Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rreijnhoudt
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 07:58
deurklinkje schreef op zondag 24 maart 2024 @ 14:18:
[...]

Kan je daar ook alles reiniger in doen of schoonmaak middel ?
Alles kan, moet je voor jezelf bepalen. Lees even een paar posts terug. Heb ik daar net besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurklinkje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-05 21:14
Moet zeggen dat het wel moeilijk is tussen verschillende stofzuigers de juiste te kiezen

3900 WP O / 4100 WP W | Daikin 2mxm50n | Daikin FTXM 25 | Daikin FTXM 35

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebhoutje
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 25-04 22:05
deurklinkje schreef op zondag 24 maart 2024 @ 17:50:
Moet zeggen dat het wel moeilijk is tussen verschillende stofzuigers de juiste te kiezen
Haha zeg dat wel en dan komen er binnenkort weer de nieuwe versies uit. Ik kwam dit filmpje in de zoektocht naar een goeie tegen en die laat zien welke er allemaal aankomen in 2024. Om die reden wacht ik nog even, want die refill&drainage versies zien er heel handig uit.

YouTube: Best VACUUMS of CES 2024! - Vacuum Wars!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danno88
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:44
Heb een vraagje over het comboreservoir van een Roborock Q8 Max+:
Heb deze nu zo'n 3 weken in gebruik en zeer tevreden over.

Van de week heb ik Woldoclean binnengekregen om te gebruiken voor het dweilen.

Water reservoir gevuld en laten dweilen.

Daarna heb ik het waterreservoir gevuld met water (deze was bijna leeg) om hem schoon te spoelen, maar krijg het overtollig water er lastig uit.

Met flink wat schudden is het restant er uit gehaald, maar blijft vocht in en gaat dan beslaan.
Graag wil ik hem goed schoon en droog hebben zodat het niet vuil wordt/gaat schimmelen.

Op welke manier kan ik hem het beste leeg laten lopen/droog maken?

Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apexia0087
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:57
Roborock Q8 Max+ bezitter alweer sinds november 2023. Doet prima zn werk enige wat ons stoort is dat we de laatste zeer vaak de melding krijgen "bumper stuck" Robot stopt er dan gewoon mee en na een paar tikken op de bumper kan ik het programma weer resumen. Al paar keer gekeken maar ik zie niets afwijkends, meer mensen die deze issues hebben eventueel met andere modellen?

Strava Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:54
deurklinkje schreef op zondag 24 maart 2024 @ 17:50:
Nou, inderdaad... Hier nog een Roborock S50 maar ben wel in de markt voor een nieuwe, want zeker de nieuwere dweilfuncties spreken mij aan... Maar ja... Dan kom je in een oerwoud :')

Zag op Amazon met de Spring Deals de S8 Pro Ultra met een goede korting, maar na het lezen hier en het lezen van Vacuum Wars, lijkt de Q Revo ook een prima oplossing te zijn, voor ongeveer de helft van het geld...

...nog maar eens wat verder lezen...

Blog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deurklinkje
Ben.Hahlen schreef op maandag 25 maart 2024 @ 13:23:
[...]

Nou, inderdaad... Hier nog een Roborock S50 maar ben wel in de markt voor een nieuwe, want zeker de nieuwere dweilfuncties spreken mij aan... Maar ja... Dan kom je in een oerwoud :')

Zag op Amazon met de Spring Deals de S8 Pro Ultra met een goede korting, maar na het lezen hier en het lezen van Vacuum Wars, lijkt de Q Revo ook een prima oplossing te zijn, voor ongeveer de helft van het geld...

...nog maar eens wat verder lezen...
ik ga zelf voor de Q Revo Maxv

al blijf ik steeds twijfelen tussen die Q revo Maxv of the Dreame l20 Ultra

heb geen ervaring met dreame maar mijn laatste Roborock s7 MaxV vertoonde naar 1.5 jaar al kuren

[ Voor 7% gewijzigd door deurklinkje op 25-03-2024 13:26 . Reden: meer info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
deurklinkje schreef op maandag 25 maart 2024 @ 13:24:
[...]

ik ga zelf voor de Q Revo Maxv

al blijf ik steeds twijfelen tussen die Q revo maxiv of the Dreame l20 Ultra
De MaxV is (nog niet) in NL verkrijgbaar en weet nu niet of de extra features (voice assistant en flexi-arm) mij zo nuttig lijken en die extra €300,- (nu) waard zijn

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurklinkje
Ben.Hahlen schreef op maandag 25 maart 2024 @ 13:28:
[...]

De MaxV is (nog niet) in NL verkrijgbaar en weet nu niet of de extra features (voice assistant en flexi-arm) mij zo nuttig lijken en die extra €300,- (nu) waard zijn
Ik woon aan de grens dus tripje naar Duitsland is zo gepiept

het gaat mij meer om de obstacle avoidance de S7 Maxv had ook reactive AI met een RGB camera en dat beviel mij erg goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
deurklinkje schreef op maandag 25 maart 2024 @ 13:33:
[...]

Ik woon aan de grens dus tripje naar Duitsland is zo gepiept

het gaat mij meer om de obstacle avoidance de S7 Maxv had ook reactive AI met een RGB camera en dat beviel mij erg goed
Ah, zo...
Nou, de S50 heeft geen obstacle avoidance, dus twee keer per week zet ik nu toch al de stoelen (een mooie U poot, waar ze nog wel eens op vastloopt) op tafel en haal de grond leeg zodat er goed gestofzuigd kan worden...
Verder ligt er nog wel eens wat kleins van de kinderen, maar soit, dat moeten ze dan maar beter opruimen :)

Blog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• royozzz
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 05-05 12:15
....ik ben ook wel benieuwd of robotstofzuigers met "obstacle avoidance" niet over die poten rijden, hier soortgelijk idee met de X-tafelpoot van de salontafel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• huisje89
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-05 11:38
royozzz schreef op maandag 25 maart 2024 @ 14:14:
....ik ben ook wel benieuwd of robotstofzuigers met "obstacle avoidance" niet over die poten rijden, hier soortgelijk idee met de X-tafelpoot van de salontafel.
Afgelopen vrijdag heb ik de Roborock Q Revo Maxv aangeschaft. En ik kan je zeggen, de voet van de nachtkastjes van de IKEA https://www.ikea.com/nl/n...9512_pe665947_s5.jpg?f=xl herkent hij soms wel en soms niet als obstakel.

Wat wel positief was, hij stond in het midden van het nachtkastje te zuigen maar kwam wel weer over het frame heen met wat moeite.

[ Voor 11% gewijzigd door huisje89 op 25-03-2024 16:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• whiteclear
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-04 17:01
Sinds zaterdag de Roborock Q Revo in gebruik. Erg tevreden tot nu toe. De BG en 1e al zonder problemen laten stofzuigen. Nog geen dweil programma gedaan. Dit wil ik vanavond uitproberen als het schoonmaakmiddel binnen is.

Wat ik op de 1e etage heb opgemerkt is dat de robot ondanks de hoge dorpel het wel lukt om de badkamer in en uit te komen. Ik had dat eerlijk gezegd niet verwacht. Echter heb ik angst dat de robot op een gegeven moment schade zal krijgen door de klap (zo'n 2cm dikke dorpel)

Ik heb daarom even een "verhoger/schans" besteld bij ome Ali. Nu ook in de "korting" voor €7,25.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j5D_5uqzP3iHJkrB1jAMi7vN3Ao=/800x/filters:strip_exif()/f/image/z8rtwPWYXY8Ib0ZzGncAbewN.png?f=fotoalbum_large

Voor de geïnteresseerde: -- linkje --

[ Voor 18% gewijzigd door whiteclear op 25-03-2024 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-04 17:01
huisje89 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 16:06:
[...]

Afgelopen vrijdag heb ik de Roborock Q Revo Maxv aangeschaft. En ik kan je zeggen, de voet van de nachtkastjes van de IKEA https://www.ikea.com/nl/n...9512_pe665947_s5.jpg?f=xl herkent hij soms wel en soms niet als obstakel.

Wat wel positief was, hij stond in het midden van het nachtkastje te zuigen maar kwam wel weer over het frame heen met wat moeite.
Ik heb een soort gelijke tafel met die poot in de woonkamer. Daar rijd mijn revo gewoon snoeihard overeen 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• deurklinkje
whiteclear schreef op maandag 25 maart 2024 @ 16:14:
[...]

Ik heb een soort gelijke tafel met die poot in de woonkamer. Daar rijd mijn revo gewoon snoeihard overeen 8)7
Soort gelijke salon tafel reed mijn s7 maxv ook overeen en zag hem ook niet als obstakel.

—-

De kogel is door de kerk !

Zojuist de Roborock Q Revo Maxv opgehaald!

Hopelijk stelt ie mij niet teleur.

[ Voor 15% gewijzigd door deurklinkje op 25-03-2024 18:38 . Reden: Editttt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15:08
Geen idee over de normale prijzen van de Roomba j7, maar zag deze aanbieding voorbij komen.
https://www.ibood.com/nl/...j7-robotstofzuiger/977349

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royozzz
deurklinkje schreef op maandag 25 maart 2024 @ 18:30:
[...]

Soort gelijke salon tafel reed mijn s7 maxv ook overeen en zag hem ook niet als obstakel.

—-

De kogel is door de kerk !

Zojuist de Roborock Q Revo Maxv opgehaald!

Hopelijk stelt ie mij niet teleur.
Ik ben erg benieuwd naar je bevindingen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rreijnhoudt
royozzz schreef op maandag 25 maart 2024 @ 22:01:
[...]

Ik ben erg benieuwd naar je bevindingen....
Hier stelt ie allerminst teleur. Beste aankoop in jaren. Heb nog geen minpunten kunnen ontdekken, behalve de prijs misschien. De obstakel detectie, schoonmaak resultaten, bedieningsgemak, het is allemaal superieur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenVacu
  • Laatst online: 26-03-2024
*knip* spam.

[ Voor 91% gewijzigd door rens-br op 26-03-2024 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Ik heb het uiteindelijk toch niet gedaan :)

Ik wacht weer op de volgende aanbieding en ga nog rustig verder onderzoeken en kijken :)

....en hier weer verder lurken :)

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobyankayne
  • Laatst online: 26-03-2024
Spam.

[ Voor 98% gewijzigd door rens-br op 26-03-2024 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarvh
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:26
[b]whiteclear in "[Robotstofzuigers] Ervaringen & Discussies - Deel 2"
Ik heb daarom even een "verhoger/schans" besteld bij ome Ali. Nu ook in de "korting" voor €7,25.

Voor de geïnteresseerde: -- linkje --
Ik opende de link in een browser (zonder inlog bij AliExpress) en zie dat deze €0,46 kost. Wellicht een welkomstprijsje. Verzenden is €1,99 onder de €10. Het product is verdeeld in drie stukken. Dat is vast om het makkelijker in je brievenbus te kunnen proppen. Of het in de praktijk zo makkelijk is, ook omdat je er zelf overheen loopt en de delen los kunnen komen, ben ik benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:19

Bob

edgarvh schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 10:27:
[...]

Ik opende de link in een browser (zonder inlog bij AliExpress) en zie dat deze €0,46 kost. Wellicht een welkomstprijsje. Verzenden is €1,99 onder de €10. Het product is verdeeld in drie stukken. Dat is vast om het makkelijker in je brievenbus te kunnen proppen. Of het in de praktijk zo makkelijk is, ook omdat je er zelf overheen loopt en de delen los kunnen komen, ben ik benieuwd naar.
edit: foutje

[ Voor 4% gewijzigd door Bob op 26-03-2024 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarvh
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:26
Ben benieuwd of er nog leuke creative oplossingen zijn verzonnen om de robot in te verstoppen. Ik heb een Billy boekenkast gekocht en de onderste horizontale bijna-bodemplaat weggelaten waardoor de Q Revo er mooi inpast. ik kreeg het idee door een post van enkele maanden geleden van een mede tweakert. De robot moest even wennen aan zijn nieuwe plekje doordat hij dacht dat hij op een andere etage stond (alles is gelijkvloers) en begon aan een nieuwe plattegrond. De vorige plattegrond kon ik weer terughalen en daarna werd de locatie van het dock ook softwarematig verplaatst.

[ Voor 76% gewijzigd door edgarvh op 26-03-2024 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-04 17:50

Deathchant

Don't intend. Do!

edgarvh schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 10:27:
[...]

Ik heb ook overwogen om zo'n korte te nemen. Maar mijn drempel is 2,8cm hoog, dus de "kortheid" van die ali-express dingen is te klein; de robot heeft ook een aanloopje nodig omdat ie schuin komt te staan; de robots zijn immers >30cm in diameter. Dus ik hoor graag hoe die kleine dingen van ali-express bevallen.

Ik heb zelf deze gekocht: https://www.amazon.nl/Hom...-Gummy-ramp/dp/B084GX3VYW

Erg stevige drempel met uitzonderlijke kleefkracht. Goeie aanloop voor de robot:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/53531578097_feb8b64c23_z.jpg

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vndk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-03 13:07
Sinds afgelopen zaterdag rijdt bij ons de Ecovacs Deebot T20 OMNI door de woning.
Eerste indrukken (zonder eerdere ervaringen) zijn prima.
Woonkamer + keuken scannen ging bijzonder snel en is goed gedetaileerd.
Effectief te reinigen ruimte is 37 m2.
Onze vloer is van linoleum en we hebben 2 (binnen)katten.

Stofzuigen gaat vlot en hij ontwijkt netjes de tafel- en stoelpoten om vervolgens een extra rondje te maken rondom het opstakel. Duur stofzuigen is 31 minuten.
Dweilen gaat ook goed, waarbij hij in 1 sessie 4 maal terug rijdt naar het basisstation om de roterende pads te spoelen. Duur dweilen is 41 minuten. Bij het dweilen hebben we de vloer zoveel mogelijk vrij gemaakt.
Stoelen op de eetkamertafel en de 2 salontafels op de bank.

De aanbieding van € 700 was doorslaggevend, omdat we graag een station wilden hebben die de pads met warm water reinigt en met warme lucht droogt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:08
Ik heb sinds vorige week de Dreame D10s plus in gebruik. Wat mij opgevallen is sindsdien
  • Kaart maken ging rap en het resultaat zag er overtuigend uit. Er was slechts 1 hoek van het huis waar ie voor een 2e keer heen ging, maar duurde maar een minuut extra.
  • Tijdens het schoonmaken hoor ik een duidelijk schrapend geluid, vooral bij de houten vloer viel me dit op. Ik vermoed dat dit met de volledig kunststof roller te maken heeft. Ik weet nog niet zo goed wat ik hier van moet denken, misschien zijn er ook rollers die niet volledig van kunststof zijn? Wellicht van een andere Dreame stofzuiger?
  • Mijn plinten vallen qua hoogte net ietsje onder de hoogte van de lidar. Daarom lukt het de robot niet om strak langs de plint te rijden, maar botst ie steeds om dat weer 'om het botspunt heen te rijden'. Ik weet ook hier nog niet precies wat ik er mee moet, ik vermoed dat ik na verloop van tijd lelijke plekken op de plinten krijgen als ik niets doe. Ook slaat ie op deze manier steeds dezelfde plekjes over waar ik dan naar een paar dagen toch vervuiling zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:01
gister mijn Revo ontvangen, vandaag de eerste run door het huis.

Installatie is een eitje....de app is ook erg makkelijk.
Ik had geen settings veranderd maar de mop bleek aan te staan (ik zag geen sporen dus ik dacht dat die geen water had), maar op het einde was er toch wat aardig wat water uit het station, en de vieze water in de andere bak.

Toch blij dat ik niet voor de Q8 ben gegaan, want de hoeveelheid water wat die heeft gebruikt (op lage water setting) had er wel voor gezorgd dat de Q8 dat niet in 1 run had kunnen doen qua watervoorraad.

Het stofzuigen maakt weinig tot geen geluid....het rondrijden wel wat. Maar goed, ik laat hem bezig gaan als ik er niet ben.

Staat keurig in het hoekje van de bijkeuken naast de koelkast...uit het zicht. Heeft geen moeite om hier terug te geraken.

so far so good.

Gezien grasmaaien in huis wat raar is een schopje naar Robotstofzuigers

[ Voor 4% gewijzigd door Septillion op 27-03-2024 15:17 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Nou, mijn eerste kattenkots vs robot is ook op de proef gesteld:
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/diCYGMSXjUMWagF1sOaHI_u86g0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1V1Y2ih5jaLmwPTBYf7f22R4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b9hPQ-UWiC5hiXUVZDuALUpiVqQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bfuRNVj4JMqHkOqzLAdBE4IA.jpg?f=fotoalbum_large

Ik kwam erachter toen de robot rare tikgeluiden aan het maken was (brokjes bleven vasthangen in de rubber borstel).
Het viel nog reuze mee wat voor teringzooi het op de kattenkamer was. De robot heeft verrassend goed schoongemaakt en weinig kots uitgesmeerd. Maar het stonk wel, dus kep de kattenkamer maar effe zelf gedweild achteraf.

Heeft me wel een kwartier gekost om de robot schoon te maken, want het zat al in het vuilbakje, tussen de wieltjes en borsteltjes en alles :(

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoore
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-04 10:47
Bericht kan weg, gevalletje DOA

[ Voor 90% gewijzigd door knoore op 27-03-2024 20:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deurklinkje
Hier bij mijn ervaring met de Roborock Q Revo MaxV

Man man man wat is dit robotje stil vergeleken
met mijn s7 MaxV, en wat ben ik blij dat ik niet voor de s8 pro ultra ben gegaan.

Top ding die revo maxv obstakel detectie is weer beter dan de s7 maxv, dweilen en stofzuigen wat een gemak.
Maar er is ook een nadeel de ingebouwde assistent is erg vervelend en gevoelig elk woord dat eindigt op een Y triggered rocky de voice assistant, maar gelukkig kun je deze uitzetten in de app hopelijk wordt het in een toekomstige update gefixt.

Drempels geen probleem daar knalt ie overeen

De mop die uitschuifbaar is neemt de randen goed mee en de zuig kracht is meer dan voldoende.

Het reinigen van de mop gebeurt met water van 60 graden zelfs het reinigen is stil had echt meer lawaai verwacht.

Dit beestje presteert boven mijn verwachting en weet eigenlijk niet of de S serie wel echt top of the line is naja kwa prijs wel.

[ Voor 27% gewijzigd door deurklinkje op 27-03-2024 17:42 . Reden: More info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rreijnhoudt
deurklinkje schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 17:38:

Man man man wat is dit robotje stil vergeleken
met mijn s7 MaxV, en wat ben ik blij dat ik niet voor de s8 pro ultra ben gegaan.

Top ding die revo maxv obstakel detectie is weer beter dan de s7 maxv, dweilen en stofzuigen wat een gemak.
Maar er is ook een nadeel de ingebouwde assistent is erg vervelend en gevoelig elk woord dat eindigt op een Y triggered rocky de voice assistant, maar gelukkig kun je deze uitzetten in de app hopelijk wordt het in een toekomstige update gefixt.

Drempels geen probleem daar knalt ie overeen

De mop die uitschuifbaar is neemt de randen goed mee en de zuig kracht is meer dan voldoende.

Het reinigen van de mop gebeurt met water van 60 graden zelfs het reinigen is stil had echt meer lawaai verwacht.

Dit beestje presteert boven mijn verwachting en weet eigenlijk niet of de S serie wel echt top of the line is naja kwa prijs wel.
Fijn om te horen dat ie zo bevalt. Ik herken alles wat je zegt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurklinkje
rreijnhoudt schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 17:48:
[...]

Fijn om te horen dat ie zo bevalt. Ik herken alles wat je zegt!
Heb jij rocky ook uitgezet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rreijnhoudt
deurklinkje schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 18:37:
[...]

Heb jij rocky ook uitgezet ?
Jazeker. Ik vind het sowieso geen fijn idee dat een Chinees apparaat de hele tijd meeluistert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:35
Deathchant schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 16:50:
Nou, mijn eerste kattenkots vs robot is ook op de proef gesteld:

Ik kwam erachter toen de robot rare tikgeluiden aan het maken was (brokjes bleven vasthangen in de rubber borstel).
Het viel nog reuze mee wat voor teringzooi het op de kattenkamer was. De robot heeft verrassend goed schoongemaakt en weinig kots uitgesmeerd. Maar het stonk wel, dus kep de kattenkamer maar effe zelf gedweild achteraf.

Heeft me wel een kwartier gekost om de robot schoon te maken, want het zat al in het vuilbakje, tussen de wieltjes en borsteltjes en alles :(
Valt me tegen dat die de kots niet had herkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 15:32

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
Is volgens mij nog een beetje een utopie dat robots alle kots en uitwerpselen zouden detecteren, je loopt volgens mij altijd risico daarmee. Maar goed de techniek wordt steeds beter en beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:40
banaliteit schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 22:37:
[...]

Het is een s7 max volgens mij, hoe zou die dat moeten herkennen dan? Er zit geen geursensor op :+

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:35
Webgnome schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 07:34:
[...]

Het is een s7 max volgens mij, hoe zou die dat moeten herkennen dan? Er zit geen geursensor op :+
Ik heb een normale S8 en die herkent sleutels, kabels, schoenen, poep en zo. Ik hoop dat die kots ook herkend want dat is een reël risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
banaliteit schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 07:48:
[...]

Ik heb een normale S8 en die herkent sleutels, kabels, schoenen, poep en zo. Ik hoop dat die kots ook herkend want dat is een reël risico.
Uitwerpselen adverteren ze mee, kots volgens mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

banaliteit schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 22:37:
[...]

De S7 Max Ultra gebruikt LiDAR als obstacle detection he. Die heeft geen RGB camera met AI-obstacle avoidance ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Xqlus1ve schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 08:37:
[...]

Uitwerpselen adverteren ze mee, kots volgens mij niet.
Ook keutels niet hoor ;) Tenzij onze katten het weten te presteren om een 5cm hoge toren te bouten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:00

Boy

www.byoscoop.nl

Ik zag deze vandaag voorbij komen. Is dat een stuk beter dan wat er nu op de markt is?

https://www.kickstarter.c...cuumandall-in-one-station

Ik heb een super goedkope Leicroux XR 500, maar kabels en speelgoed zuigt ie gewoon op of loopt vast. Dweilen lijkt me ook fijn. Die evo hierboven vermeldt lijkt dus wel een goeie, maar wilde deze ook even droppen hier.

Vriend van me heeft de j9+, gaf aan dat het een gigantische vooruitgang was tov de j7+

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:46

Dennis1812

Amateur prutser

Boy schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 18:39:
Ik zag deze vandaag voorbij komen. Is dat een stuk beter dan wat er nu op de markt is?

https://www.kickstarter.c...cuumandall-in-one-station

Ik heb een super goedkope Leicroux XR 500, maar kabels en speelgoed zuigt ie gewoon op of loopt vast. Dweilen lijkt me ook fijn. Die evo hierboven vermeldt lijkt dus wel een goeie, maar wilde deze ook even droppen hier.

Vriend van me heeft de j9+, gaf aan dat het een gigantische vooruitgang was tov de j7+
Lastig in te schatten hoe die kickstarter is. Maar jouw eisen zijn makkelijk in te vullen met assortiment wat zichzelf al ruimschoots bewezen heeft.
Wat is je budget?

Ik heb bijvoorbeeld een roborock s8 Pro Ultra. Werkt perfect, geen vastlopers, dweilt prima. Fijn basisstation.
Hele goede aankoop geweest.
Ook goedkoper zijn er veel voorbeelden hier te vinden van goede stofzuigers.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:08
banaliteit schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 07:48:
[...]

De S8 heeft hier anders ook gewoon over de poep gereden en "schoongemaakt". Wat hierboven ook al gezegd is; wellicht een te kleine geweest om goed te herkennen maar 100% garantie is het uiteraard nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Laatst online: 16:00

Boy

www.byoscoop.nl

Dennis1812 schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 00:02:
[...]

Lastig in te schatten hoe die kickstarter is. Maar jouw eisen zijn makkelijk in te vullen met assortiment wat zichzelf al ruimschoots bewezen heeft.
Wat is je budget?

Ik heb bijvoorbeeld een roborock s8 Pro Ultra. Werkt perfect, geen vastlopers, dweilt prima. Fijn basisstation.
Hele goede aankoop geweest.
Ook goedkoper zijn er veel voorbeelden hier te vinden van goede stofzuigers.
Ik zou hier vooral problemen met de WAF hebben. Ik zie dat die 1200 euro kost, dat zou ik er niet snel doorheen krijgen.

Onze Dyson begint een beetje na te laten en ik denk, als we die niet vervangen met een nieuwe, kan ik dat geld bij een robotstofzuiger leggen. Dan is 700 of 800 wel acceptabel misschien.

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-05 11:30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:39

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Onze Henk (roborock s7 maxv plus) geeft aan dat zijn sidebrush aan vervanging toe is. Althans: dat zegt de app.
Ik zie niks geks aan die sidebrush, maar kan ook niet beoordelen of er iets afgesleten is of niet.
Iemand ervaringen / wijsheid voor me?

En ja, ik weet dat dat spul voor twee knopen op Ali te halen is, maar iets vervangen "omdat de app dat zegt" gaat mij iets te ver. Ik heb HI, geen AI ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
The Eagle schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 11:43:
Onze Henk (roborock s7 maxv plus) geeft aan dat zijn sidebrush aan vervanging toe is. Althans: dat zegt de app.
Ik zie niks geks aan die sidebrush, maar kan ook niet beoordelen of er iets afgesleten is of niet.

En ja, ik weet dat dat spul voor twee knopen op Ali te halen is, maar iets vervangen "omdat de app dat zegt" gaat mij iets te ver. Ik heb HI, geen AI ;)
Hij zal niet meteen afgeschreven zijn, de mijn is ook bijna versleten, ik zie dat de borstel iets slapper wordt, maar je kan het uitstellen natuurlijk, over tijd zal die wat slechter functioneren maar zolang je dat niet ziet of merkt is er niks aan de hand.

Ik heb vorig jaar bij 2 verchillende ali winkels vervangende onderdelen gekocht, 1 was nep (als je kritisch keek zie je de verschillen), de ander was echt. Kan de komende jaren vooruit, Ik denk het eerste wat slecht word (dat moet jij ook al gehad hebben toch?) is het filter in het bakje, die heb ik al vervangen voor een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:01
The Eagle schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 11:43:
[/quote]

Dit is toch puur advies vanuit de app op basis van hoeveelheid uren gedraaid? Er staat ergens een overzichtje in de app dat alles om de x-aantal uur gebruik 'moet' vervangen. En inderdaad, niks 'moet'.

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majapro
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05 02:27

Majapro

Deventer

ik heb de s9+ maar die is nu onrepareerbaar stuk alsdus iRobot servicedienst
binnen drie jaar stuk is wel erg snel maar een losse s9 kopen is ook erg moeilijk kom ik nu achter

zal dit probleem ook maar gaan voorleggen aan iRobot
was tot zover erg tevreden over mij iRobot gebruik in het verleden

maar zo'n witte L10s Ultra lijkt me ook wel wat als vervanger :)

"Heilzaam is slechts, wanneer in de spiegel der mensenziel zich de hele gemeenschap vormt; en in de gemeenschap leeft: de kracht van de ziel van de enkeling"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramtweakers
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 02-05 11:12
Dag Allen,

Wij denken eraan om een robotstofzuiger te kopen maar loop tegen de vaak outdated informatie aan.
Ik heb geen huisdieren maar jonge kinderen en zoek een zuiger/dweil tussen de 300 en 500 euro.
Ik wil geen camera erin en zou het liefst een willen die geen internetverbinding nodig heeft.
Waar mogelijk een beetje een bekend merk, mijn zwager heeft een blaupunkt waar hij heel tevreden over is.

Wat zouden jullie aanraden in mijn situatie?
Met vriendelijke groet,
Bram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Bramtweakers schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 09:17:
Dag Allen,

Wij denken eraan om een robotstofzuiger te kopen maar loop tegen de vaak outdated informatie aan.
Ik heb geen huisdieren maar jonge kinderen en zoek een zuiger/dweil tussen de 300 en 500 euro.
Ik wil geen camera erin en zou het liefst een willen die geen internetverbinding nodig heeft.
Waar mogelijk een beetje een bekend merk, mijn zwager heeft een blaupunkt waar hij heel tevreden over is.

Wat zouden jullie aanraden in mijn situatie?
Met vriendelijke groet,
Bram
Ik heb een Blaupunkt gehad. Zeker naar tevredenheid.

Maar die gebruikt wel internetverbinding. Lostrekken ervan kan wel. Maar dan kan je de app niet gebruiken en dus heel veel instellingen zoals schema, zuigkracht, dweilsterkte, updates. Als je die met basisstation koopt kan je die ook niet bedienen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assn
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-04 11:30
Sinds een week of 2 de Q Revo en kom van eerste generatie Xiaomi(chinese versie), maar ook wat een verademing.

Hij is stil, dweilt goed. Tapijt herkenning gaat goed, al tilt die de dweil niet heel hoog op waardoor het toch een beetje nat wordt, maar dat kan geen kwaad.
Ook blij met het basisstation, wel groot maar daardoor ook veel capaciteit.
Bakje van het stof blijft erg schoon en alles verdwijnt in de zak.

Ben wel benieuwd naar andere gebruikers, hoe vaak moeten jullie die stofzuiger zak vervangen? Zijn er ook ali vervangers of moet je het van Roborock kopen.

*edit: niet de max versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huisje89
@deurklinkje @rreijnhoudt Afgelopen weekend wat onderhoudsonderdelen besteld waarbij ik erachter kwam dat de HEPA filters van de Q Revo niet in de Q Revo MaxV passen.

Ik heb zo ook nog geen leverancier gevonden die deze HEPA filters al in NL levert.
Hebben jullie deze toevallig al wel gevonden? Kan me ook voorstellen dat jullie nog niet hebben gekeken naar deze onderdelen natuurlijk, want hij is er pas net :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rreijnhoudt
huisje89 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 11:22:
@deurklinkje @rreijnhoudt Afgelopen weekend wat onderhoudsonderdelen besteld waarbij ik erachter kwam dat de HEPA filters van de Q Revo niet in de Q Revo MaxV passen.

Ik heb zo ook nog geen leverancier gevonden die deze HEPA filters al in NL levert.
Hebben jullie deze toevallig al wel gevonden? Kan me ook voorstellen dat jullie nog niet hebben gekeken naar deze onderdelen natuurlijk, want hij is er pas net :P
Nog niet naar gespeurd inderdaad. Ik was t.z.t. van plan wat op Ali te bestellen. Thanks voor de heads up!

Past alleen het filter (stofbakje neem ik aan) niet of ook andere onderdelen van de gewone Q Revo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• huisje89
rreijnhoudt schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 11:40:
[...]

Nog niet naar gespeurd inderdaad. Ik was t.z.t. van plan wat op Ali te bestellen. Thanks voor de heads up!

Past alleen het filter (stofbakje neem ik aan) niet of ook andere onderdelen van de gewone Q Revo?
Alleen het filter voor het stofbakje paste niet inderdaad. De main brush en het zij-borsteltje waren identiek, net als de stofzak.

[ Voor 3% gewijzigd door huisje89 op 02-04-2024 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurklinkje

Thnx voor de tip ging er eigenlijk Vannuit dat de filters van de revo wel zouden passen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assn
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-04 11:30

Bestel je deze onderdelen op Ali? Hoe vaak moet je die stofzak vervangen? Dan weet ik ongeveer een beetje wat voor aantal ik moet bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• huisje89
assn schreef op woensdag 3 april 2024 @ 15:09:
[...]

Bestel je deze onderdelen op Ali? Hoe vaak moet je die stofzak vervangen? Dan weet ik ongeveer een beetje wat voor aantal ik moet bestellen.
Ik had de onderdelen op Amazon besteld, ervan uitgaande dat ze gelijk waren aan de Q Revo.

De filters heb ik nu alleen nog maar bij ome Ali kunnen vinden, dus daar besteld inderdaad.

Het verbruik van stofzakken durf ik nog niets over te zeggen, heb hem nu 1,5 week in gebruik en het is mijn eerste robot stofzuiger :P Ik denk ook dat het verschilt of je huisdieren/kinderen hebt of niet.
Met onze langharige katten gaat het best hard volgens mij. Na een week leek bij ons de stofzak al zo'n 40% vol te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:28
Mijn ouders willen graag een robotstofzuiger aanschaffen. Hun budget is maximaal 950 a 1000 euro.

Hebben jullie tips?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:10

The Executer

Lekker belangrijk!

turkeyhakan schreef op donderdag 4 april 2024 @ 10:50:
Mijn ouders willen graag een robotstofzuiger aanschaffen. Hun budget is maximaal 950 a 1000 euro.

Hebben jullie tips?
Kijk eens rond in dit topic, lees eens een paar bladzijden terug. Genoeg aankoopadvies, deze vraag komt elke halve pagina terug :). Roborock Q Revo, Roborock Q Revo Max, Dreambot L10s, Dreambot L20

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
De Q Revo is momenteel (weer) in de aanbieding bij Amazon

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plexxodus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-05 09:37
Vandaag in de aanbieding bij Veepee, een set van een iRobot j7+ en een Braava jet® m6 voor €699,00.
Is dat wat?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6jBosBQ7c5G6YHHAPstYaG9SyYw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/65nx4Cei0rJ0GpTdLRJjZ7Av.jpg?f=user_large

Itho Daalderop Amber 95 WP (all-electric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:40
Kun je toch beter een robot stofzuiger en dweilrobot in 1 apparaat kopen?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plexxodus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-05 09:37
Ik zie het al, niet eens roterende moppen o.i.d. Ik sla wel even over.

Itho Daalderop Amber 95 WP (all-electric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

Stewie!

Keen must die!

deurklinkje schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 17:38:
Wanneer komt die eigenlijk uit, samen met de andere nieuwe modellen? Is toch alleen in Duitsland te bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:05
Begin van de week heb ik bij mi.com/de de Xiaomi X10 plus besteld voor 420 euro. Voor deze prijs kon ik het niet laten. Van het weekend ga ik het ophalen. Het is vergelijkbaar met de L10s. Iets minder zuigkracht, geen reiningsmiddel en je kan niet via de app met de camera kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fvhagen
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 01-04 20:53
karakedi schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 09:45:
Begin van de week heb ik bij mi.com/de de Xiaomi X10 plus besteld voor 420 euro. Voor deze prijs kon ik het niet laten. Van het weekend ga ik het ophalen. Het is vergelijkbaar met de L10s. Iets minder zuigkracht, geen reiningsmiddel en je kan niet via de app met de camera kijken.
Nu weer 500€😕

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:05
Het was toen ook 500. Ik had 10% korting (krijg je bij aanmaken nieuwe account), maandag korting 20 euro en heb 1000 punten ingewisselt voor 10 euro korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royozzz
Welke vloerreiniger gebruiken jullie voor in het water van de robotstofzuiger?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

royozzz schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 17:52:
https://www.amazon.nl/dp/...1_487805961_TE_item_image

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deurklinkje
royozzz schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 17:52:
Ik gebruik de roborock Floor cleaner

https://www.bol.com/nl/nl...entrate/9300000150691513/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royozzz
Kan de Q Revo ook op een andere etage dweilen. Ik heb het station beneden staan, maar toen ik de Q Revo boven had aangezet dweilde deze niet. Kan ik dat water ook handmatig aan de stofzuiger toevoegen als ik deze gebruik op een anderen etage?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:25
Vandaag de Dreame X40 Ultra ge pre ordered. Ben erg benieuwd, qua specs is er naar mijn onderzoek niks beters.

Was al erg lang op zoek maar kreeg te horen dat Roborock met de nieuwe MaxV Ultra zou gaan komen en dat Dreame waarschijnlijk me de X40 zou komen. Op papier zijn de specs beter van de X40 Ultra dus hiervoor gegaan. Plus deze is vanaf nu te pre orderen bij Amazon en andere webwinkels.

Ben erg benieuwd, is mijn eerste robotstofzuiger.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Volvo XC40 P8 Full Electric / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterJones
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 15:51
Ziet er inderdaad goed uit op papier @mvrooij . Laat je weten hoe hij bevalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:25
PeterJones schreef op zondag 7 april 2024 @ 14:27:
Ziet er inderdaad goed uit op papier @mvrooij . Laat je weten hoe hij bevalt?
Yes zal ik doen! Ben zelf ook erg benieuwd haha, prijs is natuurlijk erg hoog maar op papier krijg je er veel voor terug. Zuigkracht erg hoog, nu ook de stof vanuit de hoekjes mogelijk plus dweilen met een armpje. We gaan het zien, eerste robotstofzuiger voor mij in dit huis dus heb geen vergelijking verder maar wilde nu eenmalig goed investeren en geen omkijken hebben.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Volvo XC40 P8 Full Electric / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:46

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
royozzz schreef op zondag 7 april 2024 @ 09:55:
Kan de Q Revo ook op een andere etage dweilen. Ik heb het station beneden staan, maar toen ik de Q Revo boven had aangezet dweilde deze niet. Kan ik dat water ook handmatig aan de stofzuiger toevoegen als ik deze gebruik op een anderen etage?
Werkt hier zonder problemen. Het water reservoir van de robot wordt gevuld tijdens het reinigen van de mops.

Wanneer ik hem terug til naar de verdieping waar het basisstation is, gaat hij terug naar Home en gaat hij vervolgens de mops weer wassen en daarna drogen.

Heb je in de kaart die opgeslagen is voor de andere verdieping wel ingesteld dat hij ook moet dweilen? Heb op elke verdieping de custom preset ingesteld zodat hij verschillende kamers andere hoeveelheden water en zuigsterkte gebruikt.

[ Voor 10% gewijzigd door BiG-GuY op 08-04-2024 11:10 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15:52
Hallo,
ik zocht even op firmware en 02.16.12 maar vond zo snel niets. Klopt het dat de S7 al maanden op dezelfde firmware draait?
Ik heb als hij naar zijn dock gaat nadat ik een room 2x heb laten doen en ik op pause druk hij opnieuw gaat positioneren.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
Snowhite0901 schreef op maandag 8 april 2024 @ 13:09:
Hallo,
ik zocht even op firmware en 02.16.12 maar vond zo snel niets. Klopt het dat de S7 al maanden op dezelfde firmware draait?
Ik heb als hij naar zijn dock gaat nadat ik een room 2x heb laten doen en ik op pause druk hij opnieuw gaat positioneren.
Geen idee betreft de S7, Mijn S7 MaxV draait op 02.58.40.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theetjuh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:59
Snowhite0901 schreef op maandag 8 april 2024 @ 13:09:
M'n S7 staat ook al maanden op deze firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miezziej
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 27-01 17:01
Mijn S7 staat ook op die firmware.

Ik ben nog erg tevreden met mijn S7, maar ik moet toegeven dat ik stiekem ook wel rondkijk naar een nieuwe. We hebben nu geen dock, en dat lijkt mij toch wel handig af en toe, zeker met het wassen/drogen van de dweil.

Via Kickstarter kwam ik de S1 Pro van Eufy tegen, ziet er interessant uit voor het dweilen!
Ik zag ook nog eentje die de trap op kan van Migo robotics, ook grappig :+ https://www.kickstarter.c...ref=checkout_rewards_page

Misschien nog even geduld hebben tot bovenstaande technieken zichzelf bewezen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aasas
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 09:52
miezziej schreef op maandag 8 april 2024 @ 14:46:
Mijn S7 staat ook op die firmware.

Ik ben nog erg tevreden met mijn S7, maar ik moet toegeven dat ik stiekem ook wel rondkijk naar een nieuwe. We hebben nu geen dock, en dat lijkt mij toch wel handig af en toe, zeker met het wassen/drogen van de dweil.

Via Kickstarter kwam ik de S1 Pro van Eufy tegen, ziet er interessant uit voor het dweilen!
Ik zag ook nog eentje die de trap op kan van Migo robotics, ook grappig :+ https://www.kickstarter.c...ref=checkout_rewards_page

Misschien nog even geduld hebben tot bovenstaande technieken zichzelf bewezen hebben.
Ik ben momenteel ook zeer tevreden over de S8 Pro Ultra. Is ook een aanrader in mijn optiek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
The Executer schreef op donderdag 4 april 2024 @ 10:53:
[...]

Kijk eens rond in dit topic, lees eens een paar bladzijden terug. Genoeg aankoopadvies, deze vraag komt elke halve pagina terug :). Roborock Q Revo, Roborock Q Revo Max, Dreambot L10s, Dreambot L20
Wij zijn voor de L10s Pro Ultra Heat gegaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Hoe vinden jullie de robot stofzuigers hun werk doen? Nadat wij voor mijn ouders er één hebben gekocht, twijfelen we nu zelf ook. we hebben al 2 stofzuigers in huis (een Dyson V12 en een normale snoerstofzuiger). Na het eten pak je toch snel zo'n V12 (die heel licht is) en kun je zelf gericht schoonmaken.

Hoe verhoudt 7.000 Pa zich t.o.v. 155 AirWatts?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Is dit een glitch in het forum of ging je post hiervoor over de stofzuiger voor je ouders? 8)7

Wij hebben al 10+ jaar robotstofzuigers. Een simpele steelzuiger erbij als kruimeldief voor een ongelukje of even snel de deurmat/trap/hoekjes waar de robot niet past.

De robot doet elke nacht zijn ronde en ik weet zeker dat die het schoner krijgt dan ik of mijn vrouw met de hand, met name doordat hij elke nacht zijn ronde doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aasas
turkeyhakan schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 10:56:
Hoe vinden jullie de robot stofzuigers hun werk doen? Nadat wij voor mijn ouders er één hebben gekocht, twijfelen we nu zelf ook. we hebben al 2 stofzuigers in huis (een Dyson V12 en een normale snoerstofzuiger). Na het eten pak je toch snel zo'n V12 (die heel licht is) en kun je zelf gericht schoonmaken.

Hoe verhoudt 7.000 Pa zich t.o.v. 155 AirWatts?
Ik gebruik eigenlijk geen tradionele stofzuiger meer.. Misschien is dat een antwoord op jouw vraag. Alleen voor het afnemen van stof in de kozijnen bijvoorbeeld.

Ik ben ook niet meer bang om kruimels of rotzooi te maken omdat de stofzuiger elke nacht een rondje stofzuigt en dweilt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
Beekforel schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 11:02:
Is dit een glitch in het forum of ging je post hiervoor over de stofzuiger voor je ouders? 8)7

Wij hebben al 10+ jaar robotstofzuigers. Een simpele steelzuiger erbij als kruimeldief voor een ongelukje of even snel de deurmat/trap/hoekjes waar de robot niet past.

De robot doet elke nacht zijn ronde en ik weet zeker dat die het schoner krijgt dan ik of mijn vrouw met de hand, met name doordat hij elke nacht zijn ronde doet.
Wij hebben gisteren dus een robotstofzuiger voor mijn ouders gekocht en ik vond het indrukwekkend wat zo'n ding tegenwoordig kan. Maar het is dan ook veel geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
Aasas schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 11:08:
[...]

Ik gebruik eigenlijk geen tradionele stofzuiger meer.. Misschien is dat een antwoord op jouw vraag. Alleen voor het afnemen van stof in de kozijnen bijvoorbeeld.

Ik ben ook niet meer bang om kruimels of rotzooi te maken omdat de stofzuiger elke nacht een rondje stofzuigt en dweilt.
Jij woont 1-laags? Dan begrijp ik je keuze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-05 15:19
turkeyhakan schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 11:18:
[...]

Wij hebben gisteren dus een robotstofzuiger voor mijn ouders gekocht en ik vond het indrukwekkend wat zo'n ding tegenwoordig kan. Maar het is dan ook veel geld.
Dat hoeft niet perse: ik heb vorige week een Dufy L60 voor €199 op Amazon gekocht. Niet de Hybrid, dus hij kan niet dweilen, maar wel gewoon met laser navigatie, wat in mijn ogen de beste stap ooit is geweest in de 15 jaar dat ik robotstofzuigers gebruik.

Dat ding laat ik een slaapkamer van 9m2 zuigen. Ik heb een ander die de woonkamer doet (incl dweil). Absoluut doen, ga je geen spijt van krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aasas
turkeyhakan schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 11:19:
[...]

Jij woont 1-laags? Dan begrijp ik je keuze.
Dat heb je goed _/-\o_ . Echter weet ik van andere mensen die meerdere verdiepingen hebben, vaak een tweede aanschaffen voor de bovenverdieping, en die af en toe op zolder plaatsen.

Roborock heeft ondersteuning voor meerdere verdiepingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Ik zet henk gewoon soms boven neer.

Ja het is veel geld. Maar dat is een Dyson steelstofzuiger ook.
Mijn roborock doet het werk tenminste zelf en dweilt ook nog.
Veel handiger en doet het beter dan jij of ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Ik zet Dustin (zo noemen wij onze robot) 1x per week op de 1ste en 2de verdieping neer om te stofzuigen en te dweilen. Dustin doet dagelijks de benedenverdieping midden in de nacht (waarvan 1x per week dweilen).

Enige wat ik jammer vind is dat die de drempel van de badkamer niet overkomt, dus die doen we apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Goede tip, als je zo'n stofzuiger boven kunt neerzetten.

Stel je koopt een Dreame, basisstation staat beneden, maar je wilt boven ook toevoegen/scannen als room, kan dat?

Moet je iets voor de trap zetten? Heb gelezen dat ze er van af vallen.

[ Voor 3% gewijzigd door turkeyhakan op 09-04-2024 11:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

turkeyhakan schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 11:57:

Stel je koopt een Dreame, basisstation staat beneden, maar je wilt boven ook toevoegen/scannen als room, kan dat?

Mijn roborock heeft een basisstation en boven is gewoon als 2e map gesaved. Hij stopt dan weer op t punt waar hij begonnen is.
En elke fatsoenlijke robot heeft val detectie en zal niet vallen.

Koop je er 1 van 10 euro vd action denk ik dat ze wel vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
  • Nu online
royozzz schreef op zondag 7 april 2024 @ 09:55:
Wat je moet doen is de cyclus starten terwijl de stofzuiger nog in het dock zit, zodra die gaat rijden moet je hem optillen en naar de juiste verdieping brengen. Dan detecteert die vanzelf de juiste verdieping en gaat die zijn ronde doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Blik1984 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 11:59:
[...]

Wat je moet doen is de cyclus starten terwijl de stofzuiger nog in het dock zit, zodra die gaat rijden moet je hem optillen en naar de juiste verdieping brengen. Dan detecteert die vanzelf de juiste verdieping en gaat die zijn ronde doen.
Of gewoon boven zetten en dan op start drukken en via de app een 2e kaart aanmaken.
Dan kan je ook gewoon no go zones maken etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
  • Nu online
turkeyhakan schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 11:57:

Ken de dreame niet, maar bij Roborock zet je een no-go zone in voor de trap. Dan gaat die er niet overheen. Daarnaast heeft die ook valdetectie en zal die bij een "afgrond" sowieso stoppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Nu online
Dennis1812 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 11:59:
[...]

Of gewoon boven zetten en dan op start drukken en via de app een 2e kaart aanmaken.
Dan kan je ook gewoon no go zones maken etc.
Ja, maar dan gaat die niet dweilen, en daar ging de vraag over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Blik1984 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 12:00:
[...]

Ja, maar dan gaat die niet dweilen, en daar ging de vraag over
Als je dweilen aanzet wel hoor.
In elk geval de roborock wel. De dream geen idee van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Nu online
Dennis1812 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 12:04:
[...]

Als je dweilen aanzet wel hoor.
In elk geval de roborock wel. De dream geen idee van.
In mijn beleving gebeurt de volledige voorbereiding voor het dweilen in het dock. Als je de robot uit het dock haalt, op de 1ste verdieping neerzet en dan zijn routine gaat laten starten zonder voorbereiding dan is de dweil-voorbereiding niet geweest en dan gaat de robot dus niet dweilen (of dweilen met droge mops)
Pagina: 1 ... 28 ... 54 Laatste