Ja, ik heb F1 TV maar kwalificatie werkt niet de eerste training werkte wel. Erg raar.
Lijkt een beetje op een DRM-issue? Zodra je een screenshot wil maken van elders op je scherm springt de stream ook op zwart.alienfruit schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 21:01:
Ja, ik heb F1 TV maar kwalificatie werkt niet de eerste training werkte wel. Erg raar.
Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]
@alienfruit dit dus. FP1 is waarschijnlijk de DRM al vanaf, Q is nog te kort geleden en zal nog DRM op zitten en mogelijk dat het daardoor dus mis gaat.thof schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 21:19:
[...]
Lijkt een beetje op een DRM-issue? Zodra je een screenshot wil maken van elders op je scherm springt de stream ook op zwart.
Ooh, daar had ik niet aan gedacht. Ik was bezig mijn computerscherm aan het mirroren via AirPlay op mijn televisie omdat de Apple TV niet wakker wilde worden. Eens kijken of het via de HDMI aansluiting wel werkt
Kun je eigenlijk instellen dat F1TV standaard met Engels commentaar opstart? Altijd start hij met Nederlands commentaar en daar krijg ik jeuk van.
Taal van het apparaat aanpassenErazzzer schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 16:29:
Kun je eigenlijk instellen dat F1TV standaard met Engels commentaar opstart? Altijd start hij met Nederlands commentaar en daar krijg ik jeuk van.

1e klopt. Ik heb de Nvidia op Engels en altijd F1TV kanaal. En dat is precies wat ik wilRobertMe schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 17:16:
[...]
Taal van het apparaat aanpassenDan krijg je IIRC op een Engels apparaat wel F1 Live, wil je Sky hebben moet je alsnog wisselen. Kan ook andersom zijn, dat je International feed krijgt met Sky commentaar terwijl je Live wilt hebben.
Tja, voor zover ik weet en heb gelezen/gehoord zou je een abonnement in land A afgesloten kunnen en mogen gebruiken in land B mits ze daar wel beschikbaar zijn. Het zou zomaar kunnen dat als ze in een land niet beschikbaar zijn, dat ze daar dan actief blokkeren.Ample Energy schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 18:34:
[...]Maar ik denk dat ik de oorzaak wel weet eigenlijk. Ik heb namelijk een abonnement afgesloten met een VPN naar Nederland en heb betaald met een NL creditcard, maar ik woon niet in Nederland. Netflix heeft me deze maand ook al afgesloten, dus ik denk dat die lui onderling ideeën met elkaar uitwisselen
Edit: Ik kan trouwens zowel casten met mijn iPhone naar mijn LG tv als MultiViewer gebruiken, dus heb niet eens een VPN naar Nederland nodig👍
Was alleen even raar tijdens werk toen ik via de website in een hoek van het scherm wilde kijken.
Maar bedankt voor het meedenken
Wel heb ik de ervaring dat als ik op zakelijke apparatuur kijk in een hoekje van het scherm terwijl er een vpn-naar-de-zaak open staat dat die vpn-naar-de-zaak nogal roet in het eten kan gooien.
Ik zit met een grote ergernis sinds Race Control (https://github.com/robvdpol/RaceControl) niet meer werkt voor F1TV Pro: wanneer ik een stream wil bekijken vanaf de start terwijl de live stream nog loopt, begint de Chromecast steevast met de live stream en níet die vanaf de start. In browser en telefoons werkt het allemaal prima en begint de correcte stream. Zodra de browser de opdracht krijgt te casten, is de fallback naar de livestream.
Zie ik iets over het hoofd of is dit een bekend probleem? Ik zit niet zo te wachten op geknoei met kabels en wil gewoon mijn laptop(s) gebruiken voor extra schermen en mijn TV de main view via Chromecast.
Zie ik iets over het hoofd of is dit een bekend probleem? Ik zit niet zo te wachten op geknoei met kabels en wil gewoon mijn laptop(s) gebruiken voor extra schermen en mijn TV de main view via Chromecast.
D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.
Dag allen, hopelijk zit ik goed ook gelet op de let op, maar ik heb een probleem met F1 TV pro. Ik ben Viaplay zat, en wil graag F1 TV pro aanschaffen. Ik heb al een ouder account, uit de Ziggo tijd toen je met Sport Totaal F1 TV kon kijken, en dat is ook gekoppeld aan mijn e-mail adres. Dus ik wil abonneren, moet ik inloggen. Maar doe ik dat en wil ik dan abonneren dan gebeurt het volgende ik krijg steeds deze pagina: https://www.formula1.com/en/register-for-free-now.html#nl
Via Iphone app krijg ik de melding, oeps er ging iets fout als ik op abonneren druk.
Ik wilde support mailen via de website, maar daar ging ook al iets mis. Komt dit iemand bekend voor? Of is er een tijdelijke storing? Laatste mogelijkheid is de chat support, maar dat is niet mijn favoriete manier van communiceren met bedrijven.
Via Iphone app krijg ik de melding, oeps er ging iets fout als ik op abonneren druk.
Ik wilde support mailen via de website, maar daar ging ook al iets mis. Komt dit iemand bekend voor? Of is er een tijdelijke storing? Laatste mogelijkheid is de chat support, maar dat is niet mijn favoriete manier van communiceren met bedrijven.
https://www.formula1.com/en-nl/subscribe-to-f1-tvZorroberner schreef op zondag 2 juli 2023 @ 11:03:
Dag allen, hopelijk zit ik goed ook gelet op de let op, maar ik heb een probleem met F1 TV pro. Ik ben Viaplay zat, en wil graag F1 TV pro aanschaffen. Ik heb al een ouder account, uit de Ziggo tijd toen je met Sport Totaal F1 TV kon kijken, en dat is ook gekoppeld aan mijn e-mail adres. Dus ik wil abonneren, moet ik inloggen. Maar doe ik dat en wil ik dan abonneren dan gebeurt het volgende ik krijg steeds deze pagina: https://www.formula1.com/en/register-for-free-now.html#nl
Je hebt nu de F1 Access. Ik ben ook over gegaan van ZiggoSportTotaal naar betaalde abonnee. Kan je aan de hand van screenshots even laten zien welke stappen je doorloopt?
Via telefoon gedaan. Ik zet het dus op maandelijks. Dan kom je bij registreren, ik selecteer dan sign in (tweede plaatje). Ben dan ingelogd dan komt screenshot 3. Ik klik dan maar op nu registreren en dan kom ik bij de vierde screenshot, waarna ik dan druk op koop nu. En dan kom ik plaatje 5 uit, wat dus de cirkel is van 3&4.
Edit bij 1 selecteer ik dan ook f1 tv pro.
Edit bij 1 selecteer ik dan ook f1 tv pro.
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Standaard vraag misschien; heb je het al via incognito/privemodus geprobeerd? Mocht het dan terugkomen, dan is de doorlink naar het juiste abonnement stuk en zal je met F1TV contact op moeten nemen.
Jep ook gedaan, andere browser en via de iphone app.dnmw2705 schreef op zondag 2 juli 2023 @ 11:43:
Standaard vraag misschien; heb je het al via incognito/privemodus geprobeerd? Mocht het dan terugkomen, dan is de doorlink naar het juiste abonnement stuk en zal je met F1TV contact op moeten nemen.
Maar dank dan weet ik dat er aan mijn kant in ieder geval alles gedaan is. Ik ga F1TV benaderen. Fijn weekend nog en fijne race allen. (heb gelukkig nog wel Viaplay dus kan de race wel zien ^^)
Edit: Nou dat is bizar, kan geen support mail sturen want dan gaat er wat verkeerd. Nieuwe email gemaakt voor een nieuw account (dacht ff proberen), dat werkt ook niet zelfde problemen. Of ik heb IP probleem of F1TV heeft momenteel problemen. Hoop niet dat ik aan viaplay vastzit haha.
[ Voor 20% gewijzigd door Zorroberner op 02-07-2023 13:35 ]
Daar is een café, kroeg, zuipkeet ook voor bedoeld, een beetje slap ouwehoeren, flauwe grapjes maken en lam worden..dus of hij daar niets te zoeken heeft volg ik zelf niet zo.psy schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 14:39:
[...]
Olav doet het nog steeds prima tijdens de wedstrijden. Beter dan Viaplay's commentatoren.
Maar daarbuiten heeft hij echt niets te zoeken, dat hebben zijn Ziggo F1-cafe bezoekjes nu wel bewezen.
Dat hele cafe is toch gewoon gespeeld. Die Kamphus is ook lang niet zo dom als ie in dat cafe doet.
Desondanks is het soms wel op het irritante af omdat de gemaaktheid er vanaf straalt.
Desondanks is het soms wel op het irritante af omdat de gemaaktheid er vanaf straalt.
Volgens mij heb je een jaartje gemist of in ieder geval geen F1TV gebruikt. RaceControl is niet meer actief in ontwikkeling sinds F1TV voor de live-stream de versleuteling heeft aangescherpt. Voor zover ik vorig jaar heb getest kan ze nog wel worden gebruikt voor terugkijken (na een paar dagen) maar niet meer live.Klauwhamer schreef op zondag 2 juli 2023 @ 10:13:
Ik zit met een grote ergernis sinds Race Control (https://github.com/robvdpol/RaceControl) niet meer werkt voor F1TV Pro: wanneer ik een stream wil bekijken vanaf de start terwijl de live stream nog loopt, begint de Chromecast steevast met de live stream en níet die vanaf de start. In browser en telefoons werkt het allemaal prima en begint de correcte stream. Zodra de browser de opdracht krijgt te casten, is de fallback naar de livestream.
Als alternatief kan je zoeken naar "MultiViewer for F1" op pagina 1 van deze draad ([F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4) Technisch en in detail werkt dat iets anders maar voor mij is dat wel werkbaar.
Of casten goed werkt weet ik niet, daarvoor gebruik ik een hdmi-kabel van de laptop naar de tv en op de laptop dan de tv als extra scherm in gesteld. Met casten is het syncrhoniseren van de beelden namelijk nog wat lastiger als je later begint te kijken.
Vorig jaar kon met MVF1 wel het geluid van GrandPrixRadio worden ingemixt, helaas werkt dat (formeel) in NL niet van wege een paar rechten.
Weet iemand hoe je de audio-balans van Multiviewer kan instellen?
Never mind, gevonden. Met hotkey 'p' kan je de 'panDirection' aanpassen. Good enough.
Never mind, gevonden. Met hotkey 'p' kan je de 'panDirection' aanpassen. Good enough.
[ Voor 45% gewijzigd door Nhz op 02-07-2023 15:20 ]
Groetjes
Dat zou inderdaad een mooi optie zijn om 1 kanaal op links te zetten en een ander kanaal op rechts.Nhz schreef op zondag 2 juli 2023 @ 14:59:
Weet iemand hoe je de audio-balans van Multiviewer kan instellen?
Nee hoor, dat heb ik helemaal niet gemist. Ik schrijf niet voor niets 'sinds'.beerse schreef op zondag 2 juli 2023 @ 14:16:
[...]
Volgens mij heb je een jaartje gemist of in ieder geval geen F1TV gebruikt. RaceControl is niet meer actief in ontwikkeling sinds F1TV voor de live-stream de versleuteling heeft aangescherpt. Voor zover ik vorig jaar heb getest kan ze nog wel worden gebruikt voor terugkijken (na een paar dagen) maar niet meer live.
Ik wil alleen maar in staat zijn om verlaat te beginnen met een race, via Chromecast. Ik zal dit eens testen, dank.beerse schreef op zondag 2 juli 2023 @ 14:16:
[...]
Als alternatief kan je zoeken naar "MultiViewer for F1" op pagina 1 van deze draad ([F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4) Technisch en in detail werkt dat iets anders maar voor mij is dat wel werkbaar.
Nou, in mijn geval is GrandPrixRadio niet gewenstbeerse schreef op zondag 2 juli 2023 @ 14:16:
[...]
Vorig jaar kon met MVF1 wel het geluid van GrandPrixRadio worden ingemixt, helaas werkt dat (formeel) in NL niet van wege een paar rechten.
D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.
Ja, dat weet ik. En wanneer ik op alle devices één of ander kiest, werkt dat gewoon. Maar om te kunnen casten, moet de stream eerst gestart worden (m.a.w. je moet gekozen hebben). Op het moment dat de Chromekast het stokje overneemt, default de stream naar de live stream.hjs schreef op zondag 2 juli 2023 @ 10:41:
De officiele F1TV app op de chromecast 4K vraagt altijd Live of Vanaf de start bij mij.
Nog even over het verlengen van het F1TV Pro abonnement via Google Play, dat is bij mij vlekkeloos verlopen. Mijn CC is gekoppeld aan Google Play en het is aansluitend verlengd.MaXeRs schreef op maandag 26 juni 2023 @ 09:27:
[...]
Klopt inderdaad,dacht wacht even af misschien kan ik nog ergens korting krijgen.
'Niets is ooit gemakkelijk' - Zedd
Ik vind MPV trouwens maar irritant om de audio stream van Mol mee te openen. Als ie geen verbinding heeft of weg valt, dan kapt de hele applicatie ermee (inclusief dus je synchronisatie). Iemand een alternatief gevonden wat wel gewoon aan blijft? Liefst ook waar je snel kun synchroniseren?
Als je MVF1 bedoelt of om het even welke applicatie. En je bedoelt het luisteren naar GrandPrixRadio in Nederland dan heb je gelijk. Helaas zal daar officieel en formeel nooit iets uit komen omdat het rechten technisch niet mag.Martinspire schreef op maandag 3 juli 2023 @ 15:29:
Ik vind MPV trouwens maar irritant om de audio stream van Mol mee te openen. Als ie geen verbinding heeft of weg valt, dan kapt de hele applicatie ermee (inclusief dus je synchronisatie). Iemand een alternatief gevonden wat wel gewoon aan blijft? Liefst ook waar je snel kun synchroniseren?
Mijn oplossing is een tv via hdmi op de laptop aansluiten. De tool voor F1TV (website, app, mvf1 of wat dan ook) gebruiken zonder geluid en op de zelfde laptop een aparte website openen naar grandprixradio die dan het geluid levert.
Helaas is dat een beetje lastig als je gebruik wilt maken van casting naar wat voor apparaat dan ook, die wil in de regel beeld en geluid van de zelfde bron doorsturen...
Bovenstaande werkt met een msWindows gebaseerde laptop. De kans is aanwezig dat ik het komend weekend test met een chromebook en de F1TV app. Misschien wil casten daar mee wel meewerken.
Om op mijzelf terug te komen. Het is gelukt, aparte mail buiten de site om naar F1 TV gestuurd. En het was mogelijk. Dus heb nu F1 TV ProZorroberner schreef op zondag 2 juli 2023 @ 13:14:
[...]
Jep ook gedaan, andere browser en via de iphone app.
Maar dank dan weet ik dat er aan mijn kant in ieder geval alles gedaan is. Ik ga F1TV benaderen. Fijn weekend nog en fijne race allen. (heb gelukkig nog wel Viaplay dus kan de race wel zien ^^)
Edit: Nou dat is bizar, kan geen support mail sturen want dan gaat er wat verkeerd. Nieuwe email gemaakt voor een nieuw account (dacht ff proberen), dat werkt ook niet zelfde problemen. Of ik heb IP probleem of F1TV heeft momenteel problemen. Hoop niet dat ik aan viaplay vastzit haha.
Mocht je dat nog eens hebben kun je eens proberen om "hardware acceleratie" uit te zetten in je browser, dat wil wel eens helpen tegen de DRM mirror issues.alienfruit schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 21:27:
Ooh, daar had ik niet aan gedacht. Ik was bezig mijn computerscherm aan het mirroren via AirPlay op mijn televisie omdat de Apple TV niet wakker wilde worden. Eens kijken of het via de HDMI aansluiting wel werkt
Ergens de afgelopen twee weken heeft de F1TV-app op mijn Android een update gekregen waarbij die aan notificaties is gaan doen.
De notificatie "New Content" gaat wel erg vaak af, zoals voor Jolyon Palmer's nabeschouwing die ergens halverwege de week beschikbaar kwam.
Dus uitgezet. Rest nu nog de "Race Notifications - Be notified when a session goes live", maar "session" is ook erg ruim, da's gewoon alles wat live is. Gisteravond om half zes dus ook de Weekend Warm-up: geouwehoer waarin ik niet echt geïnteresseerd ben.
Het lijkt niet mogelijk om enkel de koalakwalificaties mee te krijgen, want die wil ik nog wel eens missen.
De notificatie "New Content" gaat wel erg vaak af, zoals voor Jolyon Palmer's nabeschouwing die ergens halverwege de week beschikbaar kwam.
Het lijkt niet mogelijk om enkel de koalakwalificaties mee te krijgen, want die wil ik nog wel eens missen.
https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf
Als je de races hier aan je agenda toevoegt, kun je ook notificaties instellen. Ik krijg 20 minuten voor het begin van een sessie een melding uit mijn agenda app.
https://f1calendar.com/
Die had ik er al jaren in staan, maar dan de ICS-feed met enkel de races. Ik weet niet hoe lang je de Q daar al aan kon toevoegen, maar nu staat 'ie in mijn Google Calendar, bedankt!LongBowNL schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 07:16:
Als je de races hier aan je agenda toevoegt, kun je ook notificaties instellen. Ik krijg 20 minuten voor het begin van een sessie een melding uit mijn agenda app.
code:
1
| webcal://files-f1.motorsportcalendars.com/f1-calendar_qualifying_sprint_gp_alarm-30.ics |
[ Voor 9% gewijzigd door CodeCaster op 07-07-2023 07:23 ]
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf
Stomme vraag, maar hebben jullie op ViaPlay ook een donkere fade op de stream zitten?
Heb geen idee of het aan ViaPlay ligt of de FOM. Vandaar even hier de vraag.
Edit: stream herstart, nu is het weg.
Heb geen idee of het aan ViaPlay ligt of de FOM. Vandaar even hier de vraag.
Edit: stream herstart, nu is het weg.
[ Voor 10% gewijzigd door HollowGamer op 08-07-2023 14:26 ]
De site meldt dit ook, maar Google Calendar ondersteunt geen notificaties vanuit ICS-feeds, dus die moet je zelf nog even instellen.CodeCaster schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 07:22:
[...]
Die had ik er al jaren in staan, maar dan de ICS-feed met enkel de races. Ik weet niet hoe lang je de Q daar al aan kon toevoegen, maar nu staat 'ie in mijn Google Calendar, bedankt!
code:
1 webcal://files-f1.motorsportcalendars.com/f1-calendar_qualifying_sprint_gp_alarm-30.ics
En op Android moet je in de Calendar-app bij Settings deze kalender nog even aanzetten ("sync").
*knip*
Zie de TW aub omtrent geografische omzeiling.
Zie de TW aub omtrent geografische omzeiling.
[ Voor 80% gewijzigd door tweakduke op 08-07-2023 23:15 ]
Geen last van hier, op de mijn Shield TV prima werken.Henvar schreef op zondag 9 juli 2023 @ 15:04:
De f1 app blijft hangen. Meer mensen last van?
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Nope, nvidia shield en telefoon werkt prima.Henvar schreef op zondag 9 juli 2023 @ 15:04:
#offtopicmaarniethelemaal
Mijn soundbar gaf wel de geest. Dus snel een Sonos Beam Gen2 gehaald. Stond al op de wishlist i.c.m. nog te kopen Sonos surround speakers achter.
Geluid uit een platte oled is 3x niks
Hebben meer mensen die via de viaplay app kijken last van een verkeerde beeldverhouding?
Beeld lijkt als het ware niet gecentreerd en als je volledig scherm kiest valt er een heel stuk weg als het ware. Was vorige keer nog niet, reset hielp hier niet.
Beeld lijkt als het ware niet gecentreerd en als je volledig scherm kiest valt er een heel stuk weg als het ware. Was vorige keer nog niet, reset hielp hier niet.
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Ja, hier hetzelfde probleem. (op iPad Pro).Henvar schreef op zondag 9 juli 2023 @ 15:04:
Sinds vandaag blijft app hangen.
Update: volledig wissen app via instellingen menu. Herstart. En schone installatie. Opnieuw inloggen.
Nu werkt alles weer
[ Voor 17% gewijzigd door -Indy op 09-07-2023 15:37 ]
Ik heb sinds een paar races dat heel android crasht als ik vanaf de F1TV app stream...Henvar schreef op zondag 9 juli 2023 @ 15:04:
Was begin dit jaar ook met Plex, maar die hebben het weten te fixen.
Die James is wel nice bij F1TV
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Oudere versie van de app terugzetten. Geen er zelf ook laat van sinds de laatste 2 updates. Na het terugzetten van de oude versie werkt alles weer perfectRocketKoen schreef op zondag 9 juli 2023 @ 15:42:
[...]
Ik heb sinds een paar races dat heel android crasht als ik vanaf de F1TV app stream...
[ Voor 7% gewijzigd door Rowwan op 09-07-2023 20:56 ]
Ze zijn er bij F1TV ook achter dat het veranderen van een CC niet zo soepel verloopt. Had hier vorig jaar al grote problemen mee 

:fill(white):strip_exif()/f/image/Umdwy6VF6uf9ViO8EkQKR0aC.png?f=user_large)
Had ik ook last van, vanaf een bepaalde versie van de F1TV app crasht de hele telefoon bij het casten.RocketKoen schreef op zondag 9 juli 2023 @ 15:42:
[...]
Ik heb sinds een paar races dat heel android crasht als ik vanaf de F1TV app stream...
Ik heb geen idee of het al is opgelost.
Om het crashen te verhelpen moet je alle meldingen (notifications) van de F1TV app uit zetten. Op mijn OnePlus 8T helpt dat in ieder geval.
Hoe zet je een oudere versie terug dan? Ik had de hoop dat ze dit binnen een week zouden oplossen maar inmiddels loop ik er al 3 races mee te kl#ten.Rowwan schreef op zondag 9 juli 2023 @ 20:55:
[...]
Oudere versie van de app terugzetten. Geen er zelf ook laat van sinds de laatste 2 updates. Na het terugzetten van de oude versie werkt alles weer perfect
Viaplay staat er nog slechter voor dan in eerste instantie gedacht, mogelijk vertrek uit NL: https://nos.nl/artikel/24...-op-vertrek-uit-nederland
Je zou een oudere versie via apk mirror kunnen sideloaden. Eerst even de huidige versie verwijderen.Pendaco schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 15:22:
[...]
Hoe zet je een oudere versie terug dan? Ik had de hoop dat ze dit binnen een week zouden oplossen maar inmiddels loop ik er al 3 races mee te kl#ten.
Over APK Mirror gesproken, er is een nieuwe update voor F1 TV voor Android, maar hier is geen Android (Google) TV versie van gemaakt. Hopelijk blijft de laatste versie gewoon werken.
Er is een update (17-07), beschikbaar voor Android/Google TV zie ik?JPD68 schreef op maandag 17 juli 2023 @ 08:51:
Over APK Mirror gesproken, er is een nieuwe update voor F1 TV voor Android, maar hier is geen Android (Google) TV versie van gemaakt. Hopelijk blijft de laatste versie gewoon werken.
Testing, one, two ...
Thx, Dan lopen ze dus een paar dagen achter, normaliter komen ze tegelijkertijd.hardware-lover schreef op maandag 17 juli 2023 @ 16:40:
[...]
Er is een update (17-07), beschikbaar voor Android/Google TV zie ik?
Functionele vraag; Als ik een race bekijkt gooit hij hem standaard op de International feed, maar ik heb alles behalve interesse in Viaplay commentaar. Kan ik er voor zorgen dat hij standaard naar de F1Live stream gaat?
Dit betreft de Android app, had al even rondgekeken maar kon het niet direct vinden.
Dit betreft de Android app, had al even rondgekeken maar kon het niet direct vinden.
[ Voor 1% gewijzigd door tweakduke op 20-07-2023 14:06 . Reden: Naamsverbasteringen laten we achterwege aub. ]
Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!
Taal van apparaat instellen op Engels is de enige optie. En hopen dat die dan niet international met Engels commentaar pakt. Maar IIRC krijg je dan F1Live.Slavy schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 13:05:
Functionele vraag; Als ik een race bekijkt gooit hij hem standaard op de International feed, maar ik heb alles behalve interesse in Viaplay commentaar. Kan ik er voor zorgen dat hij standaard naar de F1Live stream gaat?
[ Voor 0% gewijzigd door tweakduke op 20-07-2023 14:06 . Reden: Quote aangepast ]
International feed met FX audio?dawg schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 14:23:
Kun je in F1TV ook het commentaar uitzetten? Ik ben dat gezever echt zat.
Anoniem: 338166
Straks tijdens de live stream voor F1 zal je rechts in beeld een paar keuzes zien om aan te klikken.
1 daarvan is internationaal (de vreselijke NL commentaar).
En, die daarboven is het Engelse commentaar.
Kan het nu eventjes niet laten zien omdat F2 geen keuze heeft.
Je bedoelt dat “wereldbolletje”? Tijdens FP3 switcht ie tussen Sky & F1TV commentators, uitschakelen zie ik niet? Het gaat me vooral om de trainingen, tijdens qualy en race maakt het me niet zoveel uit.Anoniem: 338166 schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 14:28:
[...]
Straks tijdens de live stream voor F1 zal je rechts in beeld een paar keuzes zien om aan te klikken.
1 daarvan is internationaal (de vreselijke NL commentaar).
En, die daarboven is het Engelse commentaar.
Kan het nu eventjes niet laten zien omdat F2 geen keuze heeft.
International feed (waar jij Sky commentaar hebt) kun je het audio kanaal van aanpassen. Dat keuze menu sluiten, daarna pijltje naar boven zodat je de progress bar ziet, en dan heb je rechts een aantal icoontjes waarvan eentje er equalizer achtig uit ziet(?), als je die dan aaklikt krijg je een hele lijst met verschillende audio kanalen, alle talen, maar dus ook FX.dawg schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 14:32:
[...]
Je bedoelt dat “wereldbolletje”? Tijdens FP3 switcht ie tussen Sky & F1TV commentators, uitschakelen zie ik niet? Het gaat me vooral om de trainingen, tijdens qualy en race maakt het me niet zoveel uit.
Ik heb de f1 tv app op mijn iPad. De app doet het prima, maar als ik een video probeer af te spelen krijg ik de foutmelding videofout. Sorry, er is een fout opgetreden probeer her later opnieuw. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Hah! Mijn dank is groot.RobertMe schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 14:40:
[...]
International feed (waar jij Sky commentaar hebt) kun je het audio kanaal van aanpassen. Dat keuze menu sluiten, daarna pijltje naar boven zodat je de progress bar ziet, en dan heb je rechts een aantal icoontjes waarvan eentje er equalizer achtig uit ziet(?), als je die dan aaklikt krijg je een hele lijst met verschillende audio kanalen, alle talen, maar dus ook FX.

Heb sinds dit raceweekend dat halverwege de GPRadio stream opeens die korte Toto reclame wordt afgespeeld en vervolgens hangt de stream 10 sec achter. Gisteren bij de kwalificatie en zojuist tijdens de race.. Meer mensen waarbij dit zich voordoet?
Nop niet 1x gehad. Probeer volgende x ander device, lijkt erop dat hij vastloopt en de stream opnieuw start, dan krijg je dit te horen!Alexknl schreef op zondag 23 juli 2023 @ 15:47:
Heb sinds dit raceweekend dat halverwege de GPRadio stream opeens die korte Toto reclame wordt afgespeeld en vervolgens hangt de stream 10 sec achter. Gisteren bij de kwalificatie en zojuist tijdens de race.. Meer mensen waarbij dit zich voordoet?
Heb ander probleem gehad met device, ben ik even op zolder geweest om een oude Android toestel te pakken, en daarmee geen problemen dus specifiek voor GPR heb ik aparte mobiel haha.
[ Voor 15% gewijzigd door Soppyscroll op 24-07-2023 12:23 ]
wij zijn voor ons dorpsfeest bezig om te kijken of wij de F1 wedstrijd kunnen uitzenden op groot scherm. Viaplay ondersteunt geen eenmalige events en rekening 2750 voor 12 maanden licentie, dat is voor ons wel prijzig. Heeft iemand misschien tips of dat het mogelijk is via een licentie van een ander die rechten heeft om buiten uit te zenden?
We zoeken dus echt een toegestaande manier, uiteraard kunnen we het makkelijk gewoon uitzenden maar dat is niet de bedoeling.
We zoeken dus echt een toegestaande manier, uiteraard kunnen we het makkelijk gewoon uitzenden maar dat is niet de bedoeling.
Leuk idee! Je hebt toestemming nodig van alle partijen. In dit geval ten eerste de zender (viaplay of f1tv). Daarna ook van de FIA officieel. Maar ik denk dat de zender op zich al genoeg is. Bij Viaplay weet je de kosten. Bij F1TV kun je nog even vragen.MantaMania schreef op maandag 24 juli 2023 @ 13:16:
wij zijn voor ons dorpsfeest bezig om te kijken of wij de F1 wedstrijd kunnen uitzenden op groot scherm. Viaplay ondersteunt geen eenmalige events en rekening 2750 voor 12 maanden licentie, dat is voor ons wel prijzig. Heeft iemand misschien tips of dat het mogelijk is via een licentie van een ander die rechten heeft om buiten uit te zenden?
De F1 uitzending wordt mogelijk ook ergens gratis uitgezonden op een landelijke publieke zender. In dat geval kun je die zender om toestemming vragen.
Gisteren de race eens live kunnen zien op mijn PC. Op mijn main monitor had ik de F1TV live feed en op mijn 2de monitor een onboard van een van de rijders. Het viel me op dat de live feed een seconde of 5 achter liep op de onboards. Valt dat aan te passen? De eerste ronde was een dikke spoiler op de onboards
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Ik zou zeggen, gebruik MultiViewer (meer info in de topic start)zonoskar schreef op maandag 24 juli 2023 @ 15:56:
Gisteren de race eens live kunnen zien op mijn PC. Op mijn main monitor had ik de F1TV live feed en op mijn 2de monitor een onboard van een van de rijders. Het viel me op dat de live feed een seconde of 5 achter liep op de onboards. Valt dat aan te passen? De eerste ronde was een dikke spoiler op de onboards
@zonoskar Een optie is om de stream die voorloopt even te pauzeren en weer te starten. Maar F1 Multiviewer is wel veel nauwkeuriger en kan het zelf al beter dan je het op die manier krijgt. En je kan het bij F1 Multiviewer dan nog finetunen om het helemaal perfect te krijgen. Echt een heel mooi stuk software.
De FIA doet niets met uitzendrechten. Je bedoelt de FOM (Formula One Management), FIA doet uitsluitend scheidsrechter spelen tijdens races. Maar gezien ViaPlay de uitzendrechten voor F1 heeft in NL, heb je niet zoveel met de FOM te maken, ViaPlay kan een sublicentie uitdelen.Playa del C. schreef op maandag 24 juli 2023 @ 13:28:
[...]
Leuk idee! Je hebt toestemming nodig van alle partijen. In dit geval ten eerste de zender (viaplay of f1tv). Daarna ook van de FIA officieel. Maar ik denk dat de zender op zich al genoeg is. Bij Viaplay weet je de kosten. Bij F1TV kun je nog even vragen.
De F1 uitzending wordt mogelijk ook ergens gratis uitgezonden op een landelijke publieke zender. In dat geval kun je die zender om toestemming vragen.
EDIT:
Als ViaPlay zich eindelijk aan de afspraken houdt, zou ik verwachten dat de race in Zandvoort middels FTA uitgezonden zou gaan worden. Geen idee of je dan ook nog uitzendrechten moet verkrijgen, maar lijkt me niet als het Free-to-Air is.
[ Voor 22% gewijzigd door CH4OS op 24-07-2023 16:43 ]
Dat denk ik ook.CH4OS schreef op maandag 24 juli 2023 @ 16:35:
[...]
De FIA doet niets met uitzendrechten. Je bedoelt de FOM (Formula One Management), FIA doet uitsluitend scheidsrechter spelen tijdens races. Maar gezien ViaPlay de uitzendrechten voor F1 heeft in NL, heb je niet zoveel met de FOM te maken, ViaPlay kan een sublicentie uitdelen.
Dat het free to air is betekent nog steeds niet dat je het zomaar mag uitzenden. Kan immers weer winst opleveren voor de partij die het "weergeeft" dus daar moet weer voor worden afgedragen.CH4OS schreef op maandag 24 juli 2023 @ 16:35:
EDIT:
Als ViaPlay zich eindelijk aan de afspraken houdt, zou ik verwachten dat de race in Zandvoort middels FTA uitgezonden zou gaan worden. Geen idee of je dan ook nog uitzendrechten moet verkrijgen, maar lijkt me niet als het Free-to-Air is.
Familie van mij heeft (eet)café en die kreeg eerder dit jaar een mooie brief van ViaPlay of die even in de €100 per maand (als niet nog meer) wilde gaan betalen. Omdat het dus zakelijk is en weer herdistributie plaatsvindt.
En voor gewoon TV weergeven moet ook worden afgedragen aan Buma/Stemra.
Als het om Zandvoort gaat, volgens mij zendt de NOS die race ook uit, dan mag je deze waarschijnlijk wel tonen op een feest of in de kroeg zonder extra kosten.RobertMe schreef op maandag 24 juli 2023 @ 17:52:
[...]
Dat het free to air is betekent nog steeds niet dat je het zomaar mag uitzenden. Kan immers weer winst opleveren voor de partij die het "weergeeft" dus daar moet weer voor worden afgedragen.
Familie van mij heeft (eet)café en die kreeg eerder dit jaar een mooie brief van ViaPlay of die even in de €100 per maand (als niet nog meer) wilde gaan betalen. Omdat het dus zakelijk is en weer herdistributie plaatsvindt.
En voor gewoon TV weergeven moet ook worden afgedragen aan Buma/Stemra.
Ik verwacht dat Videma daar anders over denkt. Hun FAQ geeft aan dat je ook voor het vertonen van NPO uitzendingen een licentie nodig hebt.JPD68 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 08:33:
[...]
Als het om Zandvoort gaat, volgens mij zendt de NOS die race ook uit, dan mag je deze waarschijnlijk wel tonen op een feest of in de kroeg zonder extra kosten.
[ Voor 11% gewijzigd door Bigs op 25-07-2023 08:54 ]
Thx. Dan weet @MantaMania waar ze terecht kunnen voor de volgende prijsopgaveBigs schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 08:52:
[...]
Ik verwacht dat Videma daar anders over denkt. Hun FAQ geeft aan dat je ook voor het vertonen van NPO uitzendingen een licentie nodig hebt.
bedankt voor alle reacties toch weer een paar ingangen waar we gaan zoeken
Ik merk vandaag dat ik geen F1TV meer kan kijken, ik krijg deze melding:
Blijkbaar hebben ze bij F1TV een nieuwe functie of GEO-IP database in gebruik genomen en ben ik daar een slachtoffer van. Ik heb reeds een support ticket ingeschoten.
Ik weet dat mijn IP adres (van provider Tweak) in verschillende GEO-IP databases in de USA staat, dus ik neem even aan dat F1TV daardoor nu denkt dat ik in de USA zit en dat ik daardoor nu deze error krijg.
Een heads-up voor andere Tweak gebruikers, aangezien ik ooit eens had gelezen dat er meer in de "USA" zouden zitten: check in F1TV of je nog kunt kijken, voordat je daar tijdens het race weekend pas tegenaan loopt.
Werkt het niet? Dan kan je onderaan op de hierboven gelinkte pagina contact zoeken met F1TV middels "e-mail us" of "Live chat"
Of voor de Engelstalig zoekenden:ER4100. U opent deze service vanuit een beperkte geografische regio
Ik ben gewoon thuis in NL met een NL F1TV abbo, het heeft bij mij al jaren goed gewerkt, ik gebruik geen VPN. Mijn WAN-IP adres is niet gewijzigd. Als ik schakel naar 4G mobiele data werkt het wel goed.ER4100. You are accessing this service from a restricted geographical region
Blijkbaar hebben ze bij F1TV een nieuwe functie of GEO-IP database in gebruik genomen en ben ik daar een slachtoffer van. Ik heb reeds een support ticket ingeschoten.
Ik weet dat mijn IP adres (van provider Tweak) in verschillende GEO-IP databases in de USA staat, dus ik neem even aan dat F1TV daardoor nu denkt dat ik in de USA zit en dat ik daardoor nu deze error krijg.
Een heads-up voor andere Tweak gebruikers, aangezien ik ooit eens had gelezen dat er meer in de "USA" zouden zitten: check in F1TV of je nog kunt kijken, voordat je daar tijdens het race weekend pas tegenaan loopt.
Werkt het niet? Dan kan je onderaan op de hierboven gelinkte pagina contact zoeken met F1TV middels "e-mail us" of "Live chat"
[ Voor 6% gewijzigd door remco_k op 27-07-2023 11:49 ]
Alles kan stuk.
Mogelijk is het een app of os-issue: Met mijn privé fairphone3 met android13 krijg ik deze foutmeldingen ook. Met een zakelijke iPhone (ios 16.5) zijn de bestaande video's wel gewoon te zien.remco_k schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 11:43:
[...]
Ik ben gewoon thuis in NL met een NL F1TV abbo, het heeft bij mij al jaren goed gewerkt, ik gebruik geen VPN. Mijn WAN-IP adres is niet gewijzigd. Als ik schakel naar 4G mobiele data werkt het wel goed.
En wonderbaarlijk, nu ik daarna het android toestel nog een keer test, blijkt het daar weer als van ouds te werken.
Even snel nog niet kunnen testen of/waar/hoe het met mvf1 of via de website werkt.
Misschien dat die gebruik maakt van die hybride data (wifi-4G) functie en dat hij ongemerkt op 4G zit ipv Wifi?beerse schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 12:15:
[...]
Met een zakelijke iPhone (ios 16.5) zijn de bestaande video's wel gewoon te zien.
Ik heb het net op 5 verschillende apparaten in huis getest. Waaronder 2 laptops en een Chromecast-TV. Allemaal geven ze dezelfde foutmelding. En allemaal werken ze normaal als ik schakel naar 4G data.
Ik kwam net op Reddit een draadje tegen die bevestigt (in ieder geval voor mij) dat F1TV recentelijk iets gedaan heeft aan GEO-IP beveiliging: https://www.reddit.com/r/...essvpn_no_longer_working/
Been watching for a couple years no problem with expressvpn to LA server while in South Korea. All of a sudden today, no matter what region I pick in expressvpn I get the error that states I’m accessing from a restricted region, error er4100.
Kloterige is dat ik, een legitieme gebruiker, daar nu last van heb.Have just tried multiple VPN and devices - fully locked down now. Can't see a way around this to be honest, think this is the end of the road for cheaper UK F1...
[ Voor 21% gewijzigd door remco_k op 27-07-2023 12:26 ]
Alles kan stuk.
Als je op vakantie bent kun je dus ook geen gebruik meer maken van F1TV? Vorig jaar toen ik in Portugal was werkte het gewoon en vorige maand in Praag ook.
Volgens EU wetgeving zou dat wel het geval moeten zijn zolang je in de EU bent. Waarbij het dus ook moet werken in een land waar het niet beschikbaar is. (Bv Spanje, daar is F1TV niet beschikbaar, maar als je als Nederlander, met "Nederlands" abonnement, in Spanje op vakantie gaat kun je F1TV Pro gewoon gebruiken).cordonbleu schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 12:57:
Als je op vakantie bent kun je dus ook geen gebruik meer maken van F1TV? Vorig jaar toen ik in Portugal was werkte het gewoon en vorige maand in Praag ook.
Buiten de EU is daar (natuurlijk) geen jurisprudentie over. Maar IIRC heb je daar wel (vaak) toegang tot het F1TV Access aanbod (dus je kunt dan niet live kijken).
En als alternatief kun je waarschijnlijk altijd nog een VPN naar thuis opzetten. Dan zien ze gewoon jouw thuis IP wat als het goed is dus niet op een "VPN blacklist" staat.
Binnen de EU zou het moeten blijven werken vanwege EU wetgeving. Maar het zou me niets verbazen als er her en der problemen gaan zijn door deze 'VPN crackdown'...cordonbleu schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 12:57:
GP van België ook op 'open' net:
https://www.tvgids.nl/nie...atis-te-zien-in-nederlandVRT Canvas zendt zowel de kwalificatie op vrijdag 28 juli 2023, de sprintrace op zaterdag 29 juli als de reguliere wedstrijd op 30 juli live uit.
Op vrijdag 28 juli kijk je van 17:00 tot 18:00 uur naar de kwalificatie op VRT Canvas;
Op zaterdag 29 juli is de sprintrace van 16:30 uur tot 17:26 uur te zien op VRT Canvas;
Op zondag 30 juli schakel je rond 14:45 uur over naar VRT Canvas om de volledige race inclusief voorbeschouwing te bekijken. De uitzending duurt tot circa 17:00 uur.
Dank voor de heads-up, hier hetzelfde probleem nu. Support-chat loopt... Hebben ze het voor jou opgelost, of wacht je nog?remco_k schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 11:43:
[...]
Of voor de Engelstalig zoekenden:
[...]
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Ze begrijpen het (nog) niet. 3x zeggen ze dat ik een VPN gebruik... Ik 3x antwoorden van niet. Niet goed lezen, bogus standaard antwoorden. Dat soort zaken.Chakotay schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 13:39:
[...]
Dank voor de heads-up, hier hetzelfde probleem nu. Support-chat loopt... Hebben ze het voor jou opgelost, of wacht je nog?
En dan komen met:
En dus zou ik bij Tweak zou moeten zijn. Nou, zeker niet.Our checks have confirmed your IP address is not being recognised as
belonging to a specific country and this is why you are currently unable to
playback. It may be worth checking you aren't currently using a VPN as
this can sometimes cause issues, or alternatively, discuss directly with
your ISP.
Daarnaast geeft https://www.showmyip.com/ (welke zij zelf aangaven te gebruiken) toch luid en duidelijk Country: Netherlands.
Ik heb nu net voor elkaar dat een supervisor ernaar gaat kijken. Die gaat mij in "the next 24hrs" contacten per mail.
Ik heb ze maar vast gewaarschuwd dat er meer gevallen zijn... Want ze hebben de beveiliging gewoon te onhandig opgeschroeft.
Alles kan stuk.
In de chat werd trouwens wel aangegeven dat ze recentelijk de checks hebben uitgebreid:
Dus dat moet dan de oorzaak zijn.We have recently enhanced the checks that we make. For today if the system detected that you're in the private network or a VPN, that is the reason behind the error message that you are getting.
To use F1 TV we must have visibility to the country you are based in.
Alles kan stuk.
Toegegeven, de apple was inderdaad zowel via wifi als ook via 4G met internet verbonden. Al heb ik wel het idee dat als wifi op staat, de 4G niet wordt gebruikt. Ondertussen is de apple bijgewerkt naar ios16.6 en heb ik getest met expliciet 4G of expliciet wifi en beide doen het zonder problemen met de eerste 2 videos die in de app klaar staan.remco_k schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 12:25:
[...]
Misschien dat die gebruik maakt van die hybride data (wifi-4G) functie en dat hij ongemerkt op 4G zit ipv Wifi?
Ik heb het net op 5 verschillende apparaten in huis getest. Waaronder 2 laptops en een Chromecast-TV. Allemaal geven ze dezelfde foutmelding. En allemaal werken ze normaal als ik schakel naar 4G data.
Ik kwam net op Reddit een draadje tegen die bevestigt (in ieder geval voor mij) dat F1TV recentelijk iets gedaan heeft aan GEO-IP beveiliging: https://www.reddit.com/r/...essvpn_no_longer_working/
[...]
Daarnaast de android nog een keer getest en die werkt via de zelfde wifi en expliciet zonder 4G nu dus wel gewoon.
Hier in het huishouden hebben we geen vpn naar andere locaties dus dat is niet 'even snel' te testen.
Hoeft ook niet, dan werkt het bij jouw gewoon wel. Dat is niet vreemd. Ik heb een kennis, ook bij Tweak, woont om de hoek, daar werkt het ook.beerse schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 14:00:
[...]
Hier in het huishouden hebben we geen vpn naar andere locaties dus dat is niet 'even snel' te testen.
Het is een beetje een willekeurig probleem denk ik. Maar net welk WAN-IP adres je hebt en welke (verouderde) database zij gebruiken, doet het wel of niet. Ik wacht nu inmiddels af op een antwoord van de supervisor en ik ga er even vanuit dat ze het inzicht krijgen dat ze even iets moeten terugdraaien.
Alles kan stuk.
@remco_k hier precies dezelfde vragen & gezeur idd, ook 3x gezegd dat ik geen VPN gebruik, en dat de ISP niets veranderd heeft (handig als je dat via IRC even snel kunt laten bevestigen
)
Aanbod van de supervisor & mail heb ik hier nog niet gehad, ben benieuwd... Als het morgen nog niet werkt gaan we maar terug de high seas op.
Aanbod van de supervisor & mail heb ik hier nog niet gehad, ben benieuwd... Als het morgen nog niet werkt gaan we maar terug de high seas op.
@remco_k zijn er specifieke streams die het niet doen? Of letterlijk alles?
Dan kan ik het ook even testen.
Dan kan ik het ook even testen.
Als ze de afgelopen week de land-detectie hebben aangescherpt, denk ik dat ze nu bezig zijn om meer en meer providers te herkennen. Een gok/gedachte is dat ze dus zo rond 12:00 uur mijn provider (freedom.nl) hebben ontdekt en in Nederland geplaatst.remco_k schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 14:03:
[...]
Hoeft ook niet, dan werkt het bij jouw gewoon wel. Dat is niet vreemd. Ik heb een kennis, ook bij Tweak, woont om de hoek, daar werkt het ook.
Het is een beetje een willekeurig probleem denk ik. Maar net welk WAN-IP adres je hebt en welke (verouderde) database zij gebruiken, doet het wel of niet. Ik wacht nu inmiddels af op een antwoord van de supervisor en ik ga er even vanuit dat ze het inzicht krijgen dat ze even iets moeten terugdraaien.
Misschien een idee voor iedereen om het vandaag even te testen en issues door te geven aan F1tv.
Alles wat ik aanklikte wilde niet. Dat waren de eerste de beste 3 videos die ik op beeld zag.MikeyMan schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 14:06:
@remco_k zijn er specifieke streams die het niet doen? Of letterlijk alles?
Maar om specifiek te zijn, deze doet het bv niet: JOLYON PALMER'S ANALYSE - Hongarije
En deze ook niet: TECH TALK - Kan Red Bull nog beter worden?
En deze ook niet: 2023 Grand Prix van Hongarije. (deze heb ik afgelopen weekend nog wel kunnen kijken.)
En deze ook niet: 2023 Grand Prix van Bahrein
[ Voor 22% gewijzigd door remco_k op 27-07-2023 14:15 ]
Alles kan stuk.
Ik hoop dat het zo simpel is voor hen... We wachten voor nu maar even geduldig af. Maar zeker is: Hoe meer er nu klagen hoe groter de kans is dat we morgen gewoon thuis de quali kunnen kijken op onze normale internet verbinding, ipv op 4G.beerse schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 14:06:
[...]
Misschien een idee voor iedereen om het vandaag even te testen en issues door te geven aan F1tv.
Alles kan stuk.
Ah, die eerste twee had ik net uitgeprobeerd, en deden het hier wel. Hoop dat het voor morgen opgelost is zeg!remco_k schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 14:10:
[...]
Alles wat ik aanklikte wilde niet. Dat waren de eerste de beste 3 videos die ik op beeld zag.
Maar om specifiek te zijn, deze doet het bv niet: JOLYON PALMER'S ANALYSE - Hongarije
En deze ook niet: TECH TALK - Kan Red Bull nog beter worden?
En deze ook niet: 2023 Grand Prix van Hongarije. (deze heb ik afgelopen weekend nog wel kunnen kijken.)
En deze ook niet: 2023 Grand Prix van Bahrein
Hier werkt ook elke random stream die ik probeer niet. Dit is het laatste wat ik van de support te horen kreeg:
Verder kwam er niets zinnings uit, hier nu op verzoek ook geescaleerd naar een supervisor.I do understand your insight regarding this as we have recently enhanced the checks that we make. For today if the system detected that you're in the private network or a VPN, that is the reason behind the error message that you are getting, so if your ISP hasn't changed any setting, it is possible that this may been in place long before the security enhancements have been made.
"Grappig" dat iedereen tegen dezelfde muur aanloopt. Ze proberen illegale F1TV gebruikers te weren, maar legale F1TV gebruikers hebben er last van.
Alles kan stuk.
@remco_k draai jij toevallig ook een eigen VPN-server? Misschien portscannen ze en flaggen ze je daarop... (ik heb hier OpenVPN draaien op de standaard poort zodat ik van buitenaf over mijn eigen verbinding online kan)
Dat zou dan weer een voordeel voor WireGuard zijnChakotay schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 14:44:
@remco_k draai jij toevallig ook een eigen VPN-server? Misschien portscannen ze en flaggen ze je daarop... (ik heb hier OpenVPN draaien op de standaard poort zodat ik van buitenaf over mijn eigen verbinding online kan)
Maar wat ik mis is welke ISP jij gebruikt? @remco_k dan Tweak, jij ook? "Hier" op Ziggo doet die het in ieder geval gewoon. (En/maar draai ook geen OpenVPN).
Yep, dat heb ik. Als ze dat doen en aan de hand daarvan beslissen dat ik niet mag kijken en ER4100 krijg, dan hebben ze daar niet goed over nagedacht.Chakotay schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 14:44:
@remco_k draai jij toevallig ook een eigen VPN-server? Misschien portscannen ze en flaggen ze je daarop...
Vooralsnog lijkt het gewoon om een GEO-IP database en land gebaseerde data te gaan die niet klopt en ik/we daarom ER4100 krijgen te zien. Ik wacht het antwoord van de supervisor nog even rustig af en heb er vertrouwen in dat ze de goede keuze maken.
Alles kan stuk.
@RobertMe hier ook Tweak, KPN-WBA met een static IP.
Wireguard heeft zeker wel een standaard poort, 51280 is dat. Nou is het inderdaad wel UDP, maar je kan nog steeds detecteren of er een server op draait natuurlijk: als het antwoordt zal het wel iets doen, niet?RobertMe schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 15:03:
[...]
Dat zou dan weer een voordeel voor WireGuard zijnDie heeft ten eerste geen standaard poort, AFAIK, en het UDP verkeer antwoord gewoon lekker niet als het bericht niet "correct" is (waarbij incorrect dus ook foute versleuteling etc inhoud).
Hier ook Tweak, en ook aan het wachten op de supervisor.
PVOutput: https://pvoutput.org/list.jsp?sid=96760
Let op:
Bespreek hier het doen en laten van de televisie-uitzendingen van de Formule 1.
Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Dit geldt ook voor Grand Prix Radio, zie tweakduke in "[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4"
Het vragen naar of aanbieden van referrals is niet toegestaan.
Overige topics:
[F1] Seizoen 2025
Topicreeks: [F1 2025]
[F1] Randzaken
Algemeen race topic Deel 3
Voor de prijsstijging bij F1TVPro is een los topic gemaakt: [F1TVPro] Prijsdiscussie en kortingen
Bespreek hier het doen en laten van de televisie-uitzendingen van de Formule 1.
Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Dit geldt ook voor Grand Prix Radio, zie tweakduke in "[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4"
Het vragen naar of aanbieden van referrals is niet toegestaan.
Overige topics:
[F1] Seizoen 2025
Topicreeks: [F1 2025]
[F1] Randzaken
Algemeen race topic Deel 3
Voor de prijsstijging bij F1TVPro is een los topic gemaakt: [F1TVPro] Prijsdiscussie en kortingen