Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharpster
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-06 08:50
amadeus123 schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 23:52:
[Afbeelding]

Ik heb zonet de xiaomi x20+ laten lopen maar vind zijn manier van werken heel vreemd? Hij trekt 1 lijn rondom mijn huis en het lijkt alsof hij dit al aanziet voor 16m2, zo zie je op de afbeelding dat hij zogezegd al 16m2 heeft gedaan terwijl dit volgens mij zoveel nog niet was gezien het 1 lange lijn is. Hij gaat hier ook al 2x naar zijn station om te kuisen doordat hij denkt al 2x8m2 gedaan te hebben. Bijgevolg is hij 17min bezig enkel voor dat lijntje?

Ik heb zelf een oude generatie xiaomi stofzuiger en deze gaat alles in blokjes indelen. Hier doet die eerst de volledige ruimte rondom? Is dit bij jullie ook?

En laatste vraag. Komt de dweil bij jullie ook zo ver van de rand? Waarom laat hij de dweil niet tot tegen de boord komen? Zie andere foto [Afbeelding]
Klopt dit heb ik ook, voordeel is dat eerst alle vuil etc rondom weg is en dus niet naar de hoeken extra geduwd wordt. Daarbij genomen kan je de kamer verdelen daardoor doet die elke kamer wat sneller. Heb bijvoorbeeld zelf een hal waar via 2 kanten erin kan. Kamer is opgedeeld en dweil dus 1 ene dan de resterende kamers daarna de andere om zo een looppad ten alle tijde naar boven en toilet de behouden. Speel er is mee en je zult je verbazen. Overigens 17 minuten extra over iets doen terwijl je er toch niet bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corrigan
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
De nieuwe Dyson 360 Vis Nav robot is interessant. We hebben ook een Dyson steelstofzuiger. Heeft zelfs geen problemen met hoogpolig tapijt, hoeken en randen en heeft ook HEPA filter.
"6 keer meer zuigkracht dan elke andere robotstofzuiger"

https://www.dyson.nl/stofzuigers/robot/360-vis-nav

Zie hier nog geen ervaringen met een Dyson robot in dit topic. De prijs is ook echt Dyson.

https://global.techradar....av-robotstofzuiger-review

[ Voor 6% gewijzigd door Corrigan op 24-06-2024 13:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slayerrp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-04 23:11
Ik ga dit topic maar even goed blijven volgen voor de ervaringen met de Xiaomi X20+.
Voor thuis twijfel ik tussen de Xiaomi X20+ en de Eufy RoboVac L35 Hybrid+, beide rond de 300€.

Vooral om de dagelijkse kruimelbende van de kids op te ruimen, ja 1 presteert het altijd om in een straal van 3meter om zich heen zooi te maken...
Dweilen is een leuke extra, maar niet de prio. Voor de rest 1 laagpolig vloerkleed in de woonkamer.

Mijn laatste ervaring met een Robot stofzuiger was een domme dirt devil spider m607 :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lagoyaz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20-06 16:14
Sharpster schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 09:36:
[...]

https://m.ochama.com/productDetail?skuId=141841

329 daar komt dan nog 3 euo bij op. Ali express complete voorraad aan filters zakken etc te vinden voor paar tientjes.

We zijn van een simpele botsauto roomba over gegaan naar dit dus de stap is enorm.

Bevalt erg goed werkt prima obstakels vermijden werkt ook uitstekend wij hebben namelijk stoelen die 1.8 cm ijzeren koker rondom hebben die kan de lidar niet vinden maar met de camera werkt dit uitstekend.

Dweilen en stofzuigen opties en software is echt eazy peazy.

Voor dit geld hadden we destijds de roomba ook dus voor ons een enorme meevaller ipv de 700 + euro apparaten. Ik kan niet vertellen wat hiervan het verschil is.
toon volledige bericht
Bedankt voor je reactie!

Nog nooit besteld bij ochama, reviews zijn niet zo positief blijkbaar dus zou al best kijken voor Visa dan te gebruiken.
Enig idee hoe het gaat met problemen onder garantie op die site?

Hoe bevalt hij ondertussen als je hem al wat meer gebruikt hebt?

Ik zag een post voorbij komen waarbij hij erg ver van de muur aan het dweilen was, is dit bij jou ook of klopt daar iets niet?
Onze Dreame L10s Pro blijft ook klein beetje van de muur maar op die foto leek het wel heel erg ver.

Ziet er vrij het zelfde uit als het model die wij hebben maar dan met dock voor stof, vuil en proper water met zelfdrogende pads voor goedkopere prijs wat in mijn hoofd beetje te goed voor waar te zijn lijkt 🙈.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rur01
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-04 07:30
Een vraag aan jullie omdat ik er zelf even helemaal niet meer uitkom.

Wij hebben met blackfriday de Dreame L10S gekocht voor 699 euro. Voor aanschaf lang zitten dubben tussen de Dreame en de Revo Q. Uiteindelijk heeft toen de doorslag gegeven dat de Dreame L10S betere detectie van obstakels heeft.

Nu is de Dreame L10S defect en mogen wij hem retour sturen voor een refund van 699. Ik twijfel nu of ik dezelfde unit terug wil of toch naar de Revo Q (evt S) wil gaan. Of toch een andere optie beter is.
Onze eisen:

• 700-800 euro
• Auto empty dus met volledig station
• Roterende dweilpads (we dweilen elke dag, ivm katten/kinderen)
• Goede zuigkracht
• Redelijk goed in de hoeken/randen kunnen zuigen en dweilen
• Goede app
• Indien mogelijk ook gemakkelijk te gebruiken voor bovenverdieping, al hebben alle dweilrobots het hier wel moeilijk mee?
• Het liefst aankoop via Amazon (directe verkoop) die doen idd geval niet moeilijk met garantie.

Puntjes waarop de Dreame L10S waarin hij toch wel een beetje tegenviel:
• Zuigkracht en restanten van stof op de vloer, onze oude Roborock 5S die nu boven staat zuigt eigenlijk beter dan de Dreame L10S
• Dreame L10S blijft vaker in de nacht hangen omdat hij een dweilpad verliest.
• Detectie van objecten valt tegen (ook omdat wij hem snachts in het donker aan hebben). Hij blijft toch vaak op snoeren hangen
Keuze die we kunnen maken:
• Dreame L10S (of nieuwer model?)
• Roborock Q revo (S?)
• ?

Ben al dagen in dit forum aan het kijken en op youtube (vacuum wars ect) en verschillende sites maar ontwikkelingen gaan zo snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:36
Ik heb (zoals eerder gemeld) net een Qrevo (geen S).

Ik zag pas later dat de Qrevo S ook voor 650 te koop was.

Nu weet ik zo niet of ik het echt een issue vind.
De S heeft meer zuigkracht, maar de water containers op de docking zijn weer een stuk kleiner.

Ik ging met de QRevo al meer dan 2x met zuigkracht erop vooruit (vergeleken met mijn S55).
Dus ja, of ik met (vooral) harde vloeren de extra zuigkracht van de S zal missen weet ik zo niet.

Ben tot op heden zeer content met de QRevo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
rur01 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 08:10:
Keuze die we kunnen maken:
• Dreame L10S (of nieuwer model?)
• Roborock Q revo (S?)
• ?

Ben al dagen in dit forum aan het kijken en op youtube (vacuum wars ect) en verschillende sites maar ontwikkelingen gaan zo snel.
Hier een vergelijking van een aantal recente Qrevo-modellen met lijstjes van punten waarop ze verschillen en hoe belangrijk die zijn (voor de reviewer).

Ik kies in principe voor Roborock vanwege de kwaliteit (accu en laadcircuit van mijn Dreame waren binnen 3 jaar kapot, mijn stokoude Roborock S5 draait na 6 jaar nog keurig zijn rondjes.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corrigan
  • Niet online
Ik ben nog op zoek naar een nieuwe robot stofzuiger, zoveel opties. Zie nu dat Roborock, Xiaomi, Dreame allemaal 100% Chinees zijn. Vraag is of het nu nog slim is om een Chinese robot met een camera naar een Chinese cloud iedere dag door je huis te laten rondrijden. Met een Chinese app ook op je telefoon. Of is dit overdreven.

Wat vinden jullie van robot stofzuigers, privacy, China. Vinden jullie dit belangrijk als je nu opnieuw een robot zou kopen?

Ik heb net wat zitten zoeken. Roomba ging verleden jaar ook de fout in met camera beelden die zelfs op Facebook terecht kwamen. Dat ging uiteindelijk om een test model waar gebruikers toestemming voor bleken te hebben gegeven. Ik schrik dan wel van de kwaliteit van de camera beelden die in de cloud belanden, met de huidige AI gezichtsherkenning is dat een eitje om je identiteit te koppelen.

https://www.technologyrev...consent-agreement-misled/

Wij vinden de nieuwste Dyson 360 robot interessant als vervanger van een oude Roomba 555. Deze heeft blijkbaar de beste zuigkracht van alle robots en is vergelijkbaar met een gewone stofzuiger. Alleen is die een stuk duurder.
Afbeeldingen van de camera blijven op uw computer staan en zijn niet toegankelijk voor Dyson.
https://privacy.dyson.com/nl/smart-machines
Van bijvoorbeeld Roborock kan ik hier niets over terugvinden. Alleen in algemene termen dan je met alles instemt. Vooral die laatste zin.
Provide you with Roborock products and services or for the purposes of improving Roborock products and services through our use of User Content. We may also copy, publish, display, make derivative works and/or bring it to other works, or use your user Account (except for your personal information) in other ways; and you authorize us the transferrable permission for the preceding subject matter; Copy and publish your content and personal information only to designated receiver; You agree that you irrevocably waive any and all ownership, legal and moral rights to your user content.
https://global.roborock.com/pages/user-agreement

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:28

Dennis1812

Amateur prutser

Eerlijk? Ik ben daar niet mee bezig.
Dat ding rijdt snachts om 2:00 een rondje door een donker huis.

Als China wil weten hoe een gemiddelde rijtjeswoning in Nederland is ingedeeld mogen ze best komen kijken. Als ze het dan ook goed schoonmaken.
Dat laatste vind ik het belangrijkste.
En ik heb Dyson nog niet als beste uit testen zien komen voor robotstofzuigers. Behalve dan dat ze zelf roepen dat ze de beste zijn.
Mijn roborock S8 doet het naar wens.

Mijn huis staat vol met Google afluister en afkijk apparatuur. Dus Amerika kan ook meekijken.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corrigan
  • Niet online
Dennis1812 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 13:53:
Eerlijk? Ik ben daar niet mee bezig.
Dat ding rijdt snachts om 2:00 een rondje door een donker huis.

Als China wil weten hoe een gemiddelde rijtjeswoning in Nederland is ingedeeld mogen ze best komen kijken. Als ze het dan ook goed schoonmaken.
Dat laatste vind ik het belangrijkste.
En ik heb Dyson nog niet als beste uit testen zien komen voor robotstofzuigers. Behalve dan dat ze zelf roepen dat ze de beste zijn.
Mijn roborock S8 doet het naar wens.

Mijn huis staat vol met Google afluister en afkijk apparatuur. Dus Amerika kan ook meekijken.
Kijk even naar de links. Die vrouw op het toilet, kinderen in beeld tot en met je inrichting.

Het was ook in nieuws toen met de deal van Roomba met Amazon. Wat uiteindelijk niet is doorgegaan.
Why is the Roomba company worth $1.7 billion to Amazon? It’s not the dust, it’s the data. https://www.wired.com/sto...acquisition-data-privacy/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krijn1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:58
Corrigan schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 13:46:
Ik ben nog op zoek naar een nieuwe robot stofzuiger, zoveel opties. Zie nu dat Roborock, Xiaomi, Dreame allemaal 100% Chinees zijn. Vraag is of het nu nog slim is om een Chinese robot met een camera naar een Chinese cloud iedere dag door je huis te laten rondrijden. Met een Chinese app ook op je telefoon. Of is dit overdreven.

Wat vinden jullie van robot stofzuigers, privacy, China. Vinden jullie dit belangrijk als je nu opnieuw een robot zou kopen?

Ik heb net wat zitten zoeken. Roomba ging verleden jaar ook de fout in met camera beelden die zelfs op Facebook terecht kwamen. Dat ging uiteindelijk om een test model waar gebruikers toestemming voor bleken te hebben gegeven. Ik schrik dan wel van de kwaliteit van de camera beelden die in de cloud belanden, met de huidige AI gezichtsherkenning is dat een eitje om je identiteit te koppelen.

Wij vinden de nieuwste Dyson 360 robot interessant als vervanger van een oude Roomba 555. Deze heeft blijkbaar de beste zuigkracht van alle robots en is vergelijkbaar met een gewone stofzuiger. Alleen is die een stuk duurder.

[...]

Van bijvoorbeeld Roborock kan ik hier niets over terugvinden. Alleen in algemene termen dan je met alles instemt. Vooral die laatste zin.

[...]
toon volledige bericht
En daarom draait mijn Dreame L10 Pro Valetudo in een VLAN zonder internet. "Nadeel" is dat hij maar een map van 1 verdieping aan kan maar in een appartement alles gelijkvloers is dat geen probleem. Ik heb nooit de app van de fabrikant gehad, dus weet niet wat ik eventueel zou missen, maar dit werkt voor mij prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jacox
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18:38
Corrigan schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 13:46:

[...]

[...]
toon volledige bericht
Dat is voor mij één van de redenen waarom voor de Roborock Q Revo gekozen heb; die heeft alleen Lidar waarmee je alleen ziet dat er iets in de weg zit maar niet kan zien wat het is. Nadeel is dat obstacle avoidance wat minder goed is dat met een "echte" camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corrigan
  • Niet online
jacox schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 16:27:
[...]

Dat is voor mij één van de redenen waarom voor de Roborock Q Revo gekozen heb; die heeft alleen Lidar waarmee je alleen ziet dat er iets in de weg zit maar niet kan zien wat het is. Nadeel is dat obstacle avoidance wat minder goed is dat met een "echte" camera.
Dan verschilt het blijkbaar ook welke Roborock Q Revo. Want met deze Q Revo kun je zelfs videobellen met je kat. En met wie nog meer, met spraak. Brrrr.

https://global.roborock.c...k-q-revo-maxv#maxv-point5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:21

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Corrigan schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 16:59:
[...]

Dan verschilt het blijkbaar ook welke Roborock Q Revo. Want met deze Q Revo kun je zelfs videobellen met je kat. En met wie nog meer, met spraak. Brrrr.

https://global.roborock.c...k-q-revo-maxv#maxv-point5
De MaxV in het type bij Roborock geeft aan dat er een volwaardige camera in zit. Voor mij een van de bewuste keuzes om niet voor zo'n type te gaan. De normale Max hebben geen camera's, enkel LiDAR.

Ben erg tevreden met de Roborock Q Revo (zonder toevoegingen).

Gallery V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:33
Ik zou verwachten dat de reguliere Qrevo wel een keer in prijs zou zakken eerlijk gezegd. Het is al een jaar lang €650 of meer. De ontwikkelingen gaan snel, maar het lijkt of ze alleen maar meer premium en duurdere modellen toevoegen ipv lager prijzen.

Het is ons wel veel waard, maar geen 650.

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• replica17
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-06 19:17
Ik twijfelde lang over de Qrevo, maar vond 650 euro te veel voor een stofzuiger met een (matige?) mopfunctie. Bovendien hoef ik hier toch niet zo vaak te moppen, dus bespaar ik hiermee flink wat geld.

Daarom heb ik nu een week de Eufy L60 met Self Empty Station (zonder mopfunctie) in gebruik. Dit is mijn eerste robotstofzuiger en tot nu toe werkt hij perfect. De app is simpel en gebruiksvriendelijk. Voor de 235 euro die ik ervoor betaald heb, lijkt het een uitstekende keuze.

Als ik de robot langer heb gebruikt, zal ik mijn ervaringen opnieuw delen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sharpster
Lagoyaz schreef op maandag 24 juni 2024 @ 17:44:
[...]

Bedankt voor je reactie!

Nog nooit besteld bij ochama, reviews zijn niet zo positief blijkbaar dus zou al best kijken voor Visa dan te gebruiken.
Enig idee hoe het gaat met problemen onder garantie op die site?

Hoe bevalt hij ondertussen als je hem al wat meer gebruikt hebt?

Ik zag een post voorbij komen waarbij hij erg ver van de muur aan het dweilen was, is dit bij jou ook of klopt daar iets niet?
Onze Dreame L10s Pro blijft ook klein beetje van de muur maar op die foto leek het wel heel erg ver.

Ziet er vrij het zelfde uit als het model die wij hebben maar dan met dock voor stof, vuil en proper water met zelfdrogende pads voor goedkopere prijs wat in mijn hoofd beetje te goed voor waar te zijn lijkt 🙈.
toon volledige bericht
Ik let niet zo snel op garantie, meeste kan je zelf maken zo niet dan gewoon plat bellen en tot nu toe nog niks geen problemen waar dan ook.

Ik moet zeggen dat het me nog niet opgevallen is en die laatste paar cm pak ik gewoon mee met mijn grote schoonmaak als ik de hoeken moet doen.

Kwaliteit en bouw van dit apparaat vind ik uitmuntend voor deze prijs. Alle onderdelen zijn ook magnetisch dus vervangen is echt super snel gedaan overigens nog niet nodig gehad.

Verder werkt die goed zelfs met een labrador in huishouden die nogal de modderplassen opzoekt dus zeer te spreken.

Ik zelf oordeel onder het motto als ik echt zenuwachtig word van een dreame l10 die al "ver van de muur" af gaat en je tochal de langs gaat eens in de zoveel tijd met d'r dweil maakt die 2 cm extra ook niet uit je doet het toch al.

Tis ook beetje onlogisch dat iedereen in je huishouden allemaal aan de plint van de kamer staat.

Ik bestel denk ik nog een 2e voor bovenverdieping

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayerrp
Sharpster schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 20:27:
[...]

Ik let niet zo snel op garantie, meeste kan je zelf maken zo niet dan gewoon plat bellen en tot nu toe nog niks geen problemen waar dan ook.

Ik moet zeggen dat het me nog niet opgevallen is en die laatste paar cm pak ik gewoon mee met mijn grote schoonmaak als ik de hoeken moet doen.

Kwaliteit en bouw van dit apparaat vind ik uitmuntend voor deze prijs. Alle onderdelen zijn ook magnetisch dus vervangen is echt super snel gedaan overigens nog niet nodig gehad.

Verder werkt die goed zelfs met een labrador in huishouden die nogal de modderplassen opzoekt dus zeer te spreken.

Ik zelf oordeel onder het motto als ik echt zenuwachtig word van een dreame l10 die al "ver van de muur" af gaat en je tochal de langs gaat eens in de zoveel tijd met d'r dweil maakt die 2 cm extra ook niet uit je doet het toch al.

Tis ook beetje onlogisch dat iedereen in je huishouden allemaal aan de plint van de kamer staat.

Ik bestel denk ik nog een 2e voor bovenverdieping
toon volledige bericht
Klinkt wel heel overtuigd over de x20 :P . Hij zit al een paar dagen in de winkelwagen :+ .
Waarom zou je geen 2e floor afmaken voor boven? Enige is dat je hem af en toe naar boven moet tillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaimon
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 21-06 10:24
replica17 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 18:00:
Ik twijfelde lang over de Qrevo, maar vond 650 euro te veel voor een stofzuiger met een (matige?) mopfunctie. Bovendien hoef ik hier toch niet zo vaak te moppen, dus bespaar ik hiermee flink wat geld.

Daarom heb ik nu een week de Eufy L60 met Self Empty Station (zonder mopfunctie) in gebruik. Dit is mijn eerste robotstofzuiger en tot nu toe werkt hij perfect. De app is simpel en gebruiksvriendelijk. Voor de 235 euro die ik ervoor betaald heb, lijkt het een uitstekende keuze.

Waar heb je deze actie gevonden of is deze al voorbij? Ik vind hem wel voor 300 euro namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kwandoerie
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 06-06 15:04
Sjaimon schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 00:00:
[...]

Waar heb je deze actie gevonden of is deze al voorbij? Ik vind hem wel voor 300 euro namelijk.
De afgelopen weken regelmatig in de aanbieding geweest bij Amazon voor 244, en ook even voor 234 bij Eufy zelf geweest.
Ik zelf twijfel ook nog steeds tussen deze of de Xiaomi X20+....

Kies ik voor dweilen met roterende mops, of de 'goedkopere' versie zonder dweil maar wel met andere voordelen zoals het mesje dat de (katten)haren bij de borstel wegsnijdt tijdens het legen en beter met tapijt kan omgaan...

Lastig lastig, ben er dan ook nog niet over uit, wellicht dat als één van de twee nog verder in prijs zakt, dat dat me dan overtuigd.
Kwandoerie schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 22:20:
Vorige week op het punt gestaan om de Eufy Clean L60 SES met leegstation voor de aanbiedingsprijs van €244,99 aan te schaffen (nu weer €349), maar uiteindelijk toch te veel twijfels over het ontbreken van een dweilfunctie. Mét dweilfunctie bestaat ook, nu in de aanbieding voor €319, maar dit is dan een 'simpele dweil' die er achteraan sleept ipv de roterende mops wat tegenwoordig op de betere modellen zit.

Het grote voordeel wat deze Eufy L60 heeft is het mesje op het leegstation dat de haren bij de borstel wegsnijdt tijdens het legen. Volgens mij een vrij nieuwe functie wat je nu nog op weinig modellen ziet, maar met 2 langharige katten zeker van toegevoegde waarde.

Nu de Xiaomi X20+ met roterende mops in de aanbieding is voor €320, doet mij dat toch weer twijfelen... Het dweilen zal een stuk beter zijn, maar dan zal ik toch nog regelmatig de borstel van haren moeten ontzien.

Aan de andere kant, als ik voor de Eufy mét dweilfunctie ga, in hoeverre gaat dat echt resultaat opleveren omdat het eigenlijk een iets wat natte doek is wat over de vloer sleept en moet ik niet alsnog om de zoveel tijd zelf met een dweil door het huis heen gaan.... Dan kan ik net zo goed in z'n geheel zonder dweilfunctie nemen...

Het beste zou natuurlijk de combi van beide zijn, volgens mij doet de nieuwe QRevo Master dat, maar die past niet helemaal in mijn budget...

Zie ik misschien nog andere opties over het hoofd? Waar zal ik meer profijt van hebben, de roterende mops of het mesje dat de haren bij de borstel weg snijdt?
toon volledige bericht
Daarom heb ik nu een week de Eufy L60 met Self Empty Station (zonder mopfunctie) in gebruik.
Kun je wellicht wat vertellen over hoe de L60 omgaat met kleine(re) voorwerpen die op de vloer liggen?
Volgens mij is de X20+ daar dan net weer wat beter in, maar ben benieuwd hoe de L60 daar mee omgaat.
Op YouTube kan ik weinig tot geen video's vinden die dit laten zien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Colina
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-11-2024
stimpyrulez schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 14:34:
[...]

Hoe bevalt hij ondertussen?
Zit ook naar deze te kijken.

Zit te dubben tussen de q revo of de x10 pro
De X10 pro omni is absoluut een blijvertje. Ik heb een vloer van natuursteen en geen tapijt, dus zuigkracht en dweilen gaat zeer goed. Gebruiksvriendelijkheid is ook 100%. De app werkt simpel (behoefde geen uitleg voor mijn verloofde) en hij is stiller dan een Roomba waar ik ervaring mee had.

Leuk dat je hem ook zelf kan besturen middels de app, of dat je verschillende maps kunt gebruiken voor verschillende scenarios.

We hebben een hond waar veel haar vanaf komt en daar heeft hij ook geen moeite mee. De hond moest er wel even aan wennen.

Dan als laatste plus punt; hij gaat zonder veel problemen over lage, horizontale, tafelpoten. Voor ons een pluspunt, maar de kans dat iemand hetzelfde heeft schat ik laag in ;)

//Reinier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharpster
slayerrp schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 21:22:
[...]

Klinkt wel heel overtuigd over de x20 :P . Hij zit al een paar dagen in de winkelwagen :+ .
Waarom zou je geen 2e floor afmaken voor boven? Enige is dat je hem af en toe naar boven moet tillen.
Dit klopt dit kan ook, alleen voor het geld van 700 euro zat ik eerst te kijken naar de dreame l10s en nu 2 stuks voor dat geld dus en dan hoeft de vrouw niet onhandig te tillen met de trap.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• slayerrp
Sharpster schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 09:36:
[...]

Dit klopt dit kan ook, alleen voor het geld van 700 euro zat ik eerst te kijken naar de dreame l10s en nu 2 stuks voor dat geld dus en dan hoeft de vrouw niet onhandig te tillen met de trap.
Je hebt me overtuigd :P Ik ga de vrouw maar plezier doen met een X20.

Zal binnenkort wel even mijn bevindingen hier laten weten. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lagoyaz
Sharpster schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 09:36:
[...]

Hier ook overtuigd om eentje te bestellen, enkel nog de twijfel of ik hem bij Amazon voor €399 ga bestellen of bij Ochama voor €329 😅

Hier hebben we jammer genoeg frequent tegenslag dat toestellen voorbij reparatie stuk gaan na een paar maand.
Zou er maar juist moeten om doen 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayerrp
Lagoyaz schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 10:49:
[...]

Hier ook overtuigd om eentje te bestellen, enkel nog de twijfel of ik hem bij Amazon voor €399 ga bestellen of bij Ochama voor €329 😅

Hier hebben we jammer genoeg frequent tegenslag dat toestellen voorbij reparatie stuk gaan na een paar maand.
Zou er maar juist moeten om doen 😬
Ik heb besteld bij ochama maar met creditcard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• replica17
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-06 19:17
Sjaimon schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 00:00:
[...]

Het was een coupon op de officiele website. Check de website regelmatig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagoyaz
replica17 schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 22:37:
[...]

Het was een coupon op de officiele website. Check de website regelmatig ;)
Heb je linkje naar de website? Via Google kom ik enkel op de product pagina maar kan er niet bestellen.

Zou het appreciëren! 🙏

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kwandoerie
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 06-06 15:04
Lagoyaz schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 11:10:
[...]

Heb je linkje naar de website? Via Google kom ik enkel op de product pagina maar kan er niet bestellen.

Zou het appreciëren! 🙏
https://www.eufy.com/nl/p...11?variant=40975310651453

Maar als ik jou was zou ik even wachten tot ie bij Amazon weer in de aanbieding is voor 244, dat is ie de afgelopen weken daar regelmatig geweest ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ojLTh31h2RSRMhxdl1lb_U8iXVk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/oGROceCeaY6EPlDzjlcnTewZ.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonsz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-06 23:26
Sinds vandaag wil mijn Roborock S5 Max niet meer dweilen. Ik vermoed dat het pompje niet (meer) goed werkt.
Weet iemand of zoiets eenvoudig is te repareren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amadeus123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-08-2024
Ik weet niet als deze hier hoort maar ik vind geen groot topic hierover. Mss kunnen julliee in de juiste richting duwen. Wij hebben veel ramen en zouden graag ook een deftige ramen robotkuiser hebben. Iemand tips?

Wij zijn zelf zo tevreden over onze xiaomi x20 plus dat wij zo iets willen maar dan voor ramen. Goede prijs kwaliteit dus 🥰

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:48
Kwandoerie schreef op zondag 30 juni 2024 @ 12:05:
[...]

https://www.eufy.com/nl/p...11?variant=40975310651453

Maar als ik jou was zou ik even wachten tot ie bij Amazon weer in de aanbieding is voor 244, dat is ie de afgelopen weken daar regelmatig geweest ;)

[Afbeelding]
Klopt ja. Ik heb er laatst 1 gekocht (l60 ses) en wilde er nu nog eentje bijkopen voor op de bovenverdieping. Ik ben best onder de indruk van hoe goed het haar uit de borstel wordt gehaald door het apparaat zelf. Ik heb vanochtend het haar nog los zitten plukken uit de 25c (oudje) die we boven nog hebben. Nu is de L60 set helaas weer duurder dus ik ga maar even wachten. We hebben een hond dus er is altijd haar, al krijg je mensenhaar er veel moeilijker uit.

Ben nog aan het twijfelen of ik dan de hybrid versie zou kopen. Zodat ie ook gelijk kan "dweilen" al stelt dat weinig voor ben ik bang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slayerrp
Nou, Kruimeltje is helemaal opgenomen in de familie.
Station was iets groter dan verwacht, maar kon prima in de bijkeuken.

Dan de machine zelf, zuigt goed, dweil is nog handiger en werkt beter dan verwacht.
Speelgoed en kids? geen probleem, hij rijdt om de grote dingen heen en rijdt zonder problemen over al het kleine grut.

De vrouw was eerst heel sceptisch over een robot stofzuiger, maar is nu helemaal om :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-06 10:26
slayerrp schreef op maandag 1 juli 2024 @ 08:52:
Nou, Kruimeltje is helemaal opgenomen in de familie.
Station was iets groter dan verwacht, maar kon prima in de bijkeuken.

Dan de machine zelf, zuigt goed, dweil is nog handiger en werkt beter dan verwacht.
Speelgoed en kids? geen probleem, hij rijdt om de grote dingen heen en rijdt zonder problemen over al het kleine grut.

De vrouw was eerst heel sceptisch over een robot stofzuiger, maar is nu helemaal om :)
Hoe is het dweilen? En met de randen? Heb zelf een appartement van 100m2, en een kleine op komst dus zo een mini robot lijkt me handig om elke dag te stofzuigen en dweilen. Dweilen zal natuurlijk niet top zijn maar alle kleine beetjes helpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:05

Stewie!

Keen must die!

slayerrp schreef op maandag 1 juli 2024 @ 08:52:
Hier ook, maar nu er elke dag gedweild wordt is het gewoon helemaal top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayerrp
sacaji schreef op maandag 1 juli 2024 @ 09:02:
[...]

Hoe is het dweilen? En met de randen? Heb zelf een appartement van 100m2, en een kleine op komst dus zo een mini robot lijkt me handig om elke dag te stofzuigen en dweilen. Dweilen zal natuurlijk niet top zijn maar alle kleine beetjes helpen
Dweilen werkt perfect voor dagelijks bijhouden van het gesmeer van de kids en echt een toevoeging aan het zuigen voor mijn gevoel. Hardnekkige vlekken gaan niet altijd weg, maar daar moet je zelf met kracht ook op boenen.

Wat me trouwens ook opvalt hoe goed hij schakelt bij vloerkleed en de drooglooptapijt in de gang. Dweil uit en superzuigmodus aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:08

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

slayerrp schreef op maandag 1 juli 2024 @ 10:29:
[...]

Dweilen werkt perfect voor dagelijks bijhouden van het gesmeer van de kids en echt een toevoeging aan het zuigen voor mijn gevoel. Hardnekkige vlekken gaan niet altijd weg, maar daar moet je zelf met kracht ook op boenen.

Wat me trouwens ook opvalt hoe goed hij schakelt bij vloerkleed en de drooglooptapijt in de gang. Dweil uit en superzuigmodus aan.
Dat laatste meende ik dat dat er niet op zat? Maar dat is dan het optillen van de dweil zeker wat de X20 niet kan?

Klinkt wel als een aantrekkelijke stofzuiger voor relatief weinig geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
slayerrp schreef op maandag 1 juli 2024 @ 10:29:
[...]

En dit is de x20+ via ochama? Anders bestel ik hem meteen. Alle kleine beetjes helpen met de kleine. Als het dweilen ok is dat het lichte dingen weg kan halen vind ik het best.

Heb een pvc click vloer, dat moet ook op kunnen denk ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slayerrp
Beekforel schreef op maandag 1 juli 2024 @ 10:40:
[...]

Dat laatste meende ik dat dat er niet op zat? Maar dat is dan het optillen van de dweil zeker wat de X20 niet kan?

Klinkt wel als een aantrekkelijke stofzuiger voor relatief weinig geld.
Hij zet ze gewoon ff uit, maar zelf vloerkleed dweilen gaf geen problemen :+ (behalve een vochtig vloerkleed) Had het vloerkleed niet goed gemarkeerd op de plattegrond. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slayerrp
sacaji schreef op maandag 1 juli 2024 @ 10:48:
[...]

En dit is de x20+ via ochama? Anders bestel ik hem meteen. Alle kleine beetjes helpen met de kleine. Als het dweilen ok is dat het lichte dingen weg kan halen vind ik het best.

Heb een pvc click vloer, dat moet ook op kunnen denk ik
Yes! Hij doet bij ons laminaat in huis + tegels in de keuken en bijkeuken.
Ik moet alleen nog ff testen met 1e verdieping als losse vloer instellen, hem ff naar boven tillen en dan zorgen dat hij niet te snel naar beneden wil.
Ik stelde de vrouw al voor om een 2e voor boven te kopen, maar die keek me aan alsof ik gek geworden was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
slayerrp schreef op maandag 1 juli 2024 @ 10:53:
[...]

Yes! Hij doet bij ons laminaat in huis + tegels in de keuken en bijkeuken.
Ik moet alleen nog ff testen met 1e verdieping als losse vloer instellen, hem ff naar boven tillen en dan zorgen dat hij niet te snel naar beneden wil.
Ik stelde de vrouw al voor om een 2e voor boven te kopen, maar die keek me aan alsof ik gek geworden was :P
haha zit al tijden te zoeken, en gingen bij buurvrouw langs en die had er een van de Makro. Toen zei ik zie je! Die maakt elke dag schoon, tuurlijk moet je zelf ook grote doen om de zoveel tijd. Ik ga gewoon de ochama doen en dan zie ik het wel! Heb je ook reserve onderdelen gehaald al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayerrp
gifje werkt niet :|

[ Voor 93% gewijzigd door slayerrp op 01-07-2024 11:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slayerrp
sacaji schreef op maandag 1 juli 2024 @ 11:00:
[...]

haha zit al tijden te zoeken, en gingen bij buurvrouw langs en die had er een van de Makro. Toen zei ik zie je! Die maakt elke dag schoon, tuurlijk moet je zelf ook grote doen om de zoveel tijd. Ik ga gewoon de ochama doen en dan zie ik het wel! Heb je ook reserve onderdelen gehaald al?
Wil ik nog ff doen, volgens mij 40 € via ali voor 10 van elk onderdeel, kan ik de komende jaren vooruit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayerrp
De vrouw wil graag "een lekker geurtje" bij het dweilen. Zou een scheutje Ajax kwaad kunnen in het reservoir?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:14

Rio

Ik heb al een boek

slayerrp schreef op maandag 1 juli 2024 @ 18:43:
De vrouw wil graag "een lekker geurtje" bij het dweilen. Zou een scheutje Ajax kwaad kunnen in het reservoir?
Als ze naast een fijne geur ook kan genieten van tyfusveel schuim in huis is dat een uitstekend plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N-Freak
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-06 23:26
Al een tijdje aan het kijken (en lurken op dit forum), had bijna de Q Revo besteld, echter zie ik vandaag dat de L20 Ultra in de aanbieding is op een aantal plekken voor 850,- euro. Dus ik heb de knoop doorgehakt en de L20 besteld.

Voornaamste reden dat ik enorm aan de Q Revo twijfelde was het niet tot de rand kunnen dweilen en de slechte object detectie. Ik heb stoelen waar het frame over de grond loopt, maakte zorgen dat de Q Revo deze zou aanvallen en beschadigen. De L20 heeft veel betere object detectie als ik de reviews mag geloven.

Ben benieuwd!

(Valt me wel op dat er op Tweakers niet gek veel ervaringen te vinden zijn met de L20)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:07

Ik ben benieuwd. Ik heb een Xiaomi STYJ02YM en de app is enorm brak en wil eigenlijk een nieuwe :)

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

ephymerous schreef op maandag 1 juli 2024 @ 21:57:
[...]

Ik ben benieuwd. Ik heb een Xiaomi STYJ02YM en de app is enorm brak en wil eigenlijk een nieuwe :)
Heb de eufy l60 ses nu ook een paar weken.
Ben er erg tevreden mee.
Me kat ook want die komt iedere keer bij het basisstation kijken als die gaat legen en haren snijden.
De app is simpel en duidelijk, en je ziet hem op de plattegrond lekker aan het werk.
Had eerst een domme stofzuiger maar deze doet netjes de hele kamer.
Ziet er ook schoon uit als slurpy 2 is langs geweest.
Geluid stoor ik me niet aan je hoort hem wel wat harder gaan als die over de inloopmat gaat.
Ik heb wel in de app aangegeven dat ie maar om de keer hem leegzuigt en haren los snijd want dat is wel even schrikken de eerste keer.
O en gelijk aan Google gekoppeld zodat ik niet eens me telefoon hoef te pakken.
Was zo gebeurd in tegenstelling van me vorige waar ik het na 2 maanden maar had opgegeven.

[ Voor 9% gewijzigd door chucky666 op 01-07-2024 23:36 ]

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayerrp
Rio schreef op maandag 1 juli 2024 @ 20:07:
[...]

Als ze naast een fijne geur ook kan genieten van tyfusveel schuim in huis is dat een uitstekend plan.
Hoezo veel schuim? De Xiaomi maakt zn pads nat bij het station en gaat daarna dweilen. Een spoelt ze dan weer bij het station. Geen actief reservoir on de robot ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio

Rio

Ik heb al een boek

slayerrp schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 07:25:
[...]

Hoezo veel schuim? De Xiaomi maakt zn pads nat bij het station en gaat daarna dweilen. Een spoelt ze dan weer bij het station. Geen actief reservoir on de robot ofzo.
Dat speciale spul dat wordt meegeleverd is 'ontschuimd' voor zover ik weet. Maar doe gerust 🙃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

[...]

Het meeste schuim zal bij je basisstation zijn idd... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeorgeRDG
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 18-06 15:59
Beekforel schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 07:57:
[...]

Het meeste schuim zal bij je basisstation zijn idd... :D
Met meldingen m.b.t. "abnormaal hoog waterniveau in dock" tot gevolg, waardoor hij zijn schoonmaak rondje zal onderbreken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayerrp
Thx voor de tips, zal ff zoeken naar spul geschikt voor onze Kruimeltje :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Laatst online: 21-06 19:08
Ik mag mezelf de nieuwe eigenaar van een tweedehands Q Revo noemen en ik ben om.
Wat een fijn ding (muv in werking stellen van de WiFi verbinding).
Vrouw ook blij. Ik heb een zoon van 7 die vreet als een varken, dus na het eten even onder de tafel door en klaar. Moet nog wel even mezelf verdiepen in het onderhouden van het apparaat en kijken welke schoonmaakmiddelen er wel in kunnen. Ik snap dat Roborock vooral die van zichzelf aanprijst, maar er moeten toch ook wel andere middeltjes te krijgen zijn?

En iets waar jullie mij misschien mee kunnen helpen: ik kan de begane grond in verschillende 'vlakken' verdelen, maar per vlak niet opslaan. Weet iemand hoe ik die vlakken kan opslaan en zo kan gebruiken om bijvoorbeeld alleen de eethoek schoon te maken?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cUopAiOgqN-rA2gNz3nYidoraUc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/xTY5qqIAE440MjMnAfM12V59.png?f=fotoalbum_large

Zoals jullie kunnen zien heb ik wel 5 schoonmaakgebieden aangemaakt, maar ik kan ze niet permanent opslaan en naam geven in de app.

[ Voor 42% gewijzigd door BvZwolle op 02-07-2024 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayerrp
BvZwolle schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 09:24:
Ik mag mezelf de nieuwe eigenaar van een tweedehands Q Revo noemen en ik ben om.
Vrouw ook blij. Ik heb een zoon van 7 die vreet als een varken, dus na het eten even onder de tafel door en klaar. Moet nog wel even mezelf verdiepen in het onderhouden van het apparaat en kijken welke schoonmaakmiddelen er wel in kunnen. Ik snap dat Roborock vooral die van zichzelf aanprijst, maar er moeten toch ook wel a dere middeltjes te krijgen zijn.
Altijd fijn om te lezen dat er meer kids tijdens eten zooi in een straal van een paar meter weten te produceren :9 Veel plezier met je hulpje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:41
BvZwolle schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 09:24:
Vrouw ook blij. Ik heb een zoon van 7 die vreet als een varken, dus na het eten even onder de tafel door en klaar. Moet nog wel even mezelf verdiepen in het onderhouden van het apparaat en kijken welke schoonmaakmiddelen er wel in kunnen. Ik snap dat Roborock vooral die van zichzelf aanprijst, maar er moeten toch ook wel a dere middeltjes te krijgen zijn.
Het moet in ieder geval weinig/laagschuimend middel zijn. En op alkaline basisch.

Misschien is dit een optie https://www.technochemie....uimend-10-liter-4450.html

[ Voor 7% gewijzigd door karakedi op 02-07-2024 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Laatst online: 21-06 19:08
karakedi schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 10:19:
[...]

Het moet in ieder geval weinig/laagschuimend middel zijn. En op alkaline basisch
Ik zat aan deze te denken, maar weet niet of ze op alkalinebasis zijn.
https://www.amazon.nl/dp/...0c-21&ascsubtag=222894739

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slayerrp
BvZwolle schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 10:24:
[...]

Als ik de review zag, zorgde dit bij iemand voor een schuimparty :9
https://m.media-amazon.com/images/I/71mCRlBSQNL.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karakedi
BvZwolle schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 10:24:
[...]

Mengverhouding van deze middel is laag. Een fles gaat er snel doorheen. 1:20

Ik zou dan eerder orginele middel van dreame kopen. 1 fles van liter kost 15 euro. En mengverhouding is 1:200.
https://www.amazon.nl/Dre...ereiniging/dp/B0C78FCZGQ/

Ik heb deze zelf gekocht. Maar nog niet uitgeprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagoyaz
[...]

Mij blijkbaar vergist, dacht dat deze ook een waterreservoir had op de robot zelf 😯
Om de hoeveel m² laat jij hem dan terug gaan voor de pads te reinigen en bevochtigen om tevreden te zijn van het resultaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slayerrp
Lagoyaz schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 10:46:
[...]

Mij blijkbaar vergist, dacht dat deze ook een waterreservoir had op de robot zelf 😯
Om de hoeveel m² laat jij hem dan terug gaan voor de pads te reinigen en bevochtigen om tevreden te zijn van het resultaat?
Gebruik nu de standaard instelling van 8m2 per keer. inmiddels de keuken ingesteld op de vochtigere instelling (tegels) ben zelf happy met het resultaat. De vrouw ook ( en dat zegt meer dan mijn mening :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagoyaz
slayerrp schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 11:01:
[...]

Gebruik nu de standaard instelling van 8m2 per keer. inmiddels de keuken ingesteld op de vochtigere instelling (tegels) ben zelf happy met het resultaat. De vrouw ook ( en dat zegt meer dan mijn mening :P )
Ik ben nog beetje aan het wachten, binnen 2 weken zijn het prime days op Amazon, verwacht niet dat ze in korting komen maar je weet nooit.
Op Ochama staat hij nu toch terug 350 euro, zo maakt het beslissen terug beetje makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boxlessness
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 21:21
We hebben nu sinds een week of twee een Roborock Q Revo, en wat een fijn ding.

Zo'n 15 jaar geleden zijn we begonnen met een roomba 500 series die nu nog steeds hier rond butst om een kleine ruimte te zuigen. En 6-tal jaren geleden een 800-series (ook een butser) aangeschaft.
De roomba's zijn fijn omdat ze eenvoudig repareerbaar zijn en heb ze al verschillende keren voorzien van nieuwe onderdelen of uit elkaar gehaald om ze helemaal schoon te maken. Moet nog zien of dat met Roborock ook zo gemakkelijk gaat.
Een paar jaar geleden hebben we een iRobot Jet M6 aangeschaft, maar ben er totaal ontevreden over:
De mapping is prut, connectivity onstabiel, enorm gedoe met het wisselen van doekjes (trekt de vieze doek door de hele kamer heen), sprayer is flaky. Na een half jaar heb ik het opgegeven en staat het ding stof te verzamelen.
De Jet M6 is de reden geweest dat ik niet meer naar iRobot heb gekeken, en na het lezen van goede ervaringen hier met de Roborock Q Revo zijn we daar voor gegaan. En (tot nu toe) erg tevreden.
Enige minpuntje is dat de robot moeite heeft met het oppikken van kattenbrokjes. Misschien moet ik onze katten leren netter te eten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corrigan
  • Niet online
Hier hebben we nu een Dyson 360 Vis Nav.
Als eerste robot stofzuiger is de zuigkracht nu eindelijk vergelijkbaar met die van een gewone stofzuiger. Ongekend, wat een verschil met onze oude Roomba 555. De bouwkwaliteit is hoog, dat mag ook wel de prijs.

Het zuigt fenomenaal veel stof. Dan denk je dat het schoon is.. Op de Auto stand gaat die Dyson soms zo hard tekeer gaat dat je meters afstand de wind vol langs je benen voelt razen en de kamerplanten allemaal staan te wapperen. :P
Wat met een stofallergie fijn is dat de Dyson ook een afwasbaar HEPA filter heeft en de bin hygiënisch in een klik met een hendel is te legen. De app werkt gebruiksvriendelijk met een soort van heat map, waar bij een volgende keer automatisch extra rekening mee wordt gehouden.

Ik twijfelde vooraf wel omdat de reviews niet altijd positief waren over het navigeren. Gelukkig vond ik deze review die de Dyson opnieuw met de nieuwe firmware nog een keer had getest.
De Dyson navigeert nu goed met camera, sensoren en lasers, ook voor de object ontwijkingen.

Het valt op dat de Dyson op heel andere manier navigeert.

Tot nu toe zijn we heel tevreden.

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
I Changed My Mind! Dyson 360 Vis Nav Robot Vacuum is Amazing! They Updated The Firmware!!!

[ Voor 11% gewijzigd door Corrigan op 02-07-2024 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matuna
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-06 13:22
Ben me al even aan het oriënteren in de wondere wereld van robotstofzuigers, de Roborock Q Revo staat nu in de aanbieding voor €600.

We wonen in een huis met 3 vloeren, beneden een groot vloerkleed en boven enkele kleinere. Alsook een vrouw met lang haar en een kat die haar verliest dat het geen naam heeft.
Ben benieuwd hoe de Q Revo hier mee om kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Matuna schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 08:47:
Ben me al even aan het oriënteren in de wondere wereld van robotstofzuigers, de Roborock Q Revo staat nu in de aanbieding voor €600.
"De aanbieding"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matuna
Amazon DE als je hem in Duitsland kan geleverd krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:54
Matuna schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 09:28:
[...]

Hij bedoeld denk ik dat het niet echt een aanbieding is, tijd terug heb ik hem voor 560 euro gekocht.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Matuna schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 09:28:
[...]

Roborock heeft een manier gevonden om te voorkomen dat Nederlanders profiteren van lagere prijzen in andere Europese landen. Ze zijn daar voor ons "niet leverbaar" of "geen enkel aanbod beschikbaar". Tenzij je iemand in dat land kent of een andere omweg gebruikt.
Ik was dit nog niet eerder tegengekomen, bij andere producten moet je meestal alleen verzendkosten bijbetalen, maar ook niet altijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matuna
drfruit schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 09:54:
[...]

Roborock heeft een manier gevonden om te voorkomen dat Nederlanders profiteren van lagere prijzen in andere Europese landen. Ze zijn daar voor ons "niet leverbaar" of "geen enkel aanbod beschikbaar". Tenzij je iemand in dat land kent of een andere omweg gebruikt.
Ik was dit nog niet eerder tegengekomen, bij andere producten moet je meestal alleen verzendkosten bijbetalen, maar ook niet altijd.
Ja.. op de Belgische Amazon staat hij voor €850 met een €150 voucher dus nog steeds €700.
Misschien gewoon wachten tot prime day al weet ik het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Iemand enig idee of silvercrest OK is? Gaat mij nu om pvc stofzuigen dagelijks. Jammer dat het geen app heeft / en via afstandbediening werkt maar de vrouw in huis wilt er niet teveel geld aan geven 😀

https://www.lidl.nl/p/sil...qWNFeaY25xoRoCp0UQAvD_BwE

[ Voor 47% gewijzigd door sacaji op 04-07-2024 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeorgeRDG
amadeus123 schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 23:52:
[Afbeelding]

En laatste vraag. Komt de dweil bij jullie ook zo ver van de rand? Waarom laat hij de dweil niet tot tegen de boord komen? Zie andere foto [Afbeelding]
Tot voor kort deed de X20+ dit bij mij ook (komt doordat de dweilpads niet geheel tot de zijkant van de robot komen qua bevestiging/bereik). Echter, blijkbaar heeft mijn X20+ een update gehad, want nu zie ik een optie in de app om zover mogelijk tot de rand te dweilen door de robot steeds met zijn achterkant richting de muur te draaien (zelfde optie zit al langer op de Dreame L10S Pro). Kijken of dit effect heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayerrp
GeorgeRDG schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 13:29:
[...]

Tot voor kort deed de X20+ dit bij mij ook (komt doordat de dweilpads niet geheel tot de zijkant van de robot komen qua bevestiging/bereik). Echter, blijkbaar heeft mijn X20+ een update gehad, want nu zie ik een optie in de app om zover mogelijk tot de rand te dweilen door de robot steeds met zijn achterkant richting de muur te draaien (zelfde optie zit al langer op de Dreame L10S Pro). Kijken of dit effect heeft :)
Waar zie jij deze optie in het menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rur01
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-04 07:30
Ik heb na retour Dreame L10S toch de beslissing gemaakt om voor de Roborock Revo Q (S?) te gaan. Vooral ook omdat de Dreame al na 8 maanden kuren begon te vertonen en we toch ook niet helemaal tevreden waren.

Revo Q de hele tijd in de aanbieding voor 650, nu weer 850 (met coupon 700) euro. Beetje pech dus. Ik wil eigenlijk de Revo Q S met de updates maar die lijkt helemaal niet of lastig te verkrijgen? En op de Roborock lijkt het zelf of hij nog niet uit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSuperGrover
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-06 18:37
slayerrp schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 14:17:
[...]

Bij de intelligente dweilinstellingen en dan
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uGtbErEzBOtJg0L_MTd2ev03H-4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/4V2yLZKnlqd6TGRXxNeWP2xq.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door DaSuperGrover op 04-07-2024 16:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
rur01 schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 15:28:
Ik heb na retour Dreame L10S toch de beslissing gemaakt om voor de Roborock Revo Q (S?) te gaan. Vooral ook omdat de Dreame al na 8 maanden kuren begon te vertonen en we toch ook niet helemaal tevreden waren.

Revo Q de hele tijd in de aanbieding voor 650, nu weer 850 (met coupon 700) euro. Beetje pech dus. Ik wil eigenlijk de Revo Q S met de updates maar die lijkt helemaal niet of lastig te verkrijgen? En op de Roborock lijkt het zelf of hij nog niet uit is?
De zwarte Q Revo S staat op Amazon NL en ook de witte.

Ik zou even de Amazon Prime Days afwachten, ongetwijfeld kortingen over 1,5 week :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayerrp
DaSuperGrover schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 16:00:
[...]

Bij de intelligente dweilinstellingen en dan
[Afbeelding]
Optie heb ik niet / kan ik niet vinden. Draai op 4.3.9_1074 :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSuperGrover
Dit is in 4.3.9_3204

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayerrp
Maar hij zegt ... je firmware is up to date 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeorgeRDG
slayerrp schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 14:17:
[...]

Hij stond bij mij gisteren onder Instellingen -> kopje 'Meer instellingen' en dan onder de optie schoonmaakstrategieën, echter.....nu zie ik hem niet meer. Hij zag er qua tekst e.d. exact zo uit als het screenshot van DaSuperGroover, maar hij heeft de L10S volgens mij (gezien de optie om schoonmaakmiddel toe te voegen). Waarschijnlijk hebben ze een bug geconstateerd in de functie en die update dus weer ingetrokken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayerrp
GeorgeRDG schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 08:47:
[...]

Hij stond bij mij gisteren onder Instellingen -> kopje 'Meer instellingen' en dan onder de optie schoonmaakstrategieën, echter.....nu zie ik hem niet meer. Hij zag er qua tekst e.d. exact zo uit als het screenshot van DaSuperGroover, maar hij heeft de L10S volgens mij (gezien de optie om schoonmaakmiddel toe te voegen). Waarschijnlijk hebben ze een bug geconstateerd in de functie en die update dus weer ingetrokken...
Dan wachten we gewoon weer ff af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:33
stin00 schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 16:10:
[...]

De zwarte Q Revo S staat op Amazon NL en ook de witte.

Ik zou even de Amazon Prime Days afwachten, ongetwijfeld kortingen over 1,5 week :)
Goeie, hopen dat ie een keer onder de 'reguliere' kortingprijs van €650 duikt.

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSuperGrover
GeorgeRDG schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 08:47:
[...]

Klopt, we hebben L10S Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdie91
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 25-11-2024
Matuna schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 10:08:
[...]

Ja.. op de Belgische Amazon staat hij voor €850 met een €150 voucher dus nog steeds €700.
Misschien gewoon wachten tot prime day al weet ik het niet
Ik wacht op de amazon prime days 16&17 juli (30 dagen gratis prime gedaan) en hoop dat daar een goede aanbieding bij zit. Let wel dat de Qrevo S de nieuwe variant is voor bijna dezelfde prijs maar met 7000 Pa! :)

Ook kan je bij de mediamarkt Duitsland aanklikken om op te halen in de winkel (als je bij de grens woont een uitkomst) Amazon kan je niet echt omheen inderdaad helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-06 19:35

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

Hoi

is de q Revo S een nieuwere revisie van de normale Revo? ik zie dat hij sterker doet zuigen en een kleiner stofbakje heeft, ik kan de S namelijk voor 619 bij de mediamarkt duitsland ophalen. maar weet niet of er nog iets anders verschilt, en of ik beter er aan doe om de normale Revo te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio

Rio

Ik heb al een boek

Splitinfinitive schreef op maandag 8 juli 2024 @ 11:22:
Hoi

is de q Revo S een nieuwere revisie van de normale Revo? ik zie dat hij sterker doet zuigen en een kleiner stofbakje heeft, ik kan de S namelijk voor 619 bij de mediamarkt duitsland ophalen. maar weet niet of er nog iets anders verschilt, en of ik beter er aan doe om de normale Revo te kopen.
Het staat letterlijk in de post boven de jouwe 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

Rio schreef op maandag 8 juli 2024 @ 15:26:
[...]

Het staat letterlijk in de post boven de jouwe 8)7
volgens mij vraag ik of er nog meer verschillen zijn buiten de sterkere zuigkracht. :+

nieuwer is niet altijd beter, soms besparen ze dan ineens op sensoren e.d. vandaar de vraag.

EDIT: toch maar de S besteld :D

[ Voor 4% gewijzigd door Splitinfinitive op 08-07-2024 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio

Rio

Ik heb al een boek

Splitinfinitive schreef op maandag 8 juli 2024 @ 15:28:
[...]

volgens mij vraag ik of er nog meer verschillen zijn buiten de sterkere zuigkracht. :+

nieuwer is niet altijd beter, soms besparen ze dan ineens op sensoren e.d. vandaar de vraag.

EDIT: toch maar de S besteld :D
je vroeg 'is de q Revo S een nieuwere revisie van de normale Revo?'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
Volgens mij draaien de mop pads sneller. 200 rpm ipv 180.
De mops liften hoger 1 cm va 0.7 cm.
En de waterreservoirs zijn groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

Ah zo dus kleine wijzigingen. Hij zal het wel goed doen dan. Heb geen matten in huis. Wel een hoog bed dus hoop dat die er net onderdoor kan

Zal ook wel beter zijn dan de ecovac die ik heb gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdh76
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20:59
Heeft er iemand hier ervaring met narwal freo ultra x?

Hier zie ik een vergelijking met roborock en daar komt hij erg goed uit.

YouTube: I Didn't Expect This! Narwal Freo X Ultra Vs Roborock S8 MaxV Ultra ...

Ik zie ook prijzen van 799 voorbijkomen wat hem concurrent ook maakt van de q revo series.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matuna
tomdh76 schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 08:10:
Heeft er iemand hier ervaring met narwal freo ultra x?

Hier zie ik een vergelijking met roborock en daar komt hij erg goed uit.

YouTube: I Didn't Expect This! Narwal Freo X Ultra Vs Roborock S8 MaxV Ultra ...

Ik zie ook prijzen van 799 voorbijkomen wat hem concurrent ook maakt van de q revo series.
Geen slechte review van de Narwal op Reddit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
In die test wordt de Narwal vergeleken met een model van Roborock dat veel duurder is en geen ronde mops of verwijderbare bodemplaat in het station heeft, dingen die de goedkopere Revo-modellen allemaal wel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdh76
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20:59
drfruit schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 09:09:
In die test wordt de Narwal vergeleken met een model van Roborock dat veel duurder is en geen ronde mops of verwijderbare bodemplaat in het station heeft, dingen die de goedkopere Revo-modellen allemaal wel hebben.
bedoel je hiermee te zeggen dat de s8 maxv momenteel een slechtere aankoop is dan een q revo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
tomdh76 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 08:00:
[...]

bedoel je hiermee te zeggen dat de s8 maxv momenteel een slechtere aankoop is dan een q revo?
Ik heb geen van beide, dus ik kan er geen oordeel over geven. Maar uit wat ik aan tests en reviews heb gezien zijn de Revo's een nieuwere generatie met diverse handige vebeteringen in een voordeligere prijsklasse.

De S-serie van Roborock staat bekend om zijn hoge kwaliteit, en mijn oude S5 'bewijst' dat door nog altijd even goed te werken als toen ik hem zes jaar geleden kocht.

Ik zou alleen nu denk ik geen model zonder ronddraaiende mops meer kiezen. Mocht mijn S5 er onverhoopt mee ophouden, dan ga ik denk ik wel voor een Revo en ga ik opnieuw de laatste modellen vergelijken. En Ik lees overwegend positieve ervaringen, al zal pas na jaren blijken of ze net zo lang meegaan als een S-model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik keek (ook) steeds naar de Qrevo's maar ben nu toch wat aan het twijfelen geraakt. Mijn broer heeft een Ecovacs Deebot T30 omni gekocht, die dweilt met warm water..!

Opvallend weinig te vinden over die robot hier, überhaupt over dat merk? Hoe zou dat kunnen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 22-06 10:00

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
Tussenstand van mijn S7 MaxV Plus na 18 maanden:

Hardware issues: geen.
Connectivity issues: 1x een wifi reset uit moeten voeren, sinds 1 netwerk SSID op kunstmatig mesh draait zijn alle issues opgelost in het huis.
Onderhoud: Kleine zijborstel vervangen, filter stofbakje vervangen, stofzakken 3x vervangen in het dock (kan zonder zakken operereren), originele hoofdborstel zit er nog in (64 uren restant).

EVA wordt gebruikt op alle 3 de vloeren in het huis, midden en bovenverdieping = neer zetten, via app een start geven en na een scan herkent hij zijn plek en gaat hij zijn ding doen. Beste aankoop van 2023 geweest.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QTbAeeUlczS5WP7Kn2UjvjxVnyQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/lX7xO57sfO896eGx1PfSPy4K.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door Xqlus1ve op 10-07-2024 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

Inmiddels rijd de roborock rond en tot nu toe lijkt die het goed te doen. Maakt mij weer wat luier 😂

Hoevaak is dweilen eigenlijk normaal heb nu 3x per week ingesteld. Maar weet niet of dat teveel of niet genoeg is. Ik deed zelf meestal 2x per week. Wat houden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Splitinfinitive schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 18:57:
Inmiddels rijd de roborock rond en tot nu toe lijkt die het goed te doen. Maakt mij weer wat luier 😂

Hoevaak is dweilen eigenlijk normaal heb nu 3x per week ingesteld. Maar weet niet of dat teveel of niet genoeg is. Ik deed zelf meestal 2x per week. Wat houden jullie aan?
Ik doe dagelijks.
2 honden en 2 kinderen..
Reservoir van de S8 moet ik om de dag bijvullen en vuil water uitgooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

Ah ok. Ben maar alleen en draag geen schoenen in huis.

Laat hem voor nu dan op 3 dagen staan en kiek het wel even aan 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Nog goed te vermelden, ik heb tegelvloer. Maakt dus geen zak uit hoevaak en hoe nat het wordt

Pagina: 1 ... 32 ... 56 Laatste