vrefos schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 15:54:
Hi Home Assistant experts!
Ik ben op zoek naar een plek waar ik dashboards kan uitzoeken en implementeren in mijn eigen Home Assistant. Home Assistant loopt al een tijdje stabiel en het werkt naar behoren.
Ik heb een woning met wat Shelly schakelaars, LED lampen, Reolink Doorcam, Buienrader, die ik op mijn dashboard heb. Niets ingewikkelds... Zover ben ik nog gekomen.
Ik ben zelf bezig geweest om met mushrooms een mooi en intuïtief dashboard te bouwen, maar ik heb te weinig geduld en tijd om dit helemaal zelf te bouwen. Het ziet er niet mooi uit...
Ik zou graag een kant en klaar (vooral wife en kids proof) dashboard willen hebben of ik zoek iemand die dit voor mij kan bouwen.
Alvast bedankt!
Uit ervaring weet ik dat mede gezinsleden het irritant vinden als een dashboard regelmatig wijzigt, zowel in uiterlijk als in functionaliteit.
Ik heb een standaard simpel dashboard voor iedereen en een verborgen dashboard voor mezelf waarin ik continu aan het sleutelen ben, en inderdaad het kost (soms te) veel tijd.
Je vrouw en kinderen zullen ieder weer andere behoeftes hebben wat betreft functionaliteit en vormgeving. Wordt het gebruikt op een algemene tablet, of is het gebruik voor ieder op zijn of haar telefoon van toepassing?
Ook heb ik ervaren dat alle informatie die ik graag uit m’n dashboard haal vaak helemaal niet relevant en interessant is voor andere gebruikers. Zeer simpele basis functies voldoen al gauw.
Voordat je verder gaat bouwen (of laat bouwen) zou ik eens inventariseren wie welke functies nodig heeft, en vooral welke functies niet nodig heeft.
En ‘mooi’ is ook een relatief begrip, smaken verschillen en zijn zeer uiteenlopend.
Door bovenstaande kwesties te onderzoeken en vorm te geven heb ik het voor mij zelf wat makkelijker kunnen maken, en een dashboard naar mijn zin en een simpele voor anderen gemaakt.
Hopelijk heb je wat aan mijn suggesties.