Ze zijn niet eens onscherp, maar gewoon hele lage resolutie & gecomprimeerd. Funda blaast ze toch wel groot op, dus wordt het lelijk. Zou iemand foto's gemaakt hebben en die naar de makelaar geWhatsAppt hebben?Willem30 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 09:26:
https://www.funda.nl/koop...-88636033-herengracht-86/
Alleen onscherpe foto's bij de advertentie
Vrees het wel inderdaadHagdos schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 10:52:
[...]
Ze zijn niet eens onscherp, maar gewoon hele lage resolutie & gecomprimeerd. Funda blaast ze toch wel groot op, dus wordt het lelijk. Zou iemand foto's gemaakt hebben en die naar de makelaar geWhatsAppt hebben?
Zo doen ze het wel voorkomen op de foto's.Loft schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 21:33:
[...]
Helemaal mee eens....
Ben wel benieuwd hoe ze dat intern opgelost hebben met de toegang tot de woning....
Deze mensen dan door de overloop / ingang van de beneden buren ??
Kun je überhaupt een hypotheek krijgen op een zolder zonder eigen voordeur? Ben je voor de belasting partners van je medebewoners? Raar.
de rest van het aanbod van die makelaar heeft ook geen geweldige resolutie (noch foto's an sich)Hagdos schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 10:52:
[...]
Ze zijn niet eens onscherp, maar gewoon hele lage resolutie & gecomprimeerd. Funda blaast ze toch wel groot op, dus wordt het lelijk. Zou iemand foto's gemaakt hebben en die naar de makelaar geWhatsAppt hebben?
Het lijkt op de combinatie van slecht camerawerk en overmatig veel compressie om ze "lekker snel laden op de website" te krijgen oid.
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Je hebt in de binnenstad aMsterdam toch ook haast nergens je eigen voordeur?Tralapo schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 11:04:
[...]
Zo doen ze het wel voorkomen op de foto's.
Kun je überhaupt een hypotheek krijgen op een zolder zonder eigen voordeur? Ben je voor de belasting partners van je medebewoners? Raar.
Zal neem ik aan als portiekwoning gezien worden.
pffft... en dan ook nog eens een jaren 70 woning. Je moet wel heel wanhopig zijn.... hoe lang zou deze te koop staan?Tom Paris schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 09:44:
€ 1.2 miljoen voor een rijtjeshuis in Voorschoten...
Volle flip-bingo ook uiteraard
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen
Dan heb je toch óf een centraal trappenhuis met voordeuren en huisnummers (a/b/c) erin, of meerdere deuren beneden?paQ schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 11:05:
[...]
Je hebt in de binnenstad aMsterdam toch ook haast nergens je eigen voordeur?
Tenzij de begane grond en de eerste verdieping ook nog gesplitst zijn, lijkt me dat onmogelijk hier. Je ziet op de foto duidelijk de overloop beneden.
voor dat bedrag nog wel even verwacht ik-Jaap-io schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 11:10:
[...]
pffft... en dan ook nog eens een jaren 70 woning. Je moet wel heel wanhopig zijn.... hoe lang zou deze te koop staan?
Dan moet je ook een VVE gaan oprichten met alle kosten van dien.paQ schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 11:05:
[...]
Je hebt in de binnenstad aMsterdam toch ook haast nergens je eigen voordeur?
Maar 2 DPC'ers op DHEP! Ahum, nu nog maar 0 aktieve leden...
Maar dat heeft die zolder ook. VVE bijdrage.Fiets schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 12:50:
[...]
Dan moet je ook een VVE gaan oprichten met alle kosten van dien.
Bij VVE denk ik aan: "Vereniging van Eigenaars " in plaats van "verenging van eigenaars" wat ze het zelf noemen.. Maar ik heb inderdaad over die bijdrage heen gelezen de eerste keer...
Maar 2 DPC'ers op DHEP! Ahum, nu nog maar 0 aktieve leden...
Ik verwacht lang.-Jaap-io schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 11:10:
[...]
pffft... en dan ook nog eens een jaren 70 woning. Je moet wel heel wanhopig zijn.... hoe lang zou deze te koop staan?
Voor dat bedrag heb je ook mooie nieuwbouw woningen in het dorp, tenzij je liever die locatie en wat meer 'non-modern' wilt.
Bij mijn ouders in de straat staat ook een aardige woning te koop (onder miljoen), maar ook niet kwijt te raken zelfs na flink te zakken.
1.2 mljn is gewoon veel te veel voor een dergelijke woning in die buurt (ook al is Voorschoten erg duur).
Oh oh Mr. B, oh oh!
Probleem is er hoeft maar 1 gek te zijn die het perse wilt en het geld heeft om wat voor reden dan ook, dan is het signaal rond dat het blijkbaar een acceptabele prijs is en kan het volgende rijtjeshuis voor dat bedrag geflipt gaan worden voor >1 milj.-Jaap-io schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 11:10:
[...]
Hier in de buurt zie je het al (randstad) met achterlijke dure miniappartementen die ook uiteindelijk weggaan en per m2 nog duurder zijn.
The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.
Op de BAGviewer is te zien dat het pandje in 3 woningen is gesplitst, de laatste mutatie aan het verblijfsobject is uit 2022, dus daar is door de gemeente toen echt wel gekeken of het voldeed aan de eisen voor een zelfstandige woonruimte https://bagviewer.kadaste....66599999997&zoomlevel=16Tralapo schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 11:10:
[...]
Dan heb je toch óf een centraal trappenhuis met voordeuren en huisnummers (a/b/c) erin, of meerdere deuren beneden?
Tenzij de begane grond en de eerste verdieping ook nog gesplitst zijn, lijkt me dat onmogelijk hier. Je ziet op de foto duidelijk de overloop beneden.
Dus mag aannemen dat het hele trappenhuis een gedeelde verkeersruimte is. De trap naar de zolder wordt op de 1e verdieping afgesloten door een dun wandje en een deur. Je ziet op de foto naar beneden gekeken ook al de deurmat liggen van de woning op 1A. Lijkt me wel karig qua woongenot voor een koopwoning, dus ik vermoed dat het een keer is verbouwd om 3x te verhuren aan jonge woningzoekenden.
Na een periode van "oh de overheid moet niet in de weg lopen van de ambitieuze ondernemende burger" zijn ondertussen veel gemeenten hier een stuk strenger in geworden. Het "verkameren" van de stad kan een oplossing van de woningnood zijn, maar door het zonder regie te doen zie je dat de druk op bepaalde wijken onevenredig toeneemt zonder dat de overheid kan anticiperen op de parkeerdruk en vraag naar voorzieningen in de buurt.
Volgens het WOZwaardeloket stamt de splitsing uit 2020:HelloIamAldo schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 16:55:
[...]
Op de BAGviewer is te zien dat het pandje in 3 woningen is gesplitst, de laatste mutatie aan het verblijfsobject is uit 2022, dus daar is door de gemeente toen echt wel gekeken of het voldeed aan de eisen voor een zelfstandige woonruimte https://bagviewer.kadaste....66599999997&zoomlevel=16
Dus mag aannemen dat het hele trappenhuis een gedeelde verkeersruimte is. De trap naar de zolder wordt op de 1e verdieping afgesloten door een dun wandje en een deur. Je ziet op de foto naar beneden gekeken ook al de deurmat liggen van de woning op 1A. Lijkt me wel karig qua woongenot voor een koopwoning, dus ik vermoed dat het een keer is verbouwd om 3x te verhuren aan jonge woningzoekenden.
Na een periode van "oh de overheid moet niet in de weg lopen van de ambitieuze ondernemende burger" zijn ondertussen veel gemeenten hier een stuk strenger in geworden. Het "verkameren" van de stad kan een oplossing van de woningnood zijn, maar door het zonder regie te doen zie je dat de druk op bepaalde wijken onevenredig toeneemt zonder dat de overheid kan anticiperen op de parkeerdruk en vraag naar voorzieningen in de buurt.
Mooie afwerking voor een appartement van €1,7 miljoen:
/f/image/qrO4JuGo1fFFZrmz108q9Gj0.png?f=fotoalbum_large)
https://www.funda.nl/koop...te-ouderkerkerdijk-1-r-1/
/f/image/qrO4JuGo1fFFZrmz108q9Gj0.png?f=fotoalbum_large)
Kansloos737freak schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 19:58:
[Afbeelding]
of die enorme ruimte onder de deuren 
en 869/mnd aan bijkomende kosten. holy titshit
[ Voor 39% gewijzigd door paQ op 26-07-2023 20:23 ]
En dan is er hier nog een gezamenlijke berging waar je wellicht je fiets kunt stallen. Bij ons in de buurt zijn er gesplitste woningen zonder berging en zonder achterom waar er dan dus voor drie stelletjes zes fietsen op een smal stoepje staan. En als iedereen een autootje meebrengt past dat inderdaad ook niet want die straten zijn gemaakt voor een gezin per huis.HelloIamAldo schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 16:55:
[...]
Het "verkameren" van de stad kan een oplossing van de woningnood zijn, maar door het zonder regie te doen zie je dat de druk op bepaalde wijken onevenredig toeneemt zonder dat de overheid kan anticiperen op de parkeerdruk en vraag naar voorzieningen in de buurt.
Dat is allemaal nodig ivm de wtw/afzuiging... kunnen de verkopers ook niks aan doen. Is zo opgeleverd...
Echt?gronoco schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 04:28:
[...]
Dat is allemaal nodig ivm de wtw/afzuiging... kunnen de verkopers ook niks aan doen. Is zo opgeleverd...
Wat foeilelijk zeg.
Klopt ik heb een nieuwbouw woning met dit type nieuw lucht circulatie en ik heb ook van die enorme kieren. Heel lelijk maar noodzakelijk om het systeem goed te laten werken.gronoco schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 04:28:
[...]
Met de zon erdoor valt het nog harder op natuurlijk maar het zijn wel erg forse openingen hier. In mijn huis met ventilatie type D zijn er ook grotere openingen dan ik gewoon ben maar het valt niet zo hard op als hier. Het grootste nadeel is dat je deuren minder goed geluid tegen houden.
Een alternatief is dat je in de muren roosters gaat beginnen aanbrengen maar die moet je natuurlijk ook maar netjes wegwerken én zijn ook een potentieel geluidslek. Er is simpelweg weinig aan te doen als je een woning wil ventileren. De lucht moet zich kunnen verplaatsen.
Yup, toen ze in mijn vorige appartement (huur) mechanische ventilatie aan gingen leggen hebben ze ook bij alle deuren een cm onder afgezaagd (ipv de deur te vervangen...)
sudo apt-get rekt
Nooit geweten dat dat een -imo enorme- downside was van een WTW 
Ben haast blij dat ik dat niet heb dan.
Is niet specifiek wtw, maar meer algemeen ventilatie.paQ schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 09:30:
Nooit geweten dat dat een -imo enorme- downside was van een WTW
En aangezien nieuwbouwwoningen aan het bouwbesluit met betrekking tot ventilatie moeten voldoen zul je dit normaal gesproken bij elk nieuwbouwhuis zien. Dat is niks nieuws, dat is al tientallen jaren zo.
In de praktijk gebeurt het echter regelmatig dat bij oplevering (wanneer er gemeten wordt) enkel de kale vloer er nog in ligt. Als er daarna vloerbedekking of parket komt wordt de kier kleiner.
Consequentie is dan natuurlijk wel dat de ventilatie niet meer optimaal werkt, dat merk je echter niet direct. Maar geloof me dat met name in een kleine ruimte waar je langere tijd met meer personen bent (de slaapkamer dus) het voor je goede nachtrust en gezondheid wel heel prettig is dat de ventilatie goed werkt.
Dus esthetisch is het misschien niet zo prettig, maar voor het welzijn is het wel noodzakelijk.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Wel bijzonder gebouw, schijnt gewoon van hout gemaakt te zijn ondanks de hoogte van 21 verdiepingen.737freak schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 19:58:
[Afbeelding]
Voor een goede nachtrust is het erg prettig als het huis niet vol met kieren zitalexbl69 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 11:13:
[...]
Is niet specifiek wtw, maar meer algemeen ventilatie.
En aangezien nieuwbouwwoningen aan het bouwbesluit met betrekking tot ventilatie moeten voldoen zul je dit normaal gesproken bij elk nieuwbouwhuis zien. Dat is niks nieuws, dat is al tientallen jaren zo.
In de praktijk gebeurt het echter regelmatig dat bij oplevering (wanneer er gemeten wordt) enkel de kale vloer er nog in ligt. Als er daarna vloerbedekking of parket komt wordt de kier kleiner.
Consequentie is dan natuurlijk wel dat de ventilatie niet meer optimaal werkt, dat merk je echter niet direct. Maar geloof me dat met name in een kleine ruimte waar je langere tijd met meer personen bent (de slaapkamer dus) het voor je goede nachtrust en gezondheid wel heel prettig is dat de ventilatie goed werkt.
Dus esthetisch is het misschien niet zo prettig, maar voor het welzijn is het wel noodzakelijk.
code:
1
| /usr/got/baby |
Zaag ze dan nog verder door, komt de robotstofzuiger er tenminste ook doorheen.gronoco schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 04:28:
[...]
Verwijderd
De norm is 1.5cm dacht ik, niet 12.gronoco schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 04:28:
[...]
Het lijkt ca 3 cm te zijn oid. Deuren met hoog water 
Ik ben dan soort van blij met mijn ventilatieroosters hier en daar, en wat mv punten verspreid door het huis.
Ik ben dan soort van blij met mijn ventilatieroosters hier en daar, en wat mv punten verspreid door het huis.
Off-topicpaQ schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 12:44:
Het lijkt ca 3 cm te zijn oid. Deuren met hoog water
Officieel hoort er dan ook 3cm ruimte onder de deuren te zitten, zowel bij wtw als mv moet er lucht van de ene naar de andere ruimte.
verschil bij wtw is dat de verse lucht uit een ventiel komt ipv een ventilatierooster in het kozijn.
Ik heb geen mechanische ventilatie, moet er dan ook 3cm ruimte zijn?BlueSS50 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 13:37:
[...]
Off-topic
Officieel hoort er dan ook 3cm ruimte onder de deuren te zitten, zowel bij wtw als mv moet er lucht van de ene naar de andere ruimte.
verschil bij wtw is dat de verse lucht uit een ventiel komt ipv een ventilatierooster in het kozijn.
En dan nog €4100+ aan jaarlijkse kosten voor je erfpacht!paQ schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 20:21:
of die enorme ruimte onder de deuren
Nevermind, die had je al doorgerekend...
[ Voor 9% gewijzigd door freggel op 27-07-2023 14:27 ]
For the record: er is geen vaste afstand die onder de deur moet zitten bij een centraal (wtw) systeem. De benodigde spleet is afhankelijk van de gewenste luchtdoorvoer/ventilatiehoeveelheid (dm3) i.c.m. de breedte van de deur.
Dit kan dus 1 of meerdere centimeters zijn.
Dit kan dus 1 of meerdere centimeters zijn.
Je wil kunnen doorluchten als je roosters open hebt staan, dus e moet een open verbinding zijn van ruimte naar ruimte.pauldaytona schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 14:12:
[...]
Ik heb geen mechanische ventilatie, moet er dan ook 3cm ruimte zijn?
Overigens is 3 cm best veel. Er kan een hele hoop lucht door 80 bij 1cm. Dus afhankelijk van hoe de ventielen en roosters zijn ingedeeld is dat mogelijk al voldoende.
Je hoeft niet onder de deur door met je lucht, maar dan moet je bij WTW aan- én afvoer in elke ruimte hebben. Het is dus wel gebruikelijk om het zo te doen omdat het flink wat ventielen en WTW-capaciteit scheelt.
Mijn ervaring qua geluid is trouwens dat het juist goed geluidsoverdracht blokkeert, tenminste wanneer je vanuit je slaapkamer lucht aanvoert. De overdruk in je slaapkamer houdt geluid er dan juist uit.
Wij hebben de spleten vrij smal gehouden (1-1,5cm), maar dan krijg je wel dat je echt merkt dat de deur het laatste stukje dicht of juist open wil met de luchtstroom mee en dat je een flinke luchtstroom voelt langs blote voeten. Vind ik persoonlijk geen enkel probleem, maar ik snap wel dat een aannemer/ontwikkelaar dat niet zo wil opleveren.
Ontopic:
Echt vol gemiste kansen dit appartement (overigens wel op een hele mooie locatie aan die haven in een mooi gebouw, al zou ik voor 1,7mio toe nog niet in 020 willen wonen).
De houtkleur van de vloer vloekt echt ontzettend met de plafonds, raamombouwen en sommige deuren, de afwerking is echt heel matig: Her en der open electra, goedkope/te kleine lampen, gordijnen niet ingekort, plinten niet gekit/afgemaakt, etc. De keuken is ook op bezuinigd (kookplaat op het blad, instaplijn apparatuur, etc.) en een enigszins passende wastafelkast voor onder je 2-persoons wastafel (met het verkeerde type stopcontact) was blijkbaar geen optie, dus er is maar een veel te klein miniding van de ikea onder geschoven.
Oh, en thuiswerken in je pandje van 1,7mio doe je blijkbaar naast je bed
Mijn ervaring qua geluid is trouwens dat het juist goed geluidsoverdracht blokkeert, tenminste wanneer je vanuit je slaapkamer lucht aanvoert. De overdruk in je slaapkamer houdt geluid er dan juist uit.
Wij hebben de spleten vrij smal gehouden (1-1,5cm), maar dan krijg je wel dat je echt merkt dat de deur het laatste stukje dicht of juist open wil met de luchtstroom mee en dat je een flinke luchtstroom voelt langs blote voeten. Vind ik persoonlijk geen enkel probleem, maar ik snap wel dat een aannemer/ontwikkelaar dat niet zo wil opleveren.
Ontopic:
Echt vol gemiste kansen dit appartement (overigens wel op een hele mooie locatie aan die haven in een mooi gebouw, al zou ik voor 1,7mio toe nog niet in 020 willen wonen).
De houtkleur van de vloer vloekt echt ontzettend met de plafonds, raamombouwen en sommige deuren, de afwerking is echt heel matig: Her en der open electra, goedkope/te kleine lampen, gordijnen niet ingekort, plinten niet gekit/afgemaakt, etc. De keuken is ook op bezuinigd (kookplaat op het blad, instaplijn apparatuur, etc.) en een enigszins passende wastafelkast voor onder je 2-persoons wastafel (met het verkeerde type stopcontact) was blijkbaar geen optie, dus er is maar een veel te klein miniding van de ikea onder geschoven.
[ Voor 62% gewijzigd door RonJ op 27-07-2023 16:44 ]
All-electric.
Zouden die tralie'deuren' eerder in het topic dan ook voor ventilatie zijn?!
Omdat het met onafgewerkt hout wat minder op een stacaravan lijkt.Caelorum schreef op maandag 24 juli 2023 @ 15:41:
Waarom denkt iedereen altijd dat een tiny house ook altijd onafgewerkte moet zijn?
Lijkt mij eerder een "woonvereniging", wat je bv. in Utrecht best vaak ziet. (Ook in dit topic.) Kan juist een goede oplossing zijn (ook in delen van de kosten). Mits je je bewust bent van de afwijkende eigenschappen.Bloodhoundje schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 21:23:
Goh, ik gebruik mijn zolder zo weinig, misschien kan ik die wel verkopen... dus laat ik 28m² zolder oppervlakte ombouwen tot 'huis' en voor 210k op de markt zetten.
https://www.funda.nl/koop...-hugo-de-vriesstraat-1-b/
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dit zou in mijn ogen gewoon verboden moeten worden.
Dit is een appartement in een toekomstig monument: https://hautamsterdam.nl/nl/ (als het niet wegrot/in de brand vliegt...)737freak schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 19:58:
[ Voor 7% gewijzigd door martyw op 27-07-2023 22:41 ]
Eerst nog maar eens 98jaar zien dat die blijft staanmartyw schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 22:39:
[...]
Dit is een appartement in een toekomstig monument: https://hautamsterdam.nl/nl/ (als het niet wegrot/in de brand vliegt...)
Ik neem CLT als voorbeeld:martyw schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 22:39:
[...]
Dit is een appartement in een toekomstig monument: https://hautamsterdam.nl/nl/ (als het niet wegrot/in de brand vliegt...)
Brandbaarheid van kale producten is niet echt leidend. Er geldt vaak een toepassingsgebied en op basis van een simulatie van een gecertificeerd lab die de samenstelling hiervan test komt er een label uit. CLT heeft nu nog brandklasse D.
Ga je echter op deze handleiding van een groep architecten af (p.47) , dan is de brandwerendheid met simpele gips bekleding al flink te verbeteren en kun je er prima mee volgens het bouwbesluit bouwen.
BWT Nederland noemt het in een recent rapport nog ongetest op duurzaamheid, omdat het nog maar 30 jaar wordt toegepast. Wel geven ze aan dat het vooral de lijmlagen zijn die een grote invloed hebben op de kans op loslaten van de lamellen en daar in sommige gevallen gerekend moet worden met verhoogde inbranding.
Als je deze flinke pil over brandbaarheid van materialen eens doorspit... Pagina 88, figuur 3.7 (p.107 pdf) toont drie opties van de warmteontwikkeling in CLT compartimenten.
Wat mij betreft is hout, mits juist toegepast, niet gevaarlijker dan beton met staal of metselwerk.
PV Output 1.350Wp ZWW 10°
Nog even over die ventilatie kieren onder deuren; er zijn ook mooie (rvs etc) roosters te krijgen die je IN de deur kunt inbouwen die (min of meer) geluidsloos werken. Of je dat mooier/lelijker vind dan een deur die 3-4cm te kort is, is persoonlijk
Welke gescheiden Tweaker woont hier?

Overigens zou ik eerst eens een pizza gaan eten bij de buren voor ik tot aankoop over zou gaan, ik loop daar wel eens langs, het wil wel eens luidruchtig worden op het terras... Zie ook de hint van de makelaar
)

https://www.funda.nl/koop...42295252-kennemerlaan-23/

Overigens zou ik eerst eens een pizza gaan eten bij de buren voor ik tot aankoop over zou gaan, ik loop daar wel eens langs, het wil wel eens luidruchtig worden op het terras... Zie ook de hint van de makelaar
(Blijkbaar is hij/zij/hen slecht met jaartallen, 1916 is geen jaren twintigOp een levendige locatie ligt deze karakteristieke jaren '20 woning met een diepe zonnige achtertuin.

[ Voor 30% gewijzigd door martyw op 28-07-2023 23:33 ]
Maar je kan ook werken naast het keukenblok want daar staat er ook 1RonJ schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 15:59:
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
https://www.funda.nl/koop...s-42297832-zwolseweg-1-a/
/f/image/OMZlIlsZFqqh7O7ebuy4bhys.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/PDEGpmYA56iOhJlqwE4wmXbP.png?f=fotoalbum_large)
Flink wat geld, locatie lijkt me ook niet heel geweldig met die weg.
Stond te koop voor 3 ton in 2021 en gaat nu weg voor € 1.000.000 k.k. Zal wel alleen de ligplaats zijn geweest in 2021...
/f/image/OMZlIlsZFqqh7O7ebuy4bhys.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/PDEGpmYA56iOhJlqwE4wmXbP.png?f=fotoalbum_large)
Stond te koop voor 3 ton in 2021 en gaat nu weg voor € 1.000.000 k.k. Zal wel alleen de ligplaats zijn geweest in 2021...
[ Voor 57% gewijzigd door souljah1h op 29-07-2023 08:50 ]
Hier komt mijn gezeik:souljah1h schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 08:48:
Een woonboot in een greppel met 50% glas op het zuidwesten en een platdak. Heet in de zomer en geen L/L om te koelen. Elektrische vloerverwarming op 170m². Daar gaat wel 10.000kWh per jaar inzitten denk ik, zo op dat water. Met 21x400Wp zal dat zeker niet 'energieneutraal' zijn. Gemiste kans om hier geen W/W WP te installeren met vloerverwarming.
PV Output 1.350Wp ZWW 10°
Woning niet heel bijzonder:
https://www.funda.nl/koop/venlo/huis-88649614-beckersweg-40/
Maar de vraagprijs is redelijk onder de woz-waarde.
:fill(white):strip_exif()/f/image/VZ88sVogmyr3GdFWYzW9Z8f6.png?f=user_large)
En ja, het is oud en nog niet verduurzaamd, maar het ziet er wel goed onderhouden uit. Ook prima locatie.
Valt dus heel wat van te maken, denk ik. (Heb alleen het geld niet.)
:fill(white):strip_exif()/f/image/VZ88sVogmyr3GdFWYzW9Z8f6.png?f=user_large)
En ja, het is oud en nog niet verduurzaamd, maar het ziet er wel goed onderhouden uit. Ook prima locatie.
Plus, je moet dat plekje 'delen' met een andere woonboot die op een paar meter afstand ligt.GudZ schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 09:02:
[...]Hier komt mijn gezeik:
Een woonboot in een greppel met 50% glas op het zuidwesten en een platdak. Heet in de zomer en geen L/L om te koelen. Elektrische vloerverwarming op 170m². Daar gaat wel 10.000kWh per jaar inzitten denk ik, zo op dat water. Met 21x400Wp zal dat zeker niet 'energieneutraal' zijn. Gemiste kans om hier geen W/W WP te installeren met vloerverwarming.
De andere woonboot zie je bijna niet door de manier waarop de foto's zijn gemaakt, maar er ligt er wel een. (Hint, twee brievenbussen aan de weg).
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
WOZ-waarde is waarschijnlijk inclusief de 7000 m2 die optioneel te pachten is.Truus01 schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 09:21:
Woning niet heel bijzonder:
[Afbeelding]
Interessante plek daar aan de kade. Het betreft namelijk Natura2000 gebied. Wellicht dat dit in de toekomst nog gedonder gaat geven als deze bebouwing aangekaart wordt en je je watervilla naar een ander gebied mag slepen waar de waarde enorm daalt van dit objectsouljah1h schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 08:48:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
https://www.natura2000.nl/gebieden/overijssel
De grond zelf heeft hooguit de waarde van landbouwgrond omdat je er niet op mag bouwen. Ik heb hetzelfde euvel een paar kilometer stroomopwaards in hetzelfde gebied
[ Voor 7% gewijzigd door Joarie op 29-07-2023 10:05 ]
The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW153. 3-fasen. CT003
Geloof ik niet. WOZ-waarde in 2022 was € 141.000 en in openstreetmap waren de contouren van een woonboot al sinds 2014 aanwezig, en dat komt uit de BAG. Het kan best zijn dat dit nu een nieuwe schuit is, maar die drijvende container is geen 8,5 ton waard.souljah1h schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 08:48:
Signatures zijn voor boomers.
Normaliter zou een van de slaapkamers een werkkamer zijn.RonJ schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 15:59:
Je hoeft niet onder de deur door met je lucht, maar dan moet je bij WTW aan- én afvoer in elke ruimte hebben. Het is dus wel gebruikelijk om het zo te doen omdat het flink wat ventielen en WTW-capaciteit scheelt.
Ontopic:
Is inderdaad een vreemde combinatie van duur appartement en goedkoop interieur. Ook bv nergens een handdoek of plek om die op te hangen. Vraag me ook af wat voor mensen er wonen.
:strip_exif()/f/image/11qW2jOB0y6iRYezTBHLRjWS.jpg?f=fotoalbum_large)
Gordijnen veel te kort en licht doorlatend, goedkoop Ikea kledingrekje met nauwelijks enige kleding. Wordt dit voor tijdelijk gebruikt door drie (mannelijke) collega's of zo?
Zo te zien eentje die jaren niet in de 'achtertuin' is geweest.martyw schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 23:13:
Welke gescheiden Tweaker woont hier?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[...]
(Blijkbaar is hij/zij/hen slecht met jaartallen, 1916 is geen jaren twintig)
[Afbeelding]
En na de pizzeria kan je door naar de kroeg aan de overkant.
Makelaar heeft dus niet gelogen met een levendige locatie.
https://www.funda.nl/koop...646089-noorderstraat-307/
" Aan de Noorderstraat 307 te Sappemeer bevind zich een mooie bouwobject. " de toon is gezet.
"De eerste verdieping is op dit moment niet bereikbaar, naar schatting is deze ongeveer 60 m2 groot . " voor maar anderhalve ton
" Aan de Noorderstraat 307 te Sappemeer bevind zich een mooie bouwobject. " de toon is gezet.
"De eerste verdieping is op dit moment niet bereikbaar, naar schatting is deze ongeveer 60 m2 groot . " voor maar anderhalve ton
Laat me raden, je hebt deze gevonden door laagste prijs + meeste woon oppervlakte filter?torretje2012 schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 19:15:
Nee, ben opzoek naar een woning onder de 175k ergens binnen de straal van 25km rond de martinitoren.Immutable schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 19:45:
[...]
Laat me raden, je hebt deze gevonden door laagste prijs + meeste woon oppervlakte filter?
Lijkt me meer een sloopwoning dan een kluswoning. En ik ben helemaal niet zo heel gauw voor slopen, als renoveren ook een optie is. Maar hier kun je beter uithuilen en met een schone lei overnieuw beginnen.
Prima prijs voor een lapje bouwgrond.
Prima prijs voor een lapje bouwgrond.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Is het nog zo'n koopje voor een lap grond met een asfalt fabriek achter je huis, kartonfabriek voor je huis en een gemeente die actief verbouwingen tegenwerkt? (2019 zouden er 4 appartementen komen)
[ Voor 7% gewijzigd door torretje2012 op 29-07-2023 21:29 ]
Dat is wel een dingetje in Groningen. In Bad Nieuwschans (letterlijk tegen de Duitse grens aan) heb je ook een aantal van dat soort huizen.
https://www.funda.nl/zoek...%22bad-nieuweschans%22%5D
Tja wat moet je ermee? Beter slopen inderdaad.
https://www.funda.nl/zoek...%22bad-nieuweschans%22%5D
Tja wat moet je ermee? Beter slopen inderdaad.
Heel bekend, zeker student geweest en nu op zoek naar koopwoning het liefst met straal van xx km rondom Groningen.torretje2012 schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 20:12:
[...]
Nee, ben opzoek naar een woning onder de 175k ergens binnen de straal van 25km rond de martinitoren.
Deze is wel binnen budget 135k (net zoiets als je liet zien):
https://www.funda.nl/koop...1213-boven-westerdiep-75/

Ook nog mooi zonlicht op zolder, door een kiertje:
(Dit noem ik pas een doorzon woning)
Wat een vooroordeel weer.... Er zijn ook nog geboren en getogen groningersImmutable schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 21:35:
[...]
Heel bekend, zeker student geweest en nu op zoek naar koopwoning het liefst met straal van xx km rondom Groningen.![]()
Deze is wel binnen budget 135k (net zoiets als je liet zien):
https://www.funda.nl/koop...1213-boven-westerdiep-75/
[Afbeelding]
Ook nog mooi zonlicht op zolder, door een kiertje:
[Afbeelding]
Of gewoon zoiets als dit:
https://www.funda.nl/koop...uis-42719472-meyerweg-99/

Planning is dit:
https://www.funda.nl/koop...uis-42263194-meyerweg-99/

Planning is dit:
Ik vind de planning wel een mooie tekst hebben, want de makelaar leest zijn eigen werk niet_JGC_ schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 21:58:
Of gewoon zoiets als dit:
[Afbeelding]
Planning is dit:
[Afbeelding]
Nieuwbouw is van 2024 en dan zetten ze erin:
En ze sluiten af met:ouderdomsclausule (bij woningen ouder dan 20 jaar)
- asbestclausule (bij woningen van voor 1993)
...
- ter uwer informatie: in Amsterdam, bij bedrijfsobjecten, boten, coöperatieve verenigingen, overige bijzondere en ander te noemen gevallen, maakt de verkopende makelaar geen koopovereenkomst.
Ik vind het meer met de nodige ONzorgvuldigheid samengesteldDeze informatie is door ons met de nodige zorgvuldigheid samengesteld.
@UTMachine Dat is een standaardtekst van de makelaar.
Zie daar heel wat huizen rigoreus gerenoveerd worden. Is allemaal jaren 30 spul. De huizen met mansarde kappen worden gerenoveerd, de rest wordt platgeschoven of zo grondig verbouwd dat je het oorspronkelijke huis niet meer herkent.
Het oude huisje zijn ze nu aan het slopen. Dak is eraf, muren staan nog, balken deels gestut, deels al verwijderd.De koopakte betreft een standaard-NVM koopovereenkomst met de mogelijkheid tot een aantal aanvullende artikelen, zoals:
Zie daar heel wat huizen rigoreus gerenoveerd worden. Is allemaal jaren 30 spul. De huizen met mansarde kappen worden gerenoveerd, de rest wordt platgeschoven of zo grondig verbouwd dat je het oorspronkelijke huis niet meer herkent.
ik dacht meer:GudZ schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 09:02:
[...]
Hier komt mijn gezeik:
Je hebt een bootgarage, maar moet wel langs deze lijn die schijnbaar nodig was
https://www.funda.nl/koop...304-burg-lebensstraat-12/
lekker bezig weer Riet
D'r zitten in elk geval geen vingers voor de lens
[ Voor 81% gewijzigd door paQ op 30-07-2023 09:49 ]
Yups, de Riet kwaliteitpaQ schreef op zondag 30 juli 2023 @ 09:42:
lekker bezig weer Riet
BTW de tekst is dramatisch geschreven, maar je krijgt wel een gigantische 285 meter lange bijkeuken:
bij/waskeuken(3.80mx285m)
[ Voor 23% gewijzigd door UTMachine op 30-07-2023 09:45 ]
"kijk op koekelstreetview voor een foto van het huis !!! "UTMachine schreef op zondag 30 juli 2023 @ 09:43:
[...]
Yups, de Riet kwaliteit
BTW de tekst is dramatisch geschreven, maar je krijgt wel een gigantische 285 meter lange bijkeuken:
[...]
Valt wel op. Dit is het soort woning waar je er zo veel van ziet, dat je gewoonlijk misschien niet eens meer kijkt als de prijs per m2 te hoog lijkt. Met deze foto's valt je oog er dan toch op en kijk je misschien wel verder naar de advertentie.paQ schreef op zondag 30 juli 2023 @ 09:42:
lekker bezig weer Riet
[Afbeelding]
Ja maar je doet nu net alsof Riet het om die reden opzettelijk doet, en dat gaat er bij mij echt niet in.Rubbergrover1 schreef op zondag 30 juli 2023 @ 09:53:
[...]
Valt wel op. Dit is het soort woning waar je er zo veel van ziet, dat je gewoonlijk misschien niet eens meer kijkt als de prijs per m2 te hoog lijkt. Met deze foto's valt je oog er dan toch op en kijk je misschien wel verder naar de advertentie.
Het is gewoon knullig en gemakkelijk als je het mij vraagt. "effe snel, wat het rolletje moet nog vol"
De drie woningen waren vroeger een beddenwinkel. De linker woning is zo te zien al gerenoveerd, de rechter zijn ze mee bezig en de middelste is nu nog over voor de liefhebber van een "project". Je hebt wel een mooi 'leeg canvas' van ruim 200 m2 alleen al op de begane grond.torretje2012 schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 19:15:
Bij zulke woningen zul je toch flink moeten/willen verbouwen of verherbouwen, dus zou ik het niet zo erg vinden als het er zo dramatisch uit ziet als deze woning. Als je het vergelijkt met bv. https://www.funda.nl/koop...096408-noorderstraat-232/ , daar zul je in de praktijk, als je de woning goed op orde wilt krijgen, waarschijnlijk ongeveer evenveel aan willen verbouwen als aan nummer 307. Maar is wel 50k duurder (dus eenderde duurder) en biedt maar tweederde van de woonruimte. Dan is 307 als project misschien prijsgunstiger.
Goed genederlandsttorretje2012 schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 19:15:
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Is dit nou wat ze noemen een flip?paQ schreef op zondag 30 juli 2023 @ 09:42:
lekker bezig weer Riet
[Afbeelding]

Riet is al bezig vanaf 1980 en in 2023 al 25jaar
Al meld de header van de site ook:
"
Al 45 jaar ervaring!
Uw droomhuis, Ons huiswerk
28 jaar aankoopmakelaar
"
1980+45=2025... riet is van de toekomst
[ Voor 19% gewijzigd door torretje2012 op 30-07-2023 11:37 ]
En blijkbaar ook met professionele foto's. Dat was me eerlijk gezegd nog niet opgevallen.torretje2012 schreef op zondag 30 juli 2023 @ 11:34:
[...]
[Afbeelding]
"
Al 45 jaar ervaring!
28 jaar aankoopmakelaar
"
Het kantoor bestaat waarschijnlijk sinds 1980, maar dat betekent niet dat zijzelf er toen al was. Ze heeft het kantoor volgens mij van haar man overgenomen.torretje2012 schreef op zondag 30 juli 2023 @ 11:34:
[...]
[Afbeelding]
"
Al 45 jaar ervaring!
28 jaar aankoopmakelaar
"
Ze bedoelen vóór dit kantoor werd gestart hadden ze al ervaring. Maar goed, hoeft niet slecht te zijn toch zo'n kantoor? Misschien beter dan de grote namen. 28 jaar is niet voor niks. Daarnaast vind ik vrouwen met kort haar zupah sexy.torretje2012 schreef op zondag 30 juli 2023 @ 11:34:
[...]
[Afbeelding]
"
Al 45 jaar ervaring!
28 jaar aankoopmakelaar
"
Ze zal een specifieke groep verkopers aanspreken, en daar is niks mis mee natuurlijk.
De lijn aan advertenties met maar 2 foto's, of meer maar ronduit slechte, is wel een beetje de stiel schijnbaar. En daarmee mis je mijns inziens potentiële kopers mee. Anders gezegd: je bent voor de verkoper succesvoller als alles ook maar enigszins on par zou zijn, en zal voor Riet zelf ook nog meer geld opleveren.
De lijn aan advertenties met maar 2 foto's, of meer maar ronduit slechte, is wel een beetje de stiel schijnbaar. En daarmee mis je mijns inziens potentiële kopers mee. Anders gezegd: je bent voor de verkoper succesvoller als alles ook maar enigszins on par zou zijn, en zal voor Riet zelf ook nog meer geld opleveren.

Pfoe, hier moet je acrobaat zijn om soepel te bewegen. En zie ik ook nog vochtschade?
https://www.funda.nl/koop/winkel/huis-42295784-hartweg-27/
[ Voor 19% gewijzigd door Moby op 30-07-2023 12:31 ]
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
Andere optie is dat ze al 45 jaar verkoopmakelaar is, het kantoor pas na twee jaar gestart is (ze werkte dus eerst ergens anders) en pas na 20 jaar ook aankoopmakelaar is geworden en daar dus 25 jaar ervaring mee heeft nu.Rubbergrover1 schreef op zondag 30 juli 2023 @ 12:02:
[...]
Het kantoor bestaat waarschijnlijk sinds 1980, maar dat betekent niet dat zijzelf er toen al was. Ze heeft het kantoor volgens mij van haar man overgenomen.
En door..... ^_^
(en ja ze had de makelaarskant over genomen toen der man ziek werd ofzo, daarvoor was ze alleen kantoormiep).
[ Voor 10% gewijzigd door Caelorum op 30-07-2023 13:27 ]
Ben net even gaan kijken. Die tuin, veranda, uitzicht, stilte!!!paQ schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 15:00:
gaaf huis wel pal aan de maas, met een bijzondere verkoopgeschiedenis.
Deze gaat wel dik over de vraagprijs verwacht ik.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
https://www.funda.nl/koop/urmond/huis-88617502-schoorweg-35/
Echt een gaaf huis.
Wel alles enkel glas, en een hoge keien keerwand naar de garage/kelder begint het te begeven.
En het grove pleisterwerk vind ik persoonlijk foeilelijk. Daar zou gelijk de boorhamer in gaan.
edit:
Als nou gewoon iemand even snel dat huis koopt hoef ik het niet te doen
[ Voor 4% gewijzigd door paQ op 30-07-2023 20:47 ]
Als je de streetview foto bekijkt, zie je dat er al een oppoetsslag heeft plaatsgevonden. Maar foto's van nu geven een object met ruimte waar je van alles van kan maken.paQ schreef op zondag 30 juli 2023 @ 19:59:
[...]
Ben net even gaan kijken. Die tuin, veranda, uitzicht, stilte!!!![]()
Echt een gaaf huis.
Wel alles enkel glas, en een hoge keien keerwand naar de garage/kelder begint het te begeven.
En het grove pleisterwerk vind ik persoonlijk foeilelijk. Daar zou gelijk de boorhamer in gaan.
edit:
Als nou gewoon iemand even snel dat huis koopt hoef ik het niet te doen
Ja d'r is flink geschilderd en gewit. Alles is ook echt hagelwit en strak in de verf.pauldaytona schreef op zondag 30 juli 2023 @ 22:00:
[...]
Als je de streetview foto bekijkt, zie je dat er al een oppoetsslag heeft plaatsgevonden. Maar foto's van nu geven een object met ruimte waar je van alles van kan maken.
Kon ook maar 1 zo-zo boeideel ontdekken, verder lijkt alles keurig onderhouden, maar met een opfrisbeurt is het nog niet gemoderniseerd kwa glas of isolatie. Slaapkamers LIJKEN geïsoleerd te zijn, maar de grote vide / overloop weer niet.
Hoogte van de enorme kelder (108m2) zal ook van belang zijn hier ivm na-isolatie van de vloer.
De tuin van de kerk tegenover het huis op streetview is trouwens vervangen voor een klein bedrijfspandje waar een imker zit.
edit:
verkoopfilmpje uit 2020
Er is in de tussentijd gestuct, gewit, nieuwe keuken en wat dingetjes.
https://www.facebook.com/watch/?v=212266919881972
edit edit:
En de kelder is multifunctioneel
https://www.limburger.nl/cnt/dmf20210616_94735854
Verklaart wel de korte tijd van de vorige .... bewoners
[ Voor 13% gewijzigd door paQ op 30-07-2023 22:26 ]
De kelder lijkt me hoog genoeg om er 10-15 cm pur onder tegen de de vloer te laten spuiten., tenzij er een camper in moet. In de kelder ook een droogapparaat zo te zien. Maar in 4 weken nog niet weg voor die prijs?paQ schreef op zondag 30 juli 2023 @ 22:04:
[...]
Ja d'r is flink geschilderd en gewit. Alles is ook echt hagelwit en strak in de verf.
Kon ook maar 1 zo-zo boeideel ontdekken, verder lijkt alles keurig onderhouden, maar met een opfrisbeurt is het nog niet gemoderniseerd kwa glas of isolatie. Slaapkamers LIJKEN geïsoleerd te zijn, maar de grote vide / overloop weer niet.
Hoogte van de enorme kelder (108m2) zal ook van belang zijn hier ivm na-isolatie van de vloer.
De tuin van de kerk tegenover het huis op streetview is trouwens vervangen voor een klein bedrijfspandje waar een imker zit.
De kozijnen rondom vervangen met goed glas kost wel wat, maar kan je zelf kiezen wat erin komt. Dat je met enkel glas nog een c label krijgt..Label van 1-8-2020
Ik zie nu in de advertentietekst staan:
"Dit pand is verkocht onder de no-risk clausule, voor meer informatie kunt u contact opnemen met ons kantoor.
"
Dat lijkt erop dat er al een koper is voor 545k, maar als je zonder voorbehoud wil kopen je toch kan kopen, de No- risk is zodat mensen eerst hun eigen huis kunnen verkopen.
[ Voor 13% gewijzigd door pauldaytona op 30-07-2023 22:30 ]
Ja of het is een schrijffout er er moet staan "wordt".pauldaytona schreef op zondag 30 juli 2023 @ 22:21:
[...]
De kelder lijkt me hoog genoeg om er 10-15 cm pur onder tegen de de vloer te laten spuiten., tenzij er een camper in moet. In de kelder ook een droogapparaat zo te zien. Maar in 4 weken nog niet weg voor die prijs?
De kozijnen rondom vervangen met goed glas kost wel wat, maar kan je zelf kiezen wat erin komt. Dat je met enkel glas nog een c label krijgt..Label van 1-8-2020
Ik zie nu in de advertentietekst staan:
"Dit pand is verkocht onder de no-risk clausule, voor meer informatie kunt u contact opnemen met ons kantoor.
"
Dat lijkt erop dat er al een koper is voor 545k, maar als je zonder voorbehoud wil kopen je toch kan kopen, de No- risk is zodat mensen eerst hun eigen huis kunnen verkopen.
Op de site van de makelaar wordt daar niet over gerept namelijk.
het is in de vorige staat verkocht voor 284 (duoverkoop / zonder grond)
/f/image/MalIL3WQu8GyT52kt9r4ZkUd.png?f=fotoalbum_large)
Dus relatief goedkoop een hennepkwekerij kunnen kopen voor dat geld waar je zo met transport tot onder het huis kon rijden
[ Voor 3% gewijzigd door paQ op 30-07-2023 22:33 ]
Ware het niet dat Sappermeer in volgens deze kaart uit 2016 en deze uit 2022 in risicogebied ligt voor wat betreft aardbevingen. Allicht zullen hypotheekverstrekkers ook niet happig zijn, eventuele schade door bevingen zullen wellicht ook niet te verhalen zijn, als je dit huis nu zou kopen, wetende dat dit een risico is.
Ikzelf zou een andere locatie uitzoeken, of de boel plat gooien en iets neerzetten wat bevingbestendig is.
[ Voor 13% gewijzigd door Ome Ernst op 30-07-2023 22:55 ]
Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.
filmpje van hoe het was voor de opknapbeurt op facebook:paQ schreef op zondag 30 juli 2023 @ 22:32:
[...]
Ja of het is een schrijffout er er moet staan "wordt".
Op de site van de makelaar wordt daar niet over gerept namelijk.
het is in de vorige staat verkocht voor 284 (duoverkoop / zonder grond)
[Afbeelding]
Dus relatief goedkoop een hennepkwekerij kunnen kopen voor dat geld waar je zo met transport tot onder het huis kon rijden
https://www.facebook.com/watch?v=212266919881972
Hoort deze ook bij het huis?paQ schreef op zondag 30 juli 2023 @ 09:42:
lekker bezig weer Riet
[Afbeelding]
Volgens de omschrijving denk ik wel "Wil je echt iets wat andere niet hebben..."
https://www.funda.nl/koop...ger-maasstraat-7/#foto-17
Never mind, was al gepost.
Het valt hier gelukkig opzich wel mee met de bevingen, maar gezien de staat van het huis e.d. zou ik zeker een nieuw huis er laten neerzetten.Ome Ernst schreef op zondag 30 juli 2023 @ 22:50:
[...]
Ware het niet dat Sappermeer in volgens deze kaart uit 2016 en deze uit 2022 in risicogebied ligt voor wat betreft aardbevingen. Allicht zullen hypotheekverstrekkers ook niet happig zijn, eventuele schade door bevingen zullen wellicht ook niet te verhalen zijn, als je dit huis nu zou kopen, wetende dat dit een risico is.
Ikzelf zou een andere locatie uitzoeken, of de boel plat gooien en iets neerzetten wat bevingbestendig is.
Dat huis staat al sowieso net zo lang leeg als dat ik in die regio woon(wat dan nog maar 6 jaar is).
ja die had ik later nog aan een eerdere post toegevoegdpauldaytona schreef op zondag 30 juli 2023 @ 23:41:
[...]
filmpje van hoe het was voor de opknapbeurt op facebook:
https://www.facebook.com/watch?v=212266919881972
verhaal:
Huis is in 2020 gekocht door iemand die het dus deels heeft opgeknapt (zoals nu is) en verhuurd. Daar is het dus 2 keer mis gegaan met drugs bij 'huurders', gemeente had tijdelijk beslag gelegd op het pand en nu wil de verkoper er dus om die redenen van af. Snap ik ergens ook wel.
Huis is dus idd verkocht onder de all risk clausule. Dat houdt in dat er een principe verkoop is, waarin de koper de tijd krijgt eerst zijn eigen huis te verkopen. Als er in de tussentijd een beter bod komt, kan de verkoper ook daar mee in zee gaan, maar dan is het aan de eerste koper de keus of hij dan zijn clausule laat vervallen en dus direct overgaat tot koop.
Zo ontstaat er best een aparte vorm van 'per opbod' eigenlijk. Lijkt me dat je als koper een enorme druk hebt, maar alsnog loop je geen risico.
Vond het al zo vreemd dat dat huis al 4 - 5 weken te koop stond. Er is schijnbaar genoeg animo.
edit:
als ik het goed begrijp kan de verkoper dus een bod accepteren van bijv 565k, clausule 3 maanden.
In de tussentijd kunnen er mensen hoger komen bieden, wordt de eerste koper daarmee wel onder druk gezet meteen overstag te gaan. Kan me ook niet voorstellen dat verkoper zo'n clausule aangaat voor de vraagprijs.
Als je als verkoper tijd zat hebt en zoveel mogelijk eruit wilt slepen...
Best interessant eigenlijk
[ Voor 14% gewijzigd door paQ op 31-07-2023 10:03 ]
Ik zou zeggen plaats er voor een 3e keer een kwekerij, niemand die het nu nog verwacht!
Ik had eens een vriend die een bedrijfsruimte huurde voor een garagebedrijf, daar waren al eerder plantjes gevonden op zolder bij vorige huurders, hij krijg toch af en toe bezoek van de wijkagent ter controle.torretje2012 schreef op maandag 31 juli 2023 @ 11:52:
Ik zou zeggen plaats er voor een 3e keer een kwekerij, niemand die het nu nog verwacht!
Maar zo'n huis als dit met zo'n garage/werkplaats zoek ik ook, alleen 100km noordelijker.
Oh gelukkig!
Riet d'r 4 dezelfde onscherpe foto's zijn weer recht gezet.
Riet d'r 4 dezelfde onscherpe foto's zijn weer recht gezet.
Krijg er alleen wel heel erg dit gevoel bij:paQ schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 15:00:
gaaf huis wel pal aan de maas, met een bijzondere verkoopgeschiedenis.
Deze gaat wel dik over de vraagprijs verwacht ik.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
https://www.funda.nl/koop/urmond/huis-88617502-schoorweg-35/
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JAMADeMdk2HxoNxNu786whad.jpg?f=user_large)
(flodder)
Als er ook nog een CX 25 GTI met injectiemotor in de garage staat, is de cirkel kompleet.
Wel een bruut huis qua mogelijkheden. Ruimte zat iig.
De staat van het huis is zo op het oog inderdaad niet best. Wellicht is er met de stenen en de dakpannen nog iets leuks te doen, want op zich lijken mij die nog wel bruikbaar.darkkingll schreef op maandag 31 juli 2023 @ 09:48:
Gezien de staat van het huis e.d. zou ik zeker een nieuw huis er laten neerzetten.
[ Voor 31% gewijzigd door Ome Ernst op 31-07-2023 15:18 ]
Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.
Bij 'Een wasstraat om uw auto’s te wassen' dacht ik aan iets met roterende borstels en zo'n grote föhn, liefst ook nog een systeem dat mijn auto er doorheen trekt, maar helaas, het gaat slechts om een slang en een put:

Maar dan heb je wel mooi de ruimte om in alle privacy je RR (toch?) te wassen:

Verder lekker veel ruimte en bijzonder elementen:

En dat allemaal in (ook) in IJsselmuiden https://www.funda.nl/koop...uis-42289796-dorpsweg-64/

Maar dan heb je wel mooi de ruimte om in alle privacy je RR (toch?) te wassen:

Verder lekker veel ruimte en bijzonder elementen:

En dat allemaal in (ook) in IJsselmuiden https://www.funda.nl/koop...uis-42289796-dorpsweg-64/
[ Voor 4% gewijzigd door Cella op 31-07-2023 15:39 ]
Súdwest Fryslân 400 m2 vrijstaand '80/'94 - 25% hobbyklusproject | 2x mono Quatt hybr HP/Lyric T6 + 3x CV-ketel + convectoren/heatboosters ( + 3x houtkachel :) ) | na-isolatie | 2x18 Techniq Energy heatpipes | PV 10945 Z, 2100 O, 2100 W
Een Buick 90L uit 1933. Hij zal met die gigantische wielbasis van 3,45m wel niet in de nieuwe garage passen, hij staat nu te koop voor €59k.Cella schreef op maandag 31 juli 2023 @ 15:01:
Maar dan heb je wel mooi de ruimte om in alle privacy je RR (toch?)
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Neem aub ook de moeite om tenminste een foto bij jouw link te plaatsen. We plaatsen anders eenvoudige linkdumps en bij dit onderwerp horen nu eenmaal foto's.
Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic & De duurzame kroeg deel 5 & De energierekening - kroegtopic
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is.
Ben je je bericht kwijt? Dan was het waarschijnlijk te offtopic. Daar is inmiddels vaak genoeg voor gewaarschuwd.
Neem aub ook de moeite om tenminste een foto bij jouw link te plaatsen. We plaatsen anders eenvoudige linkdumps en bij dit onderwerp horen nu eenmaal foto's.
Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic & De duurzame kroeg deel 5 & De energierekening - kroegtopic
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is.