Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Als belg (waar dezelfde stikstof problemen zijn) vraag ik me gewoon af: wat is de oplossing van BBB voor dit?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

k995 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 23:14:
Als belg (waar dezelfde stikstof problemen zijn) vraag ik me gewoon af: wat is de oplossing van BBB voor dit?
Uitstellen. Beetje praten. Beetje langer uitstellen. Beetje praten.

Not much.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-08 18:54
Tristan schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 23:09:
[...]

Ik denk dat een ieder zijn ouders hier een hele grote rol in spelen. Mijn ouders waren op politiek vlak niet erg geleerd. Ik heb het dus maar oppervlakkig meegekregen vanuit huis uit.

Mijn zoon van 6 is vandaag voor het eerst mee geweest het stemhokje in en heeft mijn voorkeur mogen aankruisen. Ik ben van plan om hem zelf gaande weg te leren hoe belangrijk democratie is. En hoe dit werkt in Nederland.
Huh, ik vind dit een mooie en logische gedachte erop eigenlijk maar nooit echt op die manier ernaar gekeken maar meer de onderwijs hoek. Lijkt mij een mooi streven wanneer ik ooit zelf een kind ga krijgen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
- investeren in oplossingen voor boeren die niet bestaan.
- vooral niet aan de boeren tornen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:04

Umbrah

The Incredible MapMan

Negeren. Er is toch geen probleem? (kijk naar mijn icoon/naam/titel -- remote sensing alleen al geeft genoeg info... maar dat is een inhoudelijke discussie en ik geloof niet dat dat gewenst is momenteel hier).

(hoewel dit verdwijnt in de ruis, NH3 zijn mooie artikelen over te vinden: https://acp.copernicus.org/articles/18/13173/2018/ -- NO2 zijn er ook een hoop van, maar NH3 is een groter regionaal ding, dus context provincie is eerder aanwezig)

[ Voor 22% gewijzigd door Umbrah op 15-03-2023 23:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1835258

Ikke ikke ikke en de natuur kan stikke.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Geen. Blijven boeren zoals ze al deden. En alle signalen sinds 1970 negeren.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 18:21

Glewellyn

is er ook weer.

Player1S schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 22:12:
[...]

Zou wat zijn, BBB overal op grote winst maar dan nog moeten toekijken hoe de Eerste kamer plannen goedkeurt wat tegen hun belangen in gaat :X (GL/PVDA kunnen dat nu natuurlijk gaan eisen en zorgen dat dat er door komt)
Het gaat er uiteindelijk natuurlijk niet om welke partij de meeste winst heeft behaald en zelfs niet om welke partij de grootste is geworden. Onder de streep telt maar 1 ding: > 50% van de zetels in de eerste kamer.

Dus als je als partij 20% van de zetels hebt (ook al kom je van 0%) betekent dat niet dat je meer te zeggen krijgt dan een andere partij die even groot is, en hypothetisch net van 40% naar 20% is teruggezakt.

*zucht*

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Niet, volgens BBB is er geen stikstofprobleem en is stikstof alleen verzonnen omdat de elite huizen op die landbouwgronden wil bouwen.

Achterliggend speelt mee dat de agrarische sector zichzelf in stand wil houden, en BBB dan de spreekbuis is. Je zou YouTube: Grote geldverdieners in de boerenbusiness | Tot op de bodem | De Avo... kunnen kijken waarin het één en ander uitgelegd wordt.

[ Voor 36% gewijzigd door XWB op 15-03-2023 23:24 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:50

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Problemen die niet bestaan, behoeven ook geen oplossing.

Na mij de zondvloed zeggen ze dan...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:42
Anoniem: 1835258 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 23:15:
[...]

Ikke ikke ikke en de natuur kan stikke.
De natuur blijft echt wel bestaan hoor. Over miljoenen jaren is die er nog steeds. Wij niet meer, ik zie het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Gewoon wat de 'normale mensen' willen. Dingen doen. Innovatie. En anders meten. Niet steeds met modellen. En meer verbinding stad en platteland.

Geen oplossing dus.

Voor onbepaalde tijd ben ik gestopt met reageren op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-08 16:43
Als ik het zo hoor en lees zijn het vooral de korte termijn en de "ikke ikke en de rest mag stikke" stemmers die gewonnen hebben. Helaas zet de ver-individualisering van de maatschappij dus door, terwijl je nu al aan hoe raar het weer is kan zien dat het goed mis zit met de natuur en daar moet toch echt gezamenlijk iets aan gedaan worden of anders werkt het niet.
De boeren kunnen dan leuk graag boer willen blijven omdat ze later de boerderij aan hun kinderen over willen doen, maar mogelijk gaat dat dan niet eens meer mogelijk zijn met hoe anders het klimaat is.

Toch wel jammer dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
MikeyMan schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 23:11:
[...]

Heb je zelf geluisterd?

Van de hele speech was 'dit is niet het gewenste resultaat' letterlijk het enige dat op de eigen partij betrekking had.

De rest had enkel betrekking op het afzeiken van de coalitie en de prestaties van andere partijen.
En dat na voor de zoveelste keer zetelverlies.

Als je het over kinderachtig en vooroordelen hebt zeg... |:(

Het zou fijn zijn als niet elk tegengeluid tov links hier niet als een rode lap op een stier zou werken ook.
Ik vind al die kritiek op dit soort speeches nogal goedkoop en spijkers op laag water zoeken. De kritikasters van Kaag komen straks ook uit hun holletje gekropen want die speech zal ook niet deugen.

Als je niet tot de grote winnaars behoort is het moeilijk jezelf een houding te geven. Op zo'n podium kun je moeilijk de hele campagne analyseren. Dat mag een partij later doen en er eventueel conclusies aan verbinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:04

Umbrah

The Incredible MapMan

Trichoglossus schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 23:16:
[...]

De natuur blijft echt wel bestaan hoor. Over miljoenen jaren is die er nog steeds. Wij niet meer, ik zie het probleem niet.
Natuurlijk. Maar in wat voor vorm? Natuur =/= leven. De kosmos is ook prachtige natuur. Mars ook. Maar ik verzeker je, hoewel Mars niet zo'n grote kans is, hebben we nog altijd een beetje een 'venus' risico. Neemt niet weg: prachtige natuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Beetje Limburg nu. Dag CDA. :P

[ Voor 13% gewijzigd door DaniëlWW2 op 15-03-2023 23:19 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:34
downtime schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 22:58:
[...]

Rutte kan niet weg. Er is geen duidelijke opvolger en het risico is groot dat de VVD het Brinkman/Melkert-effect dan ook gaat voelen.
Edith "geld is alles" Schippers, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09:47
Zo,'n winst lijkt me ook wel gelijk een struikelblok voor BBB. Die kunnen als ze niet uitkijken zo FVD achterna.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Nu online
Pompi schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 23:17:
Als ik het zo hoor en lees zijn het vooral de korte termijn en de "ikke ikke en de rest mag stikke" stemmers die gewonnen hebben. Helaas zet de ver-individualisering van de maatschappij dus door, terwijl je nu al aan hoe raar het weer is kan zien dat het goed mis zit met de natuur en daar moet toch echt gezamenlijk iets aan gedaan worden of anders werkt het niet.
De boeren kunnen dan leuk graag boer willen blijven omdat ze later de boerderij aan hun kinderen over willen doen, maar mogelijk gaat dat dan niet eens meer mogelijk zijn met hoe anders het klimaat is.

Toch wel jammer dit.
Heel plat gezegd, je kan 21 zetels gewoon zo de
prullenbak in werpen (BBB, FvD, PVV). Op een kamer van 75 zetels en waar je 38 zetels nodig hebt voor een meerderheid, is dat best pijnlijk en gaat zaken echt niet makkelijker maken. VVD kan niet meer om de linkse partijen heen. Maar andersom geldt ook, links zelf heeft verre van een meerderheid en heeft ook nog gewoon de VVD en het CDA nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Umbrah schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 23:18:
[...]

Natuurlijk. Maar in wat voor vorm? Natuur =/= leven. De kosmos is ook prachtige natuur. Mars ook. Maar ik verzeker je, hoewel Mars niet zo'n grote kans is, hebben we nog altijd een beetje een 'venus' risico. Neemt niet weg: prachtige natuur.
Op zich heeft hij wel een punt, de planeet en natuur kunnen veel hebben. De dinosaurussen leefden in een tijd dat er véél meer CO2 in de atmosfeer zat dan vandaag en het leven was daarop aangepast. De klimaatverandering is vooral destructief voor het huidig leven.

[ Voor 5% gewijzigd door XWB op 15-03-2023 23:22 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:58
Haha CDA mag even goed incasseren, net als FvD. Mooi.

Ben wel benieuwd wat BBB nu waar kan maken. Iedereen loopt vanalles te roeptoeteren over dat stikstofbeleid, daar zal misschien qua wetgeving wel iets aan gaan veranderen nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
xzaz schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 23:05:
[...]

Zeker wel. Als 100% blanco stemt, is het volk wel geïnteresseerd maar kan zich niet plaatsen in de gevestigde partijen. Als je niet stemt heb je niets laten weten. Het aantal blanco stemmen is wel degelijke een signaal.
Alleen niet een signaal waar iemand naar luistert :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:35

Quad

Doof

De_Bastaard schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 23:21:

Ben wel benieuwd wat BBB nu waar kan maken. Iedereen loopt vanalles te roeptoeteren over dat stikstofbeleid, daar zal misschien qua wetgeving wel iets aan gaan veranderen nu?
Niet zoveel zolang de coalitie een meerderheid vindt in de EK.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-08 13:32

flessuh

Set sail for fail!

Real schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 23:17:
[...]

Gewoon wat de 'normale mensen' willen. Dingen doen. Innovatie. En anders meten. Niet steeds met modellen. En meer verbinding stad en platteland.

Geen oplossing dus.
Aangezien er net een innovatie getest en goedgekeurd is bij RVO verwacht ik dat daar op gefocust gaat worden. Zou overigens betekenen dan van de 25 miljard nog wel wat meer beschikbaar blijft ;)

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Dan krijg je gewoon een Blekertje. Weer 2 jaar feeststemming, en dan nog harder het deksel op de neus.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:58
migchiell schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 23:22:
[...]

Alleen niet een signaal waar iemand naar luistert :|
Omdat het signaal niet wordt afgegeven.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

D-e-n schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 23:17:
[...]

Ik vind al die kritiek op dit soort speeches nogal goedkoop en spijkers op laag water zoeken. De kritikasters van Kaag komen straks ook uit hun holletje gekropen want die speech zal ook niet deugen.

Als je niet tot de grote winnaars behoort is het moeilijk jezelf een houding te geven. Op zo'n podium kun je moeilijk de hele campagne analyseren. Dat mag een partij later doen en er eventueel conclusies aan verbinden.
Niet alleen dat maar je weet hoe het werkt: Als de partijleider teveel over het verlies zegt wordt de volgende vraag van de journalist of ze dan wel kunnen aanblijven als partijleider. Dan gaat het over jou en niet meer over jouw boodschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Laatst online: 07-08 16:43
XWB schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 23:21:
[...]

Op zich heeft hij wel een punt, de planeet en natuur kunnen veel hebben. De dinosaurussen leefden in een tijd dat er véél meer CO2 in de atmosfeer zat dan vandaag en het leven was daarop aangepast. De klimaatverandering is vooral destructief voor het huidig leven.
Maar stierven er toen ook al zoveel dingen compleet uit zoals in "onze" korte tijd op aarden? Voor mijn gevoel was dat veel meer een ontwikkelingsperiode waarbij nieuwe dingen ontstonden terwijl de balans nu toch wel meer de andere kant op hangt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Trichoglossus
Umbrah schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 23:18:
[...]

Boeit dat? Het gaat toch om de natuur? Als de mensen eindelijk eens zijn uitgestorven komen er wellicht weer hele andere interessante levensvormen.
Maar goed, wij als Nederland gaan de wereld dan wel redden met de stikstofaanpak. En we leefden nog lang en gelukkig, met een tekort aan huizen etc. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
downtime schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 23:23:
[...]

Niet alleen dat maar je weet hoe het werkt: Als de partijleider teveel over het verlies zegt wordt de volgende vraag van de journalist of ze dan wel kunnen aanblijven als partijleider. Dan gaat het over jou en niet meer over jouw boodschap.
Die speeches zijn dus ook in 99% van de gevallen zinloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Quad schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 23:22:
[...]
Niet zoveel zolang de coalitie een meerderheid vindt in de EK.
Wilders zegt net ook dat coalitie met links moet regeren. Volgens mij dus voor D66 en CU best goed nieuws op nationaal niveau.

Voor onbepaalde tijd ben ik gestopt met reageren op dit forum.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• xzaz
Trichoglossus schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 23:25:
[...]

Boeit dat? Het gaat toch om de natuur? Als de mensen eindelijk eens zijn uitgestorven komen er wellicht weer hele andere interessante levensvormen.
Maar goed, wij als Nederland gaan de wereld dan wel redden met de stikstofaanpak. En we leefden nog lang en gelukkig, met een tekort aan huizen etc. 8)7
Lekkere makkelijke zwart wit argumentatie waar je niks mee kan. "Het maakt toch allemaal niet uit want we gaan toch dood"- is letterlijk een dooddoener.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024

Toch wel jammer dit.
Nee is niet jammer. De huidige politiek denkt ook alleen maar zichzelf en vooral hoe de burger overal voor op mag draaien.

De afgelopen 12 jaar (eigenlijk daarvoor ook al, maar dat gaat buiten de huidige scope) is er puur wanbeleid gevoerd op meerdere vlakken en nog zijn er mensen die stemmen op de huidige kliek.

dit is al vaker weerlegt, je kunt niet zomaar insinuaties maken dat wetenschappelijke rapportages foutief zouden zijn zonder dit te onderbouwen met heel gedegen bronnen

[ Voor 17% gewijzigd door polthemol op 16-03-2023 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Nu online

Volgens mij kunnen ze maar één ding doen landelijk: Frustreren. Er is geen meerderheid voor negeren van het stikstof probleem. En dat zal dan weer een breekpunt zijn voor BBB om mee te regeren. Dus het enige wat ze kunnen doen is vertragen, frustreren, tegen stemmen en hopen dat het zo lang mogelijk bij het oude blijft. Volgens mij is dan het maximale doel wel bereikt.

Geen idee of dat ook voor de landelijke provincies geldt… In Overijssel zou er zo maar wel een meerderheid tegen stikstof maatregelen zijn gezien de grote BBB uitslag daar. Dat gaat dan een interessante clash worden tussen Den Haag en de provincie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-07 12:59

Toch wel jammer dit.
“Hoe raar het weer nu is”… wat?? :')

Wel bizar dat het GL / PvdA blok zoveel wint.. hoop dat al deze stemmers bereid zijn de rekening te betalen, en ook voor de “BBB stemmers”.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-08 23:28
Segafreak83 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 23:26:
[...]

Nee is niet jammer. De huidige politiek denkt ook alleen maar zichzelf en vooral hoe de burger overal voor op mag draaien.

De afgelopen 12 jaar (eigenlijk daarvoor ook al, maar dat gaat buiten de huidige scope) is er puur wanbeleid gevoerd op meerdere vlakken en nog zijn er mensen die stemmen op de huidige kliek.

*knip*
In welk universum zijn wij het braafste jongetje van de klas? Iig niet degene waar wij in leven.... (sterker nog, we bungelen zo ongeveer overal onderaan als het gaat om milieu/klimaat/groen energie)

[ Voor 25% gewijzigd door polthemol op 16-03-2023 09:25 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:23
Marc Van Ranst kijkt vanuit België ook mee, en kan het mooi verwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wozmro
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 08:33
Segafreak83 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 23:26:
[...]

*knip*
Is het niet zo dat je niet zo maar kan vergelijken met andere landen omdat in Nederland/Vlaanderen de concentratie aan vee veel groter is?

[ Voor 27% gewijzigd door polthemol op 16-03-2023 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Montaner schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 23:27:
[...]

Wel bizar dat het GL / PvdA blok zoveel wint.. hoop dat al deze stemmers bereid zijn de rekening te betalen, en ook voor de “BBB stemmers”.
Dat blok wint nu misschien één zetel door de PvdA. Dat is niet fors. Dat is weinig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1835258

xzaz schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 23:26:
[...]

Lekkere makkelijke zwart wit argumentatie waar je niks mee kan. "Het maakt toch allemaal niet uit want we gaan toch dood"- is letterlijk een dooddoener.
Dacht precies hetzelfde.

Of het probleem wordt ontkent.
Of het probleem wordt genegeerd, want anderen moeten maar wat doen.
Of yolo want we gaan er toch aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Nu online
D-e-n schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 23:29:
[...]

Dat blok wint nu misschien één zetel door de PvdA. Dat is niet fors. Dat is weinig
Eigenlijk verandert er op FVD, CDA en BBB na niet zo heel veel. Voor de rest van de partijen is het zeteltje erbij, zeteltje eraf of gelijk blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
xzaz schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 23:23:
[...]

Omdat het signaal niet wordt afgegeven.
Touché.

Feitelijk zijn al verreweg de meeste stemmen op LPF, PVV, Leefbaar, FvD en dan nu BBB eigenlijk ook blanco stemmen, in de zin dat het vooral tegenstemmen zijn. Maar dat signaal trekt alleen de VVD naar rechts.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 18:21

Glewellyn

is er ook weer.

[...]

Naar welke uitslag kijk jij? Als 1 zetel "zo veel winnen" is weet ik niet hoe je de winst van BBB dan beschrijft.

Maar als stemmer aan de linkerkant met een 2.5x modaal inkomen, een half afgelost koophuis en een leuke auto voor de deur ben ik best bereid wat in te leveren als dat betekent dat anderen niet bij de voedselbank in de rij hoeven te staan.

*zucht*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trichoglossus
xzaz schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 23:26:
[...]

Wat ruimer bekeken is het redelijk lachwekkend wat Nederland allemaal denkt bij te dragen aan verbetering van het klimaat. We zijn geen China of India qua vervuiling. We zijn een speldenkopje in het geheel.

En wat BBB gaat doen, ach, wie weet over 4 jaar hetzelfde afvoerputje in als fvd.

Voor nu wel een vermakelijke uitslag.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
renegrunn schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 23:28:
Marc Van Ranst kijkt vanuit België ook mee, en kan het mooi verwoorden.
[Embed]
"openbaar hallucineren over reptielen" :')

Hij vat het wel mooi samen, FvD is een slechte komedie geworden.

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xzaz
Trichoglossus schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 23:33:
[...]

Wat ruimer bekeken is het redelijk lachwekkend wat Nederland allemaal denkt bij te dragen aan verbetering van het klimaat. We zijn geen China of India qua vervuiling. We zijn een speldenkopje in het geheel.

En wat BBB gaat doen, ach, wie weet over 4 jaar hetzelfde afvoerputje in als fvd.

Stikstof is een lokaal probleem; als je dicht bij megastallen woont heb je dat snel door. Als je het hebt over Co2 uitstoot is het in eerste instantie ook een lokaal probleem; kijk maar eens naar de smog / luchtkwaliteit in grote Aziatische steden.

[ Voor 12% gewijzigd door xzaz op 15-03-2023 23:35 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• migchiell
Pompi schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 23:23:
[...]

Maar stierven er toen ook al zoveel dingen compleet uit zoals in "onze" korte tijd op aarden? Voor mijn gevoel was dat veel meer een ontwikkelingsperiode waarbij nieuwe dingen ontstonden terwijl de balans nu toch wel meer de andere kant op hangt.
Klimaatontkenners mogen graag aanhalen dat de temperatuur en hoeveelheid CO2 altijd fluctueert, en dat de natuur daar altijd prima mee om heeft kunnen gaan. En dat is niet onwaar, maar ze laten dan wel een heel belangrijk stukje informatie weg: het tempo waarin het fluctueert.

Mooie illustratie van dat tempo.

[ Voor 3% gewijzigd door migchiell op 15-03-2023 23:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10:27

Valt er wat te veranderen? Het is volgens mij nu gewoon kiezen tussen vergunningen of een tragere afbouw van stikstofuitstoot. Ook de BBB heeft zich aan de Europese regels te houden, al was ze daar gezien het interview met de Volkskrant enkele weken terug nog niet van op de hoogte.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Trichoglossus schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 23:25:
[...]

Ach zie maar zo, beter een tekort aan huizen dan genoeg huizen die letterlijk 3 meter onder water staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
migchiell schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 23:32:
[...]

Touché.

Feitelijk zijn al verreweg de meeste stemmen op LPF, PVV, Leefbaar, FvD en dan nu BBB eigenlijk ook blanco stemmen, in de zin dat het vooral tegenstemmen zijn. Maar dat signaal trekt alleen de VVD naar rechts.
En daar zit de huidige kreupelheid van de politiek. Het zou zo moeten zijn dat de meeste stemmen tot aantal zetels gevuld zijn, op de meest effectieve manier, en je ziet maar hoe je eruit komt.

Geen uitsluitsel van partijen of mensen, regel het maar. Het is echt een grote kleuterklas op het moment.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-08 17:02
xzaz schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 23:35:
[...]

Stikstof is een lokaal probleem; als je dicht bij megastallen woont heb je dat snel door. Als je het hebt over Co2 uitstoot is het in eerste instantie ook een lokaal probleem; kijk maar eens naar de smog / luchtkwaliteit in grote Aziatische steden.
Klimaat en stikstof zijn twee verschillende problemen.

Smog wordt niet door CO2 veroorzaakt, wel door fijnstof.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-08 23:21
[...]

Ze winnen eigenlijk niks, eerder stabiel.

Ik denk zelf dat de huidige energierekeningen laten zien dat nu ff een rekening betalen zich op lange termijn zal uitbetalen. Dat geldt voor veel meer rekeningen: vraag eens aan een agent of zorgmedewerker wat de kaalslag bij GGD's uiteindelijk écht kost bijvoorbeeld.
En dan heb ik het nog niet aan de economische ontwrichting die het huidige (gebrek aan) beleid op de woningmarkt op termijn gaat bewerkstelligen.

Ben zelf behoorlijk liberaal opgevoed, maar ik denk dat de beslissingen die door rechts gemaakt worden niet per se liberaal zijn.

Rekeningen moeten betaald worden, en dan kan je betalen aan een beleid met enige visie, of aan 'pappen en nathouden', zodat je uiteindelijk op kosten van volgende generaties boeren mag uitkopen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Richh op 15-03-2023 23:39 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• drooger
  • Laatst online: 09:42

drooger

Falen is ook een kunst.

[...]

Totdat landen zoals Polen en Spanje niks doen, omdat Nederland niks doet.
We staan "maar" 33e op de lijst van grootste uitstoters (in 2016), maar waarom zou een nr 20 of nr 40 iets doen als ons rijke landje amper iets gaat doen?

Sowieso altijd bijzonder dat de critici niet meer durven denken aan een rol als gidsland en de kansen die het brengen, maar enkel vanuit (irreële) angst voor nadelen de situatie benaderen.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
Stoney3K schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 23:37:
[...]

Ja ik probeer het niet te specifiek te maken maar ik begrijp dat ik deze zaken nu door elkaar ga halen. Het één is op lange termijn een effect van de andere. Ook spreek ik niet specifiek over smog. Maar goed, je hebt gelijk hierin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
[...]

Vooral de eerste alinea ben ik het mee eens. Een speldenknop en meer niet. En daar zouden wij dan hard voor moeten bloeden, of meer belasting betalen, terwijl het totaal geen zoden aan de dijk zet.

Ze maken er gewoon mis/ge-bruik van (kies zelf maar), om nog meer geld binnen te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Pompi schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 23:23:
[...]

Klopt hoor, daar gingen miljoenen jaren evolutie aan vooraf. De mens kan zichzelf misschien niet op tijd aanpassen.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
fm77 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 22:28:
Ik heb de BBB deze verkiezingen niet echt gevolgd (los van de standaard nieuwsberichten).
Maar is het niet een vooruitgang op wat we de vorige verkiezing hadden? Forum dus.
Ik ben het compleet oneens met hun standpunten qua stikstofbeleid, maar ze komen wel over als normale mensen die niet op het extremistische randje zitten (of als Baudet op een andere compleet andere planeet...).
Klopt dat, of mis ik wat informatie over de BBB?
Dat komt vanzelf. Elke partij die buiten het kartel om succes boekt wordt vanzelf in de media uitvergroot en kaltgestelt :+

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
DutchManticore schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 23:42:
[...]

Dat komt vanzelf. Elke partij die buiten het kartel om succes boekt wordt vanzelf in de media uitvergroot en kaltgestelt :+
BBB zou de media moeten bedanken. Door alle aandacht is ze zo groot geworden. Een in de kamer grotere partij als PvdD heeft die nooit gekregen.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Segafreak83 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 23:40:
[...]

Vooral de eerste alinea ben ik het mee eens. Een speldenknop en meer niet. En daar zouden wij dan hard voor moeten bloeden, of meer belasting betalen, terwijl het totaal geen zoden aan de dijk zet.

Ze maken er gewoon mis/ge-bruik van (kies zelf maar), om nog meer geld binnen te halen.
Verbazend dat mensen het verschil niet weten dat stikstof een lokaal probleem is en de wereldwijde opwarming en klimaat een andere.

We zitten vast door de stikstofnorm te lang te negeren en er moeten besluiten genomen worden om bouwstops te voorkomen. De huizen zijn broodnodig, maar dat lijkt men te vergeten. Als de bouwsector en alles daaromheen plat ligt, mensen moeilijk aan een betaalbare woning kunnen komen is dan niet belangrijk.

De agrarische sector heeft vandaag gewonnen, Nederland niet.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
45% van de stemmen in een behoorlijk grote gemeente is best wel indrukwekkend en ook felicitaties waard.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
Gemeenten Emmen & Dalfsen, respectievelijk 35% & 44% BBB.

Wel grappig, die meneer bij NOS legt het stemgedrag in Drenthe goed uit adhv veen- en zanddorpen. Klopt als een bus. Kan het weten, want Drent hier :+

[ Voor 60% gewijzigd door renegrunn op 15-03-2023 23:51 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Richh
Waarom wil die dame bij NOS die de uitslagen presenteert, nou zo graag cirkels zetten op dat touchscreen?

Je hebt letterlijk een staafdiagram waarbij één van die staven letterlijk 7 keer zo groot is als de rest, daar hoeft echt geen cirkeltje omheen om het te benadrukken :P

Nog geen enkele aantekening op dat scherm was van toegevoegde waarde imho :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:03

Indoubt

Always be indoubt until sure

Stoney3K schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 23:37:
[...]

Dat verschil wordt vaak te weinig benadrukt of raakt ondergesneeuwd inderdaad. Er zijn verschillende problemen die verschillende oplossingen vergen.

Stikstof zit meer in de milieu problematiek (waaronder zuurgraad van de bodem etc) en CO2 (en methaan) wordt geacht meer in de opwarming van de aarde/klimaatproblematiek te zitten

Eigenlijk is het nog complexer dan dit natuurlijk maar de meeste mensen gaan hier al aan voorbij en vegen alles op 1 hoop.

Helaas geldt dat ook vaak voor de politiek. Ik wens de toekomstige regering daarom veel kennis en nog meer wijsheid toe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchManticore
tweakduke schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 23:45:
[...]

Gelukkig ben jij er om deze verschrikkelijke uitslag te duiden. Hadden alle stemmers zich vandaag maar gerealiseerd dat zij tegen Nederland stemden.

Dan hadden jij, en velen anderen met jou, niet het enthousiasme betreft de democratische inrichting van Nederland te hoeven verliezen omdat de uitslag in een andere richting rolt.

Waarom realiseert het volk niet gewoon wat jij je ook realiseert?!

Laat me raden? Jij woont hartje randstad? En Nope, heb zelf geen BBB gestemd

[ Voor 10% gewijzigd door DutchManticore op 15-03-2023 23:53 ]

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

[...]

Wat bedoel je met hard voor moeten bloeden? Investeren in hernieuwbare energie betaalt zichzelf terug. "Totaal geen zoden aan de dijk zet", misschien niet qua klimaatimpact op een wereldwijde schaal, maar op lokaal niveau zeker. En kijk eens wat voor industrie China uit de schaal stampt voor BEV's en zonnepanelen.

Als we niet zo bang zouden zijn voor verandering zouden we keihard cash kunnen verdienen met verduurzaming. Waar blijft die VoC mentaliteit waar de VVD altijd over lult?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Richh schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 23:50:
Waarom wil die dame bij NOS die de uitslagen presenteert, nou zo graag cirkels zetten op dat touchscreen?

Je hebt letterlijk een staafdiagram waarbij één van die staven letterlijk 7 keer zo groot is als de rest, daar hoeft echt geen cirkeltje omheen om het te benadrukken :P

Nog geen enkele aantekening op dat scherm was van toegevoegde waarde imho :P
Het heeft inderdaad een heel hoog https://www.reddit.com/r/uselessredcircle/ gehalte :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Norjee
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
[...]

Wie zijn "ze" en waar denk je dat dat geld voor wordt binnen gehaald. Met de verdeling/snelheid/overwegingen kan je het oneens zijn, maar de meeste partijen handelen nog steeds uit landsbelang. De uitzondering zijn de nieuwe populisten, die zijn meer een koekoeksjong in de volksvertegenwoordiging, FvD welke spreekbuis is voor buitenlandse ondermijning, BBB welke ontstaan is uit en opkomt voor agrarische industrie. (JA21 is veemd, de schijn hebben ze tegen zich met de uitspraken en afsplitsing van FvD, PVV valt hier in mijn ogen niet onder, het zijn populisten, maar lijken vooral te fungeren als hefboom van VVD/CDA).

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

tweakduke schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 23:45:
[...]

Iedereen verliest: mensen verwachten dat BBB de wereld kan veranderen maar de Europese normen blijven staan, de bossen blijven zuurder worden. Dus op korte termijn denken ze winst te boeken, maar ze worden vanzelf op hun verplichtingen gewezen en de schade die in de tussentijd dan is opgelopen krijgen we cadeau.

En in het ergste geval gaan de dit draagt ook niks bij aan de discussie nóg harder tekeer, want ze voelen dat hun iets is beloofd wat niet komt.

[ Voor 4% gewijzigd door DaniëlWW2 op 16-03-2023 09:28 ]

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
DutchManticore schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 23:42:
[...]

Dus je bedoelt dat de media hun werk goed doen?
Maar ik betwijfel dat er bij de BBB iets raars naar boven komt. Het zijn boeren. Die doen wat ze zeggen, en zeggen wat ze doen :P
Alleen denk ik niet dat boeren echt goede politici zullen zijn. Maar dat mogen ze de komende tijd waar gaan maken. Zo niet, kan de bekende groep proteststemmers weer op zoek naar wat nieuws ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xzaz
Het is gewoon het probleem 4 jaar uitstellen de BBB gaat, indien ze heel blijven dansen om de regels van Europa / Nederland heen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DutchManticore
nst6ldr schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 23:53:
[...]

Iedereen verliest: mensen verwachten dat BBB de wereld kan veranderen maar de Europese normen blijven staan, de bossen blijven zuurder worden. Dus op korte termijn denken ze winst te boeken, maar ze worden vanzelf op hun verplichtingen gewezen en de schade die in de tussentijd dan is opgelopen krijgen we cadeau.

En in het ergste geval gaan de knip nóg harder tekeer, want ze voelen dat hun iets is beloofd wat niet komt.
Echt waar wat een doorzichtig zure reacties _/-\o_

Had ik nu toch maar BBB gestemd dan had ik ergens met het gevoel dat ik een aandeel in deze hypocriete zuurheid had gehad naar bed kunnen gaan.

Ik werk in Amsterdam, daar gaan de collegas morgen ook om te smullen zijn. Kan niet wachten tot het 10.15 is en iedereen bij de koffieautomaat zijn gal staat te spuwen, zich nog steeds niet realiserend dat een groot deel van Nederland de Randstad niet als het lichtende moreel- en beleidsnormatieve voorbeeld zien zoals Randstadters dat zelf wel zien.

De democratie is prachtig, totdat mensen de verkeerde dingen gaan stemmen blijkbaar haha

[ Voor 32% gewijzigd door DaniëlWW2 op 16-03-2023 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Nu online

tweakduke

DutchManticore schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 23:51:
[...]

Gelukkig ben jij er om deze verschrikkelijke uitslag te duiden. Hadden alle stemmers zich vandaag maar gerealiseerd dat zij tegen Nederland stemden.

Dan hadden jij, en velen anderen met jou, niet het enthousiasme betreft de democratische inrichting van Nederland te hoeven verliezen.

Waarom realiseert het volk niet gewoon wat jij je ook realiseert?!
Mevrouw van der Plas heeft dat slim aangepakt. Ze woont of komt dus uit Bathmen. Die regio is in de wijdere omtrek omgeven door de agrarische sector met dito bedrijven. Haar netwerk is daar dus uitstekend te noemen en dat heeft blijkbaar goed vertaald naar de landelijke politiek. Vooral de slogan het opkomen voor de gewone burger had ik dan niet verwacht, dat dat zou aanspreken.

Maar wat in de analyse ook werd gezegd: men is de huidige politiek zat, mensen zijn extra gaan stemmen en dat vertaald zich naar deze uitslag. Men is helemaal niet bezig wie deze politica precies is, hoe zaken zitten etc.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

fm77 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 23:53:
[...]

Dus je bedoelt dat de media hun werk goed doen?
Maar ik betwijfel dat er bij de BBB iets raars naar boven komt. Het zijn boeren. Die doen wat ze zeggen, en zeggen wat ze doen :P
Alleen denk ik niet dat boeren echt goede politici zullen zijn. Maar dat mogen ze de komende tijd waar gaan maken. Zo niet, kan de bekende groep proteststemmers weer op zoek naar wat nieuws ;)
Deden ze maar wat ze zeiden, dan zaten we nu niet in deze shitzooi (letterlijk). Alle innovaties bleken bij nader inzien nutteloos, en verkeersregels hebben ze ook niet geleerd blijkt nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

D-e-n schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 23:45:
[...]

BBB zou de media moeten bedanken. Door alle aandacht is ze zo groot geworden. Een in de kamer grotere partij als PvdD heeft die nooit gekregen.
PvdD zal vermoedelijk altijd een marge partij blijven. Die hebben gewoon het label van dierenknuffelaars opgeplakt gekregen en daar zijn ze nog steeds niet van af. Ondanks flinke mediacampagnes en allerlei hulpinstanties helpt het niet.

Eigenlijk niet vreemd, de partij is voor dieren en niet voor mensen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
we gaan hier geen complottheorieën verspreiden

[ Voor 96% gewijzigd door polthemol op 16-03-2023 09:32 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
fm77 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 22:28:
Ik heb de BBB deze verkiezingen niet echt gevolgd (los van de standaard nieuwsberichten).
Maar is het niet een vooruitgang op wat we de vorige verkiezing hadden? Forum dus.
Ik ben het compleet oneens met hun standpunten qua stikstofbeleid, maar ze komen wel over als normale mensen die niet op het extremistische randje zitten (of als Baudet op een andere compleet andere planeet...).
Klopt dat, of mis ik wat informatie over de BBB?
Een behoorlijk gedeelte van mijn famile werkt in de agratische sector, van daar uit sta ik dan ook een stuk positiever naar de protesten dan de gemiddele randstedeling. En ondanks dat ik die sector een warm hard toe draag is stemmen op BBB gewoon niet de oplossing, dat is imo gewoon je kop in het zand steken.
Ik heb dan ook, met pijn in het hart, een stuk neutraler gestemd.

Toch blijf ik het erg jammer vinden dat er geen ruimte is voor een pragmatische aanpak (zie hier, voor een half voetbalveld.. )

En het enige wat ik op de media zie is extremen vs extremen :(
Stop nou eens met elkaar kapot maken, ga verdomme waar kan pragmatisch kijken, en kom gewoon met een plan. Dat plan mag en zal vast pijn doen, maar kom met iets waar ook de sector weer 20-30-40 jaar mee vooruit kan in plaatst van elke 2 jaar weer wat anders, want daar knelt het het meest.

Dat er hoge woningnood is, is duidelijk maar dan moet je niet alleen maar naar een bouwstop i.v.m. stikstof gaan kijken. Kijk nu ook eens naar andere bijdragen zoals het hele probleem met immigratie.

[ Voor 6% gewijzigd door Lanfear89 op 16-03-2023 00:00 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Segafreak83 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 23:56:
[...]

Zelden zoveel misinformatie op één plek gezien. Ik ga niet eens meer de moeite doen om iedere zin onderuit te halen.

Fijne avond!

[ Voor 58% gewijzigd door polthemol op 16-03-2023 09:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchManticore
tweakduke schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 23:54:
[...]

Mevrouw van der Plas heeft dat slim aangepakt. Ze woont of komt dus uit Bathmen. Die regio is in de wijdere omtrek omgeven door de agrarische sector met dito bedrijven. Haar netwerk is daar dus uitstekend te noemen en dat heeft blijkbaar goed vertaald naar de landelijke politiek. Vooral de slogan het opkomen voor de gewone burger had ik dan niet verwacht, dat dat zou aanspreken.

Maar wat in de analyse ook werd gezegd: men is de huidige politiek zat, mensen zijn extra gaan stemmen en dat vertaald zich naar deze uitslag. Men is helemaal niet bezig wie deze politica precies is, hoe zaken zitten etc.
Precies! Mensen zijn er mooi weer ingetuind.

No way dat ze zich hebben verdiept, want anders hadden ze wel gestemd wat jij ook hebt gestemd. Dat is immers de geïnformeerde moreel en intellectueel superieure stem.

Stelletje sukkels! Het zal toch niet bestaan dat mensen echt andere ideeën in dit land hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door DutchManticore op 16-03-2023 00:03 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-08 22:30
[...]

We zouden gek zijn als we niet meedoen aan de energietransitie. Bijv. offshore wind is inmiddels gewoon big business waarbij tientallen Nederlandse bedrijven die tienduizenden banen vertegenwoordigen de wereld rondtrekken om deze kennis en kunde ten gelde te maken. Het is doodzonde dat daar zoveel weerstand tegen wordt gekweekt op basis van onderbuik gevoelens.

Zelfs als je niks gelooft van klimaatverandering, inmiddels is gewoon gebleken dat a) het zeer onverstandig is om afhankelijk te zijn van brandstof uit het buitenland b) dit grote fluctuaties in kosten met zich meebrengt die op zichzelf ontwrichtend werken en c) investeren in duurzaam gewoon op niet eens zo hele lange termijn economisch en financieel veel meer oplevert dan het kost. Zelfs als je meent dat Nederland, een van de grootste vervuilers per capita dat bovendien onder de zeespiegel ligt, zelf geen directe impact kan hebben omdat we te klein zouden zijn, wij zijn uiteindelijk wel een voorbeeld voor andere landen. Wat wij hier leren kunnen we weer exporteren.

Ander voorbeeld, zie die 4000 euro voor een dak vol zonnepanelen niet als kosten, maar als een investering. Dat geld ben je niet kwijt, je krijgt er elk jaar een fors rendement voor terug. Zo geldt het voor vrijwel alle duurzame investeringen, en zelfs als ze zich niet direct terugverdienen zijn ze enorm goed voor de economie en welvaart in bredere zin van het woord.

Rutte of welke andere politici heeft ook helemaal geen enkel belang bij "geld binnen halen." Uiteindelijk hebben ze ons gezamelijke huishoudboekje te managen maar financieel profiteren ze er zelf niet van.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-08 15:31
Ik vind het sneu voor de boeren. Deze dame van het BBB gelooft en verkondigd sprookjes, terwijl de boeren juist nu geholpen moeten worden. Van de andere kant hebben ze zichzelf nu bijna buitenspel geplaatst, met deze dame valt niet te werken…

De boosheid van de boeren over 2 jaar zal enorm zijn, omdat ze niet geholpen zijn. Maar hé! Misschien is het wel een goede politica? Ik denk zelf van niet maargoed……

Blij dat PvdA en GL samen een blok zijn, wrsch de grootste nu?

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Indoubt schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 23:55:
[...]

PvdD zal vermoedelijk altijd een marge partij blijven. Die hebben gewoon het label van dierenknuffelaars opgeplakt gekregen en daar zijn ze nog steeds niet van af. Ondanks flinke mediacampagnes en allerlei hulpinstanties helpt het niet.

Eigenlijk niet vreemd, de partij is voor dieren en niet voor mensen.
Mensen zijn ook dieren. We zijn juist in de problemen geraakt door te denken dat we boven de natuur staan, terwijl dat niet zo is.

Intentionally left blank

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• renegrunn
DutchManticore schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 23:58:
[...]

No way dat ze zich hebben verdiept, want anders hadden ze wel gestemd wat jij ook hebt gestemd.

Stelletje sukkels! Het zal toch niet bestaan dat mensen echt andere ideeën in dit land hebben.
Nou, ken je het principe van protest-stemmen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IfiixurCj7HxzV_z7YJukVtlDFM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/so16Z3BpuL62QjpNEfFeGkdA.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

crisp schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 00:01:
[...]

Mensen zijn ook dieren. We zijn juist in de problemen geraakt door te denken dat we boven de natuur staan, terwijl dat niet zo is.
Mooie mening. Nee, mensen zijn de top predator en regent. We zetten dingen naar onze hand en doen dat al vele tienduizenden jaren. Of we dat goed doen is wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Het is niet geheel verrassend dat waar de uil van Minerva in de modderpoel wegzakt het nu de BBB is van Caroline die de grote schare aan stemmers overneemt. Het is wat Lilianne Marijnissen al terecht zei de proteststem, die van de klassieke 'stem tegen, stemp de tegenpartij' waar Van Kooten en de Bie de realiteit al jaren ver vooruit waren.

En na al die boerenprotesten is het niet geheel verrassend dat als de machtspolitiek de meute negeert ze de deksel op het neus krijgen. Blijft wel grappig dat notabene in Overijssel, mijn eigen provincie twee uitersten groen kleuren. BBB en PvdD. Naast Volt en Ja21 de enige die gewonnen hebben qua zetels. Geeft toch wel te kennen als de ouderwetse brede partijen CDA/VVD het weggeven aan BBB. En GL een zetel kwijt is aan de PvdD.

Ik denk dat veel provincies beter op de koffie kunnen in Limburg waar men al ervaring heeft met een onmogelijke opgave van meerderheden zoeken. Per onderwerp. En qua eerste kamer: grappig hoe Rutte bewust Caroline negeerde, een eigen linksom of rechtsom debat kreeg. En nu dus in de EK de keuze heeft: slinger ik het kabinetsbeleid door de EK linksom via PvdA / GL of via de BBB. Het voelt wat dat betreft wel als een faliekant mislukte campagne. De Rutte magie heeft niet gewerkt. De premierbonus verwelkt.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ph4ge
tweakduke schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 23:54:
Ik ben kennelijk de enige die "de huidige politiek" ziet als dat er elke X jaar weer een andere "protest" partij komt die het daadwerkelijke bestuur van het land niet ten goede komt. Weer gaat alle aandacht naar een club die uitsluitend uit marketing en oneliners bestaat. BBB is wat dat aan gaat niet anders dan de LPF en alle andere gelukszoekers die ze voor gingen, misschien wijst de toekomst het tegendeel uit maar ik heb geen enkele reden om dat aan te nemen. Ik word daar juist moe van, het is telkens hetzelfde kunstje met een nieuw jasje, om over een paar jaar weer te klagen en weer een ander "fris gezicht" die bijna hetzelfde gelikte verhaaltje houdt op een schild te hijsen.

Het hele probleem met stikstof en boeren is een gevolg van jarenlang hoofd in het zand steken en te sterke lobby van grote bedrijven in de agrarische sector (niet eens zo zeer de boeren zelf). Nu komt er een club wiens enige bestaansrecht is het voortzetten van het beleid wat dat probleem veroorzaakt. En dan allemaal bij de volgende verkiezingen weer gek opkijken dat we geen steek zijn opgeschoten, of gek opkijken dat dat frisse gezicht tegen dezelfde problemen aanloopt zodra ze zelf gaan meeregeren.

[ Voor 3% gewijzigd door ph4ge op 16-03-2023 00:06 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

DutchManticore schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 23:54:
[...]

Echt waar wat een doorzichtig zure reacties _/-\o_

Had ik nu toch maar BBB gestemd dan had ik ergens met het gevoel dat ik een aandeel in deze hypocriete zuurheid had gehad naar bed kunnen gaan.

Ik werk in Amsterdam, daar gaan de collegas morgen ook om te smullen zijn.

De democratie is prachtig, totdat mensen de verkeerde dingen gaan stemmen blijkbaar haha.
Als de meerderheid van de stemgerechtigden kiest voor de commerciele belangen van ~20.000 vervuilende bedrijven die al 900 miljoen subsidie opstrijken dan mag je daar inderdaad vraagtekens bij zetten.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
ph4ge schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 23:58:
[...]

We zouden gek zijn als we niet meedoen aan de energietransitie. Bijv. offshore wind is inmiddels gewoon big business waarbij tientallen Nederlandse bedrijven die tienduizenden banen vertegenwoordigen de wereld rondtrekken om deze kennis en kunde ten gelde te maken. Het is doodzonde dat daar zoveel weerstand tegen wordt gekweekt op basis van onderbuik gevoelens.

Zelfs als je niks gelooft van klimaatverandering, inmiddels is gewoon gebleken dat a) het zeer onverstandig is om afhankelijk te zijn van brandstof uit het buitenland b) dit grote fluctuaties in kosten met zich meebrengt die op zichzelf ontwrichtend werken en c) investeren in duurzaam gewoon op niet eens zo hele lange termijn economisch en financieel veel meer oplevert dan het kost. Zelfs als je meent dat Nederland, een van de grootste vervuilers per capita dat bovendien onder de zeespiegel ligt, zelf geen directe impact kan hebben omdat we te klein zouden zijn, wij zijn uiteindelijk wel een voorbeeld voor andere landen. Wat wij hier leren kunnen we weer exporteren.

Ander voorbeeld, zie die 4000 euro voor een dak vol zonnepanelen niet als kosten, maar als een investering. Dat geld ben je niet kwijt, je krijgt er elk jaar een fors rendement voor terug. Zo geldt het voor vrijwel alle duurzame investeringen, en zelfs als ze zich niet direct terugverdienen zijn ze enorm goed voor de economie en welvaart in bredere zin van het woord.

Rutte of welke andere politici heeft ook helemaal geen enkel belang bij "geld binnen halen." Uiteindelijk hebben ze ons gezamelijke huishoudboekje te managen maar financieel profiteren ze er zelf niet van.
Wat haal je er allemaal bij? Ik zeg toch nergens dat wij niet mee hoeven te doen voor de transitie. De manier waarop is een compleet drama en dáár heeft de politiek wel degelijk steken laten vallen.

We zitten notabene op het grootste gasveld van Europa, maar daar doen we niets mee. Te gek voor woorden.. Alleen omdat de politiek hun afspraken naar Groningen niet nakomt.

Maar blijkbaar geloven mensen hier in sprookjes en geloven dat de politiek het beste met hun voor heeft.

Verdere discussie is zinloos.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tweakduke
  • Nu online

tweakduke

[...]

De huisvesting is jaren doorgeschoven, je loopt nu dubbel tegen de problemen aan.

Je bent loze kreten aan het plaatsen :)
Er is heus wel bouwgrond, alleen is het lokaal lastig toewijzen door vele bezwaren en dat we niet voldoen aan de stikstofnorm. Niet alle boeren hoeven bovendien te stoppen en er blijft ook nog wel vlees voor ons over.

[ Voor 44% gewijzigd door polthemol op 16-03-2023 09:35 ]

Tweakers Discord

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchManticore
renegrunn schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 00:02:
[...]

Nou, ken je het principe van protest-stemmen?

[Afbeelding]
Haha en daar valt dan niets uit te destilleren denk je? Blijkbaar is een groot deel van Nederland het absoluut niet eens met de "kartel"partijen die hier al decennia dezelfde koers varen ongeacht of de uitslagen moderaat links of moderaat rechts zijn.

Nogmaals ik heb zelf geen BBB gestemd, maar ik spreek, wonend in het Oosten, regelmatig BBB stemmers. Zon beetje 30% van de autos die je dagelijks tegenkomt heeft een boerenzakdoek aan de spiegel hangen.

Jij denkt dat dat allemaal ongeinformeerde idioten zijn die maar even wat stemmen omdat ze niet beter weten?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Emryte
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08-08 18:07
Ik krijg voornamelijk van iedereen zijn reactie een gevoel van polarisatie. Dit is niet goed, dat is niet goed. De stemmers op die partij zijn idioten of op een ander. Kunnen we in dit land daar eens mee kappen. En mensen niet voor zomaar iets uitmaken? Iedereen stemt op wie ze willen stemmen (of proteststem), maar dan hoef je niet te polariseren.

game pc

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Indoubt schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 00:03:
[...]

Mooie mening. Nee, mensen zijn de top predator en regent. We zetten dingen naar onze hand en doen dat al vele tienduizenden jaren. Of we dat goed doen is wat anders.
We vernietigen onszelf ermee. Daarmee winnen we collectief de Darwin-award; we zijn dus blijkbaar toch niet de "fittest".

Intentionally left blank

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Richh
[...]

Verbazend dat men alles maar pikt wat er gebeurd, en denkt dat meer huizen in Nederland het probleem op gaat lossen.

Huisvesting is al decennia lang een probleem en tel daar een verzonnen probleem bij op om de boeren weg te krijgen. Om vervolgens daar te bouwen omdat het voordeur beleid niet klopt, lekker dwijlen met de kraan open.
BBB gaat het migratieprobleem niet oplossen. Die willen graag de landbouwsubsidies behouden en daar staat migratie tegenover :)

Hoe dan ook, het frame dat er huizen gebouwd moeten worden op landbouwgrond is natuurlijk onjuist, daar kan iedereen doorheen prikken. Men wil nieuwe wijken, steden uitbreiden, sommige partijen willen één nieuwe stad in Nederland. Uiteindelijk wil je bouwen rond voorzieningen en werkgelegenheid.

De lege grasvlakte waar Boer X nu z'n koeien laat grazen, is gewoon totaal niet interessant voor woningbouw. Er zullen wat boeren land hebben naast een stad, maar die worden niet getarget. Boeren naast een groot natuurgebied, die grond is gewoon niet boeiend voor woningbouw.
Er was een boer die best wilde stoppen met zijn bedrijf, maar de grond niet af wilde staan, en dat siert hem.
Maar die boer kreeg wel jaren subsidies vanuit de EU
Waarom siert dat hem?
Hij heeft er zelf klaarblijkelijk niks aan, en de samenleving heeft er ook niks aan. Alleen jij en ik betalen wel belasting zodat hij subisdies kan krijgen uit de EU. Wat is daar het praktisch nut van? :P
Nederland heeft / krijgt gewoon veel te veel inwoners, daar is geen plaats voor, punt. Iedereen ziet het, maar niemand doet er iets aan.
Ben ik niet met je eens. De Randstad zit vol, maar in grote delen van Nederland is plek zat. En daarnaast staat Nederland (en de rest van West-Europa) in de vooravond van een gigantische vergrijzingsgolf. Onze bevolkingspiramide is zeer ongezond. Gaan we iedere pensionado weg-automatiseren of hebben we migranten nodig om (bijvoorbeeld) genoeg handen aan de zorgbedden te krijgen? Ik weet ook niet wat de oplossing is, ik weet ook niet of migranten voldoende belastinginkomsten gaan genereren om bijvoorbeeld de (gigantisch dure en hard stijgende) AOW + zorgkosten van te betalen, maar er moet wel iets gebeuren...
Want wil je straks allemaal import vlees met minder controles.
...want momenteel is 50% van het landoppervlak van Nederland voor de agrarische sector. Wat uiteindelijk voor slechts 6% van het BBP zorgt (in de breedste zin van het woord, inclusief doorvoer). We zijn de grootste vleesexporteur van de gehele EU. We zouden dus best íetsje minder agrarische sector kunnen hebben. Nogmaals, het werkt natuurlijk niet zo; maar als je die grond zou invullen met huizen en kantoren, heb je een veel efficiëntere toevoeging aan de economie zonder de milieuvervuiling. En vlees importeren is hééél ver weg omdat we al een enorm overschot hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door Richh op 16-03-2023 00:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchManticore
nst6ldr schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 00:06:
[...]

Als de meerderheid van de stemgerechtigden kiest voor de commerciele belangen van ~20.000 vervuilende bedrijven die al 900 miljoen subsidie opstrijken dan mag je daar inderdaad vraagtekens bij zetten.
*knip* op de man

[ Voor 75% gewijzigd door polthemol op 16-03-2023 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
Emryte schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 00:07:
Ik krijg voornamelijk van iedereen zijn reactie een gevoel van polarisatie. Dit is niet goed, dat is niet goed. De stemmers op die partij zijn idioten of op een ander. Kunnen we in dit land daar eens mee kappen. En mensen niet voor zomaar iets uitmaken? Iedereen stemt op wie ze willen stemmen (of proteststem), maar dan hoef je niet te polariseren.
_/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Nu online

tweakduke

DutchManticore schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 23:58:
[...]

No way dat ze zich hebben verdiept, want anders hadden ze wel gestemd wat jij ook hebt gestemd. Dat is immers de geïnformeerde moreel en intellectueel superieure stem.

En gelukkig zijn we ook niet allemaal hetzelfde. Een winst voor BBB had ik wel verwacht, maar niet zo groot. Dan analyseer ik alleen waarom men erop stemt en hoe het politieke landschap nu weer is gevormd. Dat kan ook zo van belang zijn als de coalitie verder wil en nieuwe deals moet gaan sluiten.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Toch is de komende periode van stilstand mogelijk weer koren op de molen van de coalitiepartijen in de tk.
Die kunnen nu vrijblijvend probleemoplossende wetten gaan indienen waarvan ze toch wel weten dat die het niet gaan halen in de ek.

En bij de campagne voor de volgende tk verkiezingen laten zien hoe goed en probleemoplossend ze bezig waren, maar ja die anderen hielden in de ek alles tegen en willen niks oplossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
Segafreak83 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 00:07:
Wat haal je er allemaal bij? Ik zeg toch nergens dat wij niet mee hoeven te doen voor de transitie. De manier waarop is een compleet drama en dáár heeft de politiek wel degelijk steken laten vallen.
Wat is nou het drama?
We zitten notabene op het grootste gasveld van Europa, maar daar doen we niets mee. Te gek voor woorden.. Alleen omdat de politiek hun afspraken naar Groningen niet nakomt.
Dit spreekt elkaar behoorlijk tegen. Of je kiest voor de Groningers, of je kiest voor het gas.
Maar blijkbaar geloven mensen hier in sprookjes en geloven dat de politiek het beste met hun voor heeft.

Verdere discussie is zinloos.
Het is een illusie dat de nieuwste reïncarnatie van de protestpartij wel het beste voor heeft.

Denk je dat Rutte en co niet veel liever ook de status quo in tact hadden gehouden? Dan hadden ze al dit gezeik niet gehad. Misschien hoort bij regeren ook weleens dat je niet populaire besluiten moet nemen.

Overigens vind ik het wel geweldig dat we in een land wonen waar we allemaal zo hard mogen zeiken als we willen en telkens weer een volstrekte nobody op het schild kunnen hijsen. In menig ander land gaat je kop er af als je maar een fractie van dit soort ideeën in je hoofd haalt.

[ Voor 10% gewijzigd door ph4ge op 16-03-2023 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
De media hebben in aanloop naar de verkiezingen wederom eenzijdig een beperkt aantal thema's belicht. Dit keer ging het om stikstof, woningtekort en asiel. Nu zijn dat legitieme thema's, maar zeker niet meer of minder belangrijk als de rechtstaat, koopkracht, belastingdruk, onderwijs, defensie en infrastructuur.

Daarnaast hebben de media deze verkiezing wederom alleen gevestigde partijen met elkaar te laten debatteren op primetime. Hierdoor kregen nieuwe partijen wederom geen kans om zich te profileren voor de massa.

Om dit tegen te gaan zou er wetgeving moeten om deze ongewenste beïnvloeding van de media tegen te gaan:
- Alle politieke partijen (dus ook de nieuwe) moeten evenveel spreektijd krijgen zodat nieuwe partijen (en nieuwe ideeën) ook een kans krijgen.
- Debatten worden zo georganiseerd dat iedere partij die deelneemt aan debat een debatstelling mag aandragen. Hiermee wordt voorkomen dat het journaille eenzijdig gaat bepalen op welke thema's politieke partijen zich mogen profileren.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
DutchManticore schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 00:07:
[...]

Haha en daar valt dan niets uit te destilleren denk je? Blijkbaar is een groot deel van Nederland het absoluut niet eens met de "kartel"partijen die hier al decennia dezelfde koers varen ongeacht of de uitslagen moderaat links of moderaat rechts zijn.

Nogmaals ik heb zelf geen BBB gestemd, maar ik spreek, wonend in het Oosten, regelmatig BBB stemmers. Zon beetje 30% van de autos die je dagelijks tegenkomt heeft een boerenzakdoek aan de spiegel hangen.

Jij denkt dat dat allemaal ongeinformeerde idioten zijn die maar even wat stemmen omdat ze niet beter weten?
Eh nee? Wie zegt dat ik denk dat het idioten zijn? Waar haal je dat vandaan. Wat ik wel zou willen zeggen is dat een dergelijk staatje laat zien is dat een stabiel percentage stemgerechtigden het niet uit maakt op wie ze stemmen, als het maar tegenover de gevestigde partijen staat (protest-stem). En nee, dat hoeven niet altijd dezelfde mensen te zijn, maar een dergelijk aandeel is rekening mee te houden getuige de cijfers.

Is dat 'goed' of 'fout'? Niet interessant. Wel een feit.

Weet niet precies wat de relevantie is van je opmerking dat je in het Oosten woont? Ik ook, Drenthe.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Nu online
sambalbaj schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 00:10:
Toch is de komende periode van stilstand mogelijk weer koren op de molen van de coalitiepartijen in de tk.
Die kunnen nu vrijblijvend probleemoplossende wetten gaan indienen waarvan ze toch wel weten dat die het niet gaan halen in de ek.

En bij de campagne voor de volgende tk verkiezingen laten zien hoe goed en probleemoplossend ze bezig waren, maar ja die anderen hielden in de ek alles tegen en willen niks oplossen.
Probleem oplossend en een Rutte kabinet. Onder welke steen heb jij geleerd de afgelopen 12 jaar?
Pagina: 1 ... 7 ... 19 Laatste

Let op:
Voor diepgang over het stikstof dossier hebben we een apart topic:
De stikstofproblematiek: oorzaak, gevolgen en oplossingen
Let s.v.p. of diepgaande discussie over stikstof niet te veel offtopic is.