Wij kunnen het heel goed oneens met elkaar zijn over het nut van natura2000 gebieden. Of over hoeveel boeren er in Nederland moeten boeren.
Dat klopt

Die stellen het welzijn van dieren en de globale klimaatimpact die verhuizing naar het buitenland heeft, boven de in Nederland geldende milieubelangen
Die mening respecteer ik. Al ben ik het er niet mee eens. Daarover kunnen mensen inderdaad van mening verschillen

om vervolgens hier even afgeschilderd te worden als een stel ongeïnteresseerde, ongeinformeerde sukkels die voor de gek gehouden zijn.
Nu overdrijf je nogal, 'ongeinformeerde sukkels' zijn in ieder geval niet mijn woorden.
Maar feitelijk zijn ze wel een beetje voor de gek gehouden, vind ik. Ook BBB heeft geen oplossing voor het stikstofprobleem. Men draagt een standpunt uit dat men het er niet mee eens is, maar meer ook niet. Het ontkennen van het bestaan van het probleem, daar is het lang en breed te laat voor. Dat had voor de rechterlijke uitspraak moeten gebeuren.
Aan dat standpunt heb je, ook als boer die meer landbouw in Nederland wil, gewoon niks.
En laten we niet doen alsof rechterlijke besluiten voor mensen van de linkse kant van het politieke spectrum heilig zijn. (Ja ik heb het hier over links, want het zijn overtuigend linkse mensen die boos zijn om deze uitslag).
Wat jij leest als 'boos' (waarschijnlijk omdat mensen het niet met jou eens zijn

) lees ik meer als gefrustreerd. Omdat er een accuut probleem is (onafhankelijk van wat je van de gerechtelijke uitspraak vind: hij bestaat) en BBB geen concrete oplossing heeft.
Niet per se omdat er een verschil zit in politieke mening (dat frame probeer je actief op te leggen), maar omdat in ieder geval ik geen toekomstscenario kan bedenken waarin dit de groei van Nederland en/of onze economie niet ontzettend in de weg gaat zitten.
Als er een uitgeprocedeerd kind uitgezet dreigt te worden dan zijn deze zelfde mensen van mening dat er tientallen rechterlijke uitspraken moeten wijken om deze kinderen toch in Nederland te houden. Denk aan de casus Lily en Howick
Uiteindelijk was dat een veel kleiner probleem waar uiteindelijk een EU zich niet in bemoeit, en zorgt het uitstel van zo'n casus niet voor blokkades in de rest van de landelijke economie. Dat vind ik wezenlijke verschillen met zo'n casus.
Omdat het met wetenschap onderbouwd is, er decennialang geleden al afspraken over zijn gemaakt, het een en ander is vastgelegd in wetten, enzovoort enzovoort.
Er is geen sprake (meer) van 'belangrijker'. Er is geen tegenstelling tussen jouw idee of mijn idee over wat beter is. Er is sprake van een feitelijke rechterlijke uitspraak over lokale stikstofuitstoot. Hoe dom het ook zou mogen zijn, dat is uiteindelijk echt het enige waar het om draait in het stikstofdossier.
[
Voor 11% gewijzigd door
Richh op 16-03-2023 01:33
]