Hmmm... De SlimmeLezer geeft positieve waardes voor "Power Produced", dus daar gaat het dan fout, denk ik.TheFes schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 10:57:
[...]
Je hebt de optie om 2 sensoren op te voeren, eentje voor consumptie (vanuit het grid) en eentje voor productie (naar het grid). Dat is de onderste radio button. Je productie sensor moet dan wel negatief zijn.
De andere optie is om 1 sensor te gebruiken met de netto waarde, positief bij consumptie, negatief bij productie.
Op dit moment heb je dus alleen consuptie ingevoerd, en krijg je dus niet het juiste resultaat.
Je kunt eventueel een template sensor aanmaken voor je netto waarde.
Oh... Dat is het misschien wel, want dat was het volgende wat ik ging typen.RobertMe schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 11:02:
[...]
Doordat @Ben.Hahlen ook twee energy sources heeft (hoog en laag tarief) kan die ook bij de ene de consumptie opgeven en bij de ander de "inverted" radio kiezen in combinatie met het (positieve) teruglever-vermogen.
Dat is hoe die bij mij is ingesteld en prima werkt. Waarbij er onderwater dan een sensor (/template sensor) wordt aangemaakt die de *-1 doet. En op het energy dashboard worden beide power sources dan weer opgeteld.
Dit nu zo ingesteld, even kijken wat dat gaat doen.
/f/image/Qd8GDEVMEi8imQFZeqWBefGf.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/F6Suj0sPypWijuUGqIVP5X67.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/wDbv8Ez1QLZYXgBnvAYKJukf.png?f=fotoalbum_large)