[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 47 ... 75 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:06

DON PAPA

Tweaker-fan

RegularJohn schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 15:57:
Bij meer mensen die AppleTV app ook zo ruk? Alles wat live is start gewoon niet...
Zet de taal standaard in de app op Engels, de F1 Live stream (met Engels commentaar) start namelijk wel meteen. Vervolgens kun je over de ronde knop van rechts naar links swipe, dan opent er een menu aan de rechterkant in beeld, daar kies je voor "internationaal" stream en vervolgens kun je van Engels commentaar naar Nederlands commentaar wisselen, als je daar behoefte aan hebt...

[ Voor 4% gewijzigd door DON PAPA op 02-03-2024 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Drials schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 15:40:
Iemand een link van de onboard van Max Verstappen op f1 tv (macbook) ?
https://f1tv.formula1.com/detail/1000007781/-

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woefdram
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 14:29
Vanochtend de F1 APP op mijn Xiaomi kastje van 6 jaar oud gedownload. Ingelogd en ik moet zeggen zowel geluid als beeld prima. Gisteren nog via mijn telefoon en toen liep het geluid nog achter bij het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluebe
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-09 09:17

Bluebe

Roar

Giel schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 15:44:
Hebben meer mensen last van een “vaste” foto die in beeld verschijnt in de Viaplay app op de televisie? Heb zelf een LG tv van een half jaar oud. Geluid loopt wel gewoon door, maar beeld is bevroren. Bij opnieuw opstarten doet ie het 5 sec goed en dan komt die foto weer.

[Afbeelding]

Streamen vanaf telefoon werkt verder prima, maar wil gewoon de tv app kunnen gebruiken.
Ja hier zelfde probleem… al 2 freezes op samsung tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikejux
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 14:53
Via chromecast met google tv de eerste 3 ronde last van microstutter. Zowel met streamen als met de app op de cc. Aantal keer opnieuw opgestart en app op Engels gezet. Nu is het goed. Maar waar het nu aan heeft gelegen.. geen idee

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:10
Kwaliteitsverschil tussen Viaplay en F1TV is echt niet normaal. Gezien die Viaplay constructie met satellietstream zal er ook wel voor zorgen dat dit niet beter gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:09
Zojuist op mijn Apple TV uitgesteld de race aangezet en helaas weer dezelfde problemen als vorig jaar. Ik heb meerdere pogingen nodig om de stream te laten starten. Ik heb de taal op NL staan. Wanneer op Engels (in de app) dan wel gelijk de stream. Maar ja, dan kan ik kiezen tussen Engels en Engels. Het blijft knudde dat dit nog steeds niet gelijk goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

meesje schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 16:47:
Zojuist op mijn Apple TV uitgesteld de race aangezet en helaas weer dezelfde problemen als vorig jaar. Ik heb meerdere pogingen nodig om de stream te laten starten. Ik heb de taal op NL staan. Wanneer op Engels (in de app) dan wel gelijk de stream. Maar ja, dan kan ik kiezen tussen Engels en Engels. Het blijft knudde dat dit nog steeds niet gelijk goed werkt.
Je moet na dat de stream op Engels is gestart, en dan eerst de stream van "F1 Live" naar "International" wisselen, dit doe je door over de ronde knop van recht naar links te swipe, en in het menu voor International stream kiezen. Daarna kun je wel wisselen van Engels commentaar naar Nederlands commentaar.

Of werkt dat niet bij uitgesteld kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
DON PAPA schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 17:06:
[...]

Je moet na dat de stream op Engels is gestart, eerst de stream van "F1 Live" naar "International" wisselen, dit doe je door over de ronde knop van recht naar links te swipe, en in het menu voor International te kiezen. Daarna kun je wel wisselen van Engels commentaar naar Nederlands commentaar.

Of werkt dat niet bij uitgesteld kijken?
Op een gegeven moment heb ik van alles gedaan. Ik denk dat ik het uiteindelijk als volgt voor elkaar heb gekregen.
Ik heb de taal in de app op Engels gezet. Hierdoor werd volgens mij International (met Engelse taal) opgestart. Daarna kan ik wisselen naar de bovenste optie (F1 live). Vervolgens wissel ik in de app naar NL taal. Hierna start de stream met Internationaal en NL commentaar. De F1 live optie wordt niet onthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:32

greatgonzo

schit-te-rend!

Ging toppie met m4 sport icm vpn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ik had vandaag wel veel last van mpeg artifacts, met soms hele freezes. Maar ik weet niet of dat misschien aan MultiViewer ligt, dit was de eerste keer dat ik die gebruikte.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:53
Room42 schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 17:40:
Ik had vandaag wel veel last van mpeg artifacts, met soms hele freezes. Maar ik weet niet of dat misschien aan MultiViewer ligt, dit was de eerste keer dat ik die gebruikte.
Hier ook in de browser op een LG C2 TV.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
F1TV werkte behoorlijk goed vandaag. Paar keer terug naar 360p en een paar glitches, maar verder geen problemen en geen onderbrekingen in de stream. Dat was vorig jaar in Bahrain wel anders. :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SterkeYerke
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 14-09 17:26
Ironisch genoeg ging de sketchy combinatie van RTL Duitsland en Grand Prix Radio hier helemaal goed. Zelfs het aantal reclames viel me nog mee. Volgens mij vier blokjes van twee minuten gedurende de hele race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Engels d:)b

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Bij 1-persoons huishouden zou ik hier voor kiezen. Maar met jonge kids om me heen vind ik NL veel fijner.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• japioo33
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13:40
Gekeken via de F1 TV app op Chromecast Google TV....geheel zonder storingen, perfect dus.
Inderdaad even zoeken naar de juiste taal maar dat went wel.
Wel altijd in het begin eventjes een soort heel oude videorecorder beeld maar dat duurt een seconde of 10 daarna prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09 16:49

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Voor het eerst gekeken via F1 app van AndroidTV.. super tevreden moet ik zeggen. Voorheen keek via Apple tv wat ook niet slecht was..

Maar de AndroidTV F1 app voelde stabieler aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:09
greatgonzo schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 15:33:
[...]

Wat is eigenlijk hun resolutie?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2HJvsQREsbpjo7FQX_u6srXiuko=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/QuBPeoNRiQoMYZPEHeje6yMy.png?f=user_large

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diehard889
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 16:05
PatrickC schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 17:45:
[...]

Hier ook in de browser op een LG C2 TV.
Bij mij klapt om ongeveer elke 30 min de browser dr uit met de melding dat hij geheugen moet vrij maken.
hebben andere C2 gebruikers ook ?

Dus ben aan het kijken niet iets als chromecast of een windows pctje (nuc actig) zodat we de multi viewer kunnen gebruiken :-)

In een pashokje gaan zitten en dan roepen dat het wc papier op is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
diehard889 schreef op zondag 3 maart 2024 @ 15:00:
[...]

Bij mij klapt om ongeveer elke 30 min de browser dr uit met de melding dat hij geheugen moet vrij maken.

Dus ben aan het kijken niet iets als chromecast of een windows pctje (nuc actig) zodat we de multi viewer kunnen gebruiken :-)
Tip: koop een Chromecast met Google TV. De 4K versie kost nu maar 50 euro (incl. verzenden) bij iBood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:53
diehard889 schreef op zondag 3 maart 2024 @ 15:00:
Nog nooit gehad op mijn C2 en ik kijk F1 TV sinds 2023 via de browser op de TV.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:58

Chrasher

Tevree met z'n PS5

@diehard889 Heb zelf geen C2 maar een C3 maar ik vermoed dat daar bijna dezelfde opties in zitten; Zit er niet ergens in het "System Menu" een "Memory optimizer" optie in het "Oled Care menu". Probeer die eens uit te voeren.
Check ook in het "Support Menu" onder "TV Information" hoeveel Internal storage je in gebruik of vrij hebt. Misschien moet je wat overbodige Apps verwijderen.

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diehard889
  • Laatst online: 15-09 16:05
Chrasher schreef op zondag 3 maart 2024 @ 20:26:
@diehard889 Heb zelf geen C2 maar een C3 maar ik vermoed dat daar bijna dezelfde opties in zitten; Zit er niet ergens in het "System Menu" een "Memory optimizer" optie in het "Oled Care menu". Probeer die eens uit te voeren.
Check ook in het "Support Menu" onder "TV Information" hoeveel Internal storage je in gebruik of vrij hebt. Misschien moet je wat overbodige Apps verwijderen.
Zal es kijken of er een dergelijke optie in mn tv zit.

Het lijkt ook alleen gebeuren met een stream van F1 via f1.tv
Een lange youtube of een film via xyz kanaal eigenlijk altijd goed.
meesje schreef op zondag 3 maart 2024 @ 15:33:
[...]

Tip: koop een Chromecast met Google TV. De 4K versie kost nu maar 50 euro (incl. verzenden) bij iBood.
Heb dr een aangeschaft, volgende race maar es proberen.

In een pashokje gaan zitten en dan roepen dat het wc papier op is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:38

Spotmatic

Ken sent me

Wil iemand met een opgezegd F1TV abonnement eens kijken welke content (nog) toegankelijk is? Ik heb de vreemde (maar wel handige) situatie dat de volledige race in Bahrein terug te kijken is. Terwijl mijn abonnement toch echt de 1e maart af was gelopen.

Edit: ik kan alle content van Bahrein terugzien, inclusief trainingen, kwalificatie, pre- en post race shows...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mFMgV3Sr36Zh1uGJxvdTok3RuhE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SeLggPGJPLoQXBJZb9ydybR1.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door Spotmatic op 04-03-2024 16:55 ]

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJmac
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:44
Het lukt mij niet om het een en ander te bekijken, het zegt heel vriendelijk neem een abonnement. Gisteren was voor mij de laatste dag om te kijken.

10x Canadian Solar 3.72Kwh SE Zuid, Apple

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:41

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

meesje schreef op zondag 3 maart 2024 @ 15:33:
[...]

Bedankt voor de tip, zojuist 1 besteld d:)b

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strongwtforce
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 12:17
Spotmatic schreef op maandag 4 maart 2024 @ 16:50:
Wil iemand met een opgezegd F1TV abonnement eens kijken welke content (nog) toegankelijk is? Ik heb de vreemde (maar wel handige) situatie dat de volledige race in Bahrein terug te kijken is. Terwijl mijn abonnement toch echt de 1e maart af was gelopen.

Edit: ik kan alle content van Bahrein terugzien, inclusief trainingen, kwalificatie, pre- en post race shows...

[Afbeelding]
Ik kan ook de race terug kijken. Mijn abonnement liep zondag 3 maart af, dus ik kon deze ook nog live kijken. Documentaires kan ik ook nog gewoon kijken. Geen idee voor hoelang nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nukar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-09 15:08
Ik krijg net de prijsverhoging van F1TV pro voor de kiezen. Bijna 50% erbij, daar vind ik wel wat van.
Daarom kijk ik nu naar de TV Acces variant. Ik kijk ivm een sociaal leven de meeste wedstrijden toch al later dan live, dus dat is te overzien. En van de andere extra's maak ik weinig gebruik. een paar dingen zijn mij niet helemaal duidelijk. Weten jullie dit zo?

Hoeveel tijd zit er tussen de wedstrijd en het moment van beschikbaar komen van de herhaling?
Edit: na 2 dagen
Werkt dit abonnement met dezelfde F1 TV app (iOs)?
Ooh en kan ik de kwalificatie ook terug kijken, of is het alleen de race?

[ Voor 13% gewijzigd door Nukar op 05-03-2024 11:39 ]

"Today is the worst day since yesterday"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

JJmac schreef op maandag 4 maart 2024 @ 18:22:
Het lukt mij niet om het een en ander te bekijken, het zegt heel vriendelijk neem een abonnement. Gisteren was voor mij de laatste dag om te kijken.
In de app helemaal onderaan kiezen voor Verkennen ipv Abonneren. Wat zie je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJmac
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:44
Plaatjes van races met een zichtbaar slotje die dicht zijn.

10x Canadian Solar 3.72Kwh SE Zuid, Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

JJmac schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 19:27:
Plaatjes van races met een zichtbaar slotje die dicht zijn.
Helaas, bij mij werkt het nu net als bij jou ook niet meer. Bedankt voor het proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misteriks
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:26
Op mijn Shield heeft de app dit seizoen een update gehad welke je default commentaar taal kan instellen. Wellicht heeft de ATV die setting nu ook.
Ik heb hem op -1 staan voor commentaar van F1TV zelf.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qtwi8Op-sdFC73NbGFZ7QnUrcUk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OSXfhb8nsEm4zvUp1AAnW9rF.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
misteriks schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 11:19:
[...]

Op mijn Shield heeft de app dit seizoen een update gehad welke je default commentaar taal kan instellen. Wellicht heeft de ATV die setting nu ook.
Ik heb hem op -1 staan voor commentaar van F1TV zelf.

[Afbeelding]
Deze zag ik al eens eerder voorbij komen. Op Apple TV (maar ook iPad) is deze -1 optie niet beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joost217
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 12:24
meesje schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 11:36:
[...]

Deze zag ik al eens eerder voorbij komen. Op Apple TV (maar ook iPad) is deze -1 optie niet beschikbaar.
Op mijn Apple TV wel maar heet hij gewoon Engels ipv -1. Heb je wel de laatste versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
joost217 schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 11:50:
[...]

Op mijn Apple TV wel maar heet hij gewoon Engels ipv -1. Heb je wel de laatste versie?
Engels brengt mij bij het internationale Engelse commentaar. Dat is Sky. En niet bij F1 Live (het commentaar van F1).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joost217
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 12:24
meesje schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 12:34:
[...]

Engels brengt mij bij het internationale Engelse commentaar. Dat is Sky. En niet bij F1 Live (het commentaar van F1).
Vreemd, Engels geeft bij mij wel standaard F1 Live.
In elk geval als ik nu de race van Bahrein terugkijk.

[ Voor 8% gewijzigd door joost217 op 06-03-2024 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
joost217 schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 17:28:
[...]

Vreemd, Engels geeft bij mij wel standaard F1 Live.
In elk geval als ik nu de race van Bahrein terugkijk.
Net even getest. Je hebt gelijk.
Het komend race weekend ga ik het volgende doen:
1. Taal op Engels zetten, de stream start met F1 live commentaar
2. De taal wijzigen naar NL. Als het goed is start de stream dan met NL commentaar.
Ik weet het niet meer 100% zeker, maar volgens mij heb ik afgelopen weekend het bovenstaande gedaan, met positief resultaat.
Helaas kun je na stap 1 niet direct naar ‘internationaal’, want dit levert ook Engels (Sky) commentaar op.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

@meesje Ik doe het zo

1. Taal app op Engels zetten (dat is maar éénmalig)
2. Daarna start standaard de F1 Live stream met Engels commentaar
3. F1 Live stream wisselen naar internationaal
4. Daarna audio stream wijzigen van Engels naar NL.

[ Voor 13% gewijzigd door DON PAPA op 06-03-2024 18:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
DON PAPA schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 18:36:
@meesje Ik doe het zo

Helemaal niet meer bij stil gestaan dat, wanneer gekozen voor ‘international’, je de taal kunt wijzigen via het taal icoontje rechtsonder net boven de voortgangsbalk.
Ik laat de taal van de F1TV app voortaan op Engels staan. De stream start dan altijd met F1 Live waarna je gemakkelijk naar Engels (Sky), maar ook Nederlands (en andere talen) kunt wisselen. Enorm bedankt!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:01

Chocoball

瞧好吧!

Ah, daar is de compensatie voor de gestegen F1TV abonnementsprijs. De F1 Academy races zijn gratis te volgen op Youtube en X. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Chocoball schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 07:53:
Ah, daar is de compensatie voor de gestegen F1TV abonnementsprijs. De F1 Academy races zijn gratis te volgen op Youtube en X. :)
[Twitter]
Ik denk eigenlijk dat het komt omdat er anders niemand naar deze shitshow kijkt. En dan heb ik het niet over de kwaliteit van de coureurs, maar puur over de organisatie. Het F1 Academy seizoen begint morgen en nu pas wordt dit aangekondigd. Voor mij geeft dat weinig vertrouwen. En vorig jaar was de organisatie ook al een aanfluiting.

Het is niet voor niets dat de W-series kopje onder is gegaan. Ook al deden o.a. Beitske Visser, Emma Kimiläinen en Jamie Chadwick het echt fantastisch. Maar de field spread was echt om te huilen. En uiteindelijk zien coureurs er allemaal nagenoeg hetzelfde uit in een auto met een helm op. Ik ben tegen segregatie in de auto\sport, en ik hoop daarom dat de FIA dit op een andere manier aan gaat pakken. Bijvoorbeeld door vrouwelijke coureurs in F2 of F3 te stimuleren. Want ik denk dat er niemand tegen meer diversiteit in de paddock is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wiibe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 18:30
DON PAPA schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 18:36:
@meesje Ik doe het zo

Bedankt voor de tip ga dit ook proberen, zit zelf ook met het probleem dat de nederlandse stream niet wil laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:02

Laguna

Connaisseur

Bijzonder dat het bij Apple zo ruk werkt. Bij de Shield hoef je enkel maar in het menu Nederlands te kiezen en dan hoor je gewoon Nederlands commentaar na het selecteren van een uitzending in de F1TV app.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Laguna schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 14:05:
Bijzonder dat het bij Apple zo ruk werkt. Bij de Shield hoef je enkel maar in het menu Nederlands te kiezen en dan hoor je gewoon Nederlands commentaar na het selecteren van een uitzending in de F1TV app.
Dat werkt bij de AppleTV net zo, alleen heb je dan soms dat de Live stream heel moeilijk wil starten (zal komen omdat de andere (NL) audio streams wat vertraging hebben), en met Engels commentaar start de Live F1 stream wel altijd meteen, vandaar dat ik het nu op die manier doe 😉

[ Voor 13% gewijzigd door DON PAPA op 07-03-2024 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
DON PAPA schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 14:13:
[...]

Dat werkt bij de AppleTV net zo, alleen heb je dan soms dat de Live stream heel moeilijk wil starten (zal komen omdat de andere (NL) audio streams wat vertraging hebben), en met Engels commentaar start de Live F1 stream wel altijd meteen, vandaar dat ik het nu op die manier doe 😉
Ik vraag mij af of dat zo is v.w.b. extra vertraging. Tegenwoordig zit de regie in Biggin Hill en niet meer op het circuit. Beeld gaat dus sowieso al naar UK en dan de world feed terug naar het circuit waar de commentatoren zitten (tegenwoordig dus ook steeds vaker van F1Live). En traditioneel is/was FOM ook verantwoordelijk dat de world feed (incl. commentaar) weer bij de TV zender komt. Dus de audio feed van F1Live commentatoren die op het circuit zitten is dan net zo snel "terug" als de andere TV zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

RobertMe schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 15:15:
[...]
Ik vraag mij af of dat zo is v.w.b. extra vertraging.
Het was eigenlijk maar een suggestie die ik deed (omdat je vaak een klein verschil tussen de F1Live & internationale stream ziet), maar het maakt ook niet zoveel uit waarom de live internationale stream met Nederlands commentaar moeilijker wil starten dan de Live F1 stream met Engels commentaar. Het ging er meer om hoe je het "vrij simpel" toch kan oplossen ;)

[ Voor 17% gewijzigd door DON PAPA op 07-03-2024 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

@DON PAPA alleen ligt dat probleem dan wel bij Apple en niet bij F1TV anders had je bij de Shield hetzelfde probleem moeten hebben.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

@Laguna Dat zou goed kunnen, ik heb zelf geen Shield TV pro meer in gebruik, dus ik heb ook geen idee of daar de live "International" stream met Nederlands commentaar wel steeds meteen op start zonder eerst lange tijd het buffer of F1 icoon in beeld te laten zien, waar de ATV dus wel last van heeft.

[ Voor 6% gewijzigd door DON PAPA op 07-03-2024 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Bij wie probleem ligt, durf ik niet te zeggen. Apple ontwikkelt de app niet.
In ieder geval werkt de ‘oplossing’ van @DON PAPA . *O*

[ Voor 29% gewijzigd door meesje op 07-03-2024 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Mooi om op F1TV te zien dat ViaPlay echt blut is.

Interview met Vowles in de mediapen, en op de achtergrond werd Horner geïnterviewd. Door die blonde vrouw van VP Zweden. Vervolgens viel me op dat Nelson ernaast stond. En toen Horner weg liep stond er ook maar 1 microfoon (voor hem dan), en ook maar een camera(man) (die volgens mij voorheen bij Ziggo was en met Mol & Plooij liep).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
DON PAPA schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 17:46:
@Laguna Dat zou goed kunnen, ik heb zelf geen Shield TV pro meer in gebruik, dus ik heb ook geen idee of daar de live "International" stream met Nederlands commentaar wel steeds meteen op start zonder eerst lange tijd het buffer of F1 icoon in beeld te laten zien, waar de ATV dus wel last van heeft.
De oplossing zou ook vrij simpel kunnen zijn. Laat de taal instelling van de app alleen invloed hebben op de taal binnen de app en start een stream gewoon altijd met het commentaar van F1TV (F1 live). Daarna kun je tijdens de stream kiezen wat je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnmw2705
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10:27
RobertMe schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 18:06: (die volgens mij voorheen bij Ziggo was en met Mol & Plooij liep).
Dat klopt. Dat wat ook de reden dat die cameraman in Brazilië 2021 zn laatste race had met ZiggoSport. Wouter Kooistra is het volgens mij

[ Voor 5% gewijzigd door dnmw2705 op 07-03-2024 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

meesje schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 18:24:
[...]
De oplossing zou ook vrij simpel kunnen zijn. Laat de taal instelling van de app alleen invloed hebben op de taal binnen de app en start een stream gewoon altijd met het commentaar van F1TV (F1 live). Daarna kun je tijdens de stream kiezen wat je wil.
Maar wat maakt dat uit, je zal altijd eerst van de "F1 Live" stream moeten switchen naar de "International" stream, want in de "F1 Live" stream kun je alleen maar voor Engels commentaar kiezen. Het enige wat je er mee opschiet is dat dan de app in het Nederlands is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
DON PAPA schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 18:39:
[...]

Maar wat maakt dat uit, je zal altijd eerst van de "F1 Live" stream moeten switchen naar de "International" stream, want in de "F1 Live" stream kun je alleen maar voor Engels commentaar kiezen. Het enige wat je er mee opschiet is dat dan de app in het Nederlands is.
Klopt, het beïnvloedt dan alleen de taal in app. Echter je zorgt er wel voor dat de stream altijd start. Het is meer een voorstel als snelle fix. Vanuit de stream bepaal je maar welk audiospoor je wil hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door meesje op 07-03-2024 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Symon_1989
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 14-09 21:53
Hallo. Nieuw hier op het forum, met de volgende vraag.
Sinds dit seizoen kijk ik F1 met F1TV pro (met Viaplay abo.). Het Viaplay account wordt gebruikt door mijn ouders.
We streamen F1TV naar de Chromecast 2. Bij de race afgelopen zondag is het één en al slechte kwaliteit en hapering. Aangezien we geen andere manier hebben om te kijken probeer ik naar een oplossing te zoeken. Heeft één van jullie een idee?

Het internet is hier wel goed stabiel (400mbit). Zelf heb ik het idee dat het door een verouderde Chromecast variant komt, maar zeker weten doe ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Laatst online: 14:40

The Zep Man

🏴‍☠️

Symon_1989 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 18:41:
We streamen F1TV naar de Chromecast 2. Bij de race afgelopen zondag is het één en al slechte kwaliteit en hapering. Aangezien we geen andere manier hebben om te kijken probeer ik naar een oplossing te zoeken. Heeft één van jullie een idee?

Het internet is hier wel goed stabiel (400mbit). Zelf heb ik het idee dat het door een verouderde Chromecast variant komt, maar zeker weten doe ik het niet.
Te weinig informatie. Wat voor soort verbinding is er tussen Chromecast en router? Heb je het al eens getest door te kijken op bijvoorbeeld een smartphone?

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

DON PAPA schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 17:46:
Ik heb wel een Shield TV Pro en kan dat dus bevestigen ;) de ATV is in principe enkel een doorgeefluik dus dan zou in theorie het probleem in de F1TV app voor de ATV zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Symon_1989
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 14-09 21:53
The Zep Man schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 18:55:
[...]

Te weinig informatie. Wat voor soort verbinding is er tussen Chromecast en router? Heb je het al eens getest door te kijken op bijvoorbeeld een smartphone?
We hebben een Ziggo zwarte smartwifi modem op 2,4GHZ en 5GHZ. De Chromecast is met wifi verbonden.
Op de iPhone is het wel allemaal goed, geen hapering o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePhoto
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 16-09 19:51
Sinds dit seizoen kijk ik F1 met F1TV pro (met Viaplay abo.). Het Viaplay account wordt gebruikt door mijn ouders.

Ik zit in hetzelfde schuitje als Symon, Viaplay wordt gebruikt door mijn vader om hem de moeite met F1TV te besparen. Maar de kwaliteit van F1TV via Chromecast was afgelopen zaterdag echt belabberd. Héél soms zag je wat de kwaliteit moet zijn, om daarna weer in te zakken naar 360p/480p. Nou heb ik niet zo'n groot internet abonnement als Symon, maar als zo'n beetje enige gebruiker van de WiFi had ik toch gehoopt dat de kwaliteit beter zou zijn.

Geen idee wat een oplossing zou kunnen zijn. Ben aan het kijken om evt. een Chromecast met Google TV (4K) te kopen, of Apple TV. Waar het dan via dat apparaatje loopt i.p.v. casten. Wellicht dat dat helpt? Gister via de laptop de training gekeken en dat zag er gewoon mooi en strak uit op F1TV!

Sony A7III | Sony FE 200-600mm G | Tamron 28-200mm Di III RXD | Alfa Romeo Giulietta

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Laguna schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 19:07:
[...]
de ATV is in principe enkel een doorgeefluik dus dan zou in theorie het probleem in de F1TV app voor de ATV zitten.
Het blijft alleen wel een raadsel waarom je er de ene keer wel last van hebt en de andere keer totaal niet. En soms heeft de ene ATV gebruiker er wel last van en de andere weer niet. Maar maakt verder ook niet uit, we hebben nu een manier gevonden om het probleem "simpel" te omzeilen ;)
ThePhoto schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 08:45:
[...]
Ben aan het kijken om evt. een Chromecast met Google TV (4K) te kopen, of Apple TV. Waar het dan via dat apparaatje loopt i.p.v. casten. Wellicht dat dat helpt?
Als je er het geld voor over hebt, dan zou ik zeker voor de laatste versie AppleTV gaan, persoonlijk vind ik die een veel betere beeldkwaliteit geven, dan een Chromecast met GoogleTV (zeker bij snelle beelden zoals bij de F1) maar dat mag ook wel, want er zit ook een behoorlijk prijsverschil tussen deze twee

[ Voor 35% gewijzigd door DON PAPA op 08-03-2024 09:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turralyon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:01
ThePhoto schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 08:45:
[...]

Geen idee wat een oplossing zou kunnen zijn. Ben aan het kijken om evt. een Chromecast met Google TV (4K) te kopen, of Apple TV. Waar het dan via dat apparaatje loopt i.p.v. casten. Wellicht dat dat helpt? Gister via de laptop de training gekeken en dat zag er gewoon mooi en strak uit op F1TV!
Ja het casten naar een Chromecast is niet altijd heel succesvol, vaak gaat zoals je gemerkt heb de resolutie echt drastisch naar beneden.

Ikzelf heb hiervoor een Firestick 4k van Amazon gekocht die tijdens primedays voor rond de 40 euro te koop is. En die is echt uitmuntend. Geen framedrops of resolutie die terugschaalt. Ook heb ik afgelopen kerst een Chromecast met Google TV cadeau gekregen maar die vond ik net iets minder qua beeldkwaliteit in vergelijking met die Firestick. Maar ook deze werkt stukken beter dan gewoon casten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPD68
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 08:27
Laguna schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 17:14:
@DON PAPA alleen ligt dat probleem dan wel bij Apple en niet bij F1TV anders had je bij de Shield hetzelfde probleem moeten hebben.
Nope, want gisteren waren er ineens vergelijkbare problemen met de browserversie. Het was niet mogelijk om een ander stream(Live/Driver Cam) te kiezen als de taal niet op Engels stond. Klaarblijkelijk is de configuratie van de inhoud afhankelijk van de taalinstellingen. Was overigens vrij snel opgelost.

'Niets is ooit gemakkelijk' - Zedd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
DON PAPA schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 09:01:
[...]

Als je er het geld voor over hebt, dan zou ik zeker voor de laatste versie AppleTV gaan, persoonlijk vind ik die een veel betere beeldkwaliteit geven, dan een Chromecast met GoogleTV (zeker bij snelle beelden zoals bij de F1) maar dat mag ook wel, want er zit ook een behoorlijk prijsverschil tussen deze twee
Een Apple TV veegt op bepaalde punten zeker de vloer aan met een Chromecast met Google TV, maar een doodsimpele F1-stream gaat echt prima lukken op dat laatste apparaat. Als die goed ingesteld staat, hoeft dat echt geen enkel verschil in beeldkwaliteit te geven ten opzichte van een Apple TV. Als het je puur om F1TV gaat lijkt een Apple TV mij persoonlijk dan ook overkill. Maar zit je toch al in het Apple-ecosysteem of heb je ook nog andere specifieke eisen/wensen, dan is een Apple TV wellicht wel een goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikejux
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 14:53
Ik kijk via chromecast met google tv. Ziggo go loopt niet helemaal vloeiend. Andere streamingsdiensten waaronder f1tv werkt uitstekend. Het is soms wel even schakelen naar de juiste instelling. 50hz 4k werkt in ieder geval vloeiend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
JPD68 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 09:52:
[...]

Nope, want gisteren waren er ineens vergelijkbare problemen met de browserversie. Het was niet mogelijk om een ander stream(Live/Driver Cam) te kiezen als de taal niet op Engels stond. Klaarblijkelijk is de configuratie van de inhoud afhankelijk van de taalinstellingen. Was overigens vrij snel opgelost.
Goed om te weten dat ik niet hallucineerde toen ik geen driver cam kon selecteren, tot ik Engels koos.

Iets anders, ik miste de complete eerste lap van Max (gelijk de snelste ronde) doordat die driver cam op hem gericht was, en in de main view werd die ronde compleet genegeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

TexMex schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 10:15:
[...]
Als die goed ingesteld staat, hoeft dat echt geen enkel verschil in beeldkwaliteit te geven ten opzichte van een Apple TV.
Nou dan ben ik wel benieuwd naar deze instellingen, want ik heb ze beide aan mijn TV (LG C9) hangen, maar ik kan nu echt aan de hand van beeldkwaliteit (snelheid van de beeld opbouw) vertellen of het de ATV of Chromecast met GoogleTV is bij het kijken van de F1TV app.

[ Voor 4% gewijzigd door DON PAPA op 08-03-2024 12:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
DON PAPA schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 12:01:
[...]

Nou dan ben ik wel benieuwd naar deze instellingen, want ik heb ze beide aan mijn TV (LG C9) hangen, maar ik kan nu echt aan de hand van beeldkwaliteit vertellen of het de ATV of Chromecast met GoogleTV is bij het kijken van de F1TV app.
Gaat het om de 4K-versie van de Chromecast? De goedkopere HD-versie heb ik niet in huis, dus daar kan ik niet over oordelen. Gebruiken beide HDMI-poorten dezelfde instellingen van je tv? Want dat kan ook veel verschil maken.

Verder kun je hem het beste op 50 Hz zetten, gelijk houden van de framesnelheid op 'niet-naadloos' en gamemode moet níet aan staan. Voor sommige tv's kan het helpen om in de developer options van de Chromecast 'HW-overlays uitzetten' in te schakelen. Dat is een tijdelijke workaround voor een gammele Chromecast-update waar niet iedereen last van lijkt te hebben. Slordig, maar zoiets is ook Apple niet vreemd en wordt doorgaans wel weer rechtgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SterkeYerke
Voor de iOS-gebruikers: werkt het switchen van taal bij F1 TV bij jullie wel fatsoenlijk? Ik heb nu ff een abonnement van 7 dagen en net als vorig jaar merk ik dat alle talen door elkaar zijn gehusseld als ik Airplay gebruik. Het is altijd weer even zoeken welke taal ik moet selecteren om Nederlands commentaar te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
@DON PAPA Zo blij met je tip! _/-\o_ Wanneer de coureurs worden gepresenteerd wissel ik naar internationaal en kies ik het NL commentaar. Helemaal happy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Huh ?!

Ineens voetbal reclame tussen q2 en q3 bij het Nederlandse commentaar op F1tv (viaplay stream?)

Storend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
HyperTrophy schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 18:49:
Huh?!

Ineens voetbalreclame (1 woord) tussen q2 en q3 bij het Nederlandse commentaar op F1tv (Viaplay stream)?

Storend!
Ik dacht dat Viaplay al vaker reclames tussendoor had. Nog een reden dat ik de Engelse kijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

Turralyon schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 09:37:
[...]

Ja het casten naar een Chromecast is niet altijd heel succesvol, vaak gaat zoals je gemerkt heb de resolutie echt drastisch naar beneden.

Ikzelf heb hiervoor een Firestick 4k van Amazon gekocht die tijdens primedays voor rond de 40 euro te koop is. En die is echt uitmuntend. Geen framedrops of resolutie die terugschaalt. Ook heb ik afgelopen kerst een Chromecast met Google TV cadeau gekregen maar die vond ik net iets minder qua beeldkwaliteit in vergelijking met die Firestick. Maar ook deze werkt stukken beter dan gewoon casten
Waarom zou je casten naar een Chromecast? Je kan de native F1TV Pro app als de Viaplay app rechtstreeks op de Chromekast installeren. Zo doende heb je geen last van mogelijke netwerk interferenties tussen het castende apparaat en je Chromecast.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Bullet NL schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 23:17:
[...]

Waarom zou je casten naar een Chromecast? Je kan de native F1TV Pro app als de Viaplay app rechtstreeks op de Chromekast installeren. Zo doende heb je geen last van mogelijke netwerk interferenties tussen het castende apparaat en je Chromecast.
Dat werkt alleen als je een Chromecast met Android tv hebt. De oudere chromecasts (waaronder de ultra met internet poort, als enige) kun je dat niet bij doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rowwan
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:15
Bullet NL schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 23:17:
[...]

Het castende apparaat heb je alleen nodig om de verbinding op te zetten, de Chromecast krijgt daarna rechtstreeks zijn data van het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

@TexMex Ik ben vanavond een aardig tijdje aan het testen geweest, maar ik blijf toch echt verschil zien, geen idee waardoor dit dan komt, maar ik persoonlijk blijf toch echt de beeldopbouw van de ATV beter/soepeler vinden dan bij de Chromecast met GoogleTV. Wat mij vooral opvalt met snelle beelden, als de camera bijvoorbeeld heel snel meedraait als er een auto voorbijkomt. En begrijp mij goed, het beeld van de Chromecast is zeker niet slecht ofzo, ik vind alleen de beeldkwaliteit/opbouw van de AppleTV nog wat beter. En zoals ik al eerder schreef, vind ik dat ook niet zo gek, want de AppleTV is ook een stuk duurder dan de Chromecast met GoogleTV
Gropah schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 23:26:
[...]
De oudere chromecasts (waaronder de ultra met internet poort, als enige) kun je dat niet bij doen.
Voor de Chromecast met GoogleTV heb je dat ook:
https://store.google.com/...ernet_adapter_gen_2?hl=nl

[ Voor 14% gewijzigd door DON PAPA op 09-03-2024 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:55

sjaool

Every life should have 9 cats

Het is dan alleen nog steeds geen garantie dat het dan ook echt goed werkt. Ik heb mijn Chromecast met Google TV via 5GHz wifi verbonden met mijn TP-Link router en haal dezelfde snelheden als dat ik het bekabeld zou doen. 4K beelden afspelen en zeker F1TV Pro is dan ook geen enkel probleem. Vaak liggen er andere problemen ten grondslag aan een slechte beeldkwaliteit of verbinding. Teveel storing of een te druk wifi-kanaal bijvoorbeeld. :)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SterkeYerke
Room42 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 19:54:
[...]

Ik dacht dat Viaplay al vaker reclames tussendoor had.
Die hadden ze inderdaad in 2022 al zodra ze merkten dat bijna niemand Viaplay voor iets anders gebruikte dan F1. Richting het einde van het seizoen kwamen zulke dingen ook gewoon als banners in beeld tijdens de race of de kwali. Of misschien nog wel erger: er kwam ineens Carglass-reclame of zo in beeld. Erg storend bij een dienst waar je toch best stevig voor betaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPD68
drfruit schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 10:29:
[...]

Goed om te weten dat ik niet hallucineerde toen ik geen driver cam kon selecteren, tot ik Engels koos.

Iets anders, ik miste de complete eerste lap van Max (gelijk de snelste ronde) doordat die driver cam op hem gericht was, en in de main view werd die ronde compleet genegeerd.
Ja de regie maakt niet altijd de beste keuzes, vindt die frontale camera ook niet zo'n fijne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-09 18:22
JPD68 schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 09:42:
[...]

Ja de regie maakt niet altijd de beste keuzes, vindt die frontale camera ook niet zo'n fijne.
Regie maakt hele beroerde keuze, het lijkt wel expres om je naar een streamingsdienst te duwen. Zodat je de auto camera van je favoriete driver kan aan zetten.

Ik zelf ben er geen fan meerdere schermen, maar je ontkomt er bijna niet aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPD68
mathy_ schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 09:54:
[...]

Regie maakt hele beroerde keuze, het lijkt wel expres om je naar een streamingsdienst te duwen. Zodat je de auto camera van je favoriete driver kan aan zetten.

Juist op de driver cam was in dit geval ook weinig anders te zien dan het hoofd van Max. Heb altijd de driver cam van Max op een laptop ernaast. Niet zozeer voor het beeld, maar meer voor de communicatie met zijn engineer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvbragt
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-09 18:40
mathy_ schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 09:54:
[...]

Gewoon Multiviewer F1 installeren en zelf kiezen wat je op je scherm wilt zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 23:29

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ik wil dus een abo op F1TVPro nemen, maar ik zie nergens dat ik een jaarabo kan afsluiten. Alleen een maandelijkse variant van 12 euro per maand. En ik wil geen Viaplay, want deze abo is voor mijn Apple Vision Pro app Vroom

https://www.reddit.com/r/...mg/vroom_app_is_stunning/

Geen viaplay voor nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Yzord schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 14:08:
Ik wil dus een abo op F1TVPro nemen, maar ik zie nergens dat ik een jaarabo kan afsluiten. Alleen een maandelijkse variant van 12 euro per maand. En ik wil geen Viaplay, want deze abo is voor mijn Apple Vision Pro app Vroom

https://www.reddit.com/r/...mg/vroom_app_is_stunning/

Geen viaplay voor nodig :)
Klopt, het jaar abo bestaat niet meer. Mogelijke work-a-round die eerder voorbij is gekomen is via de app store een maand abo nemen op F1TV Access (dat is het goedkopere abo) en daarna zou je (door een bug?) wel kunnen upgraden naar het Pro jaar abo. Maar of die work-a-round nog mogelijk is weet ik niet (want zou uiteraard niet de bedoeling moeten zijn dus mogelijk gefixt intussen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
jvbragt schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 10:27:
[...]

Gewoon Multiviewer F1 installeren en zelf kiezen wat je op je scherm wilt zien.
Nu nog een optie om het gezichtspunt van de driver cam te kiezen. Al was het maar om te kunnen synchroniseren met het wedstrijdbeeld. Dat is al lastig genoeg, maar onmogelijk als je naar de helm van Max zit te kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
drfruit schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 14:43:
[...]

Nu nog een optie om het gezichtspunt van de driver cam te kiezen. Al was het maar om te kunnen synchroniseren met het wedstrijdbeeld. Dat is al lastig genoeg, maar onmogelijk als je naar de helm van Max zit te kijken.
Dat kan uberhaupt niet, en wordt door de regie gekozen. Voorheen was het zelfs zo dat de auto zelf maar 1 camera beeld live kon uitzenden. Alle camera's werden dan wel in de auto opgeslagen en FOM gebruikte die beelden nog vaker op bv YouTube / de "best onboards" video of zo. Maar tijdens de race hadden ze daar dus ook geen beschikking over. Tegenwoordig is het wel al eens mondjesmaat voorgekomen dat ze met replays verschillende camerastandpunten hadden van op 1 auto. Maar dan nog is het de vraag of de auto alle standpunten live verzend, of dat de regie van op afstand een additionele feed kan "downloaden" voor een stuk. Want bv ook de (mobiele) pitlane camera's halen ze trucjes mee uit. Die kunnen ook met een zeer hoge framerate filmen (voor slowmo dus). Maar ook daarvoor hebben ze niet de bandbreedte om dat live te versturen. Maar de cameraman kan dan wel after the fact de (opgeslagen) beelden doorsturen waardoor de regie ze wel in replays kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Laatst online: 16-09 19:56
Heb nog steeds met de Apple TV dat de live uitzending niet wil startten.
Wat een frustratie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Tito129 schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 17:58:
Heb nog steeds met de Apple TV dat de live uitzending niet wil startten.
Wat een frustratie.
Die frustratie kan snel weggenomen worden. :)
Check: meesje in "[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4" (alle eer naar @DON PAPA )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SterkeYerke
RobertMe schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 14:23:
[...]Mogelijke work-a-round die eerder voorbij is gekomen is via de app store een maand abo nemen op F1TV Access (dat is het goedkopere abo) en daarna zou je (door een bug?) wel kunnen upgraden naar het Pro jaar abo.
Dit is mij vandaag eindelijk gelukt! Hierbij moet ik opmerken dat ik hiervoor een Portugees Apple ID heb gebruikt. Ik weet niet of de optie nog bestaat op een Nederlands Apple ID. Mocht je dit doen, kies dan niet zoals ik voor het abonnement dat "F1 TV Pro Annual (Intro)" heet, maar voor "F1 TV Pro Annual" zónder “(Intro)”. Vermoedelijk is dat waar het bij mij mis is gegaan. Die “(Intro)” staat voor een introductory price. Die was er niet op het moment dat ik dat abonnement kocht, dus weigerde het abonnementensysteem van F1 TV mijn abonnement. Je kunt het echter wél selecteren bij Apple en je bent je geld ook kwijt (ik heb het gelukkig netjes teruggekregen van Apple).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-09 23:02

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Heb al dik 3 jaar F1TV via Chromecast. Weinig problemen gehad. Wifi router staat op 3 meter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Laatst online: 14:32

greatgonzo

schit-te-rend!

M4 sport was gisteren toch wat laggy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niki_lauda schreef op zondag 10 maart 2024 @ 00:08:
[...]

Heb al dik 3 jaar F1TV via Chromecast. Weinig problemen gehad. Wifi router staat op 3 meter.
Zelfs hier nul problemen, spijt dat ik het niet eerder heb gedaan. Strak beeld, mooi geluid én commentaar van mensen met verstand ‘van zaken’ 👍

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
Het is een gerucht (en ook nog afkomstig van totaaltv), maar ik zou er wel blij om zijn.
https://www.totaaltv.nl/n...hten-formule-1-aan-ziggo/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnmw2705
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10:27
meesje schreef op zondag 10 maart 2024 @ 12:17:
Het is een gerucht (en ook nog afkomstig van totaaltv), maar ik zou er wel blij om zijn.
https://www.totaaltv.nl/n...hten-formule-1-aan-ziggo/
Kan er gequote/geciteerd worden wat Jack en Olav zeiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 18:49
niki_lauda schreef op zondag 10 maart 2024 @ 00:08:
[...]

Ik gebruik ook vaak chromecast met F1TV.
Gisteren kreeg ik hem, voor het eerst, niet aan de praat. Het casten startte, maar er wilde geen beeld komen. Het was live dus toen heb ik maar snel multiviewer aan gezet.
Vrijdag bij de quali werkte het vlekkeloos. Ik heb het idee dat hij dit jaar ook sneller cast(in de zin van: sneller beeld als je drukt op casten) dan vorig jaar, waarschijnlijk door een app update van F1TV.

[ Voor 4% gewijzigd door Plenkske op 10-03-2024 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:01

Chocoball

瞧好吧!

Blijkbaar is Formule 1 dit seizoen op haar Youtube kanaal gestopt met de Every Driver's Radio At The End Of Their Race serie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

dnmw2705 schreef op zondag 10 maart 2024 @ 12:24:
[...]

Kan er gequote/geciteerd worden wat Jack en Olav zeiden?
Ik vermoed dat het ging om wat er tijdens de nabeschouwing werd gezegd over dat Melbourne weer de eerste race van het jaar zou gaan worden volgens Jack Plooij.

Jack Plooij: het is ook heel leuk dat we daar als eerste race naar toe mogen.
Rob Kamphues: dat weet jij niet, dat weten wij allemaal nog niet.
Olav Mol: is dat zo? Was jij hier afgelopen donderdag in het pand?
Rob Kamphues: daar gaan we het nu niet over hebben, dat zijn volgens mij allemaal geheime dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:18
Laguna schreef op zondag 10 maart 2024 @ 20:57:
[...]

Ik vermoed dat het ging om wat er tijdens de nabeschouwing werd gezegd over dat Melbourne weer de eerste race van het jaar zou gaan worden volgens Jack Plooij.

Jack Plooij: het is ook heel leuk dat we daar als eerste race naar toe mogen.
Rob Kamphues: dat weet jij niet, dat weten wij allemaal nog niet.
Olav Mol: is dat zo? Was jij hier afgelopen donderdag in het pand?
Rob Kamphues: daar gaan we het nu niet over hebben, dat zijn volgens mij allemaal geheime dingen.
Klinkt als aandacht zoekers die weer een beetje interessant lopen te doen ;)

Maar zou het wel prettig vinden als het waar is.

[ Voor 3% gewijzigd door alexbl69 op 11-03-2024 07:26 ]

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldekn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-03 15:27
Op mijn oudere Philips TV (49PUS7181) heb ik vorige week een apk van F1 TV PRO geïnstalleerd. Installatie verliep soepel. App start en werkt, maar helaas staat het beeld op z'n kant. Het kantelen van de TV is uiteraard geen optie, maar ik heb werkelijk geen idee hoe ik het beeld in de app zelf kan kantelen.

Weet iemand hoe je dit kunt oplossen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
micheldekn schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 19:45:
Op mijn oudere Philips TV (49PUS7181) heb ik vorige week een apk van F1 TV PRO geïnstalleerd. Installatie verliep soepel. App start en werkt, maar helaas staat het beeld op z'n kant. Het kantelen van de TV is uiteraard geen optie, maar ik heb werkelijk geen idee hoe ik het beeld in de app zelf kan kantelen.

Weet iemand hoe je dit kunt oplossen?
Je hebt de smartphone versie geïnstalleerd. Blader even een paar pagina’s terug.
Pagina: 1 ... 47 ... 75 Laatste

Let op:
Bespreek hier het doen en laten van de televisie-uitzendingen van de Formule 1.

Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Dit geldt ook voor Grand Prix Radio, zie tweakduke in "[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4"

Het vragen naar of aanbieden van referrals is niet toegestaan.

Overige topics:
[F1] Seizoen 2025
Topicreeks: [F1 2025]
[F1] Randzaken
Algemeen race topic Deel 3

Voor de prijsstijging bij F1TVPro is een los topic gemaakt: [F1TVPro] Prijsdiscussie en kortingen