Home Assistant: Open source Python3 home automation - deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 374 375 Laatste
Acties:

• fredhuizinga
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18:29
barrymossel schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 13:45:
[...]

Maar als je een van de rookmelders niet hoort, hoe weet je dan dat je bij je brandmeldpaneel moet gaan kijken? En als je een melding krijgt op je telefoon, zie je toch wel welke melder het is?

Ik zie dus niet helemaal het nut van zo'n paneeltje...?
Tja daar heb je een punt, ik krijg natuurlijk ook een melding vanuit ha op mijn telefoon. En het lampje blijft branden tot ik hem reset in ha dus kan ook zien als één van de melders afgegaan is. En dan kan ik nog een uitbreiding doen dat het lampje knippert als de batterij bijna op is.

Voor de rest is het ook hobby en tijdverdrijf,

Samsung Galaxy S23 ultra 512gb phantom black

• AJediIAm
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:59
barrymossel schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 13:45:
[...]

Maar als je een van de rookmelders niet hoort, hoe weet je dan dat je bij je brandmeldpaneel moet gaan kijken? En als je een melding krijgt op je telefoon, zie je toch wel welke melder het is?

Ik zie dus niet helemaal het nut van zo'n paneeltje...?
Het is een mooi project. Simpel, informatief en weer eens wat anders dan een dashboard. Goede inspiratiebron voor de lezers om hun eigen use cases op te plotten.
Dat is alle nut die dit topic nodig heeft.

• Simpel360
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 17:42
fredhuizinga schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 14:47:
[...]

Tja daar heb je een punt, ik krijg natuurlijk ook een melding vanuit ha op mijn telefoon. En het lampje blijft branden tot ik hem reset in ha dus kan ook zien als één van de melders afgegaan is. En dan kan ik nog een uitbreiding doen dat het lampje knippert als de batterij bijna op is.

Voor de rest is het ook hobby en tijdverdrijf,
Bij het paneeltje dmv 4 diodes op de ledjes/uitgangen een zoemer/piezo aansluiten.
Pagina: 1 ... 374 375 Laatste

Let op:
Zet je code tussen [code=yaml] [/code] tags om het goed leesbaar te houden; ook makkelijker voor de eventuele foutopsporing.

Lees ook eerst even de topicstart voor je je vraag plaatst, wellicht wordt je vraag daar al beantwoord. Wil je pronken met je setup mag dat in Home Assistant - Show je setup.