Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:56
Hier ook net de Qrevo S binnen gekregen en bevalt zeer goed, een groot verschil met de S5 Max die we hiervoor hadden.

Heeft iemand ervaring met multifloor en dweilen?
Hij dweilt nu de grootste ruimte waar ook het base station staat en hij keert regelmatig terug om de borstels te wassen. Als ik hem een ander verdiep wil laten doen, dan moet het base station ook mee naar de andere ruimte?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:36
Vandaag de QRevo Pro ontvangen. Besteld bij Duitse Roborock-shop in de aanbieding. Verzonden door Amazon.

• drfruit
  • Niet online
bazzemans schreef op woensdag 4 september 2024 @ 21:54:
Vandaag de QRevo Pro ontvangen. Besteld bij Duitse Roborock-shop in de aanbieding. Verzonden door Amazon.
Same here. Hij heeft inmiddels zijn eerste rondje gedaan.

Het is een hele operatie. Ik laat hem eerst stofzuigen, dan de badkamertegels en het keukenzeil twee keer moppen. Tussendoor is hij een tijdje bezig met vuil afvoeren en de mops schoonmaken en prepareren.

Dit is de eerste keer dat ik de mop-functie gebruik, want met de S5 en de Dreame Z10 Pro zag ik het nut er niet van in, maar dit werkt verrassend goed.

• bazzemans
De start was wel even anders ja. Het moppen is wel echt een vooruitgang t.o.v. de S5 Max.

Nu nog even uit figulieren welk schoonmaakmiddelen goed te gebruiken is. We gebruikten altijd Dettol desinfectans op de mops van de S5. Even kijken of dat te gebruiken is.

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:07
Volgens mij is elk laagschuimend middel ok.
Het gaat erom dat het wasbakje niet overloopt.

https://www.amazon.nl/Dre...ereiniging/dp/B0C78FCZGQ/
Ik gebruik zelf deze bij de x20+ en mijn zus bij de x10+. Hoewel het relatief duur is, is de mengverhouding hoger dan bij andere robotreiniger vloeistof. Het gaat lang mee.

Daarnaast geeft Dreame aan dat deze geachikt is voor diverse L10 varianten. De x20 en x10 is niks anders dan een Dreame met Xiaomi label.
Ik neem aan dat deze ook werkt met de q revo series.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PoyaZkm4345zIECoSQTdMDkr_q0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sRGiGenjhrKXL3tw4PVq87LL.jpg?f=fotoalbum_large

• bazzemans
@karakedi thanks voor de info. Ik was ook al wat over aan het teruglezen in het topic. Hoe weet ik of het middel dat we al in huis hebben (Dettol) laafschuimend is? (Kan natuurlijk testen hoeveel het schuimt maar wat ik laafschuimend vind, is wellicht niet laagschuimend volgens de bedoeling van deze apparaten.)

Daarnaast lees ik iets over alkaline basis? Is dat nog van toepassing? Zo ja, waaraan kan ik zien wat voor Dettol geldt?
(Vermoed dat Dettol misschien te aggressief is)

• karakedi
Volgens mij zijn de meeste middelen van de supermarkt schuimend. Je kan eventueel googlen naar laagschuimend reinigings middel.

Ik heb genomen van de middel van dream. Ik weet niet of het op alkaline basis is.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yGFmdNWhG8U081CmsC0cXHHQc2s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yB688XGSmmgnPEzUCeK5QgdU.jpg?f=fotoalbum_large

• Vaez
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:24
Hier een Roborock qrevo master besteld via de duitse roborock website.
Ben benieuwd, we hebben ondertussen 15 jaar robot stofzuigers(de eerste was een irobot 650, daarna een irobot 980 en daarna een i7). Irobot heeft wel aardig afgedaan aangezien de nieuwere i7 veel slechter is qua bouwkwaliteit dan de oudere 980(rijdt nog netjes 2 keer per week op de bovenverdieping rond) waar de i7 echt versleten is en piept door aanlopende onderdelen bij het schoonmaken. Na jaren geleden altijd goede ervaringen met irobot klantenservice was de laatste ervaring(dit jaar) heel slecht en werd ik uiteindelijk na 3 maanden heen en weer mailen afgescheept met dat ik de robot niet goed onderhouden zou hebben en ze daarom niks voor me konden doen.

Eerder dit jaar een robotgrasmaaier gekocht(Segway navimow i105e) en toen toch wel tot de conclusie gekomen dat de irobots die we hebben erg dom zijn als ik hem met de navimow vergelijk. Daarom nu een Roborock qrevo master gekocht nav alle reviews online en ervaringen in dit topic. Nog even getwijfeld met de Roborock s8 maxv ultra en de dreame x40 maar nu met de aanbieding op Roborock de(€920) toch voor de qrevo master gegaan. Ben benieuwd hoe deze bevalt in vergelijk met de huidige Irobot 980 en i7.

• BulMi
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06:45
Twee weken geleden de Roborock qrevo S via Amazon besteld. Deze beviel erg goed. Afgelopen week waren de aanbiedingen op de duitse roborock site echter zo scherp, dat we de S hebben teruggestuurd en afgelopen week voor datzelfde bedrag (€640) de roborock qrevo pro hebben besteld.
Het is nu voor het eerst aan het werk gezet. Ben benieuwd of we het verschil aan de zijkanten bij de muren gaan merken.

• bazzemans
@karakedi thanks, het is mij duidelijk dat ik dat spul kan kopen. Voordat ik dat doe wil ik dus checken of ik hetgeen ik in huis heb kan gebruiken of niet. Het gaat om dit spul: https://www.blokker.nl/de...4567-8b06-2f869744c602%5D.

Het is niet zozeer een schoonmaakmiddel maar een ontsmettingsmiddel. Echt schuimen doet het niet. Alleen ik wil voorkomen dat ik een middel in de watertank gooi die het apparaat of de dock aantast. Iemand die hierin kan adviseren of mij in de goede richting kan sturen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ravhin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:52

Ravhin

no <root>...

Het pretendeert zacht te zijn voor materialen, oppervlakten en handen. Van daaruit zie ik geen rode vlaggen. Maarre.. IANARM

I Am Not A Robot Manufacturer

Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Er komt mogelijk alweer een nieuw Q Revo model, de Curv :+ Ze weten van gekheid niet meer wat ze moeten ontwikkelen bij Roborock:

YouTube: Roborock Qrevo Curv - First Look - Curves & Innovation

• drfruit
  • Niet online
stin00 schreef op donderdag 5 september 2024 @ 15:40:
Er komt mogelijk alweer een nieuw Q Revo model, de Curv :+ Ze weten van gekheid niet meer wat ze moeten ontwikkelen bij Roborock:

Je was me net voor.

Een paar interessante nieuwigheden, afgezien van de afgeronde vorm (die niet ten koste gaat van de inhoud t.o.v. de Revo Master):

- de hele robot kan 1 centimeter omhoog en zou 3 tot 4 centimeter hoge drempels overwinnen
- de borstel wordt opgetild als hij niet veegt
- de borstel bestaat uit twee helften, dit zou helpen tegen haarophoping

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:58
drfruit schreef op donderdag 5 september 2024 @ 15:45:
[...]

- de borstel bestaat uit twee helften, dit zou helpen tegen haarophoping
Dat Duo Divide is wel interessant. Ben benieuwd of dit ook naar de huidige Q Revo komt als accessoire/optie...

• edgarvh
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:45
stin00 schreef op donderdag 5 september 2024 @ 15:40:

Ik zag deze gisteren nog onder de naam P20 staan. Zo heet deze in China. De P10 werd later zoiets als de QRevo Pro.

Kan deze maar mooi de dorpel naar de keuken bestijgen. Deze is net 2 mm te hoog voor de huidige Qrevo, dus de keuken doe ik maar handmatig.

https://www.notebookcheck...limvermogen.879962.0.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
Ravhin schreef op donderdag 5 september 2024 @ 14:44:
Het pretendeert zacht te zijn voor materialen, oppervlakten en handen. Van daaruit zie ik geen rode vlaggen. Maarre.. IANARM

I Am Not A Robot Manufacturer
Klopt, het is in principe een healthcare/hygiëne product ("for first aid, medical & personal hygiene uses"). Er staat ook op het label: "Like all medicine". Waarmee het insinueert dat het een medicijn is.

Mijn vriendin is verpleegkundige en daardoor gek op ontsmetten. Naast de standaard handalcohol ziekenhuisvariant, maken we de vloeren dus ook met dit spul schoon.

Qua ingrediënten maak ik mij ook niet zo'n zorgen, hoewel ik daar ook weer niet te veel verstand van hen. Maarre voor mij geldt ook IANARM :+

• karakedi
Vandaag is ook de Qrevo Slim aangekondigd. Het lijkt op de master, maar TOF sensor ipv Lidar, om het plat mogelijk te maken.

https://de.roborock.com/pages/roborock-qrevo-slim#section8

Volgens mij gaat Roborock stoppen met de S serie. De nieuwe robots hebben allemaal roterende dweilen.
(P20/QRevo Curve, P10 en Qrevo Slim).

De advies prijs van de Curve is 1499. Zie banner https://de.roborock.com/ 2e bolletje

Ben benieuwd waarmee Dreame mee komt. Denk in ieder geval dat het een model wordt, met intrekbaar lidartoren.

[ Voor 22% gewijzigd door karakedi op 05-09-2024 19:43 ]

• D-Fault
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-10-2024
Op dit moment zelf aan het orienteren naar een robotstofzuiger met dweilfunctie en base. Vrij veel grote oppervlakes (pvc en 150 m² zonder drempels) thuis (optioneel boven tapijt met kleine drempels). Ik dacht eerst aan Irobot (J9+) maar lees hier veel over Roborock, is vooral de Qrevo prijs kwaliteit één van de beteren? Heb ook nog een homey thuis maar lees dat support voor Roborock niet helemaal steady daarvoor is.

[ Voor 3% gewijzigd door D-Fault op 05-09-2024 20:15 ]

• D-Fault
Vaez schreef op donderdag 5 september 2024 @ 12:00:
Hier een Roborock qrevo master besteld via de duitse roborock website.
Ben benieuwd, we hebben ondertussen 15 jaar robot stofzuigers(de eerste was een irobot 650, daarna een irobot 980 en daarna een i7). Irobot heeft wel aardig afgedaan aangezien de nieuwere i7 veel slechter is qua bouwkwaliteit dan de oudere 980(rijdt nog netjes 2 keer per week op de bovenverdieping rond) waar de i7 echt versleten is en piept door aanlopende onderdelen bij het schoonmaken. Na jaren geleden altijd goede ervaringen met irobot klantenservice was de laatste ervaring(dit jaar) heel slecht en werd ik uiteindelijk na 3 maanden heen en weer mailen afgescheept met dat ik de robot niet goed onderhouden zou hebben en ze daarom niks voor me konden doen.

Eerder dit jaar een robotgrasmaaier gekocht(Segway navimow i105e) en toen toch wel tot de conclusie gekomen dat de irobots die we hebben erg dom zijn als ik hem met de navimow vergelijk. Daarom nu een Roborock qrevo master gekocht nav alle reviews online en ervaringen in dit topic. Nog even getwijfeld met de Roborock s8 maxv ultra en de dreame x40 maar nu met de aanbieding op Roborock de(€920) toch voor de qrevo master gegaan. Ben benieuwd hoe deze bevalt in vergelijk met de huidige Irobot 980 en i7.
Hoe kom je tot 920 euro voor de master? Ik kom tot minimum 1018 met die 8% korting.

• karakedi
Actie is voor bij. Ivm verjaardag roborck was de master 999 euro en daarnaast kreeg je 8% korting.

• D-Fault
karakedi schreef op donderdag 5 september 2024 @ 21:05:
Actie is voor bij. Ivm verjaardag roborck was de master 999 euro en daarnaast kreeg je 8% korting.
Ahh balen, moet dan net veranderd zijn!

• GilbertvH
D-Fault schreef op donderdag 5 september 2024 @ 20:14:
Op dit moment zelf aan het orienteren naar een robotstofzuiger met dweilfunctie en base. Vrij veel grote oppervlakes (pvc en 150 m² zonder drempels) thuis (optioneel boven tapijt met kleine drempels). Ik dacht eerst aan Irobot (J9+) maar lees hier veel over Roborock, is vooral de Qrevo prijs kwaliteit één van de beteren? Heb ook nog een homey thuis maar lees dat support voor Roborock niet helemaal steady daarvoor is.
Q Revo of Q Revo S. Ga je geen spijt van krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
Tegenwoordig zou ik een robot kopen met minimaal een afzuigstation, waterreservoirs en roterende dweil. Indien je tapijt hebt, ook eentje met auto carpet detect voor mop lift.
De overige opties zijn mijn inziens leuk meegenomen. Als je minimaal handeling wil, zou ik ook een robot met een reservoir van 4 liter aanraden. Ik laat de L10s Ultra 2 keer in de week dweilen en moet hierdoor 1x per week water gaan vullen. De L10s Ultra heeft een reservoir van 2,5 liter. Bij eentje van 4 liter, zou je dan 2 wekelijks hoeven te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

De Qrevo Pro rijdt hier nu een paar dagen rond en bevalt erg goed.

Heb hem ook al in Home Assistant, ik gebruik HA bij voorkeur voor notificaties omdat ik er dan veel meer mee kan doen. Maar als de Roborock aangeeft dat het water bijgevuld moet worden zie ik dit niet terug in HA, herkent iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Fault
GilbertvH schreef op donderdag 5 september 2024 @ 23:35:
[...]

Q Revo of Q Revo S. Ga je geen spijt van krijgen!
waarom een Q revo of een Q revo S i.p.v. Q revo master?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Fault
karakedi schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 02:17:
Tegenwoordig zou ik een robot kopen met minimaal een afzuigstation, waterreservoirs en roterende dweil. Indien je tapijt hebt, ook eentje met auto carpet detect voor mop lift.
De overige opties zijn mijn inziens leuk meegenomen. Als je minimaal handeling wil, zou ik ook een robot met een reservoir van 4 liter aanraden. Ik laat de L10s Ultra 2 keer in de week dweilen en moet hierdoor 1x per week water gaan vullen. De L10s Ultra heeft een reservoir van 2,5 liter. Bij eentje van 4 liter, zou je dan 2 wekelijks hoeven te vullen.
Ik kan slecht vinden wat de reservois capaciteit van de docking stations is bij roborock. IK kan 2.2 liter vinden voor de master, maar dat is het stofreservoir geloof ik, niet het water

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
De dreame L10s heeft een reservoir van 2,5 liter. De rest van Dreame heeft minimaal 4 liter. Alle roborock Qrevo heeft reservoir van 4 liter.

Hier staan alle Qrevo modellen naast elkaar

https://www.smarthomeassi...3300,123513,120156,102022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
D-Fault schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 08:31:
[...]

Ik denk de prijs. De Qrevo s was laatst 510 euro en de Master 920. Niet iedereen vindt 410 euro meer voor de extra functies waard. Ipv de meester zou je 2x revo s kunnen kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ravhin

Ravhin

no <root>...

bazzemans schreef op donderdag 5 september 2024 @ 18:00:
[...]

Klopt, het is in principe een healthcare/hygiëne product ("for first aid, medical & personal hygiene uses"). Er staat ook op het label: "Like all medicine". Waarmee het insinueert dat het een medicijn is.

Mijn vriendin is verpleegkundige en daardoor gek op ontsmetten. Naast de standaard handalcohol ziekenhuisvariant, maken we de vloeren dus ook met dit spul schoon.

Qua ingrediënten maak ik mij ook niet zo'n zorgen, hoewel ik daar ook weer niet te veel verstand van hen. Maarre voor mij geldt ook IANARM :+
Ik kon de ingrdienten niet vinden - als je een link naar een lijstje heb wil ik wel even kijken. IANARM maar ik ben wel een organisch chemicus van huis uit 8)

Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
D-Fault schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 08:31:
[...]

Een Q Revo Master is natuurlijk baas boven baas. Het is maar net wat je eraan wilt uitgeven en wat voldoende is natuurlijk ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
Ravhin schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 09:28:
[...]
Ik kon de ingrdienten niet vinden - als je een link naar een lijstje heb wil ik wel even kijken. IANARM maar ik ben wel een organisch chemicus van huis uit 8)
Kijk, dat helpt zeker ten opzichte van de kennis die ik heb :).

Het actieve ingrediënt is Chloroxylenol 4,8% w/v.
Op de verpakking staat verder:
This medicine contains a fragance with trace amounts of benzyl alcohol and d-limonene.[...]
Dettol Liquied contains chloroxylenol 4,8% w/v as the active substance and pine oil (contains d-limonene and benzyl alcohol), isopropyl alcohol, caramel, water and caustic soda solution. Als contains castor oil which may cause skin reactions.
Als ingediëntenlijst haal ik er dus uit: Chloroxylenol 4,8% w/v, dennenolie (bevat d-limoneen en benzylalcohol), isopropylalcohol, castorolie, caustic soda, caramel, water en Natriumhydroxide.

Helaas staan er geen hoeveelheden bij en die kan ik ook nergens online herleiden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ravhin

Ravhin

no <root>...

Mh. Geen mooie combinatie voor kunststoffen. De weekmakers die in thermoplasten zitten (de meeste kunststoffen omdat deze kunnen worden gebruikt in een spuitgietproces) kunnen makkelijk oplossen in het actieve ingrdient (lijkt er veel op, heeft alleen een fenol i.p.v. carbonzuur) en natriumhydroxide is een zeer sterke base die erg aggresief is. De meeste schoonmaakmiddelen maken gebruik van natriumzouten van alkaanzuren (je typische 'zeep') en deze zijn milder voor kunststoffen. De Woldoclean die ik gebruik bevat deze typische zepen, naast geurstoffen (zoals limoneen) en alcoholen om streeploos op te drogen.

My 2 cts: niet doen.
PS: Chloorxylenol is giftig voor katten. Ze kunnen last van hun huid krijgen, en een hele rits aan andere aandoeningen tot alle negen levens zijn opgebruikt.

[ Voor 11% gewijzigd door Ravhin op 06-09-2024 12:23 . Reden: not for cats ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Zohan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17-06 01:57
Iemand een tip voor een schoonmaakmiddel welke in toe kan voegen aan onze nieuwe Roborock Q Revo S voor volhouten (eiken) vloeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
Ravhin schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 12:19:
Mh. Geen mooie combinatie voor kunststoffen. De weekmakers die in thermoplasten zitten (de meeste kunststoffen omdat deze kunnen worden gebruikt in een spuitgietproces) kunnen makkelijk oplossen in het actieve ingrdient (lijkt er veel op, heeft alleen een fenol i.p.v. carbonzuur) en natriumhydroxide is een zeer sterke base die erg aggresief is. De meeste schoonmaakmiddelen maken gebruik van natriumzouten van alkaanzuren (je typische 'zeep') en deze zijn milder voor kunststoffen. De Woldoclean die ik gebruik bevat deze typische zepen, naast geurstoffen (zoals limoneen) en alcoholen om streeploos op te drogen.

PS: Chloorxylenol is giftig voor katten. Ze kunnen last van hun huid krijgen, en een hele rits aan andere aandoeningen tot alle negen levens zijn opgebruikt.
Top dit! Dankjewel. Jouw 2 cts zijn wat mij betreft een daalder waard ;).
Dat gaan we niet gebruiken in de nieuwe machine en kopen een alternatief, zoals Woldoclean of een andere die aanbevolen wordt.

offtopic:
De info over de katten staat ook op de verpakking. Dus dat wist ik. Voor ons geen reden om het niet te gebruiken, aangezien we geen katten hebben. Sterker nog, enige antipathie tegen de kat van de buren sinds die via het dakraam ons huis is binnengeslopen. Ze heeft een aantal dagen op onze zolder geleefd (zonder dat we het wisten). De druppel was de ontlasting die we in ons bed vonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
D-Fault schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 08:39:
[...]

Ik kan slecht vinden wat de reservois capaciteit van de docking stations is bij roborock. IK kan 2.2 liter vinden voor de master, maar dat is het stofreservoir geloof ik, niet het water
Voor de Revo Pro is de capaciteit voor schoon water ongeveer 3,5 liter en de afvalwatertank zo'n 3 liter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:12

Steeffoon

Smartphone-nerd

D-Fault schreef op donderdag 5 september 2024 @ 20:14:
Ik heb nu twee weken de Eufy X10 Pro Omni, ook echt een aanrader!

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
@D-Fault met de Roborock Qrevo Pro hebben we nu de tweede robotstofzuiger in huis gehaald. Net als bij onze eerste, een Roborock S5 Max, de aankoop gedaan door adviezen uit dit topic. Ditmaal weer op de Roborock uitgekomen, vanwege de korting vorige week (10-jarig bestaan) én vanwege de positieve ervaring met de eerste Roborock.

De QRevo hebben we te kort in huis. De eerste indrukken zijn in ieder geval uitstekend.

Punt van deze post is wmb dat het goed is om de adviezen in dit topic te volgen. Roborock, DreamE of Eufy zijn misschien niet zo bekend als iRobot. Als ze hier aanbevolen worden dan durf ik het aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:11

Deathchant

Don't intend. Do!

Ravhin schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 12:19:
Tea Tree ook, en dat spul zit in het officiele Roborock schoonmaakmiddel.
Daarom neem ik die ook niet. Maar ik vraag me af in welke hoeveelheden dat het echt giftig is voor katten.....Tis altijd verdund met genoeg water en je moet je toko toch kunnen dweilen, al dan niet met een robotstofzuiger.
Naja, ik heb de Woldo vloerreiniger, en geheid dat daar ook giftige stoffen voor huisdieren inzitten, maar van Tea Tree weet ik het dus koop ik het Roborock spul niet (plus, het is gewoon absurd duur).

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Fault
bazzemans schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 18:55:
@D-Fault met de Roborock Qrevo Pro hebben we nu de tweede robotstofzuiger in huis gehaald. Net als bij onze eerste, een Roborock S5 Max, de aankoop gedaan door adviezen uit dit topic. Ditmaal weer op de Roborock uitgekomen, vanwege de korting vorige week (10-jarig bestaan) én vanwege de positieve ervaring met de eerste Roborock.

De QRevo hebben we te kort in huis. De eerste indrukken zijn in ieder geval uitstekend.

Punt van deze post is wmb dat het goed is om de adviezen in dit topic te volgen. Roborock, DreamE of Eufy zijn misschien niet zo bekend als iRobot. Als ze hier aanbevolen worden dan durf ik het aan.
Dank! Heb de laatste 10 pagina's idd gelezen. Veel Roborock fanatics hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-06 11:14
We hebben de S5 een half jaar terug weggedaan omdat deze krassen maakte in de vloer. Dat was te verklaren door een slangetje wat wellicht niet helemaal goed zat.

De nieuwe Qrevo S blijkt hetzelfde euvel te hebben - helemaal nieuw, net uit de doos en de eerste vierkante meter blijkt al fout te gaan. Hoe kan dit? Het apparaat gaat helaas hierom retour.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lnIDadysZs3EKCl_lUEFRnplv8A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fEMbG3iMaf2LxAAOrsEs7cgH.jpg?f=fotoalbum_large

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Ik heb mijn Q Revo Pro eindelijk aan Google Home kunnen koppelen. Moest eerst een nieuw account maken, opnieuw aanmelden in het netwerk etc., maar gelukkig zat de map er nog in.

Nu nog de vraag hoe ik hem opdrachten kan geven. Is weinig zinvolle info over te vinden. Wat er is, is in het Engels, terwijl ik mijn Assistant in het Nederlands aanspreek.

Heeft iemand dit aan de praat en wat zeg je dan om hem een bepaalde kamer te laten vegen of een bepaalde routine uit te voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

@drfruit je zou een routine kunnen maken, dan kun je wat je wenst in het Nederlands regelen

Ik gebruik het zelf verder niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Beekforel schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 15:37:
@drfruit je zou een routine kunnen maken, dan kun je wat je wenst in het Nederlands regelen

Ik gebruik het zelf verder niet.
Bedankt, maar dan moet ik er eerst achter zien te komen wat de correcte Engelse opdrachten zijn om een routine te kunnen maken die ze vanuit het Nederlands kan aanroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
drfruit schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 15:24:
Ik heb mijn Q Revo Pro eindelijk aan Google Home kunnen koppelen. Moest eerst een nieuw account maken, opnieuw aanmelden in het netwerk etc., maar gelukkig zat de map er nog in.

Nu nog de vraag hoe ik hem opdrachten kan geven. Is weinig zinvolle info over te vinden. Wat er is, is in het Engels, terwijl ik mijn Assistant in het Nederlands aanspreek.

Heeft iemand dit aan de praat en wat zeg je dan om hem een bepaalde kamer te laten vegen of een bepaalde routine uit te voeren?
Ik heb automations op mijn iPhone aangemaakt waarbij ik met één druk op de knop kan stofzuigen, dweilen of allebei kan doen. Misschien kan je dat koppelen aan Google Home?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elpenoor
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 18:42
drfruit schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 15:24:

Ik spreek voor mijn S7, maar ik heb de kamers op mijn kaart een naam gegeven, en als ik dan bv. zeg tegen Google "Maak de woonkamer schoon", dan gaat ie netjes daar schoonmaken. Instellen van enkel stofzuigen of dweilen lukt evenwel niet bij mij (al lig ik daar niet wakker van).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Elpenoor schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 17:26:
[...]

Ik spreek voor mijn S7, maar ik heb de kamers op mijn kaart een naam gegeven, en als ik dan bv. zeg tegen Google "Maak de woonkamer schoon", dan gaat ie netjes daar schoonmaken. Instellen van enkel stofzuigen of dweilen lukt evenwel niet bij mij (al lig ik daar niet wakker van).
Dank, daar ga ik eens mee aan de slag. Ik heb ook Nederlandse namen aan de kamers gegeven. Maar het schijnt dat de ondersteuning van Google Home per model verschilt.

@GilbertvH
Ik gebruik geen iphone, maar bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g-j-t
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 15:07
Reaper.JA2 schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 11:29:
We hebben de S5 een half jaar terug weggedaan omdat deze krassen maakte in de vloer. Dat was te verklaren door een slangetje wat wellicht niet helemaal goed zat.

De nieuwe Qrevo S blijkt hetzelfde euvel te hebben - helemaal nieuw, net uit de doos en de eerste vierkante meter blijkt al fout te gaan. Hoe kan dit? Het apparaat gaat helaas hierom retour.

[Afbeelding]
Apart, hij raakt bij ons echt nergens de grond. De dweilen zouden iets zand op kunnen pikken en daarmee ronde krassen maken maar als dat zo makkelijk zou gaan dan is het ook een vloer waar je alleen met dikke sokken op kan.
De rechte krassen kan ik niet verklaren. De rubber wielen kunnen dit niet doen, het voorste wieltje lijkt me zelfs als hij niet zo rollen dit niet kunnen doen. Dan zou je ook krassen moeten krijgen als je een gewone stofzuiger over de vloer trekt.
Enige wat ik me kan bedenken is als hij iets scherps op pikt wat hij mee trekt. Maar goed, dat lijkt me niet die eerste m2.

WP: PUHZ-SW75 YAA + ERST20D-VM2D. PV: 2000 wp +4200 wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-06 11:14
g-j-t schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 18:42:
[...]
Apart, hij raakt bij ons echt nergens de grond. De dweilen zouden iets zand op kunnen pikken en daarmee ronde krassen maken maar als dat zo makkelijk zou gaan dan is het ook een vloer waar je alleen met dikke sokken op kan.
De rechte krassen kan ik niet verklaren. De rubber wielen kunnen dit niet doen, het voorste wieltje lijkt me zelfs als hij niet zo rollen dit niet kunnen doen. Dan zou je ook krassen moeten krijgen als je een gewone stofzuiger over de vloer trekt.
Enige wat ik me kan bedenken is als hij iets scherps op pikt wat hij mee trekt. Maar goed, dat lijkt me niet die eerste m2.
Ik snap er zelf ook helemaal niks van, toch zie ik het vaker terug. Hieronder zelfs bij een houten vloer. Als het bij een helemaal nieuw product kan gebeuren (niet refurbished) dan wordt het een vertrouwens kwestie, en ik wil niet wakker worden met een vloer als gatenkaas -O-

https://www.reddit.com/r/...n_laminated_hybrid_floor/

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
@Elpenoor
Je tip werkt perfect. Ik zeg "maak de badkamer schoon" en mijn Revo Pro begint meteen met dweilen omdat hij weet dat die vloer betegeld is.

Het enige wat nog beter zou kunnen is het algoritme voor het uit- en invouwen van de mops. Ik heb een gootsteenkastje waar de mops onderdoor zouden kunnen, maar als hij de hoek om gaat trekt hij de mops net in en daardoor mist hij een randje.

Maar verder ben ik er heel blij mee. Eindelijk hoef ik niet meer zelf te dweilen, op dat ene randje na en dat is vijf seconden werk met een doekje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:03

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Iemand hier de Narwan Freo Z Ultra al op t oog?
Url: https://us.narwal.com/pag...ltra-robot-vacuum-and-mop
De gesponsorde pre-release reviews zien er erg goed uit.
De specs (12KPa zuigkracht, 12N drukkracht op draaiende dwijlen, LIDAR en stereo RGB camera met AI object en vuil herkenning) zien er ook super uit.

Uiteindelijke prijs lijkt €1099,- Te gaan worden.
En nu in de pre-sale €849,-.
Ben alleen niet zeker of Narwal direct in NL levert of alleen in Duitsland, België en Italië.

Ik zit er sterk aan te denken om m'n Neato D10 met pensioen te doen en deze Narwal Z Ultra te kopen.

[ Voor 5% gewijzigd door HellStorm666 op 08-09-2024 16:16 . Reden: url toegevoegd ]

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fce773febc139c7
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-05 12:18
Mijn Roomba e5 begint de laatste tijd een stuk minder goed te zuigen. Hij gaat rustig over een stuk heen met broodkruimels of zandkorrels en zuigt misschien maar 25% op. Ik heb het vierkant filtertje al vervangen, maar dat maakt niet echt uit. Is er nog iets aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdh76
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21:21
HellStorm666 schreef op zondag 8 september 2024 @ 16:15:
Iemand hier de Narwan Freo Z Ultra al op t oog?
Url: https://us.narwal.com/pag...ltra-robot-vacuum-and-mop
De gesponsorde pre-release reviews zien er erg goed uit.
De specs (12KPa zuigkracht, 12N drukkracht op draaiende dwijlen, LIDAR en stereo RGB camera met AI object en vuil herkenning) zien er ook super uit.

Uiteindelijke prijs lijkt €1099,- Te gaan worden.
En nu in de pre-sale €849,-.
Ben alleen niet zeker of Narwal direct in NL levert of alleen in Duitsland, België en Italië.

Ik zit er sterk aan te denken om m'n Neato D10 met pensioen te doen en deze Narwal Z Ultra te kopen.
Ik heb nu sinds een paar maanden een Narwal Freo Ultra X.
Deze via geekmaxi gekocht voor 649 eur

Heel fijn apparaat!

Ten opzichte van een dreame z10pro die ik eerst gebruikte de volgende voordelen:

- heel stil!
- loopt niet snel vast
- dweilen natuurlijk beter omdat het roterende mops zijn
- app wel wat wennen, en geen notificaties wanneer je bijvoorbeeld sensoren moet schoonmaken.
- er is geen automatisch afzuiging van het stof in het basisstation maar een los vervangbaar zakje in de stofzuiger zelf. Ik vind het wel prettig werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theetjuh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:32
Jammer dat ze geen open api hebben, home assistant integratie zal wel erg onwaarschijnlijk worden op deze manier ...
Hij schijnt ook aardig wat te praten richting internet en naar apparaten in het netwerk, ik blijf er nog ff ver vandaan iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lays526
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:08
zoals bij zoveel producten, en dus ook bij de robot stofzuigers, vermoed ik dat al die zuigkracht nummers een beete op een megapixel race begint te lijken, de mijne (qrevo pro) krijgt de vloer prima schoon in de dnd en stille stand, nu heb ik dan wel geen vloerbedekking of tapijten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

Een van de marketing peilers met de Z Ultra is juist dat alles lokaal op de stofzuiger gebeurt.
Je kán wel foto's in de app binnen krijgen (die dan via de server lopen ivm melding).
Maar default gaat alle AI niet naar de server en draait het lokaal op de stofzuiger.

De Z Ultra doet ook, t.o.v. de X, wél stof afzuigen naar de home base en daar in een 0,7Galon stofzak met compacting functie.

API integratie kennen ze inderdaad niet. Blijkt (in ieder geval bij de X Ultra) allemaal encrypted verkeer te zijn.
Maar liever een goede robotstofzuiger zonder HA integratie dan een matige met ;) (of een van een paar 100 €€ extra met HA).

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

tomdh76 schreef op maandag 9 september 2024 @ 09:21:
[...]

Ik heb nu sinds een paar maanden een Narwal Freo Ultra X.
Deze via geekmaxi gekocht voor 649 eur

Heel fijn apparaat!

Ten opzichte van een dreame z10pro die ik eerst gebruikte de volgende voordelen:

- heel stil!
- loopt niet snel vast
- dweilen natuurlijk beter omdat het roterende mops zijn
- app wel wat wennen, en geen notificaties wanneer je bijvoorbeeld sensoren moet schoonmaken.
- er is geen automatisch afzuiging van het stof in het basisstation maar een los vervangbaar zakje in de stofzuiger zelf. Ik vind het wel prettig werken.
Thnx.
Is GeekMaxi een fijne/betrouwbare webshop?
Lijkt er nl op dat Narwal niet direct in NL verkoopt.
Maar GeekMaxi en Geekbuying wel. (alleen niet incl. de extra accessoires van de pre-sale)

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdh76
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21:21
HellStorm666 schreef op maandag 9 september 2024 @ 11:42:
[...]

Thnx.
Is GeekMaxi een fijne/betrouwbare webshop?
Lijkt er nl op dat Narwal niet direct in NL verkoopt.
Maar GeekMaxi en Geekbuying wel. (alleen niet incl. de extra accessoires van de pre-sale)
Ja bestelling en levering ging prima en soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

Na de chat met Narwal DE de bevestiging dat Narwel webshop idd alleen Duitsland, Oostenrijk en Italie levert.
Amazon.de en Otto.de zijn ook hun officiele verkoopkanalen. Met garantie 24mnd via Narwal zelf.
En de coupon a €100,- korting en extra accessoires van €9,90 is daar ook te gebruiken.

Scientia Potentia Est

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• taz10
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-06 12:30

taz10

Party Animal

Na 1,5 jaar nog steeds super tevreden over onze Roidme Eva.
Ik dacht vandaag wel even wat gaat ze doen?. Ik gaf opdracht de deurmat te stofzuigen en toen ging ze de verkeerde kant op, waarop mijn vrouw opmerkte: ze wil via de gang ernaartoe , maar de deur is dicht 🤣🫣
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/22P--c21e1eCcPbubJe5SurQGEM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rgt39le9YYIWn4dmq6jk2SMt.jpg?f=fotoalbum_large
Uiteindelijk heeft ze netjes haar taak volbracht 🤗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:09
Elpenoor schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 17:26:
[...]

Aha, dat was een vraag waar ik ook mee rondliep ( S7 en Qrevo). Ik roep ook vaak opdrachten met kamer naam tegen Google. Bij de S7 zit de dweil er wel of niet onder dus daar gaat het automatisch goed. Bij de Qrevo is denk ik alleen zuigen en dweilen tegelijk mogelijk bij een opdracht via Google Assistant. ik zou het graag anders zien :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
4tune schreef op maandag 9 september 2024 @ 17:41:
[...]

Aha, dat was een vraag waar ik ook mee rondliep ( S7 en Qrevo). Ik roep ook vaak opdrachten met kamer naam tegen Google. Bij de S7 zit de dweil er wel of niet onder dus daar gaat het automatisch goed. Bij de Qrevo is denk ik alleen zuigen en dweilen tegelijk mogelijk bij een opdracht via Google Assistant. ik zou het graag anders zien :?
Bij mij dweilt de Revo Pro alleen in de badkamer, wc en keuken, omdat ik dat zo heb ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
4tune schreef op maandag 9 september 2024 @ 17:41:
[...]

Dit is afhankelijk van hoe je de vloer/materiaal hebt ingesteld in de app/plattegrond. Vloerkleden worden ook niet gedweild, ook al zou je het willen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxyDrokz
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:13
Q revo S besteld bij Robo Duitsland.
588 betaald na korting en nieuwsbrief. De S5 die ik van m'n zwager had gekregen omdat hij een nieuwe had wilde niet meer laden...
Ben benieuwd naar deze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumi_wk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18:32
taz10 schreef op maandag 9 september 2024 @ 17:26:
Na 1,5 jaar nog steeds super tevreden over onze Roidme Eva.
Ik dacht vandaag wel even wat gaat ze doen?. Ik gaf opdracht de deurmat te stofzuigen en toen ging ze de verkeerde kant op, waarop mijn vrouw opmerkte: ze wil via de gang ernaartoe , maar de deur is dicht 🤣🫣
[Afbeelding]
Uiteindelijk heeft ze netjes haar taak volbracht 🤗
Deze van mij begint stilaan aan het einde te komen is ook ongeveer 1.5 jaar oud. Ik ga terug naar Roborock.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• terror-oehoe
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15:13
thomke schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 15:47:
heeft iemand ervaring met een dweilrobot op parket?
(wij hebben veel parket in ons huis liggen en ik ben geïnteresseerd in de Q-Revo)

ik gok dat 90% van zijn te stofzuigen/dweilen vloer parket is.
('geoliede' parket, in het reservoir zou ik dan ook de parketzeep voor geoliede parket toevoegen - dit is het product waarmee we nu ook dweilen)
Heb je toevallig al een robotstofzuiger en een parketzeep voor geoliede vloeren gebruikt? Ben momenteel druk op zoek naar een zeep dat ik kan gebruiken op onze geoliede vloer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thomke
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:49
terror-oehoe schreef op woensdag 11 september 2024 @ 16:00:
[...]

Heb je toevallig al een robotstofzuiger en een parketzeep voor geoliede vloeren gebruikt? Ben momenteel druk op zoek naar een zeep dat ik kan gebruiken op onze geoliede vloer
Ik gebruik het product voor mijn parket in de Q-revo (dus geen producten specifiek voor 'dweilrobots')
1 keer in de 2 a 3 maanden vul ik het systeem dan eens met gewoon water en laat ik hem een paar keer rondrijden zonder product (zuiver water dus)... met het idee dat het systeem zo 'gespoeld' wordt..

tot nu toe nog geen problemen gehad met de Robot (ik vermoed dat die "speciale zepen voor robots" vooral marketing zijn..)

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:13
G33st schreef op maandag 2 september 2024 @ 23:25:
Ik twijfel nog tussen een Xiaomi X20+ voor 350 en een Roborock Revo S voor 506 euro.

Nog meer mensen die hier tussen getwijfeld hebben?

Volgens mij is het grootste verschil dat de Roborock automatische vloerkleed detectie heeft. Daarnaast heeft hij ook een intern waterreservoir in de robot zelf. Dit heeft de Xiaomi niet.

Zijn er verder nog punten?
Ondertussen toch besloten om voor de Q revo S te gaan. Dankzij al dat getwijfeld wel precies de boot gemist qua kortingen, helaas.

Weet iemand wat op dit moment de beste prijs is voor een Q revo S? En welke codes ik daarvoor nodig heb?

Ik lijk op 569 uit te komen. 619 -8% Rabat.

[ Voor 3% gewijzigd door G33st op 12-09-2024 14:01 ]

• terror-oehoe
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15:13
thomke schreef op donderdag 12 september 2024 @ 08:24:
[...]

Ik gebruik het product voor mijn parket in de Q-revo (dus geen producten specifiek voor 'dweilrobots')
1 keer in de 2 a 3 maanden vul ik het systeem dan eens met gewoon water en laat ik hem een paar keer rondrijden zonder product (zuiver water dus)... met het idee dat het systeem zo 'gespoeld' wordt..

tot nu toe nog geen problemen gehad met de Robot (ik vermoed dat die "speciale zepen voor robots" vooral marketing zijn..)
Dat is goed om te lezen! Ik sta op het punt om hetzelfde te doen. Mag ik vragen welke zeep je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erik_
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:43
Ik zou graag willen weten of de ROYL Milde Reiniger #9110 te gebruiken is in de QRevo S. Iemand hier ervaring mee of op basis van de productspecificaties hier iets over durft te zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomox
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 16:46
fce773febc139c7 schreef op maandag 9 september 2024 @ 08:43:
Mijn Roomba e5 begint de laatste tijd een stuk minder goed te zuigen. Hij gaat rustig over een stuk heen met broodkruimels of zandkorrels en zuigt misschien maar 25% op. Ik heb het vierkant filtertje al vervangen, maar dat maakt niet echt uit. Is er nog iets aan te doen?
Geen idee of er ondertussen al een reactie was gekomen, maar volg het 'luchtpad' vanaf je luchtinlaat naar even naar de motor, ergens is hij dan verstopt. Meestal direct op de motor, daar zit vaak nog een metalen filtertje. Maak dat even schoon en hij zuigt weer als vanouds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTeal
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21-11-2024
Iemand hier bekend met het merk EZVIZ? Zag bij coolblue een actie van het nieuwste model, maar ik kan erg weinig over vinden, enkele gesponsorde reviews op youtube, verder niets.

https://www.coolblue.nl/product/952306/ezviz-rs20-pro.html van €999 naar €699

Durf het niet echt aan, misschien beter voor dat geld een dreame of roborock aanschaffen die vergelijkbaar is.

[ Voor 3% gewijzigd door MrTeal op 13-09-2024 21:50 . Reden: prijs toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:09

SeatRider

Hips don't lie

Ik ga voor mijn nieuwe appartement (175m2, gietvloer) een robotstofzuiger met dweilfunctie willen hebben. Ik heb er nog geen ervaring mee, dus ben geneigd niet gelijk bovenin de boom te gaan zitten qua prijs en functies, maar wil natuurlijk ook geen kat in de zak.

De Roborock Q Revo is een kanshebber, hoewel ik qua prijs en functies ook neig naar een TP Link RV20 of RV30. Kan iemand mij een duwtje in de goede richting geven?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Sinds vorige week de Dreame x40 master binnen, dit is mijn eerste robot en tot nu toe bevalt ie goed.
In de cleangenius modus gebruikt ie soms wat weinig water misschien, maar misschien past ie zich daar nog in aan.
De master heb ik netjes weg kunnen werken in de kast welke ik speciaal hiervoor heb voor laten bereiden.
Heb de 3-way diverter nog even getest zonder hem aan te sluiten, en deze laat op een gegeven moment geen water meer door, voor de zekerheid nog wel een aqara waterlek sensor eronder gelegd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EstprEi2TprUbnVxK08pQqF3gHg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DpMTRUbmxfGuMw5gQR3Xs6i8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o0knpmRQ5UG4-XLAFAbRflYHMMM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cyWS3p8hWL9Tq1vUawRE21Rw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nAufOW8kdAdnEOQLLn_jB04-Vsw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xU8b3ClUqhvAtZbQWRRxlTEW.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door TheMystery op 15-09-2024 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefjuh
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-06 11:05
Iemand ervaring met HG PVC reiniger? Ik heb sinds een week de Q Revo pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:16

Dennis1812

Amateur prutser

Prachtig weggewerkt zo! En mooi nooit zorgen over vullen.

Zit hij ook op afvoer voor vuil water? Dat je enkel filters en stofzak nog moet doen? Of moet je vuil water wel legen?

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karakedi
MrTeal schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 21:37:
Iemand hier bekend met het merk EZVIZ? Zag bij coolblue een actie van het nieuwste model, maar ik kan erg weinig over vinden, enkele gesponsorde reviews op youtube, verder niets.

https://www.coolblue.nl/product/952306/ezviz-rs20-pro.html van €999 naar €699

Durf het niet echt aan, misschien beter voor dat geld een dreame of roborock aanschaffen die vergelijkbaar is.
Ik zou op een aanbieding van Roborock of Dreame wachten. Deze hebben een van de betere algoritmes voor mapping en daarnaast zijn reserve onderdelen makkelijk vergelijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
TheMystery schreef op zondag 15 september 2024 @ 11:38:
Sinds vorige week de Dreame x40 master binnen, dit is mijn eerste robot en tot nu toe bevalt ie goed.
In de cleangenius modus gebruikt ie soms wat weinig water misschien, maar misschien past ie zich daar nog in aan.
De master heb ik netjes weg kunnen werken in de kast welke ik speciaal hiervoor heb voor laten bereiden.
Heb de 3-way diverter nog even getest zonder hem aan te sluiten, en deze laat op een gegeven moment geen water meer door, voor de zekerheid nog wel een aqara waterlek sensor eronder gelegd.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er echt geweldig uit! Door de zwarte plint valt de gat ook minder op.
Heeft het geen moeite om het station terug te vinden?
Meestal willen ze een meter vrij ruimte om te alinen met het station

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqnLdr
  • Niet online
stefjuh schreef op zondag 15 september 2024 @ 11:53:
Nee maar ben wel benieuwd. Ik gebruik nu de originele Roborock Omo maar die is aan de prijs. Ik heb overigens recent HG getipt om een dergelijke reiniger speciaal voor dweilrobots in het assortiment op te nemen (schimmeldodend, niet schuimend, tegen kalk) dus wie weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
stefjuh schreef op zondag 15 september 2024 @ 11:53:
Nee, maar ik gooi hier een mini beetje James PVC reiniger in de Q Revo Pro en S7 MaxV watertank. Doet het prima, maar je moet echt héééél weinig toevoegen. Kreeg dit spul gratis bij m'n nieuwe vloer, normaal gesproken maak ik zelf een mengsel.

[ Voor 11% gewijzigd door stin00 op 15-09-2024 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTeal
Zijn er al mensen die een Roborock of Dreame langere tijd in gebruik hebben?
Ik las een review op tweakers van een Roborock s7 waar 2x de lidar sensor van stuk is gegaan, en op Amazon lees je bij de kritische reviews van de Dreame L20 dat ze regelmatig niet terug hun Dock inwillen en ze regelmatig een dweil verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theetjuh
Hier een S7 sinds pre-order, moest het opzoeken, inmiddels al 3,5 jaar en nog nooit ergens issues mee gehad.

[ Voor 26% gewijzigd door Theetjuh op 15-09-2024 14:49 . Reden: Aantal jaar toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lays526
MrTeal schreef op zondag 15 september 2024 @ 14:29:
Ik las een review op tweakers van een Roborock s7 waar 2x de lidar sensor van stuk is gegaan, en op Amazon lees je bij de kritische reviews van de Dreame L20 dat ze regelmatig niet terug hun Dock inwillen en ze regelmatig een dweil verliezen.
hou er rekening mee dat de gemiddelde mens liever klaagt dan de loftrompet steekt, dus als je negatieve reviews leest het misschien niet in verhouding is, wat deze dan wel is..... geen idee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTeal
Theetjuh schreef op zondag 15 september 2024 @ 14:44:
Hier een S7 sinds pre-order, moest het opzoeken, inmiddels al 3,5 jaar en nog nooit ergens issues mee gehad.
Een S7 Max Ultra met dweilfunctie?
Hoe zijn de dweilprestaties?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theetjuh
MrTeal schreef op zondag 15 september 2024 @ 15:07:
[...]

Een S7 Max Ultra met dweilfunctie?
Hoe zijn de dweilprestaties?
Nee een normale S7, geen Max of al die andere toevoegingen.
Dweilen doet hij goed, stuk beter dan de S5 die ik hiervoor had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.Pantoffel
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:31
TheMystery schreef op zondag 15 september 2024 @ 11:38:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Interessant! Ziet er heel netjes uit zeg.
Dus de 3-way diverter heeft in principe een zelfde functie als een waterstop?

Ik ben ook van plan om ze achter elkaar te zetten (to be sure)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-06 15:35

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
Als je dit topic afstruint zie je dat Dreame volgens mij meer problemen heeft dan Roborock. Heb zelf een S7 MaxV 1,75 jaar zonder issues, maar het wordt pas interessant hoelang hij meegaat na zijn garantie periode.

de S5 eigenareren zie ik hier regelmatig met 4 a 5 jaar dienst voorbij komen (weinig S6 eigenaren hier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTeal
Xqlus1ve schreef op zondag 15 september 2024 @ 15:27:
[...]

Als je dit topic afstruint zie je dat Dreame volgens mij meer problemen heeft dan Roborock. Heb zelf een S7 MaxV 1,75 jaar zonder issues, maar het wordt pas interessant hoelang hij meegaat na zijn garantie periode.

de S5 eigenareren zie ik hier regelmatig met 4 a 5 jaar dienst voorbij komen (weinig S6 eigenaren hier).
Thanks voor de info. Ik neig momenteel ook meer naar Roborock dan naar Dreame. Zie nu dat de Roborock S7 Max Ultra en Q Revo Pro beide voor €799 bij bol te koop zijn. Waarvan de Revo Pro een nieuwer model is met uitschuifbare dweil arm. Ik ga ze nog eens goed vergelijken (en misschien black friday afwachten ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lays526
Xqlus1ve schreef op zondag 15 september 2024 @ 15:27:
[...]

Ik heb mijn s5 na 6 jaar vervangen, 1x moederbord vervangen a 35 euro, en een borsteltje, voor de rest feilloos,.werkte nog steeds prima, maar de qrevo is wel een stapje (of meerdere) beter en stiller, hoop dat ie de 6 jaar ook haalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefjuh
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-06 11:05
Bedankt @stin00 @SqnLdr !

Ik heb zelf altijd HG gebruikt op de “ouderwetse” manier en was daar tevreden over.

James zal ik eens naar kijken, bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Laatst online: 21:10

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Ik heb de L20 bijna een jaar en de bovenste problemen herken ik niet.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carolien89
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09-02 21:05
Ik heb mijn S5 max nu 3.5 jaar, en geen problemen. Had er bij aankoop een setje met 4 dweilen, 2 zijborstels, 2 filters en een hoofdborstel bij gekocht. Ik heb net gisteren het laatste nieuwe filter en laatste nieuwe zijborstel erin/erop gezet (hoofdborstel had ik al een keer vervangen). De zijborstel deed het nog prima, en het filter opzich ook, maar had toch nog nieuwe liggen dus waarom niet. Heb alle oude onderdelen ook nog liggen om mee te rouleren. De filters zijn ook wasbaar (onder de kraan) en dat werkt ook best prima.

Ik wil nu eigenlijk de qrevo edge (=curve maar dan met rechthoekige dock). Niet dat het nodig is, de s5 max doet het dus nog prima. Maar al die extra functies die in de tussentijd erbij zijn gekomen.. die zijn wel tof. Maar de edge kan ik nog niet vinden, plus die prijs.. gezien hoe groot de upgrade naar een qrevo s al zou zijn, kan ik het voor mezelf niet helemaal verantwoorden om dan voor de intelligent dirt detection, flexi-mop en borstel en duodivide brush €588 (prijs qrevo s vs qrevo curv) extra neer te leggen.

Iemand hier overstap van s5 max naar qrevo s gemaakt die me kan bevestigen dat dat echt al een enorme upgrade is en ik dus echt niet de qrevo curv/edge nodig heb? ;)

[ Voor 10% gewijzigd door carolien89 op 15-09-2024 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Nu online
Dennis1812 schreef op zondag 15 september 2024 @ 12:28:
Prachtig weggewerkt zo! En mooi nooit zorgen over vullen.

Zit hij ook op afvoer voor vuil water? Dat je enkel filters en stofzak nog moet doen? Of moet je vuil water wel legen?
Er zit ook een afvoer aan, dus idd alleen stofzak, schoonmaak middel en filter moet bijgehouden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Nu online
karakedi schreef op zondag 15 september 2024 @ 12:45:
[...]

Ziet er echt geweldig uit! Door de zwarte plint valt de gat ook minder op.
Heeft het geen moeite om het station terug te vinden?
Meestal willen ze een meter vrij ruimte om te alinen met het station
Nee nergens problemen mee moest alleen een meter plaats aan de voorkant hebben.
Maar had laats de kelder deur open en toen reed ie er zelfs in met 40cm ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Nu online
M.Pantoffel schreef op zondag 15 september 2024 @ 15:26:
[...]

Interessant! Ziet er heel netjes uit zeg.
Dus de 3-way diverter heeft in principe een zelfde functie als een waterstop?

Ik ben ook van plan om ze achter elkaar te zetten (to be sure)
Weet niet helemaal of het een waterstop vervangt maar eerste keer dat ik het teste vloog slangetje van de druk weg daarna kraan dicht gezet en weer open toen alleen nog wat druppels. Hierna paar mij kraan weer dicht gehad en toen liep het water weer rustig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
@carolien89
Ik had hoge verwachtingen van de Q Revo Curve, maar de reviews van Jamie Andrews en SmartHomeTV vallen tegen. Als je dan toch wat meer wilt dan de Revo S, waarom niet naar de Revo Pro kijken? Dat is volgens de meeste reviewers de optimale keuze in het Revo aanbod.

Ik heb hem voor ca. € 650 gekocht, maar nu is hij weer wat duurder. Wellicht komt die prijs weer terug bij een volgende gelegenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carolien89
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09-02 21:05
drfruit schreef op zondag 15 september 2024 @ 20:16:
@carolien89
Ik had hoge verwachtingen van de Q Revo Curve, maar de reviews van Jamie Andrews en SmartHomeTV vallen tegen. Als je dan toch wat meer wilt dan de Revo S, waarom niet naar de Revo Pro kijken? Dat is volgens de meeste reviewers de optimale keuze in het Revo aanbod.

Ik heb hem voor ca. € 650 gekocht, maar nu is hij weer wat duurder. Wellicht komt die prijs weer terug bij een volgende gelegenheid.
Is die van Jamie Andrews inmiddels erop? Ik had op YouTube alleen nog de first look ervan gevonden. Zo nog eens kijken!
Ik zat inderdaad net ook naar de Pro te kijken, dat scheelt zo'n €130 nu. Op de Duitse roborock site kom ik met 5% rabatt nu tot €551 voor de S en €683 voor de Pro. Dat verschil vind ik inderdaad nog wel te doen. En er is vast iemand met een 8% referral code, dan kom je op €532 en €661 (nu nog niet nodig, maar als ik m daar echt wil gaan bestellen meld ik me hier zeker!).

Bestel wel liever via Amazon eigenlijk ivm makkelijker terugsturen als toch niet bevalt, maar daar zitten ze op €650 en €850, dat verschil is wel erg groot. Misschien wacht ik op Black Friday, dan is er vast ook een mooie deal ergens.

Hebben overigens mensen hier ervaring met bestellen via de Duitse roborock site? Ik zag dat terugsturen daar wel ook kan, maar als mijn Duits nog goed genoeg is dan is dat wel op eigen kosten. Iemand enig idee hoe het zit met garantie? Praktisch gezien bedoel ik dan. Al zal dat bij Amazon natuurlijk ook neerkomen op opsturen, dus dat verschilt misschien niet zo.

[ Voor 12% gewijzigd door carolien89 op 15-09-2024 21:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karakedi
Tijdens de roborock verjaardagsdeal, hebben paar mensen via roborock.de besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:25

Rio

Ik heb al een boek

Dreame X40 in gebruik sinds de release, works like an absolute charm, kan hem iedereen aanraden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kalenderjaar
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 05-06 21:41
karakedi schreef op zondag 15 september 2024 @ 21:27:
Tijdens de roborock verjaardagsdeal, hebben paar mensen via roborock.de besteld.
Ik heb hem destijds via Amazon besteld, net iets voor de actie. Toen contact opgenomen met de verkoper (Roborock.de). Het verschil hebben ze zonder problemen terug gestort.

Die 8% rabat kun je krijgen door zelf op de site een mail in te vullen dan krijg je meteen de code.

Ik had de qrevo s besteld, bevalt erg goed. In het begin had die wel moeite met docken. Dat is vanzelf goed gekomen (vraag me niet hoe). Heb van alles geprobeerd, docking verder van de kast, sensoren goed schoonpoetsen en etc. Paar keer had die nog 4/5 pogingen nodig om te docken. Nu doet die het al 2 weken in 1x.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrTeal
Ik zie net dat 8 en 9 oktober Amazon Prime Deal Days zijn, benieuwd of er interessante kortingen op Roborocks gaan komen 😊
Pagina: 1 ... 38 ... 56 Laatste