Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

crisp schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 00:07:
[...]

We vernietigen onszelf ermee. Daarmee winnen we collectief de Darwin-award; we zijn dus blijkbaar toch niet de "fittest".
Oh, ik heb niet gezegd dat het goed is, en dat we onszelf gaan vernietigen als mensheid staat voor mij ook vast.

Ik ben alleen nog niet zeker van wanneer precies.

Nee, ik heb geen BBB gestemd. Ik ben uitgekomen links van het midden (behoorlijk links van het midden). Dat voelt voor mij ook niet helemaal goed maar ik ben ook van mening dat er wat moet gebeuren op sommige vlakken zoals in de agrarische sector. Dat we als zo'n klein landje dergelijke hoeveelheden produceren is gewoon niet goed.

En dat terwijl ik boeren in principe wel een warm hart toedraag, het moet alleen wel anders.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

De ironie is juist dat je echt niet zo intelligent hoeft te zijn om de snappen dat dit niet opschiet: norm is norm, daar gaat Caroline niks aan veranderen al was ze Zonthar de hoftovernaar.

Maar projecteer er vooral verder op los.

[ Voor 41% gewijzigd door polthemol op 16-03-2023 09:37 ]

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
ph4ge schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 00:10:
[...]
Wat is nou het drama?

[...]
Dit spreekt elkaar behoorlijk tegen. Of je kiest voor de Groningers, of je kiest voor het gas.

[...]
Het is een illusie dat de nieuwste reïncarnatie van de protestpartij wel het beste voor heeft.

Denk je dat Rutte en co niet veel liever ook de status quo in tact hadden gehouden? Dan hadden ze al dit gezeik niet gehad. Misschien hoort bij regeren ook weleens dat je niet populaire besluiten moet nemen.
Je kan zowel voor Groningen kiezen en ook het gas. Compenseer ze en haal het gas uit de grond. Pure onwil / wanbeleid.

Nogmaals, iedereen is blijkbaar blij met de huidige gang van zaken en dat is stuitend.

Sorry hoor, maar ze nemen alleen maar slechte besluiten, maakt niet uit wat het onderwerp is. En ik heb echt geen idee wat Rutte zou willen, mag per direct aftreden en wegwezen. Iets met een onpopulair besluit, want de meeste lopen nog steeds met hem weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08:15
ari3 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 00:11:
Om dit tegen te gaan zou er wetgeving moeten om deze ongewenste beïnvloeding van de media tegen te gaan:
- Alle politieke partijen (dus ook de nieuwe) moeten evenveel spreektijd krijgen zodat nieuwe partijen (en nieuwe ideeën) ook een kans krijgen.
- Debatten worden zo georganiseerd dat iedere partij die deelneemt aan debat een debatstelling mag aandragen. Hiermee wordt voorkomen dat het journaille eenzijdig gaat bepalen op welke thema's politieke partijen zich mogen profileren.
Provinciale Staten loskoppelen van de Eerste Kamer lost het ook op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 15:58
Het probleem is dat het stikstofdossier inmiddels geen kwestie meer van 'meningen' is.

[ Voor 25% gewijzigd door polthemol op 16-03-2023 09:37 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
Indoubt schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 00:13:
[...]

Oh, ik heb niet gezegd dat het goed is, en dat we onszelf gaan vernietigen als mensheid staat voor mij ook vast.

Ik ben alleen nog niet zeker van wanneer precies.

Nee, ik heb geen BBB gestemd. Ik ben uitgekomen links van het midden (behoorlijk links van het midden). Dat voelt voor mij ook niet helemaal goed maar ik ben ook van mening dat er wat moet gebeuren op sommige vlakken zoals in de agrarische sector. Dat we als zo'n klein landje dergelijke hoeveelheden produceren is gewoon niet goed.

En dat terwijl ik boeren in principe wel een warm hart toedraag, het moet alleen wel anders.
Jezus ik ga nog echt als een BBBer klinken ook maar wat objectief vaststaat is dat Nederlandse boeren zo'n beetje de meest schone, efficiënte en meest gereguleerde boeren zijn.

Dan kunnen we toch beter hier produceren, en vervolgens exporteren?

Want elke boer die hier verdwijnt wordt opgevangen met extreem veel meer vervuilende landbouw in landen als Roemenië waar de plofstallen als paddestoelen uit de grond knallen, waar antibiotica en pesticiden meer voor komen dan regenwater en waarbij milieu maatregelen er vooral zijn om te negeren.

Is dat dan echt beter?

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

DutchManticore schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 00:07:
[...]

Jij denkt dat dat allemaal ongeinformeerde idioten zijn die maar even wat stemmen omdat ze niet beter weten?
Absoluut.

Leuk dat je ze ziet rijden op een afstand, als je met ze praat weet je een stuk meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06:54

HollovVpo1nt

I like gadgets

Wat baal ik soms toch van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
*knip* leg mensen geen woorden in de mond

[ Voor 88% gewijzigd door polthemol op 16-03-2023 09:39 ]

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-09 20:34
Als je een gezonde omgeving in Nederland wilt hebben; ja.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:34
BBB bijna 60% in Tubbergen. _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

DutchManticore schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 00:17:
[...]

Jezus ik ga nog echt als een BBBer klinken ook maar wat objectief vaststaat is dat Nederlandse boeren zo'n beetje de meest schone, efficiënte en meest gereguleerde boeren zijn.

Want elke boer die hier verdwijnt wordt opgevangen met extreem veel meer vervuilende landbouw in landen als Roemenië waar de plofstallen als paddestoelen uit de grond knallen, waar antibiotica en pesticiden meer voor komen dan regenwater en waarbij milieu maatregelen er vooral zijn om te negeren.

Is dat dan echt beter?
Je klinkt als een BBB stemmer omdat je praat als een BBB stemmer, je kopieert tenslotte de populistische misinformatie.

Maar ja, dat is beter ja: een emmer gif in de oceaan gooien heeft minder effect dan een beker gif in een aquarium. Stikstof is een lokaal probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchManticore
Richh schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 00:17:
[...]

Het probleem is dat het stikstofdossier inmiddels geen kwestie meer van 'meningen' is.
Die verwijten zijn hier niet wenselijk of welkom

[ Voor 17% gewijzigd door DaniëlWW2 op 16-03-2023 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
[...]

Is dat dan echt beter?
Hier ben ik het mee eens! Maar dat is misschien ook wel het doel, dan hebben we hier zogenaamd geen stikstof meer en is het probleem "verplaatst".

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Richh schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 00:07:
[...]

...want momenteel is 50% van het landoppervlak van Nederland voor de agrarische sector. Wat uiteindelijk voor slechts 6% van het BBP zorgt. We zijn de grootste vleesexporteur van de gehele EU. We zouden dus best íetsje minder agrarische sector kunnen hebben. Zet daar wat huizen en kantoren neer, dat is véél beter voor de economie en hoeven we nog zeker geen vlees te importeren.
Er is al eens uitgerekend dat je maar 3% landbouwgrond nodig hebt om voor bebouwing in te zetten en je klaar bent qua woningtekort. Daarbij is het van de zotte dat een piepklein land als NL de oppervlakte van Zuid-Holland en Noord Holland gebruikt voor 6% van het bbp. Maar wel het leeuwendeel van de uitstoot veroorzaakt.

Boeren kunnen prima boer blijven, maar dan biologisch dus met minder oppervlakte en dieren per boer een hogere marge doorberekenen en je hebt dezelfde opbrengst. Net zo rendabel, beter voor mens en milieu en natura 2000 gebieden hebben nog een kans op overleven. Maargoed boeren zitten in de fuik. Aangejaagd door Europees landbouw/subsidiebeleid en royale kredieten van de Rabo allemaal geënt op groei, groei, groei. Dus ik snap best dat boeren not amused zijn. Zeker tegenover een wispelturige rijksoverheid.

Betekent nog niet dat er dan maar niks moet gebeuren. Helaas hebben ze nu Caroline op het schild die hief het glas, deed een plas en alles bleef zoals het was. De volgende lpf / forum klucht in de dop als ze ineens 14 zetels moet opvullen in de EK. Al kan ik de humor wel hebben. Haar speech afsluiten met de koe van Salland spreid zijn poten over het weiland als knipoog naar Thierry en forum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:34
ari3 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 00:11:
De media hebben in aanloop naar de verkiezingen wederom eenzijdig een beperkt aantal thema's belicht. Dit keer ging het om stikstof, woningtekort en asiel. Nu zijn dat legitieme thema's, maar zeker niet meer of minder belangrijk als de rechtstaat, koopkracht, belastingdruk, onderwijs, defensie en infrastructuur.
defensie wordt landelijk geregeld net als onderwijs en de rechtsstaat . Dat heeft niets te zoeken in provincie verkiezingen. De provinciale belastingdruk is minimaal (enkel wegenbelasting, BTW en loonbelasting die landelijk geregeld worden zijn echt een veelvoud hoger dan de wegenbelasting). Infrastructuur is eigenlijk het enige thema dat echt bij een provincie hoort.
Daarnaast hebben de media deze verkiezing wederom alleen gevestigde partijen met elkaar te laten debatteren op primetime. Hierdoor kregen nieuwe partijen wederom geen kans om zich te profileren voor de massa.

Om dit tegen te gaan zou er wetgeving moeten om deze ongewenste beïnvloeding van de media tegen te gaan:
- Alle politieke partijen (dus ook de nieuwe) moeten evenveel spreektijd krijgen zodat nieuwe partijen (en nieuwe ideeën) ook een kans krijgen.
- Debatten worden zo georganiseerd dat iedere partij die deelneemt aan debat een debatstelling mag aandragen. Hiermee wordt voorkomen dat het journaille eenzijdig gaat bepalen op welke thema's politieke partijen zich mogen profileren.
De BBB, VVD en PvdA/GL hebben denk ik redelijk geprofiteerd van hun media campagnes. De andere partijen kwamen voor mijn gevoel beduidend minder vaak in de media naar voren. Dat is niet fair, aan de andere kant is het landschap compleet versplinterd en kun je 20 landelijke partijen en legio locale partijen allemaal aandacht geven.

Ik ben zelf ook van mening dat het allemaal niet bij draagt aan het stemproces van de provincie. Vooral niet omdat landelijke kopstukken zich hiermee hebben bemoeid plus dat ze de eerste kamer politiek betrekken bij de keuzes van de tweede kamer wat helemaal niet de bedoeling is. Alleen om nu de media hierin te beperken, vind ik wel heel ver gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Niet dom maar kneedbaar.

Maar verrassend is het ook niet: in tijden van complexe problemen zoeken mensen simpele oplossingen. Stemmers houden niet van ingewikkelde materie, jammer genoeg trekt onze fysieke wereld daar niks van aan.

[ Voor 8% gewijzigd door polthemol op 16-03-2023 09:39 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DutchManticore
stropo/whatabout *knip*

[ Voor 103% gewijzigd door polthemol op 16-03-2023 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Robkazoe schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 00:22:
[...]
defensie wordt landelijk geregeld net als onderwijs en de rechtsstaat .
Stukje nuancering: defensie heeft een enorm vastgoed probleem door voornamelijk stikstof. Dit heeft tevens direct invloed op onze capaciteiten in termen van oefeningen (natuurgebieden), locatie en uitgaven (mitigatie stikstof problemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
nst6ldr schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 00:24:
[...]

Niet dom maar kneedbaar.

Maar verrassend is het ook niet: in tijden van complexe problemen zoeken mensen simpele oplossingen. Stemmers houden niet van ingewikkelde materie, jammer genoeg trekt onze fysieke wereld daar niks van aan.
Modbreak:Dit is geen discussievoeren meer, maar op de man spelen met niet onderbouwde argumentatie.

[ Voor 40% gewijzigd door tweakduke op 16-03-2023 00:30 ]

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Richh
Sorry, maar waar wil je nu eigenlijk precies heen?

Er is een rechterlijke uitspraak. Er zijn afspraken gemaakt, zwart op wit. Daar kunnen we nu vanalles van gaan vinden, maar de situatie ís hoe hij ís. Daar is simpelweg geen ruimte voor 'meningen' of 'verschillende inzichten' meer.

Laat ik ook maar gelijk verduidelijken, voordat je mij in een hoek gaat drukken: het gevolg wat dit heeft voor met name de PAS-melders, vind ik ook totaal inhumaan. Daar zijn vergunningen verleend die nu opeens weer worden ingetrokken, zoiets moet ook gewoon niet kunnen vind ik. Vergunning = vergunning.

Er is, zolang je trias policitica en de Nederlandse rechtstaat accepteert, inderdaad maar 1 objectieve oplossing: de stikstofuitstoot moet omlaag. Ja, je kan wat schuiven tussen huisjes/boeren/schiphol/auto's, maar daar houd het toch echt mee op.

Als je daar anders over denkt dan verwacht ik een constructieve realistische oplossingswijze van het stikstofprobleem die niet in strijd is met de wet, van jou.
maar wat objectief vaststaat is dat Nederlandse boeren zo'n beetje de meest schone, efficiënte en meest gereguleerde boeren zijn.
Klopt! Aan die kennis en kunde, kunnen we ook heel veel geld verdienen :)
Nee, want dat zorgt lokaal voor een hoop milieu-ellende. Zo complex is het allemaal niet, heel veel rapporten hierover zijn gewoon openbaar.

Is dat dan echt beter?
Beter voor de Nederlandse uitstoot van stikstof, ja. Dat is het probleem.

Het zou inderdaad verstandig zijn als we de regelgeving op Europees niveau verbeteren. Daar kan Nederland een hele waardevolle rol in spelen denk ik.

*knip* originele post is geknipt

[ Voor 29% gewijzigd door DaniëlWW2 op 16-03-2023 09:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Segafreak83
laat deze sneren achterwege

[ Voor 86% gewijzigd door polthemol op 16-03-2023 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

*knip*

Niet blijven doorgaan aub.

[ Voor 94% gewijzigd door tweakduke op 16-03-2023 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je hebt best een punt (hoewel je het in meerdere posts best wat minder cynisch mag brengen ;))
Maar is het punt niet dat er een rechtelijke uitspraak ligt dat de stikstof in Nederland omlaag moet?
Daar kan een partij als de BBB toch geen verandering in brengen? Alleen hoe het uitgevoerd gaat worden.
Dus minder huizen bouwen zodat de boeren gewoon verder kunnen. Dan kan die partij bij de volgende verkiezing vanwege het huizentekort weer vertrekken.

[ Voor 31% gewijzigd door polthemol op 16-03-2023 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
*knip*

Ophouden met trollen.

[ Voor 110% gewijzigd door tweakduke op 16-03-2023 00:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Richh schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 00:30:
[...]

Sorry, maar waar wil je nu eigenlijk precies heen?

Er is een rechterlijke uitspraak. Er zijn afspraken gemaakt, zwart op wit. Daar kunnen we nu vanalles van gaan vinden, maar de situatie ís hoe hij ís. Daar is simpelweg geen ruimte voor 'meningen' of 'verschillende inzichten' meer.
Amen.

Nederland moet nu eenmaal zijn Natura 2000 gebieden beschermen, dus logischerwijs dient het probleem lokaal opgelost te worden. Het wereldwijde klimaat staat los van deze zaak.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:Het is altijd wat anders na een verkiezingsuitslag.

Echter de gemoederen lopen op, net als de modder die heen en weer vliegt.

We houden op met op de man spelen en onderbouwen de argumentatie volgens de spelregels.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-09 20:34
nst6ldr schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 00:28:
[...]

Stukje nuancering: defensie heeft een enorm vastgoed probleem door voornamelijk stikstof. Dit heeft tevens direct invloed op onze capaciteiten in termen van oefeningen (natuurgebieden), locatie en uitgaven (mitigatie stikstof problemen).
Ook is defensie een lokale issue; zie bijvoorbeeld de kazernes.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

XWB schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 00:33:
[...]

Amen.

Nederland moet nu eenmaal zijn Natura 2000 gebieden beschermen, dus logischerwijs dient het probleem lokaal opgelost te worden. Het wereldwijde klimaat staat los van deze zaak.
Inderdaad.

Dat we heel veel kleine postzegeltjes Natura 2000 gebieden hebben is dan weer heel onhandig. Daarmee hebben we het probleem enorm vergroot. Wij hebben er 162 en een land als frankrijk heeft er 6.

Het is niet maar 1 ding wat er is misgegaan. Ook als we niet een flinke agrarische exporteur waren geweest was het misgegaan en dat is wel aan de politiek te wijten natuurlijk.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000

franssie

Save the albatross

Zo net terug van het tellen, dankzij de hoge opkomst waren we wellicht iets onderbezet maar soit. Blij dat we niet de kandidaten hoefden te tellen, maar alleen de lijsten. Anders waren we pas om een uur of drie klaar geweest denk ik.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:35

Honesty

kattenneus!

Meegeholpen als stembureaulid(voorzitter wilde ik nog niet) maar we hadden een voorzitter die niks met de ipad kon en nadat we na vier keer tellen nog steeds te veel stemmers hadden heb ik maar de kogel door de kerk geschoten(zaten echt in een kerk en ik was op) om het zo te laten, bij de waterschapsverkiezingen kwamen we er achter dat meneer de Waterschapsverkiezingen en provinciale Staten door elkaar had gegooid.
Voel me totaal niet zitten als voorzitter maar ik weet zeker als ik voorzitter was waren we om 11 uur al thuis.
Maar toch is wel een leuke dag gehad en volgende keer doe ik gewoon weer mee.
Stembureau cs had 2 keer zoveel stemmen en is denk ik nu nog bezig, dus kan altijd erger.

De fout van verleden jaar om de dag after gewoon te werken maak ik niet meer, nu lekker aan een biertje en morgen uitslapen.

[ Voor 8% gewijzigd door Honesty op 16-03-2023 00:48 ]

Festina lente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03:43
Ze gingen bij ons op de sportclub rond 12 uur aan de waterschappen beginnen, die zijn nog wel bezig denk ik.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• DutchManticore
XWB schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 00:33:
[...]

Amen.

En mensen die het daar niet mee eens zijn, zijn dus niet geïnformeerd, te dom, zijn onder invloed of moeten anderzins wat mankeren volgens sommige Tweakers hier.

Veel boeren die ik spreek zeggen ook letterlijk "ik wil de boerderij in Nederland houden, wij zijn schoner, beter, efficiënter, dier en klimaat vriendelijker en beter gereguleerd"

Die stellen het welzijn van dieren en de globale klimaatimpact die verhuizing naar het buitenland heeft, boven de in Nederland geldende milieubelangen om vervolgens hier even afgeschilderd te worden als een stel ongeïnteresseerde, ongeinformeerde sukkels die voor de gek gehouden zijn.

En laten we niet doen alsof rechterlijke besluiten voor mensen van de linkse kant van het politieke spectrum heilig zijn. (Ja ik heb het hier over links, want het zijn overtuigend linkse mensen die boos zijn om deze uitslag).

Als er een uitgeprocedeerd kind uitgezet dreigt te worden dan zijn deze zelfde mensen van mening dat er tientallen rechterlijke uitspraken moeten wijken om deze kinderen toch in Nederland te houden. Denk aan de casus Lily en Howick

Mijn hele punt is. Stop eens met doen alsof jouw mening (welke dan ook) de enige is met een alliniering aan de zijde van het juiste, het wijze of het morele.

Er zijn mensen die andere afwegingen maken en daar kun je extreem zuur over doen zoals sommige mensen hier, maar dat maakt nog niet dat anderen geen valide andere opvattingen kunnen hebben

[ Voor 3% gewijzigd door DutchManticore op 16-03-2023 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty

Honesty

kattenneus!

sig69 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 00:52:
Ze gingen bij ons op de sportclub rond 12 uur aan de waterschappen beginnen, die zijn nog wel bezig denk ik.
Die gingen wel twee keer zo snel de waterschappen, wij hadden ook tellers van twee sportclubs, dat vind ik wel de helden van iedere verkiezingen die doen het voor de clubkas.
Ik neem vrije dagen dag ik verlies er ook op maar die het zeker niet onbezoldigd.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Honesty schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 00:55:
[...]

Die gingen wel twee keer zo snel de waterschappen, wij hadden ook tellers van twee sportclubs, dat vind ik wel de helden van iedere verkiezingen die doen het voor de clubkas.
Ik neem vrije dagen dag ik verlies er ook op maar die het zeker niet onbezoldigd.
Het zijn op zich evenveel biljetten, maar minder lijsten. Dus wat minder lopen maar bij ons scheelde het ongeveer 10% in tijd. Dus als ze 3 uur bezig zijn met de provincie, dan wordt het denk ik echt wel nachtwerk (zeker omdat je merkt dat de concentratie na drie uur sorteren en tellen gewoon bij iedereen afneemt).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty

Honesty

kattenneus!

DutchManticore schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 00:52:
[...]

En mensen die het daar niet mee eens zijn, zijn dus niet geïnformeerd, te dom, zijn onder invloed of moeten anderzins wat mankeren volgens sommige Tweakers hier.

Veel boeren die ik spreek zeggen ook letterlijk "ik wil de boerderij in Nederland houden, wij zijn schoner, beter, efficiënter, dier en klimaat vriendelijker en beter gereguleerd"

Die stellen het welzijn van dieren en de globale klimaatimpact die verhuizing naar het buitenland heeft, boven de in Nederland geldende milieubelangen om vervolgens hier even afgeschilderd te worden als een stel ongeïnteresseerde, ongeinformeerde sukkels die voor de gek gehouden zijn.

En laten we niet doen alsof rechterlijke besluiten voor mensen van de linkse kant van het politieke spectrum heilig zijn. (Ja ik heb het hier over links, want het zijn overtuigend linkse mensen die boos zijn om deze uitslag).

Als er een uitgeprocedeerd kind uitgezet dreigt te worden dan zijn deze zelfde mensen van mening dat er tientallen rechterlijke uitspraken moeten wijken om deze kinderen toch in Nederland te houden. Denk aan de casus Lily en Howick

Mijn hele punt is. Stop eens met doen alsof jouw mening (welke dan ook) de enige is met een alliniering aan de zijde van het juiste, het wijze of het morele.

Er zijn mensen die andere afwegingen maken en daar kun je extreem zuur over doen zoals sommige mensen hier, maar dat maakt nog niet dat anderen geen valide andere opvattingen kunnen hebben
Ik vind het ook zuur voor de boeren maar waarom zal je op een van de drukbevolkste gebieden Bio stallen moeten hebben? Ik heb gewerkt in Ierland en daar had je weilanden vol met koeien die beter vlees geven en qua kosten veel goedkoper zijn.ik ben best voorstander van boerenland maar moet dat in het groene hart van de randstad kan net zo goed in zeeland.
Nederland is volgens mij een van de grootste in zadenveredeling waarom moet je als je zo goed bent het dan ook in de praktijk brengen?

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty

Honesty

kattenneus!

franssie schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 00:58:
[...]

Het zijn op zich evenveel biljetten, maar minder lijsten. Dus wat minder lopen maar bij ons scheelde het ongeveer 10% in tijd. Dus als ze 3 uur bezig zijn met de provincie, dan wordt het denk ik echt wel nachtwerk (zeker omdat je merkt dat de concentratie na drie uur sorteren en tellen gewoon bij iedereen afneemt).
Bij ons was de waterschappen 9 en provincie 19 waarin je WS bijna instant kon sorteren

Festina lente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchManticore
Honesty schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 01:00:
[...]

Ik vind het ook zuur voor de boeren maar waarom zal je op een van de drukbevolkste gebieden Bio stallen moeten hebben? Ik heb gewerkt in Ierland en daar had je weilanden vol met koeien die beter vlees geven en qua kosten veel goedkoper zijn.ik ben best voorstander van boerenland maar moet dat in het groene hart van de randstad kan net zo goed in zeeland.
Nederland is volgens mij een van de grootste in zadenveredeling waarom moet je als je zo goed bent het dan ook in de praktijk brengen?
We hebben toch een democratie? Daarbij is toch het idee dat de volksvertegenwoordiging uitvoert waarvoor het volk tijdens verkiezingen stemt?

Er zijn blijkbaar heel wat mensen die Nederland deze richting op willen sturen. Jouw vraagtekens en afwegingen zijn evengoed valide vanuit jouw perspectief maar dat wil nog niet zeggen dat daarom deze democratische uitslag onwenselijk is?

Dat wordt hier wel veel beweerd.

En vergeet ook niet dat het oosten van Nederland volop meedoet in beleid waar vooral in het westen voor gestemd wordt. Waarom kan dat nu niet eens andersom?

[ Voor 7% gewijzigd door DutchManticore op 16-03-2023 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Honesty schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 01:02:
[...]

Bij ons was de waterschappen 9 en provincie 19 waarin je WS bijna instant kon sorteren
Bij ons 12 om 22. Waterschappen waren best nog wel verdeeld. Ik vond het sorteer doorgeef systeem van Corona overigens beter werken, in mijn herinnering was dat ook sneller.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

laat deze flauwe reacties achterwege en gebruik een TR of negeer een post

[ Voor 94% gewijzigd door polthemol op 16-03-2023 09:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Honesty

Honesty

kattenneus!

DutchManticore schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 01:04:
[...]

We hebben toch een democratie? Daarbij is toch het idee dat de volksvertegenwoordiging uitvoert waarvoor het volk tijdens verkiezingen stemt?

Er zijn blijkbaar heel wat mensen die Nederland deze richting op willen sturen. Jouw vraagtekens en afwegingen zijn evengoed valide vanuit jouw perspectief maar dat wil nog niet zeggen dat daarom deze democratische uitslag onwenselijk is?

Dat wordt hier wel veel beweerd.
Klopt ik hoop oprecht dat die mensen krijgen waar ze om gevraagd hebben en niet dat een proteststem een nare bijsmaak krijgt maar je hebt gelijk ik had niet over zuur mogen praten.

Festina lente

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 20:17
[...]

Tata IJmuiden is ook flink schoner dan hun tak in India of ergens in Afrika. Dat is geen reden die fabrieken dan maar naar Nederland te halen.

Verder zou het een flink deel van de kiesgerechtigde goegemeente sieren als men er gewoon eerlijk voor uit zou komen dat na hen de zondvloed kan komen, in plaats van dat men zich in allerlei bochten wringt om gemaakte keuzes te verantwoorden. Van mensen die pertinent beweren dat de wetenschap en de trias politica verkeerd zitten, terwijl ze nota bene zelf in bewust dankzij beperkt politiek inzicht voor het beleid gestemd hebben, mag je best een harde mening hebben.

Sommige argumenten om de mening kracht bij te zetten zijn gewoon feitelijk onjuist. Als iemand er niet mee om kan gaan aan te moeten horen dat en waarom dat zo is, heeft men in het debat ook niks te zoeken. Het wordt ook gewoon tijd dat dat zo gezegd wordt. Zachte heelmeesters maken namelijk stinkende wonden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DutchManticore
*knip* op de man/sneren

[ Voor 136% gewijzigd door polthemol op 16-03-2023 09:46 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Richh
[...]

En mensen die het daar niet mee eens zijn
Wij kunnen het heel goed oneens met elkaar zijn over het nut van natura2000 gebieden. Of over hoeveel boeren er in Nederland moeten boeren.
Dat klopt :)
Die stellen het welzijn van dieren en de globale klimaatimpact die verhuizing naar het buitenland heeft, boven de in Nederland geldende milieubelangen
Die mening respecteer ik. Al ben ik het er niet mee eens. Daarover kunnen mensen inderdaad van mening verschillen ;)
om vervolgens hier even afgeschilderd te worden als een stel ongeïnteresseerde, ongeinformeerde sukkels die voor de gek gehouden zijn.
Nu overdrijf je nogal, 'ongeinformeerde sukkels' zijn in ieder geval niet mijn woorden.

Maar feitelijk zijn ze wel een beetje voor de gek gehouden, vind ik. Ook BBB heeft geen oplossing voor het stikstofprobleem. Men draagt een standpunt uit dat men het er niet mee eens is, maar meer ook niet. Het ontkennen van het bestaan van het probleem, daar is het lang en breed te laat voor. Dat had voor de rechterlijke uitspraak moeten gebeuren.

Aan dat standpunt heb je, ook als boer die meer landbouw in Nederland wil, gewoon niks.
Wat jij leest als 'boos' (waarschijnlijk omdat mensen het niet met jou eens zijn :P) lees ik meer als gefrustreerd. Omdat er een accuut probleem is (onafhankelijk van wat je van de gerechtelijke uitspraak vind: hij bestaat) en BBB geen concrete oplossing heeft.
Niet per se omdat er een verschil zit in politieke mening (dat frame probeer je actief op te leggen), maar omdat in ieder geval ik geen toekomstscenario kan bedenken waarin dit de groei van Nederland en/of onze economie niet ontzettend in de weg gaat zitten.
Uiteindelijk was dat een veel kleiner probleem waar uiteindelijk een EU zich niet in bemoeit, en zorgt het uitstel van zo'n casus niet voor blokkades in de rest van de landelijke economie. Dat vind ik wezenlijke verschillen met zo'n casus.
DutchManticore schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 01:16:
Dus waarom is wat jij bah vindt belangrijker dan wat anderen bah vinden.
Omdat het met wetenschap onderbouwd is, er decennialang geleden al afspraken over zijn gemaakt, het een en ander is vastgelegd in wetten, enzovoort enzovoort.

Er is geen sprake (meer) van 'belangrijker'. Er is geen tegenstelling tussen jouw idee of mijn idee over wat beter is. Er is sprake van een feitelijke rechterlijke uitspraak over lokale stikstofuitstoot. Hoe dom het ook zou mogen zijn, dat is uiteindelijk echt het enige waar het om draait in het stikstofdossier.

[ Voor 11% gewijzigd door Richh op 16-03-2023 01:33 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

[...]

Ja.
[...]

Veel boeren die ik spreek zeggen ook letterlijk "ik wil de boerderij in Nederland houden, wij zijn schoner, beter, efficiënter, dier en klimaat vriendelijker en beter gereguleerd.
Helaas, ook dat heeft grenzen. Een hybride auto is ook schoner dan benzine, toch komt er naast een snelweg veel fijnstof vrij. Je praat wederom om de probleemstelling heen met een irrelevant gegeven.
[...]

Tegenstemmers terzijde, hoe zou je het anders noemen als ze massaal stemmen op iemand die belooft uit te voeren waarvan algemeen bekend is dat het niet mag?
[...]

Als links en rechts zinvolle kenmerken hadden dan waren er maar twee partijen. Los daarvan is deze stelling irrelevant.
[...]

En deze is ook irrelevant. Alsof je een moordernaar niet moet aanhouden omdat ooit een winkeldief door een vormfout onder zijn straf uit is gekomen. Slaat nergens op.
[...]

Jouw hele punt is dat je hier allerlei observaties afbreekt door ze gelijk te stellen aan asielkinderen. Om het over gebrek aan ruimtelijk inzicht nog maar niet te hebben.
[...]

Dat twee asielkinderen mochten blijven maakt het niet ineens een valide punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
Honesty schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 01:08:
[...]

Klopt ik hoop oprecht dat die mensen krijgen waar ze om gevraagd hebben en niet dat een proteststem een nare bijsmaak krijgt maar je hebt gelijk ik had niet over zuur mogen praten.
Dan kan ik prima met je door een deur. Getuigt van een volwassen en rationele houding.

Ik zal ook niet beweren dat jouw inzichten ridicuul of minder valide zijn. Jij prioriteert alleen andere dingen dan dat veel stemmers gedaan hebben.

*knip* stop met je verkapte sneren

[ Voor 14% gewijzigd door polthemol op 16-03-2023 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty

Honesty

kattenneus!

DutchManticore schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 01:26:
[...]

Dan kan ik prima met je door een deur. Getuigt van een volwassen en rationele houding.

Ik zal ook niet beweren dat jouw inzichten ridicuul of minder valide zijn. Jij prioriteert alleen andere dingen dan dat veel stemmers gedaan hebben.
*knip*
Je hebt mijn reactie verkeerd gelezen want ik vind iedere stem waardevol liever een stem dan geen stem. Ik zal ook iedereen die iets totaal anders dan ik zal stemmen aanraden om sowieso te gaan stemmen, democratie is het groote recht. Jammer dat het 4 jaar geleden forum was en nu bbb waar best veel tussen zit.

[ Voor 12% gewijzigd door polthemol op 16-03-2023 08:27 ]

Festina lente

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

DutchManticore schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 01:16:
[...]

Nogmaals de zelfingenomen superioriteit spat van je post af.

[...]

En de grap is. Je zit er nog helemaal naast ook. De absolute impact is in jouw abstracte weergave precies even groot. Precies evenveel land wordt bedekt door jouw gekozen bolletjes _O- of denk je nu echt dat het klimaat maar enige maling heeft aan iets arbitraire als landsgrenzen. Ik snap best wel dat een hoge concentratie van uitstoot een rol speelt maar dat wil nog niet zeggen dat jouw prioriteit van lokaal boven mondiaal (dat betekent dingen die meer dan een paar kilometer ver zijn }:O ) ineens de intellectueel of moreel verheven van de twee is.

Luister, hou je vast, het is me gelukt. Ik snap al je grote dure woorden, inclusief "lokaal" en de dingen die jij bah bah vindt.

Maar andere mensen vinden andere dingen bah ! Zoals wanneer dieren massaal in dier onvriendelijke stallen worden geschoven, vol worden geknald met antibiotica en waarbij de bolletjes over de grens niet even groot zijn zoals jij ze even handig getekend hebt.

Dus waarom is wat jij bah vindt belangrijker dan wat anderen bah vinden. Zij prioriteren de beperking van schade op mondiale schaal boven de lokale die jij prioriteert. Plus nog het verlies aan dierenwelzijn.

En dan kom jij ze even tot kortzichtige, voor de gek gehouden, moreel en intellectueel gebrekkige idioten verklaren.

Alleen maar omdat je je zin niet hebt gekregen. Kijk eens in de spiegel.

Je moet eens niet zo zuur doen, en accepteren dat mensen valide andere opvattingen kunnen hebben dan jij. En dat de democratie functioneert ook als jij je zin niet krijgt
Ik weet echt niet wat hier mis gaat, volgens mij dans je heel bewust om zaken heen die bijzonder voor de hand liggen. Tegelijkertijd maak je er niet meer van dan "we zijn niet dom", terwijl je in dezelfde post nog zo'n beetje alleen maar een onsamenhangend betoog maakt over asielkinderen (heeft niemand het over), landsgrenzen (heeft ook niemand het over), simpele meetkunde niet kan toepassen, en dan observaties (lees: die zijn reproduceerbaar) wegzet als mening, danwel gelijk stelt aan meningen.

En dan ook nog pretenderen dat iemand zich op onwenselijke manier uitlaat terwijl je debuut in dit topic ons kabinet als kartel wegzet.

Hou die spiegel maar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
Eindelijk. De uitslag van mijn gemeente is ook binnen. Ook naar de BBB gegaan. Morgen of vrijdag toch maar eens de uitslagen per stembureau bekijken op de site van de gemeente.

* Oekiejoekie belt nog even met de dierenambulance of ze nog even dat kadaver van de uil van minerva op willen komen halen en gaat dan slapen :+

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Hierkomen zo nu en dan nog gemeentes binnen https://nos.nl/collectie/...nciale-statenverkiezingen

Maar ik ga zo ook maar eens naar bed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Hier ook naar de BBB. Vooral opvallend dat een voornamelijk linkse regio opeens veel meer naar rechts is opgeschoven. Aan de andere kant niet heel vreemd. Populisme neemt hier ook toe en aangezien ik veel mensen ken die naar de agrarische opleidingen zijn gegaan en ik ook weet hoeveel die weten over wat er buiten hun dorp afspeelt :+

Ja dat zal wel verheven zijn bla bla. Maar de boeren hier wilden duidelijkheid. En nu komen ze er binnen 2 jaar achter dat het er enkel onduidelijker op word voor ze. En dat zal de schuld wel weer zijn van Links, de Elite, de buitenlanders etc. Want men blaat gewoon de "convienent truths" na zonder enig onderzoek om vervolgens te klagen dat de politiek niet luistert en ze niet begrijpt.

Ook hier geld weer:
Shit goes in -> shit comes out.

Over een of twee decennia zullen ze hier, als we niets doen aan stikstof en grondwaterpijl, ze staan huilen dat de bodem is verzilt en dat er überhaupt niets meer groeit. O-)

Verder heeft de BBB op landbouw na niet eens zulke hele gekke dingen in het programma staan voor onze regio. Dus wat dat betreft ook weinig moeite mee. Het is een regionale verkiezing dus dat scheelt. O-)

[ Voor 9% gewijzigd door Waah op 16-03-2023 01:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Toch nog even wakker gebleven, Gooise Meren is ook binnen. Zoals te verwachten blijft de VVD hoog (net zoals een wassenaar) maar op mijn stembureau (wat landelijker) was het ook BBB die de scepter zwaaide.

Ik denk dat ik morgen eens als toeschouwer/waarnemer ga naar de persoontellingen in Bussum. Dat gaan ze voor de hele gemeente in 6 uur doen (van 09:00 tot bekendmaking uitslag om 15:00) dsu ik ben wel benieuwd hoe ze dat aanpakken. En ook hoe ze omgaan met de verschillen in tellingen als die dan nog blijven. Wij hadden bijvoorbeeld een stempas meer dan stembiljetten. Kan na 3 maal tellen een fout zijn die drie maal gemaakt is, of iemand heeft het om te jennen mee naar huis genomen ... of het tellen van de passen is fout gegaan (daar ben je als teller die om 21:00 start niet bij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Oh nice, Laren, schizo mixed up:
VVD 32,4 %
tweede:
BBB met 10,6%

Als het gemeenteraadsverkiezingen waren geweest, was dit een opmerkelijke uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Grappig, hier in de omgeving (Eindhoven) gaan de VVD en BBB echt enorm nek-aan-nek. Slechts een paar procentpunt verschil die de een of de ander laat winnen, al is het toch veelal BBB dat wint.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
Wat ik vanavond vooral opmerkelijk vind, is de bible-belt. Bij vorige uitslagenavonden zag je die zich altijd keurig aftekenen tegen de rest van het land, met als winnaar CU of SGP. Als ik nu kijk, dan zie ik gemeenten als Harderwijk of Putten ook al BBB-groen.

/edit: Oke, Nunspeet nu vooral SGP. maar de BBB is er niet veel kleiner.

/edit: Niet opmerkelijk: In Eindhoven is de PvdA de grootste met +13,8%. Dat zal wel iets te maken hebben met een nieuwe PvdA-burgemeester, en een oude VVD-burgemeester die er niet echt populair was.

[ Voor 35% gewijzigd door Oekiejoekie op 16-03-2023 03:17 ]

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08:15
Als ik nu de uitslagen kaart zie blijf ik het grappig vinden dat sommige mensen beweren dat het verschil tussen steden en alles daarbuiten niet zo groot is.

Waarom valt het dan op dat GL bijna nergens de grootste is, behalve in Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Eindhoven, Tilburg, Haarlem, Maastricht, Amersfoort, Arnhem, Zwolle en Groningen? Dat zijn 6 van de 10 grootste steden en Nijmegen is nog niet geteld, maar die verwacht ik ook voor GL.

De enige conclusie die ik kan trekken is dat het verschil tussen stad en alles daarbuiten enorm is. Wat toch ook wel grappig en frappant is. Die stadsmensen wonen juist niet in een groene omgeving...? :+
Oekiejoekie schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 02:40:
/edit: Niet opmerkelijk: In Eindhoven is de PvdA de grootste met +13,8%. Dat zal wel iets te maken hebben met een nieuwe PvdA-burgemeester, en een oude VVD-burgemeester die er niet echt populair was.
GL, PvdA is de 3e partij daar. En het is +0,4% en +2,4%. D66 is -2,8% dus waar die kiezers vandaan komen is wel duidelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

nst6ldr schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 01:07:
[...]

Nou, kijk eens hier. Ik heb 4 zwarte puntjes neergezet in Nederland, dat is op deze afbeelding aan de linker kant. Deze zwarte puntjes vertegenwoordigen ieder een veehouderij (zo'n stal met koeien). Ik heb er ook 4 neergezet in Duitsland, dat land is rechts van Nederland. Ze staan hier wat verder uit elkaar omdat Duitsland groter is dan Nederland: tot wel 9 Nederlanden groter! In het rood heb ik vervolgens de neerslag van stikstof gemarkeerd. De natuur gaat niet zo goed in deze gebieden omdat deze neerslag zuur is (bah!). Maar wat blijkt, de neerslag is om de boerderijen heen! Dit noemen we met een duur woord 'lokaal', omdat het maar een paar kilometer ver is. Je ziet dus hoe een zelfde hoeveelheid bedrijven in Nederland veel schadelijker is dan in Duitsland.

[Afbeelding]
Daaruit volgt dat de Nederlands economie niet groter mag zijn dan 1/9 van de Duitse. Want oppervlakte is nu alles bepalend, niet bevolking of infrastructur. Dat betekent een reductie van 50 procent van de Nederlandse economie.

Ook kan je niet simpelweg stellen dat al die industrie en landbouw dan maar met innovatieve high-tech bedrijven kan worden vervangen, die hebben ook bedrijfsruimtes, huizen voor hun werknemers en stroom nodig, allemaal zaken die veel makkelijker in een ander, groter land kunnen worden geregeld.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:29
Het ‘leuke’ is dat er in het verleden veelal getracht is het stikstof probleem op te lossen door de hoop op technische vooruitgang en dat er dan een doorbraak van jewelste zou komen.

Die bleef maar uit en ondertussen gingen de agri industrie & een aantal banken stug door met maximaal benutten van de groei mogelijkheden. Ondertussen de boeren opzadelen met grote schulden.

De lobby is altijd al sterk geweest, het uitstellen van noodzakelijke maatregelen is tot kunst verheven. De VVD gaf alle ruimte want de kijk op welvaart is daar puur economisch. En de hoop op een markt oplossing staat voorop.

30 jaar niet durven aanpakken op dit dossier en nu zitten we er mee. De agri lobby heeft het CDA opgesoupeerd als vehikel voor het uitstellen toen ze er daar achter kwamen dat verder uitstel echt gevaarlijk is.

Toen is simpelweg een eigen vehikel opgericht met de BBB.

En we gaan weer zo lang mogelijk uitstellen.
Er zitten te weinig mechanismen in ons bestel om de carousel tussen bedrijven & politiek enerzijds en de snelle mogelijkheden om even een politieke partij op te richten met 1 agendapunt & twijfelachtige motieven anderzijds in goede banen te leiden.

We zijn via de LPF , pvv , naar FVD , denk , bij1 , volt en allerlei andere splinters langzaam verworden tot een partij per speerpunt samenleving. En iedereen zet zijn hakken in het zand voor electoraal gewin.

We pakken geen enkel moeilijk dossier meer aan. Dossiers waarvan lang en breed bewezen is dat ze opgelost moeten worden en dat dat nu eenmaal pijn gaat doen.

Waar is het pragmatische (boeren)verstand gebleven? Is het nu echt zo moeilijk om als samenleving met elkaar te gaan zitten en echt zaken op te lossen?

In het geval van klimaatverandering is er zoveel echt werk te verzetten maar er gebeurt niets. En waarom ? Omdat iedereen aan zijn eigen parade paardje vast wil houden en geen centimeter beweegt.

Heel treurig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:08
CornermanNL schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 06:45:
We zijn via de LPF , pvv , naar FVD , denk , bij1 , volt en allerlei andere splinters langzaam verworden tot een partij per speerpunt samenleving. En iedereen zet zijn hakken in het zand voor electoraal gewin.
We hebben partijen sls PvDD, Denk… Groen Links en PvdA fuseren ineens om zo invloed op de formatie uit te oefenen.

Versplintering en polorisatie vindt in beide kampen plaats. Punt is dat niet iedereen jouw mening deelt. Hoe je het ook draait. :w

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:23
DutchManticore schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 01:04:
[...]
Exact. Mits je een significante meerderheid hebt. En hoewel BBB de grote winnaar is, de coalitie heeft samen nog steeds meer zetels dan BBB in de 1ste kamer. Diezelfde vreugde zagen we in 2019 met de grote winst van Forum ook. Die partij zijn nu, thank god, afgeserveerd, en die zetels zijn gewoon verschoven naar BBB, voeg daar aan toe wat bij CDA is weggelopen.

Dit topic gaat nu wel heel erg over de stikstof perikelen, maar ik blijf erbij dat de grote winst van BBB niet zozeer komt omdat men tegen het stikstofbeleid is maar meer dat men klaar is met de kabinetten Rutte en de politiek in het algemeen. Het stikstofbeleid was lang niet zo'n hot item in in 2019 en ook toen zagen we de proteststem aanzienlijk groeien met de winst van FvD. FvD heeft zichzelf sinds corona aanzienlijk onklaar gemaakt en die mensen met nog enig greintje fatsoen zijn daar snel van weggelopen. Die scharen zich dan nu achter het nieuwe om die proteststem te blijven uiten.

In het reguliere politiek topic is de problematiek van de Nederlandse politiek al zo vaak benoemd. Gedrag, niet informeren, achterhouden van informatie. Het is een rot cultuurtje geworden en ik denk dat men vooral daar klaar mee is. Ook de persoon Mark Rutte an sich, en in een zelfde mate Sigrid Kaag, is men klaar mee.

Voor mij persoonlijk is de grote winst van gisteren vooral de neergang van FvD *O*

Wat ik zelf vooral hoop is dat Den Haag het signaal eens echt aanpakt. Onze politiek moet echt beter. Het vertrouwen is zo laag. En ze weten het echt wel. Wie herinnert zich de woorden over nieuw leiderschap etc, om vervolgens de bips mee af te vegen, glas, plas en bleef zoals het was.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• CornermanNL
Flozem schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 07:03:
[...]

We hebben partijen sls PvDD, Denk… Groen Links en PvdA fuseren ineens om zo invloed op de formatie uit te oefenen.

Versplintering en polorisatie vindt in beide kampen plaats. Punt is dat niet iedereen jouw mening deelt. Hoe je het ook draait. :w
Welke mening ? Klimaatverandering is geen mening. Mijn punt gaat niet over links of rechts maar de integriteit en houdbaarheid van ons politieke bestel.

Voor ieder standpunt lijkt er tegenwoordig wel een nieuwe partij met de flavor of the month naar voren te komen. Zonder de benodigde infrastructuur, controle mechanismen om een goede politieke organisatie neer te zetten.

Men neemt een moeilijk onderwerp dat leeft en wat snel voor electoraal succes kan zorgen en kan zomaar groot worden. Om vervolgens geen bestuurlijke rol te kunnen spelen , ook als men wel op die positie komt. Voorbeelden te over, vervolgens blijft er een skelet van een partij over dat een paar zetels heeft. Je ziet het lokaal , landelijk. Het is een lappendeken van krakkemikkige politieke partijen waar het alleen nog gaat over het behouden van stemmen.

Zeer zorgelijk, want besturen en problemen oplossen kan niet meer. Niemand durft of kan een moeilijke overwogen beslissing meer nemen en stelt die uit.

En dan begint het circus opnieuw , om
Nog maar niet te beginnen over interne ruzies en afsplitsingen.

Ongeacht waar je je bevind op het politieke spectrum, het is een belabberde ontwikkeling en een gevaar voor de stabiliteit van onze samenleving.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niek_nijmegen
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-09 16:07
Flozem schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 07:03:
[...]

Polarisatie en fuseren vind ik niet zo erg. Het wordt pas onwerkbaar wanneer er (zoals de afgelopen 20 jaar?) bij iedere verkiezingsronde een nieuwe eendags-messiaspartij de grootste wordt.
Terwijl daardoor de VVD/CDA coalities, die voor het politiek wantrouwen verantwoordelijk zijn, blijven zitten en er niets fundamenteel verandert.

Alles ist richtig, auch das Gegenteil. Nur »zwar - aber«, das ist nie richtig. (Kurt Tucholsky)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
JeroenNietDoen schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 07:11:
[...]

Wat ik zelf vooral hoop is dat Den Haag het signaal eens echt aanpakt.
Dat gaat niet gebeuren. Zie jij enige verandering in de houding van iemand als Rutte of zijn partij?

Het probleem betreft uiteindelijk ook niet de politieke partijen. Die doen wat scoort bij de burgers. Het probleem is de burger die die mensen aan de macht brengt en in het zadel houdt. Het probleem is de desastreuze invloed van talkshows en sociale media daarop.

@CornermanNL heeft daarbij ook een punt. Er zijn teveel partijen die opkomen voor deelbelangen. We hebben een partij voor boeren, voor Europa, voor ouderen, voor moslims etc.. Waarom? Er wordt te weinig naar gedeelde belangen gezocht.

[ Voor 17% gewijzigd door D-e-n op 16-03-2023 07:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
CornermanNL schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 07:21:
[...]

Welke mening ? Klimaatverandering is geen mening. Mijn punt gaat niet over links of rechts maar de integriteit en houdbaarheid van ons politieke bestel.
Wat een meesterlijke verdraaiing van woorden weer.

Ik doel op de oplossingen, niet het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:34
TheBrut3 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 06:10:
Als ik nu de uitslagen kaart zie blijf ik het grappig vinden dat sommige mensen beweren dat het verschil tussen steden en alles daarbuiten niet zo groot is.

Waarom valt het dan op dat GL bijna nergens de grootste is, behalve in Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Eindhoven, Tilburg, Haarlem, Maastricht, Amersfoort, Arnhem, Zwolle en Groningen? Dat zijn 6 van de 10 grootste steden en Nijmegen is nog niet geteld, maar die verwacht ik ook voor GL.

De enige conclusie die ik kan trekken is dat het verschil tussen stad en alles daarbuiten enorm is. Wat toch ook wel grappig en frappant is. Die stadsmensen wonen juist niet in een groene omgeving...? :+
En hoe veel stemmen zijn er wel op dezelfde partijen binnen en buiten de steden?
Kijk niet alleen naar de grootste maar naar totalen.

Is deze kloof nou werkelijk groter dan die tussen arm/rijk, jong/oud, hoog opgeleid/laag opgeleid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandor_Clegane
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Sandor_Clegane

Fancy plans and pants to match

Philip Ross schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 07:36:
[...]

En hoe veel stemmen zijn er wel op dezelfde partijen binnen en buiten de steden?
Kijk niet alleen naar de grootste maar naar totalen.

Is deze kloof nou werkelijk groter dan die tussen arm/rijk, jong/oud, hoog opgeleid/laag opgeleid?
Stadsmensen zijn mensen die er eens op uit trekken en dan zin hebben in groen. :)

Iemand verbaasd over deze uitslag? Ik niet echt. Ben benieuwd of er wat mee gedaan wordt, ik gok van niet.

Less alienation, more cooperation.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:34
Sandor_Clegane schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 07:42:
[...]

Stadsmensen zijn mensen die er eens op uit trekken en dan zin hebben in groen. :)

Iemand verbaasd over deze uitslag? Ik niet echt. Ben benieuwd of er wat mee gedaan wordt, ik gok van niet.
Er kan niets nee gedaan worden want er liggen gerechtelijke uitspraken waar het kabinet zich aan moet houden.
Er zijn ook geen realistische alternatieven geboden vanuit deze proteststempartij.
Er ligt ook veel druk op vanuit de EU.
En als je het midden/links mee wil krijgen kan je dus niet veel anders dan doorzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandor_Clegane
  • Niet online

Sandor_Clegane

Philip Ross schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 07:44:
[...]

Er kan niets nee gedaan worden want er liggen gerechtelijke uitspraken waar het kabinet zich aan moet houden.
Er zijn ook geen realistische alternatieven geboden vanuit deze proteststempartij.
Er ligt ook veel druk op vanuit de EU.
En als je het midden/links mee wil krijgen kan je dus niet veel anders dan doorzetten.
Ik doelde meer op het signaal dat er massaal op een buitenbeentje is gestemd ipv de gevestigde orde.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:21
Het zal groot feest zijn bij de grote agri-reuzen vandaag.... Eerst hadden ze alleen de boeren compleet in de tang, maar het is ze nu gelukt om een groot deel van de bevolking achter hun ideeën te krijgen.. De miljarden stromen de komende jaren lekker binnen.

[ Voor 11% gewijzigd door M@cer op 16-03-2023 07:47 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CornermanNL
Flozem schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 07:35:
[...]

Ik heb nooit de intentie om woorden te verdraaien mocht dat zo overkomen mijn excuses. Maar ik begrijp niet waar je nu precies op doelt? De oplossingen voor het stikstof probleem neem ik aan?

Daar is ook geen mening over te hebben, alles moet minder. Er is alleen niemand die start met een oplossing uit te voeren. Schiphol wil extra aanvlieg routes en uitbreiding. Tata steel staat er nog. De boeren mochten maar uitbreiden. Controle op emissie heeft gefaald.

Pfaf bij duPont. Ga zo maar door. En geen enkele politieke partij durft de handschoen op te pakken. En echt iets te doen. En we hebben nu zoveel partijen die vooral veel schreeuwen maar weinig tot geen inhoudelijke bijdrage kunnen of willen leveren door gebrek aan organisatie, kennis op de inhoud en bestuurlijk vlees op de botten. Of zelfs in beginsel niet democratisch zijn.

Dat kunnen we de VVD aanrekenen met de blinde focus op marktwerking voor het oplossen van alle problemen. Dat werkt niet, en wat krijgen we uitstel en afstel.

En kleine partijen die inspelen op de gaten die onherroepelijk vallen door maar niets uit te voeren.

En dan is het een neerwaartse spiraal en komt je hele politieke en bestuurlijke bestel in gevaar. Je ziet het al jaren.

En het maakt niet uit welk dossier je neemt, of je nu links of rechts bent. Het oplossend vermogen en het naar elkaar luisteren en met een uitvoering komen is er niet meer bij. Een breed besef dat iedereen hetzelfde probleem heeft. En dat wij daar met zijn allen uit moeten komen en dat niet alleen het op moeten lossen.

Dat ontbreekt door de wanorde in het politieke landschap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
TheBrut3 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 06:10:

[...]

GL, PvdA is de 3e partij daar. En het is +0,4% en +2,4%. D66 is -2,8% dus waar die kiezers vandaan komen is wel duidelijk.
Vraag is natuurlijk waar je naar kijkt. Gemiddeld genomen is opleidingsniveau op het platteland lager dan in steden. Is het dan opleidingsniveau wat het verschil verklaart of stad/platteland. Wel boeiend als de demografische gegevens bekend worden.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Sandor_Clegane schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 07:45:
[...]

Ik doelde meer op het signaal dat er massaal op een buitenbeentje is gestemd ipv de gevestigde orde.
Dat gebeurt al jaren, en je ziet wat daarmee gebeurt, structureel gezien.

Eerst hadden we LPF, toen kwam PVV, toen de FVD, en nu is het BBB, En over 4 jaar blijkt dat ook BBB haar verkiezingsbeloften niet nakomt, worden ze gedecimeerd (net als FVD nu) en staat de volgende partij op. En 4 jaar daarna de volgende. Repeat ad infinitum.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Flozem schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 07:35:
[...]

Maar daar zit toch precies het probleem? Welke oplossingen zie je BBB brengen om de stikstofuitstoot met 50% te reduceren in 2035?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandor_Clegane
  • Niet online

Sandor_Clegane

wildhagen schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 07:47:
[...]

Dat gebeurt al jaren, en je ziet wat daarmee gebeurt, structureel gezien.

Eerst hadden we LPF, toen kwam PVV, toen de FVD, en nu is het BBB, En over 4 jaar blijkt dat ook BBB haar verkiezingsbeloften niet nakomt, worden ze gedecimeerd (net als FVD nu) en staat de volgende partij op. En 4 jaar daarna de volgende. Repeat ad infinitum.
Vandaar ook mijn eerdere opmerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Nu online
MikeyMan schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 07:48:
[...]

Maar daar zit toch precies het probleem? Welke oplossingen zie je BBB brengen om de stikstofuitstoot met 50% te reduceren in 2035?
Er staat nog steeds 24 mrd klaar. Zou mij helemaal niet verbazen als in the end de doelen gewoon gehaald gaan worden. Kan me zelfs voorstellen dat andere toon prima helpt om de doelen juist te halen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

giantgiantus schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 07:50:
[...]

Er staat nog steeds 24 mrd klaar. Zou mij helemaal niet verbazen als in the end de doelen gewoon gehaald gaan worden. Kan me zelfs helpen dat andere toon prima helpt om de doelen juist te halen.
Kan die uitgegeven worden zonder dat de -nu nieuwe - eerste Kamer en provincies daar een plasje over doen? Als het aan BBB ligt gok ik zomaar dat het leeuwendeel daarvan dan in 'innovatie' wordt gestoken. En we er in 2035 achter komen geen steek opgeschoten te zijn. Behalve de sponsoren van BBB dan.

En het lullige is dat de boer dan andermaal met lege handen staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 16:32
Oekiejoekie schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 02:40:

Niet echt. Was een foutje van de gemeente:
https://www.omroepbrabant...t-fout-met-tellen-stemmen

[ Voor 27% gewijzigd door jdiezrequejo op 16-03-2023 07:53 ]

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandor_Clegane
  • Niet online

Sandor_Clegane

giantgiantus schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 07:47:
[...]

Vraag is natuurlijk waar je naar kijkt. Gemiddeld genomen is opleidingsniveau op het platteland lager dan in steden. Is het dan opleidingsniveau wat het verschil verklaart of stad/platteland. Wel boeiend als de demografische gegevens bekend worden.
Het zit hem niet in het opleidingsniveau, meer in de ideologie die je meekrijgt als je naar het hoger onderwijs gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:02
Begrijp alleen de euforie bij GL/PvdA nog niet helemaal.

Op basis van de nu bekende cijfers hebben ze alleen in Noord-Brabant (0,3 procentpunt) en Limburg (0,4 procentpunt) een hele kleine winst behaald. In alle andere provincies staan ze (dik) in de min, bij behalve in Zuid-Holland (0,1 procentpunt) overal met meer dan 2 procentpunten (met tot -7,4 in Drenthe).

BBB wint in 8 van de 12 provincies van GL/PvdA. Daarbij aangetekend dat naast Groningen de provincies Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht naar GL/PvdA gaan, waardoor het hoge inwonertal van de 3 laatstgenoemden er dus voor zorgt dat het in het totaal nog wel meevalt.

Maar als je dit beschouwt als 'Provinciale verkiezingen' is het niet eens een race.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:49
alexbl69 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 07:54:
Begrijp alleen de euforie bij GL/PvdA nog niet helemaal.
Het is een beetje standaard dat partijen proberen een positieve draai te geven aan de uitslag. Zelfs Baudet is blij met "een goed begin" :+

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Nu online
Sandor_Clegane schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 07:54:
[...]

Het zit hem niet in het opleidingsniveau, meer in de ideologie die je meekrijgt als je naar het hoger onderwijs gaat.
Waar doel je op? Ik geloof dat ik heel weinig ideologie heb meegekregen toen ik aantal jaar op universiteit rond heb gelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:58

Lordy79

Vastberaden

Ik ben heel benieuwd welke koerswijziging er komt.

Er zijn twee wegen voor het kabinet: een deal maken met pvdagl of met BBB.

Met BBB is schier onmogelijk omdat d66 dat niet pikt en vanuit hun point of view volkomen begrijpelijk.

Dan moet Rutte dus op de knieën voor pvdaGL en ik ben heel benieuwd wat de prijs daarvoor is.
Ik denk dat ze bij pvdaGL nog niet vergeten zijn dat Rutte absoluut geen coalitie met die partijen wilde twee jaar geleden en D66 wel. Toen heeft Kaag ingebonden en zijn ze toch met CU in zee gegaan.

Maar 15 zetels in de 1e kamer is wel meer dan de helft van de hele coalitie dus de prijs die PvdAGL kan vragen is zeer groot.

Verder denk ik dat als PvdaGL genoegen neemt met wat kruimels, dit over 2 jaar weer electoraal afgestraft wordt.

En dan nog de provincies... In Overijssel heb je een blok van 21 zetels die geen stikstof beleid willen uitvoeren (BBB PVV fvD Ja21) dus vrijwel alle andere partijen moeten dan de macht verdelen om dit blok eronder te krijgen. Dan heb je het dus over ca 10 partijen....

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:28
crisp schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 00:07:
[...]

We vernietigen onszelf ermee. Daarmee winnen we collectief de Darwin-award; we zijn dus blijkbaar toch niet de "fittest".
Prima toch, dieren en planten komen en sterven uit. De aarde heeft nog miljarden jaren de tijd voordat de zon uitdooft. Ik voorzie een mooie groene planeet aarde als wij zijn uitgestorven :+

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wat overigens nog veel erger is dan de provinciale staten is dat BBB ook in veel waterschappen een forse winst behaald heeft. Dat gaat nog veel directer invloed hebben. En dat terwijl de boeren al vaste vertegenwoordiging hadden. Zeg maar dag tegen je grondwater :X

[ Voor 6% gewijzigd door MikeyMan op 16-03-2023 08:04 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Nu online
MikeyMan schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 07:53:
[...]

Kan die uitgegeven worden zonder dat de -nu nieuwe - eerste Kamer en provincies daar een plasje over doen? Als het aan BBB ligt gok ik zomaar dat het leeuwendeel daarvan dan in 'innovatie' wordt gestoken. En we er in 2035 achter komen geen steek opgeschoten te zijn. Behalve de sponsoren van BBB dan.

En het lullige is dat de boer dan andermaal met lege handen staat.
BBB is een grote partij geworden, maar niet in de buurt van de meerderheid. Nederlandse bevolking heeft nog steeds gestemd voor partijen die de stikstof problematiek willen aanpakken met pvda, gl, d66, volt, pvd, vvd, cu en zelfs cda.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandor_Clegane
  • Niet online

Sandor_Clegane

giantgiantus schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 07:58:
[...]

Waar doel je op? Ik geloof dat ik heel weinig ideologie heb meegekregen toen ik aantal jaar op universiteit rond heb gelopen.
Je zegt het zelf al. :) "Ik geloof dat".

Vergis je niet hoeveel je meekrijgt over "hoe het heurt": hoe je te gedragen, wat normaal is, wat "belangrijk" is en ga zo maar door. Daar zit een flinke scheidslijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08:03
Misschien gloort er hoop voor het CDA en kan het weer een echte middenpartij worden, nu het boerenbelang er vakkundig uitgesneden is. Worden die ook niet meer gegijzeld in het stikstofdebat.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Lordy79 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 08:01:

Met BBB is schier onmogelijk omdat d66 dat niet pikt en vanuit hun point of view volkomen begrijpelijk.

Dan moet Rutte dus op de knieën voor pvdaGL en ik ben heel benieuwd wat de prijs daarvoor is.
Ik denk dat ze bij pvdaGL nog niet vergeten zijn dat Rutte absoluut geen coalitie met die partijen wilde twee jaar geleden en D66 wel. Toen heeft Kaag ingebonden en zijn ze toch met CU in zee gegaan.

Maar 15 zetels in de 1e kamer is wel meer dan de helft van de hele coalitie dus de prijs die PvdAGL kan vragen is zeer groot.

Verder denk ik dat als PvdaGL genoegen neemt met wat kruimels, dit over 2 jaar weer electoraal afgestraft wordt.

En dan nog de provincies... In Overijssel heb je een blok van 21 zetels die geen stikstof beleid willen uitvoeren (BBB PVV fvD Ja21) dus vrijwel alle andere partijen moeten dan de macht verdelen om dit blok eronder te krijgen. Dan heb je het dus over ca 10 partijen....
Of er wordt meer per onderwerp toch een deal gemaakt. Voor alles wat niet stikstofgerelateerd is verwacht ik dat BBB best met kabinet een hoop eens is. Voor stikstofgerelateerde zaken hebben PvdA/GL dan twee opties: Of hele harde eisen leggen op ander gebied, en de kans lopen dat het kabinet ook daar met BBB door gaat (wat D66 idd niet leuk zal vinden, maar tja als het alternatief ook niet werkbaar is), of stemmen op basis van hun standpunten, en dus in stemmen met stikstof maatregelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 12:57
Lordy79 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 08:01:

En de vraag is wat het CDA gaat doen. Immers zullen ze hun "oude" geluid weer willen laten horen en dat kan nu eenmal veel minder goed met PvdA/GL en kan een stuk beter met de BBB.
De coalitie is ook afhankelijk van het CDA en ik verwacht dat, zeker met het stikstofdossier, er harde klappen gaan vallan.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:58

Lordy79

Vastberaden

Voor het CDA is het te laat. Die krijgen echt de stemmen niet terug van BBB.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 09:09

CyBeRSPiN

sinds 2001

wildhagen schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 07:47:
[...]
En 4 jaar daarna de volgende. Repeat ad infinitum.
Totdat de media eens haar verantwoordelijkheid neemt en niet steeds een nieuwkomer vol in de spotlights zet en jaren wekelijks aan een miljoenenpubliek gratis PR geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Het is een beste veldslag geworden, had niet verwacht dat triple-B zo groot zou worden. Het is voor mij nu vooral de vraag of het besef bij CDA, D66 en VVD binnen is gekomen dat ze misschien toch iets moeten veranderen in hun aanpak, want kennelijk zijn veel kiezers het toch niet meer eens met ze.

Ben overigens ook positief verrast door het grote verlies van FVD, geeft me weer iets meer vertrouwen in de medemens…

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-09 06:36
Sandor_Clegane schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 07:45:
[...]

Ik vind dat er altijd vreemd naar die getallen gekeken wordt. Ja, er is veel op BBB gestemd, maar uiteindelijk hebben verreweg de meesten er niet op gestemd. De meeste stemmen zijn toch vanuit FvD overgewaaid. Hopelijk lokt het een keer een goede samenwerking uit tussen VVD/D66/PvdA/GL/Volt/CDA (die samen hopelijk net een meerderheid halen).

[ Voor 9% gewijzigd door Pepper92 op 16-03-2023 08:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-09 17:26
Ik denk dat de voornaamste reden voor de winst van BBB is dat mensen het beleid van het kabinet zat zijn en dan met name het ivoren toren-gedrag. Regering luistert niet maar walst over mensen heen in verschillende dossiers. Eerste reactie Kaag geeft dat weer goed aan. Volledig losgezogen van de werkelijkheid. Als het kabinet eens stopt met het huidige aanmodderen en niet willen luisteren en de burger normaal gaat betrekken bij de grote lijnen krijg je veel meer steun en kom je verder. De gemiddelde burger wil weer eens serieus genomen worden. En hoe je het wendt of keert Van der Plas staat veel dichter bij de gemiddelde burger dan een Kaag, Rutte of ander bewindspersoon. Vandaar de grote overwinning.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeRSPiN schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 08:13:
[...]

Totdat de media eens haar verantwoordelijkheid neemt en niet steeds een nieuwkomer vol in de spotlights zet en jaren wekelijks aan een miljoenenpubliek gratis PR geeft.
Hahaha, media hoort onafhankelijk te zijn toch? Politiek gekleurde, sturende media... Dat lijkt me nu niet echt wenselijk :D

Kijk, ik ben geen BBB stemmer ofzo maar er is blijkbaar onvrede onder het volk. Dat wordt benoemd in de media en weergegeven in de uitslagen. Er is dus simpelweg een aanzienlijk deel van het stemgerechtigde volk die onvrede ervaart met de huidige politieke besluitvorming.

Verder ben ik bang dat we er weinig mee opschieten allemaal. Over 4 jaar weer een andere partij dan BBB en ondertussen gaat het allemaal ten koste van het landsbelang door steeds lastiger wordende coalitievorming.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
martwoutnl schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 08:22:
Ik denk dat de voornaamste reden voor de winst van BBB is dat mensen het beleid van het kabinet zat zijn en dan met name het ivoren toren-gedrag. Regering luistert niet maar walst over mensen heen in verschillende dossiers. Eerste reactie Kaag geeft dat weer goed aan. Volledig losgezogen van de werkelijkheid. Als het kabinet eens stopt met het huidige aanmodderen en niet willen luisteren en de burger normaal gaat betrekken bij de grote lijnen krijg je veel meer steun en kom je verder. De gemiddelde burger wil weer eens serieus genomen worden. En hoe je het wendt of keert Van der Plas staat veel dichter bij de gemiddelde burger dan een Kaag, Rutte of ander bewindspersoon. Vandaar de grote overwinning.
Maar het is dan ook relatief makkelijk vanaf de zijkant commentaar te leveren. Een stuk makkelijker dan wel de werkbare alternatieven mee komen. En voordat iemand zegt: "Maar Groenlinks doet dat wel!": Met werkbare alternatieven komen waar diezelfde burger wel op zit te wachten, want gezien de verkiezingsuitslag is nou niet dat de burger een duidelijke stem heeft gegeven dat ze een linkser beleid willen.

Onder de streep vind ik de BBB een onrealistische one-issue partij. Maar goed, heb een stuk liever dat die de stemmen krijgt dan de FvD.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 18:23

page404

Website says no

Pepper92 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 08:16:
[...]

Ik vind dat er altijd vreemd naar die getallen gekeken wordt. Ja, er is veel op BBB gestemd, maar uiteindelijk hebben verreweg de meesten er niet op gestemd. De meeste stemmen zijn toch vanuit FvD overgewaaid. Hopelijk lokt het een keer een goede samenwerking uit tussen VVD/D66/PvdA/GL/Volt/CDA (die samen hopelijk net een meerderheid halen).
Wat mij vooral verbaast is dat zo'n groot deel van de bevolking voor een partij stemt die maar 1 agendapunt heeft en dat op een kafkaeske manier uitvergroot. Ik zie BBB als een partij die maar 1 ding wil en dat is ruim baan voor de grote agrarische bedrijven en de industrie die daar achter zit. Zag bij Arjan Lubach dat er zelfs onderwijsindoctrinatie in het partijprogramma stond. (scroll naar 5:20). Eigenlijk zegt een groot deel van NL: vergeet woningbouw, onderwijs, milieu, criminaliteit, laten we een meldpunt verkeerde ideologieen voor docenten oprichten. Dit is gewoon FvD materiaal!
We hebben gisteren al onze klimaatdoelen en natuurinitiatieven door de plee gespoeld.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:01
Dit worden echt complexe formatiebesprekingen en een lastige te duiden uitslag. De proteststemmen zitten bij de BBB, de coalitie verliest steun, maar heeft i.c.m. PvdA/GL nog steeds een meerderheid in de 1e kamer - waarbij de meeste stemmers echt wel zullen weten dat PvdA/GL de coalitie steunt, maar dus wel een linkser beleid moet voeren.
Dus is dit een stem voor een linkser beleid? Helemaal omdat CDA in de 1e kamer ook prima vervangen kan worden door PvdD en er nog steeds een meerderheid is?
Of is 't juist een stem tegen stikstof omdat de BBB zo groot is geworden?

Zelfde probleem op provinciaal niveau. Als ik op een wat simpele manier naar de provincie Gelderland kijk en dan ga coalitiebouwen met de landelijke standpunten in 't achterhoofd dan ga je daar of over links en is VVD de meest rechtse partij of ga je over rechts en is de VVD de meest linkse partij.

En in beide gevallen sluit je een grote groep stemmers uit, waarbij dat in 't ene geval de stikstof-regelgeving-fans en aan de andere de stikstof-regelgeving-haters zijn.

En over stikstof, dat heeft dus echt ontzettend weinig met klimaat te maken, maar vooral met de lokale natuur en leefomstandigheden.
Voor beide standpunten valt wat te zeggen, maar beide komen met grote nadelen. Niets aan stikstof doen betekent slechtere waterkwaliteit, waardoor drinkwatervoorziening steeds complexer wordt en openbaar zwemwater steeds ongezonder. Heel veel aan stikstof doen betekent wat voor de samenstelling van ons eetpatroon, vlees zal haast wel duurder worden en boeren gaan verdwijnen (maar daar heeft volgens mij vooral een select groepje quote-500-leden financieel veel last van). Voor de boeren is 't vooral op persoonlijk vlak een drama dat ze hun beroep niet meer uit kunnen oefenen.

Ik heb wel de hoop dat dit de status-quo gaat doorbreken. Of de regering gaat nu echt wat doen --> linksaf en stikstof aanpakken, rechtsaf en de clash met Europa aangaan óf ze gaan vallen. Want maar een beetje doormodderen gaat niet meer lukken. Daarvoor hebben ze te weinig steun in de provincies/ de eerste kamer

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 08:23:
[...]

Hahaha, media hoort onafhankelijk te zijn toch? Politiek gekleurde, sturende media... Dat lijkt me nu niet echt wenselijk :D

Kijk, ik ben geen BBB stemmer ofzo maar er is blijkbaar onvrede onder het volk. Dat wordt benoemd in de media en weergegeven in de uitslagen. Er is dus simpelweg een aanzienlijk deel van het stemgerechtigde volk die onvrede ervaart met de huidige politieke besluitvorming.
De vraag is meer of de media nu niet enorm politiek gekleurd en sturende is geweest, dus is dat nu wel wenselijk? Heeft de BBB zoveel aandacht gekregen omdat ze zoveel stemmen hebben gekregen, of zoveel stemmen omdat ze zoveel aandacht hebben gekregen?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:05
Sissors schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 08:27:
[...]

De vraag is meer of de media nu niet enorm politiek gekleurd en sturende is geweest, dus is dat nu wel wenselijk? Heeft de BBB zoveel aandacht gekregen omdat ze zoveel stemmen hebben gekregen, of zoveel stemmen omdat ze zoveel aandacht hebben gekregen?
Dat laatste. Hetzelfde zag je ook met Wilders en Baudet. Elke scheet die ze laten kwam gelijk voluit in het nieuws en overheersde de andere partijen. De BBB mevrouw is ook veel te veel in talkshows geweest. Zie nu het resultaat.
Pagina: 1 ... 8 ... 19 Laatste

Let op:
Voor diepgang over het stikstof dossier hebben we een apart topic:
De stikstofproblematiek: oorzaak, gevolgen en oplossingen
Let s.v.p. of diepgaande discussie over stikstof niet te veel offtopic is.