Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
De eerste test van de Q Revo Slim door Testsieger TV is vrij indrukwekkend.

Hij is maar 8,2 cm hoog door een ontbrekende lidartoren, maar navigeert net zo goed en past nu dus onder veel bedden en kasten. Ook vegen en dweilen doet hij net zo goed als of beter dan de meeste andere topmodellen en door de uitschuifbare borstel verwijdert hij zelfs in hoeken zo goed als alles.

Het enige wat nog beter kan is de obstakelherkenning, maar dat weten we wel van Roborock.

Geen idee of dit een objectieve test is, al lijkt het daar wel op.

Voor early birds 1000 euro ipv 1300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-05 23:15

Deathchant

Don't intend. Do!

Heeft iemand de CURV al geprobeerd?
YouTube: Roborock Qrevo Curv: Der Roboter, der wirklich alles kann...

Schijnt lange haren echt goed te kunnen opzuigen van een tapijt en zelfs een hoogte van enkele centimeters aankan (hij lijkt zichzelf op te hogen), dus wellicht geen drempelhulp meer nodig als je niet al te hoge drempels hebt...Zie bij 2m25s.
Zou ook met dikke boter ingesmeerde mops brandschoon wassen met 75c. Mooi ding lijkt het!

[ Voor 37% gewijzigd door Deathchant op 16-10-2024 13:04 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Deathchant schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 12:56:
Heeft iemand de CURV al geprobeerd?
YouTube: Roborock Qrevo Curv: Der Roboter, der wirklich alles kann...

Schijnt lange haren echt goed te kunnen opzuigen van een tapijt en zelfs een hoogte van enkele centimeters aankan (hij lijkt zichzelf op te hogen), dus wellicht geen drempelhulp meer nodig als je niet al te hoge drempels hebt...Zie bij 2m25s.
Zou ook met dikke boter ingesmeerde mops brandschoon wassen met 75c. Mooi ding lijkt het!
In de test van de Slim zeggen ze (als ik me goed herinner) dat deze nog beter haren zuigt en snijdt. Hij sneed zelfs een schoenveter door. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTeal
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21-11-2024
drfruit schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 12:42:
De eerste test van de Q Revo Slim door Testsieger TV is vrij indrukwekkend.

Hij is maar 8,2 cm hoog door een ontbrekende lidartoren, maar navigeert net zo goed en past nu dus onder veel bedden en kasten. Ook vegen en dweilen doet hij net zo goed als of beter dan de meeste andere topmodellen en door de uitschuifbare borstel verwijdert hij zelfs in hoeken zo goed als alles.

Het enige wat nog beter kan is de obstakelherkenning, maar dat weten we wel van Roborock.

Geen idee of dit een objectieve test is, al lijkt het daar wel op.

Voor early birds 1000 euro ipv 1300.
Oeh, lang getwijfeld of ik op de Slim zou wachten, was alleen een beetje bang voor de prijs.
Met de Prime deals toch besloten de master te bestellen (voor €819 want had nog €80 aan bolbonnen), die tuft hier al 1,5 week rond en doet het prima. Is alleen nét te hoog om onder één dressoir te kunnen.

Al met al nog steeds blij met de keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
@MrTeal
Tja, er komt altijd nog een beter model dat net iets meer kost. Ik ben blij met de Pro en hoop dat hij het net zo lang uithoudt als mijn vorige S5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTeal
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21-11-2024
drfruit schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 09:29:
@MrTeal
Tja, er komt altijd nog een beter model dat net iets meer kost. Ik ben blij met de Pro en hoop dat hij het net zo lang uithoudt als mijn vorige S5.
Ja dat is ook zo, het gaat behoorlijk snel met de ontwikkelingen in robotstofzuigerland. Ik hoop ook nog lang plezier te hebben van de Master 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-05 23:15

Deathchant

Don't intend. Do!

Toen ik vorig jaar de S7 Max Ultra had gekocht, had ik nooit gedacht dat ik een jaar later toch verbeterpunten zou hebben ;)

Dingen die ik vind dat een highend robot toch uiteindelijk moet gaan oplossen:
- lage drempels, of tafel/stoelframes en -poten zijn een doorn in het oog
- randen van kamers en dichter langs objecten schoonmaken
- lange haren hopen zich altijd aan de zijkant van de hoofdborstel op
- toch onder lagere meubels door kunnen
- warmwaterreiniging

En nu zijn er dus gewoon al robots die dat allemaal oplossen met uitschuivende dweilen, adapt lift etc. Zal vast en zeker nog beter kunnen, maar ik zie best heil in de S7 Max Ultra upgraden naar een QRevo Master/Curv of de Roborock G20s Ultra.
Maar ja, ik wacht nog even, want die extra zuigkracht is leuk in nummertjes (hogere pascal-getalletjes), maar dat komt door de kleinere opening van de zuigmond waardoor het vuil zich niet goed door het stofbakje verdeelt en dus al wat gauwer niet meer goed zuigt omdat alles zich ophoopt bij de te smalle opening.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
@Deathchant

De Q Revo Slim lost nog meer van jouw verbeterpunten op, als ik de eerste berichten mag geloven.

Er is net ook een review van SmartHomeAssistant verschenen. Heb nog geen tijd gehad om deze te bekijken, maar in de titel noemen ze het de "beste platte robot".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lays526
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:04
Deathchant schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 17:29:
Toen ik vorig jaar de S7 Max Ultra had gekocht, had ik nooit gedacht dat ik een jaar later toch verbeterpunten zou hebben ;)

Dingen die ik vind dat een highend robot toch uiteindelijk moet gaan oplossen:
- lage drempels, of tafel/stoelframes en -poten zijn een doorn in het oog
- randen van kamers en dichter langs objecten schoonmaken
- lange haren hopen zich altijd aan de zijkant van de hoofdborstel op
- toch onder lagere meubels door kunnen
- warmwaterreiniging

En nu zijn er dus gewoon al robots die dat allemaal oplossen met uitschuivende dweilen, adapt lift etc. Zal vast en zeker nog beter kunnen, maar ik zie best heil in de S7 Max Ultra upgraden naar een QRevo Master/Curv of de Roborock G20s Ultra.
Maar ja, ik wacht nog even, want die extra zuigkracht is leuk in nummertjes (hogere pascal-getalletjes), maar dat komt door de kleinere opening van de zuigmond waardoor het vuil zich niet goed door het stofbakje verdeelt en dus al wat gauwer niet meer goed zuigt omdat alles zich ophoopt bij de te smalle opening.
vergeet ook niet dat ie niet altijd op max zuigkracht werkt, en die hogere zuigkracht in veel gevallen (aanname van mij) niet eens nodig is, uitzonderingen daargelaten uiteraard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theetjuh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:00
Nou de wifi issues zijn opgelost met een nieuwe firmware naar versie 02.24.34, als ik nu in Home Assistant kijk dan zie ik nog maar een enkele reconnect per dag, maar dat kan ook gewoon de api van Roborock zijn.

Mocht iemand trouwens issues hebben met de overgang in HA van de custom repository van humbertogontijo naar de integratie in HA zelf, hier een issue waar de oplossing in staat vermeld: https://github.com/home-a...9#issuecomment-2400679379

Ik heb er zelf maanden last van gehad en daardoor de custom repo blijven gebruiken, maar met m’n nieuwe Qrevo Master leek me dat niet verstandig qua ondersteuning, dus ben ik verder gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
  • Laatst online: 14:55
Na heel wat pagina's teruglezen, de startpost (laag dB, tapijt-detectie opgeschreven) en zoeken met Google toch even een vraag stellen.

Onze schoonmaakster heeft een nieuwe baan en kan helaas niet meer twee-wekelijks bij ons de boel ontzorgen. Beide een drukke baan, twee kinderen (8 en 10), een konijn in een hok, dus af en toe een stukje stro / kleine knikker op de vloer.

De beganegrond vloer is zo'n 95m2, en kent twee stukken tapijt bij de tv-hoek en een leeshoek. Verder kan een robotstofzuiger zich prima vermaken met weinig opstakels op de eettafel en acht stoelen (met elk vier poten) na.

Tot zover de 'situatie-schets', waar ik over twijfel:
We hebben een houtlook-tegelvloer met vloerverwarming (en koeling in de zomermaanden).
Geeft een dweilfunctie geen strepen / vegen met het opdrogen? Volgens een buurman (iRobot i7+) wel, waardoor hij er bewust niet voor gekozen heeft. Gezien de vloerkoeling in de zomermaanden (heerlijk, altijd 21 graden in huis) zal de vloer niet snel opdrogen.

Kortom: wel of geen dweilfunctie nemen? In principe lopen we zelf niet met schoenen in huis. Die blijven in de garage achter. Visite soms wel.

Wensen:
Stofzuigen (zand, stof, wat (konijnen)haren (drie dames in huis ;-) )
Dweilen, twijfelgeval, zie vraag hierboven
Automatisch legen
Stil (zal in de nacht aan de slag moeten)
Tapijt-detectie
Automatisch terug naar station
Simpel op andere verdiepingen (2x 70m2) in te zetten is geen must

Ik heb kortweg te weinig bijzondere wensen, dus de lijst die ik overhoud is enorm. Neig naar iRobot Combo J7+, of iets gelijkwaardigs. Maar wat dan? Qua prijs, liever in de buurt van 500,- van 1000,- tenzij het meerwaarde heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peule_P
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:30
adinsx schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 13:54:
Na heel wat pagina's teruglezen, de startpost (laag dB, tapijt-detectie opgeschreven) en zoeken met Google toch even een vraag stellen.

Onze schoonmaakster heeft een nieuwe baan
Ik heb kortweg te weinig bijzondere wensen, dus de lijst die ik overhoud is enorm. Neig naar iRobot Combo J7+, of iets gelijkwaardigs. Maar wat dan? Qua prijs, liever in de buurt van 500,- van 1000,- tenzij het meerwaarde heeft.
Neigen maar een iRobot en aangeven pagina’s teruggelezen te hebben kan ik niet rijmen ;)

Denk binnen je budget is een Roborock Qrevo S (of zelfs Pro) alles wat je maar kunt wensen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aasas
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 26-05 17:53

Onze schoonmaakster heeft een nieuwe baan en kan helaas niet meer twee-wekelijks bij ons de boel ontzorgen. Beide een drukke baan, twee kinderen (8 en 10), een konijn in een hok, dus af en toe een stukje stro / kleine knikker op de vloer.

De beganegrond vloer is zo'n 95m2, en kent twee stukken tapijt bij de tv-hoek en een leeshoek. Verder kan een robotstofzuiger zich prima vermaken met weinig opstakels op de eettafel en acht stoelen (met elk vier poten) na.

We hebben een houtlook-tegelvloer met vloerverwarming (en koeling in de zomermaanden).
Geeft een dweilfunctie geen strepen / vegen met het opdrogen? Volgens een buurman (iRobot i7+) wel, waardoor hij er bewust niet voor gekozen heeft. Gezien de vloerkoeling in de zomermaanden (heerlijk, altijd 21 graden in huis) zal de vloer niet snel opdrogen.

Kortom: wel of geen dweilfunctie nemen? In principe lopen we zelf niet met schoenen in huis. Die blijven in de garage achter. Visite soms wel.

Wensen:
Automatisch legen
Tapijt-detectie

Bekijk de huidige afleveringen van VacuumWars om te ontdekken wat je precies nodig hebt. Zelf raad ik altijd Roborock aan, omdat ik hier erg goede ervaringen mee heb. Ik adviseer specifiek de S-serie, omdat dit de vlaggenschepen van Roborock zijn. Naar mijn ervaring zijn dit de beste modellen die de meeste taken aankunnen. Bij mij thuis liggen er lange haren, en ik heb zowel een hond als een konijn. Mijn S8 Pro heeft hier geen problemen mee en vereist opvallend weinig onderhoud. Ik heb ook het idee dat de dubbele borstels minder last hebben van vastzittende haren, in tegenstelling tot de S7 en S5, die wel moeite hadden met lange haren en regelmatig onderhoud nodig hadden.

[ Voor 7% gewijzigd door Aasas op 19-10-2024 14:18 . Reden: Spelfouten en grammatica :) ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:21
Irobot zou ik overslaan. Ze lopen technologisch achter en je betaald vooral voor de naam. Ik zou eerder kijken naar Roborock, Dreame en Eufy. Op de forum is roborock populair.
Als je geen dweil wil, zou ik een robot kopen met minimaal een afzuig station. Bij roborock zou ik dan kijken naar de Q max plus serie. De q5, q7 of q8. Bij de dreame zou je kunnen kijken naar D10 plus gen 2.
Als je een goei dweil wil, kun je beter kijken naar de roborock Q Revo s of hoger. Bij dreame L10s ultra gen 2.

Tijdens de prime days hadden deze robots goeie prijzen. Eerst volgend actie periode wordt blackfriday, ik zou het in de periode kopen. Het kan behoorlijk schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
Peule_P schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 14:14:
[...]

Neigen maar een iRobot en aangeven pagina’s teruggelezen te hebben kan ik niet rijmen ;)

Denk binnen je budget is een Roborock Qrevo S (of zelfs Pro) alles wat je maar kunt wensen.
Toch nog even teruggekeken en ge-Ctrl+F't op iRobot. Hmm ja, vooruit ik neig nu ook naar bijvoorbeeld Roborock.

Nog even over de vraag. Dweilfunctie of niet? Wat zijn de ervaringen hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
karakedi schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 14:19:
Irobot zou ik overslaan. Ze lopen technologisch achter en je betaald vooral voor de naam. Ik zou eerder kijken naar Roborock, Dreame en Eufy. Op de forum is roborock populair.
Als je geen dweil wil, zou ik een robot kopen met minimaal een afzuig station. Bij roborock zou ik dan kijken naar de Q max plus serie. De q5, q7 of q8. Bij de dreame zou je kunnen kijken naar D10 plus gen 2.
Als je een goei dweil wil, kun je beter kijken naar de roborock Q Revo s of hoger. Bij dreame L10s ultra gen 2.

Tijdens de prime days hadden deze robots goeie prijzen. Eerst volgend actie periode wordt blackfriday, ik zou het in de periode kopen. Het kan behoorlijk schelen.
Blackfriday had ik nog niet eens bij stilgestaan inderdaad.

Dank voor nu allen. Ik ga me eens in Roborock verdiepen qua pricewatch-filters en verder uitzoekwerk doen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karakedi
Ik heb een Dreame L10s ultra draaien met roterende mop. Ik ben er zeer tevreden mee en verbaas mij over het resultaat. Bij de Irobot J7 wordt bij het dweilen een doekje meegesleurd, resultaten hiervan kun je echt niet vergelijken met een vibrerende of roterende mop.

Zelf geef ik voorkeur aan roternde mops boven vibrerende mops. Station van vibrerende mops is makkelijker schoon te maken en modellen met vibrerende mops zijn stukken duurder. Het resultaat is vergelijkbaar.

Tot slot zou ik voor de bovenverdieping een 2e robot kopen met minimaal een afzuigstation. Ik vind het persoonlijk niet waard om de robot naar boven en beneden te dragen en voor de bovenverdieping heb ik een 2e robot.

Heel veel info haal ik van deze sites:

https://www.smarthomeassistent.de/
https://testsiegertv.com/...evo-serie-vergleichstest/

https://www.reddit.com/r/...tember_2024_robot_lineup/

https://www.reddit.com/r/...tember_2024_robot_lineup/

[ Voor 25% gewijzigd door karakedi op 19-10-2024 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aasas
adinsx schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 14:23:
[...]

Toch nog even teruggekeken en ge-Ctrl+F't op iRobot. Hmm ja, vooruit ik neig nu ook naar bijvoorbeeld Roborock.

Ik zelf heb laminaat, en ik ken iemand die een betonvloer heeft. Beiden geen strepen over de vloer. We gebruiken allebei de Roborock OMO Floor Cleaning Solution. De vloer is gewoon brandschoon, zolang je maar vaak genoeg dweilt, en de dweil laat schoonmaken door het dock of door jezelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peule_P
adinsx schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 14:23:
[...]

Ik zou niet meer zonder willen. Eerst een S7 MaxV Ultra gehad, nu een S7 Max Ultra, maar als ik vandaag een nieuwe zou kopen zou ik zonder twijfel in de Qrevo serie gaan shoppen zoals de Master of de Slim.
Gezien je budget denk ik dat de S of Pro perfect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:09

Rio

Ik heb al een boek

Ik zou Dreame toch tenminste meenemen in je overweging

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:40

Sandyman538

SandstorM [148839]

Rio schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 15:07:
Ik zou Dreame toch tenminste meenemen in je overweging
Ik merk op het forum inderdaad redelijke voorkeur voor roborock en dat is prima. Maar zelf heb ik de eerste roborock gehad, daarna de S5 max en nu overgestapt op een dream l10s gen2. Ik vond bij beide roborocks dat ze goed begonnen maar ik vond ook dat niveau accu bv snel achteruit ging en dat bij de S5 max ook zaken als instelbare zuigkracht niet meer in te stellen waren na 2 jaar gebruik. Dus ben benieuwd hoe de l10s zich gaat houden, maar de eerste weken bevallen hier prima. (Uiteraard ook niet vergelijkbaar met de S5 max).

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aasas
Sandyman538 schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 15:43:
[...]

Ik merk op het forum inderdaad redelijke voorkeur voor roborock en dat is prima. Maar zelf heb ik de eerste roborock gehad, daarna de S5 max en nu overgestapt op een dream l10s gen2. Ik vond bij beide roborocks dat ze goed begonnen maar ik vond ook dat niveau accu bv snel achteruit ging en dat bij de S5 max ook zaken als instelbare zuigkracht niet meer in te stellen waren na 2 jaar gebruik. Dus ben benieuwd hoe de l10s zich gaat houden, maar de eerste weken bevallen hier prima. (Uiteraard ook niet vergelijkbaar met de S5 max).
Mijn oude S5 (inmiddels 5 jaar oud), gaat nog steeds goed mee qua accu. Tuurlijk niet meer als nieuw maar dat is te verwachten na honderden keren een oplaadcycli te hebben gemaakt.

Ik heb nu de S8 Pro Ultra en naar anderhalf jaar nog steeds geen klachten.

Mocht de accu toch een probleem worden na een poosje kun je deze relatief makkelijk zelf repareren, mocht je buiten de garantie lopen. Een groot voordeel van Roborock is ook dat het makkelijk zelf te repareren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-05 20:10
@karakedi Ik heb ook een dreame 10 ultra beneden en zoek er ook een voor boven, maar dan voornamelijk voor stofzuigen. Welke heb jij voor boven aangeschaft?

Eigenlijk wil ik een app gebruiken voor beide robotstofzuigers. Ik vermoed dat ik dan altijd vast zit aan dreame. Was dat ook jouw conclusie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karakedi
rachez schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 18:40:
@karakedi Ik heb ook een dreame 10 ultra beneden en zoek er ook een voor boven, maar dan voornamelijk voor stofzuigen. Welke heb jij voor boven aangeschaft?

Eigenlijk wil ik een app gebruiken voor beide robotstofzuigers. Ik vermoed dat ik dan altijd vast zit aan dreame. Was dat ook jouw conclusie?
Ik heb mijn xiaomi mop 2 naar de 1e verdieping gedegradeerd. Dus niks specifieks aangeschaft.
Met een beetje zoeken heb je al voor 200 euro een robot met afzuigstation. Maar niet van dreame of roborock. Ondanks dat het een mindere merk is, zal het voldoen voor allen stofzuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:42

Tazzios

..

Deze maand mijn 360 S5 ingeruild voor een Dreame L20. Vooral Home assistant integratie vond ik belangrijk (https://github.com/Tasshack/dreame-vacuum).
Omdat we onregelmatig thuis zijn ben ik nu in HA bezig het een en ander in te stellen maar heb het idee dat het efficiënter kan:

dingen waar ik niet te vreden over ben:
- Timer aan het eind om te voorkomen dat hij meerdere keren op een dag gaat rijden
- Nu per dag een automation maar op basis van dag nr en dynamisch room nr valt er misschien 1 automation van te maken. (ik bedenk mij nu een "als dan" zou natuurlijk kunnen

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
alias: "maandag Gang zuigen "
description: ""
triggers:
  - trigger: template
    value_template: |-

{% if now().weekday() == 0  %}
        true
      {% else %}
        false
      {% endif %}
conditions:
  - condition: and
    conditions:
      - condition: state
        entity_id: device_tracker.galaxy_
        state: not_home
        for:
          hours: 0
          minutes: 2
          seconds: 0
        enabled: true
        entity_id: device_tracker.pixel_
        for:
      - condition: time
        after: "09:00:00"
        before: "20:00:00"
        entity_id: vacuum.l20_ultra_complete
        state: docked
actions:
  - device_id: 40bd9b804
    domain: button
    entity_id: bb580edba7da7c (stogzuiger legen)
    type: press
  - action: select.select_option
    target:
      entity_id: select.l20_ultra_complete_room_3_cleaning_mode
    data:
      option: sweeping
  - data:
      segments: 3
      suction_level: 0
    action: dreame_vacuum.vacuum_clean_segment
    target:
  - delay:
      hours: 10
      minutes: 5
      milliseconds: 0

mode: single

Zijn er op internet ergens mooiere voorbeelden te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnetx3
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14:54
Tazzios schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 16:35:
- Timer aan het eind om te voorkomen dat hij meerdere keren op een dag gaat rijden

Ik zou gewoon een input boolean omzetten en om 12u snachts (via een andere automation) terugzetten.Dan als condition toevoegen aan bovenstaande.

Nibe BA-SVM10-200/6 + AMS10-6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 23:22

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
Tazzios schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 16:35:
Deze maand mijn 360 S5 ingeruild voor een Dreame L20. Vooral Home assistant integratie vond ik belangrijk (https://github.com/Tasshack/dreame-vacuum).
Omdat we onregelmatig thuis zijn ben ik nu in HA bezig het een en ander in te stellen maar heb het idee dat het efficiënter kan:

dingen waar ik niet te vreden over ben:
- Nu per dag een automation maar op basis van dag nr en dynamisch room nr valt er misschien 1 automation van te maken. (ik bedenk mij nu een "als dan" zou natuurlijk kunnen

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
alias: "maandag Gang zuigen "
description: ""
triggers:
  - trigger: template
    value_template: |-

{% if now().weekday() == 0  %}
        true
      {% else %}
        false
      {% endif %}
conditions:
  - condition: and
    conditions:
        entity_id: device_tracker.galaxy_
        for:
        entity_id: device_tracker.pixel_
        for:
      - condition: time
        after: "09:00:00"
        before: "20:00:00"
        state: docked
actions:
  - device_id: 40bd9b804
    domain: button
    entity_id: bb580edba7da7c (stogzuiger legen)
    type: press
  - action: select.select_option
    target:
      entity_id: select.l20_ultra_complete_room_3_cleaning_mode
    data:
      option: sweeping
  - data:
      segments: 3
      suction_level: 0
    action: dreame_vacuum.vacuum_clean_segment
    target:
  - delay:
      hours: 10
      minutes: 5
      milliseconds: 0

mode: single

Hier al eens gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-05 13:37
De QRevo Master is sinds woensdag binnen en heeft zondag zijn/haar (we zijn er thuis nog niet uit over de naam) eerste rondes gereden.
Vacuum, then Mop als routine ingesteld, want dat is logischer en werkt volgens velen ook beter.

Het installeren zelf was vrij simpel, moest alleen de Wifi naar 2.4Ghz only zetten, want ja, dat is nog steeds een dingetje...

Het mappen ging best snel, alles open gezet, daarna het stofzuigen en dweilen.
Duurde wat langer dan bij de vorige, maar goed, hij/zij rijdt toch straks 's nachts, dus dan maakt het niet uit.

Gelijk een schedule gemaakt dat er op de zondag/maandagnacht en donderdag/vrijdag nacht een rondje zuigen en dweilen wordt gedaan en dan is iedereen hier blij.

Gisterochtend ook gelijk de vuilwatertank en het dock schoongemaakt, want wat er van de vloer af kwam was niet superschoon :')

Heb wel al de waterflow naar Deep gezet, want zelfs met elke 10 minuten mop washing, had ik het gevoel dat de mops best snel droog waren.

Nu nog uitzoeken hoe ik de routine in Home Assistant kan krijgen :)

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peule_P
Ben.Hahlen schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 13:56:

Vacuum, then Mop als routine ingesteld, want dat is logischer en werkt volgens velen ook beter.

Nu nog uitzoeken hoe ik de routine in Home Assistant kan krijgen :)
Waar heb je deze wijsheid vandaag gehaald? Heb zelf altijd vacuum/mop tegenlijkertijd gedaan en werkt naar mijn inziens prima?
Nooit anders getest, maar als er meer mensen deze ervaring hebben dan ga ik het zeker ook eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Peule_P schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 14:11:
[...]

Waar heb je deze wijsheid vandaag gehaald? Heb zelf altijd vacuum/mop tegenlijkertijd gedaan en werkt naar mijn inziens prima?
Nooit anders getest, maar als er meer mensen deze ervaring hebben dan ga ik het zeker ook eens proberen!
Ook al eens gelezen, maar na een paar dagen overgeschakeld op vac&mop. Voordeel: gaat sneller, minder kans op vastlopers door obstakels en maakt ook prima schoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Peule_P schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 14:11:
[...]
Euh, in meerdere (niet altijd professionele) reviews.
Het idee er achter is dat als je vac&mop doet, je kans hebt dat de mop alsnog vuil meeneemt en daardoor de resultaten minder goed zijn, dacht ik.
En je hebt dan niet dat er met natte mops over eventuele kleden gereden wordt.
LoneGunman schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 14:20:
[...]
Ook al eens gelezen, maar na een paar dagen overgeschakeld op vac&mop. Voordeel: gaat sneller, minder kans op vastlopers door obstakels en maakt ook prima schoon.
Sneller maakt voor mij niet uit, want de robot rijdt toch 's nachts als ik slaap en, in prinicpe, is dan alles van de vloer (want stoelen met U poten...)

Blog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ben.Hahlen schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 16:05:
[...]

Euh, in meerdere (niet altijd professionele) reviews.
Het idee er achter is dat als je vac&mop doet, je kans hebt dat de mop alsnog vuil meeneemt en daardoor de resultaten minder goed zijn, dacht ik.
[...]

Sneller maakt voor mij niet uit, want de robot rijdt toch 's nachts als ik slaap en, in prinicpe, is dan alles van de vloer (want stoelen met U poten...)
Houdt er dan wel rekening mee dat de accu / wielen / lidar etc. dubbele diensten draaien en dus dubbel zo snel zullen slijten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theetjuh
Ben.Hahlen schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 16:05:
[...]

Daar heb je een optie voor ‘Vacuum Carpet First’ ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:18

Dennis1812

Amateur prutser

Ik doe ook vac then mop.

Heb het idee dat het iets schoner is.

Hij doet er wel lang over. Maar hij begint toch om 1:30 al.
Alleen als ik om 4:00 eruit moet soms ivm werk is hij net klaar of laatste stukje bezig.
(Hij moet tussendoor soms laden als hij even heeft vastgehangen bij het kleed)

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
stin00 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 16:09:
[...]

Houdt er dan wel rekening mee dat de accu / wielen / lidar etc. dubbele diensten draaien en dus dubbel zo snel zullen slijten.
Tsja, ach, ik ga er van uit dat hij er wel op gemaakt is.
Daarbij: ik doe dit 2x in de week, sommige mensen doen dit elke dag, dus maak me niet per sé heel veel zorgen.

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23:31
Hmm, mijn Neato D7 is overleden.
Nu hoef ik niet perse een Robot met dweil functie terug, maar de roborock Qrevo S (set met 4 x mops) kost nu maar 550,99 bij Amazon in de aanbieding. Klinkt als een hele goeie aanbieding :)

Iemand nog een reden om geen Qrevo S te pakken maar wat anders? :)

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VulcanRaven
  • Laatst online: 15:14
Ik ben aan het twijfelen om de Dreame D10 Plus Gen 2 aan te schaffen voor de bovenverdieping. Ik heb al een L10S Ultra en die doet het perfect maar de bovenverdieping is 100% tapijt dus ik heb niks aan de dweilfunctie.

Ben alleen een beetje bang dat de Dreame D10 Plus Gen 2 niet sterk genoeg is omdat het een ouder / goedkoper model is.

Heeft iemand ervaringen met deze?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rachez
@VulcanRaven ik zoek dit ook. Een robotstofzuiger die het minstens net zo goed doet als de dreame L10S Ultra (liefst nog beter qua stofzuigen), maar dat is er niet van Dreame, het is allemaal met dweil functie.

Ik wacht denk ik tot black friday, kijken wat daar in de aanbieding komt. Als er iets moois langskomt verhuist de L10S naar boven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VulcanRaven
  • Laatst online: 15:14
rachez schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 18:40:
@VulcanRaven ik zoek dit ook. Een robotstofzuiger die het minstens net zo goed doet als de dreame L10S Ultra (liefst nog beter qua stofzuigen), maar dat is er niet van Dreame, het is allemaal met dweil functie.
Ik heb wat onderzoek gedaan en die D10 gen 2 is nog vrij nieuw volgens mij. Van dit jaar. Die kan je prima zonder mop gebruiken en heeft nog redelijke specs voor de rest. Voor €300 ook een goede deal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
Thx ik ga er eens beter naar kijken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-05 09:23
Ik heb gisteren de Dreame L40 Ultra voor € 840 gekocht in Duitsland. Lijkt mij een hele nette prijs.

Echter: dit ding heeft geen goede obstacle avoidance. De L10s Pro Ultra heat doet het een stuk beter!

Er zit al een "deuk" net boven de camera. Is dat normaal met een robotstofzuiger?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
turkeyhakan schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 08:36:
Ik heb gisteren de Dreame L40 Ultra voor € 840 gekocht in Duitsland. Lijkt mij een hele nette prijs.

Echter: dit ding heeft geen goede obstacle avoidance. De L10s Pro Ultra heat doet het een stuk beter!

Er zit al een "deuk" net boven de camera. Is dat normaal met een robotstofzuiger?
Deuken nee, krassen ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Een stuk van de plastic behuizing is er af zeg maar... (echt heel klein, maar je ziet dat die dus ergens tegenaan is gebotst)

[ Voor 14% gewijzigd door turkeyhakan op 25-10-2024 08:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
turkeyhakan schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 08:56:
[...]

Een stuk van de plastic behuizing is er af zeg maar... (echt heel klein, maar je ziet dat die dus ergens tegenaan is gebotst)
Ninja edit :P

Dat hoort niet, mijn S7 MaxV is nu bijna 2 jaar oud, rijd soms als een debiel hard tegen chromen poten aan (overige obstakel detectie werkt uitstekend, maar hier heeft die moeite mee), zit wat lichte krassen op maar zeker geen deuken of afgebroken plastic.

[ Voor 3% gewijzigd door Xqlus1ve op 25-10-2024 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Ik denk dat ik het probleem heb gevonden: de L40 heeft maar 1 laser ipv 2.

Ik heb al minimaal 5 dergelijke plekken. Wat is jullie advies? Retourneren of omruilen voor een nieuwe?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kx-4GMdsC02Mjxc7aOpW7nOq_Is=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9PKg4P5cnooWqSef0UebYbgD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corrigan
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online

Wensen:
Automatisch legen
Tapijt-detectie

Dit jaar zijn er een aantal nieuwe Roomba's uitgebracht zoals de Roomba Combo 2 Essential en de luxere Roomba Combo 10 Max met automatische mop was. De eerste is al een prima deal voor je wensen voor 399 euro. https://www.irobot.nl/nl_...-2-essential/Y051040.html

Op het forum wordt hier vaak gesproken over Roborock of Dreame. Wij wilden alleen absoluut geen Chinese cloud dienst met app op de telefoon of een camera ivm privacy en veiligheid.

Dit jaar hebben we een Roomba Combo i5 gekocht en die bevalt erg goed. Goed dat er meer keuze is dan alleen maar Chinees spul. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:25

Steeffoon

Smartphone-nerd

turkeyhakan schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 19:43:
Ik denk dat ik het probleem heb gevonden: de L40 heeft maar 1 laser ipv 2.

Ik heb al minimaal 5 dergelijke plekken. Wat is jullie advies? Retourneren of omruilen voor een nieuwe?

[Afbeelding]
Dit is gewoon gebruikersschade. Snap dat het vervelend is, maar lijkt mij dat een winkel deze niet zonder waardevermindering inneemt, als tie al teruggenomen wordt.

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio

Rio

Ik heb al een boek

Corrigan schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 23:36:
[...]

Dit jaar zijn er een aantal nieuwe Roomba's uitgebracht zoals de Roomba Combo 2 Essential en de luxere Roomba Combo 10 Max met automatische mop was. De eerste is al een prima deal voor je wensen voor 399 euro. https://www.irobot.nl/nl_...-2-essential/Y051040.html

Op het forum wordt hier vaak gesproken over Roborock of Dreame. Wij wilden alleen absoluut geen Chinese cloud dienst met app op de telefoon of een camera ivm privacy en veiligheid.

Dit jaar hebben we een Roomba Combo i5 gekocht en die bevalt erg goed. Goed dat er meer keuze is dan alleen maar Chinees spul. :)
Je weet waar die Roomba's gemaakt worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:46
Voor onze nieuwe woning zijn wij ook opzoek naar een robotstofzuiger. We hebben een aardig lichte vloer waar je veel op ziet met ook flink wat meer m2 dan onze vorige woning. Ik was eigenlijk op zoek naar een redelijk basis robotstofzuiger die alvast het grootste gedeelte van het werk kon doen, zodat wij gedurende de week niet zelf hoefden te zuigen. Maar hoe meer ik lees, hoe meer het toch trekt om voor een hogere spec robotstofzuiger te gaan inclusief dweil en uitgebreid docking station.

De omstandigheden:
Circa 80m2
Totaal moeten er 5 individuele ruimtes gezogen worden met best veel hoekjes.
Objecten zijn met name schoenen, speelgoed, snoeren.
Geen huisdieren, wel een vriendin met lang haar.

Tot nu toe op de shortlist:
Roborock Qrevo Slim (nu € 1.000)
Roborock Qrevo Master (nu EUR € 900)
Roborock S8 Pro Ultra (nu € 850)
Dreame X40 Ultra Complete

Iemand nog aanvullingen of tips over de genoemde modellen? Ik ben nog een beetje zoekende naar de belangrijkste verschillen tussen de S8 vs Qrevo.

Ik wil eigenlijk niet meer dan 1.000 euro uitgeven en denk dat we sowieso even wachten op blackfriday acties. Al lijkt Roborock nu ook al een goede actie te hebben in de Duitse webshop, betwijfel of het veel goedkoper gaat worden.

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Schoenen en speelgoed kan je opruimen.

Hier draait de S8 pro ultra naar volle tevredenheid.
Elke nacht weer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vaez
  • Registratie: Juni 2009
VidaR-9 schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 11:43:
Voor onze nieuwe woning zijn wij ook opzoek naar een robotstofzuiger. We hebben een aardig lichte vloer waar je veel op ziet met ook flink wat meer m2 dan onze vorige woning. Ik was eigenlijk op zoek naar een redelijk basis robotstofzuiger die alvast het grootste gedeelte van het werk kon doen, zodat wij gedurende de week niet zelf hoefden te zuigen. Maar hoe meer ik lees, hoe meer het toch trekt om voor een hogere spec robotstofzuiger te gaan inclusief dweil en uitgebreid docking station.

De omstandigheden:
Circa 80m2

Iemand nog aanvullingen of tips over de genoemde modellen? Ik ben nog een beetje zoekende naar de belangrijkste verschillen tussen de S8 vs Qrevo.

Ik wil eigenlijk niet meer dan 1.000 euro uitgeven en denk dat we sowieso even wachten op blackfriday acties. Al lijkt Roborock nu ook al een goede actie te hebben in de Duitse webshop, betwijfel of het veel goedkoper gaat worden.
Hier dezelfde afweging gehad en uiteindelijk voor de Roborock Qrevo master gegaan. Werkt perfect. Het grootste versschil tussen de S8 en Qrevo lijn is de draaiende mops van de Qrevo lijn(tegenover een bewegende/trillende dweil) en het doseren van schoonmaak middel van de s8(qrevo dien je dit in het bakje met schoon water te gooien. De slim is nog heel nieuw en mogelijk interessant als de lidar toren ervoor zorgt dat de robot niet onder je meubels kan, of het net zo goed werkt heb ik geen ervaring mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boy
  • Laatst online: 16:05

Boy

www.byoscoop.nl

(jarig!)
Dennis1812 schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 12:13:
Schoenen en speelgoed kan je opruimen.
Helaas is dat niet altijd een optie of denk je eraan.
Ook spelen mijn kinderen meerdere dagen met een bepaalde opstelling. Dat laten we lekker staan.

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
Boy schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 13:29:
[...]
Helaas is dat niet altijd een optie of denk je eraan.
Ook spelen mijn kinderen meerdere dagen met een bepaalde opstelling. Dat laten we lekker staan.
Dat dus :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Schoenen opruimen geen optie kan ik mij weinig bij voorstellen om eerlijk te zijn.

Als je kinderen met bepaalde opstellingen spelen van Lego torens of dominostenen of weet ik het wat zou ik altijd een no go zone maken op dat stuk. Want het wordt vast wel gedetecteerd. Maar als die toren toch een klein tikje krijgt en hij ligt omver heb je huilende kinderen.

Die van mij zijn 4 en 2 en laat ik alles braaf opruimen voor ze naar bed gaan. Maar als ze ouder zijn en echt bouwwerken gaan maken zal dat wellicht anders worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
Dennis1812 schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 14:31:
Schoenen opruimen geen optie kan ik mij weinig bij voorstellen om eerlijk te zijn.

Als je kinderen met bepaalde opstellingen spelen van Lego torens of dominostenen of weet ik het wat zou ik altijd een no go zone maken op dat stuk. Want het wordt vast wel gedetecteerd. Maar als die toren toch een klein tikje krijgt en hij ligt omver heb je huilende kinderen.

Die van mij zijn 4 en 2 en laat ik alles braaf opruimen voor ze naar bed gaan. Maar als ze ouder zijn en echt bouwwerken gaan maken zal dat wellicht anders worden.
Tuurlijk is schoenen opruimen een optie. Maar mijn slippers staan hier in de bijkeuken bij de achterdeur en die ruim ik vanuit praktisch oogpunt vaak niet op.

No go zone wil ik liever niet als oplossing, want 9 vd 10x staat er nergens speelgoed - ze spelen sowieso meestal op hun kamer. Maar uiteraard blijft er soms weleens iets staan als ze hier iets gebouwd hebben of ergens mee gespeeld hebben.

Er staat hier nu een anderhalf meter hoge Kapla toren. Als dat midden in de nacht omlazert zit ik rechtop in bed denk :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Beekforel
  • Laatst online: 22:41

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Je kunt ook gewoon met de hand gaan stofzuigen, dan heb je al die zorgen ook niet. 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vaez
  • Registratie: Juni 2009
Onze Roborock qrevo master gaat hier prima mee om. In ieder geval schoenen(slippers die wij ook nooit opruimen vanuit praktisch oogpunt) gaat hij prima omheen.

Speelgoed ligt voornamelijk aan de grote, een speelgoed soldaatje(zo'n kleine groene) of frietjes(ong 5 x 0,5 x 2cm) uit een speelgoedkeukentje komten vast te zitten tussen de borstels/rollers, grotere dingen herkent hij en gaat hij netjes omheen. Wij laten wel het speelgoed altijd savonds opruimen door ons zoontje, dit is aan de ene kant zodat het niet in de robot vast komt te zitten maar ook omdat het anders de dag erna een nog grotere rotzooi zou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online

De omstandigheden:
Circa 80m2

Waarom alleen al die extreem dure modellen overwegen?

Ik zou persoonlijk vandaag nog een Dreame L10S Ultra bestellen bij MediaMarkt NL voor €466. Dat is de laagste prijs ooit en heeft veel toeters en bellen (Inclusief RGB camera en schoonmaakmiddel). Mist alleen de uitschuifbare mop + spinner.

https://www.mediamarkt.nl...lfunctie-wit-1868250.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
Vaez schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 12:23:
[...]
Hier dezelfde afweging gehad en uiteindelijk voor de Roborock Qrevo master gegaan. Werkt perfect. Het grootste versschil tussen de S8 en Qrevo lijn is de draaiende mops van de Qrevo lijn(tegenover een bewegende/trillende dweil) en het doseren van schoonmaak middel van de s8(qrevo dien je dit in het bakje met schoon water te gooien. De slim is nog heel nieuw en mogelijk interessant als de lidar toren ervoor zorgt dat de robot niet onder je meubels kan, of het net zo goed werkt heb ik geen ervaring mee.
Wat verdiept in de Qrevo Master vs de Slim. Afgezien van het feit dat deze lager is (10,3cm vs 8.2cm) gebruikt deze ook een nieuw systeem voor navigatie ipv de Lidar. De vraag is of dit ook daadwerkelijk beter gaat zijn, ik kan weinig uitgebreide praktijk tests vinden. Terwijl bij de Master je weet wat je krijgt. Een van de sensoren van de Slim zit ook aan de onderzijde. Daar zal vast over nagedacht zijn, maar iets zegt me dat dit toch vies gaat worden op termijn.

De Slim heb ik ook niet perse nodig voor de hoogte. Dus ik de voorkeur gaat uit naar de Master.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Steeffoon schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 08:41:
[...]

Dit is gewoon gebruikersschade. Snap dat het vervelend is, maar lijkt mij dat een winkel deze niet zonder waardevermindering inneemt, als tie al teruggenomen wordt.
Gebruikersschade? Pardon? Heb zonder problemen een nieuwe gekregen. Dreame zelf vond dit ook bijzonder en is een onderzoek gestart. Na 1 dag gebruik stond die er al zo bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacewagon
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:45

Wensen:
Automatisch legen
Tapijt-detectie

Kijk eens naar de Roborock Qrevo S. Bij Amazon is deze regelmatig in de aanbieding. Ik kocht ‘m begin oktober voor 549 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacewagon
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:45

De omstandigheden:
Circa 80m2

Kijk eens naar de Roborock Qrevo S. Die heeft alles wat je wil en nodig hebt.

Bij Amazon is deze regelmatig in de aanbieding. Ik kocht ‘m begin oktober voor 549 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:25

Steeffoon

Smartphone-nerd

turkeyhakan schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 16:31:
[...]

Gebruikersschade? Pardon? Heb zonder problemen een nieuwe gekregen. Dreame zelf vond dit ook bijzonder en is een onderzoek gestart. Na 1 dag gebruik stond die er al zo bij.
De manier hoe ik je bericht interpreeerde was dat dat hij schade kreeg door ergens tegen aan te rijden. Maar zal het zelf dan verkeerd begrepen hebben 😉
Fijn dat je een nieuwe hebt iig. Hopelijk levert die geen problemen op.

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corrigan
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Rio schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 09:25:
[...]

Je weet waar die Roomba's gemaakt worden?
100% Chinees of alleen gemaakt worden in China is niet hetzelfde. Apple wordt nog ook in China gemaakt en is daarmee niet Chinees.

Wij vinden het helemaal geen slim idee meer om dit soort van 100% Chinese producten nog te halen met eigen app, cloud dienst, AI, enz.
Aluminium hoedjes zijn dit allang niet meer, zoek eens op statelijke actoren en risico landen. 100% Chinese merken als Xiaomi (Roborock, Dreame) en Anker (Eufy) komen hier niet meer in huis.

Gelukkig is er meer dan genoeg aanbod van robotstofzuigers zonder die risico's. Samsung, iRobot / Roomba, Bauknecht, Miele, Dyson, etc. Keuze genoeg. Geen Trojaanse paarden. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theetjuh
Je hebt je ziel al verkocht aan de US, is ook prima ;)
Beide alleen netzo erg, er is geen super macht die goed is, ze zijn allemaal even erg.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

En ach, de president van China, Amerika of welk land dan ook mag best midden in de nacht weten waar ik vergeten ben honden speelgoed op te ruimen. En hoe de plattegrond is van een standaard rijtjeswoning uit de jaren 50.

Al zijn er makkelijkere manieren om daarachter te komen gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio

Rio

Ik heb al een boek

Als iemand mij wil bespioneren gaat ie maar lekker z'n gang

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Corrigan schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 18:33:
Gelukkig is er meer dan genoeg aanbod van robotstofzuigers zonder die risico's. Samsung, iRobot / Roomba, Bauknecht, Miele, Dyson, etc. Keuze genoeg. Geen Trojaanse paarden. :9
De CEO van iRobot verklaarde ooit publiekelijk dat de strategie van het bedrijf draait om zoveel mogelijk data van de klanten..

Ik maak me geen illusies over wie erger of minder erg is.

Hoop wel als de stofzuiger het opgeeft er weer eentje zonder (stereoscopische) camera's aan te kunnen schaffen; LIDAR en nog wat sensoren, lijkt tenslotte prima voldoende.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• VidaR-9
Toch de knoop al doorgehakt en de Qrevo Master besteld in Duitsland. Nu met € 400 euro korting + 5% korting en gratis verzenden voor € 855 totaal. Ik denk niet dat de black friday deals veel beter zullen worden.

@adinsx mocht je voor een Roborock gaan dus een aanrader daar te bestellen: https://de.roborock.com

[ Voor 23% gewijzigd door VidaR-9 op 28-10-2024 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios

Tazzios

..

Ik dacht zal snachts de spanning van het docking afhalen omdat de stofzuiger dan toch niets hoeft te doen maar dan loopt de batterij best hard leeg naar mijn idee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ztaDvjDlvzTJig9UpxQW2Tg4sLE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZCIwL6s6M6Aa43rD0aa8Dvqf.png?f=fotoalbum_large
Dreame L20

De HA integratie ook een keer uitgezet maar dat maakt geen verschil wat betreft standby verbruik van de stofzuiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
Tazzios schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 07:54:
Ik dacht zal snachts de spanning van het docking afhalen omdat de stofzuiger dan toch niets hoeft te doen maar dan loopt de batterij best hard leeg naar mijn idee.

[Afbeelding]
Dreame L20

De HA integratie ook een keer uitgezet maar dat maakt geen verschil wat betreft standby verbruik van de stofzuiger.
Gaat die dan niet continu verbinding proberen te maken met de dockstation die dan stroomloos is?

Mijn Roborock S7 loopt heel langzaam leeg als die niet gedocked is. Echter staat de docking Station gewoon aan bij mij, de stanby vermogen die die trekt is erg laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-05 20:04
Standby vermogen van de q revo s icm docking aan de stroom is verwaarloosbaar iig. 3-4w continu en het drogen van de mops 35 ongeveer

4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• (RSH)
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:18
KoningPaulus schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 09:38:
Standby vermogen van de q revo s icm docking aan de stroom is verwaarloosbaar iig. 3-4w continu en het drogen van de mops 35 ongeveer
klopt wel ongeveer, ik heb het hier ook gemeten en bij het drogen nog wel hogere pieken. Maar ik vind 4 watt niet meer van deze tijd, dus bij mij gaat de dock voorlopig snacht uit.
Automagisch weer aan zodra er genoeg zonlicht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theetjuh
Hier even een kleine kijk in het energie verbruik en wat hij op dat tijdstip deed:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
De schaal is iets anders, omdat die laatste 2 uur niet interessant is, dan is hij de mops aan het drogen.
De gele stukjes is hij de mops aan het wassen.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 18% gewijzigd door Theetjuh op 29-10-2024 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20:52
Hoe zijn jullie ervaringen.met reparatie van deze robots? De onze wordt nu gerepareerd. Door een ongelukje van de kat is een nieuw moederbord nodig. Dit proces duurt nu al vanaf eind augustus.

We denken dat we geen Dreame meer willen gaan kopen daardoor.

Want we krijgen geen of zeer trage reacties op mails. Het schiet maar niet op bij L8P (Loop) die de reparaties in België voor Dreame doet. We hebben de verkoper Robocleaners al diverse keren moeten vragen om contact op te nemen, maar het schiet niet op. Nu weer een offerte zonder rekeningnummer. Dit opgevraagd, is het nummer verkeerd. En maar niet reageren op de mails. Om moedeloos van te worden.

Ligt dat nu aan het herstelbedrijf in kwestie en is Amazon/Dreame hier sneller mee?

En hoe gaat dit bij de andere merken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tazzios

Tazzios

..

Even wat verder getest met mijn Dreame L20 en standby verbruik:

Tijdens het stofzuigen verbruikt het docking niets, het stroomverbruik is dus puur van de stofzuiger zelf.
Stroom afschakelen heeft netto gezien geen effect omdat de accu bij spanning op het dock wordt opgeladen wat +- even veel is als de besparing.

Conclusie:
Shelly plug kan ik er beter tussen uit halen zodat die geen onnodig stroomverbruikt. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankv120
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:52
Ik volg dit topic al een tijdje, en verbaas me hoe weinig de Eufy X10 Omni Pro voorbij komt. Tijdens de prime days was deze 600, en vergeleken met de Roborock Qrevo S (toen 550) komt deze zeer vergelijkbaar uit de reviews die ik zie en heeft deze veel betere obstacle avoidance. Zeker ivm met onze hond leek mij de Eufy toen de betere keuze.

Missen de reviews zoveel pluspunten van de Qrevo S of is Eufy gewoon het minder populaire merk mbt robotstofzuigers in dit topic? (Ik wacht op black friday voor ik er een koop dus heb nog even om te twijfelen)

[ Voor 8% gewijzigd door frankv120 op 30-10-2024 12:32 ]

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjurres
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:39
Wat een geld allemaal zeg!

Is er niet een stofzuiger zonder dweil functie te krijgen voor een normaler bedrag?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
sjurres schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 09:02:
Wat een geld allemaal zeg!

Is er niet een stofzuiger zonder dweil functie te krijgen voor een normaler bedrag?
Er zijn echt honderden modellen in verschillende prijsklassen. Maar we verwachten in dit topic wel wat meer eigen inzet als je aankoopadvies zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjurres
Ik heb zelf nu al jaren de iRobot roomba 620.

Maar dat is het eigenlijk niet meer.
Die doet ook lukraak rondjes.

Nu zag ik de iRobot j7.
Dat lijkt opzich wel een goed apparaat, maar geen idee. Ik zie hier vooral hele dure voorbij komen, dus ik vraag mij dan af, ben ik aan een goedkopere bekocht en kan ik beter net die 200 euro meer uitgeven en de hier voorbij komende modellen overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios

Tazzios

..

sjurres schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 09:21:
Ik heb zelf nu al jaren de iRobot roomba 620.

Maar dat is het eigenlijk niet meer.
Die doet ook lukraak rondjes.

Nu zag ik de iRobot j7.
Dat lijkt opzich wel een goed apparaat, maar geen idee. Ik zie hier vooral hele dure voorbij komen, dus ik vraag mij dan af, ben ik aan een goedkopere bekocht en kan ik beter net die 200 euro meer uitgeven en de hier voorbij komende modellen overwegen.
Voor hoeveel zie je die iRobot j7? In de pricewatch staat hij voor 400 met niet al te beste reviews en is het een stofzuiger uit 2021: uitvoering: iRobot Roomba j7

Voor 100 euro minder heb je veel meer met de https://www.bol.com/nl/nl...m-x10-eu/9300000148988373

De dweil functie hoef je niet te gebruiken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aeonis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 27-05 13:49
frankv120 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 12:29:
Ik volg dit topic al een tijdje, en verbaas me hoe weinig de Eufy X10 Omni Pro voorbij komt. Tijdens de prime days was deze 600, en vergeleken met de Roborock Qrevo S (toen 550) komt deze zeer vergelijkbaar uit de reviews die ik zie en heeft deze veel betere obstacle avoidance. Zeker ivm met onze hond leek mij de Eufy toen de betere keuze.

Missen de reviews zoveel pluspunten van de Qrevo S of is Eufy gewoon het minder populaire merk mbt robotstofzuigers in dit topic? (Ik wacht op black friday voor ik er een koop dus heb nog even om te twijfelen)
Vind ik ook gek, heb zelf de Eufy X10 Pro Omni. Heel tevreden mee en qua prijs kwaliteit verhouding denk ik momenteel het beste wat je kunt krijgen? Ik heb 580,- betaald (cashback actie) en daarvoor krijg je een volledige robot met stofzuigen/dweilen, station met grote stofzak (3 maanden?), vies water en schoon water bak, en goede object detectie.
We hebben een dochtertje die wel eens wat speelgoed laat slingeren en de robot gaat er mooi omheen. Heb niet het idee dat ik het huis netjes achter hoef te laten als de robot zijn werk gaat doen.
Stofzuigen doen we iedere nacht om 2 uur, en incl. dweilen 2x per week. We hebben hem nu 1,5 maand in gebruik en dat bevalt goed!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Aeonis schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 12:29:
[...]
Vind ik ook gek, heb zelf de Eufy X10 Pro Omni. Heel tevreden mee en qua prijs kwaliteit verhouding denk ik momenteel het beste wat je kunt krijgen? Ik heb 580,- betaald (cashback actie) en daarvoor krijg je een volledige robot met stofzuigen/dweilen, station met grote stofzak (3 maanden?), vies water en schoon water bak, en goede object detectie.
We hebben een dochtertje die wel eens wat speelgoed laat slingeren en de robot gaat er mooi omheen. Heb niet het idee dat ik het huis netjes achter hoef te laten als de robot zijn werk gaat doen.
Stofzuigen doen we iedere nacht om 2 uur, en incl. dweilen 2x per week. We hebben hem nu 1,5 maand in gebruik en dat bevalt goed!
Op prijs kwaliteit wordt hij momenteel verslagen door de Dreame L10S Ultra die momenteel €466 kost.

Die heeft ook stofzuigen/dweilen, stofzak, dweilen wassen/drogen, RGB camera + microfoon en schoonmaakmiddel cartridge. De Dreame en Eufy gaan aardig gelijk op. Wat mij betreft is de Dreame L10S Ultra voor deze prijs momenteel en no-brainer, hij verslaat zowel Roborock als Eufy dankzij de scherpe aanbieding.

Als je geen RGB camera + schoonmaakmiddel wil, dan heb je de Xiaomi X20+ voor €359 (en soms voor minder nog).

[ Voor 9% gewijzigd door stin00 op 31-10-2024 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeonis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 27-05 13:49
stin00 schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 16:02:
[...]

Op prijs kwaliteit wordt hij momenteel verslagen door de Dreame L10S Ultra die momenteel €466 kost.

Die heeft ook stofzuigen/dweilen, stofzak, dweilen wassen/drogen, RGB camera + microfoon en schoonmaakmiddel cartridge. De Dreame en Eufy gaan aardig gelijk op. Wat mij betreft is de Dreame L10S Ultra voor deze prijs momenteel en no-brainer, hij verslaat zowel Roborock als Eufy dankzij de scherpe aanbieding.

Als je geen RGB camera + schoonmaakmiddel wil, dan heb je de Xiaomi X20+ voor €359 (en soms voor minder nog).
Ah dat is het model waartussen ik twijfelde, of die, of de X10 Pro Omni. Uiteindelijk ben ik voor de Eufy gegaan, omdat ik het idee heb dat die qua bouwkwaliteit toch ietsje beter is. Ik kon bij de Dreame L10S Ultra veel reviews vinden waarbij er onderdelen stuk waren, of klachten van gebruikers waarbij hij na 1,5 jaar de geest had gegeven. Vandaar toen toch voor de Eufy gekozen, daarbij vond ik dat minder. Hopelijk zal die meerdere jaren mee gaan bij ons als we hem goed onderhouden, maar dat is afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
@stin00 thx, lijkt me een echt goede aanbieding. Zou hem bijna bestellen. Maar ja, kan het nog lager tijdens black friday? Nog ff over nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
Ik ben weer verder met de zoektocht na iRobot afgezworen te hebben. Hoorde op de radio Coolblue langskomen m.b.t. actie op robotzuigers en daar kwam ik dus ook de Eufy X10 Pro Omni tegen:
https://www.coolblue.nl/p...63/eufy-x10-pro-omni.html

Best goede reviews ook. Black Friday ga ik niet op wachten. Betwijfel of de prijs dan echt lager zal zijn.

Edit: De vrouw zegt net dat ze via het werk 25% korting op Eufy heeft. Eufy Cam3 stond ook nog op het lijstje, dus ik denk dat Sinterkerst wat vroeger valt dit jaar. :+

Eerst maar eens kijken wat die korting echt waard is... Onlangs bij een HP laptop scheelde het behoorlijk die werk-korting.

[ Voor 29% gewijzigd door adinsx op 31-10-2024 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjurres
stin00 schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 16:02:
[...]

Begin nu toch te twijfelen, 466 is wel een hele mooie prijs.

Eerder dacht ik zonder dweil functie want volgens een vriend is dat niks, wat is jullie ervaring?
Dweil functie een meerwaarde of is dat meer het idee dat het erop zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankv120
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:52
adinsx schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 22:34:
Best goede reviews ook. Black Friday ga ik niet op wachten. Betwijfel of de prijs dan echt lager zal zijn.
Tijdens de prime days laatst was deze 600, verwacht met BF ongeveer hetzelfde.

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
frankv120 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 09:25:
[...]

Tijdens de prime days laatst was deze 600, verwacht met BF ongeveer hetzelfde.
Ik zag inderdaad enorme schommelingen in de laagste prijs in Pricewatch. Half oktober 599. Ik wacht nog wel even want die 25% korting op Eufy via de vrouw's werk komt het ook op 747,-.

Roborock die eerder getipt werd ga ik ook nog even uitpluizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
sjurres schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 07:16:
[...]

Begin nu toch te twijfelen, 466 is wel een hele mooie prijs.

Eerder dacht ik zonder dweil functie want volgens een vriend is dat niks, wat is jullie ervaring?
Dweil functie een meerwaarde of is dat meer het idee dat het erop zit?
Dweilfunctie werkt goed, mits hij bij zijn base station kan. Hij wil best vaak water bijtanken namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:53
Hallo allen,

Ik heb een vraag.

We hebben een roborock S5 Van Xiaomi voormalige nog.

En nu zegt die dat ik de clip sensor moet schoonmaken. Probleem is dat 1 sensor van binnenuit vies is. Is dit makkelijk los te koppelen of iets ?

Of moet ik hem met alu papier dicht maken.

En de software update werkt ook niet
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/deEgOt1jGKd-LcGSoIlUt83AdLc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m1AtOP7xec07eaRG7ygIydEX.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/odHChneu2MZ28c54tYAS5qi2FR8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dn2uQCeoYuDOqUGWppEH7nEW.jpg?f=fotoalbum_large
Blijft hangen

[ Voor 62% gewijzigd door theduke1989 op 03-11-2024 13:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Verrassing van Roborock vandaag :(. Of ik maar even 'agree' wil drukken op nieuwe gebruiks- en privacyvoorwaarden. Ik drukte op 'disagree' en dan werkt de app niet meer, een integraal onderdeel van de robot kunnen gebruiken. Dus drukte ik uiteindelijk maar op 'agree' en ben ik van mening daarmee nergens mee ingestemd te hebben, doch slechts gebruik te blijven maken van hetgene ik gekocht heb.

Alvorens dat te doen toch wat gelezen her en der (lang niet alles), en dat stemt niet vrolijk. Er staat o.a. in dat er updates betaald kunnen zijn. En dat je dan van betaling af kunt zien, maar dat ze dan (waarschijnlijk) wel stoppen de versie die je hebt door te laten functioneren. Eh..? Wellicht dus binnenkort een betaald abonnement om te kunnen stofzuigen? :X

(Het 'certified for privacy by TUV staat nog wel steeds op de app, trouwens.)

Hebben er meer mensen in gelezen? Vergeleken met wat er eerder stond wellicht? Is het al ergens publiekelijk doorgezaagd?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gedonie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-02 13:30
Ik was aan het rondkijken voor een nieuwe robotzuiger, maar als dat klopt dat ze de voorwaarden aanpassen om de deur open te zetten naar betaalde updates gaat dat merk direct op de zwartelijst met verboden merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphkeb
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-05 09:13
Gwaihir schreef op maandag 4 november 2024 @ 14:07:
Verrassing van Roborock vandaag :(. Of ik maar even 'agree' wil drukken op nieuwe gebruiks- en privacyvoorwaarden. Ik drukte op 'disagree' en dan werkt de app niet meer, een integraal onderdeel van de robot kunnen gebruiken. Dus drukte ik uiteindelijk maar op 'agree' en ben ik van mening daarmee nergens mee ingestemd te hebben, doch slechts gebruik te blijven maken van hetgene ik gekocht heb.

Alvorens dat te doen toch wat gelezen her en der (lang niet alles), en dat stemt niet vrolijk. Er staat o.a. in dat er updates betaald kunnen zijn. En dat je dan van betaling af kunt zien, maar dat ze dan (waarschijnlijk) wel stoppen de versie die je hebt door te laten functioneren. Eh..? Wellicht dus binnenkort een betaald abonnement om te kunnen stofzuigen? :X

(Het 'certified for privacy by TUV staat nog wel steeds op de app, trouwens.)

Hebben er meer mensen in gelezen? Vergeleken met wat er eerder stond wellicht? Is het al ergens publiekelijk doorgezaagd?
Even goed op Reddit lezen, daar staat een post van Roborock zelf, dit staat er al sinds 2019 in en heeft geen impact.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
ralphkeb schreef op woensdag 6 november 2024 @ 15:23:
[...]

Even goed op Reddit lezen, daar staat een post van Roborock zelf, dit staat er al sinds 2019 in en heeft geen impact.
In plaats van verwijzen naar een andere site kan je ook Roborock's (Engelse) reactie hier plaatsen:
We've heard your concerns regarding potential paywalls within the Roborock App. We want to address these directly and assure you of our commitment to user experience.

Firstly, the clause in Section 8.2 of the User Agreement has been in effect since 2019, not recently added as some may believe. Our recent update focused on clarifying mobile system permissions used by the Roborock App, such as location, camera, photo album, and Wi-Fi access. This enhances transparency and allows you to use the app with greater confidence.

Importantly, Roborock has no plans to introduce subscription fees for existing features or permissions you currently enjoy. All current functionalities remain completely free. You can register, use the app, and expect the same positive experience moving forward.

Looking ahead, we may introduce innovative value-added services that might require additional payment options. However, you'll be informed well in advance, and utilizing these services will always be entirely your choice. Your existing rights and benefits will remain fully protected.

We apologize for any confusion caused and deeply appreciate your continued support. We're committed to open communication and building trust with our valued users.

- Roborock
Samenvatting: alle huidige functionaliteit komt NIET achter een paywall. Er kunnen echter wel 'innovatieve services' komen die wél betaald zijn, maar uiteraard optioneel.

[ Voor 3% gewijzigd door stin00 op 06-11-2024 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Helder. Bedankt voor het legwork, @stin00 . Wel jammer, dat als ze toch een update doen, ze die tekst niet met dezelfde helderheid in de voorwaarden verwerken. En zelfs helemaal niets zeggen over het 'waarom': je krijgt simpelweg een 'nu accepteren' voor je kiezen.

Dat 'per direct' updaten van voorwaarden zou wat mij betreft verboden moeten worden. Nadat een verzoek tot nieuwe voorwaarden - voor wat dan ook - aan mij bekend is gemaakt, verwacht ik een periode van (tenminste) vier weken waaronder ik nog onder de oude voorwaarden door kan. En eerlijk gezegd ook een redelijke samenvatting van wat er waarom verandert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tessa vd Heide
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 13-05 12:10
Zojuist de Roborock Q5 Pro+ besteld voor €399 bij Amazon ter vervanging van onze Bluebot Xtreme, die het na 2 jaar (en 2 reparaties binnen garantie) begeven heeft. Ben benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rachez
ralphkeb schreef op woensdag 6 november 2024 @ 15:23:
[...]

En waarom halen ze het er dan niet uit als het toch niet uitmaakt. Zo irritant dit soort 'algemene voorwaarden'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20:52
monica66 schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 15:48:
Hoe zijn jullie ervaringen.met reparatie van deze robots? De onze wordt nu gerepareerd. Door een ongelukje van de kat is een nieuw moederbord nodig. Dit proces duurt nu al vanaf eind augustus.

We denken dat we geen Dreame meer willen gaan kopen daardoor.

Want we krijgen geen of zeer trage reacties op mails. Het schiet maar niet op bij L8P (Loop) die de reparaties in België voor Dreame doet. We hebben de verkoper Robocleaners al diverse keren moeten vragen om contact op te nemen, maar het schiet niet op. Nu weer een offerte zonder rekeningnummer. Dit opgevraagd, is het nummer verkeerd. En maar niet reageren op de mails. Om moedeloos van te worden.

Ligt dat nu aan het herstelbedrijf in kwestie en is Amazon/Dreame hier sneller mee?

En hoe gaat dit bij de andere merken?
Heeft helemaal niemand ervaring met herstel van een zuig/dweilrobot?

We wachten nog steeds op een reactie van L8P over wanneer onze Dreame L10s gerepareerd is en terug komt. Hij staat daar nu al bijna 2 maanden en is al ruim 2.5 maand kapot.

Ik vind dit geen goede reclame voor Dreame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
monica66 schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 10:11:
Heeft helemaal niemand ervaring met herstel van een zuig/dweilrobot?
:?

Heb mijn ervaringen daarmee toch uitgebreid beschreven hier en was echt niet de eerste..
Pagina: 1 ... 41 ... 56 Laatste