Gegroet allen,
al vele uren ben ik kwijt door dit probleempje en ik zou toch eens graag willen weten of er uberhaupt wel een oplossing voor is.
Kort omschreven betreft het het opvullen en herbemonsteren (resamplen op zn engelsnederlands) van een time series / tijd reeks die een groot deel van de tijd geen data heeft (betreft zonnepanelen data).
Afzonderlijk kan ik beide problemen wel oplossen, maar omdat ik voor beide opties in het "GROUP BY" menu van grafana gebruik, kan ik nog geen manier vinden om ze te combineren. Ik heb al veel geprobeerd met Expressions om queries te combineren, maar voor zover ik in de documentatie kan vinden kun je hier niks als een reeks punten mist, nan waardes heeft of vergelijkbaar scenario waar ik kan uitkomen.
Hieronder is nog wat extra info.
Relevante software en hardware die ik gebruik
source data reeksen:
envoy s -> homeassistant -> influxdb -> grafana
slimme-meter -> homeassistant -> influxdb -> grafana
Dit is wat ik nu heb, de groene grafiek is het daadwerkelijke vermogen (=vermogen van+/naar- het net + Solar)
De gele grafiek is solar. Voor de solar data gebruik ik momenteel
:fill(white):strip_exif()/f/image/PqNh1oFdjYNNwim26Iw8CVqp.png?f=user_large)
Dit is zegmaar de ruwe data. Blauw: vermogen meter, geel vermogen solar, groen is een grafana expression
:fill(white):strip_exif()/f/image/5pHGvYymuLG0eaLY8xAZvxlC.png?f=user_large)
Ik hoop dat er iemand kan helpen of antwoord heeft.
al vele uren ben ik kwijt door dit probleempje en ik zou toch eens graag willen weten of er uberhaupt wel een oplossing voor is.
Kort omschreven betreft het het opvullen en herbemonsteren (resamplen op zn engelsnederlands) van een time series / tijd reeks die een groot deel van de tijd geen data heeft (betreft zonnepanelen data).
Afzonderlijk kan ik beide problemen wel oplossen, maar omdat ik voor beide opties in het "GROUP BY" menu van grafana gebruik, kan ik nog geen manier vinden om ze te combineren. Ik heb al veel geprobeerd met Expressions om queries te combineren, maar voor zover ik in de documentatie kan vinden kun je hier niks als een reeks punten mist, nan waardes heeft of vergelijkbaar scenario waar ik kan uitkomen.
Hieronder is nog wat extra info.
Relevante software en hardware die ik gebruik
source data reeksen:
envoy s -> homeassistant -> influxdb -> grafana
slimme-meter -> homeassistant -> influxdb -> grafana
Dit is wat ik nu heb, de groene grafiek is het daadwerkelijke vermogen (=vermogen van+/naar- het net + Solar)
De gele grafiek is solar. Voor de solar data gebruik ik momenteel
code:
waardoor ik het op kan tellen bij het huidige energie verbruik (zonder verlies van resolutie. Maar een manier om nu hierna óók nog het resultaat van fill(0) te verkrijgen is tot op heden nog niet gelukt.1
| $timeFilter GROUP BY time($__interval) fill(previous) |
:fill(white):strip_exif()/f/image/PqNh1oFdjYNNwim26Iw8CVqp.png?f=user_large)
Dit is zegmaar de ruwe data. Blauw: vermogen meter, geel vermogen solar, groen is een grafana expression
code:
. Je ziet hier duidelijk de problemen waaronder dus ook het uitlijnen van de data.1
| $Pmeter+$Psolar |
:fill(white):strip_exif()/f/image/5pHGvYymuLG0eaLY8xAZvxlC.png?f=user_large)
Ik hoop dat er iemand kan helpen of antwoord heeft.
[ Voor 3% gewijzigd door blauwe eend op 10-11-2021 09:03 ]