Ik heb de Dreame X40, die doet ook zichzelf half onder onze houtkist rijden. Hoogte zonder lidar (zojuist opgemeten): 8cm.Aeonis schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 10:08:
[...]
Zonder Lidarhier hoopte ik op:
[Afbeelding] [Afbeelding]
Een hoge zuigkracht heeft vooral toegevoegde waarde op tapijten. Op harde vloeren is het stukken minder van belang, aangezien meeste vuil door de borstel wordt schoongemaakt.
Toen ik nog alles deed met een Dyson V11 en dweil kwam het vaak neer op 1x per week stofzuigen en dweilen.. als het echt moest, absoluut niet elke week. Pakte wel regelmatig de Dyson om wat kruimels of kattenharen tussendoor op te zuigen.turkeyhakan schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 11:49:
Vraagje aan jullie robot experts:
Wij hebben op dit moment een Dyson V15 steelstofzuiger. Super krachtige stofzuiger, maar soms kom je er gewoon niet aan toe (of heb je geen zin) om een verdieping te stofzuigen.
Nu willen wij ook een robotstofzuiger kopen, de Dreame L10s Pro Ultra heat. Deze heeft 7.000Pa. Als ik dit omreken naar airwatt, kom ik op ongeveeer 40 airwatt uit wat bijzonder laag is. (De V15 heeft 240 Airwatt)
Mag ik dit vergelijk op deze manier maken? Of is de L10s Pro Ultra heat vergelijkbaar met een V12/V15 stofzuiger?
Nu met robotstofzuiger wordt er 2 tot 3x per week gedweild en gestofzuigd. Je hebt veel minder zuigkracht nodig omdat de robot het constant bijhoudt, ik zamel niet een hele week aan troep/stof op. De Dyson pak ik nu alleen nog voor trappen, badkamer, moeilijke hoekjes, de bank en de auto.
In het begin van de "nieuwigheid" van het hebben van een robotstofzuiger zul je em zeker elke dag laten draaien. Maar na enkele weken/maanden zal ie wat minder frequent gaan draaien, afhankelijk hoeveel voorwerk je moet doen (dingetjes opruimen en uit de weg halen voor de robot etc).wortelsky schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 20:34:
Verder moet er nog een drempel overwonnen worden om bij de wc en badkamer te komen, eens een rampje opzoeken ervoor. Tot zover wel tevreden hoe dit werkt
Een drempelhulp is idd wel handig. Ik moest ook een drempel van 2,8cm naar de badkamer overwinnen. Zie ook mijn review. Kep em bij amazon gekocht, wel wat duur maar ja, het was wel dé perfecte drempelhulp. Let er even op dat je gene koopt die stinkt. Veel van dit soort dingen stinken naar petroleum of andere onaangename geuren die er weken over doen om weg te trekken (of zelfs helemaal niet weggaan).
Ten eerste congrats!! Hier ga je idd wel behoorlijk lang plezier van hebben. Die heeft toch ook zo'n beetje alles wat je kunt bedenken.
Vraagje: is een dubbele roller effectiever dan een enkele roller? Ik heb daar nog niks over gevonden. Ik heb een enkele roller (S7 Max Ultra) en hij laat hier echt niks liggen.
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Thanks voor de heldere uitleg!Xqlus1ve schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 11:56:
[...]
Nee, een Dyson steelstofzuiger heeft een sterkere zuigkracht. Een Robot stofzuiger heeft niet dezelfde zuigkracht nodig om een goed en schoon resultaat nodig te hebben. Zeker niet als de robot ook nog dweilt. De kracht van een robot is dat hij geen stukken overslaat waar hij bij kan (krappe stukjes en hoekjes daargelaten), met de handstofzuiger ben je soms wat slordiger en soms ook voor de wat grovere (vuilere werk). Een hogere zuigkracht kan een robot helpen maar ook daar zit verschil in tussen de robots zelfs. Hoger is niet automatisch beter in een vergelijking tussen 2 robots.
Wij hebben een tegelvloer, dus daar zal het verschil wat mij betreft niet groot zijn. Aangezien de Dreame ook dweilt inderdaad.
Alleen vraag ik mij af hoe de prestaties van een robotstofzuiger op tapijt is. De Dyson is daar echt fantastisch voor. Die doet dat echt heel goed.
Exact. De Dyson wordt hier ook gebruikt voornamelijk om even snel wat kruimels stof te zuigen. Dweilen doen we weinig. Een robot kan helpen om het huis nog schoner te houden.stin00 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 12:01:
[...]
Toen ik nog alles deed met een Dyson V11 en dweil kwam het vaak neer op 1x per week stofzuigen en dweilen.. als het echt moest, absoluut niet elke week. Pakte wel regelmatig de Dyson om wat kruimels of kattenharen tussendoor op te zuigen.
Nu met robotstofzuiger wordt er 2 tot 3x per week gedweild en gestofzuigd. Je hebt veel minder zuigkracht nodig omdat de robot het constant bijhoudt, ik zamel niet een hele week aan troep/stof op. De Dyson pak ik nu alleen nog voor trappen, badkamer, moeilijke hoekjes, de bank en de auto.
Wij hebben ook nog een normale stofzuiger met draad, voor bijv. de trappen e.d. De Dyson gaat op z'n max stand binnen 5 minuten leeg, dus die is daar wat mij betreft niet heel geschikt voor.
op prime day een qrevo pro besteld ter vervanging van de s5, die op een nieuw 2de hands moederbordje van 35 euro(error 13, niet de zekering) al die jaren feilloos heeft gewerkt.
helaas verwacht amazon hem pas 10 augustus te leveren. ben benieuwd
helaas verwacht amazon hem pas 10 augustus te leveren. ben benieuwd
Lange nieuwigheid dan. Vanaf 2020 draait hij al elke nacht.Deathchant schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 12:40:
[...]
In het begin van de "nieuwigheid" van het hebben van een robotstofzuiger zul je em zeker elke dag laten draaien. Maar na enkele weken/maanden zal ie wat minder frequent gaan draaien, afhankelijk hoeveel voorwerk je moet doen (dingetjes opruimen en uit de weg halen voor de robot etc).
En ik kan mij niet indenken dat ik het snel minder ga doen
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Hoe doen jullie dat met het vervangen van de onderdelen? Blijkbaar moeten verschillende onderdelen regelmatig vervangen worden.
Mijn roborock S7 geeft een error 18, fan error aan.
Ik heb de stofzuiger helemaal uit elkaar gehaald en alles schoon gemaakt. Maar de error blijft aanwezig. Hij vraagt om een reset, ook dat heb ik gedaan. Maar geen verschil.
Betekent dit dat de fan waarschijnlijk kapot is?
Ik heb de stofzuiger helemaal uit elkaar gehaald en alles schoon gemaakt. Maar de error blijft aanwezig. Hij vraagt om een reset, ook dat heb ik gedaan. Maar geen verschil.
bij s5turkeyhakan schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 13:55:
Hoe doen jullie dat met het vervangen van de onderdelen? Blijkbaar moeten verschillende onderdelen regelmatig vervangen worden.
zij borstel op het oog, als die er slecht uitziet dan vervang ik hem, dus tot nu toe 1x in 5 jaar tijd
filters tot nu toe altijd uitgewassen
1x rol borstel vervangen, was niet nodig, maar had er toch 1 liggen
De Dreame geeft aan wanneer die vervangen moet worden in de app, vandaar...lays526 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 14:09:
[...]
bij s5
zij borstel op het oog, als die er slecht uitziet dan vervang ik hem, dus tot nu toe 1x in 5 jaar tijd
filters tot nu toe altijd uitgewassen
1x rol borstel vervangen, was niet nodig, maar had er toch 1 liggen
Heeft de robot toevallig per ongeluk een plas water opgezogen? Bij error 18 kan je het beste de fan vervangen, zijn wel bij ome Ali te koop. Is niet het leukste klusje, maarja..Goofyduck384 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 14:05:
de s5 ookturkeyhakan schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 14:17:
[...]
De Dreame geeft aan wanneer die vervangen moet worden in de app, vandaar...
Exact een vraag die ik nog wilde stellen. Stel dat er wat water op de grond ligt van het afwassen (druppels), kan dat kwaad voor een robot stofzuiger die ook dweilt?stin00 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 14:24:
[...]
Heeft de robot toevallig per ongeluk een plas water opgezogen? Bij error 18 kan je het beste de fan vervangen, zijn wel bij ome Ali te koop. Is niet het leukste klusje, maarja..
Een paar druppels zal niet funest zijn, een plas water wel, daar kan de robot op stuk gaan.turkeyhakan schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 14:43:
[...]
Exact een vraag die ik nog wilde stellen. Stel dat er wat water op de grond ligt van het afwassen (druppels), kan dat kwaad voor een robot stofzuiger die ook dweilt?
Mijn dreame L20 Ultra geeft aan dat de dweilmoppen 80% versleten zijn. Nu wil ik nieuwe kopen op Amazon, maar ik zie verschillende merken en prijzen. Heeft iemand ervaring of advies voor een bepaald merk?
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Hoe lang heb je de machine al? Ik zou persoonlijk voor originele gaan, die zijn in Duitsland te verkrijgen.Zondagskindje schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 15:57:
Mijn dreame L20 Ultra geeft aan dat de dweilmoppen 80% versleten zijn. Nu wil ik nieuwe kopen op Amazon, maar ik zie verschillende merken en prijzen. Heeft iemand ervaring of advies voor een bepaald merk?
Hoe bevalt je L20 Ultra?
Ik heb ‘m vanaf november vorige jaar en zeer tevreden 😊turkeyhakan schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 16:09:
[...]
Hoe lang heb je de machine al? Ik zou persoonlijk voor originele gaan, die zijn in Duitsland te verkrijgen.
Hoe bevalt je L20 Ultra?
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Dat is niet lang! Nu al 80% versleten met nog 20% te gaan? Gebruik je de stofzuiger elke dag?Zondagskindje schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 16:10:
[...]
Ik heb ‘m vanaf november vorige jaar en zeer tevreden 😊
PS: je kunt hier ook accessoires kopen, de originele zijn wel heel erg duur (scroll naar beneden): https://www.robocleaners....-l20-ultra-146489832.html
[ Voor 23% gewijzigd door turkeyhakan op 25-07-2024 16:15 ]
Dit is dus geen goede test?Xqlus1ve schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 15:06:
[...]
Een paar druppels zal niet funest zijn, een plas water wel, daar kan de robot op stuk gaan.
YouTube: Dreame L10S Pro Ultra İnceleme! Gelecekten Gelmiş Gibi
Ik heb Valetudo nu een aantal dagen draaien op mijn X40. Dus mocht je nog vragen hebben laat maar weten.Mastermind-- schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 20:14:
Voor alle X40 kopers, is iemand van plan om er Valetudo op te zetten? Thanks 😊
In mijn ervaring draait het prima, ook het rooten zelf is prima te doen.
Voor mij is het enige nadeel geen Multi map support, maar daar zijn vervolgens ook weer andere oplossingen voor.
Ik had valetudo ook draaien op mn Xiaomi Vacuum 1 uit 2017.
Mocht de robot kapot gaan, hoop ik dat ie goed kapot gaat zodat sowieso de root niet meer te achterhalen is:).
Dat is niet lang inderdaad, maar met 2 Bengalen en een man die van alles mee naar binnenloopt, laat ik ‘m bijna iedere nacht de benedenverdieping doen.turkeyhakan schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 16:14:
[...]
Dat is niet lang! Nu al 80% versleten met nog 20% te gaan? Gebruik je de stofzuiger elke dag?
PS: je kunt hier ook accessoires kopen, de originele zijn wel heel erg duur (scroll naar beneden): https://www.robocleaners....-l20-ultra-146489832.html
Dank voor de link, ik ga er naar kijken.
Misschien heb je geluk... hij meet op de vloer toch iets minder hoog.Aeonis schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 09:58:
[...]
Thanks. Misschien als ik het gehele eiland markeer, dan is het wel 50cm breed, en kan ik iets van de plint meenemen in de selectie.
Nu nog wachten op een goede aanbieding, ik zie dat ik nét de mooie prijzen heb gemist tijdens prime days
:strip_exif()/f/image/ILIxqVfw5Ur1YiJtnUwCOgKy.jpg?f=fotoalbum_large)
Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker
Ligt het aan mij of zie je juist NIET dat de plas wordt schoon gemaakt? (Je ziet ook niet het eindresultaatturkeyhakan schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 16:14:
[...]
Dit is dus geen goede test?
YouTube: Dreame L10S Pro Ultra İnceleme! Gelecekten Gelmiş Gibi
Een dweilrobot kan hier mogelijk wel mee omgaan, maar die werkt weer geheel anders, die kan niet 'stofzuigen'.
[ Voor 19% gewijzigd door Xqlus1ve op 25-07-2024 20:34 ]
Aesculapius schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 19:32:
[...]
Misschien heb je geluk... hij meet op de vloer toch iets minder hoog.
[Afbeelding]

Zo'n Q Revo S, hoe lang duurt het voordat de stofzak vol / schoonwatertank leeg / vuilwatertank vol is?
We hebben nu een Roborock S5 max en word gek van het steeds te moeten schoonmaken.
We hebben nu een Roborock S5 max en word gek van het steeds te moeten schoonmaken.
Nu een weekje de X40 draaien en echt, wat heerlijk is dit. Elke ochtend beneden komen en een heerlijk schone vloer.
De stofzuiger zak begint al wel aardig vol te raken. Hoe doen jullie dit? Als ik elke 2 weken een nieuwe zak erop kan doen moet ik een flinke voorraad bijhouden.
De stofzuiger zak begint al wel aardig vol te raken. Hoe doen jullie dit? Als ik elke 2 weken een nieuwe zak erop kan doen moet ik een flinke voorraad bijhouden.
Hoe klein is de zak of hoe vies het huis? Met de zak van min S7 Maxv Plus dock doe ik werkelijk maanden.MaximumRush schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 22:35:
Nu een weekje de X40 draaien en echt, wat heerlijk is dit. Elke ochtend beneden komen en een heerlijk schone vloer.
Wat bij een robotstofzuiger ook anders is is dat de stofbak zowat op de grond ligt, dus korte weg van vloer naar stofbak (dus minder kracht nodig). Bij een normale stofzuiger moet het stof nog door een stang plus eventueel een lange slang en daar heeft hij zuigkracht voor nodig.stin00 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 12:01:
[...]
Toen ik nog alles deed met een Dyson V11 en dweil kwam het vaak neer op 1x per week stofzuigen en dweilen.. als het echt moest, absoluut niet elke week. Pakte wel regelmatig de Dyson om wat kruimels of kattenharen tussendoor op te zuigen.
Dreame x40 pro ultraXqlus1ve schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 08:36:
[...]
Dat hoor ik voor het eerst, heb je een bron of een merk waarbij dat kan?
Even een self-quote. Dit is opgelost. Ik dacht dat er één keer een kaart gemaakt zou worden die dan elke keer gebruikt wordt. Maar zo'n ding blijkt slimmer dan ik dacht. Nadat ik iets meer ruimte heb gemaakt tussen kattenbak en fonteintje, en de no-go zone zo heb gelaten, kan ie ineens wél voor de kattenbak komen. Op de kaart heeft ie nu gewoon zelf de kattenbak verplaatst. Da's nog eens handig.Belindo schreef op maandag 22 juli 2024 @ 13:46:toon volledige bericht
* Belindo mag zich hier ook melden
Sinds dit weekend trotse bezitter van WALL-E, een Eufy L60 met Self Emptying Station. Leuke deal tijdens de Prime Days om eens de wereld van robotstofzuigers in te stappen. We keken al vaker met een schuin oog naar zulke producten maar wilden qua budget niet onderaan bungelen, en de betere waren dan een flinke hap duurder.
Installeren was supersimpel, en de app doet wat ie moet doen (op wat icoontjes na waar je eerst een keer op moet drukken om uit te vogelen wat ie precies doet).
Twee snelle vragen voor de Eufy kenners; ik heb de robot de huiskamer en keuken laten mappen. Badkamer zat dicht (dom), en kamer van dochter op dezelfde verdieping had geen vrij berijdbare vloer (zucht, pubers). Is het mogelijk om achteraf nieuwe kamers toe te voegen aan een bestaande kaart? Of moet ik het riedeltje gewoon eens opnieuw doen als alle kamers beschikbaar en open zijn?
Dan de tweede; in de keuken staan een prullenbak, kattenbak, en drinkfonteintje voor de katten. Deze worden op de kaart wel aangegeven als 'object', maar hij rijdt er nog wel een stukje tegenaan voordat hij zich corrigeert. Voor de prullenbak en kattenbak geen probleem, maar het fonteintje duwt ie gewoon een stuk vooruit. Nu heb ik een no-go zone toegevoegd op de plek van het fonteintje, maar de minimale zone is 50cm bij 50cm. Ik heb een aantal posities geprobeerd, maar het resultaat blijft dat hij nu niet meer tussen het fonteintje en de kattenbak wil. De stofzuiger past hier prima tussen, maar waarschijnlijk door de no-go zone " mag" hij daar niet meer tussen. Terwijl de zone op de kaart niet in dat tussenstukje zit:
[Afbeelding]
Is dit gewoon gevalletje; verander je inrichting maar? Of kan ik nog iets proberen om te zorgen dat ie het fonteintje ontziet, maar er wel gewoon tussen probeert te komen? Naar aanleiding van een post hierboven dacht ik er misschien een kartonnen muurtje omheen te zetten, en dan opnieuw een mapping ronde doen, zodat ie denkt dat er echt een muur staat. Zou dat werken?
Zelfde geld voor twee salontafeltjes in de huiskamer. Deze stonden te dicht op elkaar tijdens het mappen waardoor hij er niet tussendoor ging. Toen de tafeltjes een keer iets verder uit elkaar stonden ging hij er wel doorheen, en paste hij de kaart live aan.
Slimmer dan ik dacht dus. Nog steeds errug happy ermee.
Coding in the cold; <brrrrr />
Een hond en 2 katten. En een wollen kleed van 3 bij 4. Daar komt erg veel vanaf.Xqlus1ve schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 23:37:
[...]
Hoe klein is de zak of hoe vies het huis? Met de zak van min S7 Maxv Plus dock doe ik werkelijk maanden.
Dat ligt er aan:koelkast schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 22:33:
Zo'n Q Revo S, hoe lang duurt het voordat de stofzak vol / schoonwatertank leeg / vuilwatertank vol is?
Als je veel zooi (lees haren en zo) op de vloer hebt, eerder dan als het minder is.hoe lang duurt het voordat de stofzak vol is|
Maar zou dacht ik +/- 6 weken mee kunnen gaan.
Ook dit ligt aan de frequentie dat je hem laat dweilen en je oppervlakte.schoonwatertank leeg / vuilwatertank vol is
Ik heb een Q Revo (zonder de S) en die heeft net wat grotere tanks.
Bij 4x dweilen in de week (app geeft aan 42m2) gaat mijn Q Revo ongeveer 1 á 1,5 week mee qua tanks vullen/legen.
We gebruiken de Roborock Q Revo die elke dag de begane grond stofzuigt en dweilt. Om de zoveel dagen tillen we hem naar de eerste verdieping en laten we hem daar ook stofzuigen en dweilen. We hebben aangepaste programma's ingesteld, zodat er per kamer of gedeelte meer of minder water gebruikt.
We kwamen er laatst achter dat de stofzak vol zat en hebben deze voor het eerst vervangen na een half jaar, maar had waarschijnlijk eerder gemoeten. Er zit helaas geen sensor in voor hoe vol de stofzak is.
De waterbakken moeten we wel elke paar dagen verversen, al moet ik zeggen dat dit nog steeds veel fijner is dan het oudere systeem waar enkel de stofbak automatisch is en je na elke dweil beurt het doek moet vervangen en wassen of weggooien (afhankelijk van het type doek).
We kwamen er laatst achter dat de stofzak vol zat en hebben deze voor het eerst vervangen na een half jaar, maar had waarschijnlijk eerder gemoeten. Er zit helaas geen sensor in voor hoe vol de stofzak is.
De waterbakken moeten we wel elke paar dagen verversen, al moet ik zeggen dat dit nog steeds veel fijner is dan het oudere systeem waar enkel de stofbak automatisch is en je na elke dweil beurt het doek moet vervangen en wassen of weggooien (afhankelijk van het type doek).
Inmiddels is de defecte Q Revo retour naar Amazon en heb ik voor €100 minder de Q Revo S in huis. De water reservoirs zijn kleiner dan de Q Revo, maar nog ruimschoots groot genoeg om meerdere dweil rondes te laten draaien. Zuigkracht is groter (7000 t.o.v. 5500) en de washing mops worden blijkbaar hoger opgetild (10mm t.o.v. 7mm). Zoals gewend werkt deze Q Revo S fantastisch en kunnen we hopelijk weer een tijd vooruit!
Eufy X10 draait nu een weekje, paar keer gewoon laten schoonmaken en het huis stap voor stap beter in beeld laten brengen.
Water wat in de bak zit is dan nog vies dus doet zn werk erg goed.
Wel de melding gekrgen dat de de dust bin vol zat en die geleegd moest worden.
Nu wist ik niet dat hij een dust bin had, want er zit een zak in, maar de dust bin zat inderdaad goed vol en maar geleegd.
Maar wanneer komt het nu in de stofzak en wanneer in de dust bin ?
Nu wist ik niet dat hij een dust bin had, want er zit een zak in, maar de dust bin zat inderdaad goed vol en maar geleegd.
Tijdens het zuigen slaat hij het vuil op in de dust bin (in de robot).syntesia schreef op maandag 29 juli 2024 @ 10:46:
Eufy X10 draait nu een weekje, paar keer gewoon laten schoonmaken en het huis stap voor stap beter in beeld laten brengen.
Normaal zou hij tijdens het docken de dust bin moeten legen in de bag.
Misschien moet je die optie ergens aanzetten?
Dat hoeft bij een 'gewone' stofzuiger nou nooit. En had ik ook helemaal geen zin in, zoals ik toen al liet blijken. Wat een schroefjes!Mjelnir schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 15:53:
Ik zou hem eens demonteren tot de bodemplaat en grondig schoonmaken. Vaak zit er genoeg troep aan de binnenkant om dit te veroorzaken.
Maar, nu dan eindelijk toch maar van laten komen en je had wel helemaal gelijk. Een ruime prop stof, opgebouwd op het aanzuigrooster van de fan zelf, verklaarde het probleem volledig. Nu zoemt hij weer rustig rond
Ik wil dit even beamen. Relatief weinig reviews van de L20 maar hier nog een erg tevreden gebruiker die hem aangeschaft heeft toen hij 850 kost.N-Freak schreef op maandag 15 juli 2024 @ 15:52:toon volledige bericht
[...]
Nu anderhalve week in gebruik en vraag me af waarom ik dit niet veel eerder heb gedaan. Het is natuurlijk wat lastig bepalen of een andere beter/slechter was geweest, ik heb alleen ervaring met de Dreame L20 Ultra, maar ik ben tot nu toe enorm tevreden!
Even een random opsomming van punten:
- Uit de doos even een minuut of 5-10 rondrijden en hij kon meteen aan het werk. Iedereen in huis vond het bijster interessant.
- Stofzuigen en dweilen gaat bijzonder goed, maar daar heb je wel kans dat de dweil stukken raakt waar de stofzuiger zelf nog niet echt is geweest en daarmee stof/haar oppikt. Eerst stofzuigen en dan dweilen valt onder de opties, werkt veel beter en heeft hier de voorkeur. Hij laat de dweilen in het dock en komt ze ophalen na het stogzuigen, nadeel is dat hij er dan natuurlijk een stuk langer over doet.
- De app werkt goed, maar je hebt wel een enorme hoeveelheid instellingen. Het kost wat tijd om alles door te nemen/finetunen (als Tweaker natuurlijk geen probleem).
- Het viel me op dat met de firmware versie die ik aangeboden kreeg ik de vochtigheid van de dweilpads kan instellen van 1-32. Iets wat in de reviews alleen voor de X30/40 zou zijn.
- Objectdetectie werkt tot nu toe nagenoeg perfect. Losliggende schoenen/kabels en andere objecten worden herkent en gaat hij netjes omheen. Ook mijn frame-stoelpoten valt hij niet aan op een 'zacht' stootje zo nu en dan na.
- Meerdere verdiepingen is even uitproberen, maar werkt vervolgens vrijwel probleemloos. Ik wissel de verdieping, start een schoonmaak actie. Op het moment dat hij uit zijn dock komt pauzeer ik hem en breng ik hem naar de juiste verdieping. Als hij klaar is gaat hij naar de plek waar ik hem heb neergezet een geeft een 'wil opgehaald worden uit smaland' melding.
- Navigeren gaat goed, nog geen problemen mee gehad. Hij doet ongeveer anderhalf-2 uur over 30m2 stofzuigen en daarna dweilen in de meeste grondige stand. Ik heb echter geen efficiënte inrichting.
- Hij had gisteren wat moeite met docken, maar poging 3 lukte. Moet nog even uitzoeken of dat iets is waar ik wat aan kan doen, mogelijk gewoon een sensor in het dock/achterkant robot die vies is. En ik moet wel zeggen dat hij op plekken is geweest waar ik zelf al jaren niet heb schoongemaakt...
- Er is een NL review te vinden waar hij tot 2x toe van de trap is gereden. Dus ik heb met spanning bij trappen gestaan, maar geen enkel probleem mee gehad. Het lijkt erop dat ze in die review een hard- of software issue hadden dat ik in elk geval niet heb. Je kan ook heel makkelijk no-go zones maken en tijdens het testen blijft hij ook echt uit de buurt van die plek.
- Hij best wel stil in de normale modus en zelfs iets hardere modus valt me alles mee in vergelijking met mijn Dyson-steel stofzuiger van 6 jaar geleden.
- Wat ik een klein beetje mis is de optie om hem 'geforceerd' ergens onder te sturen. Hij wil niet onder een deel van de bank omdat hij het te laag 'vindt', echter past hij wel. Nu kan ik hem tijdens het stofzuigen besturen, dus het lukt wel om hem er zo nu en dan zelf onder door te rijden, maar had mooi geweest als je dat als 'negeer hoogte' kon aanstippen.
De app werkt eenvoudig, vooral ook met de optie tot zone cleaning (we hebben een beetje een vreemde huisindeling.
Objekten en matten herkent hij eenvoudig. Erg handig met jonge kinderen in huis.
En het resultaat is verbluffend. Ik denk dat onze natuurstenen vloeren nog nooit zo schoon zijn geweest!
Ik heb lang getwijfeld tussen de l10s en l20 maar ben toch blij met de extra uitgave. Het schoonmaken langs de plinten is wat mij betreft een toevoegde waarde.
No-go zone als cliff-sensor is m.i. nogal een wassen neus. Ik heb ze ook ingesteld staan (Roborock S5 Max) en bij normale operatie helpt dat ook prima voor een snel en strak gedrag. Maar als hij 't spoor 'ns bijster is op z'n kaart - en dat komt echt wel voor - weet hij natuurlijk ook niet dat hij een grens overschrijdt. En dan is het toch echt de cliff-sensor die hem (en de trap) redt.N-Freak schreef op maandag 15 juli 2024 @ 15:52:
• Er is een NL review te vinden waar hij tot 2x toe van de trap is gereden. Dus ik heb met spanning bij trappen gestaan, maar geen enkel probleem mee gehad. Het lijkt erop dat ze in die review een hard- of software issue hadden dat ik in elk geval niet heb. Je kan ook heel makkelijk no-go zones maken en tijdens het testen blijft hij ook echt uit de buurt van die plek.
Heeft volgens mij iets te maken dat ik hem had op "niet storen" Beetje vreemd maar gaan het uittesten.stimpyrulez schreef op maandag 29 juli 2024 @ 12:01:
[...]
Tijdens het zuigen slaat hij het vuil op in de dust bin (in de robot).
Normaal zou hij tijdens het docken de dust bin moeten legen in de bag.
Misschien moet je die optie ergens aanzetten?
Jep, dat leegzuigen maakt best wat herrie.syntesia schreef op maandag 29 juli 2024 @ 16:58:
[...]
Heeft volgens mij iets te maken dat ik hem had op "niet storen" Beetje vreemd maar gaan het uittesten.
Moest bij mijn Q Revo ook aangeven dat hij in de niet storen stand wel mag legen.
Bij ons staat hij beneden en merken er niks van boven (draait altijd 's nachts).
Ik mis hierin de setting om te gaan zuigen na bepaalde tijd. Een omgekeerde dnd optiestimpyrulez schreef op maandag 29 juli 2024 @ 17:06:
[...]
Jep, dat leegzuigen maakt best wat herrie.
Moest bij mijn Q Revo ook aangeven dat hij in de niet storen stand wel mag legen.
Bij ons staat hij beneden en merken er niks van boven (draait altijd 's nachts).
Vandaag de knoop doorgehakt en eindelijk een vervanger voor m'n Neato D9 besteld. De Roborock Q Revo S komt deze kant op. Na iets te veel frustratie over de D9 (met name software, hardware is top), moest er iets nieuws komen. En de Q Revo S leek mij de beste prijs/kwaliteit hebben van dit moment. €630 bij Amazon op moment van schrijven. Heel benieuwd hoe dit gaat bevallen. In de eerste plaats het feit dat er een stofzuigerzak in zit en dus benieuwd naar hoe lang deze mee zal gaan. En in de tweede plaatst hoe het (koud) dweilen gaat bevallen. Dweilen normaliter niet zo vaak, maar zal nu zeker wekelijks gaan gebeuren.
4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W
Ga je geen spijt van krijgen!KoningPaulus schreef op maandag 29 juli 2024 @ 21:14:
Vandaag de knoop doorgehakt en eindelijk een vervanger voor m'n Neato D9 besteld. De Roborock Q Revo S komt deze kant op. Na iets te veel frustratie over de D9 (met name software, hardware is top), moest er iets nieuws komen. En de Q Revo S leek mij de beste prijs/kwaliteit hebben van dit moment. €630 bij Amazon op moment van schrijven. Heel benieuwd hoe dit gaat bevallen. In de eerste plaats het feit dat er een stofzuigerzak in zit en dus benieuwd naar hoe lang deze mee zal gaan. En in de tweede plaatst hoe het (koud) dweilen gaat bevallen. Dweilen normaliter niet zo vaak, maar zal nu zeker wekelijks gaan gebeuren.
Ik heb sinds vorige week ook een X10 Pro Omni. Ik moet eerlijk zeggen dat ik vooralsnog blij ben met de (impuls)aankoop tijdens de Prime Days. Het apparaat doet wat ie moet doen, is nog geen enkele keer vastgelopen op een kabel, zoekgeraakte sok of een schoenveter. Dat was met mijn vorige 'domme' (bumper)robotstofzuiger (Eufy 35C) wel echt anders. Die heb ik na een paar maanden proberen weer in de doos gedaan, omdat je teveel als oppas moest spelen dat ik maar weer zelf ben gaan stofzuigen en dweilen.syntesia schreef op maandag 29 juli 2024 @ 10:46:
Bij de X10 durf ik het wel aan om van huis te gaan als hij zijn ronde doet. En de vloer is schoner geweest dan ooit, maar dat zal ook aan mijn eigen huishoudelijke vaardigheden liggen.
Hoewel de aanschaf van een robotstofzuiger geen goedkope is, ben ik tot nu toe echt tevreden over het apparaat.
[ Voor 4% gewijzigd door rclahsen op 30-07-2024 11:24 ]
De Dreame x40 is op dit moment 53% afgeprijsd, en slechts 711 euro. Lijkt me een enorm goede deal voor deze top-end robot stofzuiger. Slechts één beschikbaar nog (waren er 3, maar heb er net 2 besteld zelf).
Doe er je voordeel mee: https://www.amazon.nl/dp/B0CYZWFWRX
Edit: Dit is de nieuwprijs btw. Géén refurbished / tweedehands.
[ Voor 11% gewijzigd door Musho op 31-07-2024 11:18 ]
Ik heb hem besteld, zal altijd stukken beter zijn dan de S7 Max UltraMusho schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 11:12:
De Dreame x40 is op dit moment 53% afgeprijsd, en slechts 711 euro. Lijkt me een enorm goede deal voor deze top-end robot stofzuiger. Slechts één beschikbaar nog (waren er 3, maar heb er net 2 besteld zelf).
Geeft trouwens nog steeds aan 1 op voorraad
De ene die nu op voorraad is, is gebruikt / tweedehands, en 1521 euroPeule_P schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 11:26:
[...]
Ik heb hem besteld, zal altijd stukken beter zijn dan de S7 Max Ultra
Geeft trouwens nog steeds aan 1 op voorraad
Ah jammer net gemist de aanbieding
Ik twijfelde te lang.
"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."
Ik hoop dat je hem geleverd krijgt, levering is lang en niet door Amazon en de verkoper is net nieuw op Amazon.Musho schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 11:12:
https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app
Klopt. Hopelijk dat dat B leather shop niet enorm slecht blijkt te zijn. Maar gelukkig heb je als klant veel bescherming als je via Amazon koopt, dus echt heel druk maak ik me er niet om. We gaan het zien!Peule_P schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 11:30:
Nu zie ik idd 1521 staan, die 2 die jij besteld hebt komen ook van B leather shop ipv Amazon zelf?
Ja het is een gokje inderdaad. Maar goed, als er niks geleverd wordt dan krijg je je geld via Amazon terug. We gaan het zien!Greetoz schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 11:31:
[...]
Ik hoop dat je hem geleverd krijgt, levering is lang en niet door Amazon en de verkoper is net nieuw op Amazon.
[ Voor 30% gewijzigd door Musho op 31-07-2024 11:33 ]
Ja dat weerhield me er ook net te lang van om tot aankopen over te gaan.Greetoz schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 11:31:
[...]
Ik hoop dat je hem geleverd krijgt, levering is lang en niet door Amazon en de verkoper is net nieuw op Amazon.
"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."
We gaan het zien, via Amazon vertrouw ik het wel dat we i.i.g. het geld niet kwijt zijn.
Als ik de storefront van de verkoper bekijk zie ik dat het een tasjes verkoper uit Italië betreft, dus wellicht wel een foutje of verkeerd geadverteerd?
Als ik de storefront van de verkoper bekijk zie ik dat het een tasjes verkoper uit Italië betreft, dus wellicht wel een foutje of verkeerd geadverteerd?
Dat soort 'deals' verschijnen wel vaker op amazon. De kans dat dit geleverd wordt schat ik in op 0%.
Waarschijnlijk krijg je per email de vraag om 'de betaling te bevestigen'. Of wordt de bestelling geannuleerd.
De x40 is een aantal keer € 999 geweest. Daarna was de laagste prijs € 1250 tijdens de prime days.
Zie ook;/f/image/nrFhiZozu4AXKi4XHJzl6rpg.png?f=fotoalbum_large)
De zwarte lijntjes zijn 2e tweedehands.
Waarschijnlijk krijg je per email de vraag om 'de betaling te bevestigen'. Of wordt de bestelling geannuleerd.
De x40 is een aantal keer € 999 geweest. Daarna was de laagste prijs € 1250 tijdens de prime days.
Zie ook;
/f/image/nrFhiZozu4AXKi4XHJzl6rpg.png?f=fotoalbum_large)
Vraagje. Ik heb eindelijk mijn vrouw zover om een robot stofzuiger te mogen kopen. Het is ook belangrijk dat het een beetje kan dweilen. Hier hebben we allebei een gruwelijk hekel aan.
Dreame d9 max
Komt goed uit de reviews. Veel waar voor het geld. Dweil minder maar zou hem vaker in de week kunnen laten rijden met dweil.
€220
xiaomi s10+
Ik kan hier minder reviews over vinden. Maar lijkt door de roterende dweilen een stuk beter te dweilen. En heeft obstakel vermijden.
€280
Heeft iemand ervaring met deze robots?
En is de Xiaomi het extra geld waard voor roterende dweil/obstakels vermijden.?
Of mis ik nog een briljante optie. ( Meer dan €300 uitgeven krijg ik bij mijn vrouw niet voor elkaar)
Dreame d9 max
Komt goed uit de reviews. Veel waar voor het geld. Dweil minder maar zou hem vaker in de week kunnen laten rijden met dweil.
€220
xiaomi s10+
Ik kan hier minder reviews over vinden. Maar lijkt door de roterende dweilen een stuk beter te dweilen. En heeft obstakel vermijden.
€280
Heeft iemand ervaring met deze robots?
En is de Xiaomi het extra geld waard voor roterende dweil/obstakels vermijden.?
Of mis ik nog een briljante optie. ( Meer dan €300 uitgeven krijg ik bij mijn vrouw niet voor elkaar)
Gewoon vervangen?turkeyhakan schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 13:55:
Filters en borstels worden echt minder na verloop van tijd.
Onze (Roborock S5max) geeft het aan in de app.
Ik koop eens in de tijd een pakket met bijv. 5 filters, 5 hoofd-borstels en 10 side-borstels.
Los contactje in de kabel of stekkertje?Goofyduck384 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 14:05:
Onze S5max gaat al 4 jaar nagenoeg dagelijks de begane grond (50m2) door.
Na 2,5 jaar begon hij vanzelf van z'n laadstation af te rijden, error 13.
iFixIt heeft er een handleiding voor, de condensator van het laadstation vervangen door een betere versie. Dit is gedaan door een vriend.
Maar nu een jaartje later, weer dezelfde fout

En hij maakt een teringherrie bij het zuigen, klinkt bijnal alsof een ventilatorblad afgebroken is.
Binnenkort maar eens open maken en kijken.
Ik vermoed wel dat hij op het einde loopt ondertussen. Ik weet niet, ik vind 4 jaar à €350 aanschaf (bijna €100/jaar) best behoorlijk aan de prijs.
Wat zou een goede vervanger zijn?
Sommige zijn tegenwoordig €1000, dat vind ik echt te veel.
BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Ik heb mijn bestelling bij Amazon geannuleerd. Had de L10s Pro Ultra heat voor € 760 gekocht maar uiteindelijk blijf ik toch bij de Dyson.DropjesLover schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 13:37:
[...]
Gewoon vervangen?
Filters en borstels worden echt minder na verloop van tijd.
Onze (Roborock S5max) geeft het aan in de app.
Ik koop eens in de tijd een pakket met bijv. 5 filters, 5 hoofd-borstels en 10 side-borstels.
Hier een Neato drie jaar lang gehad. Heb enkel het filter vervangen na anderhalf jaar, puur vanwege het feit dat er een extra filter bij geleverd werd. Had ik anders niet gedaan. Gewoon netjes bijhouden, schoonmaken en onderhouden. Ook alle borstels nog origineel en hij zuigt nog alles netjes op, ook op de laagste zuig stand . (Tegelvloeren, parket en laagpolige kleden)turkeyhakan schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 13:55:
Dus val niet te snel voor de marketing praat van het vervangen van onderdelen. Het kan veel langer mee dan je denkt, en anders zie je het wel met je ogen ipv een push meldingen dat je iets moet vervangen.
Bestelling geannuleerd krijg ik zojuist in de mail..denuz schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 13:13:
Dat soort 'deals' verschijnen wel vaker op amazon. De kans dat dit geleverd wordt schat ik in op 0%.
Waarschijnlijk krijg je per email een mail om 'de betaling te bevestigen' o.i.d. Of wordt hooguit de bestelling geannuleerd.
Zie ook; [Afbeelding]
Dat is écht een gelukje, proficiat!
Ik heb een L20 ultra en zie het volgende probleem. Als ik op de bovenste optie klik 'automatisch toevoegen wasmiddel' , dan blijft de schakelaar op uit staan. En er verschijnt een notificatie: 'plaats de fles wasmiddel in het basisstation'.
De fles is gewoon geplaatst en er zit nog wasmiddel in. Heb in de app nog het wasmiddel gereset. Als je de fles plaatst krijg je een melding dat die geplaatst is. Je hoort een klik als je hem er in duwt.
Iemand ook dit probleem en misschien een oplossing?
De fles is gewoon geplaatst en er zit nog wasmiddel in. Heb in de app nog het wasmiddel gereset. Als je de fles plaatst krijg je een melding dat die geplaatst is. Je hoort een klik als je hem er in duwt.
/f/image/pNqTdYCwSpunfxPPQzPHXqPv.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 6% gewijzigd door CypherMK op 31-07-2024 22:12 ]
Opgelost. Heb er een nieuw wasmiddel ingedaan. De eerste was een beetje kleiner geworden, waardoor hij niet meer goed paste. Weet niet of dat het probleem was. Maar eens kijken hoe ik dat laatste restje wasmiddel nog kan gebruiken.CypherMK schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 21:50:
Ik heb een L20 ultra en zie het volgende probleem. Als ik op de bovenste optie klik 'automatisch toevoegen wasmiddel' , dan blijft de schakelaar op uit staan. En er verschijnt een notificatie: 'plaats de fles wasmiddel in het basisstation'.
[Afbeelding]
Toch nog een vraagje.
Ik twijfel op dit moment tussen de eufy l60 hybrid met leegstation. €330
Of de Xiaomi x20. Deze kan ik ook rond dat bedrag kopen. Bij ochama ik kan hem dan morgen afhalen hier bij de afhaal chinees😂 iemand een idee of dit betrouwbaar is? Thuisbezorgen kan namelijk niet.
Maar lees dat het een rebrand van de dreame is. En daar lees ik vaak over dat ze kapot gaan. En dan lijkt ochama me niet heel betrouwbaar. Kan hem verder niet echt vinden bij bol of amazon zonder dat het een vage reseller is.
Iemand ervaringen met de Xiaomi x20 of eufy l60
En dan vooral op het gebied van betrouwbaarheid?
Of de Xiaomi x20. Deze kan ik ook rond dat bedrag kopen. Bij ochama ik kan hem dan morgen afhalen hier bij de afhaal chinees😂 iemand een idee of dit betrouwbaar is? Thuisbezorgen kan namelijk niet.
Maar lees dat het een rebrand van de dreame is. En daar lees ik vaak over dat ze kapot gaan. En dan lijkt ochama me niet heel betrouwbaar. Kan hem verder niet echt vinden bij bol of amazon zonder dat het een vage reseller is.
De eufy Clean L60 met leegstation is er wel eens voor 250. Ik zou even wachten.vangoghnl schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 09:15:
Toch nog een vraagje.
Ik heb met de prime days de Dreame L10S Ultra Heat gekocht en gisteren ontvangen.
Na een eerste scan en een eerste schoonmaakbeurt heb moet ik zeggen dat ik best wel tevreden ben. Installatie was snel en het starten van scan en cleaning heel simpel. Het resultaat is ook best ok.
Toch heb ik 2 vraagjes:
Na een eerste scan en een eerste schoonmaakbeurt heb moet ik zeggen dat ik best wel tevreden ben. Installatie was snel en het starten van scan en cleaning heel simpel. Het resultaat is ook best ok.
Toch heb ik 2 vraagjes:
- Hij weigert onder mijn zetels te gaan (scan toont dit als afgesloten gebieden). Maar als ik hem zelf bestuur kan hij er (nipt) wel onder door zonder de lidar toren te raken. Is er een manier om dit dan toch mee geforceerd in de te reinigen ruimte op te nemen?
- Met het dweilen laat hij op verschillende plaatsen een dikke druppel achter. Geen ramp maar als de kinderen erdoor lopen ook niet ideaal. Ik betwijfel of het minder nat maken van de pads dit oplost maar ga het eens proberen. Of moet ik hier maar vrede mee nemen?
Dat probleem van die dikke druppel achterlaten herken ik niet. Gebruik je de CleanGenius-stand of heb je de vochtigheid van de dweilpad handmatig hoog ingesteld?Kiff schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 16:47:
Ik heb met de prime days de Dreame L10S Ultra Heat gekocht en gisteren ontvangen.
Toch heb ik 2 vraagjes:
- Hij weigert onder mijn zetels te gaan (scan toont dit als afgesloten gebieden). Maar als ik hem zelf bestuur kan hij er (nipt) wel onder door zonder de lidar toren te raken. Is er een manier om dit dan toch mee geforceerd in de te reinigen ruimte op te nemen?
- Met het dweilen laat hij op verschillende plaatsen een dikke druppel achter. Geen ramp maar als de kinderen erdoor lopen ook niet ideaal. Ik betwijfel of het minder nat maken van de pads dit oplost maar ga het eens proberen. Of moet ik hier maar vrede mee nemen?
Ik heb de CleanGenius stand gebruikt en niets aangepast qua vochtigheid.Robino schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 21:38:
[...]
Dat probleem van die dikke druppel achterlaten herken ik niet. Gebruik je de CleanGenius-stand of heb je de vochtigheid van de dweilpad handmatig hoog ingesteld?
Bij de volgende rond eens op letten waar het precies gebeurd is en of hij daar misschien veel heeft staan draaien en keren.
Beetje lucht uit de banden, zakt i wat. Nee dit is denk ik alleen op te lossen door de stoelen op te hogenKiff schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 16:47:
Toch heb ik 2 vraagjes:
Eergisteren toch maar besloten de Eufy l60 hybrid met dock aan te schaffen. He is mijn eerste robotstofzuiger en de resultaten zijn tot nu toe erg goed. Hopelijk raakt mijn vrouw overtuigd en kan ik met Black Friday een luxere kopen haha. Het dweilen is natuurlijk slecht (doekje sleept over de vloer). Maar we hebben ook nog een Kärcher electrische dweil. Dus voor tussendoor vind ik dit prima.
Ik heb echter 3 vragen.
1. Wat doen jullie met het watertankje in de robot als hij klaar is? Ik heb hem leeggeschud. Maar goed droog je de overige inhoud?
2. Er mag geen schoonmaakmiddel in. Waarschijnlijk tegen verstopping van de gaatjes. Maar ik kan neem ik aan wel het dweildoekje in wat vloerreiniger deppen?
3. Gebruiken jullie Gedemineraliseerd water? Of gewoon kraanwater.
Ik heb echter 3 vragen.
1. Wat doen jullie met het watertankje in de robot als hij klaar is? Ik heb hem leeggeschud. Maar goed droog je de overige inhoud?
2. Er mag geen schoonmaakmiddel in. Waarschijnlijk tegen verstopping van de gaatjes. Maar ik kan neem ik aan wel het dweildoekje in wat vloerreiniger deppen?
[ Voor 4% gewijzigd door vangoghnl op 03-08-2024 08:06 ]
Hoe lossen dreame/Xiaomi gebruikers het op dat er wel gezogen wordt maar geen acties in het basis station gebeuren snachts? DND blokkeert alle automatische programmas....
DND uitschakelen niet mogelijk? Bij Roborock zit dat onder de robot settings (niet dock settings)
[ Voor 12% gewijzigd door Peule_P op 03-08-2024 08:59 ]
1. Wat staat er in de handleiding? volgens mij hoef je die niet te ledigen, ik doe het ook nooit.vangoghnl schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 08:02:
Eergisteren toch maar besloten de Eufy l60 hybrid met dock aan te schaffen. He is mijn eerste robotstofzuiger en de resultaten zijn tot nu toe erg goed. Hopelijk raakt mijn vrouw overtuigd en kan ik met Black Friday een luxere kopen haha. Het dweilen is natuurlijk slecht (doekje sleept over de vloer). Maar we hebben ook nog een Kärcher electrische dweil. Dus voor tussendoor vind ik dit prima.
Ik heb echter 3 vragen.
2. is een garantie verhaal, echter moet ik nog de verhalen tegen komen waarbij schoonmaak middel in de juiste verdunde hoeveelheid voor problemen zorgt. Je hebt middel speciaal voor robots gemaakt. Het doekje deppen heeft nul effect, ja de eerste 10 meter denk ik
3. Kraanwater
Ik overweeg de aanschaf van de Switchbot K10+, mede vanwege het compacte formaat en goede reviews. Maar ik zou graag een beter beeld willen van de (jaarlijkse) onderhoudskosten.
In het topic zie ik wat wisselende reacties over onderhoud maar als ik de manual van Switchbot zelf erop nalees zie ik staan dat een stofzuiger zak 70 dagen meegaat en de rest van de onderdelen (borstel, filter e.d.) iedere 12 maanden moet worden vervangen. Als ik uitga van hun 'Replacement Kit for 1-year Use' a EUR 60,- en 4 filterzakken a EUR 15,- kom ik aan minimaal 75,- per jaar aan materiaal kosten. Ben ik nou zo'n krent of is dit best veel? Zo'n zak vervangen vind ik uiteraard prima maar iedere 12 maanden het wieltje en 2 borstels vervangen zit ik niet op te wachten.
Welke ervaringsdeskundige kan z'n praktijkervaring hiermee delen?
In het topic zie ik wat wisselende reacties over onderhoud maar als ik de manual van Switchbot zelf erop nalees zie ik staan dat een stofzuiger zak 70 dagen meegaat en de rest van de onderdelen (borstel, filter e.d.) iedere 12 maanden moet worden vervangen. Als ik uitga van hun 'Replacement Kit for 1-year Use' a EUR 60,- en 4 filterzakken a EUR 15,- kom ik aan minimaal 75,- per jaar aan materiaal kosten. Ben ik nou zo'n krent of is dit best veel? Zo'n zak vervangen vind ik uiteraard prima maar iedere 12 maanden het wieltje en 2 borstels vervangen zit ik niet op te wachten.
Hier sinds kort (2 maanden) de k10+. Wij gebruiken hem alleen voor stofzuigen(uiteraard want dweilen is een lachertje) en qua slijtage van de onderdelen valt allemaal wel mee. In de app wordt bijgehouden hoe oud elk onderdeel is en wanneer je iets moet schoonmaken of vervangen. Uiteraard is dit allemaal erg in het voordeel van Switchbot ingezet want die hopen natuurlijk een hoop extra spul te verkopen.Neutron schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 19:40:
Ik overweeg de aanschaf van de Switchbot K10+, mede vanwege het compacte formaat en goede reviews. Maar ik zou graag een beter beeld willen van de (jaarlijkse) onderhoudskosten.
Die zijborstel krijg je er twee bij en ik zie bij ons nog geen een vorm van slijtage.
De hoofdborstel idem, ziet er nog goed uit. Ook een kwestie van regelmatig even schoonmaken. De airfilters kan je uitzuigen/kloppen en wassen en dan gaan ze nog wel ffkes mee. Die stofzuigerzak zit er bij ons vanaf het begin in en zit nu half vol. Ik vermoed overigens dat er vast wat thirdparty partijen zijn die imitatie spul zullen verkopen voor minder.
Edit.
Ter aanvulling van mijn k10+
- we hebben 2 katten en een labrador
- 2 jonge kinderen
- elke nacht stofzuigt hij ongeveer 60m² (scheduled) + aanvullende weer nodig)
[ Voor 4% gewijzigd door renzo4000 op 04-08-2024 09:35 ]
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Daar heb je gelijk in. Dan laat ik het water lekker zitten.Xqlus1ve schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 10:05:
[...]
1. Wat staat er in de handleiding? volgens mij hoef je die niet te ledigen, ik doe het ook nooit.
2. is een garantie verhaal, echter moet ik nog de verhalen tegen komen waarbij schoonmaak middel in de juiste verdunde hoeveelheid voor problemen zorgt. Je hebt middel speciaal voor robots gemaakt. Het doekje deppen heeft nul effect, ja de eerste 10 meter denk ik![]()
3. Kraanwater
Ik denk zelf ook dat een paar druppels robotstofzuiger zeep geen kwaad zou kunnen. Mogelijk toch maar eens proberen dan. Je hebt gelijk dat alleen het doekje niet zoveel uit gaat halen.
Ik heb hem dan pas heel kort, maar het zal ook heel erg per huis verschillen hoe snel die slijt.Neutron schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 19:40:
Ben je alleen dan is al veel minder vuil, heb je huisdieren ja/ nee, hoe vaak laat je hem rijden(Ik maar 1 keer in de week).
Met die 1 keer in de week zullen alle onderdelen veel minder snel slijten, dan dat je hem elke dag zal laten rijden.
In mijn geval verwisselde ik zelfs mijn normale stofzuiger zak maar 1 keer per jaar, en dan was die nog niet eens goed vol.
Dus ja als de zak 70 schoonmaakbeuren mee zou gaan met 1 keer in de week zuigen(Want dagelijks zuigen vind ik onzin), dan gaat die voorlopig nog wel even mee.
[ Voor 5% gewijzigd door Carlos0_0 op 03-08-2024 22:26 ]
Als je enige moeite erin stopt kan je een zak zelf voor 90% leegmaken. Die vervang ik zelden.Neutron schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 19:40:
1x per 4/5 maanden en hier rijdt de zuiger dagelijks.
Dweil vervang ik met regelmaat. 1x per 2 weken ofzo.
Hoofd borstels 1x per jaar misschien. Maak ze wel geregeld schoon.
Zij borstel slijt sneller. Die 2x per jaar denk ik.
Ik haal alle onderdelen voor de roborock van AliExpress. Kost niet heel veel. Je kan kijken of Ali het ook voor jouw model heeft.
Vind de totale kost van de roborock prima ten opzichte van wat hij mij oplevert.
Hij zuigt en dweilt dagelijks. (2 Volwassenen, 2 kinderen en 2 honden) ik heb zelf nagenoeg geen zuig of dweil werk meer.
Overweeg anders roborock. Die onderdelen zijn goedkoper.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Ja dat kan wel, maar heb je herrie van het basis station nog steeds.Peule_P schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 08:58:
DND uitschakelen niet mogelijk? Bij Roborock zit dat onder de robot settings (niet dock settings)
Heb nu iets meer dan een week de Qrevo Pro in bezit en laat deze om de dag snachts stofzuigen en dweilen en ik ben echt onder de indruk, resultaten zijn stukken beter dan de s5 die ik ook heb, waarschijnlijk door de dweil waarmee ook een gedeelte mee wordt weggeveegd. erg blij met de aankoop
Zoek functie al gebruikt?gamer1 schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 13:14:
Ik heb de eufy X10 Pro Omni op het oog. Heeft iemand ervaring met dit model of merk?
Er zijn meerdere reacties: [Robotstofzuigers] Ervaringen & Discussies - Deel 2gamer1 schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 14:16:
[...]
Ja, tot nu toe nog maar 1 ervaring met de eufy x10
Daarnaast staan er ook reviews op Coolblue en Bol.com, etc.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Inmiddels het voorwiel/neuswiel aangepast zodat voorkant iets hoger staat. En de twee wielen aangepast zodat ze meer grip hebben op de drempels. Vliegt nu overal overheen, enig nadeel is de de stofzuiger meer rammelt door het ruige profiel op de bandjes. AchLagoyaz schreef op maandag 22 juli 2024 @ 15:01:
[...]
Slijtage van de wielen?
Was hier bij een oude robotstofzuiger het geval, wielen iets dunner geworden waardoor hij lager tegen de grond kwam en minder grip als gevolg raakte hij niet meer over de drempel.
hier dus ook alweer 3 weken de X10 in gebruik.Gynnad schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 14:20:
[...]
Er zijn meerdere reacties: [Robotstofzuigers] Ervaringen & Discussies - Deel 2
Daarnaast staan er ook reviews op Coolblue en Bol.com, etc.
Heb hem gelijk ook even bij mijn ouders neergezet. even Wifi instellen en map maken was zo gepiept.
Nu maar weer eens kijken wanneer ik hem terug krijg
Ik gebruik al een tijdje (3 jaar?) een Roborock S5 naar volle tevredenheid. Af en toe heeft hij wat liefde nodig en dat ding werkt als een tierelier.
Nu ben ik eigenlijk op zoek naar een vergelijkbare robot voor op de eerste verdieping. Wat zijn tegenwoordig simpele maar doeltreffende robotjes? Hij hoeft eigenlijk alleen te kunnen stofzuigen, geen poespas. Zou het wel fijn vinden als er een app is voor het op afstand kunnen activeren/kunnen instellen. budget €300
Ik lees wat over:
Roborock Q7 max
Eufy G10 en L60
Dreame D10 (plus)
Iemand een vergelijkend onderzoek gedaan?
Nu ben ik eigenlijk op zoek naar een vergelijkbare robot voor op de eerste verdieping. Wat zijn tegenwoordig simpele maar doeltreffende robotjes? Hij hoeft eigenlijk alleen te kunnen stofzuigen, geen poespas. Zou het wel fijn vinden als er een app is voor het op afstand kunnen activeren/kunnen instellen. budget €300
Ik lees wat over:
Roborock Q7 max
Eufy G10 en L60
Dreame D10 (plus)
Iemand een vergelijkend onderzoek gedaan?
Hier nu een klein weekje de Q Revo S in gebruik. Eerste indruk is goed. Schoonmaakresultaten gelijk aan de Neato, maar software echt bakken beter. De hele begane grond in 5 min in kaart brengen, top. Toch een paar vragen.
1) Mijn eerste vraag die ik niet elders kon vinden; ik heb twee ramen die tot aan de vloer gaan en dus geen kozijn hebben. Daardoor gaat de Q Revo S ons terras buiten zien als extra ruimte, maar dit wil ik eigenlijk niet zien op de app (onnodig). Vandaag even opnieuw gemapt met tuinkussens van buitenaf tegen de ramen, werkt als een trein maarrr; roborock overruled/overschrijft/verbetert continue je kaart als je schoonmaakt. De vraag; hoe kan ik dit voorkomen? Ik heb al een invisible wall ter hoogte van de ramen geplaatst, maar idealiter wil ik gewoon mn 'basiskaart' behouden zonder dat ie updates doet.
2) Daarnaast; ik kan de stem en het menu niet instellen in het Nederlands; is dat er niet?
3) Ik krijg geen enkele push notificaties van Roborock, ondanks dat alles aan staat. Is dit te fixen?
4) We hebben een laagpolig kleed met franjes in de woonkamer. Waar de Neato ze continu opvrat en daarop vastliep, ragt deze er netjes overheen
. Echter, voor het behoud van het kleed zou het mooi zijn als ik een no-go zone oid kan instellen hiervoor. Maarrr, die kan niet smaller gemaakt dan 40cm, terwijl de franjes 5cm zijn. Hoe gaan jullie hiermee om? Invisible wall er overheen evt bedenk ik me nu nog, maar verder...?
Verder nog enorm zoekende in de talloze opties in het menu, alsmede de routine gimmicks en AI fratsen die er schijnbaar allemaal in zitten. Eerste keer dweilen (met wat Seepje in de schoonwatertank) ging overigens als een trein. Ik las dat het stroomverbruik flink zou moeten zijn, maar de homewizard stekker stelde me gerust. Verwaarloosbaar stroomverbruik, piekt nooit hoger dan 100W. Ter info. Idle 3W.
Hoor t graag
1) Mijn eerste vraag die ik niet elders kon vinden; ik heb twee ramen die tot aan de vloer gaan en dus geen kozijn hebben. Daardoor gaat de Q Revo S ons terras buiten zien als extra ruimte, maar dit wil ik eigenlijk niet zien op de app (onnodig). Vandaag even opnieuw gemapt met tuinkussens van buitenaf tegen de ramen, werkt als een trein maarrr; roborock overruled/overschrijft/verbetert continue je kaart als je schoonmaakt. De vraag; hoe kan ik dit voorkomen? Ik heb al een invisible wall ter hoogte van de ramen geplaatst, maar idealiter wil ik gewoon mn 'basiskaart' behouden zonder dat ie updates doet.
2) Daarnaast; ik kan de stem en het menu niet instellen in het Nederlands; is dat er niet?
3) Ik krijg geen enkele push notificaties van Roborock, ondanks dat alles aan staat. Is dit te fixen?
4) We hebben een laagpolig kleed met franjes in de woonkamer. Waar de Neato ze continu opvrat en daarop vastliep, ragt deze er netjes overheen
Verder nog enorm zoekende in de talloze opties in het menu, alsmede de routine gimmicks en AI fratsen die er schijnbaar allemaal in zitten. Eerste keer dweilen (met wat Seepje in de schoonwatertank) ging overigens als een trein. Ik las dat het stroomverbruik flink zou moeten zijn, maar de homewizard stekker stelde me gerust. Verwaarloosbaar stroomverbruik, piekt nooit hoger dan 100W. Ter info. Idle 3W.
Hoor t graag
[ Voor 18% gewijzigd door KoningPaulus op 05-08-2024 19:32 ]
Nee dat de kaart een glazen wand blijft ‘corrigeren’ ontkom je niet aan, hier hetzelfde met een zijlicht naast de achterdeur.KoningPaulus schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 19:28:toon volledige bericht
Hier nu een klein weekje de Q Revo S in gebruik. Eerste indruk is goed. Schoonmaakresultaten gelijk aan de Neato, maar software echt bakken beter. De hele begane grond in 5 min in kaart brengen, top. Toch een paar vragen.
4) We hebben een laagpolig kleed met franjes in de woonkamer. Waar de Neato ze continu opvrat en daarop vastliep, ragt deze er netjes overheen. Echter, voor het behoud van het kleed zou het mooi zijn als ik een no-go zone oid kan instellen hiervoor. Maarrr, die kan niet smaller gemaakt dan 40cm, terwijl de franjes 5cm zijn. Hoe gaan jullie hiermee om? Invisible wall er overheen evt bedenk ik me nu nog, maar verder...?
Hoor t graag
En de stem idd geen NL, ik heb hem altijd op Engels/Australie staan, grappig accentje en klinkt beter dan Engels UK wat mij betreft
@renzo4000 , @Carlos0_0 en @Dennis1812 , dank voor de feedback. Ik zag dat Switchbot een (dure) Hub Mini met Matter support heeft. Dat lijkt me geweldig en toekomstbestendig maar het lijkt erop dat de robotstofzuigers nog niet ondersteund worden (de sloten bv wel). Jammer.
Dat had ik nog niet eens gezien, ik heb hem zelf nog niet eens op home assistent verbonden(iOS).Neutron schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 22:27:
@renzo4000 , @Carlos0_0 en @Dennis1812 , dank voor de feedback. Ik zag dat Switchbot een (dure) Hub Mini met Matter support heeft. Dat lijkt me geweldig en toekomstbestendig maar het lijkt erop dat de robotstofzuigers nog niet ondersteund worden (de sloten bv wel). Jammer.
Inderdaad jammer, al moet ik zeggen dat ik de "oude" hub nog heb. Ik heb de switchbot K10+ wel geïntegreerd met mijn Homey dus ik heb er niet al teveel last van. Overigens is mijn ervaring dat de connectie met de eigen Switchbot app (via de cloud dus) gewoon prima werkt en heb daar nog geen issues mee gehad.Neutron schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 22:27:
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Ik wist niet eens dat ik hem kon bedienen vanuit de app(Als ik niet thuis was), vind het sowieso nutteloos functie eigenlijk.renzo4000 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 08:10:
[...]
Inderdaad jammer, al moet ik zeggen dat ik de "oude" hub nog heb. Ik heb de switchbot K10+ wel geïntegreerd met mijn Homey dus ik heb er niet al teveel last van. Overigens is mijn ervaring dat de connectie met de eigen Switchbot app (via de cloud dus) gewoon prima werkt en heb daar nog geen issues mee gehad.
Je stelt z'n ding in al op routines dagelijks of 1 keer per week ofzo, dan nog ad hoc te laten zuigen beetje nutteloos.
Maar wel grappig dat ik hem in de gaten zo kan houden(Niet dat het echt nodig is maar goed), ga ik eens doen als Truus vrijdag der rondje weer doet
Maar heb het nu dus even geprobeerd en gezegd doe de keuken maar, en werkt inderdaad best goed zo te zien.
Heb nog eens verder in alle informatie op de switchbot website gedoken ik vraag mij af of de Matter enabled versie van de mini de K10+ niet ondersteund omdat iOS dit nog niet had ondersteund of om een andere reden vanuit de fabrikant. iOS 18 die straks uitkomt ondersteunt wel robotstofzuigers in Apple Home las ik. Dus er is hoop.
De Roborock Qrevo Pro is van Amazon verdween? 
Ik hield de prijs wat in de gaten maar sinds gisteren niet meer vindbaar. De S is 799 - 150 momenteel, maar ik wil graag de pro omdat deze de dweilen schoonmaakt met heet water en de flexi arm heeft.
Ik hield de prijs wat in de gaten maar sinds gisteren niet meer vindbaar. De S is 799 - 150 momenteel, maar ik wil graag de pro omdat deze de dweilen schoonmaakt met heet water en de flexi arm heeft.
[ Voor 4% gewijzigd door Beekforel op 07-08-2024 08:27 ]
Het water wordt niet zo heet als je hoopt (is meermaals getest door mensen) en het overgrote deel kiest bewust niet voor de pro vanwege deze (mogelijk kwetsbare) flexi arm. Het ziet er fancy uit, maar voor mij uiteindelijk doorslaggevend om de S te nemen.Beekforel schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 08:25:
De Roborock Qrevo Pro is van Amazon verdween?
Heb sinds kort de qrevo pro, ben onder de indruk van de software en efficiency waarmee die z’n rondes doet.
Stuk stiller ook dan de oude deebot 950.
Grappig om te zien hoe de flex arm steeds uitgestoken wordt in de hoekjes en langs de randen.
Hopelijk is t degelijk genoeg gemaakt.
Grappig om te zien hoe de flex arm steeds uitgestoken wordt in de hoekjes en langs de randen.
Ik denk vooral dat het in de keuken goed zal helpen, we hebben best een lange plint en ik vermoed dat de S daar niet mooi bij langs zal gaan? De huidige S5 krijgt het op zich wel schoon, behalve precies in de hoekjes dus dat doen we zo nu en dan met een kruimeldief.Jeweetje schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 09:46:
Heb sinds kort de qrevo pro, ben onder de indruk van de software en efficiency waarmee die z’n rondes doet.
Blijft lastig. Ik zou nu prima wat meer uit willen geven als ik daar meer voor krijg maar als dat verschil niet zo groot dat is zoals @KoningPaulus zegt dan is de aanbieding van de S wel erg interessant.