Hey guys, wie kan mij even wat advies geven?
Heb een WAZE-integratie voor het verkeersbeeld van mijn huis naar de school van mijn kinderen (35min verderop van mijn woonplaats). Ze moeten iedere dag om 9:00uur op school zijn en om 15:00uur moet ik er weer staan om ze op te halen. Doordat de brug niet helemaal betrouwbaar is, wil ik graag op tijd weten of deze weer storing heeft/ongeval plaats heeft gevonden. Daarom heb ik dit in WAZE ingesteld.
Nu wil ik deze entity tussen 7:55-8:15 en tussen 14:00-14:25 iedere 3 minuten te laten refreshen zodat ik het meest actuele verkeersbeeld gepresenteerd krijg. Dan kan ik een automation erop zetten dat bij (bijvoorbeeld) +8minuten extra reistijd ik een notificatie ontvang. Wat zou de beste manier van implementatie zijn?
1) When: Time pattern: /3min
And if: reistijd is meer dan 43minuten en tijd tussen bovenstaande tijden
Then do: mij notificatie versturen
2) Automation 1:
When: Time pattern: /3min
Then do: mij notificatie versturen
Automation 2:
When: tijden zoals hierboven
Then do: Automation enablen.
Mijn overwegingen waardoor ik twijfel: bij optie 1 blijft de automation 24/7 iedere 3 minuten draaien om te checken of er aan de voorwaarden wordt voldaan. Dit kost resources van mn PI3b en die zijn al schaars (Ja, moet nog eens upgraden, dat ben ik nog aan het uitzoeken). Daarom optie 2 om de pi te ontzien en alleen de 3 minuten interval aanzetten wanneer ik het nodig heb.
Wat vinden jullie?
[
Voor 0% gewijzigd door
johannesberg740 op 06-01-2024 19:27
. Reden: verduidelijking ]