Nee zeker niet, daar is dat ding te duur voor hahaMastermind-- schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 20:14:
Voor alle X40 kopers, is iemand van plan om er Valetudo op te zetten? Thanks 😊
Vorige maand de Eufy X10 gekocht bij coolblue voor 699 nu 599 bij coolblue.
Dus even gebeld en heb nu 100 euro tegoed gekregen :-)
Dus even gebeld en heb nu 100 euro tegoed gekregen :-)
Roborock Qrevo S word vandaag geleverd, 619 euro bij Amazon deals.
Nooit een robotstofzuiger gehad, ik kom van een 2800W Miele af (20 jaar oud
still going strong)
Ik ben benieuwd
Nooit een robotstofzuiger gehad, ik kom van een 2800W Miele af (20 jaar oud
Ik ben benieuwd
Gefeliciteerd, je nieuwe leven start vandaag(RSH) schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 11:08:
Nooit een robotstofzuiger gehad, ik kom van een 2800W Miele af (20 jaar oudstill going strong)
Ik ben benieuwd

Heb me er ook één gekocht, vriendin moet wel nog overtuigd worden of het zijn geld waard is(RSH) schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 11:08:
Nooit een robotstofzuiger gehad, ik kom van een 2800W Miele af (20 jaar oudstill going strong)
Ik ben benieuwd
Het is uiteindelijk de Dreame L10s Pro Ultra Heat geworden. In de Prime Days voor €759 een goeie deal! Hij heeft MopExtend, wast de moppads met warm water schoon, schoonmaakmiddel kan je zelf toevoegen (je hoeft geen kant & klaar pakket te kopen) en het basisstation is ook nog eens kleiner dan die van de L20.Robino schreef op zondag 14 juli 2024 @ 10:30:
[...]
Heb je de L20 toevallig al in huis? Ik twijfel nog tussen de L20 (€849), X40 (mits hij tijdens de Prime Days in de aanbieding is voor €1099 of minder) of de Qrevo Master (nu €1099).
De t30 omni 639 euro en l10s ultra 522 euro zijn goed geprijsd bij amazon.fr
https://www.amazon.fr/dp/...lkZ2V0TmFtZT1zcF9kZXRhaWw
https://www.amazon.fr/dp/B0B8X43GQH/
Er komt 16 euro aan verzendkosten bij en prime
https://www.amazon.fr/dp/...lkZ2V0TmFtZT1zcF9kZXRhaWw
https://www.amazon.fr/dp/B0B8X43GQH/
Er komt 16 euro aan verzendkosten bij en prime
[ Voor 57% gewijzigd door karakedi op 17-07-2024 22:42 ]
.
[ Voor 99% gewijzigd door karakedi op 17-07-2024 22:42 ]
Ik heb deze ook gekocht, heeft iemand toevallig nog tips voor goede vervangende mop pads en stofzakken? Blijft soms een beetje een gok, vandaar.Robino schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 16:50:
[...]
Het is uiteindelijk de Dreame L10s Pro Ultra Heat geworden. In de Prime Days voor €759 een goeie deal! Hij heeft MopExtend, wast de moppads met warm water schoon, schoonmaakmiddel kan je zelf toevoegen (je hoeft geen kant & klaar pakket te kopen) en het basisstation is ook nog eens kleiner dan die van de L20.
Ik vroeg mij al af of nou geen enkele robotstofzuiger gewoon een universele stofzuigerzak weet te gebruiken, die je zelfs bij de supermarkt kan halengarp schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 01:16:
[...]
Ik heb deze ook gekocht, heeft iemand toevallig nog tips voor goede vervangende mop pads en stofzakken? Blijft soms een beetje een gok, vandaar.

Hier gegaan voor de Eufy x10, kijken hoe dit nu is met die AI voorwerpen detectie.
Want vroeger vond ik die robot stofzuiger waardeloos.
Hij komt vanavond hier binnen. De PVC vloer wordt nu gelegd dus we kunnen meteen uitproberensyntesia schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 10:30:
Hier gegaan voor de Eufy x10, kijken hoe dit nu is met die AI voorwerpen detectie.

Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>
Hier zojuist ook een Roborock QRevo S besteld, 620 euro, en via CashbackXL mogelijk nog wat extra terug.
Kan de Roomba e5154 mooi naar boven, en de roomba 650 met pensioen.
Ben benieuwd hoeveel verbetering de Roborock geeft...
Voor hoeveel ben je uiteindelijk geslaagd? En waar? Ben zelf ook nog op zoek.ravenstein schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 11:29:
Hier zojuist ook een Roborock QRevo S besteld, 620 euro, en via CashbackXL mogelijk nog wat extra terug.
Edit: ah zie nu "mogelijk" geld terug. Hoe werkt dat?
[ Voor 6% gewijzigd door Prophasis op 18-07-2024 11:31 ]
620,- bij amazon, en via cashbackXL besteld. Of dat uiteindelijk werkt: geen idee. mogelijk komt er nog 7.5% cashback terug over dat bedrag.Prophasis schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 11:30:
[...]
Voor hoeveel ben je uiteindelijk geslaagd? En waar? Ben zelf ook nog op zoek.
Edit: ah zie nu "mogelijk" geld terug. Hoe werkt dat?
Na 12 jaar heeft mij Neato het begeven error 3000. Heeft altijd prima zijn werk gedaan en was er zeer tevreden over.
Had als vervanging een iRobot I8 combo besteld. Enna een goede week terug gestuurd. Na 10x de zelfde kamer te hebben gedaan botste hij nog tegen de muren aan dus was totaal niet zelf lerend en steke blind.
Nu had ik eigenlijk de roborock S8 op het oog. Is dit een aanrader of niet.
Heb een gecombineerde kamer (vloer bedekking en glad).
Ik heb het niet zo op het cloud gebeuren je bent dan veel te afhankelijk van fabrikant en met de tegenwoordige robo's kijken ze continu mee in je kamer.
Had als vervanging een iRobot I8 combo besteld. Enna een goede week terug gestuurd. Na 10x de zelfde kamer te hebben gedaan botste hij nog tegen de muren aan dus was totaal niet zelf lerend en steke blind.
Nu had ik eigenlijk de roborock S8 op het oog. Is dit een aanrader of niet.
Heb een gecombineerde kamer (vloer bedekking en glad).
Ik heb het niet zo op het cloud gebeuren je bent dan veel te afhankelijk van fabrikant en met de tegenwoordige robo's kijken ze continu mee in je kamer.
Ik ben van plan om over te stappen van een normale stofzuiger naar een robotstofzuiger.
Nu zag ik er 2 bij Coolblue in de aanbieding.
https://www.coolblue.nl/p.../eufy-robovac-x8-pro.html
https://www.coolblue.nl/p...y-robovac-l35-hybrid.html
Ik wil namelijk niet meer dan €250 uitgeven.
Welke zouden jullie mij aanraden of toch nog een ander merk?
Heb je wel het besef dat je met een budget model je je andere stofzuiger ernaast zal moeten houden en randjes e.d zelf met enige regelmaat zal moeten zuigen?
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Dat alleen gaat inderdaad niet werken.
Domme robot stofzuigers zijn naar mijn mening waardeloos.
Lopen om de haverklap vast waardoor je dus thuis komt in een niet schoon huis en je telkens op dat ding moet letten.
Domme robot stofzuigers zijn naar mijn mening waardeloos.
Lopen om de haverklap vast waardoor je dus thuis komt in een niet schoon huis en je telkens op dat ding moet letten.
Hier nu ook aan de robotzuiger met de Roomba Comba i5+. Mooie aanbieding voor 399 euro.
Zuigt goed het tapijt en in strakke lijnen. De hal gaat in mooie strakke diagonale lijnen.
Smart mapping werkt goed en de robot maakt minder geluid dan verwacht. Deze Roomba heeft geen camera's, radar of lasers. Ik vind het knap hoe die zo de weg kan vinden. Kan ook dweilen, dat nog niet geprobeerd. Een hele verbetering in vergelijking met een vroegere robot.
Wat fijn werkt is de auto bin. Alles is in het echt compacter dan verwacht en met ook nog wat design. Het oog wil ook wat. De auto bin is stofdicht en heeft een volle stofzak detectie..
Deze robot heeft alleen geen object detectie. Dat is hier een goede stok achter de deur dat iedereen zijn rotzooi opruimt. Het is nu nog schoner en gelijk opgeruimd.
Zuigt goed het tapijt en in strakke lijnen. De hal gaat in mooie strakke diagonale lijnen.
Smart mapping werkt goed en de robot maakt minder geluid dan verwacht. Deze Roomba heeft geen camera's, radar of lasers. Ik vind het knap hoe die zo de weg kan vinden. Kan ook dweilen, dat nog niet geprobeerd. Een hele verbetering in vergelijking met een vroegere robot.
Wat fijn werkt is de auto bin. Alles is in het echt compacter dan verwacht en met ook nog wat design. Het oog wil ook wat. De auto bin is stofdicht en heeft een volle stofzak detectie..
Deze robot heeft alleen geen object detectie. Dat is hier een goede stok achter de deur dat iedereen zijn rotzooi opruimt. Het is nu nog schoner en gelijk opgeruimd.
:strip_exif()/f/image/GZr7XyWzMBfrnaF4xVXZboaS.jpg?f=fotoalbum_large)
Van de week geupgrade van een Eufy C30 naar een Roborock S7 Max Ultra.
Wat ervaringen om te delen:
Wat ervaringen om te delen:
- * De 'domme stofzuigers' hebben prima nut voor kleinere ruimtes, maar voor > 70m2 kan een slimmere duidelijk beter uit.
- * De Eufy was prima waar voor je geld. Makkelijk schoon te maken, liep beperkt vast (geen hoog tapijt), was laag genoeg om op veel plekken te komen (waaronder een hoge bank).
- * Minpunten aan de Eufy waren wel dat hij qua 'botsen' tegen veel plekken aan reed. De sensoren werkte goed bij een hoge witte plint, maar alle andere vormen van obstakels negeerde die. Mogelijk is dit bij de nieuwere versies veel beter?
- * Het zelf schoonmaken was niet eens echt een issue van de Eufy, dit is heel simpel te doen bij ongeveer alle modellen. Dus als je niet lui bent kan het besparen op deze functionaliteit prima uit.
- * De Roborock is wel vele generaties nieuwer en dat merk je aan de sensoren en 'bots-gevoeligheid'.
- * De S7, en naar mijn weten veel andere modellen van Roborock, maken een digitale kaart van je omgeving. In theorie alleen maar positief. Ik kan kamers aanmaken, meubels neerzetten, prioriteren en splitsen van schoonmaaktaken, etc. In de praktijk loop ik er nu tegenaan dat de S7 _elke keer_ zijn kaart wil updaten. Met als gevolg dat hij een soort van spookruimtes ziet en maakt (peilkozijnen - buiten is opeens een kamer). De kaart die je hebt opgeslagen terugzetten verhelpt het wel, maar irritant is het wel.
- * De S7 raakt makkelijker verdwaald dan de oudere Eufy.
- * De geintegreerde dweilfunctie is fantastisch. Vloeren worden goed schoon (PVC).
- * Automatische leegmaak functie van de stofzuiger is luidruchtig. Dit hoor je op de 1e verdieping door 2 deuren heen. Geen probleem voor ons, maar goed iets om rekening mee te houden.
Ik zou tegenwoordig geen robot zonder afzuigstation. Gisteren en eergisteren was het prime days. Je had binnen je budget een robot met afzuigstation kunnen kopen.swijkman schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 11:58:
Ik ben van plan om over te stappen van een normale stofzuiger naar een robotstofzuiger.
Deze is goed geprijsd. Inc verzenden en coupons komt het neer op 222.
https://www.amazon.de/Imo...serkennung/dp/B0C3QWSV74/
[ Voor 12% gewijzigd door karakedi op 18-07-2024 14:32 ]
De nieuwe Roomba Combo Essential? Die heb je nu voor 199 euro. Basic model met smart functie.swijkman schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 11:58:
Ik zit hier net naar te kijken voor een bovenverdieping.
Wij hebben afgelopen week helaas aan den lijve ondervonden hoe gewend je raakt aan een robotstofzuiger in huis 🙈
Tijdens onze vakantie werden we gebeld dat er water binnen gekomen was via het dak van onze aanbouw (oorzaak was een ongelukkige samenloop van omstandigheden) en dat daarbij onze Q Revo de volle laag had gehad 🫣 Zowel het dock als de robot zelf waren kletsnat geworden.
Helaas werkt de Laser van de Lidar module sindsdien niet meer en daarmee dus de hele stofzuiger niet. De turret draait wel.
Dus moest deze jongen met de hand het hele huis stofzuigen 😬 ...
... daarna heb ik tijdens de Prime days meteen een nieuwe besteld ook al was nog niet duidelijk of de oude vergoed wordt door de inboedelverzekering (waarschijnlijk wel, maar daar wilde ik niet op wachten 😂).
Tijdens onze vakantie werden we gebeld dat er water binnen gekomen was via het dak van onze aanbouw (oorzaak was een ongelukkige samenloop van omstandigheden) en dat daarbij onze Q Revo de volle laag had gehad 🫣 Zowel het dock als de robot zelf waren kletsnat geworden.
Helaas werkt de Laser van de Lidar module sindsdien niet meer en daarmee dus de hele stofzuiger niet. De turret draait wel.
... daarna heb ik tijdens de Prime days meteen een nieuwe besteld ook al was nog niet duidelijk of de oude vergoed wordt door de inboedelverzekering (waarschijnlijk wel, maar daar wilde ik niet op wachten 😂).
's.
[ Voor 99% gewijzigd door Tweakx op 18-07-2024 21:35 . Reden: nvm ]
Onze Roborock S5 Max mag ondertussen 4 kaarsjes uitblazen, daarom heb ik hem beloond met een nieuwe accu. Afgelopen jaar werd de staat van de accu steeds minder waardoor ik de verdiepingen in stukjes moest opknippen
. Maargoed, net zoals de borstels is dat gewoon een slijtdeel natuurlijk.
Want, al met al, wat een topding is dit zeg. Wordt echt niet gespaard maar gaat maar door en gaat maar door!
Want, al met al, wat een topding is dit zeg. Wordt echt niet gespaard maar gaat maar door en gaat maar door!
:strip_exif()/f/image/LUYhP2m24Gz54ZTxCACDMWLb.jpg?f=fotoalbum_large)
Heb ‘m na je reactie besteld via CashbackXL en net de bevestiging gekregen dat de bestelling bevestigd is en er een kans is dat er 38,43 terugkomt. Kan wel twee maanden duren.ravenstein schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 11:37:
[...]
620,- bij amazon, en via cashbackXL besteld. Of dat uiteindelijk werkt: geen idee. mogelijk komt er nog 7.5% cashback terug over dat bedrag.
Ben benieuwd!
[ Voor 11% gewijzigd door Prophasis op 19-07-2024 08:48 ]
Ik vraag me af of iedereen die een budget robotstofzuiger heeft daarnaast nog gebruik maakt van een normale stofzuigerDennis1812 schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 12:04:
Heb je wel het besef dat je met een budget model je je andere stofzuiger ernaast zal moeten houden en randjes e.d zelf met enige regelmaat zal moeten zuigen?
Natuurlijk. Trappen, plinten, vensterbanken, meubels, etc, zijn allemaal een uitdaging voor een stofzuigrobot. Ik heb er wel een steelstofzuiger voor. Die neemt in huis minder ruimte in en is flexibeler door de verschillende opzetstukken.swijkman schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 09:28:
[...]
Ik vraag me af of iedereen die een budget robotstofzuiger heeft daarnaast nog gebruik maakt van een normale stofzuiger
hier ook al 90.000m2 gezogen op de eerste accu (5jaar) de accu begint nu minder te worden. heb net een x40 besteld als vervanger, de s5 staat daarna op de verdieping (tenzij de nieuwe het daar ook veel beter doet)Dersan schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 08:24:
Onze Roborock S5 Max mag ondertussen 4 kaarsjes uitblazen, daarom heb ik hem beloond met een nieuwe accu. Afgelopen jaar werd de staat van de accu steeds minder waardoor ik de verdiepingen in stukjes moest opknippen. Maargoed, net zoals de borstels is dat gewoon een slijtdeel natuurlijk.
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/5SB8ivJK7HVrvNl9TfVBaFkT.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 16% gewijzigd door jvbosma op 19-07-2024 10:01 ]
Ipv de Xiaomi X20 plus van 400 euro is het hier toch de Dreame L10s Ultra geworden voor 520 euro.
We hadden de L10s Pro met tevredenheid maar deze mag naar boven verhuizen,
Ben benieuwd of het de meerprijs waard gaat zijn 👌
Komt volgende week toe dus weekje daarna is update geven.
We hadden de L10s Pro met tevredenheid maar deze mag naar boven verhuizen,
Ben benieuwd of het de meerprijs waard gaat zijn 👌
Komt volgende week toe dus weekje daarna is update geven.
Zit je met smacht te wachten op je nieuwe Q Revo, krijg je een pakket met een doos luiers er in. Ze zijn weer goed bezig geweest bij de inpak afdeling van Amazon 🙈floriske.nl schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 19:36:
Wij hebben afgelopen week helaas aan den lijve ondervonden hoe gewend je raakt aan een robotstofzuiger in huis 🙈
Dus maar contact opgenomen met de klantenservice en weer 5-7 dagen wachten op de uitkomst daarvan ... en ondertussen maar weer met de hand stofzuigen 😬
Edit: en ergens anders heeft dus vermoedelijk iemand een Q Revo ontvangen in plaats van een doos luiers 🫣
[ Voor 4% gewijzigd door floriske.nl op 19-07-2024 15:34 ]
@floriske.nl Gelukkig nemen luiers wel veel water op, maar ik snap ook wel dat je er ook niet zit te wachten om het water op te deppen met Pampers.
Veel sterkte met stofzuigen en het wachten. Blijkbaar is de Wet van Murphy nu een beetje op jullie van toepassing.
Veel sterkte met stofzuigen en het wachten. Blijkbaar is de Wet van Murphy nu een beetje op jullie van toepassing.
Met iedere robotstofzuiger heb je dat nog steeds. Zoals voor je meubels en hoekjes.swijkman schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 09:28:
[...]
Ik vraag me af of iedereen die een budget robotstofzuiger heeft daarnaast nog gebruik maakt van een normale stofzuiger
Je gebruikt een normale stofzuiger veel minder vaak.
Een duster zoals Swiffer is ook heel handig om erbij te hebben voor plinten en kasten.

De S5 gaat hier ook nog steeds goed.jvbosma schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 09:40:
[...]
hier ook al 90.000m2 gezogen op de eerste accu (5jaar) de accu begint nu minder te worden. heb net een x40 besteld als vervanger, de s5 staat daarna op de verdieping (tenzij de nieuwe het daar ook veel beter doet)[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/A50rfry56lfkaK2WrQx3Yfhi.jpg?f=fotoalbum_large)
Originele accu. Wel een keer de zuigmotor vervangen. Merk nog niet dat de accu minder wordt.
Sinds vrijdag de x40 hier laten draaien en wat een topding. Laten hem in de nacht draaien zodat we er geen last van hebben. Heerlijk om dan in de ochtend wakker te worden met een schoongemaakte vloer.
Enige probleem dat we hebben is dat onze 2 katten het wel heel erg interessant vinden. Die zitten er dus de hele tijd omheen waardoor die steeds op zoek moet naar alternatieve route en is voor m'n gevoel 3 keer zo lang bezig. Hoop dat het kwestie van tijd is dat ze het niet meer zo boeiend vinden.
Enige probleem dat we hebben is dat onze 2 katten het wel heel erg interessant vinden. Die zitten er dus de hele tijd omheen waardoor die steeds op zoek moet naar alternatieve route en is voor m'n gevoel 3 keer zo lang bezig. Hoop dat het kwestie van tijd is dat ze het niet meer zo boeiend vinden.
Iemand enig idee hoe Ai SmartPlan bij roborock werkt? Heb sinds kort een Roborock Q revo S, maar kan nergens vinden wat het nou precies doet.
Ikzelf wil ook graag de Dreame L10s Pro Ultra Heat bestellen. Echter vroeg ik mij af of deze ook over een deurdrempel heen kan? Weet iemand dit toevallig?
Zoiets zeg maar:
:fill(white):strip_exif()/f/image/TVhR6MJtQqmHJFyDRlzoZosr.png?f=user_large)
Edit: gezocht op dreame l10s pro ultra heat threshold crossing en ik kom op 2 cm uit. Top!
https://global.dreametech...20Crossing,2cm%20(0.78in)
Zoiets zeg maar:
:fill(white):strip_exif()/f/image/TVhR6MJtQqmHJFyDRlzoZosr.png?f=user_large)
Edit: gezocht op dreame l10s pro ultra heat threshold crossing en ik kom op 2 cm uit. Top!
https://global.dreametech...20Crossing,2cm%20(0.78in)
[ Voor 21% gewijzigd door turkeyhakan op 22-07-2024 08:58 ]
Roborock s5 max vs Dreame x40
Sinds zaterdag rijdt onze nieuwe stofzuiger. Instellen had wel wat voeten in de aarde, in 8 minuten had hij 70m2 in beeld maar toen kwam hij bij onze keukenbank, hier zitten horizontale verbindingen tussen de poten die ziet ie niet lijkt het. Het lukte niet om de laatste m2 in te meten. Ik heb toen maar tape op lidar hoogte op de poten geplakt voor het vastleggen van de plattegrond.
Daarna heb ik op die locatie drempels kunnen aangeven waar hij niet overheen mag/kan rijden, hopelijk werkt dit. De S5 rijdt er gewoon met de bumpstop omheen.
:strip_exif()/f/image/svz2LthsbLH3Jug2ANBbLvcD.jpg?f=fotoalbum_large)
De tafelpoot herkent ie als weegschalen maar daar rijdt ie wel gewoon overheen. We hebben vazen staan die taps uitlopen (van glas) en die taps toelopen(van steen), beide rijdt ie tegenaan net als de S5 zo slim is ie dus nog steeds niet
Rand van het tapijt vinden lijkt ook nog te kloppen, dweilt nu nog over de rand heen, dit moet ik maar handmatig tweaken.
Daarover gesproken, de plattegrond aanpassen op dat soort dingen werkt echt slecht, het is heel lastig nog go zodes/tapijt precies te plaatsen. De app vindt ik ook niet heel overzichtelijk er staan in allemaal verschillende menu's opties die je bij elkaar zou verwachten, (maar goed het is 1x instellen en dan hoef je er niet meer bij)
Multifloor heb ik nog niet getest, de S5 staat nu boven dus heb ik dat in principe niet nodig.
Installeren van het apparaat ging heel makkelijk, hij zit nagenoeg kant en klaar in de doos. Alleen stekker er in en water en je bent klaar. De app downloaden en dan... wifi 2.4ghz
... en weer verder. Alles afgesteld met ai stofzuigen en de privacyverklaring voor mn huisdieren geaccepteerd rijdt hij dan uiteindelijk. Wat is ie stil! De S5 is na 5 jaar heel luidruchtig geworden (op medium stand)maar hier kun je gewoon naast blijven zitten!
Ik laat hem eerst zuigen (dweil blijft in het dok ivm karpet/tapijt, dit is één van de hoofdredenen om deze te kiezen) en dan dweilen (dweilen gaat helemaal geruisloos) voor het dweilen moet ik nog een beetje de vochtigheid finetunen ik zie af en toe droge plekken. Hij zuigt en dweilt ongeveer 1m2 per minuut net als de S5. Na iedere kamer/ 20m2 (dit is zelf in te stellen) gaat hij terug naar de dok om de dweil te wassen. Zuig en dweilresultaat ben ik prima over te spreken maar doet het zuigen niet merkbaar beter dan de S5 (daarvoor hoef je dus geen nieuwe te kopen) wat wel veel beter gaat:
Auto empty/wassen/drogen
Aan het einde van het zuigen wordt de stofzuiger geleegd 7 seconden geeft dat redelijk wat geluid. Daarna laad hij de dweilen en water. Voor 75m2 verbruikt hij nu meer dan de helft van de watertank, dan moet je toch iedere keer gaan vullen.. (er bestaat een aan/afvoerset om hem op een afvoer/water aan te sluiten zie ik in de handleiding) Vuilwater moet je volgens de handleiding ook iedere keer weggooien, maar daar zit denk ik 1/5 van de tank vol. Als hij helemaal klaar is wast hij nog een keer de dweilen en droogt hij ze. Dit geeft een zachte toon alsof er ergens een ventilator draait, ik vindt het niet storend de kinderen wel.
Object ontwijken, zou hij in principe goed moeten doen, (maar heb ik niet getest) voor de s5 had ik al altijd alles van de vloer, heel soms zat de s5 vast in kabels de toekomst moet uitwijzen of deze dat niet heeft, hij herkent ze in ieder geval wel.
Dingen die nog opvielen:
De zijborstel en dweil die kunnen uitschuiven, nu komt ie bij alle randjes/hoeken/poten!
De zijborstel gebruikt hij niet op tapijt, daar dus geen hoekjes/randjes die gezogen worden (misschien kun je dat instellen)
Real-time camera, je kunt live meekijken spreken/luisteren. (beveiligt met pincode) De robot geeft dan wel de hele tijd aan dat deze functie aan staat, je kunt dus niet stiekem meekijken
De borstels van de S5 passen in de x40 (deze hoef je dus niet weg te gooien
)
Hij trekt sprintjes op stukken waar al gezogen/gedweild is, dan is ie toch net wat sneller klaar.
Je hebt meteen inzicht in je wifidekking in je huis:
:strip_exif()/f/image/pvwpjHvSCvxvcpAoRO8Gfaym.jpg?f=fotoalbum_large)
Al met al tevreden met deze robot, wellicht in de toekomst nog maar aansluiten op het riool/water maar we zullen zien hoe vervelend het bijvullen is. Erg blij dat er nu gedweild kan worden (die natte lap van de S5 gebruikte ik nooit omdat je die steeds handmatig moest verwijderen/vullen) en dat de stofzuigerzak geleegd wordt! Is het 1250euro waard, hij is niet 900euro beter dan de S5 maar dat betaal je voor het gemak.
Sinds zaterdag rijdt onze nieuwe stofzuiger. Instellen had wel wat voeten in de aarde, in 8 minuten had hij 70m2 in beeld maar toen kwam hij bij onze keukenbank, hier zitten horizontale verbindingen tussen de poten die ziet ie niet lijkt het. Het lukte niet om de laatste m2 in te meten. Ik heb toen maar tape op lidar hoogte op de poten geplakt voor het vastleggen van de plattegrond.
:strip_exif()/f/image/4bcZrVzv1C0jsK42JHplC2aH.jpg?f=fotoalbum_large)
Daarna heb ik op die locatie drempels kunnen aangeven waar hij niet overheen mag/kan rijden, hopelijk werkt dit. De S5 rijdt er gewoon met de bumpstop omheen.
:strip_exif()/f/image/svz2LthsbLH3Jug2ANBbLvcD.jpg?f=fotoalbum_large)
De tafelpoot herkent ie als weegschalen maar daar rijdt ie wel gewoon overheen. We hebben vazen staan die taps uitlopen (van glas) en die taps toelopen(van steen), beide rijdt ie tegenaan net als de S5 zo slim is ie dus nog steeds niet
Daarover gesproken, de plattegrond aanpassen op dat soort dingen werkt echt slecht, het is heel lastig nog go zodes/tapijt precies te plaatsen. De app vindt ik ook niet heel overzichtelijk er staan in allemaal verschillende menu's opties die je bij elkaar zou verwachten, (maar goed het is 1x instellen en dan hoef je er niet meer bij)
Multifloor heb ik nog niet getest, de S5 staat nu boven dus heb ik dat in principe niet nodig.
Installeren van het apparaat ging heel makkelijk, hij zit nagenoeg kant en klaar in de doos. Alleen stekker er in en water en je bent klaar. De app downloaden en dan... wifi 2.4ghz
Ik laat hem eerst zuigen (dweil blijft in het dok ivm karpet/tapijt, dit is één van de hoofdredenen om deze te kiezen) en dan dweilen (dweilen gaat helemaal geruisloos) voor het dweilen moet ik nog een beetje de vochtigheid finetunen ik zie af en toe droge plekken. Hij zuigt en dweilt ongeveer 1m2 per minuut net als de S5. Na iedere kamer/ 20m2 (dit is zelf in te stellen) gaat hij terug naar de dok om de dweil te wassen. Zuig en dweilresultaat ben ik prima over te spreken maar doet het zuigen niet merkbaar beter dan de S5 (daarvoor hoef je dus geen nieuwe te kopen) wat wel veel beter gaat:
Auto empty/wassen/drogen
Aan het einde van het zuigen wordt de stofzuiger geleegd 7 seconden geeft dat redelijk wat geluid. Daarna laad hij de dweilen en water. Voor 75m2 verbruikt hij nu meer dan de helft van de watertank, dan moet je toch iedere keer gaan vullen.. (er bestaat een aan/afvoerset om hem op een afvoer/water aan te sluiten zie ik in de handleiding) Vuilwater moet je volgens de handleiding ook iedere keer weggooien, maar daar zit denk ik 1/5 van de tank vol. Als hij helemaal klaar is wast hij nog een keer de dweilen en droogt hij ze. Dit geeft een zachte toon alsof er ergens een ventilator draait, ik vindt het niet storend de kinderen wel.
Object ontwijken, zou hij in principe goed moeten doen, (maar heb ik niet getest) voor de s5 had ik al altijd alles van de vloer, heel soms zat de s5 vast in kabels de toekomst moet uitwijzen of deze dat niet heeft, hij herkent ze in ieder geval wel.
Dingen die nog opvielen:
De zijborstel en dweil die kunnen uitschuiven, nu komt ie bij alle randjes/hoeken/poten!
De zijborstel gebruikt hij niet op tapijt, daar dus geen hoekjes/randjes die gezogen worden (misschien kun je dat instellen)
Real-time camera, je kunt live meekijken spreken/luisteren. (beveiligt met pincode) De robot geeft dan wel de hele tijd aan dat deze functie aan staat, je kunt dus niet stiekem meekijken
De borstels van de S5 passen in de x40 (deze hoef je dus niet weg te gooien
Hij trekt sprintjes op stukken waar al gezogen/gedweild is, dan is ie toch net wat sneller klaar.
Je hebt meteen inzicht in je wifidekking in je huis:
:strip_exif()/f/image/pvwpjHvSCvxvcpAoRO8Gfaym.jpg?f=fotoalbum_large)
Al met al tevreden met deze robot, wellicht in de toekomst nog maar aansluiten op het riool/water maar we zullen zien hoe vervelend het bijvullen is. Erg blij dat er nu gedweild kan worden (die natte lap van de S5 gebruikte ik nooit omdat je die steeds handmatig moest verwijderen/vullen) en dat de stofzuigerzak geleegd wordt! Is het 1250euro waard, hij is niet 900euro beter dan de S5 maar dat betaal je voor het gemak.
* Belindo mag zich hier ook melden
Sinds dit weekend trotse bezitter van WALL-E, een Eufy L60 met Self Emptying Station. Leuke deal tijdens de Prime Days om eens de wereld van robotstofzuigers in te stappen. We keken al vaker met een schuin oog naar zulke producten maar wilden qua budget niet onderaan bungelen, en de betere waren dan een flinke hap duurder.
Installeren was supersimpel, en de app doet wat ie moet doen (op wat icoontjes na waar je eerst een keer op moet drukken om uit te vogelen wat ie precies doet).
Twee snelle vragen voor de Eufy kenners; ik heb de robot de huiskamer en keuken laten mappen. Badkamer zat dicht (dom), en kamer van dochter op dezelfde verdieping had geen vrij berijdbare vloer (zucht, pubers). Is het mogelijk om achteraf nieuwe kamers toe te voegen aan een bestaande kaart? Of moet ik het riedeltje gewoon eens opnieuw doen als alle kamers beschikbaar en open zijn?
Dan de tweede; in de keuken staan een prullenbak, kattenbak, en drinkfonteintje voor de katten. Deze worden op de kaart wel aangegeven als 'object', maar hij rijdt er nog wel een stukje tegenaan voordat hij zich corrigeert. Voor de prullenbak en kattenbak geen probleem, maar het fonteintje duwt ie gewoon een stuk vooruit. Nu heb ik een no-go zone toegevoegd op de plek van het fonteintje, maar de minimale zone is 50cm bij 50cm. Ik heb een aantal posities geprobeerd, maar het resultaat blijft dat hij nu niet meer tussen het fonteintje en de kattenbak wil. De stofzuiger past hier prima tussen, maar waarschijnlijk door de no-go zone " mag" hij daar niet meer tussen. Terwijl de zone op de kaart niet in dat tussenstukje zit:
:fill(white):strip_exif()/f/image/Z06qHaznriGdGAJaJV8HaJrL.png?f=user_large)
Is dit gewoon gevalletje; verander je inrichting maar? Of kan ik nog iets proberen om te zorgen dat ie het fonteintje ontziet, maar er wel gewoon tussen probeert te komen? Naar aanleiding van een post hierboven dacht ik er misschien een kartonnen muurtje omheen te zetten, en dan opnieuw een mapping ronde doen, zodat ie denkt dat er echt een muur staat. Zou dat werken?
Sinds dit weekend trotse bezitter van WALL-E, een Eufy L60 met Self Emptying Station. Leuke deal tijdens de Prime Days om eens de wereld van robotstofzuigers in te stappen. We keken al vaker met een schuin oog naar zulke producten maar wilden qua budget niet onderaan bungelen, en de betere waren dan een flinke hap duurder.
Installeren was supersimpel, en de app doet wat ie moet doen (op wat icoontjes na waar je eerst een keer op moet drukken om uit te vogelen wat ie precies doet).
Twee snelle vragen voor de Eufy kenners; ik heb de robot de huiskamer en keuken laten mappen. Badkamer zat dicht (dom), en kamer van dochter op dezelfde verdieping had geen vrij berijdbare vloer (zucht, pubers). Is het mogelijk om achteraf nieuwe kamers toe te voegen aan een bestaande kaart? Of moet ik het riedeltje gewoon eens opnieuw doen als alle kamers beschikbaar en open zijn?
Dan de tweede; in de keuken staan een prullenbak, kattenbak, en drinkfonteintje voor de katten. Deze worden op de kaart wel aangegeven als 'object', maar hij rijdt er nog wel een stukje tegenaan voordat hij zich corrigeert. Voor de prullenbak en kattenbak geen probleem, maar het fonteintje duwt ie gewoon een stuk vooruit. Nu heb ik een no-go zone toegevoegd op de plek van het fonteintje, maar de minimale zone is 50cm bij 50cm. Ik heb een aantal posities geprobeerd, maar het resultaat blijft dat hij nu niet meer tussen het fonteintje en de kattenbak wil. De stofzuiger past hier prima tussen, maar waarschijnlijk door de no-go zone " mag" hij daar niet meer tussen. Terwijl de zone op de kaart niet in dat tussenstukje zit:
:fill(white):strip_exif()/f/image/Z06qHaznriGdGAJaJV8HaJrL.png?f=user_large)
Is dit gewoon gevalletje; verander je inrichting maar? Of kan ik nog iets proberen om te zorgen dat ie het fonteintje ontziet, maar er wel gewoon tussen probeert te komen? Naar aanleiding van een post hierboven dacht ik er misschien een kartonnen muurtje omheen te zetten, en dan opnieuw een mapping ronde doen, zodat ie denkt dat er echt een muur staat. Zou dat werken?
Coding in the cold; <brrrrr />
Mijn Dreame L10 Pro komt ineens niet meer over de drempels in mijn huis. De schaarse aantal keren dat ik hem aanzet heeft de stofzuiger altijd de drempels overwonnen. Is er een firmware update geweest oid wat het doorzettingsvermogen aangepast heeft?
Gebruik momenteel nog de Xiaomi home app ipv dreamehome app, geen idee of dat nog verschil kan geven?
Gebruik momenteel nog de Xiaomi home app ipv dreamehome app, geen idee of dat nog verschil kan geven?
[ Voor 17% gewijzigd door AOC op 22-07-2024 14:50 ]
Slijtage van de wielen?AOC schreef op maandag 22 juli 2024 @ 14:50:
Mijn Dreame L10 Pro komt ineens niet meer over de drempels in mijn huis. De schaarse aantal keren dat ik hem aanzet heeft de stofzuiger altijd de drempels overwonnen. Is er een firmware update geweest oid wat het doorzettingsvermogen aangepast heeft?
Was hier bij een oude robotstofzuiger het geval, wielen iets dunner geworden waardoor hij lager tegen de grond kwam en minder grip als gevolg raakte hij niet meer over de drempel.
Hebben anderen trouwens ook issues met de 'Xiaomi Home' app op Android dat hij vast loopt?
Ik heb nog een Roborock S5 draaien maar ik kan sinds een week of zo de app niet meer openen op mijn S24 ultra.
De app 'opent' wel, maar als ik dan de S5 aan tik, dan opent het volgende scherm en die loopt vast.
Ik heb nog een Roborock S5 draaien maar ik kan sinds een week of zo de app niet meer openen op mijn S24 ultra.
De app 'opent' wel, maar als ik dan de S5 aan tik, dan opent het volgende scherm en die loopt vast.
Iemand ervaring met de support van Roborock? De LiDAR van onze Q Revo draait niet meer vrij rond en daarom doet Rocky het niet meer. Handmatig ronddraaien geeft geen oplossing en heb ze afgelopen weekend gemaild, maar nog geen reactie (wat op zich niet heel gek is). Kan het vast zelf repareren, zoals ik onze Roomba 966 al jaren onderhoud, maar aangezien Rocky van januari 2024 is raadpleeg ik liever eerst de garantie
Hi all! Sinds een paar dagen in het bezit van een Roborock Q Revo S. Echter, laat hij met een regelmaat druppels achter op mijn parket vloer. Het zijn redelijk dikke druppels ook. Aangezien water een parket geen geliefde combinatie zijn, word ik hier niet erg blij van. Zijn hier meer mensen met dit probleem?
:strip_exif()/f/image/40cCJolLtAsFeeED6yEWhPnm.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 14% gewijzigd door Tweakx op 22-07-2024 18:17 ]
Toevallig bij Amazon gekocht?GilbertvH schreef op maandag 22 juli 2024 @ 17:25:
Iemand ervaring met de support van Roborock? De LiDAR van onze Q Revo draait niet meer vrij rond en daarom doet Rocky het niet meer. Handmatig ronddraaien geeft geen oplossing en heb ze afgelopen weekend gemaild, maar nog geen reactie (wat op zich niet heel gek is). Kan het vast zelf repareren, zoals ik onze Roomba 966 al jaren onderhoud, maar aangezien Rocky van januari 2024 is raadpleeg ik liever eerst de garantie
Yep en die verwijzen (bij het overzicht van de bestelling) naar de support van de fabrikant
Hier exact hetzelfde 1,5 week geleden, robot was 1 jaar en 1 maand oud en na een paar troubleshooting stappen kwam Roborock ook tot de conclusie dat het een hardware defect was (defecte IR sensor S7 MaxV Ultra) en dat ik voor garantie terug bij Amazon moest zijn.GilbertvH schreef op maandag 22 juli 2024 @ 20:06:
[...]
Yep en die verwijzen (bij het overzicht van de bestelling) naar de support van de fabrikant
Even chatten met een medewerker aldaar en binnen een paar minuten een retourlabel in de mail met de belofte volledige aankoopprijs terug.
Verwacht dat het deze/volgende week dan ook afgehandeld zal zijn.
Hetzelfde probleem gehad. Bij mijn robot zat er haar tussen de riem. De riem draait de Lidar aan. Je kan kijken wat ongeveer het probleem is door de robot aan te zetten, en tegelijkertijd met een potlood de Lidar te laten draaien. Wanneer de Lidar even goed draait durf ik ervan uit te gaan dat er alleen haar in de riem zit verwerkt. Mocht hij helemaal niet draaien is waarschijnlijk de Lidar motor kapot.GilbertvH schreef op maandag 22 juli 2024 @ 17:25:
Mocht je waarschijnlijk haar in de riem hebben zitten kun je dit zelf eruit halen door wat schroeven los te halen. Zie video: https://www.youtube.com/watch?v=eM2eWRMSGzI of https://www.youtube.com/watch?v=CZ7tIOjGstQ Maar mocht je dat niet willen kun je hem voor garantie terugsturen, houdt er rekening mee dat je de robot voor een poosje kwijt bent.
Mocht de motor kapot zijn, kun je deze eventueel zelf vervangen (geen ervaring mee). In dit geval zou ik gebruik maken van de garantie.
Onderdeel Motor: https://robotspecialist.nl/roborock-q-revo-laser-motor/
Succes! Ben benieuwd wat het probleem is.
Misschien moet ik mijn vraag anders stellen: hoort dit?Tweakx schreef op maandag 22 juli 2024 @ 18:12:
Hi all! Sinds een paar dagen in het bezit van een Roborock Q Revo S. Echter, laat hij met een regelmaat druppels achter op mijn parket vloer. Het zijn redelijk dikke druppels ook. Aangezien water een parket geen geliefde combinatie zijn, word ik hier niet erg blij van. Zijn hier meer mensen met dit probleem?
[Afbeelding]
Ik krijg de Revo S deze week binnen. Erg benieuwd. Zijn er mensen die ervaring hebben met schoonmaakmiddel (van Roborock zelf bijv) in het water compartiment. Ik lees reviews dat er bij mensen schimmel in komt en/of erg gaat schuimen.
Nee.Tweakx schreef op maandag 22 juli 2024 @ 21:45:
[...]
Misschien moet ik mijn vraag anders stellen: hoort dit?
Vraag aan de katten- en robotstofzuigerbezitters onder ons:
Met 3 katten in huis wil er nog wel eens een haarbal of net gegeten eten (zowel nat als droog) uitgegooid worden. Wat zijn de ervaringen met de robotstofzuiger? Wordt dit gezien als obstakel en gaat ie er omheen? Wordt dit netjes opgeruimd? Wordt dit één grote smeerboel waarbij zowel vloer als robotstofzuiger handmatig gereinigd moeten worden?
Met 3 katten in huis wil er nog wel eens een haarbal of net gegeten eten (zowel nat als droog) uitgegooid worden. Wat zijn de ervaringen met de robotstofzuiger? Wordt dit gezien als obstakel en gaat ie er omheen? Wordt dit netjes opgeruimd? Wordt dit één grote smeerboel waarbij zowel vloer als robotstofzuiger handmatig gereinigd moeten worden?
Dit gaat een robot niet als een obstakel zien tenzij de hoop 3 cm hoog is oid. Dit kan een ontzettende smeerboel worden als dat nog nat is, en indien droog zal het waarschijnlijk niet schoon worden.PugZ schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 00:56:
Hmm... goed om te weten. Ik overweeg zo'n robot om werk uit handen te nemen, maar als een averechts effect het resultaat is, dan is het me de investering niet waardDit gaat een robot niet als een obstakel zien tenzij de hoop 3 cm hoog is oid. Dit kan een ontzettende smeerboel worden als dat nog nat is, en indien droog zal het waarschijnlijk niet schoon worden.

Interessant. Ik heb exact dit geprobeerd en de Lidar draait even en stopt dan weer. Verbreek ik geen garantie stickertjes?Aasas schreef op maandag 22 juli 2024 @ 21:07:
[...]
Hetzelfde probleem gehad. Bij mijn robot zat er haar tussen de riem. De riem draait de Lidar aan. Je kan kijken wat ongeveer het probleem is door de robot aan te zetten, en tegelijkertijd met een potlood de Lidar te laten draaien. Wanneer de Lidar even goed draait durf ik ervan uit te gaan dat er alleen haar in de riem zit verwerkt. Mocht hij helemaal niet draaien is waarschijnlijk de Lidar motor kapot.
Mocht je waarschijnlijk haar in de riem hebben zitten kun je dit zelf eruit halen door wat schroeven los te halen. Zie video: https://www.youtube.com/watch?v=eM2eWRMSGzI of https://www.youtube.com/watch?v=CZ7tIOjGstQ Maar mocht je dat niet willen kun je hem voor garantie terugsturen, houdt er rekening mee dat je de robot voor een poosje kwijt bent.
Mocht de motor kapot zijn, kun je deze eventueel zelf vervangen (geen ervaring mee). In dit geval zou ik gebruik maken van de garantie.
Onderdeel Motor: https://robotspecialist.nl/roborock-q-revo-laser-motor/
Succes! Ben benieuwd wat het probleem is.
De YouTube linkjes zijn oudere types met een losse cover bovenop. De Q Revo bestaat uit één geheel en moet verder uit elkaar
[ Voor 4% gewijzigd door GilbertvH op 23-07-2024 08:44 ]
Hallo allemaal,
Sinds kort ben ik ook in bezit van de X40. Ik moet hem nog uitproberen, maar zit midden in een verhuizing. Het hele washok ligt nu nog open en daarom overweeg ik de Drain Kit te bestellen+installeren omdat we die nu nog mooi kunnen wegwerken.
Enige ding is dat ik zit met de hoogte van de afvoerpijp, die zit hier op bijna 1.50 en ik las dat de Drain Kit zoals hij nu wordt verkocht niet is bedoeld voor afvoeren hoger dan 40CM (dus eigenlijk gewoon voor een vloerputje in). Ik vroeg me dus af of iemand anders hier al ervaring mee heeft
Thanks!
Sinds kort ben ik ook in bezit van de X40. Ik moet hem nog uitproberen, maar zit midden in een verhuizing. Het hele washok ligt nu nog open en daarom overweeg ik de Drain Kit te bestellen+installeren omdat we die nu nog mooi kunnen wegwerken.
Enige ding is dat ik zit met de hoogte van de afvoerpijp, die zit hier op bijna 1.50 en ik las dat de Drain Kit zoals hij nu wordt verkocht niet is bedoeld voor afvoeren hoger dan 40CM (dus eigenlijk gewoon voor een vloerputje in). Ik vroeg me dus af of iemand anders hier al ervaring mee heeft
Thanks!
Ja, 1 grote teringzooi. Ik heb het ervaren, zie hier:PugZ schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 00:56:
Deathchant in "[Robotstofzuigers] Ervaringen & Discussies - Deel 2"
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Ik had exact hetzelfde (vermeld in mijn review ook).GilbertvH schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 08:41:
[...]
Interessant. Ik heb exact dit geprobeerd en de Lidar draait even en stopt dan weer. Verbreek ik geen garantie stickertjes?
De YouTube linkjes zijn oudere types met een losse cover bovenop. De Q Revo bestaat uit één geheel en moet verder uit elkaar
Ik zat nog in de 2 maanden garantieperiode alvorens een ticket aan te maken bij Roborock en ik heb van amazon een nieuwe gekregen (oude retour). Momenteel ben ik weer over de amazon-2-maanden-WKOA heen, dus mocht er nu iets fout gaan, moet ik het of zelf repareren of een ticket aanmaken.
Naar wat ik begreep is het niet vreselijk moeilijk om de lidarturret te vervangen met een aliexpress exemplaar (uitgebreide youtube instructiefilmpjes te vinden). Dus misschien kun je die eens bekijken om te checken of ze daar stickertjes/zegeltjes moeten verbreken o.i.d.
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Godver...Deathchant schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 11:54:
[...]
Ja, 1 grote teringzooi. Ik heb het ervaren, zie hier:
Deathchant in "[Robotstofzuigers] Ervaringen & Discussies - Deel 2"
Dan hier bijzonder veel geluk gehad het laatste jaar.
Onze 2 oudjes kotsen gelukkig niet zo vaak, maar sinds we 2 kittens erbij hebben 2 weken geleden zet ik de robot ook niet meer 'onbeheerd' aan.
Voorheen ging hij iedere nacht standaard om 23:00 de onderverdieping doen, maar nu met die kittens willen er nog wel een hengeltjes en dat soort speelgoed op de grond liggen en heb ik liever niet dat Rocky die opknaagt dus zet ik hem even snel aan als ik thuis kom na werk bijvoorbeeld en even gecheckt heb dat er niks op de grond ligt.
Ik vind dit altijd een lastig onderdeel. Volgens mij verbreek je dan officieel je garantie. Maar hoe daar in de praktijk mee wordt omgegaan weet ik niet.GilbertvH schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 08:41:
[...]
Interessant. Ik heb exact dit geprobeerd en de Lidar draait even en stopt dan weer. Verbreek ik geen garantie stickertjes?
Ik heb zelf de robot uit elkaar gehaald, omdat ik de robot voorheen al een keer had teruggestuurd, hun gaven hierbij aan dat er toen haar in de lidar riem zat. Maar in mijn geval was ik de robot voor 2 maanden kwijt. Toen een maand later had ik het zelfde euvel. Toen heb ik het zelf maar gedaan omdat het een makkelijk klusje is bij een S5, S7 en S8 Pro Ultra.
Mocht dit je eerste keer zijn is het misschien handiger om gewoon de garantie in te schakelen en kijken wat er mee gebeurt. Straks is er wel een onderdeel defect en heb je er juist voordeel bij.
Ik weet dan niet hoe het zit met robots die RGB camera (en dus een betere object detection hebben) zit, want die hebben vaak wel AI. Ik weet dan niet of dat dusdanig goed is om te herkennen wat gewoon echt vuil is wat opgeruimd moet worden en wat kattendrollen/kots is. Geen idee.Peule_P schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 12:02:
[...]
Godver...
Dan hier bijzonder veel geluk gehad het laatste jaar.
Onze 2 oudjes kotsen gelukkig niet zo vaak, maar sinds we 2 kittens erbij hebben 2 weken geleden zet ik de robot ook niet meer 'onbeheerd' aan.
Voorheen ging hij iedere nacht standaard om 23:00 de onderverdieping doen, maar nu met die kittens willen er nog wel een hengeltjes en dat soort speelgoed op de grond liggen en heb ik liever niet dat Rocky die opknaagt dus zet ik hem even snel aan als ik thuis kom na werk bijvoorbeeld en even gecheckt heb dat er niks op de grond ligt.
Uitgespuugde kattenbrokken (de meeste kattenbrokjes zijn wel wat hoekiger) passen sowieso niet door de zuigmond/borstel heen.
Ik laat de robot elke dag draaien, maar dan wel als ik thuisben, zodat ik erbij ben als de katten op dát moment kotsen (die beesten hebben altijd dé timing der timings

En je ziet, ik was gewoon thuis en dan gebeurt het me nog. Was wel de enige keer dat het gebeurde overigens.
Ja katten zijn nogal, eeeh een dingetje ja. Ik hoop dat die AI modellen katten uitwerpselen steeds beter herkennen. Zo'n review test zou wel ik wel interessant vinden.Deathchant schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 12:20:
[...]
Ik weet dan niet hoe het zit met robots die RGB camera (en dus een betere object detection hebben) zit, want die hebben vaak wel AI. Ik weet dan niet of dat dusdanig goed is om te herkennen wat gewoon echt vuil is wat opgeruimd moet worden en wat kattendrollen/kots is. Geen idee.
Uitgespuugde kattenbrokken (de meeste kattenbrokjes zijn wel wat hoekiger) passen sowieso niet door de zuigmond/borstel heen.
Ik laat de robot elke dag draaien, maar dan wel als ik thuisben, zodat ik erbij ben als de katten op dát moment kotsen (die beesten hebben altijd dé timing der timings).
En je ziet, ik was gewoon thuis en dan gebeurt het me nog. Was wel de enige keer dat het gebeurde overigens.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Ja ik had dan wel een S7 MaxV Ultra met camera, dus misschien heeft ie het wel altijd netjes ontweken... Nu sinds een week een S7 Max Ultra rondrijden, vooralsnog geen 'achteruitgang' in opstakeldetectie gemerkt.Deathchant schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 12:20:
[...]
Ik weet dan niet hoe het zit met robots die RGB camera (en dus een betere object detection hebben) zit, want die hebben vaak wel AI. Ik weet dan niet of dat dusdanig goed is om te herkennen wat gewoon echt vuil is wat opgeruimd moet worden en wat kattendrollen/kots is. Geen idee.
Ik laat de robot elke dag draaien, maar dan wel als ik thuisben, zodat ik erbij ben als de katten op dát moment kotsen (die beesten hebben altijd dé timing der timings).
Ik heb toch maar eens de chat van Amazon aangeslingerd en zonder verder te vragen werd me direct een retour met volledige teruggave aangeboden inclusief retourlabel. Dit maar gedaan, want ik wil geen 2 maanden zonder Rocky. Nu dus een nieuwe bestellen. Ik zie dat de Q Revo S goedkoper is, maar er zit weinig verschil tussen beiden. Iemand nog tips voor een nieuwe Rocky?Aasas schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 12:19:
[...]
Ik vind dit altijd een lastig onderdeel. Volgens mij verbreek je dan officieel je garantie. Maar hoe daar in de praktijk mee wordt omgegaan weet ik niet.
Ik heb zelf de robot uit elkaar gehaald, omdat ik de robot voorheen al een keer had teruggestuurd, hun gaven hierbij aan dat er toen haar in de lidar riem zat. Maar in mijn geval was ik de robot voor 2 maanden kwijt. Toen een maand later had ik het zelfde euvel. Toen heb ik het zelf maar gedaan omdat het een makkelijk klusje is bij een S5, S7 en S8 Pro Ultra.
Mocht dit je eerste keer zijn is het misschien handiger om gewoon de garantie in te schakelen en kijken wat er mee gebeurt. Straks is er wel een onderdeel defect en heb je er juist voordeel bij.
sinds gisteren de eufy X10 pro binnen, meteen aangesloten en in 2 minuten stond die te draaien.
Vanochtend zat die wel vast op een poot van fauteuil, maar goed.
Bak geleegd en water was goed bruin dus voor nu wel blij mee.
Sowieso nog een keer een goede plattegrond maken want hij heeft wat problemen met onze grote ramen en schuifpuien waardoor de kamer groter lijkt.
Vanochtend zat die wel vast op een poot van fauteuil, maar goed.
Bak geleegd en water was goed bruin dus voor nu wel blij mee.
Sowieso nog een keer een goede plattegrond maken want hij heeft wat problemen met onze grote ramen en schuifpuien waardoor de kamer groter lijkt.
Ik heb een jerrycan niet-schuimende vloerreiniger gekocht, wat prima werkt. Tenminste, het schuimt nietMark_1987 schreef op maandag 22 juli 2024 @ 21:55:
Ik krijg de Revo S deze week binnen. Erg benieuwd. Zijn er mensen die ervaring hebben met schoonmaakmiddel (van Roborock zelf bijv) in het water compartiment. Ik lees reviews dat er bij mensen schimmel in komt en/of erg gaat schuimen.
Wat betreft de schimmel: er is een Zilver Ion-blokje te koop voor in de schoonwatertank. Ook hiervan is de effectiviteit weer wat aan discussie onderhevigd, maar over het algemeen is men wel enthousiast hierover. Ze zijn ook via Ali te koop voor iets minder natuurlijk.
Heel interessant. Dank voor de info!LoneGunman schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 12:57:
[...]
Ik heb een jerrycan niet-schuimende vloerreiniger gekocht, wat prima werkt. Tenminste, het schuimt nietOf het beter of minder reinigt dan een ander middel kan ik geen uitspraken over doen, maar dit is sowieso lastig vast te stellen.
Wat betreft de schimmel: er is een Zilver Ion-blokje te koop voor in de schoonwatertank. Ook hiervan is de effectiviteit weer wat aan discussie onderhevigd, maar over het algemeen is men wel enthousiast hierover. Ze zijn ook via Ali te koop voor iets minder natuurlijk.
Krijg hem deze week binnen. Benieuwd naar de resultaten met enkel water gebruik, om mee te starten.
Mijn S7 Max Ultra in de keuken ramde gewoon door spuug en haarballen heen. M'n katten heb nog nooit op de grond gekakt, dus daar geen ervaring meeDeathchant schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 12:20:
[...]
M'n S7 MaxV+ in de woonkamer kan het nog wel eens ontwijken dankzij de RGB camera. Maar ook deze is niet 100% betrouwbaar. Ze rijden hier 2 a 3 keer rond per week, maar durf ze niet op een schedule te zetten.. kijk toch graag even of er wat katten residu ligt ergens. Het is ook wel weer een fijne gewoonte want je zorgt er altijd voor dat de vloer vrij van troep is.
[ Voor 3% gewijzigd door stin00 op 23-07-2024 13:57 ]
Bespaar je de moeite, dit werkt niet of heel even.LoneGunman schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 12:57:
[...]Wat betreft de schimmel: er is een Zilver Ion-blokje te koop voor in de schoonwatertank. Ook hiervan is de effectiviteit weer wat aan discussie onderhevigd, maar over het algemeen is men wel enthousiast hierover. Ze zijn ook via Ali te koop voor iets minder natuurlijk.
Gooi tegenwoordig een druppel azijn in vieswater reservoir als deze leeg is en dat werkt eigenlijk ook heel goed.
Wel goede ervaringen met dat schoonmaakmiddel (of een andere?)maxoss schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 16:03:
[...]
Bespaar je de moeite, dit werkt niet of heel even.
Gooi tegenwoordig een druppel azijn in vieswater reservoir als deze leeg is en dat werkt eigenlijk ook heel goed.
Even los van de wetenschappelijke onderbouwing voor het niet of wel werken: 'men' (o.a. Reddit) is wel positief over de werking. De Qrevo heeft ook een plek in de schoonwatertank waar de module ingeklikt kan worden (net zoals in de S7 Max etc), dus ook Roborock zelf is blijkbaar overtuigd van de werkingmaxoss schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 16:03:
[...]
Bespaar je de moeite, dit werkt niet of heel even.
Ik heb zelf geen test gedaan ermee verder, denk ook dat het wel of niet vormen van schimmels e.d. afhankelijk is van meerder factoren (hoelang zit het water in de tank, temperatuur, schoonmaakmiddel etc).
Ik heb het ding van Ali en inderdaad erin geklikt (Q-revo). De geur in de vuilwatertank is al na een korte tijd niet meer te harden. Een druppel azijn werkt verbazingwekkend goed.LoneGunman schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 16:29:
[...]
Even los van de wetenschappelijke onderbouwing voor het niet of wel werken: 'men' (o.a. Reddit) is wel positief over de werking. De Qrevo heeft ook een plek in de schoonwatertank waar de module ingeklikt kan worden (net zoals in de S7 Max etc), dus ook Roborock zelf is blijkbaar overtuigd van de werking![]()
Ik heb zelf geen test gedaan ermee verder, denk ook dat het wel of niet vormen van schimmels e.d. afhankelijk is van meerder factoren (hoelang zit het water in de tank, temperatuur, schoonmaakmiddel etc).
Ik heb deze: https://www.bona.com/nl/p...yl-pvc/navulling-4-liter/Mark_1987 schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 16:26:
[...]
Wel goede ervaringen met dat schoonmaakmiddel (of een andere?)
Het zal vast iets doen maar je ruikt hem niet en met het blote oog zie je ook geen verschil of je het schoonmaakmiddel wel of niet gebruikt. Ik denk niet dat ik nog een nieuwe kan zal kopen als deze op is.
Dit is wel een kant-en-klare variant trouwens, dus al aangelengdmaxoss schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 16:49:
[...]
Ik heb deze: https://www.bona.com/nl/p...yl-pvc/navulling-4-liter/
Het zal vast iets doen maar je ruikt hem niet en met het blote oog zie je ook geen verschil of je het schoonmaakmiddel wel of niet gebruikt. Ik denk niet dat ik nog een nieuwe kan zal kopen als deze op is.
Aha mooie oplossing zoGilbertvH schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 12:38:
[...]
Ik heb toch maar eens de chat van Amazon aangeslingerd en zonder verder te vragen werd me direct een retour met volledige teruggave aangeboden inclusief retourlabel. Dit maar gedaan, want ik wil geen 2 maanden zonder Rocky. Nu dus een nieuwe bestellen. Ik zie dat de Q Revo S goedkoper is, maar er zit weinig verschil tussen beiden. Iemand nog tips voor een nieuwe Rocky?
Ikzelf ben eigenaar van een Roborock S8 Pro Ultra. Kan alles aan, heb weinig onderhoud en tot nu toe geen haar in de aandrijfriem gehad van de Lidar. Maar je hebt nu weer een aantal nieuwe reeksen zie ik zoals de Roborock S8 MaxV Ultra.
Ik zou zelf bij het merk Roborock blijven. Merk toch van verhalen om mij heen dat hij behoorlijk robuust is. Ten opzichte van de overige merken.
Ik heb zelf net de Switchbot K10+ compact gekocht, compacte model staat mij wel aan.
Hij kan ook makkelijk nog eens krap stukje pakken, tussen een kast of bank en een muur ofzo.
Woon zelf in een appartement, wel meerdere kamers. dus heb geen ding van 800 euro of meer nodig.
Ook geen huisdieren of loslopende kleine kids, dus ding heeft op zich niet veel te leiden.
Wel benieuwd 1ste robot stofzuiger die ik heb, me zusje heeft een ander merk. kunnen eens gaan vergelijken straks
.
Hij kan ook makkelijk nog eens krap stukje pakken, tussen een kast of bank en een muur ofzo.
Woon zelf in een appartement, wel meerdere kamers. dus heb geen ding van 800 euro of meer nodig.
Ook geen huisdieren of loslopende kleine kids, dus ding heeft op zich niet veel te leiden.
Wel benieuwd 1ste robot stofzuiger die ik heb, me zusje heeft een ander merk. kunnen eens gaan vergelijken straks
Ik overweeg de Eufy X10 Pro Omni aan te schaffen. Is er een eigenaar hier die de hoogte zou willen opmeten zonder de Lidar sensor? Wij hebben een kookeiland met een plinthoogte van 10cm. Ik ben benieuwd of de Eufy daar met de zijkant onderdoor kan om te stofzuigen, aangezien daar vaak alle stof en kruimels e.d. ophoopt.
De X10 Pro is geloof ik 11,3cm hoog inclusief de Lidar sensor, dus dat gaat niet passen, maar de plint is plusminus 8 tot 10cm diep, dus hij zou er alleen maar met de zijkant onderdoor hoeven te gaan (als hij dat doet...)
De X10 Pro is geloof ik 11,3cm hoog inclusief de Lidar sensor, dus dat gaat niet passen, maar de plint is plusminus 8 tot 10cm diep, dus hij zou er alleen maar met de zijkant onderdoor hoeven te gaan (als hij dat doet...)
Ik ben op zoek naar een budget vriendelijke robot stofzuiger (max 400). Door de katten in huis zou ik bijna iedere dag moeten stofzuigen, wat me toch wat te veel is.
Daarom ben ik op zoek naar een robotstofzuiger voor dierenharen en kruimels en vroeg me af of ik hier wat advies zou voor kunnen krijgen?
Wat ik momenteel op het oog heb is de Eufy L60 met zuigstation:
https://www.amazon.com.be...id=1721842310&sr=8-1&th=1
Daarom ben ik op zoek naar een robotstofzuiger voor dierenharen en kruimels en vroeg me af of ik hier wat advies zou voor kunnen krijgen?
Wat ik momenteel op het oog heb is de Eufy L60 met zuigstation:
https://www.amazon.com.be...id=1721842310&sr=8-1&th=1
Wij zijn ook net begonnen met de robot stofzuiger, en moeten het nog wat leren. Heeft de frequentie van opereren nog van invloed op de accu en dergelijke of valt dat wel mee? Hij hoeft er niet elke nacht uit om het hele huis te gaan doen maar ik ben nog wat zoekende naar een goed programma. We hebben geen huisdieren, maar wel een jong kind die veel in de zandbak speelt
Dacht iets als:
Elke dag 1 maal bij de eet tafel en keuken
Woonkamer 3x per week
De rest 2x in de week
Verder moet er nog een drempel overwonnen worden om bij de wc en badkamer te komen, eens een rampje opzoeken ervoor. Tot zover wel tevreden hoe dit werkt
Dacht iets als:
Elke dag 1 maal bij de eet tafel en keuken
Woonkamer 3x per week
De rest 2x in de week
Verder moet er nog een drempel overwonnen worden om bij de wc en badkamer te komen, eens een rampje opzoeken ervoor. Tot zover wel tevreden hoe dit werkt
[ Voor 6% gewijzigd door wortelsky op 24-07-2024 20:35 ]
Hier gaat gewoon dagelijks de hele benedenverdieping.
Niet het idee dat de accu snel slijt o.i.d.
Niet het idee dat de accu snel slijt o.i.d.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Vandaag is mijn 1ste Truus ook begonnen, en moet zeggen het is wel geinig
.
Was uiteraard te nieuwsgierig dus niet opgeladen, dus hij is gaan verkennen en schoonmaken erna met maar Max 35/40% batterij.
Ik moet zeggen dat die toch echt 75% gedaan had, alleen huiskamer miste nog wat en de keuken moest die nog doen.
Ik zag dat nog enkel pintje moet vast lijmen ofzo die zit los bij een drempel, zodat die daar geen ruzie mee kriigt.
Maar de SwitchBot lijkt tot nu toe aardig goed te doen.
Was uiteraard te nieuwsgierig dus niet opgeladen, dus hij is gaan verkennen en schoonmaken erna met maar Max 35/40% batterij.
Ik moet zeggen dat die toch echt 75% gedaan had, alleen huiskamer miste nog wat en de keuken moest die nog doen.
Ik zag dat nog enkel pintje moet vast lijmen ofzo die zit los bij een drempel, zodat die daar geen ruzie mee kriigt.
Maar de SwitchBot lijkt tot nu toe aardig goed te doen.
Net op bol de Roborock Q8 Max+ besteld voor 382 euro.
Ik gebruik al jaren naar tevredenheid een Roborock S5 Max, deze zal nu naar de bovenverdieping verhuizen.
De dweilfunctie van de Roborock gebruiken we niet, omdat we lichte voegen hebben tussen ons keramisch parket en merken dat deze snel grijs/vuil worden als we de stofzuiger laten dweilen.
Belangrijkste criteria voor de nieuwe stofzuiger waren:
- dock met automatische leegmaak functie
- grote bin in de dock
- meer zuigkracht dan de vorige
- dubbele roller ipv een single brush
Dus ik denk/hoop dat ik de juiste keuze heb gemaakt voor deze prijs.
Ik gebruik al jaren naar tevredenheid een Roborock S5 Max, deze zal nu naar de bovenverdieping verhuizen.
De dweilfunctie van de Roborock gebruiken we niet, omdat we lichte voegen hebben tussen ons keramisch parket en merken dat deze snel grijs/vuil worden als we de stofzuiger laten dweilen.
Belangrijkste criteria voor de nieuwe stofzuiger waren:
- dock met automatische leegmaak functie
- grote bin in de dock
- meer zuigkracht dan de vorige
- dubbele roller ipv een single brush
Dus ik denk/hoop dat ik de juiste keuze heb gemaakt voor deze prijs.
Ondertussen vast wel achter gekomen met de optie in de app? Ik snapte ook niet waarom de mop niet uitschoof terwijl hij dat wel kan.amadeus123 schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 23:52:
[Afbeelding]
Ik heb zonet de xiaomi x20+ laten lopen maar vind zijn manier van werken heel vreemd? Hij trekt 1 lijn rondom mijn huis en het lijkt alsof hij dit al aanziet voor 16m2, zo zie je op de afbeelding dat hij zogezegd al 16m2 heeft gedaan terwijl dit volgens mij zoveel nog niet was gezien het 1 lange lijn is. Hij gaat hier ook al 2x naar zijn station om te kuisen doordat hij denkt al 2x8m2 gedaan te hebben. Bijgevolg is hij 17min bezig enkel voor dat lijntje?
Ik heb zelf een oude generatie xiaomi stofzuiger en deze gaat alles in blokjes indelen. Hier doet die eerst de volledige ruimte rondom? Is dit bij jullie ook?
En laatste vraag. Komt de dweil bij jullie ook zo ver van de rand? Waarom laat hij de dweil niet tot tegen de boord komen? Zie andere foto [Afbeelding]
Nu een week in gebruik we zijn nog steeds heel enthousiast met de Roomba Combi i5+.
Wel wat aanloop problemen gehad, de robot kon soms het oplaadpunt moeilijk terugvinden en moest een paar keer opnieuw een map ronde uitvoeren. De oplossing bleek om het oplaadpunt te verplaatsen naar het verlengde van de kamer. De infrarood beam van het oplaadpunt kan nu breder uitstralen zodat de robot het signaal altijd kan oppikken.
Het smart navigeren werkt soepel en snel, en dat allemaal zonder camera's of LIDAR. De robot rijdt zo naar de keuken en zet dan pas de motor aan en rijdt in rechte banen met behulp van een grond sensor. Na een week met een gewone stofzuiger de Roomba stofzak van de auto bin eens geleegd als test. Dat was schrikken, de hele Dyson steelstofzuiger zat helemaal vol met dik stof. Zoveel hadden we niet verwacht. Perfect.
Vooral fijn en goed voor de gemoedsrust is dat er aan de Roomba i5 (of i3 en i4) geen rondrij camera's of LIDAR op zitten en het geen Chinees merk met vage onduidelijke privacy voorwaarden. Wat er met de camera beelden kan gebeuren heb je totaal geen idee van en LIDAR kan tegenwoordig ook als microfoon worden gebruikt. En weg is je privacy.
https://www.securityweek....m-cleaners-eavesdropping/
Wel wat aanloop problemen gehad, de robot kon soms het oplaadpunt moeilijk terugvinden en moest een paar keer opnieuw een map ronde uitvoeren. De oplossing bleek om het oplaadpunt te verplaatsen naar het verlengde van de kamer. De infrarood beam van het oplaadpunt kan nu breder uitstralen zodat de robot het signaal altijd kan oppikken.
Het smart navigeren werkt soepel en snel, en dat allemaal zonder camera's of LIDAR. De robot rijdt zo naar de keuken en zet dan pas de motor aan en rijdt in rechte banen met behulp van een grond sensor. Na een week met een gewone stofzuiger de Roomba stofzak van de auto bin eens geleegd als test. Dat was schrikken, de hele Dyson steelstofzuiger zat helemaal vol met dik stof. Zoveel hadden we niet verwacht. Perfect.
Vooral fijn en goed voor de gemoedsrust is dat er aan de Roomba i5 (of i3 en i4) geen rondrij camera's of LIDAR op zitten en het geen Chinees merk met vage onduidelijke privacy voorwaarden. Wat er met de camera beelden kan gebeuren heb je totaal geen idee van en LIDAR kan tegenwoordig ook als microfoon worden gebruikt. En weg is je privacy.
https://www.securityweek....m-cleaners-eavesdropping/
Ik heb hem sinds vandaag ook binnen en net zijn eerste ronde laten zuigen en dweilen, dus hij staat nu zijn pads even te verwarmen. Maar opgemeten op zijn basis station, meet zijn hoogte zonder turret exact 10cm. Misschien 1 of 2 mm minder maar dat zal er dus om spannen...Aeonis schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 14:02:
Ik overweeg de Eufy X10 Pro Omni aan te schaffen. Is er een eigenaar hier die de hoogte zou willen opmeten zonder de Lidar sensor? Wij hebben een kookeiland met een plinthoogte van 10cm. Ik ben benieuwd of de Eufy daar met de zijkant onderdoor kan om te stofzuigen, aangezien daar vaak alle stof en kruimels e.d. ophoopt.
:strip_exif()/f/image/D2LqrzCVapqnee3sZgNl7gnP.jpg?f=fotoalbum_large)
Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker
Hij wil de hoogte weten inclusief lidar, dat is namelijk het obstakel dat dicteer tot hoe in hoeverre de robot ergens onder iets kan komen zoals een bank of een kastjeAesculapius schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 23:09:
[...]
Ik heb hem sinds vandaag ook binnen en net zijn eerste ronde laten zuigen en dweilen, dus hij staat nu zijn pads even te verwarmen. Maar opgemeten op zijn basis station, meet zijn hoogte zonder turret exact 10cm. Misschien 1 of 2 mm minder maar dat zal er dus om spannen...
[Afbeelding]
Er zijn machines waar de lidar kan wegzakken voor lage doorgangen..... Of deze dat kan geen ideeXqlus1ve schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 07:28:
[...]
Hij wil de hoogte weten inclusief lidar, dat is namelijk het obstakel dat dicteer tot hoe in hoeverre de robot ergens onder iets kan komen zoals een bank of een kastje
Dat hoor ik voor het eerst, heb je een bron of een merk waarbij dat kan?wortelsky schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 08:08:
[...]
Er zijn machines waar de lidar kan wegzakken voor lage doorgangen..... Of deze dat kan geen idee
hier ook de bevestiging: € 38.43 cashback komt er terugProphasis schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 08:43:
[...]
Heb ‘m na je reactie besteld via CashbackXL en net de bevestiging gekregen dat de bestelling bevestigd is en er een kans is dat er 38,43 terugkomt. Kan wel twee maanden duren.
Ben benieuwd!
De nieuwste van dreame kan dit. Nog niet in EU verkrijgbaar. https://www.notebookcheck...jke-functie.830632.0.htmlXqlus1ve schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 08:36:
[...]
Dat hoor ik voor het eerst, heb je een bron of een merk waarbij dat kan?
Heb je zijn post uberhaupt gelezen? Hij vraagt expliciet om de hoogte zonder Lidar :-)Xqlus1ve schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 07:28:
[...]
Hij wil de hoogte weten inclusief lidar, dat is namelijk het obstakel dat dicteer tot hoe in hoeverre de robot ergens onder iets kan komen zoals een bank of een kastje
Excuses, verkeerd gelezen.Aesculapius schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 09:01:
[...]
Heb je zijn post uberhaupt gelezen? Hij vraagt expliciet om de hoogte zonder Lidar :-)
Aah bedankt man! Dat is balen... is het nog zo dat de robot hoger op zijn "poten" staat in de base, i.v.m. het legen e.d. of is het op de grond ook 10cm? Had gehoopt op 9 of 9,5 haha, maar helaas.Aesculapius schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 23:09:
[...]
Ik heb hem sinds vandaag ook binnen en net zijn eerste ronde laten zuigen en dweilen, dus hij staat nu zijn pads even te verwarmen. Maar opgemeten op zijn basis station, meet zijn hoogte zonder turret exact 10cm. Misschien 1 of 2 mm minder maar dat zal er dus om spannen...
[Afbeelding]
Dan hoop ik wel dat de Eufy ook niet gaat proberen onder de keukenkastjes te komen, want dan bestaat de kans dat hij vast komt te zitten. Of kun je met "no go" zones het zo precies aangeven dat hij wel rondom het eiland stofzuigt, maar niet onder/tegen de plinten?
We gaan het zien, denk dat ik ondanks dit toch gewoon voor de Eufy ga, beste gevoel bij.. misschien slaat hij de plinten standaard wel over omdat hij door de Lidar of een andere sensor ziet dat het te krap is.
Ik zal hem zo even meten uit zijn base. Een no-go area is volgens mij minimaal 50cm breed dus dat zal te veel zijn. Maar zijn navigatie is wel goed hoor, hij ziet gewoon dat hij niet verder kan (en leert ervan).Aeonis schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 09:50:
[...]
Aah bedankt man! Dat is balen... is het nog zo dat de robot hoger op zijn "poten" staat in de base, i.v.m. het legen e.d. of is het op de grond ook 10cm? Had gehoopt op 9 of 9,5 haha, maar helaas.
Dan hoop ik wel dat de Eufy ook niet gaat proberen onder de keukenkastjes te komen, want dan bestaat de kans dat hij vast komt te zitten. Of kun je met "no go" zones het zo precies aangeven dat hij wel rondom het eiland stofzuigt, maar niet onder/tegen de plinten?
We gaan het zien, denk dat ik ondanks dit toch gewoon voor de Eufy ga, beste gevoel bij.. misschien slaat hij de plinten standaard wel over omdat hij door de Lidar of een andere sensor ziet dat het te krap is.
Enige bij ons is dat hij ook over liggende barkruk poten heen kloutert, en dan soms blijft hangen. Moet nog even verzinnen hoe hij dat afleert...
Thanks. Misschien als ik het gehele eiland markeer, dan is het wel 50cm breed, en kan ik iets van de plint meenemen in de selectie.Aesculapius schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 09:54:
[...]
Ik zal hem zo even meten uit zijn base. Een no-go area is volgens mij minimaal 50cm breed dus dat zal te veel zijn. Maar zijn navigatie is wel goed hoor, hij ziet gewoon dat hij niet verder kan (en leert ervan).
Enige bij ons is dat hij ook over liggende barkruk poten heen kloutert, en dan soms blijft hangen. Moet nog even verzinnen hoe hij dat afleert...
Nu nog wachten op een goede aanbieding, ik zie dat ik nét de mooie prijzen heb gemist tijdens prime days

Zonder LidarXqlus1ve schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 07:28:
[...]
![]() | ![]() |
Bij mij is hij nog in behandeling, maar bij jou dus 100% goedgekeurd?ravenstein schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 08:37:
[...]
hier ook de bevestiging: € 38.43 cashback komt er terug
Ondertussen draait de Q Revo S als een zonnetje. Ik hou de posts in de gaten nog over stinkende vieswaterbak, nu nog geen last van. Wat is nu écht de beste oplossing om het voor te zijn dan?
excuus, ook nog in behandeling hier, maar word vaak wel goedgekeurd.Prophasis schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 10:45:
[...]
Bij mij is hij nog in behandeling, maar bij jou dus 100% goedgekeurd?
Ondertussen draait de Q Revo S als een zonnetje. Ik hou de posts in de gaten nog over stinkende vieswaterbak, nu nog geen last van. Wat is nu écht de beste oplossing om het voor te zijn dan?
Klein scheutje azijn (vuilwaterbak) voorkomt wel bacterievorming, dat ga ik proberen iig.
[ Voor 9% gewijzigd door ravenstein op 25-07-2024 10:59 ]
Vraagje aan jullie robot experts:
Wij hebben op dit moment een Dyson V15 steelstofzuiger. Super krachtige stofzuiger, maar soms kom je er gewoon niet aan toe (of heb je geen zin) om een verdieping te stofzuigen.
Nu willen wij ook een robotstofzuiger kopen, de Dreame L10s Pro Ultra heat. Deze heeft 7.000Pa. Als ik dit omreken naar airwatt, kom ik op ongeveeer 40 airwatt uit wat bijzonder laag is. (De V15 heeft 240 Airwatt)
Mag ik dit vergelijk op deze manier maken? Of is de L10s Pro Ultra heat vergelijkbaar met een V12/V15 stofzuiger?
Wij hebben op dit moment een Dyson V15 steelstofzuiger. Super krachtige stofzuiger, maar soms kom je er gewoon niet aan toe (of heb je geen zin) om een verdieping te stofzuigen.
Nu willen wij ook een robotstofzuiger kopen, de Dreame L10s Pro Ultra heat. Deze heeft 7.000Pa. Als ik dit omreken naar airwatt, kom ik op ongeveeer 40 airwatt uit wat bijzonder laag is. (De V15 heeft 240 Airwatt)
Mag ik dit vergelijk op deze manier maken? Of is de L10s Pro Ultra heat vergelijkbaar met een V12/V15 stofzuiger?
Nee, een Dyson steelstofzuiger heeft een sterkere zuigkracht. Een Robot stofzuiger heeft niet dezelfde zuigkracht nodig om een goed en schoon resultaat nodig te hebben. Zeker niet als de robot ook nog dweilt. De kracht van een robot is dat hij geen stukken overslaat waar hij bij kan (krappe stukjes en hoekjes daargelaten), met de handstofzuiger ben je soms wat slordiger en soms ook voor de wat grovere (vuilere werk). Een hogere zuigkracht kan een robot helpen maar ook daar zit verschil in tussen de robots zelfs. Hoger is niet automatisch beter in een vergelijking tussen 2 robots.turkeyhakan schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 11:49:
Vraagje aan jullie robot experts: