9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25
Heb je ook charts die onder de 3 zitten toevallig ?GermanPivo schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 20:25:
@GeeMoney Ik heb er dan weer geen last van.
[Afbeelding]
Ik heb er meerdere die kW genereren in charts en die Itten dus ook allemaal onder de 3 en ook die zijn niet correct. Ik heb verder alleen maar charts die boven de 10 uitkomen en die zijn allemaal correct.
Onder de 3 gaat hier ook goed in ieder geval.GeeMoney schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 20:35:
[...]
Heb je ook charts die onder de 3 zitten toevallig ?
Ik heb er meerdere die kW genereren in charts en die Itten dus ook allemaal onder de 3 en ook die zijn niet correct. Ik heb verder alleen maar charts die boven de 10 uitkomen en die zijn allemaal correct.
/f/image/N4QdALUDpfl45ZRcx78LYys3.png?f=fotoalbum_large)
9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25
[ Voor 82% gewijzigd door veetee op 25-02-2024 19:22 ]
Ja hier ookWebgnome schreef op zondag 25 februari 2024 @ 21:06:
Andere mensen ook last van een 500 error bij het inloggen?
[ Voor 13% gewijzigd door DON PAPA op 25-02-2024 21:19 ]
Hier werkt alles gewoonWebgnome schreef op zondag 25 februari 2024 @ 21:06:
Andere mensen ook last van een 500 error bij het inloggen? En de Google integratie die op zijn gat lijkt te liggen?
Be Stronger Than Your Excuses
Het waren bij mij Advanced Virtual Devices en ik heb nu
Oude situatie:
/f/image/QlUckauf76l3KS5Df2zvkA6t.png?f=fotoalbum_large)
Device eigenschappen gezet naar "Sensor" en geen Better Logic Library meer en opgegeven hoeveel decimalen er zijn:
/f/image/3d9XozcTbh6nOpt58rOHRZSH.png?f=fotoalbum_large)
Historische data blijft behouden en wordt nu wel juist weergegeven:
/f/image/8WdNeOXlLTEweuz1lrKp0arg.png?f=fotoalbum_large)
Info en/of ervaringen zijn welkom.
Bekend probleem,Luke the Duke schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 12:58:
Zijn er hier meer mensen die een SMPL mini display gebruiken en daar sinds kort problemen mee hebben? Ik begrijp van SMPL dat de Homey firmware update naar 10.3.0 e.e.a. gebroken heeft en dat de oplossing ook bij Homey gezocht moet worden.
Info en/of ervaringen zijn welkom.
Ook bij mij 3 displays die niet meer werkten na een update van Homey naar 10.3.0
Van alles geprobeerd maar kon de displays niet meer werkend krijgen.
Alles verwijder en opnieuw geinstaleerd.
De displays worden verbonden door zigbee, verder had ik geen Zigbee apparaten.
Na het aansluiten van een Ikea (Zigbee) lamp op de homey Ikea App, lukte het verbinden van de SMPL displays wel, alles werkt weer als van ouds.
Waarbij ik wel moet opmerken dat het verbinden niet lukte via laptop (Macbook) maar wel via m'n mobiel (iPhone)
Vraag:
Welke inbouw schakelaar raad je aan?
Context:
Mijn woning is grondig verbouwd en gerenoveerd.
Het elektra is compleet vernieuwd en op mijn verzoek voorzien van pulsschakelaars.
Daarmee hoop ik een stapje te zetten naar een smarthome, aangestuurd door een Homey Pro (nog aan te kopen).
Ik heb mij verdiept in de verschillende inbouwschakelaars van o.a. Robbshop, Sonoff, Shelly.
Wat mij opvalt:
- Prijsverschil
- Verschillende protocollen
- Modules met en zonder fase draad
In totaal gaat het om circa 10 pulsschakelaars op de beneden verdieping, en nog eens 5 op de boven verdieping.
Mijn gedachtes gaan uit naar een zigbee-module.
Waarbij ik veronderstel dat zigbee een beter resultaat zou geven dan bijvoorbeeld WiFi.
En daarmee de WiFi-band vrij zou blijven van eventuele verstoringen vanuit de schakelaren.
Verder vermoed ik dat een module speciaal voor pulsschakelaren het meest ideaal zijn, maar ik weet niet zeker of dat ook zo is en welke daarvoor in aanmerking komen.
Kortom, Ik heb zelf te weinig kaas gegeten van de materie om een weloverwogen keuze te maken.
Fijn als iemand mij op weg kan helpen.
Sorry, maar het enige wat ik kan bedenken zijn meer punten om op te letten en rekening mee te houden. Dat maakt de keuze alleen maar moeilijker.Cp57412a schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 16:45:
Dag allemaal, hoop dat ik mag inbreken in dit topic.
Vraag:
...
Kortom, Ik heb zelf te weinig kaas gegeten van de materie om een weloverwogen keuze te maken.
Zonder de details te bekijken, een blik in het verleden. Toen wilden we overal dimmers in plaats van schakelaars. Dus konden we de gloeilampen dimmen. Helaas, de tl, pl en andere gas-ontladingslampen niet. Ook halogeen lampen hadden hun uitdaging afhankelijk van de al dan niet aanwezige transformator. Kijk in de bouwmarkt en zelfs zonder 'smart' zijn er tegenwoordig al 4 soorten dimmers. Trek die ervaring door naar smart-home. Daar zijn ook al heel veel standaarden, zowel per merk als 'universeel': Z-wave, zigbee en straks ook Thread en Matter.
Ook mee te wegen in de keuze: De draadloze systemen die NIET op de wifi/bluetooth frequenties werken hebben mijn voorkeur. Die storen namelijk niet op de wifi en de bluetooth. Gelukkig zullen deze standaarden in de toekomst ook andere frequenties gaan gebruiken. GSM doet dat ook met elke nieuwe generatie.
Enneh: de slimme meter die 10 jaar geleden achter de zonnepanelen aan kwam moet alweer vervangen worden. De 3G module die daar toen heel revolutionair in is gekomen, blijkt niet meer te worden ondersteund. De printer die via wifi werkt zorgt er voor dat onze wifi niet kan worden beveiligd omdat die printer dan niet meer werkt.
Dus welke keuze je ook maakt, in de toekomst zal er altijd wel iets zijn dat er voor zorgt dat je achter blijft.
Om kort te gaan: Je bent al bij homey terecht gekomen. Daarmee behoud je de keuze tot verschillende standaarden en technieken. Maak daar creatief gebruik van. Kies zelf. Ga ons niet de schuld geven van een verkeerde keuze.
[ Voor 4% gewijzigd door beerse op 28-02-2024 18:06 ]
Zelf heb ik een dimmer van Ecodim, iemand in mijn familie ook. Kan zowel direct met de Homey gekoppeld worden als met de Hue bridge. Tevreden over en doet wat het moet doen. De officiele webshop heeft ook een goede klantenservice. Voor mij was het dimmen en zigbee vooral belangrijk.Cp57412a schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 16:45:
Dag allemaal, hoop dat ik mag inbreken in dit topic.
Vraag:
Context:
Mijn woning is grondig verbouwd en gerenoveerd.
Het elektra is compleet vernieuwd en op mijn verzoek voorzien van pulsschakelaars.
Daarmee hoop ik een stapje te zetten naar een smarthome, aangestuurd door een Homey Pro (nog aan te kopen).
Ik heb mij verdiept in de verschillende inbouwschakelaars van o.a. Robbshop, Sonoff, Shelly.
Wat mij opvalt:
- Prijsverschil
- Verschillende protocollen
- Modules met en zonder fase draad
In totaal gaat het om circa 10 pulsschakelaars op de beneden verdieping, en nog eens 5 op de boven verdieping.
Mijn gedachtes gaan uit naar een zigbee-module.
Waarbij ik veronderstel dat zigbee een beter resultaat zou geven dan bijvoorbeeld WiFi.
En daarmee de WiFi-band vrij zou blijven van eventuele verstoringen vanuit de schakelaren.
Verder vermoed ik dat een module speciaal voor pulsschakelaren het meest ideaal zijn, maar ik weet niet zeker of dat ook zo is en welke daarvoor in aanmerking komen.
XXXVI
- Opnieuw opstarten (stroom eraf en gelijk er weer op)
- minimaal 30 minuten zonder stroom en weer opnieuw opstarten
- Andere adapter
Als ik wil inloggen zegt hij dat de homey offline is.
Wordt het tijd voor een nieuwe of kan ik hem nog 'op zijn kop houden' en opnieuw instellen?
En ben ik ( in beide gevallen) gegeven kwijt, m.a.w. moet ik dan ook alles weer opnieuw aanmelden?
[ Voor 85% gewijzigd door Henkhuppelschot op 29-02-2024 13:45 . Reden: nog niet klaar met bericht ]
had ik sinds het weekend ook, vanaf een laptop kwam ik er wel bij. Wat ik toen in de app gedaan heb is daar uitloggen en weer inloggen en toen werkte het wel weer......Henkhuppelschot schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 13:39:
Mijn Homey heeft de geest gegeven denk ik, dingen die ik al geprobeerd heb:Maar dat lijkt niet te helpen.
- Andere adapter
Wordt het tijd voor een nieuwe of kan ik hem nog 'op zijn kop houden' en opnieuw instellen?
En ben ik ( in beide gevallen) gegeven kwijt, m.a.w. moet ik dan ook alles weer opnieuw aanmelden?
Ja ik had precies het zelfde en dezelfde oplossing. Bij mij voor het eerst in 4 jaar gebruik dat dit gebeurde, dus was ook even bang dat hij kapot was…miel schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 15:46:
[...]
had ik sinds het weekend ook, vanaf een laptop kwam ik er wel bij. Wat ik toen in de app gedaan heb is daar uitloggen en weer inloggen en toen werkte het wel weer......
Hebben jullie toevallig ook de homey community space app?
Deze crasht ook constant de laatste dagen
De simpele usb adapters werken bij mijn homey niet, ik heb een snellader gebruikt en nu werkt hij weer stabiel.Henkhuppelschot schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 13:39:
Mijn Homey heeft de geest gegeven denk ik, dingen die ik al geprobeerd heb:Maar dat lijkt niet te helpen.
- Andere adapter
Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV
Helaas is er geen flow-actie om een flow te stoppen. Dat zou ook best wel moeilijk zijn, ze is best snel klaar. De flow 'schakel in' en 'schakel uit' is er vooral om de flow actief of passief te maken: kan (en zal) de flow gaan draaien of niet.Stefke schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 11:15:
Als je in een flow iets start/stopt met een vertraging, is dat dan nog ergens te stoppen? (ik gebruik ook timers en stopwatches voor dat soort zaken, maar in enkele flows gebruik ik gewoon de vertraging)
Zelf heb ik een flow om een aantal lampen met vertraging aan te zetten. Als tegenhanger heb ik een uit flow gemaakt die met de zelfde vertraging (en iets extra) de zaken weer uit zet. Daarmee stop ik de flow niet maar het eind resultaat is wel naar wens.
En als je een flow hebt die je vaker halverwege wilt stoppen, dan zou je de flow kunnen splitsten in 2 losse flows waarbij de eerste de tweede vertraagd start en de tweede een extra 'als' clausule te geven waarin je test of ze nog echt door moet gaan.
Die test kan dan een virtuele schakelaar zijn die je door de eerste aan laat zetten en zelf (of in een andere flow) uit kan schakelen.
@Stefke had het ook specifiek over een flow starten of stoppen met een vertraging. Dan is hij niet zo snel klaar.beerse schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 14:08:
[...]
Helaas is er geen flow-actie om een flow te stoppen. Dat zou ook best wel moeilijk zijn, ze is best snel klaar.
Een standaard kaart voor Homey met een vertraging kan je ook niet stoppen. Deze word altijd uitgevoerd.
Behalve als bv Homey een keer opnieuw word opgestart.
Als je bv de app Chronograph gebruikt dan kan je timers maken voor in- en uitschakelen en die kan je eventueel ook stoppen als je dat wilt.
Deze timers lopen ook door na bv opnieuw starten van Homey.
Athom heeft afgelopen week een ontstellende fuckup gedaan met het ZIGBEE deel. Er zijn zelfs mensen waarvan hun Homey fysiek kapot gegaan is. Verschijnsel is in ieder geval ; een deel of alle zigbee apparaten zijn niet meer bereikbaar.Luke the Duke schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 12:58:
Zijn er hier meer mensen die een SMPL mini display gebruiken en daar sinds kort problemen mee hebben?
soms helpt uithuilen en alles overnieuw installeren, soms (ik had mazzel) resetten en deels opnieuw installeren, soms werkt het dan een paar uur en is het daarna weer prut.
ik ben zoooo pissed op Athom nu.
kies bij voorkeur iets met zwave als je een homey gebruikt en nog niet door het raam hebt gepleurd.Cp57412a schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 16:45:
zigbee is en blijft een drama met dat ding; zeer onbetrouwbaar.
Ik heb in ieder geval geen enkel probleem met Zigbee op de Homey ('23 model), heb meer issues met Z-Wave.janneman64 schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 20:24:
[...]
kies bij voorkeur iets met zwave als je een homey gebruikt en nog niet door het raam hebt gepleurd.
Daarmee moet ik misschien gewoon een keer opnieuw beginnen, maar heb daar zo geen zin in.
Mijn ervaring met KlikAanKlikUit met hun eigen protocol is zeer goed: Geheel volgens verwachting doet ze het niet altijd perfect omdat er geen terugkoppeling is. Maar in de regel werkt alles wel.janneman64 schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 20:24:
[...]
kies bij voorkeur iets met zwave als je een homey gebruikt en nog niet door het raam hebt gepleurd.
Mijn ervaring met KlikaanKlikUit met zigbee (Kaku de luxe) is ook zeer goed, als je daar dan wel de juiste driver/device voor gebruikt: Toen ik ze installeerde heb ik ze gevonden onder 'Thrust', al heb ik het idee dat ze nu kaku-zigbee genoemd worden. Thrust is de fabrikant/holding die deze klik-aan-klik-uit apparaten maakt.
‘Trust’ is de naam, net zoals die goedkope muizen en toetsenborden…beerse schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 22:03:
[...]
Mijn ervaring met KlikAanKlikUit met hun eigen protocol is zeer goed: Geheel volgens verwachting doet ze het niet altijd perfect omdat er geen terugkoppeling is. Maar in de regel werkt alles wel.
Mijn ervaring met KlikaanKlikUit met zigbee (Kaku de luxe) is ook zeer goed, als je daar dan wel de juiste driver/device voor gebruikt: Toen ik ze installeerde heb ik ze gevonden onder 'Thrust', al heb ik het idee dat ze nu kaku-zigbee genoemd worden. Thrust is de fabrikant/holding die deze klik-aan-klik-uit apparaten maakt.
Geen idee waar jij het over hebt, 2 Homey’s hier, 2019 pro en 2023. En ook nog een bridge, TOPspul.janneman64 schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 20:24:
[...]
Heb het maar niet gedaan omdat mijn zigbee nu wel gewoon prima stabiel is.
Ik gok dat hij het over dit topic heeft: https://community.homey.a...0-zigbee-is-broken/104089Webgnome schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 20:23:
heb je daar linkjes voor van het officiele forum? Kan aan mij liggen maar hier heb ik nergens last van?
Ik vind Zigbee echter helemaal niet onbetrouwbaar meer met de Homey, maar je kan niet ontkennen dat er mensen met allerlei verschillende problemen zijn.
Mijn ervaring met dat KAKU zigbee spul is teleurstellend. Als je net even 2x achter elkaar de lamp aan en uit doet dan klopt de weergave in de app niet meer.beerse schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 22:03:
[...]
App geeft aan lamp is aan en in werkelijkheid is de lamp uit.
Soms komt er ook helemaal geen terugkoppeling van die stekkers. Dit heb ik met 4 stekkers
Heb dit op de Homey Pro 2019 en de Homey Pro 2023.
Stekkers zijn ook snel weer in de doos gegaan om te gebruiken tijdens de kerst.
Dit youtube filmpje legt het uit: YouTube: Building Advanced Flows for Homey Pro - How to's and examples
Dat zie je niet in de app, maar in de web-interface, als je een nieuwe flow aan wil maken. Dat kan niet in de app.Martijn schreef op zondag 3 maart 2024 @ 20:40:
Vanmiddag ‘Advanced Flow’ gekocht echter gebeurd er helemaal niks. Ik zie in de app er niks bijkomen maar heb wel betaald… Waar zou ik de functionaliteit moeten kunnen vinden?
[ Voor 3% gewijzigd door NaN op 03-03-2024 22:07 ]
Lang verhaal kort: kind in de snoepwinkel! Apps installeren, flows klussen en met mijn momenteel zeer beperkte setje gadgets (1x WIZ E27, 3x LSC GU10, 2x smart plug LSC, LSC sfeerlamp, 2x LSC camera, 2x Sonos, 3x chromekast, 1x hele oude Synology NAS (wilde er HA op via docker, maar te oude OS)).
Komende tijd maar verder uitvinden en meer gadgets kopen. Wil ook met NFC tags experimenteren en zoek nog een voice activation (twijfel tussen Google Nest mini of Google Nest Hub). Prachtig spul allemaal.
Wel drie zorgen op het moment:
- privacy: ik weet dat die Homey Pro meeste lokaal doet, maar moest sommige dingen toch via apps van betreffend merk doen en als ik Google Nest ga gebruiken hang je ook al weer)
- foolproof: als ik wil dat vrouw en kinderen meegaan zal ik waarschijnlijk vooral in de schakelaars moeten investeren. Of de schoonmaakster die even licht aan wil klikken.
- brandveiligheid: ik ben echt een pussy op het vlak van electronica en fik. Mijn hele leven al. Voor het slapen gaan trek ik overal de adapters eruit van (chinese) telefoonopladers bijvoorbeeld. Met dat automatiseren breng je wel een shitlading electronica erin. Van smartplugs die non stop 220V op wat chinese meuk krijgen non-stop tot apparaten die afhankelijk zijn van 5V usb ladertjes van diverse pluimage. Jullie geen probleem mee?
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Welkom in de bodemloze put van home-automation!Jazzper schreef op zondag 3 maart 2024 @ 23:49:
Ha, ik mag hier ook melden. Wilde, als Tweaker, al langer tijd aan de home automation, maar steeds uitgesteld. Nu was ik bij een kennis die zijn hele huis behangen heeft met lampen, sensors, en weet ik veel wat. Met een nieuwe Homey Pro 2023. Ik mocht zijn oude Homey Pro early 2019 wel lenen om eens wat te spelen. (Had hier wel een oude IKEA Tradfri en een 1st gen Philips Hue Zigbee hub liggen maar beiden kansloos).
Lang verhaal kort: kind in de snoepwinkel! Apps installeren, flows klussen en met mijn momenteel zeer beperkte setje gadgets (1x WIZ E27, 3x LSC GU10, 2x smart plug LSC, LSC sfeerlamp, 2x LSC camera, 2x Sonos, 3x chromekast, 1x hele oude Synology NAS (wilde er HA op via docker, maar te oude OS)).
Komende tijd maar verder uitvinden en meer gadgets kopen. Wil ook met NFC tags experimenteren en zoek nog een voice activation (twijfel tussen Google Nest mini of Google Nest Hub). Prachtig spul allemaal.
Wel drie zorgen op het moment:All met all blij mee en als hij bevalt neem ik hem over of koop er zelf een. Ging oorspronkelijk voor HA, maar dit bevalt me prima so far.
- privacy: ik weet dat die Homey Pro meeste lokaal doet, maar moest sommige dingen toch via apps van betreffend merk doen en als ik Google Nest ga gebruiken hang je ook al weer)
- foolproof: als ik wil dat vrouw en kinderen meegaan zal ik waarschijnlijk vooral in de schakelaars moeten investeren. Of de schoonmaakster die even licht aan wil klikken.
- brandveiligheid: ik ben echt een pussy op het vlak van electronica en fik. Mijn hele leven al. Voor het slapen gaan trek ik overal de adapters eruit van (chinese) telefoonopladers bijvoorbeeld. Met dat automatiseren breng je wel een shitlading electronica erin. Van smartplugs die non stop 220V op wat chinese meuk krijgen non-stop tot apparaten die afhankelijk zijn van 5V usb ladertjes van diverse pluimage. Jullie geen probleem mee?
Chinese meuk probeer ik zoveel mogelijk te vermijden, maar niet alles uit China is slecht, he! En er komt zooooveel uit China…
Jazzper schreef op zondag 3 maart 2024 @ 23:49:Wel drie zorgen op het moment:All met all blij mee en als hij bevalt neem ik hem over of koop er zelf een. Ging oorspronkelijk voor HA, maar dit bevalt me prima so far.
- Dat is in de regel aan het andere apparaat: Als je iets wilt aansluiten van een leverancier die alles via internet doet, dan is daar je lek. Voor zover ik begrijp/ervaar is de homey (via https://my.homey.app/) via internet te benaderen maar daar wordt alleen maar ergens een portaal gebruikt, het draait echt wel op je eigen homey.
- Daar kan je redelijk selectief in werken. Zelf gebruik ik daar een aantal 'klikaanklikuit-de-luxe' stekker-schakelaars voor. En ja, ik heb niet alles geautomatiseerd.
- Mijn mentale instelling zegt dat hier geen 'chineese meuk' in het stopcontact komt.
- Zelf hier ook een tijd naar HA en varianten gekeken. Juist vanwege de niet-tweakers-huisgenoten voor de homey gekozen. Geen spijt van gehad.
[ Voor 32% gewijzigd door beerse op 04-03-2024 09:04 ]
Ondertussen dacht ik dat ik iets heel basaals heb, maar kom er niet uit. Ik heb paar LSC smart plugs met monitoring. Die werken in de LSC app prima. Ook in de Tuya app werken ze prima. Maar nu komt het: ik krijg het met geen mogelijkheid in Homey. Er is een oude Tuya cloud app maar die schijnt outdated te zijn. Dit lijkt me toch iets heel basics? LSC is van de Action en is whitelabel Tuya spul.
In Google Home krijg ik hem wel geimporteerd. Maar ik wil Homey.
Deze is het: https://shop.action.com/n...lsc-smart-connect-stekker
Bonusvraag: ik kan in de tuya app real time verbruik, voltage, ampere zien. Voor rapporten moet ik abo afnemen. Kan ik niet Google Home of het liefst Homey gewoon laten loggen? Uiteindelijke doel van deze stekker is de wasmachine in de gaten houden en met een flow mij signaal geven indien klaar. Plug kan tot 3700Watt dus dat is voldoende.
[ Voor 23% gewijzigd door Jazzper op 04-03-2024 15:59 ]
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Je moet via de development portal toegang geven voor externe services via de Cloud. Je moet ze dan wel in de Tuya Cloud app hebben staan niet de LSC app.
Ik krijg het echter niet voor elkaar.
Als ik kies voor: "WHEN pushbutton pressed AND lamp is on THEN lamp is off" (en vice versa) dan doet hij bij het kort indrukken van de knop helemaal niks.
Als ik ga voor: "WHEN rockerswitch toggled AND lamp is turned on THEN lamp is off" (en vice versa) dan gaat hij langzaam aan als ik de knop indruk, maar zodra ik hem loslaat gaat hij weer uit.
Iemand ervaring met deze set-up?
Gefixed, verkeerde soort wall switch module geconfigureerd.
Nu wel een tweede probleem: ik had een paar wall switches die ie al gekoppeld had aan mijn Homey Pro. Helaas ging er iets mis, waardoor ik de reeds gekoppelde wall switch modules verwijderd heb uit Homey Pro. Nu wil hij diegenen die er eerder aan zaten niet meer herkennen.
Is er een manier om dit op te lossen, zonder al mijn schakelmateriaal weer open te hoeven schroeven om die dingen te resetten...?
[ Voor 27% gewijzigd door Dav0s op 08-03-2024 21:35 ]
Al geprobeerd om de app op de Homey opnieuw op te starten, Homey opnieuw opstarten of de Wall switch resetten?Dav0s schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 21:07:
Ik probeer 6 Hue GU10 spots aan te sturen via een pulse-schakelaar met daar achter een Hue Wall Switch, via mijn Homey Pro 2023. Ik heb geen Hue Bridge, dus probeer het met de 'Hue Without Bridge' app.
Ik krijg het echter niet voor elkaar.
Als ik kies voor: "WHEN pushbutton pressed AND lamp is on THEN lamp is off" (en vice versa) dan doet hij bij het kort indrukken van de knop helemaal niks.
Als ik ga voor: "WHEN rockerswitch toggled AND lamp is turned on THEN lamp is off" (en vice versa) dan gaat hij langzaam aan als ik de knop indruk, maar zodra ik hem loslaat gaat hij weer uit.
Iemand ervaring met deze set-up?
Gefixed, verkeerde soort wall switch module geconfigureerd.
Nu wel een tweede probleem: ik had een paar wall switches die ie al gekoppeld had aan mijn Homey Pro. Helaas ging er iets mis, waardoor ik de reeds gekoppelde wall switch modules verwijderd heb uit Homey Pro. Nu wil hij diegenen die er eerder aan zaten niet meer herkennen.
Is er een manier om dit op te lossen, zonder al mijn schakelmateriaal weer open te hoeven schroeven om die dingen te resetten...?
Al geprobeerd:mike123 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 21:39:
[...]
Al geprobeerd om de app op de Homey opnieuw op te starten, Homey opnieuw opstarten of de Wall switch resetten?
- Homey opnieuw starten
- App opnieuw opgestart
- Stroom van de schakelaar
Alles leek het prima te doen, maar nu ervaar ik problemen met enkele KaKu stekkers die ineens de halve tijd niet meer reageren.
Het zijn 433.92 MHz stekkers.
Met de 2019 versie had ik er nooit echt problemen mee.
Het scheelt van de tijd van het jaar en wat er allemaal nog meer aan draadloze techniek in de buurt wordt gebruikt. Mijn kaku schakelaars doen het ook niet altijd allemaal. Dat is onderdeel van het protocol. Er is geen terugkoppeling,LA-384 schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 00:16:
Alles leek het prima te doen, maar nu ervaar ik problemen met enkele KaKu stekkers die ineens de halve tijd niet meer reageren.
Het zijn 433.92 MHz stekkers.
Zelf heb ik dat opgelost door de belangrijke schakel acties 2 keer te doen, gewoon na een minuutje nog eens alles uit zetten bijvoorbeeld.
Ook komt het af en toe voor dat een schakelaar niet meer mee wil werken. Die even van de stroom af halen en er later weer op zetten doet wonderen.
Uiteindelijk heb ik ook een keer de homey moeten uit-en-aan schakelen voordat alles weer werkt.
Zelf zie ik dat als het nadeel dat de stopcontact-schakelaars zo betrekkelijk goedkoop zijn: 3 stuks voor 20 euries. Voor mijn doel, het aan en uit schakelen van schemerlampen (en de kerstverlichting) is het niet erg als het af en toe wat later of eerder gebeurt. In de meeste gevallen heb ik er toch al een random tijdvertraging in zitten.
In mij nieuwe badkamer heb ik een Hue plafondlamp. In een nis van deze badkamer en onder het badmeubel en een opbergmeubel komt een LED strip te zitten. Bij de deur zit een (Livolo) wandschakelaar. Die wil ik graag behouden omdat deze door het hele huis geïnstalleerd zijn.
De LED stripjes wil gelijk met de centrale HUE lamp schakelen maar beide zitten in een wandcontactdoos in de buurtvan de LED strip. Nu heeft Livolo wel een wandcontactdoos met zigbee maar deze kan ik helaas niet aanmelden op de HUE bridge of Homey. Ik dacht als ik nu een flow maak die de stopcontacten in schakelt als ik de centrale HUE inschakel heb ik mijn probleem opgelost.
Misschien heeft iemand hier ervaring met een dergelijke oplossing?
LG Therma V Split: binnen : HN091MR; buiten : HU071MR
Ook de zigbee stekkers van kaku (Trust) die gebruik ik alleen met de kerst voor de kerstboom en een paar andere lampjes.
Heb de zigbee versie gebruikt op de Homey Pro voor een Burolamp. Lamp ging altijd aan maar niet altijd uit.
Al stond hij wel uit in de Homey app.
Deze vervangen door Shelly, wifi.
Google home zegt can't reach homey
Kon er niet bij met app
Kon er niet bij via PC.
Heb router gereboot, access points gereboot
Homey in recovery mode geplaatst maar kan met de app niet bereiken om wifi opnieuw te verbinden of te resetten.
Toen uitgelogd in mijn homey app, kan nu niet meer inloggen.
Inloggen op de website (zoals community forum) werkt ook niet (goed).
Ik dacht dat je met homey geen netwerk nodig had!

Dat vind ik dus ook irritant. Alles werkt lokaal (als het goed is) maar je kunt er niet bij zonder internetRyan1981 schreef op maandag 11 maart 2024 @ 06:35:
Ik dacht dat je met homey geen netwerk nodig had!
Yup: https://status.homey.app/Webgnome schreef op maandag 11 maart 2024 @ 06:29:
Lijkt er op dat er weer storingen zijn bij athom??
Overigens kan ik wel op mijn Homey’s kijken/verbinden.
[ Voor 13% gewijzigd door NaN op 11-03-2024 06:55 ]
Hoe bedoel je dat? In principe doet je Homey het gewoon nog toch?Webgnome schreef op maandag 11 maart 2024 @ 06:54:
Maar helaas nu kom je er achter dat het heel fijn is om een backup te hebben. Vandaag eens over denken hoe we dat gaan implementeren.
Nou nee, als ik zeg hey google turn on PC, zegt google kan homey niet bereiken . . .D-e-n schreef op maandag 11 maart 2024 @ 06:58:
[...]
Hoe bedoel je dat? In principe doet je Homey het gewoon nog toch?
En op mijn telefoon kan ik hem ook niet bedienen. Dus terug naar de klik aan klik uit afstandsbediening
[ Voor 16% gewijzigd door Ryan1981 op 11-03-2024 07:10 ]
Daar heeft hij ook de Homey servers voor nodig. Maar de flows zouden het moeten doen. De wandlamp hier in de slaapkamer schakelt in elk geval met de flow.Ryan1981 schreef op maandag 11 maart 2024 @ 07:02:
[...]
Nou nee, als ik zeg hey google turn on PC, zegt google kan homey niet bereiken . . .
Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV
Dat klopt idd, ik kan wel mijn lampen bedienen. Hopelijk wordt het snel opgelost iig.D-e-n schreef op maandag 11 maart 2024 @ 07:11:
[...]
Daar heeft hij ook de Homey servers voor nodig. Maar de flows zouden het moeten doen. De wandlamp hier in de slaapkamer schakelt in elk geval met de flow.
If it aint broke, fix it till it is!
Be Stronger Than Your Excuses
'Vroeger' kon dat nog wel, maar dat is er een keer door Athom uitgehaald om een voor mij duistere reden.
Zou mooi zijn als ze dat terugbrengen. @stefanwitkamp
Ik maar geen gebruik van google spraak bediening.
Wou bijna een nieuwe bestellen.
Maar nu toch eens kijken of dat wel handig is.
Sommige dingen kan ik alleen via de app aanzetten dus daar moet ik toch iets voor backup voor verzinnen.
Deels. Automatische flows zoals een bewegingssensor die een lamp af laat gaan of een deursensor die dingen doet met andere devices dat blijft werken. Echter alle integraties zijn dus ook stuk. In mijn geval was dit dus een probleem dat ik de lampen niet meer aan kon zetten via 'hey google'. Dan kom je er achter dat een knopje toch wel erg fijn is dus daar ga ik vandaag eens even over denken hoe we dat gaan fixen.D-e-n schreef op maandag 11 maart 2024 @ 06:58:
[...]
Hoe bedoel je dat? In principe doet je Homey het gewoon nog toch?
De app werkte ook niet want de sessie was blijkbaar verlopen. Dus via de app de homey aansturen was ook niet mogelijk. Mocht dit nou wel hebben gewerkt dan was er geen probeem geweest voor mij
Precies om die reden kunnen wij alle lampen via normale buttons bedienen, de homey gebruik ik alleen voor automatisering.Crxtreem schreef op maandag 11 maart 2024 @ 09:49:
Ik was vanmorgen ook al bang dat mijn Homey overleden was.
Wou bijna een nieuwe bestellen.
Maar nu toch eens kijken of dat wel handig is.
Sommige dingen kan ik alleen via de app aanzetten dus daar moet ik toch iets voor backup voor verzinnen.
Zo heeft elke ruimte één dubbele button voor de hoofdverlchting waarvan de 2e knop scene's schakelt, dat werkt dan niet maar dan kun je met de overige knoppen iig alle lampen normaal bedienen.
Maar kan op afstand mijn eigen Homey nog niet bereiken.
Al een reset geprobeerd? Ik kan er hier wel vanaf afstand bijCrxtreem schreef op maandag 11 maart 2024 @ 12:57:
Volgens de statusupdate is alles weer online.
Waarschijnlijk/ongetwijfeld heeft je homey nog niet door dat de website weer online is. Volgens mij is het namelijk zo dat je homey af en toe contact opneemt met de website om de verbinding te openen. Als de website herstart dan gaat die verbinding verloren.Crxtreem schreef op maandag 11 maart 2024 @ 12:57:
Volgens de statusupdate is alles weer online.
Als je in het zelfde wifi netwerk zit als de homey, of via vpn contact kan leggen met je thuis netwerk, dan zal je waarschijnlijk wel contact kunnen krijgen via de app, als je dat in het verleden ook al zo gedaan hebt.
Ik zie geen nieuwere versie in de store? Ik zit op 8.0.0.1441.8bt schreef op maandag 11 maart 2024 @ 13:45:
Voor iOS gebruikers; er staat een update klaar in de appstore. Als deze niet in je update lijst staat, dan moet je naar de Homey app zoeken en vervolgens kan je daar updaten.
Net thuis en nog steeds offline.8bt schreef op maandag 11 maart 2024 @ 13:45:
Voor iOS gebruikers; er staat een update klaar in de appstore. Als deze niet in je update lijst staat, dan moet je naar de Homey app zoeken en vervolgens kan je daar updaten.
Nu app update gedaan en moet opnieuw inloggen en weer verbinding.
Wel is de app nu in donkere modus.
Ik heb divers Tuya spul (met name LSC) en na weken geen tot halve pogingen en meermaals opgave nu eens doorgepakt (einde middag vandaag). En verrek... het werkt!
Ik heb het via Smart Life gedaan maar je kan ook de Tuya app gebruiken (bij 1 stap moet je dan de juiste kiezen).
Deze tutorial klopt nog volledig!
https://zodoejedatzelf.nl...-configure-the-app-first/
Ik heb nu een aantal LSC lampen, LSC moodlight en LSC smart plugs up and running. Enige wat nog niet werkt is de IP camera's. Die heb ik over gezet van LSC app naar Smart Life app maar daar stopt het spoor vooralsnog. En als ik zo google lijkt dat ook eindig verhaal.
Besef wel dat de route is lampje > tuya app > cloud > homey-tuya-cloud-app > homey. Niet helemaal lokaal dus laten we maar zeggen...
Ik ben zelf overigens nu aan het kloten met een HEMA Smart afstandsbediening die ik in Homey wil hebben. Zou Tuya based zijn maar krijg hem niet in de Tuya/Smart Life dus laat staan Homey.
Verschilt per apparaat denk ik. Ik heb een Tuya apparaat dat niet ondersteund word. Er zijn ook een stuk of 3 Tuya apps, waarvan die van Tuya cloud een Tuya devlopers account nodig heeft. Geen plug en play in alle gevallen dus. Ik zou op de Homey site even kijken of jouw apparaten ondersteuind worden.einz schreef op maandag 11 maart 2024 @ 18:31:
Hoe zijn de ervaringen van Homey icm Tuya? Ik heb een aantal Tuya apparaten (vloerverwarming bijvoorbeeld) en met HomeAssistant schijnt het wel te kunnen maar dat is zoveel gedoe dat het op ‘werken’ begint te lijken!!! Dus ik zoek iets toegankelijkers, wellicht is Homey dat.
Isa trouwens wel een terugkerend thema bij Homey. Dat er een app is van een merk betekend niet dat het ook alle (of de meeste) apparaten ondersteund.
https://ipc-eu.ismartlife.me/
Zou je daar niet iets mee kunnen doen om uit te lezen danwel PiP op bv Android TV te tonen?
Voor lampen staat er steeds Aangezet, ook als je de lamp uitdoet.
Voor motion sensoren staat er gewoon Bewegingsalarm, zonder Aan of Uit erbij.
:strip_exif()/f/image/IZ6rWqVGdzEoSogmTFILDBzU.jpg?f=fotoalbum_large)
Via web of de iOS app is het wel correct.
Misschien kun je beter lezen dat de Flow is aangezet??Fire69 schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 19:39:
Heeft nog iemand het probleem met de Android app dat in de historiek van een device de Aan/Uit status niet correct is?
Voor lampen staat er steeds Aangezet, ook als je de lamp uitdoet.
Voor motion sensoren staat er gewoon Bewegingsalarm, zonder Aan of Uit erbij.
[Afbeelding]
Via web of de iOS app is het wel correct.
Dacht ik eerst ook, maar dit is de view in iOSPeterhardenberg schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 21:56:
[...]
Misschien kun je beter lezen dat de Flow is aangezet??
:strip_exif()/f/image/tvw3BdcoxLKkNvdbfcBhwPly.jpg?f=fotoalbum_large)
Plus dat apparaten die niet door een flow worden aangestuurd ook enkel Aangezet tonen…
[ Voor 6% gewijzigd door Fire69 op 14-03-2024 22:40 ]
Is er een overlap in triggers? Wellicht een voorwaarde waar niet meer aan voldaan wordt?deathmonkey schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 09:10:
Ik heb de laatste tijd vaak last dat flows niet starten. Geen idee waarom. Diverse flows met apparaten die niks met elkaar te maken hebben. Hebben meer mensen hier last van?
Daar kunnen wij hier erg weinig mee. Kan je aangeven waardoor de flows gestart worden? Wat is de 'als' instelling van die flow?deathmonkey schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 09:10:
Ik heb de laatste tijd vaak last dat flows niet starten. Geen idee waarom. Diverse flows met apparaten die niks met elkaar te maken hebben. Hebben meer mensen hier last van?
En dan, als er 'als' testen worden gebruikt, misschien houden die de gang van de flow tegen.
Detail: Nu het lichter wordt, heb ik de flow die om 07:00 de lichten aan moet zetten, die niet meer werkt omdat er een test achteraan komt 'als de zon nog niet op is'.
Mocht je testen op een licht of beweging sensor: werkt de sensor nog? En komt het bericht ook binnen op de homey?
Hele simpele flows, zoals ALS om 19.00 moeten DAN de gordijnen dicht.beerse schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 13:14:
[...]
Daar kunnen wij hier erg weinig mee. Kan je aangeven waardoor de flows gestart worden? Wat is de 'als' instelling van die flow?
En dan, als er 'als' testen worden gebruikt, misschien houden die de gang van de flow tegen.
Detail: Nu het lichter wordt, heb ik de flow die om 07:00 de lichten aan moet zetten, die niet meer werkt omdat er een test achteraan komt 'als de zon nog niet op is'.![]()
Mocht je testen op een licht of beweging sensor: werkt de sensor nog? En komt het bericht ook binnen op de homey?
Maar ook ALS alarm modus alarm, DAN speel geluid X op speakers.
Geen gekke dingen en relatief simpel dus. Die eerste is zelfs een gewone flow, de tweede een advanced flow.
Wat ik wil is dat de lampen automatisch aan en uit gaan zoals ze dat nu ook doen. Maar wat ik daarnaast ook wil, is dat de lampen vanaf een bepaalde tijd geleidelijk gaan dimmen naar een bepaalde kleurtoon en lichtintensiteit over een duur van x minuten.
Als ik kijk naar welke acties beschikbaar zijn in de home app, dan zie ik opties staan die wel suggereren dat je naar een specifieke kleurtemperatuur en dimniveau kunt gaan, maar geen suggestie dat je dat ook over een bepaalde periode kunt laten plaatsvinden.
https://homey.app/nl-nl/a...-Hue,-without-the-bridge/
Heeft iemand van jullie ervaring met deze combinatie?
Ik heb geen ervaring met specifiek die app, maar wel een andere app die ook niet direct de optie heeft om het over een bepaalde tijd te doen. Maar als ik het aankies bij de advanced flow staat bij de opties wel "duur", waarbij ik kan kiezen over welke duur ik het wil laten uitvoeren.LA-384 schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 13:47:
Als ik kijk naar welke acties beschikbaar zijn in de home app, dan zie ik opties staan die wel suggereren dat je naar een specifieke kleurtemperatuur en dimniveau kunt gaan, maar geen suggestie dat je dat ook over een bepaalde periode kunt laten plaatsvinden.
Dan kan bv ingesteld worden dat het van warm wit na helder wit moet gaan over 10 minuten (daarna moet ik wel appart instellen dat het zo moet blijven). Het lijkt dus niet iets van de app te zijn, maar iets algemeens in homey.
Ik verwacht dus dat het ook met de app die jij bedoelt kan.
Ah kijk, dan kom ik er waarschijnlijk wel uit met advanced flow. Heb jij zo een link naar de app die jij gebruikt?canonball schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 15:13:
[...]
Ik heb geen ervaring met specifiek die app, maar wel een andere app die ook niet direct de optie heeft om het over een bepaalde tijd te doen. Maar als ik het aankies bij de advanced flow staat bij de opties wel "duur", waarbij ik kan kiezen over welke duur ik het wil laten uitvoeren.
Dan kan bv ingesteld worden dat het van warm wit na helder wit moet gaan over 10 minuten (daarna moet ik wel appart instellen dat het zo moet blijven). Het lijkt dus niet iets van de app te zijn, maar iets algemeens in homey.
Ik verwacht dus dat het ook met de app die jij bedoelt kan.
Ik had eerdergenoemde app gevonden, omdat ik zelf geen bridge heb.
Overigens wel fijn dat advanced flow. Het is even zoeken hoe je zoiets het beste kan opzetten, maar erg prettig dat je eigenlijk meerdere dingen in 1 flow kunt zetten, waar je voorheen 2 of misschien nog wel meer flows nodig had.
Ik heb er vandaag voor het eerst mee gespeeld om een manier te bedenken dat de ventilator in de serre aan gaat wanneer zowel de deur naar de kamer open is (deursensor), alsook de temperatuur in de serre hoger is dan in de kamer en hoger dan 21 graden. De uitdaging zat em er in dat hij alleen aan gaat wanneer aan 3 criteria wordt voldaan en uit gaat wanneer eender welke van 3 criteria waar is.
Nu maar eens kijken of ik andere flows ook kan omzetten/uitbreiden.
[ Voor 28% gewijzigd door LA-384 op 16-03-2024 16:17 ]
ik gebruik de ingebouwde zigbee app, en hue via de bridge https://homey.app/nl-nl/app/nl.philips.hue/Philips-Hue/LA-384 schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 16:11:
[...]
Ah kijk, dan kom ik er waarschijnlijk wel uit met advanced flow. Heb jij zo een link naar de app die jij gebruikt?
Ik had eerdergenoemde app gevonden, omdat ik zelf geen bridge heb.
Hieronder een voorbeeld, onder aan de normale "dan" met daarin alleen de keuze voor het dim-level.
De app zelf heeft dus geen optie om het langzaam te laten veranderen.
Maar bij opties staat "duur".
De bovenste is waarbij de duur is ingesteld.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dcBUCTmdzCNFqDcxscQ7nGER.jpg?f=user_large)
Ik gebruik de app Chronograph https://homey.app/nl-nl/a....chronograph/Chronograph/ om een Ikea lamp van 0,1 tot 1 (1% tot 100%) te laten branden in 12 minuten in 12 stappen.LA-384 schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 13:47:
Op het moment heb ik twee domme lampen in de woonkamer welke schakelen via een slimme stopcontactschakelaar. Ik zit er nu aan te denken om deze te vervangen voor een set uitvoering: Philips Hue White Ambiance E27 1100 lumen Bluetooth 2-pack
Wat ik wil is dat de lampen automatisch aan en uit gaan zoals ze dat nu ook doen. Maar wat ik daarnaast ook wil, is dat de lampen vanaf een bepaalde tijd geleidelijk gaan dimmen naar een bepaalde kleurtoon en lichtintensiteit over een duur van x minuten.
https://homey.app/nl-nl/a...-Hue,-without-the-bridge/
Heeft iemand van jullie ervaring met deze combinatie?
Waarom gebruik je deze optie niet in de "Hue app met bridge", of werkt het bij de zigbee app beter?
voor hue gebruik ik de hue met birdge app, ik wil mijn normale verlichting ongeacht homey kunnen bedienen.DON PAPA schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 16:51:
[...]
Waarom gebruik je deze optie niet in de "Hue app met bridge", of werkt het bij de zigbee app beter?
Maar ik heb ook een paar lidl lampen, die heb ik ooit direct gekoppeld (mogelijk dat het in de toekomst via de hue gaat, maar ik gebruik zie alleen in flows dus echt een voordeel heeft het niet).
Hm, dat is misschien ook nog een optie. Gaat dat wel geleidelijk aan, of zie je het in "sprongen" van 8% per minuut toenemen?mike123 schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 16:45:
[...]
Ik gebruik de app Chronograph https://homey.app/nl-nl/a....chronograph/Chronograph/ om een Ikea lamp van 0,1 tot 1 (1% tot 100%) te laten branden in 12 minuten in 12 stappen.
Wat denk je hiervan, met bridge gekoppeld:LA-384 schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 16:56:
[...]
Hm, dat is misschien ook nog een optie. Gaat dat wel geleidelijk aan, of zie je het in "sprongen" van 8% per minuut toenemen?
:fill(white):strip_exif()/f/image/iDru7sYY8GaLwOE0WHR9Bbgv.png?f=user_large)
Enz. enz. Kan je eventueel ook met timers doen.
[ Voor 5% gewijzigd door NaN op 16-03-2024 17:09 ]
Dit topic is gesloten.