[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 26 ... 75 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
BobV schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 15:53:
[...]

Wireguard heeft zeker wel een standaard poort, 51280 is dat. Nou is het inderdaad wel UDP, maar je kan nog steeds detecteren of er een server op draait natuurlijk: als het antwoordt zal het wel iets doen, niet?
offtopic:
Dat schrijf ik toch, het is UDP, dus ten eerste is er al geen handshake op UDP niveau (zoals TCP dat wel heeft), en WG zelf heeft ook geen handshake op dit niveau. Als de "server" (is het niet, het is een mesh) een pakketje ontvangt dat die niet snapt of niet versleuteld is of met een onbekende sleutel is dan antwoord die gewoon niet. Een WG server valt dus niet te detecteren door aan te kloppen. Hetzelfde als dat je de voordeur dicht (kunt) laten als je weet dat verkopers / Jehovas / familie die je liever niet ziet / ... aan de deur staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:04
RobertMe schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 16:10:
[...]

offtopic:
Dat schrijf ik toch, het is UDP, dus ten eerste is er al geen handshake op UDP niveau (zoals TCP dat wel heeft), en WG zelf heeft ook geen handshake op dit niveau. Als de "server" (is het niet, het is een mesh) een pakketje ontvangt dat die niet snapt of niet versleuteld is of met een onbekende sleutel is dan antwoord die gewoon niet. Een WG server valt dus niet te detecteren door aan te kloppen. Hetzelfde als dat je de voordeur dicht (kunt) laten als je weet dat verkopers / Jehovas / familie die je liever niet ziet / ... aan de deur staat.
offtopic:
Wireguard blijkt inderdaad alles te droppen, dat is wel awesome

Maar dan is het mij niet duidelijk waarom ze een IP-address dat al jaren van mij is, ineens geblokkeerd hebben. Nog niet zo lang geleden stond er nog wel een L2TP-server naast, maar die is al even uit...

PVOutput: https://pvoutput.org/list.jsp?sid=96760

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
BobV schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 16:21:
[...]

offtopic:
Wireguard blijkt inderdaad alles te droppen, dat is wel awesome

Maar dan is het mij niet duidelijk waarom ze een IP-address dat al jaren van mij is, ineens geblokkeerd hebben. Nog niet zo lang geleden stond er nog wel een L2TP-server naast, maar die is al even uit...
Omdat F1TV deze week een nieuw systeem heeft ingevoerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evianon
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15:05
Hier werkt F1 TV op een zakelijke NL internetverbinding ook niet meer.

Het lijkt wel alsof elk IP adres wat niet bij een grote Ziggo / KPN of andere consumenten provider hoort nu geblokkeerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerse
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-07 09:50
Over geo-ip issues (de foutmelding dat je via vpn zou werken): Dat zou met een thuis draaiende vpn-service juist goed moeten gaan. Jij verbindt vanaf ergens op de wereld naar jou thuis en vanaf daar naar internet. Dan lijkt het altijd alsof je thuis bent.

Voor een eigen server die bij een hosting provider draait is het iets anders: Dan is het alsof je vanaf die hosting provider zit te kijken. Dan is het 'spannend': het is de vraag in welk land jouw privider lijkt te zitten.

Voor de kijkers via een publieke vpn dienst: Daarvan denk ik dat F1TV enig recht van spreken heeft. Al moet ik daar ook zeggen dat het niet netjes is om het in 1 keer gewoon tussen 2 F1-weekenden in om te zetten. Dat zou het liefst op 1 of andere manier aangekondigd zijn (of heb ik een bericht gemist?)

Zoals al eerder gesteld: Ik heb het geluk dat mijn provider (Freedom.nl) vandaag tijdens lunch tijd als Nederlands is herkend. Kwart voor twaalf werkte kreeg ook ik de geo-blokkade. Kwart over twaalf kon ik alles zien.

Klein detail (nu ik er aan denk): De app op iOS of Android zou kunnen herkennen dat er vpn-software draait en mogelijk actief is. Kijken via de website (in de browser, via mvf1 of op ChromeOS) is het veel moeilijker te herkennen of er een vpn actief is. Misschien kan iemand daar iets mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Oh man... Net Palmers analyses bekeken. Maar doet hij nu echt minuten lang een analyse van 3 mensen die een waterglijbaan af gaan? _O-
Vrijdag(?) in de live uitzending lieten ze die beelden al zien en begon Palmer al wat van "Nee... de man in het midden ging dwars en verloor daardoor heel veel snelheid". Waarop Alex al reageerde dat Palmer overal bij kan commentariëren.

Maar nu in Palmers Analyses doet hij echt een flinke analyse v.w.b. het effect van snelheid verliezen door dwars te gaan, en hoe de winnaar ook duidelijk probeert zo recht / stabiel mogelijk probeert naar beneden te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12

Chakotay

Lick here to continue

beerse schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 17:25:
Over geo-ip issues (de foutmelding dat je via vpn zou werken): Dat zou met een thuis draaiende vpn-service juist goed moeten gaan. Jij verbindt vanaf ergens op de wereld naar jou thuis en vanaf daar naar internet. Dan lijkt het altijd alsof je thuis bent.
[...]
Geheel correct, maar als je de VPN-service op een standaard poort hebt draaien, en zijn doen een portscan op de standaard VPN-poorten, dan zou het zomaar op basis daarvan geblokkeerd kunnen worden. Met de botte bijl van "he, dat IP draait een VPN server, waar dat voor is interesseert ons niets. /BANHAMMER".

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11:10
Tja, met zo'n verguisde Ziggo verbinding werkt het allemaal gewoon prima.

[ Voor 13% gewijzigd door Bvanham op 27-07-2023 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Chakotay schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 17:30:
[...]

Geheel correct, maar als je de VPN-service op een standaard poort hebt draaien, en zijn doen een portscan op de standaard VPN-poorten, dan zou het zomaar op basis daarvan geblokkeerd kunnen worden. Met de botte bijl van "he, dat IP draait een VPN server, waar dat voor is interesseert ons niets. /BANHAMMER".
Mag je portscans uitvoeren op willekeurige IPs? Vroeger was dat in ieder geval 'onbeleefd'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yanik
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 13:56
Hier ook een Tweak gebruiker met ER4100. Via de chat gevraagd of ze het konden verhelpen en iemand zou er naar kijken en mij een mail sturen. Ik moest ook mijn IP-adres opgeven en meerdere malen bevestigen dat ik in Nederland woon.
Ik gebruik zelf geen VPN afgezien van voor werk, maar die verbinding staat standaard uit en gebruik ik heel soms per jaar. Ik heb ook een statische ip.

Jammer dat ze zo te werk gaan. Eerlijke gebruikers zijn er de dupe van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-09 22:41
noo schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 18:06:
[...]

Mag je portscans uitvoeren op willekeurige IPs? Vroeger was dat in ieder geval 'onbeleefd'.
Portscans uitvoeren is niet illegaal, je kiest er immers zelf voor om de poorten op internet bereikbaar te maken.
Er misbruik van maken wel.

Maar het lijkt eerder op een incorrecte dataset met IP adressen die mogelijk gerelateerd zijn aan een VPN aanbieder.

Ze zullen echt niet zomaar het IP van elke klant scannen op bekende VPN poorten.
Dat is ook vrij makkelijk te omzeilen door geen standaard poort te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

GEi

Kijk hier F1TV op Tweak netwerk met vast IP4 adres. Geen issues.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BobV
Het goede nieuws voor mij is dat F1TV gelukkig ook met IPv6 werkt en die range is blijkbaar niet geblokkeerd.

Zodra het via IPv4 gaat is het stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ping83
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Reactie per mail gekregen van F1TV, mijn verbinding is van Tweak.
We appreciate you reaching out to us. I understand that you're using the same connection and IP for years now yet getting an error ER4100. No worries, I'll make sure to help you sort this out.

Our checks have confirmed your IP address is not being recognised as belonging to a specific country and this is why you are currently unable to playback. It may be worth checking you aren't currently using a VPN as this can sometimes cause issues, or alternatively, discuss directly with your ISP.

We have recently enhanced the checks that we make. For today if the system detected that you're in the private network or a VPN, that is the reason behind the error message that you are getting.
Het ip adres van mij wordt dus niet herkend als Nederlands. Wat kan ik hier nou aan doen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BobV
Jij kan daar helemaal niets aan doen, en de ISP ook niet. F1TV moet hun checks fixen, of duidelijk maken waarom ze het IP-adres niet herkennen als Nederlands.

(maar dit is nog steeds het standaard antwoord, maar dan heb je het per mail gekregen i.p.v. per chat)

[ Voor 25% gewijzigd door BobV op 27-07-2023 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Laatst online: 00:00

remco_k

een cassettebandje was genoeg

@Ping83 Hier kan Tweak niets aan doen. Je moet even blijven aandringen bij F1TV. Duidelijk vermelden dat je geen VPN gebruikt.

Ze zeiden hetzelfde tegen mij, ik heb ook aangedrongen en ik wacht nu op een reactie van een supervisor.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

Wat bij mij hielp hun te overtuigen was een screenshot mee sturen van showmyip.com (welke ze zelf aangaven te gebruiken) waarin duidelijk te zien is dat achter Country: Netherlands staat.

Toen ging mijn vraag door naar de supervisor.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
Bij mij werkt het inmiddels weer. Nog geen e-mail gehad, maar ik kan alles wel weer bekijken. Voor degene die nog problemen hebben is het misschien sneller om het via de chat te regelen. Ik kon binnen enkele seconden met iemand praten en mijn probleem is snel verholpen (ook al heb ik geen email gekregen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:31
BobV schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 18:54:
Het goede nieuws voor mij is dat F1TV gelukkig ook met IPv6 werkt en die range is blijkbaar niet geblokkeerd.

Zodra het via IPv4 gaat is het stuk.
Hier ook een tweak gebruiker die geen f1tv meer kan kijken. Nog geen tijd voor de chat gehad (te druk met werk), wel een bericht gestuurd.

Dank je wel.. op mijn UDM was IPv6 bij een van de vorige updates uitgezet.
Aangezet, en het werkt weer.. via IPv6 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Hier werkt het ook weer. Ik had bij Tweak al een vers IP aangevraagd als test, wat ook toegezegd is, maar nog niet verwerkt. IP Quality Score geeft nu zelfs opeens een score van 93 ipv de 65 die ik vanmiddag had, dat verse IP is dus misschien sowieso wel een keer prettig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Chakotay schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 20:28:
Hier werkt het ook weer. Ik had bij Tweak al een vers IP aangevraagd als test, wat ook toegezegd is, maar nog niet verwerkt. IP Quality Score geeft nu zelfs opeens een score van 93 ipv de 65 die ik vanmiddag had, dat verse IP is dus misschien sowieso wel een keer prettig :+
65 is ook al geen geweldige score hoor. ;) Ik zit hier op de helft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Toff schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 20:35:
[...]

65 is ook al geen geweldige score hoor. ;) Ik zit hier op de helft.
Nope, ik heb liever gewoon een 0 sowieso :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Chakotay schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 20:50:
[...]

Nope, ik heb liever gewoon een 0 sowieso :+
Overstappen naar Ziggo een idee? :+ Ik kom hiermee op "0" uit.
Geinige site trouwens, kende ik nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

RobertMe schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 20:52:
[...]

Overstappen naar Ziggo een idee? :+ Ik kom hiermee op "0" uit.
Geinige site trouwens, kende ik nog niet.
Die leveren geen glas, ondanks dat ze steeds roepen van wel :+

Maar, ik heb nu een vers IP welke netjes een 0 geeft. Eens zien of dat zo blijft nadat ik het een paar maanden gebruikt heb :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Ik heb inmiddels ook een reactie per mail van F1TV support, welke net zo nutteloos is als de chat vanmiddag:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hnfF5HqWzwcd0c6V0Onc7vGi41c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/k95BsdW28LVO1b2YtBm2hSrJ.png?f=fotoalbum_large

Gelukkig had ik het zelf al opgelost... :X

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

Ha, krijg nou wat. Hier werkt het ook weer. Mooi!

En 5 minuten na mijn check krijg ik een mail van F1TV. Dus ik dacht: daar staat in: sorry en het werkt nu weer.

Nou.

Mooi niet. De anticlimax van de eeuw:
Thank you for your patience which has allowed me to establish the facts of the issue you raised to Formula 1. I believe I am now in a position to provide you with an update. Before I do that I would like to summarise the core points you raised:
That you're getting an error message ER1400.
You are currently using your home wifi connection and was not connected to a VPN.

I can confirm that we have investigated the points you raised above and can confirm the following:
Our system detects that your connection is running through VPN.
Since this is your home wifi connection, we highly suggest to contact your ISP to discuss the issue and why your connection is running through a VPN.
Please refer to our terms and condition here https://support.f1.tv/s/a...ed-Devices?language=en_US section 9.2(a)

Should you wish to discuss any of these points further, please do let me know.
Ondanks dat het probleem dus op is gelost, en ze de foutcode ER4100 fout typen, krijg ik dit bullshit antwoord. Nou, dan kunnen ze wat van mij terug verwachten ook:
This is the most ridiculous and incomplete answer I ever got from any support department.

First of all: As I told you at least 3 times before, my connection is not ran through a VPN. Your detection system, or whatever you use, is faulty and should be disabled and never be used again until fixed.

Second: You are trying to blame my ISP and I should contact them? If so, you are required to supply me information on how your system detects that, so that I actually can investigate myself and phrase a question for my ISP when needed. Please supply me this (technical) information asap.

Third: For some reason it now works normally again, no error code. It works not only for me but for other F1TV users it started to work as well, I read on a NL forum here where we are discussing this F1TV issue in a large group. Suppose someone else working at F1TV support had a good hunch of what was wrong and fixed it for (many?) of us.

So it is fixed now. But needless to say I'm not amused about this answer.

Alles kan stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Mooi dat jullie beiden ook een identieke response krijgen. Dan weet je bij wijze van al meteen dat ze er helemaal niks mee gedaan hebben. Anders hadden ze wel een persoonlijk en gedetaileerder antwoord opgesteld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Al deze mails lijken samengessteld zonder enige menselijke tussenkomst. Jullie worden zoetgehouden door bots, imo. Toch goed dat er op de achtergrond wel aan gewerkt lijkt te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Die van @remco_k ziet er wel meer handgeschreven uit, vol met typ/grammatica-fouten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

Ja, die van mij was van een echt mens met echte fouten. Maar inhoudelijk net zo slap.
Het werkt weer, bij mij, en dat is het belangrijkste. Maar ik mag toch hopen dat ze zichzelf nog even achter hun oren krabben over deze gang van zaken.

Alles kan stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rowwan
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:15
Support afdeling is waardeloos. Ik heb enige tijd geleden met hun zitten chatten toen de telefoon steeds crashte na een update van hun app. Ze beweren dan doodleuk dat Motorola niet ondersteund wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:55

sjaool

Every life should have 9 cats

Als ik het zo lees is de verantwoordelijke afdeling erachter gekomen dat hun check niet feilloos is. Het lijkt mij dat hun KCC deze vele meldingen wel aan hun doorgegeven heeft. Nu maar hopen voor iedereen dat ze niet opnieuw deze fratsen gaan uithalen.

Wat ik mij afvraag of alleen Nederlanders hier last van hadden of nog meer landen.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dwdd
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 22-06-2024
Voor diegene die problemen ondervinden met hun verbinding en/of ander commentaar willen horen dit weekend:

De race is via de Belgische zender op TV te zien:

https://www.tvgids.nl/nie...atis-te-zien-in-nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
Hoewel het probleem zichzelf gister heeft opgelost kreeg ik net een e-mail terug van de service afdeling. Jammer dat ze het probleem zo makkelijk afschuiven naar de ISP. Hopelijk blijft het nu gewoon werken en keert het probleem niet terug.
Following your recent contact with *****, I can confirm that I have received your issue.

Our team has looked into your IP address further and confirmed that this seems to be an isolated IP-related issue. In this case, we would strongly suggest you contact your internet service provider in order to obtain further guidance on the best course of action.

Please let us know if there's anything else that we can help you with.

Best regards,

The F1 Team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Yanik schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 12:48:
Hoewel het probleem zichzelf gister heeft opgelost kreeg ik net een e-mail terug van de service afdeling. Jammer dat ze het probleem zo makkelijk afschuiven naar de ISP. Hopelijk blijft het nu gewoon werken en keert het probleem niet terug.

[...]
Dus je gaat nu terugmailen met de vraag hoe de ISP een probleem moet oplossen waardoor jij een heel specifieke dienst niet kunt gebruiken (maar wel bezoeken*)?

* dus het is geen routering issue, DNS filtering, of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobV
RobertMe schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 13:02:
[...]
* dus het is geen routering issue, DNS filtering, of wat dan ook.
Dat is de verkeerde conclusie met de data: je zou best verkeerd geroute kunnen worden, waardoor Amazon het als inkomend verkeer van een andere regio ziet. Dan kun je de site nog steeds bezoeken, maar wordt de stream wel geblokkeerd.

Maar, ik heb dat gisteren ook nog even gechecked: zowel mijn v4 als v6 verkeer komt op dezelfde Amazon (Cloudfront) edge node uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Werkt de F1 stream bij jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

via viaplay iig niet

Edit: Nu werkt hij wel weer

[ Voor 8% gewijzigd door Bullet NL op 28-07-2023 13:27 ]

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Hij doet het weer bij mij, geen idee, kreeg een 403. Denk dat ze de stream waren vergeten open te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 16:19

alienfruit

the alien you never expected

Jammer, de fun is over hier. Ik moet nu dus vijf keer abonneren op F1. Tot nu toe had ik alleen een Nederlands abonnement die ik gebruikte waar ik dan ook was. Maar dat is nu niet meer mogelijk. Eens kijken of ik wat geld van ze terug kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
alienfruit schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 16:28:
Jammer, de fun is over hier. Ik moet nu dus vijf keer abonneren op F1. Tot nu toe had ik alleen een Nederlands abonnement die ik gebruikte waar ik dan ook was. Maar dat is nu niet meer mogelijk. Eens kijken of ik wat geld van ze terug kan krijgen.
Gebaseerd op post historie: je zit dan (wederom) in het buitenland en specifiek buiten de EU? (Wat IIRC vaak Engeland was, waar ik vermoed dat F1TV niet direct af te sluiten is met Sky als grote concurrent?)

Want binnen de EU mag je gewoon roamen. Ook naar landen waar F1TV niet wordt aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:48
Ik word, as we speak, toch aardig netjes te woord gestaan via de chat met de nodige vragen over mijn account, persoonsgegevens en IP adres. Ben benieuwd of we het zo vlot geregeld krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
B-Real schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 17:10:
Ik word, as we speak, toch aardig netjes te woord gestaan via de chat met de nodige vragen over mijn account, persoonsgegevens en IP adres. Ben benieuwd of we het zo vlot geregeld krijgen :)
Je weet dat de Q al bezig is? Dan ben je dus al meteen genaaid met deze nieuwe "beveiliging".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:48
RobertMe schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 17:13:
[...]

Je weet dat de Q al bezig is? Dan ben je dus al meteen genaaid met deze nieuwe "beveiliging".
Tsja, daar doe ik nu niets meer aan.
Hotspot via de telefoon werkt gelukkig nog wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Nu online
Vind het via canvas ook wel plesant om naar te luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 16-09 21:16
Alexknl schreef op zondag 23 juli 2023 @ 15:47:
Heb sinds dit raceweekend dat halverwege de GPRadio stream opeens die korte Toto reclame wordt afgespeeld en vervolgens hangt de stream 10 sec achter. Gisteren bij de kwalificatie en zojuist tijdens de race.. Meer mensen waarbij dit zich voordoet?
Pffff nu ook weer, en dat met een ander device. Ben blijkbaar niet de enige. Wellicht ook eens testen met een android apparaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2-qLyIZXk3662yw-EeU6GwTmXwo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ofSdSGvHWiaHdSgWwE8fYKAr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 16:19

alienfruit

the alien you never expected

RobertMe schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 16:46:
[...]

Gebaseerd op post historie: je zit dan (wederom) in het buitenland en specifiek buiten de EU? (Wat IIRC vaak Engeland was, waar ik vermoed dat F1TV niet direct af te sluiten is met Sky als grote concurrent?)

Want binnen de EU mag je gewoon roamen. Ook naar landen waar F1TV niet wordt aangeboden.
Ja, ik deel mijn tijd tussen verschillende landen. Tot nu toe was het voordelig om een Nederlandse F1 Tv Pro te nemen. Omdat de andere landen allemaal speciale deals hebben zoals Sky etc. Ik blijf Nederlander en heb geen zin om dubbel te betalen :D

Volgende keer dat ik in een Nederland ben proberen om een eigen VPN op te zetten.

[ Voor 8% gewijzigd door alienfruit op 30-07-2023 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:33
alienfruit schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 18:17:
[...]

Volgende keer dat ik in een Nederland ben proberen om een eigen VPN op te zetten.
Een eigen VPN-server werkt hier nog wel. Ik had voor een collega die op vakantie is naar Bali een Open VPN server opgezet op m'n Synology NAS en hij kan (via z'n eigen NL F1 TV account) gewoon alles bekijken nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joyous-P
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 16-09 15:41
Geen enkel probleem met de Grand Prix Radio app i.c.m. VPN Nederland. Andere vraag: F1 TV Pro op de Apple TV, kan hier echt geen programma / gids aan worden toegevoegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Komt f1 pro vaak halverwege seizoen nog met een aanbieding?

Hier klapte gister de stream op nlziet er om de haverklap uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert22
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 14:21
Ik heb sinds de vorige race helaas dat de stream via http://gpradio.hole1988.nl/ vaak stopt met spelen (het play icoontje veranderd ook van play naar pause). Zodra je weer op play drukt lig je weer 35 seconde achter. Hebben meerdere mensen hier last van of ligt dit aan mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12:59
Bert22 schreef op zondag 30 juli 2023 @ 14:08:
Ik heb sinds de vorige race helaas dat de stream via http://gpradio.hole1988.nl/ vaak stopt met spelen (het play icoontje veranderd ook van play naar pause). Zodra je weer op play drukt lig je weer 35 seconde achter. Hebben meerdere mensen hier last van of ligt dit aan mij?
Niet op de icoontjes gelet maar wel dat ie een paar keer stil viel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerse
Bert22 schreef op zondag 30 juli 2023 @ 14:08:
Ja en ja: Bij mij thuis is het in de regel de wifi die nog wel eens wil storen. Soms is het ook de belasting van de laptop die ik gebruik. Zeker met MVF1 en meer dan 3 of 4 streams.

Wat wel wil helpen is de streams allemaal een minuutje te pauzeren zodat ze een minuutje extra buffer hebben.

En daarnaast gewoon minder streams op zetten. Leuk om 1 groot beeld, driver-tracker en 5 cocpit streams te zien maar als dat er voor zorgt dat het geheel gaat hakkelen, dan kunnen ze ook snel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Ronwiel schreef op zondag 30 juli 2023 @ 13:56:

Bij mijn weten elk jaar ergens rond de testdagen. Daarnaast de eerste jaren om en nabij december, maar dat is er de laatste jaren niet meer geweest. Dat zijn IIRC de echte aanbiedingen geweest.

Daarnaast is er 1 jaar? een generieke kortingscode uitgegeven met het officiële spel. Maar ik meen dat dat dus maar 1 jaar is geweest. En waarschijnlijk door misbruik weer is afgeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:09

Zoals al aangegeven, rond de testdagen: 52 euro ipv 65. Halverwege het seizoen zijn er volgens mij geen acties.

Je tweede zin hoort in een ander topic thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowamundo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-08 17:33
Weet er iemand nog een goede website waar je in bericht vorm de wedstrijd een beetje goed kan volgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Cowamundo schreef op zondag 30 juli 2023 @ 14:34:
Weet er iemand nog een goede website waar je in bericht vorm de wedstrijd een beetje goed kan volgen?
Het race topic hier op tweakers?

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Ik kan het wel even voor je samenvatten: 20 rijders gaan van start, Max wint...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erikjong
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 12:56
https://nl.motorsport.com...ive-volg-de-race/1119643/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert22
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 14:21
Frappuccino schreef op zondag 30 juli 2023 @ 14:09:
[...]

Niet op de icoontjes gelet maar wel dat ie een paar keer stil viel.
Was je vervolgens de sync kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theswitch
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:08
Kijk nu via Ziggo Sporza. Toch minimaal 30 seconden minder vertraging dan F1TV en betere kwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-09 22:41
Nu.nl liveblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12:59
Bert22 schreef op zondag 30 juli 2023 @ 14:53:
[...]

Was je vervolgens de sync kwijt?
Ja maar dat is logisch na een F5 in de browser en opnieuw de stream starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Theswitch schreef op zondag 30 juli 2023 @ 15:31:
Kijk nu via Ziggo Sporza. Toch minimaal 30 seconden minder vertraging dan F1TV en betere kwaliteit
Gewoon Ziggo Sports?
Wat maakt de 'vertraging' uit?

NL Ziet heeft toch niet alle wedstrijden?

[ Voor 34% gewijzigd door Olaf van der Spek op 30-07-2023 18:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Olaf van der Spek schreef op zondag 30 juli 2023 @ 18:03:
[...]

Gewoon Ziggo Sports?

[...]

NL Ziet heeft toch niet alle wedstrijden?
Ik neem aan "ik kijk via mijn Ziggo TV abonnement naar Sporza". Want Belgische publieke TV zender deed GP van Belgie uitzenden. En mogelijk dat NLZiet dan ook Canvas/ Sporza bevat? (geen idee, heb er uberhaupt geen abo op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:20

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Olaf van der Spek schreef op zondag 30 juli 2023 @ 18:03:
[...]

Gewoon Ziggo Sports?
Nogal irritant als zowel de live timing als vrienden met kabel-f1 zover voorlopen.

Het is serieus continu 20-30 seconden tov zelfs de gp radio stream.

Snap echt niet waarom dit anno 2023 niet sneller kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
F1 TV via Chromecast of Google TV lijkt nogal traag met het starten van de stream en/of zoeken, is dat voor anderen ook zo?
Geen thumbnails / chapters helpt ook niet echt met zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

MikeyMan schreef op zondag 30 juli 2023 @ 18:40:
[...]
Snap echt niet waarom dit anno 2023 niet sneller kan.
De reden daarvoor is een flink technisch verhaal, niet voor dit topic geschikt, maar misschien wel het belangrijkste onderdeel ervan is: er wordt een flink deel van die tijd vooraf gebuffered. Je wilt namelijk ook niet om de paar seconden een stilstaand beeld met een draaiend circeltje erin hebben.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

remco_k schreef op zondag 30 juli 2023 @ 19:27:
[...]

De reden daarvoor is een flink technisch verhaal, niet voor dit topic geschikt, maar misschien wel het belangrijkste onderdeel ervan is: er wordt een flink deel van die tijd vooraf gebuffered. Je wilt namelijk ook niet om de paar seconden een stilstaand beeld met een draaiend circeltje erin hebben.
Waarom zou ik stilstaand beeld hebben met een 10 (?) Mbit stream op een 400Mbit verbinding?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

MikeyMan schreef op zondag 30 juli 2023 @ 19:30:
[...]

Waarom zou ik stilstaand beeld hebben met een 10 (?) Mbit stream op een 400Mbit verbinding?
Omdat er genoeg vertragingen (kunnen) zijn tussen bron en jouw eindpunt, welkom op het internet. Maar dit issue valt zoals gezegd buiten dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

JPS schreef op zondag 30 juli 2023 @ 19:39:
[...]

Omdat er genoeg vertragingen (kunnen) zijn tussen bron en jouw eindpunt, welkom op het internet. Maar dit issue valt zoals gezegd buiten dit topic.
Want dit heeft niet met de kwaliteit van de uitzending te maken? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

MikeyMan schreef op zondag 30 juli 2023 @ 19:41:
[...]
Dit is geen kwaliteits issue, juist omdat die buffering er is. Zonder die buffering zou dit topic vol staan met klachten over instabiel beeld. (Ook bij jouw 400Mbps en mijn 1Gbps verbinding).

De gehele technische achtergrond over het hoe en waarom precies is hier niet zo relevant en veel te diep ingaan op hoe het netwerk verkeer van dit soort dingen werkt. (Edit: omdat dit unicast betreft)

Het zou voor dit topic moeten voldoen met: die buffering is nodig omdat de gebruikte techniek dat vereist.

[ Voor 6% gewijzigd door remco_k op 30-07-2023 19:53 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

MikeyMan schreef op zondag 30 juli 2023 @ 19:41:
[...]

Ik had vandaag een schokkerig shitbeeld op de camping in Frankrijk (over mijn eigen 4G data verbinding met voldoende streepjes), maar dat lag niet aan de kwaliteit van de F1TV uitzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

JPS schreef op zondag 30 juli 2023 @ 19:55:
[...]

Ik had vandaag een schokkerig shitbeeld op de camping in Frankrijk (over mijn eigen 4G data verbinding met voldoende streepjes), maar dat lag niet aan de kwaliteit van de F1TV uitzending.
Als ik daar met mijn kabelverbinding onder moet lijden, hebben ze blijkbaar de techniek niet op orde.

Maargoed, de vraag was wat de vertraging uitmaakt. Ik vind het dus leuk om tijdens de race met wat vrienden te appen. En dan is het schijtirritant als er dergelijke vertragingen bij sommigen aan de hand zijn. Het is dat ik viaplay geen cent gun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

MikeyMan schreef op zondag 30 juli 2023 @ 20:03:
[...]
Het is dat ik viaplay geen cent gun.
Want daar wordt niet gebuffered? Zeker wel.
Zoals ik al zei: het is noodzakelijk bij deze techniek. Ook bij jouw bekabelde verbinding.

[ Voor 6% gewijzigd door remco_k op 30-07-2023 20:13 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

remco_k schreef op zondag 30 juli 2023 @ 20:12:
[...]

Want daar wordt niet gebuffered?
Schijnbaar een heel stuk minder via de tv zender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

MikeyMan schreef op zondag 30 juli 2023 @ 20:19:
[...]

Schijnbaar een heel stuk minder via de tv zender.
Dat kan inderdaad kloppen, tenminste, als je het over het werkelijke tv kanaal hebt (via b.v. Ziggo DVB-C). Maar dat TV kanaal is wel een tijdelijk kanaal, begrijp ik, dus op een gegeven moment kan je dan ook niet anders als een internet stream kijken, met bijbehorende buffer lengte)

[ Voor 6% gewijzigd door remco_k op 30-07-2023 20:26 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

remco_k schreef op zondag 30 juli 2023 @ 20:24:
[...]

Dat kan inderdaad kloppen, tenminste, als je het over het werkelijke tv kanaal hebt (via b.v. Ziggo DVB-C). Maar dat TV kanaal is wel een tijdelijk kanaal, begrijp ik, dus op een gegeven moment kan je dan ook niet anders als een internet stream kijken, met bijbehorende buffer lengte)
Ja dat, maten met tv zender sturen al appjes ver voordat de rest het ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
remco_k schreef op zondag 30 juli 2023 @ 20:24:
[...]

Wat ik eens gezien heb is dat de ViaPlay stream voor loopt op de TV zender. (En die vergelijking was TV met de TV zender via Ziggo en de beamer met ChromeCast met ViaPlay via ViaPlay app gecast).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
RobertMe schreef op zondag 30 juli 2023 @ 21:16:
[...]

Wat ik eens gezien heb is dat de ViaPlay stream voor loopt op de TV zender. (En die vergelijking was TV met de TV zender via Ziggo en de beamer met ChromeCast met ViaPlay via ViaPlay app gecast).
En loop ViaPlay dan voor of achter op de live race?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Olaf van der Spek schreef op zondag 30 juli 2023 @ 21:32:
[...]

En loop ViaPlay dan voor of achter op de live race?
Op de live race? Achter, ViaPlay kan niet de toekomst uitzenden :+

In vergelijking met F1TV heb ik geen idee, heb ik toen niet vergeleken (+ vergelijking was bij voorbeschouwing, en race heb ik thuis gekeken. Dus vergelijken zou sowieso lastig zijn gezien ViaPlay in voorbeschouwing natuurlijk niet de world feed uitzend).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15:11
F1TV loopt ongeveer 20 seconden achter op Viaplay. Maar dus wel veel betere kwaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
De TV uitzending van Viaplay op Ziggo kanaal 200 liep hier vandaag 10 sec achter op de TV uitzending op de publieke Belg, bekeken via Ziggo Go op mijn computer. Waarschijnlijk is de NL publieke omroep straks uit Zandvoort ook de snelste.

Overigens lijkt het erop dat de commentatoren de beelden iets eerder krijgen, zodat ze snel kunnen reageren. Soms hebben ze het over zaken in beeld die de kijker nog niet ziet. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beerse
Over traagheid en vooral vertraging van het beeld wat velen het afgelopen weekend hebben ervaren:

bij dvb-c (en andere tv-signalen) is er altijd de optimalisatie van die techniek die in het voordeel speelt. Tel daar bij dat de Belgische zender (Canvas c.q. Sportza) het signaal praktisch direct van het cirquit kreeg en zo door stuurde. De NL kabel maatschappijen zoals Ziggo hebben voor zover ik weet een rechtstreekse verbinding met de Belgische zenders. Daar is dus praktisch geen vertraging en een protocol met zo min mogelijk vertraging.

Bij F1TV is het leuk te zien: Het standaard signaal met alleen het Engelse commentaar is daar het snelste signaal. Dat is gegarandeerd al trager dan het dvb signaal van de Belgen: Het loopt via internet en dat is op veel plaatsen gebufferd. En daarmee vertraagd. Natuurlijk is het 'zo snel mogelijk' en met 'praktisch onmerkbare vertraging'... Die vertraging ervaar ik ook met internationale voetbal wedstrijden bij ons in de wijk. Sommigen juichen duidelijk eerder voor doelpunten dan anderen.
Het Internationale signaal daar, met de vele talen commentaar loopt in de regel iets achter. Dat is omdat het beeld van de eerste wordt gebruikt om het commentaar voor die tweede te maken. De vertraging daar tussen is voor NL bijvoorbeeld dat het via viaplay gaat. Of dan in ieder geval het beeld naar viaplay en dan het geluid terug.

En dan is er nog de software die je zelf gebruikt. Met MVF1 kan je per beeld-kanaal vertraging zien, inzien en instellen. Zeker met wat 'roestige' verbindingen of wat zwaar belaste computers wordt vaak wat meer buffer ruimte genomen dus wat vertraagd uitgezonden. Zaken zoals een chromecast zal het er allemaal niet sneller op maken.

Dus ja: iedereen heeft last van vertraging. De gebruikers van DVB (dvb-c of dvb-t) het minste. De gebruikers van ip-tv het meest en vooral het meest onvoorspelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPD68
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 08:27
beerse schreef op zondag 30 juli 2023 @ 23:36:
Over traagheid en vooral vertraging van het beeld wat velen het afgelopen weekend hebben ervaren:

bij dvb-c (en andere tv-signalen) is er altijd de optimalisatie van die techniek die in het voordeel speelt. Tel daar bij dat de Belgische zender (Canvas c.q. Sportza) het signaal praktisch direct van het cirquit kreeg en zo door stuurde. De NL kabel maatschappijen zoals Ziggo hebben voor zover ik weet een rechtstreekse verbinding met de Belgische zenders. Daar is dus praktisch geen vertraging en een protocol met zo min mogelijk vertraging.

Bij F1TV is het leuk te zien: Het standaard signaal met alleen het Engelse commentaar is daar het snelste signaal. Dat is gegarandeerd al trager dan het dvb signaal van de Belgen: Het loopt via internet en dat is op veel plaatsen gebufferd. En daarmee vertraagd. Natuurlijk is het 'zo snel mogelijk' en met 'praktisch onmerkbare vertraging'... Die vertraging ervaar ik ook met internationale voetbal wedstrijden bij ons in de wijk. Sommigen juichen duidelijk eerder voor doelpunten dan anderen.
Het Internationale signaal daar, met de vele talen commentaar loopt in de regel iets achter. Dat is omdat het beeld van de eerste wordt gebruikt om het commentaar voor die tweede te maken. De vertraging daar tussen is voor NL bijvoorbeeld dat het via viaplay gaat. Of dan in ieder geval het beeld naar viaplay en dan het geluid terug.

En dan is er nog de software die je zelf gebruikt. Met MVF1 kan je per beeld-kanaal vertraging zien, inzien en instellen. Zeker met wat 'roestige' verbindingen of wat zwaar belaste computers wordt vaak wat meer buffer ruimte genomen dus wat vertraagd uitgezonden. Zaken zoals een chromecast zal het er allemaal niet sneller op maken.

Dus ja: iedereen heeft last van vertraging. De gebruikers van DVB (dvb-c of dvb-t) het minste. De gebruikers van ip-tv het meest en vooral het meest onvoorspelbaar.
Gebruik F1TV via de Android TV App en op de laptop via de website van F1TV. Die laatste loopt altijd voor.

'Niets is ooit gemakkelijk' - Zedd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
JPD68 schreef op maandag 31 juli 2023 @ 10:07:
[...]

Gebruik F1TV via de Android TV App en op de laptop via de website van F1TV. Die laatste loopt altijd voor.
En je vergelijkt dan dezelfde stream? Want onboards lopen voor op F1 Live en die loopt weer voor op international.

En door buffering en aanverwante zaken kunnen er sowieso verschillen zijn. Bv als je 2x de live stream van een radiozender start in de browser dan lopen die ook niet gelijk en heb je ook een echo effect.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• beerse
JPD68 schreef op maandag 31 juli 2023 @ 10:07:
[...]

Dat de laptop met webbrowser voor loopt komt ongetwijfeld omdat de webbrowser het beeld zo snel mogelijk in beeld probeert te zetten en dat die daar ook ruim voldoende resources voor heeft: CPU, GPU, geheugen, i/o en dergelijke.

De Android TV app is ingesteld op een zo mooi mogelijke ervaring: Daarvoor wordt iets meer gebufferd. Tel daarbij dat de hardware waar ze op draait niet de hoogste performance kan leveren. Het zal wel allemaal voor beeld en geluid zijn geoptimaliseerd maar de DRM (versleuteling) zal zeker meer vertraging op leveren.

En dan het verschil tussen een tv en een beeldscherm: De meeste tv-s kan je instellen op 'zo mooi mogelijk' of 'speciaal voor games'. Daar tussen zit in de regel ook meer of minder vertraging. Ook de berekeningen om een andere beeldmaat of refreshrate te maken kost tijd. Met de huidige hardware 'niet veel' maar het telt allemaal bij elkaar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPD68
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 08:27
RobertMe schreef op maandag 31 juli 2023 @ 11:15:
[...]

En je vergelijkt dan dezelfde stream? Want onboards lopen voor op F1 Live en die loopt weer voor op international.

En door buffering en aanverwante zaken kunnen er sowieso verschillen zijn. Bv als je 2x de live stream van een radiozender start in de browser dan lopen die ook niet gelijk en heb je ook een echo effect.
Inderdaad de onboard, maar ook hetzelfde (Live) kanaal.
beerse schreef op maandag 31 juli 2023 @ 12:25:
[...]

Dat de laptop met webbrowser voor loopt komt ongetwijfeld omdat de webbrowser het beeld zo snel mogelijk in beeld probeert te zetten en dat die daar ook ruim voldoende resources voor heeft: CPU, GPU, geheugen, i/o en dergelijke.

De Android TV app is ingesteld op een zo mooi mogelijke ervaring: Daarvoor wordt iets meer gebufferd. Tel daarbij dat de hardware waar ze op draait niet de hoogste performance kan leveren. Het zal wel allemaal voor beeld en geluid zijn geoptimaliseerd maar de DRM (versleuteling) zal zeker meer vertraging op leveren.

En dan het verschil tussen een tv en een beeldscherm: De meeste tv-s kan je instellen op 'zo mooi mogelijk' of 'speciaal voor games'. Daar tussen zit in de regel ook meer of minder vertraging. Ook de berekeningen om een andere beeldmaat of refreshrate te maken kost tijd. Met de huidige hardware 'niet veel' maar het telt allemaal bij elkaar op.
Duidelijk, dank je wel.

'Niets is ooit gemakkelijk' - Zedd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Niet online
Toff schreef op zondag 30 juli 2023 @ 22:05:
De TV uitzending van Viaplay op Ziggo kanaal 200 liep hier vandaag 10 sec achter op de TV uitzending op de publieke Belg, bekeken via Ziggo Go op mijn computer. Waarschijnlijk is de NL publieke omroep straks uit Zandvoort ook de snelste.

Overigens lijkt het erop dat de commentatoren de beelden iets eerder krijgen, zodat ze snel kunnen reageren. Soms hebben ze het over zaken in beeld die de kijker nog niet ziet. 8)7
Ziggo Go loopt dan weer ongeveer 20 a 30 sec achter op het DVB-C signaal rechtstreeks via Coax

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11:26
PP_Sound schreef op maandag 31 juli 2023 @ 12:38:
Ziggo Go loopt dan weer ongeveer 20 a 30 sec achter op het DVB-C signaal rechtstreeks via Coax
Ik merkte dat ik het commentaar van GrandPrixRadio deze race alleen gelijk kon laten lopen door het DVB-C signaal van VRT Sporza (via Ziggo) ongeveer 5 seconden te 'vertragen' d.m.v. de oude Humax met harddisk. Het Vlaamse commentaar was trouwens enorm slaapverwekkend (my humble opinion) vergeleken met Olav Mol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
U123456 schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 11:00:
Het Vlaamse commentaar was trouwens enorm slaapverwekkend (my humble opinion) vergeleken met Olav Mol.
Uit interesse, wie deed dat? Volgens mij heeft Stoffel Vandoorne daar ook nog wel eens bij gezeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Niet online
U123456 schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 11:00:
[...]
Ik merkte dat ik het commentaar van GrandPrixRadio deze race alleen gelijk kon laten lopen door het DVB-C signaal van VRT Sporza (via Ziggo) ongeveer 5 seconden te 'vertragen' d.m.v. de oude Humax met harddisk. Het Vlaamse commentaar was trouwens enorm slaapverwekkend (my humble opinion) vergeleken met Olav Mol.
Ik ben geen fan van Olav Mol en vond het Vlaamse duo nog niet zo slecht, rustig en goed overzicht van de gebeurtenissen op de baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Afgelopen zondag geprobeerd om F1TV via casten naar een Chromecast van een vriend toen ik daar was. Het F1TV logo kwam in beeld maar daarna bleef hij draaien zonder dat er iets getoont werd.

Iemand enig idee waar dit aan ligt?
Nu moesten we weer met Viaplay de race kijken en dat vind ik een drama ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragnar9999
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:09
pilskes schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 12:51:
Afgelopen zondag geprobeerd om F1TV via casten naar een Chromecast van een vriend toen ik daar was. Het F1TV logo kwam in beeld maar daarna bleef hij draaien zonder dat er iets getoont werd.

Doe dit regelmatig, werkt altijd
Wel altijd terug naar fabrieksinstellingen

Slechte wifi ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11:10
PP_Sound schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 11:55:
[...]

Ik ben geen fan van Olav Mol en vond het Vlaamse duo nog niet zo slecht, rustig en goed overzicht van de gebeurtenissen op de baan.
Ik ben het ermee eens. Heel rustig en duidelijk overzicht. Even wennen aan de uitspraak van de namen van de racers maar verder prima commentaar. Niet het overdreven Jack Mol of Viaplay commentaar met allerlei uitspraken die vooral van persoonlijke interesses vol zitten maar gewoon nuchter rustig commentaar. Als dit een keuzeoptie was bij F1TV was het bij mijn favorieten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

PP_Sound schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 11:55:
Wauw. Ook ik niet echt een fan van Olav, maar wat dat Vlaamse duo allemaal uitkraamde aan fouten was werkelijk niet te geloven. Ik had enkel even als test de uitzending van hen opgenomen, maar ik was er toch vrij snel klaar mee tijdens het kijken van de opname. Echt, wauw.... |:(

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
De grote vraag is natuurlijk: doet de NOS dadelijk ook een eigen uitzending? En is de kwaliteit daarvan veel hoger? Want die van Sporza zullen het maar 1x per jaar doen? En de NOS heeft dan nog net hun eigen samenvattingen? Maar achteraf een samenvatting van een paar minuten becommentarieren is iets anders dan een live wedstrijd van ~90 minuten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slamdance
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 13:19

Hoe oud is de Chromecast ?
F1TV ondersteund namelijk de 1e generatie chromecast niet.
https://support.f1.tv/s/a...ed-Devices?language=en_US

[ Voor 6% gewijzigd door Slamdance op 01-08-2023 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerse

De oudste chromecast worden niet ondersteund ivm de drm: uitvoering: Google Chromecast (2013) . Misschien doen ze het nog wel bij terugkijken, vorig jaar in ieder geval nog wel, daarna niet meer getest.

De ronde-met-kabeltje doet het wel: uitvoering: Google Chromecast (2018) - Zwart .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:55

sjaool

Every life should have 9 cats

RobertMe schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 13:58:
De grote vraag is natuurlijk: doet de NOS dadelijk ook een eigen uitzending? En is de kwaliteit daarvan veel hoger? Want die van Sporza zullen het maar 1x per jaar doen? En de NOS heeft dan nog net hun eigen samenvattingen? Maar achteraf een samenvatting van een paar minuten becommentarieren is iets anders dan een live wedstrijd van ~90 minuten.
Als de gebruikelijke commentator van de NOS dat gaat doen dan wens ik je alvast welterusten. ;)

"When you grow up your heart dies"

Pagina: 1 ... 26 ... 75 Laatste

Let op:
Bespreek hier het doen en laten van de televisie-uitzendingen van de Formule 1.

Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Dit geldt ook voor Grand Prix Radio, zie tweakduke in "[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4"

Het vragen naar of aanbieden van referrals is niet toegestaan.

Overige topics:
[F1] Seizoen 2025
Topicreeks: [F1 2025]
[F1] Randzaken
Algemeen race topic Deel 3

Voor de prijsstijging bij F1TVPro is een los topic gemaakt: [F1TVPro] Prijsdiscussie en kortingen