Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvpke
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 08-06 21:27
Woudtwe schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 11:06:
Ik heb van de week mijn S50 ingeruild voor een S8 Max. Dat scheelt een boel geluid zeg.

De S50 had alweer Error 1. Ik heb de laser al eens vervangen, daarna is het nooit helemaal goed geweest. Hij wou niet meer onder de kast parkeren. Nu begon de batterij ook minder te worden. Viel ineens uit af en toe. Dus tijd voor een upgrade.

Wel zonder zon groot dockingstation, past ie mooi onder de kast☺️.

En een mooie aanbieding op het moment hielp ook mee! €260,-. Die kon ik niet laten staan!
Waar heb je die voor die prijs kunnen scoren? Ik kan hem namelijk niet vinden. Mijn S50 is ook aan het verslijten. Alleen denk ik wel voor eentje te gaan die netjes speelgoed van de kids detecteerd. Enkel zie ik best veel terugkomen dat de bouwkwaliteit van de dreame echt te wensen overlaat

[ Voor 13% gewijzigd door pvpke op 18-11-2024 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stephenvw
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 16-06 20:07
Ik heb met die black friday acties nog niet zoveel ervaring.
Heeft het zin nog te wachten tot 29/11 voor een hogere korting of gaat daar vermoedelijk niks meer aan wijzigen.

Die 'dreame l10s ultra gen 2' bij coolblue staat reeds mooi in de aanbieding maar zou mooi zijn als er nog eens xx€ afgaat 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deikesu
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:36
magnetx3 schreef op maandag 18 november 2024 @ 09:21:
[...]

Staat nu bij Coolblue voor dezelfde prijs, ik zou die gok wat eerder wagen dan een verkoper zonder recensies. Succes!
Thanks, heb hem gelijk besteld. Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvpke
Deikesu schreef op maandag 18 november 2024 @ 16:20:
[...]

Als je hiernaar kijkt heeft de gen 2 geen AI camera wat ik wel raar vind. Hij zal dus slechter gaan objecten detecteren neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deikesu
pvpke schreef op maandag 18 november 2024 @ 16:56:
[...]

Als je hiernaar kijkt heeft de gen 2 geen AI camera wat ik wel raar vind. Hij zal dus slechter gaan objecten detecteren neem ik aan?
Ik zag in de review van onder andere vacuum wars dat er inderdaad soms wat false positives zijn. Ik dacht ik neem dat voor lief en ga het proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-06 15:42
Deikesu schreef op maandag 18 november 2024 @ 16:20:
[...]

Keuzestress, de Roborock Qrevo S of de Eufy X10 Pro omni. Belangrijkste is dat de stoelen en het tapijt goed gedetecteerd worden. Is de meerprijs voor de Eufy het waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvpke
WidgetTWW schreef op maandag 18 november 2024 @ 18:10:
[...]

Keuzestress, de Roborock Qrevo S of de Eufy X10 Pro omni. Belangrijkste is dat de stoelen en het tapijt goed gedetecteerd worden. Is de meerprijs voor de Eufy het waard?
Beide kosten toch evenveel ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
pvpke schreef op maandag 18 november 2024 @ 18:28:
[...]

Beide kosten toch evenveel ongeveer?
De Qrevo S gaat voor 440,- en de Eufy voor 569,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvpke
Aha, sorry ik was naar de v2 aan het kijken vandaar. Ik heb nu een s50 en die staat regelmatig gewoon stil doordat die ergens vast zit. Dan is het nut natuurlijk weg. Al heb je zonder kinderen er minder last van neem ik aan.

[ Voor 62% gewijzigd door pvpke op 18-11-2024 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:47
pvpke schreef op maandag 18 november 2024 @ 16:14:
[...]

Waar heb je die voor die prijs kunnen scoren? Ik kan hem namelijk niet vinden. Mijn S50 is ook aan het verslijten. Alleen denk ik wel voor eentje te gaan die netjes speelgoed van de kids detecteerd. Enkel zie ik best veel terugkomen dat de bouwkwaliteit van de dreame echt te wensen overlaat
Bij Bol.com, ik zag dat de zwarte er nu ook voor dezelfde prijs staat. Ondertussen nog goedkoper zie ik🙈

https://www.bol.com/nl/nl...VDFg.2_13.16.ProductImage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kennethb84
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 18-05 11:04
Dit is dan wel alleen voor de stofzuiger. Zonder basisstation.
De Dreame L10 ultra gen 2 is overal in actie aan het komen. MM, Coolblue, bol, ...

Bestaat hij ook in het zwart want die zie ik precies niet passeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-06 13:23

McLambo

MTB Junky

Woudtwe schreef op maandag 18 november 2024 @ 19:15:
[...]

Bij Bol.com, ik zag dat de zwarte er nu ook voor dezelfde prijs staat. Ondertussen nog goedkoper zie ik🙈

https://www.bol.com/nl/nl...VDFg.2_13.16.ProductImage
Vreemd; er lijkt 110 euro verschil te zitten tussen de kleur wit en zwart 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:11
Hoe doen die robotjes het eigenlijk bij wat hoogpoliger tapijt? :)

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• An3m00n
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 06-06 23:12
WidgetTWW schreef op maandag 18 november 2024 @ 18:10:
[...]

Ik had dezelfde keuzestress, heb heel lang op het spoor van de Qrevo S gezeten maar ben toch geswitcht naar de X10 Pro omni vanwege de obstacle avoidance. Vandaag gehaald bij Coolblue, dus nog geen ervaring, ik ben heel benieuwd. Hier staat nu een oude Neato die dit weekend weer een uur ruzie gemaakt heeft met de sledepoten van onze eettafelstoelen. Ik hoop dat dat nu verleden tijd is! Dank voor alle bijdragers in dit topic, hielp enorm in de zoektocht!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monica66
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18-06 05:57
Bij ons loopt de Dreame L10s vast in hoogpolig tapijt. Ik heb begrepen dat het voor veel van deze robots lastig is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PCJR
monica66 schreef op maandag 18 november 2024 @ 21:08:
Bij ons loopt de Dreame L10s vast in hoogpolig tapijt. Ik heb begrepen dat het voor veel van deze robots lastig is.
Ik ben het onmogelijke avontuur begonnen: youtube reviews van robotstofzuigers...
Gewoon niet te doen, er is ook zo ontiegelijk veel keus...niet leuk meer.

Ik twijfel tussen zoveel nu, dit gaat mij nog uren, dagen, kosten :X

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:14
Iemand een idee waar ik een Yeedi M12 Pro+ kan halen ? Via Amazon en de site leveren ze alleen in de US ? Zie via meerdere bronnen dat Nederlanders hem wel hebben en we blij mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deikesu
An3m00n schreef op maandag 18 november 2024 @ 21:07:
[...]

Ik had dezelfde keuzestress, heb heel lang op het spoor van de Qrevo S gezeten maar ben toch geswitcht naar de X10 Pro omni vanwege de obstacle avoidance. Vandaag gehaald bij Coolblue, dus nog geen ervaring, ik ben heel benieuwd. Hier staat nu een oude Neato die dit weekend weer een uur ruzie gemaakt heeft met de sledepoten van onze eettafelstoelen. Ik hoop dat dat nu verleden tijd is! Dank voor alle bijdragers in dit topic, hielp enorm in de zoektocht!
Precies dit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vV8es9rox0j8A_3icLZuagJ-WWs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7x8NSr7Ej4pKhsXTeINBDSkT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mnKzgCY5gNtLMYyKwxpU6dl7RSU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kcoMxqY9gbWIWVHp8ZcN0LG5.jpg?f=fotoalbum_large
683-267 is dikke 400 piek nu? Of werkt dit niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
PCJR schreef op maandag 18 november 2024 @ 22:21:

Probeer eens ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Nee want, het kost dan zeker 10 euro om die code te kopen, plus, ik weet niet of ik voor de eufy ga :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Waar zag je dat?
Ik vind het de gok wel waard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
PCJR schreef op maandag 18 november 2024 @ 22:21:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat gaat niet werken. De AES47MDGNL coupon hangt er al aan en geeft €165 korting. Je kan geen kortingscodes stapelen bij Eufy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jMnd6UOZV5iPiT05RNhY4mQD6qA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oCupoXx7AoqMYlhP5nocwDVB.jpg?f=fotoalbum_large

Ik moet eerst eens zien of ik een eufy wil. Ook niet zo kapot van dat security verhaal van een tijd geleden. Die cameras op die stofzuigers he...

Ik zoek iig iets dan over hoogpolig tapijt kan. En ok dweilen. Roborock mss ook nog opties... lastig. Of een Dreame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:47
McLambo schreef op maandag 18 november 2024 @ 20:31:
[...]

Vreemd; er lijkt 110 euro verschil te zitten tussen de kleur wit en zwart 8)7
Bizar. Dat ik hem een week terug kocht was de witte €260 en de zwarte ruim €400. Toen ik het vanavond postte waren ze allebei €219. En nu is de zwarte ineens weer veel duurder.🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisCle
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15:01
Mooie aanbieding voor zowel de Qrevo S als de Omni 10X. Neigde naar de tweede maar de Qrevo S is nog zo'n €100 goedkoper. Vanavond knoop doorhakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-06 07:01
Hier nog in twijfel tussen de X10 en de L60. Een hele goede dweilfunctie is eigenlijk totaal onnodig hier (tegelvloer, geen schoenen in huis, geen loslopende huisdieren, wel kinderen ;) )

570 of 299,- scheelt nogal, plus de X10 past wél tussen de twee kasten in de kamer, maar is met 48cm 3 cm dieper, en steekt dus uit. Daarmee is de beoogde plek niet mogelijk. De L60 past daar wel ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
Hoe belangrijk is het overigens dat het station ook aan de zijkant 50cm ruimte heeft? Ik wil hem tussen twee kasten zetten (37cm ruimte ertussen), maar lees in handleidingen 0,5m zijwaarts, 1,5m voorwaartse benodigde / aanbevolen ruimte... Is dat écht zo belangrijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pvpke
adinsx schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 10:16:
Hier nog in twijfel tussen de X10 en de L60. Een hele goede dweilfunctie is eigenlijk totaal onnodig hier (tegelvloer, geen schoenen in huis, geen loslopende huisdieren, wel kinderen ;) )

570 of 299,- scheelt nogal, plus de X10 past wél tussen de twee kasten in de kamer, maar is met 48cm 3 cm dieper, en steekt dus uit. Daarmee is de beoogde plek niet mogelijk. De L60 past daar wel ...
Heb je de Roborock Q8 Max al eens bekeken? als je geen dweilfunctie nodig hebt lijkt mij dit een perfecte optie voor bv obstacle ovoidance. Ik weet nog niet goed of ik ook een dwijlfunctie wil. Ik heb de functie op een vorig toestel nooit gebruikt maar dit was natuurlijk ook niet met een dock waar de dwijlen telkens proper gemaakt werden. Ik zit ook nog hard te twijfelen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:25

Rio

Ik heb al een boek

magnetx3 schreef op maandag 18 november 2024 @ 14:48:
Ik vind in dit topic niks over de Tricut brush trouwens, heeft niemand hier ervaring mee?
Ik heb (naast vrouw en dochter met lang haar) de tricut brush gekocht voor onze X40, doet wat ze beloven, aanrader dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokey1808
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 19-06 10:20
PCJR schreef op maandag 18 november 2024 @ 22:53:
[Afbeelding]

Ik moet eerst eens zien of ik een eufy wil. Ook niet zo kapot van dat security verhaal van een tijd geleden. Die cameras op die stofzuigers he...

Ik zoek iig iets dan over hoogpolig tapijt kan. En ok dweilen. Roborock mss ook nog opties... lastig. Of een Dreame.
Op welke site heb je deze aanbieding gevonden? Want tot nu toe heb ik de L60 met leegstation niet kunnen vinden voor een lagere prijs dan €249. Dweilfunctie is niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken Wood
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-05 13:45
Ik twijfel ook tussen de Qrevo S en de Eufy x10 Omni pro, maar neig toch naar de eerste. Deze is goedkoper, heeft geen camera en Roborock heeft zich volgens mij al bewezen op de robotstofzuigermarkt. De Eufy x10 Omni Pro lijkt beter obstakels te vermijden, maar dat komt juist door de camera en ik wil juist geen (Chinese) camera in mijn huis. Dan ruim ik liever iedere avond de vloer even op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Ken Wood schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 10:46:
Ik twijfel ook tussen de Qrevo S en de Eufy x10 Omni pro, maar neig toch naar de eerste. Deze is goedkoper, heeft geen camera en Roborock heeft zich volgens mij al bewezen op de robotstofzuigermarkt. De Eufy x10 Omni Pro lijkt beter obstakels te vermijden, maar dat komt juist door de camera en ik wil juist geen (Chinese) camera in mijn huis. Dan ruim ik liever iedere avond de vloer even op.
Het is een foutieve aanname dat de Roborock modellen met 'Optische sensor' geen camera hebben. De modellen met optische sensor, zoals de Q Revo of Roborock S8 Pro Ultra, zijn gewoon uitgerust met een simpele camera.. hij is alleen niet zomaar in te zien en het is geen RGB camera. Het marketing woord 'Optic Sensor' is misleidend en doet je denken dat het geen camera is.

Zie pagina 18 van dit research document: https://dontvacuum.me/tal...1-vacuum-robots-final.pdf . De S8 Pro Ultra heeft enkel een optische sensor en ze konden hiervan, met wat aanpassingen, de sensor feed bekijken. Het is gewoon een camera :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
pvpke schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 10:34:
[...]

Heb je de Roborock Q8 Max al eens bekeken? als je geen dweilfunctie nodig hebt lijkt mij dit een perfecte optie voor bv obstacle ovoidance. Ik weet nog niet goed of ik ook een dwijlfunctie wil. Ik heb de functie op een vorig toestel nooit gebruikt maar dit was natuurlijk ook niet met een dock waar de dwijlen telkens proper gemaakt werden. Ik zit ook nog hard te twijfelen...
Goede. Nu wel. :+
Relatief smal ook en niet dieper dan de kasten incl. station. Nog even puzzelen of praktische inpassing (tussen de kasten) voor gaat op toch een fatsoenlijke dweilfunctie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo

McLambo

MTB Junky

Ik las op YT dat anker via een firmware update de camera op de Z10 uit heeft gezet over klachten over privacy. Zou dit nadelig effect hebben op de obstakel detectie?

/edit; blijkbaar niet

https://support.eufy.com/...stacle-Photos-Feature-FAQ

[ Voor 30% gewijzigd door McLambo op 19-11-2024 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
  • Laatst online: 23:33
Ik zit deze dagen mee te lezen om een vervanging voor mijn Ecovacs Deebot 600 te vinden. Mijn Deebot is helaas aan het eind van zijn latijn, en kan nog max 5 minuten stofzuigen voordat de accu al weer leeg is.
Support is er helaas niet, ik wordt van het kastje naar de muur gestuurd door Bol en de leverancier erachter.

Dus dan maar een nieuwe! Dweilen is niet nodig, maar het is wel fijn als hij niet veel problemen heeft met het opzuigen van de haren van mijn hond op een houten vloer of op een kleed. Dus dan lees ik dat de Roborock Q8 Max een goede zou moeten zijn?

Hebben mensen deze al aangeschaft en zijn jullie daar tevreden over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
En de QRevo pro? 600 nogwat bij bol meen ik.

Of eem Dreame.... fak k weet t niet.

Liefst max 10cm hoog...

[ Voor 5% gewijzigd door PCJR op 19-11-2024 13:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pvpke
gustaveau schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 11:20:
Ik zit deze dagen mee te lezen om een vervanging voor mijn Ecovacs Deebot 600 te vinden. Mijn Deebot is helaas aan het eind van zijn latijn, en kan nog max 5 minuten stofzuigen voordat de accu al weer leeg is.
Support is er helaas niet, ik wordt van het kastje naar de muur gestuurd door Bol en de leverancier erachter.

Dus dan maar een nieuwe! Dweilen is niet nodig, maar het is wel fijn als hij niet veel problemen heeft met het opzuigen van de haren van mijn hond op een houten vloer of op een kleed. Dus dan lees ik dat de Roborock Q8 Max een goede zou moeten zijn?

Hebben mensen deze al aangeschaft en zijn jullie daar tevreden over?
Na alles hier te lezen is dit echt wel een goede keuze. Ik ben er zelf nog niet uit of ik nu wil gaan dwijlen of niet, maar anders had ik de knoop al doorgehakt en voor dit toestel gegaan. Als je paar paginas terugleest zie je hem regelmatig terugkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
Beavbusi schreef op maandag 18 november 2024 @ 21:59:
Iemand een idee waar ik een Yeedi M12 Pro+ kan halen ? Via Amazon en de site leveren ze alleen in de US ? Zie via meerdere bronnen dat Nederlanders hem wel hebben en we blij mee zijn.
Niemand die dit weet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter2
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 11-06 20:24
- Dreame L10s Ultra Gen 2 535,-
- Dreame L10s Pro Ultra Heat 659,-
- iRobot Roomba Combo 10 Max 799,-
- roborock q revo master 800

Op basis van dit lijstje kies ik waarschijnlijk eind deze week voor de Dreame L10s Ultra Gen 2. Ik kan mij bijna niet meer voorstellen dat de prijs nog gaat zakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WidgetTWW
Pieter2 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 21:20:

Op basis van dit lijstje kies ik waarschijnlijk eind deze week voor de Dreame L10s Ultra Gen 2. Ik kan mij bijna niet meer voorstellen dat de prijs nog gaat zakken.
Ik zie door de bomen de stofzuigers niet meer. Zou je deze verkiezen boven een Roborock QRevo en de Eufy X10? Zo ja, waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomox
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 22:32
sn33ky schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 11:09:
Sinds paar weken connecteerd mijn Roborock niet meer met internet. Dus ik dacht geef hem een wifi reset. Maar ook zonder resultaat.

Nu ben ik erachter dat het inloggen op de roborock app wel werkt via mobiel internet, maar via de wifi een "netwerk unavailable" fotmelding geeft bij het prberen inloggen op mijn account.

Ik heb alle dns instellingen in de router, etc. veranderd naar de basis 1.1.1.1 (zodat er zeker geen filtering op zit) en alle beveligingen uitgezet. Echter geraak ik gewoonweg niet verbonden met de roborock servers op de app.

Hoe weet ik waar het probleem zit, en wat zjn de stappen om dit op te lossen?
Ik heb hetzelfde sinds de wifi reset, wat was de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken Wood
Ik heb gisteren de knoop doorgehakt en de Qrevo S besteld op de Duitse Roborock website. Incl. 8% korting komt die op € 441 en dat gaf voor mij de doorslag.

Op de website van Roborock staat nergens hoe lang verzenden duurt en vanaf waar de robot wordt verzonden. Weet iemand dit? Ik neem aan dat hij uit Duitsland komt en niet uit China?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZvC
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-01 13:56

ZvC

Ken Wood schreef op woensdag 20 november 2024 @ 05:52:
Ik heb gisteren de knoop doorgehakt en de Qrevo S besteld op de Duitse Roborock website. Incl. 8% korting komt die op € 441 en dat gaf voor mij de doorslag.

Op de website van Roborock staat nergens hoe lang verzenden duurt en vanaf waar de robot wordt verzonden. Weet iemand dit? Ik neem aan dat hij uit Duitsland komt en niet uit China?
Ik verwacht hem morgen en heb mijn Roborock dan precies een week geleden besteld. Hij komt uit Duitsland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gedonie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-02 13:30
WidgetTWW schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 22:19:
[...]

Ik zie door de bomen de stofzuigers niet meer. Zou je deze verkiezen boven een Roborock QRevo en de Eufy X10? Zo ja, waarom?
Ik heb een tijdje terug voor exact hetzelfde gestaan. Met min of meer dezelfde lijst aan robots. Ik ben toen voor de L10S Ultra Gen2 gegaan omdat die een van de goedkoopste was en min of meer dezelfde features heeft als de andere.

De enige die in de buurt kwam qua prijs en featureset was de Uefy X10, maar die robot was net iets hoger waardoor hij niet goed onder de meubels in mijn situatie kon.

Met betrekking tot de roborock (de QRevo Master is enigsinds vergelijkbaar), die is gewoon een sloot duurder en bied maar weinig extras voor dat enorme prijsverschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:55
Nu ben ik me aan het oriënteren op mijn eerste robot en het lijkt erop dat het een Dreame, Eufy of Roborock wordt. Nu kom ik er bij 1 ding niet zo uit: reviews van bijvoorbeeld de Q8 max+ geven aan dat de dweil gewoon ook over een tapijt gaat en het dus aan te raden is om een no mop zone in te stellen voor het tapijt. Maar betekent dit dat de robot het tapijt dan helemaal mijdt en dus ook niet zuigt?

Of betekent dit dat de Q8 een rondje met dweil (afgezien van de no-mop zone) moet laten doen, daarna de dweil verwijderen en nogmaals een rondje stofzuigen?

[ Voor 16% gewijzigd door Wren op 20-11-2024 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo

McLambo

MTB Junky

HandigeHarry1 schreef op maandag 18 november 2024 @ 11:44:
Iemand ervaring met een van de volgende modellen?

Ik zit te twijfelen tussen de Dreame L10s ultra gen2 en de Eufy x10 pro omni aangezien zij nu ongeveer even duur zijn door de black friday korting.

In principe heeft de Dreame meer opties zoals de uitschuifbare dweilarm voor de zijkanten, anti haar roller en apart bakje voor het schoonmaakmiddel maar zou de Eufy x10 pro omni wat beter moeten zijn in het dweilen.

Lastig lastig
Zit in hetzelfde schuitje. Keuze was al op de X10 gevallen totdat ik in reviews zag dat hij op harde vloeren soms wat fijn-vuil laat liggen, en mogelijk net te hoog is om onder onze bank door te scheuren.

Positief vind ik dan wel dat hij de dweilen kan optillen bij tapijt, ik dacht gelezen te hebben dat de L10s Ultra dit niet doet?

/edit: ruimte onder de bank:85mm. Dat wordt voor de meeste robots lastig 🧐

[ Voor 4% gewijzigd door McLambo op 20-11-2024 09:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pvpke
Wren schreef op woensdag 20 november 2024 @ 09:00:
Nu ben ik me aan het oriënteren op mijn eerste robot en het lijkt erop dat het een Dreame, Eufy of Roborock wordt. Nu kom ik er bij 1 ding niet zo uit: reviews van bijvoorbeeld de Q8 max+ geven aan dat de dweil gewoon ook over een tapijt gaat en het dus aan te raden is om een no mop zone in te stellen voor het tapijt. Maar betekent dit dat de robot het tapijt dan helemaal mijdt en dus ook niet zuigt?

Of betekent dit dat de Q8 een rondje met dweil (afgezien van de no-mop zone) moet laten doen, daarna de dweil verwijderen en nogmaals een rondje stofzuigen?
De dweil waar jij het over hebt is gewoon een natte doek die over je vloer gaat. Ikzelf heb het 1 keer gebruikt maar wordt volgens mij door niemand gebruikt. Wanneer je voor een dweilfunctie wil gaan zal je toch wel iets duurder uitkomen aangezien je een toestel wilt die op de dock de doek kan schoon gaan maken. Dan zou je eens bij de Qrevo S moeten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvpke
Is er iemand die wat meer ervaring heeft met object avoidance? De Q revo S scoort daar laag tov de rest en die avoidance is echt wel een must voor mij omdat er veel spullen op de grond liggen.

https://vacuumwars.com/best-vacuum-cleaners/robot-vacuums/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:55
pvpke schreef op woensdag 20 november 2024 @ 09:49:
[...]

De dweil waar jij het over hebt is gewoon een natte doek die over je vloer gaat. Ikzelf heb het 1 keer gebruikt maar wordt volgens mij door niemand gebruikt. Wanneer je voor een dweilfunctie wil gaan zal je toch wel iets duurder uitkomen aangezien je een toestel wilt die op de dock de doek kan schoon gaan maken. Dan zou je eens bij de Qrevo S moeten kijken.
Dank voor je reactie. Ok, dus je bent niet al te positief over de functionaliteit ervan. Als men zegt dat een dergelijke dweilfunctie 100% nutteloos is dan kan er beter gezocht worden naar een dweilloos exemplaar.
Maar toch vraag ik me nog af hoe het dan zit, moet je dan in feite twee keer het apparaat een rondje laten doen? 1x met en 1x zonder dweil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvpke
Wren schreef op woensdag 20 november 2024 @ 10:05:
[...]

Dank voor je reactie. Ok, dus je bent niet al te positief over de functionaliteit ervan. Als men zegt dat een dergelijke dweilfunctie 100% nutteloos is dan kan er beter gezocht worden naar een dweilloos exemplaar.
Maar toch vraag ik me nog af hoe het dan zit, moet je dan in feite twee keer het apparaat een rondje laten doen? 1x met en 1x zonder dweil?
Hij doet beide gelijktijdig. Maar als je het mij vraagt gebruikt 99 procent van de mensen de dweilfunctie op dat soort robots nooit. Je hebt er meer werk mee en je zou de doek continu schoon moeten maken. Anders ga je een heel huis met een natte doek rond die het vuil verspreid. Dwijlloos bestaat eigenlijk niet, dit komt doordat het geen meerkost was voor de fabrikanten neem ik aan. Is gewoon een waterbak met een stofdoekje aan met wat gaten in om het doek nat te houden.

[ Voor 11% gewijzigd door pvpke op 20-11-2024 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Zojuist de Q8 Max+ besteld bij Bol.com - had nog een cadeaukaart liggen dus 270 euro voor de set vind ik wel prima. De laatste robotstofzuiger die ik had was een iRobot uit 2019 dus zal wel een verschil zijn, vooral het feit dat ik nu gewoon kamers kan mappen en no-go zones aan kan geven is echt een wereld van verschil.

[ Voor 21% gewijzigd door LAD93 op 20-11-2024 10:42 ]

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
Kan je ook een schoonmaakspulletje in de Eufy X10 Pro Omni stoppen of dweilt deze alleen met water?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:21
Beavbusi schreef op woensdag 20 november 2024 @ 10:47:
Kan je ook een schoonmaakspulletje in de Eufy X10 Pro Omni stoppen of dweilt deze alleen met water?
Ik ben hetzelfde aan het onderzoeken. er kan schoonmaakspulletje in, eufy verkoopt zelf het spul (19,99 voor twee flessen).

Hier in het topic lees ik echter ook dat mensen gebruik maken van Woldoclean. Iemand anders nog goede tips voor de Eufy x10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-HK
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:17
WouterL schreef op woensdag 20 november 2024 @ 11:16:
[...]

Ik ben hetzelfde aan het onderzoeken. er kan schoonmaakspulletje in, eufy verkoopt zelf het spul (19,99 voor twee flessen).

Hier in het topic lees ik echter ook dat mensen gebruik maken van Woldoclean. Iemand anders nog goede tips voor de Eufy x10?
Volgens Eufy is de verhouding 1:200, een dopje op 2l water in de schoonwatertank. De inhoud van de schoonwatertank is 3l. Ik denk niet dat je de tank continue tot de rand vult (dus zeg. inderdaad 2 liter), maar één fles Eufy schoonmaakmiddel bevat ca. 470ml. Met twee flessen voor €20 heb je dus ca. 94 refills van de watertanks.

Er wordt niet aangeraden gebruik te maken van ander middel. Maar dat zou ik ook zeggen als fabrikant...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KoningPaulus
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-06 20:05
pvpke schreef op woensdag 20 november 2024 @ 10:15:
[...]

Hij doet beide gelijktijdig. Maar als je het mij vraagt gebruikt 99 procent van de mensen de dweilfunctie op dat soort robots nooit. Je hebt er meer werk mee en je zou de doek continu schoon moeten maken. Anders ga je een heel huis met een natte doek rond die het vuil verspreid. Dwijlloos bestaat eigenlijk niet, dit komt doordat het geen meerkost was voor de fabrikanten neem ik aan. Is gewoon een waterbak met een stofdoekje aan met wat gaten in om het doek nat te houden.
En toch wordt de vuilwatertank wel degelijk gevuld met behoorlijk vuil water, ook in een huis waar zonder schoenen wordt gelopen binnen. Dus het helpt "hygiënisch handmatig dweilen" uitstellen in mijn geval 😉

4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvpke
KoningPaulus schreef op woensdag 20 november 2024 @ 12:40:
[...]

En toch wordt de vuilwatertank wel degelijk gevuld met behoorlijk vuil water, ook in een huis waar zonder schoenen wordt gelopen binnen. Dus het helpt "hygiënisch handmatig dweilen" uitstellen in mijn geval 😉
Jij hebt het over een actieve mopping neem ik aan? Degene waar wij het over hebben is het tankje dat onder de robot hangt met een doek. Die gaat niet automatisch reinigen aan het station.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magnetx3
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13:51
McLambo schreef op woensdag 20 november 2024 @ 09:22:
[...]
Positief vind ik dan wel dat hij de dweilen kan optillen bij tapijt, ik dacht gelezen te hebben dat de L10s Ultra dit niet doet?
Jawel hoor, de Gen 2 doet 10,5mm en de originele L10s Ultra 7mm.

Nibe BA-SVM10-200/6 + AMS10-6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo

McLambo

MTB Junky

magnetx3 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 13:01:
[...]

Jawel hoor, de Gen 2 doet 10,5mm en de originele L10s Ultra 7mm.
Thanks, het verschil wordt wel heel klein zo 🫣
Kan het niet goed uitleggen waarom, maar de Uefy heeft momenteel nog een streepje voor

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Ik heb een leuke korting ontdekt voor de Roborock Q Revo Pro.

Via Roborock DE kost de witte of zwart momenteel 619.
De volgende coupon voor de Master werkt echter ook voor de Pro sinds vandaag: RRSAPCOUPONS4U

Dat maakt de eindprijs €564,20, verreweg het laagste ooit voor dit model :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo

McLambo

MTB Junky

stin00 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 13:32:

De volgende coupon voor de Master werkt echter ook voor de Pro sinds vandaag: RRSAPCOUPONS4U

Aargh, nog eentje die binnen mijn budget valt 😬

Keuze wordt er niet makkelijker op, ik zoek me steeds suf om alles specs te vergelijken

Dit Pro model lijkt niet op vacuumwars voor te komen nog…?

/edit;

+uitschuifbare dweil
+verwarmd water om de dweil te reinigen

T.o.v de S

[ Voor 5% gewijzigd door McLambo op 20-11-2024 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
McLambo schreef op woensdag 20 november 2024 @ 14:33:
[...]

Keuze wordt er niet makkelijker op, ik zoek me steeds suf om alles specs te vergelijken

/edit;

+uitschuifbare dweil

T.o.v de S
Als ik heel eerlijk ben vind ik de Q Revo S wel een enorm goede deal momenteel voor €441,60 (via Roborock DE met de 8% rabatt code).

Ik heb zelf de Pro, maar het S model voor €120 minder is toch wel een no-brainer wat betreft prijs/kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMC90
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-06 23:28
stin00 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 14:48:
[...]

Als ik heel eerlijk ben vind ik de Q Revo S wel een enorm goede deal momenteel voor €441,60 (via Roborock DE met de 8% rabatt code).

Ik heb zelf de Pro, maar het S model voor €120 minder is toch wel een no-brainer wat betreft prijs/kwaliteit.
Ik weet dat ik de spec sheets erbij kan pakken, maar je klinkt zo zeker van je zaak dat ik het je even direct vraag :P Waarom is het precies een no-brainer voor jou? Waarom destijds wel voor de pro gegaan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
DMC90 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 14:50:
[...]
Ik weet dat ik de spec sheets erbij kan pakken, maar je klinkt zo zeker van je zaak dat ik het je even direct vraag :P Waarom is het precies een no-brainer voor jou? Waarom destijds wel voor de pro gegaan?
Ik ben destijds voor de Pro gegaan voor rond de €620 toen het S model iets van €570 was. Het prijsverschil was dus wat kleiner. Daarnaast wilde ik graag de flexi-arm dweil uitproberen :+ Ik heb hiervoor de S7 Max Ultra gehad. Daarnaast rijdt er boven momenteel nog een S7 MaxV Plus rond.

Het prijsverschil van €441,60 versus €564,20 is zo'n 28%. In ruil daarvoor wordt de dweil met warm water gewassen en heb je de uitzwenkbare dweil. Verder hebben ze dezelfde zuigkracht, prestaties en app features.

Ik vind de Roborock Q Revo S een no-brainer omdat de prijs erg scherp is, Roborock een zeer goede app heeft en er héél veel reserve onderdelen beschikbaar zijn. Daarnaast ook genoeg filmpjes over reparaties. Kon hem ook eenvoudig in home assistant opnemen. Vind het altijd wel fijn als er een goed ecosysteem rondom het merk zit. Bij m'n oude Roborock S5 Max kon ik bijvoorbeeld makkelijk een nieuwe accu scoren en inbouwen.

Maargoed ik heb een lichte robotstofzuiger verslaving en wil ook Eufy en Narwal nog een keer proberen. Ik heb momenteel enkel ervaring met Roborock, Dreame en Ecovacs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo

McLambo

MTB Junky

Hebben alle modellen in e Qrevo range (dus de S, Plus, Pro en Max) allemaal dezelfde hardware aanboord voor obsctacle avoidance?

Ik heb even wat reviews gelezen en op dit punt scoort b.v. een S buidend minder dan de competitie in dit prijssegment.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mjelnir
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:35
McLambo schreef op woensdag 20 november 2024 @ 15:01:
Hebben alle modellen in e Qrevo range (dus de S, Plus, Pro en Max) allemaal dezelfde hardware aanboord voor obsctacle avoidance?

Ik heb even wat reviews gelezen en op dit punt scoort b.v. een S buidend minder dan de competitie in dit prijssegment.
Er is een software update geweest die dit oplost. Volgens mij behandelt vacuum wars dit ook in een recente video. Ik ben over de object avoidance van de S erg tevreden tot nu toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• medu80
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:42
McLambo schreef op woensdag 20 november 2024 @ 14:33:
[...]

/edit;

+uitschuifbare dweil

T.o.v de S
Ik wilde tot aan gisteren de L10S Gen2 bestellen, ik heb zelf de L10S gen 1 en die doet het fantastisch. Maar sommige zaken miste ik zoals:

Dweil pad dat uitschuift, je merkt echt een rand van 5 a 6 cm in de keuken waar toch iets achterblijft. En RoboSwing is komisch maar duurt echt lang.
Home Assistant integratie,
Siri dat je op zones kunt commanderen. (L10s is of alles of niets met Siri)

Gezien de prijs van de qRevo Pro is de keuze dus voor de QRevo Pro gevallen, ook omdat de Roborock wat sneller en makkelijker onder stoelen door gaat. Mijn L10S ontwijkt tussen de stoelpoten, wat ik ook probeer. Heb inmiddels de Pro besteld bij de.roborock.com, kijken of deze wel onder de eettafel door gaat. :)
Tevens heeft de Pro verwarmd water bij het reinigen, wat de Gen2 dus mist. Mijn advies zou zijn ga voor de Qrevo Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo

McLambo

MTB Junky

Kwam dit tegen:

https://redditrecs.com/lists/robot-vacuum-2024-11-05/

bijbehorende post: https://www.reddit.com/r/...ecommended_robot_vacuums/, staan wat verder interessante gebruikers ervaringen

Weer wat posts doorgeakkerd, en er wordt al voordeel voor Roborock t.o.v. van andere fabrikanten genoemd dat ze al langer in de wedstrijd zitten en hierdoor de producten beter doordacht maken, de dock makkelijker schoon te maken is, en de app en firmware updates rock solid zijn.

Met geen enkele ervaring met robotstofzijgers, laat staan Roborock... iemand andere ervaringen??

Anders lijkt de Q Revo Pro met de korting hack toch wel onverslaanbaar momenteel.

Eufy X10 Omni Pro vs Roborock Q Revo Pro (mijn 2 overgebleven kandidaten)

- YouTube: Roborock Qrevo Pro vs eufy X10 Pro Omni REVIEW and Comparison | Whic...
- https://www.rtings.com/ro...ock-qrevo-pro/49887/60895

Enig overgebleven voordeel voor de Eufy wat mij betreft is het design van de robot en de dockingstation, maar je; hoe zwaar moet je dat mee laten wegen??

[ Voor 43% gewijzigd door McLambo op 20-11-2024 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zit
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19-06 08:12

zit

De xiaomi x20+ lijkt me qua feature ook interessant als hij volgende week ergens in de aanbieding komt. Heeft bv ook obstacle avoidance, dock en actief dweilen. Lees hier alleen minder over. Wordt Xiaomi toch als minder betrouwbaar gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HandigeHarry1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 07-05 17:14
McLambo schreef op woensdag 20 november 2024 @ 09:22:
[...]

Zit in hetzelfde schuitje. Keuze was al op de X10 gevallen totdat ik in reviews zag dat hij op harde vloeren soms wat fijn-vuil laat liggen, en mogelijk net te hoog is om onder onze bank door te scheuren.

/edit: ruimte onder de bank:85mm. Dat wordt voor de meeste robots lastig 🧐
Zelf heb ik nu de Eufy besteld, uiteindelijk denk ik dat beide apparaten meer dan goed zijn maar heeft de betere objecten detectie van Eufy mij over de streep getrokken. Zit hij toch altijd wat minder tegen dingen aan te rijden en kan hij beter zijn ding doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
zit schreef op woensdag 20 november 2024 @ 16:06:
De xiaomi x20+ lijkt me qua feature ook interessant als hij volgende week ergens in de aanbieding komt. Heeft bv ook obstacle avoidance, dock en actief dweilen. Lees hier alleen minder over. Wordt Xiaomi toch als minder betrouwbaar gezien?
De Xiaomi X20+ komt uit de stallen van Dreame (dat merk is onderdeel van Xiaomi geworden). Het is bijna een kopie van de Dreame L10 Ultra; dus de variant zonder RGB camera. De X20+ is eenmalig €299,99 geweest bij Ochama en dat was een ongeëvenaarde prijs voor een robotstofzuiger met zoveel features.

Het is zeker een interessant model mits de prijs weer naar de €300 à €350 kruipt. Voor zo'n prijs is hij onverslaanbaar. Ik verwacht vrijwel dezelfde hardware kwaliteit als Dreame, alleen op softwaregebied durf ik geen uitspraken te doen.

[ Voor 10% gewijzigd door stin00 op 20-11-2024 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:28
stin00 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 13:32:

Top dit!

Moet je nou een Duits adres hebben om naar toe te verzenden?

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:34

Theo

moederbord

Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje als @zit , die X20+ lijkt op papier geniaal te zijn gezien deze ook een actieve dweilfunctie heeft zonder gelijk 800+ euro te kosten én een zelfstandige dock heeft.

Alleen waarom is de X20+ zo goedkoop met zo'n 350 euro? Het zuigen van de robot dat zit wel goed; het navigeren en daardoor niet nodeloos te lang bezig zijn met schoonmaken daar is ook niks negatiefs over te vinden. Het actief en (om de paar vierkante meter) continu reinigen van de dweilpads is de enige goede manier van een vloer dweilen waarmee het ook een echte dweiler is, ipv dat het een domme gimmick is... . En ook in het basisstation kan ik geen adder vinden.

Dus waarom is deze X20+ zo goedkoop? Of; wat is de meerwaarde nog van een dweil/zuig/dock combi van 600+ euro?

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
krizzziz schreef op woensdag 20 november 2024 @ 16:25:
[...]
Top dit!

Moet je nou een Duits adres hebben om naar toe te verzenden?
Nee hoor, Roborock Duitsland heeft gratis verzending naar Nederland. Ik heb daar op 6 september besteld en kreeg 8 september al de levering via UPS. Ik heb echter nog geen ervaring wat betreft garantie/service, dus daar durf ik geen uitspraken over te doen.

[ Voor 9% gewijzigd door stin00 op 20-11-2024 16:29 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vangoghnl
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 18-06 22:52
Theo schreef op woensdag 20 november 2024 @ 16:27:
Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje als @zit , die X20+ lijkt op papier geniaal te zijn gezien deze ook een actieve dweilfunctie heeft zonder gelijk 800+ euro te kosten én een zelfstandige dock heeft.

Alleen waarom is de X20+ zo goedkoop met zo'n 350 euro? Het zuigen van de robot dat zit wel goed; het navigeren en daardoor niet nodeloos te lang bezig zijn met schoonmaken daar is ook niks negatiefs over te vinden. Het actief en (om de paar vierkante meter) continu reinigen van de dweilpads is de enige goede manier van een vloer dweilen waarmee het ook een echte dweiler is, ipv dat het een domme gimmick is... . En ook in het basisstation kan ik geen adder vinden.

Dus waarom is deze X20+ zo goedkoop? Of; wat is de meerwaarde nog van een dweil/zuig/dock combi van 600+ euro?
Ik zou het niet weten. Hier al een tijdje de x20+ en bevalt werkelijk uitstekend. Ook het dweilen doet hij erg goed. Vloer is echt brandschoon, ik dweil zelf niet meer. In het begin erna nog eens zelf gedaan. Maar vloer kreeg ik niet schoner. Foto is de vuilwatertank na een dweil beurt.

Enig nadeel is dat er geen zeep in zou mogen. Dit doe ik net als veel gebruikers op Reddit wel. Namelijk die van dreame zelf. Werkt perfect en zie verschil op mijn vloer. Strepen gaan dan namelijk beter van de vloer af. Ook is duurt het drogen van de dweilpads langer door de koude lucht, ipv warme lucht. Maar dat doet die als ik slaap dus geen last van.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YSdOQKs5rhSyNJkoEghd4dCoVlc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RLnFXPLDY5cQ0VVViW3suzAd.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door vangoghnl op 20-11-2024 16:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PCJR
Dreame L10s Ultra GEN2 besteld. Bol gevraagd of ik m echt mag uitproberen en als het dweilen niet goed bevalt alles retour kan. Dat mocht.

Ik moest iets hebben dat minder hoog is dan 10cm, + een mopping pad die tot de rand komt. Dat heeft deze :)
Ohja en echte obstacle detectie, t is altijd 1 bende hier thuis. Indien teveel last van haren in de borstel kan ik nog die tricut borstel variant kopen.

[ Voor 8% gewijzigd door PCJR op 20-11-2024 16:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PCJR
McLambo schreef op woensdag 20 november 2024 @ 16:00:
Kwam dit tegen:

bijbehorende post: https://www.reddit.com/r/...ecommended_robot_vacuums/, staan wat verder interessante gebruikers ervaringen

Weer wat posts doorgeakkerd, en er wordt al voordeel voor Roborock t.o.v. van andere fabrikanten genoemd dat ze al langer in de wedstrijd zitten en hierdoor de producten beter doordacht maken, de dock makkelijker schoon te maken is, en de app en firmware updates rock solid zijn.

Met geen enkele ervaring met robotstofzijgers, laat staan Roborock... iemand andere ervaringen??

Anders lijkt de Q Revo Pro met de korting hack toch wel onverslaanbaar momenteel.

- YouTube: Roborock Qrevo Pro vs eufy X10 Pro Omni REVIEW and Comparison | Whic...

Enig overgebleven voordeel voor de Eufy wat mij betreft is het design van de robot en de dockingstation, maar je; hoe zwaar moet je dat mee laten wegen??
X10 was mij te hoog, gaat dan neit onder 4 kasten en ons bed door.. _+ geen zwenk dweil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMC90
PCJR schreef op woensdag 20 november 2024 @ 16:31:
[...]

Ik moest iets hebben dat minder hoog is dan 10cm, + een mopping pad die tot de rand komt. Dat heeft deze :)
Ohja en echte obstacle detectie, t is altijd 1 bende hier thuis. Indien teveel last van haren in de borstel kan ik niet die tricut variant kopen.
Heb je precies kunnen vinden tot welke hoogte de Dreame ergens onder kan? Dit is wel een ding dat ik ook nog even voor de Q Revo moet uitzoeken. Zou jammer zijn als hij niet onder het bed, bank en wat meubels wil schoonmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vangoghnl
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 18-06 22:52
[....

[ Voor 98% gewijzigd door vangoghnl op 20-11-2024 16:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PCJR
LAD93 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 10:40:
Zojuist de Q8 Max+ besteld bij Bol.com - had nog een cadeaukaart liggen dus 270 euro voor de set vind ik wel prima. De laatste robotstofzuiger die ik had was een iRobot uit 2019 dus zal wel een verschil zijn, vooral het feit dat ik nu gewoon kamers kan mappen en no-go zones aan kan geven is echt een wereld van verschil.
Hier nog een Neato botvac uit 1856 in de rolstoel met krukken die 1x in de 2 weken nog een laatste adem probeert uit te blazen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomox
Nadat mijn vrouw perongeluk de wifi op de roborock heeft gereset krijg ik hem niet meer aan de gang. ik krijg enkel een netwerk unavailable" foutmelding bij het proberen te verbinden met wifi.

Iemand de gouden tip voor het opnieuw verbinden met wifi? voor de zekerheid heb ik de 5ghz antenne uitgezet in de modem. Betreft een Q revo S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PCJR
DMC90 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 16:39:
[...]

Heb je precies kunnen vinden tot welke hoogte de Dreame ergens onder kan? Dit is wel een ding dat ik ook nog even voor de Q Revo moet uitzoeken. Zou jammer zijn als hij niet onder het bed, bank en wat meubels wil schoonmaken.
Ik meen 9.7 cm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
stin00 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 14:48:
[...]

Lastig! Ik heb de Qrevo S al besteld maar twijfel nu om voor de Pro te gaan. Verschil lijkt alleen in het dweilen te zitten. Is dat het prijsverschil waard..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvpke
McLambo schreef op woensdag 20 november 2024 @ 16:00:
Kwam dit tegen:

Mij lijkt de obstacle avoidance wel een stuk beter daar na wat onderzoek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Hoe is t verschil tussen de l10s ultra gen2 en de qrevo pro dan....

Prijzen dicht bij elkaar en meen ook alle opties enzo vrijwel gelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
stin00 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 14:59:
[...]

Ik ben destijds voor de Pro gegaan voor rond de €620 toen het S model iets van €570 was. Het prijsverschil was dus wat kleiner. Daarnaast wilde ik graag de flexi-arm dweil uitproberen :+
En hoe bevalt die flexi-arm dweil?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennisMa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:20
Dankzij de tips hier een Q revo S besteld. Onze eerste robotstofzuiger dus ben erg benieuwd. Laat tzt wel even weten hoe die bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomox
Thomox schreef op woensdag 20 november 2024 @ 16:44:
Nadat mijn vrouw perongeluk de wifi op de roborock heeft gereset krijg ik hem niet meer aan de gang. ik krijg enkel een netwerk unavailable" foutmelding bij het proberen te verbinden met wifi.

Iemand de gouden tip voor het opnieuw verbinden met wifi? voor de zekerheid heb ik de 5ghz antenne uitgezet in de modem. Betreft een Q revo S
Kickje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Zomaar een wilde gok.
Locatie staat uit op de telefoon waarmee je het probeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomox
@hjs thanks voor je tip, die had ik al aan staan :)

Ondertussen alles geprobeerd, tot aan een factory reset aan toe. Niets werkte, totdat ik maar uit wanhoop een compleet nieuw device heb toegevoegd...

Toen kon ik het wel opeens toevoegen en werd de wifi zonder problemen verbonden....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:28
Shit, dit topic kost mij geld. Zojuist de Q Revo Pro met de code aangeschaft voor €564. Erg benieuwd!!

ehhhh..HOI

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• McLambo

McLambo

MTB Junky

krizzziz schreef op woensdag 20 november 2024 @ 21:39:
Shit, dit topic kost mij geld. Zojuist de Q Revo Pro met de code aangeschaft voor €564. Erg benieuwd!!
Lol, same here! code stond ook op pepper.com. Daar maakte iemand de opmerking dat 120 euro meer voor een uitsteekbaar dweiltje het niet waard is, maar ik moest hier aardig mijn best doen om iemand anders in dit huishouden te overtuigen dat we niet alsnog achter 'dat ding' aan moesten lopen om de randjes en hoekjes zelf af te nemen B)

Had nog flink wat flimpjes en vergelijkingen gelezen tussen deze en de Uefy X10 Omni Pro en uiteindelijk de dooslag gevonden in de soms té gevoelige obstacle detection van de X10 (rijdt om een honey loop heen) en de achterblijvende fijne rommel op gladde vloeren.

Poeh, blij dat ik dit afgerond heb :7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• medu80
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:42
McLambo schreef op woensdag 20 november 2024 @ 21:59:
[...]

Lol, same here! code stond ook op pepper.com. Daar maakte iemand de opmerking dat 120 euro meer voor een uitsteekbaar dweiltje het niet waard is, maar ik moest hier aardig mijn best doen om iemand anders in dit huishouden te overtuigen dat we niet alsnog achter 'dat ding' aan moesten lopen om de randjes en hoekjes zelf af te nemen B)

Had nog flink wat flimpjes en vergelijkingen gelezen tussen deze en de Uefy X10 Omni Pro en uiteindelijk de dooslag gevonden in de soms té gevoelige obstacle detection van de X10 (rijdt om een honey loop heen) en de achterblijvende fijne rommel op gladde vloeren.

Poeh, blij dat ik dit afgerond heb :7
Houd me op de hoogte wanneer je’m ontvangt. Ik heb vanmiddag ook besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:27
McLambo schreef op maandag 18 november 2024 @ 12:19:
Momenteel de Switchbot K10+ aan het eyeballen.

Eerste robovac; dweilen hoeft niet van mij; dagelijks de kruimels van een gezin met 2 pubers opruimen wel. En het kleine formaat lijkt mij echt een pré als ik niet elke avond al het meubilair in de houding wil zetten zodat de robovac er tussendoor kan.

Ook lijkt me handig om bv ‘s ochtends na het ontbijt als iedereen de deur uit is, de robovac een rondje om de keukentafel te laten sjeezen

Iemand hier al ervaring met dit model?
Jup, nog steeds tevreden hiero!

renzo4000 in "[Robotstofzuigers] Ervaringen & Discussies - Deel 2"

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• lays526
  • Laatst online: 14:08
Thomox schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 22:34:
[...]

Ik heb hetzelfde sinds de wifi reset, wat was de oplossing?
heb je een appart netwerk voor 2.4 en 5GHz, of 5GHz even uitgeschakeld? de meeste robots werken alleen met 2.4GHz en willen niet verbinden als 5 ook aanstaat met dezelfde ssid

• Thomox
lays526 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 07:20:
[...]

heb je een appart netwerk voor 2.4 en 5GHz, of 5GHz even uitgeschakeld? de meeste robots werken alleen met 2.4GHz en willen niet verbinden als 5 ook aanstaat met dezelfde ssid
Thanks voor je bericht, inmiddels opgelost.
Zie: Thomox in "[Robotstofzuigers] Ervaringen & Discussies - Deel 2"

• KruidenTuin
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:27
krizzziz schreef op woensdag 20 november 2024 @ 21:39:
Bij mij werkt de code helaas niet op de Pro, op de master werkt het nog wel

• DMC90
Bij mij werkt de code op de pro bij Roborock zelf inderdaad ook niet meer.

Sinds vandaag (misschien eerder) ook best wat 'deals' bij amazon op de Roborock Q Revo Pro, Q Revo S, Eufy X10 Omni en Dreame L10s Ultra Gen 2.

Ik ben er nog steeds niet over uit welke het gaat worden 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ken Wood
WidgetTWW schreef op woensdag 20 november 2024 @ 16:44:
[...]

Lastig! Ik heb de Qrevo S al besteld maar twijfel nu om voor de Pro te gaan. Verschil lijkt alleen in het dweilen te zitten. Is dat het prijsverschil waard..
Dat kun je alleen zelf beoordelen. Ik vind het prijsverschil te groot dus ben voor de Qrevo S gegaan. Het ligt er ook aan wat je beoogd gebruik is. Bij mij is de robot een aanvulling en geen vervanging van wekelijks stofzuigen en dweilen. Dus één keer per week worden die randjes toch wel meegenomen. Plus dat bij de randjes beduidend minder vuil ligt dan in de looproutes.

Veel mensen hebben de neiging om net iets meer uit te geven voor snufjes die ze eigenlijk niet nodig hebben. In de psychologie zal hier vast een naam voor zijn. Je kunt je zelf ook de vraag stellen: stel je koopt nu de Revo S. Zou je dan later 120 euro uitgeven voor de uitschuifbare arm en warm water wasser? Ik heb het er niet voor over, maar anderen misschien wel.

• GeorgeRDG
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 18-06 15:59
stin00 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 16:18:
[...]

De Xiaomi X20+ komt uit de stallen van Dreame (dat merk is onderdeel van Xiaomi geworden). Het is bijna een kopie van de Dreame L10 Ultra; dus de variant zonder RGB camera. De X20+ is eenmalig €299,99 geweest bij Ochama en dat was een ongeëvenaarde prijs voor een robotstofzuiger met zoveel features.

Het is zeker een interessant model mits de prijs weer naar de €300 à €350 kruipt. Voor zo'n prijs is hij onverslaanbaar. Ik verwacht vrijwel dezelfde hardware kwaliteit als Dreame, alleen op softwaregebied durf ik geen uitspraken te doen.
Heb hem inderdaad destijds aangeschaft voor ongeveer 330 via Ochama (Juni 2024). Bevalt tot nu toe prima, app functionaliteiten zijn ook in orde, vergelijkbaar met roborock/dreame qua software features (is ook te integreren in Home Assistant). Enige wat nog mist is de optie om hem dichterbij de plint/obstakels te laten dweilen maar heb eerlijk gezegd sinds de laatste software update niet meer gekeken of dat inmiddels is toegevoegd.
Pagina: 1 ... 43 ... 56 Laatste