✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Het is wel Liberty Media Corporation, he. Gewoon een magnaat dat voor max $$ gaat.G_Dragon schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 15:43:
Persoonlijk blijf ik het een flinke verhoging vinden voor tot op heden niks nieuws of verbeteringen op hoe we het nu gewend zijn, dit had ik nooit verwacht van F1TV.
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Want jij dacht dat FOM een liefdadigheidsinstelling is? De schoorsteen moet roken.G_Dragon schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 15:43:
Persoonlijk blijf ik het een flinke verhoging vinden voor tot op heden niks nieuws of verbeteringen op hoe we het nu gewend zijn, dit had ik nooit verwacht van F1TV.
En daarnaast zijn dit tegenwoordig standaard praktijken flink "investeren" / in de schulden werken door te goedkoop een dienst aan te bieden en als je dan een groot aandeel hebt de prijs opschroeven. Zie bv ook Amazon die laatst van een €3 abo naar een abo van €6 of iets dergelijks zijn gegaan. Eerst met een te lage prijs de concurrentie uitroeien en dan de prijs opdrijven en flinke winst maken.
Klopt, hij heeft je verkeerd geïnformeerd: ik heb via twee kanalen min of meer hetzelfde gevraagd en kreeg als antwoord dat het bedrag in de mail leidend is.Cartman! schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 15:07:
[...]
Ze zeggen ook dat de email leidend is en daarmee "werkt" dit niet maar ik wil gewoon dat ze erkennen dat de prijs op hun site niet correct is. Deze medewerker heeft me nu dus (zeer waarschijnlijk verkeerd) bevestigd dat ik komend jaar 64.99 betaal.
Wellicht kun je teruggave van het verschil eisen omdat je zwart op wit 64,99 hebt staan.
Dit is m'n plan:Tha Deo schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 15:53:
[...]
Klopt, hij heeft je verkeerd geïnformeerd: ik heb via twee kanalen min of meer hetzelfde gevraagd en kreeg als antwoord dat het bedrag in de mail leidend is.
Wellicht kun je teruggave van het verschil eisen omdat je zwart op wit 64,99 hebt staan.
- Als er een goede aanbieding komt voor nieuwe klanten, dan ga ik daarvoor (nieuw emailadres/nieuwe betaalbethode) en annuleer ik m'n huidige.
- Geen aanbieding, dan laat ik t doorlopen en ga ik t verschil terug claimen gezien ik zwart op wit gekregen heb dat het 64.99 zou blijven.
- Levert dit problemen op (wel te verwachten) dan bel ik Visa op dat ze t moeten storneren, bewijs genoeg dat t niet klopt wat te hebben gedaan.
Zo goedkoop nog steeds?dangerousp schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 15:36:
[...]
Hmm, ik krijg momenteel:
Je abonnement wordt gewijzigd van 64,99 naar 94,99/jaar op 3 februari 2025!
Vond F1 TV de afgelopen jaren sowieso een koopje tov de legale alternatieven.
Aangezien ik de meeste races en kwalificaties wel kijk ga ik het dus maar weer mopperend betalen
Of je zegt op en hoopt op een kortingsactie aan het begin van het seizoen. Komt die er, ben je spekkoper, komt die niet betaal je alsnog die 95 euro.B-Real schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 16:45:
Hier blijkbaar eind volgende maand ook de verhoging. Procentueel te gek voor woorden, maar met 24 races dit jaar is de prijs per race nog steeds een koopje.
Vond F1 TV de afgelopen jaren sowieso een koopje tov de legale alternatieven.
Aangezien ik de meeste races en kwalificaties wel kijk ga ik het dus maar weer mopperend betalen
Exact en hoe meer er opzeggen hoe groter de kans dat er een kortingsactie komtnoo schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 16:52:
[...]
Of je zegt op en hoopt op een kortingsactie aan het begin van het seizoen. Komt die er, ben je spekkoper, komt die niet betaal je alsnog die 95 euro.
Alsof de FOM wakker ligt dat er in ons kikkerlandje massaal zou worden opgezegd. Die, wat is het, misschien 1 miljoen klanten in NL is peanuts vergeleken met de global market wat F1 is.Katseviool schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 16:57:
[...]
Exact en hoe meer er opzeggen hoe groter de kans dat er een kortingsactie komt
Ik durf trouwens te wedden dat er nergens ter wereld zoveel gezeik is over prijsverhogingen als hier in Nederland. Of gaan de Finnen ook massaal over de zeik als het daar ineens 139 euro kost. Niks VOC mentaliteit of nuchtere Hollandse handelsgeest, we zijn gewoon een eeuwig klagend paupervolkje wat voor alles voor een dubbeltje op de eerste rang wenst te zitten. Zie de vechtpartijen bij de Plus voor een pak pleerollen voor een euro

[ Voor 36% gewijzigd door DutchOwnage op 26-01-2024 17:21 ]
Finnen vechten dan weer voor €3 plee rollen.DutchOwnage schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 17:12:
[...]
Alsof de FOM wakker ligt dat er in ons kikkerlandje massaal zou worden opgezegd. Die, wat is het, misschien 1 miljoen klanten in NL is peanuts vergeleken met de global market wat F1 is.
Ik durf trouwens te wedden dat er nergens ter wereld zoveel gezeik is over prijsverhogingen als hier in Nederland. Of gaan de Finnen ook massaal over de zeik als het daar ineens 139 euro kost. Niks VOC mentaliteit of nuchtere Hollandse handelsgeest, we zijn gewoon een eeuwig klagend paupervolkje wat voor alles voor een dubbeltje op de eerste rang wenst te zitten. Zie de vechtpartijen bij de Plus voor een pak pleerollen voor een euro
Maar ik heb zelf voor Liberty Global gewerkt en ja naar dit soort statistieken wordt wel degelijk gekeken. Met name omdat dit ook weer impact heeft op zaken als sponsoring aangezien ze dan ook weer kijken naar penetraties per land.
Maar ik snap niet helemaal waarom je zo fel van wal steekt om het feit dat er wordt geklaagd als iets 40% duurder wordt. Dat staat toch iedereen vrij en dan opeens zijn wij gelijk allemaal paupers

maar ja, ik ga zo maar eens werken aan mijn VOC-mentaliteit.
Ik denk best dat de FOM wakker ligt van Nederland, aangezien misschien wel de beste coureur van het hele veld uit Nederland komt en bovendien voor heel veel publiek uit datzelfde Nederland zorgt bij alle races. En de die-hard Formule 1 fans kunnen dat niets vinden, maar als het hier minder populair wordt heeft dat uiteindelijk op veel meer vlakken invloed. Het was niet voor niets dat er vroeger geen hond naar Formule 1 keer, uitgezonderd wat fanatiekelingen (maar die heb je vast bij Curling ook)DutchOwnage schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 17:12:
[...]
Alsof de FOM wakker ligt dat er in ons kikkerlandje massaal zou worden opgezegd. Die, wat is het, misschien 1 miljoen klanten in NL is peanuts vergeleken met de global market wat F1 is.
Ik vraag me af of er ergens ter wereld percentueel meer mensen Formule 1 volgen dan in Nederland.
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Percentueel waarschijnlijk niet nee, maar dan nog is en blijft NL gewoon een hele kleine markt als je het afzet wereldwijd. Hoeveel mensen kijken er wereldwijd naar een F1 race? 200 miljoen, 300 miljoen, 500 miljoen? ? Dan zijn die 1 of 2 miljoen uit Nederland opeens niet zo bijster relevant.M@cer schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 17:43:
[...]
Ik vraag me af of er ergens ter wereld percentueel meer mensen Formule 1 volgen dan in Nederland.
NL is ook een afzetmarkt, ook hier moeten rechten verkocht worden dus als heel veel mensen in NL opzeggen en/of geen nieuwe aanwas dan lijkt mij dat zeker invloed hebben.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Hier ook, denk gewoon annuleren. Maar staat nog steeds bij mij €64,95B-Real schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 16:59:
Oh dat kan ik nog doen idd.
Verlenging staat gepland voor 27-2 dus ook opzeggen kan nog prima
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
In 2021 keken er gemiddeld 70 miljoen mensen per wedstrijd naar F1 las ik, dat was het jaar van Max VS Lewis.. ik denk dat er toen nog veel meer Nederlanders keken (spanning + Ziggo). We maken Formule 1 misschien iets te groot in Nederland.. ik denk dat er heel veel landen zijn, en niet alleen in Afrika, waar zo goed als niemand iets geeft om Formule 1.DutchOwnage schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 17:48:
[...]
Percentueel waarschijnlijk niet nee, maar dan nog is en blijft NL gewoon een hele kleine markt als je het afzet wereldwijd. Hoeveel mensen kijken er wereldwijd naar een F1 race? 200 miljoen, 300 miljoen, 500 miljoen? ? Dan zijn die 1 of 2 miljoen uit Nederland opeens niet zo bijster relevant.
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
De verhoging is al niet fraai, maar geen communicatie erover kan toch niet!
Opgezegd, wie weet krijgen ze het wel beetje benauwd met alle opzeggingen.
Float like a butterfly, sting like a bee.
En jij denkt dat er alleen in Nederland verhoogd wordt, in veel Europese landen is de prijs zelfs meer verhoogd dan de nieuwe prijs in Nederland. Er zijn landen waar je meer dan 130 euro moet betalen, en daar wordt ook massaal opgezegd als je een beetje op twitter rond kijkt.DutchOwnage schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 17:48:
[...]
Percentueel waarschijnlijk niet nee, maar dan nog is en blijft NL gewoon een hele kleine markt als je het afzet wereldwijd. Hoeveel mensen kijken er wereldwijd naar een F1 race? 200 miljoen, 300 miljoen, 500 miljoen? ? Dan zijn die 1 of 2 miljoen uit Nederland opeens niet zo bijster relevant.
Zo, dat is inderdaad een stuk minder dan wat ik voor ogen had voor de Koningsklasse van de autosport en dan was het ook nog eens het spannendste seizoen in jarenM@cer schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 07:19:
[...]
In 2021 keken er gemiddeld 70 miljoen mensen per wedstrijd naar F1 las ik, dat was het jaar van Max VS Lewis.. ik denk dat er toen nog veel meer Nederlanders keken (spanning + Ziggo). We maken Formule 1 misschien iets te groot in Nederland.. ik denk dat er heel veel landen zijn, en niet alleen in Afrika, waar zo goed als niemand iets geeft om Formule 1.

Nou ja, het zij zo. Dan prijzen ze zich vanzelf wel een keer uit de markt. Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik persoonlijk vooral kijk naar Viaplay. Daar vindt ik de 12,79 p/m niet heel bijster schokkend voor alles uit de F1, de Premier League en de Bundesliga. Nogmaals, in het Verenigd Koningkrijk leg je daar het driedubbele voor neer.Barfman schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 08:32:
[...]
En jij denkt dat er alleen in Nederland verhoogd wordt, in veel Europese landen is de prijs zelfs meer verhoogd dan de nieuwe prijs in Nederland. Er zijn landen waar je meer dan 130 euro moet betalen, en daar wordt ook massaal opgezegd als je een beetje op twitter rond kijkt.
Vindt ik 95 euro per jaar voor 24 F1 wedstijden (incl. trainingen, quali's etc) veel? Het is een smak geld ja, maar kijk om je heen alles gaat in prijs over de kop de laatste jaren. Niet alleen de streamingsdiensten. Toen ik hoorde wat alles kostste tijdens bijvoorbeeld Miami en Las Vegas....Clubsandwich voor 45 euro....
[ Voor 39% gewijzigd door DutchOwnage op 27-01-2024 10:06 ]
Wat heeft de prijs van een overhyped broodje gezond in een overhypedte stad nou weer te maken met de prijzen van het kijken van een F1-wedstrijd (gewoon thuis op TV, nota bene)?DutchOwnage schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 09:57:
[...]
Vindt ik 95 euro per jaar voor 24 F1 wedstijden (incl. trainingen, quali's etc) veel? Het is een smak geld ja, maar kijk om je heen alles gaat in prijs over de kop de laatste jaren. Niet alleen de streamingsdiensten. Toen ik hoorde wat alles kostste tijdens bijvoorbeeld Miami en Las Vegas....Clubsandwich voor 45 euro....

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Omdat je alles even in perspectief moet plaatsenRoom42 schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 12:07:
[...]
Wat heeft de prijs van een overhyped broodje gezond in een overhypedte stad nou weer te maken met de prijzen van het kijken van een F1-wedstrijd (gewoon thuis op TV, nota bene)?

[ Voor 8% gewijzigd door DutchOwnage op 27-01-2024 12:16 ]
Maar zoveel duurder in een klap? Nee, sorry. Gaat er niet in.DutchOwnage schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 12:13:
[...]
Omdat je alles even in perspectief moet plaatsen. ALLES is en wordt duurder, van een overhyped broodje gezond (jouw woorden) tot jouw media consumptie, thuis op tv. Snap je dat? Jouw elektriciteit en gas thuis is toch ook 3 keer zo duur dan 2 jaar geleden?
Zou toch raar opkijken als een patatje bij de snackbar in één keer van € 2,50 naar € 5,00 gaat 😡Room42 schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 12:29:
[...]
Maar zoveel duurder in een klap? Nee, sorry. Gaat er niet in.
Dan zullen sommige gebruikers hier met drogen ogen zeggen: "ja maar in de VIP ruimte bij de GP van Monaco kost hetzelfde frietje €85 en smaakt het ook nog minder..."japioo33 schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 12:32:
[...]
Zou toch raar opkijken als een patatje bij de snackbar in één keer van € 2,50 naar € 5,00 gaat 😡

Procentueel gezien is de verhoging van F1TV gewoon een onbeschofte en (bijna) ongekende verhoging!
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
8 maart duurt ook nog wel even...Martinusz schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 08:20:
Geen mail niets, maar zie nu in Appstore bij abonnementen het nieuwe bedrag staan bij verlengd op 8 maart.
De verhoging is al niet fraai, maar geen communicatie erover kan toch niet!
Opgezegd, wie weet krijgen ze het wel beetje benauwd met alle opzeggingen.
Al kun je natuurlijk sowieso opzeggen om een mogelijk nieuwe aanbieding af te wachten.
Als het vorig jaar 85 of 90 was en nu dus 95 per jaar was het blijkbaar geen probleem om het abbo te houden?
In 1 keer wel ja. Maar ten eerste zal het, als we het vergelijken met F1tv, dan op ongeveer 3,75 uitkomen. Ten tweede ga je een jaarcontract aan bij F1TV. In een jaar tijd kan, hoeft niet maar kan, jouw patatje ook 3,50 kosten ipv 2,50.japioo33 schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 12:32:
[...]
Zou toch raar opkijken als een patatje bij de snackbar in één keer van € 2,50 naar € 5,00 gaat 😡
Ik zie het meer dat de prijs van 1,50 naar 2,50 gaat. Ze waren altijd veel goedkoper dan de (legale) alternatieven, en nu zijn ze opeens de normale prijs. Maar nog steeds iets goedkoper dan de 'concurrent'.japioo33 schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 12:32:
[...]
Ja het is een flinke sprong, maar als je van laag komt dan is dat niet zo gek. Ze hebben jaren geen prijsverhoging gedaan volgens mij.
Ik vind het nog steeds een prima prijs voor wat je ervoor krijgt en vond het hiervoor vooral goedkoop
En als je het te duur vind worden, dan stop je toch gewoon met kijken, niemand die je verplicht een abonnement te nemen....
Er valt verder weinig over te zeuren, vrees ik.DON PAPA schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 13:55:
Pfff wat een gezeur over een prijsverhoging zeg, en dat terwijl deze streamingdienst al jaren niks aan de prijs heeft gedaan, terwijl andere elk jaar wel wat aan de prijs doen.
En als je het te duur vind worden, dan stop je toch gewoon met kijken, niemand die je verplicht een abonnement te nemen....

Heb je ook weer gelijk in hoor.kepler schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 13:55:
[...]
Ik zie het meer dat de prijs van 1,50 naar 2,50 gaat. Ze waren altijd veel goedkoper dan de (legale) alternatieven, en nu zijn ze opeens de normale prijs. Maar nog steeds iets goedkoper dan de 'concurrent'.
Ja het is een flinke sprong, maar als je van laag komt dan is dat niet zo gek. Ze hebben jaren geen prijsverhoging gedaan volgens mij.
Ik vind het nog steeds een prima prijs voor wat je ervoor krijgt en vond het hiervoor vooral goedkoopMaar ja, daar ga je natuurlijk niet over klagen
Het percentage ineens, daar doelde ik meer op.
Wat is duur, wat is goedkoop....dat is relatief, hangt er vanaf hoeveel je te besteden heb.
[ Voor 6% gewijzigd door japioo33 op 27-01-2024 15:21 ]
De verhoging is 1 maar als je dan vervolgens je website niet fatsoenlijk bijwerkt en oude prijzen laat zien dan word ik wel kribbig. Als je bij de snackbar op t bord ziet staan dat het 2.50 kost en als je af moet rekenen ineens 4.50 moet betalen dan sta je ook vreemd te kijken.DON PAPA schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 13:55:
Pfff wat een gezeur over een prijsverhoging zeg, en dat terwijl deze streamingdienst al jaren niks aan de prijs heeft gedaan, terwijl andere elk jaar wel wat aan de prijs doen.
Het is van een onbegrijpelijke knulligheid voor dit soort gigantische bedrijven.Cartman! schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 15:33:
[...]
De verhoging is 1 maar als je dan vervolgens je website niet fatsoenlijk bijwerkt en oude prijzen laat zien dan word ik wel kribbig. Als je bij de snackbar op t bord ziet staan dat het 2.50 kost en als je af moet rekenen ineens 4.50 moet betalen dan sta je ook vreemd te kijken.
Geldt voor Viaplay natuurlijk net ze met hun aanpassingen van de voorwaarden.
Allemaal achterbaks.
Zelf denk ik van wat levert je dat op? Kun je met hier klagen invloed uitoefenen op de prijsverhoging? Ik denk van niet.
In mijn ogen zijn er de volgende (legale) opties:
1. Je zegt F1TV op
2. Je verlengt tegen de nieuwe prijs
3. Je wacht op een ‘nieuwe klant’ prijs en maakt een nieuwe account aan
4. Je stapt over naar Viaplay
Zelf kies ik dit jaar voor Viaplay. Ik heb totaal geen moeite met het NL commentaar, maar dat is natuurlijk subjectief.
Bij mij staat nog steeds €64.99 maar mijn abbo verloopt pas in mei dus zal nog wel aangepast worden dan.sjaool schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 15:20:
Inmiddels is de prijswijziging voor F1TV Pro ook in de Google Playstore doorgevoerd.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/icObJ7KTWolGow5e9F7zyUx1.jpg?f=fotoalbum_large)
Klopt, maar kon het daar gewoon servustv f1 kijken, afgelopen jaar al eens geprobeerd voor een dag als deze.japioo33 schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 17:55:
[...]
Eh, Servus is toch Oostenrijk ?
Zonder vpn op Oostenrijk zal het in Duitsland niet werken volgens mij ( tenminste livestream niet ) en met vpn hoef je ook de deur niet uit om de grens over te gaan.
Overigens via vpn is niet helemaal legaal he, we hebben het hier over legaal kijken;)
Ik denk dat je die een maandje in voren krijgt.GaHard schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 17:34:
[...]
Bij mij staat nog steeds €64.99 maar mijn abbo verloopt pas in mei dus zal nog wel aangepast worden dan.
[Afbeelding]
"When you grow up your heart dies"
Via vpn kijken is legaal hoor, iedereen zou altijd een vpn moeten gebruiken als beveiliging.powerboat schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 18:12:
[...]
Klopt, maar kon het daar gewoon servustv f1 kijken, afgelopen jaar al eens geprobeerd voor een dag als deze.
Overigens via vpn is niet helemaal legaal he, we hebben het hier over legaal kijken;)
Alle internetverkeer wordt daarbij ook nog encrypted.
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Oh dat had ik geen eens gezien lol
Waarom zou je al meer dan een jaar van te voren deze vraag krijgen? Lijkt er op dat deze verhoging de eerstvolgende betaling betreft.
Mee eens, maar het lijkt er niet op!Dekkertje schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 19:55:
[...]
Waarom zou je al meer dan een jaar van te voren deze vraag krijgen? Lijkt er op dat deze verhoging de eerstvolgende betaling betreft.
:strip_exif()/f/image/NyymJZmnDMx6AtrqFJfB9z21.jpg?f=fotoalbum_large)
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 11:24
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
[ Voor 23% gewijzigd door tweakduke op 27-01-2024 22:09 ]
En met de slechtere kwaliteit heb je dan dus ook geen moeite? Die is wel objectief.meesje schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 15:44:
Zelf kies ik dit jaar voor Viaplay. Ik heb totaal geen moeite met het NL commentaar, maar dat is natuurlijk subjectief.
[ Voor 3% gewijzigd door cordonbleu op 27-01-2024 23:34 ]
Nu scheelt dat je daar nu ook voor de Engelsen kunt kiezen omdat ze een combodeal hebben gesloten met F1TV Pro. Ze moeten toch wat om het hoofd boven water te houden en ik denk dat Liberty Media hier ook wel een hand in heeft gehad om ze op de een of andere manier tegemoet te komen.meesje schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 15:44:
Het is natuurlijk ieders goed recht om in dit topic te praten (lees: klagen) over de prijsverhoging van F1TV.
Zelf denk ik van wat levert je dat op? Kun je met hier klagen invloed uitoefenen op de prijsverhoging? Ik denk van niet.
In mijn ogen zijn er de volgende (legale) opties:
1. Je zegt F1TV op
2. Je verlengt tegen de nieuwe prijs
3. Je wacht op een ‘nieuwe klant’ prijs en maakt een nieuwe account aan
4. Je stapt over naar Viaplay
En daarom worden wij trouwe F1TV Pro abonnees afgestraft met een flink hogere prijs voor het jaarabonnement.
"When you grow up your heart dies"
Toen hier van de week weer zo’n rode melding voorbij kwam dat we er niet over mogen praten heb ik mij dat wel een tijdje zitten prakkiseren: welke regel overtreed ik dan eigenlijk? Heeft de Oostenrijkse publieke zender een verbod om in te loggen met VPN? Of staat er in de regels van de FOM dat ik als Nederlander niet naar een Oostenrijkse publieke zender mag kijken waar toevallig F1 is te zien?
Er wordt geen enkele regel overtreden.Dennisdn schreef op zondag 28 januari 2024 @ 06:08:
[...]
Toen hier van de week weer zo’n rode melding voorbij kwam dat we er niet over mogen praten heb ik mij dat wel een tijdje zitten prakkiseren: welke regel overtreed ik dan eigenlijk? Heeft de Oostenrijkse publieke zender een verbod om in te loggen met VPN? Of staat er in de regels van de FOM dat ik als Nederlander niet naar een Oostenrijkse publieke zender mag kijken waar toevallig F1 is te zien?
Als je in Oostenrijk op vakantie ben mag je daar als Nederlander ook kijken toch ?
Dat inderdaad, of je zou maar getrouwd zijn met een Oostenrijkse die haar nationale zender elke dag aan zet waar ineens toevallig F1 op te zien is….japioo33 schreef op zondag 28 januari 2024 @ 07:49:
[...]
Er wordt geen enkele regel overtreden.
Als je in Oostenrijk op vakantie ben mag je daar als Nederlander ook kijken toch ?
Kijk, via een VPN een goedkoper F1TV-land opzoeken, dáár kan ik mij iets bij voorstellen dat dat niet sjieke is. Maar gewoon een nationale publieke zender bekijken lijkt mij iets anders.
[ Voor 6% gewijzigd door Dennisdn op 28-01-2024 08:30 ]
De lagere bitrate is inderdaad een meetbaar gegeven, maar (zoals al in een eerder bericht) aangegeven heb ik er geen moeite mee. Ik zie het verschil pas als ik vrij dicht op het scherm ga zitten. Op 4 meter afstand van een 50 inch scherm zie ik het verschil niet.cordonbleu schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 23:33:
[...]
En met de slechtere kwaliteit heb je dan dus ook geen moeite? Die is wel objectief.
Niet sjiek, dat is misschien zo, dat zei ik ook al in die verwijderde posts, want dan heeft het met rechten te maken hoewel dat soort zenders er over het algemeen wel een vpn block opzetten.Dennisdn schreef op zondag 28 januari 2024 @ 08:26:
[...]
Dat inderdaad, of je zou maar getrouwd zijn met een Oostenrijkse die haar nationale zender elke dag aan zet. Kijk, via een VPN een goedkoper F1TV-land opzoeken, dáár kan ik mij iets bij voorstellen dat dat niet sjieke is. Maar gewoon een nationale publieke zender bekijken lijkt mij iets anders.
En trouwens de tijd dat het internet sjiek was ligt al heel ver achter ons.
Zeker, ook de NPO heeft wel eens series met een regioblokkade. De Oostenrijkse zender heeft aan haar plicht voldaan door het beeld te blokken zonder VPN. Maar voor zover ik heb kunnen vinden in een kleine zoektocht staat er nergens dat ík iets illegaals doe en dus mogen we er volgens mij gewoon over praten. Wellicht mis ik iets heel belangrijks en lezen we het hier vanzelf in een rood blokjejapioo33 schreef op zondag 28 januari 2024 @ 08:32:
[...]
Niet sjiek, dat is misschien zo, dat zei ik ook al in die verwijderde posts, want dan heeft het met rechten te maken hoewel dat soort zenders er over het algemeen wel een vpn block opzetten.
En trouwens de tijd dat het internet sjiek was ligt al heel ver achter ons.
[ Voor 5% gewijzigd door Dennisdn op 28-01-2024 08:43 ]
Klopt helemaal maar laten we er maar niet te lang over doorgaan anders wordt het misschien weer verwijderd want dit topic gaat niet over het gebruik van vpn.Dennisdn schreef op zondag 28 januari 2024 @ 08:41:
[...]
Zeker, ook de NPO heeft wel eens series met een regioblokkade. De Oostenrijkse zender heeft aan haar plicht voldaan door het beeld te blokken zonder VPN. Maar voor zover ik heb kunnen vinden in een kleine zoektocht staat er nergens dat ík iets illegaals doe en dus mogen we er volgens mij gewoon over praten.
Als het gebriuik van een vpn nou het ergste is waar het internet mee te kampen heeft dan valt het allemaal nog wel reuze mee.
[ Voor 9% gewijzigd door japioo33 op 28-01-2024 08:47 ]
/f/image/uNd8FUhoEOCentDFcnrTe5iq.png?f=fotoalbum_large)
Wat het ook wordt, ik laat het staan.
Nog steeds stukken goedkoper dan ViaPlay (als je de rest niet kijkt) en nog steeds veel goedkoper dan MotoGP.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 11:24
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
We handhaven hier op, aangezien we de TOS volgen van de aanbieder en in welk gebied zij de rechten mogen uitzenden.Dennisdn schreef op zondag 28 januari 2024 @ 08:41:
[...]
Zeker, ook de NPO heeft wel eens series met een regioblokkade. De Oostenrijkse zender heeft aan haar plicht voldaan door het beeld te blokken zonder VPN. Maar voor zover ik heb kunnen vinden in een kleine zoektocht staat er nergens dat ík iets illegaals doe en dus mogen we er volgens mij gewoon over praten. Wellicht mis ik iets heel belangrijks en lezen we het hier vanzelf in een rood blokje
Een VPN gebruiken is per definitie niet illegaal, maar wel in onze ogen als je een regioblokkade wil omzeilen.
Daarnaast opent het al gauw de deur voor meer schimmige randzaken en is het hier al helemaal ongewenst.
Meer vragen hierover, graag in het Sport Feedbacktopic
Viaplay gaf toch dat ze de infrastructuur hebben verbeterd? Allicht ligt de bitrate nu ook on-par met F1TV?cordonbleu schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 23:33:
[...]
En met de slechtere kwaliteit heb je dan dus ook geen moeite? Die is wel objectief.
[ Voor 9% gewijzigd door Katseviool op 28-01-2024 09:18 ]
Dat maakt het al iets duidelijker. Dank!tweakduke schreef op zondag 28 januari 2024 @ 09:14:
[...]
[Mbr]We handhaven hier op, aangezien we de TOS volgen van de aanbieder en in welk gebied zij de rechten mogen uitzenden.
Ik heb toevallig weer eens een maandje genomen om het te testen. Augsburg - Bayern München werd gisteren in 1080p doorgegeven. Netjes zou je denken, maar voor mij persoonlijk blijft het toch echt opvallend onscherp en flets. En dat was nog maar op een 40 inch Full HD tv. De bitrate is ook nog onveranderd 5 Mb/s.Katseviool schreef op zondag 28 januari 2024 @ 09:17:
[...]
Viaplay gaf toch dat ze de infrastructuur hebben verbeterd? Allicht ligt de bitrate nu ook on-par met F1TV?
Het blijft toch jammer dat ze dit niet beter krijgen, want live sport met Ziggo GO TV (belangrijkste zenders in HEVC) en Discovery+ (hogere bitrate) is echt merkbaar beter. En de vergelijking met de gewone lineaire zenders in 1080i met een veel hogere bitrate hoeven we al helemaal niet te maken. Dat blijft zoveel scherper en kleurrijker.
Hier precies hetzelfde (1 dag eerder), maar in de mail al wel te horen gekregen dat het abbo met €30 verhoogd wordt miv 27-2-2024. In diezelfde mail staat dan weer een link daar deze pagina, waar dan weer het bedrag zonder +30 weergegeven wordt net zoals bij jou.streamnl schreef op zondag 28 januari 2024 @ 08:58:
Spannend, wat gaat het worden!!
[Afbeelding]
Wat het ook wordt, ik laat het staan.
***members only***
Nog steeds stukken goedkoper dan ViaPlay (als je de rest niet kijkt) en nog steeds veel goedkoper dan MotoGP.

Is toch wel heel erg persoonlijk dan. Ik heb namelijk ook een 50 inch (4K) TV op ~4 meter kijkafstand. Voor mij is het verschil zelfs zo duidelijk dat ik het er zelfs voor over zou hebben als F1TV duurder zou zijn dan Viaplay.meesje schreef op zondag 28 januari 2024 @ 08:31:
[...]
De lagere bitrate is inderdaad een meetbaar gegeven, maar (zoals al in een eerder bericht) aangegeven heb ik er geen moeite mee. Ik zie het verschil pas als ik vrij dicht op het scherm ga zitten. Op 4 meter afstand van een 50 inch scherm zie ik het verschil niet.
Het is nauwelijks verbeterd. Sommige streams zijn nu inderdaad wel 1080 waar dat voorheen 720 was. De kwaliteit is echter nauwelijks verbeterd. Het ziet er nog steeds uit als 720 met nog steeds lage bitrate, onscherp en flets beeld.Katseviool schreef op zondag 28 januari 2024 @ 09:17:
[...]
Viaplay gaf toch dat ze de infrastructuur hebben verbeterd? Allicht ligt de bitrate nu ook on-par met F1TV?
Er lijkt wel een behoorlijk verschil te zitten in de sterkte van het signaal...scheelt wellicht per provider ?cordonbleu schreef op zondag 28 januari 2024 @ 13:17:
[...]
Is toch wel heel erg persoonlijk dan. Ik heb namelijk ook een 50 inch (4K) TV op ~4 meter kijkafstand. Voor mij is het verschil zelfs zo duidelijk dat ik het er zelfs voor over zou hebben als F1TV duurder zou zijn dan Viaplay.
[...]
Het is nauwelijks verbeterd. Sommige streams zijn nu inderdaad wel 1080 waar dat voorheen 720 was. De kwaliteit is echter nauwelijks verbeterd. Het ziet er nog steeds uit als 720 met nog steeds lage bitrate, onscherp en flets beeld.
Denk niet per provider, maar eerder instellingen van TV of mediaspeler.japioo33 schreef op zondag 28 januari 2024 @ 13:26:
[...]
Er lijkt wel een behoorlijk verschil te zitten in de sterkte van het signaal...scheelt wellicht per provider ?
Viaplay stuurt in principe alles weg op 5mbit, in H.264 container op 720p50 of 1080p50. Ik heb even gekeken gisteren en ze hadden de gehele ronde van Bundesliga op 1080p50 en zelfs nog twee wedstrijden uit de 2. Bundesliga die ik ook op 1080p50 zag. Darts wordt sinds eind vorig jaar ook 1080p50 uitgezonden. Ze hebben dus wel progressie gemaakt in de resolutie bij wedstrijden, maar de 5mbit voor H.264 maakt het gewoon niet best. Met overgaan op H.265 zouden ze een mooie stap kunnen gemaken, F1TV heeft dit vorig seizoen een tijdje gedaan, echter zijn lang niet alle, door Viaplay ondersteunde apparaten, geschikt/klaar om deze codec te kunnen afspelen.
Dat is wel de luie manier van 1080 aanbieden idd. Gewoon je 720 signaal upscalen.cordonbleu schreef op zondag 28 januari 2024 @ 13:17:
Het is nauwelijks verbeterd. Sommige streams zijn nu inderdaad wel 1080 waar dat voorheen 720 was. De kwaliteit is echter nauwelijks verbeterd. Het ziet er nog steeds uit als 720 met nog steeds lage bitrate, onscherp en flets beeld.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Dat moet op zich prima naast elkaar kunnen. Ziggo Go TV valt ook terug op H.264 bij apparaten die geen H.265 ondersteunen.dnmw2705 schreef op zondag 28 januari 2024 @ 14:07:
Met overgaan op H.265 zouden ze een mooie stap kunnen gemaken, F1TV heeft dit vorig seizoen een tijdje gedaan, echter zijn lang niet alle, door Viaplay ondersteunde apparaten, geschikt/klaar om deze codec te kunnen afspelen.
Ja, dat klopt. Ziggo is daarin bereid om te investeren denk ik dan, want het betekent dat je wel meerdere streams moeten aanbieden, wat 'techniek' kost. Viaplay wil de kosten zo laag mogelijk hebben en houden, dus zal Viaplay er niet in investeren zolang meer dan een miljoen Nederlanders 12,79 of 15,99 per maand willen betalen voor wat zij leveren. En we zien het hier op het forum al, dat er door het partnership met F1TV, een grote groep naar Viaplay trekt.TexMex schreef op zondag 28 januari 2024 @ 14:19:
[...]
Dat moet op zich prima naast elkaar kunnen. Ziggo Go TV valt ook terug op H.264 bij apparaten die geen H.265 ondersteunen.
Ik vraag me af of die groep daadwerkelijk zo groot is, zeker bij het wat meer 'ongeïnformeerde' publiek.dnmw2705 schreef op zondag 28 januari 2024 @ 14:26:
[...]
Ja, dat klopt. Ziggo is daarin bereid om te investeren denk ik dan, want het betekent dat je wel meerdere streams moeten aanbieden, wat 'techniek' kost. Viaplay wil de kosten zo laag mogelijk hebben en houden, dus zal Viaplay er niet in investeren zolang meer dan een miljoen Nederlanders 12,79 of 15,99 per maand willen betalen voor wat zij leveren. En we zien het hier op het forum al, dat er door het partnership met F1TV, een grote groep naar Viaplay trekt.
Aan de andere kant zie je bij dat publiek toch ook wel veel reacties van mensen die Viaplay juist maar helemaal gaan opzeggen door het aanpakken van het delen van accounts. F1TV blijft voor veel mensen toch onhandiger omdat het niet zomaar op smart-tv's is te installeren.
Dat is opgelost met Google TV toch?TexMex schreef op zondag 28 januari 2024 @ 14:50:
[...]
F1TV blijft voor veel mensen toch onhandiger omdat het niet zomaar op smart-tv's is te installeren.
Daily driver; MB R171 SLK280
Maar Viaplay Xtra verdwijnt toch in 2024? Dat maakt de drempel dan toch even groot voor beide partijen?TexMex schreef op zondag 28 januari 2024 @ 14:58:
[...]
Jawel, maar voor Henk & Ingrid of oudere mensen is zelfs dat vaak al een te groot obstakel.
ViaPlay heeft apps voor meer platforms dan F1TV. Denk aan WebOS o.a..alex3305 schreef op zondag 28 januari 2024 @ 15:12:
[...]
Maar Viaplay Xtra verdwijnt toch in 2024? Dat maakt de drempel dan toch even groot voor beide partijen?
Inderdaad, die moeten dan weer een Cromecast Google TV gaan aanschaffen incl het nodige leren en weer een afstandsbediening.TexMex schreef op zondag 28 januari 2024 @ 14:58:
[...]
Jawel, maar voor Henk & Ingrid of oudere mensen is zelfs dat vaak al een te groot obstakel.
Dat kan ook weer een drempel zijn voor de op het dak antenne en 3 netten generatie.
Ja, inderdaad, en je kunt in de Viaplay app zelf ook nog de videokwaliteit instellen.dnmw2705 schreef op zondag 28 januari 2024 @ 14:07:
[...]
Denk niet per provider, maar eerder instellingen van TV of mediaspeler.
Viaplay stuurt in principe alles weg op 5mbit, in H.264 container op 720p50 of 1080p50. Ik heb even gekeken gisteren en ze hadden de gehele ronde van Bundesliga op 1080p50 en zelfs nog twee wedstrijden uit de 2. Bundesliga die ik ook op 1080p50 zag. Darts wordt sinds eind vorig jaar ook 1080p50 uitgezonden. Ze hebben dus wel progressie gemaakt in de resolutie bij wedstrijden, maar de 5mbit voor H.264 maakt het gewoon niet best. Met overgaan op H.265 zouden ze een mooie stap kunnen gemaken, F1TV heeft dit vorig seizoen een tijdje gedaan, echter zijn lang niet alle, door Viaplay ondersteunde apparaten, geschikt/klaar om deze codec te kunnen afspelen.
Tip: De Chromecast is momenteel trouwens €10,- goedkoper bij o.a. Mediamarkt en Bol. Ik was 'm al van plan te bestellen voor dit seizoen maar nu net wat goedkoper
uitvoering: Google Chromecast met Google TV (4K) Wit 8GB
Ik vind het zeker een aanrader.Pendaco schreef op zondag 28 januari 2024 @ 16:18:
[...]
Tip: De Chromecast is momenteel trouwens €10,- goedkoper bij o.a. Mediamarkt en Bol. Ik was 'm al van plan te bestellen voor dit seizoen maar nu net wat goedkoper![]()
Heb wel de FLauncher erop gezet, ben je van al die Google troep af en werkt ie nog sneller ook.
Wel jammer dat de originele voeding met ethernetaansluiting nog zo moeilijk te koop is in Nederland, ik heb toch liever bekabeld ten opzichte van Wifi.
[ Voor 11% gewijzigd door japioo33 op 28-01-2024 16:31 ]
Ik heb de 4k aangeschaft net voor het seizoen '23Pendaco schreef op zondag 28 januari 2024 @ 16:18:
[...]
Tip: De Chromecast is momenteel trouwens €10,- goedkoper bij o.a. Mediamarkt en Bol. Ik was 'm al van plan te bestellen voor dit seizoen maar nu net wat goedkoper![]()
Topding! Hele seizoen stabiel gebleken. Anders dan @japioo33 stelt; het vervangt de afstandsbediening van de tv en de settopbox (?) Behalve apps als Netflix, YT etc. heb ik ook de Odido tv app erop gezet.
Daily driver; MB R171 SLK280
Vervangt het voor een deel, ik gebruik de bijgeleverde afstandsbediening bijna nooit, gaat veel prettiger met de Google TV app zeker met invoeren van zoekopdrachten in b.v. Youtube en zo, dat tiept een stuk makkelijker.mir4dor schreef op zondag 28 januari 2024 @ 16:29:
[...]
Ik heb de 4k aangeschaft net voor het seizoen '23
Topding! Hele seizoen stabiel gebleken. Anders dan @japioo33 stelt; het vervangt de afstandsbediening van de tv en de settopbox (?) Behalve apps als Netflix, YT etc. heb ik ook de Odido tv app erop gezet.
Het gaat aardig offtopic zo, maar je kunt je zoekopdracht inspreken, ook op YT. Typen is zo 2023 😁japioo33 schreef op zondag 28 januari 2024 @ 16:35:
Vervangt het voor een deel, ik gebruik de bijgeleverde afstandsbediening bijna nooit, gaat veel prettiger met de Google TV app zeker met invoeren van zoekopdrachten in b.v. Youtube en zo, dat tiept een stuk makkelijker.
Testing, one, two ...
Ik praat niet tegen apparaten en ik denk velen van mijn generatie niet.hardware-lover schreef op zondag 28 januari 2024 @ 16:59:
[...]
Het gaat aardig offtopic zo, maar je kunt je zoekopdracht inspreken, ook op YT. Typen is zo 2023 😁
Maar ik blijf erbij dat de afstandsbediening in de Google TV app een stuk prettiger werkt maar goed, ieder z,n ding hoor, was maar een tip.
Het is nu wel duidelijk, ook bij mij gaat het omhoog:pilskes schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 18:38:
Kreeg vandaag deze mail:
[Afbeelding]
Ben benieuwd welk bedrag het gaat worden.
:strip_exif()/f/image/FbETDuM6Ztm3bwrlv9gFenJ6.jpg?f=fotoalbum_large)
Mooie is dat ik dus ook IndyCar, Nascar en Imsa kan volgen!
De tandjes, hoeveel was het afgelopen jaar? Hopelijk kan je via/met ZiggoSport iets. Ik vind het wel top namelijk dat ZiggoSport alles ervan uitzendt.streamnl schreef op zondag 28 januari 2024 @ 20:00:
Ondanks de forse verhoging is F1TV eigenlijk nog steeds “goedkoop “.
Ik wil net mijn abonnement verlengen van MotoGP…
[Afbeelding]
Ik heb kpn internet (en mobiel) maar ik zie niets staan??
@dnmw2705 ongeveer hetzelfde.
Ik ga MotoGP waarschijnlijk wel terug kijken ipv live.
Spoilers vermijden voor F1 is sinds Max toch lastiger dan spoilers vermijden voor MotorGP
Ik ken welgeteld 1 collega die ook MotoGP kijkt en collega’s die F1 kijken, wordt elk jaar meer.
Je hebt dan in ieder geval wel Full HD kwaliteit!streamnl schreef op zondag 28 januari 2024 @ 20:00:
Ik wil net mijn abonnement verlengen van MotoGP…
Ik snap best dat er redenen zijn dat de prijs omhoog moet, het zal mij niet verbazen als Viaplay geld wil zien voor het commentaar (hoe brak het ook is), maar dan wil ik er als kijker ook nog wel wat voor hebben. Hoe dan ook is het nog steeds goedkoper dan afnemen bij Viaplay zelf btw, dus dat lijkt mij in eerste instantie wel de grens.
Reken daar maar niet op. Nu ga je wennen aan de nieuwe prijs, en volgend jaar is het (ook voor je gevoel) 'logisch' dat er weer een prijsverhoging komt. Dan komt er nog wat extra content (waar niemand om gevraagd heeft) om te rechtvaardigen dat de prijsverhoging hoger is dan de inflatie, en dan hebben we dezelfde discussie weer. Rinse and repeat.Martinspire schreef op zondag 28 januari 2024 @ 23:41:
Wat ik met de prijsverhoging afvraag, is of deze nog wel een tijdje zo blijft.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Maar nee het is inderdaad rupsje nooitgenoeg zoals bij de meeste beursgenoteerde bedrijven
duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV
Daar dat zie je fout:MarcelGo schreef op maandag 29 januari 2024 @ 08:37:
Ik verbaas me erover dat het verhogen van de tarieven zo buiten proporties lijken en dat er wel oog is voor inflatie en extra content maar dat niemand het heeft over een kosten versus opbrengst vergelijk heeft in relatie tot het aantal abonnees. Als je meer inkomsten wil hebben moet je zorgen dat met nagenoeg dezelfde kosten je meer abonnees krijgt dan is het netto effect voor jouw als bedrijf hetzelfde EN hou je tevreden klanten.
Maar nee het is inderdaad rupsje nooitgenoeg zoals bij de meeste beursgenoteerde bedrijven
Je wilt zo veel mogelijk inkomsten en dat mag met zo min mogelijk abonnees. Het aantal abonnees is veel minder van belang. (Natuurlijk leveren meer abonnees ook meer mond op mond reclame af, maar dat levert dus weer meer inkomsten op.)
Dus als de ruim 40% verhoging een verlaging geeft van 30% in abonnees dan vinden ze dat nog steeds een prima keuze. De F1 is gewoon een geldmachine, ze waren er voor Liberty Media gewoon net iets minder goed in.
Voor de hoeveelheid uur die ik er plezier aan beleef zou de 95 euro nog geen probleem zijn.
Die tevreden klanten blijven nu ook wel. In het begin is er even ophef (en dat vind ik verder ook terecht) maar dat dooft weer uit en we gaan gewoon weer verder..
Toen Netflix van 7 euro naar een tientje ging was de wereld ook te klein, maar al heel snel was dat weer vergeten.
Bespreek hier het doen en laten van de televisie-uitzendingen van de Formule 1.
Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Dit geldt ook voor Grand Prix Radio, zie tweakduke in "[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4"
Het vragen naar of aanbieden van referrals is niet toegestaan.
Overige topics:
[F1] Seizoen 2025
Topicreeks: [F1 2025]
[F1] Randzaken
Algemeen race topic Deel 3
Voor de prijsstijging bij F1TVPro is een los topic gemaakt: [F1TVPro] Prijsdiscussie en kortingen