Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:17
gio9999 schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 11:13:
Ik twijfel erg tussen de Eufy X10 Pro Omni (€579,- na cashback bij Bol.com) en de Roborock Q Revo S (€640,- bij Amazon).

Allebei de stofzuigers krijgen over het algemeen lovende reviews.

Welke zouden jullie aanbevelen?
Na mezelf in te lezen was ik er vrij snel uit dat het een Dreame of Roborock zou worden. Beide merken hebben een grote community en er lijken ook makkelijk wisselstukken voor te vinden. Gewoon al advies of tips vinden over de werking of functionaliteit zal in het geval van beide merken makkelijker wegens een grote(re) userbase.

Ik ken de Eufy niet, maar snel even gekeken en dan vooral naar de rollerborstel: die lijkt gewoon 'ouderwets' een borstelrol te zijn en dat verzamelt haar als gek (zelf een steelstofzuiger met dat type rol). Een vereiste bij mij was het beschikken over een rubberrol, wat bij de Q Revo S het geval is.

Verder ziet de Eufy er zeker niet verkeerd uit, maar het zijn gewoon my two cents. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeonis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-05 10:08
Als het goed is verkoopt Eufy een losse rubberen borstel voor de X10? Heb ik voorbij zien komen in de officiële store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsky
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-05 18:44
karakedi schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 10:57:
[...]

Hoeveel heeft de m30s uiteindelijk gekost. Ben er benieuwd naar. En met welke model van dream is het te vergelijken? Ben er benieuwd naar.

Aangezien het een chinees model is, is er weinig info te vinden of het is in het Chinees.
Momenteel is het een Chinees, waarmee de app wel in Engels leesbaar is, maar niet spreekt. Kosten ons uiteindelijk zown 500 euro voor de zuiger (na aftrek waardebonnen,kortingsbonnen, muntjes etc voor ali). En kwa accesoires kan je die van Dreame er gewoon opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizojojo
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:06
Hoe is de obstacle avoidance met de q revo s, wij hebben 2 jonge kinderen en 2 katten waardoor het niet altijd haalbaar is de vloer volledig speelgoed vrij te hebben

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:25
Binnenkort viert robock zijn 10 jarige bestaan. Om dit te vieren komen ze met leuke actie's. Wordt gratis verzonden vanuit DE.

De Q Revo S kost dan 549 euro en de master 999 vanaf 29-08.

Hierbij de Link https://de.roborock.com/pages/roborock-deals

Als je je aanmeld voor nieuwsbrief krijg je 5% korting. Maar weet niet of het geldig is icm deze actie.
https://de.roborock.com/pages/contact-us

Hierbij ook.een tabel met de verschillen tussen q revo modellen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tMxkPLsP64WCqjxiov44YiyxTMg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IBiisYxZjkhHTYYQIRGozrNJ.jpg?f=fotoalbum_large

Daarnaast kwam ik deze robot tegen voor 530 van JONR. Het is eentje uit de Xiaomi landschap en het zou mij niks verbazen als het uit de fabriek van Dream komt, zoals de Xiaomi x10 plus en X20plus.

https://www.amazon.nl/JON...uiger-robot/dp/B0DB78TS4S

[ Voor 25% gewijzigd door karakedi op 23-08-2024 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
karakedi schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 16:35:
Binnenkort viert robock zijn 10 jarige bestaan. Om dit te vieren komen ze met leuke actie's. Wordt gratis verzonden vanuit DE.

Verdomme, pas de Q Revo S gekocht bij Amazon voor 649€ :(
100€ is wel veel, vraag is nu natuurlijk of ik de huidige zou terugsturen en dan rechtstreeks bij Roborock een nieuwe bestel.

Of kan je via de Amazon chat iets bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
Amazon is niet de moeilijkste met retourneren. Maar als je te veel bestellingen retourneerd willen ze accounts wel blokken.

En wacht even de 29e af. Misschien raakt het snel OOS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:18
Beekforel schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 08:53:
[...]

Daar kan de plint prima tegen gelukkig.

Ik neig toch naar de Pro, bedankt voor de reacties.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wEiSpYEFW7T71V2ulA955xKaBY4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/irc8dNhAE5y7TgHM4D9zwHXW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:44

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Thanks, dit bevestigt dat de keuze voor de Pro een goeie is. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:46
Hoi Tweakers,

Ik heb een vraag. Ik overweeg zeer sterk om een Dreame L10S Ultra aan te schaffen. Ik kan er ergens 1 op de kop tikken voor 549,- nieuwe inclusief 2 jaar garantie. Dat is denk ik een best nette prijs.

De vragen die ik heb:

Is het mogelijk om zowel de Mi home als de Dreame app naast elkaar te draaien? Ik moet de stofzuigen eerst toevoegen aan mijn mi home account om deze vervolgens te koppelen aan mijn Homey. Maar ik heb de Dreame app nodig om de camera op afstand te kunnen bekijken.

Ik maak me enkel een beetje zorgen na het lezen van deze review: https://www.iculture.nl/reviews/dreame-l10s-ultra-review/

Daarin stellen ze dat de stofzuiger in hun test van de trap is gevallen en dat dit later ook gebeurde met de Dreame L20 Ultra die ze hebben getest. Zijn dit kinderziektes? Zijn er hier mensen met deze stofzuiger en ervaring hebben met trappen? Ik vind het een vreemd verhaal omdat mijn oude Roborock S5 in al die jaren nog nooit van de trap is gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
powermarcel10 schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 10:00:
Hoi Tweakers,

Ik heb een vraag. Ik overweeg zeer sterk om een Dreame L10S Ultra aan te schaffen. Ik kan er ergens 1 op de kop tikken voor 549,- nieuwe inclusief 2 jaar garantie. Dat is denk ik een best nette prijs.

De vragen die ik heb:

Is het mogelijk om zowel de Mi home als de Dreame app naast elkaar te draaien? Ik moet de stofzuigen eerst toevoegen aan mijn mi home account om deze vervolgens te koppelen aan mijn Homey. Maar ik heb de Dreame app nodig om de camera op afstand te kunnen bekijken.

Ik maak me enkel een beetje zorgen na het lezen van deze review: https://www.iculture.nl/reviews/dreame-l10s-ultra-review/

Daarin stellen ze dat de stofzuiger in hun test van de trap is gevallen en dat dit later ook gebeurde met de Dreame L20 Ultra die ze hebben getest. Zijn dit kinderziektes? Zijn er hier mensen met deze stofzuiger en ervaring hebben met trappen? Ik vind het een vreemd verhaal omdat mijn oude Roborock S5 in al die jaren nog nooit van de trap is gevallen.
Mijn moeder heeft de L10s ultra in gebruik. Je kan maar 1 app tegelijk actief hebben is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
karakedi schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 10:02:
[...]

Mijn moeder heeft de L10s ultra in gebruik. Je kan maar 1 app tegelijk actief hebben is mijn ervaring.
Aaaaah dat meen je niet. Wat balen. Ik vind de camera optie echt een enorme toevoeging om de huisdieren op afstand in de gaten te houden. Enig idee of het werkt om de stofzuiger even toe te voegen aan mi home, dan te koppelen aan homey en dan te wisselen naar de Dreame app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
Volgens mij wordt op moment dat je de wifi reset, ook de instellingen verwijderd. Het apparaat zal in de app als offline worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Ik heb hem zojuist opgehaald. Ik ben benieuwd! €549,-, het nieuwe model, dus met verbeterde tray en kreeg er nog een gratis verzekering bij van 3 jaar. Goede deal denk ik. Zag dat er inmiddels wel een mogelijkheid is om hem aan Home assistant te koppelen met een Dreame account. Dus ik denk dat ik er maar even een raspberry pi bij ga draaien met HA. Op die manier kan ik hem weer koppelen aan Homey. Beetje omslachtig, maar ach.. Daar draai je als Tweaker je hand natuurlijk niet voor om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
karakedi schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 10:02:
[...]

Heeft zij ook trappen in huis? En blijft hij dan netjes boven aan de trap? 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
powermarcel10 schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 14:12:
[...]

Heeft zij ook trappen in huis? En blijft hij dan netjes boven aan de trap? 😬
Het is een gelijkvloers huis, dus geen trappen.
Sinds het begin hebben robots valdetectie, ze zouden niet van de trap moeten vallen.

Ik heb zelf meerdere robots gehad, xiaomi vacuum 2016, xiaomi mop 2, botslab 360 s10, roidmi eve en op dit moment xiaomi x20+.

Ik heb zelf trappen thuis en geen enkel robot heeft "zelfmoord" gepleegd. Denkt dat het goed komt, met nieuwste modellen. Je kan eventueel een virtual wall plaatsen voor de trapgat.

Btw, waar heb jij het gekocht voor 549?

[ Voor 4% gewijzigd door karakedi op 24-08-2024 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
karakedi schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 14:21:
[...]

Het is een gelijkvloers huis, dus geen trappen.
Sinds het begin hebben robots valdetectie, ze zouden niet van de trap moeten vallen.

Ik heb zelf meerdere robots gehad, xiaomi vacuum 2016, xiaomi mop 2, botslab 360 s10, roidmi eve en op dit moment xiaomi x20+.

Ik heb zelf trappen thuis en geen enkel robot heeft "zelfmoord" gepleegd. Denkt dat het goed komt, met nieuwste modellen. Je kan eventueel een virtual wall plaatsen voor de trapgat.

Btw, waar heb jij het gekocht voor 549?
Thanks! Ja mijn Roborock S5 is in al die jaren ook nog nooit van de trap gevallen. Maar in die review melden ze het toch echt. Nouja, mocht het al een probleem zijn geweest dan neem ik toch aan dat dit inmiddels in de nieuwste firmware is opgelost. Ik zal er voor de zekerheid de eerste paar keer wel even bij blijven. 😅

Ik heb hem gekocht bij de Mediamarkt in Groningen. Via de website is hij ook nog te vinden voor €549,- maar niet op voorraad. Er zijn echter nog filialen waar een showroom model beschikbaar is voor dat geld. Ze konden me echter geen korting meer geven op het showroom model maar dus nog wel een zekerheidsplan plan van 3 jaar. Dat zou ik zelf nooit kopen, maar wellicht bij een type apparaat als dit toch geen overbodige luxe. En voor gratis natuurlijk altijd goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
powermarcel10 schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 14:39:
[...]
Thanks! Ja mijn Roborock S5 is in al die jaren ook nog nooit van de trap gevallen. Maar in die review melden ze het toch echt. Nouja, mocht het al een probleem zijn geweest dan neem ik toch aan dat dit inmiddels in de nieuwste firmware is opgelost. Ik zal er voor de zekerheid de eerste paar keer wel even bij blijven. 😅
Bij mijn beide Roborocks heb ik op de kaart een no-go zone ingesteld ter grootte van de hele trap. Daarmee heb je naast de cliff-sensoren ook nog een softwarematige beperking ingesteld. Dan kan van de trap rijden vrijwel niet meer gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:42

Steeffoon

Smartphone-nerd

Na vele weken twijfelen maar eens de knoop doorgehakt. Heb al een Eufy X8 Hybrid, werkt best aardig, maar het dweilen doet niks met het simpele lapje. Hoop dat de nieuwe Eufy zich ook minder snel vastrijdt.

Lang getwijfeld over de Eufy X10 Pro Omni en de Revo S. Met de aanbieding van de Eufy voor 671 - 100 euro cashback, de keuze gemaakt voor de Eufy. Vanmiddag ophalen, ben benieuwd!

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:05

Als je je aanmeld voor nieuwsbrief krijg je 5% korting. Maar weet niet of het geldig is icm deze actie.

Hierbij ook.een tabel met de verschillen tussen q revo modellen.

[Afbeelding]

Daarnaast kwam ik deze robot tegen voor 530 van JONR. Het is eentje uit de Xiaomi landschap en het zou mij niks verbazen als het uit de fabriek van Dream komt, zoals de Xiaomi x10 plus en X20plus.

https://www.amazon.nl/JON...uiger-robot/dp/B0DB78TS4S
Hoe krijg je de prijs van 549? Ik zie het staan maar daaronder staat ook 619 en dat is het bedrag dat ik krijg als ik de stofzuiger toevoeg aan het winkelmandje. Wellicht mis ik iets heel voor de hand liggends maar ik zie het niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PliPXgTOG6a664fuPptgltO2KI8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/hCM81EwICl3yI9AvUX70tfuR.png?f=fotoalbum_large

Edit: of ben ik te vroeg en moet ik op de 29ste pas bestellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

bazzemans schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 20:08:
[...]

Hoe krijg je de prijs van 549? Ik zie het staan maar daaronder staat ook 619 en dat is het bedrag dat ik krijg als ik de stofzuiger toevoeg aan het winkelmandje. Wellicht mis ik iets heel voor de hand liggends maar ik zie het niet.

[Afbeelding]

Edit: of ben ik te vroeg en moet ik op de 29ste pas bestellen?
Op de webpagina staat dat de actie start op 29 augustus, dus vermoed dat het dan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
@Steeffoon ik zag het na mijn post ook. Had het als edit toegevoegd. Vermoed nu ook dat dit het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Hopelijk gaat Amazon ook mee in die Roborock actie, beetje sneu om er na bestelling achter te komen dat een week wachten mij 150 euro op kan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:30
Zijn er toevallig mensen die ervaring hebben met onderstaande robotstofzuiger?
Ben aan het overwegen om het eens te proberen en wil niet gelijk al te hoog instappen. Iemand die ik ken heeft meerdere merken gehad en is toch wel erg blij met deze (heeft een hond).

https://www.bol.com/nl/nl...eatureOption#productTitle

Waar moet je eigenlijk op letten als je zo een ding wil aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:32

Dennis1812

Amateur prutser

sahinasappelsap schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 20:49:
Zijn er toevallig mensen die ervaring hebben met onderstaande robotstofzuiger?
Ben aan het overwegen om het eens te proberen en wil niet gelijk al te hoog instappen. Iemand die ik ken heeft meerdere merken gehad en is toch wel erg blij met deze (heeft een hond).

https://www.bol.com/nl/nl...eatureOption#productTitle

Waar moet je eigenlijk op letten als je zo een ding wil aanschaffen?
Nog nooit van dit merk gehoord.
Heb je de startpost gelezen?

Wellicht is in dat prijs segment Blaupunkt nog te overwegen? Die hebben in elk geval een goed bereikbare klantenservice.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:30
Dennis1812 schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 02:41:
[...]

Nog nooit van dit merk gehoord.
Heb je de startpost gelezen?

Wellicht is in dat prijs segment Blaupunkt nog te overwegen? Die hebben in elk geval een goed bereikbare klantenservice.
Ik had de startpost een tijdje terug wel wel doorgenomen, zal dat nog eens doen i.v.m. de blaupunkt die je noemt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Heb sinds gisteren de Eufy X10 Pro Omni. Gisteravond heeft ie gedweild, maar wil graag iets van schoonmaakmiddel erin, zodat het ook fris ruikt.

Ik durf de laminaatreiniger van Pledge er niet in te gooien, ben bang dat dat teveel gaat schuimen.
Iemand die er ervaring mee heeft?

Wat zou anders eventueel bij de Albert Heijn gekocht kunnen worden aan spul, wat je erin kan gieten zonder problemen?
Zie bij Amazon wel speciaal spul, maar wil het graag vandaag testen. Weet ook niet of dat soort spul puur marketing is...?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tuxie6
  • Registratie: Juli 2013
  • Nu online
Schuimen is niet het enige, het mag ook geen residu achterlaten.
Alles met wax is ook niet goed, je krijgt dan verstopping in je kanaaltjes.
Soms gaat het na een dag flokken! En klonteren.
In de originele wasmiddelen zit ook alcohol dus dat is niet de blokkerende factor.

Mijn raad zou zijn pak een doekje en probeer wat uit.
Van sommige schoonmaakmiddelen krijg je een laagje op de vloer. Kijk goed en gebruik de zon om residu te vinden.

In dit topic worden veel alternatieven aangeraden waaruit duidelijk word dat het ook persoonlijk is, geur, e.d.

[ Voor 4% gewijzigd door tuxie6 op 25-08-2024 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-05 20:04
Drwho1 schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 16:52:
[...]

Verdomme, pas de Q Revo S gekocht bij Amazon voor 649€ :(
100€ is wel veel, vraag is nu natuurlijk of ik de huidige zou terugsturen en dan rechtstreeks bij Roborock een nieuwe bestel.

Of kan je via de Amazon chat iets bereiken?
Damn, hier ook... 630 betaald op 30 juli. Kan retourneren tot 30 augustus dus even in de gaten houden. Is het enkel in Duitsland?

[ Voor 12% gewijzigd door KoningPaulus op 25-08-2024 13:16 ]

4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalenderjaar
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 14:58
KoningPaulus schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 13:05:
[...]

Damn, hier ook... 630 betaald op 30 juli. Kan retourneren tot 30 augustus dus even in de gaten houden. Is het enkel in Duitsland?
Je kunt als je naar de Duitse Roborock site gaat laten verzenden naar Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalenderjaar
Wij willen een Roborock qrevo S kopen, maar ik vraag me af of de dweil wel goed schoongemaakt wordt aangezien de S geen heet water gebruikt. Iemand ervaring hiermee?

En heeft een docking station met vuilwatertank een toegevoegde waarde of is de q8 max+ waar je zelf de dweil moet schoonmaken voor 150 euro goedkoper een net zo’n goede aankoop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KoningPaulus
kalenderjaar schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 14:25:
Wij willen een Roborock qrevo S kopen, maar ik vraag me af of de dweil wel goed schoongemaakt wordt aangezien de S geen heet water gebruikt. Iemand ervaring hiermee?
Goed genoeg hoor. En mocht je huis echt vuil zijn of je periodiek de dweilen willen wassen kun je de dweiltjes er gewoon aftrekken en in de wasmachine gooien op 60 graden (of meer) en in de droger (aldus de reviews).
Hier dweilt ie de benedenverdieping 1x per week op de normale stand, overal tegelvloer. Denk dat ik 1x per kwartaal misschien die dweiltjes ga wassen/drogen. Hebben hier niet veel te 'lijden', ook nagenoeg nooit op schoenen binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drwho1
kalenderjaar schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 14:25:

En heeft een docking station met vuilwatertank een toegevoegde waarde of is de q8 max+ waar je zelf de dweil moet schoonmaken voor 150 euro goedkoper een net zo’n goede aankoop?
Ik kan je 100% zeker zeggen dat een docking met vuil- en properwatertank écht een meerwaarde is. Dweilreiniging op vaste intervallen of smart zoals je zelf wil, droging van de dweilen. De grote reservoirs zorgen ervoor dat je minder omkijken hebt, je zal maar van huis zijn en het reservoir is leeg of vol in geval van robot zonder vuil/proper water dock.

Over warm of koud water moet je je geen zorgen maken denk ik, een paar extra dweiltjes kopen en ze regelmatig mee in de machine gooien zoals @KoningPaulus ook al zegt is veel efficiënter dan warme reiniging in het dock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalenderjaar
Ik denk dat ik dan wel voor die qrevo s wil gaan, nu is alleen nog de vraag, via Amazon voor 640 (tot vandaag geldig) of vanaf de 29e via de Roborock website, als ik de trustpilot recensies lees dan zijn die niet al te best, iemand hier ervaring met het bestellen via de Duitse Roborock website en het versturen naar Nederland? Las dingen over gebruikte stofzuigers die je dan krijgt en etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drwho1
kalenderjaar schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 19:59:
Ik denk dat ik dan wel voor die qrevo s wil gaan, nu is alleen nog de vraag, via Amazon voor 640 (tot vandaag geldig) of vanaf de 29e via de Roborock website, als ik de trustpilot recensies lezen zijn die niet al te best, iemand hier ervaring met het bestellen via de Duitse Roborock website en het versturen naar Nederland? Las dingen over gebruikte stofzuigers die je dan krijgt en etc.
Wat Amazon (BE) betreft, bij mij was er een voucher geldig (-150€) tot datum X. Op de laatste dag (FOMO, weet je wel ;) ) uiteindelijk toch maar knoop gehakt om dan te zien dat de voucher erna opnieuw geldig was tot een nieuwe datum X. 2 weken later zie ik die voucher nog steeds actief staan... 8)7
Dus ja, het zijn gewoon de 'truken van de foor' zoals we in België zouden zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M.Pantoffel
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:16
Zijn hier al mensen die hun robostofzuiger hebben gekoppeld aan water en afvoer? Hoe ging dat?

Ik heb zelf de Dreame X40 Ultra en die gekoppeld aan water/afvoer. Werkt prima, maar ik wil het een en ander iets veiliger gaan aanleggen want het zijn een hoop verloopstukjes en koppelingen waar potentieel lekkage kan optreden.
Mijn verbinding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FjgP_34EUMYNJEYRxlGFmb5b5OA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IjEIY8yWHchXqxXhc9omk0dL.jpg?f=fotoalbum_large

Er staat ook constant waterdruk op de leiding en het blijt allemaal Chinees spul, dus ik wil er sowieso een Waterstop tussen gaan zetten (was tip van een loodgieter). Overigens is de ombouwkit nu bij Amazon.de flink afgeprijsd (tip)

Weet iemand of het noodzakelijk is om het meegeleverde verdeelstuk (3 way splitter) te gebruiken? Zou dit graag vervangen door direct verloop van 3/4" naar Push fitting 3/4" naar Push koppeling

[ Voor 12% gewijzigd door M.Pantoffel op 26-08-2024 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-04 16:02

thunder8

Het gedonder begint weer.

karakedi schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 10:08:
Volgens mij wordt op moment dat je de wifi reset, ook de instellingen verwijderd. Het apparaat zal in de app als offline worden weergegeven.
Nee, dat is niet waar. Ik ben begonnen met de Mi Home en ben daarna geswitched naar de Dreame app. De instellingen en kaart blijven gewoon werken, ook in de andere app.

Bij mij valt de Wifi verbinding van de robot wel eens weg, ben er nog steeds niet achter of het voornamelijk de router (Asus GT6) of de robot is. (L10s Ultra) Eerst resette ik altijd de wifi van de robot, maar kwam er later achter dat een reboot van de router het probleem vaak oplost. Mogelijk dat er teveel 2.4 netwerken in de buurt zijn die storen. Zou mooi zijn als ze de robots ook eens upgraden naar 2.4 en 5Ghz netwerken.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mcniver
  • Laatst online: 16-05 15:15
Ik ben op zoek naar een simpelere robotstofzuiger, zonder leegbakje (ruimte waar m'n moeder hem kwijt wil) en dweil is ook niet per se nodig. Wil wel dat ie goed zuigt. Welke zouden jullie dan adviseren?
Ik heb nu de volgende op het oog:
  • roborock q7 max (omdat ik zelf tevreden roborock gebruiker ben)
  • Dreame D10 (beetje zelfde prijsklasse,300-350, zag dat andere dreame robots goed uit de test kwamen, geen idee voor deze.. )
Nog iets waar ik specifiek op moet letten? De keuze is zo reuze dat ik moeilijk kan schiften..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten2212
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 23-05 19:58
vangoghnl schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 13:18:
Vraagje. Ik heb eindelijk mijn vrouw zover om een robot stofzuiger te mogen kopen. Het is ook belangrijk dat het een beetje kan dweilen. Hier hebben we allebei een gruwelijk hekel aan.

Dreame d9 max
Komt goed uit de reviews. Veel waar voor het geld. Dweil minder maar zou hem vaker in de week kunnen laten rijden met dweil.
€220

xiaomi s10+
Ik kan hier minder reviews over vinden. Maar lijkt door de roterende dweilen een stuk beter te dweilen. En heeft obstakel vermijden.
€280

Heeft iemand ervaring met deze robots?
En is de Xiaomi het extra geld waard voor roterende dweil/obstakels vermijden.?
Of mis ik nog een briljante optie. ( Meer dan €300 uitgeven krijg ik bij mijn vrouw niet voor elkaar)
Beetje late reactie, maar toch een antwoord. Ik heb de Xiamoi S10+ nu ruim een half jaar in gebruik en ik ben erg tevreden. Het maakt standaard drie keer in de week schoon en al het vuil wordt goed meegenomen. Zo nu en dan gebruik ik de dweil functie welke prima werkt, natuurlijk niet zo goed als zelf dweilen maar het doet echt wat. Het afgelopen half jaar heb ik in ieder geval niet meer zelf gedweild, en de grond is erg schoon.

Ik had het hem voor €250 gekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vangoghnl
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 24-05 12:43
Maarten2212 schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 22:05:
[...]

Beetje late reactie, maar toch een antwoord. Ik heb de Xiamoi S10+ nu ruim een half jaar in gebruik en ik ben erg tevreden. Het maakt standaard drie keer in de week schoon en al het vuil wordt goed meegenomen. Zo nu en dan gebruik ik de dweil functie welke prima werkt, natuurlijk niet zo goed als zelf dweilen maar het doet echt wat. Het afgelopen half jaar heb ik in ieder geval niet meer zelf gedweild, en de grond is erg schoon.

Ik had het hem voor €250 gekocht.
He thanks.

Hier uiteindelijk besloten het budget iets op te schroeven. We hebben nu een Xiaomi x20+. Volgens mij redelijk hetzelfde maar dan met dock. Mijn vrouw is inmiddels helemaal om. Ze wil hem nooit meer kwijt. Hij dweilt hier 2 x per week zowel beneden als boven. Stofzuigt beneden ook dagelijks. (Hond en 2 kinderen) Echt ideaal. Ik zet hem aan als ik naar bed ga, en in de ochtend is alles erg netjes.

Inmiddels hebben al meerdere vrienden en familieleden er eentje gekocht nadat ze hier een demonstratie kregen haha. Volgens mij is het net zoals vroeger bij de vaatwasser; Allemaal onzin, kun je zelf ook wel. En nu heeft echt iedereen er eentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikson
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 18-11-2024
M.Pantoffel schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 15:52:
Zijn hier al mensen die hun robostofzuiger hebben gekoppeld aan water en afvoer? Hoe ging dat?

Ik heb zelf de Dreame X40 Ultra en die gekoppeld aan water/afvoer. Werkt prima, maar ik wil het een en ander iets veiliger gaan aanleggen want het zijn een hoop verloopstukjes en koppelingen waar potentieel lekkage kan optreden.
Mijn verbinding:
[Afbeelding]

Er staat ook constant waterdruk op de leiding en het blijt allemaal Chinees spul, dus ik wil er sowieso een Waterstop tussen gaan zetten (was tip van een loodgieter). Overigens is de ombouwkit nu bij Amazon.de flink afgeprijsd (tip)

Weet iemand of het noodzakelijk is om het meegeleverde verdeelstuk (3 way splitter) te gebruiken? Zou dit graag vervangen door direct verloop van 3/4" naar Push fitting 3/4" naar Push koppeling
Ik volg dit even want van de week een water kitt binnengekregen en nog in afwachting van de L10s Pro Ultra Heat. Waterstop lijkt mij inderdaad wel een goed idee want inderdaad best nogal wat aansluitingen gewoon onder waterdruk. Denk trouwens dat in de 3weg aansluiting een drukverlager zit, dus zal je hem denk ik wel gewoon op de g3/8 aansluiting moeten aansluiten. Moet zelf ook nog kijken om hem op de kraan te krijgen. Vond nog niet zo snel een verloop van g3/4 naar g3/8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aasas
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 23-05 11:20
thunder8 schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 17:51:
[...]

Nee, dat is niet waar. Ik ben begonnen met de Mi Home en ben daarna geswitched naar de Dreame app. De instellingen en kaart blijven gewoon werken, ook in de andere app.

Bij mij valt de Wifi verbinding van de robot wel eens weg, ben er nog steeds niet achter of het voornamelijk de router (Asus GT6) of de robot is. (L10s Ultra) Eerst resette ik altijd de wifi van de robot, maar kwam er later achter dat een reboot van de router het probleem vaak oplost. Mogelijk dat er teveel 2.4 netwerken in de buurt zijn die storen. Zou mooi zijn als ze de robots ook eens upgraden naar 2.4 en 5Ghz netwerken.
Heb je meerdere routers/ap's in huis met het zelfde SSID? Het kan zijn dat elk apparaat een ander WiFi standaard gebruikt waardoor het roamen van het ene punt naar het andere punt lastig gaat, waardoor je connectiviteitsissues krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.Pantoffel
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:16
Erikson schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 07:59:
[...]

Ik volg dit even want van de week een water kitt binnengekregen en nog in afwachting van de L10s Pro Ultra Heat. Waterstop lijkt mij inderdaad wel een goed idee want inderdaad best nogal wat aansluitingen gewoon onder waterdruk. Denk trouwens dat in de 3weg aansluiting een drukverlager zit, dus zal je hem denk ik wel gewoon op de g3/8 aansluiting moeten aansluiten. Moet zelf ook nog kijken om hem op de kraan te krijgen. Vond nog niet zo snel een verloop van g3/4 naar g3/8.
Ah fijn om even van gedachten te wisselen!
Heb inmiddels terugkoppeling van de Dreame Tech Support:
The 3-way G3/8 diverter valve included in the Dreame X40 Ultra Water Hookup Kit is an essential component for the proper functioning of the automatic water refill and drainage system. This valve ensures compatibility and optimal performance, including features like preventing overflows and real-time purging.

However, if the provided 3-way splitter is not compatible with your existing setup, you may need to obtain an appropriate adapter. Here are some key points to consider:

Compatibility: Ensure that any alternative shackle or adapter you use is compatible with the 3/4" Push connector standard in the Netherlands.
Pressure Requirements: Verify that the water pressure in your system is between 0.14 MPa and 1 MPa.
Installation Tips: Before installation, make sure to shut off the main water supply and completely drain the pipes. The kit should be connected exclusively to a cold water source.
Heb verder zelf geen druk gemeten oid, zou niet weten hoe ik dat doe. Het functioneert opzich nu prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
Heeft er iemand al positieve (of negatieve natuurlijk) ervaringen met vervangingssetjes van Roborock? Dan doel ik met name op de stofzakken en dweiltjes van de Q Revo serie. De originele worden in Europa niet verkocht als het goed is, dus heb je altijd imitatie te pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikson
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 18-11-2024
OK, essentieel dus die splitter. Waterdruk in Nederland zou tussen de 2.0 en 4.0 bar moeten zitten en volgens mij dus 0.2 en 0.4 MPa dus dat zou geen probleem zijn. Wat ik dan moet verstaan onder “preventing overflows “ weet ik niet precies, een soort lek stop? Weet dan ook niet of een stopkraan dan nodig is.
M.Pantoffel schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 10:54:
[...]

Ah fijn om even van gedachten te wisselen!
Heb inmiddels terugkoppeling van de Dreame Tech Support:

[...]

Heb verder zelf geen druk gemeten oid, zou niet weten hoe ik dat doe. Het functioneert opzich nu prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:02
M.Pantoffel schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 15:52:

Mijn verbinding:
[Afbeelding]

Net een x40 master besteld op Amazon, dus weet over een paar dagen hoe het is om hem aan te sluiten.
Ik heb in mijn nieuwe keuken onderin de kast een vak laten maken zonder plint waar afvoer en de wateraansluiting zit, hopelijk past en werkt alles prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aasas
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 23-05 11:20
Heeft iemand ervaring met herbruikbare stofzuigerzakken?

https://www.bol.com/nl/nl...ZLrg.2_11.22.ProductTitle

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kalenderjaar
Drwho1 schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 20:47:
[...]

Wat Amazon (BE) betreft, bij mij was er een voucher geldig (-150€) tot datum X. Op de laatste dag (FOMO, weet je wel ;) ) uiteindelijk toch maar knoop gehakt om dan te zien dat de voucher erna opnieuw geldig was tot een nieuwe datum X. 2 weken later zie ik die voucher nog steeds actief staan... 8)7
Dus ja, het zijn gewoon de 'truken van de foor' zoals we in België zouden zeggen.
Je had gelijk, de 150 euro coupon was verlopen en een dag later was er weer een 150 euro coupon en de qrevo s was ook nog eens 10 euro goedkoper. Heb hem voor 640 op Amazon besteld, donderdag komt die! Over de Duitse Roborock website kon ik te weinig vinden, vandaar de keuze om via Amazon te bestellen, ook in het geval dat er iets teruggestuurd moet worden en etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-04 16:02

thunder8

Het gedonder begint weer.

Aasas schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 10:40:
[...]

Heb je meerdere routers/ap's in huis met het zelfde SSID? Het kan zijn dat elk apparaat een ander WiFi standaard gebruikt waardoor het roamen van het ene punt naar het andere punt lastig gaat, waardoor je connectiviteitsissues krijgt.
Nee. Ik heb 1 router met deze SSID. Wel is het zo dat ik deze heb overgenomen van de oude router.die ik vervangen heb, anders kon ik mijn hele home automation weer opnieuw opbouwen.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:02
TheMystery schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 13:08:
[...]

Net een x40 master besteld op Amazon, dus weet over een paar dagen hoe het is om hem aan te sluiten.
Ik heb in mijn nieuwe keuken onderin de kast een vak laten maken zonder plint waar afvoer en de wateraansluiting zit, hopelijk past en werkt alles prima.
Jammer dat bij bestellen de datum 31 augustus staat en in de mail die je krijgt 28 september :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:32

Dennis1812

Amateur prutser

Ik herbruik de niet herbruikbare.
Ja, het is een beetje vies. Handschoentjes aan. Eventueel pincet erbij en je hebt zo 90% eruit.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
Hoe snel zitten die zakken vol bij jullie dan? Hier na een maandje nog verwaarloosbaar. Wel preventief paar zakken gekocht bij ome Ali, maar verwacht dat ik er dus lange tijd mee kan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Zohan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-05 09:44

Bedankt voor de tip!
Was eindelijk toe aan een extra robotstofzuiger naast de oude vertrouwde S5 Max (die mag naar boven) en kwam op de Revo S uit.
Mooi even dagje wachten.
5% kortingsnieuwbrief alvast aangevraagd :)

Vergeet ook de 6% cashback via de Duitse Shopbuddies niet (gewoon inloggen met bestaande NL account).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
KoningPaulus schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 11:39:
Hoe snel zitten die zakken vol bij jullie dan? Hier na een maandje nog verwaarloosbaar. Wel preventief paar zakken gekocht bij ome Ali, maar verwacht dat ik er dus lange tijd mee kan doen.
Die stofzakken zijn magisch, het zijn een soort vrouwen handtassen. Ze zijn groter dan je denkt en alles verdwijnt erin. Ze gaan hier ondanks veel kattenharen wel een half jaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TYPHOON-
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17:02
Eufy S1 pro staat blijkbaar bij Amazon.de op 999euro. Goede koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prophasis
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-05 11:11
Ik zie hier nu een aantal tips voorbij komen voor schoonmaakmiddel in de Q Revo S waterbassin. O.a. Seepje. Zijn deze ook goed geschikt voor PVC vloeren (niet bijtend?). Is dit dan gewoon het afwasmiddel, of?

Of iemand andere tips voor PVC vloer met de Q Revo S?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
The_Zohan schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 12:29:
[...]

Bedankt voor de tip!
Was eindelijk toe aan een extra robotstofzuiger naast de oude vertrouwde S5 Max (die mag naar boven) en kwam op de Revo S uit.
Mooi even dagje wachten.
5% kortingsnieuwbrief alvast aangevraagd :)

Vergeet ook de 6% cashback via de Duitse Shopbuddies niet (gewoon inloggen met bestaande NL account).
Zie Roborock niet bij shopbuddies staan.
Ik heb nog twee dagen om te retourneren bij Amazon, maandje geleden daar gekocht voor 630 en nog 30 cashback. Dan zou ik nu bij Roborock moeten bestellen, bij Amazon nu mn retour aanmelden, en zodra ie binnen is uit Duitsland die retour sturen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
Prophasis schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 13:40:
Ik zie hier nu een aantal tips voorbij komen voor schoonmaakmiddel in de Q Revo S waterbassin. O.a. Seepje. Zijn deze ook goed geschikt voor PVC vloeren (niet bijtend?). Is dit dan gewoon het afwasmiddel, of?

Of iemand andere tips voor PVC vloer met de Q Revo S?
Hier een Q Revo S mét PVC vloer. Ik gebruik een (groene, niet-schuimende) reiniger die ik bij mijn PVC leverancier heb gekocht. Werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Zohan
KoningPaulus schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 15:21:
[...]

Ik heb nog twee dagen om te retourneren bij Amazon, maandje geleden daar gekocht voor 630 en nog 30 cashback. Dan zou ik nu bij Roborock moeten bestellen, bij Amazon nu mn retour aanmelden, en zodra ie binnen is uit Duitsland die retour sturen? :+
Daarom even bij de Duitse Shopbuddies kijken (Shopbuddies.de)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
The_Zohan schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 15:59:
[...]

Daarom even bij de Duitse Shopbuddies kijken (Shopbuddies.de)
Leider konnten wir keine passenden Ergebnisse finden

’roborock’

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Zohan
KoningPaulus schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 16:49:
[...]

Leider konnten wir keine passenden Ergebnisse finden

’roborock’
Ah balen! Toen ik het postte stond hij er 100% zeker bij.
Hier is hij nog niet bijgewerkt: https://www.cashbacksvergleichen.de/rabatt/roborock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
KoningPaulus schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 15:21:
[...]

Je kan retour aanvragen/aanmelden en alsnog niet opsturen. Je hebt 2 weken de tijd om te retourneren na aanmelding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BulMi
  • Registratie: April 2006
  • Nu online
karakedi schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 17:50:
[...]

Je kan retour aanvragen/aanmelden en alsnog niet opsturen. Je hebt 2 weken de tijd om te retourneren na aanmelding
Ik heb dit nagevraagd bij Amazon(eigenlijk vraag of er extra korting mogelijk is, ik kan nog tot 9 september retourneren) ze gaven aan dat het eventueel tot problemen kon leiden door verschillende serienummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ja ik zou denken dat dat mis gaat als je de stofzuiger van een andere verkoper (die toch dezelfde is?) terugstuurt.

Ik heb mijn qrevo vandaag ontvangen maar laat hem nog even ingepakt tot er duidelijkheid is. Heb een bericht naar Roborock gestuurd (eerst naar Amazon zelf maar die kon er niets over zeggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
Beekforel schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 19:11:
Ja ik zou denken dat dat mis gaat als je de stofzuiger van een andere verkoper (die toch dezelfde is?) terugstuurt.

Ik heb mijn qrevo vandaag ontvangen maar laat hem nog even ingepakt tot er duidelijkheid is. Heb een bericht naar Roborock gestuurd (eerst naar Amazon zelf maar die kon er niets over zeggen).
Hoe heb je Roborock benaderd? Via Amazon of daar buiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

KoningPaulus schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 20:22:
[...]

Hoe heb je Roborock benaderd? Via Amazon of daar buiten?
Via Amazon een bericht gestuurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karakedi
Actie bij roborock is actief. Als je een "referal" stuurt gaat er nog 8% ervan af.

Prijs is 506 euro van de revo s. De q revo master 920 euro.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nrFjYUJifxzndFACFk9wgmK7fbI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/87u4DFyIGwA4o5GUXmDismUU.jpg?f=fotoalbum_large

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Bij Amazon is de prijs wel gezakt maar niet zover als bij Roborock zelf.

Dan nog maar 1 bestellen... done
Je kunt de 5% nieuwsbrief en 8% referral niet combineren. Voor 5% is de code ROBOROCKS.

[ Voor 32% gewijzigd door Beekforel op 29-08-2024 07:24 ]

• Prophasis
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-05 11:11
GilbertvH schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 15:47:
[...]

Hier een Q Revo S mét PVC vloer. Ik gebruik een (groene, niet-schuimende) reiniger die ik bij mijn PVC leverancier heb gekocht. Werkt perfect!
Heb je hier een merknaam/type van? Ik zie James PVC vloer reiniger terugkomen maar die lijkt te schuimen

• GilbertvH
Prophasis schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 08:35:
[...]

Heb je hier een merknaam/type van? Ik zie James PVC vloer reiniger terugkomen maar die lijkt te schuimen
Onze plaatselijke leverancier heeft er zijn/haar eigen naam aan gegeven. Ze zijn onderdeel van Colors@Home. Wellicht kun je bij één van de winkels binnenlopen. Op de fles staat 'laagschuimend', maar laat je daardoor niet in de war brengen want het schuimt niet.

[ Voor 10% gewijzigd door GilbertvH op 29-08-2024 09:12 ]

• Belindo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:06

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

Domme vraag misschien, maar voor de Eufy app (L60 hier), wat doet de 'Multi-map saving'?

Ik heb namelijk een kaart voor de huiskamer, en een kaart voor de serre. Ik had verwacht dat als ik hem in de serre zet en op de startknop druk, hij aan de hand van z'n omgeving weet dat ie in de serre is. Maar dat werkt niet (can't find position). Dan moet ik in de app eerst de kaart van de serre activeren.

Alleen met multi-map saving uit werkt alles precies hetzelfde; ik heb twee kaarten die ik beide kan activeren.

Zit ik verkeerd dat ik denk dat als je twee kaarten hebt van twee verschillende ruimtes, hij automatisch zou moeten weten in welke ruimte hij is?

Coding in the cold; <brrrrr />

• blackjack21x
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-10-2024
Qrevo master besteld. Denk dat ik wel iets nodig heb om de camera en microfoon af te plakken in stand-by mode

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:29
Belindo schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 09:20:
Domme vraag misschien, maar voor de Eufy app (L60 hier), wat doet de 'Multi-map saving'?

Ik heb namelijk een kaart voor de huiskamer, en een kaart voor de serre. Ik had verwacht dat als ik hem in de serre zet en op de startknop druk, hij aan de hand van z'n omgeving weet dat ie in de serre is. Maar dat werkt niet (can't find position). Dan moet ik in de app eerst de kaart van de serre activeren.

Alleen met multi-map saving uit werkt alles precies hetzelfde; ik heb twee kaarten die ik beide kan activeren.

Zit ik verkeerd dat ik denk dat als je twee kaarten hebt van twee verschillende ruimtes, hij automatisch zou moeten weten in welke ruimte hij is?
Het is bedoelt dat je ook een boven verdieping kan mappen en zuigen.

Weet niet of je robot zelf de serre in kan (gok van niet), maar anders kan je gewoon 1 map maken met 2 ruimtes (kan je vaak opsplitsen).

Maar multimap is normaal gezien voor een andere verdieping en dan moet je dus aangeven dat de robot op een andere verdieping is.

Dus opzich wel llogisch gedrag wat hij nu vertoond.

• Belindo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:06

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

stimpyrulez schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 09:43:
[...]

Het is bedoelt dat je ook een boven verdieping kan mappen en zuigen.

Weet niet of je robot zelf de serre in kan (gok van niet), maar anders kan je gewoon 1 map maken met 2 ruimtes (kan je vaak opsplitsen).

Maar multimap is normaal gezien voor een andere verdieping en dan moet je dus aangeven dat de robot op een andere verdieping is.

Dus opzich wel llogisch gedrag wat hij nu vertoond.
Wat zou het verschil zijn tussen een bovenverdieping of een andere ruimte in het huis. De drempel is te hoog, dus ik moet hem er zelf neer zetten (net zoals bijv. bij een bovenverdieping).

Maar gezien je een na laatste zin zal het inderdaad kloppen dat je zelf de kaart moet selecteren van de ruimte/verdieping waar je hem hebt neergezet. Dan had ik de verkeerde verwachtingen :) Thanks!

Coding in the cold; <brrrrr />

• kalenderjaar
Iemand nog een goede site voor accessoires voor de qrevo s? Zoals stofzuigerzakken, filters, dweil pads, reserve borstel en etc. Las slechte dingen over namaak dweil pads..

• kalenderjaar
En is roborock.de dezelfde verkoper als roborock official eu op Amazon?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peule_P
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:28
kalenderjaar schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 15:19:
Iemand nog een goede site voor accessoires voor de qrevo s? Zoals stofzuigerzakken, filters, dweil pads, reserve borstel en etc. Las slechte dingen over namaak dweil pads..
kalenderjaar schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 15:21:
En is roborock.de dezelfde verkoper als roborock official eu op Amazon?
Volgens mij geef je hier al antwoord op je eigen vraag ;)

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:35

Stewie!

Keen must die!

Iemand nog een goede site voor accessoires voor de qrevo s? Zoals stofzuigerzakken, filters, dweil pads, reserve borstel en etc.
De originele beschikbaarheid van die accessoires is matig te noemen. Veel namaak en vage merken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KoningPaulus
Via Ali het e.e.a. besteld voor een habbekrats, ben benieuwd of het wat is. Reviews waren prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:36

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Hier ook een tijdje mee gelezen en had mijn oog al een tijdje op de Eufi X10 pro, die was 599 in de Amazon sale en toen was ik te laat. Nu zag ik een Q revo S en dat leek op dezelfde kwaliteit ruwweg, dus daar op in gesprongen en net besteld :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Momenteel is de Dreame L10S Ultra ook scherp geprijsd met 549 euro bij Amazon: https://www.amazon.nl/dp/B0B8X43GQH?th=1 (Bestel met Scoupy of CashbackXL voor extra cashback).

Ten opzichte van de Q Revo krijg je dan een RGB camera, microfoons en schoonmaakmiddel cartridge.

[ Voor 11% gewijzigd door stin00 op 01-09-2024 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:52

Rio

Ik heb al een boek

Ben het helemaal eens met deze review van de Dreame X40: Dreame X40 Ultra Complete White review door hrigteri

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Zohan
stin00 schreef op zondag 1 september 2024 @ 14:20:
Momenteel is de Dreame L10S Ultra ook scherp geprijsd met 549 euro bij Amazon: https://www.amazon.nl/dp/B0B8X43GQH?th=1 (Bestel met Scoupy of CashbackXL voor extra cashback).

Ten opzichte van de Q Revo krijg je dan een RGB camera, microfoons en schoonmaakmiddel cartridge.
Wel veel retour deals beschikbaar… 😛

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A. Qonsaides
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-05 15:22
Afgelopen weekend heb ik toch de knoop doorgehakt en gekozen voor de Roborock Qrevo Pro met de Duitse aanbieding (€644). Ik heb lang getwijfeld tussen de Qrevo Pro en de Dreame L10S Ultra Heat, maar op een gegeven moment moet je toch een keuze maken. Ik verwacht dat ze in de praktijk niet enorm veel verschillen, waarbij de Roborock zich langer/meer heeft bewezen.

De Qrevo Pro lijkt mij een waardige vervanger van de Roomba 960. 🙂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:17
En nu kijken hoelang de verzending duurt vanuit Roborock. Hier ook een Q Revo S aangeschaft. Komende van een S5 ben ik benieuwd naar de upgrade :)

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lays526
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:27
Reaper.JA2 schreef op maandag 2 september 2024 @ 13:12:
En nu kijken hoelang de verzending duurt vanuit Roborock. Hier ook een Q Revo S aangeschaft. Komende van een S5 ben ik benieuwd naar de upgrade :)
aangezien ik van de s5 naar de qrevo pro ben gegaan durf ik met 100% zekerheid te zeggen dat je zeer tevreden gaat zijn.

stiller, navigatie is stukken beter, reinigt beter.
kan nog wel even doorgaan, maar eigenlijk is tot nu toe alles beter aan de qrevo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
Goed om te horen. Wij upgraden ook van een S5 (Max) naar een QRevo Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lays526
De enigste minpuntjes die ik kan vinden zijn dat ik geen plek heb om hem op de waterleiding en afvoer aan te sluiten, maar daar kan de qrevo weinig aan doen, en dat ik niet kan instellen dat ie overdag de stofbak leegzuigt. ik laat hem snachts zuigen en dweilen, dat gaat prima, maar heb liever niet dat ie het stofreservoir snachts leegzuigt, dus dat staat uit, maar heb nog niet gevonden hoe ik kan instellen dat ie dat overdag alsnog doet (wel handmatig in de app)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:35

Stewie!

Keen must die!

lays526 schreef op maandag 2 september 2024 @ 15:24:
en dat ik niet kan instellen dat ie overdag de stofbak leegzuigt. ik laat hem snachts zuigen en dweilen, dat gaat prima, maar heb liever niet dat ie het stofreservoir snachts leegzuigt, dus dat staat uit, maar heb nog niet gevonden hoe ik kan instellen dat ie dat overdag alsnog doet (wel handmatig in de app)
Do not disturb mode aanzetten, helpt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Stewie! schreef op maandag 2 september 2024 @ 15:47:
[...]

Do not disturb mode aanzetten, helpt dat?
Nee, DND zorgt er alleen voor dat het dock snachts niet de robotstofzuiger leegzuigt om lawaai te voorkomen. Je moet de volgende dag alsnog handmatig het dock laten wegzuigen, dat doet hij niet automatisch.

Ik en vele anderen hebben Roborock al duizend keer om een delayed afzuiging functie gevraagd, maar ze doen er niks mee. Lijkt me niet heel moeilijk om dat softwarematig op te lossen, maarja :-(

[ Voor 10% gewijzigd door stin00 op 02-09-2024 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
stin00 schreef op maandag 2 september 2024 @ 15:48:
[...]

Nee, DND zorgt er alleen voor dat het dock snachts niet de robotstofzuiger leegzuigt om lawaai te voorkomen. Je moet de volgende dag alsnog handmatig het dock laten wegzuigen, dat doet hij niet automatisch.

Ik en vele anderen hebben Roborock al duizend keer om een delayed afzuiging functie gevraagd, maar ze doen er niks mee. Lijkt me niet heel moeilijk om dat softwarematig op te lossen, maarja :-(
Niet zon ramp toch? Tenzij hij echt veel vuil oppikt bij jou in één ronde. Maar als ik hier na een volledige schoonmaak ronde kijk is het echt verwaarloosbaar wat er in het bakje van de robot zit. Dat kan prima "bij" het volgende vuil mee als de robot een keer overdag draait en afzuigt in het station.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
KoningPaulus schreef op maandag 2 september 2024 @ 16:28:
[...]
Niet zon ramp toch? Tenzij hij echt veel vuil oppikt bij jou in één ronde. Maar als ik hier na een volledige schoonmaak ronde kijk is het echt verwaarloosbaar wat er in het bakje van de robot zit. Dat kan prima "bij" het volgende vuil mee als de robot een keer overdag draait en afzuigt in het station.
Wisselt nogal, 2 katten willen nog wel eens met elkaar stoeien en flink wat haren achterlaten :+ Of bij de kattenbak allemaal grind eruit rammen. Inderdaad geen ramp, maar zou wel mooi zijn als ze dit implementeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lays526
stin00 schreef op maandag 2 september 2024 @ 16:40:
[...]

Wisselt nogal, 2 katten willen nog wel eens met elkaar stoeien en flink wat haren achterlaten :+ Of bij de kattenbak allemaal grind eruit rammen. Inderdaad geen ramp, maar zou wel mooi zijn als ze dit implementeren.
Het is ook niet heel erg natuurlijk, maar als je een stofzuiger die zelf stofzuigt, dweilt zn dweilen. Wast en dergelijke, mag ik dan niet verwachten dat ie dat ook zelf doet, ipv dat ik de app moet openen en op een knopje moet drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colin_
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 29-03 19:45
Afgelopen week heb ik een Roborock Q8 Max+ besteld bij Bol.com voor €415 (nog niet bezorgd), we hadden ons budget rond de €400 dus dat kwam mooi uit. Na veel filmpjes en de vergelijkingssite van Roborock bekeken te hebben.

Nu zie ik jullie berichten over de Qrevo S aanbieding bij Roborock DE en ga ik toch weer twijfelen, vooral vanwege het dweilen dat met de Q8 Max waarschijnlijk niet zo'n succes is. Zou de betere dweilfunctie het waard zijn om ons budget toch weer met ~€135 (€90 met referral code) te verhogen? De Q8 heeft bijvoorbeeld juist weer de duoroller brush wat juist goed werkt bij haren (van vriendin + 2 katten).

Nog een tip: er is nog een extra kortingscode voor Redditors (r/roborock), 8% korting op de Duitse webshop met code RRSAPDE10ANSREDDIT

[ Voor 10% gewijzigd door colin_ op 02-09-2024 23:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:36
Ik twijfel nog tussen een Xiaomi X20+ voor 350 en een Roborock Revo S voor 506 euro.

Nog meer mensen die hier tussen getwijfeld hebben?

Volgens mij is het grootste verschil dat de Roborock automatische vloerkleed detectie heeft. Daarnaast heeft hij ook een intern waterreservoir in de robot zelf. Dit heeft de Xiaomi niet.

Zijn er verder nog punten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarvh
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
colin_ schreef op maandag 2 september 2024 @ 23:07:
Nog een tip: er is nog een extra kortingscode voor Redditors (r/roborock), 8% korting op de Duitse webshop met code RRSAPDE10ANSREDDIT
Deze Reddit code van 8% is een alternatief voor de referral code van eveneens 8%? Zo te zien kun je maar één code invoeren, dus het blijft 8%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plexxodus
  • Laatst online: 20-05 14:07
Aeonis schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 13:23:
Iemand toevallig ervaring met James Vloerreiniger voor PVC in een robotstofzuiger? Benieuwd of dat prima gaat of dat er een kans op schuim en/of verstoppingen is. Dit middel werd ons aangeraden door de PVC fabrikant, het kan ook krasjes herstellen.

P.s. zojuist de Eufy X10 Pro Omni besteld :)
Inmiddels James vloerreiniger 2x gebruikt in een Rowenta 75S zonder dat het een schuimparty is geworden en het apparaat doet het nog. Prima spul dus (voorlopig).

Itho Daalderop Amber 95 WP (all-electric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:39
Weet iemand hier nog een Ali Expres shop die vanuit de EU verzend en een originele set onderdelen heeft voor een normale S8? (zijborstel, 2x grote borstel, filter, dweil, etc)

De Duitse Roborock site heeft geen set en de grote borstels zijn uitverkocht, en eerder was er een shop die originele delen verzond vanuit Polen maar die lijkt onvindbaar tegenwoordig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Hier inmiddels de Eufy X10 Pro Omni een week in bezit. Wat een heerlijk apparaat.
Loopt veel minder vast (lees: helemaal niet) op stoelpoten of andere gekke dingen, waar de Eufy X8 Hybrid nog weleens last van heeft. Dweilen doet 'ie ook prima, zonder strepen of afdrukken. Zuigen doet ie erg goed, de app is erg gebruiksvriendelijk. Kost wat, maar tot nu toe goed zijn geld waard. Leuk ook dat er een functie opzit, waarmee hij je voeten kan volgen, zodat ie een bepaald spoor schoonmaakt.

Wil alleen nog experimenteren met schoonmaakmiddel voor de vloer, in het reservoir, maar kom er nog niet aan uit welke ik nou moet nemen, ook voor pvc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeorgeRDG
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22-05 16:20
G33st schreef op maandag 2 september 2024 @ 23:25:
Ik twijfel nog tussen een Xiaomi X20+ voor 350 en een Roborock Revo S voor 506 euro.

Nog meer mensen die hier tussen getwijfeld hebben?

Volgens mij is het grootste verschil dat de Roborock automatische vloerkleed detectie heeft. Daarnaast heeft hij ook een intern waterreservoir in de robot zelf. Dit heeft de Xiaomi niet.

Zijn er verder nog punten?
Hier ook getwijfeld, destijds was de prijs van de revo s nog 650, dat maakte de keus voor de x20+ voor 330 uiteindelijk niet zo moeilijk. Volgens mij zijn de verschillen die je aanhaalt de grootste idd, enige wat ik nog aanvullend kan bedenken is volgens mij de optie van de q revo om iets dichterbij de plint/muur te dweilen d.m.v. draaien van zijn kont, dat kan de x20+ (nog) niet. Die optie was bij de x20+ kortstondig actief in een eerdere firmware upgrade maar die is later weer ingetrokken (geen idee waarom).
Pagina: 1 ... 37 ... 55 Laatste