Home Assistant: Open source Python3 home automation - deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 373 374 Laatste
Acties:

• Impossibl3
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:41
TheMystery schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 20:05:
[...]

Ik heb idd via de gateway van ecowitt een 30 entiteiten, al komen die denk ik via de home assistent integratie bij aangezien je in de gateway ook maar een 12 waardes ziet en 4 voor de indoor sensor.

Ziet bij jou windsnelheid er ook zo uit?
[Afbeelding]

Vind hem vaak naar 0 gaan, dus vraag me af of er wat mis mee is of dat ik misschien toch nog een 0 kalibratie moet doen. Verder nog een reden dat je van de RF versie afgestapt bent?
Bij mijn WS90 (volgens mij is dat de Wittboy) ziet het er ook zo uit (ook via de hub). Als die even geen vlaagje wind meet dan gaat die naar 0. Je kan beter kijken naar de 10 minuten waarde. Dan is er al gemiddeld.

PV 5.590 Wp Enphase, 2.700 Wp Growatt - Easee laadpaal - Itho Amber 95 WP

• karsb23
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 22:59
Oh dit is ideaal! Ik ben zelf ook aan het proberen geweest om kleuren te gebruiken die al voor standaard componenten worden gebruikt. Zoals de oranje kleur die gebruikt wordt voor de 'climate'-entiteit bij verwarmen:
code:
1
var(--state-climate-heat-color)
.

Dit werkt goed en volgens mij iets dynamischer dan kleurnamen fixed in te vullen. Ik ben nog niet heel ver hiermee en heb hier ook nog niet zo'n zelfde overzicht gevonden met al deze kleurverwijzingen maar als het goed is kan je deze kleurverwijzingen ook aanpassen middels thema's.

Edit: even zoeken en gevonden waar de totaallijst is: https://github.com/home-a...me/color/color.globals.ts

[ Voor 8% gewijzigd door karsb23 op 03-02-2026 22:59 . Reden: Toevoeging ]

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:58

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
TheMystery schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 20:05:
[...]

Ik heb idd via de gateway van ecowitt een 30 entiteiten, al komen die denk ik via de home assistent integratie bij aangezien je in de gateway ook maar een 12 waardes ziet en 4 voor de indoor sensor.

Ziet bij jou windsnelheid er ook zo uit?
[Afbeelding]

Vind hem vaak naar 0 gaan, dus vraag me af of er wat mis mee is of dat ik misschien toch nog een 0 kalibratie moet doen. Verder nog een reden dat je van de RF versie afgestapt bent?
Dat zie ik hier niet terug. Is je sensor hoog genoeg? Heb de mijne boven ons platte dak van ons huis. Tegen een regenpijp gemonteerd aan een paal, dus hangt echt 1m boven het hoogste punt van mijn dak.

Let niet op de gaten in de graph, was bezig met mijn Zigbee netwerk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XMFs2NzBP-G1SxjaTQLOx43ff0M=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/d68Z0oVDRfTsw9WhRqCkL1ui.jpg?f=user_large

Wilde verder af van het laatste Chinese merk in mijn netwerk. Via Zigbee komt het sowieso je netwerk niet op. Ook is de RF unencrypted, maar of dat een issue is voor je weersensor is een tweede.

[ Voor 7% gewijzigd door BiG-GuY op 03-02-2026 23:58 ]

Home Assistant Configuratie V&A

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:52

Och ja, je moet toch wat he.

Pagina: 1 ... 373 374 Laatste

Let op:
Zet je code tussen [code=yaml] [/code] tags om het goed leesbaar te houden; ook makkelijker voor de eventuele foutopsporing.

Lees ook eerst even de topicstart voor je je vraag plaatst, wellicht wordt je vraag daar al beantwoord. Wil je pronken met je setup mag dat in Home Assistant - Show je setup.