Dank. Ik ga meteen kijken.Gwaihir schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 13:09:
[...]
![]()
Heb mijn ervaringen daarmee toch uitgebreid beschreven hier en was echt niet de eerste..
Nou toevallig kregen we onze Dreame L10S gistermiddag met DHL terug van reparateur L8P. Hij bleek in al die tijd dat hij bij de reparateur was niet gerepareerd te zijn. Ze hebben gewoon een nieuwe robot in de doos gestopt. Het basisstation is nog wel hetzelfde. Op zich helemaal prima natuurlijk.
Helaas blijkt het defect nog steeds niet verholpen te zijn. De robot dokt niet aan het basisstation en laadt dus niet op.
En het blijkt een ander model te zijn, waar de oude dweilmops niet onder kunnen worden geklikt. De juiste zitten er niet bij.
Al met al toch teleurgesteld, nadat we zo blij waren dat hij weer terug was. Maandag maar weer een mail sturen want telefonisch contact is helaas niet mogelijk. Hopelijk gaat het dit keer wat sneller dan vorige keer. Want mails lezen is niet bepaald hun sterkste kant
Helaas blijkt het defect nog steeds niet verholpen te zijn. De robot dokt niet aan het basisstation en laadt dus niet op.
En het blijkt een ander model te zijn, waar de oude dweilmops niet onder kunnen worden geklikt. De juiste zitten er niet bij.
Al met al toch teleurgesteld, nadat we zo blij waren dat hij weer terug was. Maandag maar weer een mail sturen want telefonisch contact is helaas niet mogelijk. Hopelijk gaat het dit keer wat sneller dan vorige keer. Want mails lezen is niet bepaald hun sterkste kant
[ Voor 18% gewijzigd door monica66 op 10-11-2024 09:16 ]
Iemand enig idee of deze website betrouwbaar is omtrent robotstofzuigers? https://reoverview.nl/robotstofzuiger-met-dweilfunctie/
Wil nu met BF echt een scoren die kan stofzuigen en af en toe redelijk kan dweilen op onze pvc vloer. Maakt het leven iets makkelijker met een kleine
Wil nu met BF echt een scoren die kan stofzuigen en af en toe redelijk kan dweilen op onze pvc vloer. Maakt het leven iets makkelijker met een kleine
Ik vind het YouTube kanaal van Jamie Andrews erg goed. Daar vind je reviews over de meeste robotstofzuigers.
https://m.youtube.com/@jamie.andrews
https://m.youtube.com/@jamie.andrews
Ik twijfel tussen een roborock s8 maxv ultra with refill and drainage system en een Roomba Combo® 10 Max robot + AutoWash™. Is de meerkost van de Roborock het echt waard? Iemand ervaringen hiermee?
Hier een Roomba gebruiker.
Iemand anders ook de ervaring dat de iOS app wat dom en niet fijn voelt?
Ik ben er als IT er eigenlijk teleurgesteld dat een gerenommeerd merk als iRobot gewoon zo’n wat knullige app heeft.
Iemand anders ook de ervaring dat de iOS app wat dom en niet fijn voelt?
Ik ben er als IT er eigenlijk teleurgesteld dat een gerenommeerd merk als iRobot gewoon zo’n wat knullige app heeft.
Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?
Nog 1 van de redenen dat eigenlijk niemand hier ooit Roomba aanraad. Ze hebben gewoon de boot gemist.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Ben erg benieuwd wat voor eisen er worden gesteld aan het refill en drainage gedeelte. Kan de Roborock vuil water omhoog pompen? Of is het alleen maar zwaartekracht naar beneden? Op hun website zie ik een putje in de grond. Dat is natuurlijk niet echt iets dat wij hier hebben.pieter8 schreef op zondag 10 november 2024 @ 10:47:
Ik twijfel tussen een roborock s8 maxv ultra with refill and drainage system en een Roomba Combo® 10 Max robot + AutoWash™. Is de meerkost van de Roborock het echt waard? Iemand ervaringen hiermee?
Daarnaast zie ik de Qrevo Master nu op Amazon voor €899 ipv €1.299. Erg benieuwd of dit nog beter kan met Blakc Friday!
[ Voor 9% gewijzigd door krizzziz op 10-11-2024 14:33 ]
ehhhh..HOI
Wat een ellende zeg. Hopelijk gaat het nu sneller en wel goed. Lijkt wel of ze echt nergens naar kijken.monica66 schreef op zondag 10 november 2024 @ 07:16:
Nou toevallig kregen we onze Dreame L10S gistermiddag met DHL terug van reparateur L8P. Hij bleek in al die tijd dat hij bij de reparateur was niet gerepareerd te zijn. Ze hebben gewoon een nieuwe robot in de doos gestopt. Het basisstation is nog wel hetzelfde. Op zich helemaal prima natuurlijk.
De Q Revo Master is momenteel ook €899 via Roborock Duitsland. Met code RRSAPCOUPONS4U wordt de eindprijs €818,09.krizzziz schreef op zondag 10 november 2024 @ 14:32:
[...]
Ben erg benieuwd wat voor eisen er worden gesteld aan het refill en drainage gedeelte. Kan de Roborock vuil water omhoog pompen? Of is het alleen maar zwaartekracht naar beneden? Op hun website zie ik een putje in de grond. Dat is natuurlijk niet echt iets dat wij hier hebben.
Daarnaast zie ik de Qrevo Master nu op Amazon voor €899 ipv €1.299. Erg benieuwd of dit nog beter kan met Blakc Friday!
Als je echt maximale korting wil kan je zelfs nog een Duitse shopbuddies cashback account aanmaken voor 6% cashback
Ik bevind me toevallig in een vergelijkbare situatie.VidaR-9 schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 11:43:
Voor onze nieuwe woning zijn wij ook opzoek naar een robotstofzuiger. We hebben een aardig lichte vloer waar je veel op ziet met ook flink wat meer m2 dan onze vorige woning. Ik was eigenlijk op zoek naar een redelijk basis robotstofzuiger die alvast het grootste gedeelte van het werk kon doen, zodat wij gedurende de week niet zelf hoefden te zuigen. Maar hoe meer ik lees, hoe meer het toch trekt om voor een hogere spec robotstofzuiger te gaan inclusief dweil en uitgebreid docking station.
De omstandigheden:
Circa 80m2
Totaal moeten er 5 individuele ruimtes gezogen worden met best veel hoekjes.
Objecten zijn met name schoenen, speelgoed, snoeren.
Geen huisdieren, wel een vriendin met lang haar.
Tot nu toe op de shortlist:
Roborock Qrevo Slim (nu € 1.000)
Roborock Qrevo Master (nu EUR € 900)
Roborock S8 Pro Ultra (nu € 850)
Dreame X40 Ultra Complete
Iemand nog aanvullingen of tips over de genoemde modellen? Ik ben nog een beetje zoekende naar de belangrijkste verschillen tussen de S8 vs Qrevo.
Ik wil eigenlijk niet meer dan 1.000 euro uitgeven en denk dat we sowieso even wachten op blackfriday acties. Al lijkt Roborock nu ook al een goede actie te hebben in de Duitse webshop, betwijfel of het veel goedkoper gaat worden.
Ga binnenkort verhuizen naar een dubbel zo grote woning (105m2). Momenteel heb ik een 'normale' Roborock S8. Die doet het prima, echter vind ik de dweilkwaliteit so so, evenals het gebrek aan een het stofzuigen van hoekjes.
Gezien er een nieuwe keuken geplaatst gaat worden, ben ik van plan meteen een kastje in te richten voor de stofzuiger die is aangesloten op het water (en afvoer?).
Wil deze keer voor een stofzuiger gaan die ook bij de hoekjes kan en ronddraaiende mops heeft.
Iemand toevallig ervaring met een stofzuiger een keukenkastje in/onder laten rijden (ik laat een plint weg) en zo ja, met welke? Er wordt vaak aangegeven dat rondom het basestation ruimte nodig is zodat de stofzuiger zich op het laadstation kan manouvreren, die is er in een keukenkastje natuurlijk niet echt.
Zag det de Dreame X40 Ultra Complete momenteel voor €1099 gaat, nog steeds een gigantisch bedrag, maar wel flinke korting.
Toevallig zijn wij daar ook naar aan het kijken. De X40 Master kan dat. Hij is zoals je ziet lager dan de Ultra versie en speciaal ontworpen om ingebouwd te worden in de keuken en aangesloten op de waterleiding;
:strip_exif()/f/image/ueqkBMao2wd5yiqRG8tejPQ5.jpg?f=fotoalbum_large)
Het vraagt wel een wat hogere keukenplint dan gebruikelijk.
:strip_exif()/f/image/ueqkBMao2wd5yiqRG8tejPQ5.jpg?f=fotoalbum_large)
Het vraagt wel een wat hogere keukenplint dan gebruikelijk.
[ Voor 5% gewijzigd door monica66 op 10-11-2024 21:21 ]
Leuk, maar hebben jullie dan ook een plan B voor als je een nieuw model moet kopen in de toekomst? Reserve keukenplint bijbestellen en bewaren ofzo?
Voor de mensen die besteld hebben via Roborock.de en de cashback van Shopbuddies.de hebben aangevraagd:
Is die bij jullie al goedgekeurd? Hij staat bij mij nog altijd in een soort "pending" status...
Is die bij jullie al goedgekeurd? Hij staat bij mij nog altijd in een soort "pending" status...
Die er vervolgens niet in past bedoel je? Ja, een reserveplint op voorraad houden is sowieso nooit een slecht idee.Barleone schreef op maandag 11 november 2024 @ 07:52:
Leuk, maar hebben jullie dan ook een plan B voor als je een nieuw model moet kopen in de toekomst? Reserve keukenplint bijbestellen en bewaren ofzo?
@monica66 , mooie oplossing! Zou willen dat er meer waren die dit zo doen. Helaas is de prijs van de Master ook wel echt naar zijn naam.
Ik hou de Eufy X10 Pro Omni in de gaten voor Black Friday. Ga verhuizen en hoop mijn leven met een peuter een stukje makkelijker te maken door de begane grond regelmatig te laten stofzuigen en dweilen. Geen huisdieren, waarschijnlijk wel veel obstakels (vergeten stukken speelgoed). Zijn er in die prijsklasse nog alternatieven die ik kan overwegen met een goede BF korting? Op het moment van schrijven €750 en hoop onder de €600 te duiken.
Acties van roborock zijn bekend. Aanbiedingen zijn dezelfde als in afgelopen prime daysDennisCle schreef op maandag 11 november 2024 @ 12:52:
Ik hou de Eufy X10 Pro Omni in de gaten voor Black Friday. Ga verhuizen en hoop mijn leven met een peuter een stukje makkelijker te maken door de begane grond regelmatig te laten stofzuigen en dweilen. Geen huisdieren, waarschijnlijk wel veel obstakels (vergeten stukken speelgoed). Zijn er in die prijsklasse nog alternatieven die ik kan overwegen met een goede BF korting? Op het moment van schrijven €750 en hoop onder de €600 te duiken.
https://testsiegertv.com/black-friday-deals-roborock-2024/
Niet helemaal, zo is de Qrevo Pro €60 of €70 goedkoper vergeleken met de recente Prime days.karakedi schreef op maandag 11 november 2024 @ 15:06:
[...]
Acties van roborock zijn bekend. Aanbiedingen zijn dezelfde als in afgelopen prime days
Ik las hier al wat ervaringen met het schoonmaakmiddel BIOHY.
Nu staan er op Amazon wat ervaringen dat het mogelijk de waterdoorvoer kan 'verstoppen'.
Iemand hier die dit middel al langer gebruikt en hier iets over kan zeggen? (Wij hebben een Qrevo Pro).
Nu staan er op Amazon wat ervaringen dat het mogelijk de waterdoorvoer kan 'verstoppen'.
Iemand hier die dit middel al langer gebruikt en hier iets over kan zeggen? (Wij hebben een Qrevo Pro).
Ja, duurt idd lang. Maar uiteindelijk komt hij beschikbaar en kan het bedrag uitgekeerd worden.Ben.Hahlen schreef op maandag 11 november 2024 @ 09:57:
Voor de mensen die besteld hebben via Roborock.de en de cashback van Shopbuddies.de hebben aangevraagd:
Ja hij is prijzig. Maar ook pas net uitgekomen. Dus de prijs zal nog wel wat zakken verwacht ik.Majesty schreef op maandag 11 november 2024 @ 10:13:
[...]
@monica66 , mooie oplossing! Zou willen dat er meer waren die dit zo doen. Helaas is de prijs van de Master ook wel echt naar zijn naam.
Bij ons staat een Qrevo in de keukenkast (plint = 10cm), met daar naast vaak één of twee klapkratten. De stofzuiger heeft daar geen moeite mee. Ik had nog overwogen om een afvoer en waterpunt aan te laten leggen in de keukenkast, maar die kosten wogen in mij ogen niet op tegen af en toe een watertank legen + vullen. De volgende stofzuiger wordt in ieder geval wel zwartMajesty schreef op zondag 10 november 2024 @ 21:09:
[...]
Gezien er een nieuwe keuken geplaatst gaat worden, ben ik van plan meteen een kastje in te richten voor de stofzuiger die is aangesloten op het water (en afvoer?).
Wil deze keer voor een stofzuiger gaan die ook bij de hoekjes kan en ronddraaiende mops heeft.
Iemand toevallig ervaring met een stofzuiger een keukenkastje in/onder laten rijden (ik laat een plint weg) en zo ja, met welke? Er wordt vaak aangegeven dat rondom het basestation ruimte nodig is zodat de stofzuiger zich op het laadstation kan manouvreren, die is er in een keukenkastje natuurlijk niet echt.
Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Die tank legen en vullen is wel erg lastig zo?
Hier moet dat om de dag. Om om de dag dat hele station eruit te trekken zou ik snel beu zijn.
Hier moet dat om de dag. Om om de dag dat hele station eruit te trekken zou ik snel beu zijn.
In de plank zit een uitsparing dus de station kan gewoon blijven staan. Maar jij doet twee dagen met een watertank? Hoeveel gaat daar in?Dennis1812 schreef op maandag 11 november 2024 @ 23:32:
Die tank legen en vullen is wel erg lastig zo?
Geen idee. Is van de roborock s8+ ultra (zo heet dat ding meen ik. Twijfel altijd of de + er ook nog bijhoort. Wie die namen verzint..)
Ik laat wel dagelijks dweilen. En ingesteld dat hij per kamer de dweil wast en schoon water pakt.
Dat helpt mogelijk niet mee.
Maar met een uitsparing kan je er prima bij.
Als wij een nieuwe keuken zouden kopen zou ik wel overwegen om hem in te bouwen in de plint met aansluiting op Waternet en eigen afvoer.
Dan alleen nog af en toe station schoonmaken, schoonmaakmiddelen erin en de zuiger zelf poetsen.
Ideaal.
Alleen stofzak vervangen is dan misschien iets meer pielwerk. Maar dat is gemiddeld 1x per 3 maanden ofzo.
Ik laat wel dagelijks dweilen. En ingesteld dat hij per kamer de dweil wast en schoon water pakt.
Dat helpt mogelijk niet mee.
Maar met een uitsparing kan je er prima bij.
Als wij een nieuwe keuken zouden kopen zou ik wel overwegen om hem in te bouwen in de plint met aansluiting op Waternet en eigen afvoer.
Dan alleen nog af en toe station schoonmaken, schoonmaakmiddelen erin en de zuiger zelf poetsen.
Ideaal.
Alleen stofzak vervangen is dan misschien iets meer pielwerk. Maar dat is gemiddeld 1x per 3 maanden ofzo.
Ah dank voor je reactie, leuk om te zien ook, dat dat zo werkt! Dan ga ik er werk van maken. Nu die BF prijzen in de gaten houden en kijken welke het interessantst geprijsd gaat worden.terror-oehoe schreef op maandag 11 november 2024 @ 23:06:
[...]
Bij ons staat een Qrevo in de keukenkast (plint = 10cm), met daar naast vaak één of twee klapkratten. De stofzuiger heeft daar geen moeite mee. Ik had nog overwogen om een afvoer en waterpunt aan te laten leggen in de keukenkast, maar die kosten wogen in mij ogen niet op tegen af en toe een watertank legen + vullen. De volgende stofzuiger wordt in ieder geval wel zwart![]()
***members only***
Jij hebt een directe aansluiting op het Waterschap voor afvalwaterzuivering ofzo?Dennis1812 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 01:31:
… met aansluiting op Waternet en eigen afvoer…

Baas!
[ Voor 6% gewijzigd door Barleone op 12-11-2024 08:50 ]
Het verhaal wordt vervolgd.. L8P (doet de garantie- en reparatieservice voor Dreame) stuurt een andere op en als die wel werkt, kunnen we de oude weer retrourneren. Ik ben benieuwd hoe lang dit gaat duren én of het gaat werken.vangoghnl schreef op zondag 10 november 2024 @ 19:23:
[...]
Wat een ellende zeg. Hopelijk gaat het nu sneller en wel goed. Lijkt wel of ze echt nergens naar kijken.
NB: ze hebben inderdaad niet eens de moeite genomen om te kijken of het werkte voordat ze de vervangende robot opstuurden. Het basisstation zat er notabene bij..
[ Voor 4% gewijzigd door monica66 op 12-11-2024 10:25 ]
Mooie korting. De S is nu al 550 maar dus 500 vanaf de 21e begrijp ik. Zeker een goeie kandidaat!karakedi schreef op maandag 11 november 2024 @ 15:06:
[...]
Acties van roborock zijn bekend. Aanbiedingen zijn dezelfde als in afgelopen prime days
Je kan nog 8% referal gebruiken en 6% terug via shopbuddies
Hoe werkt die 8% referral?karakedi schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 13:03:
Je kan nog 8% referal gebruiken en 6% terug via shopbuddies
ehhhh..HOI
Ga naar site van roborock https://de.roborock.com/pages/roborock-deals
En meld een 2e mail adres aan
:strip_exif()/f/image/oMsPCQLp3JOog09bUzyZnIPe.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar kan je dan als je die aankoop doet via shopbuddies wel die referal code/link gebruiken? Bij Cashbuddies staat er dat er geen andere kortingen bovenop mogelijk zijn.karakedi schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 14:07:
Ga naar site van roborock https://de.roborock.com/pages/roborock-deals
[Afbeelding]
Ik wil gewoon uitsluiten dat als ik tot aanschaf overga dat ik beide kortingen niet binnen kan trekken
ehhhh..HOI
Ik heb zelf geen ervaring, tijdens prime dagen hebben aantal mensen op deze manier gekocht.krizzziz schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 14:17:
[...]
Maar kan je dan als je die aankoop doet via shopbuddies wel die referal code/link gebruiken? Bij Cashbuddies staat er dat er geen andere kortingen bovenop mogelijk zijn.
Ik wil gewoon uitsluiten dat als ik tot aanschaf overga dat ik beide kortingen niet binnen kan trekken
Je gaat via de shopbuddies.de naar de website van roborock, daarna zou het moeten goed komen.
Zoek ook even mijn eerdere posts hierover op
Schijnbaar zijn die QRevo Curv en Master en Slim niet op amazon te krijgen....What's up with that??
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Op Amazon.nl zie ik deze modellen gewoon staanDeathchant schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 17:18:
Schijnbaar zijn die QRevo Curv en Master en Slim niet op amazon te krijgen....What's up with that??
Ja dat kan. 6% Shopbuddies = affiliate cashback, 8% referral = reguliere kortingscode die je zelf invoert. Die zitten elkaar niet in de weg, lukte prima toen ik m'n Q Revo Pro bestelde. Cashback registratie kwam heel snel, de goedkeuring duurde precies 2 maanden. Heb het al uitbetaald.krizzziz schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 14:17:
[...]
Maar kan je dan als je die aankoop doet via shopbuddies wel die referal code/link gebruiken? Bij Cashbuddies staat er dat er geen andere kortingen bovenop mogelijk zijn.
[ Voor 7% gewijzigd door stin00 op 12-11-2024 19:10 ]
Inmiddels niet meer. Is samen met leesbaarheid er deze week uitgegooid.Gwaihir schreef op maandag 4 november 2024 @ 14:07:
Verrassing van Roborock vandaag [..]
(Het 'certified for privacy by TUV staat nog wel steeds op de app, trouwens.)
(Kleine grijze lettertjes voor een deel van de info op een achtergrond van welhaast dezelfde kleur.

Link? Ik zie em toch echt niet....Erik-1980 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 18:52:
[...]
Op Amazon.nl zie ik deze modellen gewoon staan
edit: wel als ik ingelogd ben...what's up with that??
[ Voor 11% gewijzigd door Deathchant op 13-11-2024 12:55 ]
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
https://www.amazon.nl/s?k...ps%2C156&ref=nb_sb_noss_1Deathchant schreef op woensdag 13 november 2024 @ 12:38:
[...]
Link? Ik zie em toch echt niet....
edit: wel als ik ingelogd ben...what's up with that??
Nope. Ik krijg em niet te zien. Als ik ingelogd ben dan wel. Erg raar....
Waternet is geen waterschap, maar zij incasseren wel de waterschapsbelasting namens het Waterschap Amstel, Gooi en Vecht. Daarnaast zijn ze in Amsterdam ook verantwoordelijk voor de drinkwater levering. Aangezien Dennis het heeft over Waternet en daarnaast nog een separate afvoer ga ik ervan uit dat hij met Waternet in dit geval de drinkwater aansluiting bedoeltBarleone schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 08:49:
[...]
Jij hebt een directe aansluiting op het Waterschap voor afvalwaterzuivering ofzo?![]()
Baas!
En dat wist @Barleone prima. Maar het is altijd leuk om iemand te wijzen op foutief woordgebruik natuurlijk.GeorgeRDG schreef op woensdag 13 november 2024 @ 14:43:
[...]
Waternet is geen waterschap, maar zij incasseren wel de waterschapsbelasting namens het Waterschap Amstel, Gooi en Vecht. Daarnaast zijn ze in Amsterdam ook verantwoordelijk voor de drinkwater levering. Aangezien Dennis het heeft over Waternet en daarnaast nog een separate afvoer ga ik ervan uit dat hij met Waternet in dit geval de drinkwater aansluiting bedoelt
Daarom heb ik er bewust niet op gereageerd.
offtopic:
Mijn onkunde heb ik weer mooi geëtaleerd
Mijn onkunde heb ik weer mooi geëtaleerd

First time buyer hier! Met grote interesse de laatste tientallen posts van dit forum doorgelezen. Initieel om mijn voorlopige keuze voor Roomba J7 te valideren - maar inmiddels door alle reviews, artikelen en ervaringen die gedeeld worden hier, het Roomba kamp verlaten. Shortlist is nu QRevo Pro, S8+ of de Eufy X10. Wij hebben binnenkort een hond, grotendeels gladde vloeren (op de deurmatten en een kleed na). Nu woon ik in een bosrijke omgeving waardoor er vooral in dit seizoen van die gruwelijk irritante sparrenaalden in de mat komen vast te zitten - enig idee welke robovac krachtig genoeg is om deze eruit te zuigen?
Overigens: Eufy heeft op hun eigen site (EU) nu de x10 voor 649 (met een coupon code) in de preblackfriday sale - daarnaast kan je een waardebon van 650 voor 500 kopen... kortgezegd - het lijkt erop dat je dus een x10 voor 500 kan aanschaffen... Hebben meer mensen deze aanbieding gezien? Zo ja, werkt het zoals ik het nu voorstel?
Overigens: Eufy heeft op hun eigen site (EU) nu de x10 voor 649 (met een coupon code) in de preblackfriday sale - daarnaast kan je een waardebon van 650 voor 500 kopen... kortgezegd - het lijkt erop dat je dus een x10 voor 500 kan aanschaffen... Hebben meer mensen deze aanbieding gezien? Zo ja, werkt het zoals ik het nu voorstel?
Interessant. Ik zat ook met een schuinoog te kijken naar de x10 als vervanger voor mijn verouderde Neato. Echter zie ik op de EU-site dat ze niet versturen naar NL.steev76 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 13:52:
Dus ik denk dat het niet opgaat. Waarom ze onderscheid maken tussen EU landen, geen idee. Op de NL website hanteren ze andere prijzen, promoties en black friday acties (geen giftcard actie). Wel een (lagere) deal op de x10 + vervangingsonderdelen.We cannot deliver to the following areas:
1. Netherlands
2. Belgium
3. Germany
4. Luxembourg
5. Ireland
6. Cyprus
Ik denk, na een paar maanden gebruik, dat de qrevo pro minder goed stofzuigt dan de S5 die ik hiervoor had.
Technisch zou dat niet moeten kloppen toch?
Diverse producten zijn bij mediamarkt en expert bij onze buren goedkoper. Zoals de L10S gen 2 voor 550 en Roborock komt vanaf 21 november met extra korting.
Filter een keer schoongemaakt in de qrevo? Die van ons rijd al een maand of 3 elke nacht rond en vergeleken met onze oude s5 (toevallig) werkt de qrevo pro echt stukken beter en stillerBeekforel schreef op donderdag 14 november 2024 @ 18:50:
Ik denk, na een paar maanden gebruik, dat de qrevo pro minder goed stofzuigt dan de S5 die ik hiervoor had.
Ik probeer het wel bij te houden maar dat is wel even geleden inderdaad dus ik zal hem dit weekend even onderhoud geven.lays526 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 19:29:
[...]
Filter een keer schoongemaakt in de qrevo? Die van ons rijd al een maand of 3 elke nacht rond en vergeleken met onze oude s5 (toevallig) werkt de qrevo pro echt stukken beter en stiller
Heb in de schedules de kracht ook een stapje omhoog gezet van balanced naar max.
Ben er nog steeds super tevreden over, maar het valt mij op dat er toch net wat meer achter lijkt te blijven dan ik gewend was.
Mijn Dreame W10 Pro is iets meer dan een jaar oud, maakt 1-3 keer in de week een rondje.Aeonis schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 16:41:
[...]
Ah dat is het model waartussen ik twijfelde, of die, of de X10 Pro Omni. Uiteindelijk ben ik voor de Eufy gegaan, omdat ik het idee heb dat die qua bouwkwaliteit toch ietsje beter is. Ik kon bij de Dreame L10S Ultra veel reviews vinden waarbij er onderdelen stuk waren, of klachten van gebruikers waarbij hij na 1,5 jaar de geest had gegeven. Vandaar toen toch voor de Eufy gekozen, daarbij vond ik dat minder. Hopelijk zal die meerdere jaren mee gaan bij ons als we hem goed onderhouden, maar dat is afwachten.
Deze week zijn de plastic pilaartjes waarmee de grendel van de (schoon) watertank vast zit afgebroken en komt er ineens een enorm geratel uit, waarschijnlijk de aandrijving van de hoofdborstel.
Ik zit me serieus af te vragen of ik 100 euro+ in reparatie ga steken, want bouwkwaliteit is inderdaad een dingetje.
Ik hoop dat er rond black vrijdag of kerst een mooie aanbieding komt voor een dreame x30 x40 of L40
Zo rond de 600 net zoals de l10s ultra vorig jaar
Zo rond de 600 net zoals de l10s ultra vorig jaar
D'r dreame x40 is daar op moment met 1099 net zo duur als hier . Ook in de aanbiedingmedu80 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 19:12:
Diverse producten zijn bij mediamarkt en expert bij onze buren goedkoper. Zoals de L10S gen 2 voor 550 en Roborock komt vanaf 21 november met extra korting.
Zoals wat? haar? zand?Beekforel schreef op donderdag 14 november 2024 @ 20:04:
[...]
Ben er nog steeds super tevreden over, maar het valt mij op dat er toch net wat meer achter lijkt te blijven dan ik gewend was.
Toen ik overging van de S5 naar de S7 vond ik dat namelijk ook, maar dan ook alleen op gebied van kattenharen op de inloop mat.
De overgang naar de Qrevo Master is weer een enorme verbetering en dat heeft volgens mij alles te maken met de dubbele rollers.
[ Voor 13% gewijzigd door Theetjuh op 15-11-2024 10:48 . Reden: Qrevo Master info ]
Niet specifiek iets, kruimels, zand, katenharen.Theetjuh schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 10:42:
[...]
Zoals wat? haar? zand?
Toen ik overging van de S5 naar de S7 vond ik dat namelijk ook, maar dan ook alleen op gebied van kattenharen op de inloop mat.
De overgang naar de Qrevo Master is weer een enorme verbetering en dat heeft volgens mij alles te maken met de dubbele rollers.
Het is ook echt niet veel, maar het valt mij op wanneer ik met de handstofzuoger rond ga. Die heeft verlichting waardoor je ineens van alles ziet liggen.
Oplossing is dat ding gewoon niet gebruiken natuurlijk.
[ Voor 4% gewijzigd door Beekforel op 15-11-2024 10:55 ]
Het contact is goed verlopen. Ze waren snel met het opsturen van een verzendlabel (na wat standaard vragen en verzoeken om wat dingetjes te testen).Rio schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 17:02:
[...]
Gebaseerd op je filmpje slaat de stofzuiger in het basisstation geheel niet aan, dus het lijkt mij inderdaad logisch om contact met customer service op te nemen.
Ben (als medebezitter van een Dreame produkt) erg benieuwd hoe het contact verloopt, houd ons vooral op de hoogte!
Hopelijk zijn ze chill en helpen ze je fluks verder!
Op 26 oktober heb ik uiteindelijk de robot op de post gedaan (het vinden van een doos groot genoeg voor de base station + Bep zelf is nogal lastig).
Eergisteren heb ik maar gevraagd wat de status is, gisteren reactie ontvangen dat de reparatie (defect power board) gerepareerd was en alleen nog wachtte op een laatste controle, vandaag de mail dat de verzending terug naar huis is aangemaakt. Komt vanuit Polen, dus dat duurt wel een paar dagen.
Vooralsnog allemaal in orde dus.
Ik heb van de week mijn S50 ingeruild voor een S8 Max. Dat scheelt een boel geluid zeg.
De S50 had alweer Error 1. Ik heb de laser al eens vervangen, daarna is het nooit helemaal goed geweest. Hij wou niet meer onder de kast parkeren. Nu begon de batterij ook minder te worden. Viel ineens uit af en toe. Dus tijd voor een upgrade.
Wel zonder zon groot dockingstation, past ie mooi onder de kast☺️.
En een mooie aanbieding op het moment hielp ook mee! €260,-. Die kon ik niet laten staan!
De S50 had alweer Error 1. Ik heb de laser al eens vervangen, daarna is het nooit helemaal goed geweest. Hij wou niet meer onder de kast parkeren. Nu begon de batterij ook minder te worden. Viel ineens uit af en toe. Dus tijd voor een upgrade.
Wel zonder zon groot dockingstation, past ie mooi onder de kast☺️.
En een mooie aanbieding op het moment hielp ook mee! €260,-. Die kon ik niet laten staan!
Iemand een idee of er ook namaak roborock stofzuigers zijn.
Kan voor een hele mooie prijs een roborock qrevo pro kopen. Maar de prijs lijkt te mooi om waar te zijn (nieuw in doos, geen bon, want van een ex-vriendin)
Maar denk als er geen neppe zijn, dan wil ik de gok eventueel wel wagen.
Kan online er niet heel erg veel over vinden eigenlijk
Kan voor een hele mooie prijs een roborock qrevo pro kopen. Maar de prijs lijkt te mooi om waar te zijn (nieuw in doos, geen bon, want van een ex-vriendin)
Maar denk als er geen neppe zijn, dan wil ik de gok eventueel wel wagen.
Kan online er niet heel erg veel over vinden eigenlijk
Don't hate me for asking these stupid ass questions.
Er zIjn vast namaak producten maar gezien hoe de chinese markt werkt zal die eerder onder een andere naam verkocht worden. Volledige replica incl, naam, doos en logo's lijkt me heel sterk.
Maar zoals altijd: te mooi om waar te zijn is het meestal ook. Als je er al voor gaat zal ik hem wel ophalen, +testen en alle communicatie bewaren (ook al heeft de politie daar geen boodschap aan mocht het om heling gaan).
Maar zoals altijd: te mooi om waar te zijn is het meestal ook. Als je er al voor gaat zal ik hem wel ophalen, +testen en alle communicatie bewaren (ook al heeft de politie daar geen boodschap aan mocht het om heling gaan).
Ja ga hem dan sowieso ophalen inderdaad.. Alleen "probleem" is dat die nieuw in doos is, dus testen wordt dan lastig denk ik.GWBoes schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 15:10:
Er zIjn vast namaak producten maar gezien hoe de chinese markt werkt zal die eerder onder een andere naam verkocht worden. Volledige replica incl, naam, doos en logo's lijkt me heel sterk.
Don't hate me for asking these stupid ass questions.
Heb een aantal Roborocks gehad, met recht kan ik zeggen dat ik geen enkel probleem heb ervaren met de Roborock S8 Pro Ultra. Met één hond en één konijn, en veel mensen over de vloer is het geen probleem. Vaak lukt het een stofzuiger wel om de boel schoon te krijgen, maar het onderhoud wat je er aan overhoudt met medium range/goedkope range is aanzienlijk ten opzichte van de highend. Ik hoef om de 2 maand maar onderhoud uit te voeren, terwijl het bij andere stofzuigers stukken meer was.steev76 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 13:52:
First time buyer hier! Met grote interesse de laatste tientallen posts van dit forum doorgelezen. Initieel om mijn voorlopige keuze voor Roomba J7 te valideren - maar inmiddels door alle reviews, artikelen en ervaringen die gedeeld worden hier, het Roomba kamp verlaten. Shortlist is nu QRevo Pro, S8+ of de Eufy X10. Wij hebben binnenkort een hond, grotendeels gladde vloeren (op de deurmatten en een kleed na). Nu woon ik in een bosrijke omgeving waardoor er vooral in dit seizoen van die gruwelijk irritante sparrenaalden in de mat komen vast te zitten - enig idee welke robovac krachtig genoeg is om deze eruit te zuigen?
Had zelf een klein short list gemaakt met de eufy x10, dreame L10S ultra gen 2 en de roborock q revo master. Vandaag was net de dreame in de verkoop gegaan, dus gelijk opgehaald bij de lokale Mediamarkt.
Deze was ter vervanging van de Neato D4, en moet zeggen dat hij aanzienlijk stiller is. Net de eerste schoonmaak ronde gedaan in de eetkamer en die ziet er weer lekker schoon en gedweild uit.
Deze was ter vervanging van de Neato D4, en moet zeggen dat hij aanzienlijk stiller is. Net de eerste schoonmaak ronde gedaan in de eetkamer en die ziet er weer lekker schoon en gedweild uit.
Dat klinkt beter dan de reparateur in België (L8P) die we via Robocleaners toegewezen hebben gekregen. Daar verloopt de communicatie heel moeizaam. En wij hebben ook een L10s..Pimorez schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 11:00:
[...]
Het contact is goed verlopen. Ze waren snel met het opsturen van een verzendlabel (na wat standaard vragen en verzoeken om wat dingetjes te testen).
Op 26 oktober heb ik uiteindelijk de robot op de post gedaan (het vinden van een doos groot genoeg voor de base station + Bep zelf is nogal lastig).
Eergisteren heb ik maar gevraagd wat de status is, gisteren reactie ontvangen dat de reparatie (defect power board) gerepareerd was en alleen nog wachtte op een laatste controle, vandaag de mail dat de verzending terug naar huis is aangemaakt. Komt vanuit Polen, dus dat duurt wel een paar dagen.
Waar heb jij hem gekocht?
Coolblue (Nederland). Ik heb direct contact opgenomen met Dreame.monica66 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 18:43:
[...]
Dat klinkt beter dan de reparateur in België (L8P) die we via Robocleaners toegewezen hebben gekregen. Daar verloopt de communicatie heel moeizaam. En wij hebben ook een L10s..
Waar heb jij hem gekocht?
Ik heb mijn Dreame L20 Ultra vorige week teruggestuurd onder garantie naar Amazon. Na een jaar verloor de Dreame op willekeurige plekken één van de moppads. Verder zat aan de onderkant van de moppads roest. Vond ik allemaal echt heel snel.
Ik had ook contact met Dreame… nadat ze in de firmware hadden gekeken, kwamen ze tot de conclusie dat’ie misschien stuk was en dan gerepareerd kon worden.
Dus… ik wacht op een goede aanbieding via Amazon en kijk dan wat we gaan doen…
Misschien is 90-120m2 per dag stofzuigen en dweilen ook wel wat veel…
Ik had ook contact met Dreame… nadat ze in de firmware hadden gekeken, kwamen ze tot de conclusie dat’ie misschien stuk was en dan gerepareerd kon worden.
Dus… ik wacht op een goede aanbieding via Amazon en kijk dan wat we gaan doen…
Survival of the W-est
Heb je dan de dreame L10S ultra gen 2 gekocht? En voor welke bedrag? Ik twijfel eigenlijk tussen dezelfde robotsgedonie schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 16:15:
Had zelf een klein short list gemaakt met de eufy x10, dreame L10S ultra gen 2 en de roborock q revo master. Vandaag was net de dreame in de verkoop gegaan, dus gelijk opgehaald bij de lokale Mediamarkt.
Ja inderdaad de l10s ultra gen 2. Die is nu op een aantal plekken afgeprijst naar 549 euro, wat goedkoper is dan de vorige generatie. Qua specs zijn al die robots redelijk vergelijkbaar inderdaad.Pieter2 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 20:06:
[...]
Heb je dan de dreame L10S ultra gen 2 gekocht? En voor welke bedrag? Ik twijfel eigenlijk tussen dezelfde robots
Er is nu ook de Eufy Omni C20, maar nog maar weinig reviews van te vinden. Iemand daar toevallig al ervaring mee?gedonie schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 20:30:
[...]
Ja inderdaad de l10s ultra gen 2. Die is nu op een aantal plekken afgeprijst naar 549 euro, wat goedkoper is dan de vorige generatie. Qua specs zijn al die robots redelijk vergelijkbaar inderdaad.
De vorige generatie was 2 weken geleden nog 466 euro bij Mediamarkt. Ik verwacht daar wel weer een prijsdaling.gedonie schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 20:30:
[...]
Ja inderdaad de l10s ultra gen 2. Die is nu op een aantal plekken afgeprijst naar 549 euro, wat goedkoper is dan de vorige generatie. Qua specs zijn al die robots redelijk vergelijkbaar inderdaad.
Dan moeten ze adverteren dat er een limiet op zit oid, volgens mij pretenderen zij nogsteeds dan je ook villa's mee kan stofzuigen / dweilen :wpuntnl schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 19:43:
Nou de gen2 is toch echt ern stuk betergedonie schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 20:30:
[...]
Uitdraaiende dweil
Los reservoir voor zeep
Aansluiting voor extern water etc
Dacht grotere water en opvangbak en nog war dingen.
Maar een mindere camera / obstakelvermijding dacht ik. En het basisstation lijkt qua maten gelijk te zijn zo op het oog. Dan zouden de tanks even groot zijn.
De gen2 heeft inderdaad geen camera, maar of dat veel uitmaakt voor de detectie van objecten vraag ik me af. Hij heeft namelijk wel sensoren voor die daarbij helpen.
Voor mij ging het vooral om de hogere zuigkracht voor tapijt en de dweil die uitgestoken kan worden.
Voor mij ging het vooral om de hogere zuigkracht voor tapijt en de dweil die uitgestoken kan worden.
De zeep houder is verplaatst naast de dust bag.monica66 schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 05:31:
Maar een mindere camera / obstakelvermijding dacht ik. En het basisstation lijkt qua maten gelijk te zijn zo op het oog. Dan zouden de tanks even groot zijn.
Ik zie nog steeds ern camera zitten
Geen camera inderdaad. Verder gen2 heeft een uitschuifbare mop. Grotere watertanks en inderdaad zeepbakje verplaatst en zelf vulbaar. (Al was de vorige ook vulbaar met enige moeite)Maxwp schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 09:23:
[...]
De zeep houder is verplaatst naast de dust bag.
Ik zie nog steeds ern camera zitten
Verder zijn er wat opties bijgekomen bij de gen2.
Gen1 bij Amazon.de 370 of zo (wel Amazon retour)
Gen2 bij Coolblue en anderen 550

[ Voor 15% gewijzigd door medu80 op 16-11-2024 09:59 ]
Ik heb de onderstaande shortlist, op basis van max 10 cm hoog en ook kunnen dweilen.
- Dreame L10s Ultra Gen 2
- Dreame L10s Pro Ultra Heat
- iRobot Roomba Combo 10 Max
- roborock q revo master
Nu even op zoek naar de mooiste BF aanbieding
- Dreame L10s Ultra Gen 2
- Dreame L10s Pro Ultra Heat
- iRobot Roomba Combo 10 Max
- roborock q revo master
Nu even op zoek naar de mooiste BF aanbieding
Klinkt echt prima, thanks for sharing!Pimorez schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 11:00:
[...]
Het contact is goed verlopen. Ze waren snel met het opsturen van een verzendlabel (na wat standaard vragen en verzoeken om wat dingetjes te testen).
Misschien al bekend maar eufy heeft een paar leuke pre blackfriday deals
https://www.eufy.com/nl/a...l?ref=navimenu_4_1_3_copy
Kortingsbon voor € 267,49 korting op
eufy X10 Pro Omni + Set Reserveonderdelen
En
Kortingsbon voor € 619,99 korting op
eufy Robotstofzuiger Omni S1 Pro + Vervangingssets
https://www.eufy.com/nl/a...l?ref=navimenu_4_1_3_copy
Kortingsbon voor € 267,49 korting op
eufy X10 Pro Omni + Set Reserveonderdelen
En
Kortingsbon voor € 619,99 korting op
eufy Robotstofzuiger Omni S1 Pro + Vervangingssets
Roborock DE heeft momenteel een knalaanbieding voor Roborock Q Revo S.
Deze kost €479,99 maar met de 8% rabatt referral (rechts op de pagina, zet je adblocker uit) wordt de eindprijs €441,60. Als je ook nog Shopbuddies DE gebruikt kan je nog eens 6% cashback scoren
Deze kost €479,99 maar met de 8% rabatt referral (rechts op de pagina, zet je adblocker uit) wordt de eindprijs €441,60. Als je ook nog Shopbuddies DE gebruikt kan je nog eens 6% cashback scoren
Zo de prijzen zijn flink aan het zakken. Nieuwe modellen op komst zeker maar dan nog. Wie had dat gedacht een jaar geleden voor zo weinig een best goede robot zuigers te kunnen kopen
Kijk naar dreame 549 bij MM
Kijk naar dreame 549 bij MM
Na veel wikken en wegen heb ik eindelijk een keuze gemaakt.
De roborock S8 Max Ultra.
Heeft alle features van de maxv maar geen camera (heb het niet zo op camera's)
https://global.roborock.com/pages/roborock-s8-max-ultra
Perfect met die extra zijdweil borstel.
Helaas niet te vinden op enige Europese website
Is deze nog niet verkrijgbaar in Europa of zou die hier nooit uitkomen...
De roborock S8 Max Ultra.
Heeft alle features van de maxv maar geen camera (heb het niet zo op camera's)
https://global.roborock.com/pages/roborock-s8-max-ultra
Perfect met die extra zijdweil borstel.
Helaas niet te vinden op enige Europese website
Is deze nog niet verkrijgbaar in Europa of zou die hier nooit uitkomen...
Da's een gruwelijk handig overzicht, dank! Heb je er ook zo één voor Roborock / Q Revo?medu80 schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 09:57:
[...]
Geen camera inderdaad. Verder gen2 heeft een uitschuifbare mop. Grotere watertanks en inderdaad zeepbakje verplaatst en zelf vulbaar. (Al was de vorige ook vulbaar met enige moeite)
Verder zijn er wat opties bijgekomen bij de gen2.
Gen1 bij Amazon.de 370 of zo (wel Amazon retour)
Gen2 bij Coolblue en anderen 550
[Afbeelding]
Dat overzicht is niet van mij, een overactief persoon heeft dat in elkaar gezet bij Reddit.Majesty schreef op zondag 17 november 2024 @ 13:11:
[...]
Da's een gruwelijk handig overzicht, dank! Heb je er ook zo één voor Roborock / Q Revo?

Als je het mij vraagt, is de L10S Ultra, L10S Ultra gen2 of de Ultra Heat op dit moment, meest gunstige en meeste opties. Dezelfde opties bij een Roborock zijn paar honderd euro duurder.
[ Voor 16% gewijzigd door medu80 op 17-11-2024 14:13 ]
gisteren de Roborock QRevo Curv besteld
via https://de.roborock.com/pages/roborock-deals
met de 8% refererral korting voor 1011,-
heb de shopbuddies geprobeerd maar kreeg het niet werkend, misschien teveel adblockers oid.
Denk niet dat ik het nog goedkoper ga krijgen met black friday.
en waarom de curv: zuigkracht, en mijn vrouw vond deze mooier.
drempel van badkamer en wc is ook wel een punt dus hoop dat deze daar geen moeite mee heeft.
via https://de.roborock.com/pages/roborock-deals
met de 8% refererral korting voor 1011,-
heb de shopbuddies geprobeerd maar kreeg het niet werkend, misschien teveel adblockers oid.
Denk niet dat ik het nog goedkoper ga krijgen met black friday.
en waarom de curv: zuigkracht, en mijn vrouw vond deze mooier.
drempel van badkamer en wc is ook wel een punt dus hoop dat deze daar geen moeite mee heeft.
Hallo allemaal!
Ik ben al twee dagen bezig met het doorlezen van alle topics, maar zie door de bomen het bos niet meer. 😅 Ik ben op zoek naar een robotstofzuiger met een uitstekende dweilfunctie die zoveel mogelijk zelf kan doen. Het is voor een ruimte van ongeveer 100 m². Dit zijn de belangrijkste eisen:
Automatische dweilreiniging en droging: Ik wil er niet telkens bij moeten staan om de dweil schoon te maken.
Slimme navigatie: Dat hij probleemloos door de ruimte navigeert en niet vastloopt op kinder speelgoed.
Zone-instellingen in de app: Een gebruiksvriendelijke app waarmee ik zones kan indelen en gebieden kan vermijden.
Goede zuigkracht en dweilfunctionaliteit in één apparaat.
Heeft iemand tips of ervaringen met modellen die aan deze eisen voldoen? Alvast super bedankt voor jullie hulp! 🙏
Ik ben al twee dagen bezig met het doorlezen van alle topics, maar zie door de bomen het bos niet meer. 😅 Ik ben op zoek naar een robotstofzuiger met een uitstekende dweilfunctie die zoveel mogelijk zelf kan doen. Het is voor een ruimte van ongeveer 100 m². Dit zijn de belangrijkste eisen:
Automatische dweilreiniging en droging: Ik wil er niet telkens bij moeten staan om de dweil schoon te maken.
Slimme navigatie: Dat hij probleemloos door de ruimte navigeert en niet vastloopt op kinder speelgoed.
Zone-instellingen in de app: Een gebruiksvriendelijke app waarmee ik zones kan indelen en gebieden kan vermijden.
Heeft iemand tips of ervaringen met modellen die aan deze eisen voldoen? Alvast super bedankt voor jullie hulp! 🙏
Hier in de groep is alles roborock, dream en eufy denk ik. Wat beste is, tja.JordyRemans schreef op zondag 17 november 2024 @ 18:19:
Hallo allemaal!
Mogelijk is dit een goed begin voor je
https://vacuumwars.com/
Heeft top 20 lijsten en vele apparaten getest.
Dat is een goed begin, als je z'n ranglijsten niet te serieus neemt.
De dweil- en zuigresultaten test hij systematisch, dus goed. Maar voor 'features' geeft hij over het algemeen alleen maar een totaalcijfer, daar zal je toch echt verder moeten kijken, en zelf bedenken wat je belangrijk vindt.
Obstacle avoidance, hoe goed hoekjes schoongemaakt worden zijn dingen om naar te kijken. Vind je een camera acceptabel of niet?
De dweil- en zuigresultaten test hij systematisch, dus goed. Maar voor 'features' geeft hij over het algemeen alleen maar een totaalcijfer, daar zal je toch echt verder moeten kijken, en zelf bedenken wat je belangrijk vindt.
Obstacle avoidance, hoe goed hoekjes schoongemaakt worden zijn dingen om naar te kijken. Vind je een camera acceptabel of niet?
Ander belangrijk onderdeel is, hoeveel wil je uitgeven aan een stofzuiger robot, heb je huisdieren.TheekAzzaBreek schreef op zondag 17 november 2024 @ 19:03:
Dat is een goed begin, als je z'n ranglijsten niet te serieus neemt.
Voor dweilen is de Omni S1 Pro maar die is wel minder op kleden en is ook niet goedkoop.
Maar ook dit is weer aan meningen onderhevig denk ik en aan hoe je huis is, ook hoogte kan een aandachtspunt zijn
Mochten we mede-forumgebruikers uit de US hebben, ik heb een Dreame L10s Pro Ultra heat gewonnen! Deze wil ik graag aan iemand verkopen in de US [A] Dreame L10s Pro Ultra Heat Robot Vacuum (US only)
(ik weet niet of ik naar mijn topic mag verwijzen, ik zie geen let op quote onderin)
(ik weet niet of ik naar mijn topic mag verwijzen, ik zie geen let op quote onderin)
Eufy X10 Pro, die op mijn shortlist staat net als bij een aantal anderen, is flink in prijs verlaagd nu via een bol.com verkoper. Link naar Pricewatch omdat linken naar Bol wellicht niet mag?: uitvoering: eufy X10 Pro Omni
Twijfel nog even hoe betrouwbaar het is. Geen recensies van die verkoper (Anker Direct)
€ 569,- is echter een prima aanbod natuurlijk
Twijfel nog even hoe betrouwbaar het is. Geen recensies van die verkoper (Anker Direct)
[ Voor 7% gewijzigd door adinsx op 18-11-2024 08:51 ]
Staat nu bij Coolblue voor dezelfde prijs, ik zou die gok wat eerder wagen dan een verkoper zonder recensies. Succes!adinsx schreef op maandag 18 november 2024 @ 08:51:
Eufy X10 Pro, die op mijn shortlist staat net als bij een aantal anderen, is flink in prijs verlaagd nu via een bol.com verkoper. Link naar Pricewatch omdat linken naar Bol wellicht niet mag?: uitvoering: eufy X10 Pro Omni
Nibe BA-SVM10-200/6 + AMS10-6
De aanbieder op BOL is Anker Innovations (Netherlands) B.V.. Dat is het moederbedrijf van merken Anker, Soundcore, Eufy en Nebula. Ze lijken hiermee dezelfde strategie als Roborock te hanteren: proberen zélf als primair verkooppunt hun Eufy producten verkopen (via BOL weliswaar).adinsx schreef op maandag 18 november 2024 @ 08:51:
Ze zijn inderdaad nieuw op BOL maar de kvk en het adres kloppen wel. Ik verwacht dat het dus gewoon de fabrikant zelf is
Iemand ervaring met een van de volgende modellen?
Ik zit te twijfelen tussen de Dreame L10s ultra gen2 en de Eufy x10 pro omni aangezien zij nu ongeveer even duur zijn door de black friday korting.
In principe heeft de Dreame meer opties zoals de uitschuifbare dweilarm voor de zijkanten, anti haar roller en apart bakje voor het schoonmaakmiddel maar zou de Eufy x10 pro omni wat beter moeten zijn in het dweilen.
Lastig lastig
Ik zit te twijfelen tussen de Dreame L10s ultra gen2 en de Eufy x10 pro omni aangezien zij nu ongeveer even duur zijn door de black friday korting.
In principe heeft de Dreame meer opties zoals de uitschuifbare dweilarm voor de zijkanten, anti haar roller en apart bakje voor het schoonmaakmiddel maar zou de Eufy x10 pro omni wat beter moeten zijn in het dweilen.
Lastig lastig
Ben aan het kijken naar de Eufy L60. Met auto clean dock en de dweilfunctie.
Budget meer richting 400 dan 1000 zeg maar. Ik heb nu een oude Neato, die is meer dood dan levend
Als het echt heel erg super veel voordelen biedt om bv een Eufy X10 Pro Omni ofzo te kopen, of een Roborock, dan kan het...
Iemand ervaring met de Eufy L60 of varianten? Of betere suggesties (met blackfriday)
- voor 2 verdiepingen (lijkt me geen probleemmeer tegenwoordig)
- fijne app
- nogo zones
- auto clean base
- de haar knipper in de L60 spreekt mij wel aan
- dweilen is soms, daar wil ik best even de stofbak voor uitwisselen zeg maar
- niet te hoog, moet onder bed/bank kunnen (zal straks even nameten)
Budget meer richting 400 dan 1000 zeg maar. Ik heb nu een oude Neato, die is meer dood dan levend
Als het echt heel erg super veel voordelen biedt om bv een Eufy X10 Pro Omni ofzo te kopen, of een Roborock, dan kan het...
Iemand ervaring met de Eufy L60 of varianten? Of betere suggesties (met blackfriday)
- fijne app
- nogo zones
- auto clean base
[ Voor 46% gewijzigd door PCJR op 18-11-2024 12:07 ]
|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||
Momenteel de Switchbot K10+ aan het eyeballen.
Eerste robovac; dweilen hoeft niet van mij; dagelijks de kruimels van een gezin met 2 pubers opruimen wel. En het kleine formaat lijkt mij echt een pré als ik niet elke avond al het meubilair in de houding wil zetten zodat de robovac er tussendoor kan.
Ook lijkt me handig om bv ‘s ochtends na het ontbijt als iedereen de deur uit is, de robovac een rondje om de keukentafel te laten sjeezen
Iemand hier al ervaring met dit model?
Eerste robovac; dweilen hoeft niet van mij; dagelijks de kruimels van een gezin met 2 pubers opruimen wel. En het kleine formaat lijkt mij echt een pré als ik niet elke avond al het meubilair in de houding wil zetten zodat de robovac er tussendoor kan.
Ook lijkt me handig om bv ‘s ochtends na het ontbijt als iedereen de deur uit is, de robovac een rondje om de keukentafel te laten sjeezen
Iemand hier al ervaring met dit model?
[ Voor 17% gewijzigd door McLambo op 18-11-2024 12:20 ]
Ik heb de l60 gehad maar weer terug gestuurd. Voor stofzuigen echt prima ding. Maar de dweil sloeg echt werkelijk helemaal nergens op. Gewoon nat doekje over de grond slepen. Ik heb daarna de Xiaomi X20+ besteld. Deze heeft wel een actieve dweil. Ik gooi in de tank ook gewoon zeep van dreame. Dit werkt echt perfect. Vloer word mooi schoon en stofzuigen werkt ook goed. Die van mij dacht ik voor €389 bij bol besteld paar maanden terug.PCJR schreef op maandag 18 november 2024 @ 12:02:
Ben aan het kijken naar de Eufy L60. Met auto clean dock en de dweilfunctie.
- fijne app
- nogo zones
- auto clean base
Vraagje: ik ga de l10s pro ultra het toch naar mijzelf laten verzenden. Weten jullie over er op een US Dreame product region-lock zit of dat dit alleen voor China modellen geldt?
Zoals eerder benoemd hebben we voor onze Q Revo het volledige aankoopbedrag terug gekregen na een Lidar error. Nu ben ik al enige tijd aan het zoeken en wil ik het liefst de grootste ergernis van de Q Revo oplossen nu ik de kans heb: haren (langharige hond). Ik weet echter niet of dat haalbaar is binnen het budget (we willen niet extra geld uitgeven, dus budget = 650eu). Roborock heeft zich bij ons in huis echt wel bewezen, maar als ik de feature sets per prijs bekijk wordt Dreame ook wel aantrekkelijk. De logische keuze zou een Q Revo S zijn, dus deze heb ik als basis genomen in onderstaande vergelijking.
Ik wil uiterlijk vrijdag echt gaan bestellen maar ik twijfel enorm tussen:
Ik wil uiterlijk vrijdag echt gaan bestellen maar ik twijfel enorm tussen:
- Roborock Q Revo S - 450eu
Voordelen- Oude accessoires weer gebruiken (mop pads/zakken/silver ion module)
- Voor 200eu minder, een splinternieuwe robot (WAF++)
- Geen nieuwe features t.o.v. Q Revo
- Elke week haren verwijderen uit de borstel
- Dreame L10S Ultra (gen 2) - 550eu, met tricut brush ~600eu
Voordelen- Tricut brush, hopelijk werkt dat tegen al die haren die midden op de borstel van onze Q Revo vast kwamen te zitten
- Uitzwaaiende dweilarm
- Schoonmaakmiddelreservoir, al had ik geen klachten bij de Q Revo welke zonder schoonmaakmiddel poetste
- Kleinere watertanks
- Kleinere stofzak
- Bouwkwaliteit (zover ik heb gelezen is dit slechter dan bij Roborock)
- App
- Roborock Q Revo Pro - 620eu
Voordelen- Oude accessoires weer gebruiken (mop pads/zakken/silver ion module)
- Uitzwaaiende dweilarm
- Elke week haren verwijderen uit de borstel
Nibe BA-SVM10-200/6 + AMS10-6