Heb je MQTT ook als Device/Integration toegevoegd aan je Home Assistant? Dat is de MQTT client van HA om de data weer uit de MQTT Broker te halen.BThomas schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 08:21:
Na vele jaren Domoticz ben ik sinds vorige week overgestapt op Home Assistant OS. MOet zeggen dat het allemaal weer wennen is en ik veel moet uitzoeken, maar ik kom steeds verder. Ik loop echter tegen 1 probleem aan....MQTT. Dit krijg ik nog niet werkend. MQTT gebruikte ik in Domoticz voor de Shellies en EMS-ESP (uitlezen CV ketel)
Ik heb Mosquitto broker geinstalleerd met host naam core-mosquitto en met deze config:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 active: false folder: mosquitto logins: - username: mqttbroker password: mqttbroker anonymous: false require_certification: false
En uiteraard de MQTT zelf.
code:
1 2 3 4 5 Voer de verbindingsgegevens van je MQTT-broker in. Broker: core-mosquitto Poort: 1883 Gebruikersnaam: mqttbroker Wachtwoord: mqttbroker
Als ik via mijn laptop in MQTT explorer dezelfde data invoer, dan krijg ik mooi alles te zien. Ik ga er daarmee vanuit dat al mijn berichten bij de broker aankomen.
Als ik in de log kijk van de broker, dan zie ik ze ook. Ik krijg ze echter nog niet te zien in home assistant zelf als een device. Wat zie ik over het hoofd?
Ja, die instaat inderdaad in mijn lijst met integrations.BiG-GuY schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 08:34:
[...]
Heb je MQTT ook als Device/Integration toegevoegd aan je Home Assistant? Dat is de MQTT client van HA om de data weer uit de MQTT Broker te halen.
Home Assistant leest enkel data uit die via de juiste discovery topics via MQTT worden aangeboden. Dus de integraties die je gebruikt moeten wel ook die data meezenden.BThomas schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 08:36:
[...]
Ja, die instaat inderdaad in mijn lijst met integrations.
Zigbee2MQTT doet dat bijvoorbeeld,
Heb zelf via Node-RED mijn Duco WtW box geïmplementeerd om de sensoren uit te lezen. Hiervoor publish ik per sensor een config topic die verwijst naar de MQTT data die in de MQTT broker wordt gepubliceerd. In dit geval via Node-RED omdat ik daarmee betere entiteiten kreeg dan via de handmatige methode van HA.
Alternatief kan je de MQTT entiteiten met de hand toevoegen, sinds de laatste update moet dat ergens in de GUI kunnen, voorheen kon het enkel via yaml.
[ Voor 4% gewijzigd door BiG-GuY op 09-09-2023 09:25 ]
De programma namen bij je thermostaat kunnen wel beterpaQ schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 10:03:
Sja ik denk dat ik officieel klaar ben hier. Ik weet ook oprecht niets meer
Behalve dan meldingen van pakjes die onderweg zijn. En dat zijn er soms echt een shitload. Alleen PostNL lijkt buiten alle plugins te vallen, en ben niet zeker of de Aftership API doet wat ik hoop.
Tips welkom!
Beneden en de bovens
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Boven heeft elke kamer zijn eigen thermostaat, en dankzij een tip van @Toppe deze card als pop-up. (simple-thermostat) die ook nog wat te tweaken is, en een pop-up is dus kan automatisch gesloten worden.
[Afbeelding]
Ben ook echt superblij met de stofzuigerkaart plugin
Het werkt gewoon zoveel sneller dan de app openen en daar een taak in starten. Het is grafisch wel veel werk overigens.
[Afbeelding]
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Ik heb sind een paar dagen onderstaande foutmelding als ik de App open (op de voorgrond breng als hij een tijdje niet actief is). De melding is maar 2 seconden in beeld, met een trilfunctie van mijn telefoon. Ik heb dit niet met de website. Ik heb een Android. Iemand enig idee?
:strip_exif()/f/image/Ep19WlewSKiF2V75FRHKeB3L.jpg?f=fotoalbum_large)
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Ik had dit laatst continu achter elkaar terwijl de app open stond. Heb nog niet gevonden wat het veroorzaaktSwerfer schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 11:03:
Ik heb sind een paar dagen onderstaande foutmelding als ik de App open (op de voorgrond breng als hij een tijdje niet actief is). De melding is maar 2 seconden in beeld, met een trilfunctie van mijn telefoon. Ik heb dit niet met de website. Ik heb een Android. Iemand enig idee?
[Afbeelding]
Ook sinds kort? Zal het met een update te maken hebben?TheFes schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 11:05:
[...]
Ik had dit laatst continu achter elkaar terwijl de app open stond. Heb nog niet gevonden wat het veroorzaakt
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Is hier ergens een how-to voor? Bij Domoticz ging dit allemaal vanzelf.BiG-GuY schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 09:06:
[...]
Home Assistant leest enkel data uit die via de juiste discovery topics via MQTT worden aangeboden. Dus de integraties die je gebruikt moeten wel ook die data meezenden.
Zigbee2MQTT doet dat bijvoorbeeld,
Heb zelf via Node-RED mijn Duco WtW box geïmplementeerd om de sensoren uit te lezen. Hiervoor publish ik per sensor een config topic die verwijst naar de MQTT data die in de MQTT broker wordt gepubliceerd. In dit geval via Node-RED omdat ik daarmee betere entiteiten kreeg dan via de handmatige methode van HA.
Alternatief kan je de MQTT entiteiten met de hand toevoegen, sinds de laatste update moet dat ergens in de GUI kunnen, voorheen kon het enkel via yaml.
als ik Gitthub volg heb de volgende Customize:
Maar dan krijg ik de volgende melding:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| logins: - username: mqttbroker password: mqttbroker customize: active: false folder: mosquitto certfile: fullchain.pem keyfile: privkey.pem require_certificate: false |
code:
1
| Failed to save add-on configuration, Missing option 'folder' in customize in Mosquitto broker (core_mosquitto). Got {'logins': [], 'require_certificate': False, 'certfile': 'fullchain.pem', 'keyfile': 'privkey.pem', 'customize': {'logins': [{'username': 'mqttbroker', 'password': 'mqttbroker'}], 'customize': {'active': False, 'folder': 'mosquitto'}, 'certfile': 'fullchain.pem', 'keyfile': 'privkey.pem', 'require_certificate': False}} |
Zorg dat je yaml consistent is ge-indent:BThomas schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 12:24:
als ik Gitthub volg heb de volgende Customize:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 logins: - username: mqttbroker password: mqttbroker customize: active: false folder: mosquitto certfile: fullchain.pem keyfile: privkey.pem require_certificate: false
code:
1 Failed to save add-on configuration, Missing option 'folder' in customize in Mosquitto broker (core_mosquitto). Got {'logins': [], 'require_certificate': False, 'certfile': 'fullchain.pem', 'keyfile': 'privkey.pem', 'customize': {'logins': [{'username': 'mqttbroker', 'password': 'mqttbroker'}], 'customize': {'active': False, 'folder': 'mosquitto'}, 'certfile': 'fullchain.pem', 'keyfile': 'privkey.pem', 'require_certificate': False}}
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| logins: - username: mqttbroker password: mqttbroker customize: active: false folder: mosquitto certfile: fullchain.pem keyfile: privkey.pem require_certificate: false |
Als je 2 indent levels gebruikt in een YAML document moet dat overal hetzelfde zijn.
Kia E-Niro 2019 Executiveline. OTGW/HA Enthousiasteling.
Het lijkt alsof er iets niet goed is met de folder. Krijg dezelfde foutmelding.Dutchess_Nicole schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 12:35:
[...]
Zorg dat je yaml consistent is ge-indent:
YAML:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 logins: - username: mqttbroker password: mqttbroker customize: active: false folder: mosquitto certfile: fullchain.pem keyfile: privkey.pem require_certificate: false
Als je 2 indent levels gebruikt in een YAML document moet dat overal hetzelfde zijn.
Dit moet toch makkelijker kunnen..
Ik heb 2 Netatmo buitenunits (1 aan de voorkant van het huis en 1 aan de achterkant van het huis). Die units geven elk de volgende sensoren:
En nog wat andere sensoren die niet boeiend zijn. Wat ik wil is dat de sensoren van de unit die in de schaduw hangt gebruikt worden in een nieuwe virtueel device. Ik kan wel van elke sensor de meest geschikte pakken (gebaseerd op het feit dat de sensor met de laagst gemeten temperatuur wel in de schaduw zal hangen) maar ik eindig dan met 3 losse sensoren (en 3 losse templates).
Maar ik wil eigenlijk een nieuw apparaat (virtual device) dat gevuld is met de entitities van de schaduwunit (en liefst mooi geprogd in 1 template). Kan dat eigenlijk wel (en zo ja, hoe)?
Ik heb 2 Netatmo buitenunits (1 aan de voorkant van het huis en 1 aan de achterkant van het huis). Die units geven elk de volgende sensoren:
code:
1
2
3
| sensor.unit_X_temperature_trend sensor.unit_X_temperature sensor.unit_X_humidity |
En nog wat andere sensoren die niet boeiend zijn. Wat ik wil is dat de sensoren van de unit die in de schaduw hangt gebruikt worden in een nieuwe virtueel device. Ik kan wel van elke sensor de meest geschikte pakken (gebaseerd op het feit dat de sensor met de laagst gemeten temperatuur wel in de schaduw zal hangen) maar ik eindig dan met 3 losse sensoren (en 3 losse templates).
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
| - name: netatmo_buiten_temperature unique_id: 12340020 state_class: measurement unit_of_measurement: "°C" state: > {% if states('sensor.netatmo_buiten_voor_temperature')|round(1, default=0) > states('sensor.netatmo_buiten_achter_temperature')|round(1, default=0) %} {{ states('sensor.netatmo_buiten_achter_temperature') }} {% else %} {{ states('sensor.netatmo_buiten_voor_temperature') }} {% endif %} - name: netatmo_buiten_humidity unique_id: 12340021 state_class: measurement unit_of_measurement: "%" icon: mdi:water-percent state: > {% if states('sensor.netatmo_buiten_voor_temperature')|round(1, default=0) > states('sensor.netatmo_buiten_achter_temperature')|round(1, default=0) %} {{ states('sensor.netatmo_buiten_achter_humidity') }} {% else %} {{ states('sensor.netatmo_buiten_voor_humidity') }} {% endif %} - name: netatmo_buiten_temperature_trend unique_id: 12340024 icon: mdi:trending-up state: > {% if states('sensor.netatmo_buiten_voor_temperature')|round(1, default=0) > states('sensor.netatmo_buiten_achter_temperature')|round(1, default=0) %} {{ states('sensor.netatmo_buiten_achter_temperature_trend') }} {% else %} {{ states('sensor.netatmo_buiten_voor_temperature_trend') }} {% endif %} |
Maar ik wil eigenlijk een nieuw apparaat (virtual device) dat gevuld is met de entitities van de schaduwunit (en liefst mooi geprogd in 1 template). Kan dat eigenlijk wel (en zo ja, hoe)?
[ Voor 35% gewijzigd door HuismAndré op 10-09-2023 11:26 . Reden: Nettere versie (maar nog steeds geen virtual device) ]
André Huisman (www.new-line.nl)
Heb je bijvoorbeeld op je EMS-ESP onder MQTT -> MQTT settings discovery type op home assistant gezet? Zo nee dan moet je dat bijvoorbeeld nog doen. Dan wordt er een bericht in home-assistant gezet waarin wordt aangegeven waar de benodigde MQTT berichten te vinden zijn, zie eerder geposte link over MQTT discovery).BThomas schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 11:57:
[...]
Is hier ergens een how-to voor? Bij Domoticz ging dit allemaal vanzelf.
Deze instelling heb ik niet.krijn1985 schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 13:49:
[...]
Heb je bijvoorbeeld op je EMS-ESP onder MQTT -> MQTT settings discovery type op home assistant gezet? Zo nee dan moet je dat bijvoorbeeld nog doen. Dan wordt er een bericht in home-assistant gezet waarin wordt aangegeven waar de benodigde MQTT berichten te vinden zijn, zie eerder geposte link over MQTT discovery).
code:
1
2
3
| Device (Platform / SDK) esp8266 / 2.2.2-dev(38a443e) |
Ik ben een slag verder. Als ik in MQTT " Listen to a Topic", Listening to: shellies/# doe dan zie ik alle signalen binnen komen. Ze worden echter nog niet aangemaakt in Home AssistantBThomas schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 12:45:
[...]
Het lijkt alsof er iets niet goed is met de folder. Krijg dezelfde foutmelding.
Automatisch wordt er niks aangemaakt. Home Assistant luistert alleen naar topics onder homeassistant/# waar "auto discovery" informatie langs komt / langs kan komen. Vervolgens op basis van die informatie worden de entities (en eventuele devices) automatisch aangemaakt en zal Home Assistant ook pas listenen naar de juiste topics (die dan in de discovery informatie is aangegeven).BThomas schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 14:20:
[...]
Ik ben een slag verder. Als ik in MQTT " Listen to a Topic", Listening to: shellies/# doe dan zie ik alle signalen binnen komen. Ze worden echter nog niet aangemaakt in Home Assistant
klein vraagje, ik probeer een sensor te maken die na 1800 laat zien of er morgen afval geplaatst moet worden (in combinatie met de afvalwijzer integratie). ik heb een template gemaakt die er zo uitziet:
Echter werkt dit niet. De sensor staat altijd op unavailable. Als ik de template test in de template tester bij developer tools werkt de template wel. Iemand een idee?
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| template: sensor: - name: "afval_panel_test" state: > {% set date = (as_timestamp(now())+1*21600)|timestamp_custom('%d-%m-%Y') %} {% if date == states('sensor.afvalwijzer_papier') %} Papier {% elif date == states('sensor.afvalwijzer_gft') %} Gft {% elif date == states('sensor.afvalwijzer_pmd') %} Plastic {% elif date == states('sensor.afvalwijzer_restafval') %} Restafval {% else %} geen {% endif %} unit_of_measurement: "Afval" |
Echter werkt dit niet. De sensor staat altijd op unavailable. Als ik de template test in de template tester bij developer tools werkt de template wel. Iemand een idee?
[ Voor 0% gewijzigd door Septillion op 11-09-2023 18:24 . Reden: Denk aan de 'yaml' bij de code tags aub! ]
Er is een integratie voor Shelly, maar die werkt met colot, niet met MQTTBThomas schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 14:20:
[...]
Ik ben een slag verder. Als ik in MQTT " Listen to a Topic", Listening to: shellies/# doe dan zie ik alle signalen binnen komen. Ze worden echter nog niet aangemaakt in Home Assistant
https://www.home-assistant.io/integrations/shelly/
Ah oudere versie nog zo te zien. Maar ook daar kon je volgens mij onder MQTT settings aanzetten dat er discovery berichten voor home-assistant gestuurd moesten worden. Ik heb zelf mijn EMS geupgrade naar ESP32 aangezien ik toch beetje problemen had af en toe en er geen updates voor EPS8266 meer werden gegeven.BThomas schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 14:01:
[...]
Deze instelling heb ik niet.
code:
1 2 3 Device (Platform / SDK) esp8266 / 2.2.2-dev(38a443e)
Ik heb met shellies geen ervaring maar is daar ook niet aan te geven dat die een discovery bericht moeten maken voor home-assistant?
De add-on die je noemt is denk ik de MQTT Broker? Draait deze ondertussen?BThomas schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 11:57:
[...]
Is hier ergens een how-to voor? Bij Domoticz ging dit allemaal vanzelf.
De MQTT client kan dus op twee manieren entitites toevoegen. Handmatig via .yaml of via Auto Disovery met Auto Discovery topics die de data bevatten zoals HA die verwacht.
Zie link die ik deelde en dan andere subsection: https://www.home-assistan...ual-configured-mqtt-items
Om de MQTT entities in HA te krijgen kan je dus de configuration.yaml aanpassen. Omdat ik dat zelf ook omslachtig vond heb ik het opgelost via Node-RED voor dingen die geen HA discovery entities kunnen aanmaken.
Lijkt me dat Domiticz op een zelfde manier de devices herkend, anders kan die niet weten wat de waarden betekenen binnen MQTT. Misschien dat je devices nog in dat formaat een config meesturen?
In de Discovery of manual toevoegen vul je namelijk in wat voor waarden het betreft.
Weet je in welk topic je status zit?
[ Voor 12% gewijzigd door BiG-GuY op 09-09-2023 15:09 ]
Probeer eens zonder unit_of_measurement:PheraX schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 14:29:
klein vraagje, ik probeer een sensor te maken die na 1800 laat zien of er morgen afval geplaatst moet worden (in combinatie met de afvalwijzer integratie). ik heb een template gemaakt die er zo uitziet:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 template: sensor: - name: "afval_panel_test" state: > {% set date = (as_timestamp(now())+1*21600)|timestamp_custom('%d-%m-%Y') %} {% if date == states('sensor.afvalwijzer_papier') %} Papier {% elif date == states('sensor.afvalwijzer_gft') %} Gft {% elif date == states('sensor.afvalwijzer_pmd') %} Plastic {% elif date == states('sensor.afvalwijzer_restafval') %} Restafval {% else %} geen {% endif %} unit_of_measurement: "Afval"
Misschien bedoel je iets als een "timestamp"?
Een unit of measurement mag alleen bij een numerieke state, anders werkt het nietPheraX schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 14:29:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 template: sensor: - name: "afval_panel_test" state: > {% set date = (as_timestamp(now())+1*21600)|timestamp_custom('%d-%m-%Y') %} {% if date == states('sensor.afvalwijzer_papier') %} Papier {% elif date == states('sensor.afvalwijzer_gft') %} Gft {% elif date == states('sensor.afvalwijzer_pmd') %} Plastic {% elif date == states('sensor.afvalwijzer_restafval') %} Restafval {% else %} geen {% endif %} unit_of_measurement: "Afval"
Dit was hem inderdaad! Bedankt!TheFes schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 17:17:
[...]
Een unit of measurement mag alleen bij een numerieke state, anders werkt het niet
@paQ is de popup met browser mod gedaan?
Erg mooi resultaat @paQpaQ schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 10:03:
Behalve dan meldingen van pakjes die onderweg zijn. En dat zijn er soms echt een shitload. Alleen PostNL lijkt buiten alle plugins te vallen, en ben niet zeker of de Aftership API doet wat ik hoop.
Tips welkom!
Beneden en de bovens
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Boven heeft elke kamer zijn eigen thermostaat, en dankzij een tip van @Toppe deze card als pop-up. (simple-thermostat) die ook nog wat te tweaken is, en een pop-up is dus kan automatisch gesloten worden.
[Afbeelding]
Het werkt gewoon zoveel sneller dan de app openen en daar een taak in starten. Het is grafisch wel veel werk overigens.
[Afbeelding]
Heb je deze overlay gemaakt icm de xiaomi vacuum map card? Of heb je afbeeldingen aan scripts gekoppeld (dat ben ik aan het doen namelijk)
WP: DeWarmte PompAO 6.4Kw Hybrid, CV Intergas, Thermostaat Netatmo, 70m2 vvw, PV: 34x 325wp solaredge omvormer en optimizers,Wan ip adres weten? https://mijnips.eu
Om HA van buiten te bereiken gebruik ik een reverse proxy (nginx reverse proxy).
Maar ik wil af van nginx reverse proxy en het via mijn synology zelf doen.
Alleen krijg ik dit dus niet voor elkaar, iemand dit wel werkend ? (kan het natuurlijk in het synology topic vragen maar hier zijn toch meer HA gebruikers
)
Alleen krijg ik dit dus niet voor elkaar, iemand dit wel werkend ? (kan het natuurlijk in het synology topic vragen maar hier zijn toch meer HA gebruikers

Ik had dit draaiend voordat ik overstapte naar HassOS. Nu gebruik ik de Nginx Proxy Manager add-on.ComTech schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 21:41:
Om HA van buiten te bereiken gebruik ik een reverse proxy (nginx reverse proxy).
Alleen krijg ik dit dus niet voor elkaar, iemand dit wel werkend ? (kan het natuurlijk in het synology topic vragen maar hier zijn toch meer HA gebruikers)
Belangrijk was in ieder geval om een extra instelling te maken voor websockets. Dit topic biedt wel een goed startpunt.
Oude aantekeningen:
Kijk ook even naar deze post.Reverse proxy ingesteld onder Toepassingportaal -> Reverse Proxy
Als test geprobeerd voor https://nas.domein.nl(:443) naar poort 5001 --> werkt, NAS is op internet via HTTPS met certificaat bereikbaar.
Idem ingesteld voor Hass -> vereist extra instelling Websocket
Enable Websockets in DSM Reverse Proxy
Actually, it is extremely easy to enable Websockets for Synology DSM reverse proxy:
- Open Control Panel > Application Portal
- Change to the Reverse Proxy tab
- Select the proxy rule for which you want to enable Websockets and click on Edit
- Change to the Custom Headers tab
- Add two entries in the list:
Name: “Upgrade”, Value: “$http_upgrade”
Name: “Connection”, Value: “$connection_upgrade”
Ik heb een aantal camera's hangen waarvan het me niet lukt om de live view naar voren te krijgen in home assistant.
De setup is als volgt:
Dit is de melding die bij het toevoegen van de frigate-card wordt getoond:
De rtmp stream waar naar gezocht wordt die bestaat inderdaad niet. Ik snap alleen niet hoe ik ervoor zorg dat Home Asssitant naar de goede rtmp stream gaat kijken. Als ik de frigate.yml open dan staan daar de rtmp stream per camera goed ingesteld en ik kan deze stream ook openen in bijvoorbeeld vlc.
Iemand met precies hetzelfde issue, er is alleen geen oplossing. https://www.reddit.com/r/...b51n/error_stream_worker/
Iemand hier met het gouden antwoord?
De setup is als volgt:
- Frigate in een container, met daarin de camera's geconfigureerd
- Binnen Home asssitant de frigate add on, daarin worden netjes alle entiteiten gevonden
- Ik gebruik een Frigate Card om de camera's aan een dashboard toe te voegen (https://github.com/dermotduffy/frigate-hass-card)
code:
1
2
3
4
5
6
| Logger: homeassistant.components.stream.stream.camera.carport Source: components/stream/__init__.py:434 Integration: Stream (documentation, issues) First occurred: 08:41:02 (20 occurrences) Last logged: 09:12:42 Error from stream worker: Error opening stream (ERRORTYPE_111, Connection refused) rtmp://192.168.1.100/live/Carport |
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
| { "request": { "type": "frigate/events/get", "instance_id": "frigate", "cameras": [ "Voordeur" ], "limit": 50, "id": 63 }, "response": "[{\"area\":2905,\"box\":[1,237,36,320],\"camera\":\"ZijkantAchter\",\"end_time\":1694331048.71959,\"false_positive\":false,\"has_clip\":true,\"has_snapshot\":false,\"id\":\"1694331031.118927-puqdum\",\"label\":\"person\",\"region\":[0,112,320,432],\"start_time\":1694331026.118927,\"top_score\":0.76953125,\"zones\":[]},{\"area\":684,\"box\":[814,6,833,42],\"camera\":\"ZijkantAchter\",\"end_time\":1694331044.234047,\"false_positive\":false,\"has_clip\":true,\"has_snapshot\":false,\"id\":\"1694330913.010983-qr3xsj\",\"label\":\"person\",\"region\":[663,0,983,320],\"start_time\":1694330908.010983,\"top_score\":0.70703125,\"zones\":[]},{\"area\":2686,\"box\":[2,250,36,329],\"camera\":\"ZijkantAchter\",\"end_time\":1694330851.916854,\"false_positive\":false,\"has_clip\":true,\"has_snapshot\":false,\"id\":\"1694330833.478282-vtmem4\",\"label\":\"person\",\"region\":[0,122,320,442],\"start_time\":1694330828.478282,\"top_score\":0.76953125,\"zones\":[]},{\"area\":810,\"box\":[824,4,842,49],\"camera\":\"ZijkantAchter\",\"end_time\":1694330848.041352,\"false_positive\":false,\"has_clip\":true,\"has_snapshot\":false,\"id\":\"1694330705.907851-wdc9id\",\"label\":\"person\",\"region\":[673,0,993,320],\"start_time\":1694330700.907851,\"top_score\":0.70703125,\"zones\":[]},{\"area\":651,\"box\":[674,2,705,23],\"camera\":\"ZijkantAchter\",\"end_time\":1694329405.511923,\"false_positive\":false,\"has_clip\":true,\"has_snapshot\":false,\"id\":\"1694329393.485109-jk11ig\",\"label\":\"car\",\"region\":[519,0,839,320],\"start_time\":1694329388.485109,\"top_score\":0.75390625,\"zones\":[]},{\"area\":9159,\"box\":[131,77,260,148],\"camera\":\"Carport\",\"end_time\":null,\"false_positive\":false,\"has_clip\":true,\"has_snapshot\":false,\"id\":\"1694329383.672172-kedx6y\",\"label\":\"car\",\"region\":[33,0,353,320],\"start_time\":1694329378.672172,\"top_score\":0.8203125,\"zones\":[]},{\"area\":29744,\"box\":[1110,536,1279,712],\"camera\":\"Voordeur\",\"end_time\":1694327539.343897,\"false_positive\":false,\"has_clip\":true,\"has_snapshot\":false,\"id\":\"1694327526.53585-qd79ss\",\"label\":\"person\",\"region\":[960,400,1280,720],\"start_time\":1694327521.53585,\"top_score\":0.734375,\"zones\":[]},{\"area\":10880,\"box\":[191,80,319,165],\"camera\":\"Carport\",\"end_time\":1694329394.000106,\"false_positive\":false,\"has_clip\":true,\"has_snapshot\":false,\"id\":\"1694326586.985871-0p1f5n\",\"label\":\"car\",\"region\":[41,0,681,640],\"start_time\":1694326581.985871,\"top_score\":0.8125,\"zones\":[]},{\"area\":15386,\"box\":[586,450,743,548],\"camera\":\"Voordeur\",\"end_time\":1694323866.655289,\"false_positive\":false,\"has_clip\":true,\"has_snapshot\":false,\"id\":\"1694323840.255581-gi887p\",\"label\":\"person\",\"region\":[502,351,822,671],\"start_time\":1694323835.255581,\"top_score\":0.734375,\"zones\":[]},{\"area\":56516,\"box\":[1137,333,1279,731],\"camera\":\"Deurbel\",\"end_time\":1694323653.720706,\"false_positive\":false,\"has_clip\":true,\"has_snapshot\":false,\"id\":\"1694323636.839576-eheeg7\",\"label\":\"person\",\"region\":[444,0,1280,836],\"start_time\":1694323631.839576,\"top_score\":0.73046875,\"zones\":[]},{\"area\":27104,\"box\":[1123,540,1277,716],\"camera\":\"Voordeur\",\"end_time\":1694323656.833103,\"false_positive\":false,\"has_clip\":true,\"has_snapshot\":false,\"id\":\"1694323635.136135-1jztdx\",\"label\":\"person\",\"region\":[960,400,1280,720],\"start_time\":1694323630.136135,\"top_score\":0.82421875,\"zones\":[]},{\"area\":34960,\"box\":[837,406,1021,596],\"camera\":\"Deurbel\",\"end_time\":null,\"false_positive\":false,\"has_clip\":true,\"has_snapshot\":false,\"id\":\"1694323526.033916-p40rs7\",\"label\":\"car\",\"region\":[804,244,1280,720],\"start_time\":1694323521.033916,\"top_score\":0.84375,\"zones\":[]},{\"area\":189280,\"box\":[856,262,1272,717],\"camera\":\"Deurbel\",\"end_time\":1694323493.433444,\"false_positive\":false,\"has_clip\":true,\"has_snapshot\":false,\"id\":\"1694323480.34742-tl4dod\",\"label\":\"person\",\"region\":[588,28,1280,720],\"start_time\":1694323475.34742,\"top_score\":0.734375,\"zones\":[]},{\"area\":34914,\"box\":[941,491,1194,629],\"camera\":\"Voordeur\",\"end_time\":1694323496.332954,\"false_positive\":false,\"has_clip\":true,\"has_snapshot\":false,\"id\":\"1694323479.760073-wcf4j9\",\"label\":\"person\",\"region\":[839,288,1271,720],\"start_time\":1694323474.760073,\"top_score\":0.8125,\"zones\":[]},{\"area\":7650,\"box\":[409,80,454,250],\"camera\":\"ZijkantVoor\",\"end_time\":1694323487.010192,\"false_positive\":false,\"has_clip\":true,\"has_snapshot\":false,\"id\":\"1694323252.396813-qgf2dh\",\"label\":\"person\",\"region\":[339,12,659,332],\"start_time\":1694323247.396813,\"top_score\":0.83203125,\"zones\":[]},{\"area\":31270,\"box\":[399,1,517,266],\"camera\":\"Voordeur\",\"end_time\":1694323257.457027,\"false_positive\":false,\"has_clip\":true,\"has_snapshot\":false,\"id\":\"1694323245.352572-j5baww\",\"label\":\"person\",\"region\":[166,0,626,460],\"start_time\":1694323240.352572,\"top_score\":0.75390625,\"zones\":[]},{\"area\":20748,\"box\":[967,407,1045,673],\"camera\":\"Deurbel\",\"end_time\":1694323256.357346,\"false_positive\":false,\"has_clip\":true,\"has_snapshot\":false,\"id\":\"1694323240.043875-cd3bgn\",\"label\":\"person\",\"region\":[686,212,1194,720],\"start_time\":1694323235.043875,\"top_score\":0.8203125,\"zones\":[]},{\"area\":7228,\"box\":[968,457,1020,596],\"camera\":\"Deurbel\",\"end_time\":1694323652.118492,\"false_positive\":false,\"has_clip\":true,\"has_snapshot\":false,\"id\":\"1694323240.043875-3rxu99\",\"label\":\"car\",\"region\":[517,100,1137,720],\"start_time\":1694323235.043875,\"top_score\":0.83203125,\"zones\":[]},{\"area\":69120,\"box\":[123,190,267,670],\"camera\":\"Carport\",\"end_time\":1694323491.232418,\"false_positive\":false,\"has_clip\":true,\"has_snapshot\":false,\"id\":\"1694323236.405255-0gtfkj\",\"label\":\"person\",\"region\":[0,0,1136,1136],\"start_time\":1694323231.405255,\"top_score\":0.84375,\"zones\":[]},{\"area\":2888,\"box\":[4,243,42,319],\"camera\":\"ZijkantAchter\",\"end_time\":1694323218.912362,\"false_positive\":false,\"has_clip\":true,\"has_snapshot\":false,\"id\":\"1694323058.993144-nh4lde\",\"label\":\"person\",\"region\":[0,113,320,433],\"start_time\":1694323053.993144,\"top_score\":0.76171875,\"zones\":[]},{\"area\":33631,\"box\":[159,541,358,710],\"camera\":\"ZijkantAchter\",\"end_time\":1694322775.53872,\"false_positive\":false,\"has_clip\":true,\"has_snapshot\":false,\"id\":\"1694322594.189388-wbsond\",\"label\":\"person\",\"region\":[77,400,397,720],\"start_time\":1694322589.189388,\"top_score\":0.70703125,\"zones\":[]},{\"area\":486,\"box\":[790,384,808,411],\"camera\":\"Deurbel\",\"end_time\":1694322581.254269,\"false_positive\":false,\"has_clip\":true,\"has_snapshot\":false,\"id\":\"1694322563.133275-773bet\",\"label\":\"person\",\"region\":[762,325,1082,645],\"start_time\":1694322558.133275,\"top_score\":0.79296875,\"zones\":[]},{\"area\":30072,\"box\":[0,32,84,390],\"camera\":\"Voordeur\",\"end_time\":1694322574.529511,\"false_positive\":false,\"has_clip\":true,\"has_snapshot\":false,\"id\":\"1694322562.448728-tie91x\",\"label\":\"person\",\"region\":[0,0,420,420],\"start_time\":1694322557.448728,\"top_score\":0.740234375,\"zones\":[]},{\"area\":3071,\"box\":[232,91,269,174],\"camera\":\"Carport\",\"end_time\":1694322580.141776,\"false_positive\":false,\"has_clip\":true,\"has_snapshot\":false,\"id\":\"1694322558.628507-w5hntg\",\"label\":\"person\",\"region\":[60,0,672,612],\"start_time\":1694322553.628507,\"top_score\":0.84375,\"zones\":[]},{\"area\":7567,\"box\":[404,91,451,252],\"camera\":\"ZijkantVoor\",\"end_time\":1694322569.37377,\"false_positive\":false,\"has_clip\":true,\"has_snapshot\":false,\"id\":\"1694322553.462905-xi4phd\",\"label\":\"person\",\"region\":[329,18,649,338],\"start_time\":1694322548.462905,\"top_score\":0.83203125,\"zones\":[]},{\"area\":95571,\"box\":[247,455,616,714],\"camera\":\"ZijkantAchter\",\"end_time\":1694322560.00475,\"false_positive\":false,\"has_clip\":true,\"has_snapshot\":false,\"id\":\"1694322545.82821-ld40du\",\"label\":\"person\",\"region\":[177,160,737,720],\"start_time\":1694322540.82821,\"top_score\":0.82421875,\"zones\":[]},{\"area\":65702,\"box\":[1009,468,1275,715],\"camera\":\"Voordeur\",\"end_time\":1694322344.06124,\"false_positive\":false,\"has_clip\":true,\"has_snapshot\":false,\"id\":\"1694322328.148495-sitsoy\",\"label\":\"person\",\"region\":[820,260,1280,720],\"start_time\":1694322323.148495,\"top_score\":0.82421875,\"zones\":[]},{\"area\":96556,\"box\":[1075,232,1277,710],\"camera\":\"Deurbel\",\"end_time\":1694322270.953833,\"false_positive\":false,\"has_clip\":true,\"has_snapshot\":false,\"id\":\"1694322258.24053-5gw3bt\",\"label\":\"person\",\"region\":[700,140,1280,720],\"start_time\":1694322253.24053,\"top_score\":0.74609375,\"zones\":[]},{\"area\":97528,\"box\":[943,373,1277,665],\"camera\":\"Voordeur\",\"end_time\":1694322272.734652,\"false_positive\":false,\"has_clip\":true,\"has_snapshot\":false,\"id\":\"1694322257.865397-kgwwva\",\"label\":\"person\",\"region\":[844,284,1280,720],\"start_time\":1694322252.865397,\"top_score\":0.818359375,\"zones\":[]},{\"area\":95238,\"box\":[106,204,304,685],\"camera\":\"Carport\",\"end_time\":1694322269.135573,\"false_positive\":false,\"has_clip\":true,\"has_snapshot\":false,\"id\":\"1694322247.543594-l8swn6\",\"label\":\"person\",\"region\":[0,0,1072,1072],\"start_time\":1694322242.543594,\"top_score\":0.84375,\"zones\":[]},{\"area\":8586,\"box\":[407,73,461,232],\"camera\":\"ZijkantVoor\",\"end_time\":1694322265.435705,\"false_positive\":false,\"has_clip\":true,\"has_snapshot\":false,\"id\":\"1694322234.025412-bjvm84\",\"label\":\"person\",\"region\":[300,0,620,320],\"start_time\":1694322229.025412,\"top_score\":0.7890625,\"zones\":[]},{\"area\":12144,\"box\":[845,98,914,274],\"camera\":\"Carport\",\"end_time\":1694322247.747955,\"false_positive\":false,\"has_clip\":true,\"has_snapshot\":false,\"id\":\"1694322231.542793-00i0w4\",\"label\":\"person\",\"region\":[732,19,1052,339],\"start_time\":1694322226.542793,\"top_score\":0.84375,\"zones\":[]},{\"area\":42570,\"box\":[366,1,531,259],\"camera\":\"Voordeur\",\"end_time\":1694322241.966135,\"false_positive\":false,\"has_clip\":true,\"has_snapshot\":false,\"id\":\"1694322227.952769-6p10zb\",\"label\":\"person\",\"region\":[206,0,634,428],\"start_time\":1694322222.952769,\"top_score\":0.822265625,\"zones\":[]},{\"area\":33033,\"box\":[937,350,1028,713],\"camera\":\"Deurbel\",\"end_time\":1694322240.839613,\"false_positive\":false,\"has_clip\":true,\"has_snapshot\":false,\"id\":\"1694322227.840121-apd7ut\",\"label\":\"person\",\"region\":[636,180,1176,720],\"start_time\":1694322222.840121,\"top_score\":0.720703125,\"zones\":[]},{\"area\":13172,\"box\":[934,448,1023,596],\"camera\":\"Deurbel\",\"end_time\":1694323492.438969,\"false_positive\":false,\"has_clip\":true,\"has_snapshot\":false,\"id\":\"1694322227.840121-rb6om0\",\"label\":\"car\",\"region\":[614,236,1098,720],\"start_time\":1694322222.840121,\"top_score\":0.84375,\"zones\":[]},{\"area\":11322,\"box\":[691,499,793,610],\"camera\":\"Deurbel\",\"end_time\":1694321479.831389,\"false_positive\":false,\"has_clip\":true,\"has_snapshot\":false,\"id\":\"1694321464.828232-y6jiqw\",\"label\":\"person\",\"region\":[596,385,916,705],\"start_time\":1694321459.828232,\"top_score\":0.76953125,\"zones\":[]},{\"area\":3861,\"box\":[226,75,265,174],\"camera\":\"Carport\",\"end_time\":1694321279.008864,\"false_positive\":false,\"has_clip\":true,\"has_snapshot\":false,\"id\":\"1694321267.008158-je6s6a\",\"label\":\"person\",\"region\":[47,0,787,740],\"start_time\":1694321262.008158,\"top_score\":0.76171875,\"zones\":[]},{\"area\":12000,\"box\":[174,77,324,157],\"camera\":\"Carport\",\"end_time\":1694326599.987581,\"false_positive\":false,\"has_clip\":true,\"has_snapshot\":false,\"id\":\"1694319217.513116-nnxrzr\",\"label\":\"car\",\"region\":[43,0,667,624],\"start_time\":1694319212.513116,\"top_score\":0.83203125,\"zones\":[]},{\"area\":5668,\"box\":[972,486,1024,595],\"camera\":\"Deurbel\",\"end_time\":1694322240.568763,\"false_positive\":false,\"has_clip\":true,\"has_snapshot\":false,\"id\":\"1694319214.643999-amkylx\",\"label\":\"car\",\"region\":[643,220,1143,720],\"start_time\":1694319209.643999,\"top_score\":0.84375,\"zones\":[]},{\"area\":10815,\"box\":[1173,518,1276,623],\"camera\":\"Carport\",\"end_time\":1694319225.30948,\"false_positive\":false,\"has_clip\":true,\"has_snapshot\":false,\"id\":\"1694319213.815377-dp88sm\",\"label\":\"person\",\"region\":[960,400,1280,720],\"start_time\":1694319208.815377,\"top_score\":0.75390625,\"zones\":[]},{\"area\":17400,\"box\":[175,137,291,287],\"camera\":\"Dak\",\"end_time\":1694311544.273431,\"false_positive\":false,\"has_clip\":true,\"has_snapshot\":false,\"id\":\"1694311461.531559-d1maz8\",\"label\":\"person\",\"region\":[78,51,398,371],\"start_time\":1694311456.531559,\"top_score\":0.71484375,\"zones\":[]},{\"area\":76713,\"box\":[3,4,276,285],\"camera\":\"Dak\",\"end_time\":1694311544.273431,\"false_positive\":false,\"has_clip\":true,\"has_snapshot\":false,\"id\":\"1694309445.102219-xsm6ce\",\"label\":\"person\",\"region\":[0,0,440,440],\"start_time\":1694309440.102219,\"top_score\":0.7265625,\"zones\":[]},{\"area\":113085,\"box\":[227,88,586,403],\"camera\":\"Carport\",\"end_time\":null,\"false_positive\":false,\"has_clip\":true,\"has_snapshot\":false,\"id\":\"1694306618.149895-i4nk90\",\"label\":\"car\",\"region\":[7,0,683,676],\"start_time\":1694306613.149895,\"top_score\":0.84375,\"zones\":[]},{\"area\":8778,\"box\":[457,104,534,218],\"camera\":\"ZijkantVoor\",\"end_time\":1694301947.290687,\"false_positive\":false,\"has_clip\":true,\"has_snapshot\":false,\"id\":\"1694301488.520978-phqe2l\",\"label\":\"car\",\"region\":[346,0,666,320],\"start_time\":1694301483.520978,\"top_score\":0.734375,\"zones\":[]},{\"area\":3024,\"box\":[858,217,914,271],\"camera\":\"Carport\",\"end_time\":1694319288.793099,\"false_positive\":false,\"has_clip\":true,\"has_snapshot\":false,\"id\":\"1694301472.755685-8g43yl\",\"label\":\"car\",\"region\":[25,0,1069,1044],\"start_time\":1694301467.755685,\"top_score\":0.8125,\"zones\":[]},{\"area\":10944,\"box\":[247,102,361,198],\"camera\":\"Carport\",\"end_time\":1694301487.512921,\"false_positive\":false,\"has_clip\":true,\"has_snapshot\":false,\"id\":\"1694299377.557491-2vynyy\",\"label\":\"car\",\"region\":[0,0,1808,1808],\"start_time\":1694299372.557491,\"top_score\":0.74609375,\"zones\":[]},{\"area\":52624,\"box\":[818,352,1026,605],\"camera\":\"Deurbel\",\"end_time\":1694301490.446626,\"false_positive\":false,\"has_clip\":true,\"has_snapshot\":false,\"id\":\"1694299375.85407-726k6y\",\"label\":\"car\",\"region\":[698,263,1150,715],\"start_time\":1694299370.85407,\"top_score\":0.70703125,\"zones\":[]},{\"area\":14880,\"box\":[128,77,314,157],\"camera\":\"Carport\",\"end_time\":1694306621.939794,\"false_positive\":false,\"has_clip\":true,\"has_snapshot\":false,\"id\":\"1694297157.166764-vgw8fz\",\"label\":\"car\",\"region\":[81,0,645,564],\"start_time\":1694297152.166764,\"top_score\":0.76953125,\"zones\":[]},{\"area\":2976,\"box\":[145,96,207,144],\"camera\":\"Carport\",\"end_time\":1694297795.082759,\"false_positive\":false,\"has_clip\":true,\"has_snapshot\":false,\"id\":\"1694294268.865188-om7bu5\",\"label\":\"car\",\"region\":[0,0,1276,1276],\"start_time\":1694294263.865188,\"top_score\":0.76953125,\"zones\":[]},{\"area\":4326,\"box\":[599,21,641,124],\"camera\":\"ZijkantVoor\",\"end_time\":1694293292.539145,\"false_positive\":false,\"has_clip\":true,\"has_snapshot\":false,\"id\":\"1694292926.870685-eumj69\",\"label\":\"person\",\"region\":[433,0,753,320],\"start_time\":1694292921.870685,\"top_score\":0.71484375,\"zones\":[]}]\n", "invalid_keys": [ "0", "1", "2", "3", "4", "5", "6", "7", "8", "9", "10", "11", "12", "13", "14", "15", "16", "17", "18", "19", "20", "21", "22", "23", "24", "25", "26", "27", "28", "29", "30", "31", "32", "33", "34", "35", "36", "37", "38", "39", "40", "41", "42", "43", "44", "45", "46", "47", "48", "49" ] } |
De rtmp stream waar naar gezocht wordt die bestaat inderdaad niet. Ik snap alleen niet hoe ik ervoor zorg dat Home Asssitant naar de goede rtmp stream gaat kijken. Als ik de frigate.yml open dan staan daar de rtmp stream per camera goed ingesteld en ik kan deze stream ook openen in bijvoorbeeld vlc.
Iemand met precies hetzelfde issue, er is alleen geen oplossing. https://www.reddit.com/r/...b51n/error_stream_worker/
Device class aangepast van beide, het screen is nu zoals ik het wil, echter bij de lamellen, krijg ik maar geen controls...skank schreef op donderdag 7 september 2023 @ 20:24:
[...]
Net gekeken, dat hebben ze wel
cover.lamellen -> window
cover.Screen -> awning
ah dat klopt dus al niet. ik zal die best aanpassen dan en zien wat het resultaat is.
Wat neem ik dan best
lamellen is bij ons zo'n overkapping met draaibare lamellen
en screen, is echt een screen die je op en neer doet
device class heb ik shutter genomen...
Met een andere card (shutter) krijg ik wel controls te zien.
Heel vreemd, waarom dan niet met die tile?
Ziet er echt heel vet uit. Is er ergens een uitgebreide 'how to' te vinden om hiermee te starten?paQ schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 10:03:
Tips welkom!
Beneden en de bovens
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Een vraag over de polling rate die ik ingesteld heb voor de Solaredge Modbus integratie.
Tijdens het instellen heb ik deze op 4 seconden gezet, nu naderhand had ik deze beter op 20 seconden kunnen instellen. Ik vermoed dat het nogal een overbodige aanslag op de database is.
Ik kan eigenlijk nergens terug vinden hoe ik deze naderhand kan veranderen.
Of maakt het niet zoveel uit die 4 seconden?
Tijdens het instellen heb ik deze op 4 seconden gezet, nu naderhand had ik deze beter op 20 seconden kunnen instellen. Ik vermoed dat het nogal een overbodige aanslag op de database is.
Ik kan eigenlijk nergens terug vinden hoe ik deze naderhand kan veranderen.
Of maakt het niet zoveel uit die 4 seconden?
Ik gebruik de custom Velux integratie van pawlizio (via HACS).Device class aangepast van beide, het screen is nu zoals ik het wil, echter bij de lamellen, krijg ik maar geen controls...
device class heb ik shutter genomen...
Met een andere card (shutter) krijg ik wel controls te zien.
Heel vreemd, waarom dan niet met die tile?
Daar kan ik de features bij mijn rolluiken met device_class shutter wel controls toevoegen.
/f/image/NvHhqkwoLyM5IdOV7FSXSfbm.png?f=fotoalbum_large)
WP Pana 7J mono | AC Toshiba 3.5+4.6kW | PV 3200WP ZZO | Gasloos Nov23
paQ in "Home Assistant - Show je setup"Seyude schreef op zondag 10 september 2023 @ 12:00:
[...]
Ziet er echt heel vet uit. Is er ergens een uitgebreide 'how to' te vinden om hiermee te starten?
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
@Seyude (en de rest)
Als je bezig gaat met het 'klikbaar' maken van een ruimte, vul dan een achtergrond kleur in (regel 218). Op zie manier krijg je namelijk het rode vlak zoals op de foto. Dat is echt een stuk makkelijker te testen dan dat je bezig gaat met een onzichtbaar stukje.
De --divider-color is het stukje wat daadwerkelijk klikbaar is. Mocht je deze in verticale modus nodig hebben dan moet je even transform: rotate(90deg) toevoegen.
Als/f/image/AGz5NPe2SQeGstzfwqF2KS8R.png?f=fotoalbum_large)
Ik zit voor 2 verdiepingen nu op 1575 regels code, de meeste zitten daar -voor nu- nog op de begaande grond maar ik verwacht dat dit uiteindelijk zo tussen de 2100 en 2500 regels gaat uitkomen. Geduld is dus wel een schone zaak
Als je bezig gaat met het 'klikbaar' maken van een ruimte, vul dan een achtergrond kleur in (regel 218). Op zie manier krijg je namelijk het rode vlak zoals op de foto. Dat is echt een stuk makkelijker te testen dan dat je bezig gaat met een onzichtbaar stukje.
De --divider-color is het stukje wat daadwerkelijk klikbaar is. Mocht je deze in verticale modus nodig hebben dan moet je even transform: rotate(90deg) toevoegen.
Als
/f/image/AGz5NPe2SQeGstzfwqF2KS8R.png?f=fotoalbum_large)
Ik zit voor 2 verdiepingen nu op 1575 regels code, de meeste zitten daar -voor nu- nog op de begaande grond maar ik verwacht dat dit uiteindelijk zo tussen de 2100 en 2500 regels gaat uitkomen. Geduld is dus wel een schone zaak
[ Voor 12% gewijzigd door Toppe op 10-09-2023 14:09 ]
Die heb ik nu inderdaad maar gepakt.. Dan werkt het gelijk!TheFes schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 14:34:
[...]
Er is een integratie voor Shelly, maar die werkt met colot, niet met MQTT
https://www.home-assistant.io/integrations/shelly/
Ik ben sinds gisteren overgegaan op HA. Ik had eerste Domoticz, maar daar deed ik eigenlijk weinig mee, en nu HA op een dedicated intel NUC (NUC7CJYHN).
Wat heb ik er aan hangen?
- P1 naar USB kabel om de slimme meter uit te lezen (werkt)
- RFXTRX 433Mhz zender/ontvanger. Lees er nu temperatuurmeters mee uit (werkt), wil er ook m'n Somfy zonnenschermen mee bedienen (had ik werkend in Domoticz), moet er nog even induiken hoe dit moet.
Nu m'n (beginners) vragen over Zigbee:
Ik heb in huis 2 hue brigdes (ivm de hoeveelheid lampen/schakelaars). Deze wil ik eigenlijk allemaal los van de bridge, rechtstreeks met HA laten werken. De verzameling bestaat uit voornamelijk echte hue lampen/accessoires, een paar Osram smart plugs, een 9 tal Tradfri lampen en een paar zigbee switches van Sonoff.
Welke zigbee dongle kan ik het beste kopen? SkyConnect, Sonoff ZBDongle-E of Sonoff ZBDongle-P (of iets anders?)? En welke software voor ertussen (ZHA, Zigbee2MQTT, deCONZ?). Het maakt mij persoonlijk niet veel uit welke, maar ik heb (helaas) geen tijd om weken te gaan lopen proberen met software en firmwares... dus ik hoor graag waar de goede ervaringen mee zijn
- RFXTRX 433Mhz zender/ontvanger. Lees er nu temperatuurmeters mee uit (werkt), wil er ook m'n Somfy zonnenschermen mee bedienen (had ik werkend in Domoticz), moet er nog even induiken hoe dit moet.
Ik heb in huis 2 hue brigdes (ivm de hoeveelheid lampen/schakelaars). Deze wil ik eigenlijk allemaal los van de bridge, rechtstreeks met HA laten werken. De verzameling bestaat uit voornamelijk echte hue lampen/accessoires, een paar Osram smart plugs, een 9 tal Tradfri lampen en een paar zigbee switches van Sonoff.
Welke zigbee dongle kan ik het beste kopen? SkyConnect, Sonoff ZBDongle-E of Sonoff ZBDongle-P (of iets anders?)? En welke software voor ertussen (ZHA, Zigbee2MQTT, deCONZ?). Het maakt mij persoonlijk niet veel uit welke, maar ik heb (helaas) geen tijd om weken te gaan lopen proberen met software en firmwares... dus ik hoor graag waar de goede ervaringen mee zijn
Dat is niet gênant, dat is professioneel.
Voor Z2M kan je het beste de ZBDongle-P gebruiken. Voor ZHA zijn de SkyConnect en ZBDongle-E gelijk aan elkaar qua chip. SkyConnect heb je uiteraard ondersteuning vanuit HA zelf, wat een voordeel kan zijn.Wallie schreef op zondag 10 september 2023 @ 14:48:
Ik ben sinds gisteren overgegaan op HA. Ik had eerste Domoticz, maar daar deed ik eigenlijk weinig mee, en nu HA op een dedicated intel NUC (NUC7CJYHN).
Heb alleen ervaring met Z2M en ZHA. Heb ZHA meerdere keren geprobeerd maar elke keer liep ik wel tegen iets aan wat niet lekker werkte. Ook met sommige Philips Hue apparaten zoals de Tap Dial.
Z2M werkt beter, completer en ondersteund meer. Dus heb ZHA weer uitgezet en de dongle in de kast gelegd voor als ik het later weer wil proberen.
Met de ZBDongle-E en SkyConnect kan je overigens ook een Thread netwerk opzetten en zelfs multi-protocol met Zigbee en Thread tegelijk actief. Uiteindelijk heb ik alles met Thread de deur uit gedaan en vervangen voor Zigbee. Werkt veel sneller en stabieler…
[ Voor 6% gewijzigd door BiG-GuY op 10-09-2023 16:13 ]
Iemand enig idee waarom mijn bluetooth thermometers (Eve degree, Eve weather en Eve room) in Home Assistant op maar een paar momenten de waardes doorgeven? Ze zijn verbonden middels verschillende ESP32 bluetooth proxies (M5Stack Atom Lite). Het lijkt allemaal goed te werken voor een uurtje en dan vallen ze in een modus dat ze om de paar uur een update doorgeven (zie foto).
.
De ruwe lijn rond 9 uur is nadat ik op identificeer heb geklikt. Dan lijkt het voor een uurtje goed te werken en dan vallen ze weer in de periodieke updates.
:strip_exif()/f/image/HeBcL4uP4CFbS9C02m2ksIi1.jpg?f=fotoalbum_large)
De ruwe lijn rond 9 uur is nadat ik op identificeer heb geklikt. Dan lijkt het voor een uurtje goed te werken en dan vallen ze weer in de periodieke updates.
/f/image/oSB3uIBpDBAWte4qGZuRyDiJ.png?f=fotoalbum_large)
Waarom zou je de Hue bridge niet meer willen gebruiken? Rechtstreeks aansturen heeft weinig tot geen voordeel en áls HA een keer offline is kan je gewoon via de Hue app alles bedienen.Wallie schreef op zondag 10 september 2023 @ 14:48:
Kwestie van even het IP op je bridge op zoeken en de knop op de bridge een keer indrukken, werkt perfect.
Het zou kunnen zijn dat ze in een soort eco mode schieten waardoor ze minder vaak updates doorgeven maar daardoor wel (veel) langer met de batterij doen.Hansie_P schreef op zondag 10 september 2023 @ 16:15:
Iemand enig idee waarom mijn bluetooth thermometers (Eve degree, Eve weather en Eve room) in Home Assistant op maar een paar momenten de waardes doorgeven? Ze zijn verbonden middels verschillende ESP32 bluetooth proxies (M5Stack Atom Lite). Het lijkt allemaal goed te werken voor een uurtje en dan vallen ze in een modus dat ze om de paar uur een update doorgeven (zie foto). [Afbeelding].
[Afbeelding]
Klopt, heb je helemaal gelijk in. Echter de volgende dingen heb ik:Toppe schreef op zondag 10 september 2023 @ 17:27:
[...]
Waarom zou je de Hue bridge niet meer willen gebruiken? Rechtstreeks aansturen heeft weinig tot geen voordeel en áls HA een keer offline is kan je gewoon via de Hue app alles bedienen.
Kwestie van even het IP op je bridge op zoeken en de knop op de bridge een keer indrukken, werkt perfect.
- Tradfri lampjes of de osram powerpluggen op hue zijn niet zo'n succes, ze doen het niet altijd.
- Ik merk hier en daar wel wat bugs: ik wil bijvoorbeeld de lampen in de keuken met de schakelaar aandoen en dmv een bewegingssensor na 10min geen beweging weer uit laten gaan, maar helaas is dat gestopt met werken na de laatste uitdate van de bridge.
En daarnaast vind het een beetje overkill, nog twee bridges, als HA dat ook kan.
Ik ga het overigens wel eerst uittesten met een groep lampen die ik nooit via de app bedien, maar altijd via een bewegingssensor aanstuur (wc, gang, schuur enz), als het stabiel blijkt te werken gooi ik steeds meer over.
Ik zeg ook niet dat het zal werken, ik snap alleen het nut er niet van. Zeker als je nu een werkende setup hebt. Gewoon Hue toevoegen als intergratie doet exact het zelfde.Wallie schreef op zondag 10 september 2023 @ 17:32:
[...]
Klopt, heb je helemaal gelijk in. Echter de volgende dingen heb ik:
- Tradfri lampjes of de osram powerpluggen op hue zijn niet zo'n succes, ze doen het niet altijd.
- Ik merk hier en daar wel wat bugs: ik wil bijvoorbeeld de lampen in de keuken met de schakelaar aandoen en dmv een bewegingssensor na 10min geen beweging weer uit laten gaan, maar helaas is dat gestopt met werken na de laatste uitdate van de bridge.
En daarnaast vind het een beetje overkill, nog twee bridges, als HA dat ook kan.
Ik ga het overigens wel eerst uittesten met een groep lampen die ik nooit via de app bedien, maar altijd via een bewegingssensor aanstuur (wc, gang, schuur enz), als het stabiel blijkt te werken gooi ik steeds meer over.
Zelf heb ik geen enkele automatisering via de Hue app lopen, alles gaat ofwel via de woning app (iOS) of via HA. Alle basis automatiseringen zoals welterusten enzo voer ik allemaal in de woning app uit met een simpele Boolean helper zodat HA ook de status weet.
Vanuit kosten aspect hoef je het in elk geval niet te doen
Een Zigbee netwerk (en dus 1 groot mesh, ook voor apparaten die niet functioneren binnen Hue) is anders toch best een voordeel. Daarnaast is het leuk dat Hue nog werkt als HA niet werkt, maar anderzijds voeg je net zo goed toch weer een SPOF (Single Point Of Failure) toe, namelijk de Hue Bridge. Potayto, potahto dus.Toppe schreef op zondag 10 september 2023 @ 18:40:
[...]
Ik zeg ook niet dat het zal werken, ik snap alleen het nut er niet van. Zeker als je nu een werkende setup hebt. Gewoon Hue toevoegen als intergratie doet exact het zelfde.
Tsja, men kunt ook zeggen dat jij het jezelf wel erg lastig maakt door te werken met Woning stuff van Apple, en Hue, en Home Assistant. Alles in 1 systeem beheren is dan toch wat makkelijker (want je weet waar iets te vinden, in dat ene systeem. En je hoeft geen "synchronisatie" tussen systemen te doen ("met een simpele Boolean helper zodat HA ook de status weet").Zelf heb ik geen enkele automatisering via de Hue app lopen, alles gaat ofwel via de woning app (iOS) of via HA. Alle basis automatiseringen zoals welterusten enzo voer ik allemaal in de woning app uit met een simpele Boolean helper zodat HA ook de status weet.
Tsja, 1 stickje van 25 euro kopen en dan 2 bridges weer kunnen verkopen en geen derde bridge nodig hebben als er nog meer hardware bij komt. Lijkt mij op zijn minst dat je voor 2 Hue Bridges nog E25 kunt krijgen (waarschijnlijk zelfs per stuk?).Vanuit kosten aspect hoef je het in elk geval niet te doen
En v.w.b. "als HA niet werkt kun je Hue app nog gebruiken". Tsja, naast dat de Hue app / Hue Bridge ook stuk kan zijn kun je het met HA ook zo inrichten dat (een deel) wel nog werkt als HA niet werkt. Zei het doordat "als HA niet werkt" ikzelf nog via de Zigbee2mqtt (web)interface de lampen kan bedienen. En mocht de hele server er uit liggen (wat al onwaarschijnlijk is) dan heb ik als fallback nog een dimmer waarmee ik die ene groep Hue lampen kan bedienen (via Zigbee bindings).
Zeker als je meer dan 1 Zigbee hub hebt, is het handiger om het over te brengen naar Z2M, zodat je maar 1 Zigbee netwerk hebt met een sterke mesh en minder interferentie. Maar de Hue integratie ondersteund meerdere hubs in HA inderdaad.
Heb een tijd de Hue hub geïntegreerd in HomeKit en dat werkte prima en stabiel. Maar liep tegen de limieten aan van wat er mogelijk was in HomeKit. Had toen ook niks in de Hue app ingesteld qua automatiseringen, omdat die het niet aankon met 15 knoppen, 45 lampen en allemaal scenes/automatiseringen.
HomeKit heeft helaas ook een arbitraire harde limiet van 100scenes waar ik constant tegenaan zat te hikken.
Wilde juist af van alle losse apps van verschillende leveranciers. Sinds de overstap naar HA heb ik bijna alle andere apps kunnen verwijderen. Ben nog bezig met de laatste dingen anders integreren zodat ik volledig zonder de extra apps kan.
Toen ik overging naar HA voor al mijn automations wilde ik ook meer Zigbee in huis hebben dan enkel de Philips Hue lampen/knoppen. Voor de overige apparaten had ik sowieso een eigen coördinator en dus ook Zigbee netwerk nodig. In het begin met enkel die apparaten in Z2M gezeten maar kort daarna toch besloten om alles van de Hue Hub om te zetten naar Z2M.
Ondertussen draai ik al 1,5maand volledig via Z2M en 90 Zigbee apparaten. Je kan je lamp automatiseringen en knop configuraties instellen in Node-RED die direct via MQTT praat met de Zigbee apparaten. Als HA aan rebooten is of niet zou werken, draait Node-RED, MQTT en Z2M gewoon door. Werkte rete stabiel en reageert nog sneller ook.
Een nadeel aan de Hue integratie is dat hij ‘pollend’ werkt naar de Hub ipv een ‘push’ vanuit de Hub. Hierdoor is het minder snel dan direct via ZHA of Z2M.
Heb een tijd de Hue hub geïntegreerd in HomeKit en dat werkte prima en stabiel. Maar liep tegen de limieten aan van wat er mogelijk was in HomeKit. Had toen ook niks in de Hue app ingesteld qua automatiseringen, omdat die het niet aankon met 15 knoppen, 45 lampen en allemaal scenes/automatiseringen.
HomeKit heeft helaas ook een arbitraire harde limiet van 100scenes waar ik constant tegenaan zat te hikken.
Wilde juist af van alle losse apps van verschillende leveranciers. Sinds de overstap naar HA heb ik bijna alle andere apps kunnen verwijderen. Ben nog bezig met de laatste dingen anders integreren zodat ik volledig zonder de extra apps kan.
Toen ik overging naar HA voor al mijn automations wilde ik ook meer Zigbee in huis hebben dan enkel de Philips Hue lampen/knoppen. Voor de overige apparaten had ik sowieso een eigen coördinator en dus ook Zigbee netwerk nodig. In het begin met enkel die apparaten in Z2M gezeten maar kort daarna toch besloten om alles van de Hue Hub om te zetten naar Z2M.
Ondertussen draai ik al 1,5maand volledig via Z2M en 90 Zigbee apparaten. Je kan je lamp automatiseringen en knop configuraties instellen in Node-RED die direct via MQTT praat met de Zigbee apparaten. Als HA aan rebooten is of niet zou werken, draait Node-RED, MQTT en Z2M gewoon door. Werkte rete stabiel en reageert nog sneller ook.
Een nadeel aan de Hue integratie is dat hij ‘pollend’ werkt naar de Hub ipv een ‘push’ vanuit de Hub. Hierdoor is het minder snel dan direct via ZHA of Z2M.
[ Voor 22% gewijzigd door BiG-GuY op 10-09-2023 22:52 ]
Eigen stick, Z2M, Mosquito (of welke andere broker), HA. Uiteindelijk zijn het allemaal SPOF's. Zelf heb ik ondertussen 127 Zigbee apparaten hier in huis en het werkt allemaal prima op twee gescheiden netwerken. Maar goed, wij wonen niet op een plek waarbij de interferentie echt heel groot is ofzo, sterker nog, hij is hier lekker laag.RobertMe schreef op zondag 10 september 2023 @ 18:59:
[...]
Een Zigbee netwerk (en dus 1 groot mesh, ook voor apparaten die niet functioneren binnen Hue) is anders toch best een voordeel. Daarnaast is het leuk dat Hue nog werkt als HA niet werkt, maar anderzijds voeg je net zo goed toch weer een SPOF (Single Point Of Failure) toe, namelijk de Hue Bridge. Potayto, potahto dus.
Het bevalt mij prima. Ik weet in elk geval zeker dat de basis (de lampen) gewoon blijven draaien. Ja de bridge kan defect raken (zie jou stukje hierboven) maar net zo goed dat 1 van de intergratie er mee stopt.Tsja, men kunt ook zeggen dat jij het jezelf wel erg lastig maakt door te werken met Woning stuff van Apple, en Hue, en Home Assistant. Alles in 1 systeem beheren is dan toch wat makkelijker (want je weet waar iets te vinden, in dat ene systeem. En je hoeft geen "synchronisatie" tussen systemen te doen ("met een simpele Boolean helper zodat HA ook de status weet").
De handel in bridges was heel groot maar is die ondertussen niet wat ingezakt? Mijn tweede bridge kocht ik in elk geval voor 2 tientjes nieuw in de doos.Tsja, 1 stickje van 25 euro kopen en dan 2 bridges weer kunnen verkopen en geen derde bridge nodig hebben als er nog meer hardware bij komt. Lijkt mij op zijn minst dat je voor 2 Hue Bridges nog E25 kunt krijgen (waarschijnlijk zelfs per stuk?).
Dat wordt het kip en het ei verhaal. Hierboven zeg je namelijk dat ik mijzelf ingewikkeld maak met HomeKit en HA en Hue maar jij hebt en HA en Z2M en een broker, jij hebt dus net zoveel schakels er tussen zitten als wat ik heb.En v.w.b. "als HA niet werkt kun je Hue app nog gebruiken". Tsja, naast dat de Hue app / Hue Bridge ook stuk kan zijn kun je het met HA ook zo inrichten dat (een deel) wel nog werkt als HA niet werkt. Zei het doordat "als HA niet werkt" ikzelf nog via de Zigbee2mqtt (web)interface de lampen kan bedienen. En mocht de hele server er uit liggen (wat al onwaarschijnlijk is) dan heb ik als fallback nog een dimmer waarmee ik die ene groep Hue lampen kan bedienen (via Zigbee bindings).
[ Voor 5% gewijzigd door Toppe op 10-09-2023 19:28 ]
Nou, heb even discussie losgemaakt 😋
Heb een Sonoff ZBDongle-P besteld, ga die met Z2M proberen. Thanks voor de hulp.
Heb een Sonoff ZBDongle-P besteld, ga die met Z2M proberen. Thanks voor de hulp.
@dixet goed punt. Dank.
D4NG3R in "Zigbee2mqtt - open source zigbee bridge - Deel 2"
D4NG3R in "Zigbee2mqtt - open source zigbee bridge - Deel 2"
[ Voor 92% gewijzigd door D4NG3R op 11-09-2023 08:43 ]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
misschien meer een vraag voor in Zigbee2mqtt - open source zigbee bridge - Deel 2D4NG3R schreef op maandag 11 september 2023 @ 08:30:
[Afbeelding]
Weet iemand hier toevallig hoe het komt dat ik deze 2 niet kan unbinden van een schakelaar in Z2M? Gaat om een paar Ikea lampjes en een Ikea dimmer schakelaar.
Het beestje zit op de een of andere manier ook nog verbonden met een andere lamp welke helemaal niet op de bind tab staat. Hier was die voorheen wel aan gebonden, maar er heeft zich een keer een force-remove van de switch plaatsgevonden. Als ik het niet mis heb was ook dat omdat het beestje weigerde te unbinden..
Dank! Ik zal eens kijken wat ik daar over kan vinden. Iemand al ervaring met eve sensors in home assistant met een frequenter update interval?Toppe schreef op zondag 10 september 2023 @ 17:28:
[...]
Het zou kunnen zijn dat ze in een soort eco mode schieten waardoor ze minder vaak updates doorgeven maar daardoor wel (veel) langer met de batterij doen.
Ik heb sinds enkele maanden Home Assistant Core geïnstalleerd op mijn Synology (DS214play).
De standaard aanwezige integraties of integraties via HACS werken stabiel. Tevens heb ik twee integraties toegevoegd via de configuration.yaml namelijk een zonnepanelen omvormer:
en mijn warmtepomp Quatt via een rest api:
enz..
Bij het toevoegen werkten de devices prima, maar wanneer er een netwerk ontbreking is op een devices, dan komen ze na het herstel ervan niet meer op. Op dit moment wil de SAJ inverter helemaal niet meer online komen en de Quatt warmtepomp komt naar ongeveer een dag weer online. De SAJ inverter schakelt elke avond uit wanneer de zon niet meer schijnt. Ook naar het herstarten van Home assistent of Synology komen ze niet direct online.
Via de browser kan ik zelf wel de rest api ophalen en ook de data van de SAJ inverter.
Weten jullie wellicht een oplossing hoe de devices weer sneller online kunnen komen?
De standaard aanwezige integraties of integraties via HACS werken stabiel. Tevens heb ik twee integraties toegevoegd via de configuration.yaml namelijk een zonnepanelen omvormer:
YAML:
1
2
3
4
5
| # SAJ inverter sensor: platform: saj host: 192.168.X.X |
en mijn warmtepomp Quatt via een rest api:
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| #Quatt rest: - resource: http://hostname:8080/beta/feed/data.json scan_interval: 60 sensor: - name: "Quatt hp1 workingmode" unique_id: quatt.hp1.getMainWorkingMode value_template: "{{ value_json.hp1.getMainWorkingMode }}" |
enz..
Bij het toevoegen werkten de devices prima, maar wanneer er een netwerk ontbreking is op een devices, dan komen ze na het herstel ervan niet meer op. Op dit moment wil de SAJ inverter helemaal niet meer online komen en de Quatt warmtepomp komt naar ongeveer een dag weer online. De SAJ inverter schakelt elke avond uit wanneer de zon niet meer schijnt. Ook naar het herstarten van Home assistent of Synology komen ze niet direct online.
Via de browser kan ik zelf wel de rest api ophalen en ook de data van de SAJ inverter.
Weten jullie wellicht een oplossing hoe de devices weer sneller online kunnen komen?
Hallo Tweakers,
Graag jullie raad en advies voor het volgende.
In mijn home assistant track in de locatie van mijn auto, echter doordat homeassistant deze data maar beperkt zelf vasthoud (geloof 10 dagen) heb ik homeassistant aan influx gekoppeld zodat de data daar voor langere termijn bewaard blijft.
Nu wil ik de data uit influx gebruiken middels een query om op een map te laten zien waar de auto overal is geweest.
ik gebruik nu de volgende yaml:
ik zie de sensor tevoorschijn komen in homeassistant echter kan ik de data niet fatsoenlijk gebruiken.
ik denk dat ik dus of een verkeerd type sensor gebruik en iets moet aanpassen in homeassistant om het type sensor aan te passen, of ik dien de data op een andere manier te formatteren in de query.
Alleen heb ik geen idee wat de oplossing is en ik kan ook geen soortgelijke voorbeelden vinden.
Graag jullie raad en advies voor het volgende.
In mijn home assistant track in de locatie van mijn auto, echter doordat homeassistant deze data maar beperkt zelf vasthoud (geloof 10 dagen) heb ik homeassistant aan influx gekoppeld zodat de data daar voor langere termijn bewaard blijft.
Nu wil ik de data uit influx gebruiken middels een query om op een map te laten zien waar de auto overal is geweest.
ik gebruik nu de volgende yaml:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| queries_flux: - range_start: "-100d" name: "CarLocationHistory" query: > filter(fn: (r) => r["domain"] == "device_tracker") |> filter(fn: (r) => r["_field"] == "longitude" or r["_field"] == "latitude") |> filter(fn: (r) => r["entity_id"] == "car_device_tracker") |> pivot(columnKey: ["_field"], rowKey: ["_time"], valueColumn: "_value") |> rename(columns: {latitude: "lat", longitude: "lon"}) |> map(fn: (r) => ({r with _value: "-"+string(v: r.lon)+" -"+string(v: r.lat)})) |>keep(columns: ["_value", "_time","_measurement"]) |
ik zie de sensor tevoorschijn komen in homeassistant echter kan ik de data niet fatsoenlijk gebruiken.
ik denk dat ik dus of een verkeerd type sensor gebruik en iets moet aanpassen in homeassistant om het type sensor aan te passen, of ik dien de data op een andere manier te formatteren in de query.
Alleen heb ik geen idee wat de oplossing is en ik kan ook geen soortgelijke voorbeelden vinden.
Ik wil een set-value doen op basis van de waarde van een sensor en dit afronden op een halve graad. Dat lukt met onderstaande code:
Nu wil ik echter dit uitbreiden met een minimum van deze waarde en 18 graden. Dit krijg ik echter niet voor elkaar. Ik heb dit geprobeerd:
Maar dit lijkt niet te werken. Wie weet hoe ik dit het beste kan doen?
code:
1
2
3
4
5
6
7
| service: number.set_value data: value: >- {{ (states('sensor.dauwpunttemperatuur_koeling') | float + 0.5) | round(1, 'half', 0) }} target: entity_id: number.setpoint_h_c_temperature |
Nu wil ik echter dit uitbreiden met een minimum van deze waarde en 18 graden. Dit krijg ik echter niet voor elkaar. Ik heb dit geprobeerd:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| service: number.set_value data: value: >- {{ ((states('sensor.dauwpunttemperatuur_koeling') | float + 0.5) | round(1, 'half', 0)) | map('float',18) | min }} target: entity_id: number.setpoint_h_c_temperature |
Look behind you! A three headed monkey!
min werkt op een array:MrScratch schreef op maandag 11 september 2023 @ 12:33:
Ik wil een set-value doen op basis van de waarde van een sensor en dit afronden op een halve graad. Dat lukt met onderstaande code:
code:
1 2 3 4 5 6 7 service: number.set_value data: value: >- {{ (states('sensor.dauwpunttemperatuur_koeling') | float + 0.5) | round(1, 'half', 0) }} target: entity_id: number.setpoint_h_c_temperature
code:
1 2 3 4 5 6 7 service: number.set_value data: value: >- {{ ((states('sensor.dauwpunttemperatuur_koeling') | float + 0.5) | round(1, 'half', 0)) | map('float',18) | min }} target: entity_id: number.setpoint_h_c_temperature
YAML:
1
2
3
| value: >- {{ [((states('sensor.dauwpunttemperatuur_koeling') | float + 0.5) | round(1, 'half', 0)), 18] | min }} |
Dat zou voldoende moeten zijn
Kia E-Niro 2019 Executiveline. OTGW/HA Enthousiasteling.
Die link op Reddit verwijst naar een RTSP adres, jij bent hier bezig met RTMP, dat is een heel ander protocol.Flans schreef op zondag 10 september 2023 @ 09:42:
Ik heb een aantal camera's hangen waarvan het me niet lukt om de live view naar voren te krijgen in home assistant.
De setup is als volgt:Het toevoegen van de camera's via de add-on werkt niet bij mij, de foutmelding in de log van Home Assistant:
- Frigate in een container, met daarin de camera's geconfigureerd
- Binnen Home asssitant de frigate add on, daarin worden netjes alle entiteiten gevonden
- Ik gebruik een Frigate Card om de camera's aan een dashboard toe te voegen (https://github.com/dermotduffy/frigate-hass-card)
code:
1 2 3 4 5 6 Logger: homeassistant.components.stream.stream.camera.carport Source: components/stream/__init__.py:434 Integration: Stream (documentation, issues) First occurred: 08:41:02 (20 occurrences) Last logged: 09:12:42 Error from stream worker: Error opening stream (ERRORTYPE_111, Connection refused) rtmp://192.168.1.100/live/Carport
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 { "request": { "type": "frigate/events/get", "instance_id": "frigate", "cameras": [ "Voordeur" ], "limit": 50, "id": 63 }, "response": "[{\"area\":2905,\"box\":[1,237,36,320],\"camera\":\"ZijkantAchter\",\"end_time\":1694331048.71959,\"false_positive\":false,\"has_clip\":true,\"has_snapshot\":false,\"id\":\"1694331031.118927-puqdum\",\"label\":\"person\",\"region\":[0,112,320,432],\"start_time\":1694331026.118927,\"top_score\":0.76953125,\"zones\":[]},{\"area\":684,\"box\":[814,6,833,42],\"camera\":\"ZijkantAchter\",\"end_time\":1694331044.234047,\"false_positive\":false,\"has_clip\":true,\"has_snapshot\":false,\"id\":\"1694330913.010983-qr3xsj\",\"label\":\"person\",\"region\":[663,0,983,320],\"start_time\":1694330908.010983,\"top_score\":0.70703125,\"zones\":[]},{\"area\":2686,\"box\":[2,250,36,329],\"camera\":\"ZijkantAchter\",\"end_time\":1694330851.916854,\"false_positive\":false,\"has_clip\":true,\"has_snapshot\":false,\"id\":\"1694330833.478282-vtmem4\",\"label\":\"person\",\"region\":[0,122,320,442],\"start_time\":1694330828.478282,\"top_score\":0.76953125,\"zones\":[]},{\"area\":810,\"box\":[824,4,842,49],\"camera\":\"ZijkantAchter\",\"end_time\":1694330848.041352,\"false_positive\":false,\"has_clip\":true,\"has_snapshot\":false,\"id\":\"1694330705.907851-wdc9id\",\"label\":\"person\",\"region\":[673,0,993,320],\"start_time\":1694330700.907851,\"top_score\":0.70703125,\"zones\":[]},{\"area\":651,\"box\":[674,2,705,23],\"camera\":\"ZijkantAchter\",\"end_time\":1694329405.511923,\"false_positive\":false,\"has_clip\":true,\"has_snapshot\":false,\"id\":\"1694329393.485109-jk11ig\",\"label\":\"car\",\"region\":[519,0,839,320],\"start_time\":1694329388.485109,\"top_score\":0.75390625,\"zones\":[]},{\"area\":9159,\"box\":[131,77,260,148],\"camera\":\"Carport\",\"end_time\":null,\"false_positive\":false,\"has_clip\":true,\"has_snapshot\":false,\"id\":\"1694329383.672172-kedx6y\",\"label\":\"car\",\"region\":[33,0,353,320],\"start_time\":1694329378.672172,\"top_score\":0.8203125,\"zones\":[]},{\"area\":29744,\"box\":[1110,536,1279,712],\"camera\":\"Voordeur\",\"end_time\":1694327539.343897,\"false_positive\":false,\"has_clip\":true,\"has_snapshot\":false,\"id\":\"1694327526.53585-qd79ss\",\"label\":\"person\",\"region\":[960,400,1280,720],\"start_time\":1694327521.53585,\"top_score\":0.734375,\"zones\":[]},{\"area\":10880,\"box\":[191,80,319,165],\"camera\":\"Carport\",\"end_time\":1694329394.000106,\"false_positive\":false,\"has_clip\":true,\"has_snapshot\":false,\"id\":\"1694326586.985871-0p1f5n\",\"label\":\"car\",\"region\":[41,0,681,640],\"start_time\":1694326581.985871,\"top_score\":0.8125,\"zones\":[]},{\"area\":15386,\"box\":[586,450,743,548],\"camera\":\"Voordeur\",\"end_time\":1694323866.655289,\"false_positive\":false,\"has_clip\":true,\"has_snapshot\":false,\"id\":\"1694323840.255581-gi887p\",\"label\":\"person\",\"region\":[502,351,822,671],\"start_time\":1694323835.255581,\"top_score\":0.734375,\"zones\":[]},{\"area\":56516,\"box\":[1137,333,1279,731],\"camera\":\"Deurbel\",\"end_time\":1694323653.720706,\"false_positive\":false,\"has_clip\":true,\"has_snapshot\":false,\"id\":\"1694323636.839576-eheeg7\",\"label\":\"person\",\"region\":[444,0,1280,836],\"start_time\":1694323631.839576,\"top_score\":0.73046875,\"zones\":[]},{\"area\":27104,\"box\":[1123,540,1277,716],\"camera\":\"Voordeur\",\"end_time\":1694323656.833103,\"false_positive\":false,\"has_clip\":true,\"has_snapshot\":false,\"id\":\"1694323635.136135-1jztdx\",\"label\":\"person\",\"region\":[960,400,1280,720],\"start_time\":1694323630.136135,\"top_score\":0.82421875,\"zones\":[]},{\"area\":34960,\"box\":[837,406,1021,596],\"camera\":\"Deurbel\",\"end_time\":null,\"false_positive\":false,\"has_clip\":true,\"has_snapshot\":false,\"id\":\"1694323526.033916-p40rs7\",\"label\":\"car\",\"region\":[804,244,1280,720],\"start_time\":1694323521.033916,\"top_score\":0.84375,\"zones\":[]},{\"area\":189280,\"box\":[856,262,1272,717],\"camera\":\"Deurbel\",\"end_time\":1694323493.433444,\"false_positive\":false,\"has_clip\":true,\"has_snapshot\":false,\"id\":\"1694323480.34742-tl4dod\",\"label\":\"person\",\"region\":[588,28,1280,720],\"start_time\":1694323475.34742,\"top_score\":0.734375,\"zones\":[]},{\"area\":34914,\"box\":[941,491,1194,629],\"camera\":\"Voordeur\",\"end_time\":1694323496.332954,\"false_positive\":false,\"has_clip\":true,\"has_snapshot\":false,\"id\":\"1694323479.760073-wcf4j9\",\"label\":\"person\",\"region\":[839,288,1271,720],\"start_time\":1694323474.760073,\"top_score\":0.8125,\"zones\":[]},{\"area\":7650,\"box\":[409,80,454,250],\"camera\":\"ZijkantVoor\",\"end_time\":1694323487.010192,\"false_positive\":false,\"has_clip\":true,\"has_snapshot\":false,\"id\":\"1694323252.396813-qgf2dh\",\"label\":\"person\",\"region\":[339,12,659,332],\"start_time\":1694323247.396813,\"top_score\":0.83203125,\"zones\":[]},{\"area\":31270,\"box\":[399,1,517,266],\"camera\":\"Voordeur\",\"end_time\":1694323257.457027,\"false_positive\":false,\"has_clip\":true,\"has_snapshot\":false,\"id\":\"1694323245.352572-j5baww\",\"label\":\"person\",\"region\":[166,0,626,460],\"start_time\":1694323240.352572,\"top_score\":0.75390625,\"zones\":[]},{\"area\":20748,\"box\":[967,407,1045,673],\"camera\":\"Deurbel\",\"end_time\":1694323256.357346,\"false_positive\":false,\"has_clip\":true,\"has_snapshot\":false,\"id\":\"1694323240.043875-cd3bgn\",\"label\":\"person\",\"region\":[686,212,1194,720],\"start_time\":1694323235.043875,\"top_score\":0.8203125,\"zones\":[]},{\"area\":7228,\"box\":[968,457,1020,596],\"camera\":\"Deurbel\",\"end_time\":1694323652.118492,\"false_positive\":false,\"has_clip\":true,\"has_snapshot\":false,\"id\":\"1694323240.043875-3rxu99\",\"label\":\"car\",\"region\":[517,100,1137,720],\"start_time\":1694323235.043875,\"top_score\":0.83203125,\"zones\":[]},{\"area\":69120,\"box\":[123,190,267,670],\"camera\":\"Carport\",\"end_time\":1694323491.232418,\"false_positive\":false,\"has_clip\":true,\"has_snapshot\":false,\"id\":\"1694323236.405255-0gtfkj\",\"label\":\"person\",\"region\":[0,0,1136,1136],\"start_time\":1694323231.405255,\"top_score\":0.84375,\"zones\":[]},{\"area\":2888,\"box\":[4,243,42,319],\"camera\":\"ZijkantAchter\",\"end_time\":1694323218.912362,\"false_positive\":false,\"has_clip\":true,\"has_snapshot\":false,\"id\":\"1694323058.993144-nh4lde\",\"label\":\"person\",\"region\":[0,113,320,433],\"start_time\":1694323053.993144,\"top_score\":0.76171875,\"zones\":[]},{\"area\":33631,\"box\":[159,541,358,710],\"camera\":\"ZijkantAchter\",\"end_time\":1694322775.53872,\"false_positive\":false,\"has_clip\":true,\"has_snapshot\":false,\"id\":\"1694322594.189388-wbsond\",\"label\":\"person\",\"region\":[77,400,397,720],\"start_time\":1694322589.189388,\"top_score\":0.70703125,\"zones\":[]},{\"area\":486,\"box\":[790,384,808,411],\"camera\":\"Deurbel\",\"end_time\":1694322581.254269,\"false_positive\":false,\"has_clip\":true,\"has_snapshot\":false,\"id\":\"1694322563.133275-773bet\",\"label\":\"person\",\"region\":[762,325,1082,645],\"start_time\":1694322558.133275,\"top_score\":0.79296875,\"zones\":[]},{\"area\":30072,\"box\":[0,32,84,390],\"camera\":\"Voordeur\",\"end_time\":1694322574.529511,\"false_positive\":false,\"has_clip\":true,\"has_snapshot\":false,\"id\":\"1694322562.448728-tie91x\",\"label\":\"person\",\"region\":[0,0,420,420],\"start_time\":1694322557.448728,\"top_score\":0.740234375,\"zones\":[]},{\"area\":3071,\"box\":[232,91,269,174],\"camera\":\"Carport\",\"end_time\":1694322580.141776,\"false_positive\":false,\"has_clip\":true,\"has_snapshot\":false,\"id\":\"1694322558.628507-w5hntg\",\"label\":\"person\",\"region\":[60,0,672,612],\"start_time\":1694322553.628507,\"top_score\":0.84375,\"zones\":[]},{\"area\":7567,\"box\":[404,91,451,252],\"camera\":\"ZijkantVoor\",\"end_time\":1694322569.37377,\"false_positive\":false,\"has_clip\":true,\"has_snapshot\":false,\"id\":\"1694322553.462905-xi4phd\",\"label\":\"person\",\"region\":[329,18,649,338],\"start_time\":1694322548.462905,\"top_score\":0.83203125,\"zones\":[]},{\"area\":95571,\"box\":[247,455,616,714],\"camera\":\"ZijkantAchter\",\"end_time\":1694322560.00475,\"false_positive\":false,\"has_clip\":true,\"has_snapshot\":false,\"id\":\"1694322545.82821-ld40du\",\"label\":\"person\",\"region\":[177,160,737,720],\"start_time\":1694322540.82821,\"top_score\":0.82421875,\"zones\":[]},{\"area\":65702,\"box\":[1009,468,1275,715],\"camera\":\"Voordeur\",\"end_time\":1694322344.06124,\"false_positive\":false,\"has_clip\":true,\"has_snapshot\":false,\"id\":\"1694322328.148495-sitsoy\",\"label\":\"person\",\"region\":[820,260,1280,720],\"start_time\":1694322323.148495,\"top_score\":0.82421875,\"zones\":[]},{\"area\":96556,\"box\":[1075,232,1277,710],\"camera\":\"Deurbel\",\"end_time\":1694322270.953833,\"false_positive\":false,\"has_clip\":true,\"has_snapshot\":false,\"id\":\"1694322258.24053-5gw3bt\",\"label\":\"person\",\"region\":[700,140,1280,720],\"start_time\":1694322253.24053,\"top_score\":0.74609375,\"zones\":[]},{\"area\":97528,\"box\":[943,373,1277,665],\"camera\":\"Voordeur\",\"end_time\":1694322272.734652,\"false_positive\":false,\"has_clip\":true,\"has_snapshot\":false,\"id\":\"1694322257.865397-kgwwva\",\"label\":\"person\",\"region\":[844,284,1280,720],\"start_time\":1694322252.865397,\"top_score\":0.818359375,\"zones\":[]},{\"area\":95238,\"box\":[106,204,304,685],\"camera\":\"Carport\",\"end_time\":1694322269.135573,\"false_positive\":false,\"has_clip\":true,\"has_snapshot\":false,\"id\":\"1694322247.543594-l8swn6\",\"label\":\"person\",\"region\":[0,0,1072,1072],\"start_time\":1694322242.543594,\"top_score\":0.84375,\"zones\":[]},{\"area\":8586,\"box\":[407,73,461,232],\"camera\":\"ZijkantVoor\",\"end_time\":1694322265.435705,\"false_positive\":false,\"has_clip\":true,\"has_snapshot\":false,\"id\":\"1694322234.025412-bjvm84\",\"label\":\"person\",\"region\":[300,0,620,320],\"start_time\":1694322229.025412,\"top_score\":0.7890625,\"zones\":[]},{\"area\":12144,\"box\":[845,98,914,274],\"camera\":\"Carport\",\"end_time\":1694322247.747955,\"false_positive\":false,\"has_clip\":true,\"has_snapshot\":false,\"id\":\"1694322231.542793-00i0w4\",\"label\":\"person\",\"region\":[732,19,1052,339],\"start_time\":1694322226.542793,\"top_score\":0.84375,\"zones\":[]},{\"area\":42570,\"box\":[366,1,531,259],\"camera\":\"Voordeur\",\"end_time\":1694322241.966135,\"false_positive\":false,\"has_clip\":true,\"has_snapshot\":false,\"id\":\"1694322227.952769-6p10zb\",\"label\":\"person\",\"region\":[206,0,634,428],\"start_time\":1694322222.952769,\"top_score\":0.822265625,\"zones\":[]},{\"area\":33033,\"box\":[937,350,1028,713],\"camera\":\"Deurbel\",\"end_time\":1694322240.839613,\"false_positive\":false,\"has_clip\":true,\"has_snapshot\":false,\"id\":\"1694322227.840121-apd7ut\",\"label\":\"person\",\"region\":[636,180,1176,720],\"start_time\":1694322222.840121,\"top_score\":0.720703125,\"zones\":[]},{\"area\":13172,\"box\":[934,448,1023,596],\"camera\":\"Deurbel\",\"end_time\":1694323492.438969,\"false_positive\":false,\"has_clip\":true,\"has_snapshot\":false,\"id\":\"1694322227.840121-rb6om0\",\"label\":\"car\",\"region\":[614,236,1098,720],\"start_time\":1694322222.840121,\"top_score\":0.84375,\"zones\":[]},{\"area\":11322,\"box\":[691,499,793,610],\"camera\":\"Deurbel\",\"end_time\":1694321479.831389,\"false_positive\":false,\"has_clip\":true,\"has_snapshot\":false,\"id\":\"1694321464.828232-y6jiqw\",\"label\":\"person\",\"region\":[596,385,916,705],\"start_time\":1694321459.828232,\"top_score\":0.76953125,\"zones\":[]},{\"area\":3861,\"box\":[226,75,265,174],\"camera\":\"Carport\",\"end_time\":1694321279.008864,\"false_positive\":false,\"has_clip\":true,\"has_snapshot\":false,\"id\":\"1694321267.008158-je6s6a\",\"label\":\"person\",\"region\":[47,0,787,740],\"start_time\":1694321262.008158,\"top_score\":0.76171875,\"zones\":[]},{\"area\":12000,\"box\":[174,77,324,157],\"camera\":\"Carport\",\"end_time\":1694326599.987581,\"false_positive\":false,\"has_clip\":true,\"has_snapshot\":false,\"id\":\"1694319217.513116-nnxrzr\",\"label\":\"car\",\"region\":[43,0,667,624],\"start_time\":1694319212.513116,\"top_score\":0.83203125,\"zones\":[]},{\"area\":5668,\"box\":[972,486,1024,595],\"camera\":\"Deurbel\",\"end_time\":1694322240.568763,\"false_positive\":false,\"has_clip\":true,\"has_snapshot\":false,\"id\":\"1694319214.643999-amkylx\",\"label\":\"car\",\"region\":[643,220,1143,720],\"start_time\":1694319209.643999,\"top_score\":0.84375,\"zones\":[]},{\"area\":10815,\"box\":[1173,518,1276,623],\"camera\":\"Carport\",\"end_time\":1694319225.30948,\"false_positive\":false,\"has_clip\":true,\"has_snapshot\":false,\"id\":\"1694319213.815377-dp88sm\",\"label\":\"person\",\"region\":[960,400,1280,720],\"start_time\":1694319208.815377,\"top_score\":0.75390625,\"zones\":[]},{\"area\":17400,\"box\":[175,137,291,287],\"camera\":\"Dak\",\"end_time\":1694311544.273431,\"false_positive\":false,\"has_clip\":true,\"has_snapshot\":false,\"id\":\"1694311461.531559-d1maz8\",\"label\":\"person\",\"region\":[78,51,398,371],\"start_time\":1694311456.531559,\"top_score\":0.71484375,\"zones\":[]},{\"area\":76713,\"box\":[3,4,276,285],\"camera\":\"Dak\",\"end_time\":1694311544.273431,\"false_positive\":false,\"has_clip\":true,\"has_snapshot\":false,\"id\":\"1694309445.102219-xsm6ce\",\"label\":\"person\",\"region\":[0,0,440,440],\"start_time\":1694309440.102219,\"top_score\":0.7265625,\"zones\":[]},{\"area\":113085,\"box\":[227,88,586,403],\"camera\":\"Carport\",\"end_time\":null,\"false_positive\":false,\"has_clip\":true,\"has_snapshot\":false,\"id\":\"1694306618.149895-i4nk90\",\"label\":\"car\",\"region\":[7,0,683,676],\"start_time\":1694306613.149895,\"top_score\":0.84375,\"zones\":[]},{\"area\":8778,\"box\":[457,104,534,218],\"camera\":\"ZijkantVoor\",\"end_time\":1694301947.290687,\"false_positive\":false,\"has_clip\":true,\"has_snapshot\":false,\"id\":\"1694301488.520978-phqe2l\",\"label\":\"car\",\"region\":[346,0,666,320],\"start_time\":1694301483.520978,\"top_score\":0.734375,\"zones\":[]},{\"area\":3024,\"box\":[858,217,914,271],\"camera\":\"Carport\",\"end_time\":1694319288.793099,\"false_positive\":false,\"has_clip\":true,\"has_snapshot\":false,\"id\":\"1694301472.755685-8g43yl\",\"label\":\"car\",\"region\":[25,0,1069,1044],\"start_time\":1694301467.755685,\"top_score\":0.8125,\"zones\":[]},{\"area\":10944,\"box\":[247,102,361,198],\"camera\":\"Carport\",\"end_time\":1694301487.512921,\"false_positive\":false,\"has_clip\":true,\"has_snapshot\":false,\"id\":\"1694299377.557491-2vynyy\",\"label\":\"car\",\"region\":[0,0,1808,1808],\"start_time\":1694299372.557491,\"top_score\":0.74609375,\"zones\":[]},{\"area\":52624,\"box\":[818,352,1026,605],\"camera\":\"Deurbel\",\"end_time\":1694301490.446626,\"false_positive\":false,\"has_clip\":true,\"has_snapshot\":false,\"id\":\"1694299375.85407-726k6y\",\"label\":\"car\",\"region\":[698,263,1150,715],\"start_time\":1694299370.85407,\"top_score\":0.70703125,\"zones\":[]},{\"area\":14880,\"box\":[128,77,314,157],\"camera\":\"Carport\",\"end_time\":1694306621.939794,\"false_positive\":false,\"has_clip\":true,\"has_snapshot\":false,\"id\":\"1694297157.166764-vgw8fz\",\"label\":\"car\",\"region\":[81,0,645,564],\"start_time\":1694297152.166764,\"top_score\":0.76953125,\"zones\":[]},{\"area\":2976,\"box\":[145,96,207,144],\"camera\":\"Carport\",\"end_time\":1694297795.082759,\"false_positive\":false,\"has_clip\":true,\"has_snapshot\":false,\"id\":\"1694294268.865188-om7bu5\",\"label\":\"car\",\"region\":[0,0,1276,1276],\"start_time\":1694294263.865188,\"top_score\":0.76953125,\"zones\":[]},{\"area\":4326,\"box\":[599,21,641,124],\"camera\":\"ZijkantVoor\",\"end_time\":1694293292.539145,\"false_positive\":false,\"has_clip\":true,\"has_snapshot\":false,\"id\":\"1694292926.870685-eumj69\",\"label\":\"person\",\"region\":[433,0,753,320],\"start_time\":1694292921.870685,\"top_score\":0.71484375,\"zones\":[]}]\n", "invalid_keys": [ "0", "1", "2", "3", "4", "5", "6", "7", "8", "9", "10", "11", "12", "13", "14", "15", "16", "17", "18", "19", "20", "21", "22", "23", "24", "25", "26", "27", "28", "29", "30", "31", "32", "33", "34", "35", "36", "37", "38", "39", "40", "41", "42", "43", "44", "45", "46", "47", "48", "49" ] }
Staat je camera wel op H.264 ipv H.265?
Weet iemand toevallig hoe je de thuis zone kan aanpassen. Ik bedoel de radius.
Ik kan dat alleen maar aanpassen als ik nieuwe zones aanmaak!
Kan je aangeven of dit een beetje goed werkt? Heb je al meerdere in de tuin? Ik heb voor 100 euro 4 van deze sensoren in de tuin:Antonio di schreef op zondag 26 februari 2023 @ 22:58:
Ik heb een Ecowitt (buiten) temperatuur/vocht-sensor en grond-vocht-sensor sensor (beide 868MHz) via een Ecowitt 868MHz gateway en via een HACS integratie op HA aangesloten. Voor de liefhebbers,zie reviews:
Ecowitt GW2000 Gateway LAN/Wifi with Barometric, Temperature, Humidity review door Antonio di
Ecowitt WH31 Multi-Channel 2-in-1 Temperature and humidity Sensor review door Antonio di
Ecowitt WH51 Grond-vochtigheidsmeter review door Antonio di
https://smarthomescene.co...oil-sensor-gxm-01-review/
heb als debug-setup ze alle 4 naast elkaar in de tuin nu. Maar waarden lopen uiteen, zie;
/f/image/nnARXlxe2A0GHNnyCzUAAFnc.png?f=fotoalbum_large)
Ben al in contact met de verkoper, maar denk niet dat dit veel gaat oplossen. Mogelijk dus op zoek naar een andere oplossing.
Die WH51, is een andere techniek? Als je daarvan 3 ofzo hebt, naast elkaar, geven ze een beetje dezelfde waardes? En vooral; kloppen die waardes ook? En wa tals ie bijv op 20% zit, en ik zet m'n bewatering automatisch aan, schiet dan die 20% ook naar 21...24...30..40 ofzo?
dank!
dit kan alleen via de configuration.yaml:Paterman schreef op maandag 11 september 2023 @ 16:05:
Weet iemand toevallig hoe je de thuis zone kan aanpassen. Ik bedoel de radius.
code:
1
2
3
4
| homeassistant: customize: zone.home: radius: 50 |
[ Voor 9% gewijzigd door NeFoRcE op 11-09-2023 16:08 ]
Professioneel Heftruck Syndroom
Op de eerste regel na natuurlijk, die staat immers al in je configuration.yaml.Paterman schreef op maandag 11 september 2023 @ 16:11:
Alleen deze code in je YAML plakken?
Direct onder homeassistant: zetten en op de indentation letten.
[ Voor 4% gewijzigd door HuismAndré op 11-09-2023 16:51 ]
mijn zwembad en hieronder mijn weerstation doen exact hetzelfdeHansie_P schreef op zondag 10 september 2023 @ 16:15:
Iemand enig idee waarom mijn bluetooth thermometers (Eve degree, Eve weather en Eve room) in Home Assistant op maar een paar momenten de waardes doorgeven? Ze zijn verbonden middels verschillende ESP32 bluetooth proxies (M5Stack Atom Lite). Het lijkt allemaal goed te werken voor een uurtje en dan vallen ze in een modus dat ze om de paar uur een update doorgeven (zie foto). [Afbeelding].
[Afbeelding]
/f/image/SnScr923lEPMeibGjZL0IAjS.png?f=fotoalbum_large)
maar ze veranderen wel in de dashboard dus de temp is wel actueel daar.
Tja vanalles
Kan je ook controleren of de radius verkleind is dan bij zones?
Probeer de developer tools eens?Paterman schreef op maandag 11 september 2023 @ 17:35:
En niet om te 'bashen' maar met Googlen vind je alle info binnen een minuut.
[ Voor 15% gewijzigd door Vos op 11-09-2023 17:37 ]
Yep in /config/zone (zie je de zone) of in /developer-tools/state (zie je de ingestelde waarde).Paterman schreef op maandag 11 september 2023 @ 17:35:
[ Voor 16% gewijzigd door HuismAndré op 11-09-2023 18:11 ]
customize:
zone.home:
radius: 50
Moet deze code helemaal bovenin gezet worden?
Wat moet er dan achter de ":" staan?
Dit stukje alleen in de configuration.yaml onder aan zetten?
Ik heb trouwens Studio Code Server. Kan je dat daar ook controleren?
zone.home:
[ Voor 44% gewijzigd door Paterman op 11-09-2023 18:56 ]
Is het mogelijk om een button/switch entity te maken die twee verschillende services aanroept (op basis van de state)?
Of is er iemand die een gouden tip heeft hoe ik mijn LG C2 gewoon normaal in en uit kan laten schakelen via HA?
De TV wordt herkend als een media_player (wat logisch is), maar zodra de TV dus uitstaat, kan ik hem niet inschakelen via de media player entity. Als hij ingeschakeld is, dan kan ik dit uiteraard wel.
Ik heb nu dus een aparte switch aangemaakt via WOL om de TV in te schakelen, maar via die switch kan hij dus weer niet uit
.
Of is er iemand die een gouden tip heeft hoe ik mijn LG C2 gewoon normaal in en uit kan laten schakelen via HA?
De TV wordt herkend als een media_player (wat logisch is), maar zodra de TV dus uitstaat, kan ik hem niet inschakelen via de media player entity. Als hij ingeschakeld is, dan kan ik dit uiteraard wel.
Ik heb nu dus een aparte switch aangemaakt via WOL om de TV in te schakelen, maar via die switch kan hij dus weer niet uit
Een template switchOulewappeur schreef op maandag 11 september 2023 @ 19:03:
Is het mogelijk om een button/switch entity te maken die twee verschillende services aanroept (op basis van de state)?
Ik heb nu dus een aparte switch aangemaakt via WOL om de TV in te schakelen, maar via die switch kan hij dus weer niet uit.
https://www.home-assistant.io/integrations/switch.template/
Wat @TheFes zegt, of een turn_off action toevoegen aan je wake-on-lan switch.Oulewappeur schreef op maandag 11 september 2023 @ 19:03:
Ik heb nu dus een aparte switch aangemaakt via WOL om de TV in te schakelen, maar via die switch kan hij dus weer niet uit.
Yes, onder homeassistant, maar het helpt om het hier in code-tags te zetten:Paterman schreef op maandag 11 september 2023 @ 18:29:
customize:
zone.home:
YAML:
1
2
3
4
| homeassistant: customize: zone.home: radius: 50 |
Overigens kun je in plaats van customize ook de zone overschrijven:
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
| proximity: home: zone: home devices: - person.alex tolerance: 100 unit_of_measurement: m |
Dat geeft iets meer flexibiliteit. En zo wordt dit ook beschreven in de Proximity Integration documentatie.
Ik zou zeggen: plak dat stukje code wat @NeFoRcE heeft gepost precies zo in de configuration.yamlPaterman schreef op maandag 11 september 2023 @ 18:29:
customize:
zone.home:
En precies op de plek die @HuismAndré suggereert
En gebruik visual studio code of een andere editor om dat te doen. Controleren doe je volgens de methode die @Vos suggereert
[ Voor 4% gewijzigd door oltk op 11-09-2023 19:52 ]
Zo ver als ik kan zien zijn jouw Zigbee vochtmeters Resistief (zie review W51 voor uitleg) en die zijn niet zo geschikt voor permanente meting/afleiding van het vochtpercentage in de grond. Ook zijn ze erg gevoelig voor zeer (lokale) omstandigheden. Iets meer zout, kalk of mest op een specifiek punt van een vochtmeter kan dan resultaten geven die erg verschillen met een andere soortgelijk vochtmeter in de buurt. Tevens is de meetschaal van resistieve vochtmeters erg grof voor de metingen (meer een schaal van 5 mogelijke waarden, dan een van 100/percentage). Ook dat laatste vergroot de kans op onderling verschillende metingen van vochtmeter van deze soort. Resistieve vochtmeters zijn ook niet geschikt om (erg) dicht bij elkaar te plaatsen. Het stroomverloop van vochtmeter 1 dat gemeten wordt, kan verstoord worden door een 2de/3de/ect. vochtmeter.NeFoRcE schreef op maandag 11 september 2023 @ 16:06:
[...]
Kan je aangeven of dit een beetje goed werkt? Heb je al meerdere in de tuin? Ik heb voor 100 euro 4 van deze sensoren in de tuin:
https://smarthomescene.co...oil-sensor-gxm-01-review/
heb als debug-setup ze alle 4 naast elkaar in de tuin nu. Maar waarden lopen uiteen, zie;
[Afbeelding]
Ben al in contact met de verkoper, maar denk niet dat dit veel gaat oplossen. Mogelijk dus op zoek naar een andere oplossing.
Die WH51, is een andere techniek? Als je daarvan 3 ofzo hebt, naast elkaar, geven ze een beetje dezelfde waardes? En vooral; kloppen die waardes ook? En wa tals ie bijv op 20% zit, en ik zet m'n bewatering automatisch aan, schiet dan die 20% ook naar 21...24...30..40 ofzo?
dank!
[...]
dit kan alleen via de configuration.yaml:
code:
1 2 3 4 homeassistant: customize: zone.home: radius: 50
Vochtmeters dienen vaak gekalibreerd te worden voor gebruik. Zover ik begrijp kan dat standaard met die van jouw onder HA Zigbee2MQTT en niet onder ZHA. Onder ZHA moet je zelf aan het "programmeren slaan" door "create a template sensor with a specific offset" toe te voegen (de correctie factor). Dit om alzo onderlinge afwijkingen tussen de verschillende vochtmeters te corrigeren. Je kunt bijvoorbeeld de voelers van de vochtmeters in bakjes (even groot zelfde materiaal) plaatsen met hetzelfde water (normaliter 100% vochtigheid) en dan zouden alle 4 de vochtmeters een gelijke vochtigheid moeten meten/afleiden. Als dit dus niet het geval is, zul je moeten gaan kalibreren totdat ze dezelfde waarden geven onder gelijke omstandigheid.
De Ecowitt WH51 is een capacitieve vochtmeter (zie review W51 voor uitleg). Deze WH51 heeft veel minder last van hierboven gemelde problemen voor/met resistieve vochtmeters. Capacitieve vochtmeters meten ook veel nauwkeuriger. Maar ook deze WH51 moet je eventueel kalibreren (zie ook review WH51). Kalibreren kan bij mijn voor de WH51 op de de Ecowitt GW2000 Gateway (zie review).
De WH51 meet zowel binnen als buiten vrij snel een hogere vochtigheid als er bij de vochtmeter bewatering plaatsvindt.
Ik heb maar 1 WH51 dus kan WH51 vochtmeters onderling niet vergelijken.
Bij de reacties van de WH51 review zag ik een melding van een Tweaker die 5 WH51's gekocht heeft.
Het lijkt mij het beste hem naar de resultaten van de genoemde vergelijking te vragen.
Kortom:
Kijk eerst of kalibreren van je huidige resistieve vochtmeters betere resultaten geeft.
Plaats je vochtmeters niet te dicht bij elkaar.
Als dat allemaal niet voldoende resultaat geeft, kijk dan eens wat andere Tweakers met meerdere WH51's melden en of het evt. zinvol is om over te gaan op deze WH51 vochtmeters.
review:
profesión: Lo que se cruza en mi camino y disfrutando de la vida
Dank voor je uitgebreide bericht! Ik heb m'n vraag gesteld hier n.a.v. de review van die WH51. Gezien het al een aantal maanden terug was, dacht ik; wellicht zijn er al meer gekochtAntonio di schreef op maandag 11 september 2023 @ 22:21:
[...]
Zo ver als ik kan zien zijn jouw Zigbee vochtmeters Resistief (zie review W51 voor uitleg) en die zijn niet zo geschikt voor permanente meting/afleiding van het vochtpercentage in de grond. Ook zijn ze erg gevoelig voor zeer (lokale) omstandigheden. Iets meer zout, kalk of mest op een specifiek punt van een vochtmeter kan dan resultaten geven die erg verschillen met een andere soortgelijk vochtmeter in de buurt. Tevens is de meetschaal van resistieve vochtmeters erg grof voor de metingen (meer een schaal van 5 mogelijke waarden, dan een van 100/percentage). Ook dat laatste vergroot de kans op onderling verschillende metingen van vochtmeter van deze soort. Resistieve vochtmeters zijn ook niet geschikt om (erg) dicht bij elkaar te plaatsen. Het stroomverloop van vochtmeter 1 dat gemeten wordt, kan verstoord worden door een 2de/3de/ect. vochtmeter.
Vochtmeters dienen vaak gekalibreerd te worden voor gebruik. Zover ik begrijp kan dat standaard met die van jouw onder HA Zigbee2MQTT en niet onder ZHA. Onder ZHA moet je zelf aan het "programmeren slaan" door "create a template sensor with a specific offset" toe te voegen (de correctie factor). Dit om alzo onderlinge afwijkingen tussen de verschillende vochtmeters te corrigeren. Je kunt bijvoorbeeld de voelers van de vochtmeters in bakjes (even groot zelfde materiaal) plaatsen met hetzelfde water (normaliter 100% vochtigheid) en dan zouden alle 4 de vochtmeters een gelijke vochtigheid moeten meten/afleiden. Als dit dus niet het geval is, zul je moeten gaan kalibreren totdat ze dezelfde waarden geven onder gelijke omstandigheid.
De Ecowitt WH51 is een capacitieve vochtmeter (zie review W51 voor uitleg). Deze WH51 heeft veel minder last van hierboven gemelde problemen voor/met resistieve vochtmeters. Capacitieve vochtmeters meten ook veel nauwkeuriger. Maar ook deze WH51 moet je eventueel kalibreren (zie ook review WH51). Kalibreren kan bij mijn voor de WH51 op de de Ecowitt GW2000 Gateway (zie review).
De WH51 meet zowel binnen als buiten vrij snel een hogere vochtigheid als er bij de vochtmeter bewatering plaatsvindt.
Ik heb maar 1 WH51 dus kan WH51 vochtmeters onderling niet vergelijken.
Bij de reacties van de WH51 review zag ik een melding van een Tweaker die 5 WH51's gekocht heeft.
Het lijkt mij het beste hem naar de resultaten van de genoemde vergelijking te vragen.
Kortom:
Kijk eerst of kalibreren van je huidige resistieve vochtmeters betere resultaten geeft.
Plaats je vochtmeters niet te dicht bij elkaar.
Als dat allemaal niet voldoende resultaat geeft, kijk dan eens wat andere Tweakers met meerdere WH51's melden en of het evt. zinvol is om over te gaan op deze WH51 vochtmeters.
review:
Maar ik heb ze nu inderdaad dicht bij elkaar. Ik zal ze eens wat verder uit elkaar zetten. Wat ik wel vreemd vind is dat deze dan 3 pinnen heeft? Terwijl de meeste die ik zie er maar 2 hebben? Of zal dit dan toch anders werken?
Het zijn ook geen goedkope sensoren. Mocht toch hopen dat dit een beetje okee werkte?
ik heb wel gisteren uur of 3 de druppelaar aan gehad achter elkaar. Ik schat dat alle sensoren zo'n 25cm van de slang af zitten. Maar daar zie je dus bijna geen klap van terug blijkbaar, of de grond is zo kurkdroog dat 't water daar niet eens kwam.
/f/image/dlcuvshBjjh3gIBSznIZwwIk.png?f=fotoalbum_large)
Druppelslang info:
/f/image/QvYTP0xRrTF8F1VuYaxshNs3.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door NeFoRcE op 12-09-2023 08:04 ]
Professioneel Heftruck Syndroom
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
| default_config: homeassistant: customize: zone.home:thuis radius: 50 customize: !include customize.yaml sensor: - platform: afvalinfo resources: #- type: cleanprofsgft # friendly_name: Reiniging Gft #- type: cleanprofsrestafval # friendly_name: Reiniging Restafval - type: gft friendly_name: Groente Fruit en Tuinafval - type: kerstboom friendly_name: Kerstboom - type: pbd friendly_name: Plastic Blik en Drankkartons - type: papier friendly_name: Papier - type: restafval friendly_name: Restafval - type: takken friendly_name: Takken - type: textiel friendly_name: Oude Kleding - type: trash_type_today friendly_name: Afval voor vandaag - type: trash_type_tomorrow friendly_name: Afval voor morgen diftarcode: "" |
Hij staat er zo in. Bovenste stukje maar achter regel 8 staat bad identation of maping entry!
3 dingenPaterman schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 08:34:
YAML:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 default_config: homeassistant: customize: zone.home:thuis radius: 50 customize: !include customize.yaml sensor: - platform: afvalinfo resources: #- type: cleanprofsgft # friendly_name: Reiniging Gft #- type: cleanprofsrestafval # friendly_name: Reiniging Restafval - type: gft friendly_name: Groente Fruit en Tuinafval - type: kerstboom friendly_name: Kerstboom - type: pbd friendly_name: Plastic Blik en Drankkartons - type: papier friendly_name: Papier - type: restafval friendly_name: Restafval - type: takken friendly_name: Takken - type: textiel friendly_name: Oude Kleding - type: trash_type_today friendly_name: Afval voor vandaag - type: trash_type_tomorrow friendly_name: Afval voor morgen diftarcode: ""
Hij staat er zo in. Bovenste stukje maar achter regel 8 staat bad identation of maping entry!
- Die thuis moet weg daar
- Als je een include hebt met customize.yaml moet je het daar in zetten. Je gebruikt nu 2x dezelfde key customize wat niet mag
- Je indentation klopt niet, de 2 customize keys staan niet onder elkaar
Goedemorgen, heeft iemand advies?
Ik heb een Synology DS923+ met HA supervisor. Maar ben alles opnieuw aan het inrichten en ben nu aan het twijfelen of ik HA Supervisor wil draaien in de Virtual Machine Manager of Container Manager.
Wat zijn de specifieke voor en nadelen?
Tot op heden deed ik dat in Docker op een oude (DS1513+) machine en dan was het update van een nieuwere versie van HA altijd een omslachtig. Maar Docker is niet meer beschikbaar en daarvoor is Container Manager in de plaats gekomen. Maar op de nieuwe DS923+ kun je ook Virtual Machine Manager gebruiken. Dus ik ben op zoek naar de specifieke voor- en nadelen.
Overigens heeft de DS923+ 32GB Ram en 1TB M2-SSD Cache.
Ik heb een Synology DS923+ met HA supervisor. Maar ben alles opnieuw aan het inrichten en ben nu aan het twijfelen of ik HA Supervisor wil draaien in de Virtual Machine Manager of Container Manager.
Tot op heden deed ik dat in Docker op een oude (DS1513+) machine en dan was het update van een nieuwere versie van HA altijd een omslachtig. Maar Docker is niet meer beschikbaar en daarvoor is Container Manager in de plaats gekomen. Maar op de nieuwe DS923+ kun je ook Virtual Machine Manager gebruiken. Dus ik ben op zoek naar de specifieke voor- en nadelen.
Waarom niet gewoon Home Assistant OS in een VM? Lekker eenvoudig, de recommended manier om HA te draaien en je hebt ook nog eens de voordelen van het OS.royaljoop schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 09:20:
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Dat staat beschreven in de documentatie voor de webOS Smart TV integratie: https://www.home-assistan...ns/webostv#turn-on-actionOulewappeur schreef op maandag 11 september 2023 @ 19:03:
Kort gezegd maak je een automation met de trigger "webostv.turn_on" ("Device is requested to turn on"). Dan stuur je je magic packet. Dat werkt prima bij mijn LG CS dus ik ga ervan uit dat het met een C2 ook moet werken.
Android developer & dürüm-liefhebber
Ik heb gewoon HA OS draaien in VM op mijn DS1621+ (32GB Ram en op 1TB SSD SHR). Werkt perfect.royaljoop schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 09:20:
Uw advertentie hier?
Als vervolg op TheFes in "Home Assistant: Open source Python3 home automation - deel 5", maar dan voor config ipv mijn dashboards;
Ik heb nu een hele hoop template sensors, eentje per slimme stekker. Op dit moment gaat het vooral om de stroomkosten per apparaat bij te houden, maar dat is al bijna niet te doen met de 18 stekkers die ik erin heb zitten.
Nou zou het toch wel echt heel vet zijn als ik hier ook een herbruikbare blueprint-achtige config van zou kunnen maken, waar ik gewoon een paar variabelen in verander per stekker nadat ik een stukje config heb geïnclude.
Ik heb al zitten denken of ik niet een macro of een template sensor kon gebruiken die ik dan bovenaan ieder bestandje zet waar de namen van de benodigde entiteiten uitkomen, maar alles valt met het uniek moeten zijn van de ID's en niet kunnen her-definieren van een macro of template sensor, en niet kunnen namespacen binnen een YAML bestandje.
Voor dat ik heel moeilijk ga doen met een script dat bij iedere bewerking van een core template deze variabelen vult en hard naar ieder los bestandje schrijft.. Is hier al een oplossing voor? Er moet toch wel iemand eerder tegen dit probleem zijn gelopen?
Ik heb nu een hele hoop template sensors, eentje per slimme stekker. Op dit moment gaat het vooral om de stroomkosten per apparaat bij te houden, maar dat is al bijna niet te doen met de 18 stekkers die ik erin heb zitten.
Nou zou het toch wel echt heel vet zijn als ik hier ook een herbruikbare blueprint-achtige config van zou kunnen maken, waar ik gewoon een paar variabelen in verander per stekker nadat ik een stukje config heb geïnclude.
Ik heb al zitten denken of ik niet een macro of een template sensor kon gebruiken die ik dan bovenaan ieder bestandje zet waar de namen van de benodigde entiteiten uitkomen, maar alles valt met het uniek moeten zijn van de ID's en niet kunnen her-definieren van een macro of template sensor, en niet kunnen namespacen binnen een YAML bestandje.
Voor dat ik heel moeilijk ga doen met een script dat bij iedere bewerking van een core template deze variabelen vult en hard naar ieder los bestandje schrijft.. Is hier al een oplossing voor? Er moet toch wel iemand eerder tegen dit probleem zijn gelopen?
Dit kan ik bevestigen, je moet inderdaad een apart stukje opvoeren om de LG te kunnen inschakelen. Werkt daarna prima.Mavamaarten schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 09:31:
[...]
Dat staat beschreven in de documentatie voor de webOS Smart TV integratie: https://www.home-assistan...ns/webostv#turn-on-action
Kort gezegd maak je een automation met de trigger "webostv.turn_on" ("Device is requested to turn on"). Dan stuur je je magic packet. Dat werkt prima bij mijn LG CS dus ik ga ervan uit dat het met een C2 ook moet werken.
All I had to do was follow the damn train.
Ik heb een hele tijd deze config gehad: AWEF in "Home Assistant: Open source Python3 home automation - deel 5" maar na de laatste update (2023.9) is deze stuk gegaan en had geen zin om te kijken waar het aan lag.Oon schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 10:14:
Als vervolg op TheFes in "Home Assistant: Open source Python3 home automation - deel 5", maar dan voor config ipv mijn dashboards;
Ik gebruik nu deze HACS integrate: https://github.com/zerono...om-component-energy-meter
Dit is een uitbreiding op de utility meter waarbij je ook een kosten sensor of vaste prijs op kan geven.
Let wel op: Deze werkt alleen voor energie en niet voor gas en/of water
Ik snap niet helemaal wat je nu wil doen eerlijk gezegd. Wat is het doel hier?Oon schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 10:14:
Eigenlijk hetzelfde als de decluttering card doet, maar dan in een config voor het definieren van meerdere template sensors met variabelen erin.TheFes schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 10:52:
[...]
Ik snap niet helemaal wat je nu wil doen eerlijk gezegd. Wat is het doel hier?
Ter illustratie, dit is nu mijn config voor mijn mobiele airco:
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
| template: - trigger: - platform: state entity_id: sensor.airco_total_power_import_t1 sensor: - name: "Energy Used Diff - Airco" unique_id: "energy_used_diff_airco" state: "{{ ((trigger.to_state.state | float(0)) - (trigger.from_state.state | float(0))) | round(3) }}" unit_of_measurement: "kWh" attributes: LastUpdated: "{{ now() }}" - name: "Energy Cost Diff - Airco" unique_id: "energy_cost_diff_airco" unit_of_measurement: EUR icon: mdi:currency-eur state: "{{ ((states('sensor.energy_used_diff_airco') | float(0)) * (states('sensor.nextenergy_current_kwh_price') | float)) | round(3) }}" attributes: LastUpdated: "{{ now() }}" utility_meter: energy_cost_hourly_airco: source: sensor.energy_cost_diff_airco cycle: hourly delta_values: true net_consumption: true energy_cost_daily_airco: source: sensor.energy_cost_diff_airco cycle: daily delta_values: true net_consumption: true energy_cost_weekly_airco: source: sensor.energy_cost_diff_airco cycle: weekly delta_values: true net_consumption: true energy_cost_monthly_airco: source: sensor.energy_cost_diff_airco cycle: monthly delta_values: true net_consumption: true energy_cost_total_airco: source: sensor.energy_cost_diff_airco delta_values: true net_consumption: true |
Exact 1:1 diezelfde config op de bron sensor en template namen na heb ik ook voor bijv. de droger, waar ik bij een aanpassing letterlijk ctrl+a + ctrl+c -> klik op droger.yaml, ctrl+a + ctrl+v -> zoeken/vervangen 'airco' -> 'droger' doe.
Het probleem is dat ik dit dus voor iedere (kleine) wijziging meteen 17 keer moet doen, en dat is nogal wat werk. Daarnaast is dat ook erg foutgevoellig, want er wil wel eens een quote meer of minder mee komen, en dan moet ik meteen weer nóg 18x alles door om dat te fixen.
Mocht er geen oplossing voor bestaan binnen HA dan was mijn idee om dus een sjabloon YAML te maken waarin ik gewoon '{{sensor}}' gebruik in de YAML en dan in de airco.yaml bovenaan een block comment zet met 'sensor: sensor.airco_total_power_import_t1', en dan een NodeJS of Python scriptje om die template in te lezen en '{{sensor}}' te vervangen door de ingestelde variabele, getriggered door een aanpassing in een bepaald mapje vanuit VSCode.
Precies zoals decluttering card doet dus, maar dan voor configs, gewoon letterlijk zoeken-vervangen van variabelen die in binnen iedere losse YAML kan definieren.
Dat zou een mooie deeloplossing zijn voor het stukje bijhouden van kosten, maar ik heb nu de kosten per uur, dag, week, maand, en totaal, en ik wil daar nog wat andere metrics aan toevoegen.AWEF schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 10:45:
[...]
Ik heb een hele tijd deze config gehad: AWEF in "Home Assistant: Open source Python3 home automation - deel 5" maar na de laatste update (2023.9) is deze stuk gegaan en had geen zin om te kijken waar het aan lag.
Ik gebruik nu deze HACS integrate: https://github.com/zerono...om-component-energy-meter
Dit is een uitbreiding op de utility meter waarbij je ook een kosten sensor of vaste prijs op kan geven.
Let wel op: Deze werkt alleen voor energie en niet voor gas en/of water
Ik heb er al aan zitten denken om een integratie als deze te forken en daar mijn eigen aanpassingen aan te doen, maar dat vind ik riskant want dan moet ik weer gaan rommelen als een update van HA een keer iets kapot maakt.. Templates zijn wat dat betreft redelijk robuust.
Docker en Container Manager is volgens mij een beetje poteeto potaato. Ik bemerk geen verschil en kon probleemloos overstappen naar Container Manager. Updates zijn ook makkelijk. Eens per week kijken of er in de container manager in tabblad images achter de container in kwestie "update beschikbaar" staat. Als dat het geval is klik je erop en een minuutje later draait de nieuwe versie. Zal wellicht nog geautomatiseerd kunnen worden maar persoonlijk vind ik het prettiger als _ik_ bepaal wanneer en of de update geïnstalleerd wordt.royaljoop schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 09:20:
Tot op heden deed ik dat in Docker op een oude (DS1513+) machine en dan was het update van een nieuwere versie van HA altijd een omslachtig. Maar Docker is niet meer beschikbaar en daarvoor is Container Manager in de plaats gekomen.
HA gebruikt bij mij in docker zo'n 2-3% (totale systeemload 4-5%) op m'n DS220+ met 10GB geheugen en 4+2 TB SSD drives (met een stevig gevulde HA integratie vanwege combinatie loods woonhuis). VM HA OS optie heb ik ook getest maar daarbij schoot de load van m'n nassie gelijk naar 25% (en bleef daar ook rond schommelen) en dat vond ik echt te gortig. Ook was de responsiveness gevoelsmatig eerder slechter dan beter vergeleken met de docker versie. Dus én een zwaardere load op het systeem én een trager resultaat. Nee, dank je. Eventuele nadelen (zoals het moeilijker instellen van toevoegingen die in hun eigen docker container draaien) neem ik dan wel voor lief. Overigens gebruik ik voor Mosquitto het Synology community package. Werkt ook prima.
@TheFes
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
| default_config: homeassistant: customize: !include customize.yaml zone.home: radius:50 |
Hij staat nu zo in de customize.yaml:
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| sensor.afvalinfo_groente_fruit_en_tuinafval: entity_picture: /local/images/GFT.png sensor.afvalinfo_papier: entity_picture: /local/images/Papier.png sensor.afvalinfo_plastic_blik_en_drankkartons: entity_picture: /local/images/PMD.png sensor.afvalinfo_restafval: entity_picture: /local/images/Restafval.png zone.home: radius:5 |
de zone.home moet je dan in je customize.yaml zetten dit gaat niet goed zo
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Regel 11 en 12 nu in customize.yaml gekopieerd maar gaat ook niet goed!
Zoals al eens eerder aangegeven, we hebben geen glazenbol.Paterman schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 12:27:
Regel 11 en 12 nu in customize.yaml gekopieerd maar gaat ook niet goed!
Wat 'gaat niet goed'?
Wat is je foutmelding?
Laat je customize.yaml zien. En kopieer dit daadwerkelijk 1 op 1 zodat de indentation ook klopt.
Dit is mijn complete cutomize.yaml:
Foutmelding:
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| sensor.afvalinfo_groente_fruit_en_tuinafval: entity_picture: /local/images/GFT.png sensor.afvalinfo_papier: entity_picture: /local/images/Papier.png sensor.afvalinfo_plastic_blik_en_drankkartons: entity_picture: /local/images/PMD.png sensor.afvalinfo_restafval: entity_picture: /local/images/Restafval.png zone.home: radius:50 |
Foutmelding:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Nhkz9yssbiJCKhw1Oi3gazKd.jpg?f=user_large)
@Paterman Als je toch niet gaat customizen, haal die dan weg en hou het simpel:
Als je e.e.a. in de vingers krijgt kun je altijd nog verder gaan customizen in een aparte file (hoewel ook dat niet hoeft, het mag).
En die 25 is toevallig iets dat ik zelf heb ingesteld. Je zult uiteraard zelf moeten uitvogelen wat voor jou werkt.
PS: De fouten waar je steeds tegenaanloopt zijn de indentatiefouten (inspringfouten). Da's echt wel een stevige leercurve die je moet doorlopen.
YAML:
1
2
3
4
| homeassistant: customize: zone.home: radius: 25 |
Als je e.e.a. in de vingers krijgt kun je altijd nog verder gaan customizen in een aparte file (hoewel ook dat niet hoeft, het mag).
En die 25 is toevallig iets dat ik zelf heb ingesteld. Je zult uiteraard zelf moeten uitvogelen wat voor jou werkt.
PS: De fouten waar je steeds tegenaanloopt zijn de indentatiefouten (inspringfouten). Da's echt wel een stevige leercurve die je moet doorlopen.
[ Voor 15% gewijzigd door HuismAndré op 12-09-2023 12:51 ]
Ik probeer radio af te spelen op een Samsung soundbar via HA, maar voor sommige stations werkt het niet. Ik heb de methode aangehouden met mini-media-player uit een video van @SmartHomeJunkie (fijne content overigens, enjoy de ko-fi).
De soundbar kan werken, immers Radio 2 doet het als enige van mijn lijstje prima. Een aantal andere stations (Sublime, 538 non stop, Sky, etc.) niet. Alle stations werken wel als ik via de browser op mijn laptop luister via radio-browser.info dus de streams zelf zijn ok.
Het ligt voor zover ik weet niet aan de code. Heb de ids verschillende keren gecheckt en ook de volgorde van regels in code veranderd (Radio2 was mijn eerste probeersel) maar het probleem blijft hetzelfde. Ook properties in radio-browser van verschillende stations vergleken maar daar wordt ik ook niet wijzer van.
Ik vermoed dat het een hardware of ms een codec issue is? Maar ik begrijp niet waarom radio 2 het dan wel doet. Frustrerend en ik kom niet verder. Heb ook geen andere speakers om dit daar op te testen. Iemand die dit kan uitleggen en/of een oplossing heeft?
De soundbar kan werken, immers Radio 2 doet het als enige van mijn lijstje prima. Een aantal andere stations (Sublime, 538 non stop, Sky, etc.) niet. Alle stations werken wel als ik via de browser op mijn laptop luister via radio-browser.info dus de streams zelf zijn ok.
Het ligt voor zover ik weet niet aan de code. Heb de ids verschillende keren gecheckt en ook de volgorde van regels in code veranderd (Radio2 was mijn eerste probeersel) maar het probleem blijft hetzelfde. Ook properties in radio-browser van verschillende stations vergleken maar daar wordt ik ook niet wijzer van.
Ik vermoed dat het een hardware of ms een codec issue is? Maar ik begrijp niet waarom radio 2 het dan wel doet. Frustrerend en ik kom niet verder. Heb ook geen andere speakers om dit daar op te testen. Iemand die dit kan uitleggen en/of een oplossing heeft?
De missende spatie tussen ":" en "50"?Paterman schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 12:42:
YAML:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 sensor.afvalinfo_groente_fruit_en_tuinafval: entity_picture: /local/images/GFT.png sensor.afvalinfo_papier: entity_picture: /local/images/Papier.png sensor.afvalinfo_plastic_blik_en_drankkartons: entity_picture: /local/images/PMD.png sensor.afvalinfo_restafval: entity_picture: /local/images/Restafval.png zone.home: radius:50
Foutmelding:
[Afbeelding]
Mijn google Home verliest regelmatig zijn verbinding naar Home Assistant.
Alles heb ik ingesteld aan de hand van deze link https://www.home-assistant.io/integrations/google_assistant/
Ik heb alles tot aan ingesteld tot aan "ALLOW OTHER USERS" de rest niet.
Het heeft eigenlijk altijd goed gewerkt, tot ik vermoedelijk 2FA heb ingesteld.
Vandaag had ik het probleem weer ( alle devices offline) en nadat ik via de externe dns link (waarmee google home verbinding maakt) weer connectie had gemaakt (incl 2FA key) werkte het weer.
ligt het aan de 2FA? en zoja hoe kan dit fixen in Google Home?
Alles heb ik ingesteld aan de hand van deze link https://www.home-assistant.io/integrations/google_assistant/
Ik heb alles tot aan ingesteld tot aan "ALLOW OTHER USERS" de rest niet.
Het heeft eigenlijk altijd goed gewerkt, tot ik vermoedelijk 2FA heb ingesteld.
Vandaag had ik het probleem weer ( alle devices offline) en nadat ik via de externe dns link (waarmee google home verbinding maakt) weer connectie had gemaakt (incl 2FA key) werkte het weer.
ligt het aan de 2FA? en zoja hoe kan dit fixen in Google Home?
- leeg -
Gooi eens een spatie tussen : en 50Paterman schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 12:42:
YAML:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 sensor.afvalinfo_groente_fruit_en_tuinafval: entity_picture: /local/images/GFT.png sensor.afvalinfo_papier: entity_picture: /local/images/Papier.png sensor.afvalinfo_plastic_blik_en_drankkartons: entity_picture: /local/images/PMD.png sensor.afvalinfo_restafval: entity_picture: /local/images/Restafval.png zone.home: radius:50
Foutmelding:
[Afbeelding]
YAML:
1
2
| zone.home: radius: 50 |
Een hele tijd geleden heb ik ook zoiets gehad en toen heb ik Local Fulfillment ingesteld. Dat heeft aanzienlijk geholpen in de beschikbaarheid van Home Assistant in Google Home. Ik weet natuurlijk niet of het de oplossing voor jouw probleem is, maar wellicht iets wat je nog zou kunnen proberen.luigi87 schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 13:17:
Mijn google Home verliest regelmatig zijn verbinding naar Home Assistant.
[...]
Oke, zojuist even ingesteld. nu 30 minuten wachten en dan zal ik HA even rebooten.alex3305 schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 13:28:
[...]
Een hele tijd geleden heb ik ook zoiets gehad en toen heb ik Local Fulfillment ingesteld. Dat heeft aanzienlijk geholpen in de beschikbaarheid van Home Assistant in Google Home. Ik weet natuurlijk niet of het de oplossing voor jouw probleem is, maar wellicht iets wat je nog zou kunnen proberen.
Hopelijk helpt dit
- leeg -
Inderdaad zo draai ik ook op een DS918+.Gizz schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 09:23:
[...]
Waarom niet gewoon Home Assistant OS in een VM? Lekker eenvoudig, de recommended manier om HA te draaien en je hebt ook nog eens de voordelen van het OS.
Alleen verliest die de zigbee stick weleens bij een update, deze kun je handmatig in de VMM weer toevoegen aan de VM als dat gebeurt.
Let op:
Zet je code tussen [code=yaml] [/code] tags om het goed leesbaar te houden; ook makkelijker voor de eventuele foutopsporing.
Lees ook eerst even de topicstart voor je je vraag plaatst, wellicht wordt je vraag daar al beantwoord. Wil je pronken met je setup mag dat in Home Assistant - Show je setup.
Zet je code tussen [code=yaml] [/code] tags om het goed leesbaar te houden; ook makkelijker voor de eventuele foutopsporing.
Lees ook eerst even de topicstart voor je je vraag plaatst, wellicht wordt je vraag daar al beantwoord. Wil je pronken met je setup mag dat in Home Assistant - Show je setup.