[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 40 ... 72 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnmw2705
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 27-05 08:35
TexMex schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 15:15:
Ook Viaplay blijkt toch wel enigszins met het delen van accounts in zijn maag te zitten.
Dat is een aanname die je doet. Ze willen ons als gebruikers een eerlijke en veilige(?) ervaring bieden.
Het is dicht totaal niet zo dat Viaplay het uit eigen belang doet. Àlles voor de gebruiker
Als stap in ons werk om een ​​eerlijke en veilige ervaring voor alle gebruikers te garanderen, veranderen we de manier waarop live sportevenementen tegelijkertijd vanaf verschillende IP-adressen kunnen worden gestreamd. Met de bijgewerkte regels kun je tegelijkertijd hetzelfde live sportevenement bekijken op twee apparaten, zolang ze verbonden zijn met hetzelfde IP-adres.

[ Voor 18% gewijzigd door dnmw2705 op 25-01-2024 15:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
dnmw2705 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 15:30:
[...]

Dat is een aanname die je doet. Ze willen ons als gebruikers een eerlijke en veilige(?) ervaring bieden.
Het is dicht totaal niet zo dat Viaplay het uit eigen belang doet. Àlles voor de gebruiker

[...]
Uiteraard, alles puur en alleen voor de gebruiker en niet voor de portemonnee van Viaplay! :P

[ Voor 4% gewijzigd door TexMex op 25-01-2024 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-05 08:45
Ook Viaplay blijkt toch wel enigszins met het delen van accounts in zijn maag te zitten. Je kunt straks hetzelfde sportevenement niet meer via twee verschillende IP-adressen tegelijk bekijken (vanaf hetzelfde IP-adres kan het nog wel). Zie ook: https://help.viaplay.com/nl/terms/.

En hier nog wat info over de toegang tot F1TV met een Viaplay-account: https://help.viaplay.com/nl/f1tv/. Daarmee kun je voor wat F1 betreft waarschijnlijk alsnog onder de bovenstaande beperking uitkomen.
Zoals ik het lees kun je straks gewoon een account koppelen of aanmaken zoals je nu bijvoorbeeld ook een ESPN/Disney+ account vanuit je ISP kan aanmaken. Beide netwerken willen namelijk ook zoveel mogelijk eigen accounts en gebruikers. In dat geval kunnen ze die IP-restricties lastig op beide diensten gelijktijdig monitoren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:23

franssie

Save the albatross

TexMex schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 15:33:
[...]

Uiteraard, alles puur en alleen voor de gebruiker en niet voor de portemonnee van Viaplay! :P
Nu is het zo dat Viaplay nou niet echt recordwinsten boekt, dus dat ze iets willen doen aan accountsharing lijkt me niet onredelijk.
En als je voetbal leuk vind (ik niet) is hun aanbod ook best leuk, ken vrienden die het wel prima vinden.

En dat het allemaal duur is, tsja, marktwerking waardoor de Maxjes en de top-teams miljoenen kunnen verdienen, de organisatie F1 is ook charitatieve instelling.

En ach, wie weet wordt het een spannend seizoen en is al dit zo weer vergeten. 15 jaar geleden oid keek ik ook niet alles maar had wel de moeite genomen een SAT schotel te plaatsen om BBC (Dr Who etc) en Channel 4 (sommige races) te kunnen ontvangen, en RTL met de reclames toen al.
Had ook wel charme.

[ Voor 0% gewijzigd door franssie op 25-01-2024 15:44 . Reden: 125 jaar geleden was er nog geen F1 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Katseviool schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 15:36:
[...]

Zoals ik het lees kun je straks gewoon een account koppelen of aanmaken zoals je nu bijvoorbeeld ook een ESPN/Disney+ account vanuit je ISP kan aanmaken. Beide netwerken willen namelijk ook zoveel mogelijk eigen accounts en gebruikers. In dat geval kunnen ze die IP-restricties lastig op beide diensten gelijktijdig monitoren.
Dat lijkt mij ook inderdaad. Alleen binnen een Viaplay-account wordt er dus wel serieus werk van gemaakt om het delen van eenzelfde sportevenement tegen te gaan. Met een voetbalwedstrijd of darts gaat dat straks dus niet meer lukken. Nog even afwachten of Viaplay zelf zo snugger is om F1 en de backup-stream van F1 (beide binnen hun eigen Viaplay-app) als 'hetzelfde sportevenement' te zien. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06:57
Zo net mij F1tv account opgezegd, kijk wel of er een goede aanbieding komt en anders gaan wel iets anders zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

powerboat schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 16:21:
Zo net mij F1tv account opgezegd, kijk wel of er een goede aanbieding komt en anders gaan wel iets anders zoeken.
haha ja, doet me denken aan die tijd ooit dat het voetbal in de UK achter de betaalmuur ging, en ze van ellende maar Snooker zijn gaan uitzenden op de BBC. Werd ook een hit.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japioo33
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 25-05 23:25
Handige jongens die streamingsboefjes.
Had wel netjes geweest dat ze klanten bij het aanpassen van de voorwaarden even op de hoogte hadden gesteld maar nooit iets gehoord van ze.
Vandaag net weer een jaarabonnement afgesloten en nu kan dus het delen niet meer.
Waarom zou ik in één huis op hetzelfde IP adres trouwens dezelfde stream gaan kijken ?
Maar ja, ze zullen wel zeggen dat je voor het afsluiten eerst de voorwaarden had moeten lezen.
Handig gedaan dat ze het pas de 25 e in laten gaan dan hebben de meesten het nieuwe abonnement wel afgesloten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Topicstarter
Ook Viaplay blijkt toch wel enigszins met het delen van accounts in zijn maag te zitten. Je kunt straks hetzelfde sportevenement niet meer via twee verschillende IP-adressen tegelijk bekijken (vanaf hetzelfde IP-adres kan het nog wel). Zie ook: https://help.viaplay.com/nl/terms/.

En hier nog wat info over de toegang tot F1TV met een Viaplay-account: https://help.viaplay.com/nl/f1tv/. Daarmee kun je voor wat F1 betreft waarschijnlijk alsnog onder de bovenstaande beperking uitkomen.
Ze hebben zeker niet na gedacht over mensen die met unlimited mobiel internet gewoon overal kunnen kijken, en het de vraag is of je ip naar buiten toe constant het zelfde blijft. Ook lachten als je mobiel ip wijzigt, bijvoorbeeld als je van mobiel netwerk overgaat naar wifi.

Dit zijn speciale gevallen, maar leid vast tot klachten....

Dit staat overigens in de voorwaarden over delen
U mag alleen toegang tot uw account delen met personen die in uw huishouden wonen, tenzij uw abonnementstype anders toelaat. In deze Voorwaarden wordt onder 'Huishouden' de fysieke locatie verstaan waar u doorgaans uw Viaplay-account gebruikt, op een verzameling van apparaten die zijn verbonden met internet.
En dit over live streams
Het aantal gelijktijdige streams per account kan variëren, afhankelijk van het Viaplay-pakket waarop je geabonneerd bent. Voor live sportevenementen is het aantal streams doorgaans beperkt tot één (1) stream per account en live sportevenement. Dit betekent dat je hetzelfde live sportevenement niet gelijktijdig op meerdere apparaten kunt streamen vanuit hetzelfde account. Informatie over hoeveel streams je tegelijkertijd in je huishouden kunt hebben, is beschikbaar op de website. Wij behouden ons het recht voor om het maximale aantal gelijktijdige streams te wijzigen en/of beperkingen op te leggen aan het aantal apparaten dat je op elk moment kunt gebruiken door je van tevoren op de hoogte te stellen.
Geen idee of ze dit veranderd hebben, maar dat zal het wel zijn

[ Voor 37% gewijzigd door jeanj op 25-01-2024 17:22 ]

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HvanL
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

Delen via een thuis VPN :+ , al wordt dit wel moeilijk om dit uit te leggen aan mijn 87 jarige moeder waar ik account mee deel. (overigens 60% van de races kijken we samen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japioo33
Volgens mij heb je bij het online afsluiten van een abonnement 14 dagen bedenktijd ( herroepingsrecht ).

Soms hebt je geen bedenktijd maar dan moet de verkoper je dit vóór de koop duidelijk maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

jeanj schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 17:11:
[...]

Ze hebben zeker niet na gedacht over mensen die met unlimited mobiel internet gewoon overal kunnen kijken, en het de vraag is of je ip naar buiten toe constant het zelfde blijft. Ook lachten als je mobiel ip wijzigt, bijvoorbeeld als je van mobiel netwerk overgaat naar wifi.

Dit zijn speciale gevallen, maar leid vast tot klachten....
Dat is normaliter wel mijn usecase, wifi staat dan ook uit op de mobiel omdat ik buiten niet overal even goede WiFI dekking heb en 5G altijd wel lekker door snort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
japioo33 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 17:18:
Volgens mij heb je bij het online afsluiten van een abonnement 14 dagen bedenktijd ( herroepingsrecht ).

Soms hebt je geen bedenktijd maar dan moet de verkoper je dit vóór de koop duidelijk maken.
https://viaplay.com/nl-nl/regret

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japioo33
HvanL schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 17:16:
[...]

Delen via een thuis VPN :+ , al wordt dit wel moeilijk om dit uit te leggen aan mijn 87 jarige moeder waar ik account mee deel. (overigens 60% van de races kijken we samen)
Waarschijnlijk zal het kijken via een VPN niet werken, ook de Ziggo app werkt niet over een VPN.
Dan zal je moeder al het zelfde IP adres moeten hebben als jij....hoe dan ?
.

[ Voor 8% gewijzigd door japioo33 op 25-01-2024 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
jeanj schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 17:11:
[...]

Dit staat overigens in de voorwaarden over delen

[...]

En dit over live streams

[...]

Geen idee of ze dit veranderd hebben, maar dat zal het wel zijn
Deze gewijzigde voorwaarden gaan inderdaad in per 25 februari. Alsof ze hier de afgelopen dagen hebben meegelezen... :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RogerSch
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:14
japioo33 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 17:26:
[...]

Waarschijnlijk zal het kijken via een VPN niet werken, ook de Ziggo app werkt niet over een VPN.
.
Misschien een site-to-site VPN aanleggen met je moeder?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HvanL
  • Nu online
[...]

.
Ja hoor, heb thuis VPN draaien, kan ik ook in buitenland altijd Ziggo app kijken (zo ook NOS).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
[...]

.
Met een zelf opgezette VPN-verbinding naar je thuisnetwerk zal het waarschijnlijk wel lukken. Commerciële VPN-diensten worden inderdaad vaak geblokkeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
HvanL schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 17:16:
[...]

Of (in ieder geval voor F1) je moeder met Viaplay en jij met F1TV, wat je straks bij je Viaplay-account gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japioo33
HvanL schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 17:29:
[...]

Ja hoor, heb thuis VPN draaien, kan ik ook in buitenland altijd Ziggo app kijken (zo ook NOS).
Geen idee, mijn Ziggo app doet het niet als ik hier thuis mijn VPN aan heb staan.
Ik kan wel Ziggo kijken tijdens de vakantie op het WIFI net van de camping, is niet IP adres gebonden zolang ik maar de enige ben op dat IP adres.

Ik begin een hele grote sik te krijgen van al die streamingsdiensten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HvanL
  • Nu online
RogerSch schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 17:29:
[...]

Misschien een site-to-site VPN aanleggen met je moeder?
Wat ik bedoelde, beide kijken met zelfde VPN (in mijn geval thuis-VPN) :)
Zie reactie Texmex

[ Voor 3% gewijzigd door HvanL op 25-01-2024 17:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• japioo33
TexMex schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 17:28:
[...]

Deze gewijzigde voorwaarden gaan inderdaad in per 25 februari. Alsof ze hier de afgelopen dagen hebben meegelezen... :P
Dat denk ik ook zo maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japioo33
HvanL schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 17:43:
[...]

Wat ik bedoelde, beide kijken met zelfde VPN (in mijn geval thuis-VPN) :)
Zie reactie Texmex
Zelf een thuis vpn opzetten is niet voor iedereen weggelegd, ik heb geen idee tenminste.
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

japioo33 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 17:49:
[...]

Zelf een thuis vpn opzetten is niet voor iedereen weggelegd, ik heb geen idee tenminste.
.
Ik ook niet zo 123 makkelijk, server side kan je het op een synology wel vrij simpel aan de praat krijgen. Ik wil dat nog eens doen om in te loggen op mijn vakantiewoning.
Klantzijde is lastiger omdat je dat per klant (telefoon, ipad etc) moet inregelen. Je kan ook wel de netwerken echt koppelen via VPN via de routers (modems) maar dan loop je tegen de upload van de zwaktse aan. Maar als je op beide lokaties 100/1000 glas hebt liggen is het wel een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japioo33
Trouwens, ze zeggen dat een tweede stream op een ander ip adres niet toegestaan is maar kan het ook niet ?
F1 TV heeft ook maar één stream tegelijk maar ook daar werkt delen ook als ik dat zo lees hier.
Er is een verschil tussen niet mogen en niet kunnen.
En is dat niet netjes ? Zo netjes behandelen ze hun klanten ook niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• japioo33
franssie schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 17:57:
[...]

Ik ook niet zo 123 makkelijk, server side kan je het op een synology wel vrij simpel aan de praat krijgen. Ik wil dat nog eens doen om in te loggen op mijn vakantiewoning.
Klantzijde is lastiger omdat je dat per klant (telefoon, ipad etc) moet inregelen. Je kan ook wel de netwerken echt koppelen via VPN via de routers (modems) maar dan loop je tegen de upload van de zwaktse aan. Maar als je op beide lokaties 100/1000 glas hebt liggen is het wel een optie.
Nou franssie, je kunt me net zo goed de relativiteitstheorie uitleggen maar hier snap ik dus helemaal niks van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
japioo33 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 17:57:
Trouwens, ze zeggen dat een tweede stream op een ander ip adres niet toegestaan is maar kan het ook niet ?
F1 TV heeft ook maar één stream tegelijk maar ook daar werkt delen ook als ik dat zo lees hier.
Er is een verschil tussen niet mogen en niet kunnen.
En is dat niet netjes ? Zo netjes behandelen ze hun klanten ook niet.
Ik vrees dat Viaplay hier heel strikt in zal zijn (bij de huidige limiet is dat ook zo), maar we weten het natuurlijk pas zeker als de aanpassingen officieel zijn ingevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japioo33
Trouwens, tijdens het lopende abonnement nooit bericht gehad dat de voorwaarden aangepast zijn, ook nu nog niet.
Een bedrijf behoort de klant op de hoogte te stellen wanneer de voorwaarden aangepast worden, hetzij per brief of per email of het nadelig voor de klant is of niet.
Alleen vermelden op de website is niet voldoende.
De wet :
" U moet veranderingen in uw algemene voorwaarden naar uw klant sturen. Een kort bericht hierover is niet genoeg."

Buiten dat, het is ook nog eens niet netjes.
Eerst geen jaarabonnement meer aanbieden, daarna weer wel tegen een sterk gereduceerd tarief...klanten binnenhalen en dan ermee komen dat het delen niet meer mogelijk is behalve op hetzelfde IP adres.
De voorwaarden betreffende het niet meer kunnen delen zijn behoorlijk belangrijk voor vele klanten denk ik zo maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:50

Nicap

Tsssk....

TexMex schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 17:34:
[...]

Of (in ieder geval voor F1) je moeder met Viaplay en jij met F1TV, wat je straks bij je Viaplay-account gaat krijgen.
Is dat inmiddels een feit geworden? Want als dat echt zo is, dan betaal ik wel 60 euro meer voor viaplay.

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japioo33
Nicap schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 20:04:
[...]

Is dat inmiddels een feit geworden? Want als dat echt zo is, dan betaal ik wel 60 euro meer voor viaplay.
Zeker :

https://help.viaplay.com/nl/f1tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-05 14:51
Thinlanet schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 14:31:
[...]

Ik hoop dat ze de integratie met apparaten/protocollen eens gaan verbeteren. Via Airplay op TV is 9/10 keer een puinhoop met bekende BM-001 foutmelding. Ook via Chromecast is het geen garantie en ook aadige scale-down resolutie is niet van deze tijd, terwijl een webstream op laptop wel gewoon strak en constant beeld leverd.
Persoonlijk kijk ik meestal achter de laptop en ervaar dan geen enkele issues.
Maar zodra ik de stream aanzet in Google TV op de TV dan is er een soort van frame delay/rubberbanding gaande waarbij je de wagens niet vloeiend ziet rijden op stukken waar dat wel zou moeten.
Alsof ze op sommige stukken asfalt door stroop rijden en dus een klein beetje afremmen en vervolgens weer acceleren --------_---------_---------, soort van screen tearing maar dan zonder het tearing effect. Mocht dit een bepaalde term hebben dan hoor ik dat graag.

Omdat dit niet elke keer is als ik de F1TV app in Google TV gebruik heb ik vooral de stream de schuld gegeven en kan ik hier niet naar blijven kijken, het is te irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
@Frag1le Staat je Google TV (Chromecast met Google TV neem ik aan?) wel op 50 Hz ingesteld in de instellingen? Als die op 60 Hz staat ingesteld geeft dat een veel minder vloeiend beeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frag1le
TexMex schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 21:10:
@Frag1le Staat je Google TV (Chromecast met Google TV neem ik aan?) wel op 50 Hz ingesteld in de instellingen? Als die op 60 Hz staat ingesteld geeft dat een veel minder vloeiend beeld.
Het is een ingebouwde Google TV, en ik zou niet weten waarom het op de laptop wat ook 60 hz is wel vloeiend is en op de TV met 60hz niet.
Maar zoals ik net schreef, het is niet altijd zo dus ik denk niet dat dit wijzigen (als dat al mogelijk is) daarin iets gaat betekenen. Maar ik zal het een volgende keer testen.
Sommige races gingen grotendeels wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japioo33
TexMex schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 21:10:
Inderdaad, is waar. Verder blijf ik erbij dat dit soort storingen vaak als oorzaak een mindere soms wat haperend wifi signaal is.
Heb je Chromecast Google TV via WIFI of bedraad ( die voedingen incl ethernet aansluiting bestaan van Google ) .
Hoor vaker problemen, toch vaak te wijten aan een minder wifi signaal.
WIFI en streamen blijft toch altijd een dingetje, afstand tot de router ( bij mij zit de Chromecast net 50 cm vanaf de router ), niet goed afgesteld enz.
Ik heb een sterk WIFI signaal ( Ziggo ) en heb wellicht daardoor zo goed als nooit problemen met de beeldkwaliteit tijdens streamen.
Maar ik gebruik wel de Viaplay app wel in de Ziggo Next Mini, wellicht scheelt dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japioo33
Frag1le schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 21:25:
[...]

Het is een ingebouwde Google TV, en ik zou niet weten waarom het op de laptop wat ook 60 hz is wel vloeiend is en op de TV met 60hz niet.
Maar zoals ik net schreef, het is niet altijd zo dus ik denk niet dat dit wijzigen (als dat al mogelijk is) daarin iets gaat betekenen. Maar ik zal het een volgende keer testen.
Sommige races gingen grotendeels wel goed.
Als het op de laptop ( misschien bedraad ? ) het wel goed is zegt dat toch wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:30

Chocoball

瞧好吧!

Het schijnt dat door het wegvallen van het Viaplay Xtra kanaal dat KPN klanten toegang krijgen tot F1 TV Pro.
"Straks krijg je volledige toegang tot de F1 TV Pro-streamingdiensten voor het F1-seizoen 2024. Dat betekent leuke extra's zoals live meekijken vanuit F1 racewagens, luisteren naar teamradio's en toegang tot statistieken. Voor de start van het seizoen krijg je per e-mail instructies over hoe je toegang tot F1 TV Pro krijgt"
https://www.gpfans.com/nl...ang-tot-f1tv-pro-in-2024/

Zelf heb ik geen KPN TV abonnement dus kan het niet bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayzman
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:20

Rayzman

+31 Rayzman

Dat heeft niets met KPN te maken, maar met de deal van Viaplay met f1. https://help.viaplay.com/nl/f1tv/

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Dit betekent dat iedereen met een actief Viaplay pakket naast het nieuwe seizoen ook oude races en veel extra materiaal kan zien via de F1 TV dienst.
dus ik vraag mij dan af wat ze gaan aanbiede =n - deze kat blijft nog even in de boom zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
japioo33 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 21:31:
[...]

Inderdaad, is waar. Verder blijf ik erbij dat dit soort storingen vaak als oorzaak een mindere soms wat haperend wifi signaal is.
Heb je Chromecast Google TV via WIFI of bedraad ( die voedingen incl ethernet aansluiting bestaan van Google ) .
Hoor vaker problemen, toch vaak te wijten aan een minder wifi signaal.
WIFI en streamen blijft toch altijd een dingetje, afstand tot de router ( bij mij zit de Chromecast net 50 cm vanaf de router ), niet goed afgesteld enz.
Ik heb een sterk WIFI signaal ( Ziggo ) en heb wellicht daardoor zo goed als nooit problemen met de beeldkwaliteit tijdens streamen.
Maar ik gebruik wel de Viaplay app wel in de Ziggo Next Mini, wellicht scheelt dat ?
Bedankt voor het meedenken maar dat kun je vergeten.
Het (WiFi) netwerk hier is het issue niet, het ligt aan de stream of aan de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
japioo33 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 21:40:
[...]

Als het op de laptop ( misschien bedraad ? ) het wel goed is zegt dat toch wel wat.
Dat is het niet, beide devices zijn draadloos en het is op de TV alleen met de F1TV en niet met de andere streaming apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japioo33
Frag1le schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 22:31:
[...]

Dat is het niet, beide devices zijn draadloos en het is op de TV alleen met de F1TV en niet met de andere streaming apps.
Tja, wie het weet mag het zeggen. Maar ik blijf erbij, draadloos streamen blijft een dingetje.
Hangt van zoveel factoren af, de ene device is de andere niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Chocoball schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 21:44:
Het schijnt dat door het wegvallen van het Viaplay Xtra kanaal dat KPN klanten toegang krijgen tot F1 TV Pro.

[...]

https://www.gpfans.com/nl...ang-tot-f1tv-pro-in-2024/

Zelf heb ik geen KPN TV abonnement dus kan het niet bevestigen.
Rayzman schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 21:53:
Dat heeft niets met KPN te maken, maar met de deal van Viaplay met f1. https://help.viaplay.com/nl/f1tv/
Inderdaad, in het tweede deel van het artikel staat het alsof iedere klant van KPN toegang tot F1 TV Pro krijgt, maar het eerste deel maakt duidelijk dat het alleen geldt voor klanten die Viaplay hebben.

Ik zit nu te twijfelen. KPN biedt alleen maandabonnementen op Viaplay aan. Als ik me direct bij Viaplay aanmeld kan ik het goedkopere jaarabo nemen, maar bij KPN is het een druk op de knop.

Mijn F1 TV Pro abo loopt vanzelf af en van 52 naar 95 euro vind ik onverteerbaar. Bovendien vind ik sommige Premier League clubs wel interessant om te volgen. Dan maar hopen dat het beeld inmiddels beter is, want toen ik Viaplay indertijd op proef nam was het zo slecht dat ik nog dezelfde dag stopte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05:59

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-05 08:45
Ik wacht nog even af met de keuze. Hoop dat ze bij Liberty Media maar even mooie rode reportages uitdraaien.

Kan me overigens ook wel voorstellen dat dit als reguliere niet-NL/Max kijker het laatste zetje is om te stoppen met kijken.

[ Voor 14% gewijzigd door Katseviool op 26-01-2024 07:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@drfruit, je gaat (of blijft), gebruik maken van de F1TV app, ook via Viaplay, enkel je inlog zal wijzigen bij een overstap.

Dus daardoor verandert er niets aan de F1TV beeldkwaliteit, die blijft wat ie nu voor je is

De beeldkwaliteit via Viaplay zelf voor andere uitzendingen zal niet veranderen.

[ Voor 15% gewijzigd door hardware-lover op 26-01-2024 07:20 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
hardware-lover schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 07:18:
@drfruit, je gaat (of blijft), gebruik maken van de F1TV app, ook via Viaplay, enkel je inlog zal wijzigen bij een overstap.

Dus daardoor verandert er niets aan de F1TV beeldkwaliteit, die blijft wat ie nu voor je is

De beeldkwaliteit via Viaplay zelf voor andere uitzendingen zal niet veranderen.
Thanks, duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Edit: kan weg. Niet goed gelezen voor ik reageerde. Excuus!

[ Voor 89% gewijzigd door Dennisdn op 26-01-2024 08:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:25

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Nu even wachten dus op de mail van Viaplay over F1TV Pro, mijn vader heeft namelijk Viaplay wat door mij geregeld is. Ik kan er nu voor kiezen om dit jaar gratis gebruik te gaan maken van F1TV Pro, want hij heeft er geen app voor dus zal altijd F1 kijken met Viaplay.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• japioo33
G_Dragon schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 08:03:
Nu even wachten dus op de mail van Viaplay over F1TV Pro, mijn vader heeft namelijk Viaplay wat door mij geregeld is. Ik kan er nu voor kiezen om dit jaar gratis gebruik te gaan maken van F1TV Pro, want hij heeft er geen app voor dus zal altijd F1 kijken met Viaplay.
Het staat nu in ieder geval dik vermeld op de Viaplay site dat F1 TV Pro in het pakket zit, dus dat is zeker.
De email zal uitwijzen hoe, ik verwacht toch dat het kijken wordt via de F1 TV app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
japioo33 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 08:17:
[...]

Het staat nu in ieder geval dik vermeld op de Viaplay site dat F1 TV Pro in het pakket zit, dus dat is zeker.
De email zal uitwijzen hoe, ik verwacht toch dat het kijken wordt via de F1 TV app.
I know, ik wacht rustig af.
Moet alleen voor mezelf nog de keus maken of ik mijn abonnement door laat lopen of dat ik voor een jaar gratis ga aangezien ik niet weet of in 2025 F1TV Pro nog bij Viaplay blijft.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• japioo33
G_Dragon schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 08:19:
[...]

Moet alleen voor mezelf nog de keus maken of ik mijn abonnement door laat lopen of dat ik voor een jaar gratis ga aangezien ik niet weet of in 2025 F1TV Pro nog bij Viaplay blijft.
Ja, helaas hebben we geen glazen bol. Bestaat Viaplay nog in 2025 vraag ik mij af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
japioo33 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 08:35:
[...]

Ja, helaas hebben we geen glazen bol. Bestaat Viaplay nog in 2025 vraag ik mij af.
That's the question :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:57
Maar dat heeft toch geen invloed op dat je voor dit seizoen gratis kan kijken? Dat kun je toch gewoon doen? Of mis ik iets in je afweging? Volgend seizoen zie je toch wel weer?

Afgelopen seizoen zat ik bij F1TV (52 euro nieuwe klant prijs). Daarvoor een jaartje Viaplay (beviel mij overigens prima). En daarvoor keek ik via Ziggo. Elk jaar maar gewoon kijken wat het voordeligst is/beste past. Dit seizoen neem ik weer Viaplay. Als je via Odido espn hebt (hebben we, kost 10 euro p/m) dan kun je voor 9,50 euro extra ook Viaplay afnemen. Dat ga ik straks per 1 feb. doen. We hebben ook wel interesse in Premier League. Dat speelt ook wel mee.
In 2025 zie ik wel weer. Wellicht zit ik dan nog bij Odido, maar afhankelijk of bv Ziggo de F1 binnen haalt, zou ik zo maar weer kunnen overstappen naar Ziggo. Ik ga dan tzt natuurlijk wel gebruik maken van hun goede Black Friday deals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
meesje schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 09:14:
[...]

Maar dat heeft toch geen invloed op dat je voor dit seizoen gratis kan kijken? Dat kun je toch gewoon doen? Of mis ik iets in je afweging? Volgend seizoen zie je toch wel weer?

Afgelopen seizoen zat ik bij F1TV (52 euro nieuwe klant prijs). Daarvoor een jaartje Viaplay (beviel mij overigens prima). En daarvoor keek ik via Ziggo. Elk jaar maar gewoon kijken wat het voordeligst is/beste past. Dit seizoen neem ik weer Viaplay. Als je via Odido espn hebt (hebben we, kost 10 euro p/m) dan kun je voor 9,50 euro extra ook Viaplay afnemen. Dat ga ik straks per 1 feb. doen. We hebben ook wel interesse in Premier League. Dat speelt ook wel mee.
In 2025 zie ik wel weer. Wellicht zit ik dan nog bij Odido, maar afhankelijk of bv Ziggo de F1 binnen haalt, zou ik zo maar weer kunnen overstappen naar Ziggo. Ik ga dan tzt natuurlijk wel gebruik maken van hun goede Black Friday deals.
Haha nee klopt dat heeft geen invloed :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
G_Dragon schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 08:19:
[...]

Enige overweging kan nog zijn dat het niet uitgesloten is dat F1TV na 2024 verdwijnt uit Nederland voor nieuwe klanten. Zoals bijvoorbeeld onlangs ook in Frankrijk is gebeurd dankzij Canal+. Als je dan komend jaar geen los F1TV-abonnement hebt, zal dat daarna ook niet meer lukken. Maar dat is uiteraard speculatie.

[ Voor 18% gewijzigd door TexMex op 26-01-2024 09:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:43
drfruit schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 05:31:
[...]

[...]

Bovendien vind ik sommige Premier League clubs wel interessant om te volgen. Dan maar hopen dat het beeld inmiddels beter is, want toen ik Viaplay indertijd op proef nam was het zo slecht dat ik nog dezelfde dag stopte.
De Premier League wedstrijden op Viaplay doen qua beeldkwaliteit niet onder voor wat we zien op ESPN, Veronica, NOS etc. Het haalt natuurlijk niet het niveau van ESPN UHD of Ziggo Kanaal 14, maar het ligt in lijn met wat je mag verwachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
drfruit schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 05:31:
[...]

Mijn F1 TV Pro abo loopt vanzelf af en van 52 naar 95 euro vind ik onverteerbaar. Bovendien vind ik sommige Premier League clubs wel interessant om te volgen. Dan maar hopen dat het beeld inmiddels beter is, want toen ik Viaplay indertijd op proef nam was het zo slecht dat ik nog dezelfde dag stopte.
De stabiliteit is inmiddels wel beter, maar het beeld nog net zo slecht. De meeste wedstrijden uit de Premier League worden slechts doorgegeven in 720p met 5 Mb/s. Meestal één grotere wedstrijd per speelronde wordt doorgegeven in 1080p met 5 Mb/s.

In beide gevallen voor mij persoonlijk zeker niet vergelijkbaar met de kwaliteit van NOS, RTL, SBS, ESPN (de gewone HD-variant) zoals je die via KPN of Ziggo ontvangt. Maar goed, dit kan beter verder in Viaplay in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Laatst online: 09:43
TexMex schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 09:46:
[...]

De meeste wedstrijden uit de Premier League worden slechts doorgegeven in 720p met 5 Mb/s. Meestal één grotere wedstrijd per speelronde wordt doorgegeven in 1080p met 5 Mb/s.

In beide gevallen voor mij persoonlijk zeker niet vergelijkbaar met de kwaliteit van NOS, RTL, SBS, ESPN (de gewone HD-variant) zoals je die via KPN of Ziggo ontvangt. Maar goed, dit kan beter verder in Viaplay in Nederland.
Ik kijk alleen de "grote" wedstrijden per speelronde, die zal dan in 1080p zijn en of dat 5 Mb/s is het zal wel en dat is inderdaad minder dan via je reguliere tv, maar ik zie het er niet aan af. Sterker, wedstrijden op ESPN 2 (de gewone HD variant) vindt ik er minder uitzien dan die op Viaplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japioo33
DutchOwnage schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 09:54:
[...]

Ik kijk alleen de "grote" wedstrijden per speelronde, die zal dan in 1080p zijn en of dat 5 Mb/s is het zal wel en dat is inderdaad minder dan via je reguliere tv, maar ik zie het er niet aan af. Sterker, wedstrijden op ESPN 2 (de gewone HD variant) vindt ik er minder uitzien dan die op Viaplay.
Ach weet je, als het origineel eens een keer niet zo goed is kwa kwaliteit zoals wel eens het geval is met live uitzendingen van b.v. de F1 wedstrijden uit hele verre landen dan kun je het hier wel in 300 K gaan uitzenden maar beter dan het originele beeld wordt het nooit.
Het is een keten van hindernissen onderweg voordat het beeld op onze tv's verschijnt.
Als oudere vind ik het nog steeds een wonder dat we sowieso zoiets live kunnen kijken.
En of daar nou een enkele keer wat blokjes te zien zijn of een schokkertje of een onscherp randje zal mij worst wezen.
Eigenlijk altijd prima beeld gehad maar ja, heb ook geen 4K tv en vind ik ook niet nodig zolang de mijne het nog prima doet. Er wordt al genoeg onnodig weggegooid in onze wegwerpmaatschappij.
Maar goed, ieder zijn ding hoor, ik vind het wel prima zo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dnmw2705
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 27-05 08:35
japioo33 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 08:35:
[...]
Als ik kijk naar het feit dat bij Viaplay Group dit seizoen de rechten aflopen in: Nederland, Noorwegen, Finland, Zweden, Denemarken en Ijsland, Letland, Estonië en Litouwen.
https://www.digitaltveuro...-to-entire-nordic-region/

We weten dat Viaplay Group stopt met de laatste vier landen. Dan blijven alleen Scandinavië en Nederland over, waarbij ik verwacht dat ze dus net als bij de PDC en Premier League een 'schaal' bieding doen.

Ik hoop als kijker dat het niet gaat gebeuren, maar schat de kans toch best groot omdat ook FOM en Liberty Media natuurlijk graag een grote zak geld op tafel zien komen.

[ Voor 11% gewijzigd door dnmw2705 op 26-01-2024 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
japioo33 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 10:09:
[...]

Ach weet je, als het origineel eens een keer niet zo goed is kwa kwaliteit zoals wel eens het geval is met live uitzendingen van b.v. de F1 wedstrijden uit hele verre landen dan kun je het hier wel in 300 K gaan uitzenden maar beter dan het originele beeld wordt het nooit.
Het is een keten van hindernissen onderweg voordat het beeld op onze tv's verschijnt.
Als oudere vind ik het nog steeds een wonder dat we sowieso zoiets live kunnen kijken.
En of daar nou een enkele keer wat blokjes te zien zijn of een schokkertje of een onscherp randje zal mij worst wezen.
Eigenlijk altijd prima beeld gehad maar ja, heb ook geen 4K tv en vind ik ook niet nodig zolang de mijne het nog prima doet. Er wordt al genoeg onnodig weggegooid in onze wegwerpmaatschappij.
Maar goed, ieder zijn ding hoor, ik vind het wel prima zo.
Haha, veel herkenbaar. In het eerste jaar had ik Viaplay. Tov F1TV is de bitrate inderdaad een stuk lager. Maar ik heb dat nooit als hinderlijk ervaren. Ik moet echt dicht op het scherm zitten om dat verschil te merken.
In het eerste jaar van Viaplay was bitrate niet eens het belangrijkste ding, maar wel stabiliteit. Veel klanten hadden zeer slechte ervaringen. Zelf kijk ik via een Apple TV en hiervoor werd technisch een andere stream aangeboden. Dit was echt super stabiel.
En als ik nu kijk naar stabiliteit dan heb ik via Viaplay betere ervaringen dan via F1TV. Bij deze laatste moest ik (wanneer gekozen voor NL commentaar!) vaak opnieuw de stream starten en direct naar live resulteerde altijd dat de stream vanaf het begin wordt gestart. Deze issues had ik niet met Viaplay.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-05 13:36
TexMex schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 09:46:
[...]

De stabiliteit is inmiddels wel beter, maar het beeld nog net zo slecht. De meeste wedstrijden uit de Premier League worden slechts doorgegeven in 720p met 5 Mb/s. Meestal één grotere wedstrijd per speelronde wordt doorgegeven in 1080p met 5 Mb/s.
En wij allemaal maar mopperen over de prijsverhoging van F1tv. :')

Bij Viaplay betaal je gewoon een premium prijs voor een onderkant kwaliteit en ineens is dat helemaal niet zo erg meer omdat F1tv een prijsverhoging heeft. Ik vind de situatie van Viaplay dan kwalijker dan die van F1tv. :+

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 00:10
meesje schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 10:29:
[...]

Haha, veel herkenbaar. In het eerste jaar had ik Viaplay. Tov F1TV is de bitrate inderdaad een stuk lager. Maar ik heb dat nooit als hinderlijk ervaren. Ik moet echt dicht op het scherm zitten om dat verschil te merken.
In het eerste jaar van Viaplay was bitrate niet eens het belangrijkste ding, maar wel stabiliteit. Veel klanten hadden zeer slechte ervaringen. Zelf kijk ik via een Apple TV en hiervoor werd technisch een andere stream aangeboden. Dit was echt super stabiel.
En als ik nu kijk naar stabiliteit dan heb ik via Viaplay betere ervaringen dan via F1TV. Bij deze laatste moest ik (wanneer gekozen voor NL commentaar!) vaak opnieuw de stream starten en direct naar live resulteerde altijd dat de stream vanaf het begin wordt gestart. Deze issues had ik niet met Viaplay.
Bijzonder, mijn ervaring is exact het omgekeerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragnar9999
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-05 22:28
cordonbleu schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 10:43:
[...]

Bijzonder, mijn ervaring is exact het omgekeerde.
Je hebt vast geen Apple TV dan.
In de Apple TV thread wordt steen en been geklaagd over de combi Apple TV/F1TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik weet niet of het iemand helpt, maar mijn abonnement is vandaag toch voor 65 euro verlengt. Ik heb daar geen actie voor hoeven ondernemen:
Thank you for renewing your F1 TV Pro subscription. Your payment of €64.99 has been received and your subscription extended to 26 January 2025.
Misschien omdat mijn abonnementverlenging binnen de 30 dagen van de aankondiging valt? :?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Room42 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 11:06:
Ik weet niet of het iemand helpt, maar mijn abonnement is vandaag toch voor 65 euro verlengt. Ik heb daar geen actie voor hoeven ondernemen:

[...]

Misschien omdat mijn abonnementverlenging binnen de 30 dagen van de aankondiging valt? :?
Ja dan zit je nooit aan de juiste kant want zie dit onderstaand bericht van @sambalbaj:
sambalbaj schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 10:58:
De verhoging gaat ook pas om verlengingen vanaf 22 februari.
Wie daarvoor zit heeft geluk.

Had zelf ook origineel 21 februari maar door die gratis 7 dagen voor Emillia Romagna is dat opgeschoven naar 28 februari.
Oftewel van net niet naar juist wel die verhoging.
Dure 7 dagen uit eigen doos dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:37

DON PAPA

Tweaker-fan

Ragnar9999 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 10:49:
[...]
Ja in klagen zijn we wel goed met ze alle, maar bijna al die klachten gingen over het starten van de stream met Nederlands commentaar. Als je de app op Engels had staan dan had je dit probleem namelijk niet, omdat dan de stream met Engels commentaar werd gestart. Als je deze stream even een minuut liet lopen, dan kon je vervolgens zonder problemen omschakelen naar het Nederlands commentaar. Niet ideaal, maar het was wel simpel op te lossen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zappert
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:15
*knip*
Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan.

[ Voor 75% gewijzigd door tweakduke op 26-01-2024 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 00:10
[...]

Klopt. Ik gebruik een Chromecast. Probleem ligt dan wellicht bij Apple TV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• japioo33
*knip*

Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan.

[ Voor 75% gewijzigd door tweakduke op 26-01-2024 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
[...]

Dat vermoeden heb ik ook. Of diegene luistert naar niet NL commentaar.

En destijds met Viaplay hebben enkele tweakers zelfs voor de stabiliteit een Apple TV gekocht. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:37

DON PAPA

Tweaker-fan

Was dit al bekent hier
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g0Q9pgyd7V7OCu1YBPd0ja4bWzA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/568mzPV54aKTHyfbYAJispfx.jpg?f=fotoalbum_large

Kreeg ik net in de mailbox....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zappert
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:15
*knip*

[ Voor 119% gewijzigd door tweakduke op 26-01-2024 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FLA NL
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:12
Is wat F1Pro en ViaPlay doen niet een verkapte vorm van een prijsafspraak? Ik vind het iig wel bijzonder hoe geabonneerde in een soort hoek worden gedreven. Inprincipe zijn ViaPlay en F1Pro concurrerende diensten.

[ Voor 16% gewijzigd door FLA NL op 26-01-2024 13:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:35
DON PAPA schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 11:24:
[...]

Ja in klagen zijn we wel goed met ze alle, maar bijna al die klachten gingen over het starten van de stream met Nederlands commentaar. Als je de app op Engels had staan dan had je dit probleem namelijk niet, omdat dan de stream met Engels commentaar werd gestart. Als je deze stream even een minuut liet lopen, dan kon je vervolgens zonder problemen omschakelen naar het Nederlands commentaar. Niet ideaal, maar het was wel simpel op te lossen ;)
Als het op Engels staat, krijg je dan Crofty etc met de Sky feed of krijg je dan Palmer en co van de F1TV feed?

Ik las hier (dacht ik, maar ik kan het niet terug vinden, volgens mij zo'n 20 pagina's terug) dat je een setting op "-1" kan zetten en dat je F1TV dan altijd opstart met de F1TV feed met Palmer en Co (wat ik wil), maar op mijn telefoon kan ik zo'n setting niet vinden, voor mijn Shield TV heb ik nog niet gezocht.

Edit: dank voor de antwoorden hier beneden :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
AppieNL schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 13:22:
[...]

Als het op Engels staat, krijg je dan Crofty etc met de Sky feed of krijg je dan Palmer en co van de F1TV feed?

Ik las hier (dacht ik, maar ik kan het niet terug vinden, volgens mij zo'n 20 pagina's terug) dat je een setting op "-1" kan zetten en dat je F1TV dan altijd opstart met de F1TV feed met Palmer en Co (wat ik wil), maar op mijn telefoon kan ik zo'n setting niet vinden, voor mijn Shield TV heb ik nog niet gezocht.
Als je de app instelt op Engels (tegenwoordig kun je binnen de app je taalvoorkeur instellen) krijg je automatisch de F1TV-feed. :)

[ Voor 4% gewijzigd door TexMex op 26-01-2024 13:26 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:05
AppieNL schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 13:22:
[...]

Default Engelse stream is F1TV (uiteraard..). Je moet 'm handmatig naar International of andere language omzetten.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japioo33
FLA NL schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 13:15:
Is wat F1Pro en ViaPlay doen niet een verkapte vorm van een prijsafspraak? Ik vind het iig wel bijzonder hoe geabonneerde in een soort hoek worden gedreven. Inprincipe zijn ViaPlay en F1Pro concurrerende diensten.
Ik vind het een heel ondoorzichtige materie, schimmig ook.
F1 is de enige houder van de tv rechten en hebben hun eigen abonnement.
Waarom zouden ze dat dan ook bij Viaplay onderbrengen ?
Snijden ze zich dan zelf niet in de vingers ? Of vangen ze zoveel van Viaplay dat ze dat kunnen hebben ?
Ik snap er weinig van maar ik ben ook maar een gewone BL zogezegd en....misschien wil
ik het ook wel helemaal niet weten, wat schiet je er mee op ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:06
Ah
Viaplay F1 mag je niet meer vanaf 2 verschillende ip adressen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
japioo33 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 13:41:
[...]

Snijden ze zich dan zelf niet in de vingers ? Of vangen ze zoveel van Viaplay dat ze dat kunnen hebben ?
Ik snap er weinig van maar ik ben ook maar een gewone BL zogezegd en....misschien wil
ViaPlay heeft niet genoeg betaald of niet goed genoeg onderhandeld. In andere landen stoppen ze meestal met F1TV zodra een zender de rechten koopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
japioo33 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 13:41:
[...]

Dit is niks nieuws en hebben ze ook al met Ziggo gedaan, wat uiteindelijk het laatste seizoen leek te zijn. En ook toen riep iedereen al moord en brand omdat Rubert Murdoch zowel de eigenaar is van Liberty Media (de eigenaar van FOM), als van Liberty Global (de eigenaar van Ziggo).

En zo lezende "laatste seizoen van Ziggo", nu mogelijk laatste seizoen van ViaPlay. Misschien doet FOM / F1TV dit wel gewoon om zieltjes te winnen voor komende jaren. Stel VP gaat inderdaad niet door hebben dit jaar wel weer Nederlanders kennis gemaakt met F1TV en dan moeten ze wel betalen omdat dan (mogelijk) de nieuwe licentienemer niet zo'n regeling heeft met F1TV.

En verboden prijsafspraken kun je alleen van spreken als er ook bewijs van is dat er afspraken zijn. Anders is het eerder gewoon marktwerking en dat F1TV en VP tot de conclusie komen dat Nederlanders ongeveer deze prijs willen betalen en VP dan wat duurder is want ook andere sporten etc etc.. En vergeet ook niet dat beide geen liefdadigheidsinstellingen zijn. Ze zullen vragen wat de meeste winst oplevert (welke "formule" van prijs maal aantal klanten die dat willen betalen levert het meest op). En als F1TV bv 1000 klanten heeft die €65 betalen levert dan 65.000 op. En als met een prijs van €95 ze denken dat ze 900 klanten overhouden is dat €85.500, dus €20k extra winst. Ze gaan het echt niet aanbieden voor een prijs waarmee ze €0 winst maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-05 20:54
Vwb F1TV streamen obv Chromecast of AppleTV tov F1TV webpagina op laptop (zelfde netwerk, draadloos) is juist zo onverklaarbaar als schokkend. Op laptop, nooit last van downscaling, stroperigheid of buffering tijdens het kijken, zowel live als on-demand/achteraf. Ik ben technisch te beperkt onderlegt, maar het lijkt alsof de stream via F1TV app (via telefoon of tablet)op een andere server inprikt dan de webstreams. Je zou verwachten dat men vol heeft ingezet, juist of die F1TV app.
Hopelijk spoedig verbetering. Zoals al eerder aangegeven is de connectie garantie van F1TV via Airplay een stuk lager als via chromecast, die laatste doet het altijd wel, alleen brakke kwaliteit en buffering all over the place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Of ik er iets aan ga hebben is nog maar de vraag natuurlijk, maar ik heb een transcript van dat de chat medewerker bevestigd gekregen dat als er in My Subscription staat dat het 64.99 is als je voor Renew kiest dat dit ook de geldende prijs is. Begon uiteraard over dat de email de goede prijs is maar ik zei weer: ik heb geannuleerd en heb daar bevesting van. Het is dus 1 van deze 2 opties:

1. Als ik voor Renew kies word ik verlengd voor 64.99 zoals er staat
2. De website toont de verkeerde prijs

Ik wil gewoon iets van een bewijs hebben zegmaar dat als ze 94.99 rekenen dat ik gewoon Visa kan bellen om het te storneren zegmaar. De medewerker koos ieder geval voor optie 1 :)
12:37:34 ik: ok, so you confirm that if the My Subscription page shows "then 64.99 per year", this is the amount for my renewal
12:37:45 f1 chat: Yes.
12:37:50 ik: Great, thank you
12:38:04 f1 chat: Awesome!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 26-05 19:41
Cartman! schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 13:56:
Of ik er iets aan ga hebben is nog maar de vraag natuurlijk, maar ik heb een transcript van dat de chat medewerker bevestigd gekregen dat als er in My Subscription staat dat het 64.99 is als je voor Renew kiest dat dit ook de geldende prijs is. Begon uiteraard over dat de email de goede prijs is maar ik zei weer: ik heb geannuleerd en heb daar bevesting van. Het is dus 1 van deze 2 opties:

1. Als ik voor Renew kies word ik verlengd voor 64.99 zoals er staat
2. De website toont de verkeerde prijs

Ik wil gewoon iets van een bewijs hebben zegmaar dat als ze 94.99 rekenen dat ik gewoon Visa kan bellen om het te storneren zegmaar. De medewerker koos ieder geval voor optie 1 :)

[...]
Prijsverhogingen gaat pas in ergens in Februari (weet exacte datum niet meer). Als jouw huidige abonnement loopt tot eind januari dan blijf je als het goed is dus de oude prijs behouden. Ik heb precies hetzelfde hier, via Google Play Store.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
NeverSettle schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 14:20:
[...]

Prijsverhogingen gaat pas in ergens in Februari (weet exacte datum niet meer). Als jouw huidige abonnement loopt tot eind januari dan blijf je als het goed is dus de oude prijs behouden. Ik heb precies hetzelfde hier, via Google Play Store.
Mijn abo verlengt op 27 februari, de email over de verhoging heb ik gekregen. Ik zou er misschien best mee kunnen leven als hun website de juiste gegevens toont maar als je 64.99 toont nu terwijl je 94.99 gaat afschrijven ben je opzettelijk aan het misleiden en dat trek ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragnar9999
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-05 22:28
Thinlanet schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 13:54:
Vwb F1TV streamen obv Chromecast of AppleTV tov F1TV webpagina op laptop (zelfde netwerk, draadloos) is juist zo onverklaarbaar als schokkend. Op laptop, nooit last van downscaling, stroperigheid of buffering tijdens het kijken, zowel live als on-demand/achteraf. Ik ben technisch te beperkt onderlegt, maar het lijkt alsof de stream via F1TV app (via telefoon of tablet)op een andere server inprikt dan de webstreams. Je zou verwachten dat men vol heeft ingezet, juist of die F1TV app.
Hopelijk spoedig verbetering. Zoals al eerder aangegeven is de connectie garantie van F1TV via Airplay een stuk lager als via chromecast, die laatste doet het altijd wel, alleen brakke kwaliteit en buffering all over the place.
n= 1, ik weet het, maar
kijk nu aantal jaren via een Shield, dus bedraad via de app, geen probleem
als backup (vakantie e.d.) paar x een chromecast gebruikt, duidelijk lagere bitrate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japioo33
strongwtforce schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 13:40:
[...]

Is dat van Ookla? Daar kun je alleen een buitenlandse server kiezen bij de betaalde versie.
Inderdaad, van Ookla. Er zijn manieren om de volledige versie gratis te krijgen maar die noemen we hier niet hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Nu online
Cartman! schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 14:21:
[...]

Mijn abo verlengt op 27 februari, de email over de verhoging heb ik gekregen. Ik zou er misschien best mee kunnen leven als hun website de juiste gegevens toont maar als je 64.99 toont nu terwijl je 94.99 gaat afschrijven ben je opzettelijk aan het misleiden en dat trek ik niet.
Succes met je Don Quichot, maar je hebt natuurlijk weinig om op te staan. Want als je op “upgrade” drukt staat er gewoon 95 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Holk schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 14:46:
[...]

Succes met je Don Quichot, maar je hebt natuurlijk weinig om op te staan. Want als je op “upgrade” drukt staat er gewoon 95 euro.
Ik druk dan ook niet op Upgrade maar op Renew.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ragnar9999 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 14:30:
[...]

n= 1, ik weet het, maar
kijk nu aantal jaren via een Shield, dus bedraad via de app, geen probleem
als backup (vakantie e.d.) paar x een chromecast gebruikt, duidelijk lagere bitrate
ik merk zelf een verschil tussen mn chromecast (bitrate a la mobieltje) en mn witte chromecast tv met afstandsbediening (maxed out). beetje knullig om dat te knijpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Nu online
Cartman! schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 14:47:
[...]

Ik druk dan ook niet op Upgrade maar op Renew.
En waar staat die 'renew'... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Holk schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 14:59:
[...]

En waar staat die 'renew'... ?
Die staat onder Upgrade maar dat is dus andere functionaliteit want als je op Renew klikt zie je nergens een nieuwe prijs, alleen de 64.99 op de pagina waar je al zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Nu online
Cartman! schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 15:00:
[...]

Die staat onder Upgrade maar dat is dus andere functionaliteit want als je op Renew klikt zie je nergens een nieuwe prijs, alleen de 64.99 op de pagina waar je al zit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vOkCxtnxEG-4lXxDZ6MiLp93AmU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7zS3h443LiZ9lpTUqoWWOaSm.jpg?f=user_large

Nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Druk eens op "annuleren" en kijk dan nog een keer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Nu online
@Cartman! Fair enough, maar als dat de work-around is, zou dat neem ik aan wel meer bekenheid hebben gekregen / afgedicht worden door F1TV..

[ Voor 4% gewijzigd door Holk op 26-01-2024 15:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Holk schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 15:05:
@Cartman! Fair enough, maar als dat de work-around is, zou dat neem ik aan wel meer bekenheid hebben gekregen / afgedicht worden door F1TV..
Ze zeggen ook dat de email leidend is en daarmee "werkt" dit niet maar ik wil gewoon dat ze erkennen dat de prijs op hun site niet correct is. Deze medewerker heeft me nu dus (zeer waarschijnlijk verkeerd) bevestigd dat ik komend jaar 64.99 betaal.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:19

sjaool

Every life should have 9 cats

Inmiddels is de prijswijziging voor F1TV Pro ook in de Google Playstore doorgevoerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4pDg6TWMAKVeqBigkFPiJCqe89c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q7Fr5or7fSyOUDmj5mgr3J1h.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eDhmhIr5eEJCyk7OBivNKnYI33s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TFq8ituPP7d1bMnQelGnTFK7.jpg?f=fotoalbum_large

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:24

TAA

Liever IRC

En dus ook maar gecancelled. Niet vanwege de hoogte van het bedrag maar gewoon om de manier waarop met actieve abbo's omgegaan wordt. En ja ik neem gewoon weer een abbo voordat het seizoen daadwerkelijk begint maar het is om een signaal af te geven. Of het helpt, waarschijnlijk niet maar ik ben niet de enige (vaste, doorlopende klant) in mijn omgeving die dit nu gedaan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-05 12:41
sjaool schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 15:20:
Inmiddels is de prijswijziging voor F1TV Pro ook in de Google Playstore doorgevoerd.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hmm, ik krijg momenteel:

Je abonnement wordt gewijzigd van 64,99 naar 94,99/jaar op 3 februari 2025!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
TAA schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 15:25:
En dus ook maar gecancelled. Niet vanwege de hoogte van het bedrag maar gewoon om de manier waarop met actieve abbo's omgegaan wordt. En ja ik neem gewoon weer een abbo voordat het seizoen daadwerkelijk begint maar het is om een signaal af te geven. Of het helpt, waarschijnlijk niet maar ik ben niet de enige (vaste, doorlopende klant) in mijn omgeving die dit nu gedaan heeft.
Ik denk niet dat F1TV / FOM daar wakker van ligt. Die kijken gewoon naar het aantal subscriptions gedurende het seizoen en evt aantal streams / .... Dat mensen opzeggen tijdens de winterstop ligt ook in lijn der verwachting.
Kans is zeer groot dat er bij Bahrein 2024 meer subscribers zijn dan Abu Dhabi 2023 en dan vinden ze het dik prima. Al zegt iedereen zijn abo op tussen die periode. Zolang ze maar weer een abo hebben als het seizoen bezig is.

Edit:
En een lopend jaar abo opzeggen terwijl je nog weken kunt kijken schiet je sowieso niks mee op. Velen zullen zelfs meteen na afsluiten jaar abo opzeggen. Kan ook niet "per ongeluk" verlengd worden (al dan niet omdat je jaar later een korting wilt meepakken).

[ Voor 12% gewijzigd door RobertMe op 26-01-2024 15:44 ]

Pagina: 1 ... 40 ... 72 Laatste

Let op:
Bespreek hier het doen en laten van de televisie-uitzendingen van de Formule 1.

Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Dit geldt ook voor Grand Prix Radio, zie tweakduke in "[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4"

Het vragen naar of aanbieden van referrals is niet toegestaan.

Overige topics:
[F1] Seizoen 2025
Topicreeks: [F1 2025]
[F1] Randzaken
Algemeen race topic Deel 3

Voor de prijsstijging bij F1TVPro is een los topic gemaakt: [F1TVPro] Prijsdiscussie en kortingen