Tomono schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 14:20:
Meer mensen waarbij de Egardia / Woonveilig integratie niet meer werkt sinds de meest recente firmware update van de Woonveilig gateway?
Wel balen, veel van mijn automations zijn daaraan gekoppeld
Kun je niet teruggaan naar de vorige versie ?
De officiële integratie van HA maakt gebruikt van: requirements": ["pythonegardia==1.0.52"] (zie "manifest.json" code op Github).
Bij deze "pythonegardia" wordt op Github dezelfde foutmelding gemeld als die van jouw.
Zie:
https://github.com/jeroenterheerdt/python-egardia/issues/40
Ik zou in ieder geval een issue aanmaken op Github bij de officiële HA integratie,
zie:
https://github.com/home-a...istant/components/egardia
Egardia is volgens mij allemaal Climax Taiwan spul/hardware (in iedergeval de 868MHz spullen).
Vaak zijn de 868MHz componenten uitwisselbaar tussen de verschillende Labels van Climax.
Dus je zou ook een andere "Label Hubje" kunnen nemen, dan ben je van je Egardia Gateway/Hub af.
Ik weet niet of de bovengenoemde 868MHz uitwisselbaarheid werkt voor Egardia/Woonveilig spullen.
Er staat in de Hub (Gateway) een versie voor de Hub-firmware maar ook voor de Sensor-firmware (hopelijk is die zichtbaar bij Egardia). Dus je zou als eerste naar de Sensorfirmware kunnen kijken (zie foto van mijn XT2-plus firmware Hub en Sensor).
Ik heb een Lupus Electronics XT2-plus alarm/smarthome (ook een Climax).
Sinds een tijdje is hiervan een verbeterde versie met ingebouwd 4G mobiel en keuze tussen P2P (een account nemen voor externe verbinding, technisch makkelijk) of zelf instellen met DDNS/Portforward en ook met een nieuwe" sterkere CPU (MAX-CPU). Er is ook een goedkoper Hubje, de XT1-plus (geen 4G en minder componenten).
Ik heb op HA een Addon draaien die local info ophaalt en een aantal zaken bedient van mijn Lupus XT2-plus via HA middels MQTT-protocol (o.a. Lupus alarm aan/uit). Zie ook foto van HA Dashboard met allemaal componenten van XT2-plus die ook in HA zichtbaar c.q. bedienbaar zijn.
Er is ook een officiële HA integratie van Lupus(EC). Deze werkt zelf met een oud model van Lupus Electronics de XT1 (dus zonder "plus", deze wordt niet meer gesupport). Tweedehands kun je die "oude XT1 Hub" kopen voor 25 euro (ik heb er ook nog een maar die verkoop ik niet). De componenten van Egardia lijken veel op die van de 868MHz componenten die destijds bij de XT1 geleverd werden (werken ook nog op mijn XT2-plus).
Zie voor docu. Lupus Electronics:
Lupus Electronics XT2 Plus Main Panel review door Antonio di
Lupus Electronics Xt1 Plus Starter Kit review door Antonio di
Waar moet een draadloos DIY Alarm met smarthome aan voldoen
foto's: