Vorige week op het punt gestaan om de
Eufy Clean L60 SES met leegstation voor de aanbiedingsprijs van €244,99 aan te schaffen (nu weer €349), maar uiteindelijk toch te veel twijfels over het ontbreken van een dweilfunctie.
Mét dweilfunctie bestaat ook, nu in de aanbieding voor €319, maar dit is dan een 'simpele dweil' die er achteraan sleept ipv de roterende mops wat tegenwoordig op de betere modellen zit.
Het grote voordeel wat deze Eufy L60 heeft is het mesje op het leegstation dat de haren bij de borstel wegsnijdt tijdens het legen. Volgens mij een vrij nieuwe functie wat je nu nog op weinig modellen ziet, maar met 2 langharige katten zeker van toegevoegde waarde.
Nu de Xiaomi X20+ met roterende mops in de aanbieding is voor €320, doet mij dat toch weer twijfelen... Het dweilen zal een stuk beter zijn, maar dan zal ik toch nog regelmatig de borstel van haren moeten ontzien.
Aan de andere kant, als ik voor de Eufy mét dweilfunctie ga, in hoeverre gaat dat echt resultaat opleveren omdat het eigenlijk een iets wat natte doek is wat over de vloer sleept en moet ik niet alsnog om de zoveel tijd zelf met een dweil door het huis heen gaan.... Dan kan ik net zo goed in z'n geheel zonder dweilfunctie nemen...
Het beste zou natuurlijk de combi van beide zijn, volgens mij doet de nieuwe QRevo Master dat, maar die past niet helemaal in mijn budget...
Zie ik misschien nog andere opties over het hoofd? Waar zal ik meer profijt van hebben, de roterende mops of het mesje dat de haren bij de borstel weg snijdt?