De reden dat wij waarschijnlijk onze Qrevo vervangen voor de Qrevo Master (i.p.v. een S o.i.d.), is de mogelijkheid om de randen beter te stofzuigen en moppen.
Dank!! ik ga dit inderdaad bestellen morgen, dank voor de tag!karakedi schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 13:31:toon volledige bericht
Vanaf 7 oktober zijn er prime deals bij rockrock.
Icm referral gaat er nog 8% ervan af.
Q revo s is 506
Master 828
https://de.roborock.com/pages/roborock-deals
Je kan eventueel nog 6% cashback ontvangen via shopbuddies.nl over het bedrag ex btw.
https://www.shopbuddies.de/cashback/roborock-de
Voor shopbuddies dien je een nieuwe account aan te maken via shopbuddies.de. Bij bestaande account geregistreerd in NL, is roborock niet beschikbaar.
@D-Fault indien je nog niet bent voorzien. Is dit interessant voor je.
Wat lijken de modellen op elkaar. Ik twijfel tussen de q5 pro+, q7 max en q8 max. Dweilen gaan we niet gebruiken. Hebben wel huisdieren en kleine kinderen.
Is er een goede reden om niet gewoon voor de goedkoopste q5 pro+ te gaan?
Is er een goede reden om niet gewoon voor de goedkoopste q5 pro+ te gaan?
Ik had in april een roborock s8 gekocht. Prima ding, tot deze plots kapot ging. Lidar vastgelopen. Helaas een veel voorkomend probleem, als ik internet mag geloven. Kon niet gerepareerd worden volgens bol, dus m'n geld terug gekregen. Nu twijfel ik ontzettend welke nieuwe ik zal kiezen, die wel tegen de haren van m'n hond bestand is. Want ik vermoed dat dit de reden van het defect is.
Roborock heeft teveel modellen :-)
Q8 max+
Q Revo pro
Q Revo master (duur)
Kwam deze nog tegen
https://www.theverge.com/22997597/best-robot-vacuum-cleaner
Dreamy L20 Ultra
Eufy X10 Pro Omni
Q5 Pro is een optie als je dweilen niet belangrijk vind, maar ik vind dat wel belangrijk.
En dan komt de q Revo Slim er nog aan, maar die zal wel belachelijk duur zijn.
En dan vergeet ik irobot en andere merken nog... Keuzestress...
Roborock heeft teveel modellen :-)
Q8 max+
Q Revo pro
Q Revo master (duur)
Kwam deze nog tegen
https://www.theverge.com/22997597/best-robot-vacuum-cleaner
Dreamy L20 Ultra
Eufy X10 Pro Omni
Q5 Pro is een optie als je dweilen niet belangrijk vind, maar ik vind dat wel belangrijk.
En dan komt de q Revo Slim er nog aan, maar die zal wel belachelijk duur zijn.
En dan vergeet ik irobot en andere merken nog... Keuzestress...
De acties bij roborock.de zijn online.
https://de.roborock.com/p...ifunktions-dockingstation
Vergeet de referral en shopbuddies.de niet
Koop 2x een q revo s. Met de prime actie blijf je zelfs binnen je budget. Met referral en shopbuddies komt prijs uit op lager dan 500 p/sR0elr schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 12:38:
Ik ben opzoek naar een robotstofzuiger die ook kan dweilen, en heb zowel over de Eufy als de Roborock goede ervaringen gelezen.
Voor wat betreft het dweilen hoop ik er 1 te vinden die een hele verdieping kan dweilen zonder opnieuw naar het station te moeten. De bedoeling is dat die beneden kan blijven staan.
- De begane grond is ongeveer 60m2,
- Verdieping 1 en 2 ongeveer 40m2 per verdieping.
- Twee personen
- Twee konijnen
- Budget max 1000 euro
Hebben jullie hier goede ervaringen mee? Het budget is max 1000 euro. Roborock S7 en Eufy X10 lijken me goede opties
Dank!
Q revo s is opzich voldoende.Roald_ schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 14:41:
Even de laatste pagina's doorgenomen en de Roborock Qrevo S lijkt wel interessant de komende dagen voor een betaalbare prijs.
Is er een reden om voor de duurdere modellen te gaan indien je geen huisdieren of tapijten hebt, wel een kind en op 1 verdiep wil gebruiken? (~ 75 m2)
Als je extended mop wil, neem je q revo plus.
De qrevo pro heeft warm water reining tov q revo plus.
De qrevo maxv heeft betere camera voor object ontwijking tov q revo plus.
En tot slot heeft de q revo master een extendend side brush tov q revo max v.
Dit zijn de belangrijkste verschillen.
Je kan het hier nalezen. https://testsiegertv.com/...evo-serie-vergleichstest/
Je moet zelf kijken of je de meerprijs voor extra functies waard vind.
Prijs q revo s 510, q revo pro 645 de master 830. De q revo plus is op dit moment niet verkrijgbaar bij roborock.de
Indien je extended mop wil, zou je eventueel naar de l10s ultra gen 2 kunnen kijken. Deze heeft naast extended mop ook cartridge voor reinigingsmiddel. Deze is vergelijkbaar met de q revo plus en kost rond 610 op amazon.de
Heeft iemand ervaring hoe de prijs op dergelijke dagen zich verhoudt tot de prijzen rond Black Friday?
Hoe kom ik aan die referral code?karakedi schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 03:53:
De acties bij roborock.de zijn online.
Moet ik dan eerst registreren op Roborock.de en dan de referral versturen?
Met de 6% cashback van Shopbuddies (moet ik ook nog registreren) zou dat betekenen dat de Master €779 kost... Dat is wel flink aantrekkelijk...
Denk niet dat Amazon.nl daar met de Prime Deal op komt morgen, maar dat gaan we afwachten.
Op https://de.roborock.com/ zie je aan de rechterzijde een zwevende button met '8% rabatt'. Als dit niet werkt wellicht het via de mobiele site proberen.Ben.Hahlen schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 10:26:
[...]
Hoe kom ik aan die referral code?
Met de 6% cashback van Shopbuddies (moet ik ook nog registreren) zou dat betekenen dat de Master €779 kost... Dat is wel flink aantrekkelijk...
Denk niet dat Amazon.nl daar met de Prime Deal op komt morgen, maar dat gaan we afwachten.
VOLLEDIG langsheen gekeken, dank!rgras schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 10:29:
[...]
Op https://de.roborock.com/ zie je aan de rechterzijde een zwevende button met '8% rabatt'. Als dit niet werkt wellicht het via de mobiele site proberen.
Ik heb een Dreame D10 Plus. Als ik hem een map laat maken (snel in kaart brengen) dan gaat dat goed en kan ik daarna ook no-go zones aanduiden op de juiste plaatsen. Maar als hij een aantal keren heeft gestofzuigd dan lijkt het of de map verschuift en de obstacles niet meer op de juiste plaats staan en de no-go zones ook opgeschoven zijn. Hij stofzuigt de ruimtes dan nog wel maar komt waar hij niet mag komen, botst tegen dingen aan, ... Typisch voer ik dan terug een scan uit en plaats de no-go zones terug maar zo blijf je natuurlijk wel bezig.
Hoe komt dit en wat is er aan te doen? Het dockingsstation staat steeds op dezelfde plaats en hij vind zijn weg mooi terug, alleen de map lijkt na een aantal dagen te driften.
Hoe komt dit en wat is er aan te doen? Het dockingsstation staat steeds op dezelfde plaats en hij vind zijn weg mooi terug, alleen de map lijkt na een aantal dagen te driften.
Ik zou graag advies willen over welke robot aan te schaffen. Ik heb een begane grond van 180m2 zonder drempels en zou graag een robot willen die kan zuigen en dweilen. Weet iemand welke grote reservoirs heeft en momenteel het beste is om te kopen? Budget is geen probleem.
Edit : Ik zag dat er een paar pagina`s hiervoor gevraagd werd of het op het riool en water aangesloten moet worden. Dit is bij mij wel een mogelijkheid. Zijn er al robots waar dit kan? Dit zou wel erg veel schelen in de tijd die je eraan kwijt bent..
Edit : Ik zag dat er een paar pagina`s hiervoor gevraagd werd of het op het riool en water aangesloten moet worden. Dit is bij mij wel een mogelijkheid. Zijn er al robots waar dit kan? Dit zou wel erg veel schelen in de tijd die je eraan kwijt bent..
[ Voor 31% gewijzigd door Sjitter op 07-10-2024 11:11 ]
Een bedankje aan alle actieve gebruikers hier, ik heb mij denk ik goed kunnen voorbereiden op een aankoop. Vorige week de eerder aangeschafte Roborock Qrevo S i gebruik genomen, nadat onze LG Hombot het na jaaaaren opgaf (accu al een keer vervangen). Maar wat is er veel veranderd in robotstofzuigerland, wat een verschil! Geen harde botsingen meer, veel minder geluid, zuigen en dweilen in 1 apparaat, docking met reservoir voor schoon water, vuil water en legen van de stofzak, fantastisch. Na een weekje gebruik erg enthousiast! Uiteraard ben je zelf nog aangewezen op de lastige hoekjes, het hoogpolig kleed en meubels, maar deze Robbie neemt best wat vloerwerk uit handen.
Thanks! Viel niet mee, want ik was eigenlijk te laat...eerst de bestelling geannuleerd, maar daarna had ik issues dat ik herkend werd als bestaande klant.rgras schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 10:29:
[...]
Op https://de.roborock.com/ zie je aan de rechterzijde een zwevende button met '8% rabatt'. Als dit niet werkt wellicht het via de mobiele site proberen.
* registeren met ander email adres
* link openen en nog een ander emailadres invullen
* stofzuiger bestellen, korting wordt verwerkt
Daarna betaald met m'n PayPal, die gelinkt staat met mijn originele emailadres, maar de korting blijft behouden. Klaar.
Pas trouwens op, op m'n telefoon kwam na accepteren van 8% korting er een popup voor 5%. Als je die ook invult, dan overruled hij de 8%. Dat kreeg ik ook niet meer weg...
Nu die shopbuddies nog
Hierbij een lijst van robots met wateraansluitmogelijkheden.Sjitter schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 11:09:
Ik zou graag advies willen over welke robot aan te schaffen. Ik heb een begane grond van 180m2 zonder drempels en zou graag een robot willen die kan zuigen en dweilen. Weet iemand welke grote reservoirs heeft en momenteel het beste is om te kopen? Budget is geen probleem.
https://www.smarthomeassi...85bd46af4a305f27d65d6c5c6
Nice!Romborum schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 13:45:toon volledige bericht
[...]
Thanks! Viel niet mee, want ik was eigenlijk te laat...eerst de bestelling geannuleerd, maar daarna had ik issues dat ik herkend werd als bestaande klant.
* registeren met ander email adres
* link openen en nog een ander emailadres invullen
* stofzuiger bestellen, korting wordt verwerkt
Daarna betaald met m'n PayPal, die gelinkt staat met mijn originele emailadres, maar de korting blijft behouden. Klaar.
Pas trouwens op, op m'n telefoon kwam na accepteren van 8% korting er een popup voor 5%. Als je die ook invult, dan overruled hij de 8%. Dat kreeg ik ook niet meer weg...
Nu die shopbuddies nog
Ik wacht nog heel even tot morgen, kijken waar de Prime Deal mee komt (als die komt)
Prime Deal voor de Master is €899,-, wat een stuk beter is dan verwacht.
Ik heb de Roborock Store op Amazon een bericht gestuurd of ze kunnen matchen...
Benieuwd wat daar uit komt, heb m zelf net besteld via de Duitse roborock site.Ben.Hahlen schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 09:01:
https://www.bol.com/nl/nl...Roborock-8okt_1_100001447
Roborock ook in de aanbieding op bol.com, alleen geen Qrevo
Ik heb hetzelfde gedaan voor de Pro. Als ik bericht terug heb zal ik hier melden.Ben.Hahlen schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 09:01:
Ik bestel gevoelsmatig liever op Amazon omdat ik minder gedoe verwacht met garantie (opsturen naar duitsland anders enzo). Heeft iemand daar toevallig ervaring mee? Is dat echt gedoe of zit dat vooral in mijn hoofd?
Dreame X40 Master vraag: deze is nu bij Amazon.de in de aanbieding met de Prime dagen. Maar werkt hij ook (voor stofzuigen) als de wateraan- en -afvoer er nog niet aan zit?
Binnenkort wordt onze keuken verbouwd en dan kan ik hem netjes wegwerken en hem ook netjes aankoppelen, maar als het kan zou ik hem wel al laten stofzuigen.
De (beperkte) handleiding zegt wel dit:
-=-
Vacuum Only
Enable the vacuuming function in the app, and the robot will automatically
remove the mop assembly on the base station and start vacuuming.
-=-
maar ik weet niet of het basisstation niet in een soort 'error' modus gaat als hij niet volledig aangesloten zit.
Binnenkort wordt onze keuken verbouwd en dan kan ik hem netjes wegwerken en hem ook netjes aankoppelen, maar als het kan zou ik hem wel al laten stofzuigen.
De (beperkte) handleiding zegt wel dit:
-=-
Vacuum Only
Enable the vacuuming function in the app, and the robot will automatically
remove the mop assembly on the base station and start vacuuming.
-=-
maar ik weet niet of het basisstation niet in een soort 'error' modus gaat als hij niet volledig aangesloten zit.
Anders een kleine jerrycan er aan met caravan pompje als workaround?aloft schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 10:06:
It's time to play the music, it's time to light the lights
Heeft iemand een linkje van die prime deal van de x40?
Sinds een paar weken een Dreame L10s Pro Ultra Heat in gebruik en met een waterkit aangesloten op water en afvoer. Tot nu toe erg tevreden. Ik heb wel twee bijzonderheden die misschien handig zijn te delen. Ik ben 100% blind dus was even de vraag of ik hem kon bedienen en vooral in hoeverre de app toegankelijk is met de Voice-Over functie van mijn IPhone. Installatie ging eigenlijk erg soepel inclusief scannen van de QR-code en koppelen met WIFI. De rest van de app lijkt redelijk toegankelijk, kan de status en meldingen zien en ook verder het menu in maar ik kom ook instellingen tegen die dan niet werken met Voice-Over. Dit zijn eigenlijk allemaal eenmalige instellingen en eenmaal goed ingesteld hoef je er niet echt meer te zijn. Ik heb hem gekoppeld aan Google Home dus dan heb je de app helemaal niet meer nodig. Tweede bijzondere is dat ik mijn Dreame in mijn CV/washok heb staan en dat de deur daarvan eigenlijk altijd dicht zit. Ik heb in de deur een “sjoelbak goaltje” gefreesd van 39x10,5 cm en daar maneuvreert hij probleemloos door heen. Ook de ruimte om daarna het dock op te rijden is vrij krap, haaks links af en met maar krap 90cm ruimte voor het dock en dat is ook geen enkel probleem. Ik wilde het maar even melden voor wie er wat aan heeft. Trouwens een vaste water aansluiting is wel heel ideaal samen met een apart schoonmaakmiddel reservoir.
Let wel op dat het niet op bestaande shopbuddies account geregistreerd in nl werkt.Ben.Hahlen schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 10:26:
[...]
Hoe kom ik aan die referral code?
Je moet een nieuwe account registreren via shopbuddies.de
Bedankt voor de tip. Heb via mijn werk ook 8% op Bol dus denk dat ik hem daar zal bestellen ipv op de Duitse Roborock site. Al begik ik wel te twijfelen om de Ecovas Deebot T30s Combi te kopen. De bijkomende steelstofzuiger lijkt mij eigenlijk zeer handig.Blik1984 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 09:52:
https://www.bol.com/nl/nl...Roborock-8okt_1_100001447
“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”
De Eufy X10 Omni Pro afgeprijsd bij Amazon (en coolblue) voor 599! Erg fijn apparaat.
Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl
Voor 599 zou ik eerder de l10s ultra gen 2 bij amazon kopen.Steeffoon schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 13:30:
De Eufy X10 Omni Pro afgeprijsd bij Amazon (en coolblue) voor 599! Erg fijn apparaat.
Pluspunten zijn:
-extended mop
-reinigingsmiddel cartridge.
En 6% cashback ex btw via shopbuddies.
https://www.shopbuddies.nl/cashback/amazon-befr-ws-23
https://www.amazon.nl/Rob...vermijding/dp/B0DCVYS9FQ/
Oef, ik keek net even op trustpilot naar roborock site, die reviews zijn niet mals.. niet van Duitse site, maar alle versies (incl eu) krijgen verdomd laag cijfer met heel veel reacties over slechte klantenservice / garantie opvolging.
Ik bestel 'm denk ik dus toch maar bij Amazon, ook als dat dan iets meer kost. Via cashbackxl is overigens ook cashback te ontvangen op aankoop via Amazon!
Ik bestel 'm denk ik dus toch maar bij Amazon, ook als dat dan iets meer kost. Via cashbackxl is overigens ook cashback te ontvangen op aankoop via Amazon!
@Ben.Hahlen Ik heb reactie van roborock via Amazon:
"Thank you for contacting us.
You could contact us to refund the price difference after your order is shipped."
Top, dat wordt dus inderdaad via Amazon. Nu nog bedenken of ik dan voor de Pro ga, of voor de S. Beide zullen een enorme upgrade zijn ten opzichte van mn S5 max.
Klopt het dat de verschillen zijn:
- uitschuif mop bij Pro
- warm water mop wassen bij Pro
- intelligent dirt detection (bepalen of mops nog keer gewassen moeten worden, en bij hardnekkige vlekken automatisch nog keer dweilen) bij Pro
En dat dat het eigenlijk is? Ik ben van plan 'm regelmatig te laten dweilen (2 a 3x per week ofzo en ik loop zelf altijd op sokken in huis), dus erg vies zal het niet zijn. Als ik echt wat mors bij koken oid dan haal ik dat in principe gewoon meteen met doekje weg, dus echt hardnekkige vlekken zullen er niet zijn. Niet helemaal 100% langs randen vind ik niet zo'n probleem. Dan lijkt me de S eigenlijk ook wel prima voldoen, denk ik? Scheelt toch weer €100+ euro.
You could contact us to refund the price difference after your order is shipped."
Top, dat wordt dus inderdaad via Amazon. Nu nog bedenken of ik dan voor de Pro ga, of voor de S. Beide zullen een enorme upgrade zijn ten opzichte van mn S5 max.
- uitschuif mop bij Pro
- intelligent dirt detection (bepalen of mops nog keer gewassen moeten worden, en bij hardnekkige vlekken automatisch nog keer dweilen) bij Pro
En dat dat het eigenlijk is? Ik ben van plan 'm regelmatig te laten dweilen (2 a 3x per week ofzo en ik loop zelf altijd op sokken in huis), dus erg vies zal het niet zijn. Als ik echt wat mors bij koken oid dan haal ik dat in principe gewoon meteen met doekje weg, dus echt hardnekkige vlekken zullen er niet zijn. Niet helemaal 100% langs randen vind ik niet zo'n probleem. Dan lijkt me de S eigenlijk ook wel prima voldoen, denk ik? Scheelt toch weer €100+ euro.
Cool, dank!carolien89 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 16:16:
Ik heb nog geen reactie gehad, maar net wel het berichtencentrum gevonden en daar een follow-up gestuurd met screenshots.
Hopen dat ze snel reageren.
Ik heb nog een S5(/S50), dus voor mij zal het ook wel echt een upgrade zijn.
Is bij Amazon Duitsland (moet je volgens mij wel Prime lid zijn in Duitsland): https://www.amazon.de/-/e...FWRX?ref_=ast_sto_dp&th=1Sjitter schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 11:55:
Heeft iemand een linkje van die prime deal van de x40?
maar ook bij Dreame Duitsland: https://de.dreametech.com/pages/2024-fall-pd
En? Al besteld?carolien89 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 16:16:toon volledige bericht
- uitschuif mop bij Pro
Ik ben nog berichten aan het over en weer sturen met Roborock op Amazon. Blijkbaar kwam de attachment niet door, dus nu weer afwachten...
Hopen dat het nog voor vandaag komt, want dan heb ik er ook nog wat aan
We hebben nu al 3 jaar een robotstofzuiger van de Lidl, Silvercrest. We zijn hier altijd tevreden over geweest, maar hij begint nu toch langzaam uit elkaar te vallen.
Nu is ons oog gevallen op de Eufy L60, vooral vanwege de prijs: €250 met leegstation.
We gebruiken de robotstofzuiger voornamelijk tussen de echte stofzuigbeurten door, omdat we een hond hebben die wel wat haren verliest (langharig).
Zijn er misschien andere opties die we moeten overwegen? We zoeken geen high-end stofzuiger, maar gewoon eentje om af en toe de vloer bij te houden.
Nu is ons oog gevallen op de Eufy L60, vooral vanwege de prijs: €250 met leegstation.
We gebruiken de robotstofzuiger voornamelijk tussen de echte stofzuigbeurten door, omdat we een hond hebben die wel wat haren verliest (langharig).
Zijn er misschien andere opties die we moeten overwegen? We zoeken geen high-end stofzuiger, maar gewoon eentje om af en toe de vloer bij te houden.
Wij zijn voor de Q5 pro+ gegaan. Is 330 op Amazon, ook met leegstationjan011 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 15:39:
We hebben nu al 3 jaar een robotstofzuiger van de Lidl, Silvercrest. We zijn hier altijd tevreden over geweest, maar hij begint nu toch langzaam uit elkaar te vallen.
Ik heb inmiddels de S besteldBen.Hahlen schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 11:48:
[...]
En? Al besteld?
Ik ben nog berichten aan het over en weer sturen met Roborock op Amazon. Blijkbaar kwam de attachment niet door, dus nu weer afwachten...
Hopen dat het nog voor vandaag komt, want dan heb ik er ook nog wat aan
Nice!carolien89 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 18:54:
[...]
Ik heb inmiddels de S besteld. Ga ervan uit dat ze die prijs ook wel matchen. En anders jammer dan. Hopelijk jij snel antwoord weer!
Ik twijfel echt nog wel... Zit ook met de cashback in mijn hoofd van CashbackXL danwel Shopbuddies... Keuzes... Altijd lastig!
Voorlopig reageren ze helemaal niet, overigens...

[ Voor 7% gewijzigd door Ben.Hahlen op 09-10-2024 20:02 ]
Ik heb sinds een paar weken, na het met water schoonmaken van het filter, last dat de robot zichzelf niet meer kan legen. Zodra dat start, lijkt het alsof het zichzelf vacuum zuigt of de motor van het leegzuigen niet goed werkt? Heeft iemand hier ervaring mee? Op het internet heb ik niks kunnen vinden, maar wellicht dat dat een probleem is van de juiste zoektermen want ik heb eigenlijk geen idee waar ik goed op kan zoeken..
Kort filmpje ter demonstratie
Aanvullende informatie uit een nieuwe reactie van mij, zonder te summier te zijn
Het betreft een Dreame L10S Ultra van eind november 2023 ongeveer.
Ik had zelf het vermoeden dat het zou liggen aan dat het filter, omdat ik die heb schoongespoeld, toch nog vochtig zou zijn geweest terwijl ik die terug in de robot heb gestopt. Ik heb nu echter nieuwe filters en het probleem houdt aan.
Andere opties die ik al bekeken heb zijn of de afzuigbuis verstopt zit, dat lijkt ook het probleem niet, en of de zak te vol zat maar ook dat is het probleem niet want met een lege stofzak gebeurt het nog steeds.
Kort filmpje ter demonstratie
Aanvullende informatie uit een nieuwe reactie van mij, zonder te summier te zijn
Ik had zelf het vermoeden dat het zou liggen aan dat het filter, omdat ik die heb schoongespoeld, toch nog vochtig zou zijn geweest terwijl ik die terug in de robot heb gestopt. Ik heb nu echter nieuwe filters en het probleem houdt aan.
Andere opties die ik al bekeken heb zijn of de afzuigbuis verstopt zit, dat lijkt ook het probleem niet, en of de zak te vol zat maar ook dat is het probleem niet want met een lege stofzak gebeurt het nog steeds.
[ Voor 40% gewijzigd door Pimorez op 10-10-2024 11:44 ]
Is dit wat summier of ligt het aan mij?
Na de rest van het bericht grondig te hebben gelezen heb ik nog steeds geen enkel idee van merk en model bijvoorbeeld. Om maar iets te noemen hoor.Pimorez schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 07:31:
[...]
Als je de rest van het bericht niet leest, dan wel. Anders niet.
Sorry maar ook met het filmpje erbij bekeken kan ik ook niet achterhalen wat voor type robot het is.Pimorez schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 07:31:
[...]
Als je de rest van het bericht niet leest, dan wel. Anders niet.
Haha, thanks mensen, het was blijkbaar te laat en vroeg voor mij gisteren en vanmorgen.
Lijkt op een dock bug, hij probeert de self-empty te starten maar het mislukt. Probeer eens het volgende:Pimorez schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 11:43:
Haha, thanks mensen, het was blijkbaar te laat en vroeg voor mij gisteren en vanmorgen.
1. Ga in de app naar Settings;
2. Ga naar More settings;
3. Druk 10 keer op plug-in version;
4. De 'Base station Self-Repair' optie zou nu beschikbaar moeten zijn;
5. Start deze (duurt ~20 minuten).
En iets dat ik niet zeker weet: volgens mij kan je onderop het Dreame dock iets losschroeven om te kijken of er wellicht iets vastgezogen zit in de dock empty poort? Maar dat zou je even moet uitzoeken.
Gisteren heb ik de Roborock Qrevo Pro ontvangen, onze eerste robotstofzuiger. Deze gaat zich ontfermen over drie slaapkamers en de badkamer. De dweilfunctie werkt ook erg goed (ik had mijn verwachtingen getemperd, maar ik ben echt onder de indruk).
Nu wil ik in de woonkamer ook een stofzuiger toevoegen, deze komt dan onder het kookeiland. Daar is voldoende ruimte en een stroomafsluiting. Echter past daar geen leegstation. Het idee dat daar iedere avond wordt gestofzuigd, wauw: beste lifehack die ik wel kan gebruiken i.v.m. drie kids.
Ik ben dus op zoek naar een goede stofzuiger zonder thuisbasis met een redelijke groot reservoir voor al het stof. Dweilen hoeft niet (lijkt me ook nutteloos zonder thuisbasis), een stofzuiger die goed met obstakels overweg kan en de randjes meepakt en bovengmiddel presteert. Ik kom dan dus steeds uit op units met een leegstation...
Iemand een tip?
Nu wil ik in de woonkamer ook een stofzuiger toevoegen, deze komt dan onder het kookeiland. Daar is voldoende ruimte en een stroomafsluiting. Echter past daar geen leegstation. Het idee dat daar iedere avond wordt gestofzuigd, wauw: beste lifehack die ik wel kan gebruiken i.v.m. drie kids.
Ik ben dus op zoek naar een goede stofzuiger zonder thuisbasis met een redelijke groot reservoir voor al het stof. Dweilen hoeft niet (lijkt me ook nutteloos zonder thuisbasis), een stofzuiger die goed met obstakels overweg kan en de randjes meepakt en bovengmiddel presteert. Ik kom dan dus steeds uit op units met een leegstation...
Iemand een tip?
Ik heb een roborock S6 MaxV. Ik heb hem verplaatst naar een nieuw gebouw wat groter is. Hij is dus langer bezig met stofzuigen en moet herladen. Gaat hij na het herladen dan gewoon verder waar hij is gestopt ?
jaFaece schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 15:35:
Ik heb een roborock S6 MaxV. Ik heb hem verplaatst naar een nieuw gebouw wat groter is. Hij is dus langer bezig met stofzuigen en moet herladen. Gaat hij na het herladen dan gewoon verder waar hij is gestopt ?
Reageer je op mij? Ik zeg niks over een los reservoir, maar een groot reservoir. Inmiddels de Roborock q8 max besteld. 770ml, heb geen grotere gevonden.Webgnome schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 14:35:
Waarom MET los reservoir? Als je er eentje met gewoon een stofbakje doet dan ben je er toch ook? Wij hebben twee katten, 100 vierkante meter, en legen de bak 2x wekelijks en dat bij elke dag stofzuigen. Roborock S7
Helaas, dit heeft niet geholpen.stin00 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 11:49:
[...]
Lijkt op een dock bug, hij probeert de self-empty te starten maar het mislukt. Probeer eens het volgende:
En iets dat ik niet zeker weet: volgens mij kan je onderop het Dreame dock iets losschroeven om te kijken of er wellicht iets vastgezogen zit in de dock empty poort? Maar dat zou je even moet uitzoeken.
Ik kan de dock van onderen openmaken inderdaad, alleen dan moet ik eerst een 'warranty seal' verwijderen, dat ga ik dus nog even niet doen en neem wel contact op met de verkoper.
Bedankt!
Gebaseerd op je filmpje slaat de stofzuiger in het basisstation geheel niet aan, dus het lijkt mij inderdaad logisch om contact met customer service op te nemen.Pimorez schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 16:53:
[...]
Helaas, dit heeft niet geholpen.
Ik kan de dock van onderen openmaken inderdaad, alleen dan moet ik eerst een 'warranty seal' verwijderen, dat ga ik dus nog even niet doen en neem wel contact op met de verkoper.
Bedankt!
Ben (als medebezitter van een Dreame produkt) erg benieuwd hoe het contact verloopt, houd ons vooral op de hoogte!
Hopelijk zijn ze chill en helpen ze je fluks verder!
Weet je voor de X40 ook zo'n secret menu toevallig? Ik vind via apparaatinformatie / 10x tikken op plug-in versienummer alleen de Demo Modestin00 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 11:49:
[...]
Lijkt op een dock bug, hij probeert de self-empty te starten maar het mislukt. Probeer eens het volgende:
Ik heb gisteren de Roborock Q5 Pro+ gekocht, met dock dus. Nu begin ik me toch een beetje zorgen te maken over de beschikbaarheid (en kosten) van de stofzakken.
Originele stofzakken zijn op1 Amazon aanbieder na niet te vinden. Er zijn wel verschillende namaak stofzakken te koop op Amazon/Ali, maar die maten lijken allemaal net iets anders en het is afvragen hoe goed dat werkt. Ik hoop wel dat de stofzuiger een paar jaar mee gaan, maar weet niet of de stofzakken dan nog wel beschikbaar zijn. Zonder nieuwe stofzakken is de stofzuiger volgens mij niet meer bruikbaar.
Wat is jullie ervaring hiermee? Of maak ik me zorgen om niks?
Originele stofzakken zijn op1 Amazon aanbieder na niet te vinden. Er zijn wel verschillende namaak stofzakken te koop op Amazon/Ali, maar die maten lijken allemaal net iets anders en het is afvragen hoe goed dat werkt. Ik hoop wel dat de stofzuiger een paar jaar mee gaan, maar weet niet of de stofzakken dan nog wel beschikbaar zijn. Zonder nieuwe stofzakken is de stofzuiger volgens mij niet meer bruikbaar.
Ben sinds kort eigenaar van een Roborock Qrevo S. Alleen het dweilen werkt niet op een grindvloer. De pads blijven omhoog en draaien niet. Zijn er meer tweakers die hier last van hebben?
Contact gehad met roborock support. Het probleem met niet dweilen hebben ze niet eerder meegemaakt.
Dweilen op andere vloer type werkt wel.
Handmatig zone instellen en dweilen geeft ook geen resultaat.
Contact gehad met roborock support. Het probleem met niet dweilen hebben ze niet eerder meegemaakt.
Dweilen op andere vloer type werkt wel.
Handmatig zone instellen en dweilen geeft ook geen resultaat.
Oplossing koop een heleboel van die zakken nu?zit schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 17:15:
Ik heb gisteren de Roborock Q5 Pro+ gekocht, met dock dus. Nu begin ik me toch een beetje zorgen te maken over de beschikbaarheid (en kosten) van de stofzakken.
Ik heb uiteindelijk de QRevo Master via Roborock.de besteld. Gisteren vergeten via Amazon te doen, maar kreeg wel vanochtend nog reactie dat ze aan price-matching doen als ik hem daar besteld zou hebben.
Overigens is er nu wel een €400,- voucher gelding bij Amazon.nl voor de QRevo Master, dus je hebt hem dan nog steeds voor dezelfde prijs als tijdens de Big Deals.
....en nu wachten op de verzending, enzo.
Overigens is er nu wel een €400,- voucher gelding bij Amazon.nl voor de QRevo Master, dus je hebt hem dan nog steeds voor dezelfde prijs als tijdens de Big Deals.
Zelf ook maar de QRevo Master via Roborock Duitsland besteld, wat dus uit kwam op 828 euro + cashback van 27,37 euro.
Zijn er mensen die ervaring hebben met het gebruik van de robot op een andere verdieping? Moet ik het hele station meenemen en op de andere verdieping zetten of kan ik hem even volledig laten opladen en dan alleen de robot boven zetten? En zit er genoeg water in de robot om te dweilen zonder te hoeven terugkeren naar het station?
En kan je stofzakken gewoon bij Ali bestellen of kan je dit beter ergens anders doen? Ohja, en de laatste vraag, gooien jullie nog een schoonmaakmiddel in het reservoir met schoon water?
Zijn er mensen die ervaring hebben met het gebruik van de robot op een andere verdieping? Moet ik het hele station meenemen en op de andere verdieping zetten of kan ik hem even volledig laten opladen en dan alleen de robot boven zetten? En zit er genoeg water in de robot om te dweilen zonder te hoeven terugkeren naar het station?
En kan je stofzakken gewoon bij Ali bestellen of kan je dit beter ergens anders doen? Ohja, en de laatste vraag, gooien jullie nog een schoonmaakmiddel in het reservoir met schoon water?
Ik weet bijv voor Dreame dat iemand een box heeft geprint.zit schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 17:15:
Misschien dat dit ook kan voor Roborock als je dat kan tenminste of iemand van forum kan dat designen
https://makerworld.com/en...m=search#profileId-297960
[ Voor 49% gewijzigd door mklcln op 11-10-2024 07:49 ]
Wij hebben de ‘gewone’ QRevo. Als we boven willen stofzuigen en dweilen, start ik de bovenroutine beneden (als hij op het Dock staat). Zodra hij van het Dock af gaat, til ik hem naar boven en laat ik hem zijn werk doen. Je kunt hem ook boven zetten en dan starten als je dat prettiger vindt.Tweaksmaz schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 21:54:.
Op het Dock bereidt hij zich voor door de pads te spoelen, water bij te tanken, etc. Dat mis je als je hem direct boven zet.
Als hij klaar is, gaat hij weer terug naar het punt waar hij boven is gestart. Ik selecteer de verdieping handmatig. Hij kan ook herkennen waar hij is, heb ik begrepen, maar dat gebruik ik niet.
Hij redt het bij mij overigens niet in één keer met het water. Oppervlakte is plm 50m2 en ik ben nieuw zuinig met water. Daarom heb ik boven opgedeeld in twee zones.
Koffie en meer...
Gebruik je verder nog een middeltje in de schoonwatertank voor geur of beter resultaat dweilen?Masselink schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 08:08:
[...]
Wij hebben de ‘gewone’ QRevo. Als we boven willen stofzuigen en dweilen, start ik de bovenroutine beneden (als hij op het Dock staat). Zodra hij van het Dock af gaat, til ik hem naar boven en laat ik hem zijn werk doen. Je kunt hem ook boven zetten en dan starten als je dat prettiger vindt.
Op het Dock bereidt hij zich voor door de pads te spoelen, water bij te tanken, etc. Dat mis je als je hem direct boven zet.
Als hij klaar is, gaat hij weer terug naar het punt waar hij boven is gestart. Ik selecteer de verdieping handmatig. Hij kan ook herkennen waar hij is, heb ik begrepen, maar dat gebruik ik niet.
Hij redt het bij mij overigens niet in één keer met het water. Oppervlakte is plm 50m2 en ik ben nieuw zuinig met water. Daarom heb ik boven opgedeeld in twee zones.
Overigens... Bedenk ik mij nu ineens...
Met de S50 kon je gebruik maken van die magnetische strips, om kaders te maken waar je robot niet mag komen, zoals een convectorput...
Werkt dat ook nog met de QRevo Master?
Met de S50 kon je gebruik maken van die magnetische strips, om kaders te maken waar je robot niet mag komen, zoals een convectorput...
Heb je een Amazon link? De zoekfunctie werkt precies niet goed als je naar Roborock QRevo Master zoekt.Ben.Hahlen schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 21:10:
Ik heb uiteindelijk de QRevo Master via Roborock.de besteld. Gisteren vergeten via Amazon te doen, maar kreeg wel vanochtend nog reactie dat ze aan price-matching doen als ik hem daar besteld zou hebben.
Dezethis schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 13:45:
[...]
Heb je een Amazon link? De zoekfunctie werkt precies niet goed als je naar Roborock QRevo Master zoekt.
dat geef je toch gewoon aan op de kaart in de app?Ben.Hahlen schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 11:58:
Overigens... Bedenk ik mij nu ineens...
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Je kan in de master nu eindelijk ook ronde meubels toevoegen. In de s8 kreeg ik dit niet voor elkaar.
Edit
De twee doeken maken beter schoon, warm water helpt
Snap alleen iets niet: de robot blijft aan staan en z'n water dus warm houden. Dat is natuurlijk beetje energieverspilling voor een machine die je 1x per dag gebruikt. Is er een instelling die ik nog niet gevonden heb?
Edit
De twee doeken maken beter schoon, warm water helpt
Snap alleen iets niet: de robot blijft aan staan en z'n water dus warm houden. Dat is natuurlijk beetje energieverspilling voor een machine die je 1x per dag gebruikt. Is er een instelling die ik nog niet gevonden heb?
[ Voor 58% gewijzigd door Romborum op 11-10-2024 20:01 ]
Tweaksmaz schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 21:54:
Zelf ook maar de QRevo Master via Roborock Duitsland besteld, wat dus uit kwam op 828 euro + cashback van 27,37 euro.
Kan je aangeven hoe je de cashback hebt geregeld?
Vloerreiniger voor PVC gebruikt (geen speciale voor robots). Wel veel minder dan aangegeven gebruikt. We dweilen best vaak (losse routine omdat anders ‘deep’ of ‘deep+’ niet mogelijk is)Tweaksmaz schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 10:13:
[...]
Gebruik je verder nog een middeltje in de schoonwatertank voor geur of beter resultaat dweilen?
Koffie en meer...
Maak een account op de Duitse shopbuddies website (moet een nieuw acc zijn), dan op de Roborock link klikken via shopbuddies.
Gegroet,
Door het hebben van een hond merk ik dat een robotstofzuiger zou helpen om de vele haren en de vuile voeten onder controle te houden. Ik heb enkele vragen naar jullie ervaringen:
Werkt de dweilfunctie goed? We kunnen onze stofzuiger niet aansluiten op het water. Om de hoeveel tijd zouden we het water moeten hervullen?
We hebben enkele matjes liggen waar onze hond kan opliggen. Gaat dit een probleem vormen voor de stofzuiger? Of gaat die hier rond gaan? Zie bijlage voor de foto's
Ik lees hier de laatste pagina's vooral posts over Roborock. Is dit louter door de prijsverlaging? Of zijn dit ook daarbuiten de beste toestellen?
Bedankt voor de info.
Door het hebben van een hond merk ik dat een robotstofzuiger zou helpen om de vele haren en de vuile voeten onder controle te houden. Ik heb enkele vragen naar jullie ervaringen:
Werkt de dweilfunctie goed? We kunnen onze stofzuiger niet aansluiten op het water. Om de hoeveel tijd zouden we het water moeten hervullen?
We hebben enkele matjes liggen waar onze hond kan opliggen. Gaat dit een probleem vormen voor de stofzuiger? Of gaat die hier rond gaan? Zie bijlage voor de foto's
Ik lees hier de laatste pagina's vooral posts over Roborock. Is dit louter door de prijsverlaging? Of zijn dit ook daarbuiten de beste toestellen?
Bedankt voor de info.
![]() | ![]() |
[ Voor 38% gewijzigd door JanVDS0 op 12-10-2024 09:40 ]
En de Roborock Qrevo Master is binnen en heeft z’n eerste scheduled run gedraaid, top … nog wel wat finetunen … maar dat zou normaliter niet zo’n probleem moeten zijn.
Is het niet dat de wifi verbinding weer echt verschrikkelijk is, hier anderen ook last van?
Ik heb dit probleem ook al eens gehad met m’n Roborock S7, wat gelukkig vrij snel is opgelost door support.
Het basisstation staat nu zelfs zo’n 4m dichterbij dan met de S7, zo’n 3m bij de router vandaan.
Maar hij heeft nu vaker geen connectie dan wel, wat het wijzigen van maps, settings echt @#€& is.
Anders dan dat, top … maar die wifi moet nog ff gefixed worden zeg … oef
Is het niet dat de wifi verbinding weer echt verschrikkelijk is, hier anderen ook last van?
Ik heb dit probleem ook al eens gehad met m’n Roborock S7, wat gelukkig vrij snel is opgelost door support.
Het basisstation staat nu zelfs zo’n 4m dichterbij dan met de S7, zo’n 3m bij de router vandaan.
Maar hij heeft nu vaker geen connectie dan wel, wat het wijzigen van maps, settings echt @#€& is.
Heb je via de Duitse Roborock site besteld? Zo ja, hoelang duurde de levering? Heb nu al een aantal dagen niks gehoord.
Theetjuh schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 10:02:
En de Roborock Qrevo Master is binnen en heeft z’n eerste scheduled run gedraaid, top … nog wel wat finetunen … maar dat zou normaliter niet zo’n probleem moeten zijn.
Yup, maandagmorgen direct besteld.Tweaksmaz schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 10:20:
Heb je via de Duitse Roborock site besteld? Zo ja, hoelang duurde de levering? Heb nu al een aantal dagen niks gehoord.
[...]
Woensdag een bericht dat hij aangemeld was bij DHL en vrijdag in huis.
Geen idee waarom Roborock hier zo populair is, maar ik kan je de Dreame x40 van harte aanbevelen. Die zal ook met die matten geen enkel probleem hebben.JanVDS0 schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 09:34:toon volledige bericht
Gegroet,
Bedankt voor de info.
[Afbeelding] [Afbeelding]
Roborock Q Revo S kan ik je van harte aanraden. Dweilen met de standaard instellingen (minimale water etc.) kan ik hier zeker 10x doen met 60m2. Kleedjes als die op de foto kun je heen eenvoudig een no-go zone voor instellen (ideaal, want dat is rechthoekig net als je kleedjes).JanVDS0 schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 09:34:toon volledige bericht
Gegroet,
Bedankt voor de info.
[Afbeelding] [Afbeelding]
4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W
Omdat Roborock één van de top 3 merken is?Rio schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 14:45:
[...]
Geen idee waarom Roborock hier zo populair is, maar ik kan je de Dreame x40 van harte aanbevelen. Die zal ook met die matten geen enkel probleem hebben.
Historisch gezien heb ik meer problemen gelezen met Dreame producten dan Roborock. Het is waar voor je geld een een ‘redelijk’ goede app.
Is goed.Xqlus1ve schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 09:24:
[...]
Omdat Roborock één van de top 3 merken is?
Historisch gezien heb ik meer problemen gelezen met Dreame producten dan Roborock. Het is waar voor je geld een een ‘redelijk’ goede app.
Ze vallen beide onder de Xiaomi vlag, dus ik vermoed dat ze ook kennis en onderdelen delen, waarom het wiel 2x uitvindenRio schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 14:45:
[...]
Geen idee waarom Roborock hier zo populair is, maar ik kan je de Dreame x40 van harte aanbevelen. Die zal ook met die matten geen enkel probleem hebben.
Ik kan de qrevo pro aanbevelen
Hmja, bij de nieuwe varianten misschien wel, maar als hij voor het eerst gaat mappen, moet ik niet hebben dat ie vol over de convectorput gaat proberen te rijden...Snowhite0901 schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 14:54:
[...]
dat geef je toch gewoon aan op de kaart in de app?
Hier ook sinds kort de Qrevo Master in huis, heb hem op een speciaal IoT wifinetwerk gezet (2,4Ghz only en zo hoog mogelijke compatibiliteit modus, dit was vooral voor onze Honeywell thermostaat nodig)Theetjuh schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 10:02:
Hier geen problemen met de wifi, maar heb dan ook meerdere accesspoints door het huis heen.
Aangezien de robot ook een camera heeft heb ik de dock in een hoekje staan waar hij alleen de keukenkastjes kan "zien", voor het geval dat ¯\_(ツ)_/¯
Hier idem hetzelfde, alleen de Roborock die eigenlijk issues heeft, ik zie ook dat hij constant verbinding maakt de AP op de 1ste verdieping.MrTeal schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 12:18:
[...]
Hier geen problemen met de wifi, maar heb dan ook meerdere accesspoints door het huis heen.
Heb het mailtje naar Roborock support teruggevonden van 2021 van de S7 en daar had ik toen hetzelfde probleem, toen ook constant naar die andere AP.
Heb Roborock maar gemaild en daar naar gerefereerd, eens zien waar ze mee komen.
Zelf heb ik geen issues met de roborock m.b.t. connectiviteit. Het kan zijn dat het een celing AP is, die verticaal is opgehangen, daar kun eventueel issues van merken.
Wanneer je meerdere AP's hebt die hetzelfde SSID uitzenden, hoe gaat dat met roaming? Is dat goed ingesteld? Daarnaast kan het zijn dat je WiFi netwerk veel ruis opvangt, Je zou eens kunnen kijken naar de channelindeling.
Wanneer je meerdere AP's hebt die hetzelfde SSID uitzenden, hoe gaat dat met roaming? Is dat goed ingesteld? Daarnaast kan het zijn dat je WiFi netwerk veel ruis opvangt, Je zou eens kunnen kijken naar de channelindeling.
[ Voor 5% gewijzigd door Aasas op 14-10-2024 14:08 ]
Van alle devices die ik heb is dit het 3de apparaat met issues, waarvan dit de 2de Roborock is 
De andere was een Petkit kattebak welke niet de ap op zolder pakt, maar ook die van de 1ste verdieping.
Ik kan me niet voorstellen dat het aan mijn netwerk verder ligt, aangezien alle andere apparaten zoals ESP's, Shelly's of ipads/iphones prima werken.
Kanaal indeling staat allemaal fixed ingesteld en heb zo goed als geen last van andere buren.
De andere was een Petkit kattebak welke niet de ap op zolder pakt, maar ook die van de 1ste verdieping.
Ik kan me niet voorstellen dat het aan mijn netwerk verder ligt, aangezien alle andere apparaten zoals ESP's, Shelly's of ipads/iphones prima werken.
Kanaal indeling staat allemaal fixed ingesteld en heb zo goed als geen last van andere buren.
[ Voor 12% gewijzigd door Theetjuh op 14-10-2024 16:02 ]
Moderne apparaten pakken de hoogste wifi-standaard die ze kunnen ondersteunen. Wat inhoudt dat een moderne telefoon zich laat verbinden via 5ghz, en een Roborock met een IoT wifi-kaart zich laat verbinden met 2.4Ghz. Ik weet niet hoeveel AP's je hebt staan, maar als ze allemaal dezelfde kanaalindeling hebben kan dat ruis opleveren en heb je verbindingsproblemen.
Je kan overwegen om de channels te optimalizeren, door hem op Auto te staan en een berekening te laten doen. Mocht je dat niet vertrouwen kun je met android de channels uitlezen, en kun je kijken welke channels het minste ruis opleveren.
Overige settings met WiFi die je kunt aanpassen:
OFDM Only: Enabelen
BSS Min Rate: 24.00Mbps
Mgmt TX Rate 24.00Mbps
Je kan overwegen om de channels te optimalizeren, door hem op Auto te staan en een berekening te laten doen. Mocht je dat niet vertrouwen kun je met android de channels uitlezen, en kun je kijken welke channels het minste ruis opleveren.
Overige settings met WiFi die je kunt aanpassen:
OFDM Only: Enabelen
BSS Min Rate: 24.00Mbps
Mgmt TX Rate 24.00Mbps
Ik heb net de qrevo S binnen gekregen van amazon.. maar in de verkeerde kleur. Ik had wit besteld, maar kreeg zwart. Moet ook nog even checken of de extra mops er ook daadwerkelijk bij zitten.
Nu bedenken of ik zin heb om het om te laten ruilen als het alleen de verkeerde kleur is, of toch maar deze hou. Weet ook niet of ze daar moeilijk over doen (mag toch hopen van niet, ik kan duidelijk laten zien dat niet geleverd is wat ik besteld had).
Mn huidige is ook zwart (maar heeft een kleiner dock, geen station). Mn vorige wit. Mn overweging om voor wit te gaan weer dit keer was vooral dat op een zwarte naar mijn ervaring stof enzo veel meer opvalt.
Twijfel twijfel..
Edit: inmiddels contact gehad met Amazon. Ik had wel de set gekregen - dus met de extra mops, ik dacht eerst van niet, maar na beter checken bleken er nog twee verstopt onder een deel van de dock in de doos. Ze heeft het nu doorgezet naar een andere afdeling en ik zou met 48-72u mail moeten krijgen over de opties. Als het teveel gedoe wordt, dan hou ik de zwarte wel, maar hoop eigenlijk wel dat ze gewoon aanbieden deze op te halen (of ik deze moet terugsturen) en de goeie te sturen.
Nu bedenken of ik zin heb om het om te laten ruilen als het alleen de verkeerde kleur is, of toch maar deze hou. Weet ook niet of ze daar moeilijk over doen (mag toch hopen van niet, ik kan duidelijk laten zien dat niet geleverd is wat ik besteld had).
Mn huidige is ook zwart (maar heeft een kleiner dock, geen station). Mn vorige wit. Mn overweging om voor wit te gaan weer dit keer was vooral dat op een zwarte naar mijn ervaring stof enzo veel meer opvalt.
Twijfel twijfel..
Edit: inmiddels contact gehad met Amazon. Ik had wel de set gekregen - dus met de extra mops, ik dacht eerst van niet, maar na beter checken bleken er nog twee verstopt onder een deel van de dock in de doos. Ze heeft het nu doorgezet naar een andere afdeling en ik zou met 48-72u mail moeten krijgen over de opties. Als het teveel gedoe wordt, dan hou ik de zwarte wel, maar hoop eigenlijk wel dat ze gewoon aanbieden deze op te halen (of ik deze moet terugsturen) en de goeie te sturen.
[ Voor 114% gewijzigd door carolien89 op 14-10-2024 18:36 ]
Gisteren roborock qrevo pro besteld voor 650€. Ik ben erg benieuwd, het wordt vervanger voor mijn originele 1ste generatie xiaomi vacuum die nog rondrijdt met custom firmware.
Nou, Amazon is tot nu toe niet enorm snugger.carolien89 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 17:34:
Ik heb net de qrevo S binnen gekregen van amazon.. maar in de verkeerde kleur. Ik had wit besteld, maar kreeg zwart. Moet ook nog even checken of de extra mops er ook daadwerkelijk bij zitten.
Twijfel twijfel..
Ik krijg net na sturen foto's het bericht dat ik hem retour kan sturen en mijn geld dan terug krijg. Er is ook al meteen een retour opgestart.
Maar hallo, ik wil helemaal niet mijn geld terug, ik wil gewoon de witte krijgen die ik besteld had! Als ik mijn geld terug krijg en hem opnieuw moet bestellen, dan kost het me een stuk meer, want nu niet meer in de aanbieding. Dat is toch geen goede oplossing.. heb ze nu iets van die strekking teruggemaild, dat ik graag zou willen dat ik degene die ik nu heb ontvangen terugstuur en dat zij me dan de juiste opsturen, en niet dat ik het geld retour krijg. Benieuwd wat ik nu terug krijg van ze..
Tegenwoordig doen veel winkels niet aan ruilen. Je moet het retour sturen en opnieuw bestellen. Als de prijs hoger is, heb je pech.
Ik vind dat wel vrij raar in een situatie waarin zij een verkeerd artikel leveren. Dat ze dat doen als ik zelf het verkeerde besteld heb, snap ik. Maar nu krijg ik niet geleverd wat ik besteld heb, dus hun fout, maar om het op te lossen moet ik nu €75 meer gaan neerleggen om alsnog het product te krijgen dat ik besteld had? Dat slaat toch nergens op?karakedi schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 12:55:
Tegenwoordig doen veel winkels niet aan ruilen. Je moet het retour sturen en opnieuw bestellen. Als de prijs hoger is, heb je pech.
Het slaat nergens op inderdaad, maar ook bij Bol.com van de week exact hetzelfde meegemaakt. Retour sturen en opnieuw bestellen, de prijs was verhoogd in de tussentijd en daar kreeg ik (na gezeur) 50% van terug als cadeaubon. Dit is logistiek gezien denk ik veel sneller en makkelijker te verwerken. Dan maak je tenslotte gewoon gebruikt van de normale paden, zowel retourneren als bestellen.carolien89 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 12:57:
[...]
Ik vind dat wel vrij raar in een situatie waarin zij een verkeerd artikel leveren. Dat ze dat doen als ik zelf het verkeerde besteld heb, snap ik. Maar nu krijg ik niet geleverd wat ik besteld heb, dus hun fout, maar om het op te lossen moet ik nu €75 meer gaan neerleggen om alsnog het product te krijgen dat ik besteld had? Dat slaat toch nergens op?
Ik snap je punt volledig. Maar tegenwoordig is het proces heilig. Ruilen brengt meer handeling met zich mee, dan retourenen-opnieuw bestellen.carolien89 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 12:57:
[...]
Ik vind dat wel vrij raar in een situatie waarin zij een verkeerd artikel leveren. Dat ze dat doen als ik zelf het verkeerde besteld heb, snap ik. Maar nu krijg ik niet geleverd wat ik besteld heb, dus hun fout, maar om het op te lossen moet ik nu €75 meer gaan neerleggen om alsnog het product te krijgen dat ik besteld had? Dat slaat toch nergens op?
Ja dat het voor hen makkelijker is snap ik wel, maar ik vind dat wel echt omgekeerde wereld. Prima hoor via die weg, maar dan wel 100% van dat verschil terug / in bij de bestelling al te gebruiken kadobon.. maar blijkbaar komen bedrijven ermee weg/mag het juridisch gezien op deze manier.FabianNL schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 13:09:
[...]
Het slaat nergens op inderdaad, maar ook bij Bol.com van de week exact hetzelfde meegemaakt. Retour sturen en opnieuw bestellen, de prijs was verhoogd in de tussentijd en daar kreeg ik (na gezeur) 50% van terug als cadeaubon. Dit is logistiek gezien denk ik veel sneller en makkelijker te verwerken. Dan maak je tenslotte gewoon gebruikt van de normale paden, zowel retourneren als bestellen.
Snap ook wel dat je geen zin had in nog meer zeuren. Als dit de enige optie blijft dan hou ik deze ook wel. Ik ga hem gewoon echt niet voor €75 meer nog keer bestellen, wie zegt dat ik dan wél de goeie krijg (ik zag bij de shop recensie minstens 1 andere staan, die had dan juist weer wit gekregen ipv de zwarte die was besteld). Zal je zien dat ik dan straks weer met een zwarte zit, maar dan voor €75 meer

Ik had wit besteld omdat je daar stof veel minder op ziet, maar voor die €75 haal ik er dan wel af en toe een doekje over.
Maar wie weet krijg ik toch nog een betere oplossing toegestuurd. Het verschil tussen waar ik m nu voor kan bestellen en wat ik ervoor betaald heb in Amazon tegoed wat ik meteen bij de koop van de nieuwe in kan zetten ofzo. Maargoed, die kans acht ik klein.
Ja, snap dus idd dat het voor hén handiger is. Vind het alleen achterlijk dat ze dan ook op die manier niet uit zichzelf al zorgen dat je als klant geen nadeel ervan hebt. Maargoed, winstmaximalisatie uiteraard, dus in dat opzicht snap ik het dan weer wel. Ik vind het wel stomkarakedi schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 13:30:
[...]
Ik snap je punt volledig. Maar tegenwoordig is het proces heilig. Ruilen brengt meer handeling met zich mee, dan retourenen-opnieuw bestellen.
Heb je met amazon contact opgenomen of third party seller roborock?
Je kan eventueel nog de seller contacten.
Met Amazon, omdat zij de levering verzorgden en daar was het mis gegaan.karakedi schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 13:34:
Heb je met amazon contact opgenomen of third party seller roborock?
Wel goede, kan Roborock idd ook nog proberen. Zij waren wel al heel coulant met het price matchen van de prijs op roborock.de met kortingscode. Zou natuurlijk kunnen proberen of we kunnen afspreken dat ik deze retourneer en nogmaals de goede bestel, en dat zij dan een refund aanmaken voor het verschil. Maar ergens vind ik dat dan ook weer soort van sneu, dat zij dan met extra werk zitten door Amazon geklungel haha. En dan blijft dat Amazon weer verstuurt, en die mogelijk weer verkeerde leveren. Maar wie weet doe ik dat idd toch wel. Ik wacht iig nog even af wat de reactie van Amazon gaat zijn op mn laatste mail.
Tja, dit geldt eigenlijk voor alle apparaten met een camera, microfoon en speaker. We kunnen wel roepen dat chinese producten onveilig zijn, maar ik denk dat voor alle apps die we hebben draaien op onze (mobiele) apparaten soms nog zorgwekkender is.stin00 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 17:59:
Artikeltje over privacy vandaag:
https://www.nu.nl/tech/63...vacy-van-eigenaar-op.html
Alles via een cloud moeten draaien is ook zorgwekkend aan het worden, welke data slaan ze eigenlijk nu van je op / verkopen ze van je door?
Tsja, ze nagelen nu een merk aan de schandpaal, naar als ik zie wanneer de laatste update is geweest van mijn roborock s7 dan denk ik niet dat die veel beter is...stin00 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 17:59:
Artikeltje over privacy vandaag:
https://www.nu.nl/tech/63...vacy-van-eigenaar-op.html
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Vooral heel fijn dat er onderzoek naar wordt gedaan. Krijgt het in ieder geval de nodige aandacht. Kunnen ze ook wel even kijken naar die Tüv privacy certificering van Roborock:
https://www.reddit.com/r/...oborock_and_data_privacy/
https://www.reddit.com/r/...oborock_and_data_privacy/