Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magnetx3
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20:41
Ik heb sinds begin deze week de keuze gemaakt: Dreame L10s Ultra Gen 2. Grootste punt is toch wel die Tricut brush, als Roborock zoiets had gehad was het de Q Revo S geworden. Nu is het zo dat ik nog iemand over moet halen dat een witte robotstofzuiger prima is. Zijn er mensen met (lange termijn) ervaring met een witte robot?
  1. Hij staat vol in de zon (mits de jaloezieën niet gesloten zijn), worden ze dan geel?
  2. Wit zou snel vies worden, maar onze zwarte was ook altijd stoffig.. Iemand hier wat over te zeggen?
Misschien zijn er zelfs ook wel voordelen aan een witte? Hij zal in ieder geval geen zwarte vlekken achterlaten op de plinten..

Nibe BA-SVM10-200/6 + AMS10-6

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-09 19:51
DMC90 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 09:13:
Bij mij werkt de code op de pro bij Roborock zelf inderdaad ook niet meer.

Sinds vandaag (misschien eerder) ook best wat 'deals' bij amazon op de Roborock Q Revo Pro, Q Revo S, Eufy X10 Omni en Dreame L10s Ultra Gen 2.

Ik ben er nog steeds niet over uit welke het gaat worden 8)7
Ik heb de gen2 op Bol besteld, ik wilde zeker weten dat het uit te proberen was, en indien nodig retour kon. Met Amazon heb ik dat gevoel of bevestiging niet zo. Maar ik kan verkeerd zitten

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

• PCJR
magnetx3 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 09:27:
Ik heb sinds begin deze week de keuze gemaakt: Dreame L10s Ultra Gen 2. Grootste punt is toch wel die Tricut brush, als Roborock zoiets had gehad was het de Q Revo S geworden. Nu is het zo dat ik nog iemand over moet halen dat een witte robotstofzuiger prima is. Zijn er mensen met (lange termijn) ervaring met een witte robot?
  1. Hij staat vol in de zon (mits de jaloezieën niet gesloten zijn), worden ze dan geel?
  2. Wit zou snel vies worden, maar onze zwarte was ook altijd stoffig.. Iemand hier wat over te zeggen?
Misschien zijn er zelfs ook wel voordelen aan een witte? Hij zal in ieder geval geen zwarte vlekken achterlaten op de plinten..
Ik vind wit fijner. Onze zwarte is echt stoffig en denk dat de witte minder snel vies is en minder snel krassen. Heb jij de tricut borstel er al bij dan? Waar gekocht?

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

• DMC90
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 18:02
PCJR schreef op donderdag 21 november 2024 @ 09:35:
[...]

Ik heb de gen2 op Bol besteld, ik wilde zeker weten dat het uit te proberen was, en indien nodig retour kon. Met Amazon heb ik dat gevoel of bevestiging niet zo. Maar ik kan verkeerd zitten
Snap ik! Overigens kan Amazon nog interessant zijn met cashback via CashbackXL (7,5% op de prijs excl. btw).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PCJR
Ken Wood schreef op donderdag 21 november 2024 @ 09:19:
[...]

Dat kun je alleen zelf beoordelen. Ik vind het prijsverschil te groot dus ben voor de Qrevo S gegaan. Het ligt er ook aan wat je beoogd gebruik is. Bij mij is de robot een aanvulling en geen vervanging van wekelijks stofzuigen en dweilen. Dus één keer per week worden die randjes toch wel meegenomen. Plus dat bij de randjes beduidend minder vuil ligt dan in de looproutes.

Veel mensen hebben de neiging om net iets meer uit te geven voor snufjes die ze eigenlijk niet nodig hebben. In de psychologie zal hier vast een naam voor zijn. Je kunt je zelf ook de vraag stellen: stel je koopt nu de Revo S. Zou je dan later 120 euro uitgeven voor de uitschuifbare arm en warm water wasser? Ik heb het er niet voor over, maar anderen misschien wel.
Daarom ben ik voor de gen2 gegaan. Ik wil niet later toch het gevoel hebben van, had ik maar die randjes dweiler... Liever nu in 1 keer iets fatsoenlijks zodat ook echt een volledige hulp is. Dan klaagt de huisvrouw/baas :P ook minder snel van: dat ding is rete duur en doet niet eens de kantjes!

Als ik nu toch 400 of 600 piek ga uitgeven...Then its better be good shit :+

• adinsx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-06 13:13
Ik ben er nagenoeg over uit dat het niet de Eufy X10 maar de Roborock Q8 Max+ gaat worden. De dweilfunctie gaat domweg niet nodig zijn / nuttig zijn. Daarnaast past de Robo mooi tussen twee eetkamerkasten, de X10 heeft meer ruimte nodig in de breedte qua station.

Wat denken jullie, zou de prijs (319,99) nog wat verder zakken morgen op de échte BlackFriday, of kan ik hem net zo goed nu bestellen.

Pricewatch: uitvoering: Roborock Q8 Max+ Zwart

[ Voor 11% gewijzigd door adinsx op 21-11-2024 09:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

• Hij staat vol in de zon (mits de jaloezieën niet gesloten zijn), worden ze dan geel?
Zou ik nooit doen.
Alle plastics degraderen door UV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ken Wood
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-09 16:12
PCJR schreef op donderdag 21 november 2024 @ 09:39:
[...]

Daarom ben ik voor de gen2 gegaan. Ik wil niet later toch het gevoel hebben van, had ik maar die randjes dweiler... Liever nu in 1 keer iets fatsoenlijks zodat ook echt een volledige hulp is. Dan klaagt de huisvrouw/baas :P ook minder snel van: dat ding is rete duur en doet niet eens de kantjes!

Als ik nu toch 400 of 600 piek ga uitgeven...Then its better be good shit :+
Dit is precies wat ik bedoel hoe het werkt in het brein en hoe fabrikanten daarop inspelen. De angst om een bepaalde functie te missen en daarom meer uitgeven dan eigenlijk nodig is. Als je jouw redenering consequent volgt kom je altijd bij het duurste/beste model uit. Daniel Kahneman zou hebben gesmuld bij het volgen van dit topic ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magnetx3
PCJR schreef op donderdag 21 november 2024 @ 09:36:
[...]
Heb jij de tricut borstel er al bij dan? Waar gekocht?
Ik heb de robot nog niet, dus ook geen borstel. Ik had bedacht om hem gewoon van Ali te halen, even zoeken naar een originele v2. In NL worden ze ook verkocht door de Mediamarkt, hier kost hij wel €60. Ali lijkt ~€30 voor een originele.

• PCJR
Ken Wood schreef op donderdag 21 november 2024 @ 09:56:
[...]

Dit is precies wat ik bedoel hoe het werkt in het brein en hoe fabrikanten daarop inspelen. De angst om een bepaalde functie te missen en daarom meer uitgeven dan eigenlijk nodig is. Als je jouw redenering consequent volgt kom je altijd bij het duurste/beste model uit. Daniel Kahneman zou hebben gesmuld bij het volgen van dit topic ;)
Dan had ik wel een S1 of master ofzo gekocht van 1500 euro...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:02
Theo schreef op woensdag 20 november 2024 @ 16:27:
Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje als @zit , die X20+ lijkt op papier geniaal te zijn gezien deze ook een actieve dweilfunctie heeft zonder gelijk 800+ euro te kosten én een zelfstandige dock heeft.

Alleen waarom is de X20+ zo goedkoop met zo'n 350 euro? Het zuigen van de robot dat zit wel goed; het navigeren en daardoor niet nodeloos te lang bezig zijn met schoonmaken daar is ook niks negatiefs over te vinden. Het actief en (om de paar vierkante meter) continu reinigen van de dweilpads is de enige goede manier van een vloer dweilen waarmee het ook een echte dweiler is, ipv dat het een domme gimmick is... . En ook in het basisstation kan ik geen adder vinden.

Dus waarom is deze X20+ zo goedkoop? Of; wat is de meerwaarde nog van een dweil/zuig/dock combi van 600+ euro?
De x20+ heeft paar kleine nadelen tov andere robots met mop.
-geen drogen met warm lucht.
-geen auto mop lift bij carpet detection. Carpet moet je handmatig aangeven
-geen interne watertank. Dit hoeft geen nadeel zijn als je na per m2 robot terugstuurt om de mops tussentijds te wissen.

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 10:44
Even hier, maar zou net zo goed in het HA topic kunnen:
Zijn er hier mensen met een Q Revo Master (of andere varianten) die ook Home Assistant hebben én daarvoor een automation gemaakt hebben?

Ik ben een beetje aan het spelen en kijken of ik de routine die ik heb ik een HA Automation kan vangen, maar kom er nog niet helemaal uit.
Heb wel dit voorbeeld gevonden, maar ben benieuwd of er ook andere oplossingen zijn?

Blog

• McLambo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:32

McLambo

MTB Junky

DMC90 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 09:13:
Bij mij werkt de code op de pro bij Roborock zelf inderdaad ook niet meer.

Sinds vandaag (misschien eerder) ook best wat 'deals' bij amazon op de Roborock Q Revo Pro, Q Revo S, Eufy X10 Omni en Dreame L10s Ultra Gen 2.

Ik ben er nog steeds niet over uit welke het gaat worden 8)7
Oeps, hoop dat het gisteren geen ‘foutje’ was en hij alsnog geleverd word, anders moet ik weer opnieuw gaan overwegen 😬

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KruidenTuin
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 30-09 13:32
McLambo schreef op donderdag 21 november 2024 @ 11:20:
[...]

Oeps, hoop dat het gisteren geen ‘foutje’ was en hij alsnog geleverd word, anders moet ik weer opnieuw gaan overwegen 😬
Ik hoop het ook voor je! Ik was ook blij dat hiermee de beslissing voor mij was genomen, helaas toch net te laat

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• adinsx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-06 13:13
adinsx schreef op donderdag 21 november 2024 @ 09:40:
Ik ben er nagenoeg over uit dat het niet de Eufy X10 maar de Roborock Q8 Max+ gaat worden. De dweilfunctie gaat domweg niet nodig zijn / nuttig zijn. Daarnaast past de Robo mooi tussen twee eetkamerkasten, de X10 heeft meer ruimte nodig in de breedte qua station.

Wat denken jullie, zou de prijs (319,99) nog wat verder zakken morgen op de échte BlackFriday, of kan ik hem net zo goed nu bestellen.

Inmiddels is ie besteld door de vrouw. Via 'benefits' via haar werk twee 150,- bol.com cadeaubonnen voor 141,-, dus twee keer 9,- extra bespaard :+

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:47
Ken Wood schreef op donderdag 21 november 2024 @ 09:19:
[...]

Dat kun je alleen zelf beoordelen. Ik vind het prijsverschil te groot dus ben voor de Qrevo S gegaan. Het ligt er ook aan wat je beoogd gebruik is. Bij mij is de robot een aanvulling en geen vervanging van wekelijks stofzuigen en dweilen. Dus één keer per week worden die randjes toch wel meegenomen. Plus dat bij de randjes beduidend minder vuil ligt dan in de looproutes.

Veel mensen hebben de neiging om net iets meer uit te geven voor snufjes die ze eigenlijk niet nodig hebben. In de psychologie zal hier vast een naam voor zijn. Je kunt je zelf ook de vraag stellen: stel je koopt nu de Revo S. Zou je dan later 120 euro uitgeven voor de uitschuifbare arm en warm water wasser? Ik heb het er niet voor over, maar anderen misschien wel.
Precies dit inderdaad. Zo staan wij er ook in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• medu80
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:56
[...]

Deze wordt wel bezorgd, code was ook tijdelijk geldig. Je kan altijd nog een 8% code gebruiken via de site zelf, Is maar paar euro duurder.

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-09 09:25
Onze L10S Ultra (gen 1) is na een jaar nog steeds wit, maar staat wel uit de zon. Lijkt mij dat je op een witte basis wel sneller vuil ziet waar de dweilen geschrobd worden, dat is dan een motivatie om de basis proper te houden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-09 10:21

Steeffoon

Smartphone-nerd

WouterL schreef op woensdag 20 november 2024 @ 11:16:
[...]

Ik ben hetzelfde aan het onderzoeken. er kan schoonmaakspulletje in, eufy verkoopt zelf het spul (19,99 voor twee flessen).

Hier in het topic lees ik echter ook dat mensen gebruik maken van Woldoclean. Iemand anders nog goede tips voor de Eufy x10?
Ik ben na maanden ook nog steeds op zoek naar een betrouwbaar schoonmaakspul voor onze nieuwe pvc vloer... dus alle tips zijn welkom...

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten2212
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 29-09 12:52
De Roborock OMO vloerreiniger is in de aanbieding bij Amazon.nl: https://www.amazon.nl/gp/product/B0C1NQLCDS, nu voor €16,99. Zelf gebruik ik dit al bijna een jaar na tevredenheid. De aanbevolen verdunning is 1:300, dus dit is geschikt voor 144 liter schoonmaakmiddel.

• WidgetTWW
adinsx schreef op donderdag 21 november 2024 @ 09:40:

294,40 bij Roborock zelf op dit moment. Omdat mijn ervaring met Bol.com goed is daar maar besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magnetx3
MacPoedel schreef op donderdag 21 november 2024 @ 13:28:
[...]

Onze L10S Ultra (gen 1) is na een jaar nog steeds wit, maar staat wel uit de zon. Lijkt mij dat je op een witte basis wel sneller vuil ziet waar de dweilen geschrobd worden, dat is dan een motivatie om de basis proper te houden :)
Daar heb je de self cleaning tray voor van de X40. Die past als het goed is gewoon op de L10s.. Zover ik kan zien gebruikt hij de aandrijving van de dweilen om de rotors te draaien. Is geen aparte hardware voor nodig dus. Zie ook: https://www.reddit.com/r/...washing_tray_compability/

• stil
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 00:13
Wat is het beste aanbod voor de eufy X10 Pro omni die jullie gevonden hebben? €569.- ?

NL, dynamisch contract 3x MT 5,12kwh, ct003/v114, , v151, v 1.6.30, 8000WP zonnepanelen, ISKRA AM550 ESMR5.0

• medu80
stil schreef op donderdag 21 november 2024 @ 14:00:
Wat is het beste aanbod voor de eufy X10 Pro omni die jullie gevonden hebben? €569.- ?
496

• mschrijver
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-01 09:48
Gisteren de Qrevo Curv gekocht via de duitse link die eerder voorbij kwam. €1099 betaald en toen via de chat contact opgenomen omdat er geen korting verrekend was. Kreeg meteen netjes nog €54,95 terug.

• stil
@medu80 waar als ik weten mag:-)?

[ Voor 9% gewijzigd door stil op 21-11-2024 14:21 ]

NL, dynamisch contract 3x MT 5,12kwh, ct003/v114, , v151, v 1.6.30, 8000WP zonnepanelen, ISKRA AM550 ESMR5.0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-09 09:25
magnetx3 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 13:35:
[...]

Daar heb je de self cleaning tray voor van de X40. Die past als het goed is gewoon op de L10s.. Zover ik kan zien gebruikt hij de aandrijving van de dweilen om de rotors te draaien. Is geen aparte hardware voor nodig dus. Zie ook: https://www.reddit.com/r/...washing_tray_compability/
Die had ik ook al gezien. Voor mijn gen 1 past die tray niet (volgens de door jouw gelinkte thread), voor de gen 2 zie ik niet echt 100% bevestiging behalve dat die wel lijkt op de tray van de L10 Heat.

• KruidenTuin
medu80 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 13:25:
[...]

Deze wordt wel bezorgd, code was ook tijdelijk geldig. Je kan altijd nog een 8% code gebruiken via de site zelf, Is maar paar euro duurder.
Waar kan ik deze code vinden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• medu80
Staat gewoon op de website https://de.roborock.com/ helemaal rechts, effe e-mailadres van iemand anders invullen. Die ontvangt dan de code.

• Merckx Dimitri
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 23-11-2024
Goedemiddag Allen,

wij zijn sinds vandaag eigenaar van een Roborock Qrevo Master.

mijn vraag was: welk reinigingsmiddel moet er best gebruikt worden? mag dit een standaard middel zijn zoals Ajax, Dettol,... of moet het echt het specifieke middel van Roborock zelf zijn.

of misschien moet er helemaal geen schoonmaakmiddel in.

bedankt voor jullie hulp

• Vaez
  • Laatst online: 27-09 10:44
We hebben een Roborock qrevo master. Nu ben ik op zoek naar onderdelen/accesoires hiervoor aangezien deze binnenkort vervangen moeten worden maar originele onderdlen zijn op heel weinig plekken te koop in Europa. Op bv Roborock duitsland is veel vaak uitverkocht en op Amazon is er voornamelijk namaak te koop. Op Alieexpress is er iets meer(bv https://nl.aliexpress.com...html?gatewayAdapt=glo2nld)

Ik zou graag originele onderdelen(zoals borstels, filters, zakken etc) gebruiken waar kopen jullie vaak deze onderdelen?

• medu80

• stil
Op die site vind ik hem ook voor €338,38 (ex importkosten)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Pimorez schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 11:00:
[...]

Het contact is goed verlopen. Ze waren snel met het opsturen van een verzendlabel (na wat standaard vragen en verzoeken om wat dingetjes te testen).
Op 26 oktober heb ik uiteindelijk de robot op de post gedaan (het vinden van een doos groot genoeg voor de base station + Bep zelf is nogal lastig).

Eergisteren heb ik maar gevraagd wat de status is, gisteren reactie ontvangen dat de reparatie (defect power board) gerepareerd was en alleen nog wachtte op een laatste controle, vandaag de mail dat de verzending terug naar huis is aangemaakt. Komt vanuit Polen, dus dat duurt wel een paar dagen.

Vooralsnog allemaal in orde dus.
En de robot is zojuist thuis gearriveerd. Ik geef de robot nu even wat te eten en drinken om bij te komen, dan mag die daarna meteen aan het werk :+

Uiteindelijk dus ruim 3 weken afwezig geweest, maar de auto-empty functie werkt weer!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magnetx3
Vaez schreef op donderdag 21 november 2024 @ 14:38:
Ik zou graag originele onderdelen(zoals borstels, filters, zakken etc) gebruiken waar kopen jullie vaak deze onderdelen?
Ik bij techpunt.nl. Prima ervaring mee, ook qua service en originele onderdelen.

• Tym
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Tym

Sinds afgelopen zaterdag rijdt (of eigenlijk reed) hier ook een Dreame L10s Ultra Gen 2 rond. In principe erg tevreden mee, totdat ik ontdekte dat het automatisch legen van de dustbin niet werkt. Ik hoor geen 'stofzuiger' aanslaan als hij aan het auto emptying begint. Er is verder geen fout te zien of te horen.
Ik denk dat dit lijkt op het probleem van @Pimorez

Heeft er iemand nog een tip/idee om te proberen voordat ik hem opstuur voor reparatie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pieter2
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 06-09 17:39
McLambo schreef op woensdag 20 november 2024 @ 14:33:
[...]

Aargh, nog eentje die binnen mijn budget valt 😬

Keuze wordt er niet makkelijker op, ik zoek me steeds suf om alles specs te vergelijken

Dit Pro model lijkt niet op vacuumwars voor te komen nog…?

/edit;

+uitschuifbare dweil
+verwarmd water om de dweil te reinigen

T.o.v de S
Helaas ben ik denk ik net te laat

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:21
[...]

Ik heb zojuist de bevestiging gekregen dat hij opgestuurd is. Ik verwacht jij ook!!

ehhhh..HOI

• monica66
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22:30
Pimorez schreef op donderdag 21 november 2024 @ 16:31:
[...]

En de robot is zojuist thuis gearriveerd. Ik geef de robot nu even wat te eten en drinken om bij te komen, dan mag die daarna meteen aan het werk :+

Uiteindelijk dus ruim 3 weken afwezig geweest, maar de auto-empty functie werkt weer!
Echt super. Wij wachten nog steeds op L8P. Geen enkele reactie meer van hun kant. Inmiddels bijna de 3 maanden aangetikt.

• McLambo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:32

McLambo

MTB Junky

krizzziz schreef op donderdag 21 november 2024 @ 17:14:
[...]

Ik heb zojuist de bevestiging gekregen dat hij opgestuurd is. Ik verwacht jij ook!!
Correct! 👌

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:05
Nou ik heb ook maar die Eufy omni besteld. Morgen vrij dus kan hem mooi testen.

• karakedi
Tym schreef op donderdag 21 november 2024 @ 16:50:
Sinds afgelopen zaterdag rijdt (of eigenlijk reed) hier ook een Dreame L10s Ultra Gen 2 rond. In principe erg tevreden mee, totdat ik ontdekte dat het automatisch legen van de dustbin niet werkt. Ik hoor geen 'stofzuiger' aanslaan als hij aan het auto emptying begint. Er is verder geen fout te zien of te horen.

Heeft er iemand nog een tip/idee om te proberen voordat ik hem opstuur voor reparatie?
Staat misschien zuigen na 3 keer gebruiken aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• medu80
@krizzziz en @McLambo Allebei een zwarte besteld?

[ Voor 4% gewijzigd door medu80 op 21-11-2024 17:52 ]

• krizzziz
  • Laatst online: 23:21
Ik wel ja

ehhhh..HOI

• Tym
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Tym

karakedi schreef op donderdag 21 november 2024 @ 17:37:
[...]

Staat misschien zuigen na 3 keer gebruiken aan?
Nee, hij zegt ook te beginnen aan auto emptying en maakt een paar 'slokkende' geluiden, maar de zuiger gaat niet aan.

• averroes1198
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 23-08 12:23
Roborock Q7 Max nu een jaartje in bezit. De dweilfunctie heb je niet echt iets aan, maar dat wist ik al van te voren.

Soms blijft de stofzuiger in de slaapstand hangen en moet je hem even handmatig optillen voordat hij met de app kan communiceren.

Sinds 2 maanden een IKEA SKOTERLED vloerkleed in de kinderkamer. Van het patroontje raakt hij helemaal in de warm, hij blijft maar rondjes draaien… Het effen hoogpolige tapijt beneden heeft hij geen moeite mee.

• Pimorez
  • Niet online
monica66 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 17:21:
[...]

Echt super. Wij wachten nog steeds op L8P. Geen enkele reactie meer van hun kant. Inmiddels bijna de 3 maanden aangetikt.
Al gevraagd via de mail om een update? Ik heb na al mijn mails (heen en weer om wat dingen te testen) elke keer gewoon snel reactie gekregen.

• Pimorez
  • Niet online

Als je contact met hun opneemt geven ze je een lijst met acties die je moet uitvoeren om te troubleshooten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monica66
Pimorez schreef op donderdag 21 november 2024 @ 19:28:
[...]

Al gevraagd via de mail om een update? Ik heb na al mijn mails (heen en weer om wat dingen te testen) elke keer gewoon snel reactie gekregen.
Ja dat hebben we deze week gedaan. Geen antwoord. Nu heeft de leverancier een mail gestuurd. Hopelijk reageren ze daarop.

Je leest bij L8P/Loop ook veel problemen bij bijvoorbeeld cashbackacties en inname van tweedehands telefoons van Samsung. Vermoedelijk hebben ze het veel te druk.

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:52

Christiano007

Ich bin der champion

Net op de officiële site de Q8 max+ besteld met code RRSAPCOUPONS4U voor 9% extra korting.

Dweilfunctie boeit me niet echt, maar object detectie vind ik wel handig. Anders was ik voor de Q5 Pro+ gegaan.

Ben benieuwd wat de levertijd is, normaal zou ik zoiets liever via amazon kopen, maar 9% extra korting is toch leuk

Ter land, ter zee en in de kroeg

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02:08
Ik zit me nu voor het eerst in robotstofzuigers te verdiepen omdat ik van mijn vrouw er eentje moet gaan aanschaffen. Nu is het me al vrij duidelijk dat “de beste” niet echt bestaat. Maar ik kan door de bomen het bos niet meer zien.

Onze eisen:
Hij is bedoeld als “hoofdstofzuiger” op de eerste etage. Overal ligt laminaat dat gezogen en gedweild moet worden. Er ligt vanaf februari ook een baby op een van de kamers, dus hij moet hoog scoren op hygiëne. Daarnaast trapherkenning, snoerherkenning, speelgoedherkenning etc. Liever een laag model, zodat hij onder kasten en het bed doorkan. En het liefst zou ik hem ook zo nu en dan op de zolder of in de woonkamer willen zetten. Dus hij zou meerdere etages/kamers moeten kunnen leren.

Mij oog is nu gevallen op de Roborock Qrevo Slim. Maar ik zie zo veel andere merken en modellen voorbij komen dat ik geen idee heb hoe ik kan vergelijken.

Budget: circa 600 tot 1000? Of bereik ik mijn eisen ook al met die Q7 Max van 199 euro?

Edit: zie net een filmpje over de Qrevo Curv en dat die een speciaal meganisme heeft om te voorkomen dat hij vast kom te zitten door lange haren in de roller. Belangrijke feature bij ons thuis. Wellicht is die een optie. Al is die hoger. Morgen alle kasten maar opmeten.

P.S. Als er een aankoopadviestopic is voor robotstozuigers mag deze vraag natuurlijk verzet worden. Ik had hem niet gevonden.

[ Voor 16% gewijzigd door Cass Casey op 21-11-2024 21:01 ]

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

• Maxwp
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:17

In de app kan je aangeven na elke keer zuiden of pas na x keer. Dat zal wel zo staan dat hij het nkey bij elke keer doet. Niks stuk denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
Vandaag mijn dreame x40 ultra in gebruik genomen.
Maar wat een teleurstelling. We hadden al een l10s die naar de slaapkamer is gegaan.

Als ik de x40 op normaal zuigen heb staan zuigt die bijna niks op. De l10s doet her nog beter in de silent mode.

Enig idee wat het kan zijn de zuigkracht van de x40 zou veel meer moeten zijn eigenlik

Er zit een rubber borstel onder
De l10s had ik een borstel met rubber en echte borstel haren
Datvzsl wel schelen maar lijkt gewoon dat hij minder zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:42

Rio

Ik heb al een boek

Maxwp schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 00:23:
Maar wat een teleurstelling. We hadden al een l10s die naar de slaapkamer is gegaan.

Als ik de x40 op normaal zuigen heb staan zuigt die bijna niks op. De l10s doet her nog beter in de silent mode.

Enig idee wat het kan zijn de zuigkracht van de x40 zou veel meer moeten zijn eigenlik

Niet herkenbaar. Bij mij zuigt hij op die stand bijvoorbeeld losse kattenbakkorrels gewoon op

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KruidenTuin
medu80 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 14:16:
[...]

Staat gewoon op de website https://de.roborock.com/ helemaal rechts, effe e-mailadres van iemand anders invullen. Die ontvangt dan de code.
Dank! Toch de knoop doorgehakt en de Qrevo Pro besteld. Ben benieuwd wanneer hij binnenkomt :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennisCle
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 25-09 13:56
Ook voor de Q Revo S gegaan. Oorspronkelijk was de X10 Omni Pro de favoriet, maar het is onze eerste robot en hij kan alleen de begane grond doen dus om nou maximaal geld uit te geven...die €120 maakt toch het verschil voor ons. Kijk er wel erg naar uit om straks in het nieuwe huis een regelmatig gedweilde vloer te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken Wood
  • Laatst online: 23-09 16:12
Christiano007 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 20:19:
Net op de officiële site de Q8 max+ besteld met code RRSAPCOUPONS4U voor 9% extra korting.

Dweilfunctie boeit me niet echt, maar object detectie vind ik wel handig. Anders was ik voor de Q5 Pro+ gegaan.

Ben benieuwd wat de levertijd is, normaal zou ik zoiets liever via amazon kopen, maar 9% extra korting is toch leuk
Ik heb hem dinsdag besteld en kreeg woensdag een verzendbevestiging, maar bij de track en trace van DHL staat hij nog steeds op "per e-mail aangekondigd". Dus hij lijkt nog niet eens onderweg te zijn. Geduld hebben dus. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WidgetTWW
Ken Wood schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 09:41:
[...]

Ik heb hem dinsdag besteld en kreeg woensdag een verzendbevestiging, maar bij de track en trace van DHL staat hij nog steeds op "per e-mail aangekondigd". Dus hij lijkt nog niet eens onderweg te zijn. Geduld hebben dus. :/
Klopt, word na 2 dagen echt verzonden. Daarna duurt het nog 2 dagen totdat deze binnen is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hbsJR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-09 13:48

hbsJR

All rounder

Toch de knoop doorgehakt , x40 besteld. Na de Ecovacs T8 is dit echt wel een mega upgrade. Ben echt super blij met de stofzuiger , dweilt goed, is stil.

Hebben jullie nog ervaring met die tribrush? Is de upgrade de moeite waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbbs
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:30
Ik wacht nog een jaartje voor een robot stofzuiger/dweil combinatie aan te kopen. Stond op het punt om te kiezen voor een Omni X 10 Pro maar zag in bepaalde reviews minder prestaties. Ik wacht wel tot de generatie van de S1 Pro betaalbaar worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvpke
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-09 21:26
Christiano007 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 20:19:

Mag ik vragen hoe je er besteld? krijg het precies niet gevonden op hun website 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sophie1998
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 27-11-2024
Ik overweeg de Eufy X10 Pro Omni te kopen, maar weet iemand of dit een beetje geintegreerd is met HomeAssistant. De RoboRock wel, maar van Eufy vind ik maar weinig informatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Laatst online: 23:52

Christiano007

Ich bin der champion

pvpke schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 13:18:
[...]

Mag ik vragen hoe je er besteld? krijg het precies niet gevonden op hun website 8)7
Je moet naar de knop Shop rechtsboven :)
https://de.roborock.com/pages/roborock-store

[ Voor 8% gewijzigd door Christiano007 op 22-11-2024 15:15 ]

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
De Dreame L10s Ultra gen 2 kost nu 499 euro bij Amazon.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
Rio schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 00:30:
[...]

Niet herkenbaar. Bij mij zuigt hij op die stand bijvoorbeeld losse kattenbakkorrels gewoon op
Alsnik aan de onderkant kijk raakt de borstel niet eens de grond aan het rubber rond de wielen is te dik.
Kun je dat okk zien of ?
Net de l10s ernaast laten draaien en die zuigt bijna alles op in de laagste stand.
Maat als ik daar kijk is de onderkant van de wielen gelijk aan de onderkant van de borstel bij de x40 niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medu80
monica66 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 15:18:
De Dreame L10s Ultra gen 2 kost nu 499 euro bij Amazon.de
En in Nederland is ie 650, dat snap je toch niet, voor 505 heb je'm ook bezorgd. Maar mijn Roborock is onderweg, is nu in Dorsten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stil
medu80 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 15:56:
[...]

En in Nederland is ie 650, dat snap je toch niet, voor 505 heb je'm ook bezorgd. Maar mijn Roborock is onderweg, is nu in Dorsten.
ja, zo'n robotstofzuiger gaat nu eenmaal niet zo snel en zal ook regelmatig moeten opladen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:35
Mijn Roborock s5 max heeft meer kuren. Is steeds vaker z’n dock (en de weg kwijt).

Het aantal modellen is sinds die tijd enorm toegenomen.
Is er na al die jaren weer een soort onze size fits all model op de markt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
medu80 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 15:56:
[...]

In NL is het 530. Denk dat de prijs is aangepast in nl.
https://www.amazon.nl/dp/B0DCVYS9FQ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnetx3
karakedi schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 17:40:
[...]

In NL is het 530. Denk dat de prijs is aangepast in nl.
https://www.amazon.nl/dp/B0DCVYS9FQ?
Sinds gisteren al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnetx3
Ik de Dreame L10s Ultra Gen 2 sinds vandaag thuis! 8) Paar dingen die opvallen t.o.v. Roborock Q Revo (niet S):
  • Deze lijkt nog stiller, de Q Revo was al stil t.o.v. een Roborock S4
  • Verswaterbak lekt als ik hem kantel terwijl ik hem optil aan de hendel :(. Boven de dock zit het aanrecht, dus nu is het een beetje puzzelen, maar het gaat.
  • Het duurde de eerste keer 90 minuten om de beneden verdieping schoon te maken, Q Revo deed dit in 60-65min. Ik denk dat dit door de uitzwaaiende dweil gaat, hij probeert echt de hoekjes te doen.
  • Obstakel ontwijking is veel beter dan die van Q Revo
  • Afzuigfunctie van de dock is veel stiller
Edit: Oh en de dweilen van de Q Revo passen erop, dus dat is fijn. Silver ion module kan ik ook in de tank kwijt. Alleen 6-pack zakken van de Q Revo heb ik over.

[ Voor 13% gewijzigd door magnetx3 op 22-11-2024 19:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoelleB93
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 04-12-2024
Ik ga verhuizen naar een gelijksvloers appartement en vanwege alle goede verhalen over een robotstofzuiger en de BF aanbiedingen nu, zou ik er graag eentje willen aanschaffen. Ik zie echter door de bomen het bos niet meer.
Belangrijkste punt van aandacht is dat ik lang, blond haar heb. Iemand ervaringen met Eufy L60 SES of Roborock q5 Pro/Q8 Max+? Of andere goede tips, liefst max 400,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
JoelleB93 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 19:22:
Ik ga verhuizen naar een gelijksvloers appartement en vanwege alle goede verhalen over een robotstofzuiger en de BF aanbiedingen nu, zou ik er graag eentje willen aanschaffen. Ik zie echter door de bomen het bos niet meer.
Belangrijkste punt van aandacht is dat ik lang, blond haar heb. Iemand ervaringen met Eufy L60 SES of Roborock q5 Pro/Q8 Max+? Of andere goede tips, liefst max 400,-
Deze schijnt goed te zijn:
https://m.ochama.com/product?id=141841& (binnen paar uur 30 euro in prijs verhoogd)

https://www.amazon.es/dp/...1&linkCode=ogi&th=1&psc=1
Quote:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kRqrGojMa0YLnQ4xRDtpPFLVJgs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zxUnKQKAEsvo2PLscT1tiJBY.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door monica66 op 22-11-2024 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoldier
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 30-09 08:33
Hier ook de knoop doorgehakt en de qrevo pro via de Duitse Roborock site besteld. De vorig jaar gekochte Q7 Max+ verhuist een verdieping omhoog. Daar ben ik al tevreden over, ben benieuwd of de Qrevo Pro de Q7 flink gaat overtreffen 😎

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CP1977
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 00:09
McLambo schreef op woensdag 20 november 2024 @ 21:59:
[...]

Lol, same here! code stond ook op pepper.com. Daar maakte iemand de opmerking dat 120 euro meer voor een uitsteekbaar dweiltje het niet waard is, maar ik moest hier aardig mijn best doen om iemand anders in dit huishouden te overtuigen dat we niet alsnog achter 'dat ding' aan moesten lopen om de randjes en hoekjes zelf af te nemen B)

Had nog flink wat flimpjes en vergelijkingen gelezen tussen deze en de Uefy X10 Omni Pro en uiteindelijk de dooslag gevonden in de soms té gevoelige obstacle detection van de X10 (rijdt om een honey loop heen) en de achterblijvende fijne rommel op gladde vloeren.

Poeh, blij dat ik dit afgerond heb :7
Die gevoelige obstacle detection kun je aanpassen zodat hij minder gevoelig is maar goed dat je een keuze hebt kunnen maken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monica66
Geen idee hoe dit werkt maar via Aliexpress Germany store 45 euro extra korting op de Xiaomi X20+
https://nl.aliexpress.com...ct=y&gatewayAdapt=glo2nld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An3m00n
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 17-09 11:28
sophie1998 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 14:10:
Ik overweeg de Eufy X10 Pro Omni te kopen, maar weet iemand of dit een beetje geintegreerd is met HomeAssistant. De RoboRock wel, maar van Eufy vind ik maar weinig informatie!
Nee, helaas niet. Stom genoeg kwam ik daar pas achter toen hij hier al rondjes reed. De HACS integratie werkt (nog?) niet voor de X10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-09 22:23
Nu een grote aanbieding bij Amazon.de de Roborock Q5 Pro voor 159€ is dit een goede deal?

En qua ervaringen is de Q5 Pro iets?
Ik had has sinds 2019 de S5 / 51 maar daar is de lens vanuit binnenuit vies en werkt het niet meer.

[ Voor 43% gewijzigd door theduke1989 op 23-11-2024 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
  • Laatst online: 22:36
Ook met dweilen? Dweilen hoeft niet perfect voor mij te zijn, maar als het om de 2 dagen even onze pvc vloer kan schoonmaken met onze pvc vloerreiniger middel zou het top zijn, stofzuigen zal vast OK zijn. appartement van 90m2 met een kleine van 5 maanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Laatst online: 30-09 10:21

Steeffoon

Smartphone-nerd

Maarten2212 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 13:31:
De Roborock OMO vloerreiniger is in de aanbieding bij Amazon.nl: https://www.amazon.nl/gp/product/B0C1NQLCDS, nu voor €16,99. Zelf gebruik ik dit al bijna een jaar na tevredenheid. De aanbevolen verdunning is 1:300, dus dit is geschikt voor 144 liter schoonmaakmiddel.
Ik zie niet expliciet staan dat het ook voor PVC is, heb je daar toevallig ervaring mee?

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-09 16:14
CP1977 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 22:02:
[...]

Die gevoelige obstacle detection kun je aanpassen zodat hij minder gevoelig is maar goed dat je een keuze hebt kunnen maken
Ook zien staan toevallig; heb jij (of iemand anders hier) al eens mee geexperimenteerd? Ben wel benieuwd of er daadwerkelijk verschil zit in de drie niveau's.

4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoelleB93
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 04-12-2024
theduke1989 schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 09:22:
Nu een grote aanbieding bij Amazon.de de Roborock Q5 Pro voor 159€ is dit een goede deal?
Ook gewoon op de Nederlandse Amazon hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
sacaji schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 09:44:
[...]

Ook met dweilen? Dweilen hoeft niet perfect voor mij te zijn, maar als het om de 2 dagen even onze pvc vloer kan schoonmaken met onze pvc vloerreiniger middel zou het top zijn, stofzuigen zal vast OK zijn. appartement van 90m2 met een kleine van 5 maanden
Ja ook met dweilen. En goed.ook hoor.

Ik zou er alleen niet zomaar een pvc reiniger ingooien en eerst kijken of die wel geschikt is voor een robot ivm schuimen.

[ Voor 13% gewijzigd door monica66 op 23-11-2024 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboconnect
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:10
Wilde de qrevo pro via de Duitse Roborock site bestellen maar is helaas uitverkocht.
Was een leuke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-HK
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:30
limboconnect schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 15:56:
Wilde de qrevo pro via de Duitse Roborock site bestellen maar is helaas uitverkocht.
Was een leuke prijs.
Ja, same. Ik was eerst erg gecharmeerd van de Eufy X10, maar na meer reviews lezen vanochtend specifiek voor harde vloeren (dat is het enige wat ik heb in mijn appartement), toch minder enthousiast. Na het verdiepen in de volledige Roborock line-up zou het of de qrevo s of pro moeten worden, maar beide zijn inmiddels uitverkocht via de fabrikant. Andere resellers kan natuurlijk wel, maar dan mis je de extra kortingscode... vraag is of "in Kürze verfügbar!" ook voor 2-dec voor het einde van de BF-deal betekend...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:55

Theo

moederbord

Theo schreef op zondag 28 april 2024 @ 19:18:
Een paar maanden geleden heb ik de gok gewaagd en een dweilrobot aangeschaft als aanvulling voor de zuigrobot. Die laatste heeft dan wel wel watertank en een dweil, maar een natte dweil meeslepen dat noem ik geen dweilen, dat is enkel vuil verplaatsen :P Ik zocht dus iets dat werkt met schoon water en dat een vuilwater tank heeft zodat het vuil ook daadwerkelijk wordt verwijderd.

Wanneer je op zoek gaat dan blijken er maar een paar echte dweilrobots te zijn. Dit zijn de high end robotstofzuigers met roterende pads die in het basisstation de pads om de zoveel vierkante meter even komen schoonmaken. Op zich leuk, maar nogal een dure oplossing wanneer er al een robotzuiger in huis is. Daarom voor het magistrale bedrag van 30 euro de beroemde/beruchte Medio/iLife dweilrobot van marktplaats gehaald.(Medion MD18999, of iLife w400) Ding heeft een 0.9 liter schoonwatertank, een sneldraaiende schrobborstel, een rubberen trekker om het vuile water te verzamelen en een 0.9 liter vuilwatertank. Omdat m'n vriendin de stofzuigrobot een naam heeft gegeven heb ik de dweilrobot Moppie genoemd +)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XPtcczvny7FOpBcbz8XB9e7Bf0k=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/EU06z2YO90dE55afW40EZjZ7.png?f=user_large

Moppie is niet zo heel slim en heeft het brein van een simpele Xiaomi stofzuigrobot zonder Lidar en camera's., maar vind z'n weg met een paar afstandssensoren en een gyroscoop. En eerlijkheidshalve werkt dit nog best aardig en efficiënt! Soms wordt een hoekje of een puntje vergeten, maar deze komt de week erna dan wel. En wekelijks 95% schrobben is beter dan tweemaal per jaar met de hand 99.9% doen!
Moppie heeft ook geen app, geen wifi en hoeft niet aan het internet te hangen. (wat weer een voordeel kan zijn)

Moppie is standaard nogal zuinig met water. En, net als met elke dweilbeurt (zowel met de hand als met een robot) blijft er een heel klein beetje water op de vloer achter. Moppie weegt niet voldoende om echt kracht op de rubberen trekker te zetten waardoor er een heel klein beetje water achterblijft.
Helaas is de watertoevoer van Moppie niet te veranderen, en is deze nogal zuinig afgesteld waardoor 40 vierkante meter dweilen maar 300 ml aan water kost, en hiervan 200 ml op de vloer achterblijft waardoor er 100 ml wordt opgezogen. Niet echt ideaal en niet te veranderen... Maar gelukkig kun je dit hardwarematig wél veranderen! Onder de robot wordt het water via zes gaatjes van 1.0 mm op de vloer gedruppeld. Deze gaatjes vergroten met een boortje naar 1.4 mm verdubbelt het gatoppervlakte. en met deze verdubbelt ook de watertoevoer!

Moppie gebruikt nu 600 ml aan water met 40 vierkante meter. Hiervan blijft nog steeds 200 ml op de vloer achter, echter wordt nu dus 400 ml aan vuilwater van de vloer verwijderd. Het natter dweilen zorgt wel voor een schonere vloer omdat het vuil beter op kan lossen en er meer water is om de schrobber ook schoon te houden. En het water dat achterblijft is zowat verdampt wanneer Moppie klaar is.
Met name de eerste paar keren dat Moppie door het huis ging was het water chocomelk geworden.. Klaarblijkelijk is tweemaal per jaar met de hand dweilen dus niet echt afdoende om een vloer schoon te houden :P

Na een paar maanden het ding in gebruik te hebben ben ik erachter gekomen dat het een ideaal ding is. Het heeft een gebruiksaanwijzing. Zo kan hij niet over drempels gaan en kan hij niet op kleedjes komen omdat de bumper maar een paar millimeter boven de grond zit, en kan hij niet verder dan 5 meter van z'n startpunt komen omdat z'n navigatie/kaartgeheugen beperkt is. En nadat de robot klaar is (en naar z'n startpunt is gegaan) moet de watertank worden geleegd en de borstel even worden gereinigd waardoor deze niet 100% autonoom is.

Maar wanneer je om deze issues heen kan werken dan is het een geniaal ding! Vaak gaat de robotzuiger boven aan. Daarna mag Moppie er gelijk achteraan om de slaapkamer te doen. Nadat het water is bijgevuld volgt de badkamer (drempel van 5+ cm) en daarna de rest van de bovenverdieping.
Beneden hetzelfde. Nadat de stofzuigrobot beneden klaar is mag Moppie de woonkeuken dweilen. Na een refil volgt ook de rest van de benedenverdieping. Al heb ik z'n startpositie wel moeten uitmeten omdat de huiskamer ruim 9 meter lang is.

In het verleden is deze dweilrobot vaker in dit topic besproken, en is deze nooit populair geweest. Maar eerlijkheidshalve, ik vind het een geniaal ding! De aanschafkosten zijn een lachertje, de schoonmaakprestaties zijn beter dan een high end zuig/dweilrobot. Enkel de navigatie is simpel, doch doeltreffend, al moet je wel de watertoevoergaatjes vergroten wil deze effectief werken.

Mijn tip aan iedereen die op zoek is naar iets om automatisch te dweilen; kijk even op Marktplaats en haal zo'n robot voor een paar tientjes!
Even mijzelf quoten om de ervaringen met de bekende/beruchte Medion dweilrobot te delen nu deze ruim een half jaar lang wekelijks het huis schrobt. Deze robot heeft dus de naam Moppie gekregen :+

Pré Moppie werden de vloeren in huis zo'n twee tot driemaal per jaar handmatig gedweild. Met een Leifheit dweil, een emmer met schoon heet water met daarin een mix van Dreft en Dasty en een emmer voor het vuile water was het twee uren schrobben om alle vloeren in huis schoon te krijgen. Dat was zo'n klus dat maar heel af en toe gebeurde omdat het veel werk, het altijd wel naar 'volgende week' kon worden uitgesteld en omdat het gewoon niet het meest leuke werk was.
Altijd begon ik met 2 x twee liter schoon water (1x2 liter beneden en een nieuwe emmer met 2 liter water voor de bovenverdieping) en eindigde ik met een paar liter chocomelk. Maar sinds april dweilt Moppie dus wekelijks de vloeren, en de vloeren zien er daadwerkelijk schoon uit.

Maar de vraag blijft altijd, hoe schoon is schoon? En worden de vloeren ook écht schoon van deze Medion/iLife dweilrobot? Dus vandaag na een half jaar heb ik een stukje vloer met de hand gedweild om te kijken of deze écht schoon is. Begin van de avond heeft Moppie d'r werk in huis gedaan, en een paar uur daarna was het tijd voor de test. Met een schone doek van de waslijn en één klein emmertje met ruim schoonmaakmiddel en een half liter heet water daarom een kleine tien vierkante meter van de keukenvloer met de hand stevig geschrobd en gepoetst.

En het resultaat? Moppie krijgt een tien! Rechts is drinkglas gevuld met het schone zeepwater nog vóór het dweilen, en links is een afgietsel van wat er uit de emmer kwam ná het dweilen. Het verschil in kleur van het water in miniem, bewijzend dat er gewoon geen vuil op de vloer aanwezig was.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sxuhEgitmpLDwNvTIPN2Ky5D3_A=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/EVQOUHPZBsu3QO7NSiSZRwok.png?f=user_large

Een half jaar geleden was de voorzichtige conclusie al dat deze rare dweilrobot (welke soms voor twee tientjes op Marktplaats staat! :o ) best wel goed was. En nu, een half jaar verder is voor mij toch wel bewezen dat deze rare robot een verborgen parel is! 8)

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deikesu
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 29-09 14:51
Afgelopen week de Eufy X10 pro omni gekocht bij Coolblue.

Tot op heden ben ik erg tevreden. Heb hier te maken met een harde vloer en een hoog polig tapijt. Ik was verbaasd dat hij zelfs door het tapijt ging en ook daar netjes de randjes deed.

Was wel even schrikken van het geluid met het legen 😂

Verder geen ervaring met andere robot stofzuigers, maar in ieder geval van deze geen spijt!

Bedankt allemaal in dit topic. Had de keuze anders niet zo goed kunnen maken 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik heb via de Roborock site de Q revo 's besteld. Nu zie ik op de site dat er 1 stofzuigerzak meegeleverd wordt. Waar halen jullie nieuwe vandaan, ik wil niet na 1 week al een volle zak hebben (...). Op Ali zie ik ze redelijk goedkoop, maar past dat ook fatsoenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:43
Iemand enige ervaring met goede vervangende onderdelen voor de eufy x10 pro? Zelfs op eufy eigen website kan ik ze niet goed vinden. Wellicht goede third party?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
mrwolf schreef op zondag 24 november 2024 @ 09:06:
Ik heb via de Roborock site de Q revo 's besteld. Nu zie ik op de site dat er 1 stofzuigerzak meegeleverd wordt. Waar halen jullie nieuwe vandaan, ik wil niet na 1 week al een volle zak hebben (...). Op Ali zie ik ze redelijk goedkoop, maar past dat ook fatsoenlijk?
Persoonlijk doe ik al 16 maanden met de meegeleverde zak. Betreft een huishouden met één kind en een benedenverdieping van ruwweg 70m2 die dagelijks wordt schoongemaakt. Wel heb ik gisteren een pakketje met onderdelen, waaronder stofzakken, van Aliexpress binnengekregen. De ervaringen die ik her en der lees is dat deze minder lang meegaan, maar dat deze alsnog naar verhouding significant goedkoper zijn dan de originele stofzakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shizzel
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Maxwp schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 00:23:

Ik herken dit wel een beetje. Ik heb hier een roborock s5 (de originele niet de max) en die lijkt qua stofzuigen beter dan de x40 die ik nu 2wk heb. De s5 liet minder vaak iets liggen(de x40 is overigens niet slecht ofzo en veel stiller). Stofzuig jij harde vloeren of tapijt? Ik kan me voorstellen dat de wielen net iets in tapijt zakken waardoor hij daar beter zuigt door beter contact.
Ik denk er over de rubberen borstel te wisselen voor een half harige en te kijken of dat beter werkt. Zou jij willen kijken of hij beter zuigt met de borstel van de l10s erin? Ik geloof dat dat moet passen en die wil ik anders gaan kopen.

Wbt de afstand tussen vloer en borstel bij de x40. Die kan de hoofd rubber borstel ook optillen zodat die bij t dwijlen niet de grond raakt. Mogelijk was de borstel bij jou toen je het bekeek in de hoogste stand.

[ Voor 10% gewijzigd door Shizzel op 24-11-2024 19:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shizzel
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Rio schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 00:30:
[...]

Zuig jij harde vloeren of tapijt? Ik ben zoekende naar de oorzaak voor de iets tegenvallende zuig resultaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:54

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

rgras schreef op zondag 24 november 2024 @ 09:35:
[...]

Persoonlijk doe ik al 16 maanden met de meegeleverde zak. Betreft een huishouden met één kind en een benedenverdieping van ruwweg 70m2 die dagelijks wordt schoongemaakt. Wel heb ik gisteren een pakketje met onderdelen, waaronder stofzakken, van Aliexpress binnengekregen. De ervaringen die ik her en der lees is dat deze minder lang meegaan, maar dat deze alsnog naar verhouding significant goedkoper zijn dan de originele stofzakken.
Hm hier gaat hij niet zo lang mee denk ik maar alsnog prima lang genoeg.

Volgens mij zitten er twee bij @mrwolf dus je hebt nog even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

Hier ook de deals niet kunnen weerstaan, door vele aanbiedingen spontaan gekozen voor roborock s8 (359e).

Het was lastig zoeken naar een goed model zonder docking station (geen ruimte voor) dus alsnog voor roborock gegaan vanwege goede ervaringen met ons huidige roborock s5.

Nu ik wat meer tijd heb veel reviews gelezen, maar niet wijzer gevonden. Iemand die me kan vertellen of er voor dit budget een veel beter keus is? Vloer is hard, dweilen is niet echt een pre maar leuk als het kan. De focus van vele reviews is vnml op modellen met docking stations

[ Voor 6% gewijzigd door SYQ op 24-11-2024 10:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zoldier
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 30-09 08:33
Heb ze ook zo voor onze Q7 besteld bij Ali en filters, stofzuigzakken etc., het past allemaal goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:26
Heb ze gisteren bij Amazon besteld. 14 Stuks voor €18,99. Ali zal vast goedkoper zijn, maar ik vind het een prima prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnetx3
Ik vermijd ten alle tijden de goedkope namaak zakken, het dock heeft immers geen filter. Zover ik weet is de zak het filter. Als dat niet goed genoeg is, zal er stof in je motor komen lijkt mij? Ik heb dit weleens gezien bij mijn S4, daar heb ik eenmalig de goedkope filters opgehad, toen hoopte er ineens stof op in het filter van de uitlaat. Origineel filter geplaatst, nooit meer gezien.

Vooral die Q Revo zakken zijn niet eens heel duur: €25 bij je thuis voor 6 zakken. Daar konden wij anderhalf jaar mee vooruit..

[ Voor 14% gewijzigd door magnetx3 op 24-11-2024 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roald_
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-09 16:38
Roborock Q Revo S besteld via Amazon (BE). Ik wou vandaag bestellen op de Roborock website maar daar was hij niet meer in stock, via Amazon wel dezelfde promotie en ook verzonden vanuit Roborock EU. Ben benieuwd, hier rijdt nog een Roomba van meer als 5 jaar oud rond dus het verschil zal (hopelijk) groot zijn :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Laatst online: 22:26
Heb net de Roborock qrevo Pro besteld. Wilde eerst de S nemen, maar had geen zin om weer eeuwen research te doen, dus mezelf makkelijk gemaakt en de pro genomen. Volgens mij best een aardige deal op Amazon nu? 619 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-02 10:04
Sinds 2 dagen de Qrevo Pro in gebruik. Maar zit na te denken om hem terug te te brengen. De pvc vloer zit er net in. Met klein beetje roborock schoonmaak middel krijgt die de meeste vlekjes niet weg dus moet er alsnog achter aan met een doekje. Ook veel water in het basisstation wat die volgens mij hoort weg te zuigen.

Ben benieuwd of bol moeilijk doet met retourneren.
Ik heb toevallig ook de Eufy X10 binnen (was te laat met annuleren) maar zit te denken om die aan te slingeren en te kijken of die wel de vloer een beetje knap krijgt.

https://www.youtube.com/@droommotor

Pagina: 1 ... 44 ... 62 Laatste