Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

Neutron schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 19:40:
Ik overweeg de aanschaf van de Switchbot K10+, mede vanwege het compacte formaat en goede reviews. Maar ik zou graag een beter beeld willen van de (jaarlijkse) onderhoudskosten.

In het topic zie ik wat wisselende reacties over onderhoud maar als ik de manual van Switchbot zelf erop nalees zie ik staan dat een stofzuiger zak 70 dagen meegaat en de rest van de onderdelen (borstel, filter e.d.) iedere 12 maanden moet worden vervangen. Als ik uitga van hun 'Replacement Kit for 1-year Use' a EUR 60,- en 4 filterzakken a EUR 15,- kom ik aan minimaal 75,- per jaar aan materiaal kosten. Ben ik nou zo'n krent of is dit best veel? Zo'n zak vervangen vind ik uiteraard prima maar iedere 12 maanden het wieltje en 2 borstels vervangen zit ik niet op te wachten.

Welke ervaringsdeskundige kan z'n praktijkervaring hiermee delen?
Ik heb mijn K10+ (let wel: gesponsorde review) nu bijna een jaar in gebruik, stofzuigt dagelijks (geen huisdieren, we wonen met zijn tweeën, verder niet extreem stoffig huis) en ik ben nu net toe aan een eerste vervanging van de stofzak. De rest van de onderdelen zien er nog goed uit en zal ik zeker nog niet vervangen omdat de app het van me vraagt (gelukkig zitten er geen RFID-tags in zoals de filters van AEG-luchtreinigers, en kun je de timer simpelweg zelf resetten). Dus qua 75 euro op jaarbasis zou op advies van SwitchBot zijn. Ik denk dat het nog veel gaat zijn als dat op tweejarige basis gaat zijn.

Maar, n=1, en ik vermoed dat je met huisdieren wel vaker de stofzak moet wisselen.

Edit: vloer is een gietvloer en een laminaatvloer, verder een deurmat en een klein stukje tapijt. Ik gok dat dat ook nog wel verschil zal maken voor de slijtage van onderdelen.

[ Voor 4% gewijzigd door PeacekeeperNL op 07-08-2024 09:59 ]

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:38
Beekforel schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 08:25:
De Roborock Qrevo Pro is van Amazon verdween? :?

Ik hield de prijs wat in de gaten maar sinds gisteren niet meer vindbaar. De S is 799 - 150 momenteel, maar ik wil graag de pro omdat deze de dweilen schoonmaakt met heet water en de flexi arm heeft.
Niet alleen de Pro, ook de Dreame X40, zo te zien.
De Dreame heeft dat eerder gehad en kwam daarna weer terug. Dus misschien nu even out of stock, ofzo...

Ik hou de Pro en de Master ook in de gaten, samen met de Dreame staan die op mijn shortlist.
Nu lees ik wel van de Dreame veel "horror" verhalen over de aftersales (op Reddit, dus tsja..)

Zijn er hier bezitters van de X40?

Tevens: wat ik ook op Reddit de laatste tijd veel voorbij zie komen is dat de waterreservoirs vies zijn, vaak in gebruik met de Omo-spul van Roborock. Is daar hier ook ervaring mee? Of is ons water gewoon schoner en is dat meer een US-probleem?

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BulMi
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-05 13:43
Nu met de 150 euro korting lijkt het mij ook een interessante aanbieding. Op amazon kom ik nu echter 2 modellen tegen en zie niet zo snel wat het verschil is tussen deze 2:

B0CYC4KZP9

en

B0C2YQTHJN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:02

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

BulMi schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 10:04:
Nu met de 150 euro korting lijkt het mij ook een interessante aanbieding. Op amazon kom ik nu echter 2 modellen tegen en zie niet zo snel wat het verschil is tussen deze 2:

B0CYC4KZP9

en

B0C2YQTHJN
De eerste is de S en de tweede de originele qrevo. De S is dan een betere deal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:20

Rio

Ik heb al een boek

Ben.Hahlen schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 10:04:
[...]

Yep. Extreem tevreden mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:28

Pinjataaa

Hit me!

Ben.Hahlen schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 10:04:
[...]

Ik hou de Pro en de Master ook in de gaten, samen met de Dreame staan die op mijn shortlist.
Nu lees ik wel van de Dreame veel "horror" verhalen over de aftersales (op Reddit, dus tsja..)

Yes, ben erg tevreden met de X40.
Om de aftersales te omzeilen heb ik het bij Coolblue gekocht. Laatst een defecte eufy na 1,5 jaar en kreeg een tegoedbon van de volledige aanschafprijs.

Mocht er iets gebeuren met de Dreame, hoop ik dat zo af te vangen :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-05 13:58
Beekforel schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 10:19:
[...]

De eerste is de S en de tweede de originele qrevo. De S is dan een betere deal.
Wij hebben eerst de Q Revo gehad, maar deze hebben we vanwege een Lidar defect moeten terugsturen naar Amazon met volledige teruggave van kosten. Direct de Q Revo S besteld die goedkoper is, maar ook meer zuigvermogen heeft (en mop wordt hoger opgetild). Enig grote verschil zijn de kleinere tanks voor schoon en vuil water t.o.v. de Q Revo, maar daar merk je niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:06
De laatste dagen tijdens vakantie was dit topic samen met het zwembad de plaats waar ik het meest heb verbleven :+

Robotstofzuiger noob meldt zich. Ik heb me dus behoorlijk ingelezen om door de bomen het bos te zien. In mijn omgeving hoor ik wel eens hoe fantastisch zo'n toestel niet is, maar verder weinig aandacht aan besteedt. Tot nu. We, mijn vrouw en ik, hebben het druk genoeg met het werk en willen eigenlijk zoveel mogelijk vrije tijd overhouden. Naast een dochter lopen hier ook nog 2 katten rond, het geraakt hier vrij snel stoffig en vuil (ook al doen we onze schoenen uit aan de deur). Een steelstofzuiger is wel bij de hand voor het snelle werk, maar als een goede robot ook deftig kan dweilen dan ben ik geïnteresseerd. Uiteraard zal ik zelf nog periodiek bepaald onderhoud moeten doen, maar dat scheelt al een stuk op meerdere malen per week.

Ik ben er wel ongeveer uit dat ik voor een Roborock wil gaan, Dreame al enkele keren bekeken (na suggesties hier in het topic) maar dat lijkt het toch niet te worden. Op vlak van functionaliteit en app komt Roborock meer in de buur van wat ik wil, al lijkt het er ook op dat ze voor elke gebruiker wel een apart model uitbrengen. :?
Andere merken komen eigenlijk helemaal niet op de radar, het lijkt ondertussen ook wel of iedere elektronicafabrikant een stuk van de lucratieve markt wil (Blaupunkt zag ik zelfs).

Oorspronkelijk ging ik voor een S8, maar gaandeweg ben ik toch voor een dock overstag aan het gaan. Nu lijkt de Roborock Q Revo S me wel wat, momenteel 649€ (na aftrek van 150€ coupon) op Amazon België. De S8 zou ik via Bol kunnen kopen voor 489€, nog altijd een 160€ prijsverschil, maar ik ben de meerwaarde van het dock steeds meer gaan inzien. Zelflegend, zelfvullend, zelfreinigend (mops) van de Q Revo S lijkt wel 160€ te verantwoorden. Bovendien heb ik de vrees om een S8 aan te kopen, er tevreden van te zijn en dan op termijn beginnen op te kijken tegen het frequente legen en vullen van de S8.

Oorspronkelijk had ik max 500€ in m'n hoofd, maar dan is het vaak zonder dock of met halfbakken functionaliteit (een passief slepend vodje als dweil). Om achterafspijt te voorkomen wil ik nog wel oprekken naar 700€ maar dan ben ik ongeveer klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:06

Dennis1812

Amateur prutser

Je hebt ook de S8 pro ultra nog. Met dock. Die heeft ook vuil en schoon water tank en een stofzak en zelfreinigende functie.

Alleen net iets boven budget

De meeste roborock zal je zeker geen miskoop op doen. En mijn inziens op Blaupunkt ook niet. Die heeft hier ook 3 jaar naar tevredenheid rondgereden. Maar ik wilde toen graag een dock. En dat had Blaupunkt destijds nog niet. Inmiddels hebben ze die wel.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
Dennis1812 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 20:42:
Je hebt ook de S8 pro ultra nog. Met dock. Die heeft ook vuil en schoon water tank en een stofzak en zelfreinigende functie.

Alleen net iets boven budget

De meeste roborock zal je zeker geen miskoop op doen. En mijn inziens op Blaupunkt ook niet. Die heeft hier ook 3 jaar naar tevredenheid rondgereden. Maar ik wilde toen graag een dock. En dat had Blaupunkt destijds nog niet. Inmiddels hebben ze die wel.
Telkens als ik denk er wel uit te zijn qua model, zie ik toch weer een ander waarvan ik denk 'hm, ook interessant'. Zei ik eerder nog Dreame zal het toch niet worden, bekijk ik net even de Dreame L10s Plus die er voor 499€ ook niet onaardig uitziet. Dreame kan er ook wat van met de hoeveelheid aan verschillende modellen.

Ik neig eerder naar een merk dat ook een uitgebreide community heeft (Roborock, Dreame) want daar kan je veel van leren. Er zijn Rowenta's, Blaupunkts,... maar ik denk dat er gewoon veel minder over te vinden valt wanneer het op een community aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Dat laatste ben ik met je eens. En ik kan Roborock van harte aanbevelen.
Het is alleen niet zo dat Blaupunkt per definitie slechter is.
Sterker, ik vond de app van Blaupunkt fijner eerlijk gezegd en kon daar intuïtiever (is dat een woord?) instellingen vinden en map aanpassen. (Overigens heb ik 2 Blaupunkt s gehad, 1 via Tweakers en 1 vervolgens gewonnen met een review schrijven. Dus ze hebben hier beide rondgereden zonder dat ik een cent betaald heb. Daar is mijn mening niet door gekleurd. Roborock doet ook genoeg dingen beter, zoals dweilen)

En nog eerlijker, of je de Dreame pakt of de roborock, ik denk dat het elkaar allemaal niet heel veel ontloopt. Misschien nog slim om prijzen van losse onderdelen (zijborstel, dweil, filter) te vergelijken. Die van roborock zijn goed te krijgen op Ali voor prima prijzen.

Kwam toevallig hier laatst ter sprake over een ander merk waar dat toch een stuk duurder bleek te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neutron
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-04 13:17
Dennis1812 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 21:01:

Kwam toevallig hier laatst ter sprake over een ander merk waar dat toch een stuk duurder bleek te zijn.
Dat was ik gok ik zo toen ik het extra onderdelen pakket van Switchbot deelde a 60,-. Ben nog steeds op zoek maar heb nog geen alternatief op Aliexpress gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
Dennis1812 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 21:01:
Dat laatste ben ik met je eens. En ik kan Roborock van harte aanbevelen.
Het is alleen niet zo dat Blaupunkt per definitie slechter is.
Sterker, ik vond de app van Blaupunkt fijner eerlijk gezegd en kon daar intuïtiever (is dat een woord?) instellingen vinden en map aanpassen. (Overigens heb ik 2 Blaupunkt s gehad, 1 via Tweakers en 1 vervolgens gewonnen met een review schrijven. Dus ze hebben hier beide rondgereden zonder dat ik een cent betaald heb. Daar is mijn mening niet door gekleurd. Roborock doet ook genoeg dingen beter, zoals dweilen)

En nog eerlijker, of je de Dreame pakt of de roborock, ik denk dat het elkaar allemaal niet heel veel ontloopt. Misschien nog slim om prijzen van losse onderdelen (zijborstel, dweil, filter) te vergelijken. Die van roborock zijn goed te krijgen op Ali voor prima prijzen.

Ja dat is ook nog zo'n ding, aftermarket spullen die je regelmatig moet vervangen. Met de bekendheid van een Roborock of Dreame is die markt gewoon groter. Ga het maar zoeken voor je Rowenta, Blaupunkt of ander...

Nog effe een andere erbij gooien -ik zat even op de site van Coolblue te neuzen- zie ik daar naast de Dreame L10s Plus ook nog de L10 Prime voor exact dezelfde prijs staan. Het is alsof je in zo'n prentenboek zoek de 5 verschillen aan het spelen bent... 8)7

Edit: net op de Dreame L10s Ultra gevallen en deze comparison op youtube bekeken, de L10s Ultra lijkt wel de bovenhand te hebben op de Roborock Q Revo. Staat ook 599€ geprijsd op Amazon, dat is 50€ minder dan de Q Revo S...
De objectherkenning van de L10s Ultra is wel superieur en met 2 katten in huis die wel eens durven braken is dat een belangrijk punt :X

[ Voor 12% gewijzigd door Drwho1 op 07-08-2024 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vangoghnl
  • Registratie: Oktober 2017
  • Nu online
Nou hier vorige week de Eufy l60 hybrid met dock besteld.
Deze is inmiddels retour en vervangen voor een Xiaomi x20+ Hier wat ervaringen.

Eufy l60 hybrid met dock:
Echt goede prestaties voor het geld. Maar vanwege het ontbreken van een RGB camera botste hij hier wel erg vaak tegen de tafels en stoelen. (De poten lopen door als buizen over de grond)
Ook wilde ik toch eigenlijk wel een echte dweil. Doekje over de grond slaat echt nergens op. Maar opnieuw zoek je een stofzuiger met dock voor niet teveel geld echt een aanrader.

Xiaomi x20+:
Ik twijfelde al langer aan de Xiaomi x20+. Maar deze kon ik alleen via partnershops of Chinese websites bestellen. Dit wilde ik niet vanwege de garantie. Nu stond hij eergisteren opeens bij bol zelf voor €399. Hier gelijk op toegehapt en besteld.
Absoluut onder de indruk van de dweil resultaten. Wat zuigen betreft doet hij het goed. Heeft geloof ik iets meer zuigkracht, maar zuigt zeker niet beter dan eufy. Ongeveer gelijk denk ik. En misschien wel 3% slechter. Wel een verbetering met botsen. Hij is iets langzamer dan de Eufy vooral in het rondje die hij langs de randen rijdt. Maar wel veel minder stoten waarschijnlijk vanwege de RGB camera. De software verschilt eigenlijk maar weinig van elkaar. Enige minpunt vind ik het drogen van de dweil pads. Dit duurt iets van 4 tot 6 uur en vind ik eigenlijk best wat herrie maken. Dit dus maar uitgezet en haal ze er nu even af om zo te drogen.

Gelijk wat vragen aan de mensen met de x20+
1. Kun je in de app ook batterij percentage laten zien? Nu zie ik zo'n stom nietszeggend blokje.
2. In de Eufy app kun je het gemapte kaartje draaien. Ik zie dit niet staan bij Xiaomi, kan dit niet?
3. Er staat dat er geen zeep bij de watertanks in mag. Nu zat ik te denken om wat verdunde dreame robotstofzuiger zeep op de vloer te spuiten, en hem alleen laten dweilen. Echter zuigt die dat dan alsnog af in het dock. Kan dit echt kwaad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Drwho1 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 20:50:
[...]

Telkens als ik denk er wel uit te zijn qua model, zie ik toch weer een ander waarvan ik denk 'hm, ook interessant'. Zei ik eerder nog Dreame zal het toch niet worden, bekijk ik net even de Dreame L10s Plus die er voor 499€ ook niet onaardig uitziet. Dreame kan er ook wat van met de hoeveelheid aan verschillende modellen.

Ik neig eerder naar een merk dat ook een uitgebreide community heeft (Roborock, Dreame) want daar kan je veel van leren. Er zijn Rowenta's, Blaupunkts,... maar ik denk dat er gewoon veel minder over te vinden valt wanneer het op een community aankomt.
Blaupunkt maakt niet eens zelf robotstofzuigers, kopen ze in bij Tuya. Ze werken zelfs met de Tuya Smart app :+ Blaupunkt plakt er alleen zelf wat marketing op. Dus je kan best Tuya spare parts gebruiken uit China op een Blaupunkt.

Maar inderdaad, Roborock en Dreame zijn wel veilige keuzes. Zullen niet snel omvallen (cloud app), veel onderdelen beschikbaar en ook veel reparatie handleidingen te vinden op bijv YouTube.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Drwho1 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 20:50:
[...]

Herkenbaar, er zijn ook zoveel merken modellen.

Wij zijn uiteindelijk na het nodige inlezen gegaan voor Roomba Combo i5+. Een fijne degelijke robot zonder veel poespas die ook weinig geluid maakt. We twijfelden nog even van de nut van de combo, maar de automatische afvalbak voegt echt iets toe.

Je hebt er zo totaal geen omkijken meer naar. De Roomba geeft een waarschuwing als de stofzak vol is. Roomba heeft daar volgens mij als enige een patent op. Voordeel is ook dat je ze zelf goed kunt repareren. Reserve onderdelen van ook de oudere modellen blijven lang verkrijgbaar. Communities zijn er genoeg, kijk eens op subreddit r/roomba.

Wij hebben deze direct bj de fabrikant https://www.irobot.nl/ gekocht tijdens de zomersale en was met een 30 dagen niet goed geld terug garantie. Ze komen ook regelmatig voorbij op iBood.

Afgelopen weekeind was hier daarom de grote test na 3 weken continue om de dag gebruik. Met een Dyson steelstofzuiger alles met de hand gestofzuigd en het resultaat was nagenoeg geen stof meer te vinden. En dat met ook veel tapijt.

De Roomba is geslaagd. d:)b

[ Voor 6% gewijzigd door CR2032 op 08-08-2024 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Roborock geeft ook gewoon push meldingen voor alle onderhoudsklussen.
Lijkt mij niet dat een push melding gepatenteerd is eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:06

Steeffoon

Smartphone-nerd

Ik zie door de bomen ook het bos niet meer.

Iemand die de verschillen kan benoemen tussen de Eufy X10 Pro Omni en de Roborock Qrevo S?

Heb nu de X8 Hybrid; de app werkt prima. Het ding zelf rijdt zich erg vaak vast op stalen poten (kan aan de stoel en bank liggen, maar wel irritant) en voor dweilen voegt het niks toe/

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 22:55

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
Steeffoon schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 16:48:

Iemand die de verschillen kan benoemen tussen de Eufy X10 Pro Omni en de Roborock Qrevo S?
De een wordt geproduceerd door Eufy, de ander door Roborock?

Maar ff serieus, is de websites nagaan op specificaties niet voldoende, i.c.m.met alle YT reviews moet je er toch voor jezelf wel uit komen als je enkel nog naar 2 modellen kijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:06

Steeffoon

Smartphone-nerd

Xqlus1ve schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 18:27:
[...]

De een wordt geproduceerd door Eufy, de ander door Roborock?

Maar ff serieus, is de websites nagaan op specificaties niet voldoende, i.c.m.met alle YT reviews moet je er toch voor jezelf wel uit komen als je enkel nog naar 2 modellen kijkt?
Ik heb uiteraard de websites en al bekeken. Maar ik zie nog niet een overtuigend iets waarin ze nou echt van elkaar verschillen. ....

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 22:55

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
Steeffoon schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 18:30:
[...]

Ik heb uiteraard de websites en al bekeken. Maar ik zie nog niet een overtuigend iets waarin ze nou echt van elkaar verschillen. ....
Als ze zo overeen komen, is het dat niet een kwestie van smaak of prijs?

Persoonlijk heb ik liever een Roborock, persoonlijk dan hé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
Steeffoon schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 16:48:
Ik zie door de bomen ook het bos niet meer.

Heb nu de X8 Hybrid; de app werkt prima. Het ding zelf rijdt zich erg vaak vast op stalen poten (kan aan de stoel en bank liggen, maar wel irritant) en voor dweilen voegt het niks toe/
Ik sta zelf op het punt om voor de 1ste keer een robotzuiger in huis te halen. In het begin keek ik vooral naar de Roomba's omdat dat voor mij "historisch gezien" het merk is met de meeste naamsbekendheid. Na wat inlezen, voornamelijk hier op het forum, ging ik gaandeweg meer naar Dreame en Roborock kijken. Ik zag ook Blaupunkts, Rowentas, Eufys, Tapo (TP-Link) in de virtuele winkelrekken liggen. Hoewel ik zelf iets van Tapo in huis heb viel die bot al snel af owv een borstelroller en ik zeker eentje met rubber wil.

Uiteindelijk wil ik iets waar een grote community rond actief is, daar kan je zelf veel uit leren en eventuele problemen mee oplossen. Ook de 3de partij wisselstukkenmarkt is er groter voor.

En als laatste denk ik dan dat voor Roborock en Dreame robotstofzuigers echt een (deel van hun) core business zijn, ze blijven dus innoveren/investeren/ontwikkelen wat op langere termijn interessant is.

Lang verhaal kort, met alles wat ik tot nu toe gezien/gelezen heb over de Q Revo S lijkt me dat een no-brainer om aan te schaffen. Zit al even in mijn winkelmandje, ik moet alleen de trekker nog overhalen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
Dennis1812 schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 19:10:
Roborock geeft ook gewoon push meldingen voor alle onderhoudsklussen.
Lijkt mij niet dat een push melding gepatenteerd is eerlijk gezegd.
Roomba's herkennen volgens mij daarbij als enige wanneer de afvalbak vol is en rijdt dan even terug naar het basisstation om te legen en gaat dan met de klus verder. Verder hebben ze patenten op dirt detect voor extra schoonmaken op bepaalde plekken. iRobot heeft een hele serie aan bestaande en nieuwe patenten aan eigen uitvindingen. Anders kopieert iedereen natuurlijk volop. Er lopen ook veel rechtszaken over robotstofzuigers als je even zoekt.

Nadeel van de huidige robots is wel dat je nog steeds de meubels, trappen, randen nog altijd met de hand moet blijven stofzuigen en af en toe ook het hele huis. Het is nog wachten tot er zulke robots zijn.
Boston Dynamics heeft wel pas hun nieuwste robot Atlas laten zien.

Heel veelbelovend, wanneer die de gewone stofzuiger pakt. :P

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
All New Atlas | Boston Dynamics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Randjes zuigt mijn robot prima.
Trap helaas niet. Maar gelukkig doet de huishoudelijke hulp (WMO indicatie, voor men denkt dat ik gewoon een luie aap ben)

En is meubels stofzuigen een ding? Ik doe dat met een microvezeldoek afstoffen. Of een nat sopje.
Enkel de bank kan ik mij indenken.

Maar een robot die kan traplopen zou ik geweldig goed idee vinden.
En horizontaal de muren meepakken en plafond. En dan ook gelijk even de ramen zemen.
Ik zou hem gelijk kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:53

OcGuru

Giulietta Qv

Hier zojuist een qrevo s besteld. Kan mijn xiaomi 1c mooi naar boven verhuizen. :)

Ook gelijk maar een flesje officiële roborock reiniger er bij gedaan. Neem aan trouwens dat de er een stofzak voor de base bijgeleverd word?

Bl44t

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g-j-t
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21:12
OcGuru schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 23:23:
Hier zojuist een qrevo s besteld. Kan mijn xiaomi 1c mooi naar boven verhuizen. :)

Ook gelijk maar een flesje officiële roborock reiniger er bij gedaan. Neem aan trouwens dat de er een stofzak voor de base bijgeleverd word?
Bij mij zat er al een zak in het basis station en een extra zak in de doos.

WP: PUHZ-SW75 YAA + ERST20D-VM2D. PV: 2000 wp +4200 wp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Puitv
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 09:00
Ik heb gisteren ook een Q Revo S besteld. Ben erg benieuwd!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 18:33
Dennis1812 schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 22:46:
Randjes zuigt mijn robot prima.
Trap helaas niet. Maar gelukkig doet de huishoudelijke hulp (WMO indicatie, voor men denkt dat ik gewoon een luie aap ben)

En is meubels stofzuigen een ding? Ik doe dat met een microvezeldoek afstoffen. Of een nat sopje.
Enkel de bank kan ik mij indenken.

Maar een robot die kan traplopen zou ik geweldig goed idee vinden.
En horizontaal de muren meepakken en plafond. En dan ook gelijk even de ramen zemen.
Ik zou hem gelijk kopen.
Ga je portemonnee dan maar vast trekken!

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
The Story of Ascender - A Robot Vacuum That Guards Your Home

[ Voor 7% gewijzigd door renzo4000 op 11-08-2024 12:02 ]

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:50
Dat ziet er wel echt nice uit, maar goed moet zich eerst een beetje ontwikkelen.
Dat die ook zijwaarts kan rijden ook wel leuk, zeker eens krappe hoek ofzo nog mee pakken (Nu vaak in ronde vormen ze vaak te groot zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 05-05 19:41
Wat zijn jullie ervaringen met het 'botsen' van de Roborock Q Revo tegen obstakels? Ik ben de onderstaande video aan het bekijken om de Roborock Q Revo te vergelijken met de Eufy X10 Pro.

Het valt mij op dat de Q Revo vrijwel direct tegen de zwarte poten van het bureau aan rijdt (+/- 1:45 en 1:51). Daarnaast rijdt hij een poot van een statief op (7:46) waarna hij even niet lijkt te weten wat hij moet doen.

Waarom ik dit vraag? Ik heb een zwarte schuifdeur van aluminium. Mijn huidige robotstofzuiger botst hier ontzettend hard tegen aan. Daarnaast heb ik een spinpoot tafel waar de robotstofzuiger regelmatig op vast loopt. Dit gedrag lijkt de Q Revo ook te laten zien, terwijl dit precies de reden is waarom ik wil overstappen.

Ik weet dat ik een 'no-go' zone kan invoeren in de app, maar achter deze schuifdeur zit de hal die ik soms ook mee wil nemen in de stofzuigbeurt. Ik wil echter niet dat als de robotstofzuiger in de nacht een ronde aan het doen is, ik wakker wordt van een ontzettend harde bonk van de schuifdeur tegen de muur.

Bekijk op YouTube
Roborock Q Revo vs Eufy X10 Pro Omni Robot Vacuum & Mop COMPARISON *Which Do I Give a Better Score*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
AlxRoelofs schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 21:38:
.. Ik wil echter niet dat als de robotstofzuiger in de nacht een ronde aan het doen is, ik wakker wordt van een ontzettend harde bonk van de schuifdeur tegen de muur.

[YouTube: Roborock Q Revo vs Eufy X10 Pro Omni Robot Vacuum & Mop COMPARISON *Which Do I Give a Better Score*]
Een stukje tochtstrip of klitteband kan ook goed helpen.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/sx1mhdkw/bumperc.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlxRoelofs
CR2032 schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 21:59:
[...]

Een stukje tochtstrip of klitteband kan ook goed helpen.

[Afbeelding]
Dat lijkt me dan vooral om de klap van de stofzuiger tegen de deur op te vangen? Het gaat mij vooral om de dreun van de schuifdeur tegen de muur waar deze voor sluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
AlxRoelofs schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 21:38:
Wat zijn jullie ervaringen met het 'botsen' van de Roborock Q Revo tegen obstakels? Ik ben de onderstaande video aan het bekijken om de Roborock Q Revo te vergelijken met de Eufy X10 Pro.

Het valt mij op dat de Q Revo vrijwel direct tegen de zwarte poten van het bureau aan rijdt (+/- 1:45 en 1:51). Daarnaast rijdt hij een poot van een statief op (7:46) waarna hij even niet lijkt te weten wat hij moet doen.

Waarom ik dit vraag? Ik heb een zwarte schuifdeur van aluminium. Mijn huidige robotstofzuiger botst hier ontzettend hard tegen aan. Daarnaast heb ik een spinpoot tafel waar de robotstofzuiger regelmatig op vast loopt. Dit gedrag lijkt de Q Revo ook te laten zien, terwijl dit precies de reden is waarom ik wil overstappen.

Ik weet dat ik een 'no-go' zone kan invoeren in de app, maar achter deze schuifdeur zit de hal die ik soms ook mee wil nemen in de stofzuigbeurt. Ik wil echter niet dat als de robotstofzuiger in de nacht een ronde aan het doen is, ik wakker wordt van een ontzettend harde bonk van de schuifdeur tegen de muur.

[YouTube: Roborock Q Revo vs Eufy X10 Pro Omni Robot Vacuum & Mop COMPARISON *Which Do I Give a Better Score*]
toon volledige bericht
Dan zou ik een model met RGB camera overwegen, de rest is gewoon mwah in object ontwijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
Gisteren de knoop doorgehakt na een tweetal weken lezen/kijken en twijfelen. Het is een Q Revo S geworden via Amazon voor 649€ (799€ - 150€ coupon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
stin00 schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 22:05:
[...]

Dan zou ik een model met RGB camera overwegen, de rest is gewoon mwah in object ontwijking.
Ik heb de Q Revo gehad (nu de Revo S). Als hij eenmaal één keer ergens tegenaan is gebotst dan zal hij dat een volgende keer niet doen i.v.m. zijn mapping.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlxRoelofs
Mochten er mensen zijn die nog een stapje verder willen gaan, de Eufy S1 Pro is momenteel in de aanbieding bij Amazon DE voor €999 in plaats van €1499.

https://www.amazon.de/Cle...-MatrixEye/dp/B0D5BC7ZVX/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vangoghnl
  • Nu online
karakedi schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 22:33:
[...]

Daarnaast voeg ik van deze middel in schoon waterreservoir. Het is weinig schuimend. Neem aan dat het geen probleem veroorzaakt. Deze gebruik ik ook voor de cartride van L10s ultra.

https://www.amazon.nl/Dre...ereiniging/dp/B0C78FCZGQ/ kost 15 euro per fles. Momenteel uitverkocht, maar er komt regelmatig nieuwe voorraad.
Vraagje. Doet de Xiaomi x20+ het nog steeds goed ondanks dat je schoonmaakmiddel van dreamed in de schoonwatertank gooit?
Ik heb inmiddels ook de X20+ namelijk. Ik twijfel alleen nog of ik het verdunt op de grond spray of in de tank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
Kan je voor de eerste run van de robot (het mappen dus) best alles even op/weg zetten zodat er zoveel mogelijk vrije ruimte is om te mappen?
Of gewoon alles laten zoals het meestal is? (uitgezonderd kattenspeeltjes en dat soort kleine prul)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:50
Drwho1 schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 21:23:
Kan je voor de eerste run van de robot (het mappen dus) best alles even op/weg zetten zodat er zoveel mogelijk vrije ruimte is om te mappen?
Of gewoon alles laten zoals het meestal is? (uitgezonderd kattenspeeltjes en dat soort kleine prul)
Ik zal gewoon alles laten staan wat je normaal ook zou laten staan, of er moeten wat kleine dingen zijn die je misschien sowieso aan de zou zetten.
Ik doe bijv af en toe ook de nacht kastjes even in de vensterbank zetten, zodat daar ook af en toe eens gezogen wordt.

Ze zijn niet zo groot en zwaar dus dit is een kleine moeite, maar doe niet elke week ofzo.
Ik ga echt niet de salon tafel, eetkamer stoelen etc even op de bank zetten, hij kan gewoon een kaart maken zoals het normaal gesproken is.
Het voordeel van alles laten staan is, je weet gelijk of het goed gaat. en of hij misschien ruzie krijgt met de poten van je stoelen ofzo bijv(Of iets anders).

[ Voor 16% gewijzigd door Carlos0_0 op 12-08-2024 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Wij ruimen enkel kinder en honden speelgoed op.
Heel soms duw ik de salontafel eens aan de kant zodat er gezogen wordt waar hij normaal staat. Of gooi de hondenmand eens op de bank.

Maar zeker niks wat meer dan 10 seconden moeite kost.
De robot blijft de map toch elke nacht aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-04 16:02

thunder8

Het gedonder begint weer.

Carlos0_0 schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 21:44:
[...]

Ik zal gewoon alles laten staan wat je normaal ook zou laten staan, of er moeten wat kleine dingen zijn die je misschien sowieso aan de zou zetten.
Ik doe bijv af en toe ook de nacht kastjes even in de vensterbank zetten, zodat daar ook af en toe eens gezogen wordt.

Ze zijn niet zo groot en zwaar dus dit is een kleine moeite, maar doe niet elke week ofzo.
Ik ga echt niet de salon tafel, eetkamer stoelen etc even op de bank zetten, hij kan gewoon een kaart maken zoals het normaal gesproken is.
Het voordeel van alles laten staan is, je weet gelijk of het goed gaat. en of hij misschien ruzie krijgt met de poten van je stoelen ofzo bijv(Of iets anders).
Als je je kamers perfect in het overzicht wil hebben, dan ja. Maar denk dat er heel weinig mensen zijn die maximaal alles opruimen om maar de kamers goed in het overzicht te hebben.

Ik heb een Dreame L10S Ultra en nadat ik de banken en tafel opgehoogd heb, neemt hij dit prima in de volgende run mee. Ook een kamer die ik eerst niet open had staan, nam hij goed op in het overzicht. Enige wat mij restte was deze kamer afzonderen van de gang, naam geven en meenemen in het schoonmaakplan.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeorgeRDG
  • Laatst online: 16:15
vangoghnl schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 21:22:
[...]

Vraagje. Doet de Xiaomi x20+ het nog steeds goed ondanks dat je schoonmaakmiddel van dreamed in de schoonwatertank gooit?
Ik heb inmiddels ook de X20+ namelijk. Ik twijfel alleen nog of ik het verdunt op de grond spray of in de tank.
Doet het hier in ieder geval nog prima i.c.m. de x20+, ik voeg Woldo Floorcleaner (1:200) toe na het vullen van de tank. Hiervan is blijkbaar wel vrij recent de samenstelling aangepast, dus ik zou niet (ver) onder de 1:200 gaan zitten qua verhouding (dat gaf bij mij een behoorlijk schuimfeest in de base).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vangoghnl
  • Nu online
GeorgeRDG schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 06:52:
[...]

Doet het hier in ieder geval nog prima i.c.m. de x20+, ik voeg Woldo Floorcleaner (1:200) toe na het vullen van de tank. Hiervan is blijkbaar wel vrij recent de samenstelling aangepast, dus ik zou niet (ver) onder de 1:200 gaan zitten qua verhouding (dat gaf bij mij een behoorlijk schuimfeest in de base).
A thanks. Ik heb nu het schoonmaakmiddel van dreame besteld. Woldo vanwege de aanpassing niet gedaan. Komt vrijdag binnen ben benieuwd.
Snap niet helemaal waarom het er niet in zou mogen als je middel voor stofzuiger robots gebruikt. Want met het alleen op de grond spuiten word het alsnog opgezogen door het dock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:52

Fanta

FordPerformance™️

Mijn Q-Revo heeft de laatste tijd erg veel moeite om zijn dock terug te vinden.. Als hij klaar is met zijn rondje gaat hij wel terug naar zijn dock, maar hij blijft er maar op en af rijden en parkeert niet om op te laden. Is dit een bekend probleem en weet iemand misschien een fix?

Ik heb het dock al schoon gemaakt en alle contactpuntjes gecheckt, daar zie ik niets geks aan.

Daily driver | Ford Fanta | 280PK | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hikhakhok
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:09
Mijn Q revo heeft hier al 186 uur en 9430m2 rond gereden, zonder enkele problemen. Gebruik hier Bona vloerreiniger, Biohy, Dreft, anti kalk en wat vloerreinigers van action :9 Het is maar net waar ik zin in heb haha. Vraag mij wel af is het mogelijk om stofzuig/dweil richting te veranderen, nu doet die altijd de zelfde richting maar bij het tapijt slaat die dan met dweilen stukje over omdat de dweil dan nog naar beneden gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:47
hikhakhok schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 09:44:
Mijn Q revo heeft hier al 186 uur en 9430m2 rond gereden, zonder enkele problemen. Gebruik hier Bona vloerreiniger, Biohy, Dreft, anti kalk en wat vloerreinigers van action :9 Het is maar net waar ik zin in heb haha. Vraag mij wel af is het mogelijk om stofzuig/dweil richting te veranderen, nu doet die altijd de zelfde richting maar bij het tapijt slaat die dan met dweilen stukje over omdat de dweil dan nog naar beneden gaat.
Dat kan

Of je kan kiezen voor 'dubbele pass', dan doet hij de vloer 2x (wat extra tijd kost).

Of in de app bij je plattegrond aangeven dat het tegels zijn (of hout) en dan kan je de lig richting opgeven.
Daarna kan je kiezen mee te zuigen/dweilen met de lig richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

Ik zie op Aliexpress de Roborock S8 MaxV Ultra voor ± € 800 inclusief verzending.
Dit terwijl deze in Nederland ± € 1350 kost.

Wat zie ik over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denuz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:35
Rzaan schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 14:00:
Ik zie op Aliexpress de Roborock S8 MaxV Ultra voor ± € 800 inclusief verzending.

Voor mij zou dat garantie zijn.
En volgens mij was er ook nog iets met een Regio lock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

denuz schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 14:55:
[...]

Voor mij zou dat garantie zijn.
En volgens mij was er ook nog iets met een Regio lock.
Als je met Regio Lock bedoelt dat ze niet naar NL verzenden... dat doen ze volgens mij wel.
Als je bedoelt dat in deze regio de app of het apparaat niet werkt... geen idee.

Garantie is goed punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Gwaihir schreef op maandag 29 juli 2024 @ 12:10:
Dat hoeft bij een 'gewone' stofzuiger nou nooit. En had ik ook helemaal geen zin in, zoals ik toen al liet blijken. Wat een schroefjes!

Maar, nu dan eindelijk toch maar van laten komen en je had wel helemaal gelijk. Een ruime prop stof, opgebouwd op het aanzuigrooster van de fan zelf, verklaarde het probleem volledig. Nu zoemt hij weer rustig rond :).
Ik heb helaas te vroeg gejuicht. Sinds ik 'm open heb gehad, werkt hij korter op een acculading dan daarvoor, hoewel hij dus niet meer loeit als 'n malle. Ik vind het te toevallig en de sprong te groot om alleen naar de ouder wordende accu te wijzen. Ik vermoed dat er een component abnormaal veel stroom verbruikt.

Op het moment van openen zat er ook een wiel vast. Ik heb ter bestudering ende fix van beide wielen de tandwielkast geopend (en wellicht wat minder goed gevet weer gesloten). Al met al heb ik zo drie verdachten (naast de accu zelf): allereerst de beide wielen, en daarachter de fan. Zijn er nog slimme trucs om die lijst te verkorten?

Ik hik er nog wat tegenaan, want het voelt als m'n verlies nemen, maar aangezien het zo verrekte veel tijd kost om 'm helemaal uit elkaar te halen en weer in elkaar te zetten, overweeg ik maar in één klap alle vier de onderdelen te vervangen (wielen, fan, accu).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Eventuele aangepaste problemen ;).

Denk dat je nu dat verschil in de zak houdt, maar bij eventuele problemen na een half jaar+ mag je je door zo'n taal- en cultuurbarrière heen worstelen, als de verkoper dan nog bestaat. Dat is een afweging..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Beste iedereen hier.

Ik heb een probleem. Ik heb altijd de Roborock app gebruikt op de iPhone. En na een factory reset krijg ik deze niet gekoppeld. Xioami app wel. Maar maar dan moet iedereen weer andere app gaan installeren profiel maken en moet ik de robot weer in andere app gaan delen.

Het vreemde is hij loopt vast tijdens het de transfer van dat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SVxXDCyOkZNxrMmFNfXzUmPdcbI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iRL0W8Z6nGF2kbWt6c68HwWl.jpg?f=fotoalbum_large

Fout code 1006 en daar kan ik online niets over vinden. Wel mensen met zelfde probleem.
Installeren zonder teleco netwerk enz heb ook geprobeerd

Heeft hier iemand nog tips

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
@xbeam
Geen Iphone hier, maar die situatie had ik toen ik mijn oude Roborock opnieuw wilde installeren. Na lang zoeken bleek het aan de VPN op mijn mobiel te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc01
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-05 16:02
Gwaihir schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 15:09:
[...]

Denk dat je nu dat verschil in de zak houdt, maar bij eventuele problemen na een half jaar+ mag je je door zo'n taal- en cultuurbarrière heen worstelen, als de verkoper dan nog bestaat. Dat is een afweging..
Komt daar niet gewoon btw en andere invoer kosten bij? Er van uitgaande dat het vanuit China klopt en ze de daadwerkelijke waarde opgeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Gwaihir schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 15:09:
[...]

Of je neemt contact op met fabrikant ipv verkoper. Werkt meestal ook prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drwho1
Vanmiddag onze Q Revo S in ontvangst genomen en al snel na installatie aan het werk gezet. Installatie is eenvoudig, materialen ogen kwalteitsvol, connectie maken zonder problemen.

Ik heb er een tijdje naar zitten/staan kijken hoe dat knappe stukje technologie autonoom zijn weg weet te vinden zonder noemenswaardig ergens tegenaan te knallen. Als newbie op het vlak van stofzuigerrobots weet zo'n toestel mij dus nog te verwonderen. :)

Lang getwijfeld om een toestel met dock te nemen (stevige prijsbump), maar dat lijkt hier toch de juiste keuze; zelf proper water tanken, stof legen, mops spoelen, mops drogen... indrukwekkend.
Het resultaat is veel beter dan verwacht, ik had ook geen referentie natuurlijk. Maar ik denk dat de roterende mops hier wel echt een verschil maken, ik wilde geen passief doekje dat wat achteraan sleepte.
Ondertussen zijn er maps gemaakt en heb ik al een room opgedeeld in 2, de app is intuïtief.

Ik heb laten stofzuigen op 'turbo', de op 1 na hoogste stand, het geluid ervan is echt niet storend of hinderlijk. Hoogste stand nog niet geprobeerd.

Vraagje: hoe belangrijk is het toevoegen van furniture in je maps? Ik heb nu al wat dingen toegevoegd, maar wat is het effect ervan? Tv-meubel, eettafel, kasten, kattenkrabpaal... dat soort dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OcGuru

OcGuru

Giulietta Qv

Hiero ook de qrevo s z'n eerste rondje laten maken. Eerst de map laten maken en daarna heeft die een stuk gezogen op standje balanced.

Stuk stiller als m'n oude robot(xiaomi 1c) :P

Heb een fles originele cleaner er bij gekocht om mee te beginnen. Welke verhouding houden jullie aan? Volgens etiket 1 dopje(3ml) op 1l water.

Morgen de boel eens laten dweilen . Ben benieuwd :)

[ Voor 7% gewijzigd door OcGuru op 14-08-2024 22:58 ]

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
OcGuru schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 22:56:
Hiero ook de qrevo s z'n eerste rondje laten maken. Eerst de map laten maken en daarna heeft die een stuk gezogen op standje balanced.

Stuk stiller als m'n oude robot(xiaomi 1c) :P

Heb een fles originele cleaner er bij gekocht om mee te beginnen. Welke verhouding houden jullie aan? Volgens etiket 1 dopje(3ml) op 1l water.

Morgen de boel eens laten dweilen . Ben benieuwd :)
Mooi die Roborock Omo cleaner, bestaat voor 98% uit water :D

https://imgur.com/a/roborock-omo-floor-cleaner-sds-EV845xi

• xbeam
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
drfruit schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 18:17:
@xbeam
Geen Iphone hier, maar die situatie had ik toen ik mijn oude Roborock opnieuw wilde installeren. Na lang zoeken bleek het aan de VPN op mijn mobiel te liggen.
Die had ik inderdaad ook al vaker voorbij zien kommen maar VPN Gebruik thuis niet op de telefoon.

Lesdictische is mijn hash#

• lays526
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:04
xbeam schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 00:08:
[...]

Die had ik inderdaad ook al vaker voorbij zien kommen maar VPN Gebruik thuis niet op de telefoon.
5ghz band even uitgeschakeld?

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Even snelle search levert mij op dat gemiddelde alles reiniger in de supermarkt ook al snel op 95% water zit. En dan blijft het als omschrijving bij: <5% schoonmaak meuk.
Kan dus ook 1% zijn.

Zal wel heel sterk spul zijn allemaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drwho1
Ik heb er zelf een professionele vloerreiniger in gedaan, dat schuimt niet. 10ml op een volle tank, resultaat was goed. Vrij neutraal geparfumeerd.

Waarom de gewone consumentenproducten allemaal zo hard moeten schuimen of onzin als 'oerwoudorchidee in de zomerzon' (ik zeg maar wat) geur moeten hebben begrijp ik echt niet.

• GilbertvH
Drwho1 schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 12:51:
Ik heb er zelf een professionele vloerreiniger in gedaan, dat schuimt niet. 10ml op een volle tank, resultaat was goed. Vrij neutraal geparfumeerd.

Waarom de gewone consumentenproducten allemaal zo hard moeten schuimen of onzin als 'oerwoudorchidee in de zomerzon' (ik zeg maar wat) geur moeten hebben begrijp ik echt niet.
Wij gebruiken ook een professionele (groene), niet schuimende vloerreiniger. Werkt prima!

• Neutron
  • Laatst online: 25-04 13:17
Switchbot heeft gisteren de pro versie van de K10+ aangekondigd. Zo op het eerste gezicht moeilijk om de verschillen met de K10+ te ontdekken, maar er zit een sensor op waardoor ie minder vaak tegen objecten aanrijdt. Ik kan 1 review vinden hier op Youtube.

Is nu tijdelijk in de aanbieding voor 420,- maar het verschil met de reguliere (die kost nu 300,-) vind ik aanzienlijk.

[ Voor 13% gewijzigd door Neutron op 15-08-2024 13:45 ]

• SqnLdr
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

GilbertvH schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 13:16:
[...]

Wij gebruiken ook een professionele (groene), niet schuimende vloerreiniger. Werkt prima!
Vertel, welke is het en waar koop je het? De officiële roborock Omo reiniger vond ik nogal aan de prijs en moet volgens mij uit China verscheept... een alternatief is welkom.

• Drwho1
SqnLdr schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 17:15:
[...]

[...]

Vertel, welke is het en waar koop je het? De officiële roborock Omo reiniger vond ik nogal aan de prijs en moet volgens mij uit China verscheept... een alternatief is welkom.
Ecolab Maxx Magic 2, via een kennis van me. Ik heb het wel in een literbus, niet in de grote 5L. Waar je het als particulier best kan kopen, dat weet ik niet.

Edit16/08: ik had ook al een setje 'silver ion modules' besteld om in de schoonwaterbak van de Q Revo S te plaatsen, nadat ik er wat had over gelezen leek het me het proberen waard. Het gaat om deze op Amazon.
Module klikt mooi in de uitsparing voorzien in de waterbak. Effect ervan zal mij vermoedelijk ontgaan aangezien ik de Q Revo S niet lang genoeg gebruikt heb zonder die module.
Ondertussen ook nog op Reddit gelezen dat je evengoed een antimicrobiële zilveren spoel kan plaatsen die vaak gebruikt wordt in waterkoeling. Dit is zo'n voorbeeld, moet je dan gewoon los in de waterbak leggen. Valt ook iets voor te zeggen aangezien je dan minder afval hebt (lees: plastic).

[ Voor 55% gewijzigd door Drwho1 op 16-08-2024 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
SqnLdr schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 17:15:
[...]

[...]

LoneGunman schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 12:57:
[...]

Ik heb een jerrycan niet-schuimende vloerreiniger gekocht, wat prima werkt. Tenminste, het schuimt niet ;) Of het beter of minder reinigt dan een ander middel kan ik geen uitspraken over doen, maar dit is sowieso lastig vast te stellen.
^^ Na een paar weken: werkt prima, schuimt niet en ruikt niet overdreven (neutraal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
Eerste puntjes van 'kritiek' wat de Q Revo S betreft:

Het drogen van de mops kan, voor zover ik kan vinden in de Roborock app, niet gepland worden. Wanneer we na het koken/eten/afwassen even de keuken willen laten doen gaat hij terug naar het dock en begint voor 3u de mops te drogen. Het geluid is daarbij storend omdat hij in de buurt van de leefruimte staat. Ik kan het wel manueel stoppen, maar moet er dan ook aan denken om manueel terug te starten. Ik zou de reiniging van de keuken natuurlijk ook gewoon later op de avond kunnen plannen zodat we er geen last meer van hebben als workaround.

Wanneer ik de robot in een zone zet waar hij niet zelf terug naar zijn dock keert en je hem manueel terug moet plaatsen, dan werkt hij zijn leging/reiniging niet meer zelf af. Die moet je dan manueel starten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OcGuru

OcGuru

Giulietta Qv

Drwho1 schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 12:51:
Eerste puntjes van 'kritiek' wat de Q Revo S betreft:

Het drogen van de mops kan, voor zover ik kan vinden in de Roborock app, niet gepland worden. Wanneer we na het koken/eten/afwassen even de keuken willen laten doen gaat hij terug naar het dock en begint voor 3u de mops te drogen. Het geluid is daarbij storend omdat hij in de buurt van de leefruimte staat. Ik kan het wel manueel stoppen, maar moet er dan ook aan denken om manueel terug te starten. Ik zou de reiniging van de keuken natuurlijk ook gewoon later op de avond kunnen plannen zodat we er geen last meer van hebben als workaround.

Wanneer ik de robot in een zone zet waar hij niet zelf terug naar zijn dock keert en je hem manueel terug moet plaatsen, dan werkt hij zijn leging/reiniging niet meer zelf af. Die moet je dan manueel starten?
Hmm. Geluid van het drogen vind ik meevallen. Niet meer geluid dan bv een koelkast die aanslaat. Maar goed geluid is natuurlijk subjectief :)

Hier ook een first world problem. Mijn meubels zijn net 1mm te laag. Eerste halve meter lukt het nog wel maar daarna rijd die zich vast. Kan deze ruimtes natuurlijk als no-go zones selecteren maar daar heb ik hem niet voor aangeschaft natuurlijk :P

Oftewel de 3d printer draait nu om wat verhogingen te printen die ik onder de bestaande poten kan schuiven. Gelukkig hebben alle meubels dezelfde type poten dus dat scheelt weer :P

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru

OcGuru

Giulietta Qv

.

[ Voor 99% gewijzigd door OcGuru op 16-08-2024 17:40 ]

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
OcGuru schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 17:38:
[...]

Hmm. Geluid van het drogen vind ik meevallen. Niet meer geluid dan bv een koelkast die aanslaat. Maar goed geluid is natuurlijk subjectief :)

Hier ook een first world problem. Mijn meubels zijn net 1mm te laag. Eerste halve meter lukt het nog wel maar daarna rijd die zich vast. Kan deze ruimtes natuurlijk als no-go zones selecteren maar daar heb ik hem niet voor aangeschaft natuurlijk :P

Oftewel de 3d printer draait nu om wat verhogingen te printen die ik onder de bestaande poten kan schuiven. Gelukkig hebben alle meubels dezelfde type poten dus dat scheelt weer :P
Tja het is mijn vrouw die zich er tijdens het tv kijken begon aan te storen, ik begrijp het wel. Maar ik wil daarmee zeker niet gezegd hebben dat het luid is, maar gewoon dat continue gezoem eerder.

Vanmiddag de bovenverdieping laten mappen en met een grote glimlach kunnen zien hoe de Q Revo S nét onder het bed kon. Letterlijk die ene of twee mm overschot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsky
  • Laatst online: 31-03 20:39

Een hoop geld voor wel een gokje. Ik heb zelf laatst de Xiaomi m30s van Ali besteld. Er kwamen import kosten bij, maar ondanks dat was het een koopje, en dan de gok wel waard (tot zover)

ik zou sowieso wachten op een speciale actie bij Ali, daar krijg je een hoop van terug op zown bedrag. Ze geven je ook waardebonnen, inzetbaar in heel ali

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vangoghnl
  • Nu online
Hier de Xiaomi x20+ voor het eerst gebruikt met Dreame robot schoonmaakmiddel. (Dat spul ruikt naar Nivea douchegel)

In de schoon water tank gegooid en laten dweilen. Echt een geweldig schoon resultaat. Werkt wel echt beter dan met alleen water. Zwaar onder de indruk. Ik heb het vuile water even in een witte emmer gegooid, zie foto. Best wel veel vuil meegenomen.

Nu maar hopen dat de Xiaomi niet kapot gaat omdat er schoonmaakmiddel in de tank heeft gezeten. Maar dat kan in me haast niet voorstellen met zo'n lage dosering. 1 deel op 200 delen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/05zPTMMVvV4V12WFRdslCW_T8Uc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z0SpHyQAphmYpux6dUz2X79T.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsky
vangoghnl schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 23:58:
Hier de Xiaomi x20+ voor het eerst gebruikt met Dreame robot schoonmaakmiddel. (Dat spul ruikt naar Nivea douchegel)

In de schoon water tank gegooid en laten dweilen. Echt een geweldig schoon resultaat. Werkt wel echt beter dan met alleen water. Zwaar onder de indruk. Ik heb het vuile water even in een witte emmer gegooid, zie foto. Best wel veel vuil meegenomen.

Nu maar hopen dat de Xiaomi niet kapot gaat omdat er schoonmaakmiddel in de tank heeft gezeten. Maar dat kan in me haast niet voorstellen met zo'n lage dosering. 1 deel op 200 delen.

[Afbeelding]
Op zown lage dosering gebeurt er niks mee. Zijn zat mensen die het al jaren gebruiken.

Even wat anders, krijg jij regelmatig updates en op welke firmware nummer zit je momenteel?

[ Voor 4% gewijzigd door wortelsky op 17-08-2024 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vangoghnl
  • Nu online
wortelsky schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 20:13:
[...]

Op zown lage dosering gebeurt er niks mee. Zijn zat mensen die het al jaren gebruiken.

Even wat anders, krijg jij regelmatig updates en op welke firmware nummer zit je momenteel?
Ik weet niet of hij automatisch update eigenlijk. Nog geen bewuste update gezien. Ik zit nu op versie 4.3.9_ 1074

Wel is er wat veranderd sinds een paar dagen. De tapijten die in de app zijn ingesteld als niet dweilen. Stofzuigd hij nu niet gelijk mee bij alleen stofzuigen. In plaats daarvan gaat hij als alles gedaan is apart de tapijten stofzuigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aeonis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-05 11:26
Iemand toevallig ervaring met James Vloerreiniger voor PVC in een robotstofzuiger? Benieuwd of dat prima gaat of dat er een kans op schuim en/of verstoppingen is. Dit middel werd ons aangeraden door de PVC fabrikant, het kan ook krasjes herstellen.

P.s. zojuist de Eufy X10 Pro Omni besteld :)

[ Voor 8% gewijzigd door Aeonis op 18-08-2024 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Niet online
Aeonis schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 13:23:
Iemand toevallig ervaring met James Vloerreiniger voor PVC in een robotstofzuiger? Benieuwd of dat prima gaat of dat er een kans op schuim en/of verstoppingen is. Dit middel werd ons aangeraden door de PVC fabrikant, het kan ook krasjes herstellen.

Dat lijkt me een vergezochte claim, om het nog maar voorzichtig uit te drukken ;)

Deze reiniger is op basis van alcohol, dus zou wel oppassen met het gebruik in een systeem waarvan je de eigenschappen van de onderdelen (slangen/pomp) niet precies weet. Zal in de praktijk (verdunt) wel wat meevallen, maar toch. Schuimen is een groter risico.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nljordi
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-12-2024

Hier gebruik ik ook schoonmaak middel die verkocht word als concentraat van het merk moeller stone. Specifiek voor vloertegels. Ben wat voorzichtig met de hoeveelheid ivm aantasting slangentjes etc. Maar het werkt als een gek! Me vloer is nog nooit zo schoon geweest sinds het gebruik van de qrevo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsky
vangoghnl schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 00:18:
[...]

Ik weet niet of hij automatisch update eigenlijk. Nog geen bewuste update gezien. Ik zit nu op versie 4.3.9_ 1074

Wel is er wat veranderd sinds een paar dagen. De tapijten die in de app zijn ingesteld als niet dweilen. Stofzuigd hij nu niet gelijk mee bij alleen stofzuigen. In plaats daarvan gaat hij als alles gedaan is apart de tapijten stofzuigen.
Vreemd, dat gedrag herken ik niet en die zit op 4.3.9_1205.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wortelsky
Aeonis schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 13:23:

Wanneer je de pads omwisselt met schuurpapier korrel 2000 zie ik dat wel werken. Maar verder beetje onzin verhaal denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Onze Roborock S5 Max is stuk.
Qua kwaliteit lijken me de Roborock Q Revo S en de Dreame L20 Ultra gelijkwaardig. Klopt dat? Het prijsverschil is 200 euro in het voordeel van de Q Revo S. Maar of ik die prijs redelijk vind voor een beetje 'uitschuifbare' mop-pad? Mensen die beide apparaten kennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsky
koelkast schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 22:13:
Qua kwaliteit lijken me de Roborock Q Revo S en de Dreame L20 Ultra gelijkwaardig. Klopt dat? Het prijsverschil is 200 euro in het voordeel van de Q Revo S. Maar of ik die prijs redelijk vind voor een beetje 'uitschuifbare' mop-pad? Mensen die beide apparaten kennen?
Ik ken beide apparaten niet van eigen ervaring, maar wel de uitschuifbare arm en die bevalt heel goed! Zeker nuttig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:48
wortelsky schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 23:24:
[...]

Een hoop geld voor wel een gokje. Ik heb zelf laatst de Xiaomi m30s van Ali besteld. Er kwamen import kosten bij, maar ondanks dat was het een koopje, en dan de gok wel waard (tot zover)

ik zou sowieso wachten op een speciale actie bij Ali, daar krijg je een hoop van terug op zown bedrag. Ze geven je ook waardebonnen, inzetbaar in heel ali
Hoeveel heeft de m30s uiteindelijk gekost. Ben er benieuwd naar. En met welke model van dream is het te vergelijken? Ben er benieuwd naar.

Aangezien het een chinees model is, is er weinig info te vinden of het is in het Chinees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-05 20:04
Ik gooi gewoon wat Seepje in de tank van de Q Revo S dock, twee dopjes op een volledige tank. Natuurlijk spul dus daarmee ook niet schadelijk voor de dock en robot is mijn gedachte dan. Bevalt verder erg goed, heb de dock vrij strak in een hoek gezet en naast een gordijn, maar daar heeft ie geen moeite mee. Rijdt telkens keurig achteruit zn hok in. Ook botst ie hier nagenoeg nooit, al blijft hij wel soms hangen aan de bumper als hij achteruit rijdt bij obstakels. Valt niet te verhelpen denk ik. Hij knalt wel blind over de poten van onze salontafels heen, maar hij heeft voldoende power om hier dan weer uit te komen. Onze oude robotstofzuiger liep hier te pas en te onpas op vast. Idem met franjes van het vloerkleed, daar rijdt hij gewoon overheen zonder vast te lopen. Of dat aan de rubberen roller ligt geen idee, de vorige Neato die we gebruikten had rubber + stoffen roller.

4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinah
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-05 22:22
LoneGunman schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 12:57:
[...]

Ik heb een jerrycan niet-schuimende vloerreiniger gekocht, wat prima werkt. Tenminste, het schuimt niet ;) Of het beter of minder reinigt dan een ander middel kan ik geen uitspraken over doen, maar dit is sowieso lastig vast te stellen.

Wat betreft de schimmel: er is een Zilver Ion-blokje te koop voor in de schoonwatertank. Ook hiervan is de effectiviteit weer wat aan discussie onderhevigd, maar over het algemeen is men wel enthousiast hierover. Ze zijn ook via Ali te koop voor iets minder natuurlijk.
@LoneGunman
Nog steeds tevreden met Zoppie dagelijkse vloereiniger? Is met een PH waarde van 8 wel heel neutraal en verwacht ook geen schade aan mijn Xiaomi X20+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Niet online
Dinah schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 22:46:
[...]

@LoneGunman
Nog steeds tevreden met Zoppie dagelijkse vloereiniger? Is met een PH waarde van 8 wel heel neutraal en verwacht ook geen schade aan mijn Xiaomi X20+
Ja, bevalt prima. Schuimt helemaal niet, en -voor zover vast te stellen- reinigt prima. Qua kosten en gemak (5liter) ook dik in orde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aeonis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-05 11:26
wortelsky schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 08:43:
[...]

Wanneer je de pads omwisselt met schuurpapier korrel 2000 zie ik dat wel werken. Maar verder beetje onzin verhaal denk ik
Lijkt mij ook onzin.. althans, ik verwacht dat het een laagje op de vloer achterlaat. Waarschijnlijk hebben ze er een beetje wax of iets dergelijks aan toegevoegd, waardoor de krasjes "opgevuld" worden en ze daardoor niet meer zichtbaar zijn, maar ze zitten er natuurlijk nog wel.

Ze hebben 2 vloerreinigers, A voor normale reiniging en B voor "Bescherming en Herstel". Zoals iemand anders reageerde blijkt type A op alcohol-basis te zijn, dus dat lijkt me toch niet verstandig om in mijn nieuwe X10 te gaan gebruiken. Ik weet niet wat dat kan doen met de plastic onderdelen en slangetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuxie6
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20:58
Wax verstopt de slangetjes, dus een "no go"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik ben nog steeds aan het dubben of ik kies voor de Q Revo S of Pro.

Hoe presteert de S langs de wand qua dweilen? Is het zichtbaar dat hij niet volledig langs de kant gaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puitv
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 09:00
Ja de Q Revo S dweilt niet lansg de kant. Ik vind dit zelf geen probleem omdat het daar toch niet heel vies is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Puitv schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 08:19:
Ja de Q Revo S dweilt niet lansg de kant. Ik vind dit zelf geen probleem omdat het daar toch niet heel vies is.
Hoever van de kant af?

Wij hebben een vrij lange keuken en je hebt zicht op de plint, dat is een gebied waar het toch vaak wel iets viezer is. Maar als hij net onder de keuken door gaat (dus zo'n 3 cm van de kant ofzo?) dan kan het denk ik wel...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GilbertvH
Beekforel schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 08:36:
[...]

Hoever van de kant af?

Wij hebben een vrij lange keuken en je hebt zicht op de plint, dat is een gebied waar het toch vaak wel iets viezer is. Maar als hij net onder de keuken door gaat (dus zo'n 3 cm van de kant ofzo?) dan kan het denk ik wel...
Dat is het ongeveer ook wel (3cm van de kant). Beter ook voor je plinten dat er niet iedere keer vocht tegenaan/onder komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippiep
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 17-09-2024
Sinds deze week een Roborock s7 Max ultra in huis. Wat zijn wij blij met onze nieuwe huisgenoot!

Hij werkt met 2 plattegronden, 1 voor de keuken/woonkamer/hal en een aparte voor de zitkuil.

Hij lijkt moeite te hebben met het switchen tussen de maps. Sinds we er 2 gebruiken rijdt hij steeds verkeerdom in zijn Dock. Dan kan hij zijn stofzak niet legen en zijn mop niet wassen. Hij probeert het wel, maar lijkt niet te merken dat hij zijn neus wast in plaats van zijn mop.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Iemand een idee Hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

GilbertvH schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 08:40:
[...]

Dat is het ongeveer ook wel (3cm van de kant). Beter ook voor je plinten dat er niet iedere keer vocht tegenaan/onder komt.
Daar kan de plint prima tegen gelukkig.

Ik neig toch naar de Pro, bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peule_P
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:34
Kippiep schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 08:49:
Sinds deze week een Roborock s7 Max ultra in huis. Wat zijn wij blij met onze nieuwe huisgenoot!

Hij werkt met 2 plattegronden, 1 voor de keuken/woonkamer/hal en een aparte voor de zitkuil.

Hij lijkt moeite te hebben met het switchen tussen de maps. Sinds we er 2 gebruiken rijdt hij steeds verkeerdom in zijn Dock. Dan kan hij zijn stofzak niet legen en zijn mop niet wassen. Hij probeert het wel, maar lijkt niet te merken dat hij zijn neus wast in plaats van zijn mop.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Iemand een idee Hoe dit op te lossen?
Hier ook 2 maps (voor beide verdiepingen) en het dock staat op de benedenverdieping.
Als ik boven heb gedaan zet ik hem handmatig terug in zijn dock beneden, switch ik handmatig terug naar de map van beneden en laat hem handmatig legen.
Dat gaat eigenlijk vrij goed met de S7 Max Ultra.

Voorheen had ik een S7 MaxV Ultra en daar werkte het soms niet lekker, kon ie zijn dock niet meer vinden, weg kwijt etc. en deed ik een 'restore' om de opgeslagen map van de benedenverdieping weer in te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippiep
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 17-09-2024
Bedankt Peule_P, hoe stel je hem in op een andere map? Ik laat hem steeds zelf zoeken, misschien is dat het probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peule_P
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:34
Kippiep schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 10:02:
Bedankt Peule_P, hoe stel je hem in op een andere map? Ik laat hem steeds zelf zoeken, misschien is dat het probleem
Als je in het scherm ziet waar je de (huidige) map ziet, klik je rechts op dat icoontje waarmee je ook de map kunt editen.
Vervolgens zie je de naam van de huidige map, als je daar op klikt kies je de gewenste map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
koelkast schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 22:13:
In mijn vooronderzoek leek de L10s Ultra meer de rechtstreekse concurrent voor de Q Revo S qua specs en prijs. Zelf uiteindelijk de Q Revo S in huis gehaald op basis van een -naar mijn idee- algemeen grotere appreciatie voor de Roborock app (die inderdaad erg goed is en werkt). Dan zijn er nog de andere dingetjes zoals het aparte reservoir voor product in de Dreame, de iets minder handige manier van reinigen van de baseplaat en het iets trager roteren van de mops (180rpm vs 200rpm).

Maar met een Dreame uit hetzelfde segment haal je ongetwijfeld een minstens even goede robot in huis en zal het meer op basis van kleine verschillen zijn dat je een knoop doorhakt. De L20 Ultra heb ik niet bekeken, dus daar kan ik me niet over uitspreken.

Ik kan enkel zeggen dat de Roborock Q Revo S voor ons de beste huishoudhulp is die we ooit gehad hebben. De ontzorging over het reinigen van de vloer is enorm. We gaan met 2 voltijds werken, hebben een dochter en 2 katten, de vloer is dus snel stoffig of vuil. Mappen, schema's instellen, regelmatig eens iets omhoog zetten,... Mijn vrouw was ook erg sceptisch maar is ook helemaal om, ik heb schoonzussen die 'Robby' aan het werk gezien hebben en nu zelf ook de aankoop sterk overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gio9999
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 14-10-2024
Ik twijfel erg tussen de Eufy X10 Pro Omni (€579,- na cashback bij Bol.com) en de Roborock Q Revo S (€640,- bij Amazon).

Allebei de stofzuigers krijgen over het algemeen lovende reviews.

Welke zouden jullie aanbevelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GilbertvH
gio9999 schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 11:13:
Ik twijfel erg tussen de Eufy X10 Pro Omni (€579,- na cashback bij Bol.com) en de Roborock Q Revo S (€640,- bij Amazon).

Allebei de stofzuigers krijgen over het algemeen lovende reviews.

Welke zouden jullie aanbevelen?
Mijn persoonlijke ervaring zegt Q Revo S. Een vergelijk: hier en hier.

Je zal met beide tevreden zijn verwacht ik.
Pagina: 1 ... 36 ... 54 Laatste