Waarom? Ik liever niet. Dit is ten minste een Nederlandse streamingsdienst en een Belgisch moederbedrijf.dglavimans schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 18:52:
[...]
Ugh Videoland… Zie oprecht liever een grote partij als Netflix
App van Videoland zelf in gebruik? Tergend traag.. En moet nog maar zien of Videoland de capaciteit heeft om dit te gaan dragen live of alles lekker eruit knalt op piek momenten..Vinniedh schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 19:22:
[...]
Waarom? Ik liever niet. Dit is ten minste een Nederlandse streamingsdienst en een Belgisch moederbedrijf.
Daarbij bij een Netflix was er wellicht nog kans op betere camera’s/4k maar zie met Videoland dezelfde sombere vooruitzichten als Viaplay.
en worden al die moekerts van Viaplay ook nog eens overgenomen door Videoland die daar weer kunnen aanrommelen
Zie weinig positief.. Liever een Netflix of Apple TV
[ Voor 18% gewijzigd door dglavimans op 01-07-2026 19:36 ]
Zou uit historisch oogpunt wel mooi zijn omdat die juist toen F1 naar RTL ging hun doorbraak kenden (eerst met Allard Kalf later Plooij)
Zeer waarschijnlijk wel ja. Maar de bitrate van het huidige media van Videoland is ook niet erg hoog en zo te zien lijkt alles wel in 25fps te worden afgespeeld, maar dan wel in Full HD. Ik heb geen Viaplay vergelijk, nooit zelf gehad, maar hebben die niet een bedroevende bitrate en 720p?DutchOwnage schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 18:53:
Ook geen fan van Videoland. 4K kunnen we dan vergeten.
Ik gebruik de Android TV Videoland app eigenlijk nauwelijks, dus nu enkel even om wat media te bekijken. Zie nu al af en toe een buffer cirkel 🥲
Afijn, ik heb al een F1TV Premium abonnement, en verwacht niet dat ik deze op ga zeggen, mocht het met Videoland afgerond worden voor Viaplay.
Testing, one, two ...
De medewerkers van Viaplay Nederland gaan allemaal over naar DPG Media. Allard Kalff zit al bij Viaplay (Formule 2) en RTL (Dakar Rally). Dan zie ik geen ruimte voor Olav en Jack.sambalbaj schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 20:45:
Zouden Olav Mol en Jack Plooij dan ook hun rentree maken?
Zou uit historisch oogpunt wel mooi zijn omdat die juist toen F1 naar RTL ging hun doorbraak kenden (eerst met Allard Kalf later Plooij)
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Veel commentatoren bij Viaplay zijn freelancers. Die hoeven niet per definitie mee te gaan in deze deal. Voor Kalff komt het zo inderdaad wél mooi uit.PatrickC schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 21:59:
[...]
De medewerkers van Viaplay Nederland gaan allemaal over naar DPG Media. Allard Kalff zit al bij Viaplay (Formule 2) en RTL (Dakar Rally). Dan zie ik geen ruimte voor Olav en Jack.
Allard als pit reporter zou ik wel toejuichen. Bij de 24 uur van Le Mans was het altijd wel boeiend om naar te kijken en luisteren (helaas had RTL/Videoland die rechten niet meer dit jaar en was hij alleen vanuit de studio te horen bij Eurosport) en ook de Dakar Rally doet hij leuk. Olav zit ik wat minder op te wachten, maar is wel beter dan die presentatoren van Viaplay. Maar RTL heeft ook nog andere autosport presentatoren, dus misschien worden die het wel. Jack Plooij vind ik echt verschrikkelijk… en dat vind ik al sinds hij het destijds overnam van Allard, maar dat is na verloop van tijd nog erger geworden.TexMex schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 22:47:
[...]
Veel commentatoren bij Viaplay zijn freelancers. Die hoeven niet per definitie mee te gaan in deze deal. Voor Kalff komt het zo inderdaad wél mooi uit.
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Voor de huidige abonnementsprijzen van Videoland gaan ze nooit F1 toevoegen. Wellicht komt er een addon die je extra kunt nemen bij je Basis, Plus of Premium abonnement (vergelijkbaar met de sport addon bij HBO Max).MikeyMan schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 22:38:
Ben benieuwd... Iedereen extra laten betalen? Of Videoland Sport kanaal?
Hopelijk blijven Olav en Jack lekker bij GP Radio, het syncen gaat perfect tegenwoordig en dan met alleen de FX stream over de speakers en Olav over een bluetooth is heerlijk. 32 - - 31 - - 30,...
Waar zou je die betere camera’s van Netflix verwachten dan? De voor- en nabeschouwing?dglavimans schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 19:33:
[...]
App van Videoland zelf in gebruik? Tergend traag.. En moet nog maar zien of Videoland de capaciteit heeft om dit te gaan dragen live of alles lekker eruit knalt op piek momenten..
Daarbij bij een Netflix was er wellicht nog kans op betere camera’s/4k maar zie met Videoland dezelfde sombere vooruitzichten als Viaplay.
en worden al die moekerts van Viaplay ook nog eens overgenomen door Videoland die daar weer kunnen aanrommelen
Zie weinig positief.. Liever een Netflix of Apple TV
©2004
Ik ook, heb Videoland als onderdeel van het pakket bij mijn provider, als F1 en de rest daarbij komt dan is het een koopje. Al heb ik nog wel tot 30 juni volgend jaar een F1TV Pro abonnement. Maar zou mij niet verbazen als het een aparte tak wordt.MikeyMan schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 22:38:
Ben benieuwd... Iedereen extra laten betalen? Of Videoland Sport kanaal?
Heb wel iets meer vertrouwen in Videoland (DPG) dan Viaplay.
'Niets is ooit gemakkelijk' - Zedd
Vermoedelijk hebben ze inmiddels door dat het trekken aan een dood paard is.hk12nl schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 08:48:
Waarom deze doet viaplay dit van de hand? We weten dat ze slecht draaien maar vorig jaar hebben ze het contract met bijvoorbeeld de f1 nog verlengt naar 2029. Is dit weer een voorbeeld van waarde creëren en dan te koop zetten?
'Niets is ooit gemakkelijk' - Zedd
Er worden gwn al 4k beelden tijdens de race opgenomen! F1 TV heeft al tijd 4k pakketLa1974 schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 07:54:
[...]
Waar zou je die betere camera’s van Netflix verwachten dan? De voor- en nabeschouwing?
Dus als het naar Netflix zou gaan komen er geen "betere camera's". Want enerzijds doet de "zender" niet de registratie van de race, en anderzijds staan die "betere camera's" er al. Daarom ook de vraag of je die betere camera's alleen bij de voor- en nabeschouwing verwacht.dglavimans schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 13:33:
[...]
Er worden gwn al 4k beelden tijdens de race opgenomen! F1 TV heeft al tijd 4k pakket
En 4K is er natuurlijk al veel langer, al in 2020 deed Sky de race in 4K uitzenden, en mogelijk al eerder. En het laatste jaar dat Ziggo de rechten had werd het ook al in 4K uitgezonden (IIRC wel alleen op het kanaal van Ziggo Sport Totaal, en niet op het "open" kanaal).
Vandaar juist mijn vraag. Je schrijft dat je hoopte dat het naar Netflix zou gaan vanwege betere camera’s. Wat zou dat toevoegen? Drive to survive doen ze al.dglavimans schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 13:33:
[...]
Er worden gwn al 4k beelden tijdens de race opgenomen! F1 TV heeft al tijd 4k pakket
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Bespreek hier het doen en laten van de televisie-uitzendingen van de Formule 1.
Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Dit geldt ook voor Grand Prix Radio, zie tweakduke in "[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4"
Het vragen naar of aanbieden van referrals is niet toegestaan.
Overige topics:
[F1] Seizoen 2025
Topicreeks: [F1 2025]
[F1] Randzaken
Algemeen race topic Deel 3
Voor de prijsstijging bij F1TVPro is een los topic gemaakt: [F1TVPro] Prijsdiscussie en kortingen