[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 48 ... 74 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJmac
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-08 12:45
Vraag voor een kennis die een 7 jaar oude Sony tv heeft en ik had hem geadviseerd om de app te downloaden voor op de tv.
Is er hier een handleiding voor.
Het gaat om deze link,copyright schending

[ Voor 37% gewijzigd door Outerspace op 15-03-2024 12:56 ]

10x Canadian Solar 3.72Kwh SE Zuid, Apple

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SterkeYerke
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 05-08 19:02
Ik heb geen handleiding gezien want het verschilt een beetje per tv, maar vaak kun je wel ergens een downloader vinden in de play store. Dan kun je rechtstreeks die apk downloaden en installeren. Je kunt ook de apk op een stickje zetten en met een andere app die apk installeren. Geen idee of dit de handigste manieren zijn, ik klooi ook maar wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJmac
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-08 12:45
Dank je voor de info

10x Canadian Solar 3.72Kwh SE Zuid, Apple

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPD68
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 09-08 19:30
SterkeYerke schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 22:49:
Ik heb geen handleiding gezien want het verschilt een beetje per tv, maar vaak kun je wel ergens een downloader vinden in de play store. Dan kun je rechtstreeks die apk downloaden en installeren. Je kunt ook de apk op een stickje zetten en met een andere app die apk installeren. Geen idee of dit de handigste manieren zijn, ik klooi ook maar wat aan.
Welkom bij de club _O-

'Niets is ooit gemakkelijk' - Zedd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SterkeYerke
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 05-08 19:02
Tsja, ik heb tot een paar maanden geleden nog nooit een Android-apparaat in mijn bezit gehad en gebruik het nog steeds zelden. Eigenlijk en Tweaker onwaardig natuurlijk. Mijn enige ervaring met de F1 TV-app op Android TV is met de tv’s van mijn ouders en van vrienden. Het is dus altijd even zoeken voor mij. Maar als het dan eenmaal op Android TV draait, dan werkt het ook beter dan op al mijn apparaten behalve Multiviewer op pc…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slopert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-07 22:19
Misschien een vraag op de verkeerde plek, maar toch.
Kan je het F1 abbo ook direct met ideal betalen? Ik koop nu eerst tegoed bij Google en die gebruik ik om daarna via Google te verlengen.
Beetje ingewikkeld allemaal, maar ik heb ook geen CC (wel Paypal dat niet geaccepteerd wordt).

Ik heb net gebropeerd om mijn IBAN te koppelen op Google. Of is overmaken van PP naar Google een weg? Dan kan ik het juiste bedrag in een keer overmaken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mikejux
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 10:29
via google appstore met paypal werkt prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwdd
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 22-06-2024
ik mis momenteel Race gemist van Grandprixradio. De races van 2024 kan ik niet meer terugvinden/terugluisteren.

ook via gpradio.hole1988.nl staan de races van 2024 er niet meer bij.
Met de komende race in Australie zou dat wel weer handig zijn.@hole1988

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2080528

De F1 TV app kun je simpelweg instellen en is het echt geen rocket science :)

App installeren - App starten - aanmelden en casten (zie tekentje hieronder en voorbeeld) naar je google of Android TV.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/afVkMB7S_RAheUDq2_j8ui0VkjQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/sUyiAcJ8anxGx8Q3NWu46pyG.webp?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TzfFnPobIM0YD19PjwgeSShk4QQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tbONzLimCIWdzqs1Of9uDQHI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dnmw2705
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 07:33
dwdd schreef op zondag 17 maart 2024 @ 10:54:
[...]

ik mis momenteel Race gemist van Grandprixradio. De races van 2024 kan ik niet meer terugvinden/terugluisteren.

ook via gpradio.hole1988.nl staan de races van 2024 er niet meer bij.
Met de komende race in Australie zou dat wel weer handig zijn.@hole1988
https://omny.fm/shows/race-gemist

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-06 18:23
Audio only engels is legaal zonder account of software installeren te luisteren via BBC 5 live. Zelfs zonder internet!
Helaas niet via de BBC5 webplayer, deze wordt tijdens de F1 uitgeschakeld.

Een truukje is via websdr stations te luisteren. Zoek een engels station uit op bijvoorbeeld http://kiwisdr.com/public/ en stem af op BBC5 (onder andere op AM/MW 693 en 909kHz, er zullen vast ook stationnetjes zijn die publieke FM frequenties ontvangen, maar de meeste zitten onder de 30MHz )

Het kan ook gewoon op een eigen AM ontvanger, hieronder een screenshot van een SDR station in Noord-Holland, geen idee of daar een zeer hoge antenne is gebruikt, de kwaliteit is prima. In mijn auto ontvang ik AM 693 prima in Zuid-Holland, maar minder dan via bovenstaande SDR.

De rode pijlen geven de instellingen, zet de 'waterfall' (WF) uit/stil zodat het stationnetje minder data hoeft te versturen. Ik zet bewust geen directe URLs neer zodat er wat spreiding is.

Verder is het mogelijk dat er in andere landen ook iets te ontvangen is in een andere taal. Ik heb daar niet naar gezocht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VOsLqzIpUYdKQKFDqlchAAaEqrY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9rd6VR9EHRt8UvM49ckTU8Jr.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door jnr24 op 18-03-2024 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CB-Interactive
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 15-06 23:28

CB-Interactive

Yamaha maniak

Ik de afgelopen 2 races probleemloos kunnen genieten van de strijd om de 2e plek :D
Sinds een maand zit ik bij Odido en daar zit bij het ESPN pakket ook Viaplay bij inbegrepen, daar kreeg ik ook een nette reminder van per e-mail dat ze gestopt zijn met het lineaire en dat je de app ff moet installeren en hoe je dat moet activeren etc. iets dat ik aan mijn huisgenoten over laat :p
Ik was al bijna 2 jaar lid van F1tvpro en was niet van plan om daar verandering aan te brengen.
tv kijk ik boven op een LG 47" tv met een Chromecast HD met Google tv en daarop heb ik F1tvpro geïnstalleerd. Die werkt ook met Odido probleemloos.
Aangezien ik persoonlijk niet echt te spreken ben over het commentaar van Viaplay, dat F1tvpro ook voor zijn Nederlandse stream gebruikt(gelukkig kun je hem nog wel op Engels commentaar zetten), zet ik er dus Grandprixradio bij voor het welvertrouwde commentaar van Olav Mol en Jack Plooy dat ik vanaf mijn smartphone naar mijn soundbar stream, op mijn smartphone heb ik een abonnement op VPN Nederland die ik dan instel op België. Tijdens de openingsleader ff synchroniseren en je hebt er geen omkijken meer na en aan het einde is alles nog steeds synchroon.
Verder heb ik nog een 2e tv, Een Loewe Connect met een 22¨ beeld aangesloten op de pc als 2e scherm zoals de track posities, data, onboards en ook dit blijft keurig in de pas lopen.
Het wordt uitgezonden in 1080p50 en zo wordt het ook getoond, beweging is vloeiend en het beeld is messcherp, precies zoals ik het wil zien.

Tja, gaat het over naar Ziggo, dan hoef ik alleen naar Ziggo sport totaal te zappen dat ik er als pakket bij heb genomen. Als volgend seizoen Mol en Plooy dan ook het commentaar gaan verzorgen als het weer naar Ziggo gaat, kan de rest opgezegd worden, technisch is alles al erop voorbereid ;) Met mijn huidige setup ben ik wel tevreden tot zoverre, het werkt zonder haperingen en het beeld is goed van kwaliteit. Ja het beeld mag wel wat groter, dus wil ik dit jaar nog een nieuwe tv kopen.

[ Voor 3% gewijzigd door CB-Interactive op 18-03-2024 17:07 ]

Wat er niet op zit kan nooit kapot gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:16
@CB-Interactive Was het maar zo dat Viaplay inbegrepen zit bij bij ESPN. :)
Je betaalt nog steeds 10 euro voor Viaplay bij Odido indien je ESPN al hebt. Neemt niet weg dat zowel ESPN en zo ook Viaplay vrij goedkoop zijn bij Odido.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CB-Interactive
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 15-06 23:28

CB-Interactive

Yamaha maniak

meesje schreef op maandag 18 maart 2024 @ 17:45:
@CB-Interactive Was het maar zo dat Viaplay inbegrepen zit bij bij ESPN. :)
Je betaalt nog steeds 10 euro voor Viaplay bij Odido indien je ESPN al hebt. Neemt niet weg dat zowel ESPN en zo ook Viaplay vrij goedkoop zijn bij Odido.
Was iig een introductieaanbieding waarbij je dit pakket de eerste 8 maanden gratis kreeg, wordt bij Odido als combinatiepakket geleverd.

Wat er niet op zit kan nooit kapot gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zappert
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:04
Ik heb twee vragen.
1.Hoe lang duurt het na de race voordat NPO de samenvatting toont?
2. Weet iemand of RTL luxemburg reclame toont tijden de race?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epiloque
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-06 14:16
Ik kan via de Viaplay app op m'n LG TV geen VT1 en VT2 terug kijken van de GP in Australië. Is dit by design of doe ik iets fout?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• berrieberrie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:55
Zappert schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 10:33:
Ik heb twee vragen.
vraag 2; Ja maar niet erg irritant. race blijft verkleint in beeld.

vrijstaand 1924 200m2, zuid limburg, quatt 4.5 kw, 5.8 warmteverlies Remeha avanta 35c, lyric t6, 60m2 vwv droogbouw, radiators, speedcomfort, isolatie kan beter,3850 kw zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taatort
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-08 19:12
slopert schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 20:08:
Misschien een vraag op de verkeerde plek, maar toch.
Kan je het F1 abbo ook direct met ideal betalen? Ik koop nu eerst tegoed bij Google en die gebruik ik om daarna via Google te verlengen.
Beetje ingewikkeld allemaal, maar ik heb ook geen CC (wel Paypal dat niet geaccepteerd wordt).

Ik heb net geprobeerd om mijn IBAN te koppelen op Google. Of is overmaken van PP naar Google een weg? Dan kan ik het juiste bedrag in een keer overmaken.
Vorig jaar een Revolut account aangemaakt met virtuele kaart. Daar het bedrag opgezet voor het F1 abonnement. Deze kaart werd gewoon geaccepteerd bij de betaling op de F1TVPro website.
Zie voor meer info en achtergrond m.b.t. Revolut ander forum posts.

Discussie over & Ervaringen met Revolut bank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 23:04
Epiloque schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 11:22:
Ik kan via de Viaplay app op m'n LG TV geen VT1 en VT2 terug kijken van de GP in Australië. Is dit by design of doe ik iets fout?
Kan niet inderdaad, wel op laptop/mobiele/etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:33

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Epiloque schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 11:22:
Op mijn C3 lukt dat wel, maar het is een beetje weggestopt in de Viaplay App:
Kies in het menu links voor Sport, dan kies ik voor de tegel voor F1 bij Polulaire sport. Dan kies ik voor Schema bekijken en daar krijg ik ook de eerdere uitzendingen te zien die ik dan Opnieuw kan bekijken. :Y)
Weet verder niet hoelang deze blijven staan.

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Zullen we even lekker speculeren dat Apple toch de uitzendrechten opkoopt? :P

[ Voor 3% gewijzigd door Krisp op 22-03-2024 18:04 ]

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Krisp schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 18:04:
Zullen we even lekker speculeren dat Apple toch de uitzendrechten opkoopt? :P
Haha, wees blij dat je het artikel nu pas leest. Gezien de commentaren was het echt broddelwerk.
In ieder geval leuk om te volgen wat de prijs gaat doet in Portugal en wat de beeldkwaliteit gaat worden.

[ Voor 12% gewijzigd door meesje op 22-03-2024 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-08 15:21
da f...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d7r5R7J2RUsDD25iVpEEEbLjTVs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zdSI5JgeqK0he94HloYV6sIR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-08 14:12

thof

FP ProMod
Hier kreeg ik kort van te voren de verhoging pas te zien, terwijl ik eerder ook het oude bedrag zag. Kan dus alsnog hoger worden.

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n8tur3
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:50
Vergeet het maar, dat wordt in de buurt van €95.
Ze sturen je op de dag van de verlenging vroeg in de ochtend ook nog netjes een mail dat je voor ca €95 verlengt hebt tot dd-mm-jjjj.

[ Voor 16% gewijzigd door n8tur3 op 22-03-2024 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04:57
}:| Is de app van F1tv pro voortaan in beheer van viaplay of zo?
Ik moest me ineens opnieuw aanmelden, na met de afstandsbediening met veel klikken m'n emailadres en wachtwoord van 20 tekens ingevuld te hebben, deed het inlogvenster niets meer. Pijltje terug, kon ik het weer opnieuw invullen... Ok, gelukt. Selecteer kwalificatie, starten vanaf het begin, start ie gewoon live.. 8)7 Gelukkig is het niet de laatste ronde van de race dat ik inschakelt. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

LA-384 schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 06:37:
Ik moest me ineens opnieuw aanmelden, na met de afstandsbediening met veel klikken m'n emailadres en wachtwoord van 20 tekens ingevuld te hebben, deed het inlogvenster niets meer. Pijltje terug, kon ik het weer opnieuw invullen... Ok, gelukt. Selecteer kwalificatie, starten vanaf het begin, start ie gewoon live.. 8)7 Gelukkig is het niet de laatste ronde van de race dat ik inschakelt. :X
Dat had ik vanochtend ook met de Apple TV app, net wakker geworden bedenken wat mijn paswoord ook al weer was... Hopen dat de app het voor morgen onthouden heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnmw2705
LA-384 schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 06:37:
Ook last van laatste tijd. Ik start de AppleTV gewoon opnieuw op via instellingen. Daarna logt ie gewoon in en kom je niet in die loop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Topicstarter
Ik heb twee vragen.
Ik weet niet precies het antwoord op 1)
Voor zover ik weet mag men pas 2 uur na de race met de samenvatting komen
Dus voor de meeste races was het zondag avond vorig jaar, ik dacht start rond half zeven tot zeven in de avond. Australie is 18:59-19:26 op zondag avond. Echter sommige races zijn zondag avond, dus dan verwacht ik dat het doorschuift naar maandag.

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zappert
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:04
jeanj schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 09:18:
[...]

Ik weet niet precies het antwoord op 1)
Voor zover ik weet mag men pas 2 uur na de race met de samenvatting komen
Dus voor de meeste races was het zondag avond vorig jaar, ik dacht start rond half zeven tot zeven in de avond. Australie is 18:59-19:26 op zondag avond. Echter sommige races zijn zondag avond, dus dan verwacht ik dat het doorschuift naar maandag.
Als ik er even van uit ga dat de race , die 5:00 nederlandse tijd start, ca. 7:00 klaar is zou dat 9:00 moeten zijn toch? Ga kijken of ik 4:00 op kan staan want een uur heb ik wel nodig om mezelf en alles klaar te zetten voor de start.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Zappert schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 10:51:
[...]

Als ik er even van uit ga dat de race , die 5:00 nederlandse tijd start, ca. 7:00 klaar is zou dat 9:00 moeten zijn toch? Ga kijken of ik 4:00 op kan staan want een uur heb ik wel nodig om mezelf en alles klaar te zetten voor de start.
Ik volg je logica totaal niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:07
Ik heb twee vragen.
TV gids? Ik zie bij KPN dat het zondagavond om 18:59 uitgezonden gaat worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Topicstarter
meesje schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 12:07:
[...]

Ik volg je logica totaal niet.
Ik ook niet. Ik vermoed dat mijn DUS verwarrend was. De meeste races zijn 17:00 afgelopen (dat laat ik weg) dus daarom is het meestal rond 19:00. Behalve voor races die later afgelopen zijn.

@Zappert. Ik sta op zodra ik wakker ben (ca 7:30) en ga dan de race (terug)kijken, gewoon alle media mijden. Geen reden voor mij om eerder op te staan

[ Voor 18% gewijzigd door jeanj op 23-03-2024 12:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
jeanj schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 12:35:
[...]

Ik ook niet. Ik vermoed dat mijn DUS verwarrend was. De meeste races zijn 17:00 afgelopen (dat laat ik weg) dus daarom is het meestal rond 19:00. Behalve voor races die later afgelopen zijn.

@Zappert. Ik sta op zodra ik wakker ben (ca 7:30) en ga dan de race (terug)kijken, gewoon alle media mijden. Geen reden voor mij om eerder op te staan
Gezien de vraag over RTL vermoed ik dat de vraagsteller geen abonnement heeft op Viaplay en/of F1TV.
En ik weet niet of RTL (bij de tv provider van de steller) uitgesteld kijken ondersteunt.

Zelf ga ik wel uitgesteld kijken, rond 07.00 uur. Mocht ik toch nog besluiten het wel rechtstreeks te willen zien, dan zet ik wel mijn wekker om 04.55 uur. Koffie kan ik wel zetten na de start. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04:20
Mijn oom heeft een Viaplay abonnement. Tijdens de winterstop heeft hij de app niet opgestart op zijn LG televisie. Begin dit seizoen krijgt hij de melding dat hij een VPN zou gebruiken en dat daarom de app niet werkt.

Hij heeft echter geen VPN. Hij maakt wel gebruik van 4G Buitengebied van KPN met het KPN Advanced profiel zodat port forwarding mogelijk is.

Viaplay zegt dat het probleem niet bij hen ligt maar bij KPN. KPN heb ik nog niet benadert, staat nog op de planning.

Hebben jullie ook al eens gehoord van iemand die onterecht deze melding krijgt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:56

remco_k

een cassettebandje was genoeg

@nielsn
Dat is vorig seizoen bij F1TV ook voorkomen bij veel F1TV klanten. Hun "VPN detectie" zou hebben gevonden dat er een VPN werd gebruikt. En nu komt het: dat kan je technisch gezien niet detecteren. Hooguit een estimated of educated guess doen met wat software. Maar niet betrouwbaar. F1TV heeft destijds heel snel die detectie weer uitgezet omdat het voor geen meter klopte. Ik ben daar overigens best een tijdje in de chat mee bezig geweest om ze aan hun verstand te brengen dat het probleem écht bij hun lag. Hier op het forum zijn daar wel wat sporen van te vinden.

ViaPlay lijkt nu hetzelfde te doen. Ook hier geldt dat een VPN zich niet laat detecteren. Laat je niet te snel naar je provider KPN sturen, maar houdt voet bij stuk bij ViaPlay. Zij maken de fout. Niet jij, niet je oom, niet zijn TV en niet KPN en ook niet het gebruikte netwerk.

[ Voor 16% gewijzigd door remco_k op 23-03-2024 18:18 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
remco_k schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 18:01:
@nielsn
Dat is vorig seizoen bij F1TV ook voorkomen bij veel F1TV klanten. Hun "VPN detectie" zou hebben gevonden dat er een VPN werd gebruikt. En nu komt het: dat kan je technisch gezien niet detecteren. Hooguit een estimated of educated guess doen met wat software. Maar niet betrouwbaar. F1TV heeft destijds heel snel die detectie weer uitgezet omdat het voor geen meter klopte. Ik ben daar overigens best een tijdje in de chat mee bezig geweest om ze aan hun verstand te brengen dat het probleem écht bij hun lag. Hier op het forum zijn daar wel wat sporen van te vinden.

ViaPlay lijkt nu hetzelfde te doen. Ook hier geldt dat een VPN zich niet laat detecteren. Laat je niet te snel naar je provider KPN sturen, maar houdt voet bij stuk bij ViaPlay. Zij maken de fout. Niet jij, niet je oom, niet zijn TV en niet KPN en ook niet het gebruikte netwerk.
Je kunt een VPN niet met 100% zekerheid vaststellen (of ja, kan wel, door zelf van elke VPN boer van elke server gebruik te maken om het IP adres te bepalen). Maar je kunt wel een redelijke indicatie krijgen op basis van "IP adres X is momenteel 10 / 20 / 50 / 100 / ... streams aan het kijken" / "vanaf IP adres X zijn 10 / 20 / ... verschillende gebruikers ingelogd". Als vervolgens een provider CGNAT gebruikt waardoor veel klanten hetzelfde uitgaande IP adres gebruiken... dan geeft dat wel een false positive.Delta gebruikt dit momenteel "standaard" (maar kan door de klant wel worden uit gezet / vragen om uit te zetten). En 4G gebruikt normaliter ook CGNAT, maar gezien "port forwarding is mogelijk" wordt genoemd neem ik aan dat "4G buitengebied" / ... weer geen CGNAT gebruikt.

En die detectie bij F1TV was toen IIRC gewoon echt fout fout. Waarbij in mijn herinnering juist ook gebruikers die niet achter CGNAT zaten (en geen VPN gebruikten) geblokkeerd werden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Topicstarter
nielsn schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 17:37:
Mijn oom heeft een Viaplay abonnement. Tijdens de winterstop heeft hij de app niet opgestart op zijn LG televisie. Begin dit seizoen krijgt hij de melding dat hij een VPN zou gebruiken en dat daarom de app niet werkt.

Hij heeft echter geen VPN. Hij maakt wel gebruik van 4G Buitengebied van KPN met het KPN Advanced profiel zodat port forwarding mogelijk is.

Viaplay zegt dat het probleem niet bij hen ligt maar bij KPN. KPN heb ik nog niet benadert, staat nog op de planning.

Hebben jullie ook al eens gehoord van iemand die onterecht deze melding krijgt?
Hoe kan de fout bij KPN liggen als Viaplay jouw oom (via hun app) beschuldigd van het gebruiken van een VPN? Heb je deze stappen gevolgd (uitvoeren op je tv, maak fotos van de resultaten). Tevens zou ik de voorwaarden even downloaden, het woord VPN komt er niet in voor

Overigens kan ie voor F1 gewoon F1TV Pro gebruiken, gratis bij zijn viaplay abonnement. (Men zou alleen de live wedstrijden moeten blokkeren via vpn, geen idee of ze meer doen). Als dat goed werkt en hij heeft verder niets nodig, viaplay opzeggen en F1 TV pro nemen, is nog goedkoper ook....

[ Voor 12% gewijzigd door jeanj op 23-03-2024 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 19:39
RobertMe schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 18:26:
[...]

Je kunt een VPN niet met 100% zekerheid vaststellen (of ja, kan wel, door zelf van elke VPN boer van elke server gebruik te maken om het IP adres te bepalen). Maar je kunt wel een redelijke indicatie krijgen op basis van "IP adres X is momenteel 10 / 20 / 50 / 100 / ... streams aan het kijken" / "vanaf IP adres X zijn 10 / 20 / ... verschillende gebruikers ingelogd". Als vervolgens een provider CGNAT gebruikt waardoor veel klanten hetzelfde uitgaande IP adres gebruiken... dan geeft dat wel een false positive.Delta gebruikt dit momenteel "standaard" (maar kan door de klant wel worden uit gezet / vragen om uit te zetten). En 4G gebruikt normaliter ook CGNAT, maar gezien "port forwarding is mogelijk" wordt genoemd neem ik aan dat "4G buitengebied" / ... weer geen CGNAT gebruikt.

En die detectie bij F1TV was toen IIRC gewoon echt fout fout. Waarbij in mijn herinnering juist ook gebruikers die niet achter CGNAT zaten (en geen VPN gebruikten) geblokkeerd werden.
Er zijn wel manieren hoor.
Maar dat houden ze eigenlijk gewoon een lijst bij van IP adressen die gebruikt worden door (grote) VPN aanbieders. Het is bij lange na geen manier om alle VPN gebruikers te pakken. Maar je weet wel vrij zeker dat iedereen die je pakt een VPN gebruikt. Enige false positive kan dan zijn dat een IP dat vroeger van een VPN was, is gerecycled.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

RobertMe schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 18:26:
[...]

Je kunt een VPN niet met 100% zekerheid vaststellen (of ja, kan wel, door zelf van elke VPN boer van elke server gebruik te maken om het IP adres te bepalen). ...
Dat weet ik, daarom schrijf ik ook: Hooguit een estimated of educated guess. Ik wilde al die details die je noemt vermijden omdat die niet zo relevant zijn voor de vraagsteller maar wel vermelden dat het gewoon niet met zekerheid kan.
Dat klopt. Dat was o.a. bij mij het geval. En dat is wellicht precies wat er nu ook lijkt te gebeuren bij ViaPlay.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

RocketKoen schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 19:59:
[...]
Maar je weet wel vrij zeker dat iedereen die je pakt een VPN gebruikt. Enige false positive kan dan zijn dat een IP dat vroeger van een VPN was, is gerecycled.
Vrij zeker? Ik zou dit niet aandurven als ik ViaPlay of F1TV was.
Dit is één van die grote problemen, dat er veel te veel waarde wordt gehangen aan een ingekochte (en op de dag van aankoop al verouderde) lijst ip adressen. En de eerlijke klant heeft er ontzettend last van en moet zelf bergen verzetten om zijn aangeschafte product weer werkend te krijgen.

Je kan natuurlijk meerdere technieken met elkaar combineren, bijv. Een ingekochte lijst ip adressen en een port scan doen op bekende poorten waarop vpn diensten aan worden geboden. En zo zijn er nog wat truukjes te bedenken. Maar uit al die truukjes bij elkaar komt evengoed een onbetrouwbaar resultaat: de eerder genoemde estimated of educated guess.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04:20
Bedankt voor jullie reacties.

Ik zal er binnenkort eens langs gaan om een aantal stappen door te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-08 12:16
Iemand anders die vandaag raar beeld had bij F1TV? Boj bepaalde camera's, maar niet allemaal, was er een heel raar effect met de overgang van licht naar donker. Zoals hier in de post race show, maar ik zag het ook tijdens de race bij onboard beelden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xfCYj37YUO54mh6gb-zKET522pY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qoseRKgwTKUyHExjWFUVhIcn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08:35
Codec problemen misschien..had er hier geen last van maar wel eens eerder gekke contrasten gehad tijdens de race

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-08 12:16
Het lag blijkbaar aan mijn KPN TV+ kastje. Zag het na de race ook op andere zenders, maar ook daar gek genoeg het ene shot wel en het andere niet. Even opnieuw opgestart en probleem opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik irriteer me er wel aan dat samenvattingen van F2 en F3 eerder op hun YouTube staan dan op F1TVPro zelf.
Samenvatting feature race F3 staat er op maandagochtend nog niet op.
Sowieso zou meer content die ze op youtube zetten ook in F1TVPro zelf mogen zitten, bijvoorbeeld de losse pole lap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 08:27
sambalbaj schreef op maandag 25 maart 2024 @ 08:40:
Ik irriteer me er wel aan dat samenvattingen van F2 en F3 eerder op hun YouTube staan dan op F1TVPro zelf.
Samenvatting feature race F3 staat er op maandagochtend nog niet op.
Sowieso zou meer content die ze op youtube zetten ook in F1TVPro zelf mogen zitten, bijvoorbeeld de losse pole lap.
Is het wel dezelfde samenvatting op F1TV en Youtube?

Ik weet dat de vrije trainingen op Youtube bijvoorbeeld slechts 3/4 minuten zijn, terwijl die op F1TV eerder 10 minuten zijn. Dus kan best zijn dat ze eerst een korte versie maken voor YT en daarna een langere voor F1TV?

Misschien voor F2 en F3 ook het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Waah schreef op maandag 25 maart 2024 @ 11:56:
[...]

Ik weet dat de vrije trainingen op Youtube bijvoorbeeld slechts 3/4 minuten zijn, terwijl die op F1TV eerder 10 minuten zijn. Dus kan best zijn dat ze eerst een korte versie maken voor YT en daarna een langere voor F1TV?

Ik heb ze nooit 1 op 1 vergeleken, maar aan de lengte te zien (6 tot 8 minuten) zijn het daar wel dezelfde samenvattingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 09-08 16:46
Waah schreef op maandag 25 maart 2024 @ 11:56:
[...]

F2 en F3 hebben geen verlengde samenvattingen op F1TV Pro, Formule 1 heeft dat wel (28min vs 8 minuten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
NeverSettle schreef op maandag 25 maart 2024 @ 14:48:
[...]

F2 en F3 hebben geen verlengde samenvattingen op F1TV Pro, Formule 1 heeft dat wel (28min vs 8 minuten).
Die bedoelde ik niet eens. Voorbeeld FP1:

Youtube: 3:08
F1TV: 9:51

Dat is dus een andere samenvatting. Die van Youtube is heel kort en legt snel even uit wat de hoofdpunten zijn (meestal crashes, slides en de top 3/uitslag). Die van F1TV laat de belangrijkste momenten veel meer zien en geeft een beter beeld hoe de training ging van begin tot eind.

Maar dat verschil lijkt er enkel te zijn voor FP1/2/3 en quali. Voor de race gebruiken ze dezelfde herhaling maar heeft de F1 nog een "race in 30 minutes".

Voor Formule 2/3 is het exact dezelfde herhaling. Dus dan is het wel vreemd dat Youtube hem eerder heeft. Aan de andere kant: Youtube zal wel wat meer processing power hebben om alle varianten te maken in verschillende resoluties dan F1TV's eigen servers? Maar wel bijzonder ja :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlaanderen1
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 09-08 19:17
Vraagje;

Ik heb een Chromecast 4K met afstandsbediening en F1tv Pro app geinstalleerd.
Echter werkt de chromecast zo traag (1 keer klikken gebeurd er even niets, en daarna verspringt het beeld 6 blokken naar rechts bijvoorbeeld) Nu heb ik deze al gewisseld voor een nieuwe bij de winkel, met het zelfde resultaat. Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XNL073
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-08 11:54
Vlaanderen1 schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 13:39:
Vraagje;

Ik heb een Chromecast 4K met afstandsbediening en F1tv Pro app geinstalleerd.
Echter werkt de chromecast zo traag (1 keer klikken gebeurd er even niets, en daarna verspringt het beeld 6 blokken naar rechts bijvoorbeeld) Nu heb ik deze al gewisseld voor een nieuwe bij de winkel, met het zelfde resultaat. Hebben meer mensen hier last van?
Je kan ook je telefoon als remote control gebruiken. Stel je doet dat als test, is het dan ook zo traag of reageert ie dan wel direct? Want het zou eventueel aan je afstandsbediening kunnen liggen dat die op infrarood staat bijvoorbeeld en de chromecast achter de tv verstopt zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mikejux
Had ik ook. Heb de chromecast omgedraaid achter de tv en het was verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlaanderen1
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 09-08 19:17
XNL073 schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 14:02:
[...]

Je kan ook je telefoon als remote control gebruiken. Stel je doet dat als test, is het dan ook zo traag of reageert ie dan wel direct? Want het zou eventueel aan je afstandsbediening kunnen liggen dat die op infrarood staat bijvoorbeeld en de chromecast achter de tv verstopt zit.
Hij zit idd wel verstopt achter de TV, ik dacht dat remote via Bluetooth werkte. Ik ga het proberen!
Mikejux schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 14:47:
Ga ik proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-08 23:26
Mikejux schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 14:47:
Hoe draai je een hdmi om?
Of begrijp ik het verkeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikejux
Haha. Zit kort kabeltje aan. Dus chromecast met de andere kant tegen de tv aan laten hangen.

Begin trouwens wel te twijfelen of dat echt de oplossing was. Ik heb het iig ook gehad.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Razenko
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 00:45
Zou toch wel heel mooi zijn als dit klopt.

https://www.gpblog.com/nl...oncurrenten-haken-af.html

PSN: Europhea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
In september ga ik weer terug naar Ziggo (ik zit nu bij Odido). Dus kom maar op! Het zal ongetwijfeld ook in een betere beeldkwaliteit resulteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-08 07:14
Nog wachten op officiële bekendmaking, miss vanavond bij race café? Eerder dan officiële bekendmaking neem ik dit met korrel zout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:28
Doei doei viaplee, vraag me af of Ziggo extra voor F1 gaat vragen.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Topicstarter
meesje schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 18:35:
[...]

In september ga ik weer terug naar Ziggo (ik zit nu bij Odido). Dus kom maar op! Het zal ongetwijfeld ook in een betere beeldkwaliteit resulteren.
Ze hebben vandaag net het glas kastje in de meterkast aangelegd zodat ik over kan gaan naar Odido.
Nou ja dan volgend jaar maar terug naar Ziggo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
jeanj schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 18:54:
[...]

Ze hebben vandaag net het glas kastje in de meterkast aangelegd zodat ik over kan gaan naar Odido.
Nou ja dan volgend jaar maar terug naar Ziggo
Je kan volgens mij het Ziggo Sport abo er los bijnemen.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Waah
Als Ziggo het overneemt hoopt ik wel dat F1TV een optie blijft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 10:06
Waah schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 19:00:
Ik eigenlijk ook wel. Toch wel fijn die extra info erbij (onboard, data, etc)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Frappuccino schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 19:02:
[...]

Ik eigenlijk ook wel. Toch wel fijn die extra info erbij (onboard, data, etc)
Dat 😬 maar de pre-race/postrace en analyses vind ik ook beter... Idem voor het commentaar. Ja dat is menignsgebonden, maar F1TV zag het eerste pufje rook bij Max afgelopen zondag en merkte meteen op dat dat wel eens een probleem kon zijn... Waar bijna alle andere kanalen er pas heeeeel laat achter kwamen. Da's toch wel het verschil in kennis en kunde (en een groter team presentatoren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08 23:00

Martinspire

Awesomeness

Ik hoop echt dat Ziggo het weer gaat doen. Ik heb niet het idee dat veel mensen het commentaar van Viaplay gaan missen als ze toch naar F1TV/Sky kunnen luisteren, dus dan is Mol wel weer welkom

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:52
Ben wel blij dat F1 weer terug is bij Ziggo.
Hoop alleen wel dat het daar weer iets minder een clown show gaat worden.

En ben benieuwd of Olav alleen commentaar gaat leveren of er een commentaar bijkomt.
Als hij het alleen gaat doen dan mist meneer straks weer de helft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
d-vine schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 20:28:
Haha, volgens mij loop je iets te hard van stapel. :) Op dit moment is het nog een gerucht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noo
  • Niet online

noo

Waah schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 19:00:
Hopen? Bidden!

Ik wil nooit meer terug.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• trinity999
  • Laatst online: 09-08 19:52
meesje schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 20:37:
[...]

Haha, volgens mij loop je iets te hard van stapel. :) Op dit moment is het nog een gerucht.
Waarschijnlijk wordt het nieuws op 1 April bekend gemaakt :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

En ben benieuwd of Olav alleen commentaar gaat leveren of er een commentaar bijkomt.
Met plooij over de radio gaat het anders al wel een stuk beter imo. Hij wordt in ieder geval nog wel eens gecorrigeerd.

Maar hij zal nooit zoveel zien als sommige hier met hun multiviewer omdat ie vooral focus legt op wat de meeste kijkers zullen zien. Ik ben ook weer van multiviewer afgestapt omdat ik merkte dat ik anders niet meer geniet van het racen en teveel naar de statistieken kijk. Dat ik dan wat mis is ook niet zo erg imo. En de rest van de tijd is Mol nog steeds wel leuk met zijn verhalen en verslaggeving. Het zorgt er in ieder geval voor dat er meer mensen kijken imo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Martinspire schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 20:43:
[...]

Met plooij over de radio gaat het anders al wel een stuk beter imo. Hij wordt in ieder geval nog wel eens gecorrigeerd.

Maar hij zal nooit zoveel zien als sommige hier met hun multiviewer omdat ie vooral focus legt op wat de meeste kijkers zullen zien. Ik ben ook weer van multiviewer afgestapt omdat ik merkte dat ik anders niet meer geniet van het racen en teveel naar de statistieken kijk. Dat ik dan wat mis is ook niet zo erg imo. En de rest van de tijd is Mol nog steeds wel leuk met zijn verhalen en verslaggeving. Het zorgt er in ieder geval voor dat er meer mensen kijken imo.
De F1TV verslaggeving ziet veel meer, omdat ze gewoon beter opletten en minder bezig zijn met een verhaaltje vertellen :+ Daarbij gaat het veel meer over waar de F1 over gaat: De techniek en de coureurs.... En minder over het circus er omheen en verhalen vertellen.

Niks mis met Mol of andere verslaggeving. Als je voor Max kijkt is het een top verslaggever. En als die wat mist is dat niet zo erg. Als je voor het geheel kijkt en ook voor de ontwikkeling van de auto's.... Dan is F1TV en de diepgang over de auto gewoon onverslaanbaar.

Voor ieder wat O-) dus alleen maar mooi... Als F1TV maar blijft :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• henri86
  • Laatst online: 06:15
Balen dat Ziggo weer de F1 heeft. Dat betekent waarschijnlijk dat de MotoGP races moeten wijken van het standaard kanaal (Select) voor de belabberde pre-race-café shows en ik deze niet meer kan zien.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Waah schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 20:48:
[...]

De F1TV verslaggeving ziet veel meer, omdat ze gewoon beter opletten en minder bezig zijn met een verhaaltje vertellen :+ Daarbij gaat het veel meer over waar de F1 over gaat: De techniek en de coureurs.... En minder over het circus er omheen en verhalen vertellen.

Niks mis met Mol of andere verslaggeving. Als je voor Max kijkt is het een top verslaggever. En als die wat mist is dat niet zo erg. Als je voor het geheel kijkt en ook voor de ontwikkeling van de auto's.... Dan is F1TV en de diepgang over de auto gewoon onverslaanbaar.

Voor ieder wat O-) dus alleen maar mooi... Als F1TV maar blijft :X
Die pipo's bij viaplay missen net zoveel. Bij F1TV en Sky hebben ze gewoon 10x het budget wat ze bij Ziggo en Viaplay hebben. En dan heb je inderdaad verschillen. Maar dat ga je dus altijd hebben. Dat kun je niet allemaal op het conto van Mol gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
henri86 schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 20:49:
Balen dat Ziggo weer de F1 heeft. Dat betekent waarschijnlijk dat de MotoGP races moeten wijken van het standaard kanaal (Select) voor de belabberde pre-race-café shows en ik deze niet meer kan zien.
Neem een goedkoop telefoon abo van hollandsenieuwe en kies als extra voor Ziggo Sport Totaal. Dat ga ik denk ik doen. Niet perse voor MotoGP, maar wel straks voor de Europese voetbalwedstrijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
Martinspire schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 20:50:
[...]

Die pipo's bij viaplay missen net zoveel. Bij F1TV en Sky hebben ze gewoon 10x het budget wat ze bij Ziggo en Viaplay hebben. En dan heb je inderdaad verschillen. Maar dat ga je dus altijd hebben. Dat kun je niet allemaal op het conto van Mol gooien.
Bij Sky zeker. Bij F1TV weet ik niet of ze dat hebben.
Maar het is een keuze hoe je je programma's inricht. Ziggo richt zich duidelijk op de "Voetbal inside" groep en de Max fans. En daarom zul je daar weinig horen over de ontwikkelingen bij de auto's bijvoorbeeld of een diepgaander stuk over de ontwikkelingen. Dat is niet erg, maar dat is een duidelijke keuze.

In plaats van een groep mensen in die studio te zetten en een praatprogramma te maken kan je het ook anders besteden.... Maar ik begrijp wel dat "F1 Inside" gewoon meer kijkers trekt in NL en dat is prima. Maar sinds ik F1TV heb zou ik echt niet terug willen. En dat was al toen het nog bij Ziggo zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 09-08 13:07

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik vrees nog altijd dat Ziggo er veel voor moet betalen en dat het dan in het betaalde sportpakket komt.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
henri86 schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 20:49:
Bij ziggo gaan ze dan meestal naar kanaal 13 (ziggo tv) dus maak daar maar geen zorgen om

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soppyscroll

Hij had er over als hij ooit terug zou komen samen willen doen, zodat opvolger komt (koen bakker werd vaak genoemd door hem) zodat hierna koen kan overnemen van Olaf

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Waah schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 20:54:
[...]

Bij Sky zeker. Bij F1TV weet ik niet of ze dat hebben.
Waarschijnlijk kost F1TV het minste en hebben ze toch de meeste mensen :+

Er zijn zeker een tweetal video's van mensen die een exclusief kijkje achter de schermen krijgen in Biggin Hill (een YouTuber en de NOS). En dan is het gewoon heel simpel. Één enorme ruimte waar het productieteam van de world feed zit, en daartussen zitten een aantal personen die "voor F1TV werken". En als je dan alleen al meeluistert met wat de regisseur te horen krijgt zou je waarschijnlijk al knettergek worden. En vervolgens heeft die regisseur ook nog zijn mensen naast zich voor specifiekere zaken. Dus ga er maar vanuit dat er daar 20 man zitten die specifiek één coureur per man volgen (onboard + radio). Als dan iets interessants voorbij komt geven zij dat door, waarbij dus iemand een keuze zal maken of het is voor live (zeg een crash), replay (zeg een spin), of puur een boordradio herhaling. Waarbij bij "live" dus weer direct een seintje naar de regisseur gaat, en bij replay / radio dus weer een team wordt aangestuurd die dit klaar zet voor uiteindelijk de regie (en het uiteindelijk alsnog onnodig kan zijn omdat er weer iets anders gebeurt).
En op een of meerdere van deze "lagen" kan het F1TV team gewoon meeluisteren en oppikken. Dus als er een spinner is ziet iemand dat, vervolgens krijgt het F1TV "team" dit mee, en ondanks dat de regie er bv geen tijd voor heeft om het te laten zien kan "producer Joe" (F1TV) dat wel in de oren van de commentatoren roepen.

Terwijl bij Sky waarschijnlijk maar een paar man op de achtergrond meekijken / luisteren. Zo stond er laatst een "behind the scenes" met Crofty op YouTube. En "Sky race control" is gewoon die ene persoon (Ant / Paul?) in een hoekje van de combox met een eigen scherm. Daar krijg je dus niet echt veel mee van wat er bij 20 coureurs gebeurt. En wellicht dat er nog een aantal man trackside / in de UK meekijken, maar dat zijn er vast geen 20.

Edit:
Rondje FOM hoofdkantoor:

Rondje Sky combox:

[ Voor 6% gewijzigd door RobertMe op 29-03-2024 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
meesje schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 20:52:
[...]

Neem een goedkoop telefoon abo van hollandsenieuwe en kies als extra voor Ziggo Sport Totaal. Dat ga ik denk ik doen. Niet perse voor MotoGP, maar wel straks voor de Europese voetbalwedstrijden.
Dat dus ook, Heb mijn odido sim only die bijna verloopt, wordt plat gebeld door ze. maar wacht mooi nog even ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Laatst online: 06:15
Soppyscroll schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 22:02:
[...]

Bij ziggo gaan ze dan meestal naar kanaal 13 (ziggo tv) dus maak daar maar geen zorgen om
Ik wel, want kanaal 13 kan ik niet online/op m'n telefoon kijken. Enkel thuis op de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:04

Laguna

Connaisseur

Maasluip schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 21:06:
[...]

Ik vrees nog altijd dat Ziggo er veel voor moet betalen en dat het dan in het betaalde sportpakket komt.
Het zal voor Ziggo klanten net als voorheen in het basispakket komen te zitten. Ze willen F1 namelijk gebruiken om klanten weg te lokken bij glasvezel providers en dat werkt enkel als je F1 gratis aanbiedt. Ze verdienen bovendien meer aan nieuwe klanten dan enkel aan het betaalde sportpakket, dus dan is het logischer om het betaalde sportpakket alleen noodzakelijk te maken voor niet-Ziggo klanten om F1 te kunnen kijken.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
Laguna schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 22:20:
[...]

Het zal voor Ziggo klanten net als voorheen in het basispakket komen te zitten. Ze willen F1 namelijk gebruiken om klanten weg te lokken bij glasvezel providers en dat werkt enkel als je F1 gratis aanbiedt. Ze verdienen meer aan nieuwe klanten dan enkel aan het betaalde sportpakket, dus dan is het logischer om het betaalde sportpakket alleen noodzakelijk te maken voor niet-Ziggo klanten om F1 te kunnen kijken.
daarnaast als je vodafone en ziggo hebt kun je sportpakket bijnemen, hebben ze op 2 manieren om nog meer gratis sport (gratis bij combi) uit te zenden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:52
Ik vraag me af hoeveel mensen die nu richting F1tv geduwd zijn nog het veels te dure Ziggo gaan nemen.

Als je alleen voor F1 kijkt blijf je zitten denk ik.

Voor voetbal zit de premier League bij Viaplay. Dan moet je het doen voor andere competenties of andere CL wedstrijden die niet door het open kanaal worden uitgezonden.

Weet ook niet hoe lang het contract van de PL loopt voor viaplay maar zal me niets verbazen als dit allemaal afloopt het afgelopen is met deze partij

Het wordt weer een versnippering van het sport landschap waarin iedereen een keuze moet maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Ziggo gaat het overduidelijk gebruiken om te bundelen, omdat dat een aantal jaar geleden werkte.

Maar met F1TV is die markt wel compleet veranderd. Ik zou niet weten waarom je terug zou gaan naar Ziggo, zelfs al zou dat een paar euro goedkoper zijn. Zoals gezegd, het commentaar is beter, je kunt meekijken met coureurs en hebt toegang tot data. Bovendien heb je de vrijheid om elke provider te kiezen.

Ik zie het eigenlijk alleen werken als F1TV exclusief toegankelijk is voor Ziggo-abonnees, maar daarmee plaatst de F1 zich weer in een enorm afhankelijke positie. Op de langere termijn (post-Verstappen) wil je denk ik een directe lijn met de klant hebben.

Tot die tijd is het gewoon graaien voor de F1-organisatie, die de overduidelijke winnaar is. :D

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnmw2705
d-vine schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 07:44:.

Weet ook niet hoe lang het contract van de PM loopt voor viaplay maar zal me niets verbazen als dit allemaal afloopt het afgelopen is met deze partij
Als je PL bedoeld: 2027/2028. Het bod wat ze hadden voor PL was voor alle Baltische staten, Polen en Nederland. Daar is alleen Nederland van over

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Krisp schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 08:13:

Maar met F1TV is die markt wel compleet veranderd. Ik zou niet weten waarom je terug zou gaan naar Ziggo.
Ten tijden van Ziggo zijn er al genoeg overgestapt naar F1TV voor het betere commentaar ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

hjs schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 08:14:
[...]

Ten tijden van Ziggo zijn er al genoeg overgestapt naar F1TV voor het betere commentaar ;)
…en die groep is alleen maar groter geworden. ;) En van internetprovider wisselen is meer werk dan een app installeren om F1 te kijken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08:35
Ik zal blij zijn als het terug is. Lineair kijken is een van de grootste voordelen. Ik ben de grillig heden van de apps af en toe wel goed beu. ziggo hebben we toch al en daar zijn we eigenlijk heel tevreden over.

Van mij mag het. Al die andere zooi gebruik ik toch niet

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cs-tweak
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22:57
Soppyscroll schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 22:03:
[...]

Hij had er over als hij ooit terug zou komen samen willen doen, zodat opvolger komt (koen bakker werd vaak genoemd door hem) zodat hierna koen kan overnemen van Olaf
Is denk ik ook de enige kans voor Olav om weer die rol te krijgen. Als hij weer solo commentator wil zijn als harde eis kiezen ze iemand anders. Maar in duo helemaal prima ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:57
Het kan ook zijn dat Ziggo afdwingt dat F1TV app niet beschikbaar is in Nederland, of dat de prijs hoger ligt dan een Ziggo sport pakket. Dit gebeurd al in zoveel landen.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Barfman schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 10:14:
Het kan ook zijn dat Ziggo afdwingt dat F1TV app niet beschikbaar is in Nederland, of dat de prijs hoger ligt dan een Ziggo sport pakket. Dit gebeurd al in zoveel landen.
De app niet beschikbaar? Maar het abo dan wel? En dan via de website (of Multiviewer) kijken? :+

Kans is dan groter dat het het Duitsland scenario wordt. Bestaande abonnees behouden hun abonnement voor maximaal X jaar en een nieuw abonnement afsluiten is niet meer mogelijk. Dus als je al klant bent kun je het wel blijven gebruiken.
En ontmoedigen met prijsbeleid is er nu natuurlijk al. Die, wat is het, €11,90 per maand is al vrijwel net zo duur als ViaPlay terwijl je bij ViaPlay een groter aanbod hebt (andere sporten en de films/series) en ook nog eens gratis toegang tot F1TV.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-08 16:17
Iedereen gaat er maar klakkeloos vanuit dat er volgend seizoen nog F1TV is. Ik denk dat men daar met de prijsverhoging en duidelijke verschraling van het aanbod (iig werd het vrij ongunstig gemaakt om voor F1TV i.t.t. ViaPlay waar je dan F1TV gratis bij kreeg) voorsorteert op exclusiviteit voor de volgende rechtenhouder. Ziggo gaat nl. ook niet de hoofdprijs betalen om vervolgens door de streamingsdienst van F1 zélf rechts ingehaald te worden, zeker qua prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:01
The_Admin schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 10:32:
Iedereen gaat er maar klakkeloos vanuit dat er volgend seizoen nog F1TV is. Ik denk dat men daar met de prijsverhoging en duidelijke verschraling van het aanbod (iig werd het vrij ongunstig gemaakt om voor F1TV i.t.t. ViaPlay waar je dan F1TV gratis bij kreeg) voorsorteert op exclusiviteit voor de volgende rechtenhouder. Ziggo gaat nl. ook niet de hoofdprijs betalen om vervolgens door de streamingsdienst van F1 zélf rechts ingehaald te worden, zeker qua prijs.
Toen F1 nog bij Ziggo was, was de laatste jaren het F1TV abo ook inbegrepen bij het Ziggo sportpakket. Waarom zouden ze dat nu niet weer doen? Uiteindelijk is FOM/F1TV van dezelfde eigenaar als Ziggo...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Wild Chocolate schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 10:46:
[...]

Toen F1 nog bij Ziggo was, was de laatste jaren het F1TV abo ook inbegrepen bij het Ziggo sportpakket. Waarom zouden ze dat nu niet weer doen? Uiteindelijk is FOM/F1TV van dezelfde eigenaar als Ziggo...
Dat zou eventueel kunnen werken als F1TV exclusief beschikbaar is voor Ziggo-abonnees, eventueel tegen meerprijs. Anders bereikt Liberty Global hun doel niet om meer Ziggo-abonnees te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:01
Krisp schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 10:49:
[...]

Dat zou eventueel kunnen werken als F1TV exclusief beschikbaar is voor Ziggo-abonnees, eventueel tegen meerprijs. Anders bereikt Liberty Global hun doel niet om meer Ziggo-abonnees te trekken.
Ik denk dat de meesten hier onderschatten hoeveel mensen nog gewoon lineair F1 willen kijken, zonder app. Zoals @Bvanham dus.

EDIT: En degenen die bij Ziggo weg zijn vanwege de prijs, gaan echt niet terugkomen als Ziggo de F1 exclusief krijgt.

[ Voor 13% gewijzigd door Wild Chocolate op 30-03-2024 10:54 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-08 16:17
Wild Chocolate schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 10:46:
[...]

F1 is inmiddels veel populairder en de rechten dus meer waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Niet online

noo

Wild Chocolate schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 10:51:
[...]

Ik denk dat de meesten hier onderschatten hoeveel mensen nog gewoon lineair F1 willen kijken, zonder app. Zoals @Bvanham dus.
Inderdaad, ik ken er ook een paar die al die "epps" maar niks vinden en "gewoon Olav Mol op TV" willen zien.
Pagina: 1 ... 48 ... 74 Laatste

Let op:
Bespreek hier het doen en laten van de televisie-uitzendingen van de Formule 1.

Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Dit geldt ook voor Grand Prix Radio, zie tweakduke in "[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4"

Het vragen naar of aanbieden van referrals is niet toegestaan.

Overige topics:
[F1] Seizoen 2025
Topicreeks: [F1 2025]
[F1] Randzaken
Algemeen race topic Deel 3

Voor de prijsstijging bij F1TVPro is een los topic gemaakt: [F1TVPro] Prijsdiscussie en kortingen