Ik heb geen bridge, vandaar mijn vraag naar ervaringen/mogelijkheden zonder bridgeNaN schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 17:01:
[...]
Wat denk je hiervan, met bridge gekoppeld:
[Afbeelding]
Enz. enz. Kan je eventueel ook met timers doen.
Oh doh.. Dan heb ik je verkeerd begrepen...LA-384 schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 17:18:
[...]
Ik heb geen bridge, vandaar mijn vraag naar ervaringen/mogelijkheden zonder bridge

Koop een bridge.
[ Voor 5% gewijzigd door NaN op 16-03-2024 17:30 ]
Dat gaat zeker geleidelijk. En anders verander je de stappen naar bv 20 stappen en doe je er een half uur over.LA-384 schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 16:56:
[...]
Hm, dat is misschien ook nog een optie. Gaat dat wel geleidelijk aan, of zie je het in "sprongen" van 8% per minuut toenemen?
Weet iemand dit: ik heb een Aqara stekker. Ik wil als het stroomverbruik x minuten boven de X is, dan moet de stekker uit.
Kun je bijv. doen door een zandloper van t minuten te starten als het vermogen boven de x Watt is en die stoppen als het vermogen er toch onder komt. Is de zandloper leeg dan weet je dat het vermogen t minuten boven de x Watt is geweest. Dan kan je een flow starten als de zandloper leeg is om de stekker uit te doen.deathmonkey schreef op zondag 17 maart 2024 @ 21:20:
Weet iemand dit: ik heb een Aqara stekker. Ik wil als het stroomverbruik x minuten boven de X is, dan moet de stekker uit.
WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.
Als je een Homey Pro hebt kan je de app Device Capabilities gebruiken.deathmonkey schreef op zondag 17 maart 2024 @ 21:20:
Die heeft een kaart die je er prima voor kan gebruiken.
Bv: mijn Energylink
Wanneer Energylink, huidig vermogen, is groter dan 200 voor 10 minuten
Hoi, kun je ook melding krijgen als bv een robbshop stekker uitvalt als die stroomgroep uitvalt. Dus feitelijk melding als de zigbee verbinding er niet meer is of het apparaat niet bereikbaar meer is?
Zou mooi zijn als monitor of er een groep uitklapt.
Er is een kaart met "Een apparaat heeft niet gerapporteerd voor X minuten".bkruyver schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 21:09:
Hoi, kun je ook melding krijgen als bv een robbshop stekker uitvalt als die stroomgroep uitvalt. Dus feitelijk melding als de zigbee verbinding er niet meer is of het apparaat niet bereikbaar meer is?
Ik heb een Homey virtuele schakelaar die ik gebruik om iets te schakelen, maar dat lijkt helemaal niet te triggeren, doe ik het verkeerd?
Dit stukje advanced flow doet niets als ik de schakelaar omzet
:fill(white):strip_exif()/f/image/LZXmvER0OetHBYxp0oZ0XIJi.png?f=user_large)
Wat doe ik fout?
:fill(white):strip_exif()/f/image/LZXmvER0OetHBYxp0oZ0XIJi.png?f=user_large)
Wat doe ik fout?
Wat krijg je als je de flow doet testen vanaf 1 van de startposities?Stefke schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 09:52:
Ik heb een Homey virtuele schakelaar die ik gebruik om iets te schakelen, maar dat lijkt helemaal niet te triggeren, doe ik het verkeerd?
[Afbeelding]
Wat doe ik fout?
(rechtsklik op bv knop aan: test vanaf hier)
:fill(white):strip_exif()/f/image/uTIwFkBSZOKfGgkTySm9NNAO.png?f=user_large)
[ Voor 12% gewijzigd door Blabla13 op 21-03-2024 11:49 ]
Dat werkt natuurlijk wel, dan krijg ik direct een melding op mijn tijdlijn. Maar als ik de knop gebruik dan doen beide triggers niks
Ik heb ook geen andere opties dan deze 2 triggers voor de virtuele schakelaar, maar beide triggeren ze de flow niet
Ik heb ook geen andere opties dan deze 2 triggers voor de virtuele schakelaar, maar beide triggeren ze de flow niet
[ Voor 31% gewijzigd door Stefke op 21-03-2024 12:15 ]
Voor mij het eerst dat ik een virtuele knop aanmaak, maar met deze setting krijg ik het volgende:Stefke schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 12:14:
Dat werkt natuurlijk wel, dan krijg ik direct een melding op mijn tijdlijn. Maar als ik de knop gebruik dan doen beide triggers niks
:fill(white):strip_exif()/f/image/lZAxYRGUOicWgNBg8Fh21WHC.png?f=user_large)
Deze werkt, wanneer ik in de app schakel tussen aan en uit.
Zoals op het plaatje krijg ik ook nog de trigger: status gewijzigd. Misschien de virtuele knop een keer opnieuw aanmaken?
Andere optie is dat het in de rest van jouw flow ergens niet goed aan elkaar is gekoppeld, maar dat kan ik niet zien in jouw screenshot.
Zoals gezegd, niet veel ervaring met virtuele knoppen. Succes.
Heeft iemand de gouden tip?
Ik wil mijn oude Homey (die witte bol) gebruiken om het huis van mijn ouders wat slimmer te maken, maar ik krijg het met geen mogelijkheid verbonden met hun wifi-netwerk.
Ze hebben Ziggo als provider en gebruiken zo'n zwarte router van Sagemcom:

Ik heb het 5ghz netwerk al uitgezet, zodat alleen het 2.4ghz netwerk zichtbaar is. Ook heb eens geprobeerd door mijn telefoon als hotspot in te stellen met dezelfde wifi-gegevens als de Ziggo router, waarbij ik de ziggo-router uitgezet heb.
Homey blijft maar aangeven dat hij geen verbinding kan maken met dat wifi-netwerk.
Ik wil mijn oude Homey (die witte bol) gebruiken om het huis van mijn ouders wat slimmer te maken, maar ik krijg het met geen mogelijkheid verbonden met hun wifi-netwerk.

Ik heb het 5ghz netwerk al uitgezet, zodat alleen het 2.4ghz netwerk zichtbaar is. Ook heb eens geprobeerd door mijn telefoon als hotspot in te stellen met dezelfde wifi-gegevens als de Ziggo router, waarbij ik de ziggo-router uitgezet heb.
Homey blijft maar aangeven dat hij geen verbinding kan maken met dat wifi-netwerk.
Ook Homey eerst teruggezet naar fabrieksinstelling?LA-384 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 19:42:
Heeft iemand de gouden tip?
[Afbeelding]
https://support.homey.app...y-Pro-to-factory-defaults
Ik heb dat idd eerder deze week gedaan, toen verbond hij wél met het netwerk en was bezig met het downloaden en installeren van updates. Dat duurde me toen te lang, dus heb er niet op kunnen wachten. M'n vader heeft de homey na een uur of wat uitgezet.mike123 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 20:17:
Ook Homey eerst teruggezet naar fabrieksinstelling?
https://support.homey.app...y-Pro-to-factory-defaults
Nu verbindt hij dus niet meer met het netwerk en wanneer ik de homey ondersteboven houdt, gaat ie ook niet aftellen. De ledring pulseert geel/oranje, tot hij wil verbinden met het netwerk, dan pulseert hij blauw. Maar dat lukt dus niet en pulseert daarna weer geel/oranje.
Thx! Gezocht, maar waar valt die kaart onder, ik kan het niet vinden. Ben er nog niet erg bedreven mee helaas......😬mike123 schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 22:52:
[...]
Er is een kaart met "Een apparaat heeft niet gerapporteerd voor X minuten".
Gr
[ Voor 20% gewijzigd door bkruyver op 21-03-2024 21:41 ]
Kan je Homey wel bereiken als hij oranje pulseert op https://setup.athom.com/?LA-384 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 20:27:
[...]
Ik heb dat idd eerder deze week gedaan, toen verbond hij wél met het netwerk en was bezig met het downloaden en installeren van updates. Dat duurde me toen te lang, dus heb er niet op kunnen wachten. M'n vader heeft de homey na een uur of wat uitgezet.
Nu verbindt hij dus niet meer met het netwerk en wanneer ik de homey ondersteboven houdt, gaat ie ook niet aftellen. De ledring pulseert geel/oranje, tot hij wil verbinden met het netwerk, dan pulseert hij blauw. Maar dat lukt dus niet en pulseert daarna weer geel/oranje.
Of vind hij Homey dan ook helemaal niet?
Als, en dan onder ‘Thuis’.bkruyver schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 21:37:
[...]
Thx! Gezocht, maar waar valt die kaart onder, ik kan het niet vinden. Ben er nog niet erg bedreven mee helaas......😬
Gr
Ik heb ook even moeten zoeken maar hij staat niet bij de Homey Pro 2023.bkruyver schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 21:37:
[...]
Thx! Gezocht, maar waar valt die kaart onder, ik kan het niet vinden. Ben er nog niet erg bedreven mee helaas......😬
Gr
De vorige Homey heeft de kaart wel. Onder advanced flows.
ALS Thuis, een app heeft niet gerapporteerd. voor.
Dan kan ik het verbindproces gewoon opnieuw doen, dus verbinden met WiFi van homey, thuisnetwerk kiezen, wachtwoord invoeren, homey probeert te verbinden en kleurt blauw, melding dat hij niet kan verbinden (na minuutje zoiets), homey kleurt weer oranje.mike123 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 22:05:
[...]
Kan je Homey wel bereiken als hij oranje pulseert op https://setup.athom.com/?
Of vind hij Homey dan ook helemaal niet?
Router ook opnieuw opgestart?LA-384 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 06:46:
[...]
Dan kan ik het verbindproces gewoon opnieuw doen, dus verbinden met WiFi van homey, thuisnetwerk kiezen, wachtwoord invoeren, homey probeert te verbinden en kleurt blauw, melding dat hij niet kan verbinden (na minuutje zoiets), homey kleurt weer oranje.
Maak je gebruik van een mesh netwerk en dat Homey miss hien meer verbindingen ziet dan alleen de router?
Nee, geen mesh netwerk.mike123 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 12:45:
Router ook opnieuw opgestart?
Maak je gebruik van een mesh netwerk en dat Homey miss hien meer verbindingen ziet dan alleen de router?
Ik zal de volgende keer eens alle stappen opnieuw doen.
Dan heb ik ook geen ideeën meer?LA-384 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 12:58:
[...]
Nee, geen mesh netwerk.
1 nog, ook al een andere adapter geprobeerd van 5V en minimaal 2A?
Nope, zie mijn vorige post, staat er wel bij. Bij een gewone flow. Heb hier ook een 2023.mike123 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 22:55:
[...]
Ik heb ook even moeten zoeken maar hij staat niet bij de Homey Pro 2023.
De vorige Homey heeft de kaart wel. Onder advanced flows.
ALS Thuis, een app heeft niet gerapporteerd. voor.
Nou, schiet mij maar lek, ik dacht gisteren toch echt dat gezien te hebben,wilde nog een screenshot posten... Maar... Ik zie het nu ook niet (meer?) staan.
Ah. Ik zie het al, op iPhone zie ik die optie wel op iPad niet.
iPad heeft een oudere versie van de app. iPhone heeft 8.0.5.1450. Hoogste versie die ik nu op iPad krijg is versie 8.0.2? Nah...
:strip_exif()/f/image/xrbFTi9ZmfjKYrLqzQJGCbF9.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 50% gewijzigd door NaN op 22-03-2024 18:18 ]
Is het je al gelukt, ik heb hetzelfde probleem. Homey was onbereikbaar. Reset gedaan, nu wil hij niet verbinden.LA-384 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 12:58:
[...]
Nee, geen mesh netwerk.
Ik ben nog niet bij m'n ouders geweest.deejeebv schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 07:46:
[...]
Is het je al gelukt, ik heb hetzelfde probleem. Homey was onbereikbaar. Reset gedaan, nu wil hij niet verbinden.
Na vele pogingen is het me gelukt weer te verbinden.
Misschien een domme vraag, maar waar kan ik nu gemakkelijk volgen wanneer de Ikea Tretakt gekoppeld kan worden aan Homey? Lijkt mij een interessante slimme stekker om enkele KaKu stekkers in mijn set-up te vervangen.
Lijkt verdacht veel op deze:Arosa schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 08:41:
Misschien een domme vraag, maar waar kan ik nu gemakkelijk volgen wanneer de Ikea Tretakt gekoppeld kan worden aan Homey? Lijkt mij een interessante slimme stekker om enkele KaKu stekkers in mijn set-up te vervangen.
https://www.robbshop.nl/i...3MmAbiEAAYASAAEgL_2fD_BwE
Ik heb met die INNR alleen maar problemen gehad, soms wel schakelen, soms niet, verbruiksmeter werkte niet lekker. Ik hoop dat het een andere is want voor 8 euro is dat een mooi ding

Die van Ikea is sowieso zonder verbruiksmeter, maar dat kan ik wel missen om die paar domme lampen aan en uit te kunnen zetten.
Ik vind deze stekker simpelweg nog niet terug in de apps voor de Homey.
Ik vind deze stekker simpelweg nog niet terug in de apps voor de Homey.
Voor get simpele schakelwerk, gebruik ik een handvol van deze. https://www.lidl.nl/p/sil...rch%2Flidl%2Bsmart%2BhomeArosa schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 08:41:
Doen het prima (zonder meting) maar prima ook voor zigbee router en vaak voor de helft in de aanbieding
deejeebv schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 07:46:
Is het je al gelukt, ik heb hetzelfde probleem. Homey was onbereikbaar. Reset gedaan, nu wil hij niet verbinden.
Zojuist nogmaals geprobeerd en nu werkte het wel. Ik heb alle aangedragen opties tegelijkertijd uitgeprobeerd;mike123 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 13:57:
Dan heb ik ook geen ideeën meer?
1 nog, ook al een andere adapter geprobeerd van 5V en minimaal 2A?
- Router opnieuw gestart.
- Homey opnieuw gestart en paar minuten gewacht.
- Andere adapter voor de Homey.
- 5ghz band uitgezet.
- Kanaal optimalisatie van de router uitgezet.
- Vast kanaal met een laag getal geselecteerd.
Iemand ervaring met de Ali express temp/humidity sensor van Tuya?
https://nl.aliexpress.com...vcFT&gatewayAdapt=glo2nld
Ze worden bij mij helaas alleen ontdekt als onbekend zigbee aparaat die ik aan en uit kan zetten
Ze worden bij mij helaas alleen ontdekt als onbekend zigbee aparaat die ik aan en uit kan zetten
Ja ik heb de ronde variant gekocht, en had het zelfde issue.Zilverdael80 schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 18:21:
Ik weet niet hoe handig je bent, maar ik heb een fork gemaakt van de tuya app, en zelf wat in de broncode aangepast om ze aan de gang te krijgen.
Mocht dit iets voor jou zij, kan ik je precies vertellen waar het mis gaat.
Als daar iets van een handleiding achtig dingetje voor is kan ik het op zich wel eens proberen, ben alleen niet zo'n zware coder ofzoKoekstra schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 18:25:
[...]
Ja ik heb de ronde variant gekocht, en had het zelfde issue.
Ik weet niet hoe handig je bent, maar ik heb een fork gemaakt van de tuya app, en zelf wat in de broncode aangepast om ze aan de gang te krijgen.
Mocht dit iets voor jou zij, kan ik je precies vertellen waar het mis gaat.
Okee, even gezocht, maar via mijn app niet te vinden....android.NaN schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 15:41:
[...]
Nope, zie mijn vorige post, staat er wel bij. Bij een gewone flow. Heb hier ook een 2023.
Nou, schiet mij maar lek, ik dacht gisteren toch echt dat gezien te hebben,wilde nog een screenshot posten... Maar... Ik zie het nu ook niet (meer?) staan.
Ah. Ik zie het al, op iPhone zie ik die optie wel op iPad niet.
iPad heeft een oudere versie van de app. iPhone heeft 8.0.5.1450. Hoogste versie die ik nu op iPad krijg is versie 8.0.2? Nah...
[Afbeelding]
Zal nog eens kijken op mijn computer of het er dan wel is.
Dank voor de hulp.
Ja er is veel info te vinden om je eigen app te draaien en hoe je dit moet doen.Zilverdael80 schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 18:43:
[...]
Als daar iets van een handleiding achtig dingetje voor is kan ik het op zich wel eens proberen, ben alleen niet zo'n zware coder ofzo
Ik ben helemaal geen programmeur, maar mij is het ook gelukt.
Het is onder de streep niets meer dan het type en serienummer toevoegen aan een lijst reeds bestaande nummers.
Er hoeft slechts 1 bestandje te worden aangepast.
Ik kwam er zelf achter door het aanvraagformulier op het forum om apparaten op te nemen in de supported list. Als je de informatie hebt die je normaal zou invullen, kun je hem ook zelf toevoegen!
Klinkt goed, maak er een mooie how-to vanKoekstra schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 21:01:
[...]
Ja er is veel info te vinden om je eigen app te draaien en hoe je dit moet doen.
Ik ben helemaal geen programmeur, maar mij is het ook gelukt.
Het is onder de streep niets meer dan het type en serienummer toevoegen aan een lijst reeds bestaande nummers.
Er hoeft slechts 1 bestandje te worden aangepast.
Ik kwam er zelf achter door het aanvraagformulier op het forum om apparaten op te nemen in de supported list. Als je de informatie hebt die je normaal zou invullen, kun je hem ook zelf toevoegen!
XXXVI
Ja ik snap wat je zegt, maar ik ben zelf niet meer dan een enthousiast hobbyist die ook maar wat prutst. Een how-to maken is meer iets voor iemand die exact weet wat hij doet, haha
https://forum.athom.com/d...cli-install-method#latest
Hier staat wel genoeg om je op weg te helpen.
Goedenavond,
Ik heb een vraag mbt tot Siri opdrachten en de iOS opdrachten app.
Vanmiddag heb ik mijn iPhone 14 pro hersteld, en daarbij alle apps die ik belangrijk vind opnieuw geïnstalleerd, zo ook de Homey app.
Alleen werken mijn Siri opdrachten niet meer. Geeft verder niet omdat ik opnieuw wil beginnen.
Ik heb een aantal flows als favoriet ingesteld, alleen worden deze favorieten niet meer herkend in iOS opdrachten app.
Wat ik doe is dit:
Binnen de opdrachten app voeg ik een taak toe --> zoek naar de app van Homey --> start een Homey flow. Alleen krijg ik dan de melding " geen opties beschikbaar" te zien, terwijl ik een aantal flows als favoriet heb ingesteld. Normaliter wordt er dan een lijst met favoriete flows beschikbaar gesteld waar ik dan uit kan kiezen om toe te voegen.
:strip_exif()/f/image/7ofH7loRuHcBdxNlrbqHWk4o.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/j3HEG30AvLW1izJPeaxoGuFV.jpg?f=fotoalbum_large)
Zie ik toch nog iets over het hoofd?
Vanmiddag heb ik mijn iPhone 14 pro hersteld, en daarbij alle apps die ik belangrijk vind opnieuw geïnstalleerd, zo ook de Homey app.
Alleen werken mijn Siri opdrachten niet meer. Geeft verder niet omdat ik opnieuw wil beginnen.
Ik heb een aantal flows als favoriet ingesteld, alleen worden deze favorieten niet meer herkend in iOS opdrachten app.
Wat ik doe is dit:
Binnen de opdrachten app voeg ik een taak toe --> zoek naar de app van Homey --> start een Homey flow. Alleen krijg ik dan de melding " geen opties beschikbaar" te zien, terwijl ik een aantal flows als favoriet heb ingesteld. Normaliter wordt er dan een lijst met favoriete flows beschikbaar gesteld waar ik dan uit kan kiezen om toe te voegen.
:strip_exif()/f/image/7ofH7loRuHcBdxNlrbqHWk4o.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/j3HEG30AvLW1izJPeaxoGuFV.jpg?f=fotoalbum_large)
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
Of toch even wachten:vanenkelen schreef op zondag 24 maart 2024 @ 21:56:
[...]
Hier is een how-to gemaakt voor dit kunstje 😉
https://community.homey.a...p/26439/4393?u=evanhemmen
"Tuya has officially joined the “Talks With Homey” program"
https://community.homey.a...with-homey-program/106779
Nadat ik de migratie van Homey 2016 naar Homey Pro heb uitgevoerd reageren de Fibaro schakelaars reageren niet meer. Vreemd genoeg werken de sensors nog wel. Iemand tips wat ik kan doen zodat ze weer werken? Ik krijg ook de melding 'invalid node id" als ik op een device druk...
[ Voor 14% gewijzigd door Count_B op 30-03-2024 12:02 ]
Alle Homey's zijn Pro. Je hebt dus een backup van de Homey Pro 2016 naar een Homey Pro 2023 gemigreert?Count_B schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 11:57:
Nadat ik de migratie van Homey 2016 naar Homey Pro heb uitgevoerd reageren de Fibaro schakelaars reageren niet meer. Vreemd genoeg werken de sensors nog wel. Iemand tips wat ik kan doen zodat ze weer werken? Ik krijg ook de melding 'invalid node id" als ik op een device druk...
En daarna Homey 2016 ook niet meer aangezet?
Je kan de Homey Pro 23 weer resetten naar fabrieksinstellingen en nogmaals de update uitvoeren.
Het schijnt wel vaker voor te komen dat de migratie niet in 1x goed gaat.
Ik heb wat geprobeerd te googlen en rond te kijken in dit topic.
Maar is er een simpele manier om te kijken hoelang een apparaat al aan of uit staat en dit te gebruiken in een flow?
Ik heb een schakelaar in de badkamer die na nu na 5 seconde ingeschakeld te zijn de mechanische ventilatie aanzet.
Als de schakelaar 35 minuten is uitgeschakeld zet ie de mechanische ventilatie uit.
Een simpele wacht timer werkt niet. Want als de schakelaar weer is ingeschakeld gaat deze alsnog uit.
Ook een simpele check van is de schakelaar uit is niet wenselijk. Want als deze in de tussentijd weer aan is gezet + uit. Wordt de timer niet gereset.
In smartthings is het erg makkelijk. En daar staat het nu ook in.
Maar is er een simpele manier om te kijken hoelang een apparaat al aan of uit staat en dit te gebruiken in een flow?
Ik heb een schakelaar in de badkamer die na nu na 5 seconde ingeschakeld te zijn de mechanische ventilatie aanzet.
Als de schakelaar 35 minuten is uitgeschakeld zet ie de mechanische ventilatie uit.
Een simpele wacht timer werkt niet. Want als de schakelaar weer is ingeschakeld gaat deze alsnog uit.
Ook een simpele check van is de schakelaar uit is niet wenselijk. Want als deze in de tussentijd weer aan is gezet + uit. Wordt de timer niet gereset.
In smartthings is het erg makkelijk. En daar staat het nu ook in.
/f/image/bimFGtBYM9IIyaqFh6pWbp8D.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 19% gewijzigd door Tricto op 02-04-2024 10:15 ]
Thanks, nu heb ik helaas geen Homey Pro. Ik heb nu wat dingen in de cloud omdat dit voor smartthings ook voldoende was. Wilde als uitbreiding in eerste instantie gaan voor een bridge. Om zo te kijken of het helemaal naar m'n zin in. Om in een eventueel later stadium over te stappen naar de Pro.ON8SD schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 10:29:
Het is uitgebreider dan wat jij nodig hebt, maar als je er wat stukjes afknipt, dan kom je waar je moet zijn :-).
[Afbeelding]
Wel jammer dat deze functie niet gewoon standaard te gebruiken is.
Onderstaand bijvoorbeeld voor mijn toilet verlichting.
/f/image/uGh7dTPNghRfSOgMw9E5yvD4.png?f=fotoalbum_large)
Ideaal is het niet. Maar ik ben nu iets aan het produceren als onderstaand. Test m nu nog met 10 seconde maar de bedoeling is dat deze na elke 5 minuten een check doet. En als het apparaat uit staat de waarde verhoogt met 5. Is de waarde hoger dan 35. Dan mag de ventilatie uit.
/f/image/i2qF2S4hbSwvflc4CXIksqt0.png?f=fotoalbum_large)
Oke, zal na onderstaand stoppen met Spammen. Maar het is zowaar gelukt met onderstaand scherma.
Erg omslachtig vergeleken met Smartthings. Maar wel leerzaam haha. Snap nu gelijk een beetje hoe Homey werkt.
/f/image/mo5rw736j9myu02C5x4HZ61y.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/FYwT3SCRqP8ZftQGUP1sb8Dv.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 55% gewijzigd door Tricto op 02-04-2024 13:11 ]
Ik heb er drie in gebruikt, werkt prima! Heb je ze wel gekoppeld via de de Tuya Experimental app?Zilverdael80 schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 18:21:
https://homey.app/nl-nl/a....zigbee/Tuya-Zigbee/test/
Werkt perfect! Bedankt!veetee schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 19:28:
[...]
Ik heb er drie in gebruikt, werkt prima! Heb je ze wel gekoppeld via de de Tuya Experimental app?
Om aan te sluiten op bovenstaande posts: Was als een kind zo blij dat ik gister stuk of 10 verschillende Tuya gebaseerde gadgets van Ali binnen kreeg. Tot nu toe vooral met lampen en Homey gespeeld. Tot nu toe is alles wifi gebaseerd en dat werkt (al dan niet via de Smart Life app) keurig.
Enfin, nu dus een aantal zigbee sensoren. Dat viel even tegen. Ik had verwacht dat Homey dat out of the box wel zou pakken. Nope... alleen als generic. Via de bovengenoemde Tuya Zigbee experimental app kreeg ik wel de smart motion sensors aan de praat (en gelijk leuke dingen gedaan met badkamerlamp die 's nachts bij beweging op 3% licht springt zodat je wel kan plassen maar niet bouwlamp op je snoet hebt). Maar met andere gadgets alleen maar gedoe.
- een LCD temp/humidity sensor van himojo (chic ding!) die niets wil (wordt wel gezien maar zelfs generic crasht tijdens koppelen)
- een vibratie sensor (van Onenuo) die alleen als generic wil koppelen en dan niets kan
- een 1 knops knop (met functies 1x klikken, 2x klikken) die niets willen
Nu weet ik dat Homey en Tuya geen gouden koppel zijn maar dit viel me tegen. Die LCD stond al als request op Github en ik heb die vibratiesensor toegevoegd.
Enfin, nu dus een aantal zigbee sensoren. Dat viel even tegen. Ik had verwacht dat Homey dat out of the box wel zou pakken. Nope... alleen als generic. Via de bovengenoemde Tuya Zigbee experimental app kreeg ik wel de smart motion sensors aan de praat (en gelijk leuke dingen gedaan met badkamerlamp die 's nachts bij beweging op 3% licht springt zodat je wel kan plassen maar niet bouwlamp op je snoet hebt). Maar met andere gadgets alleen maar gedoe.
- een LCD temp/humidity sensor van himojo (chic ding!) die niets wil (wordt wel gezien maar zelfs generic crasht tijdens koppelen)
- een vibratie sensor (van Onenuo) die alleen als generic wil koppelen en dan niets kan
- een 1 knops knop (met functies 1x klikken, 2x klikken) die niets willen
Nu weet ik dat Homey en Tuya geen gouden koppel zijn maar dit viel me tegen. Die LCD stond al als request op Github en ik heb die vibratiesensor toegevoegd.
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Homey pakt niks out of the box, je hebt ondersteuning van ontwikkelaars en specifieke apps nodig. Daar kan Athom niks aan doen! De Aqara reeks werkt overigens uitstekend, als je goedkope sensoren van Ali wil.
Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV
Niet alles van Aqara werkt hoor. De nieuwste sensoren doen het helaas niet...TKroon schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 13:00:
Homey pakt niks out of the box, je hebt ondersteuning van ontwikkelaars en specifieke apps nodig. Daar kan Athom niks aan doen! De Aqara reeks werkt overigens uitstekend, als je goedkope sensoren van Ali wil.
Hier vandaag ook 2 van die temperatuur en vochtigheidsmeters binnengekomen, homey test app geïnstalleerd en gekoppeld. Werkt gelijk!veetee schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 19:28:
[...]
Ik heb er drie in gebruikt, werkt prima! Heb je ze wel gekoppeld via de de Tuya Experimental app?
Bedankt voor de tip!
Ik overweeg over te stappen van Home Assistant naar Homey (Pro). Ik draai al een aantal jaren HA, maar erger zelf een beetje aan de tijd die ik kwijt ben om soms dingen te fixen, plus dit valt nooit te onderhouden voor mijn vrouw of kinderen als het mij om de een of andere reden een tijdje niet zou lukken. Daarnaast vind ik de app veel fijner werken (heb al even de gratis cloud variant geprobeerd wat met apparaten).
Ik heb alleen 2 dingetjes waardoor ik nog niet zomaar over kan stappen.
Mijn Zigbee netwerk bestaat uit ongeveer 95 apparaten, waarvan ongeveer 40 routers (HUE lampen en een paar ikea stekkers). Ik lees verhalen dat dit niet kan en verhalen dat het geen probleem zou moeten zijn. Wat is het nou?
Daarnaast mis ik 1 apparaat ondersteuning en dat is best wel een belangrijke in ons huis, onze pelletkachel. Die maakt gebruik van een generiek wifi device wat voor meerdere merken kachels toegepast kan worden, de Micronova Agua-IOT Navel 2.0. Voor Home Assistant bestaat hier een integratie voor, en die werkt prima.
Is er een mogelijkheid om via Home Assistant dit toch in Homey te krijgen? Bijvoorbeeld een virtual device wat commando's naar Home Assistant kan sturen? Dan laat ik dat wel draaien specifiek voor de kachel.
Ik zie wel dat ik Home Assistant kan toevoegen, en dan krijg ik in een enorme lijst de kachel ook wel te zien, maar ik kan er verder niks mee.
Ik heb alleen 2 dingetjes waardoor ik nog niet zomaar over kan stappen.
Mijn Zigbee netwerk bestaat uit ongeveer 95 apparaten, waarvan ongeveer 40 routers (HUE lampen en een paar ikea stekkers). Ik lees verhalen dat dit niet kan en verhalen dat het geen probleem zou moeten zijn. Wat is het nou?
Daarnaast mis ik 1 apparaat ondersteuning en dat is best wel een belangrijke in ons huis, onze pelletkachel. Die maakt gebruik van een generiek wifi device wat voor meerdere merken kachels toegepast kan worden, de Micronova Agua-IOT Navel 2.0. Voor Home Assistant bestaat hier een integratie voor, en die werkt prima.
Is er een mogelijkheid om via Home Assistant dit toch in Homey te krijgen? Bijvoorbeeld een virtual device wat commando's naar Home Assistant kan sturen? Dan laat ik dat wel draaien specifiek voor de kachel.
Ik zie wel dat ik Home Assistant kan toevoegen, en dan krijg ik in een enorme lijst de kachel ook wel te zien, maar ik kan er verder niks mee.
Je kunt HA en Homey met elkaar laten praten met bijvoorbeeld MQTT. Mijn advies voor je Hue lampen zou zijn om ze via de Hue bridge te laten werken. Mocht Homey/HA niet werken, kun je alle verlichting (vrij essentieel in huis) altijd nog bedienen met je telefoon.
@B2 ik heb zelf de combinatie Fibaro/HA en om diezelfde redenen. Niet alles is beschikbaar binnen Fibaro maar ook niet alles beschikbaar of lekker werkend op HA.
Ik heb besloten Fibaro als hoofd te bestempelen en wat ik zichtbaar/bruikbaar in HA heb, heb ik als virtual devices (QuickApps op Fibaro) toegevoegd middels de API die HA biedt. Hierdoor kan je entiteiten/sensors gewoon met een GET/POST command triggeren of uitlezen bijvoorbeeld.
Geen idee of Homey Pro dit kan al heb ik daar laatst ook aardige trucken op uitgehaald bij een kennis middels API/json:
GeeMoney in "Itho Daalderop - open source wifi control add-on module"
Ik merkte dat een wat oudere Homey Pro moeite had met MQTT over meerdere devices en topics. Hij kreeg dat niet lekker ververst in zijn virtual devices, betrof een Homey Pro model uit 2021.
Ik heb besloten Fibaro als hoofd te bestempelen en wat ik zichtbaar/bruikbaar in HA heb, heb ik als virtual devices (QuickApps op Fibaro) toegevoegd middels de API die HA biedt. Hierdoor kan je entiteiten/sensors gewoon met een GET/POST command triggeren of uitlezen bijvoorbeeld.
Geen idee of Homey Pro dit kan al heb ik daar laatst ook aardige trucken op uitgehaald bij een kennis middels API/json:
GeeMoney in "Itho Daalderop - open source wifi control add-on module"
Ik merkte dat een wat oudere Homey Pro moeite had met MQTT over meerdere devices en topics. Hij kreeg dat niet lekker ververst in zijn virtual devices, betrof een Homey Pro model uit 2021.
[ Voor 22% gewijzigd door GeeMoney op 09-04-2024 21:00 ]
Die Bridge heb ik jaren niet meerTKroon schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 17:22:
Je kunt HA en Homey met elkaar laten praten met bijvoorbeeld MQTT. Mijn advies voor je Hue lampen zou zijn om ze via de Hue bridge te laten werken. Mocht Homey/HA niet werken, kun je alle verlichting (vrij essentieel in huis) altijd nog bedienen met je telefoon.
Je kan alles behalve Hue gewoon op je Homey draaien. De bridge koppel je dan. Je hebt ook een Hue app voor gebruik zonder bridge, maar zelfs Honey zelf raad gebruik van de Hue bridge aan.B2 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 21:11:
[...]
Die Bridge heb ik jaren niet meeren daarnaast bestaat het zigbee netwerk uit Aqara sensoren en IKEA switches, en volgens mij gaan die niet op de Hue Bridge.
Zelf gebruik ik ook. De bridge en Honey combi en dit werkt top. Let er trouwens wel op dat bij Homey niet alle Aqara apparaten werken.
Gebruiken de aqara/ikea devices de hue lampen wel als router dan? Want mijn netwerk is zo groot (ook in afstand) dat dit wel en vereiste is.deathmonkey schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 21:22:
[...]
Je kan alles behalve Hue gewoon op je Homey draaien. De bridge koppel je dan. Je hebt ook een Hue app voor gebruik zonder bridge, maar zelfs Honey zelf raad gebruik van de Hue bridge aan.
Zelf gebruik ik ook. De bridge en Honey combi en dit werkt top. Let er trouwens wel op dat bij Homey niet alle Aqara apparaten werken.
That depends...B2 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 22:09:
[...]
Gebruiken de aqara/ikea devices de hue lampen wel als router dan? Want mijn netwerk is zo groot (ook in afstand) dat dit wel en vereiste is.
Als je de lampen zonder bridge rechtstreeks op de homey koppelt: ja.
Als je de hue lampen via de bridge koppelt: nee.
Ik heb zelf de meeste lampen via de bridge, maar bv de lamp op toilet beneden en gang boven rechtstreeks. Alleen maar om dat zigbee-netwerk door het huisbte krijgen.
Ondertussen heb ik ook genoeg van die lidl stopcontact schakeldingen rondzwerven dat die twee lampen niet meer perse nodig zouden zijn, maar dat terzijde.
Heb je toevallig een voorbeeld o.i.d. hoe je dat aan HA en Homey kant moet inrichten qua MQTT? Ik heb al wel een MQTT broker als docker container draaien voor wat andere dingen.TKroon schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 17:22:
Ok, maar met een hybride oplossing ga ik het niet echt minder complex makenBlabla13 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 22:33:
[...]
That depends...
Als je de lampen zonder bridge rechtstreeks op de homey koppelt: ja.
Als je de hue lampen via de bridge koppelt: nee.
Ik heb zelf de meeste lampen via de bridge, maar bv de lamp op toilet beneden en gang boven rechtstreeks. Alleen maar om dat zigbee-netwerk door het huisbte krijgen.
Ondertussen heb ik ook genoeg van die lidl stopcontact schakeldingen rondzwerven dat die twee lampen niet meer perse nodig zouden zijn, maar dat terzijde.
[ Voor 28% gewijzigd door B2 op 10-04-2024 11:03 ]
Dat verklaart. Hue is het enige dat ik niet werkend krijg. Ik zie het wellicht over het hoofd maar hoe koppel ik de bridge?deathmonkey schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 21:22:
[...]
Je kan alles behalve Hue gewoon op je Homey draaien. De bridge koppel je dan. Je hebt ook een Hue app voor gebruik zonder bridge, maar zelfs Honey zelf raad gebruik van de Hue bridge aan.
XXXVI
Met de app van Homey: https://homey.app/nl-nl/app/nl.philips.hue/Philips-Hue/ en dan de instructies volgen.ephymerous schreef op woensdag 10 april 2024 @ 15:26:
[...]
Dat verklaart. Hue is het enige dat ik niet werkend krijg. Ik zie het wellicht over het hoofd maar hoe koppel ik de bridge?
[ Voor 4% gewijzigd door NaN op 10-04-2024 15:54 ]
Ik heb zelf geen HA draaien. Maar je kunt natuurlijk een topic publiceren op HA en daarnaar luisteren met Homey.B2 schreef op woensdag 10 april 2024 @ 11:01:
[...]
Heb je toevallig een voorbeeld o.i.d. hoe je dat aan HA en Homey kant moet inrichten qua MQTT? Ik heb al wel een MQTT broker als docker container draaien voor wat andere dingen.
[...]
Heb je wel het start icoontje toegevoegd aan je flow?Audione0 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 17:50:
Goedenavond,
Wat ik doe is dit:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Iemand ervaring met koppelen van de Aqara hubs? Werkt dit goed? Lees hier wisselende ervaringen over.
Deze week met divers Ali spul met Zigbee aan het spelen met Homey. Ik vind het allemaal maar zoeken. Een smart motion sensor werkt wel, maar meeste andere devices niet tot nauwelijk. Zo heb ik nu een temp/humidity sensor via de Tuya Zigbee app (binnen Homey zeg maar) weten te koppelen aan die sensor. Homey kan hem nu uitlezen en ik kan er dingen mee doen in flows.
Maar nu wil ik via mijn Google Home voice assistant (een lenovo smart clock in de keuken en/of mijn xiaomi android TV met voice assistant) als test kunnen roepen: hoe warm is het in de badkamer, of hoe vochtig. Maar Google Home ziet heel die sensor niet. Andere sensoren en devices zijn wel via Homey ontsloten in Google Home. En zo blijf je bezig...
Maar nu wil ik via mijn Google Home voice assistant (een lenovo smart clock in de keuken en/of mijn xiaomi android TV met voice assistant) als test kunnen roepen: hoe warm is het in de badkamer, of hoe vochtig. Maar Google Home ziet heel die sensor niet. Andere sensoren en devices zijn wel via Homey ontsloten in Google Home. En zo blijf je bezig...
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Heb je Google wel laten synchroniseren met homey. Nieuwe apparaten worden niet vanzelf opgepakt door Google.Jazzper schreef op donderdag 11 april 2024 @ 13:07:
Deze week met divers Ali spul met Zigbee aan het spelen met Homey. Ik vind het allemaal maar zoeken. Een smart motion sensor werkt wel, maar meeste andere devices niet tot nauwelijk. Zo heb ik nu een temp/humidity sensor via de Tuya Zigbee app (binnen Homey zeg maar) weten te koppelen aan die sensor. Homey kan hem nu uitlezen en ik kan er dingen mee doen in flows.
Ik probeer een Homey Flow vanuit Apple Shortcuts aan te roepen, maar geen van mijn flows zijn zichtbaar in Shortcuts.
De eerste zoekresultaten gaven aan dat je geduld moet hebben tot ze gesynchroniseerd zijn, maar ik heb 2 flows (beide ook favorites) die al maanden in gebruik zijn.
Ik zie even niet waarom deze flows niet zichtbaar worden binnen Shortcuts, iemand een idee?
De eerste zoekresultaten gaven aan dat je geduld moet hebben tot ze gesynchroniseerd zijn, maar ik heb 2 flows (beide ook favorites) die al maanden in gebruik zijn.
Ik zie even niet waarom deze flows niet zichtbaar worden binnen Shortcuts, iemand een idee?
Iemand toevallig bekend met het merk tradim?
Net bij de Hornbach een wifi dimmer gekocht en kom pas thuis tot de ontdekking dat ik nergens een app kan vinden . Oeps..
Net bij de Hornbach een wifi dimmer gekocht en kom pas thuis tot de ontdekking dat ik nergens een app kan vinden . Oeps..
yes, zowel in de google home app bij apparaat toevoegen opnieuw laten zoeken/connecten als het spraakcommando "sync alle devices". Maar hij blijft er 11 zien, terwijl die sensor de 12e is.Mack80 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 13:28:
[...]
Heb je Google wel laten synchroniseren met homey. Nieuwe apparaten worden niet vanzelf opgepakt door Google.
Als ik deze sheet bekijk zou er beperkte support moeten zijn. Je kunt als het z-wave is proberen toe te voegen als een generiek device en kijken wat er gebeurd?undertake schreef op donderdag 11 april 2024 @ 17:07:
Iemand toevallig bekend met het merk tradim?
Zijn er meer mensen die issues hebben met de IKEA producten? Ik heb de Tradfri hub draaien. Maar het wil allemaal niet meer. Als ik Homey via de App opnieuw opstart werkt het even, maar daarna stopt alles weer.
Ik ga een laadpaal plaatsen voor onze hybride auto. Zijn er ervaringen met laadpalen die gekoppeld kunnen worden aan de homey? Doel is om zoveel mogelijk zonnestroom te laden.
Momenteel staat de zappi en de ratio solar op de shortlist
8* sunpower max5ac 410 enphase iq7A & 13 jinko 420wp enphase iq8+ ; Zappi ; ME LN 3,5kW
Ik heb deze al 1,5 jaar naar tevredenheid in gebruik: https://go-e.com/nl-nl/
Homey heeft hier een app voor https://homey.app/nl-nl/app/com.go-e.charger/go-e-Charger/
Homey heeft hier een app voor https://homey.app/nl-nl/app/com.go-e.charger/go-e-Charger/
ease heeft een app geloof ik. Geen ervaring mee zelf.Elac schreef op maandag 15 april 2024 @ 11:59:
Ik ga een laadpaal plaatsen voor onze hybride auto. Zijn er ervaringen met laadpalen die gekoppeld kunnen worden aan de homey? Doel is om zoveel mogelijk zonnestroom te laden.
Zappi hier, zeer tevredenElac schreef op maandag 15 april 2024 @ 11:59:
Wegens gebrek aan electrische auto heb ik geen praktijk ervaring. Maar als tweaker zie ik de volgende langs komen: download: SmartEVSE 3.5.0 . Daar moet wel wat mee te doen zijn gok/hoop ik.Elac schreef op maandag 15 april 2024 @ 11:59:
Bedankt. Heb hem terug gebracht. Even zoeken naar een vervanger. Had eerst een shelly dimmer in een bakje.. die is helaas stuk.Webgnome schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 07:49:
[...]
Als ik deze sheet bekijk zou er beperkte support moeten zijn. Je kunt als het z-wave is proberen toe te voegen als een generiek device en kijken wat er gebeurd?
Goede morgen. Mijn ring 2 deurbel is stuk en moet een nieuwe. Nu zie ik niet zo goed een model wat bij mijn wensen past.
Live beeld en snapshots via Homey
Werkt met 8v trafo
Liefst geen abo
Ik heb de reolink gezien maar die is 12v dus dan moet ik de gong en de trafo vervangen. Zag de ezviz EP3X pro maar die lijkt geen onvif te ondersteunen en daardoor niet met Homey te werken. Zelfde geldt voor Imou DB60. Zag de Foscam die lijkt aan alle voorwaarden te volden maar de gebruikersreviews zijn niet positief.
Heeft iemand anders een bepaald model in gebruik die ik zou kunnen overwegen?
Werkt met 8v trafo
Liefst geen abo
Ik heb de reolink gezien maar die is 12v dus dan moet ik de gong en de trafo vervangen. Zag de ezviz EP3X pro maar die lijkt geen onvif te ondersteunen en daardoor niet met Homey te werken. Zelfde geldt voor Imou DB60. Zag de Foscam die lijkt aan alle voorwaarden te volden maar de gebruikersreviews zijn niet positief.
Is Eufy wat? Volgens mij heb je hier geen abbo voor nodig. En er is een Homey app. Ik heb hem zelf niet maar kom deze wel regelmatig tegen op het forum.Limbeckx schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 09:39:
Goede morgen. Mijn ring 2 deurbel is stuk en moet een nieuwe. Nu zie ik niet zo goed een model wat bij mijn wensen past.
Werkt met 8v trafo
Liefst geen abo
AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850
Eufy is geen overweging. Zie de manier waarop ze logen over beveiliging.rikadoo schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 12:10:
[...]
Is Eufy wat? Volgens mij heb je hier geen abbo voor nodig. En er is een Homey app. Ik heb hem zelf niet maar kom deze wel regelmatig tegen op het forum.
Ik heb zelf een deurbel van Ubiquiti, deze werkt ook met Homey geen idee of je zelf beschikt over Ubiquiti spul?Limbeckx schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 12:12:
[...]
Eufy is geen overweging. Zie de manier waarop ze logen over beveiliging.
AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850
Nieuwe 12V deurbelttrafo is natuurlijk ook een optie als je toch de reolink wilt. niet veel werk om te vervangen en kosten vallen erg mee.Limbeckx schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 09:39:
Werkt met 8v trafo
Liefst geen abo
Voor Ubiquiti moet je ook nog ander spul hebben volgens mij. Heb nu helemaal niets van ubuquiti dus de investering wordt wel hoog.rikadoo schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 12:13:
[...]
Ik heb zelf een deurbel van Ubiquiti, deze werkt ook met Homey geen idee of je zelf beschikt over Ubiquiti spul?
Dat is wat ik nu heb besloten te gaan doen. Wss moet ik de klingel ook nog vervangen maar dat is prima.Peterhardenberg schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 12:30:
[...]
Nieuwe 12V deurbelttrafo is natuurlijk ook een optie als je toch de reolink wilt. niet veel werk om te vervangen en kosten vallen erg mee.
[ Voor 47% gewijzigd door Limbeckx op 16-04-2024 13:43 ]
Lijkt me een mooi project maar kan niets vinden over homey integratie.beerse schreef op maandag 15 april 2024 @ 16:38:
[...]
Wegens gebrek aan electrische auto heb ik geen praktijk ervaring. Maar als tweaker zie ik de volgende langs komen: download: SmartEVSE 3.5.0 . Daar moet wel wat mee te doen zijn gok/hoop ik.
Ben bang dat het mijn matige programmeer skills overtreft.
Helaas, is financieel wel aantrekkelijk in vergelijking met een kant en klare paal.
8* sunpower max5ac 410 enphase iq7A & 13 jinko 420wp enphase iq8+ ; Zappi ; ME LN 3,5kW
@TKroonTKroon schreef op maandag 15 april 2024 @ 15:16:
[...]
Zappi hier, zeer tevredenIk stuur al ruim twee jaar het laden aan met Homey, en dat werkt uitstekend! Als je gedetailleerdere vragen hebt, hoor ik ze graag.
Lijkt me dat deze wel aan mijn eisen voldoet.
Zit er out if the box de load balancing in?
Mijn auto kan maar 1 fase laden dus wil deze op 23A afregelen, kan dat traploos of zijn er vaste stappen.
Mijn huis aansluiting 3x25A en 3000kWh aan zonnestroom over dus die wil ik zoveel mogelijk benutten.
Auto krijg ik 8 mei en eerst nog op vakantie dus heb nog wat tijd om een en ander te overdenken.
Load balancing werkt door middel van CT-klemmen, dat zit er standaard bij. Je hebt dus een netwerkkabel nodig. Indien niet mogelijk kun je een extra kastje aanschaffen, die communiceert dan draadloos met de Zappi.Elac schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 20:41:
[...]
@TKroon
Lijkt me dat deze wel aan mijn eisen voldoet.
Zit er out if the box de load balancing in?
Mijn auto kan maar 1 fase laden dus wil deze op 23A afregelen, kan dat traploos of zijn er vaste stappen.
Mijn huis aansluiting 3x25A en 3000kWh aan zonnestroom over dus die wil ik zoveel mogelijk benutten.
Auto krijg ik 8 mei en eerst nog op vakantie dus heb nog wat tijd om een en ander te overdenken.
Load balancing werkt traploos en is nauwkeurig in te stellen.
@TKroon ,
Heb je ook zonnepanelen?
Is het mogelijk om als bij bv de opbrengst van de zonnepanelen 3*6A is (3 fase enphase systeem)
18A op fase 1 te laden zodat alle opgewekte zonnestroom da auto in gaat?
Kort gezegd dat de totale netafname over de 3 fasen 0 is?
Heb je ook zonnepanelen?
Is het mogelijk om als bij bv de opbrengst van de zonnepanelen 3*6A is (3 fase enphase systeem)
Ja, en ja. Of je auto overigens 18A op een fase ondersteunt weet ik niet. Maar je gedachte hierboven klopt inderdaad. Het balanceren van de load werkt snel, en goed.Elac schreef op donderdag 18 april 2024 @ 00:44:
@TKroon ,
Heb je ook zonnepanelen?
Als de zon achter de wolken gaat dan zal de auto voor een korte periode nog doorgaan met laden op het laagst mogelijke vermogen en zal dan pauzeren. Maar dat kun je allemaal zelf instellen. PM me gerust als je meer wil weten, want dit is offtopic voor hier.
Na jaren met Domoticz te hebben geknutseld, en na een kort uitstapje naar Home Assistant, ben ik nu over aan het stappen op Homey Pro. De eerste ervaring is positief: makkelijk om apparaten toe te voegen en in te stellen.
Maar...toch wel een paar (beginners-)vraagjes:
- kunnen insights ook opgeslagen worden? Elke keer alles opnieuw bij elkaar klikken lijkt zo onhandig.
- Is de logging van de Simple Sys Log app op een handige manier in te zien ipv van de app-configuratie? Of is het beter om met logging naar de timeline te werken tijdens het ontwikkelen van flows?
Maar...toch wel een paar (beginners-)vraagjes:
- kunnen insights ook opgeslagen worden? Elke keer alles opnieuw bij elkaar klikken lijkt zo onhandig.
- Is de logging van de Simple Sys Log app op een handige manier in te zien ipv van de app-configuratie? Of is het beter om met logging naar de timeline te werken tijdens het ontwikkelen van flows?
Als je de insights in de webbrowser bijelkaar klikt kan je uiteindelijk de url bookmarken. In de link staan dan alle grafieken die je wil zien. Zo lan je meerdere insightoverzichten maken.WheeleE schreef op maandag 22 april 2024 @ 15:40:
Canon 7D ★ 200-400 ★ 70-200/2.8 II ★ 17-40 ★ 15-85 ★ 50/1.8
Ik heb momenteel een deursensor van KlikAanKlikUit welke via 433mhz communiceert en dat is ronduit hopeloos. Het werkt maar 10% van de tijd, dus heb er niets aan.
Nu dacht ik er een van aqara te gaan gebruiken en zie dat ze 2 modellen hebben. Een met zigbee en een met Bluetooth, thread. Welke kan ik beter kiezen?
De sensor hangt in dezelfde ruimte als de homey, maar heeft geen line-of-sight tov de homey (staat een muur tussen). Afstand is ongeveer 9 meter.
Nu dacht ik er een van aqara te gaan gebruiken en zie dat ze 2 modellen hebben. Een met zigbee en een met Bluetooth, thread. Welke kan ik beter kiezen?
De sensor hangt in dezelfde ruimte als de homey, maar heeft geen line-of-sight tov de homey (staat een muur tussen). Afstand is ongeveer 9 meter.
Ik kan alleen wat over zigbee zeggen en deze werkt bij mij heel goed. Als je meer zigbee apparaten hebt werkt het alleen maar beter. Ik heb een deur tussen de homey en 1 verdieping van beton en heb nooit last van signaal problemen.LA-384 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 08:07:
Ik heb momenteel een deursensor van KlikAanKlikUit welke via 433mhz communiceert en dat is ronduit hopeloos. Het werkt maar 10% van de tijd, dus heb er niets aan.
Weet iemand of en hoe ik de discover devices bij Alexa kan forceren (gelinked met Homey)? Het naar onder "trekken" in de lijst met huidige devices Alexa app, ververst wel maar haalt geen nieuwe devices op.
Ik heb gisteren 2 rolluiken (RTS) toegevoegd in Homey, maar deze verschijnen dus nog steeds niet bij Alexa. Heb dit al eens vaker gehad, dat het na 24 uur wel verscheen, maar er is dus al een nacht overheen gegaan. Homey herstarten, heeft ook geen soelaas geboden.
Ik heb gisteren 2 rolluiken (RTS) toegevoegd in Homey, maar deze verschijnen dus nog steeds niet bij Alexa. Heb dit al eens vaker gehad, dat het na 24 uur wel verscheen, maar er is dus al een nacht overheen gegaan. Homey herstarten, heeft ook geen soelaas geboden.
Mijn boefje is liev!
Ik heb geen Alexa maar kan je niet aan Alexa vragen "synchroniseer met Homey"?JB schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 13:52:
Weet iemand of en hoe ik de discover devices bij Alexa kan forceren (gelinked met Homey)? Het naar onder "trekken" in de lijst met huidige devices Alexa app, ververst wel maar haalt geen nieuwe devices op.
Nee dat snapt “ze” niet… “searching” “nothing to connect”.mike123 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 20:26:
[...]
Ik heb geen Alexa maar kan je niet aan Alexa vragen "synchroniseer met Homey"?
Mijn boefje is liev!
Heeft Alex ook niet een slimme tip voor je?JB schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 21:00:
[...]
Nee dat snapt “ze” niet… “searching” “nothing to connect”.
https://www.youtube.com/watch?v=SRxFXArXrCw
Ik heb er laatst één gekocht van de Ikea, is Zibee en maar €10. Deze werkt echt perfect bij mij. De Aquara is een stuk duurder en daar heb ik er ook een stuk of 12 van.LA-384 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 08:07:
Be Stronger Than Your Excuses
Ah ja, die stond niet in de lijst.KSR schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 17:23:
[...]
Ik heb er laatst één gekocht van de Ikea, is Zibee en maar €10. Deze werkt echt perfect bij mij. De Aquara is een stuk duurder en daar heb ik er ook een stuk of 12 van.
Er is inmiddels een en ander onderweg vanuit China. Heb beide aqara sensors maar besteld en nog wat temperatuur sensoren, altijd handig.
Dit topic is gesloten.