Acties:
  • +1 Henk 'm!
@LA-384 ik zou zelf niet voor de bluetooth hebben gekozen. Het werkt maar niet betrouwbaar. Zigbee/Zwave werken wat dat betreft nog steeds het betrouwbaarste

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:36
Webgnome schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 17:49:
@LA-384 ik zou zelf niet voor de bluetooth hebben gekozen. Het werkt maar niet betrouwbaar. Zigbee/Zwave werken wat dat betreft nog steeds het betrouwbaarste
Ik ben er niet zo in thuis, maar er staat ook "thread" bij. Ik was in de veronderstelling dat dat beter was dan de alternatieven, of werkt dat juist via bluetooth?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thread is volgens mij via wifi, als Homey dat ondersteund (er een app voor dat merk is) zou het zomaar kunnen werken. Volgens mij is Thread niet via bluetooth

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:36
Webgnome schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 18:30:
Thread is volgens mij via wifi, als Homey dat ondersteund (er een app voor dat merk is) zou het zomaar kunnen werken. Volgens mij is Thread niet via bluetooth
Naja we gaan het zien en anders staat er binnenkort een v&a advertentie :+
Ik heb iig een topic gevonden op het homey forum waaruit blijkt dat deze sensor gekoppeld kan worden aan de 2023 versie (en die heb ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 13-06 16:39
Iemand een tapo apparaat verbonden met Homey?
Blijft continue foutmeldingen krijgen (to many requests)

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jfwiet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-06 13:55
Thread is een eigen protocol wat op 2.4ghz werkt, dus op dezelfde frequentie maar niet het zelfde als 'wifi'.

De communicatie standaard van Thread is Matter. Je kan ook Matter via Wifi hebben en veel merken bieden een Matter upgrade voor hun Hub. Aqara, Switchbot, enz. Daarmee koppelt bijv Aqara hun Zigbee producten door via/naar Matter.

Maar op dit moment zit er een hoop overlap in de markt hierdoor. Aqara kan je in veel gevallen prima koppelen aan Homey via Zigbee. Maar via hun eigen hub, via Matter, ook aan Homey.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H.Klinkhamer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-05 07:20
vuurtjih schreef op zondag 28 april 2024 @ 10:41:
Iemand een tapo apparaat verbonden met Homey?
Blijft continue foutmeldingen krijgen (to many requests)
Ja, via de app van de community. De ontwikkelaar van de officiële app is bezig met tp=link om het probleem te onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Klinkhamer
LA-384 schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 19:25:
[...]

Naja we gaan het zien en anders staat er binnenkort een v&a advertentie :+
Ik heb iig een topic gevonden op het homey forum waaruit blijkt dat deze sensor gekoppeld kan worden aan de 2023 versie (en die heb ik).
De P2 koppel je inderdaad via matter over thread aan de Homey Pro. Meen dat het beste is om de code te scannen. Lijkt dat het met de code ingeven mogelijk niet werkt. Kan ook wel weer achterhaald zijn. Ik heb zelf de P2 gekoppeld aan Homey en werkt goed.

[ Voor 1% gewijzigd door H.Klinkhamer op 29-04-2024 10:29 . Reden: Typefoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:00

JB

Cédric roelt!

Zijn er hier mensen die iets gebouwd hebben voor de "ventilatie" stand mbt Somfy rolluiken? Ik zou graag iets slims doen voor in de zomer. Dat wanneer het warm is, je de rolluiken dicht doet, maar ze net niet helemaal dicht gaan (gaatjes stand) om de warmte eruit te kunnen laten.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:50
JB schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 13:00:
Zijn er hier mensen die iets gebouwd hebben voor de "ventilatie" stand mbt Somfy rolluiken? Ik zou graag iets slims doen voor in de zomer. Dat wanneer het warm is, je de rolluiken dicht doet, maar ze net niet helemaal dicht gaan (gaatjes stand) om de warmte eruit te kunnen laten.
Flow starten (dicht maken) en dan Timen wanneer de gaatjes er zijn (bij dicht gaan) en dan met een flow stoppen op dat punt 😀 Zo doe ik het althans.... is bij mij ca 20 seconde.

[ Voor 4% gewijzigd door tcviper op 30-04-2024 13:05 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Raling
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:56
JB schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 13:00:
Mijn rolluiken hebben een programmeerbare stand (MY). Die is met de afstandsbediening in te stellen en met de middelste knop van de afstandsbediening te gebruiken.

Als die met de afstandsbediening is ingesteld, is het in een flow mogelijk de rolluiken naar de MY stand te laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Raling schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 15:03:
[...]

Mijn rolluiken hebben een programmeerbare stand (MY). Die is met de afstandsbediening in te stellen en met de middelste knop van de afstandsbediening te gebruiken.

Als die met de afstandsbediening is ingesteld, is het in een flow mogelijk de rolluiken naar de MY stand te laten gaan.
Das nog beter wellicht! Moet ik even uitzoeken hoe ik die knop programmeer! Aantal seconden werkt ook maar is minder zeker.

edit:
Done! Das (nog) veel fijner inderdaad.

[ Voor 4% gewijzigd door JB op 30-04-2024 15:53 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten16
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-06 15:14
Ik heb de laatste tijd best wat problemen met een aantal van mijn A19 bulbs van Nanoleaf. Als in: ik kan ze simpelweg niet meer bedienen met Homey. Heeft iemand hier ook last van (gehad)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Klinkhamer
Maarten16 schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 15:56:
Ik heb de laatste tijd best wat problemen met een aantal van mijn A19 bulbs van Nanoleaf. Als in: ik kan ze simpelweg niet meer bedienen met Homey. Heeft iemand hier ook last van (gehad)?
De app al eens herstart? Op forum homey volgens mij geen berichten hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten16
H.Klinkhamer schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 16:35:
[...]

De app al eens herstart? Op forum homey volgens mij geen berichten hierover.
De Nanoleaf A19 gaat via Matter en Thread zonder tussenkomst van de Nanoleaf app, dus dat werkt helaas niet. Wel m'n Homey Pro al meerdere malen herstart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:39
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de reolink deurbel ? Wifi/ poe ?

- Hoe snel is de app ( aanbellen en melding krijgen op telefoon IOS) via 4G/5g
-Krijg je ook een geluid op de telefoon net zoals bij de ring of enkel een push melding (dat lees ik)
- Weekt hij op elke willekeurige nvr mbt opslaan ? Zelf dahua camera’s in huis met nvr
- Koppeling met Homey goed ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Laatst online: 23:54
MarioMark1541 schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 20:17:

-Krijg je ook een geluid op de telefoon net zoals bij de ring of enkel een push melding (dat lees ik)
- Weekt hij op elke willekeurige nvr mbt opslaan ? Zelf dahua camera’s in huis met nvr
- Kopeinf met Homer goed ?
Ik heb ‘m op POE in combinatie met een Synology DS218+ en Homey Pro 2023.

- Vrijwel direct, binnen en buiten netwerk
- Ja, als je net als een beltoon bedoeld
- Geen idee, op de Synology gaat het uitstekend
- Via Onviff gaat de integratie met Homey prima

Ik denk dat het gegeven alle specificaties en prijs de beste deurbelcamera is :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
ephymerous schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 20:25:
[...]

Ik denk dat het gegeven alle specificaties en prijs de beste deurbelcamera is :)
Thx

Hoe is de beeldkwaliteit overdag en ‘s nachts en kan je eens een filmpje delen oid ?
En jij hebt wel de POE ben wel benieuwd hoe wifi zich weerhoud
En gebruik jij de reolink app ook of die van de synology dan ?

[ Voor 9% gewijzigd door MarioMark1541 op 30-04-2024 20:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:22
JB schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 15:11:
[...]

Das nog beter wellicht! Moet ik even uitzoeken hoe ik die knop programmeer! Aantal seconden werkt ook maar is minder zeker.

edit:
Done! Das (nog) veel fijner inderdaad.
Als het goed is het roluik op de gewenste stand zetten en dan de MY toets vasthouden tot het scherm even beweegt.
Als je den die stand wilt gebruiken dan even op de MY toets drukken op het moment dat het rolluik gewoon in rust is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
MarioMark1541 schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 20:45:
[...]

Thx

Hoe is de beeldkwaliteit overdag en ‘s nachts en kan je eens een filmpje delen oid ?
En jij hebt wel de POE ben wel benieuwd hoe wifi zich weerhoud
En gebruik jij de reolink app ook of die van de synology dan ?
Voor het aanbellen de Reolink app. Voor terugkijken DS Cam :)

Ik zal eens kijken of ik wat kan delen. Even via PB vanwege privacy van personen enzo?

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
ephymerous schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 20:52:
[...]

Voor het aanbellen de Reolink app. Voor terugkijken DS Cam :)

Ik zal eens kijken of ik wat kan delen. Even via PB vanwege privacy van personen enzo?
Ah ja dan ben ik benieuwd naar de reolink app natuurlijk

Welke provider heb je ?
Ik heb ooit ook eens eufy geprobeerd maar op t netwerk van Tmobile (nu Odido) kon ik geen live beeld bekijken (wel op wifi)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
MarioMark1541 schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 21:04:
[...]

Ah ja dan ben ik benieuwd naar de reolink app natuurlijk

Welke provider heb je ?
Ik heb ooit ook eens eufy geprobeerd maar op t netwerk van Tmobile (nu Odido) kon ik geen live beeld bekijken (wel op wifi)
Ziggo, KPN en mijn vriendin geloof ik Vodafone of een budgetkeuze op het netwerk van Vodafone :)

Terugkijken via de app kan ik niet. Geen sd kaart vanwege de Synology.

[ Voor 7% gewijzigd door ephymerous op 30-04-2024 21:29 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
ephymerous schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 21:28:
[...]

Ziggo, KPN en mijn vriendin geloof ik Vodafone of een budgetkeuze op het netwerk van Vodafone :)

Terugkijken via de app kan ik niet. Geen sd kaart vanwege de Synology.
Thx krijg je ook er snapshot op je telefoon of heb je daarvoor weer een cloud abbo nodig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
ephymerous schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 20:25:
[...]

Kun je op homey ook een input krijgen als de bel daadwerkelijk ingedrukt wordt?

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
MarioMark1541 schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 22:03:
[...]

Thx krijg je ook er snapshot op je telefoon of heb je daarvoor weer een cloud abbo nodig ?
Niet via de app. Dat doet de poe versie zonder abo niet. Wel via een automation in Homey, die stuurt keurig een snapshot via Whatsapp :)
TKroon schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 22:04:
[...]

Kun je op homey ook een input krijgen als de bel daadwerkelijk ingedrukt wordt?
Ja erg eenvoudig via Onvif.

[ Voor 24% gewijzigd door ephymerous op 01-05-2024 07:03 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

mike123 schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 20:47:
[...]

Als het goed is het roluik op de gewenste stand zetten en dan de MY toets vasthouden tot het scherm even beweegt.
Als je den die stand wilt gebruiken dan even op de MY toets drukken op het moment dat het rolluik gewoon in rust is.
Ja klopt! YouTube to the rescue. Zelfde als koppelen, de rolluik gaat even kort op en neer om de positie te “locken” na indrukken MY toets.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
JB schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 08:03:
[...]

Ja klopt! YouTube to the rescue. Zelfde als koppelen, de rolluik gaat even kort op en neer om de positie te “locken” na indrukken MY toets.
Weer wat geleerd, thanks :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
ephymerous schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 07:01:
[...]

Niet via de app. Dat doet de poe versie zonder abo niet. Wel via een automation in Homey, die stuurt keurig een snapshot via Whatsapp :)

[...]

Goed om te weten! Ik ben niet zo tevreden over de Netatmo deurbel, ook al kostte die een paar jaar geleden 300 euro. Wifi verbinding is mwa (PoE bestond toen nog niet voor deurbellen), en verbinden met beeld/geluid werkt vaak niet goed. Dus goed om te horen dat de Reolink wél de moeite waard is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
ephymerous schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 07:01:
[...]

[...]

Hmm oke

Nu bij m’n ring krijg ik automatisch al een voorbeeld te zien als er iemand aanbelt maar dat is dus niet bij de reolink het geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Klinkhamer
MarioMark1541 schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 20:17:

- Koppeling met Homey goed ?
Misschien heb je nog wat aan: https://homey.app/en-us/best-buy-guide/smart-doorbells/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 13-06 16:39
Over deurbellen: Heb hier een Eufy.

2e account aangemaakt, Deurbel daarmee gedeeld. In de Eufy App zie ik hem onder gedeelde apparaten.
Alleen als ik via Homey inlog geeft deze aan geen apparaten beschikbaar. Iemand een goede tip?

Het is een variant op stroom, maar via de batterij variant vind Homey hem wel :+

[ Voor 16% gewijzigd door vuurtjih op 01-05-2024 14:55 ]

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VySio
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08-06 21:29
Een hele simpele vraag:
In mijn toiletdeur zit melkglas, ik heb 'savonds gedimde verlichting met phillips hue en stuur deze aan vanaf de hub dmv een scene, de trigger is beweging. De EN wordt op dit moment aangestuurd door een logica adhv zonnestanden.
Daarnaast heb ik wanneer de lampen aan zijn overdag een fellere en 's avonds een minder felle scene.
Omdat ik telkens van gasten de opmerking kreeg dat ze de lamp niet uit konden doen heb ik een schakelaar gekocht (en bij de grote boodschap moest ik wel eens zwaaien naar de melder)

Mijn flows:
Overdag: als bew melder aan en "zonnestand overdag" dan scene "toilet AAN overdag"
's avonds: Als bew melder aan en "zonnestand avond" dan scene "toilet AAN avond"
als bew melder uit en "zonnestand avond" dan "toilet UIT avond" (gedimt licht), of zonnestand "overdag" dan lampen uit.

Wat ik wil:
Behoud de bovenstaande flows en wil dit uitbreiden met een schakelaar:
Als Schakelaar ingedrukt en "toilet AAN overdag" is aan dan lampen uit.
Als Schakelaar ingedrukt en lampen uit, dan "toilet AAN overdag"
Als Schakelaar ingedrukt en "toilet AAN avond" is aan dan lampen "toilet UIT avond" (gedimt licht)
Als Schakelaar ingedrukt en lampen "toilet UIT avond" (gedimt licht), dan "toilet AAN avond"

Mijn probleem:
Bij EN staan de hue scenes niet. Bij logica kan ik het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Klinkhamer
[Wat ik wil:
Als Schakelaar ingedrukt en "toilet AAN avond" is aan dan lampen "toilet UIT avond" (gedimt licht)
Als Schakelaar ingedrukt en lampen "toilet UIT avond" (gedimt licht), dan "toilet AAN avond"

Mijn probleem:
Als de scene aan is, is neem ik aan toch ook de lamp aan? Oftewel waarom niet gewoon op lamp aan/uit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VySio
H.Klinkhamer schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 18:44:
[...]

Als de scene aan is, is neem ik aan toch ook de lamp aan? Oftewel waarom niet gewoon op lamp aan/uit ?
Overdag werkt dit wel. Maar savonds moet er gecontroleerd worden of de 'sfeerverlichting' aan is of gewoon toiletverlichting.

Dus 's avonds uit de' uit' staat van de verlichting de sfeerverlichting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
VySio schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 07:59:
[...]

Overdag werkt dit wel. Maar savonds moet er gecontroleerd worden of de 'sfeerverlichting' aan is of gewoon toiletverlichting.

Dus 's avonds uit de' uit' staat van de verlichting de sfeerverlichting.
Je kunt er een tekstuele variabele voor gebruiken. Dan stel je die in als de verlichting moet wijzigen, en gebruik je die vervolgens als trigger om daadwerkelijk aan/uit/scène te schakelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beerse
  • Laatst online: 23-05 18:59
VySio schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 18:18:
Een hele simpele vraag:
In mijn toiletdeur zit melkglas, ik heb 'savonds gedimde verlichting met phillips hue en stuur deze aan vanaf de hub dmv een scene, de trigger is beweging. De EN wordt op dit moment aangestuurd door een logica adhv zonnestanden.
Daarnaast heb ik wanneer de lampen aan zijn overdag een fellere en 's avonds een minder felle scene.
Omdat ik telkens van gasten de opmerking kreeg dat ze de lamp niet uit konden doen heb ik een schakelaar gekocht (en bij de grote boodschap moest ik wel eens zwaaien naar de melder)

Mijn flows:
Overdag: als bew melder aan en "zonnestand overdag" dan scene "toilet AAN overdag"
's avonds: Als bew melder aan en "zonnestand avond" dan scene "toilet AAN avond"
als bew melder uit en "zonnestand avond" dan "toilet UIT avond" (gedimt licht), of zonnestand "overdag" dan lampen uit.

Wat ik wil:

Mijn probleem:
Een mooie vraag. Mijn idee: Maak een variabele (ToiletAanStand) en maak een paar triggers die ze op de gewenste stand zet:
- Zon Op: ToiletAanStand=Overdag (of direct de waarde/mood)
- Zon Onder: ToiletAanStand=Avond
- Naar Bed: ToiletAanStand=Nacht

En dan als de schakelaar wordt ingedrukt: 'ToiletLichtAan (Stand: ToiletAanStand).

Daarbij ga ik er van uit dat het geen probleem is dat als het toilet licht aan is dat de stand niet veranderd als de zon onder gaat...

Misschien ook het zelfde doen met de uit-stand als je bijvoorbeeld in de nacht de lamp op een heel lage waarde wilt laten in plaats van uit. Deze uit-stand moet je dan wel ook schakelen op de momenten dat je ze aan en uit wilt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VySio
Bedankt voor de suggesties! Even verdiepen hier in. Maar hier kan ik denk ik wel wat mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
@VySio Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jKAfYF_t84SOj9UoFXrZOCufT4k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XbdL0X8bzCy3XZl12nXpyqxX.png?f=fotoalbum_large

Hier heb je een idee hoe het eruit ziet :) Het stuk ervoor is niet heel boeiend, maar het begint als trigger: "als VerlichtingToiletBoven is veranderd". Die wordt dus gewijzigd door deur/bewegingssensoren. En ik heb een losse tekstuele variabele van de overloop, die de fase bepaalt (temperatuur, helderheid, etc). En dan nog wat afhankelijkheden wie er slaapt en welke deuren er open zijn. Je kunt het zo leuk maken als je wil ;)

[ Voor 32% gewijzigd door TKroon op 03-05-2024 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten16
Maarten16 schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 15:56:
Voor wie er ook tegenaan loopt:

Ik heb geen idee of dit de reden is dat het is opgelost, maar het is opgelost. Ik heb al m'n HomePods meerdere malen opnieuw opgestart, en 24u-ish later deden alle Nanoleaf lampen het ineens weer. Ook heb ik de Nanoleaf app verwijderd op m'n iPad en iPhone (dit bleek bij anderen succesvol).

[ Voor 8% gewijzigd door Maarten16 op 03-05-2024 15:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VySio
TKroon schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 14:01:
@VySio [Afbeelding]

Hier heb je een idee hoe het eruit ziet :) Het stuk ervoor is niet heel boeiend, maar het begint als trigger: "als VerlichtingToiletBoven is veranderd". Die wordt dus gewijzigd door deur/bewegingssensoren. En ik heb een losse tekstuele variabele van de overloop, die de fase bepaalt (temperatuur, helderheid, etc). En dan nog wat afhankelijkheden wie er slaapt en welke deuren er open zijn. Je kunt het zo leuk maken als je wil ;)
Wow thanks, dit ziet er precies uit zoals ik wil. Ik ga er snel even mee stoeien. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g-j-t
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 17:04
Heeft iemand een suggestie voor een goed werkende buitentemperatuur en luchtvochtigheid sensor met een goed bereik?
Ik heb sinds kort een Homey Pro en had gedacht de 433mhz buitensensor van het weerstation te koppelen. Helaas lukt dit me niet via de app hiervoor (verschillende protocollen geprobeerd). Ook lees ik dat het bereik van de HP voor 433mhz niet zo best is.
Hierop heb ik twee Aqara sensoren besteld (de niet-t1 versie via Ali). Ik kan ze droog ophangen dus dan zou buiten moeten kunnen. Deze krijg ik wel gekoppeld maar deze halen het bereik niet naar de tuin. Ik hoopte dat ze via het Zigbee netwerk van de Hue verlichting het bereik kunnen vergroten, maar helaas.
Een heel weerstation heb ik eigenlijk niet nodig.
Ik had eerder in dit topic de Switchbot sensor gevonden maar ben niet zeker over het bereik zonder de hub. De plek van de sensor komt op een meter of 12 van de HP maar moet dan door meerdere muren. BLE zal dan niet volstaan neem ik aan. Losse hub voor één sensor zit ik niet op te wachten eigenlijk.

https://eu.switch-bot.com/products/switchbot-indoor-outdoor-thermo-hygrometer

[ Voor 51% gewijzigd door g-j-t op 03-05-2024 20:58 ]

WP: PUHZ-SW75 YAA + ERST20D-VM2D. PV: 2000 wp +4200 wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:12
Is er geen z-wave variant ? Dat bereik is hier prima namelijk, zeker omdat het ook een mesh vormt als je meerdere devices hebt die dan dus als tussenstation fungeren. (Dimmers/slimme stekkers bijvoorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
g-j-t schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 20:21:
Heeft iemand een suggestie voor een goed werkende buitentemperatuur en luchtvochtigheid sensor met een goed bereik?
Ik heb sinds kort een Homey Pro en had gedacht de 433mhz buitensensor van het weerstation te koppelen. Helaas lukt dit me niet via de app hiervoor (verschillende protocollen geprobeerd). Ook lees ik dat het bereik van de HP voor 433mhz niet zo best is.
Hierop heb ik twee Aqara sensoren besteld (de niet-t1 versie via Ali). Ik kan ze droog ophangen dus dan zou buiten moeten kunnen. Deze krijg ik wel gekoppeld maar deze halen het bereik niet naar de tuin. Ik hoopte dat ze via het Zigbee netwerk van de Hue verlichting het bereik kunnen vergroten, maar helaas.
Ik had eerder in dit topic de Switchbot sensor gevonden maar ben niet zeker over het bereik zonder de hub. De plek van de sensor komt op een meter of 12 van de HP maar moet dan door meerdere muren. BLE zal dan niet volstaan neem ik aan. Losse hub voor één sensor zit ik niet op te wachten eigenlijk.

Misschien is mijn voorbeeld weer te overdreven maar je kan een wifi hub gebruiken van Misol.
Daar kan je dan bv een temperatuursensor aan koppelen.
En bv een bliksem sensor.
https://community.homey.a...-0-1-39-test-0-1-40/47076

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-06 11:35
g-j-t schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 20:21:

Je hue verlichting hangt ook aan je Homey, i.p.v. aan je Hue bridge? Dat is wel een vereiste om te meshen (je ontvangst uit te breiden).

Op sommige plekken heb ik een strategische smart plug met Zigbee zitten om het bereik uit te breiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g-j-t
mike123 schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 12:02:
[...]

Misschien is mijn voorbeeld weer te overdreven maar je kan een wifi hub gebruiken van Misol.
Daar kan je dan bv een temperatuursensor aan koppelen.
En bv een bliksem sensor.
https://community.homey.a...-0-1-39-test-0-1-40/47076
Dat is idd weer wat uitgebreid. Hoef alleen maar temp en lv.
sorted.bits schreef op zondag 5 mei 2024 @ 06:58:
[...]

Je hue verlichting hangt ook aan je Homey, i.p.v. aan je Hue bridge? Dat is wel een vereiste om te meshen (je ontvangst uit te breiden).

Op sommige plekken heb ik een strategische smart plug met Zigbee zitten om het bereik uit te breiden.
Had ik ook gedacht maar Aqara sensoren schijnen geen gebruik te (kunnen) maken van de mesh van Hue (die hangen overal hier). Ikea schijnt een repeater te verkopen die weer wel werkt. Ik heb verder geen Ikea spul. Apart dat een Ikea lamp wel weer werkt met een Hue brigde. Ook onder Zigbee weer verschillen kennelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g-j-t
GeeMoney schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 08:54:
Is er geen z-wave variant ? Dat bereik is hier prima namelijk, zeker omdat het ook een mesh vormt als je meerdere devices hebt die dan dus als tussenstation fungeren. (Dimmers/slimme stekkers bijvoorbeeld)
Aanbod van buitentemperatuur sensoren valt tegen. Bovendien heb ik nog maar één z-wave switch op zolder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
g-j-t schreef op zondag 5 mei 2024 @ 10:37:
[...]

Dat is idd weer wat uitgebreid. Hoef alleen maar temp en lv.
Je hebt in principe ook alleen de GW1100C nodig, er hoeft verder geen sensor bij.
Zit temperatuur, luchtvochtigheid en mbar in.
Heeft wel een vaste usb voeding nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-06 17:04
Waarom werken mijn Hue schakelaars en sensors niet meer in Homey?

De schakelaar staat als 'actief' in homey en in Hue geeft aan dat er op de knop gedruk is, alleen Homey doet niets met de actie of ziet hem niet.
Mijn verlichting schakelt op basis van helderheid op een sensor, maar dat werkt ook aal een paar dagen niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
Henkhuppelschot schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 08:49:
Waarom werken mijn Hue schakelaars en sensors niet meer in Homey?

De schakelaar staat als 'actief' in homey en in Hue geeft aan dat er op de knop gedruk is, alleen Homey doet niets met de actie of ziet hem niet.
Mijn verlichting schakelt op basis van helderheid op een sensor, maar dat werkt ook aal een paar dagen niet meer.
Er is een grote update van hue geweest. Mogelijk is je bridge wel geüpdatet maar je hue app op homey niet. Of andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
TKroon schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 09:23:
[...]

Er is een grote update van hue geweest. Mogelijk is je bridge wel geüpdatet maar je hue app op homey niet. Of andersom.
Beide hebben de laatste versie die op de websites vermeld staan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
@Henkhuppelschot beide apparaten al opnieuw opgestart?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
TKroon schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 11:09:
@Henkhuppelschot beide apparaten al opnieuw opgestart?
Dat lijkt te werken, krijg in ieder geval weer meldingen door van de sensors.
Hopen dat hij ze in de flows ook oppakt vanavond

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blauwvinger
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:48
Bij mij werkte de Hue Sensors ook niet meer. Hue app opnieuw opgestart en alles werkt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-05 17:37

Amiet01

Master_A

Heb even wat hulp nodig mbt Zigbee tuinverlichting. Ik heb een flow gemaakt dat wanneer mijn Hue Outdoor sensor lux waarde <20 is, dat dan de lampen in de voortuin en achtertuin aan gaan. Nou heb ik helaas veel te vaak last van dat er iets niet aan of uit gaat middels de flow, terwijl dat gewoon via het apparaat via Homey apart aan/uit doen wel lukt.

Het gaat hierbij om een mix van Innr lampen en Hue, allen direct verbonden aan Homey. Ook heb ik op bepaalde punten een Ikea Tretakt stekker of Zigbee booster geplaatst om de dekking zo goed mogelijk te krijgen. Is er misschien iets dat ik in mijn flow moet aanpassen? Is gewoon een simpele “als lux<20, schakel lampen voortuin en lampen achtertuin in.

Master_A

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holmes
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 04:09
Ik had daar ook last van. Opgelost met meerdere "aan" triggers te maken in de flow met wat vertraging van 5sec. ertussen. En het zelfde met de lampen uitzetten.

[ Voor 13% gewijzigd door Holmes op 10-05-2024 21:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Ik heb soms ook dat flows niet altijd even betrouwbaar zijn. Ik vind Homey over het algemeen een goed platform, maar de betrouwbaarheid laat soms te wensen over. Je kan er gewoon niet 100% op vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
deathmonkey schreef op zondag 12 mei 2024 @ 11:34:
Ik heb soms ook dat flows niet altijd even betrouwbaar zijn. Ik vind Homey over het algemeen een goed platform, maar de betrouwbaarheid laat soms te wensen over. Je kan er gewoon niet 100% op vertrouwen.
Heb je een voorbeeld van een flow? En is dan het apparaat wat je aanstuurt wel betrouwbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
TKroon schreef op zondag 12 mei 2024 @ 12:57:
[...]

Heb je een voorbeeld van een flow? En is dan het apparaat wat je aanstuurt wel betrouwbaar?
Zijn simpele flows, zoals als [tijd] dan lamp aan. Of Als deurbel gaat, dan play chime op Nest audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ON8SD
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 13-06 16:01
Je kan er gewoon niet 100% op vertrouwen.
Herkenbaar! (Early-2016)
Door de jarenlange ervaring heb ik ook geleerd om belangrijke triggers meermaals te sturen met korte vertraging er tussen, net zoals een paar posts hoger ook aangegeven was. Ik heb me daar ook nooit vragen bij gesteld en zag het gewoon als een onderdeel van zigbee dat er geen betrouwbare terugkoppeling of zo is... Tot ik een paar maanden geleden Home Assistent er bij ben gaan draaien.

Door het Hue-account-debacle had ik beslist om de Hue-hub te vervangen door een HA-Yellow met het idee dat ik die ook zou kunnen Homey laten vervangen moest Athom ooit te hebberig beginnen worden op één of andere manier. Maar ik ben dus echt keihard (positief) geschrokken van hoe stabiel een draadloze automatisatie kan zijn!

Ik blijf Homey wel aanraden bij veel mensen, gewoon doordat de leercurve niet steil is, maar voor de meer nerds adviseer ik nu toch geen Homey meer... en bij ons thuis is de Homey eigenlijk steeds minder het centrale brein geworden, puur door die stabiliteit.

edit:
Het lijkt vaak alsof de verbinding ook niet zo stabiel is, maar in tegenstelling tot Homey lijkt HA ook echt te zien als een opdracht niet goed werd uitgevoerd en lijkt het alsof die een fractie later gewoon opnieuw probeert tot de opdracht wel doorkomt... of zo?

[ Voor 11% gewijzigd door ON8SD op 12-05-2024 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerse
Welkom in de wondere wereld van draadloze netwerken. Daar kan je nooit 100% op vertrouwen. En bedenk dan dat ethernet mogelijk wel over bedrading gaat maar daar ook doet alsof het draadloos is.

Wil je echt garanties hebben in communicatie, dan zal je 'terug' moeten naar bekabeling volgens rs232 en dergelijke. En dan ook de volledig bedraadde versie en alle hardware en software (inband en outband) controles... Dat is voor particulier gebruik niet meer van deze tijd en veel te uitgebreid.

En ja, het is voor mij de reden dat mijn muis en toetsenbord bedraad zijn aangesloten. Een tablet met wifi en bluetooth naar de stereo laat regelmatig horen dat hier in huis, met name in de werkkamer, veel te veel verstoring zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:12
beerse schreef op zondag 12 mei 2024 @ 19:31:
[...]

Welkom in de wondere wereld van draadloze netwerken. Daar kan je nooit 100% op vertrouwen. En bedenk dan dat ethernet mogelijk wel over bedrading gaat maar daar ook doet alsof het draadloos is.

Wil je echt garanties hebben in communicatie, dan zal je 'terug' moeten naar bekabeling volgens rs232 en dergelijke. En dan ook de volledig bedraadde versie en alle hardware en software (inband en outband) controles... Dat is voor particulier gebruik niet meer van deze tijd en veel te uitgebreid.

En ja, het is voor mij de reden dat mijn muis en toetsenbord bedraad zijn aangesloten. Een tablet met wifi en bluetooth naar de stereo laat regelmatig horen dat hier in huis, met name in de werkkamer, veel te veel verstoring zit.
Welnee wat een larie. Elk degelijk protocol heeft parity en de meeste automation protocollen zelfs een callback . Oftewel, die koppelt terug dat het is uitgevoerd of niet.
Ik heb hier dik 50 z-wave devices hangen en kan mij niet herinneren dat er een trigger niet heeft gewerkt.
Elk protocol is anders en heeft zijn voor en nadelen. Ik kies liever voor z-wave doordat die op een volledig andere frequentie zit, een mesh vormt en tussentijds ook updates verstuurd richting de master.

[ Voor 8% gewijzigd door GeeMoney op 12-05-2024 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-06 13:44
Sinds een weekje heb ik een homey pro (early 2019) van een andere tweaker overgenomen.
Leuk om op die manier voorzichtig mijn eerste stapjes op home automation gebied te zetten!

Nou heb ik ook 2 aircos (MHI SRK25ZS-W) en lees ik over MHI ESP wifi inbouwsetjes.
Is dit 'makkelijk' te doen? of is het raadzaam eerst wat meer ervaring op te doen met andere automation/homey dingen alvorens ik me hieraan waag?

p.s. heb geen programeerkennis, maar begrijp de logica van advanced flows wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
Het zal wellicht kunnen, als je homey maar niet afschrijft als je eerste project niet soepel loopt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

TKroon schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 15:00:
Het zal wellicht kunnen, als je homey maar niet afschrijft als je eerste project niet soepel loopt ;)
Maar of het "makkelijk" is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Klinkhamer
Tom- schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 13:44:
Nou heb ik ook 2 aircos (MHI SRK25ZS-W) en lees ik over MHI ESP wifi inbouwsetjes.
Is dit 'makkelijk' te doen? of is het raadzaam eerst wat meer ervaring op te doen met andere automation/homey dingen alvorens ik me hieraan waag?

p.s. heb geen programeerkennis, maar begrijp de logica van advanced flows wel.
Wellicht wat leesstof dan: https://community.homey.a...figuration-files/87271/70

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Hmm mijn laatste KaKu erfenis lijkt de geest te hebben gegeven; de ACM 3500-3 (3 voudige schakelaar).

Nu hangt dit ding in het tuinhuis in een doos afgemonteerd, maar volgens mij is er nog steeds weinig tot niets binnen Zigbee achtige oplossingen (los van Tuya) om 3weg te schakelen? Ik heb dus graag 1 device waar ik 3 zaken apart van elkaar kan schakelen ivm ruimte gebrek.

Iemand al eens met dit bijltje gehakt mbt een 3 voudige schakelaar inbouw?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerse
JB schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 00:19:
Hmm mijn laatste KaKu erfenis lijkt de geest te hebben gegeven; de ACM 3500-3 (3 voudige schakelaar).

Nu hangt dit ding in het tuinhuis in een doos afgemonteerd, maar volgens mij is er nog steeds weinig tot niets binnen Zigbee achtige oplossingen (los van Tuya) om 3weg te schakelen? Ik heb dus graag 1 device waar ik 3 zaken apart van elkaar kan schakelen ivm ruimte gebrek.

Iemand al eens met dit bijltje gehakt mbt een 3 voudige schakelaar inbouw?
Mijn ervaring met overstappen van kaku naar zigbee richting de tuin is dat kaku een veel groter bereik heeft dan zigbee. In huis los je dat op door de mesh op te bouwen. Hier in huis met een paar zigbee geschakelde stopcontacten. Maar in de tuin (tussen huis en tuinhuis) is dat een uitdaging.

Misschien de ACM 3500-3 even opnieuw bekijken, alle schroefjes aandraaien en zien of het weer werkt? Of ook de koppeling weer een keer opnieuw instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

beerse schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 08:48:
[...]

Mijn ervaring met overstappen van kaku naar zigbee richting de tuin is dat kaku een veel groter bereik heeft dan zigbee. In huis los je dat op door de mesh op te bouwen. Hier in huis met een paar zigbee geschakelde stopcontacten. Maar in de tuin (tussen huis en tuinhuis) is dat een uitdaging.

Misschien de ACM 3500-3 even opnieuw bekijken, alle schroefjes aandraaien en zien of het weer werkt? Of ook de koppeling weer een keer opnieuw instellen?
Ja ik kan hem zelfs opnieuw kopen. Twijfel gewoon omdat ik dacht een reden te hebben om er nu definitief vanaf te geraken.

ZigBee bereik zou okay moeten zijn, hangen meer Hue lampen/bewegingsensor in de tuin, maar zou wel vervelend zijn als het niet genoeg is qua bereik.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanJeen
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:47

JanJeen

3315Wp

Ik voel me een beetje een noob, maar ik kom er niet uit; ik heb een Homey 2018 en een Hue bridge. De Homey bedient de zigbee apparatuur in een aantal kamers en de Hue een paar andere. Er is wel eens iets verschoven met lampen tussen kamers/bridges, maar niet extreem.

Ik heb last van automatische schakelgedrag, vooral binnen het homey netwerk. De schakelaar van de ene kinderkamer zet bijvoorbeeld ook onbedoeld de lampen in een andere kinderkamer uit. Ook met beide hubs uit blijven lampen aan uit gaan als je de knoppen indrukt, an sich een fijne feature, maar het doet mij wel afvragen wat de schakelaar precies het netwerk op zendm.. De schakelaar in kwestie is een draadloze Aqara H1 wall switch. Er zijn geen flows te vinden waaruit ik dit gedrag kan herleiden. Herkent iemand dit?

Btw, de Aqara in kwestie is inmiddels al het 3e exemplaar, nadat de vorige twee totaal niets meer deden. Iets wat bij andere schakelaars van ikea of Philips nog nooit is voorgekomen, maar dat terzijde. Doordat het met tape vast zit aan de wand is de schakelaar vervangen door een compleet ander ontwerp niet prettig. Heel het stucwerk zal scheuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Klinkhamer
JanJeen schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 19:28:
Ik voel me een beetje een noob, maar ik kom er niet uit; ik heb een Homey 2018 en een Hue bridge. De Homey bedient de zigbee apparatuur in een aantal kamers en de Hue een paar andere. Er is wel eens iets verschoven met lampen tussen kamers/bridges, maar niet extreem.

Ik heb last van automatische schakelgedrag, vooral binnen het homey netwerk..
Kun je bij devices niet zien waardoor het aan of uitzetten wordt veroorzaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanJeen
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:47

JanJeen

3315Wp

Bij devices zie ik dat het aan en uitschakelen vanuit de Aqara schakelaar door Homey niet gezien wordt. Lampen worden weergegeven alsof ze uit staan, maar dat is niet het geval.

Het lijkt dus alsof de Aqara schakelaar zelf aan/uit signalen direct naar alle lampen in het Homey netwerk stuurt. Ik heb de Aqara een reset gegeven en nu werkt het weer zoals het hoort.

Ik kon bij Devices niet zien waar een signaal vandaan kwamn

[ Voor 18% gewijzigd door JanJeen op 24-05-2024 21:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:04
Ik heb een aantal shelly devices achter diverse schakelaars hier in huis zitten. Nu heeft de Shelly app in Homey zitten kl*ten met drivers waardoor alles opnieuw toegevoegd zou moeten worden.

Probleem: wanneer je dat vanuit Homey doet komt die met het verzoek een knop in te drukken op de Shelly zelf, die krengen zitten echter goed ingebouwd en het is een enorme k*tklus dit allemaal opnieuw te doen.

Aangezien de Shelly in de Shelly app via Android gewoon bereikbaar is: is er een manier om ze via die app als beschikbaar te laten zien in Homey?

Edit:
Ik kom er net achter dat ik bij het pairen vanuit de Homey web app op mijn laptop meer opties heb. Dat lukt bij de eerste lamp alvast wel.

En bij de andere schakelaars dus ook. Dus tip voor de volgende keer: eerst even kijken of het met de web app misschien wel lukt ;)

[ Voor 19% gewijzigd door D-e-n op 26-05-2024 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
D-e-n schreef op zondag 26 mei 2024 @ 15:03:
Ik heb een aantal shelly devices achter diverse schakelaars hier in huis zitten. Nu heeft de Shelly app in Homey zitten kl*ten met drivers waardoor alles opnieuw toegevoegd zou moeten worden.

Probleem: wanneer je dat vanuit Homey doet komt die met het verzoek een knop in te drukken op de Shelly zelf, die krengen zitten echter goed ingebouwd en het is een enorme k*tklus dit allemaal opnieuw te doen.

Aangezien de Shelly in de Shelly app via Android gewoon bereikbaar is: is er een manier om ze via die app als beschikbaar te laten zien in Homey?

Edit:
Ik kom er net achter dat ik bij het pairen vanuit de Homey web app op mijn laptop meer opties heb. Dat lukt bij de eerste lamp alvast wel.

En bij de andere schakelaars dus ook. Dus tip voor de volgende keer: eerst even kijken of het met de web app misschien wel lukt ;)
Lekker flashen naar Tasmota, houd je het lokaal en heb je dit gedoetje niet 8)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
D-e-n schreef op zondag 26 mei 2024 @ 15:03:

Edit:

Op het community forum van Homey is er volgens mij al maanden over gesproken dat de app aangepast ging worden.
Al is dat niet altijd even handig natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:04
mike123 schreef op zondag 26 mei 2024 @ 17:50:
[...]

Op het community forum van Homey is er volgens mij al maanden over gesproken dat de app aangepast ging worden.
Al is dat niet altijd even handig natuurlijk.
Dat had niks uitgemaakt. Dan moet ik ze nog opnieuw pairen. En dat geeft niet maar het ging er mij om dat het leek alsof ik de Shelly helemaal uit de doos moest trekken. Maar gelukkig niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
D-e-n schreef op zondag 26 mei 2024 @ 18:05:
[...]

Dat had niks uitgemaakt. Dan moet ik ze nog opnieuw pairen. En dat geeft niet maar het ging er mij om dat het leek alsof ik de Shelly helemaal uit de doos moest trekken. Maar gelukkig niet :)
Had je een melding in de app staan dat de drivers out of date waren of iets in die geest?
Zo ja, dat is dan al langer dan een jaar.

Quote van de app pagina
"First of all, if you are still using a deprecated drivers (shows a message under the driver view in the Homey app). These have been deprecated for more than a year and are not supported anymore. Re-pairing your devices is your first step."..

Repareren zou dus de eerste stap zijn. Dat werkt met diverse apparaten in Homey. Maar ook niet altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
Als ik nu een homey Pro koop, kan ik dan een op een alles overzetten vanaf mijn homey early 2019?
En/of moet ik hiervoor een 'Homey back-up' abonnement hebben?

[ Voor 24% gewijzigd door Henkhuppelschot op 27-05-2024 11:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04:26
Henkhuppelschot schreef op maandag 27 mei 2024 @ 11:23:
Als ik nu een homey Pro koop, kan ik dan een op een alles overzetten vanaf mijn homey early 2019?
Volgens mij moet je het backup abbo hebben.
Ik had toen voor de 2019 versie een aanbieding gehad voor het backup.
maar heb ze nu beide draaien omdat ik toch alles opnieuw wil opzetten.
Dus vanaf scratch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
Onlangs heb ik een Homey Pro gekocht en deze draait nu goed, de oude (Homey 2019) wil ik verkopen.
Als ik deze reset door hem op zijn kop te houden is volgens mij alles gereset (toch?), blijft de aankoop van advance flows wel actief op de homey of zit deze gekoppeld aan de gebruiker?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpikeHome
@Henkhuppelschot advanced en backup zit gekoppeld aan de homey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
SpikeHome schreef op maandag 3 juni 2024 @ 11:53:
@Henkhuppelschot advanced en backup zit gekoppeld aan de homey
Volgens mij is backup gekoppeld aan je account, en de Advanced flow idd aan de Homey.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
@SpikeHome @rikadoo Dank voor de snelle reacties, dan gaat hij zo MP op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjembecks
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-06 15:36
Iemand tips om de de fibaro shutter 3 & relay 2 te connecten met een Homey pro.

De 5 dimmers, 2 rook melders, en een dubbel relay 2 deden het gelijk.

Maar de overige 3 rolluiken en 1 relay 2 krijg ik er op een of andere manier niet in.

Homey er al naast gehouden als een dolle op die knop duwen maar geen resultaat.

Kom van domoticz af waarbij het allemaal goed werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Sjembecks schreef op maandag 3 juni 2024 @ 18:49:

Maar de overige 3 rolluiken en 1 relay 2 krijg ik er op een of andere manier niet in.

De apparaten als een keer gereset naar fabrieksinstellingen?
Homey opnieuw opgestart?
Fibaro app opnieuw opgestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
Sjembecks schreef op maandag 3 juni 2024 @ 18:49:

Ik heb 3 shutters draaien zonder problemen op mijn Homey 2019 dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjembecks
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-06 15:36
Heb er inmiddels weer wat meer aan de gang.

Heb de units even uit de doos gehaald en gereset. 1 relay en 1 shutter krijg ik nog niet aan de gang. Bij de relay werkt het lampje niet meer dus kan ik niet zien wanneer die gereset is... shutter geen idee waarom de homey deze niet pakt.

Morgen maar weer verder proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Hmm ik krijg sinds een nieuwe iPhone geen pushmeldingen meer binnen. App al opnieuw geïnstalleerd, maar biedt geen soelaas. Iemand tips?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H.Klinkhamer
JB schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 16:35:
Hmm ik krijg sinds een nieuwe iPhone geen pushmeldingen meer binnen. App al opnieuw geïnstalleerd, maar biedt geen soelaas. Iemand tips?
https://community.homey.a...hone-tot-ios-15/52088/144

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenWwijk
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 13-06 06:10
Weet iemand of er een dashboard voor Homey bestaat waarop je een eigen plattegrond van je huis kunt toevoegen en waarop je pictogrammen van bijvoorbeeld lampen kunt plaatsen en bedienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Laatst online: 20:54
Vraag, ik heb een buffervat in de schuur staan met diverse temperatuurmetingen.
Omdat de sensor op de aanvoer/afvoerleidingen geplaatst is (weliswaar geïsoleerd) heb ik toch een temperatuurverschil tov de meting in het vat (vrij logisch).

Is er een optie om een meting een vaste "opslag" te geven :?

verschil tussen de stand alone meting in het vat (die ik niet kan uitlezen) en de externe sensor is ongeveer 4 graden. Dus ik zou de gemeten waarde gewoon altijd +4 willen geven in de weergegeven meting in de app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
ybos schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 08:02:
Omdat de sensor op de aanvoer/afvoerleidingen geplaatst is (weliswaar geïsoleerd) heb ik toch een temperatuurverschil tov de meting in het vat (vrij logisch).

verschil tussen de stand alone meting in het vat (die ik niet kan uitlezen) en de externe sensor is ongeveer 4 graden. Dus ik zou de gemeten waarde gewoon altijd +4 willen geven in de weergegeven meting in de app.
Je kunt een advanced virtual device maken, en zodra de temp van je sensor verandert, bereken je de nieuwe temp in je virtual device.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Klinkhamer
ybos schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 08:02:

Makkelijkst lijkt mij is app Google Sheets gebruiken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bebopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-06 16:05

bebopper

I'm an absolute beginner...

Henkhuppelschot schreef op maandag 27 mei 2024 @ 11:23:
Weet niet of je er al mee bezig bent, maar heb hetzelfde gehad en heb gewoon het backup abonnement aangezet (gratis eerste maand) en nadat ik de backup op de nieuwe Homey had hersteld heb ik het abonnement direct weer stopgezet. Ging prima ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Klinkhamer
RubenWwijk schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 22:01:
Weet iemand of er een dashboard voor Homey bestaat waarop je een eigen plattegrond van je huis kunt toevoegen en waarop je pictogrammen van bijvoorbeeld lampen kunt plaatsen en bedienen?
Ik gebruik zelf SmartDash. Die kan dit niet helaas. Wel zou je via het forum de ontwikkelaar kunnen vragen of dit iets is wat hij zou willen gaan maken. https://community.homey.a...dashboard-for-homey/83385

Je kan natuurlijk wel je huis verdelen (in panelen/onderdelen) en daar de widgets inzetten bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
bebopper schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 09:55:
[...]

Weet niet of je er al mee bezig bent, maar heb hetzelfde gehad en heb gewoon het backup abonnement aangezet (gratis eerste maand) en nadat ik de backup op de nieuwe Homey had hersteld heb ik het abonnement direct weer stopgezet. Ging prima ;)
Heb alles opnieuw toegevoegd uiteindelijk.
Is de homey ook weer 'schoon'...

Kan alleen de nieuwe Homey niet koppelen met Google home, de Home App zegt dat deze Homey niet kan bereiken.
Ik heb de 2018 versie verwijderd uit Google Home en uit mijn Homey account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:24

St@m

@ Your Service

Heeft iemand nog tips voor GU10 met kleur voor een zachtere prijs dan 12 euro ps die werkt met de pro 2023? Ik zie door de bomen het bos niet meer en heb er 17 nodig..

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricto
  • Laatst online: 21:55
Iemand enig idee hoe dit te fixen is? Sinds gisteren liggen al m'n shelly modules eruit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1qmXHa4MWZBI4f9HtQSbeweGvUI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/sQXp4v8p53nuuIKtaZsG2nKQ.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holmes
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 04:09
Contact opnemen met de ontwikkelaar sowieso. Al op het community forum van deze app op Athom je probleem aangegeven?
Pagina: 1 ... 17 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.