Iemand die F1tv op Android auto aan de gang heeft gekregen, of via casten/mirror oid?
TotaalTv bericht over orakel Chris Woerds "‘Ziggo op pole position voor uitzendrechten Formule 1’"
in kort, In 2025 Ziggo 50 miljoen per jaar, geen viaplay, geen F1 TV pro meer, mogelijk andere kapers op de kust. In september sluit de biedings ronde
in kort, In 2025 Ziggo 50 miljoen per jaar, geen viaplay, geen F1 TV pro meer, mogelijk andere kapers op de kust. In september sluit de biedings ronde
Everything is better with Bluetooth
Ik ga er van uit dat F1TV ook gewoon beschikbaar blijft. Dit was ook al zo'n discussie toen Viaplay instapte, dat F1TV daarna niet meer beschikbaar zou zijn. Niks van waar dus. Enige wat zou kunnen gebeuren is dat ze geen nieuwe klanten meer aannemen, net als in Duitsland. Maar daar was tijdens de intrede van Viaplay ook rumoer over en dit is ook niet gebeurd. Dus ik verwacht dat dat wel los zal lopen.jeanj schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 21:15:
TotaalTv bericht over orakel Chris Woerds "‘Ziggo op pole position voor uitzendrechten Formule 1’"
Is de app nog steeds op slot in Duitsland?cordonbleu schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 21:21:
[...]
Ik ga er van uit dat F1TV ook gewoon beschikbaar blijft. Dit was ook al zo'n discussie toen Viaplay instapte, dat F1TV daarna niet meer beschikbaar zou zijn. Niks van waar dus. Enige wat zou kunnen gebeuren is dat ze geen nieuwe klanten meer aannemen, net als in Duitsland. Maar daar was tijdens de intrede van Viaplay ook rumoer over en dit is ook niet gebeurd. Dus ik verwacht dat dat wel los zal lopen.
Dat is wel een teleurstellende ontwikkeling. Concurrentie is juist goed, niet iedereen kijkt voetbal, en F1TV heeft ook andere features.
Ik ben blij genoeg met ViaPlay, maar snap de F1 fans wel.
Ik weet eerlijk gezegd niet of dat nog steeds zo is, maar haalde dat voorbeeld aan omdat het (als het nu niet meer zo is) wel zo geweest is.HollowGamer schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 21:45:
[...]
Is de app nog steeds op slot in Duitsland?
Dat is wel een teleurstellende ontwikkeling. Concurrentie is juist goed, niet iedereen kijkt voetbal, en F1TV heeft ook andere features.
Ik ben blij genoeg met ViaPlay, maar snap de F1 fans wel.
Bedoel je niet een koppelverkoop? Zoals dat nu bij ESPN is?cordonbleu schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 22:03:
[...]
Ik weet eerlijk gezegd niet of dat nog steeds zo is, maar haalde dat voorbeeld aan omdat het (als het nu niet meer zo is) wel zo geweest is.
Je kan niet meer zoals voorheen een Go abo. nemen, maar wel inloggen via de ISP.
Ik weet alleen dat het niet meer mogelijk is/was om een nieuw F1TV account aan te maken.HollowGamer schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 22:04:
[...]
Bedoel je niet een koppelverkoop? Zoals dat nu bij ESPN is?
Je kan niet meer zoals voorheen een Go abo. nemen, maar wel inloggen via de ISP.
staat er letterlijk
Bij dergelijke bedragen is het verkrijgen van exclusiviteit van de rechten belangrijk. In onder meer Duitsland en het Verenigd Koninkrijk is het hierdoor niet meer mogelijk om als nieuwe abonnee een F1 TV Pro-abonnement af te sluiten
En zowel in de UK als Duitsland liggen de rechten bij Sky, een zeer belangrijke partner van FOM. Dus totaal niet te vergelijken. Enige dat voor exclusieve rechten voor Ziggo zou kunnen spreken is Liberty Global vs Liberty Media, maar dat zou dan of concurrentievervalsing of monopolie creëren zijn. Daarnaast heeft ViaPlay volgens mij veel meer ervoor betaald? En ViaPlay heeft in veel meer landen de F1TV rechten wat het dus makkelijker zou moeten maken om zo'n exclusiviteit af te dingen (immers gaat er (wereldwijd) veel meer geld van ViaPlay naar FOM dan dat Ziggo kan/zal ophoesten voor ons landje).
Geen F1TV Pro meer voor nieuwe abonnees. De bestaande abonnementen zullen blijven bestaan als ik het zo lees.jeanj schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 21:15:
"When you grow up your heart dies"
Was het niet zo dat FOM bij nieuwe contracten wilt dat F1TV blijft en dus geen exclusiviteit meer? Ik vind Ziggo beter dan Viaplay, maar heb persoonlijk geen trek meer om naar Olav Mol te luisteren en de bias van Ziggo. Een VPN gebruiken wordt het niet, sinds kort geblokkeerd door F1TV begreep ik.jeanj schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 21:15:
Zie ook:
Verwijderd in "Viaplay in Nederland"
Het wordt als waarheid gebracht maar is een sensatie site waar je helemaal geen conclusies aan kunt verbinden.
Het wordt als waarheid gebracht maar is een sensatie site waar je helemaal geen conclusies aan kunt verbinden.
In het verleden kwam Ziggo Sport Totaal voor klanten van Ziggo zelf juist inclusief F1TV, zonder extra kosten. Dus dat behoort ook nog tot de mogelijkheden
En mocht het straks toch niet meer beschikbaar zijn voor NL-klanten, dan hebben we altijd nog prachtige EU-wetgeving op dit gebied en haal ik het wel elders in de EU.
En mocht het straks toch niet meer beschikbaar zijn voor NL-klanten, dan hebben we altijd nog prachtige EU-wetgeving op dit gebied en haal ik het wel elders in de EU.
Maar een F1TV abo loopt steeds een jaar, althans bij mij. Dus technisch gezien heb je toch elk jaar een nieuw abonnement? Als ze dat dichtzetten is het voor mij overigens ook wel klaar. F1TV is een mooi bedrag, fatsoenlijk commentaar en je kan altijd F2 en F3 kijken.sjaool schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 00:29:
Geen F1TV Pro meer voor nieuwe abonnees. De bestaande abonnementen zullen blijven bestaan als ik zo lees.
Als ik op de website van KPN kijk dan is Ziggo Sport €15,- per maand extra en ik kan mijzelf zomaar indenken dat het meer wordt met F1. In die kosten heb ik eigenlijk geen zin, dat is het dubbele van F1TV.
Als het abonnement automatisch verlengd, wat de standaard is, ben je natuurlijk geen nieuwe abonnee. Maar er zijn natuurlijk velen die elk jaar onder een nieuw / ander accouny een abonnement afsluiten met 25% korting. Dat kan dan uiteraard niet meer.TheBrut3 schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 09:30:
[...]
Maar een F1TV abo loopt steeds een jaar, althans bij mij. Dus technisch gezien heb je toch elk jaar een nieuw abonnement?
Of via de website een abonnement hebben afgesloten en in het CC moeras van F1TV terechtkomen. Waarbij het advies standaard is, zeg maar op en sluit een nieuw abonnement af.RobertMe schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 09:40:
[...]
Als het abonnement automatisch verlengd, wat de standaard is, ben je natuurlijk geen nieuwe abonnee. Maar er zijn natuurlijk velen die elk jaar onder een nieuw / ander accouny een abonnement afsluiten met 25% korting. Dat kan dan uiteraard niet meer.
'Niets is ooit gemakkelijk' - Zedd
Ja dat is heel vaak het geval bij Nederlandse sites.dutchgio schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 08:54:
Zie ook:
Maar toch kan ik het me wel voorstellen dat Ziggo alleen een groot bod doet als ze geen F1TV doen.
Wat echter nog kan is dat je bij een abonnement van Ziggo Sport ook gewoon toegang van F1TV erbij krijgt. Dus dat je daardoor geen nieuwe kunt afsluiten, maar alsnog wel gebruik van kunt maken.
Ik denk dat zij zelf ook wel begrijpen dat het praktischer is om het zo te doen en je de minste mensen laat klagen. Want ik weet zeker dat er gezeur gaat komen als men niet naar Sky kan luisteren. En Ziggo die klanten ook het liefst kwijt is, maar er toch wel aan wil verdienen.
Goed punt, eerder kreeg je het er bij Ziggo ook bij (als je het sportpakket afnam, meen ik).Martinspire schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 11:37:
[...]
Ja dat is heel vaak het geval bij Nederlandse sites.
Maar toch kan ik het me wel voorstellen dat Ziggo alleen een groot bod doet als ze geen F1TV doen.
Wat echter nog kan is dat je bij een abonnement van Ziggo Sport ook gewoon toegang van F1TV erbij krijgt. Dus dat je daardoor geen nieuwe kunt afsluiten, maar alsnog wel gebruik van kunt maken.
Ik denk dat zij zelf ook wel begrijpen dat het praktischer is om het zo te doen en je de minste mensen laat klagen. Want ik weet zeker dat er gezeur gaat komen als men niet naar Sky kan luisteren. En Ziggo die klanten ook het liefst kwijt is, maar er toch wel aan wil verdienen.
Zou mij dan weer abonnementsgeld schelen, want het sportpakket heb ik gratis (1 keuzepakket), als Vodafoneklant.
[ Voor 6% gewijzigd door Wild Chocolate op 15-08-2023 11:43 ]
Nee, je abonnement wordt automatisch verlengd. Tenminste bij mij wel.TheBrut3 schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 09:30:
[...]
Maar een F1TV abo loopt steeds een jaar, althans bij mij. Dus technisch gezien heb je toch elk jaar een nieuw abonnement? Als ze dat dichtzetten is het voor mij overigens ook wel klaar. F1TV is een mooi bedrag, fatsoenlijk commentaar en je kan altijd F2 en F3 kijken.
Als ik op de website van KPN kijk dan is Ziggo Sport €15,- per maand extra en ik kan mijzelf zomaar indenken dat het meer wordt met F1. In die kosten heb ik eigenlijk geen zin, dat is het dubbele van F1TV.
Dat zei men van ViaPlay ook, en dat bod was IIRC nog veel hoger. En ook toen was het niet het geval. Dus we kunnen er wel over speculeren, maar in de tijd dat F1TV geïntroduceerd werd (in NL) had Ziggo blijkbaar al niet zo'n exclusieve rechten, ik meen zelfs dat Ziggo nog eens het contract heeft verlengd na de introductie van F1TV, zonder deze exclusiviteit, en ook ViaPlay heeft het niet exclusief gehad. Dus het verleden wijst uit dat F1TV eigenlijk toch wel blijft.Martinspire schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 11:37:
Verschil is wel dat VodafoneZiggo voor 50% eigendom is van Liberty Media, dat ook eigenaar is van Formula One Group. Dus de hierboven genoemde optie dat het bijvoorbeeld in combinatie met het Ziggosport pakket wordt aangeboden zou niet vreemd zijn. (En kan dan ook voor klanten van andere aanbieders.)RobertMe schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 12:17:
[...]
Dat zei men van ViaPlay ook, en dat bod was IIRC nog veel hoger. En ook toen was het niet het geval. Dus we kunnen er wel over speculeren, maar in de tijd dat F1TV geïntroduceerd werd (in NL) had Ziggo blijkbaar al niet zo'n exclusieve rechten, ik meen zelfs dat Ziggo nog eens het contract heeft verlengd na de introductie van F1TV, zonder deze exclusiviteit, en ook ViaPlay heeft het niet exclusief gehad. Dus het verleden wijst uit dat F1TV eigenlijk toch wel blijft.
Neen. VodafoneZiggo is voor 50% van Liberty Global. FOM/... is van Libery Media. Lijken die namen op elkaar? Jazeker. En beide zijn ze opgericht door uit mijn hoofd Rubert Murdoch.Wild Chocolate schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 13:10:
[...]
Verschil is wel dat VodafoneZiggo voor 50% eigendom is van Liberty Media, dat ook eigenaar is van Formula One Group.
Maar waarom? Als er al vriendendealtjes gesloten worden tussen LM & LG, waarom dan nu pas? (/weer een andere constructie dan toentertijd). En waarom heeft LM het dan uberhaupt aan ViaPlay verkocht? Dan konden ze het beter bij Ziggo houden die er dan ook nog een zakcentje mee konden verdienen. En daarnaast zou het waarschijnlijk niet eens mogen, elkaar wat toespelen.Dus de hierboven genoemde optie dat het bijvoorbeeld in combinatie met het Ziggosport pakket wordt aangeboden zou niet vreemd zijn. (En kan dan ook voor klanten van andere aanbieders.)
LibertyMedia en LibertyGlobal hebben in ieder geval dezelfde voorzitter, dus ik geloof dat ze nog wel wat met elkaar te maken hebben.RobertMe schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 13:23:
[...]
Neen. VodafoneZiggo is voor 50% van Liberty Global. FOM/... is van Libery Media. Lijken die namen op elkaar? Jazeker. En beide zijn ze opgericht door uit mijn hoofd Rubert Murdoch.
De vorige ronde kreeg ik toch echt (ook) F1TVPro bij mijn Ziggo abonnement.Maar waarom? Als er al vriendendealtjes gesloten worden tussen LM & LG, waarom dan nu pas? (/weer een andere constructie dan toentertijd). En waarom heeft LM het dan uberhaupt aan ViaPlay verkocht? Dan konden ze het beter bij Ziggo houden die er dan ook nog een zakcentje mee konden verdienen. En daarnaast zou het waarschijnlijk niet eens mogen, elkaar wat toespelen.
Voor wat betreft waarom ViaPlay? Omdat die gewoon meer wilden betalen dan Ziggo, en wat is er mooier dan je concurrent teveel laten betalen
Eerder was het bij Ziggo toch zo dat iig alle kwalificaties & races op het "open" Ziggo sportkanaal (14) werden uitgezonden? Ik kon alles volgens mij gewoon kijken zonder dat ik een extra pakket nodig had.Wild Chocolate schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 11:41:
[...]
Goed punt, eerder kreeg je het er bij Ziggo ook bij (als je het sportpakket afnam, meen ik).
Zou mij dan weer abonnementsgeld schelen, want het sportpakket heb ik gratis (1 keuzepakket), als Vodafoneklant.
Klopt. Tenzij er een belangrijke voetbalwedstrijd tegelijkertijd kwam. Dan ging het meestal naar het Racing-kanaal, omdat voetbal toen meer kijkers trok (geen idee of dat nog steeds zo is).stefanass schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 13:42:
[...]
Eerder was het bij Ziggo toch zo dat iig alle kwalificaties & races op het "open" Ziggo sportkanaal (14) werden uitgezonden? Ik kon alles volgens mij gewoon kijken zonder dat ik een extra pakket nodig had.
Maar volgens mij werd dan wel ook Ziggo Sport Racing open gezet voor die race?Extigo schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 13:54:
[...]
Klopt. Tenzij er een belangrijke voetbalwedstrijd tegelijkertijd kwam. Dan ging het meestal naar het Racing-kanaal, omdat voetbal toen meer kijkers trok (geen idee of dat nog steeds zo is).
In ieder geval kon je (meestal/altijd) gratis de kwalificatie en race kijken op het (open) Ziggo Sport kanaal. Als je echter Ziggo (TV/internet) klant was en je had een abonnement op Ziggo Sport Totaal dan kon je gratis F1TV afnemen (dor ee account te koppelen). Waarbij Ziggo Sport Totaal dus het voormalige Sport1 is en je dat ook kunt afnemen bij KPN etc. En die koppeling met F1TV was dus waar het over gaat.
Oh, dat zou inderdaad kunnen. Ik had sowieso Ziggo Sport Totaal omdat ik Vodafone heb als mobiele provider, dus ik had niet echt door wanneer het open of dicht was.RobertMe schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 14:20:
[...]
Maar volgens mij werd dan wel ook Ziggo Sport Racing open gezet voor die race?
...
Ja, dat klopt. Maar als je het Ziggo sportpakket had (dus racing, golf en heel de mikmak), kreeg je F1TV pro gratis erbij.stefanass schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 13:42:
[...]
Eerder was het bij Ziggo toch zo dat iig alle kwalificaties & races op het "open" Ziggo sportkanaal (14) werden uitgezonden? Ik kon alles volgens mij gewoon kijken zonder dat ik een extra pakket nodig had.
En volgens mij (maar ik heb nooit anders dan Ziggo gehad), moet je bij andere aanbieders wel betalen om Ziggo Sport te kunnen zien? Die hebben dat open kanaal niet, maar alleen het pakket, waar dan Ziggo Sport Select 1 op 1 de "gewone" Ziggo Sport uitzendt...
Ik ga er vanuit dat dit gewoon de inzet gaat zijn van de veiling en we wel gaan zien wat ze wel of niet gedaan krijgen. Ik verwacht dat de FOM wel gaat tegenstribbelen als ze via Ziggo moeten werken, maar ik weet niet hoe het nu ligt en wat de andere spelers willen doen. Als mensen gewoon via Ziggo verder kunnen maar het bod wel 50 miljoen is, dan lijkt me dat meer dan wat ze bij andere partijen kunnen krijgen.RobertMe schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 12:17:
[...]
Dat zei men van ViaPlay ook, en dat bod was IIRC nog veel hoger. En ook toen was het niet het geval. Dus we kunnen er wel over speculeren, maar in de tijd dat F1TV geïntroduceerd werd (in NL) had Ziggo blijkbaar al niet zo'n exclusieve rechten, ik meen zelfs dat Ziggo nog eens het contract heeft verlengd na de introductie van F1TV, zonder deze exclusiviteit, en ook ViaPlay heeft het niet exclusief gehad. Dus het verleden wijst uit dat F1TV eigenlijk toch wel blijft.
Wel zegt het me dat ze aardig wat reclame gaan blijven pompen, want das best een hoog bedrag. Das 2 miljoen per race(weekend)
Klopt. Bij KPN is het momenteel €15 in de maand. Als F1 terug komt naar Ziggo kan ik mij zomaar indenken dat het naar €20 in de maand gaat. Of misschien gaan ze het wel splitsen, alleen F1 of voetbal voor €15 en samen voor €25. Maar dat zijn allemaal aannames totdat er meer duidelijk wordt.Wild Chocolate schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 14:49:
En volgens mij (maar ik heb nooit anders dan Ziggo gehad), moet je bij andere aanbieders wel betalen om Ziggo Sport te kunnen zien? Die hebben dat open kanaal niet, maar alleen het pakket, waar dan Ziggo Sport Select 1 op 1 de "gewone" Ziggo Sport uitzendt...
Als F1TV beschikbaar blijft en de prijs per jaar blijft in de buurt van de €70,- dan denk ik dat ik als ziggo-tv klant misschien toch wel bij F1tv blijf. Helemaal als GrandPrix Radio ook weer terug komt.ImprezaBrabo schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 11:49:
[...]
Klopt. Bij KPN is het momenteel €15 in de maand. Als F1 terug komt naar Ziggo kan ik mij zomaar indenken dat het naar €20 in de maand gaat. Of misschien gaan ze het wel splitsen, alleen F1 of voetbal voor €15 en samen voor €25. Maar dat zijn allemaal aannames totdat er meer duidelijk wordt.
Ik blijf zeker bij F1TV.
Ziggo is mij altijd goed bevallen , maar de pre- en after shows van F1TV zijn toch wel erg gaaf.
Het Formule 1 café van Ziggo vond ik altijd wel leuk maar het racecafé is toch wat minder.
Ziggo is mij altijd goed bevallen , maar de pre- en after shows van F1TV zijn toch wel erg gaaf.
Het Formule 1 café van Ziggo vond ik altijd wel leuk maar het racecafé is toch wat minder.
Ik denk dat ik volgend jaar alleen de samenvattingen op youtube kijk. Ik merk dat het me steeds meer tegen gaat staan om uren te kijken naar autotjes die achter elkaar aan rijden. Alleen de kwalificatie is leuk. En nu met sprint races moet je ook al de vrijdag gaan kijken, het wordt me allemaal te veel.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Ik kijk ook tegenwoordig alleen de race op zondag. Het wordt inderdaad allemaal wel heel veel.zonoskar schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 14:22:
Ik denk dat ik volgend jaar alleen de samenvattingen op youtube kijk. Ik merk dat het me steeds meer tegen gaat staan om uren te kijken naar autotjes die achter elkaar aan rijden. Alleen de kwalificatie is leuk. En nu met sprint races moet je ook al de vrijdag gaan kijken, het wordt me allemaal te veel.
Ik houd ook F1TV voor de content om de race heen, maar ik denk dat ik de races dan weer gewoon op Ziggo zou kijken.Turb0Turb0 schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 13:54:
Ik blijf zeker bij F1TV.
Ik vind het juist leuk dat het Racecafé (al is het noodgedwongen) wat breder is getrokken met andere raceklasses en motorracen.
In mijn wijk ligt geen coax, alleen glasvezel. Over een enventueel abbonement bij Ziggo hoef ik dan ook niet na te denken. Ik ben heel tevreden met F1TV, Goede pre en aftershow, groot archief. Daarnaast vind ik hun eigen commentatoren ook erg fijn. Heb geen problemen met Engels en ze kijken het niet door een oranje, rode, of grijze bril.
Dit is een aantal weken geleden spontaan weer gaan werken.Woodski schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 13:48:
Wat een avontuur
Schone Chromecast 4K met google TV met een factory reset
Nieuw WIFI netwerk (Android hotspot)
Chrome als guest en zelfs private
Casten werkt, geen probleem
Inloggen op F1TV en dan casten... hangen
Schiet mij maar lek
Blij dat het weer werkt
Niet dat ik het aanraad, maar (bijna)elke provider biedt in Nederland Ziggo Sport als optioneel TV-pakket aan. Kost je wel een paar centen meer dan F1TV Pro.Onderling1987 schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 14:51:
In mijn wijk ligt geen coax, alleen glasvezel. Over een enventueel abbonement bij Ziggo hoef ik dan ook niet na te denken. Ik ben heel tevreden met F1TV, Goede pre en aftershow, groot archief. Daarnaast vind ik hun eigen commentatoren ook erg fijn. Heb geen problemen met Engels en ze kijken het niet door een oranje, rode, of grijze bril.
Had iemand zonet tijdens Practice 1 sessie ook dat airPlay naar Samsung TV niet werkte vanuit F1TV iOS app?
De “Weekend Warm-up” werkt bijv wel.
Capaciteit problemen?
De “Weekend Warm-up” werkt bijv wel.
Capaciteit problemen?
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Nou… bepaalde commentatoren zijn toch behoorlijk biased. Helemaal ene Jolyon…Onderling1987 schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 14:51:
Heb geen problemen met Engels en ze kijken het niet door een oranje, rode, of grijze bril.
Hu? Hoezo? Leg uit.CreativeS schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 12:08:
[...]
Nou… bepaalde commentatoren zijn toch behoorlijk biased. Helemaal ene Jolyon…
Ik vind ze juist redelijk neutraal.
Waarom moet ik dat onderbouwen? Je kijkt toch precies hetzelfde? Of moet ik Ted Kravitz er ook nog even bijhalen? Geniet lekker van het commentaar en deel je mening net als ik doe
Ted is een hele andere zenderCreativeS schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 15:05:
Waarom moet ik dat onderbouwen? Je kijkt toch precies hetzelfde? Of moet ik Ted Kravitz er ook nog even bijhalen? Geniet lekker van het commentaar en deel je mening net als ik doe
Dus laat de onderbouwing maar, is al duidelijk.
Gelukkig hebben we met F1TV Pro heel veel keuze qua commentatoren en audiostreams.CreativeS schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 15:05:
Wat ik niet snap is dat Extinction Rebel zo'n platform krijgt bij de NOS. Nu ook weer in het nieuws bij de demonstratie tegen de Formule 1.
Het is iedere keer weer hetzelfde gejammer maar ze zien de balk in hun eigen ogen niet.
Het is iedere keer weer hetzelfde gejammer maar ze zien de balk in hun eigen ogen niet.
Zover ik het begreep demonstreren ze niet tegen het sport zelf, maar de infrastructuur er achter. Net als bij professionele wielrennen worden er veel vrachtwagens (en vliegtuigen) ingezet. Dat zijn de grote vervuilers.sjaool schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 19:40:
Wat ik niet snap is dat Extinction Rebel zo'n platform krijgt bij de NOS. Nu ook weer in het nieuws bij de demonstratie tegen de Formule 1.
Dan zijn ze dus niet goed op de hoogte van de kalender van 2024. De F1 heeft volgend jaar veel rekening gehouden met minder vliegbewegingen etc. Maar XR en andere groeperingen zullen nooit tevreden zijn, wat je ook doet. Er zijn genoeg voorbeelden te noemen waarbij er naar groeperingen geluisterd is maar het was altijd niet goed of te weinig.NeverSettle schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 20:34:
[...]
Zover ik het begreep demonstreren ze niet tegen het sport zelf, maar de infrastructuur er achter. Net als bij professionele wielrennen worden er veel vrachtwagens (en vliegtuigen) ingezet. Dat zijn de grote vervuilers.
Zullen er echt minder vliegbewegingen zijn?? Verstappen en co gaan gewoon in hun privejet naar huis, misschien wel meer dan bij de huidige kalender.sjaool schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 20:37:
[...]
Dan zijn ze dus niet goed op de hoogte van de kalender van 2024. De F1 heeft volgend jaar veel rekening gehouden met minder vliegbewegingen etc. Maar XR en andere groeperingen zullen nooit tevreden zijn, wat je ook doet. Er zijn genoeg voorbeelden te noemen waarbij er naar groeperingen geluisterd is maar het was altijd niet goed of te weinig.
Het zijn vooral vracht dat minder vliegt.
Die jongedame van XR die altijd bij de talkshows aan tafel zit, reist de hele wereld over met het vliegtuig op vakantie met haar vriendinnen (ja, staat gewoon op haar social media pagina’s). Hypocrisie ten top…sjaool schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 20:37:
[...]
Dan zijn ze dus niet goed op de hoogte van de kalender van 2024. De F1 heeft volgend jaar veel rekening gehouden met minder vliegbewegingen etc. Maar XR en andere groeperingen zullen nooit tevreden zijn, wat je ook doet. Er zijn genoeg voorbeelden te noemen waarbij er naar groeperingen geluisterd is maar het was altijd niet goed of te weinig.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Tja, ik ga ook elke avond in mijn eigen auto weer naar huis als ik van mijn werk kom.Ajacied10 schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 20:39:
[...]
Zullen er echt minder vliegbewegingen zijn?? Verstappen en co gaan gewoon in hun privejet naar huis, misschien wel meer dan bij de huidige kalender.
Wat dat betreft is dat wat ik bedoel met het is ook nooit goed of goed genoeg.
De FOM heeft de kalender zo ingericht dat races per continent worden afgewerkt, zodat er minder gereisd hoeft te worden maar dat heeft weinig zin als de mensen doodleuk vanuit amerika naar huis vliegen.sjaool schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 20:41:
[...]
Tja, ik ga ook elke avond in mijn eigen auto weer naar huis als ik van mijn werk kom.
Wat dat betreft is dat wat ik bedoel met het is ook nooit goed of goed genoeg.
Alleen bij double of triple headers niet altijd, dan doen de coureurs vooraf meerdere sim testen voor de set ups.Ajacied10 schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 20:44:
[...]
De FOM heeft de kalender zo ingericht dat races per continent worden afgewerkt, zodat er minder gereisd hoeft te worden maar dat heeft weinig zin als de mensen doodleuk vanuit amerika naar huis vliegen.
Hoort dit niet bij randzaken?
[ Voor 9% gewijzigd door Arjantje72 op 26-08-2023 20:52 ]
Vrachtvliegtuigen zullen ook vast wat meer vervuilen dan privejets. En coureurs vliegen vaak ook samen (dus het zijn geen 20 privejets). Teampersoneel zal per lijnvlucht gaan ("en die vliegen toch al").Ajacied10 schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 20:39:
[...]
Zullen er echt minder vliegbewegingen zijn?? Verstappen en co gaan gewoon in hun privejet naar huis, misschien wel meer dan bij de huidige kalender.
En vrachtvluchten zijn er meen ik een stuk of 5 van per flyaway race. Als ze de afstand van die vluchten flink kunnen reduceren zet dat dus weldegelijk zoden aan de dijk. Meer dan de poppetjes minder laten vliegen in ieder geval.,
Ik mag van F1TV vandaag alleen maar met 20 seconden vertraging kijken
Kennelijk is het wat te druk als alle Nederlanders gaan kijken?
Bij de NPO doen ze lekker retro met de oude telefoonverbindingen

F1TV heeft bij mij altijd zoveel vertraging.Dido schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 14:57:
Ik mag van F1TV vandaag alleen maar met 20 seconden vertraging kijken![]()
Met af en toe een hapering maar ach...het is "gratis" dus ik klaag nietThom2289 schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 14:58:
Bij de NPO doen ze lekker retro met de oude telefoonverbindingen
Behalve soms een hikje rond de start heb ik normaliter gewoon 0s vertraging.Justevo schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 14:59:
F1TV heeft bij mij altijd zoveel vertraging.
Het is nu ook wel weer over, trouwens, zit gewoon live te kijken
verkeerde topic
[ Voor 63% gewijzigd door franssie op 27-08-2023 16:16 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ja viaplayFrappuccino schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 16:49:
gpradio.hole is ook de weg kwijt.
Maar de app gpr doet het nu wel met Olav
Daily driver; MB R171 SLK280
F1TV is trager dan streams van Viaplay of Sky Sports. Wel betere bitrate dan Viaplay, dan neem ik de kleine vertraging voor liefDido schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 14:57:
Ik mag van F1TV vandaag alleen maar met 20 seconden vertraging kijken![]()
Niet mogelijk.Dido schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 15:15:
[...]
Behalve soms een hikje rond de start heb ik normaliter gewoon 0s vertraging.
Waarmee vergelijk je dit waardoor je denkt dat je op 0s zit?
Alles kan stuk.
Nee, ik weet dat 0 seconden niet mogelijk is. Dat is het ook niet als je naast de baan zit, als je dan toch haren wilt kloven, omdat de licht- en geluidssnelheid niet oneindig zijnremco_k schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 18:28:
Niet mogelijk.
Waarmee vergelijk je dit waardoor je denkt dat je op 0s zit?

Wat ik bedoel is dat ik op het punt in de stream zit waar F1TV aangeeft dat het live is, in tegenstelling tot een punt in de stream waar ik, zoals daarstraks, 20 seconden achterloop op wat F1TV als live ziet.
En ja, de stream van F1TV heeft "live" enige seconden vertraging op andere beschikbare videostreams, wat ik zo nu en dan merk als iemand iets in een F1 racetopic post, seconden voordat ik het op mijn scherm zie.
Dat is me niet storend genoeg om die racetopics niet te volgen of om dik extra geld neer te leggen voor Viaplay (waar ik dan ook nog eens ongevraagd alleen Nederlands commentaar bij krijg).
Het viel me vandaag gewoon op dat F1TV vandaag al voor de start 20 seconden buffer aanhield, waar dat normaal < 1 seconde is.
Ik had een groot verschil tussen de Chromecast TV met F1tv app en een F1tv stream op 2 laptops (1 in webbrowser en 1 in Multiviewer app). De Chromecast liep ruim 20s achter en kon ik niet gelijktrekken.
Ik heb met F1TV Pro circa 40 seconden vertraging op de live timing. Dat is in al die tijd dat ik F1TV Pro heb ook niet gewijzigd. Het loopt sowieso achter op Viaplay omdat de techniek ook anders is. Ik vind het alleen niet storend omdat ik kwaliteit belangrijker vind dan hoe snel ik het zie. Op het forum heb ik er ook niet zo'n last van want daar zit iedereen toch door elkaar heen te posten.Dido schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 18:37:
[...]
Nee, ik weet dat 0 seconden niet mogelijk is. Dat is het ook niet als je naast de baan zit, als je dan toch haren wilt kloven, omdat de licht- en geluidssnelheid niet oneindig zijn
Wat ik bedoel is dat ik op het punt in de stream zit waar F1TV aangeeft dat het live is, in tegenstelling tot een punt in de stream waar ik, zoals daarstraks, 20 seconden achterloop op wat F1TV als live ziet.
En ja, de stream van F1TV heeft "live" enige seconden vertraging op andere beschikbare videostreams, wat ik zo nu en dan merk als iemand iets in een F1 racetopic post, seconden voordat ik het op mijn scherm zie.
Dat is me niet storend genoeg om die racetopics niet te volgen of om dik extra geld neer te leggen voor Viaplay (waar ik dan ook nog eens ongevraagd alleen Nederlands commentaar bij krijg).
Het viel me vandaag gewoon op dat F1TV vandaag al voor de start 20 seconden buffer aanhield, waar dat normaal < 1 seconde is.
Met de mvf1 kan je ergens zien hoeveel vertraging je hebt. Ook kan je dat tot op zekere hoogte instellen.JPS schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 18:48:
Ik had een groot verschil tussen de Chromecast TV met F1tv app en een F1tv stream op 2 laptops (1 in webbrowser en 1 in Multiviewer app). De Chromecast liep ruim 20s achter en kon ik niet gelijktrekken.
Er zit bij mij zowel in de mvf1 als in de f1tv-app een duidelijk verschil tussen de eerste stream met alleen engels commentaar en de internationale stream, die is duidelijk trager. Dat is naar mijn idee verklaarbaar omdat het internationale commentaar ook gemaakt moet worden en moet worden ingevoegd. Daarvoor gaat het beeld (de eerste stream) naar de commentaar positites en het geluid van die commentaar posities weer terug. En dan bepaald het commentaar dat de meeste 'vertraging' levert de vertraging van de internationale stream zodat het beeld en het geluid toch in sync is.
Vandaag niet getest maar het is mij wel vaak opgevallen dat het commentaar van GrandPrixRadio (via http://gpradio.hole1988.nl/) soms sneller is dan (secondes voor loopt op) het beeld van F1TV...
En de vertraging die je ervaart met een chromecast: Die zou een 'sport' of 'game' instelling moeten krijgen, volgens mij staat die meestal in de stand 'het mooiste beeld en geluid' waarvoor ze iets meer buffert en daarmee meer achter loopt. Voor mij is deze vertraging 1 van de redenen om een hdmi-kabel te gebruiken van laptop naar groot beeldscherm zodat met mvf1 op het laptop scherm nog wat andere streams lopen.
Ja goed punt, volgens mij stond MV idd op de main stream en die loopt idd altijd wel wat voor. Maar nu dus wel meer dan anders.beerse schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 21:09:
[...]
Er zit bij mij zowel in de mvf1 als in de f1tv-app een duidelijk verschil tussen de eerste stream met alleen engels commentaar en de internationale stream, die is duidelijk trager
Ik kan me goed voorstellen dat dit inderdaad een buffering issue van de streamer/Chromecast is. Heb nu voor het eerste de Chromecast (Google TV 4K versie) gebruikt in plaats van de FireTV 4k Max, waarbij de verschillen kleiner lijken te zijn. Volgens mij is bij beiden geen buffering op het device zelf in te stellen.En de vertraging die je ervaart met een chromecast: Die zou een 'sport' of 'game' instelling moeten krijgen, volgens mij staat die meestal in de stand 'het mooiste beeld en geluid' waarvoor ze iets meer buffert en daarmee meer achter loopt.
Het lijkt me trouwens logischer als buffering op App nivo geregeld is, dus met de F1TV app. Maar ook daar geen instelling te zien dus wellicht hard-coded.
De NOS heeft een leuk item over de F1 control room in Biggin Hill.
'Control room' van F1-regie zendt races de wereld over: 'Zijn bij NASA geweest'
'Control room' van F1-regie zendt races de wereld over: 'Zijn bij NASA geweest'
Gisteren in Italië kon ik via wifi op mijn f1tvpro account de live race niet selecteren en kijken. Toen ik via 4g verbinding maakte zag ik wel de optie van de live race en kon ik wel kijken.
Niet eerder meegemaakt (in het buitenland) dat via WiFi de race bij te selecteren items er niet bij stond, iemand een idee hoe dat kan?
Niet eerder meegemaakt (in het buitenland) dat via WiFi de race bij te selecteren items er niet bij stond, iemand een idee hoe dat kan?
Ik zat tijdens de kwali in de auto en omdat ik de uitkomst van uitslag niet kon gaan ontwijken, besloot ik maar de race te gaan luisteren via gpradio. Maar helaas is het verslag (even de discussie Olav/Jack daargelaten) onvoldoende om zonder de beelden te luisteren naar mijn mening
Everything is better with Bluetooth
Ik had hetzelfde in Italië. F1TV heeft voor Italië geen live uitzending. VPN naar thuis lost het probleem opdwdd schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 08:07:
Gisteren in Italië kon ik via wifi op mijn f1tvpro account de live race niet selecteren en kijken. Toen ik via 4g verbinding maakte zag ik wel de optie van de live race en kon ik wel kijken.
-
[ Voor 99% gewijzigd door TexMex op 29-08-2023 00:00 ]
Wat op zich logisch is. De zender mag dan wel "radio" in de naam hebben, maar het wordt door de heren ingesproken als TV-commentaar. Radio commentaar is een hele andere manier van commentaar geven omdat de verslaggever in dat geval ook het gebrek aan beeld moet aanvullen.jeanj schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 10:39:
Ik zat tijdens de kwali in de auto en omdat ik de uitkomst van uitslag niet kon gaan ontwijken, besloot ik maar de race te gaan luisteren via gpradio. Maar helaas is het verslag (even de discussie Olav/Jack daargelaten) onvoldoende om zonder de beelden te luisteren naar mijn mening
)
In het kader van dit topic, vind ik dit wel een leuk item:
https://nos.nl/video/2488217

Ach kak, @sjaool was me voor. Andere link, zelfde filmpje.
https://nos.nl/video/2488217
Ach kak, @sjaool was me voor. Andere link, zelfde filmpje.
[ Voor 26% gewijzigd door max op 28-08-2023 16:26 ]
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Klopt en dat is mijns inziens een gemiste kans. Echt radio commentaar met dus extra duiding zou een aanvulling zijn op het aanbod, zoals ik bij voetbal ook wel eens de radio aanzet met TV beeld, heeft met wat extra beleving.
[ Voor 26% gewijzigd door franssie op 28-08-2023 16:26 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Zijn er wellicht Engelstalige radio kanalen die volledig verslag doen? Dat zou ik wel waarderen, bijv tijdens het autorijden
Mogelijk de BBC? Meen dat die nog verschillende jaren radio uitzending gedaan hebben. (Naast Sky dan met volledige uitzending en Channel 4 met soms een volledige uitzending en anders uitgebreide samenvatting).Bigfoot schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 17:16:
Zijn er wellicht Engelstalige radio kanalen die volledig verslag doen? Dat zou ik wel waarderen, bijv tijdens het autorijden
BBC Radio 5 Live inderdaad, dat is een prima optie.RobertMe schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 17:21:
[...]
Mogelijk de BBC? Meen dat die nog verschillende jaren radio uitzending gedaan hebben. (Naast Sky dan met volledige uitzending en Channel 4 met soms een volledige uitzending en anders uitgebreide samenvatting).
Ik heb momenteel ViaPlay en F1TV om eens te kijken wat voor mij beter werkt.
De kwaliteit van ViaPlay is bij mij gewoon goed te noemen. Echter merk ik dat f1tv wel net een tikje scherper is. Alleen als ik f1tv aanzet op de iPad, staat standaard Nederlands commentaar aan. Als ik dan echter via AirPlay dit op de tv laat zien, werkt de audio niet goed en komt er een andere taal. Als ik dan in de app op de iPad de audio aanpas naar Nederlands, werkt dit niet goed en krijg ik bijv Spaans. Als ik dan op Spaans druk krijg ik Duits etc.. moet dus alles bij langslopen om uiteindelijk ergens Nederlands te “vinden”..
Anderen ook last? Een f1tv-app op mijn tv (LG) lijkt me ook wel fijner, dan via AirPlay streamen. Zit zoiets in de pijplijn?
En iets anders dat me tegenhoudt om al naar F1TV te gaan, zijn het ontbreken van de voorbeschouwingen. Vind het altijd heerlijk om een uurtje voor die tijd alvast in de sfeer gebracht te worden.. maar ja, tis wel de helft goedkoper en scherper…
De kwaliteit van ViaPlay is bij mij gewoon goed te noemen. Echter merk ik dat f1tv wel net een tikje scherper is. Alleen als ik f1tv aanzet op de iPad, staat standaard Nederlands commentaar aan. Als ik dan echter via AirPlay dit op de tv laat zien, werkt de audio niet goed en komt er een andere taal. Als ik dan in de app op de iPad de audio aanpas naar Nederlands, werkt dit niet goed en krijg ik bijv Spaans. Als ik dan op Spaans druk krijg ik Duits etc.. moet dus alles bij langslopen om uiteindelijk ergens Nederlands te “vinden”..
Anderen ook last? Een f1tv-app op mijn tv (LG) lijkt me ook wel fijner, dan via AirPlay streamen. Zit zoiets in de pijplijn?
En iets anders dat me tegenhoudt om al naar F1TV te gaan, zijn het ontbreken van de voorbeschouwingen. Vind het altijd heerlijk om een uurtje voor die tijd alvast in de sfeer gebracht te worden.. maar ja, tis wel de helft goedkoper en scherper…
Voorbeschouwing missen? F1TV heeft gewoon een voorbeschouwing. Echter (natuurlijk) hun eigen voorbeschouwing, en niet die van ViaPlay.Goofyduck384 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 18:17:
Helaas niet, zijn hier en daar wat Proof of concepts te vinden. Bijvoorbeeld mrcreatech in "[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3" & een 'verlaten project' op Discord. Ook heb ik het gevoel dat F1 zelf nooit met een WebOS app zal komen vanwege de Airplay/Chromecast ondersteuning vanuit de app zelf.Goofyduck384 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 18:17:
Een f1tv-app op mijn tv (LG) lijkt me ook wel fijner, dan via AirPlay streamen. Zit zoiets in de pijplijn?
Ik gebruik Google TV. Werkt op elke tv met hdmi poort toch. Of bedoel je dat niet.[b]Goofyduck384 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 18:17:[/b
Daily driver; MB R171 SLK280
Maar als je aangeeft dat AirPlay niet werkt dan zeggen ze dat je maar een Apple TV moet kopen. Dus ze ondersteunen wel AirPlay & Chromecast maar alleen op de hardware van de "eigenaar" (dus Apple TV & Chromecast "dongle" van Google). Dat was in ieder geval 1 of 2 jaar terug, met introductie van DRM denk ik. Dat het bv op LG TVs niet werkte en bij "klagen" was dat de reactie uit F1TV, dat ze AirPlay naar TVs niet ondersteunen en je maar een Apple TV moest gebruiken.Rembock schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 18:35:
Ook heb ik het gevoel dat F1 zelf nooit met een WebOS app zal komen vanwege de Airplay/Chromecast ondersteuning vanuit de app zelf.
F1TV heeft voor en nabeschouwing van qualy en race en ook bij de VT zit er een kwartier voor en nabeschouwing bij.Goofyduck384 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 18:17:
Wel kiezen voor het F1TV kanaal, het rondje bovenaan. Dan krijg je ook meer beelden zoals te zien in mijn screenshot. En naar mijn mening het beste commentaar.
:strip_exif()/f/image/wFvipgnIkIx4dBj3xInBXHml.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb een LG tv met daaraan een uitvoering: Nvidia Shield TV (2019) 8GB en daar draait de app gewoon op. Nooit problemen of haperen of gedoe met casten. Is voor mij de investering meer dan waard. Daarvoor eerst een Raspberry pi met een app erop (wel met legale Login van F1TV) daarna een chromecast. En was elke race weer frustratie of het wel of niet werkte.
Neem aan dat deze voorbeschouwing wel in het Engels is? Of is die ook in het Nederlands in te stellen?RobertMe schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 18:28:
Voorbeschouwing missen? F1TV heeft gewoon een voorbeschouwing. Echter (natuurlijk) hun eigen voorbeschouwing, en niet die van ViaPlay.
Voorbeschouwing en nabeschouwing is altijd in het engels.Goofyduck384 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 21:06:
[...]
Neem aan dat deze voorbeschouwing wel in het Engels is? Of is die ook in het Nederlands in te stellen?
Maar dat is toch geen bezwaar? Zelfs een pluspunt.
Natuurlijk is die alleen in het Engels. Het is hun eigen programma. Die gaan ze niet live "nasynchroniseren"Goofyduck384 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 21:06:
[...]
Neem aan dat deze voorbeschouwing wel in het Engels is? Of is die ook in het Nederlands in te stellen?
Voor veel mensen is dit geen bezwaar, helaas voor sommigen met een klein “Engelse-taalprobleempje” is dat iets lastiger 🤫D-dark schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 21:09:
Voorbeschouwing en nabeschouwing is altijd in het engels.
Maar dat is toch geen bezwaar? Zelfs een pluspunt.
Maar ik ga me er een keer aan wagen komend weekend. Eens kijken of het me lukt om het grotendeels te volgen 👍
Bij de F1tv stream (niet de internationale) zit een aparte voorbeschouwing in plaats van het 'we wachten op de race' scherm.Goofyduck384 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 21:06:
[...]
Op de F1tv website kan je zien dat de pre en post shows als aparte programma's staan.
Eerlijk is eerlijk, ik heb ze nog niet bekeken, ik vermaak me aardig met de ongein bij Ziggo.
Met een NL nummer? Ben niet helemaal meer up to date met de huidige techniek, maar vroeger was het zo dat bij Roaming je signaal op de een of andere manier via NL ging, volgens mij.dwdd schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 08:07:
Nee, toevallig 2 weken geleden nog gevraagd via de F1 app. Maar ze hebben er geen details over, oftewel ze zijn er niet mee bezig m.i.Goofyduck384 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 18:17:
"Regarding your query, please do know that developing a native app for smart TVs is something we do not have exact details on right now. Our fans will be notified should we get any updates regarding this immediately"
f251a3362191f14872ff368789dd3c1a220782a1c582fbb31fec609763dd2cef
Nog steeds, mobiel internet gaat altijd via Nederland / je hebt een NL IP-adres.JPD68 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 08:42:
[...]
Met een NL nummer? Ben niet helemaal meer up to date met de huidige techniek, maar vroeger was het zo dat bij Roaming je signaal op de een of andere manier via NL ging, volgens mij.
Veel apps kijken echter ook naar de GPS-locatie, dus dat gooide dan nogal eens roet in het eten.
Persoonlijk ben ik erg tevreden met de Chromecast met Google TV, daar draait de F1 app gewoon rechtstreeks op, en hoef je niet te casten. Sowieso heb ik slechte ervaringen met (het gebrek aan) nieuwe apps op een paar jaar oude Smart-TV. Zo'n stick wordt langer bijgehouden (Heb ook al jaren een Amazon Firestick, daar komen ook nog steeds nieuwe apps), en als je hem uiteindelijk wilt vervangen kost het een stuk minder dan een nieuwe tv...Goofyduck384 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 18:17:
Ja, die ervaring delen we. Dat menuutje om de taal te kiezen i.c.m. airplay is altijd rotzooien. Zeker als de Samsung dan ook nog wel eens error-codes gaat geven als je te snel/veel gaat rommelen.Goofyduck384 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 18:17:
Alleen als ik f1tv aanzet op de iPad, staat standaard Nederlands commentaar aan. Als ik dan echter via AirPlay dit op de tv laat zien, werkt de audio niet goed en komt er een andere taal. Als ik dan in de app op de iPad de audio aanpas naar Nederlands, werkt dit niet goed en krijg ik bijv Spaans. Als ik dan op Spaans druk krijg ik Duits etc.. moet dus alles bij langslopen om uiteindelijk ergens Nederlands te “vinden”..
Anderen ook last?
De F1TV app kijkt naar de systeeminstellingen. Staat het systeem op Nederlands ingesteld dan krijg je standaard de Nederlandse taal. Wil je Engels dan zul je het hele systeem op Engels moeten instellen. Zo werkt dit ook op de Chromecast with Google TV.Groentjuh schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 13:15:
[...]
Ja, die ervaring delen we. Dat menuutje om de taal te kiezen i.c.m. airplay is altijd rotzooien. Zeker als de Samsung dan ook nog wel eens error-codes gaat geven als je te snel/veel gaat rommelen.
Dat klopt en werkt inderdaad zo. Totdat je Airplay naar de TV doet, want daar krijg je dan een willekeurige taal, waardoor je de taal wil wijzigen. En dan klopt dat menu voor geen meter. Ik wil juist Nederlands, de taal ingesteld op beide apparaten, op beide apparaten.sjaool schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 01:39:
[...]
De F1TV app kijkt naar de systeeminstellingen. Staat het systeem op Nederlands ingesteld dan krijg je standaard de Nederlandse taal. Wil je Engels dan zul je het hele systeem op Engels moeten instellen. Zo werkt dit ook op de Chromecast with Google TV.
Als ik Nederlands kijk en dat Airplay verwacht je toch dat op dat apparaat waarnaar je Airplayed dat daarop dan dezelfde taal komt (of anders dan de systeemtaal van dat apparaat). Dat gebeurt niet.
Huh, de uitzending is super donker? Of ligt dat aan mijn tv?
Viaplay via de app.
Viaplay via de app.
een treffende spreuk
Let op:
Bespreek hier het doen en laten van de televisie-uitzendingen van de Formule 1.
Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Dit geldt ook voor Grand Prix Radio, zie tweakduke in "[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4"
Het vragen naar of aanbieden van referrals is niet toegestaan.
Overige topics:
[F1] Seizoen 2025
Topicreeks: [F1 2025]
[F1] Randzaken
Algemeen race topic Deel 3
Voor de prijsstijging bij F1TVPro is een los topic gemaakt: [F1TVPro] Prijsdiscussie en kortingen
Bespreek hier het doen en laten van de televisie-uitzendingen van de Formule 1.
Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Dit geldt ook voor Grand Prix Radio, zie tweakduke in "[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4"
Het vragen naar of aanbieden van referrals is niet toegestaan.
Overige topics:
[F1] Seizoen 2025
Topicreeks: [F1 2025]
[F1] Randzaken
Algemeen race topic Deel 3
Voor de prijsstijging bij F1TVPro is een los topic gemaakt: [F1TVPro] Prijsdiscussie en kortingen