Ik doe hier iets fout, maar ik ben dan ook totaal geen programmeur. Ik heb een Helper aangemaakt, te weten Een Riemann, genaamd sensor.dagelijks_verbruik_pc.
Daar heb ik in opgegeven Left Riemann Sum, de naam (sensor.dagelijks_verbruik_pc), de entiteit die hiervoor gebruikt wordt is afkomstig van een Fibaro tussenstekker, en dan de entiteit 'power' dus die geeft zo'n beetje per seconde aan hoeveel stroom er door de stekker gaat, 2 decimalen achter de komma, en metrische voorvoegsel is k(ilo) want ik wil naar kWh toe.
Oke, die Helper werkt, want die heb ik een 2 dagen geleden ofzo aangemaakt, en die staat nu op 2,45 kWh. Maar, waar ik naartoe wil is dat ie het per dag meet en dit is het totaalverbruik sinds die Helper bestaat, dus dat hij om 0.00u weer op 0 begint. Daartoe dacht ik het volgende te doen:
code:
1
2
3
| dagelijks_verbruik_pc:
source: sensor.dagelijks_verbruik_pc
cycle: daily |
En dit heb ik dus gestopt in de configuration.yaml, maar schijnbaar is dat niet goed, want ik kan het wel opslaan, maar als ik daarna wil rebooten, dan mag ik dat niet omdat ie iets tegenkomt wat niet klopt.
Waar ik heen wil is dat ik per dag kan zien hoeveel bepaalde apparatuur in huis verbruikt heeft, en dat vervolgens omrekenen naar kosten (per dag, maand, jaar). Maar ja, ik loop dus al direct vast.
Och ja, je moet toch wat he.