op woensdag 27 november 2024 @ 10:50:
[...]

Even de map resetten en opnieuw laten weten verkennen?
Heb dat al eens gedaan. Ook een restore gedaan uit een backup enz. Zal eens gaan onderzoeken welke sensor het zou kunnen zijn.

Hij telt het aantal meters niet goed vanaf de woonkamer naar de keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 22:59
Rowin2405 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 19:26:
Zijn er mensen hier die een Roborock, Dreame of Eufy 3 jaar of langer in dienst hebben? En zo ja, hoe presteert deze op het moment?
Ben namelijk erg benieuwd naar de levensduur van deze geavanceerde stofzuigers.
Hier al ruim 4 jaar en roborock s5 max in gebruik en geen serieuze problemen. 1 x een wieltje vervangen Volgens mij. Zuigt ruim 300m2.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• monica66
  • Registratie: Juni 2014
  • Nu online
Op Facebook zag ik een tip voor een BF aanbieding voor de tricut brush. Hij is geschikt voor de Dreame X20, 30, 40, L10, 20, 30, 40, Mova, A1
https://nl.aliexpress.com...wayAdapt=glo2nld&sfnsn=wa

• Desperation
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 16-05 22:47
Desperation schreef op maandag 25 november 2024 @ 09:30:

Mijzelf nog eens uppen, ik zoek voornamelijk info of dat zo'n stofzuiger met laadstation wel degelijk onder de zetel kan geplaatst worden? Door te beperkte hoogte ( en geen toegang dus) is het al onmogelijk om er eentje met waterreservoir (of een gewone reservoir) opdat hij zichzelf kan leegmaken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magnetx3
monica66 schreef op donderdag 28 november 2024 @ 03:34:
Op Facebook zag ik een tip voor een BF aanbieding voor de tricut brush. Hij is geschikt voor de Dreame X20, 30, 40, L10, 20, 30, 40, Mova, A1
https://nl.aliexpress.com...wayAdapt=glo2nld&sfnsn=wa
Vergeet niet de code BFNL03.

• TalkingCarrot
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 24-05 09:21
Poh, nu met black friday komen er toch wat mooie aanbiedingen voorbij. Nu zit ik zelf te twijfelen tussen de Q Revo S of de Dreame L10 Ultra Gen 2. Als ik de reviews zo vergelijk lijkt het grootste verschil de uitschuifbare dweil te zijn en de tricut brush die de Dreame wel heeft. Prijsverschil is minimaal, waarbij de Revo nu op Amazon te bestellen is voor €480,- en de L10 Gen 2 voor €535,-.

Iemand nog wat voor- nadelen voor de een of de ander?

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-05 18:08

Christiano007

Ich bin der champion

De 23ste besteld bij roborock , 25ste verzonden maar tot op heden nog geen voortgang :(

Ter land, ter zee en in de kroeg

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Christiano007 schreef op donderdag 28 november 2024 @ 08:46:
De 23ste besteld bij roborock , 25ste verzonden maar tot op heden nog geen voortgang :(
Ik heb de 22e besteld, maar nog niet verzonden. Ik heb gisteren even contact gezocht met Roborock, en ze hebben het erg druk met alle BF-bestellingen. Ik moest nog even geduld hebben, ze doen hun best ;)

• pvpke
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 07-05 11:28
Ken Wood schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 09:41:
[...]

Ik heb hem dinsdag besteld en kreeg woensdag een verzendbevestiging, maar bij de track en trace van DHL staat hij nog steeds op "per e-mail aangekondigd". Dus hij lijkt nog niet eens onderweg te zijn. Geduld hebben dus. :/
Ze hebben het aangepast en die kortingscode werkt niet meer. De code is niet meer geldig :'(
wel kan je volgende kortingscode nog gebruiken voor 10 euro korting.
ROBOROCKS

• Burnd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-03 12:18
TheMystery schreef op zondag 15 september 2024 @ 11:38:
Sinds vorige week de Dreame x40 master binnen, dit is mijn eerste robot en tot nu toe bevalt ie goed.
In de cleangenius modus gebruikt ie soms wat weinig water misschien, maar misschien past ie zich daar nog in aan.
De master heb ik netjes weg kunnen werken in de kast welke ik speciaal hiervoor heb voor laten bereiden.
Heb de 3-way diverter nog even getest zonder hem aan te sluiten, en deze laat op een gegeven moment geen water meer door, voor de zekerheid nog wel een aqara waterlek sensor eronder gelegd.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er mooi uit, ik heb hem ook besteld en krijg hem vandaag binnen. Mijn plint is maar 10cm hoog, dus dat moet net kunnen met 9.7cm hoogte van de robot zelf. Maar de bodemplaat van het dock heeft natuurlijk ook nog een hoogte. Hoe hoog is jouw plint?

• Grave_
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-05 09:10
mrwolf schreef op donderdag 28 november 2024 @ 08:50:
[...]

Ik heb de 22e besteld, maar nog niet verzonden. Ik heb gisteren even contact gezocht met Roborock, en ze hebben het erg druk met alle BF-bestellingen. Ik moest nog even geduld hebben, ze doen hun best ;)
25ste besteld. 26ste verzendnotificatie (nog niet verzonden maar aangemeld). Verder geen updates. (fr.roborock.com)

[ Voor 4% gewijzigd door Grave_ op 28-11-2024 09:06 ]

• turkeyhakan
Is er iemand die in de US woont en een Dreame Ultra L10s Pro Ultra Heat in bezit heeft? Ik krijg deze volgende week vanuit de US naar de EU. Maar ik maak mij een beetje zorgen over het verschil in voltage en hz. Heeft iemand een foto van het etiket van het basisstation?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monica66
  • Nu online
TalkingCarrot schreef op donderdag 28 november 2024 @ 08:22:
Poh, nu met black friday komen er toch wat mooie aanbiedingen voorbij. Nu zit ik zelf te twijfelen tussen de Q Revo S of de Dreame L10 Ultra Gen 2. Als ik de reviews zo vergelijk lijkt het grootste verschil de uitschuifbare dweil te zijn en de tricut brush die de Dreame wel heeft. Prijsverschil is minimaal, waarbij de Revo nu op Amazon te bestellen is voor €480,- en de L10 Gen 2 voor €535,-.

Iemand nog wat voor- nadelen voor de een of de ander?
Het zelf navulbare en automatisch doserende zeepbakje van de Dreame is ook erg fijn.

En er zou de zog. genius software op zitten dat lastige vlekken herkent, zodat de robot nog eens terugkeert als ze niet verwijderd zijn.

Ik heb 'm zelf net staan en nog niet uitgeprobeerd. Ik ben wel benieuwd eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magnetx3
turkeyhakan schreef op donderdag 28 november 2024 @ 09:08:
Is er iemand die in de US woont en een Dreame Ultra L10s Pro Ultra Heat in bezit heeft? Ik krijg deze volgende week vanuit de US naar de EU. Maar ik maak mij een beetje zorgen over het verschil in voltage en hz. Heeft iemand een foto van het etiket van het basisstation?
Ik zou voor dit soort vragen een ander medium gebruiken dan een Nederlands topic op een Nederlandse website. Reddit al geprobeerd? /r/RobotVacuums en/of /r/Dreame_Tech

• turkeyhakan
magnetx3 schreef op donderdag 28 november 2024 @ 10:16:
[...]

Ik zou voor dit soort vragen een ander medium gebruiken dan een Nederlands topic op een Nederlandse website. Reddit al geprobeerd? /r/RobotVacuums en/of /r/Dreame_Tech
Thanks!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

adinsx schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 23:37:
[...]

[Afbeelding]
Manual zegt dat ie links en rechts 30cm nodig heeft, maar als t werkt werkt t

Ik heb de mijne inmiddels ook binnen; ga kijken of ik m achter/onder mijn bank kan parkeren :) staat ie mooi uit t zicht. So far so good; eerste runs gedaan, vooral lidar etc gaat mooi. En top dat je kunt instellen dat ie met de vloer mee moet zuigen en zo. Is echt goed over nagedacht. Zo ook dat je kunt instellen dat ie alleen mag op laden buiten piek uren. Dus overdag als de zon schijnt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/camo/44aa44796fc0ea74961a45b070efdfe5beb7ceae/?url=https%3A%2F%2Fi.imgur.com%2FKupYt0J.jpeg

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-05 14:27
beschuitfluiter schreef op donderdag 28 november 2024 @ 12:40:
[...]

Manual zegt dat ie links en rechts 30cm nodig heeft, maar als t werkt werkt t

Ik heb de mijne inmiddels ook binnen; ga kijken of ik m achter/onder mijn bank kan parkeren :) staat ie mooi uit t zicht. So far so good; eerste runs gedaan, vooral lidar etc gaat mooi. En top dat je kunt instellen dat ie met de vloer mee moet zuigen en zo. Is echt goed over nagedacht. Zo ook dat je kunt instellen dat ie alleen mag op laden buiten piek uren. Dus overdag als de zon schijnt.
[Afbeelding]
Subtiele naam :+

• verguldebarman
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:41
Roborock Q7 max vs Roborock Q8 Max....?

Nu beide ontzettend in prijs verlaagd bij bol.com.
- Roborock Q7 Max bij bol.com van gemidd. 400+ naar 199
- Roborock Q8 Max bij bol.com komt ook van de 400+ en is nu voor 20 euro meer dan de Q7 te koop

Maar welke is de betere keuzen en moet ik nemen?
Vacuumwars heeft deze twee niet echt vergelijken, maar uit dit bericht lijkt met de Q8 op nr 16 de betere kandidaat, want de Q7 komt daar niet in voor....

Wat zijn jullie ideeën?

Vrijstaande woning, dubbel glas, veel ramen, alles open verbonden, ca 300m3, geen extra isolatie, vvw in de woonkamer, rest type 10 zonder boosters, T6 op 20°C & 19,5°C nacht, 4,5kW Quatt, Intergas Xtreme36, 6MWh Wp, Warmteverl. (-10°C) 7kW bij max 15°C

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

verguldebarman schreef op donderdag 28 november 2024 @ 12:58:

- Roborock Q8 Max bij bol.com voor 20 euro meer dan de Q7

Vacuumwars heeft deze twee niet echt vergelijken, maar uit dit bericht lijkt met de Q8 op nr 16 de betere kandidaat, want de Q7 komt daar niet in voor....

Wat zijn jullie ideeën?
Q8; dubbele borstels; meer zuigkracht, meer accu, en volgens mij iets betere lidar maar dat weet ik niet zeker
En zou sws wel de + variant doen met station voor de afzuiging; speelt echt een hoop gedoe met legen elke keer

Daarnaast waarschijnlijk langer support qua firmware etc

[ Voor 6% gewijzigd door beschuitfluiter op 28-11-2024 13:08 ]

¯\_(ツ)_/¯

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-05 14:27
Zelf nu Qrevo Master op het oog. Online voor €900,- te koop op bol.com etc, maar op de duitse website voor €800,- te koop. Helaas uitverkocht. Heb ze even telefonisch opgebeld wanneer die weer op voorraad komt, maar is voor nu onbekend. Er werd mij aangeraden hem ergens anders te kopen en als die dan weer op de roborock Duitsland website is, de eerste te retourneren en dan de andere te bestellen voor de betere prijs.

Ik snap de logica maar het voelt wel beetje omslachtig en niet echt milieuvriendelijk met terugsturen enzo..

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:47
Burnd schreef op donderdag 28 november 2024 @ 09:02:
[...]

Ziet er mooi uit, ik heb hem ook besteld en krijg hem vandaag binnen. Mijn plint is maar 10cm hoog, dus dat moet net kunnen met 9.7cm hoogte van de robot zelf. Maar de bodemplaat van het dock heeft natuurlijk ook nog een hoogte. Hoe hoog is jouw plint?
Mijn plint is 13,4cm

• Burnd
Thanks, zie nu dat de robot zelf 10.38mm is, ik ging uit van 9.7.

Vraag me even af of ik hem nu terug ga sturen of mn keukenkastje aan de onderkant ga infresen/korter maken...

• Petertje750
  • Laatst online: 23-05 14:07
BootVluchteling schreef op donderdag 28 november 2024 @ 14:13:
Zelf nu Qrevo Master op het oog. Online voor €900,- te koop op bol.com etc, maar op de duitse website voor €800,- te koop. Helaas uitverkocht. Heb ze even telefonisch opgebeld wanneer die weer op voorraad komt, maar is voor nu onbekend. Er werd mij aangeraden hem ergens anders te kopen en als die dan weer op de roborock Duitsland website is, de eerste te retourneren en dan de andere te bestellen voor de betere prijs.

Ik snap de logica maar het voelt wel beetje omslachtig en niet echt milieuvriendelijk met terugsturen enzo..
De master 2 dagen terug besteld op DE site met code van reddit ging er nog 8% af 735 final price voor de master. _/-\o_
https://www.reddit.com/r/...k_friday_sale_prices_nov/

Nu wachten to levering, zal wel even gaan duren met BF periode

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Via Bright werd ik geattendeerd op 'wordt dit jouw eerste robotstofzuiger?', waarbij gelinkt werd naar de
tapo rv30 max plus:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QDU9miqGtzevcKEGGupK1Al8WOo=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/gnsKuHhsKBLBoj5ccVV6N3yp.jpg?f=user_large

Met Black Friday kost hij maar 219,- euro.

Hij lijkt er in reviews goed uit te komen. Handige functies zoals een opslagcontainer voor vuil in het docking, dweil functie (nou ja nat lapje slepen functie), goede lidar, goede app, Google home integratie, voldoende zuigkracht, etc.

Ben hierdoor ineens wel in de markt voor een robotstofzuiger... Héél vroeger een Samsung Navibot SR8855 gehad. Maar die is echt ouderwets en rijdt zich overal klem.
Wil eigenlijk 'max' 300 euro uitgeven.
Kan niks vinden op tweakers over deze Tapo (TP-Link) RV30 Max Plus.

Ervaringen?

Wijs om te kopen of betere alternatieven zonder alle delen van dit verzameltopic door te spitten voordat het morgen/BF is?

• Rivalo
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-05 00:09
verguldebarman schreef op donderdag 28 november 2024 @ 12:58:

- Roborock Q8 Max bij bol.com komt ook van de 400+ en is nu voor 20 euro meer dan de Q7 te koop

Wat zijn jullie ideeën?
Hier heb ik zojuist de Q8 Max+ besteld, een stuk goedkoper: https://amzn.eu/d/3jsldt6

• monica66
  • Nu online
Allewijn schreef op donderdag 28 november 2024 @ 17:54:
Via Bright werd ik geattendeerd op 'wordt dit jouw eerste robotstofzuiger?', waarbij gelinkt werd naar de
tapo rv30 max plus:

[Afbeelding]

Hij lijkt er in reviews goed uit te komen. Handige functies zoals een opslagcontainer voor vuil in het docking, dweil functie (nou ja nat lapje slepen functie), goede lidar, goede app, Google home integratie, voldoende zuigkracht, etc.

Ben hierdoor ineens wel in de markt voor een robotstofzuiger... Héél vroeger een Samsung Navibot SR8855 gehad. Maar die is echt ouderwets en rijdt zich overal klem.

Ervaringen?

Wijs om te kopen of betere alternatieven zonder alle delen van dit verzameltopic door te spitten voordat het morgen/BF is?
Kan je dan niet beter naar de Xiaomi x20+ kijken? Die dweilt namelijk wel goed. En die kan je nog wel eens vinden voor net boven de 300 euro. Daar ga je veel meer plezier van hebben.
Hier 315 zo te zien en via Duitsland: https://nl.aliexpress.com...6f3f188&afSmartRedirect=y

[ Voor 15% gewijzigd door monica66 op 28-11-2024 18:42 ]

• Allewijn
  • Niet online
monica66 schreef op donderdag 28 november 2024 @ 18:36:
[...]

Kan je dan niet beter naar de Xiaomi x20+ kijken? Die dweilt namelijk wel goed. En die kan je nog wel eens vinden voor net boven de 300 euro. Daar ga je veel meer plezier van hebben.
Hier 315 zo te zien en via Duitsland: https://nl.aliexpress.com...6f3f188&afSmartRedirect=y
Bedankt voor je tip.
Als de Xiaomi X20+ echt weer aanzienlijk beter is dan de Tapo RV30 Max Plus. Dan is dat me in principe wel 100 euro extra waard...
Maar goed net boven die 300 zijn sowieso dan al weer meer keuzes. Zoals bijv ook de Roborock Q8 Max+ die bijv @Rivalo hierboven net kocht voor 319 euro.
Wat is dan weer beter... Of is die Tapo voor maar 219 net zo 'goed'. Hmmmmm

• verguldebarman
tapo rv30 max plus:

[Afbeelding]

Ervaringen?

Check deze post beschuitfluiter in "[Robotstofzuigers] Ervaringen & Discussies - Deel 2"

De Roborock Q8 max+ heb je voor 319 op Amazon, is mij ingefluisterd.....

Vrijstaande woning, dubbel glas, veel ramen, alles open verbonden, ca 300m3, geen extra isolatie, vvw in de woonkamer, rest type 10 zonder boosters, T6 op 20°C & 19,5°C nacht, 4,5kW Quatt, Intergas Xtreme36, 6MWh Wp, Warmteverl. (-10°C) 7kW bij max 15°C

• Allewijn
  • Niet online
tapo rv30 max plus:

[Afbeelding]

Ervaringen?

En als toevoeging op mijn eigen bovenstaande vraag ook nog het volgende:
Zou zo'n robotstofzuiger (zoals dus de gevraagde Tado RV30 Max Plus, maar mogelijk worden Xiaomi X20 of Roborock Q8 Max+ ook nog interessant voor me?..) over dit dikke tapijt heen kunnen rijden?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rslhBCsw8U75xKzzJmbP6j818L0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lbteTM0zABJDAGSswTLPlelj.jpg?f=fotoalbum_large

En dit soort slanke pootjes onder de glazen salontafel. Gaat dat goed?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EVtRlB55PF_pTJT7haHHiqFIyGk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uKvAiblJARCZ0QjwFUmrDJS7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monica66
  • Nu online
Allewijn schreef op donderdag 28 november 2024 @ 18:48:
[...]

Bedankt voor je tip.
Als de Xiaomi X20+ echt weer aanzienlijk beter is dan de Tapo RV30 Max Plus. Dan is dat me in principe wel 100 euro extra waard...
Maar goed net boven die 300 zijn sowieso dan al weer meer keuzes. Zoals bijv ook de Hier een Roborock Q8 Max+ die bijv @Rivalo hierboven net kocht voor 319 euro.
Wat is dan weer beter... Of is die Tapo voor maar 219 net zo 'goed'. Hmmmmm
Hier een quote van Stin00 die een hoop vertelt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kRqrGojMa0YLnQ4xRDtpPFLVJgs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zxUnKQKAEsvo2PLscT1tiJBY.jpg?f=fotoalbum_large

Het lijkt echt een heel goed apparaat voor die prijs. Dreame is echt wel een stukje duurder en vergelijkbaar.

• vangoghnl
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 24-05 12:43
@Allewijn eens met @monica66

Ik heb hier de Xiaomi x20+. Bevalt zo goed dat ik hem vorige week voor mijn ouders heb besteld. Zuigt goed, dweilen doet die boven mijn verwachtingen goed.

Enige echte minpunt is;

-geen automatisch tapijt herkennen met dweilen. Dit moet je eenmalig aangeven in de app. Je tekend dan om waar het tapijt ligt. Hij dweilt hem dan niet en bij mij gaat die daar met stofzuigen als laatste heen. En zet de stofzuiger automatisch op vol vermogen.

Voor ergens tussen de €300 en €350 ga je geen betere vinden als dweilen ook belangrijk is.

• Allewijn
  • Niet online
@monica66 en @vangoghnl bedankt!
De Xiaomi wordt een goede kanshebber voor me.
Ik vind hem (en zijn dock) er ook wel fraai uit zien. Ook fijn. Want komt zichtbaar in keuken te staan.

En als je hem vergelijkt met de Roborock Q8 max+, doe nu dus ook met BF voor 319 te koop is. Welke zou dan de betere zijn?

Dweilen is niet het aller belangrijkste. Maar ik denk wel fijn. We hebben een teakhouten gelakte visgraat vloer.

Zou zo'n 'dweil' dweil (lapje of twee ronde schijven) eigenlijk wel goed gaan op mijn hoogpolige tapijt? Het 'omhoog' trekken van de dweil is vast niet voldoende, als de robot diep zakt in de hoge polen...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EVtRlB55PF_pTJT7haHHiqFIyGk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uKvAiblJARCZ0QjwFUmrDJS7.jpg?f=fotoalbum_large

(en nog steeds denk ik ook aan de Tapo RV30 Max Plus die qua opties ook alles lijkt te hebben voor maar 219 euro. Maar niemand hier heeft er ooit iets over geroepen/ervaring..

• verguldebarman
Allewijn schreef op donderdag 28 november 2024 @ 20:05:
@monica66 en @vangoghnl bedankt!
De Xiaomi wordt een goede kanshebber voor me.
Ik vind hem (en zijn dock) er ook wel fraai uit zien. Ook fijn. Want komt zichtbaar in keuken te staan.

En als je hem vergelijkt met de Roborock Q8 max+, doe nu dus ook met BF voor 319 te koop is. Welke zou dan de betere zijn?

Dweilen is niet het aller belangrijkste. Maar ik denk wel fijn. We hebben een teakhouten gelakte visgraat vloer.

Zou zo'n 'dweil' dweil (lapje of twee ronde schijven) eigenlijk wel goed gaan op mijn hoogpolige tapijt? Het 'omhoog' trekken van de dweil is vast niet voldoende, als de robot diep zakt in de hoge polen...
[Afbeelding]

(en nog steeds denk ik ook aan de Tapo RV30 Max Plus die qua opties ook alles lijkt te hebben voor maar 219 euro. Maar niemand hier heeft er ooit iets over geroepen/ervaring..
Ik heb zojuist de Q8 besteld.

Ik ben geen kenner, maar als ik de Q8 vergelijk met de Tapo RV30 Max Plus, dan is het grootste verschil dat de RV30;

- geen dubbele rollers aan de onderzijde heeft (ik begreep dat dit juist een van de specs is die de Roborock zo sterk maakt)
- de helft minder accu capaciteit heeft en dus wat vaker moeten laden

• ChickenBull
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:14
De Roborock Q8 Max+ is via Roborock verkrijgbaar voor €294,40 (€319,99 minus 8% aanbevelingskorting): https://de.roborock.com/p...t-auto-entleerungsstation

Wel is alleen de witte versie op voorraad.

• monica66
  • Nu online
Hier een review van de Q8 Max plus door Jamie Andrews:
YouTube: Roborock Q8 Max+ Robot Vacuum Review - Dual Rollers on a Budget!

[ Voor 30% gewijzigd door monica66 op 28-11-2024 20:57 ]

• Allewijn
  • Niet online
De Tapo RV30 Max Plus kan ook plat amsterdams praten. Hilarisch _O-

YouTube: Praat jouw robotstofzuiger al PLAT AMSTERDAMS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:31
Zojuist de Xaomi X20+ besteld voor 310,10 via https://nl.aliexpress.com...w137&gatewayAdapt=glo2nld. De BF code was gisteren verlopen maar werd even na 00.00 weer actief. Met dank aan @monica66 voor de tip!

Verder nog cashbackxl er overheen voor cashback maar dat werkt vaak niet met kortingscodes samen, dus die zal wellicht afgekeurd worden.

[ Voor 39% gewijzigd door koksie op 29-11-2024 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Laatst online: 03:06
Wat zijn de ervaringen (als die er zijn) met de iRobot Roomba Combo Essential.

Mijn huis is echt stoffig als een malle. Zeker in de zomer en ik word er stapelgek van. Nou zat ik dus te denken om zon ding lekker zijn gang te laten gaan om dit een beetje te verminderen. Perfectie is dus niet vereist maar redelijk goedkoop dus wel. Mijn idee is meer bijhouden dan deep cleaning.

Voordeel van dit merk is toch wel de makkelijk beschikbare onderdelen daar waar dat van andere merken een stuk laster is dus vandaar dat daar mijn voorkeur naar uit gaat. Die dweil optie kan me gestolen worden want ik ga dat ding mijn laminaat niet toevertrouwen.

Hij is met ongeveer 170 euro wat eigenlijk nog steeds een smak geld is wel 1 van de betaalbaare opties. Veel meer wil ik er ook niet echt aan uitgeven. Een tientje of 2 a 3 misschien als er een goed argument te maken is.

De versie 2 is due eigenlijk al te duur want dat is toch 80 euro meer en dat ding gaat alleen de 30-35m2 beneden doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mormegilmaster
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-05 15:05
@computerjunky
Ik ken dat specifieke model niet.
Bedoel je huisstofmijt? Want in algemene zin is het wle gek dat je juist in de zomer hier last van hebt, die mijten houden juist van vochtige ruimten. Als je echt last hebt van stof zou ik zorgen dat je zorgt dat je een robotje neemt met HEPA filter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn-HK
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-05 13:13
BootVluchteling schreef op donderdag 28 november 2024 @ 14:13:

Er zijn er nu weer een paar in het wit. Net gekocht voor €736. Zelf toch maar toegeslagen op deze upgrade (heb/had een Qrevo S in bestelling staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elveewee88
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 24-05 09:59
Heb deze week een Dreame L10s kunnen kopen en loop al meteen tegen een probleem aan. Scannen ging goed, maar gisteren kreeg ik een storing te horen waarbij een wiel is vastgelopen. Hij draait nu ook alleen maar rondjes en een van de wielen draait amper/een stuk stroever. Iets ertussen? Zo ja, is er een mogelijkheid een van de grote wielen los te krijgen (zoals het kleinere zwenkwiel) om schoon te maken? Of een probleem en gewoon terug naar de winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-05 18:42

Pazo

Mroaw?

De zwarte variant van de Roborock Q8Max+ is nu ook voor €319 te koop:
https://www.amazon.nl/gp/...?smid=AYQYOFE0SRACD&psc=1

Echter zit ik tussen deze of duurdere (€479) QRevo S twijfelen...
Vooral het dweilen van roterende koppen en automatisch vullen lijkt mij fijner.
https://www.amazon.nl/gp/...1?smid=AYQYOFE0SRACD&th=1
Edit: shit al weer weg...?

[ Voor 4% gewijzigd door Pazo op 29-11-2024 09:09 ]

Grote Enphase topicIQ Gateway lokaal uitlezenPVOutput
10690Wp op O/W (Barneveld) • Panasonic Aquarea K-serie (7kW) WP • Gasloos per 1-11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:45

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Pazo schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 09:07:

Echter zit ik tussen deze of duurdere QRevo S twijfelen...
Alleen is die laatste even niet verkrijgbaar….

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pazo

Pazo

Mroaw?

Zondagskindje schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 09:10:
[...]

Alleen is die laatste even niet verkrijgbaar….
Ja even in de gaten houden. had 'm gisteren al in mijn winkelmandje geplaatst, en zag inderdaad net dat ie op niet meer leverbaar staat. Hopelijk komt ie nog vandaag, want ik denk dat dit 'm toch gaat worden :)

10690Wp op O/W (Barneveld) • Panasonic Aquarea K-serie (7kW) WP • Gasloos per 1-11-2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
Pazo schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 09:07:

Echter zit ik tussen deze of duurdere (€479) QRevo S twijfelen...
Edit: shit al weer weg...?
En als je de Q8Max+ nu afweegt tegen de Xiaomi X20+ die ook voor ~320 euro nu te koop is?
Die laatste heeft ook roterende dweil koppen (alleen niet automatisch water vullen. Hij rijdt na circa 10m2 telkens even terug naar de basis om water te halen).

Ik wil vandaag (of Max tot Cyber Monday) de keus gaan maken, Max 350 euro uit gaan geven en twijfel nu tussen de Tapo RV30 Max+, de Roborock Q8Max+ en de Xiaomi X20+...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo

Pazo

Mroaw?

En de Q8Max+ is nu ook weer uitverkocht.
Wordt kennelijk dus toch een tabje openhouden en regelmatig verversen om te kijken of ze weer beschikbaar komen en dan gelijk bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
  • Nu online
Elveewee88 schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 08:23:
Heb deze week een Dreame L10s kunnen kopen en loop al meteen tegen een probleem aan. Scannen ging goed, maar gisteren kreeg ik een storing te horen waarbij een wiel is vastgelopen. Hij draait nu ook alleen maar rondjes en een van de wielen draait amper/een stuk stroever. Iets ertussen? Zo ja, is er een mogelijkheid een van de grote wielen los te krijgen (zoals het kleinere zwenkwiel) om schoon te maken? Of een probleem en gewoon terug naar de winkel?
Als dat binnen een week al gebeurt zou ik 'm terugsturen en een vervangende vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander1989
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-05 00:59
Martijn-HK schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 07:53:
[...]

Er zijn er nu weer een paar in het wit. Net gekocht voor €736. Zelf toch maar toegeslagen op deze upgrade (heb/had een Qrevo S in bestelling staan).
Dat klinkt erg goed, zit erg te twijfelen tussen de master en de Pro. Grote min punt van de Master vind ik de camera, want dat is wel een grote impact op je privacy. Of is er op een
manier te voorkomen dat die data echt naar China gaat?

............................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo

Pazo

Mroaw?

Ik heb besloten dat ik voor de Roborock Qrevo S wil gaan. Hoewel de Q8Max+ ook wel interessant is, ga ik denk ik toch meer plezier hebben van de dweilfunctie met 2 roterende koppen van de Qrevo S dan van de platte / vaste mop van de Q8Max+.

Heb ze nu alle 4 op de lijst staan bij Amazon. De witte variante van de Qrevo S was gisteren voor €479. Zwarte staat steeds voor €780,-. Grappig om te zien dat het continu verandert. Regelmatig F5'en laat verschillende prijzen zien, dan weer uitverkocht, dan weer terug, dan weer langere levertijd. Als de witte Qrevo S weer beschikbaar komt bestel ik die direct. De zwarte variant heb ik nog niet voor de prijs voorbij zien komen (staat eigenlijk op 1, maar acht de kans klein :) )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yph_wmk9VNpYKLSEOmJTbcjyLec=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/PzRAsl1b8CftRNjX1dpas7nJ.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
Pazo schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 10:57:
Ik heb besloten dat ik voor de Roborock Qrevo S wil gaan. Hoewel de Q8Max+ ook wel interessant is, ga ik denk ik toch meer plezier hebben van de dweilfunctie met 2 roterende koppen van de Qrevo S dan van de platte / vaste mop van de Q8Max+.

Heb ze nu alle 4 op de lijst staan bij Amazon. De witte variante van de Qrevo S was gisteren voor €479. Zwarte staat steeds voor €780,-. Grappig om te zien dat het continu verandert. Regelmatig F5'en laat verschillende prijzen zien, dan weer uitverkocht, dan weer terug, dan weer langere levertijd. Als de witte Qrevo S weer beschikbaar komt bestel ik die direct. De zwarte variant heb ik nog niet voor de prijs voorbij zien komen (staat eigenlijk op 1, maar acht de kans klein :) )

[Afbeelding]
Ik vroeg het je al eerder, omdat je die roterende dweil functie graag zoekt:
Als je de gekozen roborocks nu afweegt tegen de Xiaomi X20+ die ook voor ~320 euro nu te koop is?
Die laatste heeft ook roterende dweil koppen (alleen niet automatisch water vullen. Hij rijdt na circa 10m2 telkens even terug naar de basis om water te halen).
Is de Xiaomi geen interesante(re) optie voor je?
Of zitten er nadelen aan toch de gekozen Roborocks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo

Pazo

Mroaw?

Allewijn schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 11:20:
[...]

Ik vroeg het je al eerder, omdat je die roterende dweil functie graag zoekt:
Als je de gekozen roborocks nu afweegt tegen de Xiaomi X20+ die ook voor ~320 euro nu te koop is?
Is de Xiaomi geen interesante(re) optie voor je?
Of zitten er nadelen aan toch de gekozen Roborocks?
Ik heb die zeker bekeken, paar puntjes, maar deels ook een gevoel dat ik er bij heb.
De Roborock heeft een iets hogere zuigkracht, snelle roterende koppen, kan de dweil hoger optillen, maakt gebruik van Lidar systeem en kan automatisch water vullen. Verder, kijkende naar de screenshots en mogelijkheden in app lijkt mij die van Roborock fijner. Daarnaast kunnen ze beide in Home Assistant, alleen 'lijkt' er bij Roborock meer te kunnen (maar goed daar kom je eigenlijk pas achter als je ermee aan de slag gaat).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monica66
  • Nu online
Ik zag nog een leuk topic op Reddit met een schema waarin de tevredenheid met de diverse robots aangegeven wordt:
https://www.reddit.com/r/...ecommended_robot_vacuums/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QuWmJFEwk9Ev0Ply5sBVn9xYn84=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rbRqULrEd7g4viNKRuU3vfu2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burnd
Gister de L40 besteld op amazon.de. hier in NL 899, maar daar 799. Er nog een tri-cut borstel bij besteld op aliexpress.

De L40 schijnt op een aantal vlakken beter te preseren dan de duurdere X40.
Enige wat de L40 'minder' heeft dan de X40 is 65graden water de mops schoonmaken ipv 70 en 11.000Pa ipv 12.000. Lijkt me wel een goede deal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeorgeRDG
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22-05 16:20
Allewijn schreef op donderdag 28 november 2024 @ 20:05:

De dweilpads hangen hier ongeveer 1 cm van de vloer wanneer de x20+ ze optrekt. Dat gaat gezien jouw foto niet genoeg zijn bij jouw tapijt. Wat in dat geval evt. wel een optie is, is om dan de instelling "Stofzuigen & gelijk dweilen" niet te gebruiken, maar enkel de functies "Stofzuigen", "Dweilen" of "Eerst stofzuigen, dan dweilen". Bij de eerste worden de dweilpads niet nat gemaakt dus heb je er geen last van, bij de 2e zal hij het tapijt/kleed mijden (mits aangegeven/ingetekend in de app) en bij de laatste zal hij eerst alle ruimtes stofzuigen (met droge pads) en daarna pas alle ruimtes dweilen (waarbij hij het kleed/tapijt mijdt als deze is ingetekend).
Pagina: 1 ... 45 ... 55 Laatste