Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Dan doet jouw robot dat anders dan de roborock denk ik. Ik heb er nooit problemen mee gehad.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emma1986
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 09:26
Wij zouden de filter van onze q revo moeten vervangen. Waar kopen jullie de roborock accessoires, en kiezen jullie voor de originele of van een ander merk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:09

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
Emma1986 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 12:32:
Wij zouden de filter van onze q revo moeten vervangen. Waar kopen jullie de roborock accessoires, en kiezen jullie voor de originele of van een ander merk?
Amazon & Ali, Origineel en aftermarket. Afhankelijk van hoe en wat. Ik heb aftermarket dweildoeken en stofzakken via Amazon. heb originele onerdelen via Ali gekocht, maar goed naar de reviews kijken, sommige bieden echt aan maar is namaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:37
Dennis1812 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 12:32:
Dan doet jouw robot dat anders dan de roborock denk ik. Ik heb er nooit problemen mee gehad.
Ik heb ook een Roborock (Qrevo). Zou er dan toch eens naar moeten kijken, want ik start hem expres in het dock omdat dan ook de dweil voorbereid wordt (hij is ook nat als ik hem oppak en naar boven verplaats).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royozzz
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 25-05 14:02
Blik1984 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 12:10:
[...]

In mijn beleving gebeurt de volledige voorbereiding voor het dweilen in het dock. Als je de robot uit het dock haalt, op de 1ste verdieping neerzet en dan zijn routine gaat laten starten zonder voorbereiding dan is de dweil-voorbereiding niet geweest en dan gaat de robot dus niet dweilen (of dweilen met droge mops)
Precies dat, bedankt voor de tip - ik ga het proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:23

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Blik1984 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 12:41:
[...]

Ik heb ook een Roborock (Qrevo). Zou er dan toch eens naar moeten kijken, want ik start hem expres in het dock omdat dan ook de dweil voorbereid wordt (hij is ook nat als ik hem oppak en naar boven verplaats).
Hier ook een Q Revo, heb de verschillende verdiepingen allemaal opgeslagen in de app en de verschillende ruimtes ingesteld welke meer/minder hard gereinigd moeten worden qua dweil/stofzuigkracht.

Als ik hem uit de Dock oppak en boven start door de powerknop in te drukken, gaat die even ronddraaien om te herkennen waar die is en gaat hij aan de slag met stofzuigen en dweilen. Je ziet dat de tegels natter worden en aan het einde voelen de mop pads ook nat, terwijl die droog naar boven ging.

Het 'voorbereiden' in de dock is simpelweg de mop pads wassen en het water reservoir vullen van de robot. Dat gebeurd bij ons al elke ochtend, omdat hij elke ochtend een rondje maakt op de begane grond.

Maar je vloer en mop pads horen dus ook nat te worden zonder dat hij net gewassen is. Als dat niet gebeurd, is er mogelijk wat mis.

[ Voor 3% gewijzigd door BiG-GuY op 09-04-2024 13:24 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:37
BiG-GuY schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 13:22:
[...]

Hier ook een Q Revo, heb de verschillende verdiepingen allemaal opgeslagen in de app en de verschillende ruimtes ingesteld welke meer/minder hard gereinigd moeten worden qua dweil/stofzuigkracht.

Als ik hem uit de Dock oppak en boven start door de powerknop in te drukken, gaat die even ronddraaien om te herkennen waar die is en gaat hij aan de slag met stofzuigen en dweilen. Je ziet dat de tegels natter worden en aan het einde voelen de mop pads ook nat, terwijl die droog naar boven ging.

Het 'voorbereiden' in de dock is simpelweg de mop pads wassen en het water reservoir vullen van de robot. Dat gebeurd bij ons al elke ochtend, omdat hij elke ochtend een rondje maakt op de begane grond.

Maar je vloer en mop pads horen dus ook nat te worden zonder dat hij net gewassen is. Als dat niet gebeurd, is er mogelijk wat mis.
Ik heb het dus nooit anders gedaan, dacht dat mijn manier de juiste manier was :D Ga het vrijdag als die zijn ronde moet gaan doen op de 1ste verdieping eens uitproberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:23

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Blik1984 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 13:26:
[...]

Ik heb het dus nooit anders gedaan, dacht dat mijn manier de juiste manier was :D Ga het vrijdag als die zijn ronde moet gaan doen op de 1ste verdieping eens uitproberen
Er was een tijdje terug een update die ervoor zorgde dat hij weer ging wassen als hij boven klaar was en naar beneden getild was en op 'Home' gedrukt was.

Eerder ging hij gewoon naar basisstation en deed dan verder niks behalve weer opladen.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theetjuh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:48
Hier hetzelfde, zonder dock, gewoon boven neerzetten en op de knop drukken.
Wil je meer dan al ingesteld voor die verdieping ff via de app opgeven en klaar is klara ... daar heb je iig geen stofzuiger meer voor nodig.

Voor de hoekjes, de trap, kleden en eventueel onder of op de bank is anders uiteraard, ook daar hebben we een Dyson steelstofzuiger voor.

Zolder hebben we zelf nog nooit met de robot gedaan, maar daar hebben we ook nog een oude Philips stofzuiger op snoer voor o.a. de kattenkamer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kbuntu
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17:50
Ik heb nu 2 dagen de Q-revo in huis. Voorheen de s5 max. Ik ben behoorlijk onder de indruk. Deze Q-revo maakt in vergelijking met mijn s5 max significant minder geluid. Ik kan hem rustig laten rondrijden als we zelf in de woonkamer zijn en het resultaat lijkt vergelijkbaar. Daarbij was ik eerder in de weer met doekjes voor het dweilen en het instellen van no-gone zones voor het tapijt, omdat hij anders vrolijk de tapijten ging mee dweilde. Nu kan alles in 1 run, omdat de Q-revo de mopping pads optilt. Heerlijk.

De multi-level heb ik nog niet uitgeprobeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:11

Boy

www.byoscoop.nl

kbuntu schreef op donderdag 11 april 2024 @ 06:53:
Ik heb nu 2 dagen de Q-revo in huis. Voorheen de s5 max. Ik ben behoorlijk onder de indruk. Deze Q-revo maakt in vergelijking met mijn s5 max significant minder geluid. Ik kan hem rustig laten rondrijden als we zelf in de woonkamer zijn en het resultaat lijkt vergelijkbaar. Daarbij was ik eerder in de weer met doekjes voor het dweilen en het instellen van no-gone zones voor het tapijt, omdat hij anders vrolijk de tapijten ging mee dweilde. Nu kan alles in 1 run, omdat de Q-revo de mopping pads optilt. Heerlijk.

De multi-level heb ik nog niet uitgeprobeerd
Heb je dan de non-maxV editie? Ik ben aan het orienteren, maar kinderen spelen hier nog met lego etc en object avoidence moet gewoon goed zijn, dat lijkt bij de niet maxV editie minder te zijn. Ervaring mee?

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:26
Boy schreef op donderdag 11 april 2024 @ 09:33:
[...]

Heb je dan de non-maxV editie? Ik ben aan het orienteren, maar kinderen spelen hier nog met lego etc en object avoidence moet gewoon goed zijn, dat lijkt bij de niet maxV editie minder te zijn. Ervaring mee?
Hier schuift de robot (S7) het speelgoed gewoon aan de kant als het niet te zwaar is. Maar meestal maken we de vloer eerst speelgoed vrij voordat we hem aanzetten.

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

treative schreef op donderdag 11 april 2024 @ 11:06:
[...]

Hier schuift de robot (S7) het speelgoed gewoon aan de kant als het niet te zwaar is. Maar meestal maken we de vloer eerst speelgoed vrij voordat we hem aanzetten.
Ik heb nu een supergoedkope robotstofzuiger (liectroux xr500) en die zet ik dan handmatig aan idd. Maar ik wil eigenlijk niet meer hoeven na te denken om de rotzooi van de kinderen op te ruimen, of ze zitten midden in een spel (ze hebben nogal verhaallijnen met de lego) en dan blijft dat gewoon een aantal dagen of langer staan.

Dan moet ik de discussie aan met de kinderen dat ze het moeten opruimen, maar ik wil ze ook gewoon hun spel gunnen en laten staan.

Daarom wil ik een stofzuiger die niet steentjes opzuigt of in een veter vast komt te zitten van een schoen die er staat.

Dus dan maar iets meer uitgeven aan de stofzuiger voor dit gemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
Boy schreef op donderdag 11 april 2024 @ 11:38:
[...]

Ik heb nu een supergoedkope robotstofzuiger (liectroux xr500) en die zet ik dan handmatig aan idd. Maar ik wil eigenlijk niet meer hoeven na te denken om de rotzooi van de kinderen op te ruimen, of ze zitten midden in een spel (ze hebben nogal verhaallijnen met de lego) en dan blijft dat gewoon een aantal dagen of langer staan.

Dan moet ik de discussie aan met de kinderen dat ze het moeten opruimen, maar ik wil ze ook gewoon hun spel gunnen en laten staan.

Daarom wil ik een stofzuiger die niet steentjes opzuigt of in een veter vast komt te zitten van een schoen die er staat.

Kun je nu al vertellen dat dat niet bestaat. Zelfs de robots met de beste detectie sensoreren/camera's zijn niet perfect. Ik heb een S7 MaxV en ook de mijne eet veters/kabels op als die plat op de vloer liggen, kleine lego stukjes lust die ook wel.

Risico blijft altijd bestaan, duplo en groter duwt hij gewoon vooruit. Nog grotere objecten rijdt hij omheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:25
Boy schreef op donderdag 11 april 2024 @ 11:38:
[...]

Kun je niet beter je kinderen trainen hoe ze no-go zone's voor de robot moeten instellen?
En aangeven waar ze de missende steentjes terug kunnen vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-09 15:28
Iemand hier ervaring met een Q Revo en in de kinderkamer een verkeersspeelkleed? Deze wordt door mijn Q Revo niet (meer) gedetecteerd als "tapijt" Dit deed hij voorheen wel toen ik haar alleen liet stofzuigen. Sinds ik Rocksy op de 2e verdieping ook laat dweilen neemt ze vrolijk het speelkleed mee in haar dweilprogramma.
De dweilen worden dus niet (meer) opgetild. Het kleed is dan ook merkbaar vochtig.

Ook als ik in de app aangeeft dat in die kamer een vloerkleed ligt dan lijkt hij dat maar niet meer op te slaan. Het kleed plaats ik via de app in die kamer, maar verdwijnt dan weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Xqlus1ve schreef op donderdag 11 april 2024 @ 12:11:
[...]

Kun je nu al vertellen dat dat niet bestaat. Zelfs de robots met de beste detectie sensoreren/camera's zijn niet perfect. Ik heb een S7 MaxV en ook de mijne eet veters/kabels op als die plat op de vloer liggen, kleine lego stukjes lust die ook wel.

Risico blijft altijd bestaan, duplo en groter duwt hij gewoon vooruit. Nog grotere objecten rijdt hij omheen.
Ow, goed om te weten. Ik kan me herinneren dat ik een YouTube video gekeken heb van iemand die veel test en sommige robots lijken daar heel goed met de veters bijv om te gaan. Was een video van ~25 min geloof ik. Later eens terugzoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

guapper schreef op donderdag 11 april 2024 @ 13:10:
[...]

Kun je niet beter je kinderen trainen hoe ze no-go zone's voor de robot moeten instellen?
En aangeven waar ze de missende steentjes terug kunnen vinden?
De kinderen inderdaad opvoeden op dit gebied door aan te geven dat kleine stukjes opgeraapt dienen te worden is natuurlijk een goed idee...zijn ze ook oud genoeg voor om te kunnen. Zal ik ook zeker doen. Ik was iets te veeleisend denk ik en gunde m'n kinderen de luiheid...totaal niet nodig...

Grotere stukjes lego/bouwwerken moeten dan gewoon kunnen blijven staan...

Maar waarom zou ik dan een maxV halen ipv een "gewone" Q-Revo...

Mss scheelt jullie comments me zomaar €200 ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sonnypiek
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 18:10
Boy schreef op donderdag 11 april 2024 @ 15:25:

Maar waarom zou ik dan een maxV halen ipv een "gewone" Q-Revo...

Mss scheelt jullie comments me zomaar €200 ;)
sterker nog, zoals je wellicht wel al gelezen hebt hier is de "gewone" de laatste tijd al een paar keer voor €649,- in de aanbieding geweest bij Amazon, dan scheelt het je zomaar €350,- ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

sonnypiek schreef op donderdag 11 april 2024 @ 15:35:
[...]

sterker nog, zoals je wellicht wel al gelezen hebt hier is de "gewone" de laatste tijd al een paar keer voor €649,- in de aanbieding geweest bij Amazon, dan scheelt het je zomaar €350,- ;)
Ik zie nu de L10s voor €699...eigenlijk snel aan het overleggen met de vrouw of dat acceptabel is :)

In de pricewatch zie ik geen €649 staan de laatste tijd voor de Q-revo, dus die zal daar niet zichtbaar zijn geweest?

[ Voor 12% gewijzigd door Boy op 11-04-2024 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fvhagen
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 09-05 13:39
Boy schreef op donderdag 11 april 2024 @ 15:44:
[...]

Ik zie nu de L10s voor €699...eigenlijk snel aan het overleggen met de vrouw of dat acceptabel is :)

In de pricewatch zie ik geen €649 staan de laatste tijd voor de Q-revo, dus die zal daar niet zichtbaar zijn geweest?
Nog steeds 649, bonnetje van 200€ aanvinken..

Ik ben zelf nog in twijfel: qrevo of de s8. Vraag me namelijk af of ik de dock met water/stofopvang nodig ga hebben…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Fvhagen schreef op donderdag 11 april 2024 @ 15:58:
[...]

Nog steeds 649, bonnetje van 200€ aanvinken..

Ik ben zelf nog in twijfel: qrevo of de s8. Vraag me namelijk af of ik de dock met water/stofopvang nodig ga hebben…
Ow wow...nu weet ik het niet...de l10s voor 699 of 649 voor deze q-revo...

Net l10s alvast besteld bij CoolBlue, levering op 17 april gezet. Zo kan ik 'm nog annuleren zonder dat hij het depot uitgegaan is en dus in principe niemand lastig maak (geen onnodige bezorging)

Deze straks maar eens bekijken en met de vrouw overleggen, eerst maar nog wat werk gedaan krijgen...

[ Voor 12% gewijzigd door Boy op 11-04-2024 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Boy schreef op donderdag 11 april 2024 @ 16:05:
[...]

Ow wow...nu weet ik het niet...de l10s voor 699 of 649 voor deze q-revo...

Net l10s alvast besteld bij CoolBlue, levering op 17 april gezet. Zo kan ik 'm nog annuleren zonder dat hij het depot uitgegaan is en dus in principe niemand lastig maak (geen onnodige bezorging)

Deze straks maar eens bekijken en met de vrouw overleggen, eerst maar nog wat werk gedaan krijgen...
Na het kijken van de video lijkt het moeilijk kiezen, maar de obstacle avoidance van de Q-Revo ziet er wel vrij slecht uit hier, die nepdrol zou hij toch omheen moeten kunnen gaan ipv wegschuiven. Dat viel me wat tegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
Boy schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 06:00:
[...]

Na het kijken van de video lijkt het moeilijk kiezen, maar de obstacle avoidance van de Q-Revo ziet er wel vrij slecht uit hier, die nepdrol zou hij toch omheen moeten kunnen gaan ipv wegschuiven. Dat viel me wat tegen.
Oftewel, als je husidieren hebt, risico nemen of enkel stofzuigen als je aanwezig bent :+

Het zal in de toekomst heus wel beter worden maar reken er maar niet op dat het foolproof wordt. Het doel is ook schoon te maken, kots kan bijvoorbeeld een platte plakaat zijn. Sommige gebruiken hun robots ook om vlekken te laten dweilen, tja wat verwacht je dan? Een GC analyser in de robot? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-08 01:56

Plato112

Da is toch nie normaal!

Wij hebben sinds een maand de Eufy L60 met Self-Empty Station. Toen gekocht op de Eufy site voor €280 op dat moment, wat mij een goede deal leek. Ook gezien deze review: YouTube: Sorry Roomba - The Eufy L60 is Our New FAVORITE Budget Robot Vacuum!.
Tot zover zijn we erg tevreden, dit is onze eerste robotstofzuiger dus we wisten niet precies wat we moesten verwachten en we hadden geen zin om bijna €1.000 te besteden aan iets waarvan we niets wisten of dit zou bevallen.
De L60 doet hier een aantal keer per week z'n rondje op de beneden verdieping en ongeveer 1x per week zet ik hem boven neer. In eerste instantie vond ik dat ie erg ver van de randen bleef maar dat lijkt na een update verbeterd te zijn. Hij heeft zich nog niet vastgereden behalve toen ie een kabel had ingeslikt. Het lijkt ook allemaal goed schoon te zijn nadat het rondje klaar is, daarbij moet ik zeggen dat we nergens tapijt hebben.
Het enige probleem waar ik tegen aan loop is dat de app soms bij het wisselen van een kaart (bij het verplaatsen naar de bovenverdieping), de andere kaart kwijt raakt. Dit gebeurt alleen op het device waarmee ik de opdracht voor de kaartwissel heb gegeven, op de andere devices blijft de andere kaart dan wel zichtbaar. Dit lijkt me echt een bug, maar is bij ons nog niet opgelost op het moment. Voor nu weten we de workaround, maar toch een minpuntje voorlopig.
Al met al een erg goede aankoop voor ons!

Speed limits are like herpes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 31-08 21:45

Theo

moederbord

Ik zoek voor de dweilrobot een schoonmaakmiddel om aan het water toe te voegen, maar dat iets dat niet al te hard schuimt en niet stinkt. Azijn werkt dus helaas niet.
In dit topic komt Biohy regelmatig naar voren; een literfles kost 17 euro (inc verzending), en daarmee kan 200 liter schoonmaakwater worden gemaakt. (wat zat is gezien de robot maar 1.5 liter per week gebruikt.) Al is er niet veel te vinden aan ervaringen, en de paar ervaringen die er zijn die zijn niet altijd positief.

Nu vond ik onderstaand middel; een niet schuimende vlierenreiniger welke vooral gebruikt wordt in o.a. de schobmachines in supermarkten en winkelcentra. Nu is mijn dweilrobot geen schrobmachine, maar werkt wel op dezelfde manier (schoon water op de vloer, schrobben met een roller, opzuigen van vuil water).

Enig verschil met de bekende merken hier in het topic; dit middel kost geen drol, 3 euro per liter, of 12 euro per 5 liter.

Iemand ervaring met dit middel?
https://roveq.nl/product/...se-vloerreiniger-1-liter/

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
Theo schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 15:00:
Ik zoek voor de dweilrobot een schoonmaakmiddel om aan het water toe te voegen, maar dat iets dat niet al te hard schuimt en niet stinkt. Azijn werkt dus helaas niet.
In dit topic komt Biohy regelmatig naar voren; een literfles kost 17 euro (inc verzending), en daarmee kan 200 liter schoonmaakwater worden gemaakt. (wat zat is gezien de robot maar 1.5 liter per week gebruikt.) Al is er niet veel te vinden aan ervaringen, en de paar ervaringen die er zijn die zijn niet altijd positief.

Nu vond ik onderstaand middel; een niet schuimende vlierenreiniger welke vooral gebruikt wordt in o.a. de schobmachines in supermarkten en winkelcentra. Nu is mijn dweilrobot geen schrobmachine, maar werkt wel op dezelfde manier (schoon water op de vloer, schrobben met een roller, opzuigen van vuil water).

Enig verschil met de bekende merken hier in het topic; dit middel kost geen drol, 3 euro per liter, of 12 euro per 5 liter.

Iemand ervaring met dit middel?
Woldo, topic staat er vol mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Xqlus1ve schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 15:14:
[...]

Woldo, topic staat er vol mee.
"Vol" is wellicht wat overdreven. :P In dit topic (2.870 posts) zijn er pak-m-beet vijf personen die ervaring hebben met Woldo, waarvan er bij twee een schuimparty werd.

Ik ben daarom ook aan het zoeken gegaan naar wat schrobmachines gebruiken in winkelcentra en supermarkten. De markt voor schoonmaakmiddelen voor stofzuigrobotjes is erg klein, en de personen die dit spul willen kopen hebben over het algemeen geld zat waarmee dit specifieke schoonmaakmiddel dus nodeloos te duur kan zijn en over de top gemarketeerd wordt als 'ideaal voor de dweilrobot' (terwijl in dit topic dus al 33-40% van de ervaring van dit veel te dure en specifieke middel al negatief is)

Het spul dat de pro's gebruiken in hun machines is gewoon goed, doeltreffend en niet duur. Maar dit is lastig te vinden gezien zij niet hun marketingmachine gericht hebben op onze doelgroep.

Biohy staat bij mij bijv ook nog hoog op een lijst om te proberen mocht niemand ervaring hebben met zeep voor schrobmachines. Voor Biohy zijn er in dit topic drie ervaringen te vinden, en geen zijn negatief. (behalve dan ook de prijs...)

Dus vandaar de vraag; wie kan door de marketingpraat prikken en heeft ervaring met niet schuimende zeep voor schrobmachines? Bijv zoals de niet schuimende Zoppie vloerenreiniger van 2.5 euro/liter?

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Woldo werkt hier in elk geval dikke prima.

Maar voor 2.5 kan je dat andere merk toch gewoon een keer proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Dennis1812 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 20:02:
Woldo werkt hier in elk geval dikke prima.

Maar voor 2.5 kan je dat andere merk toch gewoon een keer proberen?
Het nadeel is dat er nogal wat van het profispul verkrijgbaar is, en er uiteraard ook verzendkosten zijn waarmee een enkele fles richting de tien euro gaat (of 5 liter van dat spul nog geen 25 euro is..) Met minimaal vier merken die in kleinverpakkingen te krijgen zijn is dat een duur iets om even te testen. Vandaar ook de vraag of iemand ervaring heeft met profi niet schuimende vloerenreiniger welke niet gemarkteerd is op stofzuigrobots..

https://mavro-int.shop/vloerreiniger-1-l
https://www.neweco.nl/eco-vloerreiniger.html
https://www.bomadirect.eu...obio-floor-scrub-1-l.html

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W13k3
  • Registratie: November 2021
  • Niet online
Twijfel. Ik heb een hoogbejaarde Roomba 400. Heeft een tijdje opgeslagen gestaan en nu is de accu uiteraard dood. Was al accu nummer 3 of 4 in al die jaren.

Roomba hoeft maar 1 ruimte te doen: de slaapzolder, waaronder de laminaatvloer onder het tweepersoonsbed onder de schuine kap. Daar kom ik verder nauwelijks bij.

Zou het nog zin hebben, weer een accu bestellen? Of zijn er ook basismodelletjes in de lage prijsrange die kunnen concurreren met de toen-zo-geavanceerde maar nu waarschijnlijk hopeloos verouderde Roomba?

Ik heb ook een Scooba, die werkt nog wel.

En stel dat ik geen accu meer koop. Roomba naar de oude elektrisch apparaten brengen? En dockingstation, virtual wall en snellader ook? Voelt zo zonde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

W13k3 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 23:10:
Twijfel. Ik heb een hoogbejaarde Roomba 400. Heeft een tijdje opgeslagen gestaan en nu is de accu uiteraard dood. Was al accu nummer 3 of 4 in al die jaren.

Roomba hoeft maar 1 ruimte te doen: de slaapzolder, waaronder de laminaatvloer onder het tweepersoonsbed onder de schuine kap. Daar kom ik verder nauwelijks bij.

Zou het nog zin hebben, weer een accu bestellen? Of zijn er ook basismodelletjes in de lage prijsrange die kunnen concurreren met de toen-zo-geavanceerde maar nu waarschijnlijk hopeloos verouderde Roomba?

Ik heb ook een Scooba, die werkt nog wel.

En stel dat ik geen accu meer koop. Roomba naar de oude elektrisch apparaten brengen? En dockingstation, virtual wall en snellader ook? Voelt zo zonde...
Ik zou gewoon een nieuwe accu kopen. Ben je voor 2-3 tientjes klaar en heb je weer een goede stofzuiger voor je doel.
Je zou kunnen kijken naar een entry level Xiaomi, bijv de E12. Deze is een stuk nieuwer, maar voor waar je 'm voor gebruikt zal hij net zo goed zijn als de oude Roomba. Enig verschil is dat je dan zo'n 150 euro uitgeeft, en het resultaat hetzelfde is (de zolder automatisch stofzuigen), beide zuigen gewoon :)

Tweede voordeel is dat een goed werkend apparaat niet in de kliko verdwijnt.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W13k3
  • Registratie: November 2021
  • Niet online
Duidelijk en ook het meest duurzaam. Dank je wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandago 2804
  • Laatst online: 21-04 19:38
Ik heb de roborock s8 max v ultra gekocht. En zie in filmpjes dat hij de mop was met 60 graden heet water. Echter als ik meteen na het reinigen de mop en het vuile afgepomte voel is dit gewoon koud. Erg vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bergkid
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 28-05 05:20
Theo schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 16:13:
[...]

Ik ben daarom ook aan het zoeken gegaan naar wat schrobmachines gebruiken in winkelcentra en supermarkten.
wat ik mij kan herinneren van mijn supermarkt dagen was dat wij gewone schoonmaak middel gebruikte wat verkocht werd in de supermarkt, maar echt heel weinig gebruikten.

Edit: Ik weet echter niet of dit geschikt is voor de robotstofzuigers ;-)

[ Voor 8% gewijzigd door bergkid op 16-04-2024 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene44
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-08 23:03
Ik krijg mijn neato D4 niet meer aan de WiFi. De klantenservice vraagt zaken in een email, die ik ze dan stuur, om vervolgens in een aansluitende email weer hetzelfde te vragen. Zo gaat het nu al een week of 2. Ik sta op het punt om de Neato de sloophamerbegrafenis te geven.

Welk merk robot wat betreft support zijn jullie tevreden over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:42
@Rene44 Neato is dan ook gestopt

Voor je vraag zou je toch echt even moeten zoeken. Er zijn 57 pagina's daar staat vast wat bruikbare info tussen

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene44
Webgnome schreef op donderdag 18 april 2024 @ 13:17:
@Rene44 Neato is dan ook gestopt

Voor je vraag zou je toch echt even moeten zoeken. Er zijn 57 pagina's daar staat vast wat bruikbare info tussen
Oh, maar Neato staat in de openende post toch echt nog steeds als in bedrijf zijnde fabrikant. Wat is de datum van dat artikel?

En ik vraag welk merk een goede reputatie heeft voor wat betreft service. Ik lees in deze pagina's eigenlijk alleen over eigenschappen. Elk advies is welkom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Rene44 schreef op donderdag 18 april 2024 @ 13:46:
[...]

Oh, maar Neato staat in de openende post toch echt nog steeds als in bedrijf zijnde fabrikant. Wat is de datum van dat artikel?

En ik vraag welk merk een goede reputatie heeft voor wat betreft service. Ik lees in deze pagina's eigenlijk alleen over eigenschappen. Elk advies is welkom.
nieuws: Robotstofzuigerfabrikant Neato stopt, belooft stofzuigers 5 jaar te o...

Er zou nog tot 2028 support/onderdelen moeten zijn.

Naar mijn mening hebben de grotere merken zoals Roborock en Dreame een acceptabele klantenservice. Garantie verloopt altijd via de winkel, maar voor support vragen zijn ze redelijk bereikbaar. iRobot heb ik geen recente ervaringen mee, maar die zijn ook aardig groot en zullen niet al te snel omvallen. Daarnaast zijn het populaire merken met veel reserve (namaak) onderdelen en hulpvragen/guides op fora als Tweakers en Reddit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene44
stin00 schreef op donderdag 18 april 2024 @ 13:56:
[...]

nieuws: Robotstofzuigerfabrikant Neato stopt, belooft stofzuigers 5 jaar te o...

Er zou nog tot 2028 support/onderdelen moeten zijn.

Naar mijn mening hebben de grotere merken zoals Roborock en Dreame een acceptabele klantenservice. Garantie verloopt altijd via de winkel, maar voor support vragen zijn ze redelijk bereikbaar. iRobot heb ik geen recente ervaringen mee, maar die zijn ook aardig groot en zullen niet al te snel omvallen. Daarnaast zijn het populaire merken met veel reserve (namaak) onderdelen en hulpvragen/guides op fora als Tweakers en Reddit.
Dank! Na 7 heen en weder email rondjes over mijn originele probleem dat de robot geen wifi meer ziet, geen lijst met stations krijg ik nu van Neato support het advies om via wifi connectie de firmware te updaten... De Neato gaat de prulebak in.

Na deze ervaring ook wat uitgezocht voor support oa Roborock, Dreame en Ecovac. Roborock heeft voor NL alleen een email adres dus ook Roborock van de lijst. Dreame en Ecovac en ook Roomba hebben wel een telefoonnummer naast andere contactmogelijkheden. Ecovac levert echter alleen nog maar dweilstofzuigers en ik wil geen dweilstofzuiger maar een stofzuiger. Roomba vind ik troep. Slechte ervaringen mee. Dreame L10 is leuk maar 600 euro? zes honderd euro? Voor een stofzuiger?

Heeft iemand nog een tip voor een brand stofzuigertje van 2 of 300 euro? De pricewatch (vergeleken met vacuum wars is erg karig, ik kan in de zoekoptie niet uitzetten dat er een dweiloptie op zit.) Is het mogelijk dat de robotstofzuigers met en zonder dweilfunctie uitgesplitst worden in aparte draadjes? Ik lees hierboven eigenlijk ook louter voorbeelden en types die dingen doen die niet bij stofzuigen horen.

*en wellicht kan TS Neato uit TS halen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Blaupunkt valt redelijk in je prijs categorie.
Maar een telefoonnummer is leuk. Maar wie krijg je aan de lijn en wat is de kwaliteit daarvan? Liever een mailadres met goede support dan een helpdesk uit India.

Sowieso is hij goedkope merken de support vaak minder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bandago 2804
Heb al jaren Xiaomi robot stofzuiger. Roborock is feitelijk ook Xiaomi. Ondanks dat je geen telefoon nummer vind reageert de klantenservice van beide uitstekend. Dit merk produceert toch een zo niet de beste robot stofzuigers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene44
Dennis1812 schreef op donderdag 18 april 2024 @ 19:09:
Blaupunkt valt redelijk in je prijs categorie.
Maar een telefoonnummer is leuk. Maar wie krijg je aan de lijn en wat is de kwaliteit daarvan? Liever een mailadres met goede support dan een helpdesk uit India.

Sowieso is hij goedkope merken de support vaak minder.
Bandago 2804 schreef op donderdag 18 april 2024 @ 19:09:
Heb al jaren Xiaomi robot stofzuiger. Roborock is feitelijk ook Xiaomi. Ondanks dat je geen telefoon nummer vind reageert de klantenservice van beide uitstekend. Dit merk produceert toch een zo niet de beste robot stofzuigers.
Dank! Ik ga me idd maar neerleggen bij het feit dat ik appel ei betaal. Ik zag net ook goede recentie hierboven van een iamoe ls t iets. Is ook dweil maar kan je uitzetten. Voor 250 bij koelbloe. Top! Op jullie advies ga ik ook nog even langs Roborock en Blaupunkt fietsen. Helemaal goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Ik heb een Blaupunkt gehad. Ben over de Roborock wel beter tevreden.
Maar de roborock was 1000 euro + en de Blaupunkt amper 300.

Blaupunkt gaf ik zeg maar een 7/10 en de roborock een 9.5/10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandago 2804
Op you tube is genoeg te vinden van zowel Xiaomi als roborock bekijk dat eerst voor je aankoop. Heb recent de S8 max v ultra gekocht. Kost een bom geld maar wat een superieur apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 29-08 19:06
Aan de hand van een aanbieding bij IBOOD , voor 299 heb je nu een Rowenta 8585 dweil en zuigen. Lijkt me best een goede deal ? Mensen ervaringen ?

Mijn Neato d7 hield er mee op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
xxxMaverick schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 08:22:
Aan de hand van een aanbieding bij IBOOD , voor 299 heb je nu een Rowenta 8585 dweil en zuigen. Lijkt me best een goede deal ? Mensen ervaringen ?

Mijn Neato d7 hield er mee op
Dat is eigenlijk de standaard prijs. Via Rowenta zelf https://www.rowenta.nl/p/...obotstofzuiger/2211401086 betaal je momenteel €449,95. Echter na inschrijven nieuwsbrief krijg je 10% korting en er geldt ook nog €100 cashback via hun eigen site. Dus rond de €300 is een prima prijs.

Heb alleen geen ervaringen met Rowenta en kan vrijwel geen objectieve reviews vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
stin00 schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 10:40:
[...]

Dat is eigenlijk de standaard prijs. Via Rowenta zelf https://www.rowenta.nl/p/...obotstofzuiger/2211401086 betaal je momenteel €449,95. Echter na inschrijven nieuwsbrief krijg je 10% korting en er geldt ook nog €100 cashback via hun eigen site. Dus rond de €300 is een prima prijs.

Heb alleen geen ervaringen met Rowenta en kan vrijwel geen objectieve reviews vinden.
299 zelfs ! Nu 399 en 100 euro korting.

Inderdaad review lastig . Als hij beter of gelijk is aan de d7 vind ik het prima . Om 1000 te betalen voor roborock wat overdreven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
xxxMaverick schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 11:50:
[...]

Inderdaad review lastig . Als hij beter of gelijk is aan de d7 vind ik het prima . Om 1000 te betalen voor roborock wat overdreven
Dat is een beetje een kromme vergelijking, Roborock heeft inderdaad duurdere modellen (650 tot 800 euro) die meer kunnen dan deze Rowenta. Zou hem eerder vergelijken met een Roborock Q7 Max+ van 429 euro.

Bij Rowenta ben ik wat huiverig voor de software en reserve onderdelen, ik kan hier weinig over vinden. De prijs is keurig, maar ik kan helaas niks vinden over de kwaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plexxodus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:01
@xxxMaverick

Ik heb sinds een week de Rowenta RR8585 rondrijden als mijn eerste stap in de wereld van de robotstofzuigers. Eerste ervaringen zijn redelijk positief:
- App werkt prima
- Stofzuiger botst wel graag met objecten (wat doet die lidar dan eigenlijk?)
- Zuigkracht is oke. Verwacht geen wonderen op een kleed met kattenharen.
- Locaties gemarkeerd als "niet dweilen" worden ook niet meegenomen als enkel stofzuigen. Weet nog niet waar dit in zit.

Voor de prijs een prima koop. Vergeet ook de 8% cashback niet op de diverse sites. Dit maakt de prijs rond de 250€

@stin00
Reparatie en onderdelen Rowenta:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UfydTyfpzQxF0atUugWytyujWMM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gF5IwDC2A7z0SvC86Cjs03kE.jpg?f=user_large

[ Voor 18% gewijzigd door Plexxodus op 19-04-2024 14:23 ]

Itho Daalderop Amber 95 WP (all-electric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
xxxMaverick schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 11:50:
[...]

www.rowenta.nl/p/x-plorer...obotstofzuiger/2211401087?

Als je via de Rowenta nieuwsbrief 10% korting regelt en 100 cashback ontvangt is dit wel een leuke optie? Volgens mij kom je dan netto op 260 euro uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plexxodus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:01
stin00 schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 14:51:
[...]

www.rowenta.nl/p/x-plorer...obotstofzuiger/2211401087?

Als je via de Rowenta nieuwsbrief 10% korting regelt en 100 cashback ontvangt is dit wel een leuke optie? Volgens mij kom je dan netto op 260 euro uit :)
En vergeet de 8% cashback van bijvoorbeeld shopbuddies niet.

Itho Daalderop Amber 95 WP (all-electric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene44
Thanks for the help guys. Ik heb mede op review van @Mad-Matt ook een IMOU RV-L11-A gekocht. 260 euro bij Coolblue die ook goede service naast de fabriek geven. Wat een wereld van verschil tov de Neato D4 van 3 jaar oud. Zuigt echt het gras tussen mn tenen weg! Je kan alle kamers instellen, die automatisch in de app komen. Dweilfunctie ga ik niet gebruiken (ik heb een hulp 1 x per week) maar als je een robot zoekt voor alleen stofzuigen is dit fantastisch!

En ook de klantenservice is zon verschil. Waar Neato 'support' nu email #8 stuurt en zegt dat het probleem van geen wifi lijst in de D4, komt door mijn internetprovider, kon ik bellen en appen met IMOU support, binnen 4 minuten eea duidelijk met beeldinstructies hebben opgelost. Erg blij. Lang leve Tweakers! Zonder jullie was ik nog in zak en as. Top!

Overigens: de Neato D4 leek geen lijst met wifi te laten zien en daarom niet connected met wifi na stap 2. maar als ik in wifilijst van telefoon kijk, zie ik dat de Neato met mijn router verbonden is. Als ik in de app handmatig eea invoer gaat hij inderdaad naar stap 4: geef een naam aan je robot. En daar loopt hij vast. Ik heb het nu op 3 verschillende telefoons geprobeerd: steeds hetzelfde vastlooppunt. Kennelijk is het dus een app probleem? Zijn er andere Neato gebruikers hier? Of links met Neato groepen waar ik hulp kan vragen? Reddit is vrij leeg, ook al begrijp ik wel dat anderen ook problemen met Neato support hebben.

EDIT: toch eea op reddit gevonden. Ben niet de enige. Bottomline: oudere Neato's kan je niet meer gebruiken. Er is een conflict met nieuwere app wat niet opgelost gaat worden. Support stuurt je 3 rondjes om de kerk. De houding van Neato in deze is echt schandalig.

https://www.reddit.com/r/...added_in_the_app_anymore/

[ Voor 38% gewijzigd door Rene44 op 22-04-2024 08:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:16
Bandago 2804 schreef op donderdag 18 april 2024 @ 19:24:
Op you tube is genoeg te vinden van zowel Xiaomi als roborock bekijk dat eerst voor je aankoop. Heb recent de S8 max v ultra gekocht. Kost een bom geld maar wat een superieur apparaat.
Ik heb erg lang gewacht op de S8 MaxV Ultra maar toen kwam in 1x de Dreame X40 Ultra Complete uit. Deze gekocht en nu 2 weken draaien. Wat een apparaat, absurd hoe goed dit werkt. Resultaten zijn absurd en de software werkt ook werkelijk als een trein.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Bandago 2804 schreef op maandag 15 april 2024 @ 16:42:
Ik heb de roborock s8 max v ultra gekocht. En zie in filmpjes dat hij de mop was met 60 graden heet water. Echter als ik meteen na het reinigen de mop en het vuile afgepomte voel is dit gewoon koud. Erg vreemd.
Bij mijn Dreame X40 Ultra gaat het wassen/spoelen ook met warm water, dit kun je instellen hoe warm het moet zijn. Op moment dat hij dit doet merk je wel wat er warmte vanaf komt. Zodra het klaar is gaat hij ze verwarmen om ze te drogen, dit doet hij 2 uur lang (of eventueel langer, net wat je instelt). Daarna zijn ze droog en erg schoon, dus dit werkt werkelijk top!

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patjuh1
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-06 11:00
Kwa specs lijkt de nieuwe Eufy X10 wel redelijk op de Dreame X40.. alleen heeft de X10 wat minder zuigkracht.. maar wel flink prijs verschil! Heb nu zelf de X10 weekje in huis en tot nu toe erg tevreden!

[ Voor 6% gewijzigd door patjuh1 op 22-04-2024 22:02 ]

14 x 360WP ZO @GW4200D-NS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij
patjuh1 schreef op maandag 22 april 2024 @ 22:02:
Kwa specs lijkt de nieuwe Eufy X10 wel redelijk op de Dreame X40.. alleen heeft de X10 wat minder zuigkracht.. maar wel flink prijs verschil! Heb nu zelf de X10 weekje in huis en tot nu toe erg tevreden!
Ik zie best wat verschillen tussen die 2, daar zal ook wel het prijsverschil zitten maar ook zeker een mooi apparaat!

Mooi hoe deze nieuwe apparaten allemaal werken, ben erg tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-09 10:05
Mijn Neato D9 heeft sinds kort kuren. Is drie jaar oud, maar geeft nu om de haverklap melding dat ie vastlopers heeft. Dit terwijl de borstel duidelijk niet vast zit, volledig schoongemaakt en gesmeerd is. Vanalles geprobeerd, maar hij blijft het aangeven. Hoorde van 1 iemand die dezelfde heeft (en zelfde levensduur) die sinds kort precies hetzelfde heeft. Kan dit softwarematig "afgedwongen" worden? Zijn er hier meer mensen die hier sinds kort last van hebben en zijn er mensen met oplossingen danwel suggesties?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9LKkeVIHzRORPAflPttD2SGb4aM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FSHRHclcbFFPZljB46NWQyLo.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door KoningPaulus op 25-04-2024 14:40 ]

4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fvhagen
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 09-05 13:39
Knoop doorgehakt: eufy x10 besteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkev
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Via Amazon Marketplace is de Dreame LS10 Ultra nu €499,-. De aanbieder is echter nieuw en heeft nog geen reviews.

Iemand ervaring met aankopen via de Marketplace en de garanties van Amazon daar rondom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:35
Als het een scammer is gaat hij order annuleren en vragen buiten amazon om te gaan betalen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Een paar maanden geleden heb ik de gok gewaagd en een dweilrobot aangeschaft als aanvulling voor de zuigrobot. Die laatste heeft dan wel wel watertank en een dweil, maar een natte dweil meeslepen dat noem ik geen dweilen, dat is enkel vuil verplaatsen :P Ik zocht dus iets dat werkt met schoon water en dat een vuilwater tank heeft zodat het vuil ook daadwerkelijk wordt verwijderd.

Wanneer je op zoek gaat dan blijken er maar een paar echte dweilrobots te zijn. Dit zijn de high end robotstofzuigers met roterende pads die in het basisstation de pads om de zoveel vierkante meter even komen schoonmaken. Op zich leuk, maar nogal een dure oplossing wanneer er al een robotzuiger in huis is. Daarom voor het magistrale bedrag van 30 euro de beroemde/beruchte Medio/iLife dweilrobot van marktplaats gehaald.(Medion MD18999, of iLife w400) Ding heeft een 0.9 liter schoonwatertank, een sneldraaiende schrobborstel, een rubberen trekker om het vuile water te verzamelen en een 0.9 liter vuilwatertank. Omdat m'n vriendin de stofzuigrobot een naam heeft gegeven heb ik de dweilrobot Moppie genoemd +)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2RSLvaprnPMkjLFWSgQiXWcgTcY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/EU06z2YO90dE55afW40EZjZ7.png?f=user_large

Moppie is niet zo heel slim en heeft het brein van een simpele Xiaomi stofzuigrobot zonder Lidar en camera's., maar vind z'n weg met een paar afstandssensoren en een gyroscoop. En eerlijkheidshalve werkt dit nog best aardig en efficiënt! Soms wordt een hoekje of een puntje vergeten, maar deze komt de week erna dan wel. En wekelijks 95% schrobben is beter dan tweemaal per jaar met de hand 99.9% doen!
Moppie heeft ook geen app, geen wifi en hoeft niet aan het internet te hangen. (wat weer een voordeel kan zijn)

Moppie is standaard nogal zuinig met water. En, net als met elke dweilbeurt (zowel met de hand als met een robot) blijft er een heel klein beetje water op de vloer achter. Moppie weegt niet voldoende om echt kracht op de rubberen trekker te zetten waardoor er een heel klein beetje water achterblijft.
Helaas is de watertoevoer van Moppie niet te veranderen, en is deze nogal zuinig afgesteld waardoor 40 vierkante meter dweilen maar 300 ml aan water kost, en hiervan 200 ml op de vloer achterblijft waardoor er 100 ml wordt opgezogen. Niet echt ideaal en niet te veranderen... Maar gelukkig kun je dit hardwarematig wél veranderen! Onder de robot wordt het water via zes gaatjes van 1.0 mm op de vloer gedruppeld. Deze gaatjes vergroten met een boortje naar 1.4 mm verdubbelt het gatoppervlakte. en met deze verdubbelt ook de watertoevoer!

Moppie gebruikt nu 600 ml aan water met 40 vierkante meter. Hiervan blijft nog steeds 200 ml op de vloer achter, echter wordt nu dus 400 ml aan vuilwater van de vloer verwijderd. Het natter dweilen zorgt wel voor een schonere vloer omdat het vuil beter op kan lossen en er meer water is om de schrobber ook schoon te houden. En het water dat achterblijft is zowat verdampt wanneer Moppie klaar is.
Met name de eerste paar keren dat Moppie door het huis ging was het water chocomelk geworden.. Klaarblijkelijk is tweemaal per jaar met de hand dweilen dus niet echt afdoende om een vloer schoon te houden :P

Na een paar maanden het ding in gebruik te hebben ben ik erachter gekomen dat het een ideaal ding is. Het heeft een gebruiksaanwijzing. Zo kan hij niet over drempels gaan en kan hij niet op kleedjes komen omdat de bumper maar een paar millimeter boven de grond zit, en kan hij niet verder dan 5 meter van z'n startpunt komen omdat z'n navigatie/kaartgeheugen beperkt is. En nadat de robot klaar is (en naar z'n startpunt is gegaan) moet de watertank worden geleegd en de borstel even worden gereinigd waardoor deze niet 100% autonoom is.

Maar wanneer je om deze issues heen kan werken dan is het een geniaal ding! Vaak gaat de robotzuiger boven aan. Daarna mag Moppie er gelijk achteraan om de slaapkamer te doen. Nadat het water is bijgevuld volgt de badkamer (drempel van 5+ cm) en daarna de rest van de bovenverdieping.
Beneden hetzelfde. Nadat de stofzuigrobot beneden klaar is mag Moppie de woonkeuken dweilen. Na een refil volgt ook de rest van de benedenverdieping. Al heb ik z'n startpositie wel moeten uitmeten omdat de huiskamer ruim 9 meter lang is.

In het verleden is deze dweilrobot vaker in dit topic besproken, en is deze nooit populair geweest. Maar eerlijkheidshalve, ik vind het een geniaal ding! De aanschafkosten zijn een lachertje, de schoonmaakprestaties zijn beter dan een high end zuig/dweilrobot. Enkel de navigatie is simpel, doch doeltreffend, al moet je wel de watertoevoergaatjes vergroten wil deze effectief werken.

Mijn tip aan iedereen die op zoek is naar iets om automatisch te dweilen; kijk even op Marktplaats en haal zo'n robot voor een paar tientjes!

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:20
Wij zijn jaren tevreden van onze roborock s5 maar we willen hem graag vervangen voor eentje met station die de stofzak leeg maakt. Ons eerste gedacht is een s7 max ultra maar eigenlijk gebruiken wij die dweilfunctie nooit maar ik vind niks met basisstation zonder dweilen en het is zonde om voor functies te betalen die we niet gebruiken.
We zitten met een paar katten en een hond. We hebben parket, tegels en stukjes tapijt. Regelmatig ligt er wel eens een lader of speeltje van die beesten in de weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rescla
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16:58
chundo schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 12:14:
Wij zijn jaren tevreden van onze roborock s5 maar we willen hem graag vervangen voor eentje met station die de stofzak leeg maakt. Ons eerste gedacht is een s7 max ultra maar eigenlijk gebruiken wij die dweilfunctie nooit maar ik vind niks met basisstation zonder dweilen en het is zonde om voor functies te betalen die we niet gebruiken.
We zitten met een paar katten en een hond. We hebben parket, tegels en stukjes tapijt. Regelmatig ligt er wel eens een lader of speeltje van die beesten in de weg...
Misschien dat de Eufy L60 in deze configuratie wat is? https://nl.eufy.com/products/t2277g11 Deze variant met dweil is iets goedkoper met korting: https://nl.eufy.com/products/t2278g11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oceanview
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18:11
Volgens mij omschrijf je precies Roborock Q5+.
Geen dweilen wel een dock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Iets hierboven noemt @stin00 de Rowenta de serie 75 voor 260 euro. Er zit dan wel een 'dweil' bij, maar dit is enkel met meeslepen van een natte lap en deze kun je verwijderen. Dan heb je dus voor 260 euro een robot met auto-empty dock zonder fancy (en dus prijsverhogende) dweilopties.
stin00 in "[Robotstofzuigers] Ervaringen & Discussies - Deel 2"

[ Voor 4% gewijzigd door Theo op 01-05-2024 15:45 ]

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:20
Bedankt voor de tips, ik ga er mee aan de slag en kijken wat het beste past voor ons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:30

Rio

Ik heb al een boek

mvrooij schreef op maandag 22 april 2024 @ 15:39:
[...]

Ik heb erg lang gewacht op de S8 MaxV Ultra maar toen kwam in 1x de Dreame X40 Ultra Complete uit. Deze gekocht en nu 2 weken draaien. Wat een apparaat, absurd hoe goed dit werkt. Resultaten zijn absurd en de software werkt ook werkelijk als een trein.
Waar heb je deze besteld/gekocht if I may ask?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij
Rio schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 12:39:
[...]

Waar heb je deze besteld/gekocht if I may ask?
Ik had bij Robocleaners een pre order geplaatst, maar helaas kunnen hun en alle andere leveranciers helaas enkel wit leveren. Ik heb een vrouw thuis die echt graag zwart wilde dus heb ik via Mediamarkt Duitsland de zwarte besteld (Exclusief via hun beschikbaar). Deze heb ik wel moeten leveren bij een goede bekende van me in Duitsland die ik iedere week in NL zie

Via: https://www.mediamarkt.de...-saugroboter-2927803.html
Ik zie alleen dat hij daar nu ook niet meer leverbaar is en enkel nog via Saturn. Waar dit mee te maken heeft weet ik ook niet..

Maar ik kan goed begrijpen dat je geen lever adres in Duitsland hebt en misschien wit wilt: https://www.robocleaners....t-x40-ultra-complete.html

Nu paar weken verder maar het is en blijft top, extreem blij met mijn investering. Had nooit verwacht dat dit zo goed zou werken.

Reviews zijn op internet ook erg duidelijk, er is op moment geen betere optie. Het is meer de vraag heb je zelf de euro's ervoor over.

[ Voor 12% gewijzigd door mvrooij op 03-05-2024 13:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rio

Rio

Ik heb al een boek

mvrooij schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 13:03:
[...]

Ik had bij Robocleaners een pre order geplaatst, maar helaas kunnen hun en alle andere leveranciers helaas enkel wit leveren. Ik heb een vrouw thuis die echt graag zwart wilde dus heb ik via Mediamarkt Duitsland de zwarte besteld (Exclusief via hun beschikbaar). Deze heb ik wel moeten leveren bij een goede bekende van me in Duitsland die ik iedere week in NL zie

Via: https://www.mediamarkt.de...-saugroboter-2927803.html
Ik zie alleen dat hij daar nu ook niet meer leverbaar is en enkel nog via Saturn. Waar dit mee te maken heeft weet ik ook niet..

Maar ik kan goed begrijpen dat je geen lever adres in Duitsland hebt en misschien wit wilt: https://www.robocleaners....t-x40-ultra-complete.html

Nu paar weken verder maar het is en blijft top, extreem blij met mijn investering. Had nooit verwacht dat dit zo goed zou werken.

Reviews zijn op internet ook erg duidelijk, er is op moment geen betere optie. Het is meer de vraag heb je zelf de euro's ervoor over.
Thx! Ik heb betaal graag voor goeie spullen, deze staat bovenaan het lijstje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-1980
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:03
[...]

Gebruik je de robot op meerdere verdiepingen? Op iculture las ik namelijk een review van de dreame l10s ultra en de dreame l20s ultra en beide robotstofzuigers zijn van de trap gevallen en defect?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• its_me_
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16:39
Erik-1980 schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 08:06:
[...]

Gebruik je de robot op meerdere verdiepingen? Op iculture las ik namelijk een review van de dreame l10s ultra en de dreame l20s ultra en beide robotstofzuigers zijn van de trap gevallen en defect?
Hier in het bezit van een l10s en deze is nog nooit van de trap gevallen. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jdome
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-09 13:33
NVM

[ Voor 99% gewijzigd door Jdome op 04-05-2024 09:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij
Erik-1980 schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 08:06:
[...]

Nee (nog) niet gedaan. Mijn bovenverdieping is namelijk 120m2, dus heel veel nut heeft dat niet want hij kan dan niet even terug naar zijn dock. Anders moet ik telkens het gehele apparaat gaan versjouwen.

Ik wil het gerust keer proberen hoor, maar volgesn mij is hij "slim" genoeg om te zien dat hij daar niet heen mag rijden. Tevens kun je een verboden lijn/gebied tekenen dit heb ik ook in mijn badkamer gedaan en daar is hij werkelijk nog nooit overheen gereden.

Ik twijfel voor de toekomst om er voor boven ook 1 te halen, maar het is nogal een investering natuurlijk dus eerst beneden nog maar eens aankijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BliXem
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:59
Momenteel ben ik aan het kijken voor de Qrevo Max V, enig idee waar ik 'm kan bestellen? Heb momenteel nu bijna een maand de Eufy X10 pro omni maar daar ben ik niet zo tevreden over. Botst constant tegen objecten aan en z'n navigatie laat soms ook te wensen over. Daarnaast wordt er geadverteerd met 'hair un-tangle' maar dat doet niet veel.
Verder is de batterij ook niet echt top, bij een grote schoonmaak van de beneden verdieping welke 2x gedaan moet worden moet dit ding 2x opladen voordat zijn taak is voltooid.

Dus de eufy gaat terug. Toch kom ik op één of andere manier wel weer steeds terug bij Roborock.

Ik zag dat ik de robot hier kon bestellen: https://www.robocleaners.com/nl/roborock-q-revo-maxv.html, is dit wel een vertrouwde webshop? Zo oogt het niet namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royozzz
BliXem schreef op maandag 6 mei 2024 @ 08:26:
Momenteel ben ik aan het kijken voor de Qrevo Max V, enig idee waar ik 'm kan bestellen? Heb momenteel nu bijna een maand de Eufy X10 pro omni maar daar ben ik niet zo tevreden over. Botst constant tegen objecten aan en z'n navigatie laat soms ook te wensen over. Daarnaast wordt er geadverteerd met 'hair un-tangle' maar dat doet niet veel.
Verder is de batterij ook niet echt top, bij een grote schoonmaak van de beneden verdieping welke 2x gedaan moet worden moet dit ding 2x opladen voordat zijn taak is voltooid.

Dus de eufy gaat terug. Toch kom ik op één of andere manier wel weer steeds terug bij Roborock.

Ik zag dat ik de robot hier kon bestellen: https://www.robocleaners.com/nl/roborock-q-revo-maxv.html, is dit wel een vertrouwde webshop? Zo oogt het niet namelijk.
De MAXV is te koop bij de Duitse Mediamarkt.
Ik zou ook eens kijken naar de QREVO Pro, die heeft bijna dezelfde specs als de MAXV en is ook in zwart beschikbaar. Daarnaast is die bij Amazon.nl €200,- afgeprijsd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
royozzz schreef op maandag 6 mei 2024 @ 08:56:
[...]

De MAXV is te koop bij de Duitse Mediamarkt.
Ik zou ook eens kijken naar de QREVO Pro, die heeft bijna dezelfde specs als de MAXV en is ook in zwart beschikbaar. Daarnaast is die bij Amazon.nl €200,- afgeprijsd.
Dank voor de tip. Als ik zo snel kijk dan heeft de brush geen lift en is er geen voice assistant. Maar als ik op je link klik dan zie ik 'm staan voor 999,-. Waar zie jij die 200 korting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
Zag op amazon.com.be wel die coupon van 200,-. Zie wel dat deze geen AI heeft en dan MaxV wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BliXem
Heb de Pro gekocht, nogmaals thanks voor de tips! Bij ons ligt er, op schoenen na, niets anders op de grond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wkrooshof
  • Laatst online: 15:53
Ik zie de Rowente X-Plorer Serie 75 S+ langskomen als goede optie voor mij, maar ik zie ook dat de Dreame D10 Plus rond dezelfde prijs zit, vanwegen mijn beperkte kennis kan ik niet ontcijferen wat nu de beste keuze is qua specs?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-09 13:06
mvrooij schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 09:41:
[...]

Nee (nog) niet gedaan. Mijn bovenverdieping is namelijk 120m2, dus heel veel nut heeft dat niet want hij kan dan niet even terug naar zijn dock. Anders moet ik telkens het gehele apparaat gaan versjouwen.

Ik wil het gerust keer proberen hoor, maar volgesn mij is hij "slim" genoeg om te zien dat hij daar niet heen mag rijden. Tevens kun je een verboden lijn/gebied tekenen dit heb ik ook in mijn badkamer gedaan en daar is hij werkelijk nog nooit overheen gereden.

Ik twijfel voor de toekomst om er voor boven ook 1 te halen, maar het is nogal een investering natuurlijk dus eerst beneden nog maar eens aankijken.
Zoveel werk vind ik die dock naar boven sleuren toch ook niet. Ik doe het één maal om de 2 weken en laat dan grondig reinigen (veel water en in 2 richtingen). Daar heeft die dan iets meer dan een batterijlading voor nodig, dus is wel meer dan een halve dag bezig. Het wordt boven ook niet zo snel vuil als beneden.

Ik heb rond het trapgat een paar virtuele muren getekend en blokkeer de bovenste trede met wat dozen, want ik vertrouw het ook niet helemaal. De balustrade rond het trapget en die aan de vide hebben openingen waar de robot door zou passen. Heel mooi design maar bij het ontwerp alleen rekening gehouden dat er geen kinderen door kunnen kruipen 8)7 .

Edit: Ook een Dreame L10S Ultra overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QempZoR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-09 04:11
Wij zijn inmiddels ook in voor een nieuwe Nunu. Onze S5 max heeft inmiddels zijn laatste rondje gemaakt.

Nu zit ik zelf in dubio over een gewone S8 of Q8 max+. Het automatisch legen lijkt mij wel echt een verademing. Dweilen is niet echt zijn main-goal, maar is mooi meegenomen. We hebben overal PVC en laminaat, en dat deed de S5 al wel goed.

De Q Revo zie ik hier veel voorbij komen, maar wordt me toch de duur. Ik denk dat voor mijn budget (+-€450) de Q8 Max+ wel de beste keus gaat zijn. Als ik alles zo doorlees is die ookal een stuk sterker dan de S5

Smarthome - HomeAssistant | Zigbee2MQTT | Homekit | Philips Hue | Synology | Unifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wkrooshof
  • Laatst online: 15:53
Wkrooshof schreef op maandag 6 mei 2024 @ 11:37:
Ik zie de Rowente X-Plorer Serie 75 S+ langskomen als goede optie voor mij, maar ik zie ook dat de Dreame D10 Plus rond dezelfde prijs zit, vanwegen mijn beperkte kennis kan ik niet ontcijferen wat nu de beste keuze is qua specs?
Aanvullend op dit bericht: Imou L11Pro Max is nu ook +-220,-. Ik zie door de stofzuigers het stof niet meer :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jdome
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-09 13:33
Sinds deze week de Roborock Qrevo Pro in huis. Het juist instellen met no-go zones etc. kostte even tijd maar het loopt als een trein nu...wat een topapparaat!

Enige wat ik niet verwacht had, is dat er stofzuigerzakken in moesten. Die zijn niet zo heel groot dus ik verwacht dat die wel regelmatig vervangen moet worden.
Waar bestellen jullie die het voordeligst?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Jdome schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 15:30:
Sinds deze week de Roborock Qrevo Pro in huis. Het juist instellen met no-go zones etc. kostte even tijd maar het loopt als een trein nu...wat een topapparaat!

Enige wat ik niet verwacht had, is dat er stofzuigerzakken in moesten. Die zijn niet zo heel groot dus ik verwacht dat die wel regelmatig vervangen moet worden.
Helaas hebben alle Roborock modellen stofzakken, behalve mijn Roborock S7 MaxV Plus met Cyclone dock. Maar daar zijn ze snel mee gestopt omdat ze graag dure stofzakken verkopen :D Alle originele spare parts, schoonmaakmiddelen en stofzakken zijn buitensporig duur.

Ik gok dat de Q Revo en Q Revo Pro dezelfde stofzak gebruiken? De S7 heeft immers een ander formaat stofzak. Ik zou ze gewoon via Amazon aanschaffen, deze bijvoorbeeld. Of je koopt een kit met allerlei reserve (namaak) onderdelen.

De Q Revo heeft een wat kleinere stofzak dan de S7 en S8, maar ik vind ze bijzonder lang mee gaan. Er gaat toch bovenverwachting veel in zo'n zak.

[ Voor 3% gewijzigd door stin00 op 07-05-2024 15:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricom
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:35
Ik ben inmiddels ook in de markt voor een nieuwe robotstofzuiger en in eerste instantie dacht ik aan de Qrevo. Toen kwam ik ook de Roborock S7 Max Ultra tegen. Beide hebben op amazon op dit moment een 150 euro coupon, dus is het prijsverschil ongeveer 200 euro.

Nu is dat uiteraard nog steeds een flinke slok op een borrel, maar ik wil nu gewoon een apparaat die jaren mee kan zonder mijn tussenkomst en goed kan dweilen.

Enige voordeel voor de Qrevo is voor mij de draaiende mop. Verder zie ik wel dat de Roborock S7 Max Ultra een betere brush heeft wat makkelijker zou moeten zijn met haar? Dat is wel een belangrijk ding voor mij door huisdieren en mijn vriendin haar onhandelbare haar ;)

Conclusie : Ik denk dat ik voor de Roborock S7 Max Ultra wil gaan, mijn concrete vraag aan jullie is, waarom zou je de qrevo nemen ;)

Het topic volg ik al tijden en ik zie veel voorbij komen, toch hoop ik met jullie hulp een beslissing te kunnen maken :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rio

Rio

Ik heb al een boek

Ik kan geen knoop voor je doorhakken, maar ik denk altijd maar: als je mijn shortlist haalt en ik kan vervolgens nog steeds geen keuze maken, dan ga ik voor de goedkoopste optie aangezien je dan kennelijk produkten van gelijk allooi geshortlist hebt en ik dus geen verkeertde keuze meer kan maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Ik heb zelf een Roborock S7 Max Ultra in de keuken rondrijden en zie 0 meerwaarde tov de Q Revo. De enige reden dat ik hem heb is omdat ik hem scherp tweedehands kon kopen via Amazon Warehouse. In alle andere gevallen zou ik de Q Revo halen.. ze hebben voor 95% dezelfde features.

Dierenharen (2 katten) inderdaad 0 last van, maar lange haren van de vrouw draaien gewoon nog om de borstel en spinning brush heen hoor. De S7 is absoluut niet onderhoudsvrij wat dat betreft. Daarnaast is het dock van S7 Max Ultra schoonmaken echt een irritant klusje, ik ben absoluut geen fan van de schoonmaak borstel die in het dock zit om de dweilpad te reinigen. Weer een extra component dat kapot kan en vervangen moet worden. Bij de Q Revo is dat echt veel makkelijker en gebruiksvriendelijker. Je trekt die hele plaat eruit en onder kraan of in de vaatwasser.

Als ik even snel zoek is de S7 Max Ultra in Italie 816 incl verzending trouwens.

En een Dreame L10S Ultra met RGB camera is +- 675 euro in Duitsland, ook erg interessant. Maar die stond vast al op je shortlist :)

Zou persoonlijk de Dreame L10S Ultra of Roborock Q Revo halen in dat budget sugment @ricom.

[ Voor 37% gewijzigd door stin00 op 07-05-2024 16:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• royozzz
Jdome schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 15:30:

Ik had deze besteld voor een euro per stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QempZoR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-09 04:11
QempZoR schreef op maandag 6 mei 2024 @ 15:20:
Wij zijn inmiddels ook in voor een nieuwe Nunu. Onze S5 max heeft inmiddels zijn laatste rondje gemaakt.

Nu zit ik zelf in dubio over een gewone S8 of Q8 max+. Het automatisch legen lijkt mij wel echt een verademing. Dweilen is niet echt zijn main-goal, maar is mooi meegenomen. We hebben overal PVC en laminaat, en dat deed de S5 al wel goed.

De Q Revo zie ik hier veel voorbij komen, maar wordt me toch de duur. Ik denk dat voor mijn budget (+-€450) de Q8 Max+ wel de beste keus gaat zijn. Als ik alles zo doorlees is die ookal een stuk sterker dan de S5
Ik quote mijn vorige bericht even. We hebben toch besloten om het budget (redelijk) wat op te rekken na alle positieve posts die we hier lezen over de Q Revo. Dweil functie lijkt ons dan toch wel aardig. En het is ook wel een apparaat wat redelijk wat werk uit handen neemt (hond, kind, dus dagelijks (soms wel 2x) stofzuigen is eigenlijk wel een must) We hopen dat we dit nu iets kunnen verminderen :+

Q Revo zojuist via Amazon met de coupon besteld!

Smarthome - HomeAssistant | Zigbee2MQTT | Homekit | Philips Hue | Synology | Unifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricom
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:35
stin00 schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 16:06:
Ik heb zelf een Roborock S7 Max Ultra in de keuken rondrijden en zie 0 meerwaarde tov de Q Revo. De enige reden dat ik hem heb is omdat ik hem scherp tweedehands kon kopen via Amazon Warehouse. In alle andere gevallen zou ik de Q Revo halen.. ze hebben voor 95% dezelfde features.

Dierenharen (2 katten) inderdaad 0 last van, maar lange haren van de vrouw draaien gewoon nog om de borstel en spinning brush heen hoor. De S7 is absoluut niet onderhoudsvrij wat dat betreft. Daarnaast is het dock van S7 Max Ultra schoonmaken echt een irritant klusje, ik ben absoluut geen fan van de schoonmaak borstel die in het dock zit om de dweilpad te reinigen. Weer een extra component dat kapot kan en vervangen moet worden. Bij de Q Revo is dat echt veel makkelijker en gebruiksvriendelijker. Je trekt die hele plaat eruit en onder kraan of in de vaatwasser.

Als ik even snel zoek is de S7 Max Ultra in Italie 816 incl verzending trouwens.

En een Dreame L10S Ultra met RGB camera is +- 675 euro in Duitsland, ook erg interessant. Maar die stond vast al op je shortlist :)

Zou persoonlijk de Dreame L10S Ultra of Roborock Q Revo halen in dat budget sugment @ricom.
Thanks voor de hulp. Q8 revo pro maar gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rio

Rio

Ik heb al een boek

[...]

X40 besteld, via de.dreametech.com, die is goedkoper dan robocleaners (die nu overigens -tegen meerprijs- ook de zwarte leveren zag ik).

edit 14-05-2024: ding is nog niet bezorgd, gaat via GLS en die nemen daar de tijd voor zeg

[ Voor 10% gewijzigd door Rio op 14-05-2024 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Men39
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 16-06-2024
Weet iemand of er een uitstel mogelijk is voor de auto empty functie van de Dream l10plus ultra?

Dat ding maakt best veel lawaai als die zich zelf leegt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
Men39 schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 21:35:
Weet iemand of er een uitstel mogelijk is voor de auto empty functie van de Dream l10plus ultra?

Dat ding maakt best veel lawaai als die zich zelf leegt!
Do not Disturb? Bij Roborock kan je tijden instellen wanneer de dock herrie mag maken, helaas gaat hij na zijn nachtbeurt niet meer de robot ledigen maar das een Roborock dingetje geloof ik 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terror-oehoe
  • Registratie: Maart 2020
  • Nu online
Zoekt iemand nog een schrobzuigmachine voor de garage?

https://www.kaercher.com/nl/autonome-schrob-zuigmachine.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Ik ga hem een in de woonkamer zetten. Wellicht krijgt dat ding de vlekken die kinderen maken van de tegels geschrobd.

Of is het toch overkill..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio

Rio

Ik heb al een boek

Rio schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 19:47:
[...]

X40 besteld, via de.dreametech.com, die is goedkoper dan robocleaners (die nu overigens -tegen meerprijs- ook de zwarte leveren zag ik).

edit 14-05-2024: ding is nog niet bezorgd, gaat via GLS en die nemen daar de tijd voor zeg
Vandaag ontvangen en in gebruik genomen, ik ben echt enorm onder de indruk, oa van:
- Het gebrek aan herrie, alleen wanneer hij stof afzuigt van robot naar reservoir maakt hij even serieus geluid, maar om van lawaai te spreken: nee
- het gebruiksgemak van het geheel
- de resultaten

Ik kan me niet voorstellen dat er momenteel iets beters te koop is in deze categorie, de X40 is een 10/10 aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:11
Ik heb een Qrevo maar heb toch regelmatig dat het bakje niet leeg gezogen wordt omdat er dan haren blijven zitten

Hebben meerdere mensen hier last van en of een oplossing voor ?
Is het niet mogelijk dat hij tussentijds het bakje leeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huuf92
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 03-06-2024
Hi allemaal! Ik heb vorige keer na advies op deze pagina (waarvoor dank!) een dreame l20 ultra gekocht. Wat een smak geld, maar echt nog geen dag spijt van gehad. Enorm blij mee.
Het enige dat hij niet goed doet, is het wisselen van verdieping qua kaart. Dit had ik voorafgaand ook gelezen als nadeel. Omdat ik op andere verdiepingen toch ook graag wat werk uit handen neem, zou ik graag willen investeren in een tweede robot, maar bij voorkeur dan eentje die iets goedkoper is.

Iemand de gouden tip? Iers dat qua specs vergelijkbaar is, maar net wat minder verfijnd waardoor goedkoper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
Ok een tijdje geleden heb ik hier al wat gepost na het overlijden van mijn Neato D7. Heeft hier jaren met veel plezier gedraaid maar de borstel lijkt onvoldoende kracht meer te hebben wat tot vastlopers gaat leiden. Schroevendraaiers besteld maar krijg het ding niet goed open om te maken.

Ik heb op jullie aanraden eens gekeken naar de Rowenta e8585. Leek een hele mooie deal voor 260 euro. Probleem: wilde hem in zwart en niet leverbaar op rowenta ;)

Lang verhaal kort: ook ik heb budget opgeschroeft en overweeg nu Roborock Qrevo. Kan deze bestellen voor 699 inclusief verzenden. toch nog de check hier: voor deze prijs een beter alternatief? dan hoor ik het graag!

/edit: heb zelf dan weer niet goed zitten te kijken. Zie hierboven dat hier het ging over de Qrevo PRO en niet gewone die ik nu blijkbaar heb. Hier nog gedachtes over? ik ga nu zelf ook even kijken wat de verschillen zijn maar pro lijkt 300 euro goedkoper. Is dit het waard?

/edit 2: ok , inmiddels wat verwarring bij mij. Ik heb de revo gekocht, ik zie nu een revo pro voor 999 en er is ook een Revo MaxV voor 1250? en dan nog een aanbieding van de S7max ultra voor 850/..... erg onoverzichtelijk productaanbod iig

[ Voor 28% gewijzigd door xxxMaverick op 18-05-2024 16:22 ]

Pagina: 1 ... 29 ... 60 Laatste