Mijn dashboard toon ik via fully browser op een Xiaomi tab 5. Moet toch een prima krachtige tablet zijn lijkt me, en gekozen vanwege een knappe resolutie.
Ik zit met iets vreemds, en al sinds versie 2023.10 zover ik me kan herinneren.
Heel mijn dashboard is een picture-element.
Zodra een 5e/6e informatielaag in beeld komt, beginnen de animaties (APNG) linksboven in beeld te stotteren. Eerst dacht ik: grafisch te zwaar; ik zal alles wat comprimeren.
Dat heb ik gedaan. elke 'lichtlaag' is ca 90KB, de animaties zijn ca 55 KB. Kortom: waar hebben we het over
Dit is wat gebeurt: (schermopname van de Xiaomi tab 5 )
Het maakt verder ook niet uit welke lichtlaag er aangeroepen wordt en lijkt eerder afhankelijk te zijn van de aantallen.
voorbeeld:
Zodra een thermostaat vraag heeft, begint de oranje animatie. Pas als de compressor van de warmtepomp aanspringt, verschijnt ook de flow en de flow verdeling. Het kan dus ook voorkomen dat de animatie prima loopt, maar zodra de compressor aanspringt en de values getoond worden, het opnieuw begint te stotteren.
Als ik HA opnieuw start, gaat het de eerste 10~20 min probleemloos, maar ook niet altijd. Sowieso is het na die tijd weer kommer en kwel.
Het gebeurt ook in een andere browser op de Xiaomi tablet
Het gebeurde zover ik me kan herinneren niet bij oudere versies HA
Het gebeurt niet op een iPad pro 2019
Als ik in developerstools een opname maak op de mac mini M2:
maar, dat is net zo 'erg' op de dashboards waar ik al mijn rommel uitprobeer:
M.a.w. beide dashboards zijn voor mijn gevoel even gewichtig, en neig daarom naar een oorzaak binnen HA, maar ik heb eigenlijk geen idee meer waar ik het verder moet zoeken, waar de oorzaak ligt en hoe ik dit oplos?
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.