Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricto
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01:01
Ja, ik zie op de community wel meer mensen die er problemen mee hebben.

Het lijkt er nu op dat gewoon alle wifi apparaten er afgegooid zijn. En opnieuw moeten worden gekoppeld.
Lekker handig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-06 08:44
Tricto schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 09:48:
Iemand enig idee hoe dit te fixen is? Sinds gisteren liggen al m'n shelly modules eruit.

[Afbeelding]
Oh, en verstuur even een rapport, ik zou als developer zo veel mogelijk van deze willen ontvangen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:17
Tricto schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 10:51:
Ja, ik zie op de community wel meer mensen die er problemen mee hebben.

Het lijkt er nu op dat gewoon alle wifi apparaten er afgegooid zijn. En opnieuw moeten worden gekoppeld.
Lekker handig...
Is het niet zo dat je heel lang niet in de app hebt gekeken dat alle oude drivers werder verwijderd en dat je ze een keer opnieuw moest koppelen?
De ontwikkelaar roept dat namelijk al bijna 1,5 jaar geloof ik.
Maar het kan ook iets anders zijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricto
Nee, ik gebruik homey pas een half jaar. En sindsdien vrij intensief. Alles is up to date.

Inmiddels reactie van ontwikkelaar. App moet worden verwijderd en worden her geïnstalleerd. Schijnt gister iets niet goed in de cloud te zijn gegaan.

Niet iets wat ik zelf fout heb gedaan. Toch wel irritant. Een aantal dingen in mn woning draaien echt op een flow (en werken nu dus niet).

M’n mechanische ventilatie in de badkamer gaat nu bijvoorbeeld niet aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H.Klinkhamer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-05 07:20
St@m schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 22:18:
Heeft iemand nog tips voor GU10 met kleur voor een zachtere prijs dan 12 euro ps die werkt met de pro 2023? Ik zie door de bomen het bos niet meer en heb er 17 nodig..
Iets van Tuya (of een van de vele merken die gebruik maken van Tuya). Bijv. Kruidvat / Calex. Wel eens op forum van Homey tegengekomen dat een specifiek merk niet werkte (was volgens mij een Hombii). Athom is nu zelf bezig met de Tuya-app (nog in test maar lijkt wel goed te werken met de lampen al).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Tricto schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 14:15:
Nee, ik gebruik homey pas een half jaar. En sindsdien vrij intensief. Alles is up to date.

Inmiddels reactie van ontwikkelaar. App moet worden verwijderd en worden her geïnstalleerd. Schijnt gister iets niet goed in de cloud te zijn gegaan.

Niet iets wat ik zelf fout heb gedaan. Toch wel irritant. Een aantal dingen in mn woning draaien echt op een flow (en werken nu dus niet).

M’n mechanische ventilatie in de badkamer gaat nu bijvoorbeeld niet aan.
OK. Dat is dan niet zo mooi.
Als je apparaten hebt verwijderd en hebt vervangen of opnieuw gekoppeld kan je de mogelijk met een script herstellen.
Er staat ergens wel op het community forum een script om flows te herstellen na vervangen van een verwijderd apparaat door een nieuw apparaat.
Weet niet of het werkt voor Homey Cloud.
https://community.homey.a...d-re-adding-devices/65018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricto
Voorlopig valt er helaas niets te koppelen. Verwijderen van de app met daarmee alle apparaten heb ik zojuist gedaan. Helaas na het installeren van de app crasht deze direct. Inmiddels meerdere mensen in de community met hetzelfde probleem. Hoop dat t snel wordt gefixt. Shelly heeft i.i.g. aan dat het aan homey ligt. Gelukkig had ik de automatisering ook in smarrthings staan. En heb m daar nu maar weer geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricto
App doet het weer. Alle apparaten weg en flows kapot …

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WheeleE
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:56

WheeleE

Dinges

Is er een mogelijkheid om een zigbee-plug te configureren als een lamp? Zodat het onder Lights/Lampen wordt weergegeven?
Dan zou ik in flows niet meer de plug los hoeven te specificeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mike123
WheeleE schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 16:47:
Is er een mogelijkheid om een zigbee-plug te configureren als een lamp? Zodat het onder Lights/Lampen wordt weergegeven?
Dan zou ik in flows niet meer de plug los hoeven te specificeren.
In de Homey app op de plug klikken en vasthouden, rechts bovenin op instellingen klikken, aangesloten.
Bedoel je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WheeleE
  • Laatst online: 22:56

WheeleE

Dinges

mike123 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 17:01:
[...]

In de Homey app op de plug klikken en vasthouden, rechts bovenin op instellingen klikken, aangesloten.
Bedoel je dat?
Ja dat is inderdaad wat ik zocht, Dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Laatst online: 19-06 13:40
Afgelopen week de Homey Pro geïnstalleerd en ben nu al Hooked aan automation. Eerste lampen aangesloten. Flows aangemaakt en gekoppeld met een klikaanklikuit afstandbediening, die ik nog had liggen.

Balen van een govee led strip die ik onlangs geplaatst heb achter een plaat, deze kan alleen bluetooth. Nooit bij stil gestaan.

Ik heb de Homey Pro in de woonkamer staan. Nu wil ik ook boven lampen en eventueel sensoren plaatsen. Welk protocol bied de beste optie qua bereik en afstand? Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Ik heb nu 3 light bulbs van govee die via de app met de cloud api wordt aangestuurd.

[ Voor 9% gewijzigd door Zaratrass op 14-06-2024 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zaratrass schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 23:12:
Afgelopen week de Homey Pro geïnstalleerd en ben nu al Hooked aan automation. Eerste lampen aangesloten. Flows aangemaakt en gekoppeld met een klikaanklikuit afstandbediening, die ik nog had liggen.

Balen van een govee led strip die ik onlangs geplaatst heb achter een plaat, deze kan alleen bluetooth. Nooit bij stil gestaan.

Ik heb de Homey Pro in de woonkamer staan. Nu wil ik ook boven lampen en eventueel sensoren plaatsen. Welk protocol bied de beste optie qua bereik en afstand? Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Homey Pro ondersteunt ook bluetooth, dus misschien is er toch nog wat mogelijk met je led strip.

Qua protocol heb je verschillende mogelijkheden. Zelf heb ik vrijwel alles Zigbee en dat werkt goed en betrouwbaar. Maar je hoort er soms ook wel mensen over mopperen, mogelijk door verstoringen in de omgeving. Anderen zijn weer enthousiast over Zwave. Over het algemeen zijn Zigbee apparaten wat goedkoper. De materie is interessant om eens goed te bestuderen en daarna een keuze te maken en zoveel mogelijk hetzelfde protocol te gebruiken. Veel Zigbee apparaten die op netspanning werken, zijn tevens versterkers voor apparaten die verder weg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holmes
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 21:23
Zaratrass schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 23:12:
Welk protocol bied de beste optie qua bereik en afstand? Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Ik zou zeker voor z-wave gaan. Vooral in combinatie met Fibaro dimmer 2 en coolcam producten. Nooit problemen.

Zigbee vind ik zelf minder stabiel...ik gebruik ook veel Philips Hue producten, maar dan wel samen met de Hue bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
wolly_a schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 23:22:
[...]

Homey Pro ondersteunt ook bluetooth, dus misschien is er toch nog wat mogelijk met je led strip.

Qua protocol heb je verschillende mogelijkheden. Zelf heb ik vrijwel alles Zigbee en dat werkt goed en betrouwbaar. Maar je hoort er soms ook wel mensen over mopperen, mogelijk door verstoringen in de omgeving. Anderen zijn weer enthousiast over Zwave. Over het algemeen zijn Zigbee apparaten wat goedkoper. De materie is interessant om eens goed te bestuderen en daarna een keuze te maken en zoveel mogelijk hetzelfde protocol te gebruiken. Veel Zigbee apparaten die op netspanning werken, zijn tevens versterkers voor apparaten die verder weg zijn.
Thanks. eerst wat meer uitzoek werk. Het liefste ook lokaal draaien. De lampen van govee gaan via een internet api net als tuya apparaten.

Er is trouwens geen ondersteuning voor die bluetooth helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
Holmes schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 23:32:
[...]

Ik zou zeker voor z-wave gaan. Vooral in combinatie met Fibaro dimmer 2 en coolcam producten. Nooit problemen.

Zigbee vind ik zelf minder stabiel...ik gebruik ook veel Philips Hue producten, maar dan wel samen met de Hue bridge.
Heb je dan meerder bridges door het huis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holmes
Zaratrass schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 09:11:
[...]

Jazeker, en dit moet je ook zeker nodig gaan hebben. Of je woont in een tiny house 😛

Ik heb structureel in iedere kamer met een plafondlamp een dimmer 2 ingebouwd, samen met een (dubbele) pulsdrukker om het eventueel te kunnen bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holmes
Zaratrass schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 09:11:
[...]

Zag later pas dat je waarschijnlijk met de "bridges" de Hue bridge bedoelde ;-) (had nog weinig koffie op) maar ik heb 1 hue bridge, zou niet weten waarom je er meer nodig zou moeten hebben? zo'n bridge kan dacht ik 250 lampen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
Holmes schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 11:27:
[...]

Zag later pas dat je waarschijnlijk met de "bridges" de Hue bridge bedoelde ;-) (had nog weinig koffie op) maar ik heb 1 hue bridge, zou niet weten waarom je er meer nodig zou moeten hebben? zo'n bridge kan dacht ik 250 lampen aan.
Een bridge voor het bereik. Of werkt het net als zigbee, het versterken van elkaars signaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holmes
De lampen maken vooral de Zigbee mesh. Jammer alleen is dat je niets aan deze mesh hebt met Homey, als je de bridge gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-06 13:33

Dav0s

Hr?

Holmes schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 23:32:
[...]

Grappig, ik ervaar dat precies andersom. Met Z-wave constant gedoe met slecht bereik en wegvallende signalen, terwijl alles van Zigbee na verbinding maken met Homey probleemloos werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:42

DON PAPA

Tweaker-fan

Ik had vanmiddag iets vreemds, de Homey gaf opeens aan geen verbinding meer te hebben, terwijl het internet gewoon werkte. Pas na een herstart van de Homey (stekker eruit/in) kwam de Homey weer tot leven. Geen idee waar dit door kwam, maar hadden hier misschien ook mensen vanmiddag problemen met de verbinding van hun Homey?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

DON PAPA schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 18:42:
Ik had vanmiddag iets vreemds, de Homey gaf opeens aan geen verbinding meer te hebben, terwijl het internet gewoon werkte. Pas na een herstart van de Homey (stekker eruit/in) kwam de Homey weer tot leven. Geen idee waar dit door kwam, maar hadden hier misschien ook mensen vanmiddag problemen met de verbinding van hun Homey?
Nope, ik in ieder geval niet.

https://status.homey.app/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gisteren niet, heb het wel eens eerder gehad en dat kwam omdat de login servers toen plat lagen. Gelukkig was dat vrij snel verholpen.

offtopic:
en een keer had ik het omgekeerde. Geen internet maar homey had nergens problemen mee. Bleek mijn lokale dns er uit te liggen en homey gewoon div. zaken vanuit de cache te resolven

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Laatst online: 23:42

DON PAPA

Tweaker-fan

Tot nu toe draait de Homey weer 100%, dus hopelijk was het éénmalig.

Misschien ook interessant voor andere Homey gebruikers, de Qubino Slimme stekker 16A is op dit moment bij de Robbshop te koop met 50% korting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 17:15
DON PAPA schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 08:06:

Misschien ook interessant voor andere Homey gebruikers, de Qubino Slimme stekker 16A is op dit moment bij de Robbshop te koop met 50% korting
Klein beetje off-topic maar oprechte interesse: 29 euro voor een Zigbee stekker? (na korting van 50%...) Tuya heeft ook een 20A Zigbee variant voor 5 euro en een beetje... Wanneer je deze rechtstreeks koppelt met Homey heb je geen enkele hinder van "verkeer richting China" wat ik nog als enige argument zou begrijpen (wanneer je deze koppelt aan een Tuya hub).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zilverdael80
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-06 16:04
Vorige week gehad, Homey hobbelde leuk door, flows werkte, maar verbinding krijgen om bv handmatig lampen te schakelen werkte 9/10 keer niet.
Homey even geholpen door hem stroomloos te zetten en opnieuw te starten, toen kwamen ook ineens alle notificaties van de afgelopen 4 dagen binnen.
Hopelijk eenmalig, maar ja, Homey kan op verschillende manieren crashen en vastlopen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Axel schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 09:23:
[...]

Klein beetje off-topic maar oprechte interesse: 29 euro voor een Zigbee stekker? (na korting van 50%...) Tuya heeft ook een 20A Zigbee variant voor 5 euro en een beetje... Wanneer je deze rechtstreeks koppelt met Homey heb je geen enkele hinder van "verkeer richting China" wat ik nog als enige argument zou begrijpen (wanneer je deze koppelt aan een Tuya hub).
De vraag die je dan moet stellen is hoe lang gaat een Tuya mee t.o.v. een A merk. Al denk ik dat het wel meevalt daarmee aangezien er vrij weinig bewegende delen inzitten.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel
Webgnome schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 09:32:
[...]

De vraag die je dan moet stellen is hoe lang gaat een Tuya mee t.o.v. een A merk. Al denk ik dat het wel meevalt daarmee aangezien er vrij weinig bewegende delen inzitten.
Normaal helemaal mee eens, daarom geef ik vaak ook de voorkeur aan A-merken. Bijv. lampen (alles Philips Hue hier). Maar in geval van een stekker inderdaad... :? Maar wie weet is er andere argumentatie! Oprechte interesse nogmaals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilverdael80
Ik heb met Tuya zigbee geen ervaring, alleen Tuya WiFi.
En de naam zegt eigenlijk al een beetje de kwaliteit.
Toei: • Prul (Iets is weinig waard of is troep) (brabants)
Het is gewoon zooi. 4 meter WiFi bereik zonder obstakels is bij sommige van deze plugs al te ver.
Ik vermoed dat er ook bij de zigbee variant gewoon ernstig beknibbeld is op hardware en er (o.a.) zeer zwakke antennes in zullen zitten.
My 2 cents

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Axel schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 09:37:
[...]

Normaal helemaal mee eens, daarom geef ik vaak ook de voorkeur aan A-merken. Bijv. lampen (alles Philips Hue hier). Maar in geval van een stekker inderdaad... :? Maar wie weet is er andere argumentatie! Oprechte interesse nogmaals.
Zelf heb ik in de loop der jaren veel stekkers versleten. HEt relais wat er in zit gaat gewoon stuk. Op dit moment heb ik een qubino en die werkt tot nu toe het beste van allemaal. dus het kan gewoon kapot. En daar zit het hem in . Als ik elk half jaar een nieuwe tuya moet kopen dan is dat niet kosten effectief en slecht voor het milieu

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel
Zilverdael80 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 09:50:
Ik heb met Tuya zigbee geen ervaring, alleen Tuya WiFi.
En de naam zegt eigenlijk al een beetje de kwaliteit.
Toei: • Prul (Iets is weinig waard of is troep) (brabants)
Het is gewoon zooi. 4 meter WiFi bereik zonder obstakels is bij sommige van deze plugs al te ver.
Ik vermoed dat er ook bij de zigbee variant gewoon ernstig beknibbeld is op hardware en er (o.a.) zeer zwakke antennes in zullen zitten.
My 2 cents
Ik heb hier dus twee Tuya Zigbee 20A stekkers, was skeptisch om zelfde argumenten. Maar tegendeel blijkt waar, bereik is meer dan prima en bouwkwaliteit is net zo goed als vergelijkbare Philips Hue stekker die ik ook heb. Laatst genoemde meet echter geen waardes.

Stekkers nu halfjaar in gebruik, ga mee maken hoe lang ze meegaan 🤷🏻‍♂️

[ Voor 4% gewijzigd door Axel op 19-06-2024 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:52
Voor het upgraden van onze keuken wil ik gaan werken met Zigbee dimmers. De Tasmota geflashde Shelly's vind ik toch onstabiel. Ik kwam deze dimmer tegen. Iemand ervaring met draaidimmers en de Homey pro 2021?

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
Ieder zijn eigen ding, maar ik hang geen Chinese 20A-stekkers aan mijn apparatuur/huis. Fijne besparing als je huis binnen een uur een berg as kan zijn geworden....

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-06 08:47
Vraagje, stel ik koop 'Advanced Flows" voor mijn Homey Pro (Early 2016) en ik heb "Homey Pro Backups" actief. Als ik eind van het jaar een nieuwe Homey Pro zal kopen, worden dan de advanced flows in de backup meegenomen en 1-op-1 op de nieuw Homey gezet?
Ik vraag dit omdat "Advanced Flows" gebonden is aan de Homey Pro.

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
TKroon schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 12:38:
Ieder zijn eigen ding, maar ik hang geen Chinese 20A-stekkers aan mijn apparatuur/huis. Fijne besparing als je huis binnen een uur een berg as kan zijn geworden....
Is dit een reactie op mijn vraag? :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axel
TKroon schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 12:38:
En waar denk jij dat die andere stekkers grotendeels worden gemaakt dan? Zo'n makkelijke popie jopie opmerking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
ephymerous schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 12:58:
[...]

Is dit een reactie op mijn vraag? :)
Nee, excuus. Dat was een reactie op de Tuya stekkers hierboven.

@Axel Het gaat mij om de super goedkope Chinese apparaten. Die prijs komt ergens vandaan.

[ Voor 17% gewijzigd door TKroon op 19-06-2024 13:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axel
TKroon schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 13:01:
[...]

Nee, excuus. Dat was een reactie op de Tuya stekkers hierboven.

@Axel Het gaat mij om de super goedkope Chinese apparaten. Die prijs komt ergens vandaan.
Dat laatste eens ;) maar dat zal vooral uiten in hardware die eerder kapot gaat. Dat ga ik mee maken.
Dat het leidt tot een brand valt voor mij de voorgaande genoemde categorie opmerkingen.
Maar ik zal niet langer off-topic blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
ephymerous schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 12:08:
Voor het upgraden van onze keuken wil ik gaan werken met Zigbee dimmers. De Tasmota geflashde Shelly's vind ik toch onstabiel. Ik kwam deze dimmer tegen. Iemand ervaring met draaidimmers en de Homey pro 2021?
Geen ervaring met deze, wel met die van Ecodim. Heb een keer ergens gelezen dat die van robshop minder stabiel zijn, maar geen idee of dat daadwerkelijk zo is. Ecodim ben ik trouwens erg over te spreken en is qua prijs vergelijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
deathmonkey schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 15:20:
[...]

Geen ervaring met deze, wel met die van Ecodim. Heb een keer ergens gelezen dat die van robshop minder stabiel zijn, maar geen idee of dat daadwerkelijk zo is. Ecodim ben ik trouwens erg over te spreken en is qua prijs vergelijkbaar.
Dank voor het delen van je ervaring. Welke versie heb je? Ik zag bij Robbsmarrt twee verschillende versies.

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Niet online
ephymerous schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 15:45:
[...]

Dank voor het delen van je ervaring. Welke versie heb je? Ik zag bij Robbsmarrt twee verschillende versies.
Ik geloof de basic:
https://www.ecobright.nl/...odim-07-zigbee-basic.html

Trouwens erg tevreden met de Ecobright webshop voor advies. Is geloof ik van de fabrikant zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-06 10:42
Sinds kort maak ik gebruik van de homey pro (early 2023), hiervoor heb ik de homey early 2018 gehad.

Nu valt het me op dat er flows niet uitgevoerd worden, zoals ik deze ook had staan in de 2018 versie, bijvoorbeeld:
Als de tijd is 05:00. EN het is vandaag een ophaaldag (afvalwijzer) DAN stuur een push bericht het .... wordt vandaag opgehaald.
Deze worden niet verzonden.
Eveneens als meldingen van de vaatwasser, oven, wasmachine e.d.

Wat doe ik fout in de flow?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/69yZySQHrlVUZhC06YFGogZ1vdM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d2OFYTMbF0BcPTCVBi8uGY4p.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zilverdael80
Voer de flow eens handmatig uit, kijken waar het stokt?
Heb het idee dat afvalherinnering 2.0 niet zo heel lekker werkt, ik heb soortgelijke problemen, maar nog niet de tijd/moeite genomen om er naar te kijken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
Zilverdael80 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 10:02:
[...]

Voer de flow eens handmatig uit, kijken waar het stokt?
Heb het idee dat afvalherinnering 2.0 niet zo heel lekker werkt, ik heb soortgelijke problemen, maar nog niet de tijd/moeite genomen om er naar te kijken :X
Nergens, dat is het probleem....als ik het handmatig doe gaat het goed.
Bij de vaatwasser is het glansspoelmiddel op, via de app van Siemens netjes een melding alleen via Homey niet.
Zelfde met afvalwijzer.

De enige die wel goed loopt is die van mijn medicijnen om 18:30.
Vanmorgen ook weer 'problemen' met Hue, de schakelaars bij het bed zetten osn op slapen/wakker en deze deden het (weer) niet.
Homey toen herstart en toen kwam de melding binnen van het glasspoelmiddel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilverdael80
Volgende domme gedachte: bepaalde stilte uren ingesteld in je telefoon dat notificaties onderdrukt worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holmes
@Henkhuppelschot Zou contact opnemen met Athom, en een diagnose log sturen. De flows zien er verder gewoon goed uit. Misschien is er iets niet goed gegaan met de migratie van hp2018 naar 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
Holmes schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 10:16:
@Henkhuppelschot Zou contact opnemen met Athom, en een diagnose log sturen. De flows zien er verder gewoon goed uit. Misschien is er iets niet goed gegaan met de migratie van hp2018 naar 2023
Heb geen migratie gedaan, maar alles opnieuw aangemaakt/toegevoegd.
Zal contact opnemen met Homey support.

@Zilverdael80 nee, vaatwasser stond gisteren overdag aan en kreeg de melding van Siemens wel en van Homey niet.
Verder schakelt mijn telefoon vanaf 22:00 tot 08:00 automatisch op de stil stand, maar meldingen komen wel binnen.
Dus dat is het ook niet helaas...

[ Voor 24% gewijzigd door Henkhuppelschot op 21-06-2024 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-06 08:47
Bas Post schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 12:44:
Vraagje, stel ik koop 'Advanced Flows" voor mijn Homey Pro (Early 2016) en ik heb "Homey Pro Backups" actief. Als ik eind van het jaar een nieuwe Homey Pro zal kopen, worden dan de advanced flows in de backup meegenomen en 1-op-1 op de nieuw Homey gezet?
Ik vraag dit omdat "Advanced Flows" gebonden is aan de Homey Pro.
Iemand? Zou dit graag willen weten, alvorens ik €25 mogelijk verbras.
Alvast bedankt.

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Bas Post schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 11:05:
[...]

Alvast bedankt.
Kan je dit niet beter bij Athom support checken?

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
Bas Post schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 11:05:
[...]

Alvast bedankt.
Ja, want de nieuwe pro heeft standaard advanced flow!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
deathmonkey schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 17:00:
[...]

Ik geloof de basic:
https://www.ecobright.nl/...odim-07-zigbee-basic.html

Trouwens erg tevreden met de Ecobright webshop voor advies. Is geloof ik van de fabrikant zelf.
Ik heb deze twee maal besteld. Ik ga de komende weken de keuken aanpassen en ik ben benieuwd hoe ze bevallen :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Axel schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 09:23:
[...]

Eh? Zigbee? Er staat toch duidelijk "Qubino Smart Plug 16A Z-Wave Plus" ?

Z-Wave is altijd al duurder dan Zigbee. Misschien heeft dat iets te maken met de betrouwbaarheid, dat zou ik niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandmegens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-06 20:04
Heeft iemand een tip voor een bedrade temperatuursensor? Draadloze vind ik niet betrouwbaar genoeg aangezien ik mijn volledige huis er mee ga verwarmen en koelen.

Tot nu toe kom ik uit op een Fibaro Smart implant met zo'n temperatuur sensor, maar dat lijkt mij erg hobby-achtig (niet gewoon een fatsoenlijke stekker en behuizing etc.) en lees daar niet de allerbeste verhalen over.
Andere optie is een Aeotec Multisensor 7. Vrij prijzig, en beetje raar om temperatuur sturing via een bewegingssensor te doen, maar zou wel redelijk moeten werken.

Iemand nog tips/ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:58
rolandmegens schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 08:53:
Heeft iemand een tip voor een bedrade temperatuursensor? Draadloze vind ik niet betrouwbaar genoeg aangezien ik mijn volledige huis er mee ga verwarmen en koelen.

Tot nu toe kom ik uit op een Fibaro Smart implant met zo'n temperatuur sensor, maar dat lijkt mij erg hobby-achtig (niet gewoon een fatsoenlijke stekker en behuizing etc.) en lees daar niet de allerbeste verhalen over.
Andere optie is een Aeotec Multisensor 7. Vrij prijzig, en beetje raar om temperatuur sturing via een bewegingssensor te doen, maar zou wel redelijk moeten werken.

Iemand nog tips/ideeen?
Ik ben heel tevreden over de smart implant. Enige nadeel, de kanalen zijn niet "vast". Ik heb 4 of 5 temp sensoren aangesloten, maar spanningsloos gaan, is de boel in de war, dat is zwaar irritant.
Wat dat betreft zou je gewoon bijna elke sensor zn eigen smart implant geven om t zo "vast" te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandmegens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-06 20:04
ybos schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 08:58:
[...]

Ik ben heel tevreden over de smart implant. Enige nadeel, de kanalen zijn niet "vast". Ik heb 4 of 5 temp sensoren aangesloten, maar spanningsloos gaan, is de boel in de war, dat is zwaar irritant.
Wat dat betreft zou je gewoon bijna elke sensor zn eigen smart implant geven om t zo "vast" te zetten.
Het gaat mij om 1 temperatuursensor, die gewoon in het stopcontact te steken is. Bij zo'n smart implant moet ik dan nog aardig wat toevoegen(behuizing, stekker, etc.) Maar goed om te horen dat hij toch wel goed bevalt, dan is het evt wel een optie. Alleen als ik de smart implant + temp sensor + stekker + behuizing bij elkaar op tel is het wel duurder dan zo'n aeotec multisensor 7, die meer plug and play is (en meer sensor waarden geeft)

[ Voor 13% gewijzigd door rolandmegens op 25-06-2024 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Ik wil mijn nachtlampjes ook aansluiten op de Homey. Daarvoor wil ik het liefst een slimme snoer
schakelaar. Dus eigenlijk de huidige knop maar dan slim. En dan bij voorkeur niet voor 60 euro per stuk. Iemand tips? :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilverdael80
ephymerous schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 09:18:
Ik wil mijn nachtlampjes ook aansluiten op de Homey. Daarvoor wil ik het liefst een slimme snoer
schakelaar. Dus eigenlijk de huidige knop maar dan slim. En dan bij voorkeur niet voor 60 euro per stuk. Iemand tips? :)
Dat licht er natuurlijk aan wat je nu al hebt wat dan een mooie oplossing is.
zigbee / wifi powerplug kan in principe al voldoende zijn lijkt me?
Die zijn niet zo duur.
Of wil je een OF schakeling, zowel je huidige knopje wat werkt om te schakelen als mede je home automation?

Wellicht heb je hier wat aan: https://homey.app/en-us/best-buy-guide/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Zilverdael80 schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 09:50:
[...]

Dat licht er natuurlijk aan wat je nu al hebt wat dan een mooie oplossing is.
zigbee / wifi powerplug kan in principe al voldoende zijn lijkt me?
Die zijn niet zo duur.
Of wil je een OF schakeling, zowel je huidige knopje wat werkt om te schakelen als mede je home automation?

Wellicht heb je hier wat aan: https://homey.app/en-us/best-buy-guide/
Die plugs heb ik genoeg. Mijn vriendin wil vooral dat ze blijven werken op de huidige manier, oftewel met een snoerschakelaar. De WAF maakt het niet eenvoudiger ;)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amersfoort
  • Laatst online: 23:07
Dootdat mijn CV thermostaat in de uitblaasrichting van de nieuwe airco (verwarming + koeling) hangt, kon ik deze thermostaat niet goed gebruiken voor de aansturing van de airco.

Uiteindelijk heb ik de Shelly H&T Gen3 (https://www.shelly.com/en...gen3-matte-black/sht-g3-w) gekocht. Deze heb ik aangesloten op een usb lader, zodat de synchronisatie frequentie hoger is dan op batterijen (kan ook).

Doordat deze sensor op wifi werkt voor de communicatie met Homey ben je flexibel in de positionering. Sindsdien fijne aansturing van de airco.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zilverdael80
ephymerous schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 10:38:
[...]

Die plugs heb ik genoeg. Mijn vriendin wil vooral dat ze blijven werken op de huidige manier, oftewel met een snoerschakelaar. De WAF maakt het niet eenvoudiger ;)
ikea stekker met schakelaar
Zo iets met voldoende WAF?
Geen bridge nodig, want Homey ondersteund Zigbee.
€12 per stuk en klaar lijkt me.
Zit de schakelaar dan wel niet aan een snoertje, maar kan je plaatsen waar je (redelijkerwijs) wil.

pluspunt, programmeren zoals je wil met flows.
if 'uit knop' and 'lampie is al uit' doe 'ander lampie uit'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onne
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:40
Al een aantal jaar gebruik ik een Sensibo ivm Homey om een airco te bedienen. Dit heeft altijd super stabiel en foutloos gewerkt.

Sinds een week komen echter niet alle commando’s vanuit een Homey flow goed door. In de log van de Sensibo zie ik dan “API call action failed”. Dus hij ontvangt blijkbaar wel een signaal van Homey maar onvolledig of in ieder geval niet afdoende om de actie uit te voeren.

Dit is vooral vervelend voor flows die bijv de airco ‘s nachts na x uur uit moeten zetten, en dat dus niet doen.

In de afgelopen periode geen grote aanpassingen gedaan in de Homey setup. Anders dan een zwave robbshop wall button paneel toegevoegd in dezelfde kamer redelijk dicht bij de Sensibo. Omdat dit zwave is in tegenstelling tot Sensibo lijkt het me niet dat dat er mee te maken heeft. En kan niet makkelijk testen om dat button paneel weg te halen aangezien hij met stevig tape aan de muur vastzit.

Iemand zelfde probleem ervaren (en opgelost)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jwhoogervorst
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:51
@onne kan je niet gewoon het batterijtje uit dat robshop paneel halen?

Voor elke oplossing is er een probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onne
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:40
jwhoogervorst schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 01:15:
@onne kan je niet gewoon het batterijtje uit dat robshop paneel halen?
Klopt (hoewel dat niet zo makkelijk gaat), ik wil eigenlijk nog niet accepteren dat de combi van de 2 het probleem is haha

Heb nu een flow toegevoegd die na 30 sec nogmaals een off signaal geeft, maar niet echt elegant.

[ Voor 13% gewijzigd door onne op 27-06-2024 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:36
Hallo,

Ik heb een Aqara Light Sensor T1
Als ik deze wil toevoegen aan Homey krijg ik de melding onbekend ZigBee apparaat

Heeft iemand tips om de sensor werkend te krijgen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/08mT96aZvD-Oiog29ed0WW10TLU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/WxKvmUFtgAYfAsK1kHq7EufQ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:56
Dazzie schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 17:06:
Als ik deze wil toevoegen aan Homey krijg ik de melding onbekend ZigBee apparaat
Voeg je het toe als standaard zigbee aparaat, of via de Aqara app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Klinkhamer
https://homey.app/nl-nl/app/com.xiaomi-mi/Aqara/ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
Misschien had ik er bij moeten vermelden dat dit al via de Aqara app was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSR
  • Niet online

KSR

Hallo,

[Afbeelding]
Je kunt hem toch gewoon toevoegen en de naam veranderen.
Ik had ook een aantal onbekende apparaten, maar deze werkte wel.

Be Stronger Than Your Excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
Kan wel de naam wijzigen maar dat maakt niets aan. Hij voegt hem toe als een schakelaar ipv lichtsensor welke lux moet meten….
KSR schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 23:02:
[...]

Je kunt hem toch gewoon toevoegen en de naam veranderen.
Ik had ook een aantal onbekende apparaten, maar deze werkte wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Klinkhamer
Dazzie schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 19:15:
Misschien had ik er bij moeten vermelden dat dit al via de Aqara app was.
[...]
Was inderdaad handig geweest :)

Zie inderdaad ook je sensor niet staan (lekker handig overigens van Aqara dat verschillende sensoren met dezelfde aanduiding op de makt gezet worden). Voor de app is het dan ook een onbekend zigbee-apparaat. Wellicht de ontwikkelaar een verzoek sturen om deze toe te voegen. Contactdetails staan bij de app.

Of wellicht met een hub van Aqara. Wat leesstof: https://community.homey.a...solution-zigbee-app/156/1 (mocht je deze nog niet ontdekt hebben)

[ Voor 16% gewijzigd door H.Klinkhamer op 29-06-2024 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masuchievo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:24

Masuchievo

Cpt. Average

Hallo,

[Afbeelding]
2 maandjes geleden ook last van gehad.
Ik heb de app een paar keer opnieuw opgestart en toen werkte het wel.
Gevalletje, blijven proberen.

Te weinig geld voor alle gadgets.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sorted.bits
Oh man,waar ik dit helemaal vind passen bij de berichten die je soms van Athom hoort, vind ik het wel jammer dat dit uit handen word gegeven. Ik ga er een beetje van uit dat dit niet lang goed blijft gaan.

nieuws: LG neemt bedrijf achter smarthomeplatform Homey over

Wel leuk voor de eigenaren dat ze kunnen cashen voor hun harde werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masuchievo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:24

Masuchievo

Cpt. Average

Ik weet nog niet wat ik er van moet vinden. Ik hoop dat het blijft bij betere integratie van LG producten en niet een walled garden. Anders zullen velen van ons waarschijnlijk overstappen op home assistant.

Te weinig geld voor alle gadgets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-06 16:33
Hmmm nou ik ben ook niet gerust….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMax12
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-06 16:02
Dit word denk ik een typisch gevalletje zoals ook al veel gereageerd is onder het bericht, van grote stappen in de komende maanden en dan afwachten hoe de gebruikers er vanaf komen.

Misschien dan toch een keer hopen op een goede uitkomst.
Ben wel benieuwd naar de versnelling die nu te verwachten is.
Als er maar geen LG stempel op komt ben ik al wat geruster, maar dat wordt afwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Niet online
Ben er zelf niet heel gerust op, hopelijk blijft Homey relatief geavanceerd in mogelijkheden en gaan ze het niet verder dichttimmeren qua functionaliteiten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VySio
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20-06 15:23
Ik denk niet dat er veel zal veranderen. Het klantenbestand en doelgroep van Homey hebben ze ook overgekocht. Als het doel is om LG producten beter te integreren ten koste van de rest van het platform dan zal de community erg snel uitsterven. Dan is de investering teniet gedaan.

Het kan ook gewoon zo zijn dat ze echt wat in de business zien en zich meer willen richten op smarthome en dat Homey een grote stap in die richting is.

Nu gaat er vaak wel een efficientieronde (/bezuiniging) door het bedrijf.

Netto had ik ook gewoon liever bij het oude gehad. Maar ik zie geen zwartgallige toekomst voor ons smarthomeplatform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Of LG gaat Homey veel internationaler wegzetten. Ik heb toch het gevoel dat het vooral een Nederlands feestje is. Daarmee wordt de ondersteuning nog groter. Het hoeft niet perse negatief te zijn.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
VySio schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 11:38:
Ik denk niet dat er veel zal veranderen. Het klantenbestand en doelgroep van Homey hebben ze ook overgekocht. Als het doel is om LG producten beter te integreren ten koste van de rest van het platform dan zal de community erg snel uitsterven. Dan is de investering teniet gedaan.
Dit denk ik ook. Ik zie het als positief dat er indien nodig veel kapitaal bij komt kijken en Homey eerder internationaal groter zal worden, dan dat het ingeperkt wordt door LG. Want dan ben je de gebruikers in rap tempo kwijt natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Masuchievo schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 08:07:

Ik weet nog niet wat ik er van moet vinden. Ik hoop dat het blijft bij betere integratie van LG producten en niet een walled garden. Anders zullen velen van ons waarschijnlijk overstappen op home assistant.
Vraag is of bepaalde app ontwikkelaars nog brood zien in het ontwikkelen van apps voor een platform wat onder beheer van LG valt. Ik vond ondersteuning van 3rd party hardware destijds al vrij mager en ik vraag me af hoe men op termijn om gaat met ondersteuning van de "concurrenten" zoals bijvoorbeeld een integratie van Samsung smart tv's, Roborock robotstofzuigers, Daikin airco's om er maar een paar te noemen.
VySio schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 11:38:
Als het doel is om LG producten beter te integreren ten koste van de rest van het platform dan zal de community erg snel uitsterven. Dan is de investering teniet gedaan.
Want die community is nu zo bizar groot dat dat vooral een reden was voor LG om het gros van de aandelen op te kopen? Ik gok eerder dat men het voor de hardware en achterliggende software heeft gekocht en dat die community een leuke bijkomstigheid is en alles wat daar op termijn van blijft plakken is mooi meegenomen.
TKroon schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 14:05:
Dit denk ik ook. Ik zie het als positief dat er indien nodig veel kapitaal bij komt kijken en Homey eerder internationaal groter zal worden, dan dat het ingeperkt wordt door LG. Want dan ben je de gebruikers in rap tempo kwijt natuurlijk.
Voor een bedrijf als LG is de overname van een bedrijf met de omvang van Athom peanuts waarschijnlijk. Ik zie het eerder als een SmartThings scenario eerlijk gezegd en of dat nou zo gunstig is moet ieder voor zich maar beslissen.

Ik denk dat men zich vooral niet te rijk moet rekenen na deze overname met het oog op de toekomst. Zou mooi zijn als Home Assistant stand alone kon draaien op de hardware, dan zou ik er meteen weer 1 aanschaffen maar vooralsnog ben ik blij dat ik eind vorig jaar weer terug ben gegaan naar HA.

[ Voor 46% gewijzigd door R2D2 op 03-07-2024 14:51 ]

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
R2D2 schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 14:39:
[...]

Vraag is of bepaalde app ontwikkelaars nog brood zien in het ontwikkelen van apps voor een platform wat onder beheer van LG valt. Ik vond ondersteuning van 3rd party hardware destijds al vrij mager en ik vraag me af hoe men op termijn om gaat met ondersteuning van de "concurrenten" zoals bijvoorbeeld een integratie van Samsung smart tv's, Roborock robotstofzuigers, Daikin airco's om er maar een paar te noemen.
Nou dat is een goed punt. Ik heb een aantal apps in de Homey App Store staan, maar ik ga hier verder niet meer aan ontwikkelen zonder een goede motivatie. Het is dus van een groot bedrijf ondertussen, dan mogen ze ook voor integraties gaan betalen of het met de desbetreffende fabrikant gaan regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-06 15:15
weet iemand of the generieke zigbee tuya lampen op aliexpress werken met homey? Ik zie homey support for tuya maar zie niet zo snel welke wel en welke niet zouden werken.

Zo iets bijvoorbeeld: https://nl.aliexpress.com...WhxC&gatewayAdapt=glo2nld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prakka
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:23
Limbeckx schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 11:31:
weet iemand of the generieke zigbee tuya lampen op aliexpress werken met homey? Ik zie homey support for tuya maar zie niet zo snel welke wel en welke niet zouden werken.

Zo iets bijvoorbeeld: https://nl.aliexpress.com...WhxC&gatewayAdapt=glo2nld
Je kan het ook niet zo snel controleren, het blijft een gok. Tuya brengt echt mega veel zigbee versies soms kan 1 serie lampen al meerdere soorten Zigbee ID gebruiken. Waarvan Homey het ID gebruikt voor de herkenning van het type apparaat.

Je kan wel aan de aantal issues voorstellen hoeveel apparaten er zijn en ook nog bij komen https://github.com/JohanBendz/com.tuya.zigbee/issues

Al kan je wel zelf makkelijk een apparaat toevoegen als je een aangepaste versie installeer via Homey en de CLI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-06 15:15
prakka schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 11:40:
[...]

Je kan het ook niet zo snel controleren, het blijft een gok. Tuya brengt echt mega veel zigbee versies soms kan 1 serie lampen al meerdere soorten Zigbee ID gebruiken. Waarvan Homey het ID gebruikt voor de herkenning van het type apparaat.

Je kan wel aan de aantal issues voorstellen hoeveel apparaten er zijn en ook nog bij komen https://github.com/JohanBendz/com.tuya.zigbee/issues

Al kan je wel zelf makkelijk een apparaat toevoegen als je een aangepaste versie installeer via Homey en de CLI.
Poeh dat heeft allemaal wel wat voeten in de aarde. De Lidl gu10's zijn uitverkocht. Weet iemand een goedkoop alternatief?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjoerdvd
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23:31
IKEA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdmeer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:22
Bij ons is alles gebaseerd op Homey Pro (early 2023) en de verlichting op Philips Hue en/of Shelly. Nu willen wij een tuin aan laten leggen en het beoogde bedrijf wil graag verlichting van InLite gebruiken.

Nu kan ik nergens iets vinden over InLite in combinatie met Homey. Ik zie in ieder geen app van ze. Maar mogelijk werkt het via wel via ZWave of Zigbee ofzo... Maar ook daar kan ik niets van vinden.

Is er op enige wijze ondersteuning voor InLite (smarthub) in de Homey?

Omdat ik nergens iets kan vinden over inLite, wil ik het tuinbedrijf richting Philips Hue sturen, maar daar hebben zij weer problemen mee. Vandaar dat ik in het Philips Hue topic ook een vraag gesteld over onze situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Had je inline zelf al een mail gestuurd met de vraag?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajaalbers
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20-06 11:35
jvdmeer schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 11:38:
Bij ons is alles gebaseerd op Homey Pro (early 2023) en de verlichting op Philips Hue en/of Shelly. Nu willen wij een tuin aan laten leggen en het beoogde bedrijf wil graag verlichting van InLite gebruiken.

Nu kan ik nergens iets vinden over InLite in combinatie met Homey. Ik zie in ieder geen app van ze. Maar mogelijk werkt het via wel via ZWave of Zigbee ofzo... Maar ook daar kan ik niets van vinden.

Is er op enige wijze ondersteuning voor InLite (smarthub) in de Homey?

Omdat ik nergens iets kan vinden over inLite, wil ik het tuinbedrijf richting Philips Hue sturen, maar daar hebben zij weer problemen mee. Vandaar dat ik in het Philips Hue topic ook een vraag gesteld over onze situatie.
Ik heb zelf ook wat In-lite 12v spul in de tuin. Met een paar slimme stekkers (KAKU) voor de "domme" In-Lite trafo's heb ik het toch via Homey kunnen automatiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdmeer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:22
Webgnome schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 13:13:
Had je inline zelf al een mail gestuurd met de vraag?
Nee, nog niet gedaan. Vooral omdat bij Homey veel opgepakt wordt door de community.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-05 17:37

Amiet01

Master_A

Ik heb een Ikea Styrbar remote, en heb een (naar mijn mening) mooie advanced flow gemaakt welke afhankelijk van of ik de knop links of rechts heb gedrukt, de ene of de andere lamp bedient. Het enige wat me nu niet lukt, is gebruik maken van de helderheid knoppen ingedrukt houden en de helderheid dus te veranderen zolang ik de knop ingedrukt houd. Als ik bijvoorbeeld "zet relatief dim-niveau" op 1% zet, gaat hij alleen 1x 1% omhoog als ik de knop lang ingedrukt houd. Ik zou dus willen dat dit continu met 1% omhoog gaat zolang ik de knop ingedrukt houd. Is dat mogelijk?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
Amiet01 schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 16:09:
Ik heb een Ikea Styrbar remote, en heb een (naar mijn mening) mooie advanced flow gemaakt welke afhankelijk van of ik de knop links of rechts heb gedrukt, de ene of de andere lamp bedient. Het enige wat me nu niet lukt, is gebruik maken van de helderheid knoppen ingedrukt houden en de helderheid dus te veranderen zolang ik de knop ingedrukt houd. Als ik bijvoorbeeld "zet relatief dim-niveau" op 1% zet, gaat hij alleen 1x 1% omhoog als ik de knop lang ingedrukt houd. Ik zou dus willen dat dit continu met 1% omhoog gaat zolang ik de knop ingedrukt houd. Is dat mogelijk?
Als je geen losse trigger voor indrukken en loslaten hebt, kan dat niet. Je kunt dan beter per keer klikken het aantal procent verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-05 17:37

Amiet01

Master_A

TKroon schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 20:03:
[...]

Als je geen losse trigger voor indrukken en loslaten hebt, kan dat niet. Je kunt dan beter per keer klikken het aantal procent verhogen.
Kan dat opgelost worden met een workaround? Of moet het door de appontwikkelaar geïmplementeerd worden?

Master_A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike123
Amiet01 schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 23:21:
[...]

Kan dat opgelost worden met een workaround? Of moet het door de appontwikkelaar geïmplementeerd worden?
Misschien kan je hier iets mee.
https://community.homey.a...el-van-vasthouden/76936/8
En dan lang indrukken zo laten en dan het kaartje met Losgelaten vervangen door bv Kort indrukken.
Dus dimmen dmv vasthouden en als je de juiste helderheid hebt bereikt dan de knop loslaten en nog 1 x kort indrukken voor het kaartje van Stop transitie.
En misschien kan je ook nog de knoppen links en rechts gebruiken om relatief te dimmen met + en - 2% of zoiets.
Als je bv de knop Lang hebt ingedrukt een logische waarde op Ja of Nee zet en als de waarde bv Ja is en je drukt op Links dat de lamp dan Relatief met 2% dimt.
En dat je de waarde Ja na 5 seconden weer op nee zet.
Druk je dan Links in dat dan de knop LInks weer doet waar je hem nu voor gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holmes
Weet iemand of dit mogelijk is met Homey. Ik wil het weer een score geven, zodat ik hierop mijn airco's en thermostaat beter op kan aansturen.

Dus met verschillende condities waarbij het bijv regent of de zon schijnt +1 geven of -1, tempertuur, gevoelenstemp, enz.. .. en met een totale score (hoog of laag) uiteindelijk flows op aansturen. Heb al gekeken in bijv. de app. "Custom Tokens" maar volgens mij kan dit hierin ook niet. Weet niet of iemand hierin al ervaring mee heeft.. Ik zal wel iets willen wat niet standaard kan ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03:42
Holmes schreef op maandag 8 juli 2024 @ 17:12:
Weet iemand of dit mogelijk is met Homey. Ik wil het weer een score geven, zodat ik hierop mijn airco's en thermostaat beter op kan aansturen.

Dus met verschillende condities waarbij het bijv regent of de zon schijnt +1 geven of -1, tempertuur, gevoelenstemp, enz.. .. en met een totale score (hoog of laag) uiteindelijk flows op aansturen. Heb al gekeken in bijv. de app. "Custom Tokens" maar volgens mij kan dit hierin ook niet. Weet niet of iemand hierin al ervaring mee heeft.. Ik zal wel iets willen wat niet standaard kan ;-)
Je kan dit toch gewoon doen door een variabele te berekenen?
Dus temperatuur wordt groter dan x, variabele +1. Kleiner dan x, diezelfde variabele -1. Etc.
Wel even inbouwen dat hij dezelfde conditie niet meerdere keren kan triggeren.

[ Voor 4% gewijzigd door GermanPivo op 08-07-2024 17:24 ]

9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBgek
  • Registratie: Mei 2011
Holmes schreef op maandag 8 juli 2024 @ 17:12:

Ja, je kan op basis van gebeurtenissen een variabele berekenen. Kan vanavond wel even een printscreen delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holmes
Als iemand een voorbeeld kan posten zou dat super fijn zijn 😅

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
@Holmes Ik zou het niet als score met +1 en -1 doen, maar met factoren werken. Mijn verwarming wordt op die manier aangezet. Hier heb ik een tijd geleden uitleg gegeven hoe ik dat doe. Dat is nog een oudere versie van wat het inmiddels is, maar het principe is gelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MBgek
  • Registratie: Mei 2011
Holmes schreef op maandag 8 juli 2024 @ 19:15:
Als iemand een voorbeeld kan posten zou dat super fijn zijn 😅
Dit is een voorbeeldje hoe ik het doe de variabele Ontdooien en de tag #Ontdooien zijn het zelfde, op deze manier kan je door blijven tellen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5IurqOSvC2dtSnQmNefhqahrQwI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FxVRnSjCSO1bn3MZTygKtLLN.png?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 18 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.