In de slaapkamers liggen Hue Smart buttons. Beneden 2 van die Hue 4-knops Switches en ook nog 2 Hue bewegingssensoren. Ook die gaan prima. In het begin (toen nog niet alle ruimtes omgezet waren naar Hue verlichting) hadden we wel eens dat een zo'n smart button rood knipperde (om aan te geven dat er geen verbinding was) waarna je dus nog een keer moest drukken. Maar dat gedrag was al snel verdwenen.Gizz schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 13:44:
[...]
Het hangt ook een beetje van je netwerk af. Alleen maar Hue-spullen (waarvan vrijwel alles bedraad aangesloten?) zal prima werken met af en toe wat routers die wegvallen.
Wel allemaal Hue inderdaad (en 1 setje Osram onderbouwverlichting). Alle andere Zigbee spullen zitten op een eigen Zigbee netwerk (via een Lidl Hub met Paul Banks's custom firmware). Met alle perikelen die ik voorbij zie komen met ZHA en Z2M durf ik het niet aan om alle verlichting over te zetten van het bulletproof (en hoge WAF) Hue netwerk. Vraag me ook af of één Coordinator alles wel aan zou kunnen.
Ooh, absoluut. Maar een beetje beweging is voor mij niet verkeerd (dus da's dan ook weer een voordeel ;-)Plus dat het gewoon erg irritant is als je iets via zigbee niet in kan schakelen omdat er ergens een fysieke schakelaar verkeerd staat
[edit]Trouwens: Nog een Hue tip (hoewel velen het wellicht zullen weten). Als je het opstartgedrag van je lampen zo hebt staan dat ze stevig gedimd aan gaan (en je hebt even veel licht nodig). Doe de lichtschakelaar aan, na 1 seconde uit en 1 seconde later weer aan. De lamp(en) zullen nu op 100% branden.
[ Voor 10% gewijzigd door HuismAndré op 11-10-2023 14:07 ]
André Huisman (www.new-line.nl)