Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsky
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 31-03 20:39
Dit model lijkt wel enorm veel op Dreame en dat van Xiaomi. Elke keer een bepaalde optie erbij en hoppa weer een nieuwe versie.

Heeft er iemand ervaring met Xiaomi m30s btw? Ik heb hem besteld maar kan er bar weinig over vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:20

Rio

Ik heb al een boek

Ik heb ook de X40. Gewoon kopen, dat is de rolls royce van dit moment. Aftersales van Dreame is ook in orde, ze reageren netjes en tijdig. Dat ding heeft (ok op de prijs na) gewoon geen minpunten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaximumRush
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 09-04 09:06
Rio schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 09:02:
Ik heb ook de X40. Gewoon kopen, dat is de rolls royce van dit moment. Aftersales van Dreame is ook in orde, ze reageren netjes en tijdig. Dat ding heeft (ok op de prijs na) gewoon geen minpunten.
Yes, heb inmiddels inderdaad besloten voor X40 te gaan. Wacht even tot die in de aanbieding is bij Amazon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-05 06:05

Aiii

何これ

Heb sinds vandaag de Xiaomi X20+ ter vervanging van mijn Roborock S50 en iRobot Braava M6. De dweilfunctie van de S50 was sowieso puin. De Braava was wel iets beter qua waterdeployment, maar trok binnen de kortste keren strepen dus was daarmee ook niet echt je van het. Bovendien was hij zo dom als een ezel, constant overal tegenaan ploegen, en voor 45 vierkante meter had het makkelijk tweeëneenhalf uur nodig.

Wat een verschil maakt deze zeg. De draaiende borstels werken prima, de navigatie is net zo goed als de Roborock al was (viel te verwachten), en het trekt totaal geen strepen. Netjes iedere 8 vierkante meter gaat ie terug naar het basisstation, maakt hij de pads schoon en opnieuw nat en gaat hij weer verder waar hij gebleven is. Op het einde wordt ie netjes geleegd, de borstels nog een keer schoongemaakt en vervolgens gedroogd. Kon niet meer tevreden zijn, en dat voor 400 Euro.

Was nooit echt ontevreden over Roborock, die heeft prima gezogen de afgelopen vijf jaar, maar de prijs werd mij toch iets te gortig bij ieder nieuw model dat ze uitbrengen. Dit is als “budget” optie echt uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc072
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 19-06-2024
Mijn Roomba j7 doet de keuken randen niet meer goed, hoe kan ik dit oplossen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:48
Hoera, ik ga binnenkort voor het eerst op mezelf wonen. Veel te laat, maar ja, ziekte en omstandigheden.

Door diezelfde ziekte kan ik wel zelf stofzuigen, maar dat zal veel energie kosten. Energie die ik liever besteed aan werken. Aangezien ik wel van mijn leven makkelijker maken ben, lijkt het me een goed idee een robotstofzuiger te kopen.

Nou heb ik van veel techniek wel verstand, maar er zijn zoveel robotstofzuigers, dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Wat ik zoek: budget ongeveer 400-500 euro:

- Meerdere verdiepingen in kaart brengen en stofzuigen
- Liefst ontwijken van objecten (evt met LIDAR?)
- Dweilen niet per sé nodig
- Automatisch legen via een leegstation
- Goede mogelijkheden om bijvoorbeeld nieuwe zakken / filters te bestellen.

Alles laminaat, geen tapijt. Het wordt mijn eerste robotstofzuiger, dus ik weet niet waar ik nog meer op moet letten. Wie heeft er goed koopadvies?

Zelf heb ik gevonden:

- Dreame D10 Plus
- RoboRock Q7 Max
- Airrobo T20
- Xiaomi X20+
- Laresar L6 Nex

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:30
Ik zou voor de xiaomi x20+. Ik heb hem zelf ook. Moet het nog alleen aansluiten.
Onderdelen zijn goed verkrijgbaar (dreame onderdelen passen er ook op) en kost maar 350 bij ochama.
Airrobo en laresar zijn onbekende merken.
Hoewel dweil geen prio heeft, zijn de dweil resultaten stukken beter door roterende mops. Daarnaast is de zuigkracht van x20 ook hoger dan die andere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeorgeRDG
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16:15
karakedi schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 22:13:
Ik zou voor de xiaomi x20+. Ik heb hem zelf ook. Moet het nog alleen aansluiten.
Onderdelen zijn goed verkrijgbaar (dreame onderdelen passen er ook op) en kost maar 350 bij ochama.
Airrobo en laresar zijn onbekende merken.
Hoewel dweil geen prio heeft, zijn de dweil resultaten stukken beter door roterende mops. Daarnaast is de zuigkracht van x20 ook hoger dan die andere
330 nu zelfs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
Toen ik kocht was 300. Als je koopt. Vergeet cashbackxl niet

@GeorgeRDG waar is het 330?

[ Voor 21% gewijzigd door karakedi op 12-06-2024 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Er blijven nu drie over:

Roborock Q Revo (standaardmodel) - iets duurder
RoboRock Q8 Max+
Xiaomi X20+

Ik vind het niet erg als het iets duurder is, als ‘ie maar goed schoonmaakt en niet na een paar maanden de geest geeft.

Welke van de drie zouden jullie kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
De zwarte Q Revo heeft weer een coupon op amazon.nl, ditmaal voor 200 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
drfruit schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 17:34:
De zwarte Q Revo heeft weer een coupon op amazon.nl, ditmaal voor 200 euro.
Yep. Vandaar mijn vraag. De zwarte Q Revo of de X20+ van Xiaomi doen?

Passen deze überhaupt https://www.bol.com/nl/nl...me-l10s/9300000167174382/

In de X20 Plus?

Edit: De Q Revo met 200 EUR korting maar besteld. Anders weet ik toch dat ik er spijt van ga krijgen. ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Dennisweb op 12-06-2024 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colina
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-11-2024
Helaas is de Eufy website niet zichtbaar in Pricewatch want de kortingen daar maken het aantrekkelijker om voor de X10 te gaan.

Besteld:
Eufy X10 pro omni (679,-)
Replacement parts kit for X10 (44,99)
Cleaning solution (17,99)
2x 6-pack dust bags (41,38)
Mop cloths (9,90)
Eufy Clean X8 Hybrid (gratis)

Prijs: 813,25 EUR

Aanbieding was: X10 voor 679 ipv 799 en een gratis robot stofzuiger bij bestellingen boven 800 EUR. Vandaar de extra spullen om het bedrag van 800 EUR te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdh76
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20:57
Colina schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 11:51:
Helaas is de Eufy website niet zichtbaar in Pricewatch want de kortingen daar maken het aantrekkelijker om voor de X10 te gaan.

Besteld:
Mop cloths (9,90)

Aanbieding was: X10 voor 679 ipv 799 en een gratis robot stofzuiger bij bestellingen boven 800 EUR. Vandaar de extra spullen om het bedrag van 800 EUR te halen.
Dat is wel een hele goede deal. Ik zie hem alleen nu niet meer...:-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeorgeRDG
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16:15
karakedi schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 17:03:
Toen ik kocht was 300. Als je koopt. Vergeet cashbackxl niet

@GeorgeRDG waar is het 330?
Bij ochama, maar kan zijn dat daar extra first order korting in verwerkt zat..

[ Voor 13% gewijzigd door GeorgeRDG op 13-06-2024 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01:40
stin00 schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 13:51:
[...]

De X40 is zeer regelmatig €999 bij Amazon Nederland, dus zou daar op wachten.

Verder zie ik zelden Amazon pricematches tijdens de BTW-vrij dagen, dit omdat Mediamarkt/Saturn de kortingsprijs pas in het winkelmandje laat zien. Heb je hier voorbeelden van?

Edit: @karakedi Nice, zie inderdaad de coupon :D

[...]

Bij mediamarkt DE is de L10S Ultra voor €529 helaas uitverkocht, Saturn DE heeft 'm wel voor €529!
toon volledige bericht
x40 voor 999.... omg die moet ik hebben
helaas nu 1499

.nl / Thuisaccu 5.12kwh ( Venus E V151, CT003( net niet ) met V114 of shelly gaat wel , digitale meter ESMR5 ) / Hoymiles solar en nu marstek nr2 gen 2? per april 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Ik heb mijn bestelling van de Roborock Q Revo geannuleerd. Jullie verklaren me vast voor gek.

Maar ik heb geen groot huis. Plus mijn moeder is altijd schoonmaakster geweest. Van huis uit dus kritisch op de schoonmaak. Ik moet dan dus een robotstofzuiger hebben en een stofzuiger voor erbij om de bank te stofzuigen en de plekken te doen die de robotstofzuiger overslaat.

Dan kan ik volgens mij net zo goed zelf gaan stofzuigen. Ik ben dus aan het shoppen voor een goede steelstofzuiger. En ik ben een beetje bang dat ik bij het onderhoud van een robotstofzuiger de boel sloop. Als zo’n ding van 649 EUR maar twee jaar meegaat, wordt het wel een kostbare grap.

Of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:06

Dennis1812

Amateur prutser

Mijn inziens zie je dat verkeerd en is het een geweldige uitvinding. Ik ga niet meer zonder

Maar het klinkt alsof je je beslissing al gemaakt hebt. Wat wil je dan nog horen?

Mijn huis wordt vannacht om 2:00 weer netjes gestofzuigd en gedweild in elk geval.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Dennis1812 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 21:08:
Mijn inziens zie je dat verkeerd en is het een geweldige uitvinding. Ik ga niet meer zonder

Maar het klinkt alsof je je beslissing al gemaakt hebt. Wat wil je dan nog horen?

Mijn huis wordt vannacht om 2:00 weer netjes gestofzuigd en gedweild in elk geval.
Maar ik neem aan dat je zelf ook nog één keer per week stofzuigt om alle overgeslagen plekjes schoon te maken, toch? En hoe doe je dat dan met een bank?

Of als je een gat in de muur boort, hoe zuig je dat dan af? Dat is niet om jou op de kast te jagen, maar het zijn de praktische vragen waardoor ik (nu) niet voor zo’n apparaat durf te kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freddy22
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 07-05 11:07
Dennisweb schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 21:27:
[...]

Maar ik neem aan dat je zelf ook nog één keer per week stofzuigt om alle overgeslagen plekjes schoon te maken, toch? En hoe doe je dat dan met een bank?

Of als je een gat in de muur boort, hoe zuig je dat dan af? Dat is niet om jou op de kast te jagen, maar het zijn de praktische vragen waardoor ik (nu) niet voor zo’n apparaat durf te kiezen.
Stofzuiger doet automatisch elke dag een rondje.
Zelf pak ik wekelijks een steelstofzuiger erbij om wat plekjes te pakken waar ie niet bijkomt.

Maar het geeft een wereld van verschil dat hij automatisch elke dag een rondje maakt, zeker met huisdieren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fvhagen
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 01-04 20:53
[...]

Wij hebben 2 dyson steelstofzuigers, maar ik werd gek van het vele stofzuigen en dweilen. Nu neemt de robot mij dat uit handen, en wordt er vaker gestofzuigd en gedweild. Door de aanwezigheid van de dysons hoef ik alleen soms even wat hoekjes mee te nemen. Voor mij geen probleem, als de kids hebben gegeten, dan moet ik sowieso al even de meeste zooi wegzuigen. Anders zit ik heel de avond nog tegen halve pasta stukken enzo te kijken.

Ik heb de robot voornamelijk gekocht voor het dweilen: dat gebeurde precies eigenlijk niet….. en nu elke week:-). Moet er wel even voor diverse zaken van de vloer halen, maar ja verschuiven moet je ook met regulier dweilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Duidelijk. Ik vind én een Dyson én een RoboRock voor nu even te veel van het goede. Maar wie weet, als ik het stofzuigen echt beu ben, dat ik dan nog eens overstag ga. Bedankt voor de hulp. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

[...]

Nee ik stofzuig niet zelf wekelijks.
Hooguit 8 wekelijks en dat is nog zeer ruim bemeten.

Boren doe ik amper. Maar daarvoor heb ik een oudere zak Philips stofzuiger in de bijkeuken die ik erbij pak. Die gebruik ik (ofja, de huishoudelijke hulp via de WMO) voor de trap ook.
De bank doe ik met de zogeheten Philips Minivac. Ookwel een kruimeldief. Stuk lichter en makkelijker.

Mijn Henk (Roborock S8+ ultra) slaat zeer weinig plekjes over. Wellicht ook door huis indeling? Geen idee.
De bank gaat hij onderdoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisweb
Uiteindelijk toch maar voor de Q Revo gegaan en dan haal ik er nog wel een Blokker ding bij voor gaatjes boren en bank stofzuigen. Het lijkt me gewoon heel handig. ;)

Bedankt voor de adviezen. Het is mijn eerste robotstofzuiger en volgens mij staan wel meer mensen er dan een beetje sceptisch in.

[ Voor 28% gewijzigd door Dennisweb op 14-06-2024 15:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• karakedi
Dennisweb schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 15:27:
Uiteindelijk toch maar voor de Q Revo gegaan en dan haal ik er nog wel een Blokker ding bij voor gaatjes boren en bank stofzuigen. Het lijkt me gewoon heel handig. ;)

Bedankt voor de adviezen. Het is mijn eerste robotstofzuiger en volgens mij staan wel meer mensen er dan een beetje sceptisch in.
Op dit moment is de Q revo S in aanbieding in NL voor 650 bij amazon.nl met coupon. https://www.amazon.nl/dp/B0CYC4KZP9

Verschil is hoger zuigkracht, mops wordt hoger getilt en mop draait met 200rpm

BTW de Q revo master is nu ook beschikbaar in NL voor 1100 met coupon. Deze is vergelijkbaar met de X40, alleen is er geen reservoir voor reinigingsmiddel

https://www.amazon.nl/dp/B0CYZK23T3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Dennisweb schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 15:27:

Het model ken ik niet maar wordt vaker aangeraden hier.
Je krijgt geen spijt van je keuze en vanaf volgende week wil je geen dag in je leven meer zonder.

Heeft de Q Revo ook een automatisch afzuig Station?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
karakedi schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 15:44:
[...]

Op dit moment is de Q revo S in aanbieding in NL voor 650 bij amazon.nl met coupon. https://www.amazon.nl/dp/B0CYC4KZP9

BTW de Q revo master is nu ook beschikbaar in NL voor 1100 met coupon. Deze is vergelijkbaar met de X40, alleen is er geen reservoir voor reinigingsmiddel

Whoa! Qrevo S is dus dezelfde prijs als de Qrevo na korting. Ik had betaald met creditcard. Snel geannuleerd en de Qrevo S besteld.

Super, dankjewel voor de tip!

@Dennis1812 Klopt, zit een afzuigstation bij.

[ Voor 3% gewijzigd door Dennisweb op 14-06-2024 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
Dennis1812 schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 16:03:
[...]

Het model ken ik niet maar wordt vaker aangeraden hier.
Je krijgt geen spijt van je keuze en vanaf volgende week wil je geen dag in je leven meer zonder.

Heeft de Q Revo ook een automatisch afzuig Station?
Het heeft een afzuigstation en reservoir voor schone en vieswater. Het bespaard heel veel moeite met stofzuigen en dweilen. Ik ben zelf van een viomi V1 naar een xiaomi X20+ overgegaan. Voordelen zijn:
-je hoeft niet wekelijks stofbakje te legen.
-bij het dweilen hoef je niet elke keer het water te vullen en dweil vast/los te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Dat heeft de S8 pro ultra ook inderdaad.

Zit voor 2 a 3x dweilen in.

De vies water bak poetsen is soms uitdagend. Past net een afwasborstel door het gat heen.
Er Koekt na een paar weken steeds een hoop vuil aan de zijkant wat behoorlijk stinkt bij openen.
Maar met een kwartiertje moeite is het weer fris meestal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karakedi
Een klein nadeel van de S8 pro/ultra is de watertank, deze is minder toegangelijk voor het schoonmaken vergeleken met de Qrevo, Dreame Lxx en Xiaomi X10/X20 plus.

Verder is de mop tray van de S8 pro/ultra ook iets lastiger met schoonmaken volgens reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:29
karakedi schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 15:44:
[...]

Qrevo master lijkt me wel interessant, alleen zoek een versie met vaste wateraansluiting en afvoer, iemand een idee wanneer deze uitgaan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-05 18:58
Ik zie door alle bomen de bos niet meer.. ik zoek een robotstofuziger voor stofzuigen en dweilen (90m2), ik heb al gekeken naar https://reoverview.nl/robotstofzuiger-met-leegstation/ en heb me ogen op Roborock Q8+ Max of Dreame d10 plus. Iemand enige ervaring of tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karakedi
Koop bij ochama de x20 Plus voor 330.

Zie mijn eerdere reactie voor deze keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
karakedi schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 22:38:
Koop bij ochama de x20 Plus voor 330.

Zie mijn eerdere reactie voor deze keuze
Ken ochama niet alleen, ergens anders is hij duurder dus het laat me wel twijfelen. Met kleine op komst is het wel handig. Is voor nu de apparaat alleen goed of adviseer je al wat dingen te bestellen voor reserve?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manusjevanalles
  • Laatst online: 00:35
Zijn er mensen die hun robotzuiger achter een smartplug hebben? Ik ben bezig met het verminderen van sluipverbruik en het basisstation verbruikt 4.6W in rust. Dat is 40 kwh op jaarbasis. Ik zou hem prima stroomloos kunnen maken via Home Assistant zodra het werk voltooid is. Ik heb een dreame l10s ultra. Iemand die het ook doet?

☀️ 6440 Wp zuid | 🌡️ Stiebel Eltron WPL 15 ACS, HM Trend | Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter-rm
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 01:01
hoe ga je dan de accu opladen als de stroom er af is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:33
peter-rm schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 11:03:
hoe ga je dan de accu opladen als de stroom er af is
Dat is het mooie van een smarthome oplossing zoals HA. Je kan een flow maken die hem bijv uitschakelt na 2 uur (veelal voldoende om hem opgeladen te hebben).

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karakedi
sacaji schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 09:45:
[...]

Ken ochama niet alleen, ergens anders is hij duurder dus het laat me wel twijfelen. Met kleine op komst is het wel handig. Is voor nu de apparaat alleen goed of adviseer je al wat dingen te bestellen voor reserve?
Ik heb meerdere keren goederen bij Ochama besteld. Mijn x20 plus komt van Ochama.
En eerder had ik een Dreame L10S ultra besteld. Ik heb nog niet gebruik hoeven te maken van de klantenservice.

Tegenwoordig bestel ik ook alles met de creditcard, aangezien dit een aankoopbescherming biedt. Indien niet geleverd kun je makkelijk een claim indienen. Vind het veel beter dan ideal.
Bij faillissement van BCC heb ik zo mijn geld van niet geleverde producten teruggekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

renzo4000 schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 11:22:
[...]

Dat is het mooie van een smarthome oplossing zoals HA. Je kan een flow maken die hem bijv uitschakelt na 2 uur (veelal voldoende om hem opgeladen te hebben).
Hoeveel verwacht je te besparen als hij de tijd van schoonmaken, drogen en opladen wel aanstaat?
Die 40kWh is totaal verbruik?

Dan bespaar je dus misschien 10kWh? Meeste verbruik zal in laden en schoonmaken zitten?

Maar geen ervaring mee. Zal vast prima kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manusjevanalles
renzo4000 schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 11:22:
[...]

Ik kan in Home Assistant de laadstatus zien, en bij 100% pas de stroom eraf halen. Of zelfs bij 90% om de accu te sparen. Nu blijft hij continu op 100% zitten, dat is niet goed voor accu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manusjevanalles
Dennis1812 schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 11:24:
[...]

Hoeveel verwacht je te besparen als hij de tijd van schoonmaken, drogen en opladen wel aanstaat?
Die 40kWh is totaal verbruik?

Dan bespaar je dus misschien 10kWh? Meeste verbruik zal in laden en schoonmaken zitten?

Maar geen ervaring mee. Zal vast prima kunnen.
Die 40 kwh is puur sluipverbruik, dat komt nog laden en reinigen van de robot bovenop. Maar die 40 kwh kan ik dus besparen grotendeels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
karakedi schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 11:23:
[...]

Ik heb meerdere keren goederen bij Ochama besteld. Mijn x20 plus komt van Ochama.
En eerder had ik een Dreame L10S ultra besteld. Ik heb nog niet gebruik hoeven te maken van de klantenservice.

Tegenwoordig bestel ik ook alles met de creditcard, aangezien dit een aankoopbescherming biedt. Indien niet geleverd kun je makkelijk een claim indienen. Vind het veel beter dan ideal.
Bij faillissement van BCC heb ik zo mijn prijs van niet geleverde producten.
Hoe is het dweilen/ stofzuigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolidD
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:45

SolidD

Is die X20+ nu gewoon de Xiaomi versie van de Q Revo (S) of zitten daar nog grote verschillen tussen die ik over het hoofd zie?

Gezien het prijsverschil (329 vs 650) neig ik nu naar de eerste ondanks de goede reputatie van de Roborock.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karakedi
SolidD schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 12:48:
Is die X20+ nu gewoon de Xiaomi versie van de Q Revo (S) of zitten daar nog grote verschillen tussen die ik over het hoofd zie?

Gezien het prijsverschil (329 vs 650) neig ik nu naar de eerste ondanks de goede reputatie van de Roborock.
Tegenwoordig worden de Xiaomi robots gemaakt door Dreame. Het is tov Qrevo, Xiaomi X10 plus en Dreame L10s ultra een downgrade.

De X20+ mist carpet detectie voor Auto Mop lift. Dit moet je handmatig aangeven in de map. Aangezien ik geen tapijt heb thuis, is het voor mij geen probleem.
De X20+ plus heeft geen intern water tank in robot. Maar dit vind ik ook geen probleem, aangezien elke 10m2 terug naar station gaat om dweil schoon te maken.

De X20+ heeft ook geen reiningsmiddel. Dit hebben de Qrevo en X10+ ook niet. Alleen de dreame L10s ultra heeft dit tussen deze 4.

De vraag is of die extra 320 euro jou waard is voor carpet detectie voor Auto mop lift

Hier heb je een vergelijking https://www.smarthomeassi...en?sr=84915,118515,120156

Daarnaast zit je met alle 3 de merken wel goed. Roborock en Dreame zijn de populairste merken in Duitsland.

[ Voor 9% gewijzigd door karakedi op 15-06-2024 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:47
karakedi schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 13:46:
[...]

Hier heb je een vergelijking https://www.smarthomeassi...en?sr=84915,118515,120156

Daarnaast zit je met alle 3 de merken wel goed. Roborock en Dreame zijn de populairste merken in Duitsland.
Thx voor de website.
Kan ik mooi effe wat vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Colina schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 11:51:

Besteld:
Mop cloths (9,90)

Hoe bevalt hij ondertussen?
Zit ook naar deze te kijken.

Zit te dubben tussen de q revo of de x10 pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naizzen
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07-05 22:13
manusjevanalles schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 10:41:
Zijn er mensen die hun robotzuiger achter een smartplug hebben? Ik ben bezig met het verminderen van sluipverbruik en het basisstation verbruikt 4.6W in rust. Dat is 40 kwh op jaarbasis. Ik zou hem prima stroomloos kunnen maken via Home Assistant zodra het werk voltooid is. Ik heb een dreame l10s ultra. Iemand die het ook doet?
Als er bij mijn Rowenta geen spanning op het dockingstation staat, dan gaat de robot van het dockingstation af om opnieuw aan te docken.
Dus niet in alle gevallen zal het mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Wellicht een domme vraag, maar:

De Q Revo S zou er dinsdag moeten zijn. Ik wil het even op de bovenverdieping testen. Woon nog heel even bij mijn ouders, totdat mijn eigen huis klaar is. Om de huisdieren niet te veel op de kast te jagen, is boven testen het beste idee.

Maar hoe kan ik bij het mappen voorkomen dat de robotstofzuiger door het trapgat bij de overloop kukelt? Moet ik er even iets voor zetten, of herkent hij dit zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
Het heeft val detection. Dit is vrij standaard op een robot dat ze het niet melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Dennisweb schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 21:11:
Wellicht een domme vraag, maar:

De Q Revo S zou er dinsdag moeten zijn. Ik wil het even op de bovenverdieping testen. Woon nog heel even bij mijn ouders, totdat mijn eigen huis klaar is. Om de huisdieren niet te veel op de kast te jagen, is boven testen het beste idee.

Maar hoe kan ik bij het mappen voorkomen dat de robotstofzuiger door het trapgat bij de overloop kukelt? Moet ik er even iets voor zetten, of herkent hij dit zelf?
Herkent hij gewoon.
Komt goed.
En ja, je gaat denken dat hij valt.
En nee, hij valt niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
Helemaal top! Je kan wel merken dat het mijn eerste stofzuigrobot is, he? 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
karakedi schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 13:46:
[...]

Tegenwoordig worden de Xiaomi robots gemaakt door Dreame. Het is tov Qrevo, Xiaomi X10 plus en Dreame L10s ultra een downgrade.

De X20+ mist carpet detectie voor Auto Mop lift. Dit moet je handmatig aangeven in de map. Aangezien ik geen tapijt heb thuis, is het voor mij geen probleem.
De X20+ plus heeft geen intern water tank in robot. Maar dit vind ik ook geen probleem, aangezien elke 10m2 terug naar station gaat om dweil schoon te maken.

De X20+ heeft ook geen reiningsmiddel. Dit hebben de Qrevo en X10+ ook niet. Alleen de dreame L10s ultra heeft dit tussen deze 4.

De vraag is of die extra 320 euro jou waard is voor carpet detectie voor Auto mop lift

toon volledige bericht
Hoe is het dweilen met de X20+? Ik verwacht sowieso van geen een dat het extreem goed zal zijn, maar is het goed genoeg dat je eens per 3/4 weken grondig dweilt en de robot om de paar dagen het doet? Gaat mij om stofzuigen en dweilen, indien er iets meer geld besteed moet worden dan heb ik het er over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharpster
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-05 10:31
Xiaomi X20+ is besteld voor 329.

ben erg benieuwd met een labrador of het gaat werken.
verder geen kleden in huis en het zal een hulpje moeten worden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kwandoerie
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22-01 12:38
Vorige week op het punt gestaan om de Eufy Clean L60 SES met leegstation voor de aanbiedingsprijs van €244,99 aan te schaffen (nu weer €349), maar uiteindelijk toch te veel twijfels over het ontbreken van een dweilfunctie. Mét dweilfunctie bestaat ook, nu in de aanbieding voor €319, maar dit is dan een 'simpele dweil' die er achteraan sleept ipv de roterende mops wat tegenwoordig op de betere modellen zit.

Het grote voordeel wat deze Eufy L60 heeft is het mesje op het leegstation dat de haren bij de borstel wegsnijdt tijdens het legen. Volgens mij een vrij nieuwe functie wat je nu nog op weinig modellen ziet, maar met 2 langharige katten zeker van toegevoegde waarde.

Nu de Xiaomi X20+ met roterende mops in de aanbieding is voor €320, doet mij dat toch weer twijfelen... Het dweilen zal een stuk beter zijn, maar dan zal ik toch nog regelmatig de borstel van haren moeten ontzien.

Aan de andere kant, als ik voor de Eufy mét dweilfunctie ga, in hoeverre gaat dat echt resultaat opleveren omdat het eigenlijk een iets wat natte doek is wat over de vloer sleept en moet ik niet alsnog om de zoveel tijd zelf met een dweil door het huis heen gaan.... Dan kan ik net zo goed in z'n geheel zonder dweilfunctie nemen...

Het beste zou natuurlijk de combi van beide zijn, volgens mij doet de nieuwe QRevo Master dat, maar die past niet helemaal in mijn budget...

Zie ik misschien nog andere opties over het hoofd? Waar zal ik meer profijt van hebben, de roterende mops of het mesje dat de haren bij de borstel weg snijdt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
sacaji schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 21:56:
[...]

Hoe is het dweilen met de X20+? Ik verwacht sowieso van geen een dat het extreem goed zal zijn, maar is het goed genoeg dat je eens per 3/4 weken grondig dweilt en de robot om de paar dagen het doet? Gaat mij om stofzuigen en dweilen, indien er iets meer geld besteed moet worden dan heb ik het er over.
Het dweilen bevalt mij zeer goed. Ik dweil zelf niet meer. Bij het legen van het reservoir is het water troebel. Voor hardnekkige vlekken pak ik een doekje. Hiervoor had ik een viomi V1, robot die een vochtige doekje meetrok, resultaten zijn stukken beter.

Denk niet dat duurdere modellen met draaiende moppen veel verschil gaan maken in het dweilen.
Deze hebben meer gimmicks (reiningsmiddel, uitklapbare dweil voor betere hoek en rand reiniging, warm water). Mijn moeder heeft zelf de L10s ultra. Ik merk weinig verschil.
Vind de x20 zelfs beter in gebruik, door de grotere reservoirs. Ik hoef de reservoirs minder vaak te vullen en legen.

Zolang je geen tapijt hebt, is de x20 ruim voldoende.

Daarnaast voeg ik van deze middel in schoon waterreservoir. Het is weinig schuimend. Neem aan dat het geen probleem veroorzaakt. Deze gebruik ik ook voor de cartride van L10s ultra.

https://www.amazon.nl/Dre...ereiniging/dp/B0C78FCZGQ/ kost 15 euro per fles. Momenteel uitverkocht, maar er komt regelmatig nieuwe voorraad.

[ Voor 13% gewijzigd door karakedi op 15-06-2024 22:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karakedi
Kwandoerie schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 22:20:
Vorige week op het punt gestaan om de Eufy Clean L60 SES met leegstation voor de aanbiedingsprijs van €244,99 aan te schaffen (nu weer €349), maar uiteindelijk toch te veel twijfels over het ontbreken van een dweilfunctie. Mét dweilfunctie bestaat ook, nu in de aanbieding voor €319, maar dit is dan een 'simpele dweil' die er achteraan sleept ipv de roterende mops wat tegenwoordig op de betere modellen zit.

Het grote voordeel wat deze Eufy L60 heeft is het mesje op het leegstation dat de haren bij de borstel wegsnijdt tijdens het legen. Volgens mij een vrij nieuwe functie wat je nu nog op weinig modellen ziet, maar met 2 langharige katten zeker van toegevoegde waarde.

Nu de Xiaomi X20+ met roterende mops in de aanbieding is voor €320, doet mij dat toch weer twijfelen... Het dweilen zal een stuk beter zijn, maar dan zal ik toch nog regelmatig de borstel van haren moeten ontzien.

Aan de andere kant, als ik voor de Eufy mét dweilfunctie ga, in hoeverre gaat dat echt resultaat opleveren omdat het eigenlijk een iets wat natte doek is wat over de vloer sleept en moet ik niet alsnog om de zoveel tijd zelf met een dweil door het huis heen gaan.... Dan kan ik net zo goed in z'n geheel zonder dweilfunctie nemen...

Het beste zou natuurlijk de combi van beide zijn, volgens mij doet de nieuwe QRevo Master dat, maar die past niet helemaal in mijn budget...

Zie ik misschien nog andere opties over het hoofd? Waar zal ik meer profijt van hebben, de roterende mops of het mesje dat de haren bij de borstel weg snijdt?
toon volledige bericht
Op de X20 past volgende mij ook de rubberen borstel van L10s ultra. De rubberen borstels zijn zeer makkelijk schoon te maken. En je kan de dopjes aan de zijkant makkelijk loshalen.
Ik zal het even proberen. Heb nog een rubberen borstel van de l10s ultra thuis liggen.

Deze borstel eventueel ook een optie https://nl.aliexpress.com/item/1005006481860394.html

Als je dweilen belangrijk vindt, zou ik minimaal een robot met een roterende of vibrerende mop kopen. Denk dat de prijs kwaliteit verhouding van de X20 op dit moment niet wordt evenaard.

[ Voor 5% gewijzigd door karakedi op 15-06-2024 22:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karakedi
.

[ Voor 99% gewijzigd door karakedi op 15-06-2024 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oosy2701
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 09-01 16:28
Beste Lieden (m/v/x),
Even een vraag: we hebben hier de roborock s8 (dobby genaamd).
Top ding met een handicap:
Hij tast altijd eerst de “buitenste ring” af voordat binnen deze “ring” verder gaat met zuigen.
Nu zuigt dobby bij ons twee keer per dag, omdat we honden hebben en buitenaf wonen komt er veel zand naar binnen. Hier komt het probleem: hij begint sporen op de natuurstenen vloer achter te laten. Van dat spoor dat altijd hetzelfde is, de buitenste “ring”.
Op sommige plekken, bochtjes of rechte stukken (maakt eigenlijk niet uit), begin je langzamerhand de slijtageplekken te zien van het middelste /voorste wieltje .

Ik heb geen random setting weten te vinden waarbij geen dan hetzelfde patroon word gereden.
Weet iemand of dat erop zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSuperGrover
  • Laatst online: 20:54
Wij hebben sinds half november een L10s Ultra. Enorm tevreden over, ook de eerste verdieping gaat goed.

Enige wat ik nog niet helemaal onder de knie heb, is om de verdieping waar NIET het basisstation staat, makkelijk te dweilen. Instelling staat op elke 15m2 pads wassen, maar als ik hem dan in het basisstation terugzet, wil hij niet echt lekker doorgaan waar hij gebleven was. Is op te lossen door die 15m2 omhoog te zetten (of tijdelijk uit), of door kamer voor kamer te doen.

Iemand anders een idee?

Vandaag Bob weer eens helemaal schoongemaakt, gaat prima behalve de troep die zich om het zwenkwieltje verzameld :X

Met een mesje, schroevendraaier en pincet toch gelukt, maar dat had wel handiger gekund. Ook de loopvlakken van de grote wielen krijg ik lastig schoon, iemand tips?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PJDYsVS-_AxXhZ2B_ggKbySWq9E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AS8ULFQFwZ9KmGtzmCv4VqVh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Ik heb toch net de roborock q revo gekocht bij Amazon voor 650,-.

Vond de eufy x10 pro ook wel wat, maar zag dat deze zo'n 2cm hoger was dan de Revo.

We hebben nu een Roborock S55 en dat gaat qua hoogte goed en de Revo is even hoog.

Ben benieuwd hoe hij gaat bevallen. Als het goed is wordt hij woensdag bezorgd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rio

Rio

Ik heb al een boek

DaSuperGrover schreef op zondag 16 juni 2024 @ 19:34:
Wij hebben sinds half november een L10s Ultra. Enorm tevreden over, ook de eerste verdieping gaat goed.

Enige wat ik nog niet helemaal onder de knie heb, is om de verdieping waar NIET het basisstation staat, makkelijk te dweilen. Instelling staat op elke 15m2 pads wassen, maar als ik hem dan in het basisstation terugzet, wil hij niet echt lekker doorgaan waar hij gebleven was. Is op te lossen door die 15m2 omhoog te zetten (of tijdelijk uit), of door kamer voor kamer te doen.

Iemand anders een idee?

Vandaag Bob weer eens helemaal schoongemaakt, gaat prima behalve de troep die zich om het zwenkwieltje verzameld :X

Met een mesje, schroevendraaier en pincet toch gelukt, maar dat had wel handiger gekund. Ook de loopvlakken van de grote wielen krijg ik lastig schoon, iemand tips?

[Afbeelding]
Wieltje kun je eruit wippen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manusjevanalles
DaSuperGrover schreef op zondag 16 juni 2024 @ 19:34:

Iemand anders een idee?

[Afbeelding]
Ik heb hetzelfde probleem. Dweilen lukt gewoon niet, na 10m2 wil hij naar het basisstation en daarna lukt het hem niet meer om verder te gaan boven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:02

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

@DaSuperGrover de hele wiel en de unit er omheen zou er uit moeten kunnen, tenminste dat is bij mij Roborock en Roomba zo. Dan kun je het vrij simpel schoonmaken.

Na alle jaren robotstofzuigers ben ik wel wat minder secuur geworden in dat schoonmaken. Het moet blijven werken maar voor de rest: hij wordt toch weer vies.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toastman
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-05 23:10
*knip* lijkt teveel op spam en is mogelijk fake

[ Voor 104% gewijzigd door twain4me op 16-06-2024 23:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyrulez
manusjevanalles schreef op zondag 16 juni 2024 @ 19:53:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem. Dweilen lukt gewoon niet, na 10m2 wil hij naar het basisstation en daarna lukt het hem niet meer om verder te gaan boven.
Wellicht dat dit helpt?

Bij roborock kan (mijn S55) kan ik de 'houder' er helemaal uit halen.
Daarna kan ik het wiel uit de houder wippen en de as schoonmaken

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Roborock Q5 omni-wheel removal

[ Voor 14% gewijzigd door stimpyrulez op 17-06-2024 08:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaSuperGrover
  • Laatst online: 20:54
Beekforel schreef op zondag 16 juni 2024 @ 20:20:
@DaSuperGrover de hele wiel en de unit er omheen zou er uit moeten kunnen, tenminste dat is bij mij Roborock en Roomba zo. Dan kun je het vrij simpel schoonmaken.

Na alle jaren robotstofzuigers ben ik wel wat minder secuur geworden in dat schoonmaken. Het moet blijven werken maar voor de rest: hij wordt toch weer vies.
Ga eens even op onderzoek uit, voor ik de hele boel afbreek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetrCech_3
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-09-2024
Ik heb n.a.v. dit forum het onderstaande reinigingsmiddel gekocht:
https://www.amazon.nl/Rei...&ascsubtag=220398213&th=1

Nu heb ik me exact aan de dosering gehouden die op de fles stond. Na het dweilen en de robot (Q Revo) terug ging naar zijn dock, kwam me er toch een lading schuim aan alle kanten uit mijn dock... Meerdere mensen hier ervaring mee of een tip? Welke dosering gebruiken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
PetrCech_3 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 13:12:

Nu heb ik me exact aan de dosering gehouden die op de fles stond. Na het dweilen en de robot (Q Revo) terug ging naar zijn dock, kwam me er toch een lading schuim aan alle kanten uit mijn dock... Meerdere mensen hier ervaring mee of een tip? Welke dosering gebruiken jullie?
nou ik hoop dat deze dan ook niet zo schuimt, die heb ik namelijk besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 22:55

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter

Ik zit nu aan mijn 3e fles in 18 maanden tijd, de laatste fles is inwendig veranderd, er zit een spuimond in en schuimt ontzettend. Ik heb zelf geen dock met was functie maar het enkel opvullen van mijn waterreservoir in mijn S7 Maxv brengt al een hoop bubbels/schuim mee waardoor die al snel overloopt, dit was vroeger niets zo. Het lijkt erop dat het formule van dit merk is veranderd in de laatste tijd.

Het dweilen zelf is wel zonder schuim.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb

Volgens mij raadt RoboRock zelf Omo aan. Dat verkopen ze zelf ook.

https://amzn.eu/d/eTdr3cS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
Nou. De RoboRock Qrevo S is binnen. Hij is nu aan het opladen. Daarna even mappen en een klein testrondje. Heb hoge verwachtingen, na de goede reviews.

Edit: opgeladen, quick mapping gedaan (inclusief bouvier die nogal nieuwsgierig werd, maar die verhuist niet mee) en de gang laten stofzuigen. Voor de test wat papiersnippers op de grond gegooid.

Hij maakte alles netjes schoon, inclusief de mat bij het begin van de gang. Met vlag en wimpel geslaagd. Rocky mag blijven. Ik ben positief verrast en denk dat dit mijn leven een stuk makkelijker gaat maken. Toch een schoon huis, terwijl ik met Ménière op bed lig.

[ Voor 60% gewijzigd door Dennisweb op 18-06-2024 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Zojuist mijn eerste robot stofzuiger besteld. Ben heel benieuwd, met name hoe de hond er op reageert. Nog wel even getwijfeld om eerst een goedkoop ding te bestellen, puur om te kijken hoe de hond er op reageert, toch besloten dat niet te doen.

Uiteindelijk de Roborock Qrevo S besteld:
https://www.amazon.nl/rob...sreiniging/dp/B0CYC4KZP9/

Hoop dat ik de hond geleerd krijg niet achter de stofzuiger aan te gaan :P

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oosy2701
Oosy2701 schreef op zondag 16 juni 2024 @ 13:07:
Beste Lieden (m/v/x),
Even een vraag: we hebben hier de roborock s8 (dobby genaamd).
Top ding met een handicap:
Hij tast altijd eerst de “buitenste ring” af voordat binnen deze “ring” verder gaat met zuigen.
Nu zuigt dobby bij ons twee keer per dag, omdat we honden hebben en buitenaf wonen komt er veel zand naar binnen. Hier komt het probleem: hij begint sporen op de natuurstenen vloer achter te laten. Van dat spoor dat altijd hetzelfde is, de buitenste “ring”.
Op sommige plekken, bochtjes of rechte stukken (maakt eigenlijk niet uit), begin je langzamerhand de slijtageplekken te zien van het middelste /voorste wieltje .

Ik heb geen random setting weten te vinden waarbij geen dan hetzelfde patroon word gereden.
Weet iemand of dat erop zit?
Helemaal niemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Oosy2701 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 14:08:
[...]

Ik zou niet weten waarom hij dit doet.

Wellicht een optie om een keer je map weg te gooien en opnieuw te laten scannen.

Heb gister mijn Roborock S55 naar zolder verplaatst en daar een map aangemaakt.
Had een timer in gesteld en 2 uur later ging hij weer stofzuigern, maar het parcour was heel anders dan de eerste keer.

Dus wellicht dat dit dan bij jou dan ook zorgt voor een ander pad dat hij gaat rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
miicker schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 14:01:
Zojuist mijn eerste robot stofzuiger besteld. Ben heel benieuwd, met name hoe de hond er op reageert. Nog wel even getwijfeld om eerst een goedkoop ding te bestellen, puur om te kijken hoe de hond er op reageert, toch besloten dat niet te doen.

Deze heb ik ook. Hij heeft me positief verrast. Mijn moeder vond het eerst maar niks, maar Rocky heeft de mat aan het begin van de gang beter schoongemaakt dan ze zelf kan. Nu is ‘ie toch wel handig… :-))

Ik ga binnenkort alleen wonen, dus heb nog geen huisdier rondlopen. Maar Senna (de bouvier die bij mijn ouders woont) was er toch wel even bang voor. Daarna begon het vele blaffen en kroop ze stijf tegen m’n moeder aan.

Denk dat het voor hen een kwestie van wennen is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio

Rio

Ik heb al een boek

Oosy2701 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 14:08:
[...]

Geen idee of dit bij Roborock ook kan, maar bij de Dreame kun je instellen dat hij niet een rondje langs de rand doet maar alleen het 'inkleuren'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiccardoNL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-05 21:32
Helemaal enthousiast van @Dennisweb zijn robotstofzuiger. Dan kun je als tweelingbroer niet achterblijven, dus de Qrevo S (met 150 euro coupon, waarvoor dank _O_) is besteld! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagoyaz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 27-03 11:31
Sharpster schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 22:10:
Xiaomi X20+ is besteld voor 329.

ben erg benieuwd met een labrador of het gaat werken.
verder geen kleden in huis en het zal een hulpje moeten worden :)
Waar heb je die besteld als ik vragen mag en ondertussen al mogen ontvangen?
Ben er ook naar aan het kijken, is als cadeau dus moet er zeker van zijn dat ze tevreden gaat zijn 😝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oosy2701
stimpyrulez schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 14:43:
[...]

Ik zou niet weten waarom hij dit doet.

Wellicht een optie om een keer je map weg te gooien en opnieuw te laten scannen.

Heb gister mijn Roborock S55 naar zolder verplaatst en daar een map aangemaakt.
Had een timer in gesteld en 2 uur later ging hij weer stofzuigern, maar het parcour was heel anders dan de eerste keer.

Dus wellicht dat dit dan bij jou dan ook zorgt voor een ander pad dat hij gaat rijden.
Het gaat om de buitenste ring. Volgens mij doet hij die altijd hetzelfde en die geeft dus slijtage

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gpJ3hQ1cDugiHWaOwo4_aYbTqN8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mxzWdBW2jBzVD4AdhP4onpcg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lir3M1PZUhNy-ctk5BVWtu4w87E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1WCXNlv85sVWqCEnzvZaItIt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n9Sa3fbWEZmG7n2lgGvYj1Fga8A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CiXibxgluQdOoWX6McfTEV6B.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Oosy2701 schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 01:22:
[...]

Het gaat om de buitenste ring. Volgens mij doet hij die altijd hetzelfde en die geeft dus slijtage

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Het lijkt erop dat dit gebeurd als hij de rand zuigt.
Dat doen ze altijd wel.

Hieronder een plaatje van de S55 die door onze keuken is gegaan.

Dan zie je ook dat hij altijd ook langs de buitenkant rijdt.
Denk persoonlijk niet dat je daar iets aan kan doen.
De robot wil gewoon de rand zo goed mogelijk zuigen en daarna gaat hij binnen die rand zuigen.

Wellicht is het je voorwiel?
Die is gemaakt van redelijk hard plastic en ik heb wel eens een zachtere voorwiel gehaald.
Weet alleen niet of die er voor jou robot is...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Q0S2_9ulHxy8KnUOzRhVRljcxI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Un2j7qp7V59peMEZX0KpBIaQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aasas
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 08-05 11:52
miicker schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 14:01:

Zorg ervoor dat je de hond kalmeert, en wanneer deze niet aanslaat op de stofzuiger een beloning geeft. Het liefst een hoge beloning zodat er motivatie is om stil te blijven. Je kan de hond bijvoorbeeld belonen met een stukje frikandel of een klein blokje kaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amadeus123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-08-2024
Ik zou de Xiaomi X20+ bestellen. Ik wou een goede dweilrobot voor op stenen vloer (geen tapijt) en ik heb eigenlijk al een robotstofzuiger van xiaomi (oud beestje, doet het nog altijd perfect).

--> Als ik stofzuigen niet nodig heb, zouden jullie de X20+ nog altijd aanraden? Of zijn er betere dweilrobots die enkel dat doen voor dezelfde prijs.
-->Jullie bestellen hier blijbkaar veel bij ochama? Heeft iemand kortingsbonnen?

Bedankt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
Duurdere robots hebben meer gimmicks:
- betere camera
- reinigingsmiddel cartride of reservoir
- dweil drogen met warm lucht
- dweil wassen met warmwater
- uitklapbaar dweil
- carpetdetectie voor auto mop lift

Prijsverschil is minimaal 250 euro.

Ik zou de x20+ nemen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
karakedi schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 20:48:
Duurdere robots hebben meer gimmicks features:
- betere camera
- reinigingsmiddel cartride of reservoir
- dweil drogen met warm lucht
- dweil wassen met warmwater
- uitklapbaar dweil
- carpetdetectie voor auto mop lift

Prijsverschil is minimaal 250 euro.

Ik zou de x20+ nemen, maar dat is mijn persoonlijk advies.
FTFY :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sharpster
Lagoyaz schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 23:09:
[...]

Waar heb je die besteld als ik vragen mag en ondertussen al mogen ontvangen?
Ben er ook naar aan het kijken, is als cadeau dus moet er zeker van zijn dat ze tevreden gaat zijn 😝
https://m.ochama.com/productDetail?skuId=141841

329 daar komt dan nog 3 euo bij op. Ali express complete voorraad aan filters zakken etc te vinden voor paar tientjes.

We zijn van een simpele botsauto roomba over gegaan naar dit dus de stap is enorm.

Bevalt erg goed werkt prima obstakels vermijden werkt ook uitstekend wij hebben namelijk stoelen die 1.8 cm ijzeren koker rondom hebben die kan de lidar niet vinden maar met de camera werkt dit uitstekend.

Dweilen en stofzuigen opties en software is echt eazy peazy.

Voor dit geld hadden we destijds de roomba ook dus voor ons een enorme meevaller ipv de 700 + euro apparaten. Ik kan niet vertellen wat hiervan het verschil is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-05 13:58
Dennisweb schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 16:29:
[...]

Deze heb ik ook. Hij heeft me positief verrast. Mijn moeder vond het eerst maar niks, maar Rocky heeft de mat aan het begin van de gang beter schoongemaakt dan ze zelf kan. Nu is ‘ie toch wel handig… :-))

Ik ga binnenkort alleen wonen, dus heb nog geen huisdier rondlopen. Maar Senna (de bouvier die bij mijn ouders woont) was er toch wel even bang voor. Daarna begon het vele blaffen en kroop ze stijf tegen m’n moeder aan.

Denk dat het voor hen een kwestie van wennen is. :)
Leuk om te zien dat je met exact dezelfde robotstofzuiger ook exact dezelfde naam hebt gebruikt (Rocky). Die Q Revo is een fantastisch ding! Ik zie hier meldingen van schuim uit het basisstation. Daar heb ik geen last van. Ik gebruik de reiniger die we hebben gekocht bij onze leverancier van de PVC vloer. Daar gaat maar een klein scheutje van in een vol schoon water reservoir met een blinkend schone vloer tot gevolg. Water flow staat hier op 'medium'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-05 16:00

Boy

www.byoscoop.nl

Sharpster schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 09:36:
[...]

https://m.ochama.com/productDetail?skuId=141841

329 daar komt dan nog 3 euo bij op. Ali express complete voorraad aan filters zakken etc te vinden voor paar tientjes.

We zijn van een simpele botsauto roomba over gegaan naar dit dus de stap is enorm.

Bevalt erg goed werkt prima obstakels vermijden werkt ook uitstekend wij hebben namelijk stoelen die 1.8 cm ijzeren koker rondom hebben die kan de lidar niet vinden maar met de camera werkt dit uitstekend.

Dweilen en stofzuigen opties en software is echt eazy peazy.

Voor dit geld hadden we destijds de roomba ook dus voor ons een enorme meevaller ipv de 700 + euro apparaten. Ik kan niet vertellen wat hiervan het verschil is.
toon volledige bericht
Best wel interesse in dit ding!
Hoe is de obstacle avoidence met kleine dingen?
Bijv een legoblokje? Een tennisbal? Ik vind geen video hierover. Kinderen laten nogal wat slingen ;)

We hebben 1 mat, daar kan ik wel een safe zone omheen zetten.

Ik vind 650+ best wat om uit te geven, 350 ben ik wel voor te porren, maar dan moet het wel low maintenance zijn...

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:51

OMX2000

By any means necessary...

Weet iemand hier of Valetudo de Dreame L10s Ultra Pro Heat ondersteund?

Ik hoop dat Europa ook regulering in werking gaat stellen voor security en privacy van al die mooie robotstofzuigers. Maar tot die tijd vind ik ondersteuning door Valetudo voor mijzelf behoorlijk belangrijk.

En zoals zo vaak moet ik eerst maar weer actuele info ophalen voor ik hier wat vraag. Ik zie net dat de Dreame l10s pro ultra heat op de supported robots pagina staat: https://valetudo.cloud/pa...ing-supported-robots.html 🎉🎉🎉

[ Voor 31% gewijzigd door OMX2000 op 21-06-2024 11:50 ]

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
Boy schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 11:33:
[...]

Bijv een legoblokje? Een tennisbal? Ik vind geen video hierover. Kinderen laten nogal wat slingen ;)

Ik vind 650+ best wat om uit te geven, 350 ben ik wel voor te porren, maar dan moet het wel low maintenance zijn...
lego blokje gaat hij over heen, tennisbal zal die wel herkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchelJ
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-04 21:20
Ik heb Q3/Q4 2021 een Rowenta X-plorer Series 80 (RR7747WH) aangeschaft. Destijds in de aanbieding, en als gokje om te kijken of robotstofzuigers iets voor ons gezin zou zijn. Ik kan niet anders zeggen al dat het toen een perfecte koop was, en ik en mijn gezin enorm blij zijn met Bobby. Ik vind het zelf redelijk snel dat het product achteruit gaat, want de eerste kwaaltjes zagen we begin dit jaar. De komst was wel een verademing, en ik en mijn vrouw hebben geregeld tegen elkaar gezegd dat als Bobby stuk gaat of het minder goed gaat doen, er een goed model terug voor moet komen. Dat moment lijkt nu te zijn gekomen.

Want, helaas begint Bobby begint steeds vaker kuren te vertonen. Denk hierbij aan o.a. opeens minder zuigkracht, midden in de schoonmaakronde opeens wilde pirouetjes, "boost"-functie in de app (hardere zuigkracht voor bepaalde ruimten) dat geen verschil meer maakt, dat soort ongein. We maken hem meerdere keren per week schoon. Hij doet het nog wel oke, en daarom zal hij verhuizen naar zolder.

We gebruikten wel Bobby zeker elke dag, soms twee keer. De dweilfunctie wordt niet gebruikt, want die beviel mijn vrouw niet zo.

Mijn eerste onderbuik gevoel neigt naar roborock, maar dat is alleen op wat horen-van gebaseerd. We hebben een PVC vloer en een vloerkleed. Geen huisdieren.

Ik overweeg bijvoorbeeld een Q Revo of een Q8 Max+, maar ik kan het prijsverschil (725 vs 499) niet goed verklaren op basis van de informatie van ik tot nu toe gevonden heb.

Iemand die een aanbeveling kan doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aasas
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 08-05 11:52
MitchelJ schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 13:42:
Ik heb Q3/Q4 2021 een Rowenta X-plorer Series 80 (RR7747WH) aangeschaft. Destijds in de aanbieding, en als gokje om te kijken of robotstofzuigers iets voor ons gezin zou zijn. Ik kan niet anders zeggen al dat het toen een perfecte koop was, en ik en mijn gezin enorm blij zijn met Bobby. Ik vind het zelf redelijk snel dat het product achteruit gaat, want de eerste kwaaltjes zagen we begin dit jaar. De komst was wel een verademing, en ik en mijn vrouw hebben geregeld tegen elkaar gezegd dat als Bobby stuk gaat of het minder goed gaat doen, er een goed model terug voor moet komen. Dat moment lijkt nu te zijn gekomen.

Want, helaas begint Bobby begint steeds vaker kuren te vertonen. Denk hierbij aan o.a. opeens minder zuigkracht, midden in de schoonmaakronde opeens wilde pirouetjes, "boost"-functie in de app (hardere zuigkracht voor bepaalde ruimten) dat geen verschil meer maakt, dat soort ongein. We maken hem meerdere keren per week schoon. Hij doet het nog wel oke, en daarom zal hij verhuizen naar zolder.

We gebruikten wel Bobby zeker elke dag, soms twee keer. De dweilfunctie wordt niet gebruikt, want die beviel mijn vrouw niet zo.

Mijn eerste onderbuik gevoel neigt naar roborock, maar dat is alleen op wat horen-van gebaseerd. We hebben een PVC vloer en een vloerkleed. Geen huisdieren.

Ik overweeg bijvoorbeeld een Q Revo of een Q8 Max+, maar ik kan het prijsverschil (725 vs 499) niet goed verklaren op basis van de informatie van ik tot nu toe gevonden heb.

Iemand die een aanbeveling kan doen?
toon volledige bericht
Uit eigen ervaring, maar ook wat ik lees op het forum is dat Roborock erg lang meegaat. Een familielid van mij heeft de Roborock S55 overgenomen, deze is inmiddels pak hem beet 5 á 6 jaar oud en werkt nog goed. Ook zijn er nog reserve onderdelen beschikbaar omdat de nieuwe generatie robots dezelfde onderdelen gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MitchelJ
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-04 21:20
Aasas schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 13:44:
[...]

Uit eigen ervaring, maar ook wat ik lees op het forum is dat Roborock erg lang meegaat. Een familielid van mij heeft de Roborock S55 overgenomen, deze is inmiddels pak hem beet 5 á 6 jaar oud en werkt nog goed. Ook zijn er nog reserve onderdelen beschikbaar omdat de nieuwe generatie robots dezelfde onderdelen gebruiken.
Bedankt voor het delen van de ervaring. Ik heb inmiddels gezien het verschil tussen de Q Revo en de Q8 max + vooral in het dweilen zit (via YouTube: Roborock Q Revo vs Q8 Max+: Robot Vacuum & Mop Showdown!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amadeus123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-08-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2fjOrh5N2RT4Ls1JKNB62j_WEs8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mRrpD5NmRtRbcZOdp7VkjsYm.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb zonet de xiaomi x20+ laten lopen maar vind zijn manier van werken heel vreemd? Hij trekt 1 lijn rondom mijn huis en het lijkt alsof hij dit al aanziet voor 16m2, zo zie je op de afbeelding dat hij zogezegd al 16m2 heeft gedaan terwijl dit volgens mij zoveel nog niet was gezien het 1 lange lijn is. Hij gaat hier ook al 2x naar zijn station om te kuisen doordat hij denkt al 2x8m2 gedaan te hebben. Bijgevolg is hij 17min bezig enkel voor dat lijntje?

Ik heb zelf een oude generatie xiaomi stofzuiger en deze gaat alles in blokjes indelen. Hier doet die eerst de volledige ruimte rondom? Is dit bij jullie ook?

En laatste vraag. Komt de dweil bij jullie ook zo ver van de rand? Waarom laat hij de dweil niet tot tegen de boord komen? Zie andere foto Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6zH2GCm9hUOs8KDZkqlqfctp9ME=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jDTObyZBfMxboMwj0NIBX7ED.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door amadeus123 op 22-06-2024 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corrigan
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Mooi topic. We hebben hier een Roomba 555 die al dik 12 jaar trouw zijn rondjes draait. Heeft alleen een keer een nieuwe batterij en rondborstel gekregen, verder niks.
Wanneer de batterij weer aan vervanging toe is twijfel ik wel voor een nieuwe.

Ik ben benieuwd naar ervaringen van mensen die ook een ouder model hebben gehad voor een vergelijking. Kan weinig hierover online vinden.

Zuigt bijvoorbeeld zo'n J7 of J9 nu in de praktijk zoveel beter dan een 555? Of zijn het vooral de extra's zoals smart mapping en zo'n automatisch base station. Want de robots lijken zo vanaf de foto's nog veel hetzelfde aan de buitenkant. Een dweil functie erbij hoeft van ons niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qh5It9XDzTyDac_U2N_nQtJjA7g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rkXCBv0LqnF5FQJfclYQoFtg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stimpyrulez
Corrigan schreef op zondag 23 juni 2024 @ 22:40:
Mooi topic. We hebben hier een Roomba 555 die al dik 12 jaar trouw zijn rondjes draait. Heeft alleen een keer een nieuwe batterij en rondborstel gekregen, verder niks.
Wanneer de batterij weer aan vervanging toe is twijfel ik wel voor een nieuwe.

Ik ben benieuwd naar ervaringen van mensen die ook een ouder model hebben gehad voor een vergelijking. Kan weinig hierover online vinden.

Zuigt bijvoorbeeld zo'n J7 of J9 nu in de praktijk zoveel beter dan een 555? Of zijn het vooral de extra's zoals smart mapping en zo'n automatisch base station. Want de robots lijken zo vanaf de foto's nog veel hetzelfde aan de buitenkant. Een dweil functie erbij hoeft van ons niet.

[Afbeelding]
Ik heb ondertussen 2 roomba's gehad (780 vanaf 2012 en 880 vanaf 2016) en daarna 5 jaar een Roborock S55 (vanaf 2019) en nu net een Roborock QRevo (vorige week).

Ik vond van Roomba naar Roborock al een super vooruit gang door de lidar.
Dit zorgt voor een mooie map en naar mijn inziens veel efficientere run.
Tevens kan je dan makkelijk 'no go' zones opnemen of virtual wall (Roomba had van die paaltjes/lighthouses).

Ben nu dus net geswitched van de Roborock S55 naar een Roborock QRevo.
Valt mij nu weer positief op bij de QRevo dat hij super stil is (zelfs op max zuigkracht) vergeleken met de S55.
Ook zo'n dockingstation is wel praktisch, maar wel groot (de S55 kon onder een kast staan).

Ook de mop functie is wel een mooie aanvulling op deQ Revo (gebruikte de mop van de S55 nooit).
Ondanks dat veel reviews zeggen dat de Qrevo niet zo'n goede 'Object avoidance' heeft, is hij natuurlijk stukken beter dan die van de S55 (er is veel vooruit gang in 4 a 5 jaar).

Zoals je kan lezen ben ik van Roomba afgestapt en tot op heden geen spijt van gehad.
Wellicht dat de nieuwere Roomba's ook weer stukken beter navigeren, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Mijn advies is om eens bij andere merken te kijken, volgens mij krijg je dan meer waar voor je geld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corrigan
  • Niet online
stimpyrulez schreef op maandag 24 juni 2024 @ 08:03:
[...]

Ik heb ondertussen 2 roomba's gehad (780 vanaf 2012 en 880 vanaf 2016) en daarna 5 jaar een Roborock S55 (vanaf 2019) en nu net een Roborock QRevo (vorige week).

Ik vond van Roomba naar Roborock al een super vooruit gang door de lidar.
Dit zorgt voor een mooie map en naar mijn inziens veel efficientere run.
Tevens kan je dan makkelijk 'no go' zones opnemen of virtual wall (Roomba had van die paaltjes/lighthouses).

Ben nu dus net geswitched van de Roborock S55 naar een Roborock QRevo.
Valt mij nu weer positief op bij de QRevo dat hij super stil is (zelfs op max zuigkracht) vergeleken met de S55.
Ook zo'n dockingstation is wel praktisch, maar wel groot (de S55 kon onder een kast staan).

Ook de mop functie is wel een mooie aanvulling op deQ Revo (gebruikte de mop van de S55 nooit).
Ondanks dat veel reviews zeggen dat de Qrevo niet zo'n goede 'Object avoidance' heeft, is hij natuurlijk stukken beter dan die van de S55 (er is veel vooruit gang in 4 a 5 jaar).

Zoals je kan lezen ben ik van Roomba afgestapt en tot op heden geen spijt van gehad.
Wellicht dat de nieuwere Roomba's ook weer stukken beter navigeren, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Mijn advies is om eens bij andere merken te kijken, volgens mij krijg je dan meer waar voor je geld ;)
toon volledige bericht
Thnx. Hoe is is het stofzuigen zelf vergeleken met je oudere modellen? En in de hoekjes, gaan ze nu daar beter mee om?

Ik heb ook bij andere merken gekeken. Dweilen zullen we niet gaan gebruiken en smart mapping en een radar is hartstikke mooi maar niet genoeg om daar alleen € 700 voor bij te moeten leggen. In plaats van € 30 voor een nieuwe batterij. Onze huidige "de Mol" vindt zijn weg ook wel in huis. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Corrigan schreef op maandag 24 juni 2024 @ 09:37:
[...]

Thnx. Hoe is is het stofzuigen zelf vergeleken met je oudere modellen? En in de hoekjes, gaan ze nu daar beter mee om?

Ik heb ook bij andere merken gekeken. Dweilen zullen we niet gaan gebruiken en smart mapping en een radar is hartstikke mooi maar niet genoeg om daar alleen € 700 voor bij te moeten leggen. In plaats van € 30 voor een nieuwe batterij. Onze huidige "de Mol" vindt zijn weg ook wel in huis. :*)
Het zuigen is echt stukken beter (ook veel meer zuigkracht).

En ja.. 700 euro bij leggen valt wel mee hoor.
Hier komen ook wel opties voor van rond de 350 tot 500 euro, daar koop je een Roomba voor met minder features (de vraag is of je ze gebruikt).

Maar voor 30 euro ga je geen nieuwe robot kopen ;)

Maar mocht je ooit willen wisselen qua robot, zou ik niet bij Roomba gaan shoppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corrigan
  • Niet online
@stimpyrulez Top, bedankt. Veel meer zuigkracht is op tapijt zeker welkom. "De Mol" gaat binnenkort met pensioen.

Wel benieuwd waarom je niet bij Roomba zou gaan shoppen. In testen komen de nieuwste Roomba J7 en J9 er goed uit. Met AI en meer zuigkracht dan de Roborock Q Revo. Best ingewikkeld nu er veel meer keuze is.

https://www.theverge.com/22997597/best-robot-vacuum-cleaner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Corrigan schreef op maandag 24 juni 2024 @ 11:27:
@stimpyrulez Top, bedankt. Veel meer zuigkracht is op tapijt zeker welkom. "De Mol" gaat binnenkort met pensioen.

Wel benieuwd waarom je niet bij Roomba zou gaan shoppen. In testen komen de nieuwste Roomba J7 en J9 er goed uit. Met AI en meer zuigkracht dan de Roborock Q Revo. Best ingewikkeld nu er veel meer keuze is.

https://www.theverge.com/22997597/best-robot-vacuum-cleaner
tja.. soms is het lastig vergelijken.
Ik weet niet hoe goed je duits is (anders even door google translate halen)
https://www.smarthomeassistent.de/saugroboter/

Kan je vergelijken.

Had deze in de vergelijker gegooid voor je (kon geen J9 vinden, dus de I7 gekozen):
https://www.smarthomeassi...85212,47198,102022,120156

maar de Roomba komt er niet heel goed vanaf ('Note Performance' moet zo laag mogelijk zijn)

Andere site/youtube kanaal die ik goed vind is 'vacuum wars'

Tevens ben ik wel fan van de lidar en dat heeft roomba volgens mij niet.

Maar ja.. de keuze is reuze.
En als de Roomba goed bevalt, kan je natuurlijk ook gewoon weer een Roomba nemen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sharpster
Boy schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 11:33:
[...]

Als ik eraan denk zal ik ff wat kleine items er neer leggen her en der. Op dit moment heb ik dus onder de stoel 2 cm hoge stalen koker horizontaal en dat gaat perfect de camera's zien alles voldoende.

Weet niet zeker kleine dingen maar laatst een haarelastiekje zat er vast in ging die stop staan kreeg melding en kon kiezen of naar home en later oplossen of ff weghalen en herstarten en de plek zoekt die dan weer zelf op.
Pagina: 1 ... 31 ... 54 Laatste