Home Assistant: Open source Python3 home automation - deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 177 ... 329 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regenbui
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-07 13:48
Hi All,

Nieuwe wasmachine (Samsung) en deze gekoppeld and Samsung Smart Things. Dit werkt super zoals verwacht, maar natuurlijk wil ik mijn wasmachine ook toevoegen aan Home Assistant. Ik gebruik Home Assistant icm Node Red.

Heeft iemand ervaring met het toevoevoegen van een samsungwasmachine in Home Assistant. Is dit alleen mogelijk via de smart things plug, of zijn er ook andere opties?

Thxn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04:36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Gekke vraag, onze 3-jarige heeft uitgevogeld hoe hij o.a. de verlichting kan schakelen via de Google Home speakers :+

Is er een manier om deze integratie met een toggle uit te zetten? Geen gebruikelijke use case denk ik, dus kon er zo snel niets over vinden. Iemand hier een idee? :P

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWEF
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-08 19:27
stevenP schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 14:13:
[...]

paar dingen die me te binnen schieten van mijn gevecht met z2mqtt op Pi4:

- zit je dongle direct in de Pi? Geadviseerd wordt een verlengkabel te pakken van 1m, zodat je afstand tot antennes van de Pi hebt
- de BT-module draait op dezelfde bus als USB3, kijk goed of je 'm in de juiste poort hebt of disable BT via terminal
- binnen z2mqtt moet je de juiste hardware ID opgeven. Check die via settings > about > hardware > all hardware
De dongle (HA SkyConnect) zit idd direct in de Pi. Ik heb idd wel eens begrepen dat het aansluiten op een verlengkabeltje word aangeraden, maar ik dacht dat dit meer met bereik te maken had.

Ik had de SkyConnect aangesloten op de onderste USB3 port (rechts onder, naast de NIC). Ik heb hem nu op de port er schuin tegenover gezet (geen idee welke USB op welke bus zit). Kijken of het nu goed blijft draaien. Gezien je opmerking, klinkt dit me als de meest voor de hand liggende oorzaak (gevoels dingetje)

Voor wat betreft de juiste HardwareID, die is goed, anders zou die het helemaal niet doen.
Gizz schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 14:23:
@AWEF als HA goed draait en je problemen hebt met Z2M is dit een handiger topic: Zigbee2mqtt - open source zigbee bridge - Deel 2
Goed punt, als de bovenstaande oplossing niet werkt zal ik daar eens gaan neuzen (had ten tijden van de eerste post niet heel veel tijd om veel te zoeken).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:12
Sp33dFr34k schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 17:59:
Gekke vraag, onze 3-jarige heeft uitgevogeld hoe hij o.a. de verlichting kan schakelen via de Google Home speakers :+

Is er een manier om deze integratie met een toggle uit te zetten? Geen gebruikelijke use case denk ik, dus kon er zo snel niets over vinden. Iemand hier een idee? :P
Spook kan integraties uit en aanzetten. Dat zou je met een automation aan een input boolean kunnen hangen, of je gebruikt er een template switch voor.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je zou de voorwaarde kunnen stellen dat de automatisering alleen werkt tussen een uur voor zonsondergang en een uur na zonsondergang. Dan heb je het meeste wel afgevangen voor de kleine man denk ik. Tegen de tijd dat de zon onder is ligt die vast al in z'n bedje.

Tegen de tijd dat hij doorheeft dat het niet meer werkt zal die het vast ook niet of veel minder proberen, waardoor het vanzelf stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
welke schakelaars zijn nu het beste om in te bouwen achter de wandschakelaars en werken met home assistant? Sonoff? Of raden jullie een ander merk aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
@Ferra Shelly mini Gen3?

[ Voor 62% gewijzigd door sypie op 06-03-2024 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Aan de eigenaren van een Shelly Plug (meet/schakel stekker) zou ik willen vragen of deze ook constant aan kan staan en praktisch alleen voor de metingen kan worden gebruikt.

Ik wil er de wasmachine op aansluiten maar de WAF vereist dat die stekker contant aan staat, de wasmachine moet kunnen draaien zonder extra handelingen. Wat ik wil bereiken is dat ik kan instellen dat aan het einde van een wasbeurt er een bericht wordt gestuurd naar mijn telefoon/laptop zodat ik op de hoogte ben van een gedraaide was. Het gebeurt nu te vaak dat ik dat niet weet of dat mijn partner er niet meer aan denkt waardoor de was onnodig (te) lang in de machine blijft zitten na een wasbeurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01:34
sypie schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 21:21:
Aan de eigenaren van een Shelly Plug (meet/schakel stekker) zou ik willen vragen of deze ook constant aan kan staan en praktisch alleen voor de metingen kan worden gebruikt.

Ik wil er de wasmachine op aansluiten maar de WAF vereist dat die stekker contant aan staat, de wasmachine moet kunnen draaien zonder extra handelingen. Wat ik wil bereiken is dat ik kan instellen dat aan het einde van een wasbeurt er een bericht wordt gestuurd naar mijn telefoon/laptop zodat ik op de hoogte ben van een gedraaide was. Het gebeurt nu te vaak dat ik dat niet weet of dat mijn partner er niet meer aan denkt waardoor de was onnodig (te) lang in de machine blijft zitten na een wasbeurt.
Geen probleem. Ik heb exact bovenstaande situatie sinds augustus 2022, en het werkt perfect. Onze wasmachine staat op de vierde verdieping, ons huis is van beton, dus je hoort er niets van dat hij draait - en dus ook niet wanneer hij klaar is. Nu met HA notificaties vergeet ik hem nooit meer :)

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:38
Ferra schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 20:55:
welke schakelaars zijn nu het beste om in te bouwen achter de wandschakelaars en werken met home assistant? Sonoff? Of raden jullie een ander merk aan?
Het hangt af van het protocol waarmee je wil werken. Je hebt onder andere zwave, zigbee en wifi, in afnemende mate van netwerk betrouwbaarheid en prijs. Ik heb vooral Fibaro zwave spul ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-07 22:39

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Vraagje, ik heb momenteel 2 updates staan waarvan ik even niet de weet welke volgorde ik het beste kan nemen. De Home Assistent Core en Home Assistent Operating System. Nu ben ik bang dat als ik de ene update dat ik de boel sloop omdat het wellicht eerst de ander nodig heeft om te kunnen draaien.

Ik zat zelf aan de OS te denken als eerste en daarna de Core. Maar misschien heeft OS wel weer Core nodig om te kunnen draaien. Hopelijk weten jullie welke volgorde ik kan pakken. Of maakt het eigenlijk niets uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
balk schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 22:01:
[...]

Het hangt af van het protocol waarmee je wil werken. Je hebt onder andere zwave, zigbee en wifi, in afnemende mate van netwerk betrouwbaarheid en prijs. Ik heb vooral Fibaro zwave spul ingebouwd.
Fibaro is wel prijzig. Welke zigbee / wifi relais zijn kwalitatief goed? Wil graag zonder batterij, dus Philips Hue valt af.

Moet ook nog een dongle. Hoe zijn de ervaringen met de skyconnect?

[ Voor 9% gewijzigd door Ferra op 07-03-2024 07:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
Yzord schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 05:07:
Vraagje, ik heb momenteel 2 updates staan waarvan ik even niet de weet welke volgorde ik het beste kan nemen. De Home Assistent Core en Home Assistent Operating System. Nu ben ik bang dat als ik de ene update dat ik de boel sloop omdat het wellicht eerst de ander nodig heeft om te kunnen draaien.

Ik zat zelf aan de OS te denken als eerste en daarna de Core. Maar misschien heeft OS wel weer Core nodig om te kunnen draaien. Hopelijk weten jullie welke volgorde ik kan pakken. Of maakt het eigenlijk niets uit?
Maakt niets uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
De Home Assistent Core en Home Assistent Operating System.
De volgorde van updaten maakt niet bijster veel uit. Net even voor je gezocht en dat is exact wat overal geroepen wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-08 19:10

Ik update altijd eerst de OS en daarna de Core. Nooit problemen mee gehad :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-07 22:39

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Dank, dan ga ik met een gerust hart even aan de slag :)

Edit: gelukt :)

[ Voor 14% gewijzigd door Yzord op 07-03-2024 07:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tibs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-08 11:46
Hmm, net de update gedaan en ik krijg een 404: Not found op zowel het local als het ip adres. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Een herstart van mijn Odroid hielp alvast niet.

Als ik op mijn netwerk kijk dan is de Odroid wel online maar kan ik er geen toegang toe krijgen.

Edit: Ik kon via een oude laptop (gelukkig stond deze nog op zolder) de SD card uitlezen en de laatste backup 25/02/2024) opslaan. Beste oplossing nu lijkt me om die installatie van HAOS opnieuw te doen op de SD card via Belena etcher en dan die back up te restoren? Of ga ik dan te ver?

[ Voor 54% gewijzigd door Tibs op 07-03-2024 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolf3D
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-07 11:21
Wolf3D schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 10:32:
Zijn er andere mensen hier waarbij hun Toon integratie opeens niet meer werkt? Er staat bij mij al een paar dagen 'Niet beschikbaar', maar verder geen logboek vermeldingen, of andere bug reports te vinden. Ben ik de enige?
Nog even een follow-up. Inmiddels heb ik alle updates doorgevoerd, ook de nieuwste Home Assistant versie draait. De callback URL die ingesteld stond was anders dan de misschien inmiddels geüpdatete handleiding van Toon, dus die heb ik ook aangepast van http://homeassistant.local:8123/auth/external/callback naar https://my.home-assistant.io/redirect/oauth.
Het maakt allemaal niet uit, en Toon blijft staan op m'n Dashboard als 'Niet beschikbaar'.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VvU2y4wf4mTxvhF6mqM8saP09q0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/36Z7Loj5VEONyorHeiAFrmGn.png?f=fotoalbum_large

Er is niets over terug te vinden in de logs. De API key en secret zijn gewoon onveranderd. Er zijn ook geen bekende problemen en het lijkt alsof niemand (volgens Google) dit probleem ervaart, maar ik heb ook geen idee wat er aan mijn kant (opeens) mis kan zijn. Iemand een idee? Of tips hoe dit probleem te debuggen/onderzoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sicco92
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:44
Wolf3D schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 11:07:
[...]

Nog even een follow-up. Inmiddels heb ik alle updates doorgevoerd, ook de nieuwste Home Assistant versie draait. De callback URL die ingesteld stond was anders dan de misschien inmiddels geüpdatete handleiding van Toon, dus die heb ik ook aangepast van http://homeassistant.local:8123/auth/external/callback naar https://my.home-assistant.io/redirect/oauth.
Het maakt allemaal niet uit, en Toon blijft staan op m'n Dashboard als 'Niet beschikbaar'.

[Afbeelding]

Er is niets over terug te vinden in de logs. De API key en secret zijn gewoon onveranderd. Er zijn ook geen bekende problemen en het lijkt alsof niemand (volgens Google) dit probleem ervaart, maar ik heb ook geen idee wat er aan mijn kant (opeens) mis kan zijn. Iemand een idee? Of tips hoe dit probleem te debuggen/onderzoeken?
Als je naar https://my.home-assistant.io/ gaat, zie je daar dan wel de url van je eigen HA-instantie ingesteld staan? Zo niet, kan je die eens instellen en het opnieuw proberen? Die url fungeert namelijk als redirect naar je eigen HA, maar dan moet je browser wel weten waar die de redirect heen moet sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolf3D
Sicco92 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 11:11:
[...]

Als je naar https://my.home-assistant.io/ gaat, zie je daar dan wel de url van je eigen HA-instantie ingesteld staan? Zo niet, kan je die eens instellen en het opnieuw proberen? Die url fungeert namelijk als redirect naar je eigen HA, maar dan moet je browser wel weten waar die de redirect heen moet sturen.
Goeie! Maar inderdaad, die URL klopt ("helaas") gewoon en als ik erop klik kom ik op m'n lokale HA dashboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-07 23:29
Wolf3D schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 11:07:
[...]

[Afbeelding]

Heeft je Toon nog een wifi verbinding?

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolf3D
DaRk PoIsOn schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 13:18:
[...]

Heeft je Toon nog een wifi verbinding?
Ja, ik kan hem ook gewoon bedienen met de Toon App vanuit mijn phone. En ik heb ook een Google Home staan waar ik Toon nog voor HA, jaren geleden, aan heb toegevoegd. Die doet het ook nog gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozias
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 23-01 21:34
Ik zoek 2 prikspots om in de tuin 2 bomen te belichten, welke ik wil kunnen bedienen via HA zodat het met de rest van de verlichting meegaat. Iemand tips/ervaring met goede buitenspots die makelijk te integreren zijn? Deze Govee Outdoor Spots zijn te integreren bijvoorbeeld. Of raden jullie een slimme buitenstekker aan waarmee ik gewoon 'domme' spots aan kan sturen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tehlo
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 01-08 08:55
Jozias schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 13:26:
Ik zoek 2 prikspots om in de tuin 2 bomen te belichten, welke ik wil kunnen bedienen via HA zodat het met de rest van de verlichting meegaat. Iemand tips/ervaring met goede buitenspots die makelijk te integreren zijn? Deze Govee Outdoor Spots zijn te integreren bijvoorbeeld. Of raden jullie een slimme buitenstekker aan waarmee ik gewoon 'domme' spots aan kan sturen?
Govee lampen zijn prima, je zou eventueel ook nog even naar INNR kunnen kijken. Die hebben een grote selectie aan buiten lampen. Beide zijn makkelijk in HA te integreren via de app/lokale integratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondelier
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 01-08 19:44

Gondelier

HP-ThinCient T630, HA OS

Vraagje, waarschijnlijk heb ik iets gemist maar zit er in de release 2024.3 nou WEL of GEEN DRAG & DROP.
Dank U

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-08 18:49
Gondelier schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 13:49:
Vraagje, waarschijnlijk heb ik iets gemist maar zit er in de release 2024.3 nou WEL of GEEN DRAG & DROP.
Dank U
Ja, voor een nieuw dashboard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenH
sypie schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 21:21:

Ik wil er de wasmachine op aansluiten
Mijn vorige antwoord was door tijdgebrek een beetje kort, hier uitgebreider:

Ik heb in totaal tien Shelly pluggen verspreid door het huis, ongeveer 50/50 Plus/normaal. Er is er maar eentje die regelmatig schakelt, dat is degene die het buitenstopkontakt stroomloos maakt als het opladen van de PHEV klaar is. De rest is alleen voor meten, en in HA hangen aan een paar automations. Wasmachine, vaatwasser en het buitenstopkontakt sturen me notificaties als het energieverbruik naar 0 watt gaat.

Werkt echt heel goed. Hier hadden we ook het probleem dat er af en toe een was vergeten werd, die ruikt na een halve dag gewoon niet zo fris meer. Nu gebeurt dat bijna niet. Ook handig: na een vrij modderige voorjaarsvakantie die gevolgd werd door een drukke werkweek moest ik op één dag zes wassen draaien. Elke was duurt twee uur, dus dat liet niet veel ruimte voor fouten. Door de HA notificaties kon ik de wassen back-back achter elkaar doen.

Dat brengt me erbij dat er sinds de HA update van gisteren een mooie nieuwe grafiek zit op het Energy Dashboard: Individual devices detail usage

Zo zag de wasdag na onze vakantie er uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/zOJ5h0dGJESEeZEAKabpq9YO.png

Mooi toevoeging voor iemand als ik die gek is op dit soort grafieken 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08 16:15

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

JeroenH schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 13:54:
[...]

Mijn vorige antwoord was door tijdgebrek een beetje kort, hier uitgebreider:

Ik heb in totaal tien Shelly pluggen verspreid door het huis, ongeveer 50/50 Plus/normaal. Er is er maar eentje die regelmatig schakelt, dat is degene die het buitenstopkontakt stroomloos maakt als het opladen van de PHEV klaar is. De rest is alleen voor meten, en in HA hangen aan een paar automations. Wasmachine, vaatwasser en het buitenstopkontakt sturen me notificaties als het energieverbruik naar 0 watt gaat.

Werkt echt heel goed. Hier hadden we ook het probleem dat er af en toe een was vergeten werd, die ruikt na een halve dag gewoon niet zo fris meer. Nu gebeurt dat bijna niet. Ook handig: na een vrij modderige voorjaarsvakantie die gevolgd werd door een drukke werkweek moest ik op één dag zes wassen draaien. Elke was duurt twee uur, dus dat liet niet veel ruimte voor fouten. Door de HA notificaties kon ik de wassen back-back achter elkaar doen.

Dat brengt me erbij dat er sinds de HA update van gisteren een mooie nieuwe grafiek zit op het Energy Dashboard: Individual devices detail usage

Zo zag de wasdag na onze vakantie er uit:

[Afbeelding]

Mooi toevoeging voor iemand als ik die gek is op dit soort grafieken 8)
Ziet er idd goed uit. Ik heb ook zoiets en dat soort stopcontacten zijn verslavend... Op gegeven moment wil je gewoon ook echt alles los meten... Dus ik blijf ze aanslepen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomflex
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online
superduper schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 13:57:
[...]

Ziet er idd goed uit. Ik heb ook zoiets en dat soort stopcontacten zijn verslavend... Op gegeven moment wil je gewoon ook echt alles los meten... Dus ik blijf ze aanslepen..
Wat voor stopcontacten zijn jullie voorkeur?

Zelf heb ik tapo en Tuya. Tapo geeft iets mooiere detailinformatie maar kan in de toekomst lastiger uit te lezen zijn. Tuya is niet duur maar geeft iets minder mooie detailinformatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08 16:15

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Boomflex schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 14:02:
[...]

Zelf heb ik tapo en Tuya. Tapo geeft iets mooiere detailinformatie maar kan in de toekomst lastiger uit te lezen zijn. Tuya is niet duur maar geeft iets minder mooie detailinformatie.
Ik heb deze; rete simpel toe te voegen en werken uitstekend (ESP based Refoss met Tasmota erop)
https://www.amazon.nl/sto...f_=pd_bap_d_grid_rp_0_7_t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomono
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 21:18
Meer mensen waarbij de Egardia / Woonveilig integratie niet meer werkt sinds de meest recente firmware update van de Woonveilig gateway?

Wel balen, veel van mijn automations zijn daaraan gekoppeld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenH
Haha ik heb dat ook. Dit is het hier voor nu wel. Volgende stap zou zijn om het grootverbruikers als het inductieformnuis (2 groepen) en de oven (die ook echt 16A pakt) toe te voegen, maar die kunnen duidelijk niet op pluggen, die moeten op vast ingebouwde modules. Komt nog wel een keer.
Meet/schakelpluggen bedoel is? Ik ben uiteindelijk terechtgekomen op Shelly pluggen. Ik heb er geen problemen mee gehad, behalve dat ze zich qua wifi niet goed gedroegen op de router van T-Mobile. Nu op een KPN router geen enkel probleem meer. Verder gebruik ik behalve de pluggen niets van Shelly, niet de app enz. Ik heb ze geïntegreerd in Home Assistant en dat werkt perfect. Goede prijs/kwaliteitsverhouding, kan zonder beperking no-cloud gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Church of Noise
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-08 07:28

Church of Noise

Drive it like you stole it

[...]

Ik herken het goed, hier blijven ze ook toenemen :)

De meeste smart plugs hier zijn Shelly Plug S (WiFi dus, het net uitgefaseerde model zonder Bluetooth, heb ik ook niet nodig...), een aantal van homewizard (ook WiFi, deze specifiek wegens 3600W vs 2500nbij de shelly plug s voor de zwaardere verbruikers zoals microgolfoven, wasmachine etc). Sinds kort ook een aantal Nous A1Z (zigbee, vnl om het mesh netwerk wat te versterken). Ik overweeg trouwens om meer over te brengen naar zigbee, en zelfs mogelijks wat zigbee stopcontacten te kopen meteen (vermijdt dat er iets uitsteekt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-08 16:52

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Jozias schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 13:26:
Iemand tips/ervaring met goede buitenspots die makelijk te integreren zijn? Deze Govee Outdoor Spots zijn te integreren bijvoorbeeld.
Hangt natuurlijk ook af van je gewenste protocol. Heb je al een mooi zigbee-mesh, dan zou ik vooral igbee spots toevoegen i.p.v. opeens met wifi in de tuin te gaan werken.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CWH
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-08 11:14

CWH

[...]

Heb/had ook Tuya maar ben ze aan het vervangen door Zigbee. Vorige week waren de pluggen, met energiemeting, in de aanbieding bij de Lidl. 3,99 Euro. Daar heb ik er dus meteen een aantal van meegenomen. Werken goed, heb ze onder meer op wasmachine en -droger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

CWH schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 14:32:
[...]

Heb/had ook Tuya maar ben ze aan het vervangen door Zigbee.
Je noemt nu een merk en een protocol. Er zijn tientallen, zo niet honderden, verschillende Tuya-apparaten op basis van Zigbee waaronder ook tussenstekkers. Type hier maar eens Tuya in onder 'Vendor'.

edit: hebben we trouwens ondertussen niet genoeg tussenstekkerdiscussies gehad in dit topic en er ook genoeg aparte topics over? :P Het is niet echt een HA-specifiek onderwerp.

[ Voor 30% gewijzigd door Gizz op 07-03-2024 14:49 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 15:30

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik heb er 3, 1 TP-Link en 2 Shelly. De Shelly's gebruik ik voor de boiler in de keuken (die gaat 's nachts uit) en de andere voor de wasdroger. De TP-Link gebruik ik voor de wasmachine.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CWH
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-08 11:14

CWH

Gizz schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 14:47:
[...]

Je noemt nu een merk en een protocol. Er zijn tientallen, zo niet honderden, verschillende Tuya-apparaten op basis van Zigbee waaronder ook tussenstekkers. Type hier maar eens Tuya in onder 'Vendor'.

edit: hebben we trouwens ondertussen niet genoeg tussenstekkerdiscussies gehad in dit topic en er ook genoeg aparte topics over? :P Het is niet echt een HA-specifiek onderwerp.
Ok dan, had ze van de Action en Agunto, (non-Zigbee) nu van de Lidl, (Zigbee). Beter ;) ?
En ik antwoordde alleen maar op een vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tibs
Tibs schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 09:19:
Hmm, net de update gedaan en ik krijg een 404: Not found op zowel het local als het ip adres. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Een herstart van mijn Odroid hielp alvast niet.

Als ik op mijn netwerk kijk dan is de Odroid wel online maar kan ik er geen toegang toe krijgen.

Edit: Ik kon via een oude laptop (gelukkig stond deze nog op zolder) de SD card uitlezen en de laatste backup 25/02/2024) opslaan. Beste oplossing nu lijkt me om die installatie van HAOS opnieuw te doen op de SD card via Belena etcher en dan die back up te restoren? Of ga ik dan te ver?
Hmm, ik krijg het niet opgelost. Nieuwe HAOS installatie gedaan op de SD card deze in de Odroid gestopt, alles startte mooi op. Toen wilde ik een Backup terug zetten en bleef dat maar duren (back up is maar 73Mb). Na 2 uur eens op refresh gedrukt waardoor ik de restore onderbroken heb en dus opnieuw moest beginnen. Toen kreeg ik 502 Bad gateway voor de upload van de backup en nu krijg ik het helemaal niet meer opgestart ... :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:35
[...]

Heb je ook al stekkers in elkaar gestoken? Dan kun je zien hoeveel extra energieverbruik elke extra stekker oplevert :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:32

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

RobertMe schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 15:22:
[...]

Heb je ook al stekkers in elkaar gestoken? Dan kun je zien hoeveel extra energieverbruik elke extra stekker oplevert :+
Is wel iets wat ik me wel eens afvraag ja, leuk die dingen maar wil je een lampje van een paar watt monitoren kan je dat beter niet doen als je puur naar stroomverbruik kijkt :+

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rouwette
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-08 19:31

Rouwette

Rouwette.com

Mattie112 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 15:26:
[...]

Is wel iets wat ik me wel eens afvraag ja, leuk die dingen maar wil je een lampje van een paar watt monitoren kan je dat beter niet doen als je puur naar stroomverbruik kijkt :+
Ik gebruik ze niet zo zeer het verbruik te meten maar om ze te schakelen, ik heb ook een paar Bseed stopcontacten, waaronder 1 bij het toilet op de badkamer om middels een pir in de nacht een klein lampje te schakelen waar ik het schakelknopje tussenuit heb gesloopt :)

https://nl.aliexpress.com...cNS4&gatewayAdapt=glo2nld

Is tuya ik kon ze toen nog eenvoudig met Tasmota/Esphome flashen, of dat nog steeds makkelijk gaat weet ik even niet :)

Afbeeldingslocatie: https://hiper-power.hk/wp-content/uploads/hdy-ow01.jpg

Er zijn ook Zigbee varianten :)

https://nl.aliexpress.com...%3Asearch%7Cquery_from%3A

[ Voor 26% gewijzigd door Rouwette op 07-03-2024 15:55 ]

https://www.rouwette.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

CWH schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 15:07:
[...]

Ok dan, had ze van de Action en Agunto, (non-Zigbee) nu van de Lidl, (Zigbee). Beter ;) ?
Veel beter! ;) Ik bedoelde er vooral mee te zeggen dat je Tuya niet uit de weg hoeft te gaan als je graag met zigbee werkt :)
En ik antwoordde alleen maar op een vraag.
Was ook niet op jou gericht, had het even als edit toegevoegd aan mijn post omdat ik het geen aparte post waard vond. Het is gewoon iets wat me opvalt en regelmatig terugkomt, de vraag 'welke tussenstekker gebruiken jullie' met daarna een opsomming van steeds dezelfde soorten stekkers.

Voorbeeldjes van een dergelijke vraag in dit topic (en daarnaast zijn er ook nog genoeg losse topics over):
luigi87 in "Home Assistant: Open source Python3 home automation - deel 5" (december)
Zuaro in "Home Assistant: Open source Python3 home automation - deel 5" (januari)
en nu dus weer een opsomming van stekkers :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antonio di
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 00:58

Antonio di

a mi me dijeron que si

Tomono schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 14:20:
Meer mensen waarbij de Egardia / Woonveilig integratie niet meer werkt sinds de meest recente firmware update van de Woonveilig gateway?

Kun je niet teruggaan naar de vorige versie ?
De officiële integratie van HA maakt gebruikt van: requirements": ["pythonegardia==1.0.52"] (zie "manifest.json" code op Github).
Bij deze "pythonegardia" wordt op Github dezelfde foutmelding gemeld als die van jouw.
Zie: https://github.com/jeroenterheerdt/python-egardia/issues/40
Ik zou in ieder geval een issue aanmaken op Github bij de officiële HA integratie,
zie: https://github.com/home-a...istant/components/egardia

Egardia is volgens mij allemaal Climax Taiwan spul/hardware (in iedergeval de 868MHz spullen).
Vaak zijn de 868MHz componenten uitwisselbaar tussen de verschillende Labels van Climax.
Dus je zou ook een andere "Label Hubje" kunnen nemen, dan ben je van je Egardia Gateway/Hub af.
Ik weet niet of de bovengenoemde 868MHz uitwisselbaarheid werkt voor Egardia/Woonveilig spullen.
Er staat in de Hub (Gateway) een versie voor de Hub-firmware maar ook voor de Sensor-firmware (hopelijk is die zichtbaar bij Egardia). Dus je zou als eerste naar de Sensorfirmware kunnen kijken (zie foto van mijn XT2-plus firmware Hub en Sensor).

Ik heb een Lupus Electronics XT2-plus alarm/smarthome (ook een Climax).
Sinds een tijdje is hiervan een verbeterde versie met ingebouwd 4G mobiel en keuze tussen P2P (een account nemen voor externe verbinding, technisch makkelijk) of zelf instellen met DDNS/Portforward en ook met een nieuwe" sterkere CPU (MAX-CPU). Er is ook een goedkoper Hubje, de XT1-plus (geen 4G en minder componenten).
Ik heb op HA een Addon draaien die local info ophaalt en een aantal zaken bedient van mijn Lupus XT2-plus via HA middels MQTT-protocol (o.a. Lupus alarm aan/uit). Zie ook foto van HA Dashboard met allemaal componenten van XT2-plus die ook in HA zichtbaar c.q. bedienbaar zijn.
Er is ook een officiële HA integratie van Lupus(EC). Deze werkt zelf met een oud model van Lupus Electronics de XT1 (dus zonder "plus", deze wordt niet meer gesupport). Tweedehands kun je die "oude XT1 Hub" kopen voor 25 euro (ik heb er ook nog een maar die verkoop ik niet). De componenten van Egardia lijken veel op die van de 868MHz componenten die destijds bij de XT1 geleverd werden (werken ook nog op mijn XT2-plus).
Zie voor docu. Lupus Electronics:
Lupus Electronics XT2 Plus Main Panel review door Antonio di
Lupus Electronics Xt1 Plus Starter Kit review door Antonio di
Waar moet een draadloos DIY Alarm met smarthome aan voldoen

foto's:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EbG2ap7w8nMeAFaGrr2T_n8sscY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cqYBew4S7rAKPlpwCFv7odxO.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FJtS2sjv5GO_aJYYsSPBU04qqp4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n2wmuvNx5ACGwAxKmvMf7P0E.jpg?f=fotoalbum_tile

profesión: Lo que se cruza en mi camino y disfrutando de la vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 00:58

Antonio di

a mi me dijeron que si

Tomono schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 14:20:

Nog een toevoeging op mijn "Antwoord"-post aan jouw
Antonio di in "Home Assistant: Open source Python3 home automation - deel 5"

Op een Duitse Forum Site over Alarmsystemen staat dat Egardia (fout geschreven als: egarida) sensoren werken (welke) op een Lupus XT2-plus (en dan dus ook op een XT1-plus). zie (even je Duits oefenen ;) ):
https://www.alarmforum.de/showthread.php?tid=13090

Dus wie weet stap je over en heb je dan een werkende XT....Lupus interface naar HA.

[ Voor 5% gewijzigd door Antonio di op 07-03-2024 19:58 ]

profesión: Lo que se cruza en mi camino y disfrutando de la vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomono
Antonio di schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 17:26:
[...]

Nog een toevoeging op mijn "Antwoord"-post aan jouw
Antonio di in "Home Assistant: Open source Python3 home automation - deel 5"

Op een Duitse Forum Site over Alarmsystemen staat dat Ergardia (fout geschreven als: egarida) sensoren werken (welke) op een Lupus XT2-plus (en dan dus ook op een XT1-plus). zie (even je Duits oefenen ;) ):
https://www.alarmforum.de/showthread.php?tid=13090

Dus wie weet stap je over en heb je dan een werkende XT....Lupus interface naar HA.
Dank voor de info. Ik wacht eerst nog even af of er fix komt vanuit HA core

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
Tomono schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 18:08:
[...]

Dank voor de info. Ik wacht eerst nog even af of er fix komt vanuit HA core
Kun je misschien wel beter een issue aanmaken, aangezien dat er nog niet lijkt te zijn
https://github.com/home-a...integration%3A+egardia%22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
Misschien heeft iemand een oplossing voor mij. Na de nieuwe update core 2024.3 wordt mijn logboek gespamd met berichten van ZHA over "Attribute Updated event was fired" Ik heb het volgende exclude in logbook
YAML:
1
2
3
  exclude:
    event_types:
      - zha_event

Helaas helpt dit niet, ook niet als ik ze in recorder exclude
Voor de update had ik nog nooit berichten van zha events.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2V5lFLIYfDF_OumRsjQjbZ23wXI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Jt2AymgdLi04OsXLwlzFPf4S.png?f=user_large

[ Voor 5% gewijzigd door Barfman op 08-03-2024 08:00 ]

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Laatst online: 23:01

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Barfman schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 08:00:
Misschien heeft iemand een oplossing voor mij. Na de nieuwe update core 2024.3 wordt mijn logboek gespamd met berichten van ZHA over "Attribute Updated event was fired" Ik heb het volgende exclude in logbook
YAML:
1
2
3
  exclude:
    event_types:
      - zha_event

[Afbeelding]
Dit type events is al een tijd terug toegevoegd aan ZHA. Heb het zelf om de paar uur voor de paar apparaten die ik heb in ZHA. Heb het meeste in Z2M waar ik het log level verlaagd heb, om niet teveel logs te krijgen.

Volgens mij is dit de check in of de apparaten nog online zijn, sommige apparaten hebben een standaard counter dat ze elke x aantal min minimaal 1 event of datapunt moeten rapporteren, als er dan geen verschil is met de vorige waarden, krijg je deze meldingen te zien.

Met deursensoren had ik dat dit elke 3min kwam, omdat ze zo laten weten dat ze nog online zijn.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-08 17:14

luigi87

Domotica Fanaticus

Momenteel heb 2 reolink wifi camera's in mijn HA systeem.
Maar ik ben niet tevreden met de camera's de feed is meestal wat langzaam, en zie ook dat verbinding niet geweldig is.
Herkend iemand dit probleem? Ligt dit aan Reolink?

Welke camera's met wifi en PTZ zijn een beetje mooi te integreren met HA?

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchess_Nicole
  • Laatst online: 01-08 13:26
luigi87 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 09:48:
Maar ik ben niet tevreden met de camera's de feed is meestal wat langzaam, en zie ook dat verbinding niet geweldig is.

Ik heb echt nul problemen met mijn Reolink RLC-833A. Ik zit wel op firmware 1648 en dat gaat ook niet veranderen, maar dat werkt echt perfect.

Delay is min of meer 3 seconden, dus prima geschikt voor mijn gebruik, en de kwaliteit van het beeld is ook 's nachts genoeg.

Met nieuwere firmware had ik immens veel problemen, dus ik ben teruggegaan naar de stock firmware die erop stond toen ik hem kocht en dat werkt echt prima. :)

Wifi is wel echt een killer voor goeie verbindingen, dus ik zou je echt aanraden voor PoE te gaan en de wifi eruit te knikkeren, met welke camera en welk merk dan ook

[ Voor 9% gewijzigd door Dutchess_Nicole op 08-03-2024 09:56 ]

Kia E-Niro 2019 Executiveline. OTGW/HA Enthousiasteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

Dutchess_Nicole schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 09:55:
[...]

Ik heb echt nul problemen met mijn Reolink RLC-833A. Ik zit wel op firmware 1648 en dat gaat ook niet veranderen, maar dat werkt echt perfect.

Delay is min of meer 3 seconden, dus prima geschikt voor mijn gebruik, en de kwaliteit van het beeld is ook 's nachts genoeg.

Met nieuwere firmware had ik immens veel problemen, dus ik ben teruggegaan naar de stock firmware die erop stond toen ik hem kocht en dat werkt echt prima. :)

Wifi is wel echt een killer voor goeie verbindingen, dus ik zou je echt aanraden voor PoE te gaan en de wifi eruit te knikkeren, met welke camera en welk merk dan ook
Thanks, Was al een beetje bang dat de wifi voornamelijk het probleem zou zijn.
Dan toch maar eens kijken hoe ik er een UTP kabeltje heen kan krijgen, en of dit het oplost.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tibs
Toch iets vreemds aan de hand.

Gisteren na de problemen de SD kaart geformatteerd en een verse installatie van HAOS gedaan via Elena Batcher.
Die SD kaart ingelezen en na lang wachten kwam HA tevoorschijn (duurde alvast langer dan de vooropgestelde20 minuten).
Nieuwe account aangemaakt en alles kwam mooi tevoorschijn.
Toe ik een SSH add-on installeerde en terug wilde opstarten liep alles weer vast. Systeem kwam niet meer online na de heropstart en na een harde reset (lees stopcontact uit en terug in) nog steeds niets.

Zou mijn SD kaart het aan het begeven zijn? Misschien best kijken voor een eMMC module in de Odroid te plaatsen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tagican
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-08 16:36
Barfman schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 08:00:
YAML:
1
2
3
  exclude:
    event_types:
      - zha_event

[Afbeelding]
Even gekeken, same here. Ik heb dat echter enkel met één lamp van Ledvance, de rest van de ZHA devices zijn redelijk rustig. Ik krijg elke 5 minuten een melding met "Attribute Updated event was fired".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HuismAndré
  • Laatst online: 05:18

HuismAndré

-Pardon my French, I'm Dutch-

tagican schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 10:15:
[...]

Even gekeken, same here. Ik heb dat echter enkel met één lamp van Ledvance, de rest van de ZHA devices zijn redelijk rustig. Ik krijg elke 5 minuten een melding met "Attribute Updated event was fired".
Ik heb hier, toen alles werkte zoals het hoort, het log level verhoogd om zo alleen nog maar echt boeiende foutmeldingen te krijgen (want anders heb je ook nog eens kans dat de belangrijke issues verzuipen in de ruis van onzinnige meldingen).
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
# Suppresses the logging of some noisy errors and warnings that resolve themselves
# See https://www.home-assistant.io/integrations/logger/ for more info
logger:
  # Logger will now ONLY display the types of logged items: debug, info, warning, error, fatal, and critical
  default: error
  logs: 
    # Logger for google/google nest timeout and reconnection warnings and errors - only want to see fatal and critical errors
    pychromecast: fatal

Uiteraard pas je dat aan als je problemen gaat debuggen.

[ Voor 22% gewijzigd door HuismAndré op 08-03-2024 10:34 ]

André Huisman (www.new-line.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Mijn log levelstaat al op error, en heb er nog steeds last van. Ik had er voor de update core 2024.3 geen last van, dus zal er iets veranderd zijn in de core update waardoor ik er nu wel last van hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Barfman schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 12:00:
Mijn log levelstaat al op error, en heb er nog steeds last van. Ik had er voor de update core 2024.3 geen last van, dus zal er iets veranderd zijn in de core update waardoor ik er nu wel last van hebt.
je (error) log en logbook hebben niets met elkaar te maken.
HuismAndré schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 10:26:
[...]

Ik heb hier, toen alles werkte zoals het hoort, het log level verhoogd om zo alleen nog maar echt boeiende foutmeldingen te krijgen (want anders heb je ook nog eens kans dat de belangrijke issues verzuipen in de ruis van onzinnige meldingen).
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
# Suppresses the logging of some noisy errors and warnings that resolve themselves
# See https://www.home-assistant.io/integrations/logger/ for more info
logger:
  # Logger will now ONLY display the types of logged items: debug, info, warning, error, fatal, and critical
  default: error
  logs: 
    # Logger for google/google nest timeout and reconnection warnings and errors - only want to see fatal and critical errors
    pychromecast: fatal

Uiteraard pas je dat aan als je problemen gaat debuggen.
Deze instellingen hebben niets te maken met wat je in het logbook te zien krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuismAndré
  • Laatst online: 05:18

HuismAndré

-Pardon my French, I'm Dutch-

TheFes schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 12:10:
[...]

je (error) log en logbook hebben niets met elkaar te maken.

[...]

Deze instellingen hebben niets te maken met wat je in het logbook te zien krijgt.
Ik zag later dat het inderdaad om het logboek ging en niet om de Serverlog. Lijken qua naam ook wel een beetje op elkaar natuurlijk. :o

<<<

Ook hier komen die meldingen voorbij. Met name bij devices die off-line gaan. Zo gebruik ik in de WC het binnenwerk van een Hue Filament lampje (is mooi klein en past makkelijk in een centraaldoos) om te detecteren of de verlichting aan staat (dat device is er dus alleen als de voeding naar de lamp aanwezig is). Sommige andere lampen worden met de hand afgeschakeld als we naar bed gaan (en ook bij die lampen kom je dan zo'n melding tegen. Maar van devices die gewoon netjes hun werk doen zie ik het eigenlijk nooit voorbij komen dus wellicht heeft vraagsteller last van een netwerk dat niet helemaal prettig werkt (wellicht op een kanaal dat druk is of (te) veel devices voor de coördinator).

André Huisman (www.new-line.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rouwette
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-08 19:31

Rouwette

Rouwette.com

luigi87 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 09:48:

Ik heb een E1 Zoom, E1 outdoor en Deurbel. Allen wifi.
Geen enkel probleem hier, ik kan alleen nog niet de deurbel updaten :)

https://www.rouwette.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
@TheFes Ja was een beetje verwarrend, maar in mijn voorbeeld heb ik het ook over logbook waar ik de exclude: in heb staan. Ik heb nu mijn server even helemaal opnieuw opgestart en nu krijg ik geen meldingen meer. Laten we er vanuit gaan dat dit nu zo blijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
Barfman schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 13:13:
@TheFes Ja was een beetje verwarrend, maar in mijn voorbeeld heb ik het ook over logbook waar ik de exclude: in heb staan. Ik heb nu mijn server even helemaal opnieuw opgestart en nu krijg ik geen meldingen meer. Laten we er vanuit gaan dat dit nu zo blijft.
Wijzigen in YAML hebben inderdaad een reload nodig, en als het bij developer tools > YAML niet in die lijst staat, vereist dat een herstart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

Rouwette schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 13:06:
[...]

Ik heb een E1 Zoom, E1 outdoor en Deurbel. Allen wifi.
Geen enkel probleem hier, ik kan alleen nog niet de deurbel updaten :)
Heb precies die camera's ook hier.
Dan ligt het dus wel aan mijn situatie, ga ik verder onderzoeken wat er loos is :)

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomono
TheFes schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 18:13:
[...]

Kun je misschien wel beter een issue aanmaken, aangezien dat er nog niet lijkt te zijn
https://github.com/home-a...integration%3A+egardia%22
Enorm balen maar Woonveilig heeft ervoor gekozen om de webpanel die op de gateway draait uit te schakelen.

Maar eens onderzoeken of het via een omweg met Olisto of Homey alsnog in HA is te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico95
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 31-07 11:17
HA enthousiastelingen!

ik probeer iets te automatiseren, waar ik niet helemaal uit kom:

ik heb een agenda in HA waarin de aanwezigheid van de hond wordt bijgehouden door familie.
mijn verlichting in huis gaat momenteel automatisch uit als ik van huis weg ga, nu wil ik echter dat als de hond aanwezig is (data uit agenda), dat dit niet gebeurd.

ik kan middels de service calender.get_events wel tevoorschijn krijgen dat er wat in de agenda staat, nu moet ik hier alleen een bepaalde tekst uit filteren, en daarmee een helper schakelen die aangeeft dat de hond aanwezig is, en deze meenemen als voorwaarde in het automatisch schakelen van de verlichting.

alles behalve het ontcijferen van de agenda lukt me wel. iemand hier ervaring mee? een voorbeeld wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-08 12:12
Kan iemand mij wellicht helpen met het volgende. Ik heb een Frigate config waarbij ik volgens mij heb aangegeven dat alleen recordings opgeslagen moeten worden zodra er iets van motion in die recording zit. Echter lijkt het erop alsof hij alles opneemt wat er gebeurd (en mijn systeem dus vrij snel vol loopt).

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23

objects:
      track:
        - person
    detect:
      width: 1280
      height: 720
      fps: 5
    snapshots: 
      enabled: True
      retain:
        objects: 
          person: 7
          car: 0
    record:
      retain:
        days: 3
        mode: motion
      events:
        retain:
          default: 30

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tagican
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-08 16:36
Barfman schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 12:00:
Ik ben vandaag nog even verder gaan kijken, er is inderdaad een update geweest dat hier mee te maken heeft. Bij het volgen van de zha_events zie ik dit vooral voorbij komen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
event_type: zha_event
data:
  device_ieee: <knip>
  unique_id: <knip>
  device_id: <knip>
  endpoint_id: 1
  cluster_id: 25
  command: attribute_updated
  args:
    attribute_id: 2
    attribute_name: current_file_version
    value: 50738804
  params: {}
origin: LOCAL
time_fired: "2024-03-08T17:19:34.754340+00:00"
context:
  id: 01HRFH7JV2SQJF07WF3Z1B0ST5
  parent_id: null
  user_id: null

Grote kans dat het gerelateerd is aan deze change.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:36

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Michaelg schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 18:44:
Kan iemand mij wellicht helpen met het volgende. Ik heb een Frigate config waarbij ik volgens mij heb aangegeven dat alleen recordings opgeslagen moeten worden zodra er iets van motion in die recording zit. Echter lijkt het erop alsof hij alles opneemt wat er gebeurd (en mijn systeem dus vrij snel vol loopt).

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23

objects:
      track:
        - person
    detect:
    snapshots: 
      retain:
        objects: 
    record:
      retain:
      events:
        retain:
Motion is wat anders dan een event. Ik heb bijna constant motion (want natuur).

Stapje verder in de documentatie: https://docs.frigate.vide...cord/#minimum-events-only

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
JeroenH schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 21:58:
Nu met HA notificaties vergeet ik hem nooit meer :)
Ik hou van die Shelly dingen. Heerlijk eenvoudig instellen via de app, daarna in HA de boel op poten zetten. Vervolgens de apparaten weer uit de Shelly app verwijderen omdat die niet meer nodig is/zijn.

Daarna deze blueprint er in om de notificaties in te stellen. Appeltje-eitje, zo voor elkaar. Daarna de Shelly Plug op z'n bestemming aangesloten en nu kan die lekker meedraaien in HA.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
sypie schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 19:00:
[...]

Ik hou van die Shelly dingen. Heerlijk eenvoudig instellen via de app, daarna in HA de boel op poten zetten. Vervolgens de apparaten weer uit de Shelly app verwijderen omdat die niet meer nodig is/zijn.

Daarna deze blueprint er in om de notificaties in te stellen. Appeltje-eitje, zo voor elkaar. Daarna de Shelly Plug op z'n bestemming aangesloten en nu kan die lekker meedraaien in HA.
De app is niet nodig, de Shelly maakt zelf een AP aan en als je daarmee verbindt kun je de WiFi instellingen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Klopt, maar omdat ik de app al geïnstalleerd heb doe ik de instellingen daar. Zodra de boel draait zoals het moet ik het will verwijder ik het device uit de app. Zo blijf ik onder de limiet dat ik moet betalen en kan ik toch zorgen dat HA alles netjes afhandelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wouzziew
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 07:26
Nico95 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 18:19:
HA enthousiastelingen!

ik probeer iets te automatiseren, waar ik niet helemaal uit kom:

ik heb een agenda in HA waarin de aanwezigheid van de hond wordt bijgehouden door familie.
mijn verlichting in huis gaat momenteel automatisch uit als ik van huis weg ga, nu wil ik echter dat als de hond aanwezig is (data uit agenda), dat dit niet gebeurd.

ik kan middels de service calender.get_events wel tevoorschijn krijgen dat er wat in de agenda staat, nu moet ik hier alleen een bepaalde tekst uit filteren, en daarmee een helper schakelen die aangeeft dat de hond aanwezig is, en deze meenemen als voorwaarde in het automatisch schakelen van de verlichting.

alles behalve het ontcijferen van de agenda lukt me wel. iemand hier ervaring mee? een voorbeeld wellicht?
Ik gebruik deze automation om automatisch een toggle aan te zetten als mijn zoontje naar de opvang moet; deze trapt af op het moment dat er een calendar-event voorbij komt met de tekst Opvang:

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
- id: wekker_verlichting_opvang
  alias: 'Wekker_verlichting_opvang'
  trigger:
    - platform: calendar
      event: start
      entity_id: calendar.XXXXXXX
  condition:
    - condition: template
      value_template: '{{ "Opvang" in trigger.calendar_event.summary }}'
  action:
    - service: input_boolean.turn_on
      entity_id: 
      - input_boolean.alarm_XXXXXX  

Kan ongetwijfeld netter, maar dient prima z'n doel.

Met een hamer past alles... - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik heb recent mijn wat zitten rommelen met mijn HA setup en daarbij enkele sensors die al een paar jaar naar het energy dashboard rapporteren overgezet van de Goodwe Cloud integratie naar de lokale integratie. Daarbij verlies je in home assistant gelijk alle historische data door de manier waarop statistics en entities werken. Dit is natuurlijk zonde (en ook een reden waarom ik nog steeds DSMR Reader draai voor P1 en vanaf daar via MQTT HASS voorzie van data).

Nu ik meer en meer andere devices zoals stopcontacten met kWh meting etc toevoeg wil ik m'n setup aanpasssen zodat ik dat data verlies beetje beter kan gaan managen in de toekomst. Iemand die een zetje in de goede richting kan geven? Idee is dus de metrics en statistics uit HA wat meer persistent op te slaan, ongeacht of de entity waar ze bij horen er nog wel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tibs
Heb mij net een eMMC kaart gekocht om de HA installatie op te zetten. De SD kaart was dus geen goed idee blijkbaar. Heeft het toch een tijdje uitgehouden...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Theswitch
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:11
Inmiddels is er een goed werkende PostNL beschikbaar, https://github.com/arjenbos/ha-postnl

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S1b5TMGS-VeR1SdECzB5EKyhmoE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c8ErWM1UFN64VKlyNeWvZqfU.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 64% gewijzigd door Theswitch op 09-03-2024 10:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AWEF
Cross-Post:
Mijn probleem met Zigbee2MQTT lijkt (vooralsnog) opgelost. Ik vermoed dat het SD kaartje waar HA op
draaide niet helemaal lekker is. Een ander SD kaartje gebruikt en nu lijkt het goed te blijven werken.

En ja, ik weet dat je eigenlijk geen SD kaartjes moet gebruiken, maar op dit moment heb ik even niets anders en ook niet veel tijd om hier iets aan te veranderen. De bedoeling is om een 2e hands NUC te kopen en hier HA op te gaan zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Er is iets wat op onlogische momenten een bepaalde tussenstekker uitschakelt. Lastige is dat onze boiler daarachter hangt, koude douche dus.

Het is een Zigbee plug, via zigbee2mqtt in HA. Volgena HA hangen er geen automatiseringen aan. De log zegt alleen "Uitgezet" en ik kan verder geen gerelateerde events vinden.

Het is sinds kort, daarvoor een jaar nooit gebeurd.

Iemand een idee waar ik dit zoeken moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@Beekforel wellicht een directe binding tussen deze tussenstekker en een ander zigbee apparaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
AWEF schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 12:10:
Cross-Post:
Mijn probleem met Zigbee2MQTT lijkt (vooralsnog) opgelost. Ik vermoed dat het SD kaartje waar HA op
draaide niet helemaal lekker is. Een ander SD kaartje gebruikt en nu lijkt het goed te blijven werken.

En ja, ik weet dat je eigenlijk geen SD kaartjes moet gebruiken, maar op dit moment heb ik even niets anders en ook niet veel tijd om hier iets aan te veranderen. De bedoeling is om een 2e hands NUC te kopen en hier HA op te gaan zetten
Kijk ook eens naar een HP T630, er is hier een tweaker die ze daar aanbiedt en dan heb je voor 60€ een perfecte oplossing voorgeïnstalleerd in huis! Ik heb er zelf inmiddels twee, eentje met HA-OS en een tweede voor wat spielerei met docker etc.

https://link.marktplaats.nl/m2064999810

Disclaimer: ik ben niet deze tweaker en alleen iemand die goede ervaringen heeft met deze verkoper!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Gizz schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 12:37:
@Beekforel wellicht een directe binding tussen deze tussenstekker en een ander zigbee apparaat?
Is in elk geval niet zichtbaar in Z2M, maar dat is ook door mijn gedachten gegaan. Heb alleen niet echt veel veranderd laatste tijd waaraan ik dat kan relateren.

Zou dan ook wel willen weten hoe dat gelukt is want tot nu toe is dat rechtstreeks binden mij nog niet goed gelukt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Beekforel schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 12:28:
Er is iets wat op onlogische momenten een bepaalde tussenstekker uitschakelt. Lastige is dat onze boiler daarachter hangt, koude douche dus.

Het is een Zigbee plug, via zigbee2mqtt in HA. Volgena HA hangen er geen automatiseringen aan. De log zegt alleen "Uitgezet" en ik kan verder geen gerelateerde events vinden.

Heb je een andere plug die je ertussen kan hangen? Ik heb gemerkt dat de zigbee plugs zware loads schakelen niet altijd even top vinden en heb van zowel Blitzwolf, Sonoff als Ikea de afgelopen tig jaar al wel wat dingetjes stuk gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Sander schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 12:48:
[...]

Heb je een andere plug die je ertussen kan hangen? Ik heb gemerkt dat de zigbee plugs zware loads schakelen niet altijd even top vinden en heb van zowel Blitzwolf, Sonoff als Ikea de afgelopen tig jaar al wel wat dingetjes stuk gehad
Er zit nu een Blitzwolf tussen. Een andere zou dan Z-Wave worden, heb van Zigbee alleen Blitzwolf.

De boiler doet max 1200 W, op piek meestal maar ~200 W. Het is een warmtepompboiler. Maar ik denk dat er iets anders is wat dit veroorzaakt, aangezien HA wel echt logt "Uitgezet".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak1y
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 01-11-2024
tweak1y schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 18:32:
@NoXXeS Dankjewel voor het schema! Zo kom ik er helemaal uit :)
Het is mij niet gelukt om mijn WTW aan te sturen. Ik krijg steeds een error terug.
Ik heb de volgende projecten geprobeerd (zijn in basis het zelfde alleen de 1 heeft meer functionaliteit)
- https://github.com/tieskuh/esphome-comfoair
- https://github.com/wichers/esphome-comfoair/pull/27/files

De error waar hij in komt is deze code lijn:
https://github.com/tiesku.../comfoair/comfoair.h#L454

Ik denk dat ik de boel niet helemaal correct aangesloten heb. Ik heb namelijk niet helemaal de zelfde RS232 <-> TTL converter kunnen vinden.

Dit is de manier waarop ik hem aangesloten heb:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FyT1wC7scNe-vG9Ko6OKxO4KGe8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NygP2pLUlLgnjMk0d8UY8oVG.jpg?f=fotoalbum_large

Dit heb ik afgeleid van jou aansluiting en de volgende afbeelding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mLJMLmLZMezILHDuBjbUOWD1gos=/800x/filters:strip_exif()/f/image/q3Fpa4POIOzsVbCusvdGPFPy.webp?f=fotoalbum_large

De config van esphome heb ik ook aangepast naar:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
uart:
  id: uart_bus
  rx_pin: GPIO16
  tx_pin: GPIO17
  baud_rate: 9600
  debug:
    direction: BOTH
    dummy_receiver: false
    after:
  delimiter: "\n"

Weet iemand waarom ik de error zou kunnen krijgen, en heb ik de boel correct aangesloten?

Alvast bedankt!

[ Voor 6% gewijzigd door tweak1y op 09-03-2024 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sicco92
Beekforel schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 12:28:

Heb je hem toegevoegd aan een Zigbee-groep? Het kan zijn dat je de groep schakelt, zonder dat je door hebt dat deze stekker dan ook mee gaat. Zijn er in je log andere apparaten die ongeveer op dezelfde tijd aan of uit gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Casper
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07:03
Lees ik nu goed in de instructies dat je op je device iets moet installeren om dit te laten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sicco92
-Casper schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 15:17:
[...]

Lees ik nu goed in de instructies dat je op je device iets moet installeren om dit te laten werken?
Inderdaad, maar volgens mij is dat maar eenmalig nodig om de authenticatietokens te krijgen. Ik heb het vanmiddag opgezet en daarna de browser-plugin weer verwijderd. De integration in Home Assistant lijkt daarna gewoon prima te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:02
ik draai proxmox 8 met daarom een vm gemaakt met behulp van het webbekende helperscript.
nu heb ik ook de jelyfin addon die supergoed werkt. alleen niet als hij moet transcoden.

daarom heb ik het volgende idee: nog een vm aanmaken ipv i440fx q35 en dan de tigerlake iris xe gpu passtrhough doorgeven. backup terugzetten en dan kijken of jellyfin wel gpu transcoding kan doen.

klopt mijn gedachten?
Is haos hiertoe in staat?
welke docker MOD voor jellyfin ffmpeg of mods:jellyfin-opencl-intel?

dacht ik kan het hier altijd vragen voordat ik 30 gb backup ga restoren :P

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
remcoXP schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 18:08:
ik draai proxmox 8 met daarom een vm gemaakt met behulp van het webbekende helperscript.
nu heb ik ook de jelyfin addon die supergoed werkt. alleen niet als hij moet transcoden.

daarom heb ik het volgende idee: nog een vm aanmaken ipv i440fx q35 en dan de tigerlake iris xe gpu passtrhough doorgeven. backup terugzetten en dan kijken of jellyfin wel gpu transcoding kan doen.

klopt mijn gedachten?
Is haos hiertoe in staat?
welke docker MOD voor jellyfin ffmpeg of mods:jellyfin-opencl-intel?

dacht ik kan het hier altijd vragen voordat ik 30 gb backup ga restoren :P
Ik gebruik Emby, en draai dat in een Docker container in een aparte Debian VM. Daar heb ik inderdaad de GPU naar doorgezet via pass through. Ik zou daar geen tweede HAOS VM voor gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWEF
Sander schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 12:47:
[...]

Kijk ook eens naar een HP T630, er is hier een tweaker die ze daar aanbiedt en dan heb je voor 60€ een perfecte oplossing voorgeïnstalleerd in huis! Ik heb er zelf inmiddels twee, eentje met HA-OS en een tweede voor wat spielerei met docker etc.

https://link.marktplaats.nl/m2064999810

Disclaimer: ik ben niet deze tweaker en alleen iemand die goede ervaringen heeft met deze verkoper!
Ziet goed. Weet je het verbruik van die HP is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ik ben even met Sections aan het spelen geweest en het is veelbelovend maar nog wel heel erg experimenteel. Met name de drag & drop en het dynamisch schalen werkt al wel goed. Staat tegenover dat afmetingen van een card en de wit marges (zwart marges in mijn geval) tussen cards nog niet instelbaar zijn. Ben benieuwd naar de verdere ontwikkelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

Michaelg schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 18:44:

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23

objects:
      track:
        - person
    detect:
    snapshots: 
      retain:
        objects: 
    record:
      retain:
      events:
        retain:
Check ff de treshold functie bij motion.
Daarmee kan je de gevoeligheid instellen.
Hier ook bij meerdere camera gedaan anders ziet die alles als motion.
Kan nu niet bij mijn config om het je te tonen.
Maar het staat wel op de frigate site

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Welke zigbee dongle raden jullie aan voor HA? De skyconnect? Sonoff?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:35
Ferra schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 23:47:
Ligt aan de Zigbee oplossing die je wilt gebruiken ;) Zigbee2mqtt heeft ook een mooie pagina met aanbevolen sticks, voor Z2M. Of die ook bestaat voor ZHA weet ik niet. En DeCONZ, van Dresden, werkt alleen met de Conbee, van Dresden.

En "Sonoff" zegt niks. Er zijn twee Sonoffs, een P en een E. De eerste zit een chip van Texas Instrumants in, de tweede een van Silicon Labs. De P / TI chip is prima supported en aanbevolen door Z2M. De E versie bevat echter dezelfde SL chip als de SkyConnect. En de Skyconnect is vast de aanbevolen stick voor ZHA (want ZHA is de Zigbee implementatie van Home Assistant, build in, en de SkyConnect is van Nabu Casa, het bedrijf achter Home Assistant).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Laatst online: 23:01

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Ferra schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 23:47:
Mijn ervaring is dat de ZBDongle-P (met TI chip) stabieler werkt voor zowel Z2M en ZHA.

Heb de ZBDongle-E een tijdje gebruikt met ZHA, maar had veel stabiliteitsproblemen met 100 apparaten erop.

Nu voor Z2M en ZHA een eigen ZBDongle-P en heb de meeste apparaten via Z2M, draait super stabiel al enkele maanden.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:04
synoniem schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 20:29:
Ik ben even met Sections aan het spelen geweest en het is veelbelovend maar nog wel heel erg experimenteel. Met name de drag & drop en het dynamisch schalen werkt al wel goed. Staat tegenover dat afmetingen van een card en de wit marges (zwart marges in mijn geval) tussen cards nog niet instelbaar zijn. Ben benieuwd naar de verdere ontwikkelingen.
Ik kan de view achteraf niet hernoemen. Best irritant want move van een niet Sections view werkt ook nog niet.
Dus voor een foute viewnaam corrigerenmoet je de view helemaal opnieuw beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Frappuccino schreef op zondag 10 maart 2024 @ 08:53:
[...]

Ik kan de view achteraf niet hernoemen. Best irritant want move van een niet Sections view werkt ook nog niet.
Dus voor een foute viewnaam corrigerenmoet je de view helemaal opnieuw beginnen.
Hiermee kun je de naam toch gewoon aanpassen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GiR41rH-RtLq8Nge1lPi8Rp-eSU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/lRdt7XYFo2YT0z1R6prL7J7M.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door TheFes op 10-03-2024 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:38
Hoi,

Ik heb een HomeWizard wifi watermeter gekocht. Deze heb ik toegevoegd aan HA. Ook een extra sensor toegevoegd om de watermeterstand te berekenen.

Alleen laat de entiteit waterbruik geen real-time data zien, maar met een vertraging van een paar seconde. Kun je dit aanpassen?

Via de HomeWizard app heb ik namelijk wel real-time data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:04
TheFes schreef op zondag 10 maart 2024 @ 08:56:
[...]

Hiermee kun je de naam toch gewoon aanpassen?
[Afbeelding]
Nee, dat lukt bij mij niet.

Als ik het potlood aanklik om aan te passen opent netjes het editscherm maar als ik daar de naam wijzig dan kan ik niet opslaan.

Het lijkt er dus op dat de sections view properties bij het aanmaken goed moeten staan want achteraf wijigen wil nog niet.

En deze melding staat bovenaan het editscherm:
You can not change your view to use the 'sections' view type because migration is not supported yet. Start from scratch with a new view if you want to experiment with the 'sections' view.

[ Voor 7% gewijzigd door Frappuccino op 10-03-2024 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Frappuccino schreef op zondag 10 maart 2024 @ 09:13:
[...]

Nee, dat lukt bij mij niet.

Als ik het potlood aanklik om aan te passen opent netjes het editscherm maar als ik daar de naam wijzig dan kan ik niet opslaan.

Het lijkt er dus op dat de sections view properties bij het aanmaken goed moeten staan want achteraf wijigen wil nog niet.

En deze melding staat bovenaan het editscherm:
You can not change your view to use the 'sections' view type because migration is not supported yet. Start from scratch with a new view if you want to experiment with the 'sections' view.
Je kunt een bestaande view niet omzetten naar een sections view inderdaad. Maar dat is toch iets anders dan de naam wijzigen? Ik kan prima de naam van een view wijzigen. Of dat nou sections is of iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Frappuccino schreef op zondag 10 maart 2024 @ 08:53:
[...]

Heb je het al via een Raw edit geprobeerd? Is wat lastiger werken maar kan wel heel veel. Dat gebruikte ik voorheen om bijvoorbeeld de volgorde te wijzigen toen dat nog niet met cijfers kon.
Pagina: 1 ... 177 ... 329 Laatste

Let op:
Zet je code tussen [code=yaml] [/code] tags om het goed leesbaar te houden; ook makkelijker voor de eventuele foutopsporing.

Lees ook eerst even de topicstart voor je je vraag plaatst, wellicht wordt je vraag daar al beantwoord. Wil je pronken met je setup mag dat in Home Assistant - Show je setup.