Hier sinds twee dag een Switchbot k10+ in gebruik en ik ben aangenaam verrast. Ik heb nog geen andere robots gehad dus geen vergelijkingsmateriaal. Mijn conclusies tot dusver:
+ hij is klein, heeeel klein en dat geldt ook voor de basestation
+ bouwkwaliteit lijkt prima op orde
+ zuigkracht is volgens de specs minimaal maar tot nu toe meer dan genoeg. Hij staat op standaard vermogen en heeft nog twee sterkere modi
+ geluid is minimaal, je hoort hem maar zeer op de achtergrond
+ hobbels en drempels pakt ie moeiteloos
+ in kaart brengen van de ruimte doet ie mi erg goed
+ omdat ie zo klein is pakt ie de kleinste hoekjes mee, eetkamerstoelen e.d. zijn geen probleem
+ de software van Switchbot is prima op orde met voldoende instelmogelijkheden (zelfs Nederlands gesproken)
+ connectiviteit is goed, hier verbonden via Homey en Google
+ Basestation zuigt na 75 min de opvangbak netjes leeg
+ opladen doet ie erg rap
- dweilfunctie is een lachertje met die doekjes, maar gebruiken wij toch niet
- tot nu toe geen
Voor de beeldvorming, hij staat hier beneden en we hebben ongeveer 60m². We leven hier met twee volwassenen, 2 jonge kinderen, 2 katten en een hond. Overgrote deel is een eiken vloer, 2 vloerkleden en de speelkamer is een vinyl vloer met een vloerkleed.
Kortom voor ons een prima toevoeging naast de gewone stofzuiger om de boel hier een beetje bij te houden.
Op dit moment is hij in de aanbieding voor €349 en is m.i. een behoorlijk goede deal.
Er wordt gesproken dat ze vooral voor kleinere ruimtes bedoeld zijn maar ik deel die mening niet helemaal. We hebben hier een bovengemiddeld woonoppervlak verdeeld in drie ruimte en die doet ie met gemak in één keer en is er nog meer 50% accu over.