laatste keer (16 juli) kreeg ik 24% korting op de qrevo pro
Kijk, dat zijn interessante kortingen, afhankelijk van de prijs waar hij te koop stond natuurlijk (nu €999 op amazon tov €799 bij bol)lays526 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 11:24:
laatste keer (16 juli) kreeg ik 24% korting op de qrevo pro
Ik dacht de knoop doorgehakt te hebben om de QRevo Pro aan te schaffen, maar nu zag ik dat er een QRevo Slim aankomt, zonder de LIDAR Dome. Deze past met zijn 8,6 cm onder het dressoir tov de Pro die 0,5 cm te groot is door de dome. En het is weer een bewegend onderdeel minder wat stuk kan gaan.
Ben alleen een beetje bang dat het prijskaartje van de Slim wat heftiger zal zijn dan de Pro...
PS. Nog steeds blij met de aankoop?
[ Voor 2% gewijzigd door MrTeal op 17-09-2024 11:43 . Reden: PS toegevoegd ]
De Q Revo Slim is qua specs verder erg vergelijkbaar met de Q Revo Master. Verwacht dus minimaal het Master prijskaartje, wellicht zelfs wat duurder.MrTeal schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 11:41:
[...]
Kijk, dat zijn interessante kortingen, afhankelijk van de prijs waar hij te koop stond natuurlijk (nu €999 op amazon tov €799 bij bol)
Ik dacht de knoop doorgehakt te hebben om de QRevo Pro aan te schaffen, maar nu zag ik dat er een QRevo Slim aankomt, zonder de LIDAR Dome. Deze past met zijn 8,6 cm onder het dressoir tov de Pro die 0,5 cm te groot is door de dome. En het is weer een bewegend onderdeel minder wat stuk kan gaan.
Ben alleen een beetje bang dat het prijskaartje van de Slim wat heftiger zal zijn dan de Pro...
Daar ben ik ook bang voor ja. Als dat zo is dan ga ik waarschijnlijk gewoon voor de Q Revo Pro.stin00 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 11:43:
[...]
De Q Revo Slim is qua specs verder erg vergelijkbaar met de Q Revo Master. Verwacht dus minimaal het Master prijskaartje, wellicht zelfs wat duurder.
hij was 999MrTeal schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 11:41:
[...]
Kijk, dat zijn interessante kortingen, afhankelijk van de prijs waar hij te koop stond natuurlijk (nu €999 op amazon tov €799 bij bol)
PS. Nog steeds blij met de aankoop?
Met de verjaardagsdeal heb ik daar de Qrevo Pro gekocht voor €644karakedi schreef op zondag 15 september 2024 @ 21:27:
Tijdens de roborock verjaardagsdeal, hebben paar mensen via roborock.de besteld.
En hoe bevalt hij dusver? Wij hebben een hond die nogal verhaart en af en toe modderpootjes op de vloer maakt, dus ben erg benieuwd of de Qrevo Pro dat allemaal netjes bij kan houden 😊A. Qonsaides schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 15:48:
[...]
Met de verjaardagsdeal heb ik daar de Qrevo Pro gekocht voor €644
Hij bevalt hier prima, maar wij hebben geen huisdieren.MrTeal schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 16:01:
[...]
En hoe bevalt hij dusver? Wij hebben een hond die nogal verhaart en af en toe modderpootjes op de vloer maakt, dus ben erg benieuwd of de Qrevo Pro dat allemaal netjes bij kan houden 😊
Het valt mij wel op dat hij niet zo makkelijk schoenafdrukken van de vloer krijgt, maar mogelijk dat dat te maken heeft met de houten vloer en de kracht van de borstels. Op zich vindt ik het geen probleem, want ik moet zelf ook altijd hard poetsen. Verwacht geen wonderen, maar het helpt wel in de schoonmaak.
Wij hebben een PVC vloer dus ben benieuwd. Ik verwacht inderdaad geen wonderen, maar aangezien we nu zelden dweilen zal het er in ieder geval schoner uit zien als de robot dweilt tegenover nuA. Qonsaides schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 16:12:
[...]
Hij bevalt hier prima, maar wij hebben geen huisdieren.![]()
Het valt mij wel op dat hij niet zo makkelijk schoenafdrukken van de vloer krijgt, maar mogelijk dat dat te maken heeft met de houten vloer en de kracht van de borstels. Op zich vindt ik het geen probleem, want ik moet zelf ook altijd hard poetsen. Verwacht geen wonderen, maar het helpt wel in de schoonmaak.
Momenteel botst er nog een LG Hombot rond, dus dat zal tegen die tijd ongetwijfeld n hele upgrade zijn (hoop ik).
Ik ben op zoek naar een goede robotzuiger zonder dweilfunctie. De vloeren uit mijn woning zijn hoofdzakelijk bedekt met tapijt. Ik zie veel recensies,vergelijkingen en aanbiedingen van robotzuiger met dweilfunctie, maar niet van apparaten zonder dweilfunctie. Uitgezonderd de Dyson VIS NAV/HEURIST, maar die is mij veel te duur.
Mijn huidige Irobot Roomba E5 is nagenoeg versleten. Bovendien heeft deze een zeer slechte navigatie, botst overal tegen aan en loopt vast op stoelen met slede poten.
Heb dit forum al doorgespit en veel recensies en op youtube veel vergelijkgsmateriaal gezien, maar kom er nog niet uit.
Het gaat mij met name om (extra) goede zuigkracht, dit i.v.m. haren van huisdieren. Wie heeft ervaring met een (recente) soortgelijke robotstofzuiger.
Ik zoek dus een robotzuiger:
- zonder dweil(functie)
- met leegstation
- goede navigatie en niet snel ergens tegenaan stotend.
- zone indeling via app
- budget tot 600 euro.
Dank alvast!
Mijn huidige Irobot Roomba E5 is nagenoeg versleten. Bovendien heeft deze een zeer slechte navigatie, botst overal tegen aan en loopt vast op stoelen met slede poten.
Heb dit forum al doorgespit en veel recensies en op youtube veel vergelijkgsmateriaal gezien, maar kom er nog niet uit.
Het gaat mij met name om (extra) goede zuigkracht, dit i.v.m. haren van huisdieren. Wie heeft ervaring met een (recente) soortgelijke robotstofzuiger.
Ik zoek dus een robotzuiger:
- zonder dweil(functie)
- met leegstation
- goede navigatie en niet snel ergens tegenaan stotend.
- zone indeling via app
- budget tot 600 euro.
Dank alvast!
Ik zou zeggen, kijk eens naar Roborock Q reeks.Florida schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 11:06:
Ik ben op zoek naar een goede robotzuiger zonder dweilfunctie.
Deze zijn nagenoeg hetzelfde als de S reeks, maar dan zonder dweil.
[ Voor 43% gewijzigd door Theetjuh op 21-09-2024 11:51 ]
Laatste tijd worden weinig robots uitgebracht met station en zonder vibrerende/roterende dweil. De laatste robots hebben een zuigkracht van meer dan 10.000 PA.
Robots zonder vibrerende/roterende dweil hebben hooguit zuigkracht van 6000 PA.
Vanaf een bepaalde zuigkracht is het wel marketing geneuzel en heeft het weinig toegevoegde waarde.
Ik zou in ieder geval een stofzuiger met afzuigstation nemen. Je kan kijken naar de q7 of q8 max series van roborock.
Een aantal mensen hebben hier Eufy L60s, dat is volgens mij ook een aanrader. Ze zijn vooral positief over anti haar systeem.
Vanaf een bepaalde zuigkracht is het wel marketing geneuzel en heeft het weinig toegevoegde waarde.
Ik zou in ieder geval een stofzuiger met afzuigstation nemen. Je kan kijken naar de q7 of q8 max series van roborock.
Een aantal mensen hebben hier Eufy L60s, dat is volgens mij ook een aanrader. Ze zijn vooral positief over anti haar systeem.
Heeft iemand al goede (namaak) accessoires voor de QRevo Pro weten te bestellen? Ik had een setje maar de filters passen niet. Die gaan dus retour.
Dank! Ik ga mij eens verdiepen in deze modellen.karakedi schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 11:51:
Laatste tijd worden weinig robots uitgebracht met station en zonder vibrerende/roterende dweil. De laatste robots hebben een zuigkracht van meer dan 10.000 PA.
beste forum leden,
ik ben ook overstag gegaan en heb ook de dreame x40 ultra gekocht. werkt op zich goed, alleen heb ik het idee dat het schoon maken van de pads niet met warm/heet water gedaan wordt en dit terwijl ik dit wel aan heb staan. want de pads en het ''vuil'' water container blijven koud, ik snap niet wat ik fout doe, of is er misschien iets met het apparaat? ik hoop dat jullie mij kunnen helpen
met vriendelijke groet
peter
ik ben ook overstag gegaan en heb ook de dreame x40 ultra gekocht. werkt op zich goed, alleen heb ik het idee dat het schoon maken van de pads niet met warm/heet water gedaan wordt en dit terwijl ik dit wel aan heb staan. want de pads en het ''vuil'' water container blijven koud, ik snap niet wat ik fout doe, of is er misschien iets met het apparaat? ik hoop dat jullie mij kunnen helpen
met vriendelijke groet
peter
Voor de mensen met een switchbot k10+, inmiddels zijn de imitatie accessoires ook te vinden bij Aliexpress:
Ik heb net dit geweldige item op AliExpress gevonden. Bekijk het nu!
€7,29 | Rolborstel Zijborstelfilter Stofcollectiezak Voor Switchbot K10 + Mini Robotstofzuiger Vervangende Accessoires Onderdelen
https://a.aliexpress.com/_EIYAIBx
€7,19 | Geschikt voor SwitchBot Mini Robot Vacuum K10+ / K10+ Pro Vervangende Onderdelen Stofzak Accessoires
https://a.aliexpress.com/_EIzMi7j
€7,29 | Rolborstel Zijborstelfilter Stofcollectiezak Voor Switchbot K10 + Mini Robotstofzuiger Vervangende Accessoires Onderdelen
https://a.aliexpress.com/_EIYAIBx
€7,19 | Geschikt voor SwitchBot Mini Robot Vacuum K10+ / K10+ Pro Vervangende Onderdelen Stofzak Accessoires
https://a.aliexpress.com/_EIzMi7j
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Vraagje.
Het atofbakje van mijn Xiaomi X20+ word niet goed leeggezogen door het station.
Ik heb er een nieuwe stofzuigzak in gedaan en nu gaat het weer goed. Echter is de oude zak niet 100% vol, eerder 70%. Kan dit dan toch het probleem geweest zijn?
Daarnaast heeft de robot een tijdje slechter gezogen. Het filter van het stofbakje doorgespoten met de compressor en nu werkt het weer goed. Dit moet dus wel sneller gedaan worden dan de app aangeeft om te verwisselen.
Het atofbakje van mijn Xiaomi X20+ word niet goed leeggezogen door het station.
Ik heb er een nieuwe stofzuigzak in gedaan en nu gaat het weer goed. Echter is de oude zak niet 100% vol, eerder 70%. Kan dit dan toch het probleem geweest zijn?
Daarnaast heeft de robot een tijdje slechter gezogen. Het filter van het stofbakje doorgespoten met de compressor en nu werkt het weer goed. Dit moet dus wel sneller gedaan worden dan de app aangeeft om te verwisselen.
Onze Roborock Q Revo is na 5 maanden al weer retour naar amazon omdat de lidar sensor niet meer draait. Eerder vooorbij zien komen hier. Ik zou het zelf denk ik wel kunnen repareren, maar door de garantiestickers toch maar niet gedaan. Nu krijg ik naar alle waarschijnlijkheid gewoon het geld terug van Amazon en kan ik dus een nieuwe kiezen. Niet erg duurzaam voor het milieu, maar wel voor mijn portemonnee. Met mijn ervaring met de Q Revo ben ik op zoek naar een model dat:
- Minder last heeft van haren van onze langharige hond. Er zijn een aantal modellen met mesjes en/of dubbele borstels. De Roborock Q Revo Curve heeft zelfs dubbele borstels naast elkaar? Is er iemand die kan zeggen of dubbele borstels bijv al beter werken dan 1, en/of de mesjes echt zin hebben? Bij onze Q Revo zat constant het midden en de zijkanten van de borstel vol met haren.
- Beter is in obstakels vermijden. Ik merk nu dat we de robot eigenlijk alleen aanzetten als we in de buurt zijn, omdat we enerzijds bang zijn dat de hond een ongelukje heeft en de robot hier doorheen banjert en anderzijds omdat de Q Revo echt wel een perfect opgeruimde vloer nodig heeft en dan nog weleens moeite heeft met sommige meubelstukken. Dus ik denk dat ik dan sowieso moet kijken naar een model met camera, met alle privacy gevolgen van dien... Dus hoe essentieel dit is weet ik niet, het zou echt perfect moeten werken om hier geld aan uit te geven (zijn de duurdere modellen over het algemeen)
- Minder last heeft van haren van onze langharige hond. Er zijn een aantal modellen met mesjes en/of dubbele borstels. De Roborock Q Revo Curve heeft zelfs dubbele borstels naast elkaar? Is er iemand die kan zeggen of dubbele borstels bijv al beter werken dan 1, en/of de mesjes echt zin hebben? Bij onze Q Revo zat constant het midden en de zijkanten van de borstel vol met haren.
- Beter is in obstakels vermijden. Ik merk nu dat we de robot eigenlijk alleen aanzetten als we in de buurt zijn, omdat we enerzijds bang zijn dat de hond een ongelukje heeft en de robot hier doorheen banjert en anderzijds omdat de Q Revo echt wel een perfect opgeruimde vloer nodig heeft en dan nog weleens moeite heeft met sommige meubelstukken. Dus ik denk dat ik dan sowieso moet kijken naar een model met camera, met alle privacy gevolgen van dien... Dus hoe essentieel dit is weet ik niet, het zou echt perfect moeten werken om hier geld aan uit te geven (zijn de duurdere modellen over het algemeen)
[ Voor 0% gewijzigd door magnetx3 op 26-09-2024 21:17 . Reden: Vergeten dat dit niet een Roborock specifiek topic is ]
Nibe BA-SVM10-200/6 + AMS10-6
Er zijn een aantal robots die inderdaad de haren doorsnijden of een speciale anti-klit roller hebben.magnetx3 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 13:57:
Onze Q Revo is na 5 maanden al weer retour naar amazon omdat de lidar sensor niet meer draait. Eerder vooorbij zien komen hier. Ik zou het zelf denk ik wel kunnen repareren, maar door de garantiestickers toch maar niet gedaan. Nu krijg ik naar alle waarschijnlijkheid gewoon het geld terug van Amazon en kan ik dus een nieuwe kiezen. Niet erg duurzaam voor het milieu, maar wel voor mijn portemonnee. Met mijn ervaring met de Q Revo ben ik op zoek naar een model dat:
- Minder last heeft van haren van onze langharige hond. Er zijn een aantal modellen met mesjes en/of dubbele borstels. De Slim heeft zelfs dubbele borstels naast elkaar? Is er iemand die kan zeggen of dubbele borstels bijv al beter werken dan 1, en/of de mesjes echt zin hebben? Bij onze Q Revo zat constant het midden en de zijkanten van de borstel vol met haren.
Camera en obstakels ontwijken.. Ik heb een S7 MaxV met RGB camera, en deze is laatst door kattenkots heengereden
Ik durf met 2 katten de robot niet meer op afstand aan te zetten zonder controle, zelfs met een RGB camera.. de objectontwijking is gewoon nooit 100% en als het mis gaat dan gaat het ook direct goed mis.
Kijk eens naar de Eufy X10 Pro Omni. Erg blij mee. Met kattenharen lijkt ie het iig prima te doen..magnetx3 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 13:57:
Onze Q Revo is na 5 maanden al weer retour naar amazon omdat de lidar sensor niet meer draait. Eerder vooorbij zien komen hier. Ik zou het zelf denk ik wel kunnen repareren, maar door de garantiestickers toch maar niet gedaan. Nu krijg ik naar alle waarschijnlijkheid gewoon het geld terug van Amazon en kan ik dus een nieuwe kiezen. Niet erg duurzaam voor het milieu, maar wel voor mijn portemonnee. Met mijn ervaring met de Q Revo ben ik op zoek naar een model dat:
- Minder last heeft van haren van onze langharige hond. Er zijn een aantal modellen met mesjes en/of dubbele borstels. De Slim heeft zelfs dubbele borstels naast elkaar? Is er iemand die kan zeggen of dubbele borstels bijv al beter werken dan 1, en/of de mesjes echt zin hebben? Bij onze Q Revo zat constant het midden en de zijkanten van de borstel vol met haren.
Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl
Ik heb een hele goedkope robotstofzuiger en zie ook veel haren van m'n vrouw en kinderen erin. Iedereen heeft het altijd over honden en katten, maar de harige medebewoners bij mij verliezen ook aardig wat haarSteeffoon schreef op donderdag 26 september 2024 @ 15:13:
[...]
Kijk eens naar de Eufy X10 Pro Omni. Erg blij mee. Met kattenharen lijkt ie het iig prima te doen..
Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl
I've said it before and I'll say it again: overweeg de Dreame X40 Ultra, die heeft alles wat je kan bedenken 🫡magnetx3 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 13:57:
Onze Roborock Q Revo is na 5 maanden al weer retour naar amazon omdat de lidar sensor niet meer draait. Eerder vooorbij zien komen hier. Ik zou het zelf denk ik wel kunnen repareren, maar door de garantiestickers toch maar niet gedaan. Nu krijg ik naar alle waarschijnlijkheid gewoon het geld terug van Amazon en kan ik dus een nieuwe kiezen. Niet erg duurzaam voor het milieu, maar wel voor mijn portemonnee. Met mijn ervaring met de Q Revo ben ik op zoek naar een model dat:
- Minder last heeft van haren van onze langharige hond. Er zijn een aantal modellen met mesjes en/of dubbele borstels. De Roborock Q Revo Slim heeft zelfs dubbele borstels naast elkaar? Is er iemand die kan zeggen of dubbele borstels bijv al beter werken dan 1, en/of de mesjes echt zin hebben? Bij onze Q Revo zat constant het midden en de zijkanten van de borstel vol met haren.
stin00 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 14:03:
[...]
Er zijn een aantal robots die inderdaad de haren doorsnijden of een speciale anti-klit roller hebben.
Camera en obstakels ontwijken.. Ik heb een S7 MaxV met RGB camera, en deze is laatst door kattenkots heengeredenHet was echt overal uitgesmeerd, zat in de robot stofreservoir en is zelfs het dock ingezogen bij het automatisch legen. Betreft een zakloos cyclone dock.. leuk was dat. Kostte me 2 uur om alles uit elkaar te schroeven en met de hand schoon te maken.
Ik durf met 2 katten de robot niet meer op afstand aan te zetten zonder controle, zelfs met een RGB camera.. de objectontwijking is gewoon nooit 100% en als het mis gaat dan gaat het ook direct goed mis.

Precies waar wij bang voor zijn, en met het oog op privacy zal dit geen harde vereiste zijn voor ons. Misschien zelfs liever kwijt dan rijk.
Lange of korte kattenharen?Steeffoon schreef op donderdag 26 september 2024 @ 15:13:
[...]
Kijk eens naar de Eufy X10 Pro Omni. Erg blij mee. Met kattenharen lijkt ie het iig prima te doen..
Die ligt helaas buiten ons budget, en ik denk dat ik bij roborock blijf. Ik heb nog een bult (officiële) accessoires van de Q Revo die ook wel op de andere modellen passen. Tevens hebben we een Roborock S4 die al 800 schoonmaak-uren op de teller heeft en nog geen enkel teken van slijtage. Tenzij een ander merk echt een goede prijs/kwaliteit verhouding weet te bereiken kijk ik nog even naar Roborock.Rio schreef op donderdag 26 september 2024 @ 21:03:
[...]
I've said it before and I'll say it again: overweeg de Dreame X40 Ultra, die heeft alles wat je kan bedenken 🫡
Je kan ook kijken naar de Dreame L20 ultra…magnetx3 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 21:34:
[...]
Die ligt helaas buiten ons budget, en ik denk dat ik bij roborock blijf. Ik heb nog een bult (officiële) accessoires van de Q Revo die ook wel op de andere modellen passen. Tevens hebben we een Roborock S4 die al 800 schoonmaak-uren op de teller heeft en nog geen enkel teken van slijtage. Tenzij een ander merk echt een goede prijs/kwaliteit verhouding weet te bereiken kijk ik nog even naar Roborock.
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Ik ben benieuwd waar je keuze op gaat vallen. Zelf ben ik nog aan het wachten op de prijs (en enkele reviews) van de Q Revo Slim, deze heeft geen lidar dome meer maar solid lidar. Daardoor is hij ook een stuk lager en past hij onder meer meubels. Als die te duur blijkt dan twijfel ik erg tussen de Q Revo Pro en de Master. Ik wacht sowieso nog even de Prime days af.magnetx3 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 21:34:
[...]
Die ligt helaas buiten ons budget, en ik denk dat ik bij roborock blijf. Ik heb nog een bult (officiële) accessoires van de Q Revo die ook wel op de andere modellen passen. Tevens hebben we een Roborock S4 die al 800 schoonmaak-uren op de teller heeft en nog geen enkel teken van slijtage. Tenzij een ander merk echt een goede prijs/kwaliteit verhouding weet te bereiken kijk ik nog even naar Roborock.
Ik heb exact hetzelfde meegemaakt met een defecte Lidar die ook niet meer rond draaide. Ik heb het geld terug gehad van Amazon en direct de Q Revo S besteld. Wij hebben ook een hond en kat dus ook last van haren. Hiervoor hadden we 7 jaar lang een Roomba 966 (snort op bovenverdieping nog steeds rond) en die moest je, net als de Q Revo (S), 1x per maand even rond de borstels van haren ontdoen. Als je dit doet is de Revo S je grootste vriendmagnetx3 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 21:34:
[...]
Voor de mensen die een plat vacuum zoeken zou de eufy C1 een optie kunnen zijn.
Het kost maar 499 en is vergelijkbaar maar de Q revo. Dus geen extended mop en flexarm. https://www.amazon.de/dp/B0DBVMD8Z8?
Daarnaast heeft Xiaomi gisteren 2 nieuwe modellen aangekondigd. De Xiaomi x20 max (650 adviesprijs) en x20 pro (499 adviesprijs).
https://www.mi.com/global...omi-robot-vacuum-x20-max/
https://www.mi.com/global...aomi-robot-vacuum-x20-pro
Tot slot kwam ik op amazon.de de L10s ultra gen 2 tegen voor 699.
https://www.amazon.de/dp/B0DCVYS9FQ/
Ten opzicht van de L10s ultra heeft het een slechter camera. De zuigkracht is hoger, reservoirs hebben meer inhoud, ruimte voor reinigingsmiddel en extended mop.
Eigenlijk is het de L10s pro ultra heat zonder warm water reiniging.
Het kost maar 499 en is vergelijkbaar maar de Q revo. Dus geen extended mop en flexarm. https://www.amazon.de/dp/B0DBVMD8Z8?
Daarnaast heeft Xiaomi gisteren 2 nieuwe modellen aangekondigd. De Xiaomi x20 max (650 adviesprijs) en x20 pro (499 adviesprijs).
https://www.mi.com/global...omi-robot-vacuum-x20-max/
https://www.mi.com/global...aomi-robot-vacuum-x20-pro
Tot slot kwam ik op amazon.de de L10s ultra gen 2 tegen voor 699.
https://www.amazon.de/dp/B0DCVYS9FQ/
Ten opzicht van de L10s ultra heeft het een slechter camera. De zuigkracht is hoger, reservoirs hebben meer inhoud, ruimte voor reinigingsmiddel en extended mop.
Eigenlijk is het de L10s pro ultra heat zonder warm water reiniging.
Ik heb momenteel een Eufy RoboVac L35 Hybrid in dienst als schoonmaakploeg. We gebruiken de zuiger vooral op de begane grond en dat gaat goed.
Ik wil de ploeg gaan uitbreiden en op elke etage een robot stofzuiger gaan plaatsen. Ik heb geen zin om steeds de zuiger te verplaatsen want dat vergeet je toch steeds...
Nu heb ik wat onderzoek gedaan maar er is zoveel keus dat ik er niet echt uit kom. Ik twijfel een beetje of ik bij Eufy moet blijven of niet. De zuiger zelf doet het prima maar ik vindt de APP niet zo heel intuitief. Ik wil alles van hetzelfde systeem hebben om geen wildgroei van merken / apps te krijgen.
De toepassingen waarvoor ik ze wil gaan gebruiken zijn als volgt:
Zuiger 1: Begane grond met parketvloer / stenenvloer combi. Vloerkleed en deurmat. Deze zuiger moet dat allemaal bijhouden én periodiek goed dweilen. Geen huisdieren o.i.d. dus vrij rechttoe rechtaan.
Zuiger 2: 1e etage met laagpolig tapijt. Deze zuiger moet dus goed tussen het tapijt kunnen zuigen. Op één kamer zit een konijn (in kooi) en daar is wat meer vervuiling van hooi e.d. wat op de grond valt. Hier moet die dus krachtig kunnen zuigen.
Zuiger 3: Zolder met laminaatvloer. Hier wilde ik de huidige unit naar verplaatsen.
Bijzonderheden waar ik aan denk zijn:
- automatisch reinigen van het gehele systeem. Van de huidige unit moet ik vrij vaak de borstel de-monteren omdat hier allemaal haren omheen gewikkeld zijn geraakt.
- Zuiger 2 en 3 moeten met een open trap om kunnen gaan. Ik moet 100% zeker weten dat die me niet van de trap rijden want dan heb ik een groot probleem...
Budget zal ongeveer €700 per zuiger zijn incl. station. De units op de 1e etage en de zolder hoeven geen dweilfunctie te hebben. De huidige Eufy heeft géén station dus als ik die ga inzetten op zolder moet ik deze handmatig leegmaken. Dat moet vrij snel, ongeveer 2 zuigbeurten zit dat doosje helemaal vol.
Ik wil de ploeg gaan uitbreiden en op elke etage een robot stofzuiger gaan plaatsen. Ik heb geen zin om steeds de zuiger te verplaatsen want dat vergeet je toch steeds...
Nu heb ik wat onderzoek gedaan maar er is zoveel keus dat ik er niet echt uit kom. Ik twijfel een beetje of ik bij Eufy moet blijven of niet. De zuiger zelf doet het prima maar ik vindt de APP niet zo heel intuitief. Ik wil alles van hetzelfde systeem hebben om geen wildgroei van merken / apps te krijgen.
De toepassingen waarvoor ik ze wil gaan gebruiken zijn als volgt:
Zuiger 1: Begane grond met parketvloer / stenenvloer combi. Vloerkleed en deurmat. Deze zuiger moet dat allemaal bijhouden én periodiek goed dweilen. Geen huisdieren o.i.d. dus vrij rechttoe rechtaan.
Zuiger 2: 1e etage met laagpolig tapijt. Deze zuiger moet dus goed tussen het tapijt kunnen zuigen. Op één kamer zit een konijn (in kooi) en daar is wat meer vervuiling van hooi e.d. wat op de grond valt. Hier moet die dus krachtig kunnen zuigen.
Zuiger 3: Zolder met laminaatvloer. Hier wilde ik de huidige unit naar verplaatsen.
Bijzonderheden waar ik aan denk zijn:
- automatisch reinigen van het gehele systeem. Van de huidige unit moet ik vrij vaak de borstel de-monteren omdat hier allemaal haren omheen gewikkeld zijn geraakt.
- Zuiger 2 en 3 moeten met een open trap om kunnen gaan. Ik moet 100% zeker weten dat die me niet van de trap rijden want dan heb ik een groot probleem...
Budget zal ongeveer €700 per zuiger zijn incl. station. De units op de 1e etage en de zolder hoeven geen dweilfunctie te hebben. De huidige Eufy heeft géén station dus als ik die ga inzetten op zolder moet ik deze handmatig leegmaken. Dat moet vrij snel, ongeveer 2 zuigbeurten zit dat doosje helemaal vol.
Korte!
Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl
Onze Q Revo S nu iets meer dan een maand in gebruik, nog steeds tot grote tevredenheid. We hebben er al zoveel goede reclame voor gemaakt dat ik beter aandelen had gekocht in het bedrijf
Tijd om toch maar een accessoiresetje in huis te halen zodat ik ook over wat extra mops beschik.
Op Amazon stikt het van accessoireverkopers, meestal in een set, maar wat zijn de aanraders en afraders? Waarop letten?
Tijd om toch maar een accessoiresetje in huis te halen zodat ik ook over wat extra mops beschik.
Op Amazon stikt het van accessoireverkopers, meestal in een set, maar wat zijn de aanraders en afraders? Waarop letten?
Ik heb wat dweiltjes en stofzakken via Ali gekocht (gesorteerd op meeste verkopen). Lijkt prima spul. De dweiltjes zijn iets minder afgewerkt qua stiksels, maar even dik/groot tov de originelen. De stofzakken lijken identiek aan de originele maar missen enkel het letterlogo op het plastic stuk.Drwho1 schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 19:37:
Onze Q Revo S nu iets meer dan een maand in gebruik, nog steeds tot grote tevredenheid. We hebben er al zoveel goede reclame voor gemaakt dat ik beter aandelen had gekocht in het bedrijf![]()
4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W
Welk advies zouden jullie geven voor iemand met een hond met lange haren?
We hebben nu een Roomba j7+ (combo), maar:
- al drie keer terug moeten sturen want plastic klik-mechanisme van de afvalbak blijft afbreken
- honden haren blijven overal in vast zitten (vooral in de borstels), dus moet na elke schoonmaakbeurt dat ding zelf weer schoonmaken
- klein dweilreservoir en moet je ook weer elke keer zelf vullen
- waardeloze dweil, wordt na een paar beurten al hard en moeten we zelf nat maken, veel strepen
Ben naar mijn gevoel even lang bezig dan als ik zelf even de reguliere stofzuiger zou pakken
iRobot, nooit meer...
Tips?
- al drie keer terug moeten sturen want plastic klik-mechanisme van de afvalbak blijft afbreken
- honden haren blijven overal in vast zitten (vooral in de borstels), dus moet na elke schoonmaakbeurt dat ding zelf weer schoonmaken
- waardeloze dweil, wordt na een paar beurten al hard en moeten we zelf nat maken, veel strepen
Ben naar mijn gevoel even lang bezig dan als ik zelf even de reguliere stofzuiger zou pakken
Tips?
Ik heb wat onderzoek gedaan, ik denk dat ik voor een Roborock ga wegens de goede recenties en ervaringen hier. Na goed nadenken was ik wellicht toch wat te enthousiast om op elke verdieping een unit te zetten. Dat loopt qua kosten wat uit de hand.VulcanRaven schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 15:30:
Ik heb momenteel een Eufy RoboVac L35 Hybrid in dienst als schoonmaakploeg. We gebruiken de zuiger vooral op de begane grond en dat gaat goed.
Momenteel heb ik de Roborock Qrevo Pro op het oog. Die lijkt overal aan te voldoen. Als het goed is herkent de Roborock automatisch op welke verdieping die zit, dat doet mijn huidige Eufy niet. Daar moet je dat handmatig aangeven.
Enige waar ik over twijfel is de borstel, blijven hier haren in vast zitten? Daar kan ik niet echt goed wat over vinden.
Of is er een beter model beschikbaar? Budget is dan €1000 voor een enkele unit die drie etages kan zuigen.
Ik haal officiële altijd via techpunt. Bijv. Bij de zakken vind ik dat belangrijk, omdat ik weleens van de neppe heb gelezen dat er stof “langs” gaat. Voor 20eu 6 zakken vind ik het risico niet waard.Drwho1 schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 19:37:
Onze Q Revo S nu iets meer dan een maand in gebruik, nog steeds tot grote tevredenheid. We hebben er al zoveel goede reclame voor gemaakt dat ik beter aandelen had gekocht in het bedrijf![]()
Hier blijven naar mijn ervaring lange haren extreem snel vastzitten, meer dan in mijn S4 (die had nog zo'n borstel met echt borsteltjes erin zeg maar). Ik heb een Q Revo gehad, dat is dezelfde (enkele) borstel als de Pro en heeft net als de Pro geen mesjes aan de zijkant of andere truucjes om dit te verminderen. Bij ons zaten de haren altijd om het midden en aan de zijkanten van de borstel gewikkeld.VulcanRaven schreef op zondag 29 september 2024 @ 10:58:
[...]
Enige waar ik over twijfel is de borstel, blijven hier haren in vast zitten? Daar kan ik niet echt goed wat over vinden.
Of is er een beter model beschikbaar? Budget is dan €1000 voor een enkele unit die drie etages kan zuigen.
Ik heb nu mijn oog laten vallen op de Dreame L10s Ultra gen 2 (thanks @karakedi
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Want al die modellen zelf vergelijken op hun website is echt drama
Zelf heb ik een labrador en een konijn die ook veel haar afgeven. Zelf had ik eerst een Roborock S5, die na de komst van de hond het niet meer aankon, overgestapt naar de Roborock S7. Die kon het ook niet aan omdat er haren in de lidarmotor kwamen waardoor hij elke maand open moest worden gemaakt. Nu heb ik een jaar de S8 Pro Ultra, en daar heb ik tot nu toe geen problemen mee gehad. Werkt erg goed. Het enige - puntje is dat de stofzuigerzak af en toe verstopt raakt door het hondenhaar, maar dat komt doordat ik de robot niet elke dag laat rijden, en ik nog wel eens vergeet de zak optijd te legen.danslo schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 19:52:
Welk advies zouden jullie geven voor iemand met een hond met lange haren?
Ben naar mijn gevoel even lang bezig dan als ik zelf even de reguliere stofzuiger zou pakkeniRobot, nooit meer...
Tips?
Tnx voor de tip, Dreame had ik zelf ook op het oog. De L10s viel bij mij af omdat ik ergens in een recentie had gelezen dat deze geen valsensoren heeft. Maar volgens hun website wel, dus die zou eventueel ook op de lijst kunnen.magnetx3 schreef op maandag 30 september 2024 @ 09:24:
[...]
Hier blijven naar mijn ervaring lange haren extreem snel vastzitten, meer dan in mijn S4 (die had nog zo'n borstel met echt borsteltjes erin zeg maar). Ik heb een Q Revo gehad, dat is dezelfde (enkele) borstel als de Pro en heeft net als de Pro geen mesjes aan de zijkant of andere truucjes om dit te verminderen. Bij ons zaten de haren altijd om het midden en aan de zijkanten van de borstel gewikkeld.
Ik heb nu mijn oog laten vallen op de Dreame L10s Ultra gen 2 (thanks @karakedi), als je deze combineert met de Dreame TriCut brush zouden haren niet een groot probleem moeten zijn. Als je Roborock wil, kijk hier ook even:
***members only***
Want al die modellen zelf vergelijken op hun website is echt drama
De website van Roborock is inderdaad een wirwar.
Narwal komt met de Narwal Freo Z Ultra. Heeft alle standaard toeters en bellen van roterende dweilen, hot mop washing, dust/dweil dock, RGB camera, detergent injection etc.
Als innovatie heeft deze 2 RGB camera's voor nog betere object ontwijking. Schijnt momenteel de beste te zijn in het ontwijken van bijvoorbeeld kabels. Daarnaast zit er een rare fluffy sideborstel op die langs je plinten veegt zodat het stof ervanaf valt
YouTube: Narwal Freo Z Ultra Review - Mostly Better Than the FREO X Ultra
Als innovatie heeft deze 2 RGB camera's voor nog betere object ontwijking. Schijnt momenteel de beste te zijn in het ontwijken van bijvoorbeeld kabels. Daarnaast zit er een rare fluffy sideborstel op die langs je plinten veegt zodat het stof ervanaf valt
Ik heb deze stofzuiger sinds een paar weken. Het doet het werkelijk fantastisch, maar je moet wel rekening ermee houden dat het dus vaak terug moet naar het dock om de dweilen te spoelen. Op een andere verdieping laten werken gaat daardoor ook moeizaam, tenminste, als het ook daar de dweilfunctie zou moeten gebruiken. Ik zag eerder al een review waarin de man heel enthousiast was, maar één opmerking van hem had ik beter moeten onderzoeken. Hij zei namelijk dat hij het apparaat zo geweldig vond dat hij één zou kopen voor elke verdieping...stin00 schreef op maandag 30 september 2024 @ 14:53:
Narwal komt met de Narwal Freo Z Ultra. Heeft alle standaard toeters en bellen van roterende dweilen, hot mop washing, dust/dweil dock, RGB camera, detergent injection etc.
Er staat ook een review van de Freo Z Ultra op smarthomeassistant.
Beide zijn heel positief over de objectontwijking inclusief het detecteren en opruimen van gemorste vloeistof, maar helaas gaat het zuigen wat minder, dat is ronduit slecht in vergelijking met recente modellen van andere merken.
Beide zijn heel positief over de objectontwijking inclusief het detecteren en opruimen van gemorste vloeistof, maar helaas gaat het zuigen wat minder, dat is ronduit slecht in vergelijking met recente modellen van andere merken.
Vanaf 7 oktober zijn er prime deals bij rockrock.
Icm referral gaat er nog 8% ervan af.
Q revo s is 506
Master 828
https://de.roborock.com/pages/roborock-deals
Je kan eventueel nog 6% cashback ontvangen via shopbuddies.nl over het bedrag ex btw.
https://www.shopbuddies.de/cashback/roborock-de
Voor shopbuddies dien je een nieuwe account aan te maken via shopbuddies.de. Bij bestaande account geregistreerd in NL, is roborock niet beschikbaar.
@D-Fault indien je nog niet bent voorzien. Is dit interessant voor je.
Q revo s is 506
Master 828
Je kan eventueel nog 6% cashback ontvangen via shopbuddies.nl over het bedrag ex btw.
Voor shopbuddies dien je een nieuwe account aan te maken via shopbuddies.de. Bij bestaande account geregistreerd in NL, is roborock niet beschikbaar.
[ Voor 27% gewijzigd door karakedi op 03-10-2024 11:39 ]
iemand enig idee of je op de Roborock site nog originele dweils voor een S7 Max Ultra kunt kopen, zie alleen voor de S8 staan.
Amazon? Ik heb de S8 ultra maar de dweilen beginnen na paar keer toch wat te ruiken, zelfs al is er een droogfunctie. Nog mensen die dat ervaren?
Zijn er van roborock ook modellen met een vaste wateraansluiting (vergelijkbaar met x40 master) die in NL/DE verkrijgbaar zijn? Ik kan de modellen wel vinden op de website, maar te koop via eigen website of amazon zie ik ze niet voor deze regio.
It's time to play the music, it's time to light the lights
Bedankt! Ik wilde eigenlijk wachten op Black Friday, maar dit zijn ook leuke prijzen.karakedi schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 13:31:
Q revo s is 510
Master 855
Mijn Roborock S7 MaxV heeft mijn moeder in beslag genomen
Ik ben dus op zoek naar een nieuwe stofzuiger. Nu twijfel ik tussen de S8 MaxV Ultra en de Qrevo Master. Prijs maakt niet zoveel uit, maar het is zonde om zomaar 200 euro extra uit te geven terwijl het verschil nihil is.
Pros Roborcok S8 MaxV € 1.099,-
- De S8 heeft een reinigingsmiddeltank (waar de ratio van water/wasmiddel automatisch toegepast wordt).
- Grotere interne stofbak (S8: 270ml, Qrevo 220ml ). Beide bizar klein tov S7 MaxV.
- Beter vermijden van objecten met name op tapijt
- Hoger optillende dweilpad (S8: 20mm, Qrevo: 10mm).
- Het dock is makkelijker schoon te maken.
- Uitklapbare dweilpad heeft beter bereik en dekking.
Voor wat het waard is: de Qrevo Master staat op #1 in de Vacuum Wars Top 20 Best Robot Vacuums in 2024.
[ Voor 4% gewijzigd door Unkie op 02-10-2024 16:34 ]
Hoe gaat dit werken?karakedi schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 13:31:
Q revo s is 510
Master 855
Moet je dan een adres hebben in DE?
Prime hebben in DE?
Ze noemen het prime deals, maar heeft niks met amazon te maken. Is een analogie voor de campagne.Theetjuh schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 16:36:
[...]
Hoe gaat dit werken?
Moet je dan een adres hebben in DE?
Prime hebben in DE?
Gewoon via roborock.de bestellen. Verzenden gewoon naar nl. Tijdens vorig kortingsactie ivm 10 jarig bestaan, hebben aantal mensen het besteld en werd gewoon verzonden naar NL.
Voor de referral moet je even een uitnodiging sturen naar een 2e mail. Indien je gmail hebt, kun je ergens een . toevoegen
Voor shopbuddies moet je een nieuw account aanmaken via shopbuddies.de. Bij bestaande accounts geregistreerd in NL, zit roborock.de niet tussen.
[ Voor 7% gewijzigd door karakedi op 02-10-2024 16:54 ]
De prijsUnkie schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 16:05:
[...]
Bedankt! Ik wilde eigenlijk wachten op Black Friday, maar dit zijn ook leuke prijzen.
Mijn Roborock S7 MaxV heeft mijn moeder in beslag genomen![]()
Ik ben dus op zoek naar een nieuwe stofzuiger. Nu twijfel ik tussen de S8 MaxV Ultra en de Qrevo Master. Prijs maakt niet zoveel uit, maar het is zonde om zomaar 200 euro extra uit te geven terwijl het verschil nihil is.
Pros Roborcok S8 MaxV € 1.099,-Pros Qrevo Master € 899,-
- De S8 heeft een reinigingsmiddeltank (waar de ratio van water/wasmiddel automatisch toegepast wordt).
- Grotere interne stofbak (S8: 270ml, Qrevo 220ml ). Beide bizar klein tov S7 MaxV.
- Beter vermijden van objecten met name op tapijt
- Hoger optillende dweilpad (S8: 20mm, Qrevo: 10mm).
Aangezien ik maar 1 tapijt heb en eigenlijk nooit echt troep op de grond (geen huisdieren, alleen kinderen) neig ik naar de Qrevo. De robotzuiger staat achter de bank, dus het lijkt mij ideaal dat je die plaat eruit kan halen en dan bij de gootsteen kan schoonmaken. Met de S7 MaxV mocht ik de bank verschuiven om hem schoon te maken. Iemand nog een doorslaggevende tip?
- Het dock is makkelijker schoon te maken.
- Uitklapbare dweilpad heeft beter bereik en dekking.
Voor wat het waard is: de Qrevo Master staat op #1 in de Vacuum Wars Top 20 Best Robot Vacuums in 2024.
Daarnaast verschuift de aandacht van roborock meer naar robots met roterende mops. Er komen weinig nieuwe modellen uit met vibrerende mops. Dat zal ook wen reden hebben.
Is het iemand al gelukt om via Home Assistant the command the geven om de robot te ledigen na Do Not Disturb mode tijden?
Heb wat zitten pielen samen met chatgpt maar kom er nog niet uit.
Dit moet wel lukken ja. Je weet immers de status van de "Do not disturb"-modus? Je mist waarschijnlijk wel een knop om legen van de robot te starten?Xqlus1ve schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 19:56:
Is het iemand al gelukt om via Home Assistant the command the geven om de robot te ledigen na Do Not Disturb mode tijden?
Volgens mij moet dit wel werken:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| action: vacuum.send_command target: entity_id: vacuum.jouw_roborock data: command: app_start_collect_dust params: status: 1 |
Ik kan het niet testen..
Thanks, inmiddels ook gevonden via Reddit. Vrijdag 09:00 gaat de automation voor het eerst lopen
Weet iemand of de Roborocks de vorige x ook nog in de aanbieding zijn gekomen tijdens de "echte" Amazon Prime Days/Deals? (8-9 oktober)karakedi schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 16:53:
[...]
Ze noemen het prime deals, maar heeft niks met amazon te maken. Is een analogie voor de campagne.
Gewoon via roborock.de bestellen. Verzenden gewoon naar nl. Tijdens vorig kortingsactie ivm 10 jarig bestaan, hebben aantal mensen het besteld en werd gewoon verzonden naar NL.
Voor de referral moet je even een uitnodiging sturen naar een 2e mail. Indien je gmail hebt, kun je ergens een . toevoegen
Voor shopbuddies moet je een nieuw account aanmaken via shopbuddies.de. Bij bestaande accounts geregistreerd in NL, zit roborock.de niet tussen.
Gelukkig duren de Roborock prime deals de hele week, dus kan ik kijken waar de Master het voordeligste is.
Hoe kom je op die prijzen?karakedi schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 13:31:
Q revo s is 510
Master 855
Ik zie op de pagina de Qrevo S voor €549.99 staan en de Master voor €899.99. Dat is dan nog zonder die 8% eraf bij referral.
Haal je die eraf dan kom je voor de S op €506 en voor de Master op €828.
Bij de Qrevo s heb ik indicatie gegeven. 506 of 510 is verschil niet.carolien89 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 08:53:
[...]
Hoe kom je op die prijzen?
Ik zie op de pagina de Qrevo S voor €549.99 staan en de Master voor €899.99. Dat is dan nog zonder die 8% eraf bij referral.
Bij de Master heb ik 5% aangehouden ipv 8%. Je hebt gelijk. Moet 828 zijn
Met dat de Eufy dweil roller blijkbaar echt superieur lijkt te zijn, zelfs tegenover de roterende dweiltjes van Roborock, zou het nog lang duren vooraleer Roborock ook met zoiets afkomt?
mijn glazen bol zegt, ja, nee, weet ik nietthis schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 09:42:
Met dat de Eufy dweil roller blijkbaar echt superieur lijkt te zijn, zelfs tegenover de roterende dweiltjes van Roborock, zou het nog lang duren vooraleer Roborock ook met zoiets afkomt?
Hierbij een test van de L10s ultra gen 2.
Grootste verschil met zij voorganger is de slechtere camera en de extended mop functie.
https://www.smarthomeassi.../dreame-l10s-ultra-gen-2/
Bij MM Duitsland verkrijgbaar voor 599. Handig als je in de buurt van de grens woont.
https://www.mediamarkt.de...-saugroboter-2946202.html
Grootste verschil met zij voorganger is de slechtere camera en de extended mop functie.
Bij MM Duitsland verkrijgbaar voor 599. Handig als je in de buurt van de grens woont.
Ik volg het topic niet zo, maar even meegeven dat mijn Q-Revo het al een jaar goed doet. Er staan 260 draaiuren met 16km² op.
Ik maak het hepafiltertje wekelijks schoon, vervang de pads zeker elk kwartaal, haal dameshaar uit het rubberen wieltje en gebruik enkel originele wisselstukken.
Een tweetal weken terug bleef er telkens water in het docking station staan met na een goede week een alarm hieromtrent. Oorzaak: kalk.
Het reservoir gevuld met lauwwarm water. 2 eetlepes citroenzuurkristallen, 1 eetlepel sodapoeder en goed opgelost door om te roeren. 5x mopwash, naspoelen en klaar.
Tussendoor dus ontkalken bij hard water om problemen te voorkomen is niet verkeerd.
Bissell multisurface cleaner detergent is ook fantastisch in dit toestel. Het voordeel hiervan is dat het niet schuimt, lekker ruikt, streep vrij afwerkt en niet een gel vormt in het toestel.
Ik maak het hepafiltertje wekelijks schoon, vervang de pads zeker elk kwartaal, haal dameshaar uit het rubberen wieltje en gebruik enkel originele wisselstukken.
Een tweetal weken terug bleef er telkens water in het docking station staan met na een goede week een alarm hieromtrent. Oorzaak: kalk.
Het reservoir gevuld met lauwwarm water. 2 eetlepes citroenzuurkristallen, 1 eetlepel sodapoeder en goed opgelost door om te roeren. 5x mopwash, naspoelen en klaar.
Tussendoor dus ontkalken bij hard water om problemen te voorkomen is niet verkeerd.
Bissell multisurface cleaner detergent is ook fantastisch in dit toestel. Het voordeel hiervan is dat het niet schuimt, lekker ruikt, streep vrij afwerkt en niet een gel vormt in het toestel.
Ik gebruik daarom zelf een schuutje azijn af en toe, verhelpt kalk ook prima ... althans hier de afgelopen 5+ jaarSpacewide schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 10:35:
Ik volg het topic niet zo, maar even meegeven dat mijn Q-Revo het al een jaar goed doet. Er staan 260 draaiuren met 16km² op.
Is die Bissell ook alcohol vrij?
Zou niet graag m'n pvc vloer beschadigen namelijk.
Als ik op de link kijk zie in de Master aan 1099 staan?carolien89 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 08:53:
[...]
Hoe kom je op die prijzen?
“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”
De Roborock Prime deals zijn tussen 7-10 en 13-10CK3v1N schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 12:56:
[...]
Als ik op de link kijk zie in de Master aan 1099 staan?
Goeie vraag, in de SDS staat minder dan 1% per liter. Dus ja. Userguide BISSELL Multi-Surface Floor Cleaning Formula 1LTheetjuh schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 11:03:
[...]
Ik gebruik daarom zelf een schuutje azijn af en toe, verhelpt kalk ook prima ... althans hier de afgelopen 5+ jaar
Vermoedelijk is dit de basis van elke chloride dat in deze additieven zit. Ik zie dit ook terug in mijn OMO floorcleaner fles. Wat gebruik je dan op dit moment?
De toplaag van een PVC vloer beschadigt niet door alcohol in schoonmaakmiddelen, kan je gewoon veilig gebruiken. Doe ik al 4 jaar met een zelfgemaakt schoonmaakmiddel waar een scheutje alcohol bij gaat. Juist azijn (zuur) en bleekmiddelen zijn slecht voor PVC. Al helemaal voor matte PVC vloeren. Maar af en toe een scheutje azijn met hoofdzakelijk water is geen probleemTheetjuh schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 11:03:
[...]
Ik gebruik daarom zelf een schuutje azijn af en toe, verhelpt kalk ook prima ... althans hier de afgelopen 5+ jaar
Dat verklaart veel 🫣MrTeal schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 13:06:
[...]
De Roborock Prime deals zijn tussen 7-10 en 13-10
“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”
We gebruiken nu die van OMO inderdaad, ook sterk verdund zoals voorgeschreven.Spacewide schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 13:12:
[...]
Goeie vraag, in de SDS staat minder dan 1% per liter. Dus ja. Userguide BISSELL Multi-Surface Floor Cleaning Formula 1L
Vermoedelijk is dit de basis van elke chloride dat in deze additieven zit. Ik zie dit ook terug in mijn OMO floorcleaner fles. Wat gebruik je dan op dit moment?
Maar deze ruik je niet echt, dus misschien iets met een geurtje is dan ook wel lekker.
1 op hoeveel meng jij het middeltje van Bissell ?
Aahh ik dacht juist dat alcohol slecht zou zijn, van azijn of bleek wist ik ... tenzij wat je ook al zegt sterk verdundstin00 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 13:15:
[...]
De toplaag van een PVC vloer beschadigt niet door alcohol in schoonmaakmiddelen, kan je gewoon veilig gebruiken. Doe ik al 4 jaar met een zelfgemaakt schoonmaakmiddel waar een scheutje alcohol bij gaat. Juist azijn (zuur) en bleekmiddelen zijn slecht voor PVC. Al helemaal voor matte PVC vloeren. Maar af en toe een scheutje azijn met hoofdzakelijk water is geen probleem
https://de.roborock.com/pages/roborock-dealsCK3v1N schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 12:56:
[...]
Als ik op de link kijk zie in de Master aan 1099 staan?
Q Revo Master zal 899 zijn tijdens de prime days.
EDIT: kan mij iemand uitleggen waarom 2 rubber borstels beter zouden zijn dan 1? Ik heb een S7 Max Ultra en die heeft er maar 1, maar daardoor denk ik wel meer zuigkracht omdat er minder weerstand is doordat er maar 1 borstel zit ipv 2. Een extra borstel moet je uiteindelijk ook gewoon vervangen, maar ik zie niet in hoe het hebben van die 2e borstel bijdraagt aan een beter resultaat....
[ Voor 41% gewijzigd door Deathchant op 03-10-2024 15:20 ]
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Voor mijn gevoel om toch meer op te kunnen zuigen.Deathchant schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 15:04:
[...]
kan mij iemand uitleggen waarom 2 rubber borstels beter zouden zijn dan 1? Ik heb een S7 Max Ultra en die heeft er maar 1, maar daardoor denk ik wel meer zuigkracht omdat er minder weerstand is doordat er maar 1 borstel zit ipv 2. Een extra borstel moet je uiteindelijk ook gewoon vervangen, maar ik zie niet in hoe het hebben van die 2e borstel bijdraagt aan een beter resultaat....
Omdat de borstels tegen elkaar in draaien trek je bijvoorbeeld plukjes uit een mat.
Wij hebben nu de S7 en deze krijgt de droogloop mat bij de voordeur niet schoon van kattenharen, we hebben ragdolls die toch wel behoorlijke lange haren hebben.
Hiervoor had ik een S5 Max die kreeg dat vlekkeloos voor elkaar, maar dat kwam mede door de soort rol.
De S5 Max had namelijk haren aan de rol, waarbij die van S7 volledig rubber is, dit laatste heeft natuurlijk het voordeel dat je deze veel minder vaak hoeft schoon te maken, maar zeker dus ook nadelen.
Twee van dit soort rubbers die tegen elkaar in draaien zou juist alles beter moeten kunnen oppakken.
Ahh, vandaarkarakedi schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 09:19:
[...]
Bij de Qrevo s heb ik indicatie gegeven. 506 of 510 is verschil niet.
Bij de Master heb ik 5% aangehouden ipv 8%. Je hebt gelijk. Moet 828 zijn
[ Voor 6% gewijzigd door carolien89 op 03-10-2024 15:56 ]
Hmm...ik heb ook geen tapijten. Wel een (zeer laagpollige) droogloopmat en ik heb 2 mainecoons, en dat wordt allemaal prima schoon....Theetjuh schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 15:41:
[...]
Voor mijn gevoel om toch meer op te kunnen zuigen.
Omdat de borstels tegen elkaar in draaien trek je bijvoorbeeld plukjes uit een mat.
Wij hebben nu de S7 en deze krijgt de droogloop mat bij de voordeur niet schoon van kattenharen, we hebben ragdolls die toch wel behoorlijke lange haren hebben.
Hiervoor had ik een S5 Max die kreeg dat vlekkeloos voor elkaar, maar dat kwam mede door de soort rol.
De S5 Max had namelijk haren aan de rol, waarbij die van S7 volledig rubber is, dit laatste heeft natuurlijk het voordeel dat je deze veel minder vaak hoeft schoon te maken, maar zeker dus ook nadelen.
Twee van dit soort rubbers die tegen elkaar in draaien zou juist alles beter moeten kunnen oppakken.
Anyway, ik ben aan het kijken voor een robotzuiger+dweiler voor mijn (bijna ex-)vrouw en zij wilt ook volledige ontzorging. De huidige S7 Max Ultra is helemaal prima. Dus zoiets moet het gaan worden.
De Q Revo Master lijkt een no-brainer, maar ik ben nog niet helemaal overtuigd van die mesjes die lange haren bij de borstel doorsnijden, althans, de praktijk zal zich nog moeten uitwijzen. Ik had een (lange) review geluisterd (justadad ofzoiets) waarin hij ook niet overtuigd was van de praktijk als het op die mesjes aankomt.
Maar ja, met de amazon prime days en straks ook black friday is het kiezen tussen een Revo Master of een S7/8 Max Ultra voor dezelfde prijs.
De S7/S8 Max Ultra hebben in het basisstation meer bewegende onderdelen die je moet vervangen, en de Revo heeft dan volgens mij enkel die extra brush om te vervangen....Ik ga nog wat verder reviewen, en kijken waar de S7 Max Ultra precies in het nadeel is. Ik ben er in ieder geval echt heel tevreden mee.
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
waarom neem je geen Dreame mee in je vergelijking?Deathchant schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 16:02:
[...]
Hmm...ik heb ook geen tapijten. Wel een (zeer laagpollige) droogloopmat en ik heb 2 mainecoons, en dat wordt allemaal prima schoon....
Anyway, ik ben aan het kijken voor een robotzuiger+dweiler voor mijn (bijna ex-)vrouw en zij wilt ook volledige ontzorging. De huidige S7 Max Ultra is helemaal prima. Dus zoiets moet het gaan worden.
De Q Revo Master lijkt een no-brainer, maar ik ben nog niet helemaal overtuigd van die mesjes die lange haren bij de borstel doorsnijden, althans, de praktijk zal zich nog moeten uitwijzen. Ik had een (lange) review geluisterd (justadad ofzoiets) waarin hij ook niet overtuigd was van de praktijk als het op die mesjes aankomt.
Maar ja, met de amazon prime days en straks ook black friday is het kiezen tussen een Revo Master of een S7/8 Max Ultra voor dezelfde prijs.
De S7/S8 Max Ultra hebben in het basisstation meer bewegende onderdelen die je moet vervangen, en de Revo heeft dan volgens mij enkel die extra brush om te vervangen....Ik ga nog wat verder reviewen, en kijken waar de S7 Max Ultra precies in het nadeel is. Ik ben er in ieder geval echt heel tevreden mee.
Apart dat jij er geen problemen mee hebt, misschien toch een andere soort haar type.Deathchant schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 16:02:
[...]
Hmm...ik heb ook geen tapijten. Wel een (zeer laagpollige) droogloopmat en ik heb 2 mainecoons, en dat wordt allemaal prima schoon....
Ik ga zeker voor de Q Revo Master en kijk al uit naar de 7de
Je doelt op de X30/X40 Ultra dan he. Oh die gaat zeker in de overweging mee. Had em gewoon nog niet genoemdokzbow schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 16:15:
[...]
waarom neem je geen Dreame mee in je vergelijking?
Exact! En de Eufy X10 (denk ik).Deathchant schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 16:35:
[...]
Je doelt op de X30/X40 Ultra dan he. Oh die gaat zeker in de overweging mee. Had em gewoon nog niet genoemd
Ik zit in het zeflde proces maar zie even door de bomen het bos niet meer....
Ja ik moet nog effe verder reviewen...De Q Revo Master heeft ook een kleinere dustbin, en het schijnt in de praktijk dus vaker voor te komen dat de ingang wat verstopt kan raken waardoor er nog minder in past....Ik denk dat ik maar even wacht tot blackfriday., Heeft ook geen haast gelukkig, ik kan wachten
Dit is een mogelijkheid, zelf had ik gewoon via Amazon.nl besteld en hebben ze op basis van een screenshot van de Roborock.de site het verschil verrekend, het is tenslotte dezelfde partij die het opstuurt (wel even kijken naar de aanbieder Roborock Official EU). In mijn geval was de prijs op Amazon 125 euro hoger dan de 10 jaar Roborock.de actie op hun eigen site. Ik had dit ook gedeeld met mede Tweakers die ook netjes het verschil hebben teruggekregen.karakedi schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 16:53:
[...]
Ze noemen het prime deals, maar heeft niks met amazon te maken. Is een analogie voor de campagne.
Heb de L10s ultra gen 2 net bij Amazon.de besteld voor 599 excl verzendkosten (totaalprijs bij mij 616 euro). Scheelt weer een ritje naar Duitsland voor de liefhebbers.karakedi schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 10:26:
Hierbij een test van de L10s ultra gen 2.
Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
Voor mijn ouders op zoek naar een robot stofzuiger die ook kan dweilen. Zelf een irobot die alleen kan zuigen en die doet het al 5 jaar probleemloos. Dus aan het kijken naar een irobot j7 combo. Maar zijn er nog goede alternatieven die ik moet overwegen?
Ja die zijn er zeker
Maar niet te geven zonder budget en andere wensen.
- afzuigsysteem gewenst?
- aansluiting op riool en kraan gewenst of gewoon scheiding vuil en schoon water?
- enkel zuiger en elke paar dagen bakje legen?
- budget
Heb je de laatste paginas doorgenomen?
Op de laatste paar paginas staan al diverse topmodellen genoemd.
En tip: jouw model staat daar niet tussen.
- afzuigsysteem gewenst?
- aansluiting op riool en kraan gewenst of gewoon scheiding vuil en schoon water?
- budget
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Afzuiging niet nodig. Aansluiten op riool en kraan ook niet. Bakje zelf legen. Ongeveer 400-500 euroDennis1812 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 20:14:
Ja die zijn er zeker
- afzuigsysteem gewenst?
- budget
Hoe heb je dit precies gedaan? Via Amazon een bericht gestuurd naar de verkoper (roborock officieel eu dus)? Of naar een apart mailadres iets gestuurd?kalenderjaar schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 04:53:
[...]
Dit is een mogelijkheid, zelf had ik gewoon via Amazon.nl besteld en hebben ze op basis van een screenshot van de Roborock.de site het verschil verrekend, het is tenslotte dezelfde partij die het opstuurt (wel even kijken naar de aanbieder Roborock Official EU). In mijn geval was de prijs op Amazon 125 euro hoger dan de 10 jaar Roborock.de actie op hun eigen site. Ik had dit ook gedeeld met mede Tweakers die ook netjes het verschil hebben teruggekregen.
En was daar dan het bedrag op roborock site met ook die 8% referral korting, of zonder? Zal wel zonder zijn, maar toch even ter check
[ Voor 8% gewijzigd door carolien89 op 05-10-2024 09:43 ]
Beste forumleden
Interessante info en ervaringen! Ik wacht 7 oktober ook af om een eerste robotstofzuiger te kopen.
Voor de dreame l10s pro heat is er een kit om je toestel op een wateraansluiting en afvoer aan te koppelen, voor roborock lijkt een DIY oplossing nodig, of een kit van aliexpress. Iemand ervaring?
Voorbeelden:
https://www.reddit.com/r/...revo_smart_water_kit_diy/
https://nl.aliexpress.com...y&gatewayAdapt=4itemAdapt
Groeten
Interessante info en ervaringen! Ik wacht 7 oktober ook af om een eerste robotstofzuiger te kopen.
Voor de dreame l10s pro heat is er een kit om je toestel op een wateraansluiting en afvoer aan te koppelen, voor roborock lijkt een DIY oplossing nodig, of een kit van aliexpress. Iemand ervaring?
Voorbeelden:
https://www.reddit.com/r/...revo_smart_water_kit_diy/
https://nl.aliexpress.com...y&gatewayAdapt=4itemAdapt
Groeten
Ik ben opzoek naar een robotstofzuiger die ook kan dweilen, en heb zowel over de Eufy als de Roborock goede ervaringen gelezen.
Voor wat betreft het dweilen hoop ik er 1 te vinden die een hele verdieping kan dweilen zonder opnieuw naar het station te moeten. De bedoeling is dat die beneden kan blijven staan.
- De begane grond is ongeveer 60m2,
- Verdieping 1 en 2 ongeveer 40m2 per verdieping.
- Twee personen
- Twee konijnen
- Budget max 1000 euro
Hebben jullie hier goede ervaringen mee? Het budget is max 1000 euro. Roborock S7 en Eufy X10 lijken me goede opties
Dank!
Voor wat betreft het dweilen hoop ik er 1 te vinden die een hele verdieping kan dweilen zonder opnieuw naar het station te moeten. De bedoeling is dat die beneden kan blijven staan.
- De begane grond is ongeveer 60m2,
- Verdieping 1 en 2 ongeveer 40m2 per verdieping.
- Twee personen
- Twee konijnen
- Budget max 1000 euro
Hebben jullie hier goede ervaringen mee? Het budget is max 1000 euro. Roborock S7 en Eufy X10 lijken me goede opties
Dank!
Met referral code, via Amazon bericht naar de verkoper gestuurd. Daar kreeg ik de vraag om een screenshot te sturen, dus bij Roborock.de de referral aangeklikt, dan krijg je een code, die ingevuld bij de checkout en daar een screenshot van gemaakt. Klantenservice was top, snel en netjes.carolien89 schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 09:42:
[...]
Hoe heb je dit precies gedaan? Via Amazon een bericht gestuurd naar de verkoper (roborock officieel eu dus)? Of naar een apart mailadres iets gestuurd?
En was daar dan het bedrag op roborock site met ook die 8% referral korting, of zonder? Zal wel zonder zijn, maar toch even ter check
Had bij Amazon 630 betaald voor de Qrevo S. Toen 124,02 terug gekregen, waardoor ik op 505,98 uitkwam. Hoop dat je er wat aan hebt 😃.
[ Voor 10% gewijzigd door kalenderjaar op 05-10-2024 13:52 ]
😀
[ Voor 99% gewijzigd door kalenderjaar op 05-10-2024 13:52 ]
Wat chill! Thanks, heb ik zeker wat aan!! En je had dan dus aangegeven dat de prijs op roborock.de stuk lager was en of zij die prijs konden matchen oid?kalenderjaar schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 13:46:
[...]
Met referral code, via Amazon bericht naar de verkoper gestuurd. Daar kreeg ik de vraag om een screenshot te sturen, dus bij Roborock.de de referral aangeklikt, dan krijg je een code, die ingevuld bij de checkout en daar een screenshot van gemaakt. Klantenservice was top, snel en netjes.
Had bij Amazon 630 betaald voor de Qrevo S. Toen 124,02 terug gekregen, waardoor ik op 505,98 uitkwam. Hoop dat je er wat aan hebt 😃.
[ Voor 8% gewijzigd door carolien89 op 05-10-2024 14:01 ]
Yes, precies dit.carolien89 schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 13:58:
[...]
Wat chill! Thanks, heb ik zeker wat aan!! En je had dan dus aangegeven dat de prijs op roborock.de stuk lager was en of zij die prijs konden matchen oid?
Hoe lang doen jullie met de dweils van de robot? Ik heb ze L10s ultra en dweil 2x per week. De dweils worden perfect schoon gemaakt in het basisstation, blijven er schoon uitzien en ruiken niet.
Het lijkt dus dat je er niets aan hoeft te doen tot ze zijn versleten
[ Voor 15% gewijzigd door manusjevanalles op 05-10-2024 15:55 ]
☀️ 6440 Wp zuid | 🌡️ Stiebel Eltron WPL 15 ACS, HM Trend | Home Assistant
Mijn S8 dweilt dagelijks.manusjevanalles schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 15:55:
Hoe lang doen jullie met de dweils van de robot? Ik heb ze L10s ultra en dweil 2x per week. De dweils worden perfect schoon gemaakt in het basisstation, blijven er schoon uitzien en ruiken niet.
Vervang hem elke ~2 weken. Dan is een of ander plastic slangetje eruit en kapot.
Vind ik wel een mankement van dat ding eigenlijk.
Zouden qua schoon zijn veel langer mee kunnen.
Dat kan ik niet helemaal volgen. Wat bedoel je met plastic slangetje? Ik heb het over de dweil die je onder de robot monteert, die is gewoon van katoen oid.Dennis1812 schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 18:04:
[...]
Mijn S8 dweilt dagelijks.
Vervang hem elke ~2 weken. Dan is een of ander plastic slangetje eruit en kapot.
Vind ik wel een mankement van dat ding eigenlijk.
Zouden qua schoon zijn veel langer mee kunnen.
☀️ 6440 Wp zuid | 🌡️ Stiebel Eltron WPL 15 ACS, HM Trend | Home Assistant
Bij de roborock S8 zit er aan het uiteinde een plastic slangetje verwerkt in het stof. Denk voor verdeling water o.i.d?manusjevanalles schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 20:05:
[...]
Dat kan ik niet helemaal volgen. Wat bedoel je met plastic slangetje? Ik heb het over de dweil die je onder de robot monteert, die is gewoon van katoen oid.
En dat is nogal slijtage gevoelig.
Je plakt hem lijnrecht erop. Maar na een paar dagen zit er al een kleine vouw in.
Dat slangetje is toch om de dweil in de houder te schuiven?Dennis1812 schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 20:18:
[...]
Bij de roborock S8 zit er aan het uiteinde een plastic slangetje verwerkt in het stof. Denk voor verdeling water o.i.d?
En dat is nogal slijtage gevoelig.
Je plakt hem lijnrecht erop. Maar na een paar dagen zit er al een kleine vouw in.
Dat gaat bij mij ook altijd eruit en vouwt de dweil dubbel zeg maar op de hoekjes.
Maar dan wel met goedkope imitatie pads, de originele Roborock blijven wel zitten alsof dar stangetje iets dikker is en niet eruit schiet.
Maar dan wel met goedkope imitatie pads, de originele Roborock blijven wel zitten alsof dar stangetje iets dikker is en niet eruit schiet.
Ik heb weinig verschil gemerkt tussen origineel en namaak eigenlijk.Peule_P schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 20:21:
Dat gaat bij mij ook altijd eruit en vouwt de dweil dubbel zeg maar op de hoekjes.
Gemiddeld een week of 2.
Dus ik koop gewoon bulk in via Ali en dan vind ik het nog steeds prima betaalbaar.
Dat slangetje is pas zichtbaar zodra het kapot is. Dus ik weet niet goed wat je bedoeld met in de houder schuiven.Elpenoor schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 20:20:
[...]
Dat slangetje is toch om de dweil in de houder te schuiven?
Ja het is gewoon een plastic buisje/rolletje wat er voor zorgt dat de dweil in de houder blijft zitten, het is dezelfde als bij de S7.
Ik heb er max 2 defect gehad in de afgelopen 3,5 jaar en dat zou maar ze de originele geweest kunnen zijn.
Heb namelijk alleen maar immitatie verder aangeschaft, 20 stuks ofzo.
Ik heb er max 2 defect gehad in de afgelopen 3,5 jaar en dat zou maar ze de originele geweest kunnen zijn.
Ik heb nu nog een goedkope robotstofzuiger. Als ik die aan zet, moet ik echt wel even erbij zijn.
Nu zou ik wel eentje willen die dus het dweil en stofzuigwerk uit handen neemt en die net overal tegenaanbotst
Ik heb m'n oog laten vallen op de narwal Freo Z Ultra, vooral vanwege zo'n detectie;
Wat is de ervaring met stoelpoten? Wij hebben een keukentafel (bartafel waar de huidige robot onder staat) en een eetkamertafel met schuinenen poten. Is dat te doen?
De huidige heeft zeer veel moeite om bij de dock te komen daarin de hoek.
Ik verwacht 1 x per week 's avonds de stoelen misschien naar achteren te zetten om te zorgen dat ie overal kan dweilen?
Nu zou ik wel eentje willen die dus het dweil en stofzuigwerk uit handen neemt en die net overal tegenaanbotst
Ik heb m'n oog laten vallen op de narwal Freo Z Ultra, vooral vanwege zo'n detectie;
Wat is de ervaring met stoelpoten? Wij hebben een keukentafel (bartafel waar de huidige robot onder staat) en een eetkamertafel met schuinenen poten. Is dat te doen?
De huidige heeft zeer veel moeite om bij de dock te komen daarin de hoek.
Ik verwacht 1 x per week 's avonds de stoelen misschien naar achteren te zetten om te zorgen dat ie overal kan dweilen?
![]() | ![]() |
Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl
Bijzonder. Dan ligt het misschien aan mijn huis of bepaalde drempels ofzo.Theetjuh schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 00:23:
Ja het is gewoon een plastic buisje/rolletje wat er voor zorgt dat de dweil in de houder blijft zitten, het is dezelfde als bij de S7.
Even de laatste pagina's doorgenomen en de Roborock Qrevo S lijkt wel interessant de komende dagen voor een betaalbare prijs.
Is er een reden om voor de duurdere modellen te gaan indien je geen huisdieren of tapijten hebt, wel een kind en op 1 verdiep wil gebruiken? (~ 75 m2)
Is er een reden om voor de duurdere modellen te gaan indien je geen huisdieren of tapijten hebt, wel een kind en op 1 verdiep wil gebruiken? (~ 75 m2)