07B2 - http://pvoutput.org/list.jsp?userid=22724 [Zonneboiler + 38 zonnepanelen, Warmtepomp 11.2 Ecodan + Daikin Ururu airco] Van gas los sinds 07-2019 - Goede doel Oekraine ondersteunen? zie blog: https://ritvanjeleven.blogspot.com
Zojuist nagekeken; MQTT username en MQTT password: beide 'mosquitto'.peterpijpelink schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 17:06:
[...]
Mosquitto is de message broker en die stuur door/levert af bij MQTT. En die poort 1883 luistert Mosquitto op. Ik kan alleen MQTT configureren.
Update interval blanco, elke 10 seconde een update van de waarde. Interval 1: elke seconde update.
Werkt zonder problemen.
Laatste firmware geinstalleerd ?
[ Voor 3% gewijzigd door Cimpel op 08-11-2025 17:32 ]
Als je de Mosquitto broker addon gebruikt maakt deze geen standaard user/password maar staat het niet passwordloos toe. Je moet daarvoor
- of een HA user gebruiken daar alle HA users ook in kunnen loggen op MQTT
- of maak ze aan onder de logins: key in de config van de addon.
Zie de documentatie voor beide.
En dan is het verder aan het device of hij wel of niet auto-discovery hij doet. En welke topics hij aanmaakt.
[ Voor 18% gewijzigd door Septillion op 08-11-2025 22:39 ]
is deze ook geschikt voor de dynamische kwartierprijzen?
bvw in "Home Assistant - Show je setup"
Gasloos 2019 + WP Panasonic H-serie 7kW + 300 liter boilervat + PV 12.415Wp + Home Assistant + Hyundai Ioniq 6 First Edition + Zaptec laadpaal
Als de input sensor die je gebruikt kwartier prijzen geeft dan werkt het!hemertje schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 23:12:
@bvw
is deze ook geschikt voor de dynamische kwartierprijzen?
bvw in "Home Assistant - Show je setup"
LG Therma V MonoBloc HM091MR.U44 hybride | Bosch Compress 3000i (split) 5kW hybride | Home Assistant met WAF
Enige waar ik bang voor ben: sloop ik mijn energie stats niet als ik deze virtuele accu ertussen zet? Je kunt geen 2e energie dashboard draaien denk ik?
Die integratie heeft z’n eigen sensoren, daar kun je al veel info uithalen. Anders met Energy Flow Card Plus en de bijbehorende period selector dit inzichtelijk maken (eventueel naast elkaar).
vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser
Zet je code tussen [code=yaml] [/code] tags om het goed leesbaar te houden; ook makkelijker voor de eventuele foutopsporing.
Lees ook eerst even de topicstart voor je je vraag plaatst, wellicht wordt je vraag daar al beantwoord. Wil je pronken met je setup mag dat in Home Assistant - Show je setup.